Αρχική Blog Σελίδα 198

Γλωσσομάθεια: Youth Conference 2023

Η Γλωσσομάθεια σας προσκαλεί στο 5ο Youth Conference, το όποιο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 29/04 στο ΔαΐςΠολυχώρος Εκδηλώσεων, Μεσογείων 151, Μαρούσι και ώρες10:00 – 13:00 και 17:00 – 20:00.

110 κέντρα ξένων γλωσσών από όλη την Ελλάδα και την Κύπρο συναντιούνται για ένα μαθητικό συνέδριο! Το συνέδριο διοργανώνεται κάθε χρόνο από τη Γλωσσομάθεια και αφορά τους μαθητές που ακολουθούν το πρόγραμμα Deeper Learning, ένα καινοτόμο και πολυβραβευμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο, μέσω του οποίου η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας γίνεται μέσα από τον φιλοσοφικό στοχασμό. Οι μαθητές παρουσιάζουν ομιλίες και δημιουργικά projects στα αγγλικά, ακολουθώντας όλη τη διαδικασία κατάθεσης και παρουσίασης ερευνητικής πρότασης σε ένα ακαδημαϊκό συνέδριο. Οι έφηβοι μιλούν για τις δικές τους ιστορίες, μοιράζονται την αλήθεια τους, τα όνειρά τους και οι ενήλικες τους ακούμε. Μιλούν για τα ανθρώπινα δικαιώματα, το bullying, τους φόβους και τις ελπίδες τους για το μέλλον.

Στόχος του Youth Conference είναι να μπορούν οι μαθητές να σταθούν και να παρουσιάσουν μια ομιλία στην ξένη γλώσσα μπροστά σε ένα μεγάλο κοινό. Ο πιο ουσιαστικός στόχος όμως είναι να δοθεί χώρος για να ακουστεί η φωνή των μαθητών χωρίς λογοκρισία ή παρέμβαση. Το Youth Conference είναι μια γιορτή για τους μαθητές, την εφηβεία και την ελευθερία λόγου και έκφρασης.

Μαζί με τους έφηβους μαθητές φέτος θα βρεθούν το μουσικό σχήμα Apotihans, η Sadahzinia από τους Active Member, και οι μικρές μαθήτριες Αρμονία Χειμωνέτου και Δάφνη Πουλιέζουμε τις δικές τους μικρές ιστορίες.

Το τραγούδι που συνοδεύει το φετινό Youth Conference είναι το Ένα Τυχαίο Γεγονός. Γιατί; Ελάτε και θα δείτε!

Για περισσότερες πληροφορίες: [email protected].

Κατασκευή  πρότυπου Βιοκλιματικού Παιδικού Σταθμού στη Βούλα με χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Αττικής, 2.1 εκ. ευρώ

Στην χρηματοδότηση της ανέγερσης του νέου Βιοκλιματικού Παιδικού Σταθμού στη Βούλα με 2.1 εκ. ευρώ, προχωρά η Περιφέρεια Αττικήςκατόπιν της υπογραφής της σχετικής προγραμματικής σύμβασης από τον Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη και τον Δήμαρχο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης Γρ. Κωνσταντέλλο.

Κατά την υπογραφή της σύμβασης παρόντες ήταν επίσης οι Αντιπεριφερειάρχες Ανατ. Αττικής και Οικονομικών κ.κ. Θ Αυγερινός και Ν. Πέππας αντίστοιχα, η  Διευθύντρια Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της Περιφέρειας Μ. Μίσκα και ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τεχνικών Έργων Δ. Γεωργιάκος. 

Πρόκειται για ένα ακόμη ουσιαστικό έργο που έρχεται να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες του Δήμου σε υποδομές προσχολικής αγωγής για τους μαθητές της περιοχής, καθώς ο νέος παιδικός σταθμός θα έχει συνολική δυναμικότητα πενήντα ένα νήπια. Παράλληλα, το κτήριο του παιδικού  σταθμού μελετήθηκε με τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού, ώστε να επιτευχθεί η δημιουργία ενός ιδανικού μικροκλίματος καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου με σχεδόν μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα για την προστασία του περιβάλλοντος.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης με αφορμή την επίτευξη ακόμη ενός ουσιαστικού βήματος για την υλοποίηση νέων σχολικών υποδομών επισήμανε τη σταθερή προσήλωση της Περιφέρειας στη χρηματοδότηση έργων υποδομών για την εκπαιδευτική κοινότητα, επισημαίνοντας ότι και κατά τη νέα προγραμματική περίοδο 2023-2027 θα υπάρξει αυξημένη χρηματοδότηση προς αυτή την κατεύθυνση. Παράλληλα, μεταξύ άλλων, επισήμανε:

«Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που σε κλίμα πολύ καλής συνεργασίας με τον Δήμαρχο Γρηγόρη Κωνσταντέλλο, μπορούμε σήμερα να επισφραγίσουμε την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, το οποίο συμπληρώνει μια σειρά ευρύτερων παρεμβάσεων στήριξης από την Περιφέρεια Αττικής στον Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, ο οποίος αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης του παραλιακού μετώπου.

Η Περιφέρεια Αττικής με σταθερά βήματα και σε συνεργασία με τους Δήμους της Αττικής θέτει τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία σύγχρονων και με ενεργειακές προδιαγραφές κτιριακών σχολικών εγκαταστάσεων που αφενός θα είναι ασφαλείς για τα παιδιά και φιλικά για το περιβάλλον, αφετέρου θα διευκολύνουν την επάρκεια αιθουσών, ιδιαίτερα μετά και από την θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης.

Θέλω επίσης να επισημάνω, ότι από την ημέρα που αναλάβαμε τη διοίκηση της μεγαλύτερης Περιφέρειας της Χώρας, μέλημα μας ήταν η καταγραφή των προβλημάτων και η άμεση αντιμετώπιση των θεμάτων που σχετίζονται με την παιδεία και την εκπαίδευση των παιδιών μας. Και προς αυτό το σκοπό αξιοποιούμε κάθε διαθέσιμο πόρο από τα χρηματοδοτικά εργαλεία της Περιφέρειας Αττικής».

Ο Δήμαρχος Γρ. Κωνσταντέλλος ευχαρίστησε τον Περιφερειάρχη Αττικής για την χρηματοδότηση κατασκευής ενός σημειολογικής σημασίας έργου, όπως είπε, καθώς πρόκειται για ένα πρότυπο σχολείο με μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα έργου, το οποίο θα εξυπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες των οικογενειών στην περιοχή της Βούλας, προστατεύοντας παράλληλα το περιβάλλον.

Από την πλευρά τους, τόσο ο Αντιπεριφερειάρχης Ανατ. Αττικής όσο και ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών υπογράμμισαν την βούληση της Περιφέρειας, κατόπιν και των κατευθύνσεων που έχει δώσει ο Περιφερειάρχης, να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων, η άμεση ανταπόκριση στα αιτήματα των Δήμων για την δημιουργία ασφαλών και λειτουργικών σχολικών κτηρίων, με σύγχρονες περιβαλλοντικές και ενεργειακές προδιαγραφές.

 

Επισημαίνεται πως συνολικά η Περιφέρεια Αττικής χρηματοδοτεί πάνω από  45 δράσεις σχολικών έργων και μελετών με περισσότερα από 77 εκ. €  και έχουν ως δικαιούχο τις Κτιριακές Υποδομές ΑΕ. Επιπλέον έχουν δοθεί για εξοπλισμό προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πάνω από 15 εκ. € από το ΠΕΠ Αττικής.

Τι προβλέπεται για τον νέο Βιοκλιματικό Παιδικό Σταθμό στη Βούλα

Ο Παιδικός Σταθμός θα έχει συνολική δυναμικότητα πενήντα ένα (51) νήπια και θα ανεγερθεί σε οικόπεδο, το οποίο βρίσκεται  επί των οδών Αλεξάνδρας και Ηρακλειδών στον Δήμο Βούλας.

