Αρχική Blog Σελίδα 206

Γιατί τρώμε μπακαλιάρο την 25η Μαρτίου;

Το έθιμο του μπακαλιάρου την 25η Μαρτίου υπάρχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ωστόσο πολλοί δεν γνωρίζουν από πού προήλθε και πώς καθιερώθηκε.

Η παράδοση αυτή κρατάει από τον 4ο αιώνα μ.Χ. περίπου. Συγκεκριμένα, η Μεγάλη Τεσσαρακοστή είναι η παλαιότερη και πιο αυστηρή χρονική περίοδος νηστείας για την ορθόδοξη εκκλησία. Από την καθιέρωσή της, περί τον 4ο αιώνα μ.Χ., προβλέπεται κατά τα μοναχικά πρότυπα ξηροφαγία με τους πιστούς να τρώνε μόνο μια φορά την ημέρα κι αυτή μετά τις 3 το μεσημέρι.

Μέσα στην περίοδο της Τεσσαρακοστής η νηστεία καταλύεται, διαφοροποιείται δηλαδή, τρεις φορές, δίνοντας μια ευκαιρία στους πιστούς για ενδυνάμωση μιας και η νηστεία αυτή είναι η πιο αυστηρή, αφού δεν επιτρέπεται ούτε το λάδι.

Η πρώτη από αυτές τις εξαιρέσεις γίνεται για την εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, όπως έχει καθιερωθεί η 25η Μαρτίου.

Πρόκειται για μια χαρμόσυνη εορτή μέσα στην περίοδο του πένθους της Σαρακοστής και επειδή είναι θεομητορική εορτή, αφιερωμένη στην Παναγία και ως εκ τούτου ιδιαίτερα σημαντική για τα μοναχικά τυπικά, επιτρέπονται το ψάρι, το έλαιο και ο οίνος.

Η ιστορία του μπακαλιάρου στην Ελλάδα

Παραδοσιακό έδεσμα της ημέρας του Ευαγγελισμού (25 Μαρτίου), η οποία έχει πια διττή σημασία για τον Ελληνισμό, καθώς συμπίπτει από το 1838 με τον εορτασμό της Επανάστασης του 1821, είναι ο μπακαλιάρος και μάλιστα με σκορδαλιά.

Η εξήγηση για την γευστική αυτή συνήθεια είναι αρκετά απλή κι έχει να κάνει κυρίως με την αδυναμία των κατοίκων της ενδοχώρας να προμηθεύονται άμεσα και οικονομικά φρέσκο ψάρι. Παρά το ότι ο μπακαλιάρος δεν είναι ένα «ελληνικό» ψάρι, καθώς απαντάται κυρίως στις ακτές του βορειοανατολικού Ατλαντικού, το γεγονός ότι γίνεται παστός τον καθιστά ένα τρόφιμο φθηνό κι εύκολο στη συντήρηση.

Ο μπακαλιάρος έφτασε στο ελληνικό τραπέζι περί τον 15ο αιώνα και καθιερώθηκε άμεσα ως το εθνικό φαγητό της 25ης Μαρτίου, καθώς με εξαίρεση τα νησιά μας, το φρέσκο ψάρι αποτελούσε πολυτέλεια για τους φτωχούς κατοίκους της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Έτσι, ο παστός μπακαλιάρος, που δεν χρειαζόταν ιδιαίτερη συντήρηση, αποτέλεσε την εύκολη και φθηνή συνάμα λύση, έθιμο που κρατά μέχρι τις μέρες μας.

Στα Επτάνησα τη σκορδαλιά τη λένε και αλιάδα (αλλά και αγιάδα, με βάση την τοπική προφορά) που είναι δάνειο από τα βενετικά (agliata στα σημερινά ιταλικά). Φαίνεται ότι από τον συμφυρμό των λέξεων «σκόρδο» και «αλιάδα» προέκυψε ο τύπος σκορδαλιάδα και από εκεί, με απλολογία, ο σημερινός «σκορδαλιά». Αυτή τουλάχιστον την ετυμολογία δίνουν τόσο το ΛΚΝ όσο και το Ετυμολογικό του Μπαμπινιώτη.

Κάτι σαν σκορδαλιά έφτιαχναν και οι αρχαίοι, βέβαια, και μια από τις λέξεις που είχαν ήταν «μυττωτός». Πάλι στους Αχαρνείς, στην αρχή του έργου, ο Δικαιόπολις έχει μαζί του μια σακούλα σκόρδα που του την αρπάζουν οι Θράκες μισθοφόροι, οι Οδόμαντες, κι εκείνος ολοφύρεται για τη σκορδαλιά που θα έφτιαχνε (Οἴμοι τάλας, μυττωτὸν ὅσον ἀπώλεσα)

Όταν θέλουμε να πούμε ότι από κάτι απουσιάζει το πιο απαραίτητο, το ειδοποιό συστατικό του, λέμε ότι μοιάζει με «σκορδαλιά χωρίς σκόρδο»

Το σκόρδο είναι το Allium sativum, κρόμμυον το σκόροδον και, παρόλο που είναι ιθαγενές της Κεντρικής Ασίας, βρίσκεται στα μέρη μας από πολύ παλιά, αφού, όπως αναφέρει ο Ηρόδοτος, οι εργάτες που έχτισαν την Πυραμίδα του Χέοπα είχαν στο σιτηρέσιό τους κρεμμύδια, σκόρδα και ραπανάκια.

Όμως και στην αρχαία Ελλάδα ήταν πολύ διαδεδομένο το σκόρδο, όπως φαίνεται από την παρουσία του στις κωμωδίες του Αριστοφάνη –τα μεγαρίτικα σκόρδα ήταν ονομαστά για το μεγάλο μέγεθός τους και στους Αχαρνείς, που είναι γραμμένοι μέσα στον Πελοποννησιακό πόλεμο, ο Μεγαρίτης παραπονιέται στον Δικαιόπολη ότι οι Αθηναίοι στις επιδρομές τους τα ξερίζωναν.

