Αρχική Blog Σελίδα 198

Στον Δήμο Αθηναίων παραχωρείται το ιστορικό κτίριο του Παλαιού Εθνικού Τυπογραφείου στη Σανταρόζα

Το κτίριο αποτελεί ένα από τα πρώτα δημόσια οικοδομήματα που χτίστηκαν στην Αθήνα το 1834, την περίοδο που η πρωτεύουσα μεταφέρθηκε εδώ από το Ναύπλιο. Στέγασε το πρώτο Εθνικό Τυπογραφείο και Λιθογραφείο, αργότερα στον ίδιο χώρο λειτούργησε το Πρωτοδικείο, ενώ από τις αρχές του 2000, παρέμενε κλειστό.

Με βάση την προγραμματική σύμβαση, σήμερα, το κτίριο παραχωρείται δωρεάν για 25 χρόνια από το Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων στον Δήμο Αθηναίων, που αναλαμβάνει και την υποχρέωση της αποκατάστασης και ανάδειξής του, προκειμένου να μετατραπεί σε χώρο φιλοξενίας εκθέσεων, πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, υπό την “ομπρέλα” του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του δήμου. 

Στόχος είναι να αποτελέσει ένα νέο σημείο τέχνης και πολιτισμού τόσο για τους κατοίκους της πόλης όσο και για τους επισκέπτες της. Εξάλλου, με ευθύνη του Υπουργείου Δικαιοσύνης, θα δημιουργηθεί ένας μόνιμος εκθεσιακός χώρος για την «Ιστορία της Ελληνικής Δικαιοσύνης», δεδομένου ότι στο κτίριο είχε στεγαστεί για πολλές δεκαετίες το Πρωτοδικείο.

Σε δήλωσή του, ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Κώστας Τσιάρας, τόνισε: «Ένας ιστορικός χώρος στον οποίο γράφτηκαν πολλές σελίδες της δικαστικής μας ιστορίας περιέρχεται σήμερα στη χρήση του Δήμου Αθηναίων, ώστε να αποτελέσει, επίσημα πλέον, και με τη θεσμική προστασία που απαιτείται, αυτό που πραγματικά είναι: ένα μεγάλο τμήμα του πλούσιου ιστορικού και πολιτιστικού αποθέματος του Δήμου της Αθήνας. Το πρώτο Πρωτοδικείο Αθηνών του νεότερου Ελληνικού Κράτους στην πλατεία Σανταρόζα, περνά, σήμερα, από τα χέρια της Δικαιοσύνης στα χέρια του Πολιτισμού. Στα χέρια των Αθηναίων πολιτών, ώστε να καταστεί ένα σύγχρονο εκθεσιακό κέντρο, ένα κέντρο παραγωγής πολιτισμού και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, διατηρώντας αναπόσπαστα και αναλλοίωτα τα ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά, αισθητικά και μορφολογικά στοιχεία του διατηρητέου κτιρίου του Πρωτοδικείου της Σανταρόζα. Για την ίδια τη Δικαιοσύνη, η σημερινή μέρα είναι ιστορική. Διότι σε αυτό τον χώρο θα δημιουργηθεί το πρώτο Μουσείο Δικαιοσύνης, στο οποίο θα φιλοξενηθούν εκθέματα της πλούσιας δικαστικής μας ιστορίας. Ευχαριστώ προσωπικά τον Δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη για την πολύτιμη συνεργασία του και τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης Πάνο Αλεξανδρή, ο οποίος ως Πρόεδρος του ΤΑΧΔΙΚ εργάστηκε συστηματικά για πολλούς μήνες, ώστε σήμερα να κάνουμε αυτό το σημαντικό βήμα για την πόλη των Αθηνών, για τη Δικαιοσύνη και για τον Πολιτισμό».

Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, υπογράμμισε: «Η συμμετοχή του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού στη συγκεκριμένη Προγραμματική Σύμβαση Πολιτιστικής Ανάπτυξης υποδηλώνει την πολιτική μας προτεραιότητα, αυτή της αποκατάστασης, ανάδειξης και επανάχρησης εντός του αστικού ιστού ιστορικών κτηρίων, που προστατεύονται από τις διατάξεις της νομοθεσίας για την προστασία των Αρχαιοτήτων και γενικότερα της Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Μία τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση είναι το ιστορικό κτήριο του Βασιλικού Τυπογραφείου και Λιθογραφείου και εν συνεχεία του Παλαιού Εθνικού Τυπογραφείου, σε άμεση γειτνίαση με την πλατεία Δικαιοσύνης.

Στην καρδιά της πρωτεύουσας και σχεδόν απέναντι από την οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, του ευεργέτη των εικαστικών τεχνών της Ελλάδας -επί της Σταδίου 47- της οποίας την αποκατάσταση και την επανάχρηση έχει ήδη δρομολογήσει το ΥΠΠΟΑ -για να φιλοξενήσει μέρος των Συλλογών του Θεατρικού Μουσείου- το κτήριο διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις, προκειμένου να αναδειχθεί σε ένα μοναδικό πολιτιστικό τοπόσημο και πόλο έλξης για τους Αθηναίους και τους επισκέπτες της Αθήνας.

Με την αποκατάσταση του κτηρίου υπό την εποπτεία των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, συμβάλλουμε ουσιαστικά στη διάσωση και ανάδειξη των ιδιαίτερων αρχιτεκτονικών και μορφολογικών στοιχείων του κτηρίου, και στην απόδοση χώρων, με σκοπό να μπορούν να εξυπηρετήσουν τις λειτουργικές ανάγκες, για τις οποίες το προορίζει ο Δήμος Αθηναίων ως υποδομή για τη φιλοξενία εκθέσεων, πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων».

Ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, ανέφερε: «Χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί ένα ιστορικό κτίριο στο κέντρο της Αθήνας, εκεί όπου φιλοξενούνταν το Εθνικό Τυπογραφείο της Αθήνας και μετά το Πρωτοδικείο, μετά και την παραχώρηση του από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, θα ξαναπάρει ζωή και θα γίνει ένας σύγχρονος πόλος πολιτισμού, αλλά κι ένας χώρος που θα έχει μουσειακό χαρακτήρα. Η φυσιογνωμία της πρωτεύουσας αλλάζει, εκσυγχρονίζεται, όπως και όλη η Αττική, και αποκτά ένα πρόσωπο που αξίζουν οι πολίτες της. Συγχαρητήρια σε όλους τους αρμόδιους φορείς. Εύχομαι πολύ σύντομα να έχουμε άλλο ένα κτίριο – κόσμημα στην Αθήνα».

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, στη δήλωσή του, επισήμανε: «Είναι μια σπουδαία μέρα για όλους. Το ιστορικό αυτό κτίριο που αποτελεί σημαντικό μέρος της αστικής μας μνήμης και που παρέμενε κλειστό για περισσότερες από δύο δεκαετίες, επιτέλους θα αποκατασταθεί με σεβασμό στην ιστορία του, και θα ανοίξει τις πόρτες του, αυτή τη φορά, ως χώρος τέχνης και πολιτισμού, δίνοντας φως και ζωή σε ένα κομβικό σημείο του κέντρου της Αθήνας, την οδό Σταδίου. Τον δρόμο που θέλουμε να αναγεννηθεί και να αποκτήσει τη χαμένη αίγλη του. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί μια σπουδαία νίκη για την Αθήνα. Θα ήθελα να απευθύνω, πρωτίστως, ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Υπουργό Δικαιοσύνης κ. Τσιάρα για την υποστήριξη και τη συνεργασία του στην επίτευξη αυτού του σκοπού». 

Τι περιλαμβάνει το έργο

Όσον αφορά το έργο, ο Δήμος Αθηναίων, μεταξύ άλλων, αναλαμβάνει:

Τη σύνταξη της μελέτης του έργου για την εκτέλεση των αναγκαίων επισκευών, τροποποιήσεων και διαμορφώσεων, σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο εκπόνησης μελετών σε μνημεία και λαμβάνοντας υπόψη τις εγκεκριμένες από το ΥΠΠΟΑ μελέτες, προκειμένου το κτίριο να καταστεί λειτουργικό. Επίσης, αναλαμβάνει την έκδοση των απαιτούμενων αδειών και τη σύνταξη των τευχών για τη δημοπράτηση του έργου. Η ανάθεση της εκτέλεσης του έργου, θα γίνει από τον ∆ήµο Αθηναίων µε δημόσιο ανοικτό διαγωνισμό, σύμφωνα µε τις ισχύουσες διατάξεις περί δημοπράτησης δημοσίων έργων.

Αντίστοιχα, το Υπουργείο Δικαιοσύνης, μεταξύ άλλων, αναλαμβάνει τη σύνταξη μουσειολογικής μελέτης και τη δημιουργία και λειτουργία του Εκθεσιακού χώρου Ιστορίας της Ελληνικής Δικαιοσύνης στον προβλεπόμενο χώρο του κτιρίου, όπως θα έχει διαμορφωθεί στην τελική φάση.

