Αρχική Blog Σελίδα 228

Επιδεινώνεται η καθημερινότητα των δημοτών υποστηρίζει η «Ανοιχτή Πόλη»

0

Δριμεία επίθεση εναντίον της ηγεσίας του δήμου της Αθήνας εξαπολύει η δημοτική παράταξη «Ανοιχτή Πόλη» αναφορικά με τα ζητήματα που αφορούν στην καθημερινότητα των δημοτών της Αθήνας.

Η δημοτική παράταξη της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο της πρωτεύουσας, σε ανακοίνωσή της αναφέρει μεταξύ άλλων ότι ”δεκάδες σχολικά κτήρια του Δήμου Αθηναίων έχουν σοβαρά και επιδεινούμενα προβλήματα, υποβαθμίζοντας την εικόνα της δημόσιας παιδείας και θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών».

Επικαλείται μάλιστα επιστολή – καταγγελία δύο νηπιαγωγείων στον Κολωνό που στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους, ενώ ο κατάλογος των σχολείων με χρονίζοντα προβλήματα συντήρησης και υποδομών, όπως ενδεικτικά τα 102ο και 107ο Δημοτικά Σχολεία, εμπλουτίζεται διαρκώς.

Η παράταξη του κ.Ηλιόπουλου μάλιστα επεκτείνει την κριτική της και σε άλλες υποδομές της πόλης που – όπως τονίζει – ρημάζουν στην εγκατάλειψη και την αδιαφορία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η παιδική χαρά στα Θυμαράκια (πλατεία Αθανασίου Διάκου) που είναι κλειδωμένη, με τον εξοπλισμό της (παγκάκια, παιχνίδια κοκ) να έχει ξηλωθεί και εγκαταλειφθεί στον χώρο.

Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση αναφέρεται:

Από τον περασμένο Μάιο, η Ανοιχτή Πόλη έχει απευθύνει επανειλημμένα ερωτήματα προς τις αρμόδιες υπηρεσίες. Η απάντηση ήταν ότι όλα είναι νόμιμα και γίνονται ορθώς. Το Ρυμοτομικό Σχέδιο διαμορφώθηκε το 1969, επί χούντας, και παρά τα φανερά προβλήματά του κανείς δεν έχει ασχοληθεί να διορθώσει, ενώ η Λιοσίων και τα πεζοδρόμιά της είναι στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας και άρα ο Δήμος δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Όμως αυτά δεν μπορούν να αποτελούν δικαιολογία: κάθε μέρα κινδυνεύουν πολίτες, μεταξύ των οποίων και μικρά παιδιά από τα γειτονικά σχολεία. Καλέσαμε τη δημοτική αρχή να λάβει έστω και τώρα τις αναγκαίες πρωτοβουλίες, σε συνεννόηση με τις συναρμόδιες περιφερειακές και κρατικές υπηρεσίες, που να διασφαλίζουν αξιοπρεπή χώρο διέλευσης για τους πεζούς, καθώς και να ελέγξει και να μας ενημερώσει αν τηρούνται οι προβλέψεις ασφαλούς λειτουργίας του εργοταξίου.
Την ίδια στιγμή, κεντρικοί και πολυσύχναστοι πεζόδρομοι της πόλης, όπως η Ερμού και η Διονυσίου Αρεοπαγίτου, υποφέρουν από ανεξέλεγκτη στάθμευση αυτοκινήτων που πρακτικά καταργεί το χαρακτήρα τους ως κοινόχρηστων χώρων για τους πεζούς, ιδίως τα σαββατοκύριακα. Ρωτήσαμε τη δημοτική αρχή αν έχει την πρόθεση να προστατευθούν οι ελεύθεροι αυτοί χώροι που επιπλέον υφίστανται υλικές φθορές, σε μια περίοδο που ο Δήμος τρέχει εργολαβίες εκατομμυρίων για την αποκατάσταση πεζοδρομίων”.
Στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ερώτησε επίσης “τη δημοτική αρχή για το σχεδιασμό της, σε σχέση με την υποχρέωσή της “να μεριμνήσει για την υλική εκτέλεση της κατεδάφισης” των τριών αυθαίρετων ορόφων του ξενοδοχείου της Coco-Mat στην περιοχή Μακρυγιάννη, όπως επιβάλλει η πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής Συμμόρφωσης του Συμβουλίου της Επικρατείας. Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Αθηναίων ήταν ο μόνος φορέας που μέχρι πρόσφατα, όταν και επέβαλε πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης μετά από αυτοψία της Πολεοδομίας, δεν είχε συμμορφωθεί με την δικαστική απόφαση του 2019, με την οποία ακυρώθηκε η οικοδομική άδεια και η αναθεώρησή της ως προς το ύψος του κτιρίου.
Ζητήσαμε τέλος ενημέρωση για το αν έγινε η οποιαδήποτε ενέργεια, ή επαφή με το Υπουργείο Πολιτισμού, στην κατεύθυνση του πρόσφατου ομόφωνου ψηφίσματος του Δημοτικού Συμβουλίου που διεκδικεί τη θεσμική προστασία των ιστορικών κινηματογραφικών αιθουσών του κέντρου της Αθήνας”.

Η Ένωση Αρχιτεκτόνων κατά των σχεδίων για το νέο Αρχαιολογικό Μουσείο

Την πλήρη αντίθεσή τους σχετικά με τα «αποτελέσματα της επιλογής μελέτης αρχιτεκτονικών προσχεδίων» για την ανέγερση του Νέου Αρχαιολογικού Μουσείου από την ορισθείσα Διεθνή Επιτροπή Αξιολόγησης του Υπουργείου Πολιτισμού διατυπώνουν με κοινή ανακοίνωσή τους ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών και η Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων.

Παράλληλα καλεί όσους αρχιτέκτονες συμμετείχαν στις διαδικασίες αυτές να συμβάλλουν δια της αποχής τους στην προάσπιση της αρχιτεκτονικής δεοντολογίας και του κύρους του κλάδου.

