Αρχική Blog Σελίδα 96

Αυτοψία του Δημάρχου Παλλήνης Χρήστου Αηδόνη σε αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου (ΦΩΤΟ)

Αυτοψία πραγματοποίησε ο Δήμαρχος Παλλήνης Χρήστος Αηδόνης σε αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου, την Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024, συνοδευόμενος από τον Αντιδήμαρχο Αθλητισμού Θάνο Οικονόμου.

smart
smart

Ο Δήμαρχος επιθεώρησε  αθλητικούς χώρους σε συνέχεια σχετικών υπομνημάτων που έλαβε από συμβούλους μηχανικούς, αλλά και εν όψει προγραμματισμένων συναντήσεων με τα αθλητικά σωματεία του Δήμου.

smart

Ο κ. Αηδόνης μετά το πέρας των επιθεωρήσεων δήλωσε: «Η κατάσταση των αθλητικών υποδομών μας είναι λυπηρή. Δεν είναι αυτές οι υπηρεσίες που θέλουμε να προσφέρουμε στους Δημότες και τους Συλλόγους μας.

Ο πολίτης βλέπει αναρτημένες ταμπέλες προϋπολογισμού εκατομμυρίων ευρώ και αναζητά κυριολεκτικά να βρει σε ποιο έργο αναφέρονται. Είναι σαφές πως για την προηγούμενη διοίκηση ο Αθλητισμός δεν ήταν προτεραιότητα. Οι τοπικές κοινωνίες μας, οι νέοι μας, πρέπει να έχουν χώρους σύγχρονους και ασφαλείς, χωρίς εκπτώσεις. Οι εικόνες είναι αποκαρδιωτικές και μιλούν από μόνες τους. Αυτό αλλάζει».

smart
smart
smart

PRIVATE & YACHT CHEFFING – Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για επαγγελματίες της εστίασης στην Αθήνα

Στο πλαίσιο των ετήσιων εκπαιδευτικών δράσεων με τη φημισμένη σχολή École Ducasse, θα υλοποιηθεί στην Αθήνα στις 6 με 7 Φεβρουαρίου 2024, ένα καινοτόμο διήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για επαγγελματίες της εστίασης, με τίτλο «Private & Yacht Cheffing».

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, διοργανώνεται από το ΙΕΚ ΑΚΜΗ, με συντονισμό από την Gastronomy Essentials και με την υποστήριξη του INSETE, διασφαλίζοντας ότι οι συμμετέχοντες θα αποκομίσουν μία μοναδική εμπειρία εκπαίδευσης και ανταλλαγής γνώσεων.

Εισηγητής του προγράμματος θα είναι ο έμπειρος Γάλλος Chef Julian Mercier, Διευθυντής Εκπαίδευσης της παγκοσμίου φήμης σχολής Ecole Ducasse στο Παρίσι.

Ο Chef θα μοιραστεί με τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες στο πρόγραμμα τις τελευταίες τάσεις και τεχνικές στον κόσμο της γαστρονομίας, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην εξαιρετική εμπειρία του Private & Yacht Cheffing.

Η θεματολογία, μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνει:

Παρουσίαση δημιουργικού & σύγχρονου μενού, με παραδοσιακές συνταγές σε συνδυασμό με τα τοπικά προϊόντα, σύμφωνα με τη φιλοσοφία του Alain Ducasse.

Γευστικός εμπλουτισμός των προϊόντων σε κάθε στάδιο της προετοιμασίας (τεχνικές κοπής, μέθοδοι μαγειρέματος, καρυκεύματα κ.λπ.).

Ποιοτικός έλεγχος των προϊόντων.

Προσαρμογή τεχνικών και μεθόδων σερβιρίσματος, για μία πετυχημένη παρουσίαση ενός σύγχρονου μενού.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε: Chefs, Sous Chefs, Private Chefs, Yacht Chefs, Consulting Chefs, Α’ Μάγειρες, Προϊσταμένους, διευθυντές τμημάτων και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στον τομέα των τροφίμων.

Οι ενδιαφερόμενοι/ες που θέλουν να παρακολουθήσουν το διήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, “Private & Yacht Cheffing” μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή, συμπληρώνοντας τη σχετική φόρμα που θα βρουν στο link: https://www.eventora.com/el/Events/PRIVATEYACHTCHEFFING_2024

MEET YOUR CHEFJULIAN MERCIER

Σε όλη την μαγειρική του καριέρα ο Julian Mercier ανέλαβε σταδιακά ευθύνες με την εξέλιξη της εμπειρίας του. Σήμερα ως Διευθυντής εκπαίδευσης της École Ducasse, Executive Chef μεταδίδει στους φοιτητές μια εξαιρετική γνώση του κόσμου, του Alain Ducasse.