Το κτίριο θα αναπτυχθεί σε τρία επίπεδα ανωδομής και υπόγειο, ως εξής: ισόγειο 173 τ.μ., α΄όροφο 109,81τ.μ., β΄όροφο 85,79 τ.μ. και υπόγειο 282,81 τ.μ. με βοηθητικές και υποστηρικτικές χρήσεις, καθώς και τρεις (3) θέσεις στάθμευσης οχημάτων. Επιπλέον προβλέπεται ο εξοπλισμός και η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.

 

Βέσπα, η ιστορία της πιο αγαπημένης μοτοσυκλέτας! (φωτογραφικό άλμπουμ)

Το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου βρίσκει την Ιταλία κατεστραμμένη, τόσο σε υποδομές, όσο και στη βιομηχανία και στο οδικό δίκτυο. Η Piaggio κατάφερε να ξαναλειτουργήσει τις κατεστραμμένες μονάδες παραγωγής της που είχαν πληγεί από τους βομβαρδισμούς στην Ποντετέρα, όπου αρχικά κατασκεύαζε μαχητικά αεροσκάφη.

Η αγορά αυτοκινήτου δεν είχε κίνητρο να αναπτυχθεί στα πρώτα χρόνια μετά τον πόλεμο, καθώς τόσο η οικονομία, όσο και το οδικό δίκτυο της Ιταλίας είχαν πληγεί καταστροφικά από τον πόλεμο. Ο Ενρίκο Πιάτζιο, γιος του ιδρυτή της Piaggio Ρινάλντο Πιάτζιο, αποφασίζει να εγκαταλείψει την αεροναυπηγική και προσπαθεί να ξεκινήσει την παραγωγή ενός νέου, σύγχρονου και οικονομικού μεταφορικού μέσου για τις μάζες που εκείνη τη χρονική στιγμή είχε ανάγκη η Ιταλία.

Ο Φερντινάντο Ινοτσέντι, που ήταν πριν τον πόλεμο ήταν ιδιοκτήτης της βιομηχανίας κατασκευής σωλήνων που έφερε το όνομά του, ανέθεσε στον Κοραντίνο Ντ’Ασκάνιο, πρώην μηχανικό αεροναυπηγικής και πλέον υπάλληλο της Piaggio, τη σχεδίαση ενός οχήματος για άνδρες και γυναίκες, που να είχε τη δυνατότητα να μεταφέρει και δεύτερο επιβάτη και να μην λερώνει τα ρούχα του οδηγού του.

Κοραντίνο Ντ’Ασκάνιο

Ο Ντ’Ασκάνιο, που μισούσε τις μοτοσικλέτες, σχεδίασε ένα εντελώς ξεχωριστό όχημα. Το νέο αυτό όχημα είχε προστατευτικό κάλυμμα και οι αλλαγές των ταχυτήτων ήταν στο χέρι, ενώ ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος στον πίσω τροχό. Η μπροστινή «ασπίδα» κρατούσε τον αναβάτη καθαρό και στεγνό, σε σύγκριση με τους αναβάτες των μέχρι τότε κλασικών μοτοσικλετών.

Το μπροστινό ψαλίδι μιμούνταν το σύστημα προσγείωσης των αεροσκαφών, επιτρέποντας την εύκολη αλλαγή της διεύθυνσης του οχήματος. Η εσωτερική μετάδοση κίνησης κατευθείαν στον τροχό, καταργούσε αυτόματα την αλυσίδα στον πίσω τροχό που συνδυαζόταν με ακαθαρσίες, μυρωδιά λαδιού και αισθητική μιζέρια. Αυτή ήταν η βασική σχεδίαση του νέου μοντέλου και έτσι ο Ντ’Ασκάνιο πήγε τα σχέδια του στον Ενρίκο Πιάτζιο, ο οποίος στη συνέχεια κατασκεύασε τη Βέσπα το 1946. Η γέννηση της πρώτης Βέσπα ήταν πλέον γεγονός.

Η γέννηση της Βέσπα

Το μεσημέρι της 23ης Απριλίου 1946 στο κεντρικό γραφείο εφευρέσεων και κατασκευών του Ιταλικού Υπουργείου Βιομηχανίας και Εμπορίου στη Φλωρεντία, η Piaggio έλαβε την πατέντα για μια μοτοσικλέτα σύμπλεγμα οργάνων και υλικών, συνδυασμένα με ένα πλαίσιο που κάλυπτε όλα τα μηχανικά μέρη. Περιλαμβάνονταν το σχέδιο του προστατευτικού καλύμματος και που θα επέτρεπε να αναπτυχθούν καινούργια στοιχεία, έτσι ώστε να κυκλοφορήσουν πολύ γρήγορα στο άμεσο μέλλον νέα μοντέλα του οχήματος. Η μοτοσικλέτα αυτή είχε στο πίσω μέρος ένα μαξιλαράκι για τον συνεπιβάτη, το οποίο μπορούσε να αντικατασταθεί προαιρετικά με ένα κουτί αποσκευών. Περιλάμβανε εμπρός «αλυσίδα» προστασίας (ποδιά) που αρχικά ήταν επίπεδη, στη συνέχεια όμως άλλαξε σε μια διπλή καμπυλωτή ποδιά, έτσι ώστε στην εσωτερική μεριά της να δημιουργηθεί ντουλαπάκι όπως εκείνα των αυτοκινήτων. Το καπάκι για το ντεπόζιτο της βενζίνης ήταν κάτω από το κάθισμα, κάτι που σήμαινε για τον οδηγό λιγότερα έξοδα για μια τάπα ασφαλείας με κλειδαριά και την επιπλέον επεξεργασία που χρειάζονταν τα ντεπόζιτα των κοινών μοτοσυκλετών.

Είχε άκαμπτη ανάρτηση πίσω και μικρή 8-ιντση ρόδα (200 χιλιοστών) που έδινε τη δυνατότητα, για μια συμπαγή σχεδίαση και πολύ χώρο για τα πόδια του οδηγού. Ο κινητήρας του ήταν τοποθετημένος στον πίσω τροχό, ήταν δίχρονος και όγκου 98 κυβικών εκατοστών. Όπως κάθε δίχρονος κινητήρας, λειτουργούσε με μίγμα λαδιού και βενζίνης που παρήγαγε έντονο καπνό από την εξάτμιση, ενώ παρήγαγε και έναν χαρακτηριστικό ήχο που έμοιαζε με της σφήκας.

Mp5 Piaggio Paperino – 1945

 

Η πρώτη αυτή μοτοσυκλέτα είχε τον αριθμό MP5 και ονομάστηκε Paperino, που ήταν το όνομα του ήρωα της Ντίσνεϊ Ντόναλντ Ντακ στην Ιταλία και που δόθηκε από τους εργάτες της Piaggio, λόγω του παράξενου σχήματός του. Ο σχεδιασμός του δεν άρεσε στον Ενρίκο Πιάτζιο και ζήτησε από τον Ντ’Ασκάνιο να το ξανασχεδιάσει και το έκανε με πιο αεροδυναμική προσέγγιση.

Piaggio MP6 – 1945

 

Η δεύτερη μοτοσυκλέτα είχε τον αριθμό MP6 και όταν την παρουσίασαν στον Πιάτζιο και άκουσε τον ήχο του κινητήρα φώναξε «Sempra una vespa» («Ακούγεται σαν σφήκα») και έτσι αυτό το όνομα έμεινε για πάντα.

Vespa (Βέσπα) στα ιταλικά σημαίνει σφήκα και υιοθετήθηκε ως το νέο όνομα της αυτής της μοτοσικλέτας, εξαιτίας του οξύ ήχου του κινητήρα και του σχήματός της. Το πίσω κομμάτι που ήταν σφαιρικό, ενωνόταν με το μπροστινό με έναν στενό λαιμό και το τιμόνι φαινόταν σαν δύο κεραίες.

