Αρχική Blog Σελίδα 97

Όλες οι προτάσεις του ΙΣΑ για την δημόσια Υγεία

Ολοκληρωμένες προτάσεις για το Εθνικό Σύστημα Υγείας, τα νοσοκομεία, την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, τον ΕΟΠΥ και τον προσωπικό γιατρό , τις Μονάδες Ημερήσιας Νοσηλείας, τον Ιατρικό Τουρισμό, τους Ιατρικούς Συλλόγους και τους εθελοντές ιατρούς, κατέθεσε ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών, στον Υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη κατά την συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υγείας.

Ο Υπουργός Υγείας κ. Α. Γεωργιάδης δεσμεύθηκε ότι θα μελετήσει τις προτάσεις του ΙΣΑ και θα υπάρξει στενή συνεργασία με τον Σύλλογο για τα κρίσιμα ζητήματα της δημόσιας υγείας.

Ειδικότερα ο κ. Γεωργιάδης μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι θα διατεθούν για τα 2023 επιπλέον 30 εκατομμύρια ευρώ στον κωδικό των διαγνωστικών εξετάσεων για την ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

Αναφορικά με τον εμβολιασμό για τον SARS-Cov-2 προσδιόρισε την αμοιβή των ιατρών κατ ελάχιστο στα 5 ευρώ.

Επίσης ο ΙΣΑ έθεσε το σοβαρό θέμα των αμοιβών των ιατρών από τις ασφαλιστικές εταιρίες για την οποία υπάρχει εμπεριστατωμένη πρόταση της αρμόδιας επιτροπής του ΙΣΑ. Ο κ. Γεωργιάδης δεσμεύθηκε για συμμετοχή του ΙΣΑ στις αλλαγές που πρόκειται να δρομολογηθούν στη δευτεροβάθμια φροντίδα υγείας.

Οι προτάσεις που κατέθεσε το Δ.Σ του ΙΣΑ

(1) Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.

Το θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει να επανεξεταστεί όσον αφορά:

στην αδειοδότηση των ιατρείων των ΟΤΑ
στη δυνατότητα κοινού ιατρείου στα πολυϊατρεία.
στα επιβαλλόμενα χρηματικά πρόστιμα που είναι υπέρογκα (14.000 € και 75.000€). Θα πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα στο ΔΣ του οικείου ΙΣ να επιβάλει μικρότερα ή μεγαλύτερα πρόστιμα αξιολογώντας τα δεδομένα κάθε περίπτωσης.
Οι ιδιωτικοί φορείς πρέπει να ενισχυθούν με προγράμματα ΕΣΠΑ.

(2) Δευτεροβάθμια Φροντίδα Υγείας.

Οι εργασιακές σχέσεις και ειδικότερα η φύσης της εργασίας ως έμμισθης για όλους τους ιατρούς που καλύπτουν πάγιες ανάγκες λειτουργίας της κλινικής (και όχι μόνο των επιστημονικά υπευθύνων), αλλά και ο καθορισμός της ιατρικής αμοιβής από τον θεράποντα ιατρό και όχι εν απουσία του με συμβάσεις μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών νοσηλευτηρίων αποτελούν τα πλέον βασικά ζητήματα.

(3) Μονάδες Ημερήσιας Νοσηλείας – Ιατρικός Τουρισμός.

Οι Μονάδες Ημερήσιας Νοσηλείας ένας θεσμός που έχει ήδη λειτουργήσει με μεγάλη επιτυχία σε κάποιες όμως μόνο ειδικότητες (Οφθαλμολογικές, Ωρλ, Δερματολογικές και Πλαστικής Χειρουργικής) θα πρέπει να αναπτυχθούν πλήρως, αφενός σε όλες τις ιατρικές ειδικότητες (Παθολογικές, Χειρουργικές, Ορθοπαιδικές), αφετέρου να θεπιστεί και πάλι η δυνατότητα σύστασης μεικτής ΜΗΝ, με γνώμονα και την ανάπτυξη του Ιατρικού Τουρισμού.

(4) Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Η αναβάθμιση των μισθών ως έμπρακτη αναγνώριση της προσφοράς του ιατρικού σώματος θα πρέπει να αποτελέσει την απόλυτη προτεραιότητα για μία χώρα που σέβεται το επιστημονικό της προσωπικό.
Θα πρέπει να θεσπιστεί εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας των νοσοκομείων και κλινικών για τον καθορισμό των υποχρεώσεων και δικαιωμάτων των ιατρών κάθε βαθμίδας και του λοιπού προσωπικού, κάτι που θα οδηγήσει στην ενδυνάμωση των υγειών σχέσεων μέσα σε κάθε τμήμα, τομέα και υπηρεσία.
Το ΕΣΥ πράγματι νοσεί και πρέπει να ανασυγκροτηθεί τόσο με την πλήρωση των κενών θέσεων, ιδίως Επιμελητών Β, όσο και την παροχή πραγματικών κινήτρων για τη στελέχωση των απομακρυσμένων – άγονων περιοχών.
Η δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού έργου από γιατρούς ΕΣΥ θα πρέπει να επανεξεταστεί και θα μπορούσε να λειτουργήσει προς όφελος των πολιτών και του ΕΣΥ μόνο με την ταυτόχρονη παροχή δυνατότητας των ιδιωτών να παρέχουν υπηρεσίες σε Νοσοκομεία του ΕΣΥ (απογευματινά ιατρεία-χειρουργεία/εφημερίες).
Τέλος, ενόψει της έξαρσης φαινομένων βίας θα πρέπει να ληφθούν απτά μέτρα προστασίας των λειτουργών της υγείας (πχ φύλαξη ή υποχρέωση του Νοσοκομείου να ασκεί μηνυτήρια αναφορά και να παρέχει νομική προστασία).
(5) ΕΟΠΥΥ – Προσωπικός Ιατρός.

Οι Συλλογικές συμβάσεις με τους κατά τόπους ΙΣ, ανάλογα με τις κατά τόπους ανάγκες.
Το clawback που εισήχθη ως ένα έκτακτο μέτρο λόγω δημοσιονομικής κρίσης θα πρέπει να καταργηθεί.
Η διαδικασία έκδοσης των διαγνωστικών και θεραπευτικών πρωτοκόλλων θα πρέπει να ολοκληρωθεί.
Η εισαγωγή του θεσμού του προσωπικού ιατρού αποτέλεσε μία καλή βάση, πλην όμως για να λειτουργήσει πραγματικά θα πρέπει άμεσα να εκδοθούν οι προβλεπόμενες από τις διατάξεις του ν. 4931/22 υπουργικές αποφάσεις ώστε πέραν των παθολόγων και γενικών ιατρών, να μπορούν να καθίστανται προσωπικοί ιατροί και ιατροί άλλων ειδικοτήτων (κυρίως και ενδεικτικά παιδίατροι, πνευμονολόγοι, καρδιολόγοι κα).

Επισημαίνεται ότι αν και πρόκειται για μία γνήσια κατ΄ ουσία σύμβαση παροχής υπηρεσιών δεν υπάρχει κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών ή λειτουργικών δαπανών των ιατρείων.

Τέλος, θα πρέπει να προβλεφθεί ειδική αμοιβή για την έκδοση ιατρικών γνωματεύσεων καθόσον πρόκειται για παρακολουθηματική μεν, αλλά ιδιαίτερης σπουδαιότητας και συνεπειών, ιατρική πράξη, που συχνά οδηγεί στη δικαστική εμπλοκή του ιατρού. Όπως γίνεται αντιληπτό η σύνταξη ορθής γνωμάτευσης δεν είναι κάτι απλό. Θα πρέπει να καταστεί σαφές πως θα αμειφθεί ο ιατρός για επίσκεψη ασθενή πέραν του ωραρίου.

(6) Ιατρικοί Σύλλογοι – Κώδικας Ιατρικής Δεοντολογίας – Διαφήμιση.

Η νομοθεσία που διέπει τους ΙΣ, αν και σχετικά πρόσφατη, παρουσιάζει πολλά προβλήματα και πρέπει να τροποποιηθεί. Επιπλέον θα πρέπει να διευρυνθούν οι σκοποί των ΙΣ.

Ομοίως ο Κώδικας Ιατρικής Δεοντολογίας που θεσπίστηκε προ 20ετίας (2005), θα πρέπει επίσης να τροποποιηθεί ώστε να είναι σύγχρονος, με κυριότερο ίσως ζήτημα αυτό της ιατρικής διαφήμισης, με δεδομένο ότι οι σχετικές διατάξεις έχουν στην πράξη ξεπεραστεί.