Αναλυτικά όσα αναφέρει:

Το ΔΣ του ΣΑΔΑΣ – Πανελλήνιας Ένωσης Αρχιτεκτόνων σε συνέχεια της από τον Φεβρουάριο του 2022 ανοικτής επιστολής του μαζί με τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΑΠ. 67274/28.02.2022), σχετικά με τις αμφιλεγόμενες διαδικασίες που έχουν ανακοινωθεί από το ΥΠΠΟΑ και αφορούν στην ανέγερση του ΝΕΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ, θεωρεί ότι:

Η από 09/01/2023 ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ με τα «αποτελέσματα της επιλογής μελέτης αρχιτεκτονικών προσχεδίων» για την ανέγερση του Νέου Αρχαιολογικού Μουσείου από την ορισθείσα Διεθνή Επιτροπή Αξιολόγησης, δεν μπορεί να αναγνωριστεί ως αποτέλεσμα μιας θεσμοθετημένης Διαγωνιστικής Διαδικασίας, ούτε ως τμήμα ενός συμβουλευτικού σταδίου προετοιμασίας, καθώς δεν ακολουθεί όσα ορίζει η ελληνική νομοθεσία. Συγκεκριμένα, βάσει της Υπουργικής Απόφασης (άρθρο 1, παρ. 3α), το ίδιο το Υπουργείο είναι υπεύθυνο να προκηρύξει έναν Διεθνή Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό σε συνεργασία και σύμφωνα με τις προδιαγραφές της UIA-UNESCO.
Κρίνουμε την έμμεση συνεργασία του ΥΠΠΟΑ με ιδιωτικό Ίδρυμα για τη «δωρεά» μελετών απαράδεκτη, καθώς προσπαθεί να παρακάμψει την ελληνική νομοθεσία, ενώ οι διαδικασίες που ακολουθούνται για την επιλογή των μελετών απέχουν κατά πολύ από τις προδιαγραφές που αναφέρουμε (κλειστός χαρακτήρας του Διαγωνισμού, συμμετοχή μόνο ξένων γραφείων σε ετεροβαρή συνεργασία με ελληνικά, σύνθεση επιτροπής αξιολόγησης με μόνο δύο μέλη αρχιτέκτονες).
Οι συμμετέχοντες στην προβληματική αυτή διαδικασία Έλληνες αρχιτέκτονες, είτε ως μέλη της επιτροπής αξιολόγησης, είτε ως μελετητές, συμβάλλουν στην απαξίωση του Θεσμού των Αρχιτεκτονικών Διαγωνισμών, στην υποβάθμιση της Αρχιτεκτονικής και στον αθέμιτο επαγγελματικό ανταγωνισμό.
Το ΔΣ του ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ, γνωρίζοντας τη σημασία και την αξία του συγκεκριμένου έργου, καλεί το ΥΠΠΟΑ να ακολουθήσει τη θεσμική διαδικασία που προβλέπει η ελληνική νομοθεσία για τους Διεθνείς Αρχιτεκτονικούς Διαγωνισμούς, ώστε να εξασφαλίσει ένα αποτέλεσμα αντάξιο της ιστορίας και διεθνούς εμβέλειας του ΕΘΝΙΚΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ.

Οι προτάσεις και η τελική επιλογή

Μετά την περάτωση της διαδικασίας επιλογής της μελέτης του αρχιτεκτονικού προσχεδίου, η Διεθνής Επιτροπή Αξιολόγησης επέλεξε, ομόφωνα, μετά από διεξοδική εξέταση των προτάσεων που υποβλήθηκαν την πρόταση των αρχιτεκτονικών γραφείων David Chipperfield Architects και Αλέξανδρου Ν. Τομπάζη Α.Ε.

Η επιλεγείσα πρόταση συγκεντρώνει τα στοιχεία της ευρηματικής σχέσης μεταξύ
του παλαιού και του νέου κτηρίου, της ποιότητας της χωρικής εμπειρίας, της
ευαισθησίας προς τις προγραμματικές και μουσειολογικές-μουσειογραφικές
προκλήσεις, της πολεοδομικής ένταξης στον ιστό της πόλης και της πρωτοπόρας
επίλυσης θεμάτων βιωσιμότητας και περιβαλλοντικού σχεδιασμού.

David Chipperfield
Αλέξανδρος Τομπάζης

 

«Ακάκιε» τα μακαρόνια να είναι… al dente!

Στο Παλαιό Φάληρο, στην οδό Ζησιμοπούλου και Αγίας Τριάδος 1, το μακαρονάδικο «Ακάκιος» έρχεται να ταράξει τα αθηναϊκά νερά και να πρωτοτυπήσει με ένα concept που όμοιο του δεν έχουμε ξαναδεί. Μας προσκαλεί και μας «προκαλεί» να προσέλθουμε στον «ιερό» χώρο του φαγητού και της απόλαυσης.

Εμπνευσμένο από τον μοναχό Ακάκιο, το εστιατόριο προσομοιάζει μοναστήρι προσφέροντας πιάτα «ευλογημένα». Στον χώρο υπάρχουν βαριά ξύλινα τραπέζια, μανουάλια, πολυέλαιοι, κεριά , ενώ στην είσοδο είναι τοποθετημένο το παγκάρι. Στο ίδιο κλίμα, το προσωπικό είναι ντυμένο με περιβολή μοναχού και έχουν την διάθεση να μας προσέξουν «ευλαβικά».

Τα θεϊκά εδέσματα του Ακάκιου διατηρούν τον παραδοσιακότους χαρακτήρα και μας κάνουν να νοσταλγούμε το κυριακάτικο οικογενειακό τραπέζι. Το μενού αποτελείται από ζυμαρικά, χειροποίητα με ροσμπίφ και πίτσες με σμυρναίικο χαρακτήρα, όπως η πίτσα Καισαρείας και το Ιμάμ. Από τις δροσερές σαλάτες και τα ορεκτικά μέχρι την λαχταριστή «πεκορινάδα», το εστιατόριο έρχεται να προσφέρει μια μικρή γεύση από τον Παράδεισο σε ένα άκρως μοναστηριακό σκηνικό.

Ο «Ακακίος» ανοίγει τις πόρτες του καθημερινά στους απανταχού πιστούς και τους καλεί να συναντήσουν ευλογημένες γεύσεις που ξεχειλίζουν από αγάπη!

Περισσότερες πληροφορίες:

Ζησιμοπούλου και Αγίας Τριάδος 1, Παλαιό Φάληρο, Τηλ. 21 0980 3100,

https://www.akakios.gr/

«Αποκαλυπτήρια» για το νέο Μουσείο των Αθηνών στην Ακαδημία Πλάτωνος (μακέτες)

Το «νέο Μουσείο της πόλης των Αθηνών” σχεδιάζεται να αναπτυχθεί στην περιοχής της Ακαδημίας Πλάτωνος, συνολικού εμβαδού 14.362 τ.μ. και σε έκταση που παραχωρήθηκε στο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού από την Ακαδημία Αθηνών.

Είχε προηγηθεί η προκήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού από την Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε. για την εκπόνηση της μελέτης που θα οδηγήσει στην ανέγερση του Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών, στην Ακαδημία Πλάτωνος, στον χώρο στον οποίο χωροθετήθηκε, δια νόμου, από το 2002.