Στα αρχαία λεγόταν σκόροδον, αλλά ήδη από την κλασική εποχή εμφανίζεται και ο τύπος σκόρδον, που τελικά επικράτησε.

Το σκόρδο ήταν και είναι το προσφάι των φτωχών, ακόμα περισσότερο στην αρχαιότητα, που το διαιτολόγιο ήταν πολύ φτωχότερο από σήμερα. Ήταν ακόμα βασικό στοιχείο στο σιτηρέσιο των στρατιωτών, γι’ αυτό και οι αρχαίοι είχαν την παροιμιώδη φράση «μη σκόρδου (φάγω)» δηλαδή να μη μπλέξω σε περιπέτειες

Πώς φεύγει η μυρωδιά του σκόρδου

Aν τελικά επιλέξετε να φάτε σκορδαλιά, άλλα θέλετε να διώξετε τη μυρωδιά του από το στόμα σας, προτείνονται οι παρακάτω παραδοσιακοί τρόποι

Μπορείτε να μασήσετε φυλλαράκια φρέσκου μαϊντανού, ή να φάτε λίγο ελληνικό καφέ ωμό.

Ένα καρφάκι γαρύφαλλο που θα κρατήσετε στο στόμα σας είναι μια πολύ καλή λύση.

Τα φύλλα του φασκόμηλου έχουν καλά αποτελέσματα, επίσης και το μήλο βοηθάει πάρα πολύ.

Πηγή: Φίλοι Τέχνης Φιλοσοφίας

Οριστική επανένωση: Επέστρεψαν θραύσματα του Παρθενώνα από το Βατικανό

Η απόδοση των τριών θραυσμάτων από τις μετόπες, τη ζωφόρο και τα αετώματα του Παρθενώνα πραγματοποιήθηκε μέσα σε κλίμα συγκίνησης στο Μουσείο της Ακρόπολης μετά από δισβουλεύσεις στο παρασκήνιο τόσο από την Αγία Έδρα και τα Μουσεία του Βατικανού όσο και από την Ελληνική πλευρά, το Μουσείο Ακρόπολης και το Υπουργείο Πολιτισμού.

Τα θραύσματα που αποδόθηκαν στο μνημείο τους περιλαμβάνουν:

➡️ την κεφαλή ενός σκαφηφόρου (ιματιοφόρου) άνδρα που ανήκει στον λίθο V της βόρειας ζωφόρου του Παρθενώνα,
➡️ την κεφαλή ενός γενειοφόρου άνδρα που αποδίδεται στη νότια μετόπη 16 της Κενταυρομαχίας και, τέλος,
➡️ την κεφαλή ενός αλόγου που αποδίδεται σε αέτωμα του Παρθενώνα.

Λίνα Μενδώνη: «Η μοναδικής σημασίας και σπουδαιότητος πνευματική και φιλάδελφος χειρονομία της Αυτού Αγιότητος του Πάπα Φραγκίσκου προς τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο, δείχνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο πώς ο πολιτισμός μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στο διάλογο, στην ειρήνη, στη συμφιλίωση των κοινοτήτων, στην αδελφοσύνη των λαών. (…) Η χειρονομία του Ποντίφικα έρχεται αρωγός στο δίκαιο και ηθικό αίτημα σύμπαντος του ελληνικού λαού, αλλά και στην εργώδη προσπάθεια της Ελληνικής Κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού, για οριστική επιστροφή και επανένωση του συνόλου των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα»

Πρόκειται για την δεύτερη οριστική επανένωση τμημάτων από τα αρχιτεκτονικά γλυπτά του Παρθενώνα, χωρίς όρους. Ο δρόμος που άνοιξε από πέρυσι η Κυβέρνηση της Περιφέρειας της Σικελίας με την οριστική επιστροφή του θραύσματος «Fagan» και σήμερα πραγματοποιεί η Αγία Έδρα με την επιστροφή των τριών θραυσμάτων από τα Μουσεία του Βατικανού, αποτελεί την οδό που μπορεί και οφείλει να ακολουθήσει η βρετανική πλευρά, ακολουθώντας και την πλειονότητα του βρετανικού λαού που επιθυμεί την οριστική επιστροφή και επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα, αποδεικνύοντας έτσι τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Βρετανίας σε θέματα ηθικής και πολιτισμού.

 

Φουστανέλα, τσαρούχι, φούντα, φέσι! Τι συμβολίζει η παραδοσιακή μας φορεσιά;

Κάθε 25η Μαρτίου βλέπουμε τους εύζωνες να παρελαύνουν ή ντύνουμε τα παιδιά μας τσολιαδάκια για την παρέλαση του σχολείου.

Τι συμβολίζει όμως η ευζωνική ή αλλιώς τσολιαδίστικη στολή που κάθε χρόνο την 25η Μαρτίου έχει την τιμητική της;

Το ρούχο χρησιμοποιήθηκε από τους Αρβανίτες, και ιδίως τους τόσκηδες, πολλοί από τους οποίους πολέμησαν υπέρ της Επανάστασης του 1821, και στη συνέχεια υιοθετήθηκε ως η επίσημη ελληνική ενδυμασία.

Μέχρι τη δεκαετία του 1890 φοριόταν και στην Ελλάδα, οπότε και αντικαταστήθηκε για λόγους μόδας από «τα φράγκικα», αυτό δηλαδή που σήμερα αποκαλούμε παντελόνι. Η φουστανέλα είναι ουσιαστικά η εξέλιξη του ανδρικού δωρικού χιτώνα.

Φουστανέλα σημαίνει πολύπτυχη λευκή βαμβακερή ανδρική φούστα και οι πτυχές – δίπλες που έχει αριθμούν τις 400, όσα και τα χρόνια της τουρκικής σκλαβιάς. Το λευκό χρώμα που κυριαρχεί σε όλη την ευζωνική στολή συμβολίζει την αγνότητα των εθνικών αγώνων.