(7) Εθελοντές ιατροί

Οι ιατροί μετά τη συνταξιοδότησή τους και τη διαγραφή τους από τα μητρώα του ΙΣ που ανήκουν δεν δικαιούνται να ασκούν την ιατρική. Είναι όμως ιατροί που και μετά τη συνταξιοδότησή τους επιθυμούν να ασκούν την ιατρική εθελοντικά. Το δικαίωμα αυτό θα πρέπει να τους αναγνωριστεί με τη θέσπιση ενδεχομένως ειδικού μητρώου στους ΙΣ.

«Καυτερός»: H Απόλυτη Συνταγή για Σουβλάκια με το Κόκκινο Μυστικό

0

Από το 1968 στο Χαλάνδρι

Στον παραδοσιακό οικισμό του Κάτω Χαλανδρίου, στην οδό Αγρινίου 5, ένα μικρό σουβλατζίδικο κρύβει ένα μεγάλο μυστικό που το έχει καταστήσει διάσημο σε ολόκληρα τα Βόρεια Προάστια της Αθήνας. Η ονομασία του: «Καυτερός». Από το 1968, ο Ιορδάνης άνοιξε το μαγαζί, φέρνοντας μαζί του ένα μυστηριώδες και εθιστικό συστατικό: την καυτερή κόκκινη σάλτσα που έχει ερωτευτεί κάθε λάτρης του παραδοσιακού ελληνικού σουβλακιού.

Το ιστορικό του Καυτερού ξεκινά από μια προσωπική ανακάλυψη. Η σάλτσα αυτή, το κόκκινο μυστικό, έχει τις ρίζες της στην εφεύρεση της γυναίκας του Ιορδάνη, με βαθιές επιρροές από την Πόλη. Από τότε, η σάλτσα κρατά την κυριαρχία της και παραμένει ένα πολύτιμο μυστικό που διατηρείται ακέραιο μέχρι σήμερα.

Η συνταγή της σάλτσας αποτελεί πατέντα και ένα επτασφράγιστο μυστικό στα Βόρεια Προάστια. Ο νέος ιδιοκτήτης, Βασίλης, πλέον φροντίζει να διατηρεί ζωντανή αυτήν την παράδοση, παρασκευάζοντας καθημερινά με μεγάλη μαεστρία την κόκκινη σάλτσα που έχει τρελάνει τους επισκέπτες και τους έχει αλλάξει σε πιστούς θαμώνες.

Αλλά ο «Καυτερός» δεν ξεχωρίζει μόνο για τη μοναδική σάλτσα του. Το σουβλατζίδικο περήφανα παρουσιάζει έναν εκπληκτικό κεμπαμ και ζουμερά καλαμάκια κοτόπουλο. Η μαγεία του είναι ότι δεν χρειάζεται πολυτέλεια για να είναι νόστιμο. Η αληθινή ομορφιά βρίσκεται στα απλά, και το σουβλατζίδικο «Καυτερός» αποτελεί ένα ζωντανό παράδειγμα αυτού του κανόνα.

Οι ουρές πελατών που περιμένουν να δοκιμάσουν το φημισμένο σουβλάκι αποτελούν απλώς απόδειξη της επιτυχίας του. Από το 1968 μέχρι σήμερα, η γεύση του έχει καθιερωθεί στην καρδιά των κατοίκων των Βορείων Προαστίων και όχι μόνο. Το μαγαζί αποτελεί παράδειγμα πώς η αγάπη για την παράδοση και η ποιότητα μπορούν να διατηρηθούν ζωντανές μέσα από τις γενιές.

Αν βρίσκεστε στο Χαλάνδρι και επιθυμείτε μια μοναδική γαστρονομική εμπειρία, δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή από τον «Καυτερό». Εκεί θα ανακαλύψετε τη μαγεία που κρύβεται πίσω από το κορυφαίο σουβλάκι της περιοχής, και το μόνο σίγουρο είναι πως θα γίνετε κι εσείς ένας από τους πιστούς οπαδούς του.

INFO:

Αγρινίου 5, Κάτω Χαλάνδρι

Τηλέφωνο: 210-68.46.366

https://www.facebook.com/OKauteros/?locale=el_GR

Κείμενο: Πετροπούλου Ιωάννα

Τα νυχτοπερπατήµατα πρωθυπουργών, υπουργών και αρχηγών: Η πολιτική ιστορία των μπουζουκιών (ΦΩΤΟ)

0

Στο παρελθόν είχε κυκλοφορήσει ένα βιβλίο του Βαγγέλη Ραπτόπουλου, υπό τον τίτλο «Ακούει ο Σηµίτης Μητροπάνο;», πυροδοτώντας εύλογους συνειρµούς για την αποξένωση των «εκσυγχρονιστών» από τη λαϊκή κουλτούρα που εξέφραζε ο αείµνηστος, πλέον, καλλιτέχνης.

Στην ιστορία της διασκέδασης, τα νυχτοπερπατήµατα των πολιτικών αρχηγών, υπουργών και βουλευτών στα… πολιτιστικά κέντρα, όπως αποκαλούσε ο Ευάγγελος Γιαννόπουλος τα µπουζούκια, για κάποιους ήταν µια αναγκαστική κοινωνική υποχρέωση, ώστε να φαίνεται πως διαθέτουν το τεκµήριο της λαϊκότητας, ενώ για άλλους τρόπος ζωής και αυθεντικής ψυχαγωγίας. Αλλωστε η περίφηµη φράση «η νύχτα βγάζει επίσκοπο και η αυγή µητροπολίτη» καταδεικνύει εκτός των άλλων και την επιδραστική δύναµη της «νύχτας» στην πολιτική ζωή του τόπου, κάτι που παλαιότερα το είχε επισηµάνει µε παρρησία ένας βουλευτής της Νέας ∆ηµοκρατίας, ο Σταύρος ∆αϊλάκης από τη ∆ράµα, λέγοντας πως «περιοδεύω στα νυχτερινά µαγαζιά γιατί εκεί συναντάω τους ψηφοφόρους µου για να εξασφαλίζω την επανεκλογή µου».

Ο σηµερινός πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης, στον οποίο έχουν χρεώσει πολλές οµοιότητες σε επίπεδο ηγετικού παραστήµατος µε τον Κ. Σηµίτη, επιδεικνύει µεγαλύτερη κινητικότητα στη νύχτα, τιµώντας µε την παρουσία του γνωστούς καλλιτέχνες, όπως συνέβη πρόσφατα µε την επίσκεψη που έκανε µε τη σύζυγό του Μαρέβα στον χώρο όπου εµφανίζεται η µεγάλη λαϊκή τραγουδίστρια Μαρινέλλα, ενώ φαίνεται και πιο «διαβασµένος» επί των λαϊκότερων ασµάτων. Ας πούµε, στο ερώτηµα εάν ο Μητσοτάκης ακούει Βασίλη Καρρά, η απάντηση είναι καταφατική, όχι επειδή ήταν ο πρώτος πολιτικός αρχηγός που εξέδωσε ανακοίνωση πρόσφατα για την απώλειά του, αλλά είχε δείξει πως ήταν γνώστης των τραγουδιών του, όταν στην περσινή ∆ΕΘ επικαλέστηκε το άσµα του «∆εν πάω πουθενά, πουθενά, εδώ θα µείνω», θέλοντας να ξεκαθαρίσει πως δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει την πρωθυπουργία για να διεκδικήσει τη θέση του προέδρου της Κοµισιόν.

Αλλά και ο παρεξηγηµένος Κώστας Σηµίτης, που κατά τα θρυλούµενα ήταν θιασώτης του γερµανικού βαλς, αλλά και θαυµαστής του κορυφαίου Ελληνα µουσουργού Νίκου Σκαλκώτα, στην πολιτική του σταδιοδροµία είχε πραγµατοποιήσει κάποιες δειλές εµφανίσεις σε νυχτερινά κέντρα µε τη σύζυγό του ∆άφνη. Μπορεί να µην άκουγε Μητροπάνο µήτε να ήταν γλεντζές, όπως ο προκάτοχός του Ανδρέας Παπανδρέου, που έριχνε τις γυροβολιές του πότε στο «Χάραµα» και πότε στο «Περιβόλι του Ουρανού», µε το αγαπηµένο του τραγούδι «Γεννήθηκες για την καταστροφή», ή σε πριβέ γλέντια µε τη Ρίτα Σακελλαρίου, που του αφιέρωνε το «Αυτός ο άνθρωπος αυτός», αλλά είχε τιµήσει τον Χρήστο Νικολόπουλο στο πλαίσιο εκδηλώσεων που οργάνωνε το περιοδικό «Μεταρρύθµιση» για την Κεντροαριστερά.