Ξεκίνησε ως commis chef στο εστιατόριο “Spoon Sanderson“, προσφέροντας διεθνή φαγητά στους θαμώνες στο Λονδίνο. Μέσα σε δύο χρόνια, είχε προαχθεί σε Junior SousChef. Στη συνέχεια, έγινε Δεύτερος SousChef στα εστιατόρια “Bar et Boeuf“, με αστέρι Michelin, στο Μονακό και “Au Spoon des Neiges” στην Ελβετία.

Συνέχισε να αναπτύσσεται υπό την καθοδήγηση της ομάδας Ducasse. Προτάθηκε ως SousChefστο “SpoonCarthage” στην Τυνησία και, ακολούθως, συνέβαλε στο άνοιγμα των εστιατορίων “Benoit“, που προσφέρει μοντέρνα μεσογειακή κουζίνα, και “Margaux” στο Ντουμπάι.

Μετά τις διεθνείς του επιτυχίες, ο Julian Mercier αποφάσισε να επιστρέψει στην πατρίδα του, εργαζόμενος στο κορυφαίο 5 αστέρων ξενοδοχείο “Hôtel Royal MonceauRaffles” ως ExecutiveSousChef επιφορτισμένος με τέσσερα εστιατόρια.

Τελικά, ανέλαβε το ρόλο του Executive Chef στο “Lafayette Gourmet” στις Galeries Lafayette, διαχειριζόμενος το άνοιγμα 12 σημείων πώλησης που προσφέρουν την καλύτερη επιλογή γλυκών και αλμυρών απολαύσεων του Παρισιού.

Έχοντας αποκτήσει μια τόσο πλούσια εμπειρία, ήρθε η ώρα για τον Julian να μοιραστεί το πάθος του με τους λάτρεις της κουζίνας και της ζαχαροπλαστικής που σπουδάζουν στην École Ducasse, όπου διορίστηκε ως Executive Chef.

Με συνολική πείρα 15 ετών εργασίας για τον Alain Ducasse σε διάφορα εστιατόρια σε όλο τον κόσμο, ο Chef Ducasse είναι πεπεισμένος, ότι ο Julian Mercier, είναι ο τέλειος πρέσβης, για να εκπαιδεύσει τους μάγειρες του μέλλοντος, μοιραζόμενος τη μοναδική του εμπειρία και φιλοσοφία.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Τύπος προγράμματος: Demonstration
Ημερομηνίες εκπαίδευσης: 6 & 7 Φεβρουαρίου 2024,
Ώρες εκπαίδευσης: 12 συνολικά (6 ώρες ανά ημέρα) 10:00 – 16:00
Χώρος διεξαγωγής: Πολυχώρος Olon Events – Κασσάνδρας & Καστοριάς, Βοτανικός, Αθήνα
Κόστος συμμετοχής: 320€ για Επιχειρήσεις – Μέλη ΣΕΤΕ και Επαγγελματίες που καλύπτουν μόνοι τους το κόστος
Διοργάνωση : IEK AKMI – ΙΕΚ ΑΚΜΗ
Συντονιστής : Gastronomy Essentials
Με την υποστήριξη του Insete

* Για περισσότερες πληροφορίες, σχετικά με το διήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Χάρη Χαραλαμπίδη, τηλ.: +30 6972444820, E-mail: [email protected], website: www.Cucina.gr

Η μεγάλη υπογειοποίηση της Αθήνας | Πού γίνεται, ποια συνοικία αλλάζει (VIDEO)

Προχωρούν οι εργασίες κατασκευής του υπογειοποιημένου τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στην περιοχή των Σεπολιών που θα αναβαθμίσει τόσο τον σιδηρόδρομο όσο και τη ζωή των κατοίκων.

Ειδικότερα, το έργο αφορά στην κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου με μήκος 2,36 χλμ. από τα οποία τα 1,91 χλμ. θα είναι υπογειοποιημένα. Θα ξεκινά από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη (ΧΘ 10+821) και θα καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες (ΧΘ 13+181) στη περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων όπου θα συναντά τον νέο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο.

Η σήραγγα θα περιλαμβάνει 4 γραμμές, έχοντας αφετηρία την οδό Σεπολίων και θα καταλήγει στην οδό Σιώκου με ενδιάμεση στάση την οδό Αγίου Μελετίου.

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη επίγεια, και κατασκευάζεται επί της υφιστάμενης ζώνης κυκλοφορίας-πρώτα ο Δυτικός διάδρομος που θα εξυπηρετεί την κίνηση των υπεραστικών συρμών και κατόπιν ο Aνατολικός που θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών.