Η φέρμελη είναι το γιλέκο του εύζωνα. Αποτελεί το δυσκολότερο, όσον αφορά την κατασκευή του, κομμάτι της ευζωνικής στολής. Διαθέτει λευκά και επίχρυσα νήματα, με τα οποία απεικονίζονται σχέδια λαογραφικής σημασίας.

Ένα από αυτά αποτελούν τα αρχικά Χ και Ο, τα οποία θεωρείται ότι αντιστοιχούν στις λέξεις χριστιανός και ορθόδοξος.

Η μαύρη φούντα που κρέμεται από το κόκκινο φάριο (ή φάρεο) θεωρείται ότι συμβολίζει το δάκρυ του Χριστού στη Σταύρωση. Παρομοιάζεται με το τουρκικό φέσι, αν και για ευνόητους λόγους η ελληνική πλευρά αποφεύγει το συσχετισμό.

Τα τσαρούχια είναι τα υποδήματα του εύζωνα. Χαρακτηριστικό κομμάτι των τσαρουχιών αποτελούν οι μαύρες φούντες στις οποίες καταλήγουν οι μύτες τους. Θεωρείται πως η αρχική τους χρήση ήταν να κρύβονται σε αυτές μικρά κοφτερά αντικείμενα που θα μπορούσαν αιφνιδιαστικά να τραυματίσουν τον εχθρό σε μία μάχη «σώμα με σώμα». Άλλη άποψη είναι ότι οι φούντες προστάτευαν τα δάχτυλα των ποδιών από το χιόνι και τα κρυοπαγήματα.

Η αρχική τους ονομασία ήταν «πίγγες» ενώ η σημερινή λέξη που προσδιορίζει τα συγκεκριμένα υποδήματα πιστεύεται ότι προέρχεται από το τουρκικό «τσαρίκ»

Τα τσαρούχια κατασκευάζονταν από ακατέργαστο ή κατεργασμένο δέρμα, το λεγόμενο «τελατίνι», χρώματος κόκκινου. Υπήρχαν τσαρούχια δύο ειδών: τα γιαννιώτικα ή ραφτά και τα σαρακατσάνικα ή καρφωτά. Αποτελούνταν από τέσσερα, συνήθως, τεμάχια.

Το πρώτο ήταν η «πατωσιά», δηλαδή η σόλα, τα δύο επόμενα ήταν τα πλαϊνά και το τέταρτο ήταν η «μύτη», που εμφανίζεται σε διάφορες παραλλαγές. Η μύτη συνήθως ήταν γυρισμένη προς τα πάνω, καλυμμένη με μαύρη φούντα για τους άνδρες και τις γυναίκες και με πολύχρωμη για τα παιδιά.

Πηγή: Φίλοι Τέχνης Φιλοσοφίας

Έργα που χρηματοδοτεί η Περιφέρεια στον Πειραιά επισκέφθηκε ο Γ. Πατούλης

Τη νέα πτέρυγα της καρδιολογικής κλινικής στο Τζάνειο Νοσοκομείο στον Πειραιά, η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί μετά και την ολοκλήρωση της τοποθέτησης ξενοδοχειακού εξοπλισμού με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής ύψους περίπου 165 χιλιάδων ευρώ, επισκέφθηκε χθες ο Περιφερειάρχης Αττικής.

Στον εξοπλισμό που τοποθετήθηκε περιλαμβάνονται μεταξύ των άλλων, ηλεκτρικές κλίνες νοσηλείας ακτινοδιαπερατές, ειδικά κομοδίνα, στρώματα, φορεία με προστατευτικά κάγκελα, πολυθρόνες συνοδών, έπιπλα γραφείου κλπ.

Τον κο Πατούλη υποδέχθηκαν ο Διοικητής του Νοσοκομείου Η. Γουζουάσης και η Υποδιοικητής της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς & Αιγαίου Μ. Δίπλα, ενώ στην νέα πτέρυγα της Καρδιολογικής Κλινικής ξεναγήθηκε από τον διευθυντή της Β. Πισιμίση.

Ο Περιφερειάρχης είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και να τους ευχαριστήσει για τις υπηρεσίες που προσφέρουν, έχοντας ως απόλυτη προτεραιότητα την προάσπιση της υγείας των πολιτών.

Από την πλευρά του ο κ. Γουζουάσης ευχαρίστησε τόσο τον Περιφερειάρχη όσο και την Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Σ. Αντωνάκου για τις ενέργειες που κατέβαλλαν με στόχο την άμεση ολοκλήρωση της σύμβασης, με την οποία κατέστη δυνατή, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, η άμεση έναρξη και λειτουργία της νέας πτέρυγας της Καρδιολογικής κλινικής .

Τον κ. Πατούλη συνόδευαν η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Στ. Αντωνάκου, ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων Σ. Βοϊδονικόλας, ο Πρόεδρος του Αναπτυξιακού Οργανισμού της Περιφέρειας Αττικής Ν. Παπαγεωργίου, οι εντεταλμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι Σ. Μελάς και Ε. Μπαρμπαγιάννη, καθώς και ο Διευθυντής Τεχνικών Έργων Πειραιά κ Νήσων Σ. Παγωτέλης.

«Είμαι απολύτως ικανοποιημένος που μετά από συντονισμένες ενέργειες σε συνεργασία και με την Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Σ. Αντωνάκου καταφέραμε να επιταχύνουμε την ολοκλήρωση της σχετικής σύμβασης και να αποδώσουμε στους εργαζόμενους του νοσοκομείου αλλά και τους πολίτες έναν νέο σύγχρονο εξοπλισμό, ο οποίος ανταποκρίνεται πλήρως στις λειτουργικές ανάγκες της καρδιολογικής κλινικής. Η χαρά μου, όμως είναι διπλή, γιατί και ως ιατρός, αναγνωρίζοντας την σπουδαιότητα του Τζάνειου Νοσοκομείου για τον Πειραιά και την καθημερινή μάχη που δίνει το προσωπικό του για την υγεία των πολιτών, διαπιστώνω ότι ο νέος εξοπλισμός θα είναι ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα για την ασφαλή νοσηλεία των ασθενών», υπογράμμισε ο Γ. Πατούλης.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης του στον Πειραιά ο κ. Πατούλης μετέβη και στο εργοτάξιο του Π. Καπαγέρωφ όπου ξεκίνησαν οι εργασίες θεμελίωσης στο πλαίσιο της ολικής ανακατασκευής του γυμναστηρίου η οποία υλοποιείται με χρηματοδότηση της Περιφέρειας, 8.5 εκ. ευρώ.