Αύξηση της παραγωγής και εξέλιξη μέχρι σήμερα

Η Piaggio ήθελε η Βέσπα να περάσει στη μαζική παραγωγή και η μέχρι τότε βιομηχανική πείρα της, την οδήγησε στη δημιουργία μιας αλυσίδας κατασκευής στα πρότυπα της Ford στη Βόρεια Αμερική. Η Βέσπα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Golf Club της Ρώμης, αλλά οι δημοσιογράφοι δεν ενθουσιάστηκαν με το περίεργο σε χρώματα σαν παιχνίδι όχημα που είδανε. Όταν έγινε το τεστ της οδήγησής της, τους έκανε να αλλάξουν γνώμη, καθώς η Βέσπα ήταν πιο εύκολη στην οδήγηση από την κοινή μοτοσικλέτα. Η επίσημη παρουσίασή της έγινε στο Μιλάνο και οι πρώτες 50 Βέσπα πουλήθηκαν σιγά σιγά.

Οι παραγγελίες άρχισαν να πληθαίνουν μόνο μετά την πώληση με δόσεις. Μέσα στα επόμενα χρόνια μέχρι το 1952, η Βέσπα έγινε τόσο διάσημη που ιδρύθηκαν και Λέσχες Vespa σχεδόν σε όλη την Ευρώπη ενώ τα μέλη τους ξεπέρασαν τα 50.000. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1950, η Βέσπα κατασκευάζονταν επίσημα στη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία, το Βέλγιο και την Ισπανία. Τη δεκαετία του 1960 ξεκίνησε η παραγωγή της στην Ινδία, τη Βραζιλία και την Ινδονησία. Μέχρι το 1956 πουλήθηκαν ένα εκατομμύριο αντίτυπα και στη συνέχεια δύο εκατομμύρια μέχρι το 1960.

Σε όλη αυτή τη δεκαετία η Βέσπα συμβόλιζε την ελευθερία και τη φαντασία, κάτι που οδήγησε σε τεράστια αύξηση των πωλήσεων. Μέχρι το 1970 είχαν πωληθεί τέσσερα εκατομμύρια, αριθμός που έφτασε τα δέκα εκατομμύρια μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1980. Από το 1957 μέχρι το 1961 στη Σοβιετική Ένωση κατασκευάζονταν μία μοτοσικλέτα που είχε το όνομα Vjatka-VP150 και βασιζόταν στο σχέδιο της Βέσπα.

Μέχρι σήμερα πολλοί είναι αυτοί που είναι ιδιοκτήτες μιας καινούριας ή μεταχειρισμένης Βέσπα. Η δυσκολία ανεύρεσης χώρου στάθμευσης και το χαμηλό κόστος συντήρησης, αύξησαν τη ζήτηση της Βέσπα, αλλά και άλλων σκούτερ. Ως σήμερα έχουν παραχθεί 138 διαφορετικές εκδοχές της Βέσπα και υπάρχουν σε παραγωγή πέντε: η κλασική PX και οι μοντέρνες S, LX, GT και GTS.

Η Βέσπα στον κινηματογράφο

Η πιο μεγάλη διαφήμιση της Βέσπα ήταν στο Χόλυγουντ. Ήταν το 1952 όταν ο Γκρέγκορι Πεκ και η Όντρεϊ Χέμπορν πρωταγωνιστούσαν στην ταινία Διακοπές στη Ρώμη. Ο Γκρέγκορι Πεκ υποδυόταν τον Τζόε Μπράντλεϋ δημοσιογράφο εφημερίδας και η Όντρεϊ Χέμπορν ήταν συνεπιβάτης του στη σκηνή της οδήγησης της Βέσπα στους δρόμους της Ρώμης που καθόταν στα πλάγια. Η Βέσπα πρωταγωνίστησε στην ταινία και υπήρχε και στην αφίσα της ταινίας, κάτι που βοήθησε στην εξάπλωση των πωλήσεών της παγκοσμίως.

Gregory Peck – Διακοπές στη Ρώμη
Πηγή: museopiaggio.it / asmodaios.gr

Σε Κορέα και Ιαπωνία οι δράσεις εξωστρέφειας της Περιφέρειας Αττικής

Συνεχίζεται η καμπάνια εξωστρέφειας της Περιφέρειας Αττικής για την προώθηση του Αττικού Οίνου, σε επιλεγμένες χώρες του εξωτερικού. Το οργανωμένο πρόγραμμα «Προώθησης Οίνων Ποιότητας» της Περιφέρειας Αττικής έχει υλοποιηθεί μέχρι τώρα σε Η.Π.Α., Καναδά, Ιαπωνία, Κορέα και Ηνωμένο Βασίλειο.

Το σχετικό πρόγραμμα πραγματοποιείται με βάσει τις σχετικές κατευθύνσεις του Περιφερειάρχη Γ. Πατούλη.  Στο πλαίσιο της δράσης τα στελέχη της Περιφέρειας και οι εκπρόσωποι των οινοπαραγωγών «συστήνουν» τους οίνους της Αττικής γης σε ειδικές εκδηλώσεις στις οποίες γίνεται αναφορά και στην Προστατευμένη Γεωγραφική Ένδειξη (ΠΓΕ).

Στο πλαίσιο των σχετικών εκδηλώσεων απευθύνει χαιρετισμό – μήνυμα και ο Περιφερειάρχης Αττικής  Γιώργος Πατούλης επισημαίνοντας ότι η Περιφέρεια Αττικής στηρίζει κάθε πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των παραγωγών Οίνου. Κατά την προηγούμενη Περίοδο Απριλίου και Μαρτίου η καμπάνια προώθησης των ποιοτικών ΠΓΕ Οίνων της Αττικής υλοποιήθηκε σε Κορέα και Ιαπωνία. Οι σχετικές δράσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του 100% συγχρηματοδοτούμενου (70% κοινοτικοί και 30% εθνικοί πόροι) Προγράμματος.

Με αφορμή την υλοποίηση του προγράμματος ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης τονίζει ότι: «Η στήριξη των παραγωγών αποτελεί προτεραιότητα της διοίκησής μας, καθώς για την Περιφέρεια Αττικής ο αγροδιατροφικός τομέας είναι κομβικός πυλώνας της περιφερειακής οικονομίας, που δημιουργεί νέες επαγγελματικές και επενδυτικές ευκαιρίες, ενώ παράλληλα δίνει προστιθέμενη αξία στον γαστρονομικό και οινικό τουρισμό, αυτό το αναπόσπαστο κομμάτι του ισχυρού brandname της Αττικής. Η Περιφέρεια Αττικής, στο πλαίσιο των δράσεων εξωστρέφειάς της, προωθεί, προστατεύει και μεριμνεί για την ανάδειξη των προϊόντων της Αττικής Γης σε ολόκληρη την υφήλιο και δίνει έμφαση ακριβώς σε αυτό: σε δράσεις και πρωτοβουλίες που φέρνουν στο προσκήνιο τις αγροδιατροφικές επιχειρήσεις και μάλιστα την προβολή και προώθηση του Αττικού αμπελώνα. Σημαντικός άξονας της δράσης της Περιφέρειας είναι η συνδρομή προς τις τοπικές αγροδιατροφικές επιχειρήσεις για την ανάδειξη και προώθηση των εξαγωγών».

Οι προωθούμενοι οίνοι της Αττικής, είναι ο ΠΓΕ Αττικής, ο ΠΓΕ Ρετσίνα Αττικής, ο ΠΓΕ Μαρκόπουλο και ο ΠΓΕ Πλαγιές Κιθαιρώνα.