Το έργο χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα απαιτητικό σε τεχνικό επίπεδο, καθώς το μέγιστο βάθος της σήραγγας θα είναι στα 19 μέτρα κάτω από το έδαφος, αλλά μόλις παραδοθεί θα αναβαθμίσει πλήρως τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, δεδομένου ότι θα προσφέρει την αναγκαία χωρητικότητα για την πύκνωση των δρομολογίων.

Παράλληλα, θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην αισθητική αναβάθμιση της περιοχής, κυρίως λόγω της ουσιαστικής ενοποίησης του συνόλου της έκτασης της οδού που μέχρι σήμερα είναι διαχωρισμένη από το «φράγμα» του σιδηροδρόμου και της απόδοσης στη γειτονιά μιας κεντρικής νησίδας με δένδρα, θάμνους και ελεύθερους χώρους αναψυχής.

Τέλος, θα καταστούν ασφαλέστερες οι διελεύσεις πεζών και οχήματων, και θα περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό ο θόρυβος από τη διέλευση των συρμών.

Πηγή: carandmotor.gr

Η Επίδραση των Κοινωνικών Δικτύων στις Αγορές μας

Τα κοινωνικά μέσα έχουν κατακτήσει μια ηγετική θέση στην καθημερινή ζωή μας, επηρεάζοντας όχι μόνο τον τρόπο που επικοινωνούμε, αλλά και τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε και αγοράζουμε προϊόντα. Η σχέση μεταξύ κοινωνικών μέσων και κατανάλωσης έχει εξελιχθεί σε μια συναρπαστική δυναμική, αναδεικνύοντας τη σημαντική επίδραση που έχουν οι ψηφιακές πλατφόρμες στις αγορές μας.

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των κοινωνικών μέσων είναι η δημιουργία και ενίσχυση κοινοτήτων. Οι χρήστες συνδέονται με άλλους χρήστες που μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα και αξίες. Στον κόσμο της κατανάλωσης, αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία εικόνων και τάσεων που επηρεάζουν τις αγοραστικές αποφάσεις. Οι χρήστες δεν αγοράζουν πλέον απλά προϊόντα, αλλά ενσωματώνουν τα προϊόντα αυτά στην ταυτότητά τους και στην εικόνα που θέλουν να παρουσιάσουν στο διαδίκτυο.

Η επίδραση των κοινωνικών μέσων στις αγορές εκτείνεται πέρα ​​από τη δημιουργία τάσεων. Η δυνατότητα συνεχούς επικοινωνίας με τους καταναλωτές παρέχει στις επιχειρήσεις την ευκαιρία να αλληλεπιδρούν άμεσα με το κοινό τους. Η παροχή πληροφοριών, η ανταλλαγή απόψεων και ο διάλογος με τους καταναλωτές διαμορφώνουν την εικόνα της εταιρείας και των προϊόντων της. Επιπλέον, η προώθηση προϊόντων μέσω κοινωνικών μέσων δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να φτάσουν σε ευρύτερο κοινό, εκμεταλλευόμενες την κοινοτική δύναμη που δημιουργούν οι πλατφόρμες αυτές.

Τα κοινωνικά μέσα έχουν επανασχεδιάσει το τοπίο της κατανάλωσης, δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα όπου οι αποφάσεις αγοράς δεν είναι απλά ατομικές, αλλά και κοινωνικές.

Η δύναμη της κοινότητας εκτείνεται επίσης στις κριτικές και τις αξιολογήσεις προϊόντων. Οι καταναλωτές αναζητούν συχνά τις απόψεις των άλλων χρηστών προτού κάνουν μια αγορά. Αυτή η διαφανής ανταλλαγή εμπειριών σχετικά με τα προϊόντα διαμορφώνει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και επηρεάζει την τελική τους απόφαση.

Εντούτοις, η σχέση ανάμεσα στα κοινωνικά μέσα και την κατανάλωση δεν είναι απολύτως θετική. Η υπερβολική εκθετικότητα στις κοινωνικές πλατφόρμες μπορεί να οδηγήσει σε συγκρίσεις, ανταγωνισμό και ανασφάλεια μεταξύ των καταναλωτών. Επιπλέον, η διάχυτη παρουσία διαφημίσεων μπορεί να οδηγήσει σε κούραση και ανοχή από τους χρήστες.