Η χρηματοδότηση του έργου 

Η δαπάνη για το έργο της αποκατάστασης – ανακαίνισης του κτιρίου, που ανέρχεται σε ύψος 2.524.472,60€ με πολυετή δέσμευση θα γίνει από ίδιους πόρους του Δήμου Αθηναίων, ωστόσο στην προγραμματική σύμβαση προβλέπεται αναζήτηση νέων πηγών χρηματοδότησης, τόσο εθνικών όσο και ευρωπαϊκών.

Αντίστοιχα, από το Υπουργείο Δικαιοσύνης προβλέπεται δαπάνη ύψους 161.200,00€ για τη δημιουργία του Εκθεσιακού Χώρου Ιστορίας της Ελληνικής Δικαιοσύνης.

Δαπάνη λειτουργίας

Για τη λειτουργία του ως χώρου πολιτισμού, η δαπάνη θα χρηματοδοτηθεί επίσης από ίδιους πόρους του Δήμου Αθηναίων, είτε από επιπλέον χρηματοδοτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης είτε εθνικά ή και δωρεές ιδιωτών.

Τα μέρη που υπέγραψαν την Προγραμματική

Η προγραμματική σύμβαση συνάφθηκε ανάμεσα στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, το Υπουργείο Πολιτισμού, την Περιφέρεια Αττικής, τον Δήμο Αθηναίων, το Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων (ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ), τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ).

Κοινή επιτροπή θα ελέγχει την εφαρμογή της Προγραμματικής

Με απόφαση του Δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, και μετά από υπόδειξη εκ μέρους των λοιπών συμβαλλομένων των εκπροσώπων τους και των αναπληρωτών τους, συγκροτείται κοινή επταμελής Επιτροπή, η οποία θα ελέγχει την εφαρμογή της Προγραμματικής. Πρόεδρος της θα είναι ένα από τα δύο μέλη που προέρχονται από τον δήμο.

Η ιστορία του κτιρίου

Το κτίριο του Παλαιού Εθνικού Τυπογραφείου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Σταδίου 46, Σανταρόζα και Αρσάκη και γειτνιάζει με την πλατεία Δικαιοσύνης, χτίστηκε το 1834 από τον Βαυαρό αρχιτέκτονα JosephHoffer για να στεγάσει το βασιλικό Τυπογραφείο και Λιθογραφείο. Το 1844, ο όροφος μετατράπηκε σε κατοικία του διευθυντή. Το 1854, μία μεγάλη πυρκαγιά κατέστρεψε τον δεύτερο όροφο. Το κτίριο μετά από πρόχειρες επισκευές για αρκετές δεκαετίες παρέμεινε μονώροφο. 

Βάσει σχεδίων του αρχιτέκτονα Φοίβου Ζούκη, το 1931-32, προστέθηκε σε αυτό δεύτερος όροφος (πλήρης) και αναμορφώθηκαν οι όψεις του, προκειμένου να στεγαστούν υπηρεσίες του Πρωτοδικείου Αθηνών. Από το 1931 μέχρι σήμερα το κτίριο διατηρεί την ίδια μορφή: Είναι το μόνο από τα πρώτα δημόσια κτίρια της Αθήνας ως πρωτεύουσας του έτους 1834 που είχε απομείνει ως αρχιτεκτονική κληρονομιά και μέχρι σήμερα δεν είχε αξιοποιηθεί όπως αρμόζει στην ιστορία του.

Το 1984, με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού, κηρύχθηκε ιστορικό διατηρητέο μνημείο ως έργο τέχνης, ενώ από τον Σεπτέμβριο έως τον Νοέμβριο του 2021 το κτίριο, ήταν ένα από τα τρία της πρωτεύουσας, που φιλοξένησε την 7η Μπιενάλε της Αθήνας ECLIPSE.

Φωτογραφίες Βασίλης Λαμπίρης

«Ελεύθερη» είσοδος για τα ζώα συντροφιάς σε περισσότερους από 120 αρχαιολογικούς χώρους

0

​Για την είσοδο σε ζώα συντροφιάς, σε συγκεκριμένους αρχαιολογικούς χώρους, υπό όρους και προϋποθέσεις, γνωμοδότησε ομόφωνα το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Μέχρι σήμερα η είσοδος σε αρχαιολογικούς χώρους επιτρεπόταν αποκλειστικά σε σκύλους συνοδούς ατόμων με αναπηρία.

Όπως δήλωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, «Είναι προφανές ότι η είσοδος δε μπορεί να εφαρμοστεί στο σύνολο των αρχαιολογικών χώρων. Σε χώρους με ιδιαίτερα μεγάλη επισκεψιμότητα και με συγκεκριμένες δυνατότητες στην προσέγγισή τους, όπως η Ακρόπολη των Αθηνών, η είσοδος για τους μικρούς φίλους μας, δεν θα ήταν εύκολη, καθώς θα κινδύνευαν οι ίδιοι από τη μεγάλη επισκεψιμότητα, αλλά μπορεί και να προκαλούσαν ενόχληση σε επισκέπτες μη εξοικειωμένους στην παρουσία τους. Όμως, σε αναπεπταμένους χώρους χιλιάδων στρεμμάτων, όπως είναι η Βεργίνα, η Δήλος, η Αρχαία Μεσσήνη, οι Μυκήνες, οι Φίλιπποι, το σκυλάκι υπό επιτήρηση, με λουρί, με βιβλιάριο υγείας και με τις προϋποθέσεις που θέτει η γνωμοδότηση του ΚΑΣ, και θα μπορεί να συντροφεύει τον συνοδό του στην περιήγησή του. Το ίδιο θα μπορεί να γίνει και στην περίπτωση ενός μεγαλόσωμου ζώου συντροφιάς, εφ΄όσον ο κτήτορας δεχθεί να του φορέσει φίμωτρο».

Με τη γνωμοδότησή του το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο δεν επιτρέπει την είσοδο σε ζώα συντροφιάς σε αρχαιολογικούς χώρους μεγάλης επισκεψιμότητας όπως η Ακρόπολη, η Κνωσός, η Αρχαία Ολυμπία, οι Δελφοί. Η είσοδος αφορά σε αναπεπταμένους αρχαιολογικούς χώρους που λόγω έκτασης δεν δημιουργείται πρόβλημα στην κίνηση των επισκεπτών.

Βάσει της γνωμοδότησης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, καθίστανται προσβάσιμοι για τα ζώα περισσότεροι από 120 αρχαιολογικοί χώροι. Επίσης, περισσότεροι από 110 χώροι θα αποκτήσουν κλωβούς στη είσοδό τους για την παραμονή των ζώων για όσο χρόνο οι συνοδοί τους θα περιηγούνται. Δεν θα επιτρέπεται στα ζώα συντροφιάς η πρόσβαση εντός των μνημείων, σε θέατρα, ναούς, θολωτούς τάφους, σε μνημεία ψηφιδωτά δάπεδα.

Είναι απαραίτητο οι συνοδοί να είναι εφοδιασμένοι με λουράκι μήκους μέχρι 1 μ. ή να τα ζώα να φέρονται στην αγκαλιά του κτήτορα (μάρσιππο) ή να βρίσκονται εντός κλωβού μεταφοράς. Επιπλέον, κατά την είσοδό τους, θα ζητείται η επίδειξη βιβλιάριου υγείας και θα επιτρέπεται να εισέλθουν, εφόσον ο συνοδός τους φέρει μαζί του τα απαραίτητα για τον άμεσο καθαρισμό του περιβάλλοντος χώρου από τυχόν περιττώματα του ζώου.

Ο… Pele μπαίνει στο λεξικό και σημαίνει «Αριστεία»

Το προσωνύμιο του Εντσον Αράντες ντο Νασιμέντο, που θεωρείται από πολλούς ως ο καλύτερος ποδοσφαιριστής όλων των εποχών, χρησιμοποιείται στην καθομιλουμένη στη Βραζιλία ως συνώνυμο της αριστείας.

Σε μία αντίστοιχη περίπτωση, για την Γαλλία, η δημοφιλής έκφραση της αριστείας είναι ο «Μότσαρτ».

Στο λεξικό Michaelis της πορτογαλικής γλώσσας, το «pelé» (χωρίς το κεφαλαίο γράμμα) είναι συνώνυμο του «εξαιρετικού, ασύγκριτου, μοναδικού».

Ο ορισμός της λέξης pele, είναι: «Κάτι ή κάποιος ασυνήθιστος, κάτι ή κάποιος που από την ποιότητα, την αξία ή/και την υπεροχή του δεν μπορεί να ταυτισθεί με τίποτα ή με κανέναν άλλο, όπως το Pelé ® , το προσωνύμιο του Εντσον Αράντες ντο Νασιμέντο (1940-2022). Θεωρείται ο μεγαλύτερος αθλητής όλων των εποχών», όπως αναφέρευαι χαρακτηριστικά στην ηλεκτρονική έκδοση του λεξικού.