Η Περιφέρεια Αττικής, η οποία είναι δικαιούχος του Προγράμματος Προώθησης Οίνων της Αττικής σε Τρίτες Χώρες (Η.Π.Α., Καναδάς, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Κορέα) ως επικεφαλής της συνέργειας με την Ένωση Οινοπαραγωγών Αμπελώνα Αττικής και μεμονωμένων οινοποιείων της στις εκδηλώσεις που έλαβαν χώρα στην Κορέα και την Ιαπωνία εκπροσωπήθηκε από την κα Δήμητρα Αγγελάκη Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλο Αγροτικής και Κτηνιατρικής Πολιτικής και Αλιείας, τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας, Κτηνιατρικής και Αλιείας κο Παύλο Χριστακόπουλο και την Προϊσταμένη του Τμήματος Αγροτικής Πολιτικής και Προβολής της κα Βασιλική Σταυρουλάκη.

Ο ενθουσιασμός και η αποδοχή που φάνηκε να αναπτύσσεται στους επισκέπτες των εκδηλώσεων για τους προωθούμενους ΠΓΕ οίνους της Αττικής τόσο στην Κορέα όσο και στην Ιαπωνία δημιουργεί αρκετές προσδοκίες για την διείσδυση των κρασιών της Αττικής στις συγκεκριμένες νέες αγορές της Ανατολής. Αξίζει να σημειωθεί ότι η θερμή υποδοχή της εμβληματικής λευκής ποικιλίας «Σαββατιανό» στην Ιαπωνία που κατά παράδοση καταναλώνει ερυθρές ποικιλίες σε συνδυασμό με το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για την ΠΓΕ Ρετσίνα Αττικής, η οποία αποδείχθηκε ιδιαίτερα συμβατή με τις διατροφικές επιλογές των Κορεατών και κυρίως των Ιαπώνων, δείχνει τις θετικές προοπτικές που μπορεί να υπάρξουν στο μέλλον για τα κρασιά της Αττικής οι οποίες ενδεχόμενα να οδηγήσουν σε εμπορικές συμφωνίες με τα οινοποιεία της περιοχής.

Πιο αναλυτικά πραγματοποιήθηκαν οι εξής εκδηλώσεις:

Μάρτιος 2023:

Δύο σεμινάρια οινογνωσίας που διεξήχθησαν στις 20 και 21 Μαρτίου στην Ιαπωνία, στην σχολή οινικών σπουδών «Academie du Vin» από την κα AtsukoAyoama DipWSET και Ambassador of Greek Wine στην Ιαπωνία σε συνεργασία με τον σομελιέκο TakoIguro και τα οποία παρακολούθησαν περίπου 25 συμμετέχοντες, επαγγελματίες του εμπορίου και της εστίασης, διανομείς, εισαγωγείς και οινόφιλοι καταναλωτές. Στις 24 Μαρτίου η κα Moonsong Bang DipWSET δίδαξε στη σχολή «Winevision» της Νότιας Κορέας σε σεμινάριο οινογνωσίας σε αντίστοιχο κοινό.

Απρίλιος 2023:

Στις 3 Απριλίου στη Σεούλ στο JW MarriotDongdaeum o γνωστός Master of Wine κος Κωνσταντίνος Λαζαράκης παρουσίασε masterclass με τους ΠΓΕ οίνους της Αττικής σε επιλεγμένο κοινό του οινικού χώρου της Σεούλ το οποίο αποτελούνταν από τουλάχιστον 50 άτομα. Παράλληλα, σε παρακείμενη αίθουσα διεξαγόταν τυφλή  γευστική δοκιμή των κρασιών της Αττικής. Πρεσβευτές των κρασιών τους και εν γένει των ποιοτικών ΠΓΕ οίνων της Αττικής ήταν εκπρόσωποι από δεκαέξι οινοποιεία που μετέχουν στο Πρόγραμμα Προώθησης Οίνου και ταξίδεψαν με πόρους του Προγράμματος. Στην γευσιγνωσία προσήλθαν πάνω από 180 άτομα, επαγγελματίες από διαφορετικούς κλάδους όπως εισαγωγείς, δημοσιογράφοι, σομμελιέ, εκπαιδευτές οίνου. Την ίδια μέρα στα πλαίσια του Προγράμματος παρατέθηκε δείπνο στο ξενοδοχείο Four Seasons της Σεούλ όπου σε επιλεγμένους καλεσμένους από τον χώρο της αγοράς και του τύπου (ανάμεσα τους εκπρόσωπος από την εταιρεία Bluebell, ο Chief Manager του Hyundai dept Store Co, Ltd και ο Πρόεδρος και Εκδότης της Korean Times) ο κος Λαζαράκης παρουσίασε τους προωθούμενους ΠΓΕ οίνους της Αττικής. Όλες τις εκδηλώσεις στην Σεούλ τίμησαν με την παρουσία τους η κα Αικατερίνη Λούπα Πρέσβυς της Ελλάδας στην Νότια Κορέα και ο κος Κωνσταντίνος Δασκαλόπουλος Προϊστάμενος του Γραφείου Ο.Ε.Υ. της Πρεσβείας.

 Ανάλογες εκδηλώσεις (masterclass και  γευσιγνωσία των προωθούμενων ΠΓΕ οίνων) με την παρουσία των οινοπαραγωγών της Αττικής έγιναν στο Τόκυο στον ιδιαίτερης αισθητικής χώρο Happo-En. Το masterclass παρουσιάστηκε από τον κο Λαζαράκη ο οποίος χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης από το ιαπωνικό κοινό. Επίσης διοργανώθηκαν δύο γεύματα σε ιαπωνικό και γαλλικό εστιατόριο στις 7 και 13 Απριλίου όπου στο μεν πρώτο ο MasterWine κος Λαζαράκης παρουσίασε έξι ΠΓΕ οίνους (Αττική, Μαρκόπουλο, Πλαγιές Κιθαιρώνα και Ρετσίνα Αττικής) από διαφορετικές ποικιλίες και στο δεύτερο ο DipWSET κος Μιχαήλος, πέντε ΠΓΕ Οίνους. Ανάμεσα στους εκλεκτούς καλεσμένους που παρευρέθηκαν στα γεύματα ήταν και ο Πρόεδρος της εταιρείας Azuma και εκπρόσωποι από τα οινικά περιοδικά WineKingdom και VinArt. Μετά τις ανωτέρω εκδηλώσεις, για πρώτη φορά τα ΠΓΕ κρασιά της Αττικής συμμετείχαν στη Διεθνή Έκθεση Wine and Gourmet που πραγματοποιήθηκε στο Τόκυο από τις 12 έως τις 14 Απριλίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επισκέπτες της έκθεσης έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα κρασιά της Αττικής, γεγονός που αναμένεται να έχει θετικό πρόσημο στη διείσδυση τους στην αγορά της Ιαπωνίας. Στις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στις 6 Απριλίου στο Hapo- En έδωσε το παρόν τονίζοντας τη σημαντικότητα των Δράσεων του Προγράμματος Προώθησης Οίνων Ποιότητας της Αττικής σε Τρίτες Χώρες ο πρέσβυς της Ελλάδας στην Ιαπωνία κος Δημήτριος Καραμήτσος- Τζιράς.

Επίσης στο σύνολο των εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν στο Τόκυο ήταν αδιάλειπτη η παρουσία των εκπροσώπων του Γραφείου ΟΕΥ της Πρεσβείας κου Αθανάσιου Καραπέτσα (Γενικός Σύμβουλος ΟΕΥ Α) και της κας Μαρίνας Στάμου (Γραμματέας ΟΕΥ Β).

Ο Αθήνα 9.84 παρουσιάζει την Ευανθία Ρεμπούτσικα στα σκαλιά του Αρχαιολογικού Μουσείου

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 05 Μαΐου 2023
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Πατησίων 44, Αθήνα


Ο Αθήνα 9.84, ο αγαπημένος ραδιοφωνικός σταθμός της πόλης, μας καλεί να γιορτάσουμε την Άνοιξη με ένα μοναδικό live.