Στην διαγωνιστική διαδικασία – σύμφωνα με πληροφορίες – πάνω από 160 αρχιτεκτονικά γραφεία έδειξαν ενδιαφέρον, από την Ελλάδα, την Ευρώπη και την Αμερική, με το γραφείο μελετών Tsolakis Architects, που ιδρύθηκε από τον Γιώργο Τσολάκη να αναδεικνύεται ο τελικός νικητής.

Το νέο κτίριο – σύμφωνα με την αρχιτεκτονική -πρόταση – εντάσσεται στο ιστορικό περιβάλλον της Ακαδημίας Πλάτωνος, θα είναι βιοκλιματικό ώστε να έχει μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, ενώ θα προσφέρει στα άτομα με αναπηρία απρόσκοπτη πρόσβαση σε όλους τους χώρους του.

Ένας διάδρομος συνδέει τον νέο χώρο με την οικοδομημένη σύγχρονη πόλη, μια πορεία μέσα στο πράσινο που μεταφέρει τον επισκέπτη σε ένα περιβάλλον διαφορετικό απ’ το αστικό. Η ισορροπία πράσινου διατηρείται μιας και το κτίριο βρίσκεται κάτω από τεχνητό κεκλιμένο λόφο, με φύτευση στις οροφές του, με χρήση κιονοστοιχιών και ευθεία σύνδεση με την κλασική αρχαιοελληνική αρχιτεκτονική.

Ποιος είναι ο Γιώργος Τσολάκης

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ

Ο Γιώργος Τσολάκης (Λάρισα 1976) σπούδασε αρχιτεκτονική στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο από όπου αποφοίτησε το 2001. Το 2004 έλαβε το μεταπτυχιακό δίπλωμα στον τομέα “Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός” του Διατμηματικού μεταπτυχιακού προγράμματος στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Στη διάρκεια του μεταπτυχιακού προγράμματος εργάστηκε ως Επικουρικός Βοηθός στο 8ο–9ο εξάμηνο, στο μάθημα “Σχεδιασμός του κτηρίου Ε.Κ.Ε.Β.Ι. στην Πλατεία Κλαυθμώνος” στην περιοχή της Αρχιτεκτονικής σύνθεσης του Ε.Μ.Π. (Ν. Μάρδα Επ. Καθηγήτρια, Κ. Μωραίτης Αν. Καθηγητής). Από το 2001 μέχρι το 2005 συνεργάζεται με το αρχιτεκτονικό γραφείο Άρσις του κ. Κώστα Μωραΐτη, Αν. Καθηγητή Ε.Μ.Π ως υπεύθυνος αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Από το 2005 διατηρεί το αρχιτεκτονικό γραφείο μελετών Tsolakis Architects και ταυτόχρονα συνεργάζεται με διάφορα άλλα γραφεία. Έχει συμμετάσχει σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς έχοντας διακριθεί με πρώτο βραβείο σε πολλούς από αυτούς, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα συμμετέχει σε διάφορα ερευνητικά προγράμματα του Ε.Μ.Π. Το έργο του έχει δημοσιευθεί σε εκδόσεις και περιοδικά, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.

 

Η Αίγλη του Ζαππείου αναζητά την «αίγλη» της – Ποιος είναι ο νέος ενοικιαστής

Λευκός καπνός διαφαίνεται στον ορίζοντα για την επαναλειτουργία μετά από δυο και πλέον χρόνια απουσίας, της «Αίγλης Ζαππείου», σημείο αναφοράς στην καρδιά της πόλης των Αθηνών για κατοίκους και επισκέπτες.

Είχε προηγηθεί η ανοιχτή πρόσκληση ενδιαφέροντος στην οποία προχώρησε η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων για την εκμίσθωση ολόκληρου του κτιριακού συγκροτήματος. Η συγκεκριμένη κίνηση αποτελεί το πρώτο βήμα προκειμένου το άλλοτε εμβληματικό καφέ, μαζί με τον θερινό σινεμά στην καρδιά της πρωτεύουσας να “ξαναζωντανέψει” μετά από περίπου δυόμιση χρόνια σιωπής.

Εκτός απροόπτου όπως όλα δείχνουν είναι πολύ πιθανό – σύντομα – να αποκτήσει καινούριο ενοικιαστή που θα της δώσει νέα ζωή και θα επαναφέρει την παλιά της… αίγλη! Ο λόγος για την αλυσίδα γρήγορης εστίασης «Γρηγόρης», η οποία ήταν η μόνη εταιρεία που κατέθεσε προσφορά στο διαγωνισμό για την εκμίσθωση του εμβληματικού χώρου.

Θα ακολουθήσει – όπως προβλέπεται – εξονυχιστικός έλεγχος του υποβληθέντα φακέλου από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και οι τελικές υπογραφές με τον ενδιαφερόμενο να αποδέχεται τους όρους της Επιτροπής Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων που προβλέπουν μηνιαίο μίσθωμα 35.000 ευρώ και εγγυητική επιστολή ύψους 1 εκατ. ευρώ.

Η αποχώρηση της εταιρείας του Δ. Κοντομηνά

Τελευταίος μισθωτής του κτιριακού συγκροτήματος υπήρξε η εταιρεία Αίγλη Χώροι Εστίασης και Αναψυχής, συμφερόντων του εκλιπόντος επιχειρηματία, Δημήτρη Κοντομηνά, η οποία αποχώρησε πριν περίπου δύο χρόνια, παραδίδοντας το ακίνητο στην Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων, η οποία διαχειρίζεται το Ζάππειο, διαφυλάττοντας τους όρους της ιδιόγραφης διαθήκης, που άφησε ο εθνικός ευεργέτης Ευάγγελος Ζάππας.

Η έξοδος της εταιρείας από τη διαχείριση του συγκροτήματος δεν έγινε ανέφελα καθώς υπήρξαν ζητήματα οφειλών σε ενοίκια ενώ θεωρήθηκε προδιαγεγραμμένη εξαιτίας των αδύναμων οικονομικών επιδόσεων. Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, η επιχείρηση το 2018 εμφάνιζε τζίρο μόλις 3,1 εκατ. ευρώ ενώ στα ίδια περίπου επίπεδα είχε κινηθεί και το 2017 με τον κύκλο εργασιών να φθάνει στα 2,9 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, οι σωρευμένες ζημιές άγγιζαν το ποσό των 31,32 εκατ. ευρώ και οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις στα 1,12 εκατ. ευρώ.

Το «χαρτοφυλάκιο» της Αίγλης!