Πρόκειται για ένα έργο, που παρέμενε στις καλένδες επί 15 χρόνια, το οποίο θα «αναστήσει» το ανενεργό από το 2006 λόγω στατικών προβλημάτων γυμναστήριο, αναδεικνύοντάς το ως το δεύτερο μεγαλύτερο αθλητικό έργο για τον Πειραιά μετά από την κατασκευή του ΣΕΦ.

Με τις προβλεπόμενες εργασίες το κτήριο θα μεταμορφωθεί σε ένα νέο σύγχρονο κλειστό γυμναστήριο δυναμικότητας 1.500 θεατών, με προδιαγραφές για διεξαγωγή αγώνων μπάσκετ και βόλεϊ σε εθνικό επίπεδο.

Ο κ. Πατούλης ευχαρίστησε όλες τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας για τις προσπάθειες που έχουν καταβάλλει προκειμένου να ξεπαγώσει το έργο αλλά και να προχωρά η ανακατασκευή του με γρήγορους ρυθμούς και επισήμανε μεταξύ άλλων:

« Επενδύουμε στις υποδομές για τον αθλητισμό που είναι ευζωία για τους πολίτες, μία από τις πρώτες μας προτεραιότητες που θέσαμε ως διοίκηση. Το «Π. Καπαγέρωφ», εκτός από την καταγεγραμμένη θέση του την ιστορία, σύντομα θα αποκτήσει και τον σημαντικό σύγχρονο ρόλο του στις κορυφαίες αθλητικές διοργανώσεις, αποτελώντας για τον Πειραιά ένα ακόμη κόσμημα για τον αθλητισμό. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος, καθώς μετά από την επίσκεψή μου στο Τζάνειο, διαπιστώνω πως και εδώ στο «Π. Καπαγερώφ, ακόμη ένα έργο προχωρά και σύντομα θα αποδοθεί στους πολίτες. Συνεχίζουμε».

Χωρίς μετρό σήμερα το βράδυ η Αθήνα

Xωρίς μετρό θα μείνει η Αθήνα σήμερα το βράδυ από τις 21:00 έως τη λήξη της κυκλοφορίας, λόγω προειδοποιητικής στάσης εργασίας που εξήγγειλε το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αττικής (ΣΕΛΜΑ).

Οι εργαζόμενοι αναφέρουν ότι τα προβλήματα που λιμνάζουν, δυσχεραίνουν την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου των Σταθερών Συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ), την εξυπηρέτηση του 1,5 εκατομμύριου επιβατών καθημερινά και κάνουν τους εργαζόμενους να δίνουν καθημερινά άνισο αγώνα με τις αντιξοότητες.

Το ΣΕΛΜΑ θέτει τα εξής θέματα:

Έλλειψη οδηγών, τεχνικών, σταθμαρχών και εξειδικευμένου σιδηροδρομικού προσωπικού.
Έλλειψη συρμών και ανταλλακτικών των τρένων και των σιδηροδρομικών υποδομών.

Μη τήρηση των συμφωνηθέντων.

Επικαιροποίηση και αναθεώρηση διαδικασιών, για εργασίες σε συρμούς και για εργασίες στο δίκτυο, με μόνιμο τακτικό προσωπικό της ΣΤΑΣΥ, χωρίς τα επαγγελματικά ρίσκα που επιβάλουν οι εργολάβοι για αύξηση των κερδών τους.

 

Το Θέατρο Λυκαβηττού ανοίγει και πάλι τις πόρτες του το καλοκαίρι

Μετά τα έργα συντήρησης που πραγματοποιεί ο Δήμος Αθηναίων το θέατρο Λυκαβηττού θα είναι και πάλι έτοιμο να ανοίξει τις πύλες του το καλοκαίρι, αφού από το 2008 παρέμενε κλειστό, αφού είχε κριθεί ακατάλληλο για λόγους ασφάλειας.

Όπως ανακοίνωσε ο Κώστας Μπακογιάννης «ένας χώρος συνδεδεμένος με αξέχαστες καλοκαιρινές βραδιές γεμάτες ήχους και θεάματα, πρόκειται να λειτουργήσει και πάλι φέτος το καλοκαίρι, φιλοξενώντας εκδηλώσεις και συναυλίες», ενώ τη διαχείρισή του θα αναλάβει η Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Τοπόσημο για την πόλη των Αθηνών, το Θέατρο Λυκαβηττού έχει συνδέσει το όνομά του με ιστορικές συναυλίες και κορυφαίες παραστάσεις Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, πριν τον Ιούνιο του 2008 ο Δήμος Αθηναίων, μετά από εισήγηση της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης, που διαχειριζόταν τον χώρο από το 2003, λόγω σοβαρών προβλημάτων στατικότητας στις κερκίδες, είχε ανακοινώσει την απόφασή της το θέατρο να σφραγιστεί μέχρι νεοτέρας.

Η τελευταία φορά που άναψαν οι προβολείς στο Θέατρο Λυκαβηττού ήταν τον Ιούλιο του 2016, σε εκδήλωση του κόμματος της Ζωής Κωνσταντοπούλου «Πλεύση Ελευθερίας» στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιήθηκε συναυλία με την συμμετοχή των Βασίλη Παπακωνσταντίνου, Ελένης Βιτάλη και άλλων καλλιτεχνών.

