Αρχική Blog Σελίδα 288

Tης καταρρεύσεως ηγείται η αλαζονεία

του Δημήτρη Πεπελάση


Ας μη γελιόμαστε. Η αξιολόγηση δεν θα περιλαμβάνει δέσμευση των πιστωτών μας για συγκεκριμένη περικοπή του χρέους. Κι όταν έρθει αυτή η περικοπή δεν θα είναι «απελευθερωτική».

Όποτε οι «κυβερνάνθρωποι» επιδίδονται σε θριαμβολογίες ή λεονταρισμούς κι όταν ομιλούν για ιδεολογική συνέπεια, με λούζει κρύος ιδρώτας. Ετοιμάζομαι για τα χειρότερα. Εξάλλου, μας δίδαξαν πως προ της καταρρεύσεως ηγείται η αλαζονεία ή όπως έγραφε ο Γιώργος Λακόπουλος, «το σύνδρομο της ανασφάλειας οδηγεί στην επίδειξη αυτοπεποίθησης…»

Το κλίμα έχει στραβώσει επικίνδυνα, γεγονός που αποτυπώνεται στους δείκτες του ΙΟΒΕ. Η ανάπτυξη το 2017 θα υπολείπεται σοβαρά απέναντι στις κυβερνητικές προβλέψεις με βάση τις οποίες συντάχθηκε ο προϋπολογισμός. Θα υστερεί όμως και  απέναντι στις προβλέψεις των δύσπιστων θεσμών.

Δεν είναι μόνον που το λέει ο ΙΟΒΕ ή που βλέπουμε άνεργους στον περίγυρό μας. Είναι η σκληρή επιβεβαίωση από την πιο δραματική επίπτωση στην κατανάλωση. Τη μείωση κατανάλωσης τροφίμων. Πείνα με πλεονάσματα!

Ο πειρασμός για κριτική και αρνητικές διατυπώσεις είναι μεγάλος. Περισσεύει κι ο θυμός απέναντι στους υπευθύνους για την κατάσταση μας. Όμως, πρέπει να ελέγξουμε τον πειρασμό παρά την ευκολία για την έκφρασή του. Ας μπούμε σε μια περισσότερο θεραπευτική και συνάμα εκπαιδευτική διαδικασία, χωρίς ν αγνοούμε την εμπειρία από τις αλλεπάλληλες αποτυχίες της οικονομικής πολιτικής. Ο τρόπος είναι οι προτάσεις.

Η διατύπωση προτάσεων είναι πιο ωφέλιμη απ’ ότι εκ πρώτης όψεως μοιάζει. Ακόμη κι αν μερικές φορές φαίνονται ακατάλληλες, ελλιπείς ή δύσκολες. Αρκεί να εξυπηρετούν την ανάγκη πρόκλησης διαλόγου. Ο διάλογος δεν είναι χρήσιμος μόνον για τις πολιτικές  διεργασίες των παραγωγικών τάξεων, τις ρήξεις και τις συναινέσεις με τους αρμόδιους για τη διαμόρφωση της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής. Είναι προπαντός ωφέλιμος για όλους εμάς  που αποφασίζουμε  και πράττουμε, ατομικά και συλλογικά, για τη ζωή μας με βάση μια στρεβλή εικόνα της πραγματικότητας. Που άλλα περιμένουμε και άλλα μας συμβαίνουν.

Ο διάλογος επί προτάσεων συμβάλλει στην ενημέρωση, τον προβληματισμό, την προσέγγιση της πραγματικότητας. Καθιστά την κοινωνία περισσότερο ώριμη για την αντιμετώπιση της ατομικής και συλλογικής πρόκλησης.

Έτσι κι εγώ, αποτολμώ τη διατύπωση έστω αποσπασματικών ή «περιθωριακών» προτάσεων, χωρίς να υποτιμώ την αξία των ολιστικών προσεγγίσεων.  Θεωρώ μια αμφιλεγόμενη πρόταση λιγότερο βλαβερή από την απουσία προβληματισμού. Ο προβληματισμός και ο διάλογος αποτελούν τον αλτήρα της ειλικρινούς ενημέρωσης.

 Για σήμερα, μια πρόταση απλή: Η ίδρυση φορέα για την ανταλλαγή γαιών έτσι ώστε να διευκολυνθεί η συνένωση αγροτεμαχίων με σκοπό την επίτευξη οικονομιών κλίμακας, τον ανασχεδιασμό και την εξειδίκευση σύμφωνα με την εθνική και διεθνή ζήτηση. Θα είναι πιο αποτελεσματικός αν λειτουργεί με κριτήρια επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας, παρέχει τεχνογνωσία και πιστώσεις για την αντιμετώπιση του μεταβατικού κόστους των συνενώσεων και της αναδιάρθρωσης της παραγωγής. Μια Τράπεζα Γης. Ας συζητηθεί.

Οι «δραχμιστές» ισχυρίζονται ότι είναι εφικτή η επίτευξη αυτάρκειας σε τρόφιμα. Δεν είναι. Εντούτοις, η μικρή αγροτική μας κοινωνία επείγεται για εκσυγχρονισμό

ΠΗΓΗ: anoixtoparathyro.gr

Μάρκους Μπεργκ: «Είναι δύσκολα, νοιώθουμε άδειοι»

Η βαριά ήττα (4-0) από τον ΠΑΟΚ και ο αποκλεισμός από τον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδος έφεραν την απογοήτευση στον Παναθηναϊκό, κάτι που αποτυπώθηκε στα λόγια του Μάρκους Μπεργκ.