Συνολικά, τα κοινωνικά μέσα έχουν επανασχεδιάσει το τοπίο της κατανάλωσης, δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα όπου οι αποφάσεις αγοράς δεν είναι απλά ατομικές, αλλά και κοινωνικές. Οι εταιρείες που καταφέρνουν να συνδυάσουν την αυθεντικότητα, τη συμμετοχή στην κοινότητα και τη δημιουργία σχέσεων με τους καταναλωτές μέσω των κοινωνικών μέσων, βρίσκονται στο επίκεντρο της σύγχρονης καταναλωτικής εμπειρίας.

 

Πηγή: Νικόλαος Μπόγιογλου / ΙΝΚΑ

Εντυπωσιακά πλάνα από τα έργα στην Παραλιακή (VIDEO)

Οι εργασίες από την ΑΒΑΞ ξεκίνησαν τον Μάιο του 2022 και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2025. Μέσω της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος θα αναβαθμιστεί το οδικό δίκτυο της πόλης, διασφαλίζοντας την ταχύτερη διέλευση των οχημάτων. Οι οδηγοί θα απολαμβάνουν νέες διόδους, ενώ οι πεζοί θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση στη θάλασσα.

Το υπογειοποιημένο τμήμα της Ποσειδώνος θα έχει μήκος 1,3 χιλιόμετρα, θα εκτείνεται από την παραλία του Αλίμου έως τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά και θα συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Το έργο αποτελεί τμήμα της μεγάλης επένδυσης /ανάπλασης της Lamda Development στο Ελληνικό.

 

Οταν ο Βαλλιάνος τα έβαλε με την Τράπεζα της Αγγλίας

Στις 12 Οκτωβρίου του 1887 ο Παναγής Βαλλιάνος, ηλικίας 73 ετών, έφυγε από το σπίτι του στο Basewater του Λονδίνου, μπήκε στην άμαξά του και πήγε στο γραφείο του στην οδό Broad 19, στο Σίτι, όπως έκανε κάθε μέρα τα τελευταία τριάντα χρόνια.

Η διάθεσή του δεν ήταν η καλύτερη, καθώς σκεφτόταν τις τελευταίες εξελίξεις. Μια δίκη στη Ρωσία, όπου ήταν ο μεγάλος αδελφός του Μαρής, είχε ταρακουνήσει την εταιρεία και επέφερε απότομη μείωση των αφίξεων των πλοίων με σιτηρά από την Αζοφική.

Το ισχυρότερο χτύπημα, όμως, υπήρξε ο θάνατος του νεαρότερου αδελφού του, Αντρέα, σε ηλικία 60 ετών τον Μάιο του 1887 στη Μασσαλία, όπου τον έθαψαν εκεί στα ξένα. Σκεφτόταν τις Κεραμειές της Κεφαλονιάς από όπου είχαν ξεκινήσει, όλοι τους ναυτικοί, και με τον μόχθο και τα καράβια τους έφτιαξαν μια αυτοκρατορία που έτριζαν τώρα τα θεμέλιά της.

Ευτυχώς που οι οκτώ ανιψιοί συνέχιζαν μαζί του. Ο Παναγής Βαλλιάνος ήταν μεγαλοεφοπλιστής, έμπορος και ένας από τους πολύ σημαντικούς εμποροτραπεζίτες του Σίτι, συγκρινόμενος με τους Σρόντερ και τους Ρότσιλντ του Λονδίνου.

Οταν πέθανε το 1902 η περιουσία των αδελφών Βαλλιάνου στη Ρωσία, στη Γαλλία και την Αγγλία εκτιμήθηκε σε 2 δισ. δολάρια (αξία 2022). Οταν πέθανε ο Αριστοτέλης Ωνάσης το 1975 άφησε κληρονομιά 2,7 δισ. δολάρια.

Οταν ο Βαλλιάνος τα έβαλε με την Τράπεζα της Αγγλίας-1
Το ατμόπλοιο «Σπύρος Βαλλιάνος» είχε πάντα ψηλά τη γαλανόλευκη. Ο οίκος των Βαλλιάνων είναι ένας από εκείνους που διαμόρφωσαν και εξέλιξαν χρηματοπιστωτικούς θεσμούς στα διεθνή οικονομικά κέντρα του 19ου αιώνα.

Δυσάρεστη έκπληξη

Οταν ο Παναγής Βαλλιάνος έφτασε στο γραφείο του, στις 12 Οκτωβρίου 1887, τον περίμενε ακόμη μια εξαιρετικά δυσάρεστη έκπληξη. Διαπίστωσε ότι μεταξύ 18 Φεβρουαρίου 1887 και 12 Οκτωβρίου 1887 υπήρχαν 43 πλαστές συναλλαγματικές που εμφανίζονταν να έχουν εκδοθεί από τον Γιώργο Βουτσινά στην Οδησσό και «τραβηχτεί» εις βάρος της Vagliano Bros για αποδοχή, εις διαταγήν της εταιρείας «Κ. Πετρίδη και Σία» στην Κωνσταντινούπολη.