Η εμβληματική λεωφόρος Αμαλίας και η βελτίωση του οδικού δικτύου

Γράφει ο Κίμωνας Λογοθέτης
Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης,  δυο χρόνια πριν, έδωσε το πράσινο φως για την έναρξη των εργασιών στη Λ. Αμαλίας. Η πιο εμβληματική λεωφόρος της Ελλάδος ξαναφτιάχτηκε απ’ την αρχή, με εξαιρετικής ποιότητας άσφαλτο, έντονες διαγραμμίσεις, νέα φανάρια και νέα φώτα Led.
Το ίδιο έγινε και περιμετρικά της Πλατείας Συντάγματος (Όθωνος, Βασιλέως Γεωργίου Α, Φιλελλήνων και Σταδίου).
Το έργο εκτελέστηκε υποδειγματικά απο τον μηχανισμό βελτίωσης του οδικού δικτύου της Περιφέρειας Αττικής. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες εργασίες εκτελέστηκαν σε χρονικό διάστημα μόλις δύο εβδομάδων, κατά τις νυχτερινές ώρες, παρουσία του Περιφερειάρχη Αττικής και με την ελάχιστη δυνατή όχληση, για την κυκλοφορία των οχημάτων.
Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του έργου είναι ευδιάκριτα καθώς, πέραν από τις δεκάδες χιλιάδες διέλευσης οχημάτων λεωφορείων και τρόλεϊ ή Λ. Αμαλίας έχει φιλοξενήσει ήδη Ράλι Ακρόπολις και στρατιωτική παρέλαση με ερπυστριοφόρα οχήματα που το βάρος τους υπερβαίνει τους 60 τόνους.
Η Λ. Αμαλίας είναι ένα σημείο σταθμός, στη συνολική αναβάθμιση του οδικού δικτύου και στην πλήρη εφαρμογή του στρατηγικού σχεδίου του Γιώργου Πατούλη. Αποτελεί τη «μέση» της διαδρομής, καθώς είχε προηγηθεί η βελτίωση της Λ. Κηφισίας, της Λ. Ποσειδώνος, της Λ. Αθηνών και στη συνέχεια ακολούθησε η αναβαθμισμένη συντήρηση της Λ. Θησέως στην Καλλιθέα της Λ. Λαυρίου, της Αθηνών – Σουνίου απο τα Λιμανάκια μέχρι τη Βάρκιζα, οι δρόμοι του Πειραιά, της Δυτικής Αττικής και η ασφαλτόστρωση του μεγαλύτερου τμήματος της Λ. Κηφισού.
Ταυτόχρονα όλοι οι κεντρικοί οδικοί άξονες του Λεκανοπεδίου διαθέτουν περισσότερο φως τη νύχτα, καταναλώνοντας όμως πολύ λιγότερη ενέργεια, χάρη στα νέα φωτιστικά Led. Λιγότερη κατανάλωση έχουν και τα νέα Led φανάρια που τοποθετούνται στην Αττική. Το έργο που αφορά, άμεσα την καθημερινότητα συνεχίζεται!
Ο κ.Κίμωνας Λογοθέτης είναι Σύμβουλος Διαχείρισης Κυκλοφορίας & Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής

Εικόνες θλίψης στο Πολυτεχνείο – Βανδαλισμοί, συνθήματα και φθορές σε γλυπτά και τοίχους

0

Εικόνες ντροπής παρουσιάζει. το παλαιότερο τεχνολογικό ίδρυμα της Ελλάδας, στην καρδιά της Αθήνας, όπως τις αποτύπωσε και ανήρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στα social media ο ιστορικός τέχνης Μεγακλής Ρογκάκος.

Συνθήματα γραμμένα με σπρέι πάνω σε γύψινα αντίγραφα ή σε τοίχους, ζημιές και γκράφιτι είναι μερικές μόνο από τις εικόνες ντροπής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο που αποτυπώνονται στις φωτογραφίες του Μεγακλή Ρογκάκου.

Λουκέτο και πρόστιμο 60.000 ευρώ στο «Κέντρο Ειδικών θεραπειών» που λειτουργεί χωρίς άδεια στην Καλλιθέα

0

Διαπιστώθηκε ότι ο τίτλος που έφερε ως «Κέντρο Ειδικών Θεραπειών» ήταν παραπειστικός, προκειμένου να μην υπόκειται σε αδειοδότηση και έλεγχο από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας Αττικής

Με αφορμή δημοσιεύματα και καταγγελίες που ήρθαν στη δημοσιότητα για τη λειτουργία «Κέντρου Ειδικών Θεραπειών» στην Καλλιθέα, ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης, έδωσε αμελλητί εντολή στον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη Ν. Τομέα Χ. Θεοδωρόπουλο, προκειμένου να διερευνηθεί σε βάθος η υπόθεση.

Αμέσως μετέβησαν στο «Κέντρο» οι αρμόδιοι Κοινωνικοί Λειτουργοί της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Π.Ε. Νοτίου Τομέα. Από το πόρισμα των ελέγχων προέκυψε σειρά παρατυπιών, με σημαντικότερη την παραπλάνηση των Αρχών και των πολιτών, καθώς τεχνηέντως η δομή χρησιμοποιεί τον τίτλο «Κέντρο Ειδικών Θεραπειών», ενώ– εν τοις πράγμασι – λειτουργεί ως Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης ΑΜΕΑ, με βασικό στόχο την αποφυγή της διαδικασίας αδειοδότησης και των ελέγχων.

Με βάση το Υπηρεσιακό Σημείωμα και την Έκθεση Αυτοψίας των Κοινωνικών Συμβούλων της Υπηρεσίας, ο Αντιπεριφερειάρχης Ν. Τομέα προχώρησε αυθημερόν στην έκδοση Απόφασης, σύμφωνα με την οποία η δομή σφραγίζεται και επιβάλλεται σε βάρος της το ανώτατο προβλεπόμενο εκ του οικείου νομοθετικού πλαισίου διοικητικό πρόστιμο των 60.000 ευρώ.