Στην ίδια έκδοση, δίνονται και ορισμένα παραδείγματα χρήσης της λέξης pele: «Είναι ο πελέ του μπάσκετ», «είναι η πελέ του βραζιλιάνικου δράματος», «είναι ο πελέ της ιατρικής».

Ωστόσο, η Ακαδημία Γραμμάτων της Βραζιλίας, η οποία επιμελείται της πορτογαλικής γλώσσας στην «χώρα της σάμπας», όπου ζουν 215 εκατομμύρια Πορτογάλοι ομιλητές, δεν εισήγαγε τη λέξη «pelé» στην ψηφιακή της έκδοση.

Η προσθήκη στο λεξικό, είναι το αποτέλεσμα κοινής εκστρατείας που άρχισε στις 14 Απριλίου από το Ιδρυμα Pelé, σε συνεργασία με την Σάντος, τον σύλλογο όπου έλαμψε ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής (1958, 1962, 1970) από το 1956 έως το 1974, και το κανάλι Sportv, του ομίλου Globo, του μεγαλύτερου ομίλου ΜΜΕ της χώρας.

Τέσσερις μήνες μετά τον θάνατό του, το αιώνιο «Νο 10» της Σάντος και της «σελεσάο», εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο πολλών αφιερωμάτων, όπως ενός λεπτού σιγή πριν από όλους τους αγώνες στο πρωτάθλημα Βραζιλίας και σε διεθνείς διοργανώσεις της Νότιας Αμερικής, όπως το Copa Libertadores ή το Copa Sudamericana.

Γλωσσομάθεια: Youth Conference 2023

Η Γλωσσομάθεια σας προσκαλεί στο 5ο Youth Conference, το όποιο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 29/04 στο ΔαΐςΠολυχώρος Εκδηλώσεων, Μεσογείων 151, Μαρούσι και ώρες10:00 – 13:00 και 17:00 – 20:00.

110 κέντρα ξένων γλωσσών από όλη την Ελλάδα και την Κύπρο συναντιούνται για ένα μαθητικό συνέδριο! Το συνέδριο διοργανώνεται κάθε χρόνο από τη Γλωσσομάθεια και αφορά τους μαθητές που ακολουθούν το πρόγραμμα Deeper Learning, ένα καινοτόμο και πολυβραβευμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο, μέσω του οποίου η εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας γίνεται μέσα από τον φιλοσοφικό στοχασμό. Οι μαθητές παρουσιάζουν ομιλίες και δημιουργικά projects στα αγγλικά, ακολουθώντας όλη τη διαδικασία κατάθεσης και παρουσίασης ερευνητικής πρότασης σε ένα ακαδημαϊκό συνέδριο. Οι έφηβοι μιλούν για τις δικές τους ιστορίες, μοιράζονται την αλήθεια τους, τα όνειρά τους και οι ενήλικες τους ακούμε. Μιλούν για τα ανθρώπινα δικαιώματα, το bullying, τους φόβους και τις ελπίδες τους για το μέλλον.

Στόχος του Youth Conference είναι να μπορούν οι μαθητές να σταθούν και να παρουσιάσουν μια ομιλία στην ξένη γλώσσα μπροστά σε ένα μεγάλο κοινό. Ο πιο ουσιαστικός στόχος όμως είναι να δοθεί χώρος για να ακουστεί η φωνή των μαθητών χωρίς λογοκρισία ή παρέμβαση. Το Youth Conference είναι μια γιορτή για τους μαθητές, την εφηβεία και την ελευθερία λόγου και έκφρασης.

Μαζί με τους έφηβους μαθητές φέτος θα βρεθούν το μουσικό σχήμα Apotihans, η Sadahzinia από τους Active Member, και οι μικρές μαθήτριες Αρμονία Χειμωνέτου και Δάφνη Πουλιέζουμε τις δικές τους μικρές ιστορίες.

Το τραγούδι που συνοδεύει το φετινό Youth Conference είναι το Ένα Τυχαίο Γεγονός. Γιατί; Ελάτε και θα δείτε!

Για περισσότερες πληροφορίες: [email protected].

Κατασκευή  πρότυπου Βιοκλιματικού Παιδικού Σταθμού στη Βούλα με χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Αττικής, 2.1 εκ. ευρώ

Στην χρηματοδότηση της ανέγερσης του νέου Βιοκλιματικού Παιδικού Σταθμού στη Βούλα με 2.1 εκ. ευρώ, προχωρά η Περιφέρεια Αττικήςκατόπιν της υπογραφής της σχετικής προγραμματικής σύμβασης από τον Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη και τον Δήμαρχο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης Γρ. Κωνσταντέλλο.

Κατά την υπογραφή της σύμβασης παρόντες ήταν επίσης οι Αντιπεριφερειάρχες Ανατ. Αττικής και Οικονομικών κ.κ. Θ Αυγερινός και Ν. Πέππας αντίστοιχα, η  Διευθύντρια Αναπτυξιακού Προγραμματισμού της Περιφέρειας Μ. Μίσκα και ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τεχνικών Έργων Δ. Γεωργιάκος. 

Πρόκειται για ένα ακόμη ουσιαστικό έργο που έρχεται να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες του Δήμου σε υποδομές προσχολικής αγωγής για τους μαθητές της περιοχής, καθώς ο νέος παιδικός σταθμός θα έχει συνολική δυναμικότητα πενήντα ένα νήπια. Παράλληλα, το κτήριο του παιδικού  σταθμού μελετήθηκε με τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού, ώστε να επιτευχθεί η δημιουργία ενός ιδανικού μικροκλίματος καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου με σχεδόν μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα για την προστασία του περιβάλλοντος.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης με αφορμή την επίτευξη ακόμη ενός ουσιαστικού βήματος για την υλοποίηση νέων σχολικών υποδομών επισήμανε τη σταθερή προσήλωση της Περιφέρειας στη χρηματοδότηση έργων υποδομών για την εκπαιδευτική κοινότητα, επισημαίνοντας ότι και κατά τη νέα προγραμματική περίοδο 2023-2027 θα υπάρξει αυξημένη χρηματοδότηση προς αυτή την κατεύθυνση. Παράλληλα, μεταξύ άλλων, επισήμανε:

«Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που σε κλίμα πολύ καλής συνεργασίας με τον Δήμαρχο Γρηγόρη Κωνσταντέλλο, μπορούμε σήμερα να επισφραγίσουμε την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, το οποίο συμπληρώνει μια σειρά ευρύτερων παρεμβάσεων στήριξης από την Περιφέρεια Αττικής στον Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, ο οποίος αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης του παραλιακού μετώπου.

Η Περιφέρεια Αττικής με σταθερά βήματα και σε συνεργασία με τους Δήμους της Αττικής θέτει τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία σύγχρονων και με ενεργειακές προδιαγραφές κτιριακών σχολικών εγκαταστάσεων που αφενός θα είναι ασφαλείς για τα παιδιά και φιλικά για το περιβάλλον, αφετέρου θα διευκολύνουν την επάρκεια αιθουσών, ιδιαίτερα μετά και από την θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης.

Θέλω επίσης να επισημάνω, ότι από την ημέρα που αναλάβαμε τη διοίκηση της μεγαλύτερης Περιφέρειας της Χώρας, μέλημα μας ήταν η καταγραφή των προβλημάτων και η άμεση αντιμετώπιση των θεμάτων που σχετίζονται με την παιδεία και την εκπαίδευση των παιδιών μας. Και προς αυτό το σκοπό αξιοποιούμε κάθε διαθέσιμο πόρο από τα χρηματοδοτικά εργαλεία της Περιφέρειας Αττικής».

Ο Δήμαρχος Γρ. Κωνσταντέλλος ευχαρίστησε τον Περιφερειάρχη Αττικής για την χρηματοδότηση κατασκευής ενός σημειολογικής σημασίας έργου, όπως είπε, καθώς πρόκειται για ένα πρότυπο σχολείο με μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα έργου, το οποίο θα εξυπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες των οικογενειών στην περιοχή της Βούλας, προστατεύοντας παράλληλα το περιβάλλον.

Από την πλευρά τους, τόσο ο Αντιπεριφερειάρχης Ανατ. Αττικής όσο και ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών υπογράμμισαν την βούληση της Περιφέρειας, κατόπιν και των κατευθύνσεων που έχει δώσει ο Περιφερειάρχης, να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων, η άμεση ανταπόκριση στα αιτήματα των Δήμων για την δημιουργία ασφαλών και λειτουργικών σχολικών κτηρίων, με σύγχρονες περιβαλλοντικές και ενεργειακές προδιαγραφές.