Το ακίνητο περιλαμβάνει το κατάστημα συνολικής στεγασμένης επιφανείας 3.301,50 τ.μ., το οποίο εκτείνεται σε τέσσερις στάθμες και συγκεκριμένα στο δεύτερο υπόγειο επιφανείας 251,50 τ.μ., στο πρώτο υπόγειο επιφανείας 1.628,84 τ.μ., στο ισόγειο επιφανείας 850,93 τ.μ. και στον πρώτο όροφο επιφανείας 570,23 τ.μ. καθώς και τον θερινό κινηματογράφο Αίγλη, επιφανείας 766,00 τ.μ. μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο επιφανείας 961,30 τ.μ..

Μεταξύ των υποχρεώσεων που θα αναλάβει μα εκπληρώσει εντάσσονται, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, και οι απαραίτητες εργασίες για την ανακαίνιση, ανακατασκευή, αποκατάσταση και διαμόρφωση τόσο του κεντρικού καταστήματος όσο και του περιβάλλοντα χώρου. Με βάση το σχεδιασμό, στόχος είναι να επαναλειτουργήσει το 2023, με τον κόσμο να γεμίζει και πάλι τα τραπέζια της για να απολαύσει τον καφέ του αλλά και τη θέα της Ακρόπολης και του Καλλιμάρμαρου και του Λυκαβηττού.

Η ιστορία της Αίγλης

Η Αίγλη κουβαλά μια πολυετή ιστορία η οποία έχει σαν σημείο εκκίνησης το 1904, όπου άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες της με την αρχική μορφή ενός ξύλινου καφέ υπό την ονομασία ΚΙΟΣΚΙ. Η αλλαγή του ονόματος σε Αίγλη ήρθε κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, όπου στο ίδιο σημείο δημιουργήθηκε ένα αναψυκτήριο. Χάρη στη θέση αλλά και τη θέα του, ο χώρος σύντομα κέρδισε την προτίμηση των Αθηναίων, οι οποίοι τον επέλεγαν για την ψυχαγωγία τους. Τέλος, ήταν το 1910 όταν ξεκίνησε να λειτουργεί και το θερινό σινεμά, αποτελώντας έναν από τους παλαιότερους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.

Ο… ποδοσφαιριστής Μάνος Κατράκης στον «Κεραυνό» Πολυγώνου (φωτό)

Τον γνωρίσαμε ως μεγάλο ηθοποιό, λίγοι γνωρίζουν ωστόσο ότι ο Μάνος Κατράκης ξεκίνησε ως ποδοσφαιριστής που οι ανάγκες της εποχής τον ανάγκασαν να το εγκαταλείψει και να ασχοληθεί με την υποκριτική.

Πρώτη ομάδα που αγωνίστηκε ο Μάνος Κατράκης ήταν ο Κεραυνός Πολυγώνου, που όταν σταμάτησε να υπάρχει μεταπήδησε στον Αθηναϊκό. Η ομάδα του Αθηναϊκού έχει ανέβει μέχρι τη Super League 1.

Ο γεννημένος το 1908 στο Καστέλι Κισσάμου Κρήτης Κατράκης, πριν συμπληρώσει τα 10 του χρόνια, μετακόμισε οικογενειακώς στην Αθήνα. Οι ιστορικές πληροφορίες αναφέρουν ότι το ποδόσφαιρο του άρεσε πάρα πολύ. Έτσι, αποφασίζει να ασχοληθεί με αυτό πιο ενεργά και εντάσσεται στην, ανεξάρτητη, ομάδα του Κεραυνού Πολυγώνου!

Ο Μάνος Κατράκης αγωνιζόταν σε θέση σέντερ μπακ και κύριο προσόν του ήταν η μαχητικότητα.

Κατόρθωσε να ξεχωρίσει γρήγορα με τις ικανότητες και τις εμφανίσεις του, αν και οι συνθήκες υπό τις οποίες έπαιζαν ο ίδιος και οι συμπαίκτες του δεν ήταν και οι καλύτερες δυνατές!

Το γήπεδο του Κεραυνού βρισκόταν εκεί που είναι σήμερα το Πεδίον του Άρεως.
Μια αλάνα, στρωμένη με ψιλό χαλίκι που, όποιος έπεφτε, του γδέρνε χέρια και πόδια.

Ο ίδιος διηγείται: «Σαν ξυράφι έκοβε το άτιμο! Κι μάνα μου κάθε φορά που έβλεπε να γυρίζω σπίτι καταγδαρμένος μου έλεγε: Πάλι κλώτσαγες την μπάλα Μανώλη;».

Λίγο αργότερα, πάντως, άφησε την ομάδα του, η οποία στο μεταξύ είχε πάψει να υπάρχει και μετακινήθηκε στον σαφώς γνωστότερο και δυνατό, τότε, Αθηναϊκό, με τη φανέλα του οποίου αγωνίστηκε στα πρωταθλήματα της Ένωσης Ποδοσφαιρικών Σωματείων Αθήνας τις σεζόν 1924/25 (τρίτη θέση) και 1925/26 (έκτη θέση), καταφέρνοντας να διακριθεί σε αρκετούς αγώνες.

Δεν έμελλε, ωστόσο, να ασχοληθεί για πολύ ακόμα με τον βασιλιά των σπορ. Εκ των πραγμάτων αναγκάστηκε να βρει εργασία αλλά και να γίνει προστάτης οικογένειας, καθώς ο έμπορος στο επάγγελμα, πατέρας του, Χαράλαμπος, έλειπε συνέχεια ενώ ο μεγαλύτερος αδερφός του, Γιάννης, είχε ήδη ξενιτευτεί στην Αμερική.

Δεν άργησε, πάντως, να βρει τον αληθινό του προορισμό ζωής.
Εν έτει 1927 πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στο θέατρο, με το μπρίο και τη δυναμικότητά του να ενθουσιάζουν τον σκηνοθέτη Κώστα Λελούδα.
Έναν χρόνο μετά, το 1928, έπαιξε στην πρώτη ελληνική βουβή ταινία «Το λάβαρο του ’21». Τα υπόλοιπα, όπως λέμε, είναι ιστορία!

 

“Reunion” για τον Νικήτα Κακλαμάνη με συμμαθήτριες στο Παγκράτι

Σημείο συνάντησης η πλατεία προσκόπων και πιο συγκεκριμένα ο ιστορικός «Μαγεμένος αυλός», άλλοτε στέκι του Μάνου Χατζιδάκη.

Οικοδεσπότης ο βουλευτής της ΝΔ Νικήτας Κακλαμάνης σε μια συνάντηση αναμνήσεων από τα γυμνασιακά χρόνια στο νησί της Άνδρου παρέα με συμμαθήτριές του.