Παναθηναϊκός δεν τα κατάφερε στην Τούμπα, με αποτέλεσμα να υποστεί βαριά ήττα με 4-0 και να αποκλειστεί από τον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδος. Η απογοήτευση στο “πράσινο στρατόπεδο” είναι μεγάλη κι αποτυπώνεται στα λόγια του Μάρκους Μπεργκ, ο οποίος εξήγησε μιλώντας στη μικτή ζώνη πως «δεν μπορώ να συγκεντρωθώ σε ένα σημείο, αρκετά πράγματα δεν πήγαν καλά. Θέλω να σταθώ κυρίως στο πρώτο ημίχρονο όπου ο Παναθηναϊκός έκανε πολλές ευκαιρίες και έπρεπε να βάλει τουλάχιστον ένα γκολ».

Αναφορικά με την κατάσταση που επικρατεί στα αποδυτήρια της ομάδας του, εξήγησε πως “είναι δύσκολα, νιώθουμε άδειοι. Είχαμε μια μεγάλη ευκαιρία να πάμε στον τελικό με ένα καλό αποτέλεσμα αλλά δεν τα καταφέραμε», ενώ κατέληξε απαντώντας αν σε ερώτηση για το αν θα ήθελε να πει κάτι για τη διαιτησία: «Όχι, τίποτα».

ΕΜΠΟΚΟΥ: «ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΠΙΟΥΜΕ»

Από την πλευρά του ο Πολ Ζοζέ Εμποκού υποστήριξε:

«Δύσκολο να καταπιούμε αυτό που έχει γίνει. Παίξαμε καλά είχαμε ευκαιρίες αλλά δεν σκοράραμε. Έτσι είναι το ποδόσφαιρο, πρέπει να σηκώσουμε το κεφάλι για τα παιχνίδια που απομένουν στο πρωτάθλημα».

Σε ερώτηση για το πως εξηγεί την διαφορά στην εικόνα του Παναθηναϊκού στα δυο ημίχρονα, απάντησε;

«Δεν έχουμε κάποια ιδιαίτερη εξήγηση για αυτό. Έτσι είναι το ποδόσφαιρο. Στο πρώτο ημίχρονο παίξαμε καλά χάσαμε τις ευκαιρίες και στο δεύτερο ημίχρονο δεν ήμασταν τόσο καλοί. Αυτό έχει γίνει και σε άλλα παιχνίδια. Πρέπει όμως να βελτιωθούμε και είναι σίγουρο ότι αυτό μπορεί να γίνει και να βελτιωθούμε».

Ποιος πλήρωσε την εγγύηση του Άκη για την αποφυλάκιση;

Μια σημαντική αναφορά και… αποκάλυψη κάνει σήμερα η Ελευθερία του Τύπου σχετικά με το θέμα της εγγύησης για την αποφυλάκιση του Άκη Τσοχατζόπουλου.

Επειδή πολλοί αναρωτιούνται ποιος τελικά ήταν ο άνθρωπος που έδωσε τα χρήματα, το μεγάλο ποσό που έλειπε προκειμένου να συμπληρωθούν τα 200.000 ευρώ, η εφημερίδα αναφέρει μια σχετική πληροφορία.

Κάνει λόγο για «δωρεά» που ήρθε από την Γερμανία, από έναν μηχανικό, κουμπάρο και παλιό φίλο του Άκη…

Πηγή:parapolitika.gr

Ρητή εντολή Ουζουνίδη για Τούμπα

Ο Μαρίνος Ουζουνίδης έχει ετοιμάσει την ομάδα και από τακτικής πλευράς, αλλά και από ψυχολογικής πλευράς.

Οσον αφορά την τακτική ο Ελληνας τεχνικός έχει ξεκάθαρα τονίσει στους παίκτες, ότι θα «πρέπει να μπούμε στο γήπεδο και να κάνουμε αυτό που ξέρουμε. Να παίξουμε την μπάλα μας. Αυτό ξέρουμε , αυτό θα κάνουμε. Θα δημιουργήσουμε και στόχος είναι να πετύχουμε γκολ».

«Cheeky Exploits»: Αυτή είναι η νέα kinky τάση στα social media!

0

«Cheeky Exploits» ονομάζεται η νέα τάση που ακολουθούν οι χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναρτώντας προσωπικές φωτογραφίες στο Instagram με γυρισμένη την πλάτη και γυμνούς γλουτούς.

Οι φωτογραφίες λαμβάνονται είτε μέσα σε ένα όμορφο φυσικό περιβάλλον, για παράδειγμα, ένα πάρκο ή σε μία πολυσύχναστη περιοχή. Στη φωτογραφία μπορεί να διακρίνεται ένας ή και πολλοί άλλοι. Η μόδα αυτή μάλλον δεν έχει ερωτικές προθέσεις. Υιοθετείται περισσότερο ως μια μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης. Πρωτοπόρος της φέρεται να είναι ένας Βρετανός καλλιτέχνης ο οποίος την παρουσίασε ως μία μορφή τέχνης του σώματος σε κοινή ψηφιακή χρήση.

Όλοι γνωρίζουμε ότι τις τελευταίες δεκαετίες η έκθεση των γλουτών είναι ήδη πολύ διαδεδομένη, άρα εκείνο που μπορούμε να φανταστούμε είναι ότι πρόκειται για ένα είδος κατάχρησης των selfie. Όταν το πρόσωπο δεν έχει τίποτα άλλο να πει, τότε θα παίξει το χαρτί του μιμητισμού με την έκθεση των γλουτών, γράφει η ιταλική εφημερίδα.