 

Επισημαίνεται πως συνολικά η Περιφέρεια Αττικής χρηματοδοτεί πάνω από  45 δράσεις σχολικών έργων και μελετών με περισσότερα από 77 εκ. €  και έχουν ως δικαιούχο τις Κτιριακές Υποδομές ΑΕ. Επιπλέον έχουν δοθεί για εξοπλισμό προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πάνω από 15 εκ. € από το ΠΕΠ Αττικής.

Τι προβλέπεται για τον νέο Βιοκλιματικό Παιδικό Σταθμό στη Βούλα

Ο Παιδικός Σταθμός θα έχει συνολική δυναμικότητα πενήντα ένα (51) νήπια και θα ανεγερθεί σε οικόπεδο, το οποίο βρίσκεται  επί των οδών Αλεξάνδρας και Ηρακλειδών στον Δήμο Βούλας.

Το κτίριο θα αναπτυχθεί σε τρία επίπεδα ανωδομής και υπόγειο, ως εξής: ισόγειο 173 τ.μ., α΄όροφο 109,81τ.μ., β΄όροφο 85,79 τ.μ. και υπόγειο 282,81 τ.μ. με βοηθητικές και υποστηρικτικές χρήσεις, καθώς και τρεις (3) θέσεις στάθμευσης οχημάτων. Επιπλέον προβλέπεται ο εξοπλισμός και η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου.

 

Βέσπα, η ιστορία της πιο αγαπημένης μοτοσυκλέτας! (φωτογραφικό άλμπουμ)

Το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου βρίσκει την Ιταλία κατεστραμμένη, τόσο σε υποδομές, όσο και στη βιομηχανία και στο οδικό δίκτυο. Η Piaggio κατάφερε να ξαναλειτουργήσει τις κατεστραμμένες μονάδες παραγωγής της που είχαν πληγεί από τους βομβαρδισμούς στην Ποντετέρα, όπου αρχικά κατασκεύαζε μαχητικά αεροσκάφη.

Η αγορά αυτοκινήτου δεν είχε κίνητρο να αναπτυχθεί στα πρώτα χρόνια μετά τον πόλεμο, καθώς τόσο η οικονομία, όσο και το οδικό δίκτυο της Ιταλίας είχαν πληγεί καταστροφικά από τον πόλεμο. Ο Ενρίκο Πιάτζιο, γιος του ιδρυτή της Piaggio Ρινάλντο Πιάτζιο, αποφασίζει να εγκαταλείψει την αεροναυπηγική και προσπαθεί να ξεκινήσει την παραγωγή ενός νέου, σύγχρονου και οικονομικού μεταφορικού μέσου για τις μάζες που εκείνη τη χρονική στιγμή είχε ανάγκη η Ιταλία.

Ο Φερντινάντο Ινοτσέντι, που ήταν πριν τον πόλεμο ήταν ιδιοκτήτης της βιομηχανίας κατασκευής σωλήνων που έφερε το όνομά του, ανέθεσε στον Κοραντίνο Ντ’Ασκάνιο, πρώην μηχανικό αεροναυπηγικής και πλέον υπάλληλο της Piaggio, τη σχεδίαση ενός οχήματος για άνδρες και γυναίκες, που να είχε τη δυνατότητα να μεταφέρει και δεύτερο επιβάτη και να μην λερώνει τα ρούχα του οδηγού του.

Κοραντίνο Ντ’Ασκάνιο

Ο Ντ’Ασκάνιο, που μισούσε τις μοτοσικλέτες, σχεδίασε ένα εντελώς ξεχωριστό όχημα. Το νέο αυτό όχημα είχε προστατευτικό κάλυμμα και οι αλλαγές των ταχυτήτων ήταν στο χέρι, ενώ ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος στον πίσω τροχό. Η μπροστινή «ασπίδα» κρατούσε τον αναβάτη καθαρό και στεγνό, σε σύγκριση με τους αναβάτες των μέχρι τότε κλασικών μοτοσικλετών.

Το μπροστινό ψαλίδι μιμούνταν το σύστημα προσγείωσης των αεροσκαφών, επιτρέποντας την εύκολη αλλαγή της διεύθυνσης του οχήματος. Η εσωτερική μετάδοση κίνησης κατευθείαν στον τροχό, καταργούσε αυτόματα την αλυσίδα στον πίσω τροχό που συνδυαζόταν με ακαθαρσίες, μυρωδιά λαδιού και αισθητική μιζέρια. Αυτή ήταν η βασική σχεδίαση του νέου μοντέλου και έτσι ο Ντ’Ασκάνιο πήγε τα σχέδια του στον Ενρίκο Πιάτζιο, ο οποίος στη συνέχεια κατασκεύασε τη Βέσπα το 1946. Η γέννηση της πρώτης Βέσπα ήταν πλέον γεγονός.

Η γέννηση της Βέσπα

Το μεσημέρι της 23ης Απριλίου 1946 στο κεντρικό γραφείο εφευρέσεων και κατασκευών του Ιταλικού Υπουργείου Βιομηχανίας και Εμπορίου στη Φλωρεντία, η Piaggio έλαβε την πατέντα για μια μοτοσικλέτα σύμπλεγμα οργάνων και υλικών, συνδυασμένα με ένα πλαίσιο που κάλυπτε όλα τα μηχανικά μέρη. Περιλαμβάνονταν το σχέδιο του προστατευτικού καλύμματος και που θα επέτρεπε να αναπτυχθούν καινούργια στοιχεία, έτσι ώστε να κυκλοφορήσουν πολύ γρήγορα στο άμεσο μέλλον νέα μοντέλα του οχήματος. Η μοτοσικλέτα αυτή είχε στο πίσω μέρος ένα μαξιλαράκι για τον συνεπιβάτη, το οποίο μπορούσε να αντικατασταθεί προαιρετικά με ένα κουτί αποσκευών. Περιλάμβανε εμπρός «αλυσίδα» προστασίας (ποδιά) που αρχικά ήταν επίπεδη, στη συνέχεια όμως άλλαξε σε μια διπλή καμπυλωτή ποδιά, έτσι ώστε στην εσωτερική μεριά της να δημιουργηθεί ντουλαπάκι όπως εκείνα των αυτοκινήτων. Το καπάκι για το ντεπόζιτο της βενζίνης ήταν κάτω από το κάθισμα, κάτι που σήμαινε για τον οδηγό λιγότερα έξοδα για μια τάπα ασφαλείας με κλειδαριά και την επιπλέον επεξεργασία που χρειάζονταν τα ντεπόζιτα των κοινών μοτοσυκλετών.

Είχε άκαμπτη ανάρτηση πίσω και μικρή 8-ιντση ρόδα (200 χιλιοστών) που έδινε τη δυνατότητα, για μια συμπαγή σχεδίαση και πολύ χώρο για τα πόδια του οδηγού. Ο κινητήρας του ήταν τοποθετημένος στον πίσω τροχό, ήταν δίχρονος και όγκου 98 κυβικών εκατοστών. Όπως κάθε δίχρονος κινητήρας, λειτουργούσε με μίγμα λαδιού και βενζίνης που παρήγαγε έντονο καπνό από την εξάτμιση, ενώ παρήγαγε και έναν χαρακτηριστικό ήχο που έμοιαζε με της σφήκας.

Mp5 Piaggio Paperino – 1945

 

Η πρώτη αυτή μοτοσυκλέτα είχε τον αριθμό MP5 και ονομάστηκε Paperino, που ήταν το όνομα του ήρωα της Ντίσνεϊ Ντόναλντ Ντακ στην Ιταλία και που δόθηκε από τους εργάτες της Piaggio, λόγω του παράξενου σχήματός του. Ο σχεδιασμός του δεν άρεσε στον Ενρίκο Πιάτζιο και ζήτησε από τον Ντ’Ασκάνιο να το ξανασχεδιάσει και το έκανε με πιο αεροδυναμική προσέγγιση.

Piaggio MP6 – 1945

 

Η δεύτερη μοτοσυκλέτα είχε τον αριθμό MP6 και όταν την παρουσίασαν στον Πιάτζιο και άκουσε τον ήχο του κινητήρα φώναξε «Sempra una vespa» («Ακούγεται σαν σφήκα») και έτσι αυτό το όνομα έμεινε για πάντα.

Vespa (Βέσπα) στα ιταλικά σημαίνει σφήκα και υιοθετήθηκε ως το νέο όνομα της αυτής της μοτοσικλέτας, εξαιτίας του οξύ ήχου του κινητήρα και του σχήματός της. Το πίσω κομμάτι που ήταν σφαιρικό, ενωνόταν με το μπροστινό με έναν στενό λαιμό και το τιμόνι φαινόταν σαν δύο κεραίες.