Η Αθήνα στο «τιμόνι» του Δικτύου Βαλκανικών Πόλεων Β40 για το 2023

Με όραμα τη χάραξη της κοινής πορείας προς ένα μέλλον σταθερότητας και ευημερίας για τα Βαλκάνια, η Αθήνα θα φιλοξενήσει την Σύνοδο του Δικτύου Βαλκανικών Πόλεων Β40 (B40 Balkan Cities Network), κατά την οποία η ελληνική πρωτεύουσα θα αναλάβει το “τιμόνι” της Προεδρίας του Δικτύου για το 2023. Από την Κυριακή 22 έως την Τρίτη 24 Ιανουαρίου, η Αθήνα με οικοδεσπότη τον Δήμαρχο Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη θα υποδεχθεί Δημάρχους από 66 πόλεις από 10 χώρες των Βαλκανίων, που είτε ήδη αποτελούν μέλη του Δικτύου, είτε πρόκειται να ενταχθούν κατά τη διάρκεια αυτής της Συνόδου.

Το B40 Balkan Cities Network ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2021 στην Κωνσταντινούπολη, με στόχο την ενίσχυση της ειρήνης και της δημοκρατίας στην περιοχή των Βαλκανίων, καθώς και της συνεργασίας των μελών του στους τομείς της οικονομίας, της καινοτομίας, της βιώσιμης ανάπτυξης και του πολιτισμού.

Ο Δήμαρχος Αθηναίων θα παραλάβει τη σκυτάλη της Προεδρίας του B40 Balkan Cities Network, από τον ομόλογό του Δήμαρχο Κωνσταντινούπολης, Εκρέμ Ιμάμογλου με τον οποίο έχουν χτίσει τα τελευταία χρόνια μία ισχυρή “γέφυρα” συνεργασίας σε μια προσπάθεια να ενδυναμώσουν την ελληνοτουρκική φιλία και να φέρουν κοντά τους δύο λαούς.

Σε δήλωσή του, ο κ. Μπακογιάννης, τόνισε: «Η Αθήνα αναλαμβάνει την προεδρία του δικτύου Β40, των σπουδαιότερων βαλκανικών πόλεων. Η στιγμή δε θα μπορούσε να είναι πιο κατάλληλη. Η πρωτεύουσα της Ελλάδας θέλει και μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τη βαλκανική συνεργασία. Η πόλη μας γίνεται μητρόπολη του σύγχρονου κόσμου, αναπτυξιακά, τεχνολογικά, κι όχι μόνο. Ξέρει να βελτιώνει υποδομές και καθημερινότητα. Αυτή τη γνώση, τη νοοτροπία, τη μέθοδο θέλουμε να μοιραστούμε και με τις υπόλοιπες πόλεις του δικτύου. Να δώσουμε και να πάρουμε. Να μάθουμε όλοι από την ανταλλαγή και να ωφεληθούμε από τη συνεργασία. Το δίκτυο Β40 είναι η δυναμική απάντηση των πόλεων σε όσους βλέπουν στα Βαλκάνια, κατακερματισμό και ανταγωνισμό. Κάθε δίκτυο σημαίνει πολλές γέφυρες. Επικοινωνίας, ανταλλαγής, συνεργασίας. Οι πόλεις βγαίνουν μπροστά, εκεί που τα κράτη φαίνονται δύσκαμπτα στη συνεργασία. Προχωράμε μαζί, ενισχύουμε δεσμούς, θα πετύχουμε».

Ο κ. Μπακογιάννης, κατά την εναρκτήρια ομιλία της Συνόδου θα αναφερθεί στο όραμα της Προεδρίας της Αθήνας για το 2023. Στη Σύνοδο θα συμμετάσχουν επίσης με ομιλίες ο Ντάριο Ναρντέλι, Πρόεδρος του Δικτύου Eurocities και Δήμαρχος Φλωρεντίας, καθώς και οι Δήμαρχοι της Κωνσταντινούπολης, των Τιράνων, της Σόφιας, του Βελιγραδίου, του Σεράγεβου, του Κότορ, του Αυλώνα κ.ά.

Ομιλία θα απευθύνει και ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών κ. Βάσκο Άλβες Κορντέιρο, καθώς και ο Αντιπρόεδρος του Κογκρέσου Τοπικών και Περιφερειακών Αρχών, κ. Βλαντιμίρ Πρέμπιλιτς.

Πολύ σημαντική θα είναι η εκπροσώπηση των ελληνικών Δήμων, αφού στη Σύνοδο θα λάβουν μέρος, εκτός από τη διοργανώτρια πόλη της Αθήνας, οι Δήμαρχοι από άλλους 32 Δήμους της χώρας: Θεσσαλονίκης, Πειραιά, Τρικκαίων, Πάτρας, Χαλκίδας, Καλαμάτας, Χανίων, Νίκαιας-Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Καλλιθέας, Νέας Σμύρνης, Κηφισιάς, Αγ. Δημητρίου, Αιγάλεω, Ζωγράφου, Π. Φαλήρου, Κορυδαλλού, Παλλήνης, Βέροιας, Κοζάνης, Καρδίτσας, Ρεθύμνου, Κορίνθου, Μυτιλήνης, Χίου, Κέρκυρας, Άργους, Ορεστιάδας, Λευκάδας, Καρπενησίου, Πυλαίας-Χορτιάτη, Θερμαϊκού, Κιλελέρ.

Κατά τη διάρκεια της διήμερης Συνόδου, θα παρουσιαστούν όλες οι δράσεις και οι συνεργασίες των μελών του Δικτύου Β40 κατά τον τελευταίο χρόνο και θα συζητηθούν οι στόχοι, η στρατηγική και οι προτεραιότητες για το μέλλον.

Παράλληλα, θα συσταθούν ομάδες εργασίας με τη συμμετοχή αντιπροσωπειών πόλεων και θα συζητηθούν θέματα που αφορούν τις τοπικές δράσεις για το κλίμα, το άσυλο για τη μετανάστευση και την τοπική δημοκρατία, τις έξυπνες πόλεις/ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά και την οικονομική και πολιτιστική συνεργασία μεταξύ των πόλεων.

* Οι εργασίες της Συνόδου του Δικτύου Βαλκανικών Πόλεων Β40, θα πραγματοποιηθούν στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Ο… Γερμανός πίσω από το πολεοδομικό σχέδιο των Πατησίων

Ηδη πριν ακόμη ιδρυθεί το ελληνικό κράτος πολλοί ξένοι ειδικοί είχαν φτάσει στην Ελλάδα για να βοηθήσουν τον ελληνικό σκοπό, τάση που δεν σταμάτησε για τουλάχιστον έναν αιώνα.