Πηγή: La Stampa

 

Σαν σήμερα το 1937 ο βομβαρδισμός της Γκουέρνικα (Pics)

Ογδόντα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα 26 Απριλίου από τον αποτρόπαιο βομβαρδισμό της ισπανικής πόλης Γκερνίκα από τη γερμανική αεροπορία, την ώρα που μαινόταν ο εμφύλιος πόλεμος στη χώρα. Το γεγονός αυτό προκάλεσε παγκόσμια κατακραυγή και συγκίνηση, ενώ ενέπνευσε και τον κορυφαίο ζωγράφο Πάμπλο Πικάσο να φιλοτεχνήσει τον διάσημο πίνακά του, παραδίδοντας έτσι στην ανθρωπότητα μία από τις πιο «ζωντανές» μαρτυρίες της βαρβαρότητας της ναζιστικής Γερμανίας, αλλά και του φρανκικού καθεστώτος.

Ήταν σαν σήμερα, 26 Απριλίου του 1937, όταν η γερμανική ναζιστική αεροπορία σβήνει από τον χάρτη μία μικρή πόλη στη χώρα των Βάσκων, την Γκερνίκα, ύστερα από βομβαρδισμό τριών ωρών αφήνοντας στο πέρασμά της χιλιάδες νεκρούς. Η ενέργεια αυτή συγκλόνισε την ανθρωπότητα καθώς λειτούργησε ως προάγγελος των όσων συνέβησαν αργότερα από τα ναζιστικά στρατεύματα.

1504 26154538613

Σύμφωνα με έναν επίσημο απολογισμό, οι νεκροί ανήλθαν στους 1.654 ενώ οι τραυματίες ξεπέρασαν τους 800. Για χρόνια ο αριθμός των θυμάτων παρέμενε «θολός» καθώς η δικτατορία του στρατηγού Φράνκο, που διήρκεσε σαράντα χρόνια, εμπόδιζε την έρευνα για τον βομβαρδισμό της Γκερνίκα.

Σύμφωνα με την επίσημη εκδοχή του φρανκικού καθεστώτος, την πόλη πυρπόλησαν οι «κόκκινοι στασιαστές». Την εκδοχή αυτή φυσικά και δεν υιοθέτησαν οι ιστορικοί οι οποίοι διερωτώντο εάν στον βομβαρδισμό δεν συναίνεσαν και οι εθνικιστές, ή εάν οι Γερμανοί έδρασαν από μόνοι τους, προκειμένου να δοκιμάσουν μεθόδους αεροπορικών καταστροφών οι οποίες στη συνέχεια έπαιξαν πρωτεύοντα ρόλο στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, που ήταν ήδη προ των πυλών. Ωστόσο, οι Γερμανοί μεταπολεμικοί πολιτικοί συνέκλιναν στην άποψη ότι για τη σφαγή ευθύνονται από κοινού οι ναζί και ο Φράνκο.

guernica 1

Σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν αργότερα στη δημοσιότητα, η ναζιστική Γερμανία δεν συνέδραμε τον Φράνκο μόνο με τον βομβαρδισμό της Γκερνίκα. Ο ίδιος ο Χίτλερ υπολόγιζε ότι η βοήθειά του έφθασε τα 400 εκατ. μάρκα, ποσό αστρονομικό για τα δεδομένα εκείνης της εποχής. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό πόσοι Γερμανοί πολέμησαν δίπλα στις φασιστικές γραμμές, εάν κρίνουμε όμως από το ότι το φρανκικό καθεστώς παρασημοφόρησε 29.113 Γερμανούς αξιωματικούς και στρατιώτες, είναι φανερό πλέον το μέγεθος της βοήθειας.

Την ημέρα εκείνη ο μεγάλος Ισπανός ζωγράφος βρισκόταν στο Παρίσι, καθώς είχε εγκαταλείψει από δεκαετίες τη χώρα του. Αμέσως συνέλαβε την ιδέα του πίνακα και τον ολοκλήρωσε μέσα σε δύο περίπου μήνες προκειμένου να σταλεί στη Διεθνή ‘Εκθεση του Παρισιού, όπως του είχε ζητήσει η ισπανική Δημοκρατική κυβέρνηση.

«Κραυγές παιδιών, κραυγές γυναικών, κραυγές πουλιών», σημείωνε στο ημερολόγιό του ο μεγάλος Ισπανός ζωγράφος, λίγο πριν καταγράψει στον ομώνυμο πίνακά του την καταστροφή της Γκερνίκα.

Ο διάσημος πίνακας σήμερα εκτίθεται στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης Βασίλισσα Σοφία στη Μαδρίτη, ενώ για σαράντα χρόνια εκτίθετο στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (MoMA) και επέστρεψε στη Ισπανία μόνο αφού κατέρρευσε το καθεστώς του Φράνκο. Τον όρο είχε θέσει ο ίδιος ο Πικάσο, να επιστρέψει δηλαδή το έργο του στην Ισπανία μόνο εφόσον αποκαθίσταντο στη χώρα «όλες οι ατομικές ελευθερίες».

Δυστυχώς όμως δεν πρόλαβε να το δει και ο ίδιος, καθώς είχε πεθάνει δύο χρόνια νωρίτερα χωρίς να επιστρέψει ποτέ στη χώρα του.