Αύξηση της παραγωγής και εξέλιξη μέχρι σήμερα

Η Piaggio ήθελε η Βέσπα να περάσει στη μαζική παραγωγή και η μέχρι τότε βιομηχανική πείρα της, την οδήγησε στη δημιουργία μιας αλυσίδας κατασκευής στα πρότυπα της Ford στη Βόρεια Αμερική. Η Βέσπα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Golf Club της Ρώμης, αλλά οι δημοσιογράφοι δεν ενθουσιάστηκαν με το περίεργο σε χρώματα σαν παιχνίδι όχημα που είδανε. Όταν έγινε το τεστ της οδήγησής της, τους έκανε να αλλάξουν γνώμη, καθώς η Βέσπα ήταν πιο εύκολη στην οδήγηση από την κοινή μοτοσικλέτα. Η επίσημη παρουσίασή της έγινε στο Μιλάνο και οι πρώτες 50 Βέσπα πουλήθηκαν σιγά σιγά.

Οι παραγγελίες άρχισαν να πληθαίνουν μόνο μετά την πώληση με δόσεις. Μέσα στα επόμενα χρόνια μέχρι το 1952, η Βέσπα έγινε τόσο διάσημη που ιδρύθηκαν και Λέσχες Vespa σχεδόν σε όλη την Ευρώπη ενώ τα μέλη τους ξεπέρασαν τα 50.000. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1950, η Βέσπα κατασκευάζονταν επίσημα στη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία, το Βέλγιο και την Ισπανία. Τη δεκαετία του 1960 ξεκίνησε η παραγωγή της στην Ινδία, τη Βραζιλία και την Ινδονησία. Μέχρι το 1956 πουλήθηκαν ένα εκατομμύριο αντίτυπα και στη συνέχεια δύο εκατομμύρια μέχρι το 1960.

Σε όλη αυτή τη δεκαετία η Βέσπα συμβόλιζε την ελευθερία και τη φαντασία, κάτι που οδήγησε σε τεράστια αύξηση των πωλήσεων. Μέχρι το 1970 είχαν πωληθεί τέσσερα εκατομμύρια, αριθμός που έφτασε τα δέκα εκατομμύρια μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1980. Από το 1957 μέχρι το 1961 στη Σοβιετική Ένωση κατασκευάζονταν μία μοτοσικλέτα που είχε το όνομα Vjatka-VP150 και βασιζόταν στο σχέδιο της Βέσπα.

Μέχρι σήμερα πολλοί είναι αυτοί που είναι ιδιοκτήτες μιας καινούριας ή μεταχειρισμένης Βέσπα. Η δυσκολία ανεύρεσης χώρου στάθμευσης και το χαμηλό κόστος συντήρησης, αύξησαν τη ζήτηση της Βέσπα, αλλά και άλλων σκούτερ. Ως σήμερα έχουν παραχθεί 138 διαφορετικές εκδοχές της Βέσπα και υπάρχουν σε παραγωγή πέντε: η κλασική PX και οι μοντέρνες S, LX, GT και GTS.

Η Βέσπα στον κινηματογράφο

Η πιο μεγάλη διαφήμιση της Βέσπα ήταν στο Χόλυγουντ. Ήταν το 1952 όταν ο Γκρέγκορι Πεκ και η Όντρεϊ Χέμπορν πρωταγωνιστούσαν στην ταινία Διακοπές στη Ρώμη. Ο Γκρέγκορι Πεκ υποδυόταν τον Τζόε Μπράντλεϋ δημοσιογράφο εφημερίδας και η Όντρεϊ Χέμπορν ήταν συνεπιβάτης του στη σκηνή της οδήγησης της Βέσπα στους δρόμους της Ρώμης που καθόταν στα πλάγια. Η Βέσπα πρωταγωνίστησε στην ταινία και υπήρχε και στην αφίσα της ταινίας, κάτι που βοήθησε στην εξάπλωση των πωλήσεών της παγκοσμίως.

Gregory Peck – Διακοπές στη Ρώμη
Πηγή: museopiaggio.it / asmodaios.gr

Σε Κορέα και Ιαπωνία οι δράσεις εξωστρέφειας της Περιφέρειας Αττικής

Συνεχίζεται η καμπάνια εξωστρέφειας της Περιφέρειας Αττικής για την προώθηση του Αττικού Οίνου, σε επιλεγμένες χώρες του εξωτερικού. Το οργανωμένο πρόγραμμα «Προώθησης Οίνων Ποιότητας» της Περιφέρειας Αττικής έχει υλοποιηθεί μέχρι τώρα σε Η.Π.Α., Καναδά, Ιαπωνία, Κορέα και Ηνωμένο Βασίλειο.

Το σχετικό πρόγραμμα πραγματοποιείται με βάσει τις σχετικές κατευθύνσεις του Περιφερειάρχη Γ. Πατούλη.  Στο πλαίσιο της δράσης τα στελέχη της Περιφέρειας και οι εκπρόσωποι των οινοπαραγωγών «συστήνουν» τους οίνους της Αττικής γης σε ειδικές εκδηλώσεις στις οποίες γίνεται αναφορά και στην Προστατευμένη Γεωγραφική Ένδειξη (ΠΓΕ).

Στο πλαίσιο των σχετικών εκδηλώσεων απευθύνει χαιρετισμό – μήνυμα και ο Περιφερειάρχης Αττικής  Γιώργος Πατούλης επισημαίνοντας ότι η Περιφέρεια Αττικής στηρίζει κάθε πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των παραγωγών Οίνου. Κατά την προηγούμενη Περίοδο Απριλίου και Μαρτίου η καμπάνια προώθησης των ποιοτικών ΠΓΕ Οίνων της Αττικής υλοποιήθηκε σε Κορέα και Ιαπωνία. Οι σχετικές δράσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του 100% συγχρηματοδοτούμενου (70% κοινοτικοί και 30% εθνικοί πόροι) Προγράμματος.

Με αφορμή την υλοποίηση του προγράμματος ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης τονίζει ότι: «Η στήριξη των παραγωγών αποτελεί προτεραιότητα της διοίκησής μας, καθώς για την Περιφέρεια Αττικής ο αγροδιατροφικός τομέας είναι κομβικός πυλώνας της περιφερειακής οικονομίας, που δημιουργεί νέες επαγγελματικές και επενδυτικές ευκαιρίες, ενώ παράλληλα δίνει προστιθέμενη αξία στον γαστρονομικό και οινικό τουρισμό, αυτό το αναπόσπαστο κομμάτι του ισχυρού brandname της Αττικής. Η Περιφέρεια Αττικής, στο πλαίσιο των δράσεων εξωστρέφειάς της, προωθεί, προστατεύει και μεριμνεί για την ανάδειξη των προϊόντων της Αττικής Γης σε ολόκληρη την υφήλιο και δίνει έμφαση ακριβώς σε αυτό: σε δράσεις και πρωτοβουλίες που φέρνουν στο προσκήνιο τις αγροδιατροφικές επιχειρήσεις και μάλιστα την προβολή και προώθηση του Αττικού αμπελώνα. Σημαντικός άξονας της δράσης της Περιφέρειας είναι η συνδρομή προς τις τοπικές αγροδιατροφικές επιχειρήσεις για την ανάδειξη και προώθηση των εξαγωγών».

Οι προωθούμενοι οίνοι της Αττικής, είναι ο ΠΓΕ Αττικής, ο ΠΓΕ Ρετσίνα Αττικής, ο ΠΓΕ Μαρκόπουλο και ο ΠΓΕ Πλαγιές Κιθαιρώνα.

Η Περιφέρεια Αττικής, η οποία είναι δικαιούχος του Προγράμματος Προώθησης Οίνων της Αττικής σε Τρίτες Χώρες (Η.Π.Α., Καναδάς, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Κορέα) ως επικεφαλής της συνέργειας με την Ένωση Οινοπαραγωγών Αμπελώνα Αττικής και μεμονωμένων οινοποιείων της στις εκδηλώσεις που έλαβαν χώρα στην Κορέα και την Ιαπωνία εκπροσωπήθηκε από την κα Δήμητρα Αγγελάκη Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλο Αγροτικής και Κτηνιατρικής Πολιτικής και Αλιείας, τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας, Κτηνιατρικής και Αλιείας κο Παύλο Χριστακόπουλο και την Προϊσταμένη του Τμήματος Αγροτικής Πολιτικής και Προβολής της κα Βασιλική Σταυρουλάκη.