Τις 43 αυτές πλαστές συναλλαγματικές ο εκπρόσωπος της εταιρείας «Κ. Πετρίδη» πήγε στην Τράπεζα της Αγγλίας και σε διάστημα οκτώ μηνών εισέπραξε σε μετρητά από τον «γκισέ», δηλαδή τον ταμία της Τράπεζας της Αγγλίας, το ποσό των 71.500 στερλινών για τα φορτία που υποτίθεται ο Πετρίδης είχε πωλήσει στον Γιώργο Βουτσινά. Αυτού του είδους η συναλλαγή ήταν η συνήθης πρακτική πληρωμής στο εμπόριο μεγάλων αποστάσεων και γινόταν στη βάση εμπιστοσύνης του εμπόρου που εξέδιδε τη συναλλαγματική.

Ομως, οι 43 συναλλαγματικές ήταν πλαστές, είχαν επινοηθεί από τον έμπιστο υπάλληλο του Παναγή Βαλλιάνου, Αντώνιο Ι. Γλύκα, ερήμην των Βουτσινά και Πετρίδη. Περαιτέρω ανακαλύφθηκε ότι ο Γλύκας είχε εμπλακεί σε τεράστιες κερδοσκοπίες στο χρηματιστήριο και για να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του είχε πλαστογραφήσει τις προαναφερθείσες συναλλαγματικές και είχε λάβει πληρωμές γι’ αυτές από τον λογαριασμό του Βαλλιάνου στην Τράπεζα της Αγγλίας, ποσού 71.500 στερλινών.

Το μέγεθος της απάτης ήταν τεράστιο, το ποσό αυτό σε σημερινά χρήματα ήταν αντίστοιχα των 8,5 εκατ. στερλινών. Ο Γλύκας συνελήφθη, κατά τη δίκη του ομολόγησε την ενοχή του για παραποίηση συναλλαγματικών και εμπορικών βιβλίων και καταδικάστηκε σε 10 χρόνια φυλάκιση.

Αγωγή κατά της τράπεζας

Η γνώση της τραπεζικής αγοράς οδήγησε τον Παναγή Βαλλιάνο να προσφύγει κατά της Τράπεζας της Αγγλίας για να ανακτήσει το ποσό των 71.500 στερλινών, συν τους τόκους. Ισχυρίστηκε πως το ποσό είχε εσφαλμένα χρεωθεί σ’ αυτόν από την Τράπεζα της Αγγλίας και ότι η πληρωμή των συναλλαγματικών οφειλόταν εντελώς σε αμέλεια της Τράπεζας της Αγγλίας, καθώς θα έπρεπε να ενημερωθεί προσωπικά και να του κοινοποιηθεί η καταβολή τόσο μεγάλων ποσών σε μετρητά από τον ταμία της Τράπεζας.

Η απάτη αυτή χτύπησε στην καρδιά του κύριου χρηματοπιστωτικού εργαλείου του διεθνούς εμπορίου, τις συναλλαγματικές. Συγκλόνισε την κοινότητα των εμποροτραπεζιτών του Σίτι, των οποίων η βασική δουλειά ήταν προσανατολισμένη γύρω από αυτό το μέσο των εμπορικών πιστώσεων. Ο Παναγής Βαλλιάνος προσέλαβε ένα από τα κορυφαία δικηγορικά γραφεία του Λονδίνου, το Hollams, son and Coward, σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα δικηγορικά γραφεία παγκοσμίως.

Η υπόθεση ήρθε για ακρόαση πρωτοδίκως στο Ανώτατο Δικαστήριο ενώπιον του δικαστή (Honorary Justice) Charles στις 27 Ιουνίου 1888. Ολοι οι υπάλληλοι της εταιρείας των αδελφών Βαλλιάνου εξετάστηκαν από τους έξι δικηγόρους και από τις δύο πλευρές. Η εξέταση του Παναγή Βαλλιάνου είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Αποκαλύπτει ότι ο Παναγής Βαλλιάνος, ένας εκατομμυριούχος και εξέχον μέλος των εμποροτραπεζιτών του Σίτι του Λονδίνου, δεν μπορούσε ούτε να διαβάσει ούτε να γράψει στα αγγλικά. Μπορούσε όμως να διευθύνει ένα πλήρως οργανωμένο γραφείο με όλα τα κατάστιχα, αλληλογραφία και έγγραφα γραμμένα στα αγγλικά και άλλες γλώσσες, σύμφωνα με όλες τις απαιτήσεις της αγγλικής νομοθεσίας.