Στο πολιτικό ρεπορτάζ έχει καταγραφεί και ένα στιγµιότυπο, όπου κατά την επίσκεψή του στο νυχτερινό κέντρο «Σφεντόνα», όπου εµφανιζόταν ο Χρ. Νικολόπουλος µε τον ∆. Μπάση, σκάει επάνω του ένα πανέρι µε γαρίφαλα κι εκείνος που αναλαµβάνει να του εξηγήσει πως «έτσι γίνεται στα γλέντια» είναι ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ, Σ. Τζουµάκας. «Πρόεδρε, εδώ συχνάζει κόσµος της Αριστεράς από περιοχές όπως το Περιστέρι, που τα συνηθίζει κάτι τέτοια…» του είπε, και ο Κ. Σηµίτης περιορίστηκε στο εξής σχόλιο: «Α, πολύ ωραία…».

O αυθόρµητος Γιώργος Παπανδρέου

Ακούραστος θαµώνας των νυχτερινών κέντρων, αλλά και αυθόρµητος χορευτής, παραµένει ο πρώην πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου, ο οποίος από την εποχή που ήταν υπουργός Εξωτερικών, και προωθούσε την ελληνοτουρκική φιλία µε τον οµόλογό του Ισµαήλ Τζεµ, είχε υιοθετήσει τη διπλωµατία του ζεϊµπέκικου. Ο Γιώργος Παπανδρέου, που όταν βρεθεί σε γλέντια χορεύει το «Συννεφιασµένη Κυριακή» του Βασίλη Τσιτσάνη, το προηγούµενο διάστηµα είχε επισκεφθεί το µαγαζί όπου εµφανιζόταν ο Γιάννης Πλούταρχος µε την Πάολα, µαζί µε τη σύντροφό του Γουέντι.

Ο Αλέξης Τσίπρας µε τη σύζυγό του Μπέτυ συνήθιζαν να τιµούν µε την παρουσία τους τα λαϊκά γλέντια που έστηνε στις εµφανίσεις του ο Σταµάτης Κραουνάκης, ενώ ο πρώην πρωθυπουργός «άκουγε», αλλά και «ερµήνευε» ∆. Μητροπάνο στο αυτοκίνητό του. Μάλιστα, επιστρέφοντας από µια προεκλογική του περιοδεία, είχε ανεβάσει ένα βράδυ βίντεο µε τον ίδιο να τραγουδά τη «Ρόζα».

Η αείµνηστη πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Φ. Γεννηµατά, επίσης ανήκε στην κατηγορία των πολιτικών αρχηγών που δεν σνόµπαραν τα λαϊκά άσµατα και κάθε χρόνο στη γιορτή της έριχνε τους χορούς της, έχοντας για αγαπηµένο της σκοπό το «Ζεϊµπέκικο της Ευδοκίας».

Ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραµανλής, πριν γίνει αρχηγός της Ν.∆., σύχναζε και αυτός στο «Περιβόλι του Ουρανού», ενώ έχει απαθανατιστεί να τραγουδάει µαζί µε τη Νάντια Καραγιάννη παλαιά ρεµπέτικα. Αγαπηµένοι του τραγουδιστές οι Στβέλιος Καζαντζίδης και Στράτος ∆ιονυσίου, αλλά και η Σωτηρία Μπέλλου. Πολλές φορές, κατά τις επισκέψεις του σε διάφορα κουτούκια µε φίλους του, ζητούσε να ακούσει το «Αγριολούλουδο» ή του αφιέρωναν το άσµα «∆εν λες κουβέντα». Εκλεκτός της καρδιάς του είναι ο µουσικοσυνθέτης Σταµάτης Σπανουδάκης, ενώ στο αυτοκίνητό του πολλές φορές βάζει τέρµα το τραγούδι του «Καραϊσκάκη» σε ερµηνεία Βασίλη Παπακωνσταντίνου από την ταινία οι «Ιππείς της Πύλου».

Ο δεινός χορευτής Δημήτρης Κουτσούμπας

Ρεσιτάλ δεινού χορευτή έχει δώσει σε νυχτερινά κέντρα, όπου διοργανώνονται χοροεσπερίδες του ΚΚΕ, ο γενικός γραµµατέας της Κ.Ε. του Περισσού, ∆ηµήτρης Κουτσούµπας. Αγαπηµένος του τραγουδιστής ο ∆. Μητροπάνος, ενώ η κάµερα τον έχει συλλάβει να ρίχνει γυροβολιές µε το άσµα «Φεγγάρι, µάγια µου έκανες». Από την εποχή που ήταν δηµοσιογράφος, τακτικός πελάτης στα νυχτερινά κέντρα ήταν και ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κ. Βελόπουλος. Ειδικά στη Θεσσαλονίκη η φήµη του ως «γλεντζέ» προηγούνταν της πολιτικής του δηµοφιλίας.

Το ίδιο και ο Πάνος Καµµένος, ο πρώην πρόεδρος των ΑΝ.ΕΛ., που έκανε τις λεζάντες του και τις ζηµιές του στη νύχτα µε ιδιαίτερη προτίµηση στην Αντζελα ∆ηµητρίου και τον Λευτέρη Πανταζή από την εποχή που ήταν βουλευτής της Νέας ∆ηµοκρατίας, ενώ και ως «συγκυβερνήτης» του Α. Τσίπρα πήγαινε στα µπουζούκια, κυρίως εκεί που εµφανιζόταν ο Σταµάτης Γονίδης, και χόρευε το άσµα «Είµαι αϊτός χωρίς φτερά».

Ο Αντώνης Σαµαράς, που είναι κουµπάρος µε τον γνωστό τραγουδιστή Μανώλη Μητσιά, ως πρωθυπουργός µπορεί να µην έκανε πολλές επισκέψεις στα νυχτερινά κέντρα, ωστόσο όταν αποχώρησε από τη Ν.∆., επειδή τα είχε σπάσει για το «Μακεδονικό» µε τον αείµνηστο Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, είχε εντοπιστεί σε νυχτερινές εξόδους να ζητά για παραγγελιά το τραγούδι «Αυτά τα χέρια είναι δικά σου και τα έχεις στείλει για να µε δικάσουν».

Κρυφό ταλέντο µε αθέατες εξορµήσεις σε νυχτερινά στέκια, όπου ζητούσε να χορέψει το «Εννέα όγδοα στης Καισαριανής τον Κήπο» του Π. Τερζή, ήταν και ο πρώην πρόεδρος της Λαϊκής Ενότητας, Παναγιώτης Λαφαζάνης.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης ναι µεν πραγµατοποιεί επισκέψεις στους πολιτιστικούς ναούς, αλλά αποφεύγει τις χορευτικές κακοτοπιές και είναι περισσότερο ακουστικός τύπος. Οσο για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανο Κασσελάκη, µέχρι τώρα δεν έχει δώσει «δείγµατα» λαϊκής εξόδου ή νυχτερινής κραιπάλης.

 

Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή της Κυριακής

Θανατηφόρο τροχαίο τα ξημερώματα στη λεωφόρο Συγγρού

Ένας νεκρός και μία τραυματίας από το τροχαίο που σημειώθηκε στις 3 τα ξημερώματα στην έξοδο της Λεωφόρου Συγγρού προς Γλυφάδα.

Η μοτοσικλέτα στην οποία επέβαιναν εξετράπη, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, της πορείας της, προσέκρουσε στην διαχωριστική νησίδα και τυλίχθηκε στις φλόγες.

Νεκρός είναι οδηγός της μηχανής ενώ η συνεπιβάτης τραυματίστηκε σοβαρά και μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο.

Στο σημείο έσπευσαν ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ που μετέφεραν τους δύο αναβάτες στο νοσοκομείο ενώ κλήθηκε και η Πυροσβεστική.

Την προανάκριση έχει αναλάβει η Τροχαία Αττικής ερευνώντας στοιχεία από κάμερες ασφαλείας.

Η σοκολάτα στην Αθήνα!

Από το 1840 ο Σπύρος Παυλίδης άνοιξε στην συμβολή των οδών Αιόλου και Βύσσης ένα Τυπογραφείο, στο οποίο εξέδιδε έργα των διανοουμένων που ήταν αντίθετοι με τον Όθωνα και στο οποίο τύπωσε και ένα τόμο από την ” Iστορία του Ελληνικού Έθνους”.

Ο πατέρας του λεγότανε και «Μπαρουξής» γιατί στο βάθος της οδού Βύσσης είχε ένα παλιό μπαρουτόμυλο, που το πρωί προμήθευε με μπαρούτι τους Τούρκους και το βράδυ κρυφά τους πολιορκημένους Έλληνες.