Ο Πικάσο απαθανάτισε τη φρίκη του πολέμου στα χρώματα του άσπρου, του μαύρου και του γκρι. Στον πίνακα βλέπουμε ένα σκηνικό θανάτου, ακρωτηριασμού, πόνου και μέσα σ’ αυτό ένα τρομαγμένο άλογο και ένα κομμένο χέρι που κρατά ένα λουλούδι και ένα σπασμένο σπαθί. Μια εικόνα χάους, απόγνωσης και απέραντου πόνου.

Bundesarchiv Bild 183 H25224 Guernica Ruinen

Παρότι σήμερα η «Γκερνίκα» θεωρείται ένα από τα κορυφαία έργα του Πικάσο δεν είχε χαρακτηριστεί εξ αρχής ως αριστούργημα. Αμερικανοί κριτικοί και Γάλλοι ζωγράφοι επέκριναν το έργο ως ένα άστοχο πολιτικό μήνυμα και ότι δεν έδειχνε ευαισθησία προς την εργατική τάξη. Σε αυτό συμφώνησε και ο γάλλος φιλόσοφος Πωλ Νιζάν χαρακτηρίζοντας την «Γκερνίκα» προϊόν αστικής νοοτροπίας.

Ο Πικάσο ήταν όμως γνωστός όχι μόνο για τη δύναμη των έργων του, αλλά και για τις θρυλικές παρατηρήσεις του. Θρυλείται ότι είχε ένα σύντομο διάλογο με έναν αξιωματούχο της Γκεστάπο, όταν οι Γερμανοί είχαν καταλάβει το Παρίσι.

tumblr mw6cao9jbY1stxu8xo5 1280

Ο αξιωματούχος βρέθηκε στο σπίτι του καλλιτέχνη και βλέποντας μια φωτογραφία της «Γκερνίκα» ρώτησε: «Εσείς το κάνατε αυτό;». «Όχι, εσείς!» ήταν η άμεση απάντηση του Πικάσο.

Πηγή: El Pais , La Stampa, ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Με κρυφό λογαριασμό

του Δημήτρη Πεπελάση


Η αξιωματική αντιπολίτευση διατυμπανίζει τώρα ότι έχει σχέδιο για την Οικονομία. Διεκδικεί αξιοπιστία με προτάσεις που πιθανότατα όταν κληθεί να εφαρμόσει, οι συνθήκες θα δικαιολογούν αναθεωρήσεις.

Ας αναμένουμε κλιμάκωση των «προγραμματικών» αναφορών. Εκτιμώ, δυστυχώς, πως θα είναι αποσπασματικές και μόνον αποσπασματικές. Πάντα το επιμέρους και ποτέ το άβολο «όλον». Το επιμέρους που εντυπωσιάζει και ευχαριστεί αλλά κρύβει τον λογαριασμό. Το «όλον» σχέδιο είναι άβολο ακριβώς επειδή αποκαλύπτει ποιος θα πληρώσει τη γενναιοδωρία των εξαγγελιών. Αναπόφευκτα καταγράφει την προέλευση των πόρων που θα τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη και τις καλές υπηρεσίες του κράτους και δύσκολα συγκαλύπτει χρηματοδοτικά κενά. Κάπως έτσι, με τη μισή εικόνα θριαμβολογεί και η κυβέρνηση για το πλεόνασμα. Δε μετρά πεινασμένους, αιματηρές θυσίες και δεν εξηγεί ότι δεν επαρκεί το «λίπος» για την επανάληψη του εγχειρήματος.

Ασφαλώς, υπάρχουν τρόποι εξοικονόμησης πόρων, όπως για παράδειγμα από την απλοποίηση της γραφειοκρατίας, ή την αύξηση των φορολογικών εσόδων μειώνοντας κατά τι τους συντελεστές και κατά πολύ περισσότερο το κίνητρο για φοροδιαφυγή. Το ίδιο υπάρχουν τρόποι να ενεργοποιηθούν θετικοί πολλαπλασιαστές της οικονομίας. Αυτά δεν είναι αμελητέα. Είναι όμως εκτός της νοοτροπίας τους.

Θα συνεχίσουν να προβάλλουν τη μια πλευρά του Ισοζυγίου. Εκείνη που ευνοεί το κατά περίπτωση ακροατήριο. Υποσχέσεις, διευκολύνσεις, κίνητρα, πρωτοτυπίες που θα ικανοποιούν. Και θάναι επαρκώς αόριστα ώστε ο κάθε αισιόδοξος να συμπεριλαμβάνει τον εαυτό του στους αυριανούς ευνοημένους. Αυτή είναι η τακτική. Να ευχαριστούμε τους μεν χωρίς να δυσαρεστούμε τους δε.

Οι διεκδικητές της εξουσίας, θα ομιλούν ως να καθορίζουν οι ίδιοι τις εξελίξεις ενώ καθορίζονται από αυτές. Αλήθεια, πόσες φορές οι κυβερνητικοί αυτάρεσκα δήλωσαν ότι θα αναγκάσουν τους θεσμούς να ενδώσουν; Πόσες φορές η αξιωματική αντιπολίτευση ισχυρίστηκε το ίδιο;

Στο μεταξύ, εδώ που φτάσαμε, δεν επιλέγουμε το επιθυμητό αλλά την αποφυγή της καταστροφής. Και απογοητευόμαστε, ξανά και ξανά. Όμως, αντιστεκόμαστε ακόμη στις πικρές αλήθειες. Τις στέλνουμε στο περιθώριο της πολιτικής.