Α.Τ.: Μπορείτε να διαβάσετε ο ίδιος ελληνικές επιστολές;

Π.Β.: Του Βουτσινά; Βεβαίως.

Α.Τ.: Μπορείτε να τις μεταφράσετε;

Π.Β.: Τι εννοείτε, στα αγγλικά;

A.T.: Ναι.

Π.Β.: Οχι.

Α.Τ.: Μπορείτε να διαβάσετε την αγγλική γραφή;

Π.Β.: Τη διαβάζω, αλλά πολύ λίγο. Δεν την καταλαβαίνω καλά. Πολύ μέτρια την καταλαβαίνω.

A.T.: Δεν μπορείτε να διαβάσετε την αγγλική γραφή σε αγγλικούς χαρακτήρες;

Π.Β.: Ποτέ δεν τη γράφω. Την αντιγράφω.

Α.Τ.: Δεν μπορείτε να γράψετε μόνος σας, αν και μπορείτε να αντιγράφετε;

Π.Β.: Μπορεί να είναι κάποιες λέξεις, και αν τις γράψω δεν είναι γράψιμο.

Α.Τ.: Αφήνετε τους υπαλλήλους σας να γράφουν στα αγγλικά;

Π.Β.: Ναι, τα διαβάζω ο ίδιος, αλλά για οτιδήποτε δεν καταλαβαίνω ρωτάω τον ανιψιό μου ή τους υπαλλήλους μου.

Οταν ο Βαλλιάνος τα έβαλε με την Τράπεζα της Αγγλίας-2
Λογιστικά στοιχεία της επιχείρησης των αδελφών Βαλλιάνου. Ο Παναγής, ο Μαρής και ο Αντρέας Βαλλιάνος ξεκίνησαν ναυτικοί από τις Κεραμειές της Κεφαλονιάς και έφτιαξαν μια αυτοκρατορία. Φωτ. ΑΡΧΕΙΟ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΑΣ

«Αυτός ο Λεβαντίνος..»

Η υπόθεση «Vagliano Bros vs Bank of England» εκδικάστηκε τρεις φορές από δεκαοκτώ δικαστές. Η πρώτη δίκη έγινε στο Ανώτατο Δικαστήριο όπου ο δικαστής Charles διέταξε την Τράπεζα της Αγγλίας να επιστρέψει στον Βαλλιάνο ολόκληρο το ποσό, μαζί με τους τόκους και τα δικαστικά έξοδα. Την απόφαση αυτή έλαβε σύμφωνα με το κοινό δίκαιο (Common Law), με βάση την απόφαση της υπόθεσης Robarts κατά Tucker (1851), λαμβάνοντας υπόψη ότι η Τράπεζα δεν είχε το δικαίωμα να χρεώσει τον λογαριασμό του με τέτοιες πληρωμές χωρίς να τον ειδοποιήσει.

Η απόφαση του δικαστή Charles έφερε θύελλα. Πώς ήταν δυνατόν ένας ξένος να προσβάλει την Τράπεζα της Αγγλίας και να κερδίζει μια τέτοια υπόθεση; Προκάλεσε αντιδράσεις συγκαταβατικού χαρακτήρα. Ενδεικτική είναι η επιστολή του Roger de Q. Quiency προς τον διοικητή της Τράπεζας της Αγγλίας, στις 5 Νοεμβρίου 1888: «Δεν μπορώ συνολικά να συμφωνήσω με τον δικαστή Charles… δεν μου αρέσει να επιτρέπεται σε αυτόν τον Λεβαντίνο να προξενεί προβλήματα στην Τράπεζα για τη ζημία που προήλθε από δική του αμέλεια ή από άστοχη εμπιστοσύνη».

Η Τράπεζα πήγε την υπόθεση στο Εφετείο για μια δεύτερη δίκη. Αυτή ήταν μια έφεση προς την απόφαση του δικαστή Charles. Η υπόθεση εκδικάστηκε στο Εφετείο από έξι δικαστές και η δικαστική απόφαση εκδόθηκε στις 21 Μαΐου 1889. Κι αυτή ήταν επίσης υπέρ του Βαλλιάνου, όπου πέντε δικαστές συμφώνησαν με τον δικαστή Charles και ένας μόνον ήταν εναντίον. Η τελεσιδικία έγινε όμως την τρίτη φορά, όταν η Τράπεζα της Αγγλίας έκανε αίτηση αναιρέσεως κατά της αποφάσεως του Εφετείου στη Βουλή των Λόρδων. Η τελική απόφαση πάρθηκε από οκτώ δικαστές από τη Βουλή των Λόρδων. Αυτή τη φορά πέντε δικαστές ήταν εναντίον του Βαλλιάνου και δύο υπέρ του. Ετσι, στην τελευταία δίκη, η Τράπεζα της Αγγλίας κέρδισε την υπόθεση και ο Παναγής Βαλλιάνος έχασε τα χρήματά του.