Όμως καμία από τις δύο αυτές δουλειές δεν ικανοποιούσε τον Σπύρο,που ταξίδεψε αρκετούς μήνες στην Ευρώπη και εντυπωσιάστηκε από τις τεχνολογικές εξελίξεις της παραγωγής και τις καινοτομίες,που γνώρισε. Ιδιαίτερα του έκανε εντύπωση η «ΣΟΚΟΛΑΤΑ», ένα άγνωστο τότε προϊόν στους Έλληνες με το οποίο απεφάσισε να ασχοληθεί.

Στην θέση του τυπογραφείου άνοιξε το «Γλυκισματοποιΐο» στο οποίο προσέφερε αρχικά μπακλαβά, λουκούμια και κουφέτα και στο οποίο συνέρρεαν ,όχι μόνο οι κάτοικοι της Αθήνας, αλλά και πολλοί ξένοι διπλωμάτες και στρατιωτικοί.

Το 1852 εμφανίζει σ’αυτό ένα νέο ρόφημα την «τσικολάτα», που οι Αθηναίοι συνωστίζονται για να την δοκιμάσουν και το 1860 φέρνει έναν χειροποίητο μύλο παρασκευής της. To 1861 βγάζει την «σοκολάτα υγείας» για την οποία αν και πήρε πολλά βραβεία, δεν επαναπαύθηκε.

Στέλνει τους υπαλλήλους του στο εξωτερικό για να μυηθούν στα μυστικά της και έδωσε 21.000 φράγκα για την συμμετοχή του στην Παγκόσμια Έκθεση του Παρισιού, όπου πήρε δύο χάλκινα βραβεία.

Το 1871 έφερε το πρώτο ατμοκίνητο μηχάνημα παραγωγής της σοκολάτας, που οι Aθηναίοι έκαναν ουρές για να το θαυμάσουν! Το 1876 πήρε ένα παράσημο από τον Φραγκίσκο Ιωσήφ της Αυστρίας και άλλο ένα από τον βασιλιά Γεώργιο Α’. Την ίδια εποχή μετακομίζει στο νέο εργοστάσιο του στην οδό Πειραιώς, στο οικόπεδο που είχε αγοράσει από το 1873. Αποφάσισε να βγει στη σύνταξη το 1878 και πέθανε το 1890 σε ηλικία 72 ετών.

Τον διαδέχθηκε ο γιος του Δημήτρης ή σύμφωνα με άλλη πηγή ανηψιός, του οποίου ο γιος του Αλέξανδρος την δεκαετία του 1920 απεφάσισε να το εκσυγχρονίσει και να το μετατρέψει σε πρότυπη βιομηχανική μονάδα. Μετά τον θάνατο του σε ηλικία 54 ετών, ανέλαβε την διεύθυνση η γυναίκα του Ελένη που το μετέτρεψε σε πρότυπη εταιρεία.

Όταν άρχισαν να εμφανίζονται οι πρώτοι ανταγωνιστές προσπάθησαν να αντέξουν, όμως μετά τον θάνατο του Γεώργιου Παυλίδη, που ήταν το τελευταίο μέλος της οικογένειας, προστέθηκαν στην πολυεθνική Jacobs Suchard και αργότερα στην Κraft General Foods. Από το 1994 στο εργοστάσιο που διατηρείται μέχρι σήμερα,έχουν φιλοξενηθεί περισσότεροι από 16.000 μαθητές σε 700 εκπαιδευτικά προγράμματα.

Τι δείχνουν τα δεδομένα των επικυρώσεων εισιτηρίων στις συγκοινωνίες της Αθήνας

0

Ανοδικά κινήθηκαν για μία ακόμα χρονιά οι επικυρώσεις εισιτηρίων στις συγκοινωνίες της Αθήνας μέσα στο 2023, σύμφωνα με τα σχετικά δεδομένα του ΟΑΣΑ, που επεξεργάστηκε το Athens Transport. Η ελλιπής όμως ενημέρωση για τον αριθμό των επικυρώσεων για τέσσερεις μήνες της χρονιάς, σημαίνει ότι θα πρέπει να περιμένουμε από τον οργανισμό να ανακοινώσει με δική του πρωτοβουλία τα συγκεντρωτικά στοιχεία ώστε να έχουμε μία πλήρη εικόνα.

Ο ημερήσιος μέσος όρος των επικυρώσεων για τις 295 μέρες του 2023 για τις οποίες ανακοινώθηκαν στοιχεία αυξήθηκε κατά +11,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μέσο όρο το 2022. Το 2022, η αύξηση του ημερήσιου μέσου όρου είχε φτάσει το ακόμα πιο εντυπωσιακό +31,4%, καθώς το επιβατικό κοινό επέστρεφε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μετά την άρση των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας λόγω του κορωνοϊού.

Όπως αναφέραμε, σημαντικό πρόβλημα είναι η μερική μόνο ανακοίνωση δεδομένων για τις επικυρώσεις εισιτηρίων από τον ΟΑΣΑ μέσω της πύλης ανοικτών δεδομένων της κυβέρνησης. Το Athens Transport έχει επανειλημμένως θέσει εις γνώση του ΟΑΣΑ το συγκεκριμένο πρόβλημα το οποίο σύμφωνα με εκπρόσωπο του οργανισμού οφείλεται σε «βλάβη στην τηλεματική η οποία αποκαταστάθηκε».

Παρόλα αυτά, ο οργανισμός συνεχίζει ακόμα και τον Ιανουάριο του 2024 να μην ανακοινώνει δεδομένα επικυρώσεων εισιτηρίων για όλες τις μέρες, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η χρήση των συγκεκριμένων δημόσιων δεδομένων για την αναλυτική και πλήρη ενημέρωση των πολιτών.

Οι επικυρώσεις εισιτηρίων το Νοέμβριο του 2023

Τον προτελευταίο μήνα της χρονιάς, ο ΟΑΣΑ ανακοίνωσε δεδομένα επικυρώσεων εισιτηρίων μόλις για τις 12 από τις 30 μέρες του μήνα. Τις μέρες αυτές καταγράφηκαν συνολικά 15.411.469 επικυρώσεις εισιτηρίων, με τον ημερήσιο μέσο όρο να ανέρχεται σε 1.284.289 εισιτήρια.

Σε σχέση με τον περασμένο μήνα, καταγράφεται μείωση του μέσου όρου των επικυρώσεων κατά -3,8%, ενώ σε σχέση με το Νοέμβριο του 2022, καταγράφεται μικρή αύξηση του ημερήσιου μέσου όρου επικυρώσεων κατά +1,3%.

Οι επικυρώσεις εισιτηρίων το Δεκέμβριο του 2023

Ελλιπή στοιχεία επικυρώσεων εισιτηρίων δημοσίευσε ο ΟΑΣΑ και για το Δεκέμβριο αφού ο αριθμός των επικυρώσεων έγινε γνωστός μόνο για 13 από τις 31 μέρες του μήνα. Τις μέρες αυτές, ο συνολικός αριθμός των επικυρώσεων εισιτηρίων ανήλθε σε 16,838,293, με τον ημερήσιο μέσο όρο να φτάνει τις 1.295.253 επικυρώσεις.

Σε σχέση με το Νοέμβριο, ο ημερήσιος μέσος όρος των επικυρώσεων ήταν περίπου στα ίδια επίπεδα (+0,85%), ενώ συγκριτικά με το Δεκέμβριο του 2022 καταγράφηκε αύξηση +3,2%.

Σημειώνεται ότι την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκαν 1.683.826 επικυρώσεις εισιτηρίων, ο μεγαλύτερος αριθμός επικυρώσεων που ανακοινώθηκε μέσα στη χρονιά.

Οι επικυρώσεις εισιτηρίων κατά τη διάρκεια του 2023

Τα ελλιπή στοιχεία που ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ για τις επικυρώσεις εισιτηρίων κατά τους μήνες Αύγουστο, Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο δεν μας επιτρέπουν να έχουμε μία πλήρη εικόνα για το πώς κινήθηκαν οι επικυρώσεις εισιτηρίων του οργανισμού με τη χρήση πρωτογενών στοιχείων.

Με βάση τα δεδομένα αυτά όμως που αφορούν 295 από τις 365 ημέρες της χρονιάς, καταγράφηκαν συνολικά 350.201.689 επικυρώσεις εισιτηρίων (επιβιβάσεις και μετεπιβιβάσεις), ενώ ο ημερήσιος μέσος όρος φτάνει τις 1.187.124.