Με ένα από τα σημαντικότερα αρχαιολογικά μουσεία του κόσμου σαν σκηνικό, η Ευανθία Ρεμπούτσικα, η Ελληνίδα συνθέτης με το δοξάρι και το βιολί της, το κόκκινο χρώμα σήμα κατατεθέν της και την κινηματογραφικών αποχρώσεων μουσική της, παρουσιάζει μουσικές από τα σπουδαία soundtrack της «Πολίτικης κουζίνας», τον «Νοτιά», και το «Babam ve Oğlum» μέχρι τη «Φωνή Αιγαίου» και τις «Μη Χαμένες Πατρίδες».

Τις μελωδίες που όλοι αγαπήσαμε ερμηνεύουν μαζί με την Ευανθία Ρεμπούτσικα οι εξαιρετικοί μουσικοί και πιστοί της φίλοι.

Ώρα έναρξης: 20:30

Vassilikos «The Grand Duet»: Η συναυλία – πάρτι για τα «10 χρόνια ΒΜΦ»

Τα 10 χρόνια δημιουργικής παρουσίας στον πολιτιστικό χάρτη της πόλης συμπληρώνει φέτος το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων και το γιορτάζει με μια σειρά επετειακών εκδηλώσεων. Στο μεγάλο μουσικό πάρτι γενεθλίων του μουσείου που θα γίνει το Σάββατο 20 Μαΐου στις 21.00, ο Vassilikos έρχεται στην Τεχνόπολη για μια ξεχωριστή συναυλία με δωρεάν είσοδο –την πρώτη του μεγάλου συναυλιακού καλοκαιριού της Τεχνόπολης– στην οποία ο αγαπημένος καλλιτέχνης θα παρουσιάσει το project «The Grand Duet» που μοιράζεται με τον Γιώργο Τριανταφύλλου.

Το «The Grand Duet» αποτελεί μια ιδέα που γεννήθηκε πριν την καραντίνα και υλοποιήθηκε μετά από αυτή, ένα μουσικό project που μεταφέρει όλη την ενέργεια και το πάθος που συσσωρεύεται τον καιρό της απομόνωσης. Με τον Γιώργο Τριανταφύλλου να τον συνοδεύει στις κιθάρες και στα πλήκτρα, αλλά και με τον υπολογιστή να συμπληρώνει σε backing track όλα τα όργανα μιας ολοκληρωμένης μπάντας, ο Vassilikos θα παρουσιάσει μια ανεπανάληπτη μουσική εμπειρία που ενώνει με μοναδικό τρόπο το χθες με το σήμερα, καθώς όλα τα κομμάτια είναι μιξαρισμένα ειδικά για το πρότζεκτ, δημιουργώντας ένα ηχητικά δεμένο αποτέλεσμα που μαγνητίζει.

Διαχρονικά πλέον κομμάτια των Raining Pleasure παίζονται όπως τα αγαπήσαμε αλλά και με αλλαγμένο ήχο, επανεκτελέσεις εμβληματικών τραγουδιών από το άλμπουμ Vintage (2009), όπως τα You are my destiny και I who have nothing, ακούγονται στις studio εκτελέσεις τους και «πειράζονται» δημιουργικά εκ νέου σε διαφορετικές εκδοχές, ενώ οι διασκευές του Βασίλη Τσιτσάνη όπως τις λατρέψαμε στο δίσκο Sunday Cloudy Sunday (2013) ενισχύουν τον ανατρεπτικό χαρακτήρα του live. Από το set list δεν θα λείψει και το Amazing Grey, ο δίσκος που κυκλοφόρησε το 2019 και έχει τη δική του θέση στις εμφανίσεις του Vassilikos «The Grand Duet», καθώς δημιουργεί μια ιδιαίτερη pop ατμόσφαιρα με σκοτεινά υποστρώματα που θα μας παρασύρει.

Επανερμηνεύοντας κλασικά κομμάτια, από τον Χατζιδάκι και τον Τσιτσάνη μέχρι τους Beatles, o Vassilikos είναι ένας καλλιτέχνης που με τη μουσική του καταφέρνει να ενώσει δημιουργικά το παρελθόν με το παρόν. Το ξεχωριστό live του μοιάζει με ένα απολαυστικό ταξίδι στον χρόνο που ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου, οι πολυσυλλεκτικές δράσεις του οποίου συνεχίζουν να τιμούν και να κρατούν ζωντανή τη μακρά ιστορία του παλιού εργοστασίου φωταερίου της Αθήνας.

Ανάπτυξη δύο καινοτόμων χημικών ουσιών για την προστασία από τον κορονοϊό SARS-CoV-2

Η νόσος COVID-19 οφείλεται στον κορονοϊό SARS-CoV-2 που μπορεί να προκαλέσει βαρύ οξύ αναπνευστικό σύνδρομο. Ο ιός εισέρχεται στον οργανισμό μέσω της πρωτεΐνης ακίδας S, η οποία αλληλεπιδρά με τον υποδοχέα ACE2 στην επιφάνεια των ανθρώπινων κυττάρων. Επομένως, η φαρμακολογική στόχευση αυτής της αλληλεπίδρασης θα μπορούσε να αποτρέψει τη μόλυνση ή την εξάπλωση του ιού στο εσωτερικό του οργανισμού.

Η διεπιστημονική ομάδα που συγκροτήθηκε από τους Ερευνητές Σπύρο Πετράκη, Πέτρο Δάρα και Κώστα Σταματόπουλο (Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης), Θεοδώρα Καλογεροπούλου, Μαρία Κουφάκη και Δημήτριο Παπαχατζή (Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών), Ιωάννη Καρακασιλιώτη (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης), Βασίλειο Γοργούλη (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και τους συνεργάτες τους (Ιωάννη Γκέκα, Απόστολο Αξενόπουλο, Στέλιο Μυλωνά, Σωτήρη Κατσαμάκα, Μάριο Δημητρίου, Θεανώ Φωτοπούλου, Γεώργιο Μαγουλά και Alia Cristina Tenchiu), ανέπτυξε δύο νέες χημικές ουσίες που προστατεύουν από τη μόλυνση με τον ιό SARS-CoV-2.

Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές πραγματοποίησαν εικονική σάρωση μιας βιβλιοθήκης 500.000 χημικών ουσιών για την ανεύρεση πιθανών αναστολέων της αλληλεπίδρασης μεταξύ της πρωτεΐνης ακίδας S του κορονοϊού και του ανθρώπινου υποδοχέα ACE2.

Τα μόρια που προέκυψαν ομαδοποιήθηκαν και ταξινομήθηκαν με βάση της δομή τους και τη δυνατότητα πρόσδεσης στην ακίδα S, ενώ βελτιστοποιήθηκαν περαιτέρω με μεθόδους φαρμακευτικής χημείας. Στη συνέχεια, η ανασταλτική δράση των πιθανών αναστολέων μελετήθηκε σε κυτταρικές βιοδοκιμασίες που προσομοιάζουν την αλληλεπίδραση ακίδας S-ACE2 καθώς και σε πειράματα μόλυνσης με τον πραγματικό κορονοϊό. Πράγματι, δύο ενώσεις είχαν προστατευτική δράση έναντι του ιού SARS-CoV-2, παρεμποδίζοντας τη σύνδεση της ιϊκής πρωτεΐνης S στον ανθρώπινο υποδοχέα ACE2.

Οι νέες χημικές ουσίες βρέθηκαν ειδικές για τον κορονοϊό και, το σημαντικότερο, η ανασταλτική δράση τους δεν φάνηκε να επηρεάζεται από μεταλλάξεις στην ακίδα S, οι οποίες εντοπίζονται σε παραλλαγές του ιού. Οι συγκεκριμένες ουσίες θα αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη νέων φαρμάκων εναντίον του ιού SARS-CoV-2 ή άλλων παρόμοιων ιών που χρησιμοποιούν τον υποδοχέα ACE2 για να εισέλθουν στον ανθρώπινο οργανισμό. 

Για την προστασία των ερευνητικών αποτελεσμάτων έχει κατατεθεί αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας.