Θα γίνω αισιόδοξος:

• Όταν ακούσω εξαγγελίες που, έστω κάποιους λίγους, θα δυσαρεστούν,

• Όταν, εκτός των ειδικών ακροατηρίων των «εμπαθών ευπίστων», απαντήσουν στα σκληρά, και προ παντός στα εφ όλης της Οικονομίας ερωτήματα. Για την ώρα, όπως λέει ο PaulMason, ερωτώνται για την Οικονομία και απαντούν για τον Καιρό,

• Όταν ο «κόμβος αναδιανομής της εκλογικής πελατείας», δηλαδή οι συνδικαλιστές, βγουν από το μαγειρείο των οικονομικών μέτρων,

• Όταν πια δεν θα διεκδικούμε το ευλογοφανές αλλά το αληθινό και δεν θα μας αποπροσανατολίζει το γελοίο των τεχνητών αντιπαραθέσεων. Πως δηλαδή να εκλάβουμε την αντιπαλότητα μεταξύ πασόκων του ΣΥΡΙΖΑ και πασόκων του ΠΑΣΟΚ; Εξοργιστική, χαμηλής αισθητικής. Αντιπαλότητα από αυτές που οξύνουν την περιέργεια πολλών την ώρα που η πραγματική φωτιά καίει αλλού,

• Όταν στον κοινοβουλευτικό έλεγχο δεν ανταλλάσσονται ύβρεις αλλά επιχειρήματα.
Αριστεροδεξιοί εξουσιολάγνοι κρατιστές και στυγνοί φιλελεύθεροι, με τα διπλά τους βιβλία, κρύβουν το κόστος όπως οι φοροφυγάδες το κέρδος.

ΠΗΓΗ: anoixtoparathyro.gr

Πάμελα Αντερσον: Σταθερή αξία

Τι κι αν έχουν περάσει 19 χρόνια μετά το Baywatch; Τι κι αν έχει φτάσει πλέον 49 χρονών;

Η Πάμελα ΄Αντερσον δεν αποδεικνύει μόνο ότι τα ακριβά αρώματα είναι σε μικρό «μπουκάλι» – καθ’ ότι μικροσκοπική – αλλά κι ότι είναι … διαρκείας.

Λίγο πριν κλείσει τα 50 της χρόνια (τα γενέθλιά της είναι την 1η Ιουλίου), η Πάμελα Αντερσον πόζαρε για γνωστή εταιρία εσωρούχων και οι εικόνες της έχουν κάνει θραύση στο διαδίκτυο και στα περιοδικά. Δείτε μερικές νέες εικόνες από την εν λόγω φωτογράφηση που πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας.

Ρεάλ- Μπαρτσελόνα 2-3 δια χειρός Μέσι

Με το 500ό του γκολ ο Λιονέλ Μέσι λύτρωσε στο 92′ την Μπαρτσελόνα, η οποία νίκησε 3-2 τη Ρεάλ στη Μαδρίτη και την έπιασε στην κορυφή! Δείτε τα ματς που απομένουν (videos)


Μπαρτσελόνα νίκησε 3-2 τη Ρεάλ στη Μαδρίτη, με λυτρωτή τον Λιονέλ Μέσι στο 92′ με το 500ό του γκολ, έτσι έπιασε τους “μερένγκες” στην κορυφή!

Η Ρεάλ πάντως εξακολουθεί να έχει το προβάδισμα για τον τίτλο, καθώς έχει ματς λιγότερο, έχει να δώσει δηλαδή ακόμη 6 και οι Καταλανοί ακόμη 5.

Τα ματς που έχει ακόμη η Ρεάλ είναι με Θέλτα* (το εξ αναβολής), Ντεπορτίβο*, Βαλένθια, Γρανάδα*, Σεβίλλη και Μάλαγα*, ενώ τα ματς που έχει η Μπαρτσελόνα είναι με Οσασούνα, Εσπανιόλ*, Βιγιαρεάλ, Λας Πάλμας* και Έιμπαρ (με * τα εκτός έδρας).

Το clásico ήταν συγκλονιστικό, η Ρεάλ προηγήθηκε με τον Καζεμίρο, η Μπαρτσελόνα έκανε ανατροπή με τα τέρματα των Μέσι και Ράκιτιτς και μετά την αποβολή του Σέρχιο Ράμος στο 77′ όλα φάνηκαν να τελειώνουν.

Ο Χάμες Ροντρίγκες όμως στο 86′ ισοφάρισε σε 2-2 και φάνταζε ο άσος από το… μανίκι του Ζιντάν για τον τίτλο, όμως στο 92′, στην τελευταία φάση του αγώνα (είχαν δοθεί δύο λεπτά καθυστερήσεις), ο Μέσι διαμόρφωσε το τελικό 2-3!

Η εξέλιξη του clásico

Ο Ζινεντίν Ζιντάν επέλεξε στα πρώτα λεπτά να έχει στην κορυφή τον Κριστιάνο Ρονάλντο, δεξιά τον Μπενζεμά και αριστερά τον Μπέιλ, αλλά στο 10′ επέστρεψε στην συνηθισμένη κατάσταση, με Μπέιλ δεξιά, Ρονάλντο αριστερά και Μπενζεμά στην κορυφή, με τους δύο τελευταίους απλά να αλλάζουν συχνά θέσεις.