Να σημειωθεί ότι οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας, σύμφωνα με την υφιστάμενη Νομοθεσία, δεν έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν και να αδειοδοτούν «Κέντρα Ειδικών Θεραπειών».

Ειδικότερα το από 22/3/2023 Υπηρεσιακό Σημείωμα των Κοινωνικών Συμβούλων της Υπηρεσίας της Περιφέρειας προέκυψε ότι:

Το «Κέντρο Ειδικών Θεραπειών» παρέχει οργανωμένες κοινωνικές υπηρεσίες, χωρίς την προβλεπόμενη νόμιμη άδεια ίδρυσης και λειτουργίας, ότι φιλοξενεί 48 ΑμεΑ με αυτισμό και νοητική υστέρηση ηλικίας από τεσσάρων έως είκοσι ετών και ότι -εν τοις πράγμασι- παρέχει υπηρεσίες ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, άπαντα, δε, τα ανωτέρω κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 1 του Ν. 2345/95 (ΦΕΚ 213/τ.Α’/12-10-1995) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Επί τη βάσει των ανωτέρω διαπιστώσεων αποφασίστηκε:

A) Η διακοπή λειτουργίας του «Κέντρου Ειδικών Θεραπειών» στο Δήμο Καλλιθέας Αττικής, σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 1 του Ν. 2345/95 (ΦΕΚ 213/τ.Α’/12-10-1995), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και

B) Η επιβολή προστίμου ύψους 60.000 ευρώ, που εισπράττεται κατά τις διατάξεις περί δημοσίων εσόδων.

Τα μέτρα της Τροχαίας για 24 και 25 Μαρτίου στην Αθήνα λόγω της μαθητικής και στρατιωτικής παρέλασης

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η ΕΛΑΣ λόγω του εορτασμού της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου θα απαγορευτεί σταδιακά η στάση και στάθμευση, καθώς και η κυκλοφορία των οχημάτων, ως εξής:

Παρασκευή 24.03.2023:

• Απαγόρευση στάσης & στάθμευσης από 06:00 ώρα και σταδιακή διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από 10:00 ώρα μέχρι πέρατος της μαθητικής παρέλασης στις κατωτέρω λεωφόρους και οδούς:

◦ Λ. Βασ. Αμαλίας, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας και στις καθέτους αυτών έως την πρώτη παράλληλη οδό.

◦ Λ. Βασ. Σοφίας, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Σέκερη και της Λ. Βασ. Αμαλίας, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς πλ. Συντάγματος.

◦ Βασ. Γεωργίου Α΄, σε όλο το μήκος της.

◦ Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

◦ Λ. Βασ. Όλγας, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

◦ Λ. Συγγρού, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Αθ. Διάκου και Διονυσίου Αρεοπαγίτου, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς πλ. Συντάγματος.

• Απαγόρευση στάσης & στάθμευσης και σταδιακή διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από 06:00 ώρα της 24/03/2023 μέχρι πέρατος της Στρατιωτικής παρέλασης της 25/03/2023 στις κατωτέρω οδούς και στις καθέτους αυτών έως την πρώτη παράλληλη οδό:

◦ Αχιλλέως, στο τμήμα της μεταξύ της Πλ. Καραϊσκάκη και της οδού Θερμοπυλών και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

◦ Λένορμαν, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

◦ Κολοκυνθούς, σε όλο το μήκος της.

◦ Βούρβαχη, σε όλο το μήκος της.

◦ Πετμεζά, σε όλο το μήκος της.

◦ Καλλιρόης, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βουλιαγμένης και της οδού Πετμεζά, στο ρεύμα κυκλοφορίας από Λ. Βουλιαγμένης προς Φραντζή.

◦ Καρόλου, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

◦ Μάρνη, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

◦ Ανθ/γου Στ. Ρεγκούκου, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

• Απαγόρευση στάσης & στάθμευσης και σταδιακή διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από 12:00 ώρα της 24/03/2023 μέχρι 19:30 ώρα της 25/03/2023 στην ανώνυμη οδό που οδηγεί από τον Περιφερειακό Λυκαβηττού στο Λόφο Λυκαβηττού.

B. Σάββατο 25/03/2023:

• Απαγόρευση στάσης & στάθμευσης και σταδιακή διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από 06:00 ώρα μέχρι πέρατος της Στρατιωτικής παρέλασης στις κατωτέρω λεωφόρους και οδούς και στις κάθετες αυτών έως την πρώτη παράλληλη οδό:

◦ Λ. Βασ. Σοφίας, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Κων/νου και Βασ. Αμαλίας και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

◦ Ηρ. Αττικού, σε όλο το μήκος της.

◦ Βασ. Γεωργίου Β΄, σε όλο το μήκος της.

◦ Βασ. Γεωργίου Α΄, σε όλο το μήκος της.

◦ Λ. Βασ. Αμαλίας, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

◦ Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), σε όλο το μήκος της.

◦ Πλ. Ομονοίας.

◦ Πειραιώς, στο τμήμα της μεταξύ της Πλ. Ομονοίας και της Ιεράς Οδού και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

◦ Αθηνάς, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

◦ Αγ. Κωνσταντίνου, σε όλο το μήκος της.

◦ Πλ. Καραϊσκάκη.

◦ 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων), στο τμήμα της μεταξύ της οδού Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και της Λ. Αλεξάνδρας και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

◦ Θ. Δηλιγιάννη, στο τμήμα της μεταξύ της Πλ. Καραϊσκάκη και της οδού Ι. Μεταξά και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

◦ Πλ. Συντάγματος.

◦ Φιλελλήνων, σε όλο το μήκος της.

◦ Σταδίου, σε όλο το μήκος της.

◦ Λ. Συγγρού, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Αμ. Φραντζή και Διονυσίου Αρεοπαγίτου και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

◦ Ακαδημίας, σε όλο το μήκος της.