Ο ενθουσιασμός και η αποδοχή που φάνηκε να αναπτύσσεται στους επισκέπτες των εκδηλώσεων για τους προωθούμενους ΠΓΕ οίνους της Αττικής τόσο στην Κορέα όσο και στην Ιαπωνία δημιουργεί αρκετές προσδοκίες για την διείσδυση των κρασιών της Αττικής στις συγκεκριμένες νέες αγορές της Ανατολής. Αξίζει να σημειωθεί ότι η θερμή υποδοχή της εμβληματικής λευκής ποικιλίας «Σαββατιανό» στην Ιαπωνία που κατά παράδοση καταναλώνει ερυθρές ποικιλίες σε συνδυασμό με το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για την ΠΓΕ Ρετσίνα Αττικής, η οποία αποδείχθηκε ιδιαίτερα συμβατή με τις διατροφικές επιλογές των Κορεατών και κυρίως των Ιαπώνων, δείχνει τις θετικές προοπτικές που μπορεί να υπάρξουν στο μέλλον για τα κρασιά της Αττικής οι οποίες ενδεχόμενα να οδηγήσουν σε εμπορικές συμφωνίες με τα οινοποιεία της περιοχής.

Πιο αναλυτικά πραγματοποιήθηκαν οι εξής εκδηλώσεις:

Μάρτιος 2023:

Δύο σεμινάρια οινογνωσίας που διεξήχθησαν στις 20 και 21 Μαρτίου στην Ιαπωνία, στην σχολή οινικών σπουδών «Academie du Vin» από την κα AtsukoAyoama DipWSET και Ambassador of Greek Wine στην Ιαπωνία σε συνεργασία με τον σομελιέκο TakoIguro και τα οποία παρακολούθησαν περίπου 25 συμμετέχοντες, επαγγελματίες του εμπορίου και της εστίασης, διανομείς, εισαγωγείς και οινόφιλοι καταναλωτές. Στις 24 Μαρτίου η κα Moonsong Bang DipWSET δίδαξε στη σχολή «Winevision» της Νότιας Κορέας σε σεμινάριο οινογνωσίας σε αντίστοιχο κοινό.

Απρίλιος 2023:

Στις 3 Απριλίου στη Σεούλ στο JW MarriotDongdaeum o γνωστός Master of Wine κος Κωνσταντίνος Λαζαράκης παρουσίασε masterclass με τους ΠΓΕ οίνους της Αττικής σε επιλεγμένο κοινό του οινικού χώρου της Σεούλ το οποίο αποτελούνταν από τουλάχιστον 50 άτομα. Παράλληλα, σε παρακείμενη αίθουσα διεξαγόταν τυφλή  γευστική δοκιμή των κρασιών της Αττικής. Πρεσβευτές των κρασιών τους και εν γένει των ποιοτικών ΠΓΕ οίνων της Αττικής ήταν εκπρόσωποι από δεκαέξι οινοποιεία που μετέχουν στο Πρόγραμμα Προώθησης Οίνου και ταξίδεψαν με πόρους του Προγράμματος. Στην γευσιγνωσία προσήλθαν πάνω από 180 άτομα, επαγγελματίες από διαφορετικούς κλάδους όπως εισαγωγείς, δημοσιογράφοι, σομμελιέ, εκπαιδευτές οίνου. Την ίδια μέρα στα πλαίσια του Προγράμματος παρατέθηκε δείπνο στο ξενοδοχείο Four Seasons της Σεούλ όπου σε επιλεγμένους καλεσμένους από τον χώρο της αγοράς και του τύπου (ανάμεσα τους εκπρόσωπος από την εταιρεία Bluebell, ο Chief Manager του Hyundai dept Store Co, Ltd και ο Πρόεδρος και Εκδότης της Korean Times) ο κος Λαζαράκης παρουσίασε τους προωθούμενους ΠΓΕ οίνους της Αττικής. Όλες τις εκδηλώσεις στην Σεούλ τίμησαν με την παρουσία τους η κα Αικατερίνη Λούπα Πρέσβυς της Ελλάδας στην Νότια Κορέα και ο κος Κωνσταντίνος Δασκαλόπουλος Προϊστάμενος του Γραφείου Ο.Ε.Υ. της Πρεσβείας.

 Ανάλογες εκδηλώσεις (masterclass και  γευσιγνωσία των προωθούμενων ΠΓΕ οίνων) με την παρουσία των οινοπαραγωγών της Αττικής έγιναν στο Τόκυο στον ιδιαίτερης αισθητικής χώρο Happo-En. Το masterclass παρουσιάστηκε από τον κο Λαζαράκη ο οποίος χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης από το ιαπωνικό κοινό. Επίσης διοργανώθηκαν δύο γεύματα σε ιαπωνικό και γαλλικό εστιατόριο στις 7 και 13 Απριλίου όπου στο μεν πρώτο ο MasterWine κος Λαζαράκης παρουσίασε έξι ΠΓΕ οίνους (Αττική, Μαρκόπουλο, Πλαγιές Κιθαιρώνα και Ρετσίνα Αττικής) από διαφορετικές ποικιλίες και στο δεύτερο ο DipWSET κος Μιχαήλος, πέντε ΠΓΕ Οίνους. Ανάμεσα στους εκλεκτούς καλεσμένους που παρευρέθηκαν στα γεύματα ήταν και ο Πρόεδρος της εταιρείας Azuma και εκπρόσωποι από τα οινικά περιοδικά WineKingdom και VinArt. Μετά τις ανωτέρω εκδηλώσεις, για πρώτη φορά τα ΠΓΕ κρασιά της Αττικής συμμετείχαν στη Διεθνή Έκθεση Wine and Gourmet που πραγματοποιήθηκε στο Τόκυο από τις 12 έως τις 14 Απριλίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επισκέπτες της έκθεσης έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα κρασιά της Αττικής, γεγονός που αναμένεται να έχει θετικό πρόσημο στη διείσδυση τους στην αγορά της Ιαπωνίας. Στις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στις 6 Απριλίου στο Hapo- En έδωσε το παρόν τονίζοντας τη σημαντικότητα των Δράσεων του Προγράμματος Προώθησης Οίνων Ποιότητας της Αττικής σε Τρίτες Χώρες ο πρέσβυς της Ελλάδας στην Ιαπωνία κος Δημήτριος Καραμήτσος- Τζιράς.

Επίσης στο σύνολο των εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν στο Τόκυο ήταν αδιάλειπτη η παρουσία των εκπροσώπων του Γραφείου ΟΕΥ της Πρεσβείας κου Αθανάσιου Καραπέτσα (Γενικός Σύμβουλος ΟΕΥ Α) και της κας Μαρίνας Στάμου (Γραμματέας ΟΕΥ Β).

Ο Αθήνα 9.84 παρουσιάζει την Ευανθία Ρεμπούτσικα στα σκαλιά του Αρχαιολογικού Μουσείου

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 05 Μαΐου 2023
ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ: Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Πατησίων 44, Αθήνα


Ο Αθήνα 9.84, ο αγαπημένος ραδιοφωνικός σταθμός της πόλης, μας καλεί να γιορτάσουμε την Άνοιξη με ένα μοναδικό live.

Με ένα από τα σημαντικότερα αρχαιολογικά μουσεία του κόσμου σαν σκηνικό, η Ευανθία Ρεμπούτσικα, η Ελληνίδα συνθέτης με το δοξάρι και το βιολί της, το κόκκινο χρώμα σήμα κατατεθέν της και την κινηματογραφικών αποχρώσεων μουσική της, παρουσιάζει μουσικές από τα σπουδαία soundtrack της «Πολίτικης κουζίνας», τον «Νοτιά», και το «Babam ve Oğlum» μέχρι τη «Φωνή Αιγαίου» και τις «Μη Χαμένες Πατρίδες».

Τις μελωδίες που όλοι αγαπήσαμε ερμηνεύουν μαζί με την Ευανθία Ρεμπούτσικα οι εξαιρετικοί μουσικοί και πιστοί της φίλοι.

Ώρα έναρξης: 20:30

Vassilikos «The Grand Duet»: Η συναυλία – πάρτι για τα «10 χρόνια ΒΜΦ»

Τα 10 χρόνια δημιουργικής παρουσίας στον πολιτιστικό χάρτη της πόλης συμπληρώνει φέτος το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων και το γιορτάζει με μια σειρά επετειακών εκδηλώσεων. Στο μεγάλο μουσικό πάρτι γενεθλίων του μουσείου που θα γίνει το Σάββατο 20 Μαΐου στις 21.00, ο Vassilikos έρχεται στην Τεχνόπολη για μια ξεχωριστή συναυλία με δωρεάν είσοδο –την πρώτη του μεγάλου συναυλιακού καλοκαιριού της Τεχνόπολης– στην οποία ο αγαπημένος καλλιτέχνης θα παρουσιάσει το project «The Grand Duet» που μοιράζεται με τον Γιώργο Τριανταφύλλου.