Οι συνέπειες

Το νομικό σώμα χωρίστηκε στις απόψεις του και εξέδιδε διαφορετικές γνωμοδοτήσεις, καθώς διαπιστώθηκε ότι η υπόθεση ήταν χωρίς προηγούμενο και εμπλέκονταν νομικά ζητήματα μείζονος σημασίας. Η δικαστική υπόθεση πήρε μεγάλη δημοσιότητα στον Τύπο της εποχής. Μέσα στους κύκλους του Σίτι προσέλκυσε έντονες συζητήσεις, καθώς αφορούσε τις συναλλαγματικές, το «ψωμοτύρι» των εμποροτραπεζιτών.

Η σημασία της υπόθεσης του Βαλλιάνου έγκειται στο γεγονός ότι αφορούσε τους ευρύτερους κανόνες του δικαίου, κατά πόσον οι δικαστές θα ακολουθούσαν τον προϊσχύοντα νόμο, το κοινό δίκαιο ή τον νέο κώδικα, τον νόμο περί συναλλαγματικών. Και το διακύβευμα πίσω από τις διαφορετικές απόψεις ήταν η ευθύνη των τραπεζών για το θέμα των συναλλαγματικών.

Ο κανόνας του κοινού δικαίου ήταν αυστηρότερος για τις τράπεζες· τις θεωρούσε τις τράπεζες, τους πληρωτές ως εγγυητές. Η υπόθεση Βαλλιάνου έχει γίνει μια κλασική περίπτωση για τις συναλλαγματικές που βρίσκεται μέχρι σήμερα σε όλα τα περί δικαίου συγγράμματα και στις μελέτες που αφορούν τον νόμο περί συναλλαγματικών.

Ο οίκος των Βαλλιάνων είναι κλασικό παράδειγμα ενός διεθνούς εμπορικού οίκου εμπλεκόμενου εκτός του εμπορίου και της ναυτιλίας με την εμποροτραπεζική πρακτική, από εκείνους που διαμόρφωσαν και εξέλιξαν χρηματοπιστωτικούς θεσμούς στα διεθνή οικονομικά κέντρα του δεκάτου ενάτου αιώνα. Η διεθνής ισχύς των εμπορικών οίκων της ελληνικής Διασποράς έχει βαθιές ρίζες, πολύ βαθύτερες από ό,τι γνωρίζουμε, στη δημιουργία της παγκόσμιας οικονομίας του εικοστού αιώνα.

Οι Ελληνες και η θάλασσα

Το Κέντρο Ναυτιλιακής Ιστορίας του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών (www.ims.forth.gr) και η «Καθημερινή» παρουσιάζουν άγνωστες πτυχές της πορείας των Ελλήνων στο «θαλάσσιο επιχειρείν», από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.

Η κ. Τζελίνα Χαρλαύτη (Κέντρο Ναυτιλιακής Ιστορίας, Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών-ΙΤΕ) είναι καθηγήτρια Πανεπιστημίου Κρήτης.

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Νέος, δυναμικός, Χριστιανός Ορθόδοξος, Εβραίος, γκέι… Σκιαγραφώντας τον Πρωθυπουργό της Γαλλίας, Γκαμπριέλ Αττάλ

Στις 9 Ιανουαρίου, ο Πρόεδρος της Γαλλίας Eμανουέλ Μακρόν διόρισε Πρωθυπουργό τον τριαντατετράχρονο Γκαμπριέλ Αττάλ. Για άλλη μια φορά, o Ε. Μακρόν καινοτόμησε.  Ήδη, τον Μάιο του 2022, με την επανεκλογή του, είχε τοποθετήσει την Ελιζαμπέτ Μπορν ως Πρωθυπουργό, μια τεχνοκράτισσα και αυστηρή γυναίκα που διεκπεραίωσε, μεταξύ άλλων, τη δύσκολη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού.

Για το δεύτερο μισό της θητείας του (που λήγει το 2027) επέλεξε τη νεότητα, τον δυναμισμό, το σύμβολο επί της ουσίας μιας σύγχρονης Γαλλίας. Ο Γκαμπριέλ Αττάλ γίνεται έτσι ο νεότερος Πρωθυπουργός που έχει γνωρίσει ποτέ η χώρα και ο πρώτος ανοιχτά ομοφυλόφιλος που αναλαμβάνει τη θέση αυτή.

Γκαμπριέλ Αττάλ: ο καλός και επίμονος μαθητής.