Το προδίδουν άλλωστε και οι πινακίδες των δρόμων στις ελληνικές πόλεις που φέρουν ξένα ονόματα. Οι πολεοδόμοι Εδουάρδος Σάουμπερτ, Λέο Φον Κλέντσε, Λούντβιχ Χόφμαν, Τόμας Μόουσον και Ερνέστος Εμπράρ ασχολήθηκαν με το ελληνικό πολεοδομικό πρόβλημα σε βάθος εκατονταετίας, ενώ πρόσφατα ενεπλάκη και ο καταλανός Τζουζέπ Ασεμπίλιο. Η οικονομία είχε τον δικό της άνθρωπο σε αυτή την ιστορία: τον Εδουάρδο Λω.

Η οδός Χόφμαν στα Πατήσια προς τιμήν του Γερμανού αρχιτέκτονα.
Πολεοδομικό σχέδιο περιοχής Πατησίων

Εδώ βλέπετε πολεοδομικό σχέδιο του 1910 για την περιοχή των Πατησίων σχεδιασμένο απλό τον διάσημο Γερμανό Πολεοδόμο – Αρχιτέκτονα Λούντβιχ Χόφμαν (Ludwig Ernst Emil Hoffmann 1852 – 1932) κατόπιν ανάθεσης του τότε Δήμαρχου Αθηναίων Σπύρου Μερκούρη. Προς τιμήν του, η μικρή οδός Χόφμαν κοντά στο Πάρκο Κλωναρίδη.

Ο Χόφμαν ήταν ένας από τους πιο σπουδαίους αρχιτέκτονες του Βερολίνου

Ο Λούντβιχ Χόφμαν γεννήθηκε στο Ντάρμσταντ και σπούδασε στην Kunstakademie Kassel (Ακαδημία Τέχνης του Κάσελ) και στην Bauakademie (Ακαδημία Αρχιτεκτονικής) στο Βερολίνο. Το 1879, αφού πέρασε την πρώτη κρατική εξέταση, ο Χόφμαν άρχισε να εργάζεται για την κυβέρνηση του Βερολίνου ως εργοδηγός κατασκευών υπό τον Φραντς Χάινριχ Σβέχτεν. Η αρχιτεκτονική του καριέρα ξεκίνησε το 1880 όταν αυτός και ο Peter Dybwad, και οι δύο άγνωστοι, κέρδισαν τον διαγωνισμό για το σχεδιασμό του κτιρίου του Ανωτάτου Δικαστηρίου στη Λειψία έναντι 118 άλλων συμμετοχών.

Το 1896, ο Χόφμαν έγινε Stadtbaurat—διευθυντής πολεοδομικού σχεδιασμού και κατασκευής—για το Βερολίνο. Υπηρέτησε για 28 χρόνια μέχρι το 1924 (η ηλικία υποχρεωτικής συνταξιοδότησης είναι τα 72) και σήμερα θεωρείται ως ο σημαντικότερος κάτοχος της θέσης.

Υπό την ηγεσία του κατασκευάστηκαν 111 εγκαταστάσεις, συμπεριλαμβανομένων πάνω από 300 κτιρίων.

Ακόμα και σφράγιση σε καταστήματα που καταλαμβάνουν δημόσιους χώρους με τραπεζοκαθίσματα

0

Την αυστηροποίηση των ποινών, που θα προβλέπει μέχρι και τη σφράγιση των καταστημάτων που αυθαίρετα καταλαμβάνουν δημόσιους χώρους με τραπεζοκαθίσματα, προανήγγειλε ο υφυπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας απαντώντας σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση της βουλευτού της ΝΔ Φωτεινής Πιπιλή.

Ο υφυπουργός Εσωτερικών διαχώρισε το πρόβλημα των αυξημένων ατελώς καταλήψεων δημόσιων χώρων από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που επιτράπηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών να υπάρξουν λόγω της υγειονομικής κρίσης της πανδημίας, ώστε να μην υπάρχει συγχρωτισμός, λέγοντας πως αυτό ήταν κάτι που ίσχυσε συγκυριακά, αλλά πλέον οι όποιες παρατάσεις είχαν δοθεί έχουν λήξη από τις 15 Ιανουαρίου του 2023 και έχουμε επιστρέψει στο ισχύον καθεστώς πριν τα μέτρα αντιμετώπισης του covid 19.

Ανέφερε, πως «το υπουργείο Εσωτερικών είναι απολύτως σύμφωνο με την αυστηροποίηση των ποινών. Σε συνένωση με την ΚΕΔΕ σύντομα θα υπάρξει μια σχετική Διάταξη που θα αυστηροποιεί το πλαίσιο και θα προβλέπει μέχρι και το σφράγισμα των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που δεν τηρούν τις υποχρεώσεις , δηλαδή της κατάληψης των τετραγωνικών που τους έχουν παραχωρηθεί και όχι επιπλέον».

«Πρόκειται», σημείωσε ο υφυπουργός, «για μια ενέργεια που όχι μόνος στερεί ελεύθερο χώρο από τους πολίτες, αλλά νοθεύει και τον ανταγωνισμό. Οι παράνομες καταλήψεις δημόσιου χώρου θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως μια κοινωνική απαξία».

Η βουλευτής της ΝΔ Φωτεινή Πιπιλή, από την πλευρά της επισήμανε πως «ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα προβλήματα των μεγαλουπόλεων και ειδικότερα της ευρύτερης περιοχής των Αθηνών είναι η προκλητική και συνεχιζόμενη συμπεριφορά ορισμένων επιχειρηματιών της εστίασης που παντελώς αδιάφορα για τους Νόμους, Κανονισμών και πέραν κάθε λογικής καταλαμβάνουν κοινόχρηστους χώρους».

«Πρόκειται» είπε η βουλευτής «για μια αντικανονική συμπεριφορά που προσβάλει όλους του Πολίτες, τους πεζούς και κυρίως τα ΑμεΑ». Επισήμανε ότι παρά τις όποιες προσπάθειες της δημοτικής αστυνομίας και των υπηρεσιών των δήμων, οι επιχειρηματίες αυτοί δεν συνετίζονται και εξακολουθούν προκλητικά σε αυτή την τακτική τους. Τόνισε πως «ο δήμαρχος Αθηναίων με πρότασή του στην ΚΕΔΚ, απελπισμένος από την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί ζήτησε την παρέμβαση του υπουργείου Εσωτερικών, ώστε να τροποποιηθεί η παρ. 6 του άρθρου 13 του από 24/9 έως 20/10 1958 Βασιλικού Διατάγματος, πρόταση που ασμένως δέχθηκε και η ΚΕΔΕ».

Στο πλαίσιο αυτό, η κυρία Πιπιλή, ζήτησε να νομοθετηθούν πρόστιμα πολύ υψηλά σε όσους καταλαμβάνουν παρανόμως δημόσιους χώρους, καθώς σήμερα αυτά είναι πολύ χαμηλά σε σχέση με τα έσοδα που έχουν οι επιχειρήσεις αυτές από αυτή την παράνομη ενέργειά τους.