◦ Αθ. Διάκου, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

• Απαγόρευση στάσης & στάθμευσης και σταδιακή διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από 06:00 ώρα μέχρι πέρατος των εκδηλώσεων στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών, ως εξής:

◦ Μητροπόλεως, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

◦ Αιόλου, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ερμού και Αδριανού, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

◦ Ερμού, στο τμήμα της μεταξύ της Πλ. Ασωμάτων και της οδού Αιόλου.

Επίσης, σύμφωνα με την ΕΛΑΣ κατά τα παραπάνω χρονικά διαστήματα θα γίνουν τροποποιήσεις στα δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Τέλος, η Αστυνομία απευθύνει έκκληση στους οδηγούς για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και αποφυγή πρόσθετων κυκλοφοριακών προβλημάτων, να αποφύγουν τη διέλευση και στάθμευση των οχημάτων τους στις παραπάνω οδούς, λεωφόρους και πλατείες κατά τα αναφερόμενα χρονικά διαστήματα και να ακολουθούν τα σήματα και τις υποδείξεις των ρυθμιστών τροχονόμων.

 

«Πόλεμος» ανακοινώσεων για τα έργα ανάπλασης στο Φαληρικό Δέλτα

0

«Κάναμε τα τελευταία 3,5 χρόνια, όσα δεν έγιναν τα προηγούμενα 50 για την ανάπλαση και την αντιπλημμυρική προστασία της ευρύτερης περιοχής» ξεκαθαρίζει η Περιφέρεια Αττικής στις αιτιάσεις των δημάρχων Καλλιθέας και Μοσχάτου Ταύρου.

Με μια μακροσκελή ανακοίνωση ο Γιώργος Πατούλης σημειώνει ότι η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής εγγυάται την υλοποίηση του εμβληματικού έργου της Ανάπλασης του Φαληρικού όρμου, με εξασφαλισμένη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και ξεκαθαρίζει τα παρακάτω:

1. Δεν επιθυμούμε και δεν επιδιώκουμε καμία σύγκρουση.
Η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής δεν επιθυμεί τη σύγκρουση με καμία δημοτική αρχή. Στην προσωπική πολιτική αυτοδιοικητική του διαδρομή ο Γιώργος Πατούλης, ως Δήμαρχος Αμαρουσίου και Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και ως Περιφερειάρχης Αττικής από τον Σεπτέμβριο του 2019 ως σήμερα, πάντοτε επεδίωκε συναινέσεις και συνεργασίες, ιδιαίτερα με τους αιρετούς του αυτοδιοικητικού θεσμού. Όμως σε καμία περίπτωση δεν συμβιβάστηκε με πρακτικές που έρχονται σε σύγκρουση με την αλήθεια και στρέφονται σε βάρος των συμφερόντων των πολιτών, των τοπικών μας κοινωνιών.

2. Εμείς υλοποιούμε το αντιπλημμυρικό έργο του Ιλισσού. Με εξασφαλισμένομέρος της χρηματοδότησηςαπό το ΥΠΕΣ και δικούς μας επιπλέον πόρους
Το αντιπλημμυρικό έργο του Ιλισσού είναι ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί την περιοχή πάνω από 30 χρόνια. Αυτά τα 30 χρόνια κανένας δεν έκανε τίποτα για να γίνει το έργο και να λυθεί ένα πρόβλημα, που απειλούσε τις ζωές και τις περιουσίες των κατοίκων της περιοχής. Το πρόβλημα αυτό, το λύνει μέσα σε δύο χρόνια, η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής. Εμείς διεκδικήσαμε και δεσμεύσαμε,επί υπουργίας Τ. Θεοδωρικάκου, από το Υπουργείο Εσωτερικών 10 εκ. ευρώ για την υλοποίηση του έργου, εμείς εκπονήσαμε την ώριμη μελέτη για την εκτέλεση του που δεν υπήρχε, κι εμείς θα διαθέσουμε από τους δικούς μας πόρους άλλα 5 εκ. ευρώ που απαιτούνται για την υλοποίησή του, εντάσσοντάς το στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Αττικής στις 4 Απριλίου. Το έργο θα δημοπρατηθεί το επόμενο δίμηνο και θα μπει στη διάρκεια της δικής μας θητείας τέλος, σε μια εκκρεμότητα πολλών δεκαετιών.

3. Έχουμε ζητήσει από τον Δήμο Καλλιθέας να μας υποδείξει χώρο, για να κατασκευάσουμε με ίδιους πόρους νέο σύγχρονο γήπεδο ποδοσφαίρου.
Η Περιφέρεια Αττικής αντιλαμβάνεται τις ανάγκες των αθλητικών σωματείων και των πολιτών του Δήμου Καλλιθέας, για σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις. Γι’ αυτό έχουμε ζητήσει από τον Δήμαρχο της πόλης κ. Δ. Κάρναβο να μας υποδείξει χώρο εντός των ορίων της πόλης, προκειμένου να εκπονηθεί η αναγκαία μελέτη και να κατασκευαστεί με 100% χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Αττικής, ένα σύγχρονο γήπεδο ποδοσφαίρου. Μέχρι σήμερα, αυτό δεν έχει γίνει. Η δική μας βούληση έχει εκφραστεί κι αναμένουμε από τον Δήμο την υπόδειξη του χώρου. Το γήπεδο αυτό θα το κατασκευάσουμε, ανεξάρτητα από το αν τελικά παραμείνει η όχι το υπάρχον σήμερα γήπεδο που λειτουργεί στα όρια της έκτασης που θα γίνειη ανάπλαση. Ξεκαθαρίζουμε επίσης ότι η Περιφέρεια Αττικής στηρίζει το αίτημα του Δήμου προς τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα να παραμείνει το γήπεδο στο σχέδιο ανάπλασης, αλλά σε κάθε περίπτωση, προσφέρουμε και εναλλακτική λύση. Από το Δήμο εξαρτάται αν θα προχωρήσει και η λύση αυτή.