Σε σχέση με το 2022 (1.063.611) καταγράφεται αύξηση +11,6% στον ημερήσιο μέσο όρο των επικυρώσεων εισιτηρίων. Σημειώνεται ότι για το 2022 είχαν ανακοινωθεί 368.009.497 επικυρώσεις εισιτηρίων μέσα σε 346 μέρες, πράγμα που σημαίνει ότι ο αριθμός των επικυρώσεων είναι σίγουρα μεγαλύτερος με το σχετικό ποσοστό όμως να μην μπορεί να υπολογιστεί.

Η πορεία των επικυρώσεων εισιτηρίων κατά τη διάρκεια της χρονιάς καταγράφεται στα παρακάτω διαγράμματα:

Σε αντίθεση με το 2022, παρατηρούμε ότι το χειμώνα του 2023 δεν είδαμε σημαντική μείωση των επικυρώσεων εισιτηρίων η οποία τα τελευταία χρόνια είχε αποδοθεί στον περιορισμό των μετακινήσεων τους μήνες αυτούς στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς λόγω του κορωνοϊού.

Από το διάγραμμα του ημερήσιου μέσου όρου των επικυρώσεων ανά μήνα προκύπτει ότι οι μήνες με τις περισσότερες επικυρώσεις ήταν ο Μάιος, ο Ιούνιος καθώς και το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, ενώ στον αντίποδα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο οι επικυρώσεις εισιτηρίων ήταν μειωμένες. Πρόκειται για μία τάση που βλέπουμε να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το διάγραμμα το οποίο συγκρίνει τον ημερήσιο μέσο όρο των επικυρώσεων εισιτηρίων για κάθε μήνα του 2023 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022:

Ο Ιανουάριος του 2023 ήταν ο μήνας με τη μεγαλύτερη αύξηση στον ημερήσιο μέσο όρο των επικυρώσεων που έφτασε το +56,2%. Πρόκειται για μία αύξηση που οφείλεται στον ιδιαίτερα μικρό αριθμό των επικυρώσεων τον Ιανουάριο του 2022, όταν και είχε καταγραφεί μείωση των μετακινήσεων λόγω του κορωνοϊού.

Η δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε τον Αύγουστο (+19,5%), ενώ αντίθετα τον Ιούλιο αλλά και το τελευταίο τετράμηνο της χρονιάς η αύξηση των επικυρώσεων εισιτηρίων κινήθηκε σε μονοψήφια ποσοστά.

Για το 2024 αναμένεται να συνεχιστεί η αύξηση των επικυρώσεων εισιτηρίων με σαφώς λιγότερο εντυπωσιακά ποσοστά από αυτά που είδαμε την τελευταία τριετία. Με την επιβατική κίνηση να υπολείπεται ακόμα των επιπέδων στα οποία είχε φτάσει αμέσως πριν την πανδημία του κορωνοϊού, οι συγκοινωνιακοί φορείς θα εξακολουθούν να είναι αντιμέτωποι με την πρόκληση της αύξησης του αριθμού των επιβατών παράλληλα με την ανάγκη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Εξελίξεις όπως η ένταξη στον στόλο των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων που αναμένονται τη φετινή άνοιξη ίσως συμβάλλουν προς τον σκοπό αυτό.

Το Athens Transport θα συνεχίσει να καταγράφει την πορεία των αριθμητικών δεδομένων για τις επικυρώσεις εισιτηρίων, αρκεί ο ΟΑΣΑ να αναλάβει τις ευθύνες του για την ανακοίνωση των δημόσιων αυτών δεδομένων στο σύνολό τους, χωρίς κάποια απόκρυψη για τεχνικούς ή άλλους λόγους, στην πύλη ανοικτών δεδομένων της κυβέρνησης.

Πηγή: Αλέξανδρος Λιάρος / athenstransport.com

Νατάσσα Μποφίλιου: «Κάτι καίγεται» στο VOX

Μια παράσταση των ΘΕΜΗ ΚΑΡΑΜΟΥΡΑΤΙΔΗ & ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ

ΕΝΑΡΞΗ: ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Μια Νέα Παράσταση. Μια Νέα Εποχή.

Τέσσερα χρόνια μετά την Εποχή του Θερισμού και τις μεγάλες συγκινήσεις που προσέφερε, η Νατάσσα Μποφίλιου επιστρέφει στο VOX, μπαίνει σε νέα φλεγόμενη τροχιά και παρουσιάζει με ενθουσιασμό τα πολυαναμενόμενα ολοκαίνουργια τραγούδια που έφτιαξαν για εκείνη ο Θέμης Καραμουρατίδης και ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος.

Το “Κάτι Καίγεται“, που αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο χρόνο, σύγχρονο και δυναμικό, λυτρωτικό και μυστηριώδες, εγκαινιάζει τη νέα δημιουργική περίοδο της καλλιτεχνικής ομάδας που έχει κερδίσει την καρδιά του κοινού και υπόσχεται ακόμη μια φορά να ενθουσιάσει τους πιστούς ακροατές της.

Από το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου και κάθε Σάββατο στο VOX

INFO
ΝΑΤΑΣΣΑ ΜΠΟΦΙΛΙΟΥ
“Κάτι Καίγεται”
VOX 2024

Από το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2024

VOX
ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ 16
ΤΗΛ. ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ: 210.3475900

ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: 22:00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Α ζώνη 35€
Β ζώνη 30€
Γ ζώνη 25€
Δ ζώνη 20€
Ε ζώνη 20€
Bar Όρθιων 15€

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
ΝΑΤΑΣΣΑ ΜΠΟΦΙΛΙΟΥ
ΘΕΜΗΣ ΚΑΡΑΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ: ΕΝΟΡΧΗΣΤΡΩΣΕΙΣ
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΜOYΣΙΚΟΙ:
ΘΕΜΗΣ ΚΑΡΑΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ πιάνο
ΑΡΗΣ ΖΕΡΒΑΣ τσέλο
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΛΝΤΗΣ ηλεκτρικό μπάσο / synth bass
ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΙΑΝΝΙΚΙΟΣ τύμπανα
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΔΙΑΝΟΣ κιθάρες
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΣΤΑΝΟΣ σοπράνο σαξόφωνο, άλτο σαξόφωνο, πλήκτρα
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΠΟΥΝΗΣ τρομπέτα
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΧΑΜΡΙΣΤΣΑΚ τρομπόνι

ΦΩΝΗΤΙΚΑ:
ΛΗΤΩ ΑΜΠΑΤΖΗ | ΕΛΕΝΑ ΛΕΩΝΗ | STEVE BEKAS

ΗΧΟΛΗΨΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΞΕΒΑΝΗΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΧΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΦΩΤΩΝ: ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΜΑΘΙΕΛΛΗΣ
VIDEO: ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΙΝΗΣ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ
ΣΚΗΝΙΚΑ: ΕΥΑ ΜΑΝΙΔΑΚΗ
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ: ΣΑΣΑ ΧΑΡΑΡΑ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: ΗΛΙΑΝΑ ΓΑΪΤΑΝΗ
ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΝΑΤΑΣΣΑΣ ΜΠΟΦΙΛΙΟΥ: ΑΜΑΛΙΑ ΒΙΝΟΣ
ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ BACK VOCALS: ΛΗΤΩ ΑΜΠΑΤΖΗ
CUSTOM DESIGN FOR ΝΑΤΑΣΣΑ ΜΠΟΦΙΛΙΟΥ: INNA MANOLI
CUSTOM DESIGN FOR WOMEN & MEN: ARISTOTELI BITSIANI

ARTWORK: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΕΛΛΑΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΑΥΓΟΥΛΗΣ

MARKETING: ΜΟΝΙΚΑ ΚΑΣΑΝΗ

Θα αποκτήσει Ιντερνετ το μετρό της Αθήνας;

Παραμένει μέχρι σήμερα ένα από τα βασικά μειονεκτήματα της μετακίνησης με μετρό. Κατεβαίνοντας τις σκάλες προς τις αποβάθρες, κατεβαίνουν σταδιακά και οι μπάρες του σήματος στο κινητό. Στις περισσότερες υπόγειες διαδρομές και αναμονές, δεν είναι δυνατόν να έχουμε πρόσβαση ούτε στο τηλέφωνο ούτε στο διαδίκτυο.

Αρκετές χώρες έχουν λύσει το ζήτημα, διευκολύνοντας μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις το επιβατικό κοινό προσφέροντας ελεύθερο wifi. Στην Ελλάδα, το πρόβλημα εμμένει: για την ελεύθερη πρόσβαση στο διαδίκτυο δεν υπάρχει ακόμα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ωστόσο έχουν γίνει βήματα για την πρόσβαση σε διαδίκτυο και τηλεφωνία μέσω παρόχων τηλεπικοινωνίας.