Το «The Grand Duet» αποτελεί μια ιδέα που γεννήθηκε πριν την καραντίνα και υλοποιήθηκε μετά από αυτή, ένα μουσικό project που μεταφέρει όλη την ενέργεια και το πάθος που συσσωρεύεται τον καιρό της απομόνωσης. Με τον Γιώργο Τριανταφύλλου να τον συνοδεύει στις κιθάρες και στα πλήκτρα, αλλά και με τον υπολογιστή να συμπληρώνει σε backing track όλα τα όργανα μιας ολοκληρωμένης μπάντας, ο Vassilikos θα παρουσιάσει μια ανεπανάληπτη μουσική εμπειρία που ενώνει με μοναδικό τρόπο το χθες με το σήμερα, καθώς όλα τα κομμάτια είναι μιξαρισμένα ειδικά για το πρότζεκτ, δημιουργώντας ένα ηχητικά δεμένο αποτέλεσμα που μαγνητίζει.

Διαχρονικά πλέον κομμάτια των Raining Pleasure παίζονται όπως τα αγαπήσαμε αλλά και με αλλαγμένο ήχο, επανεκτελέσεις εμβληματικών τραγουδιών από το άλμπουμ Vintage (2009), όπως τα You are my destiny και I who have nothing, ακούγονται στις studio εκτελέσεις τους και «πειράζονται» δημιουργικά εκ νέου σε διαφορετικές εκδοχές, ενώ οι διασκευές του Βασίλη Τσιτσάνη όπως τις λατρέψαμε στο δίσκο Sunday Cloudy Sunday (2013) ενισχύουν τον ανατρεπτικό χαρακτήρα του live. Από το set list δεν θα λείψει και το Amazing Grey, ο δίσκος που κυκλοφόρησε το 2019 και έχει τη δική του θέση στις εμφανίσεις του Vassilikos «The Grand Duet», καθώς δημιουργεί μια ιδιαίτερη pop ατμόσφαιρα με σκοτεινά υποστρώματα που θα μας παρασύρει.

Επανερμηνεύοντας κλασικά κομμάτια, από τον Χατζιδάκι και τον Τσιτσάνη μέχρι τους Beatles, o Vassilikos είναι ένας καλλιτέχνης που με τη μουσική του καταφέρνει να ενώσει δημιουργικά το παρελθόν με το παρόν. Το ξεχωριστό live του μοιάζει με ένα απολαυστικό ταξίδι στον χρόνο που ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου, οι πολυσυλλεκτικές δράσεις του οποίου συνεχίζουν να τιμούν και να κρατούν ζωντανή τη μακρά ιστορία του παλιού εργοστασίου φωταερίου της Αθήνας.

Ανάπτυξη δύο καινοτόμων χημικών ουσιών για την προστασία από τον κορονοϊό SARS-CoV-2

Η νόσος COVID-19 οφείλεται στον κορονοϊό SARS-CoV-2 που μπορεί να προκαλέσει βαρύ οξύ αναπνευστικό σύνδρομο. Ο ιός εισέρχεται στον οργανισμό μέσω της πρωτεΐνης ακίδας S, η οποία αλληλεπιδρά με τον υποδοχέα ACE2 στην επιφάνεια των ανθρώπινων κυττάρων. Επομένως, η φαρμακολογική στόχευση αυτής της αλληλεπίδρασης θα μπορούσε να αποτρέψει τη μόλυνση ή την εξάπλωση του ιού στο εσωτερικό του οργανισμού.

Η διεπιστημονική ομάδα που συγκροτήθηκε από τους Ερευνητές Σπύρο Πετράκη, Πέτρο Δάρα και Κώστα Σταματόπουλο (Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης), Θεοδώρα Καλογεροπούλου, Μαρία Κουφάκη και Δημήτριο Παπαχατζή (Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών), Ιωάννη Καρακασιλιώτη (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης), Βασίλειο Γοργούλη (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και τους συνεργάτες τους (Ιωάννη Γκέκα, Απόστολο Αξενόπουλο, Στέλιο Μυλωνά, Σωτήρη Κατσαμάκα, Μάριο Δημητρίου, Θεανώ Φωτοπούλου, Γεώργιο Μαγουλά και Alia Cristina Tenchiu), ανέπτυξε δύο νέες χημικές ουσίες που προστατεύουν από τη μόλυνση με τον ιό SARS-CoV-2.

Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές πραγματοποίησαν εικονική σάρωση μιας βιβλιοθήκης 500.000 χημικών ουσιών για την ανεύρεση πιθανών αναστολέων της αλληλεπίδρασης μεταξύ της πρωτεΐνης ακίδας S του κορονοϊού και του ανθρώπινου υποδοχέα ACE2.

Τα μόρια που προέκυψαν ομαδοποιήθηκαν και ταξινομήθηκαν με βάση της δομή τους και τη δυνατότητα πρόσδεσης στην ακίδα S, ενώ βελτιστοποιήθηκαν περαιτέρω με μεθόδους φαρμακευτικής χημείας. Στη συνέχεια, η ανασταλτική δράση των πιθανών αναστολέων μελετήθηκε σε κυτταρικές βιοδοκιμασίες που προσομοιάζουν την αλληλεπίδραση ακίδας S-ACE2 καθώς και σε πειράματα μόλυνσης με τον πραγματικό κορονοϊό. Πράγματι, δύο ενώσεις είχαν προστατευτική δράση έναντι του ιού SARS-CoV-2, παρεμποδίζοντας τη σύνδεση της ιϊκής πρωτεΐνης S στον ανθρώπινο υποδοχέα ACE2.

Οι νέες χημικές ουσίες βρέθηκαν ειδικές για τον κορονοϊό και, το σημαντικότερο, η ανασταλτική δράση τους δεν φάνηκε να επηρεάζεται από μεταλλάξεις στην ακίδα S, οι οποίες εντοπίζονται σε παραλλαγές του ιού. Οι συγκεκριμένες ουσίες θα αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη νέων φαρμάκων εναντίον του ιού SARS-CoV-2 ή άλλων παρόμοιων ιών που χρησιμοποιούν τον υποδοχέα ACE2 για να εισέλθουν στον ανθρώπινο οργανισμό. 

Για την προστασία των ερευνητικών αποτελεσμάτων έχει κατατεθεί αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας.

Οδός Σταδίου: Οι κύκλοι της φωτιάς και της παρακμής από τη δεκαετία του ’80

Η οδός Σταδίου, η κάποτε βασική εμπορική ραχοκοκαλιά του κέντρου της Αθήνας, είναι σήμερα ένας νεκρός δρόμος. Μπορεί η διάγνωση να ακούγεται υπερβολική ή αφοριστική· κυρίως σε όσους δεν την περπατούν συχνά ή απλώς τη διασχίζουν με το αυτοκίνητο. Αλλά η πικρή αλήθεια είναι ότι αυτή η κρίσιμη αρτηρία του αθηναϊκού κέντρου που δέχθηκε περισσότερο από κάθε άλλη (και με τη μεγαλύτερη σφοδρότητα) το ωστικό κύμα της κρίσης δεν λέει να συνέλθει.

Πότε άρχισε η κάτω βόλτα για τη Σταδίου;

Οι εμπρησμοί του «Μινιόν» και του «Κατράντζος Σπορ» τον Δεκέμβριο του 1980 έχουν και πραγματική και συμβολική σημασία. Η εικόνα των πυρπολημένων υπεραγορών, χώρων με μεγάλη συναισθηματική αξία για εκατοντάδες χιλιάδες Αθηναίους, συνιστά ένα «τέλος εποχής» για το μεταπολεμικό αθηναϊκό εμπόριο που δεν θα μπορέσει να ξαναβρεί την ορμή του όχι μόνο γιατί γίνεται στόχος τρομοκρατών, αλλά γιατί οι αλλαγές που επιδρούν στο μαλακό υπογάστριο της αθηναϊκής κοινωνίας της δεκαετίας του ’80 είναι πλέον τεκτονικές.

Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η σημερινή αποκαρδιωτική εικόνα της Σταδίου, ιδιαίτερα στο τμήμα της από την πλατεία Κλαυθμώνος μέχρι και την Ομόνοια, δεν έχει τεράστια διαφορά από την αντίστοιχη όψη του δρόμου το 1985 ή το 1990. Το κέντρο εγκαταλείπεται μαζικά και η Σταδίου θα είναι η πρώτη που θα πληρώσει το μάρμαρο.

Ο βίαιος Δεκέμβριος του 2008 και οι πρωτοφανείς σε αγριότητα καταστροφές κτιρίων που σημαδεύουν τις μεγάλες αντιμνημονιακές διαδηλώσεις του 2010, με τραγική κατάληξη τον θάνατο τριών εργαζομένων στην τράπεζα Marfin, αλλά και του 2012, όταν πυρπολήθηκαν οι κινηματογράφοι «Αττικόν» και «Απόλλων», μπαίνουν στο κάδρο της κρίσης του κέντρου της Αθήνας (και της Σταδίου), ωστόσο η νόσος είναι πολυπαραγοντική.    
Μονίμως κλειστή

Οι σχεδόν καθημερινές πορείες που διασχίζουν οπωσδήποτε την οδό Σταδίου (μόνο τους πρώτους έξι μήνες του 2022 διακόπηκε η κυκλοφορία στον δρόμο 114 φορές…) την υποβαθμίζουν περαιτέρω εμπορικά, ενώ η οικονομική κρίση έδωσε τη χαριστική βολή.