Οδός Σταδίου: Οι κύκλοι της φωτιάς και της παρακμής από τη δεκαετία του ’80

Η οδός Σταδίου, η κάποτε βασική εμπορική ραχοκοκαλιά του κέντρου της Αθήνας, είναι σήμερα ένας νεκρός δρόμος. Μπορεί η διάγνωση να ακούγεται υπερβολική ή αφοριστική· κυρίως σε όσους δεν την περπατούν συχνά ή απλώς τη διασχίζουν με το αυτοκίνητο. Αλλά η πικρή αλήθεια είναι ότι αυτή η κρίσιμη αρτηρία του αθηναϊκού κέντρου που δέχθηκε περισσότερο από κάθε άλλη (και με τη μεγαλύτερη σφοδρότητα) το ωστικό κύμα της κρίσης δεν λέει να συνέλθει.

Πότε άρχισε η κάτω βόλτα για τη Σταδίου;

Οι εμπρησμοί του «Μινιόν» και του «Κατράντζος Σπορ» τον Δεκέμβριο του 1980 έχουν και πραγματική και συμβολική σημασία. Η εικόνα των πυρπολημένων υπεραγορών, χώρων με μεγάλη συναισθηματική αξία για εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους, συνιστά ένα «τέλος εποχής» για το μεταπολεμικό αθηναϊκό εμπόριο που δεν θα μπορέσει να ξαναβρεί την ορμή του όχι μόνο γιατί γίνεται στόχος τρομοκρατών, αλλά γιατί οι αλλαγές που επιδρούν στο μαλακό υπογάστριο της αθηναϊκής κοινωνίας της δεκαετίας του ’80 είναι πλέον τεκτονικές.

Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η σημερινή αποκαρδιωτική εικόνα της Σταδίου, ιδιαίτερα στο τμήμα της από την πλατεία Κλαυθμώνος μέχρι και την Ομόνοια, δεν έχει τεράστια διαφορά από την αντίστοιχη όψη του δρόμου το 1985 ή το 1990. Το κέντρο εγκαταλείπεται μαζικά και η Σταδίου θα είναι η πρώτη που θα πληρώσει το μάρμαρο.

Ο βίαιος Δεκέμβριος του 2008 και οι πρωτοφανείς σε αγριότητα καταστροφές κτιρίων που σημαδεύουν τις μεγάλες αντιμνημονιακές διαδηλώσεις του 2010, με τραγική κατάληξη τον θάνατο τριών εργαζομένων στην τράπεζα Marfin, αλλά και του 2012, όταν πυρπολήθηκαν οι κινηματογράφοι «Αττικόν» και «Απόλλων», μπαίνουν στο κάδρο της κρίσης του κέντρου της Αθήνας (και της Σταδίου), ωστόσο η νόσος είναι πολυπαραγοντική.    
Μονίμως κλειστή

Οι σχεδόν καθημερινές πορείες που διασχίζουν οπωσδήποτε την οδό Σταδίου (μόνο τους πρώτους έξι μήνες του 2022 διακόπηκε η κυκλοφορία στον δρόμο 114 φορές…) την υποβαθμίζουν περαιτέρω εμπορικά, ενώ η οικονομική κρίση έδωσε τη χαριστική βολή.

Σήμερα ο τουρισμός φαίνεται να δίνει μια υπόσχεση για το άμεσο μέλλον. Υπάρχει η ελπίδα τα νέα ξενοδοχεία να φέρουν φως και ζωή εκεί όπου σήμερα βασιλεύουν η εγκατάλειψη και ο φόβος. Αλλά η Σταδίου χρειάζεται και κάτι περισσότερο: χρειάζεται ένα άμεσο σχέδιο ανάταξης με οικονομικά κίνητρα και αναπλάσεις μικρής κλίμακας που θα κάνουν αμέσως τη διαφορά. Ισως δεν είναι τόσο πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν.

Πρώην ξενοδοχείο «Απόλλων»
Σταδίου 58 και Αιόλου 103
Ενα από τα ελάχιστα προπολεμικά κτίρια των Χαυτείων (1884), με τις δύο χαρακτηριστικές συμμετρικές όψεις στις οδούς Αιόλου και Σταδίου και τον πλούσιο νεοκλασικό διάκοσμο, φαίνεται ότι θα ξεκολλήσει από ένα τέλμα δεκαετιών. Θα φιλοξενήσει ξενοδοχειακή μονάδα 4 αστέρων, στο πλαίσιο επένδυσης που θα ξεπεράσει τα τρία εκατ. ευρώ.

Κατοικία Σούτσου
Σταδίου 47
Το καλοκαίρι του 2020 μια πυρκαγιά παραλίγο να το εξαφανίσει από τον χάρτη. Η ιστορική κατοικία του Αλέξανδρου Σούτσου, με ρίζες στον 19ο αιώνα, υπέστη αρκετές αλλά όχι ανυπολόγιστες ζημιές, με αποτέλεσμα να προχωρήσει τελικά το σχέδιο για τη μετατροπή του σε νέα έδρα του ταλαιπωρημένου Θεατρικού Μουσείου. Περιήλθε το 1894 στην Εθνική Πινακοθήκη και αποτελεί περιουσία του κληροδοτήματος Αλεξάνδρου Σούτσου.

Πρώην Fokas
Σταδίου 41
Το πενταώροφο διατηρητέο κτίριο που πριν από την κρίση φιλοξένησε το πολυκατάστημα Fokas θεωρείται ένα από τα «φιλέτα» του δρόμου καθώς καλύπτει επιφάνεια 8.453 τ.μ. Προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον της αλυσίδας Brown Hotels, που υπέβαλε και τη μοναδκή δεσμευτική προσφορά για τη μακροχρόνια ενοικίασή του. Οι αρχικές προθέσεις των επενδυτών ήταν η μετατροπή του ακινήτου σε μπουτίκ ξενοδοχείο πολυτελείας.

Στοά Αρσακείου
Σταδίου και Πεσμαζόγλου
Το πιο φιλόδοξο από όλα τα πρότζεκτ που βρίσκονται σε εξέλιξη στην οδό Σταδίου. Μέσα στον Μάιο αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του πρώτου αθηναϊκού food hall, που θα σημάνει ταυτόχρονα και την αναγέννηση της στοάς Αρσακείου που κάποτε στέγαζε τη Στοά του Βιβλίου, επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ. Μια σύγχρονη υπεραγορά μεσογειακής γαστρονομίας με το βλέμμα στραμμένο και στους ξένους επισκέπτες της πόλης.

Μέγαρο Εφεσίου
Σταδίου 28
Το μέλλον του επταώροφου μεσοπολεμικού μεγάρου, που φέρει την υπογραφή του αρχιτέκτονα Βασίλειου Τσαγρή, βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας επειδή στεγάζει τον κινηματογράφο «Αστορ». Μέχρι το 2012 στέγαζε το αγαπημένο βιβλιοπωλείο Κάουφμαν. Αν και ο διαγωνισμός του ΕΦΚΑ προβλέπει δύο επικρατούσες χρήσεις (τουριστικό κατάλυμα ή πολυκατάστημα) η πιθανότερη εκδοχή κλίνει υπέρ της πρώτης λύσης.

NYX Esperia Palace 
Hotel Athens
Σταδίου 22
Τον Μάιο θα ανοίξει ξανά τις πόρτες του το πρώην Esperia, αναβαθμισμένο (ως 5άστερο πλέον), με νέο εκμισθωτή (τον ισραηλινό όμιλο Fattal Hotels) και με ανανεωμένη αρχιτεκτονική εικόνα (Tsolakis Architects). Είχε κλείσει το 2010, ένα από τα πρώτα «θύματα» της δεκαετούς ύφεσης. Θα διαθέτει 212 πολυτελή δωμάτια και πισίνα «με θέα στην Ακρόπολη».