Μνημόνιο συνεργασίας

Πέρσι, τον Φεβρουάριο του 2023, η ΣΤΑ.ΣΥ. είχε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πρώτο σημείο ήταν η εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμου ασύρματου Ιντερνετ σε όλους τους χώρους σταθμών του μετρό, με την ένταξη της ΣΤΑ.ΣΥ. στο έργο «WiFi4GR – Ανάπτυξη δημοσίων σημείων ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο». «Με τον τρόπο αυτό, οι επιβάτες του μετρό θα μπορούν κατά την παραμονή τους στους σταθμούς να έχουν δωρεάν ευρυζωνική πρόσβαση στο διαδίκτυο. Η έναρξη της υλοποίησής του έργου αναμένεται το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, οπότε και θα ανακοινωθούν οι σταθμοί εγκατάστασης και το ακριβές χρονοδιάγραμμα», έγραφε η ανακοίνωση.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΣΤΑ.ΣΥ., έχουν γίνει ήδη κάποιες ενέργειες προς προς την κατεύθυνση αυτή. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αναφέρει πως έχουν γίνει αυτοψίες στους σταθμούς του μετρό ως προς το τεχνικό κομμάτι και έχουν υποδειχθεί τα σημεία για την εγκατάσταση των οπτικών ινών. Αυτό που εκκρεμεί ακόμα είναι το νομικό πλαίσιο της παροχής υπηρεσίας παροχής δωρεάν διαδικτύου, κάτι που όπως αναφέρουν πηγές της ΣΤΑ.ΣΥ. θα το αναλάβουν μαζί το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Ερευνας (ΕΔΥΠΕ) και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Χρονοδιάγραμμα επίλυσης του ζητήματος δεν δόθηκε ούτε από τη ΣΤΑ.ΣΥ. ούτε από το υπουργείο. Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», θα γίνει συνάντηση μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων τη Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου, για να οριστεί ένα χρονικό πλαίσιο. Πηγές του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανέφεραν ότι μόλις λυθεί το νομικό ζήτημα, θα ξεκινήσει να γίνεται η μελέτη για την υλοποίηση του έργου. Την παρούσα στιγμή, κατά τις ίδιες πηγές, δεν έχει βρεθεί ακόμα ποια θα είναι η πηγή χρηματοδότησης.

Παράλληλα, φάκελο για την ένταξή του στο πρόγραμμα «WiFi4GR – Ανάπτυξη δημοσίων σημείων ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο» έχει καταθέσει, σύμφωνα με το υπουργείο, ο ΟΣΥ για δωρεάν wifi στα λεωφορεία.

Πιλοτικό πρόγραμμα σύνδεσης στο 5G

Το ζήτημα της πρόσβασης σε τηλεφωνία και Ιντερνετ στους χώρους του μετρό έφτασε στη Βουλή στο τέλος του 2023, έπειτα από ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.

Στην απάντηση του διευθύνοντα συμβούλου της ΣΤΑ.ΣΥ., Αθανασίου Κοτταρά, αναφέρεται πως έχει ξεκινήσει πιλοτικό πρόγραμμα εγκατάστασης δικτύου κινητής τηλεφωνίας και 5G σε πέντε διαδοχικούς σταθμούς της Γραμμής 2, από τον Αγ. Δημήτριο έως το Ελληνικό. Στόχος του πιλοτικού προγράμματος είναι να βρεθεί η βέλτιστη τεχνική λύση και έπειτα να εφαρμοστεί σε όλο το υπόλοιπο δίκτυο. Ο κ. Κοτταράς ανέφερε ότι το πιλοτικό πρόγραμμα θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.

Σημειώνεται πως η ΣΤΑ.ΣΥ. έχει υπογράψει συμφωνία με τις εταιρείες που διαχειρίζονται τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας για την εγκατάσταση της κατάλληλης τηλεπικοινωνιακής υποδομής στο σύνολο των σηράγγων και των υπόγειων σταθμών ήδη από το 2022.

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

To Όλοι Μαζί Μπορούμε συγκεντρώνει σκούφους, κασκόλ, γάντια & κάλτσες

Το Όλοι Μαζί Μπορούμε σε συνεργασία με το περιοδικό δρόμου σχεδία συγκεντρώνουμε, σκούφους, κασκόλ, γάντια και κάλτσες, για τους άστεγους και κοινωνικά αποκλεισμένους συνανθρώπους μας.

Η δράση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 20 Ιανουαρίου, από τις 10 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι στα εξής σημεία:

Στο Σχεδία Home (Κολοκοτρώνη 56, Αθήνα),
Στο Δημαρχείο Αμαρουσίου,
Στο Δημαρχείο Γλυφάδας,
Στο Δημαρχείο Καλλιθέας,
Στο Γραφείο Εθελοντισμού ΚΟΔΕΠ (Πλατεία Κοραή 1, Πειραιάς),
Και στο Δημαρχείο Περιστερίου.

Μάθετε περισσότερα για τη δράση στο oloimaziboroume.gr

Η Τάνια Τσανακλίδου στο Θέατρο Άλσος

ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ

Η Τάνια Τσανακλίδου έρχεται στο Θέατρο Άλσος από την Δευτέρα 29 Ιανουαρίου και κάθε Δευτέρα με την νέα της παράσταση που έφτιαξε η ίδια με κέφι και αγάπη.

Η Τάνια φέρνοντας μαζί τους θησαυρούς της δισκογραφίας της, την απαράμιλλη ερμηνεία της, την γενναιόδωρη σκηνική παρουσία και το μοναδικό ταπεραμέντο της μοιράζεται τη σκηνή του Άλσους με τους εξαιρετικούς μουσικούς της, Κώστα Νικολόπουλο, Βασίλη Παναγιωτόπουλο, Νίκο Παπαϊωάννου και Παναγιώτη Τσεβά.

Όλη αυτή η συναρπαστική ομάδα υπόσχεται ένα εξωστρεφές πρόγραμμα, με χρώμα, διάθεση αφύπνισης και εμβληματικά τραγούδια που αγαπάμε αλλά δεν λέγονται συχνά και δεν τα περιμένουμε.

Επιμέλεια προγράμματος: Τάνια Τσανακλίδου

Μουσικοί: Κώστας Νικολόπουλος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Νίκος Παπαϊωάννου και Παναγιώτης Τσεβάς

Ηχοληψία: Παναγιώτης Πετρονικολός, Μανόλης Ζαννίδης

Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλλης

Φωτογραφία αφίσας: Γιώργος Καλφαμανώλης

Artwork: Πέτρος Παράσχης

Παραγωγή: Celestial Arts & Entertainment Productions, MK Group of companies / Ηλίας Μαροσούλης, Άγγελος Κοταρίδης

Διεύθυνση παραγωγής: Θανάσης Μαροσούλης – Γιάννης Περίδης

Επικοινωνία & Προβολή της παράστασης στα media: Ε. Τώρου – Μ. Μαγιάτης – Ε. Βλαχοπούλου

 

*Απολαύστε στο Θέατρο Άλσος το premium gin Bombay Sapphire, με τη σύνθετη, αλλά παράλληλα απόλυτα ισορροπημένη γεύση. Το Bombay Sapphire Gin αγκαλιάζει τη δημιουργικότητα σε όλες τις εκφράσεις της, είτε αυτή λέγεται κλασσική ή σύγχρονη τέχνη, είτε τέχνη του fine drinking!”

Πληροφορίες:

Θέατρο ΑΛΣΟΣ: Ευελπίδων 4, Κυψέλη – Πεδίον του Άρεως

Τηλ.: 210-8227471 & 210-8831487

Ώρα έναρξης παράστασης: 21:00

Προπώληση: https://www.more.com/music/tania-tsanaklidou/

Τα Κυψελάκια διασκεδάζουν στην Αγορά!

Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2024

Μία ημέρα αφιερωμένη στα παιδιά έρχεται στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης! Το Σάββατο 20 Ιανουαρίου, η Αγορά γεμίζει με εκπαιδευτικές δράσεις για παιδιά έως 12 ετών, όλες με ελεύθερη είσοδο.

Το Σάββατο 20 Ιανουαρίου, οι μικροί μας φίλοι, δηλαδή τα Κυψελάκια, απολαμβάνουν μια ολόκληρη μέρα παιχνιδιού και δημιουργικής μάθησης στους χώρους της Δημοτικής Αγοράς Κυψέλης, η οποία γεμίζει εκπαιδευτικές δράσεις με ελεύθερη είσοδο!