Δήμος Αθηναίων: Δωρεάν εργαστήρια χορού, θεάτρου & εικαστικών για παιδιά 6-12 ετών

Ένα νέο κύκλο εργαστηρίων για παιδιά ηλικίας από 6 έως 12 ετών, με δωρεάν συμμετοχή, θα πραγματοποιήσει ο Δήμος Αθηναίων μέσω του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) στα Κέντρα Δημιουργικής Μάθησης στις γειτονιές της πόλης.

Προσφέροντας έτσι, στους μικρούς μας φίλους τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν τις επιλογές τους, για την αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους καθημερινά, με προγράμματα που συνδυάζουν τη δημιουργικότητα και την επαφή τους με τις τέχνες και τον πολιτισμό.

Ο νέος κύκλος προγραμμάτων για τα παιδιά περιλαμβάνει εργαστήρι χορού, θεάτρου και εικαστικών και θα πραγματοποιηθεί από το Artfygio – «Τεχνών το Καταφύγιο», από τον Φεβρουάριο έως και τον Απρίλιο 2023.

Αναλυτικά τα εργαστήρια:

«Χορεύοντας με τους αντί-ήρωες»: Εργαστήρι χορού για παιδιά ηλικίας από 6 έως 12 ετών
Κέντρο Δημιουργικής Μάθησης Κυψέλης (Καλογερά 18, 210 8821428)
Κάθε Παρασκευή, 19:30-20:30| Έναρξη: Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2023
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 15 παιδιά

«Ζωντανεύοντας τους πίνακες»: Εργαστήρι θεάτρου για παιδιά ηλικίας από 6 έως 9 ετών
Κέντρο Δημιουργικής Μάθησης Βαφειοχωρίου (Βαφειοχωρίου και Καρολίδου 2, 210 6427770)
Κάθε Παρασκευή, 17:00-18:00| Έναρξη: Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2023
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 15 παιδιά

«Ταξιδεύοντας στις Τέχνες»: Εργαστήρι εικαστικών για παιδιά ηλικίας από 6 έως 12 ετών
Κέντρο Δημιουργικής Μάθησης Σεπολίων (Λαμπόβου 4, τηλ. 210 5130854)
Κάθε Τρίτη, 18:30-19:30| Έναρξη: Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2023
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 15 παιδιά

Οι εγγραφές πραγματοποιούνται στο Κέντρο Δημιουργικής Μάθησης, όπου θα διεξάγεται το εκάστοτε εργαστήριο, από Δευτέρα έως Παρασκευή, 10:00-17:00, ενώ θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Η συμμετοχή είναι δωρεάν, ενώ το κόστος εγγραφής για τα νέα μέλη των Κέντρων Δημιουργικής Μάθησης ανέρχεται στα πέντε (5) ευρώ.

Το Artfygio- «Τεχνών το Καταφύγιο» είναι ένας φορέας που ειδικεύεται στον σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και καλλιτεχνικών εργαστηρίων, έχοντας ως βασικό άξονα τις τέχνες –τη μουσική, το θέατρο, το χορό, τα εικαστικά. Βασικός στόχος αυτών των προγραμμάτων είναι η επαφή και η εξοικείωση των παιδιών και των ενηλίκων με τις τέχνες, η δημιουργική απασχόληση αυτών και των οικογενειών τους, η καλλιέργεια της φαντασίας, η διατήρηση του αυθορμητισμού και η εποικοδομητική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου.

Περισσότερες πληροφορίες στο www.opanda.gr και στα τηλ. 210 5284984 και 210 5284995.

Πρόγραμμα οδικής ασφάλειας της Περιφέρειας σε σχολεία της Αττικής

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το βιωματικό πρόγραμμα οδικής ασφάλειας «Κάντο Σωστά- Μπορείς» που υλοποίησε η Περιφέρεια Αττικής σε 25 σχολικές μονάδες της Αττικής σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς» και τις οικείες Δημοτικές Αρχές.

Ειδικότερα το παρακολούθησαν 3.290 μαθητές και μαθήτριες, καθώς και 240 καθηγητές, γονείς και αιρετοί της αυτοδιοίκησης. Ενδεικτικό της επιτυχίας του προγράμματος είναι τα σχόλια της ίδιας της εκπαιδευτικής κοινότητας, όπως αυτά αποτυπώθηκαν στα ερωτηματολόγια αξιολόγησης: «Ό,τι πιο χρήσιμο έχει κάνει φέτος το σχολείο μας. Στην κυριολεξία σώζει ζωές!», «Πολύτιμο πρόγραμμα. Με βοήθησε να αντιληφθώ πιθανούς κινδύνους που δεν ήξερα», «Είμαι σίγουρη ότι βοήθησε πολλούς να συνειδητοποιήσουν, κυρίως τις συνέπειες, που ίσως δεν είχαν φανταστεί ή να βιώσουν καταστάσεις. Επίσης…θα φοράω ζώνη στο πίσω κάθισμα», «Έδωσε τροφή για σκέψη και ανάγκασε όλους να αναθεωρήσουν όσα γνώριζαν», «Μακάρι να υπήρχε η δυνατότητα να γινόταν κάθε χρόνο σε όλα τα σχολεία», είναι μερικά από αυτά.

Την ικανοποίησή του εξέφρασε  ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γ. Πατούλης, σημειώνοντας: «Πρόθεσή μας είναι το πρόγραμμα να συνεχιστεί και σε άλλες σχολικές μονάδες της Αττικής. Πιστεύω πως η κυκλοφοριακή αγωγή και η οδική ασφάλεια πρέπει να διδάσκονται υποχρεωτικά, και ως αυτοτελές μάθημα, στα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα Λύκεια, καθώς ο φόρος αίματος στους ελληνικούς δρόμους, εξακολουθεί δυστυχώς να είναι πολύ υψηλός. Αποτελεί βαθιά μου πεποίθηση πως η πρόληψη και η ενημέρωση σώζουν ζωές. Εμείς θα συνεχίσουμε και με άλλες δράσεις την προσπάθεια να προστατεύσουμε την ανθρώπινη ζωή από τους κινδύνους που ελλοχεύουν στη γειτονιά και στην πόλη. Είτε είμαστε πεζοί, ποδηλάτες, οδηγοί, επιβάτες, συνεπιβάτες. Θέλω να ευχαριστήσω όλους όσοι συνέδραμαν στην επιτυχία του εγχειρήματος, Αντιπεριφερειάρχες, Περιφερειακούς Συμβούλους, Δημάρχους, Αντιδημάρχους Καθηγητές, Γονείς και Κηδεμόνες. Πρωτίστως να συγχαρώ την εξαίρετη πρόεδρο του ΙΟΑΣ, Β. Δανέλλη- Μυλωνά που μαζί με τα έμπειρα στελέχη του Ινστιτούτου μερίμνησαν ώστε τα παιδιά μας να μάθουν τους βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας που πρέπει να τηρούνται χωρίς εφησυχασμούς και υπερβάσεις. Τους μίλησαν με τη δική τους γλώσσα γιατί αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί. Γιατί πρέπει όλοι να φοράμε ζώνες ασφαλείας ακόμα και εάν καθόμαστε στις πίσω θέσεις. Γιατί πρέπει να κρατάμε αποστάσεις ασφαλείας και να κοιτάζουμε το δρόμο και όχι την οθόνη του κινητού. Γιατί η οδήγηση πρέπει να γίνεται με περίσκεψη και χωρίς μεγάλες ταχύτητες».

Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών, Βασίλης Γιαννακόπουλος, σημείωσε πως ενδεικτική της επιτυχίας της δράσης είναι και η ραγδαία αύξηση των αιτημάτων που κατακλύζουν την Περιφερειακή Αρχή. «Από σχολείο σε σχολείο μεταδίδονταν αυθημερόν οι γνώσεις και οι εμπειρίες που αποκτούσαν οι μαθητές και οι μαθήτριες, ιδιαίτερα συμμετέχοντας σε βιωματικές δραστηριότητες με τη χρήση προσομοιωτών μέθης, ανατροπής και πρόσκρουσης οχήματος. Από την ημέρα που ξεκίνησε το πρόγραμμα έως σήμερα οι αιτήσεις από Γυμνάσια και Λύκεια έχουν ξεπεράσεις τις 100, ενώ έντονο ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί για τη διοργάνωση αντίστοιχου προγράμματος και σε δημοτικά σχολεία». Επιπλέον, σημείωσε πως «το αρμόδιο Υπουργείο πρέπει να ενσωματώσει διαδραστικές ερωτήσεις-video κατά την θεωρητική εξέταση των υποψηφίων οδηγών ώστε να αποτρέπονται φαινόμενα έξωθεν υποβοήθησης υποψηφίων (με τη χρήση ψείρας, μικροκαμερών κ.α.) και το εγχειρίδιο εξέτασης να γίνει απλό και κατανοητό, να εστιάζει σε ζητήματα που ελέγχουν την ικανότητα οδήγησης – συμπεριφοράς και γνώσης του ΚΟΚ και να εκδίδεται σε αρκετές γλώσσες».

Ενδεικτικά σχόλια που αποτυπώθηκαν στα ερωτηματολόγια αξιολόγησης της δράσης

Μαθητές/Μαθήτριες:

Είμαι σίγουρη ότι βοήθησε πολλούς να συνειδητοποιήσουν, κυρίως συνέπειες, που ίσως δεν είχαν φανταστεί ή να βιώσουν καταστάσεις μέσα από το πρακτικό κομμάτι. Επίσης…θα φοράω ζώνη στο πίσω κάθισμα!!

Πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση, με το βιωματικό κομμάτι να σε κάνει να κατανοήσεις την σημασία του θέματος σε βαθμό που δεν είναι εύκολο να τον φανταστείς.

Με βοήθησε αρκετά να κατανοήσω τη σημασία ασφαλούς οδήγησης, να σκέφτομαι τη ζωή μου καθώς οδηγώ, τους γονείς μου, τους άλλους και να προσέχω περισσότερο στο δρόμο.

Πολύ καλή και χρήσιμη εκπαίδευση. Με τις γνώσεις που πιστεύω αποκτήσαμε θα γίνουμε όλοι καλύτεροι οδηγοί.

Υπέροχη εμπειρία, ελπίζω όλοι μας να γίνουμε πιο συνειδητοποιημένοι από τους προηγούμενους.
Με βοήθησε να αντιληφθώ πιθανούς κινδύνους που δεν ήξερα.
Εξαιρετικοί άνθρωποι, πρόγραμμα με νόημα και σημαντικό περιεχόμενο! Ευχαριστούμε πολύ!
Με ενημέρωσε πάρα πολύ και θα κάνω συζήτηση με τους γονείς μου πάνω στο θέμα αυτό.
Ελπίζω να έχουν όλοι αυτή την εμπειρία! Ευγενικοί και πολύ καλοί στη δουλειά σας! Μας βοηθήσατε πάρα πολύ!
Νιώθω πολύ τυχερή που βίωσα αυτή τη διαδικασία.

Εκπαιδευτικοί/Γονείς:

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ΠΟΛΥΤΙΜΟ! Μακάρι να υπήρχε η δυνατότητα να γινόταν ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ σε ΟΛΑ τα σχολεία.

Η ευαισθητοποίηση των μαθητών με τρόπο απλό, σαφή και άμεσο στα θέματα οδικής ασφάλειας. Πολύ καλή επίσης ήταν η επικοινωνία του εκπαιδευτή με τους μαθητές.

Ότι πιο χρήσιμο έχει κάνει φέτος το σχολείο μας. Στην κυριολεξία σώζει ζωές!

Οι αλήθειες που ειπώθηκαν καθώς και ο τρόπος που μεταδόθηκαν. Επίσης, το διαδραστικό κομμάτι (θετικό). Τα παιδιά και οι μεγάλοι ενθουσιάστηκαν με όλη την εμπειρία.

Θεωρώ πως ήταν μια ενδιαφέρουσα και διδακτική εμπειρία για τους μαθητές.
Εξαιρετική δράση, μελετημένη, πολύ καλά οργανωμένη στην παρουσίαση και κυρίως στη βιωματική της απόδοση.
Το πρόγραμμα αυτό έδωσε την ευκαιρία σε όλους μας να σκεφτούμε περισσότερο τι δε θα πρέπει να κάνουμε την επόμενη φορά.
Πλήρες και οργανωμένο πρόγραμμα, καλά προσαρμοσμένο στην ηλικία κλπ. των μαθητών μας.
Η ευαισθητοποίηση, η πληροφόρηση των μαθητών για τους κινδύνους. Η βιωματική μάθηση ήταν ο καλύτερος τρόπος να γνωρίσουν τα παιδιά ότι η ζώνη σώζει ζωές και είναι απαραίτητη, όχι απλά ένα κομμάτι του αυτοκινήτου.
Ευαισθητοποίηση των μαθητών και των εκπαιδευτών κέντρισε το ενδιαφέρον. Έδωσε τροφή για σκέψη και ανάγκασε όλους να αναθεωρήσουν όσα γνώριζαν.