Κτίριο ΟΤΕ
Σταδίου 15
Ενα από τα πιο εντυπωσιακά «αποκτήματα» του ομογενούς επιχειρηματία Θεόδωρου Δουζόγλου,  το αναγνωρίσιμο κτίριο του ΟΤΕ δίπλα από την Παλαιά Βουλή πρόκειται να μετατραπεί σε ξενοδοχείο 5 αστέρων δυναμικότητας 91 δωματίων. Πρόσφατα, μάλιστα, εντάχθηκε στον αναπτυξιακό νόμο του 2016 ενώ το συνολικό ύψος της επένδυσης αναμένεται να ξεπεράσει τα 14 εκατ. ευρώ.

Πράσινο κτίριο γραφείων
Σταδίου και Ομήρου 2
Αυτές τις ημέρες αποκαλύπτεται η νέα πρόσοψη του κτιρίου γραφείων που κάποτε φιλοξενούσε την έδρα της ασφαλιστικής εταιρείας Φοίνιξ και πέρασε το 2018 στα χέρια της Grivalia και σήμερα ανήκει, λόγω συγχώνευσης, στο χαρτοφυλάκιο της Eurobank. Σύντομα θα αποδοθούν 4.650 τ.μ. πράσινων επαγγελματικών χώρων με την υπογραφή του γνωστού αρχιτεκτονικού γραφείου Τομπάζη. Θα διαθέτει πράσινη στέγη και αναμένεται να λάβει πιστοποίηση ενεργειακής απόδοσης σε υψηλό επίπεδο.

Πηγή: / ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Γυναίκες στο Σκοτάδι – Συναυλία με τις CHÓRES της Μαρίνα Σάττι

Τα “Σπουδαία Events” διοργανώνουν ένα μουσικό διήμερο στο σκοτάδι με τις εξαιρετικές φωνές του γυναικείου φωνητικού συνόλου CHÓRES, προκειμένου να στηρίξουν τη λειτουργία του Ανοικτού Κέντρου Διαμονής – “A Step Forward” των Γιατρών του Κόσμου.

Σε ακολουθία των sold out συναυλιών στο σκοτάδι με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη, την Νατάσσα Μποφίλιου, την Μαρία Παπαγεωργίου αλλά και τον stand-up comedian Γιώργο Χατζηπαύλου, τα «Σπουδαία Events» καλούν τις CHÓRES, την Δευτέρα 8 και Τρίτη 9 Μαΐου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης για δύο βραδιές σύνδεσης και μουσικής μαγείας.

Με αφορμή την μουσική παράσταση «Γυναίκες στο σκοτάδι», οι CHÓRES μας δήλωσαν:  «Πρόκειται για μια μοναδική μουσική εκδήλωση που αναδεικνύει τη δύναμη και την ανθεκτικότητα των γυναικών που αντιμετώπισαν ή αντιμετωπίζουν δύσκολες στιγμές στη ζωή τους. Η συναυλία είναι ένας εορτασμός της δύναμης και του θάρρους των γυναικών και μια υπενθύμιση ότι, ακόμη και στις πιο σκοτεινές στιγμές, υπάρχει πάντοτε η ελπίδα και η δυνατότητα για θεραπεία και υπέρβαση της αντιξοότητας».

Προπώληση Εισιτηρίων: https://www.ticketservices.gr/event/synavlia-sto-skotadi-me-tis-chores/

Facebook Event: https://www.facebook.com/events/220751847240133/220751857240132/

Info:

Ημερομηνία: Δευτέρα 8 & Τρίτη 9 Μαΐου 2023

Χώρος: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Ώρα έναρξης: 21.00

Τιμή Εισιτηρίων: 

Γενική Είσοδος: 17€ 

ΑμεΑ / Άνεργοι / Φοιτητές / Μαθητές: 14€

Καλλιτεχνική Διεύθυνση CHÓRES: Μαρίνα Σάττι

Μουσική Διδασκαλία – Διεύθυνση CHÓRES: Ειρήνη Πατσέα

Εθνικός Κήπος: Οι ιστορικές φυτεύσεις και το νερό από το Πεισιστράτειο Υδραγωγείο!

Ο Εθνικός Κήπος αποτελεί σπουδαίο δείγμα αρχιτεκτονικής τοπίου του 19ου αιώνα, ο πρώτος διαμορφωμένος χώρος πρασίνου της Νεότερης Ελλάδας. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1839, όπου στα πρώτα χρόνια της ύπαρξής του αποτελούσε τον κήπο του Παλατιού (σημερινό κτίριο της Βουλής των Ελλήνων).

Το 1927 μετονομάστηκε σε «Εθνικός Κήπος» και το 2011 χαρακτηρίστηκε επισήμως Ιστορικός Τόπος βάσει σχετικής απόφασης του Υπουργείου Πολιτισμού.

Στον Εθνικό Κήπο συναντά κανείς όλα σχεδόν τα είδη  βλάστησης : Δένδρα, αειθαλή και φυλλοβόλα, θάμνους, πολυετή ποώδη φυτά, αναρριχώμενα, παχύφυτα και κάκτους, ετήσια ανθόφυτα, χλοοτάπητες, φυτά εδαφοκάλυψης, κα. Η βλάστηση του Κήπου περιλαμβάνει πολλά τυπικά μεσογειακά είδη, αλλά χαρακτηρίζεται από τη  μεγάλη αναλογία ξενικών ειδών. Η  Βασίλισσα Αμαλία,  κατά τη αρχική διαμόρφωση του Κήπου, χρησιμοποίησε πολλά ξενικά είδη, τα οποία στη συνέχεια καθιερώθηκαν ως σημαντικά φυτά για την  ελληνική κηποτεχνία.

Τα πιο χαρακτηριστικότερα είναι:

  • οι ουασιγκτώνιες, τα φοινικοδιδη που συγκροτούν τη μνημειώδη δενδροστοιχία της κεντρικής εισόδου στη Λ. Αμαλίας και που ονομάστηκαν έτσι προς τιμήν του Προέδρου των ΗΠΑ, Τζορτζ Ουάσινγκτον.
  • οι ευκάλυπτοι και οι καζουαρίνες της Αυστραλίας,
  • οι φυτολάκες της Νοτίου Αμερικής,
  • οι ψευδοπιπεριές της Κεντρικής Αμερικής, κ.λ.π.
  • κινεζικοί αείλανθοι

 

Ιστορικές Φυτεύσεις

Οι ιστορικές φυτεύσεις  του  Εθνικού Κήπου, οι φυτεύσεις δηλαδή  των δύο πρώτων  δεκαετιών της   δημιουργίας του, προσδίδουν ιδιαίτερη αξία σε αυτόν και  συνδέουν το παρελθόν του Κήπου και της Αθήνας,  με το παρόν και το μέλλον. Τα πιο χαρακτηριστικά παράδειγματα ιστορικών φυτεύσεων είναι φυσικά οι ουασιγκτώνιες της κεντρικής εισόδου, ορισμένα μεγάλα πεύκα, συστάδες κυπαρισσιών, γιούκα, πτελέες, πλατάνια, γλυσίνες,  γλεδίσχιες και πολλά αλλά διάσπαρτα φυτά σε όλη την έκταση του Εθνικού Κήπου.

Τα ζώα

Στον Εθνικό Κήπο βρίσκουν καταφύγιο, φωλιάζουν και αναπαράγονται ελεύθερα αρκετά  είδη πανίδας. Οι συνθήκες της πυκνής βλάστησης, η έντονη παρουσία νερού, το γεγονός ότι ο Κήπος κλείνει κατά τις βραδινές ώρες, διατηρώντας συνθήκες ηρεμίας και ελάχιστης όχλησης, τον έχουν μετατρέψει σε ένα πολύ σημαντικό αστικό βιότοπο. Έτσι λοιπόν οι  επισκέπτες του Κήπου δε θα πρέπει να χάσουν  την ευκαιρία να παρατηρήσουν τη μεγάλη ποικιλία ζώων που ζουν είτε ελεύθερα, είτε  στην μικρή ζωοπτηνολογική συλλογή στο κέντρο του Κήπου.