Από τις 10:00 μέχρι και τις 18:30, τα Κυψελάκια ηλικίας έως 12 ετών μαζί με τις οικογένειές τους, θα έχουν την ευκαιρία να ψυχαγωγηθούν μέσα από τέσσερις ξεχωριστές δράσεις που περιλαμβάνουν εκπαιδευτικά προγράμματα, θεατροπαιδαγωγικό παιχνίδι και αυτοσχεδιαστική κίνηση. Ξεκινάμε με…ποδηλατάδες και εξερευνήσεις σε μια λίμνη γεμάτη μυστήριο, συνεχίζουμε με «Πηλό και φαντασία» και ολοκληρώνουμε τη μέρα μας με πολύ χορό και μουσική, ενώ παράλληλα, καθ’όλη τη διάρκεια των εκπαιδευτικών δράσεων, τα Κυψελάκια όλων των ηλικιών θα μπορούν να ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους στη ζωγραφική, στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της Δημοτικής Αγοράς Κυψέλης!

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

Τα παιδιά μαθαίνουν για το ποδήλατο

10:00-11:30 & 12:00-13:30, Αίθριο | Για παιδιά ηλικίας 8-11 ετών

Μαθαίνουμε τα πάντα για το ποδήλατο μέσα σε 90 λεπτά, από τον οργανισμό «Πόλεις για Ποδήλατο»! Πότε δημιουργήθηκε το πρώτο ποδήλατο και γιατί; Ποιος είναι ο ρόλος του ποδηλάτου σήμερα και γιατί το χρησιμοποιούμε όλο και περισσότερο; Ποια είναι τα είδη του και πώς επιλέγω το δικό μου; Τι αξεσουάρ χρειάζομαι και πώς φροντίζω το ποδήλατό μου; Τι λέει ο ΚΟΚ για το ποδήλατο και τι πρέπει να ξέρω πριν βγω στο δρόμο; Επίσης, πώς ελέγχω το ποδήλατό μου πριν ξεκινήσω; Πώς στρίβω και πώς σταματάω; Πώς βελτιώνω τη δεξιοτεχνία μου;

Αυτά και άλλα πολλά θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τα παιδιά -αλλά και οι γονείς- με την καθοδήγηση έμπειρων εκπαιδευτών, που έρχονται στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης για να μας μάθουν τον ασφαλέστερο τρόπο να απολαύσουμε τον μαγικό κόσμο του ποδηλάτου μέσα από θεωρητικές γνώσεις και πρακτική εξάσκηση. Μικροί και μεγάλοι φοράμε άνετα ρούχα, ερχόμαστε με το ποδήλατό μας (ή και χωρίς αυτό) και φεύγουμε…ποδηλάτες!

Είσοδος ελεύθερη, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 25 παιδιά/ slot

Μια σκιά στα βάθη της λίμνης!

14:30-16:00, Creative Lab 1 | Για παιδιά ηλικίας 6-10 ετών

Τι συμβαίνει στα βάθη μιας λίμνης και τι μπορεί να ταράσσει τα ήρεμα νερά της; Ετοιμαστείτε για ένα περιπετειώδες ταξίδι σε μία λίμνη γεμάτη μυστικά που περιμένουν να τα ανακαλύψουμε! Με αφορμή τη θρυλική λίμνη του Λοχ Νες και το μυστήριο γύρω από τον μυθικό «κάτοικό» της, η Δημοτική Αγορά Κυψέλης φιλοξενεί ένα θεατροπαιδαγωγικό εργαστήρι γεμάτο δραστηριότητες που θα ξετρελάνουν τα παιδιά! Ελάτε να εξερευνήσουμε τη λίμνη, να παίξουμε, να μπούμε σε ρόλους, να συνεργαστούμε, να μοιραστούμε δημιουργικές ιδέες και να διερευνήσουμε το «άγνωστο»!

Είσοδος ελεύθερη, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 25 παιδιά

Με πηλό και φαντασία

16:00-17:00, Creative Lab 2 | Για παιδιά ηλικίας 4-12 ετών

Ο Άρης Σιχλιμίρης από το εργαστήριο κεραμικής «Πηλός», έρχεται με το πρόγραμμα «Με πηλό και φαντασία» για όλους τους μικρούς μας φίλους! Μικρές σφαίρες, φύλλα και κορδόνια από πηλό μεταμορφώνονται στα χέρια των παιδιών σε τρισδιάστατες μορφές με χρηστικό ή διακοσμητικό χαρακτήρα.

Είσοδος ελεύθερη, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 20 παιδιά

Χορεύουμε;

17:00-18:30, Αίθριο | Για οικογένειες με παιδιά έως 10 ετών

Κάθε πότε απαντάς καταφατικά σε αυτήν την ερώτηση; Δέξου την πρόκληση, πάρε το παιδί σου από το χέρι και ελάτε να χορέψουμε και να παίξουμε όλοι μαζί! Το «Χορεύουμε;» είναι ένα οικογενειακό εργαστήρι αυτοσχεδιαστικής κίνησης, χορού και σωματικού θεάτρου από την ομάδα Ar(c)t, προσαρμοσμένο έτσι ώστε να μπορούν να το παρακολουθήσουν παιδιά και ενήλικες. Με εργαλεία μας την κίνηση και τη μουσική, καθώς και μέσα από ομαδικά παιχνίδια, αλλά και σε ζευγάρια (ενήλικας-παιδί), αφήνουμε τους μικρούς ειδήμονες της φαντασίας να μας υπενθυμίσουν πώς είναι να χορεύεις και να παίζεις χωρίς ενδοιασμούς!

Είσοδος ελεύθερη

Ζωγραφική για όλους!

10:00-18:30 | Για παιδιά όλων των ηλικιών

Από τις 10:00 έως τις 18:30, τα Κυψελάκια κάθε ηλικίας ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους στη ζωγραφική, γεμίζοντας την Αγορά με χρώμα!

Είσοδος ελεύθερη

 

Η γυναίκα που πρασίνισε την Αθήνα

Μια μεγάλη άγνωστη για τους Ελληνες, η βασίλισσα Σοφία, σύζυγος του βασιλιά Κωνσταντίνου και επί σειράν ετών πριγκίπισσα πριν από τη δολοφονία του πεθερού της, βασιλιά Γεωργίου Α΄, αναδύεται στην προθήκη της ιστορικής έρευνας χάρη στη βιογραφία που μας παρέδωσε ο Νίκος Παπακωνσταντίνου. Είναι ένα ανάγνωσμα που χαρίζει ώρες απόλαυσης, καθώς το ύφος και ο τρόπος του συγγραφέα, με το ερευνητικό χάρισμα και τη δυνατότητα της αφηγηματικής σύνθεσης, προσφέρεται για σκέψεις και προβληματισμό. Το ενδιαφέρον ιστορικών και ερευνητών, τα τελευταία χρόνια, για την εκ νέου προσέγγιση της βασιλικής ιστορίας, χωρίς τις ιδεοληπτικές αναστολές του παρελθόντος, εμπλουτίζει τη βιβλιογραφία με νέους τίτλους.

Η βασίλισσα Σοφία παρουσιάζεται μέσα από το πλέγμα της ιστορικής συγκυρίας που έζησε, αλλά επιπλέον σκιαγραφείται με ακρίβεια ως προς την ψυχογραφική της ανατομία. Είναι μια βιογραφία που εμβαθύνει τόσο σε πραγματολογικά στοιχεία και ιστορικούς συσχετισμούς όσο και στη διερεύνηση ενός ψυχικού ανάγλυφου. Η βασίλισσα Σοφία (1870-1932) συνδέθηκε με την περίοδο του Διχασμού και τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και κατηγορήθηκε –από τους επικριτές του βασιλικού θεσμού– ότι η συγγενική σχέση της με τον Κάιζερ της Γερμανίας, Γουλιέλμο Β΄, ο οποίος ήταν αδελφός της, συνέβαλε στην άρνηση της Ελλάδας να εξέλθει στο πλευρό της Αντάντ.

Ομως η ίδια ήταν μια σύνθετη προσωπικότητα, με ευρύτατη κοινωνική και πατριωτική δράση, που και αυτή, όπως τόσες πλευρές της Ιστορίας, αποσιωπήθηκε και χάθηκε στο ημίφως της σιωπής. Επιπλέον, τουλάχιστον τα πρώτα χρόνια, είχε ψυχρή σχέση με τον Κάιζερ, με τον οποίο δεν μεγάλωσαν μαζί.