Όσον αφορά στον Λουίς Ενρίκε, λόγω της απουσίας του Νεϊμάρ επέλεξε να ξεκινήσει ουσιαστικά με ένα 4-4-2, με τον Λιονέλ Μέσι σε ρόλο επιτελικού μέσου και δίδυμο στην επίθεση τους Λουίς Σουάρες και Πάκο Αλκάθερ.

Μόλις στο 2ο λεπτό ο Κριστιάνο Ρονάλντο ζήτησε πέναλτι για ανατροπή απ’τον Ουμτιτί, στο 6′ ο Πορτογάλος σούταρε και ο Τερ Στέγκεν μπλόκαρε, όπως και στο 18′ στο σουτ του Μπενζεμά, ενώ η Μπαρτσελόνα απείλησε πρώτη φορά στο 11′, με το σουτ του Σουάρες να είναι άστοχο, όπως και στο 19′.

Στο 20ό λεπτό ο Μαρκ-Αντρέ τερ Στέγκεν έκανε σπουδαία επέμβαση σε σουτ του Κριστιάνο Ρονάλντο, όσο ήταν στο έδαφος ο Μέσι, έπειτα από αγκωνιά πάνω στην φάση απ’τον Μαρσέλο (μάλλον δεν το ήθελε), ενώ και ο Αργεντινός μάτωσε στο στόμα και ο Βραζιλιάνος στο χέρι.

Ο Καζεμίρο έπαιζε με κίτρινη κάρτα από το 12′ για ανόητο φάουλ στον Μέσι, αλλά ο Βραζιλιάνος στο 28′ ήταν αυτός που άνοιξε το σκορ, πλασάροντας σε κενό τέρμα, έπειτα από πλασέ του Σέρχιο Ράμος που χτύπησε στο δοκάρι. Δεν υπήρχε καμία παράβαση στην φάση, με τον Ράμος να σπάει το τεχνητό οφ-σάιντ σε εκτέλεση φάουλ.

Μόλις πέντε λεπτά αργότερα ο Μέσι… πήρε το αίμα του πίσω, καθώς στο 33′ ισοφάρισε σε 1-1, με το το 30ό του γκολ στο πρωτάθλημα, έπειτα από εντυπωσιακή ομαδική προσπάθεια, ασίστ του Ράκιτιτς και τον Αργεντινό πριν πλασάρει να κάνει φοβερή ντρίμπλα στον Καρβαχάλ.

Το μόνο λάθος του διαιτητή στο πρώτο ημίχρονο είναι πως χαρίστηκε στον Καζεμίρο και δεν του έβγαλε δεύτερη κίτρινη κάρτα, με τους “μπλαουγκράνα” να διαμαρτύρονται έντονα.

Από το 39′ έπαιζε χωρίς τον Μπέιλ η Ρεάλ, καθώς αποχώρησε τραυματίας και αντικαταστάθηκε από τον Μάρκο Ασένσιο, ενώ οι γηπεδούχοι μπήκαν δυναμικά στο δεύτερο ημίχρονο, με αρκετή πίεση και σπουδαιότερη ευκαιρία το πλασέ του Κρόος που απέκρουσε ο Τερ Στέγκεν.

Ο Γερμανός τερματοφύλακας έκανε τρομερή εμφάνιση και συνέχισε τις εντυπωσιακές επεμβάσεις, σταματώντας στο 54′ τον Μπενζεμά, στο 67′ τον Ασένσιο, όπως και στο 72′, ενώ ένα λεπτό αργότερα η Μπαρτσελόνα ολοκλήρωσε την ανατροπή.

Αφού ο Τερ Στέγκεν δεν επέτρεψε το 2-1, έγινε το 1-2 στο 73′ με το τρομερό αριστερό σουτ του Ίβαν Ράκιτιτς στο 73′, με τον Κροάτη μέσο να ολοκληρώνει την ανατροπή με το τρίτο του γκολ κόντρα στην Ρεάλ (τα πρώτα δύο με την φανέλα της Σεβίλλης).

Τα πράγματα για τους Μαδριλένους έγιναν ακόμη δυσκολότερα στο 78′, καθώς έμειναν με 10 παίκτες, αφού ο αρχηγός τους, Σέρχιο Ράμος, αποβλήθηκε με απευθείας κόκκινη κάρτα για σκληρό μαρκάρισμα στον Λιονέλ Μέσι.

Η Μπαρτσελόνα φαινόταν να ελέγχει το ματς, όμως ο Κέιλορ Νάβας με 2-3 επεμβάσεις κράτησε την ομάδα του στο ματς και τελικά ήρθε η λύτρωση με τον Χάμες Ροντρίγκες.

Ο Ζινεντίν Ζιντάν στο 82′ πέρασε στον αγωνιστικό χώρο τον Κολομβιανό μέσο και αυτός στο 86′ ισοφάρισε σε 2-2, νικώντας με κοντινό πλασέ τον Τερ Στέγκεν, έπειτα από τον ασίστ του Μαρσέλο από αριστερά, με την καταλανική άμυνα να “κοιμάται”.

Κι ενώ η Ρεάλ φαινόταν να παίρνει αυτό που θέλει και να κάνει το σπουδαίο βήμα για την κατάκτηση του τίτλου, η Μπαρτσελόνα “χτύπησε” στο 92′, με τον Λιονέλ Μέσι να ολοκληρώνει με ιδανικό πλασέ αντεπίθεση και με το 500ό του γκολ στην καριέρα του με την φανέλα των “μπλαουγκράνα” τους χάρισε την σπουδαία εκτός έδρας νίκη, διαμορφώνοντας το τελικό 2-3 (ασίστ ο Τζόρντι Άλμπα).