Πουλιά

Παπαγάλους
Τσαλαπετεινοί
Πάπιες
Χήνες
Παγώνια

Μικρά ζώα

Χελώνες
Σκίουροι
Κουνέλια
Αίγαγροι

Ζώα του νερού  

Νεροχελώνες
Ψάρια
Φρύνοι

Το νερό  

Το νερό με την  κυρίαρχη παρουσία στον Εθνικό Κήπο, διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην καθημερινή λειτουργία του. Καλύπτει συνολικά τις ανάγκες άρδευσης της υπάρχουσας βλάστησης, βελτιώνει τους βιοκλιματικούς δείκτες εντός του Κήπου, αλλά παράλληλα αποτελει ένα σημαντικό παράγοντα χαλάρωσης και αναψυχής των επισκεπτών.

Το σύστημα λιμνών, τα υδάτινα στοιχεία και σιντριβάνια, καθώς και εκτεταμένο δίκτυο πέτρινων αρδευτικών αυλάκων, βρίσκονται κατανεμημένα σε όλη την έκταση του Εθνικού Κήπου. Η κυρία  πηγή νερού του Εθνικού Κήπου, εξακολουθεί να είναι το  Πεισιστράτειο Υδραγωγείο, το οποίο  ουσιαστικά είναι μια υπόγεια συλλεκτήρια στοά στο φυσικό έδαφος, του 6ου αι. π.Χ., μήκους 6,5 χλμ, σε βάθος 10-12μ που αρχίζει να υδρομαστεύει από τη βάση του λόφου του Αγ. Ιωάννη του Θεολόγου (Υμηττός, πάνω από του Παπάγου).

Στη συνέχεια ακολουθεί την κοίτη του Ιλισσού, περνάει από την πλατεία του Αγ. Θωμά και τον Εθνικό Κήπο και καταλήγει στην αρχαία Αγορά, την οποία και ύδρευε στην αρχαιότητα. Υπολογίζεται ότι εισέρχεται καθημερινά σημαντική ποσότητα νερού (περίπου 1000-1200 κ.μ.) στη λίμνη επί της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας και μια επιπλέον ποσότητα σε κεντρικό σημείο του ΕΚ.

Το νερό αυτό  διανέμεται σε όλη την έκταση του Κήπου (μέσω επιφανειακών αυλακιών και υπόγειου δικτύου) με κύριο σκοπό το πότισμα και την τροφοδοσία των λιμνών, αλλά και την αισθητική αναβάθμιση και την αναψυχή των επισκεπτών.

Που θα στηθούν τα εκλογικά περίπτερα των κομμάτων στην Αθήνα

Στην κοινή σύσκεψη του Δήμου Αθηναίων με τους εκπροσώπους των πολιτικών κομμάτων και των συνασπισμών συνεργαζόμενων κομμάτων, που συμμετέχουν στις Βουλευτικές Εκλογές αποφασίστηκε η κατανομή των δημόσιων χώρων που θα χρησιμοποιηθούν κατά την προεκλογική περίοδο, για την προβολή της καμπάνιας των κομμάτων.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης επιτεύχθηκε ομοφωνία ως προς την κατανομή των χώρων προβολής (Κεντρικά Εκλογικά Περίπτερα – Διαφημιστικά Μέσα), καθώς και ο καθορισμός του τρόπου χρήσης αυτών κατά την προεκλογική περίοδο.

Ειδικότερα η Νέα Δημοκρατία θα στήσει το περίπτερο της στην πλ. Συντάγματος, ο ΣΥΡΙΖΑ στην πλ. Κλαυθμώνος, το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ στην πλ. Κοραή με πρόοψη προς την οδό Σταδίου, το ΚΚΕ στην οδό Ερμού, προς την πλ. Συντάγματος, η Ελληνική Λύση στην πλ. Δικαιοσύνης, το ΜΕΡΑ 25 στην πλ. Κοραή με πρόσοψη προς λεωφόρο Πανεπιστημίου, η “Ανταρσία” στα προπύλαια, η “Πλεύση Ελευθερίας”στην οδό Μητροπόλεως, η “Εθνική Δημιουργία” στην οδό Βουκουρεστίου με πρόσοψη προς Πανεπιστημίου και το “ΕΠΑΜ” στην οδό Βουκουρεστίου με πρόσοψη προς Σταδίου.

Στην ίδια συνεδρίαση της διακομματικής μοιράστηκαν ομόφωνα και οι διαφημιστικοί χώροι που διαθέτει ο δήμος.

Τέλος όπως είπε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Βασίλης Κορομάντζος υπάρχουν και άλλοι χώροι στην Αθήνα για τα κόμματα που θα εγκριθούν να συμμετάσχουν στις εκλογές από τον Άρειο Πάγο και οι οποιοί θα δοθούν αργότερα. Το σίγουρο είναι ότι όλα τα κόμματα θα πρέπει να έχουν ξηλώσει τα περίπτερα τους μέσα σε τρεις μέρες μετά το πέρας των εκλογών.

 

Η Αθήνα αποκτά “Πάρκο Μίκη Θεοδωράκη”. Η πρόταση Μπακογιάννη που ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο

0

Ένα πάρκο που θα φέρει το όνομά του και θα φιλοξενεί την προτομή του, αφιερώνει στον Μίκη Θεοδωράκη η πόλη της Αθήνας ως ελάχιστο φόρο τιμής και μνήμης στον σπουδαίο Έλληνα συνθέτη.

Ύστερα από πρόταση του Δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη, η οποία εγκρίθηκε ομόφωνα από το δημοτικό συμβούλιο κατά τη σημερινή συνεδρίαση, ο χώρος που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Βουτάδων, Πειραιώς και Ιερά Οδού -κοντά στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων- μετονομάζεται σε «Πάρκο Μίκη Θεοδωράκη».

Ταυτόχρονα, αποφασίστηκε ότι για τη δημιουργία της προτομής του Μίκη Θεοδωράκη, η οποία θα τοποθετηθεί στο πάρκο, ο Δήμος Αθηναίων θα προκηρύξει καλλιτεχνικό διαγωνισμό.

«Το χρέος μας προς τον οικουμενικό και σπουδαίο Μίκη Θεοδωράκη και στην παρακαταθήκη του είναι τεράστιο και ανεξόφλητο. Η δική μας συμβολική απόδοση τιμής είναι μικρή και αυτονόητη, μπροστά στο φως και την αξία του. Σε μια από τις τελευταίες του συνεντεύξεις του, είχε αναφέρει “σαν φύγω η Ακρόπολη θα μου λείψει περισσότερο”. Την Ακρόπολη που έβλεπε μέσα από το σπίτι του, αποζητούσε ήδη προτού φύγει. Αυτή θα εξακολουθεί να ατενίζει…» , ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων.

Οι αποφάσεις αυτές υλοποιούν τη δέσμευση που είχε αναλάβει ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2021, η δημοτική αρχή και το Δημοτικό Συμβούλιο, όταν ο μεγάλος συνθέτης έφυγε από τη ζωή, πλήρης ημερών.

Τις συνεννοήσεις με την οικογένεια για τον τρόπο με τον οποίο η Αθήνα θα τιμούσε το “πέρασμα” του Μίκη Θεοδωράκη στην “αθανασία”, ανέλαβε προσωπικά ο Δήμαρχος, Κ. Μπακογιάννης.

Η οικογένεια συμφώνησε απολύτως με την επιλογή να δοθεί το όνομα του Μίκη Θεοδωράκη στο συγκεκριμένο πάρκο και τη δημιουργία προτομής που θα απεικονίζει τη μορφή του.

Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Αθηναίων, ήδη από πέρυσι, έδωσε, από κοινού με τον ΣΕΓΑΣ, το όνομα του Μίκη Θεοδωράκη, στον ημιμαραθώνιο της Αθήνας, που αποτελεί ένα από τα κορυφαία αθλητικά γεγονότα της πόλης.