Η βιογραφία που έγραψε ο Νίκος Παπακωνσταντίνου είναι το δεύτερο βιβλίο του μετά το επίσης εξαιρετικά ενδιαφέρον «Πριγκίπισσες στη δίνη του πολέμου» (εκδ. Φερενίκη, 2021). Διακεκριμένος οφθαλμίατρος ο ίδιος, είναι κάτοχος μιας σπάνιας συλλογής βασιλικών κειμηλίων και τεκμηρίων. Εχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι η πρώτη βιογραφία για τη βασίλισσα Σοφία υπερβαίνει τα όρια της κατηγορίας βασιλικών βιογραφιών και ενδιαφέρει ευρύτερα, καθώς αγγίζει πολλά ζητήματα οργάνωσης και λειτουργίας του κράτους και της κοινωνίας στην Ελλάδα. Και φυσικά, καθώς οι μοναρχίες στην Ευρώπη έως τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο αποτελούσαν ένα στενά υφασμένο πλέγμα γεωπολιτικών ισορροπιών και συγγενικών δεσμών, υπάρχει ένα ευρύτερο διεθνές ενδιαφέρον.

Ο γάμος του Κωνσταντίνου και της Σοφίας στην Αθήνα προκαλεί το διεθνές ενδιαφέρον. Πρωτοσέλιδο της γαλλικής εβδομαδιαίας επιθεώρησης Le Monde Illustré στις 16 Nοεμβρίου 1889.

Τα παιδικά χρόνια

Η βασίλισσα Σοφία, κόρη του διαδόχου Φρειδερίκου της Πρωσίας και της πριγκίπισσας Βικτωρίας (πρωτότοκη κόρη της βασίλισσας Βικτωρίας), γεννήθηκε στο Πότσνταμ τις παραμονές του γαλλοπρωσικού πολέμου του 1870. Εξαρχής το γεωπολιτικό πλαίσιο είναι εξόχως ενδιαφέρον και μας οδηγεί να κατανοήσουμε την ανατροφή και την ενηλικίωση αυτής της Γερμανίδας πριγκίπισσας που έμελλε να γίνει βασίλισσα των Ελλήνων, σε έναν τόπο που της ήταν εξαρχής ανοίκειος. Η Σοφία μεγάλωσε σε ένα σπίτι γεμάτο αγάπη. Και οι δυο γονείς της (ο Φριτς και η Βίκυ, όπως τους αποκαλούσαν) ήταν στοργικοί. Μεγάλωσε με τις δύο αδελφές της και τον αγαπημένο αδελφό Βάλντι, που πέθανε από διφθερίτιδα. Ηταν τα μικρότερα παιδιά. Τα πιο μεγάλα (ανάμεσά τους και ο μελλοντικός Κάιζερ) μεγάλωναν ξεχωριστά, κοντά στον αυτοκράτορα Γουλιέλμο Α΄.

Ο γάμος της Σοφίας με τον διάδοχο του ελληνικού θρόνου Κωνσταντίνο προήλθε από έρωτα. Γνωρίστηκαν στο Λονδίνο το 1887. Εκείνος ήταν 19 ετών, εκείνη 17. Ο διεθνής περίγυρος ήταν ευνοϊκός για τον γάμο, και στην Αθήνα ο πρωθυπουργός Χαρίλαος Τρικούπης ήθελε τη μεγαλύτερη δυνατή μεγαλοπρέπεια. Ηταν ένα σημαντικό «τεστ» για την Αθήνα στη διεθνή σκηνή. Η Σοφία, μεγαλωμένη σε πρωσικό περιβάλλον, σε διαφορετικό κλίμα και ανάμεσα σε δάση και πλούσια χλωρίδα, ήταν υποχρεωμένη να εγκλιματιστεί σταδιακά σε μια κοινωνία που της ήταν ξένη. Υπέφερε από τη ζέστη της Αθήνας. Ο χαρακτήρας της, αδαμάντινος και με μεγάλη αυτοκυριαρχία, ιδιότητες που συχνά ήταν αιτίες παρεξηγήσεων, τη δέσμευε και την προστάτευε ταυτόχρονα.

Η πριγκίπισσα Σοφία, μετά τον ατυχή πόλεμο του 1897, επισκέπτεται τα νοσοκομεία. Με δικά της έξοδα είχε παραγγείλει στην Αγγλία τεχνητά μέλη, που κατόπιν διένειμε η ίδια στους ακρωτηριασμένους στρατιώτες.

Αυτό που αγνοούν οι σύγχρονοι Ελληνες είναι ότι στη βασίλισσα Σοφία οφείλεται η αναδάσωση της Αθήνας. «Αν κάτι οφείλουμε να συγκρατήσουμε από τη Σοφία, και το οποίο πλήρως δικαιολογεί το ότι φέρει το όνομά της μία από τις μεγαλύτερες λεωφόρους των Αθηνών, δεν είναι ούτε το Νοσοκομείο Παίδων που ίδρυσε, ούτε ο Πατριωτικός Σύνδεσμος Ελληνίδων, πρόδρομος του ΠΙΚΠΑ», γράφει στον πρόλογό του ο ιστορικός Κώστας Μ. Σταματόπουλος. «Είναι η αγάπη της για το πράσινο και η έμπρακτη και τόσο πρωτοποριακή αφοσίωσή της όχι μόνον ώστε να πρασινίσει η άδενδρη μέχρι τότε ελληνική πρωτεύουσα, αλλά και να ενσταλάξει και να καλλιεργήσει την αγάπη για τα δένδρα στη νέα γενιά, ξεκινώντας από τους μαθητές των σχολείων».

Χάρη στις δικές της πρωτοβουλίες δενδροφυτεύτηκαν με νεραντζιές και πιπεριές οι αθηναϊκοί δρόμοι και φυτεύτηκαν ο Αρδηττός, η κοίτη του Ιλισού και οι πέριξ πλαγιές (υπόλειμμα σήμερα το άλσος των Ιλισίων), ο λόφος του Φιλοπάππου, ο Λυκαβηττός και πολλά ακόμη σημεία. «Δεν είναι υπερβολή να ισχυριστεί κανείς ότι ακόμα και σήμερα, ό,τι πράσινο υπάρχει στην Αθήνα, το οφείλει στην πριγκήπισσα Σοφία», γράφει ο Νίκος Παπακωνσταντίνου. Από το 1900, πριν καν γίνει βασίλισσα, την ονόμαζαν «βασίλισσα του δάσους».

Το 1895, ο Κωνσταντίνος και η Σοφία είναι ένα δεμένο ζευγάρι, γονείς τότε δύο αγοριών. Εζησαν κομβικής σημασίας γεγονότα για την Ελλάδα: από το 1897 έως το 1909 και από το 1915 έως το 1922.

Η ελληνική εμπειρία της Σοφίας από τα τέλη του 19ου αιώνα έως τον Μεσοπόλεμο είναι συνυφασμένη με μια περίοδο θριάμβων και καταστροφών. Ο παλαιός κόσμος καταρρέει μετά το 1918. Ηδη, όμως, ο εθνικός διχασμός και η εχθρότητα των ξένων δυνάμεων κατά του Κωνσταντίνου δυσχεραίνει την καθημερινή της επιβίωση. Φθάνει στα ψυχολογικά της όρια. Ο Νίκος Παπακωνσταντίνου σκιαγραφεί και εμβαθύνει στα εσωτερικά διλήμματα, στις εντάσεις, στις αντιφάσεις, και στην ξεχωριστή προσωπικότητα αυτής της βασίλισσας, που λίγοι κατανόησαν. Αυτό είναι απολύτως αληθές για τα μεταγενέστερα χρόνια.

Η βιογραφία δεν επιχειρεί να αποκαταστήσει τη βασίλισσα Σοφία. Αλλωστε, κάθε προσωπικότητα είναι σύνθετη και προσφέρεται για πολλαπλές αναγνώσεις. Επιχειρεί όμως, και το κατορθώνει, να κατανοήσει αυτή τη γυναίκα που η Ιστορία τής επιφύλαξε μια δύσκολη αποστολή. Εζησε όλα τα δραματικά γεγονότα της νεότερης ιστορίας μας, από το 1897 έως το 1909 και από το 1915 έως το 1922. Η ίδια είχε να αντιμετωπίσει την ερωτική απόσταση από τον Κωνσταντίνο και κυρίως την απώλεια του αγαπημένου της γιου, βασιλιά Αλέξανδρου, τον οποίο δεν μπόρεσε να αποχαιρετίσει. Αυτή η μοναχική κατά βάθος βασίλισσα έμεινε πάντως στην ιστορία ως η «βασίλισσα του δάσους». Η βιογραφία της ανοίγει δρόμους.

Πηγή: Νίκος Βατόπουλος / ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