Χρυσός ο Λευτέρης Πετρούνιας! (vid)

Στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε και πάλι ο Λευτέρης Πετρούνιας, στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ενόργανης στο Κλουζ της Ρουμανίας.

Ο Λευτέρης Πετρούνιας βαθμολογήθηκε με 15.433 βαθμούς και κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στον τελικό του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ενόργανης Γυμναστικής.

Επιτυχής ήταν και η εμφάνιση του δεύτερου Έλληνα αθλητή Κωνσταντίνου Κωνσταντινίδη που συμμετείχε για πρώτη φορά σε τελικό ευρωπαϊκού πρωταθλήματος και κατετάγη στην 6η θέση με 14.666 βαθμούς.

Αλ. Τσίπρας: Βόλτες και χαλαρές στιγμές στη θάλασσα μαζί με την οικογένεια του (ΦΩΤΟ)

Ευκαιρία να περάσει χαλαρές, οικογενειακές στιγμές, βρήκε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, κατά την διάρκεια της παραμονής του στην Κέρκυρα, όπου βρέθηκε τις ημέρες του Πάσχα.

 

Μαζί με τη σύζυγό του, Περιστέρα Μπαζιάνα και τα παιδιά τους, εκμεταλλεύτηκε τον καλό, ηλιόλουστο καιρό και πέρασε αρκετές ώρες στις ήσυχες παραλίες του νησιού με θέα το απέραντο γαλάζιο.

Όπως αναφέρει το ένθετο Secret, των Παραπολιτικών, η άφιξη του πρωθυπουργού στο νησί των Φαιάκων τη Μεγάλη Παρασκευή δημιούργησε, όπως ήταν αναμενόμενο, έντονη κινητικότητα, με τους τοπικούς φορείς και τους κατοίκους να φροντίζουν ώστε τίποτα να μην πάει… στραβά.

Ο πρωθυπουργός αναχώρησε για την Κέρκυρα αμέσως μετά το υπουργικό συμβούλιο και με το που έφτασε στην Κέρκυρα κατευθύνθηκε στο νότιο μέρος της, επιλέγοντας τις διάσημες Μπενίτσες για να κάνει μια χαλαρή βόλτα και να γευματίσει σε μία από τις πιο γνωστές ταβέρνες της περιοχής, την «Κληματαριά».

Το Μεγάλο Σάββατο έριξε το… κανάτι ενώ την ίδια μέρα επέλεξε με την οικογένειά του και τον υπουργό Επικρατείας, Αλέκο Φλαμπουράρη και πάλι τη νότια Κέρκυρα για να γευματίσουν.

Παρόλα αυτά, εκτός από τις εθιμοτυπικές και… επίσημες επισκέψεις, ο Αλέξης Τσίπρας κατάφερε να «ξεκλέψει» λίγο χρόνο, πέταξε το κοστούμι του και με χαλαρή διάθεση και εμφάνιση αφιέρωσε χρόνο στα παιδιά του. Η εικόνα του πρωθυπουργού να παίζει με τους γιους του στην ακρογιαλιά είναι αντιπροσωπευτική των χαλαρών στιγμών που πέρασε.

Δείτε τις φωτογραφίες

Πηγή: Secret

662 σωσίες του Τσάρλι Τσάπλιν τιμούν το μεγάλο κωμικό

0

Με ραντεβού τους το μουσείο “Ο Κόσμος του Τσάπλιν” στην Ελβετία, τον τελευταίο τόπο κατοικίας του άντρα που όρισε τη βιομηχανία του Χόλιγουντ, 662 φανατικοί θαυμαστές του Τσάρλι Τσάπλιν συγκεντρώθηκαν ντυμένοι ως εκείνος με αφορμή την 128η επέτειο από την ημερομηνία γέννησης του.


Γεννημένος στις 16/4/1889 στο Λονδίνο ο Τσαρλς Σπένσερ Τσάπλιν έφυγε ανήμερα τα Χριστούγεννα του 1977 αφήνοντας πίσω του σκάνδαλα, ιστορίες γεμάτες πάθη και στοχασμούς που μέχρι και σήμερα μοιάζουν ουσιαστικοί.

Ο Τσάπλιν δεν ήταν μόνο ένας εξαιρετικός ηθοποιός σε κάθε είδος που καταπιάστηκε. Αφιερώνοντας το πολυσχιδές ταλέντο του στη συγγραφή, τη μουσική αλλά και τον αθλητισμό ο αγαπημένος Σαρλό έμεινε στην ιστορία για τις ταινίες και τους έρωτες του -συχνά με ανήλικες.

Από τους “Μοντέρνους Καιρούς” στα “Φώτα της Πόλης” αλλά και το “Μεγάλο Δικτάτορα” όπου μας άφησε παρακαταθήκη έναν συγκλονιστικό λόγο για τη φύση του ανθρώπου ο Τσάπλιν ήταν, είναι και θα παραμείνει ένας άντρας που εμπνέει.
είναι τα σπουδαία λόγια του από την πρώτη ομιλούσα και ηχητική ταινία του Τσάπλιν, δεκατρία χρόνια μετά την εισαγωγή του ήχου στις ταινίες. “Ο Μεγάλος Δικτάτωρ” του 1940 παραμένει μια επίκαιρη, ανελέητη πολιτική σάτιρα για τον απολυταρχισμό. Η ταινία απαγορεύτηκε από τους Χίτλερ, Μουσολίνι και Φράνκο, ενώ ήταν υποψήφια για 5 Όσκαρ.