Σήμερα ο τουρισμός φαίνεται να δίνει μια υπόσχεση για το άμεσο μέλλον. Υπάρχει η ελπίδα τα νέα ξενοδοχεία να φέρουν φως και ζωή εκεί όπου σήμερα βασιλεύουν η εγκατάλειψη και ο φόβος. Αλλά η Σταδίου χρειάζεται και κάτι περισσότερο: χρειάζεται ένα άμεσο σχέδιο ανάταξης με οικονομικά κίνητρα και αναπλάσεις μικρής κλίμακας που θα κάνουν αμέσως τη διαφορά. Ισως δεν είναι τόσο πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν.

Πρώην ξενοδοχείο «Απόλλων»
Σταδίου 58 και Αιόλου 103
Ενα από τα ελάχιστα προπολεμικά κτίρια των Χαυτείων (1884), με τις δύο χαρακτηριστικές συμμετρικές όψεις στις οδούς Αιόλου και Σταδίου και τον πλούσιο νεοκλασικό διάκοσμο, φαίνεται ότι θα ξεκολλήσει από ένα τέλμα δεκαετιών. Θα φιλοξενήσει ξενοδοχειακή μονάδα 4 αστέρων, στο πλαίσιο επένδυσης που θα ξεπεράσει τα τρία εκατ. ευρώ.

Κατοικία Σούτσου
Σταδίου 47
Το καλοκαίρι του 2020 μια πυρκαγιά παραλίγο να το εξαφανίσει από τον χάρτη. Η ιστορική κατοικία του Αλέξανδρου Σούτσου, με ρίζες στον 19ο αιώνα, υπέστη αρκετές αλλά όχι ανυπολόγιστες ζημιές, με αποτέλεσμα να προχωρήσει τελικά το σχέδιο για τη μετατροπή του σε νέα έδρα του ταλαιπωρημένου Θεατρικού Μουσείου. Περιήλθε το 1894 στην Εθνική Πινακοθήκη και αποτελεί περιουσία του κληροδοτήματος Αλεξάνδρου Σούτσου.

Πρώην Fokas
Σταδίου 41
Το πενταώροφο διατηρητέο κτίριο που πριν από την κρίση φιλοξένησε το πολυκατάστημα Fokas θεωρείται ένα από τα «φιλέτα» του δρόμου καθώς καλύπτει επιφάνεια 8.453 τ.μ. Προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον της αλυσίδας Brown Hotels, που υπέβαλε και τη μοναδκή δεσμευτική προσφορά για τη μακροχρόνια ενοικίασή του. Οι αρχικές προθέσεις των επενδυτών ήταν η μετατροπή του ακινήτου σε μπουτίκ ξενοδοχείο πολυτελείας.

Στοά Αρσακείου
Σταδίου και Πεσμαζόγλου
Το πιο φιλόδοξο από όλα τα πρότζεκτ που βρίσκονται σε εξέλιξη στην οδό Σταδίου. Μέσα στον Μάιο αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του πρώτου αθηναϊκού food hall, που θα σημάνει ταυτόχρονα και την αναγέννηση της στοάς Αρσακείου που κάποτε στέγαζε τη Στοά του Βιβλίου, επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ. Μια σύγχρονη υπεραγορά μεσογειακής γαστρονομίας με το βλέμμα στραμμένο και στους ξένους επισκέπτες της πόλης.

Μέγαρο Εφεσίου
Σταδίου 28
Το μέλλον του επταώροφου μεσοπολεμικού μεγάρου, που φέρει την υπογραφή του αρχιτέκτονα Βασίλειου Τσαγρή, βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας επειδή στεγάζει τον κινηματογράφο «Αστορ». Μέχρι το 2012 στέγαζε το αγαπημένο βιβλιοπωλείο Κάουφμαν. Αν και ο διαγωνισμός του ΕΦΚΑ προβλέπει δύο επικρατούσες χρήσεις (τουριστικό κατάλυμα ή πολυκατάστημα) η πιθανότερη εκδοχή κλίνει υπέρ της πρώτης λύσης.

NYX Esperia Palace 
Hotel Athens
Σταδίου 22
Τον Μάιο θα ανοίξει ξανά τις πόρτες του το πρώην Esperia, αναβαθμισμένο (ως 5άστερο πλέον), με νέο εκμισθωτή (τον ισραηλινό όμιλο Fattal Hotels) και με ανανεωμένη αρχιτεκτονική εικόνα (Tsolakis Architects). Είχε κλείσει το 2010, ένα από τα πρώτα «θύματα» της δεκαετούς ύφεσης. Θα διαθέτει 212 πολυτελή δωμάτια και πισίνα «με θέα στην Ακρόπολη».

Κτίριο ΟΤΕ
Σταδίου 15
Ενα από τα πιο εντυπωσιακά «αποκτήματα» του ομογενούς επιχειρηματία Θεόδωρου Δουζόγλου,  το αναγνωρίσιμο κτίριο του ΟΤΕ δίπλα από την Παλαιά Βουλή πρόκειται να μετατραπεί σε ξενοδοχείο 5 αστέρων δυναμικότητας 91 δωματίων. Πρόσφατα, μάλιστα, εντάχθηκε στον αναπτυξιακό νόμο του 2016 ενώ το συνολικό ύψος της επένδυσης αναμένεται να ξεπεράσει τα 14 εκατ. ευρώ.

Πράσινο κτίριο γραφείων
Σταδίου και Ομήρου 2
Αυτές τις ημέρες αποκαλύπτεται η νέα πρόσοψη του κτιρίου γραφείων που κάποτε φιλοξενούσε την έδρα της ασφαλιστικής εταιρείας Φοίνιξ και πέρασε το 2018 στα χέρια της Grivalia και σήμερα ανήκει, λόγω συγχώνευσης, στο χαρτοφυλάκιο της Eurobank. Σύντομα θα αποδοθούν 4.650 τ.μ. πράσινων επαγγελματικών χώρων με την υπογραφή του γνωστού αρχιτεκτονικού γραφείου Τομπάζη. Θα διαθέτει πράσινη στέγη και αναμένεται να λάβει πιστοποίηση ενεργειακής απόδοσης σε υψηλό επίπεδο.

Πηγή: / ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Γυναίκες στο Σκοτάδι – Συναυλία με τις CHÓRES της Μαρίνα Σάττι

Τα “Σπουδαία Events” διοργανώνουν ένα μουσικό διήμερο στο σκοτάδι με τις εξαιρετικές φωνές του γυναικείου φωνητικού συνόλου CHÓRES, προκειμένου να στηρίξουν τη λειτουργία του Ανοικτού Κέντρου Διαμονής – “A Step Forward” των Γιατρών του Κόσμου.

Σε ακολουθία των sold out συναυλιών στο σκοτάδι με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη, την Νατάσσα Μποφίλιου, την Μαρία Παπαγεωργίου αλλά και τον stand-up comedian Γιώργο Χατζηπαύλου, τα «Σπουδαία Events» καλούν τις CHÓRES, την Δευτέρα 8 και Τρίτη 9 Μαΐου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης για δύο βραδιές σύνδεσης και μουσικής μαγείας.

Με αφορμή την μουσική παράσταση «Γυναίκες στο σκοτάδι», οι CHÓRES μας δήλωσαν:  «Πρόκειται για μια μοναδική μουσική εκδήλωση που αναδεικνύει τη δύναμη και την ανθεκτικότητα των γυναικών που αντιμετώπισαν ή αντιμετωπίζουν δύσκολες στιγμές στη ζωή τους. Η συναυλία είναι ένας εορτασμός της δύναμης και του θάρρους των γυναικών και μια υπενθύμιση ότι, ακόμη και στις πιο σκοτεινές στιγμές, υπάρχει πάντοτε η ελπίδα και η δυνατότητα για θεραπεία και υπέρβαση της αντιξοότητας».

Προπώληση Εισιτηρίων: https://www.ticketservices.gr/event/synavlia-sto-skotadi-me-tis-chores/

Facebook Event: https://www.facebook.com/events/220751847240133/220751857240132/

Info:

Ημερομηνία: Δευτέρα 8 & Τρίτη 9 Μαΐου 2023

Χώρος: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Ώρα έναρξης: 21.00

Τιμή Εισιτηρίων: 

Γενική Είσοδος: 17€ 

ΑμεΑ / Άνεργοι / Φοιτητές / Μαθητές: 14€

Καλλιτεχνική Διεύθυνση CHÓRES: Μαρίνα Σάττι

Μουσική Διδασκαλία – Διεύθυνση CHÓRES: Ειρήνη Πατσέα