4. Με σκληρή καθημερινή δουλειά, διασφαλίσαμε την υλοποίηση του πιο εμβληματικού έργου που έγινε ποτέ στην Αττική
Η ανάπλαση του Φαληρικού είναι ένα αίτημα των τελευταίων 50 χρόνων. Στο διάστημα αυτό, ελάχιστα έγιναν για την υλοποίηση του. Το έργο ξεκίνησε πρόχειρα, χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για το σύνολό του, χωρίς τις κατάλληλες μελέτες και χωρίς να πληρεί τους αναγκαίους περιβαλλοντικούς όρους, ώστε να χρηματοδοτηθεί από την Ε.Ε.. Γι’ αυτό στην αρχή επιλέχθηκε να υλοποιηθεί με πόρους της Περιφέρειας.

Τα τελευταία 3,5 χρόνια δουλέψαμε συστηματικά, ξεπεράσαμε χρηματοδοτικά και μελετητικά εμπόδια, τις καθυστερήσεις στην παράδοση και στο αυξημένο κόστος των υλικών εξαιτίας της πανδημίας και της ενεργειακής κρίσης.

Καταφέραμε με τον τρόπο αυτό να ολοκληρώσουμε το 97% της Α’ Φάσης του έργου, να συμπληρώσουμε τις μελέτες ώστε να ανταποκρίνονται στους αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους που απαιτεί η Ε.Ε. και να εξασφαλίσουμε 365 εκ. ευρώ ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, για να κάνουμε το όνειρο πράξη. Στο Φάληρο θα κατασκευαστεί το μεγαλύτερο Μητροπολιτικό Πάρκο της Ελλάδος κι ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης, οι πολίτες της Αττικής θα αποκτήσουν ελεύθερη πρόσβαση στο παραλιακό της μέτωπο, οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής θα δουν να αναβαθμίζεται η ποιότητα ζωής τους και η αξία των περιουσιών τους.

Πλέον μιλάμε για ένα άλλο έργο, σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό.
Για ένα έργο που πληρεί πλέον τους πιο αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους, διαθέτει εξασφαλισμένη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση και δημοπρατείται άμεσα, μόλις ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες και έλεγχοι, από τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα.

Αυτή είναι η αλήθεια για την ανάπλαση του Φαληρικού και την αλήθεια αυτή καλούμε τις διοικήσεις των δήμων Καλλιθέας και Μοσχάτου Ταύρου να την ακούσουν με ανοικτό μυαλό και χωρίς διάθεση για ανώφελες συγκρούσεις. Άλλωστε και οι δύο πλευρές, Περιφέρεια Αττικής και Δήμοι, τον ίδιο στόχο υπηρετούμε.

Να πάμε την Αττική και τους Δήμους μας, ακόμη πιο ψηλά.

ΚΙΜΩΛΙΑ ART CAFE: Ένα στολίδι στην καρδιά της πόλης

Η Κιμωλία Art Cafe είναι ένα all day cafe bar που συνδυάζει την τέχνη και την κουλτούρα με την απόλαυση ενός καφέ ή ενός ποτού. Βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας, στην περιοχή  της Πλάκας, και προσφέρει στους επισκέπτες την δυνατότητα να απολαύσουν το ποτό ή τον καφέ τους σε ένα μέρος που θυμίζει το  «σπίτι» τους.

Το all day cafe bar Κιμωλία Art Cafe είναι ένας χώρος πολύχρωμος και ζεστός που  αποπνέει τέχνη και ομορφιά. Η κάθε γωνιά είναι ξεχωριστά φτιαγμένη με μεράκι και φαντασία. Προσφέρει ποικιλία επιλογών τόσο σε ροφήματα όσο και σε φαγητό. Τα χειροποίητα εδέσματα είναι αυτά που ξεχωρίζουν. Η μυρωδιά σπιτικού κέικ διαχέεται στον χώρο και ανασύρει παιδικές αναμνήσεις δημιουργώντας την επιθυμία να καθίσουμε στην vintage πολυθρόνα συντροφιά με ένα βιβλίο και να χαρούμε στιγμές με τον εαυτό μας και τους φίλους μας.

Το πιάνο στο βάθος του καφέ προσφέρει μια έξτρα «πινελιά» στην διακόσμηση του μαγαζιού και προκαλεί τους φιλότεχνους να παίξουν αγαπημένα τους μουσικά κομμάτια και να διασκεδάσουν με jazz μουσική υπόκρουση . Στη Κιμωλία Art Cafe είναι όλα προσχεδιασμένα για να γίνουμε θαμώνες και να αγαπήσουμε κάθε σπιθαμή του αυθεντικού vintage μαγαζιού.

Το ζεστό και φιλικό προσωπικό έρχεται να συμπληρώσει την μοναδικότητα του χώρου. Οι εγκάρδιοι άνθρωποι του μαγαζιού είναι έτοιμοι να ακούσουν κάθε επιθυμία μας, με το χαμόγελο να αποτελεί βασική και απολύτως απαραίτητη προϋπόθεση, και δημιουργούν την καλύτερη αίσθηση στις «Κιμωλίες»*.

Αναμφισβήτητα, η Κιμωλία Art Cafe δεν είναι τυχαία το στέκι της πόλης. Είναι ένας χώρος που γεννά αναμνήσεις και θυμίζει bistrot σε κάποιο στενό του Παρισιού. Στον μαυροπίνακα της Αθήνας, δίνει μια μικρή νότα αισιοδοξίας και καλαισθησίας και παραμένει ένα στολίδι στην καρδιά της πόλης.

*Κιμωλίες ονομάζονται οι θαμώνες του μαγαζιού*

INFO:

Υπερείδου 5, Αθήνα ΤΚ 105 58

https://www.kimolia-art-cafe.gr/

Instagram: https://www.instagram.com/kimoliaartcafe/

Facebook: https://www.facebook.com/kimolia

 

Κείμενο: Πετροπούλου Ιωάννα