«Λυπάμαι, αλλά δεν θέλω να γίνω αυτοκράτορας»

… Δεν είναι δική μου υπόθεση. Δεν θέλω ούτε να βασιλέψω, ούτε να κατακτήσω. Θέλω να βοηθήσω όλο τον κόσμο. Εβραίους, χριστιανούς, μαύρους, λευκούς. Ολοι επιθυμούμε την αλληλεγγύη. Να ζούμε με την ευτυχία των άλλων, και όχι με τη δυστυχία τους. Δεν θέλουμε ούτε να μισούμε, ούτε να περιφρονούμε.

Υπάρχει χώρος για τον καθένα. Η Γη είναι πλούσια και μπορεί να θρέψει όλο τον κόσμο. Η ζωή μπορεί να είναι ελεύθερη κι ωραία, αλλά χάσαμε αυτό το μονοπάτι. Η πλεονεξία δηλητηρίασε τις ψυχές, ανύψωσε τους φραγμούς του μίσους, μας έχει καταδικάσει στη δυστυχία και στη σφαγή. Ορίζουμε την ταχύτητα, αλλά κλεινόμαστε στον εαυτό μας. Η εκμηχάνιση μας κάνει εξαρτώμενους απο αυτήν. Η επιστήμη μας έκανε κυνικούς και άξεστους.

Σκεφτόμαστε πολύ, αισθανόμαστε ελάχιστα. Περισσότερο κι απο τις μηχανές, χρειαζόμαστε την ανθρωπιά. Πιο πολύ απο την επιδεξιότητα, χρειαζόμαστε την καλοσύνη. Χωρίς αυτές τις αρετές, η βία θα κυριαρχήσει στη ζωή. Το αεροπλάνο και το ραδιόφωνο μας έφεραν κοντά.

Η φύση αυτών των εφευρέσεων αξιώνει την καλοσύνη και την παγκόσμια αδελφοσύνη.
Αυτή τη στιγμή, η φωνή μου φτάνει στα αυτιά εκατομμυρίων ανθρώπων, απελπισμένων γυναικών, παιδιών, που είναι θύματα ενός συστήματος που ξέρει μόνο να βασανίζει και να φυλακίζει αθώους ανθρώπους. Σε αυτούς που με ακούνε, λέω: Μην απελπίζεστε. Η τωρινή μας δυστυχία προήλθε από την πλεονεξία και τη σκληρότητα εκείνων που φοβούνται την πρόοδο του ανθρώπου. Το μίσος θα περάσει, οι δικτάτορες θα πεθάνουν, και η δύναμη που αφαίρεσαν από το λαό θα επιστρέψει σε αυτόν ξανά. Οσο οι άνθρωποι θα πεθαίνουν, η ελευθερία δεν θα κινδυνέψει.

Στρατιώτες! Μην υπακούτε στους αγροίκους, που σας περιφρονούν και σας δυναστεύουν, που υπαγορεύουν τις πράξεις και τις σκέψεις σας! Που σας μεταμορφώνουν σε κοπάδι, σε κρέας για τα κανόνια. Μην υποχωρείτε μπροστά σε αυτά τα εκφυλισμένα όντα, στους εγκέφαλους και τις καρδιές των μηχανών! Δεν είστε ούτε μηχανές, ούτε κοπάδι, είστε άνθρωποι! Φέρτε την αγάπη μέσα στις καρδιές σας και όχι το μίσος! Μόνο οι εκφυλισμένοι μισούν!

Στρατιώτες! Μην αγωνίζεστε για τη σκλαβιά, αγωνιστείτε για την ελευθερία! Ο άγιος Λουκάς γράφει: «το βασίλειο του Θεού είναι μέσα στον άνθρωπο». Οχι σε έναν άνθρωπο, όχι σε μια ομάδα ανθρώπων, αλλά σε όλους τους ανθρώπους! Σε εσάς! Εσείς είστε ο λαός που έχει τη δύναμη, να δημιουργεί τις μηχανές, να δημιουργεί την ευτυχία! Εσείς ο λαός, έχετε τη δύναμη να εμπνεύσετε μια όμορφη κι ελεύθερη ζωή, να κάνετε αυτή τη ζωή μια υπέροχη περιπέτεια!

Στο όνομα της δημοκρατίας, ας χρησιμοποιήσουμε αυτή τη δύναμη για να ενωθούμε! Να αγωνιστούμε για ένα καινούργιο κόσμο, με ευκαιρίες και δουλειά για όλους, μέλλον για τους νέους, ασφάλεια για τους ηλικιωμένους.

Με αυτή την υπόσχεση, οι αγροίκοι πήραν την εξουσία. Είπαν ψέμματα! Δεν κράτησαν το λόγο τους! Οι δικτάτορες ελευθερώνουν τον εαυτό τους, αλλά υποδουλώνουν το λαό. Ο αγώνας μας είναι να κάνουμε πράξη αυτές τις υποσχέσεις!

Να ελευθερώσουμε το λαό, να σπάσουμε τους εθνικούς φραγμούς, να καταργήσουμε την πλεονεξία, το μίσος και τη μισαλλοδοξία. Να αγωνιστούμε για ένα κόσμο δικαίου, όπου η επιστήμη και η πρόοδος θα φέρουν ευτυχία σε όλους! Στρατιώτες! Στο όνομα της δημοκρατίας, ας ενωθούμε!”