Γεννήθηκε στις 16 Μαρτίου 1989 στα προάστια του Παρισιού σε μια ευκατάστατη οικογένεια. Ο πατέρας του, ο Ιβ Αττάλ, παραγωγός ταινιών, ήταν τυνησιακής και αλσατικής εβραϊκής καταγωγής. Πέθανε από καρκίνο το 2015. Η μητέρα του, Μαρί ντε Κουρίς, είναι ρωσοελληνικής ορθόδοξης καταγωγής και προέρχεται από αριστοκρατική οικογένεια. Εργάζεται επίσης στον τομέα της παραγωγής. Έχει πολύ στενές σχέσεις με τον γιο της και δεν δίστασε μάλιστα στο παρελθόν να τον στηρίξει ανοιχτά, όταν έπεσε θύμα ομοφοβικών απειλών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο Γκαμπριέλ Αττάλ μεγάλωσε στο Παρίσι και σπούδασε στο διάσημο ιδιωτικό σχολείο Ecole Alsacienne. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Panthéon-Assas και έπειτα απέκτησε μεταπτυχιακό στη Δημόσια διοίκηση στο Ινστιτούτο Πολιτικών Σπουδών του Παρισιού (Institut d’ Εtudes Politiques de Paris). Σχολή από την οποία έχουν περάσει οι μεγαλύτεροι πολιτικοί της Γαλλίας!

Το 2006, σε ηλικία μόλις 18 ετών, γράφτηκε στο Σοσιαλιστικό Κόμμα, στο οποίο παρέμεινε μέχρι το 2016. Συμμετείχε στην εκστρατεία της Σεγκολέν Ρουαγιάλ κατά του Νικολά Σαρκοζί το 2007 και έγινε σύμβουλος, κατά τη διάρκεια της θητείας του Φρανσουά Ολλάντ (2012-2017), της Υπουργού Υγείας Μαρισόλ Τουρέν. Παράλληλα, εξελέγη δημοτικός σύμβουλος στη Vanves, ένα εύπορο προάστιο της πρωτεύουσας.

Το 2016, εγκατέλειψε τους υπό διάλυση σοσιαλιστές και προσχώρησε στο νέο κόμμα που ίδρυσε ο ανερχόμενος Εμανουέλ Μακρόν. Από τους πρώτους και σταθερούς υποστηρικτές του, ο Γ. Αττάλ εξελέγη βουλευτής στις εκλογές του 2017 και ορίστηκε εκπρόσωπος του κόμματος του προέδρου (La République en Marche) το 2018. Την ίδια χρονιά, μετά τη συμμετοχή του σε διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα, πήρε τη θέση του Υφυπουργού Παιδείας και Νεολαίας. Στις βουλευτικές εκλογές του 2022, ένα μήνα μετά την επανεκλογή του προέδρου Μακρόν, επανεξελέγη βουλευτής και ορίστηκε Υπουργός Δημοσίων Δράσεων και Προϋπολογισμού στην κυβέρνηση της  Ελιζαμπέτ Μπορν.

Τον Ιούλιο του 2023, ο πιστός στρατιώτης του Γάλλου προέδρου διορίζεται Υπουργός Παιδείας και Νεολαίας. Γιατί αναλαμβάνει αυτό το Υπουργείο; Πρώτον, ο Μακρόν τον εμπιστεύεται, δεύτερον, έχει εμπειρία στα θέματα εκπαίδευσης και τρίτον έχει καλή δημοτικότητα για το πιο δύσκολο Υπουργείο! Εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια οι εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται και το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα βρίσκεται σε πλήρη αποσύνθεση: παραιτήσεις, ανεπαρκείς μισθοί, βία στα σχολεία, πενιχρά αποτελέσματα στο διεθνές πρόγραμμα PISA κτλ. Η προτεραιότητα του Υπουργού είναι λοιπόν να καθησυχάσει τους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο ενός υγιούς διαλόγου και να καταπολεμήσει με κάθε τρόπο τη βία. Πολύ γρήγορα απαγορεύει τη χρήση της αμπάγιας (παραδοσιακό γυναικείο αραβικό ένδυμα) στα σχολεία. Στις 9 Ιανουαρίου, όταν ο Μακρόν του προσφέρει επίσημα τη θέση του Πρωθυπουργού, ορισμένα συνδικάτα εκπαιδευτικών διαμαρτύρονται για το σύντομο χρονικό διάστημα που έμεινε στο Υπουργείο Παιδείας (6 μήνες), καθώς είχε υποσχεθεί να προβεί σε διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις. Ο νέος «locataire de Matignon» (ένοικος του πρωθυπουργικού μεγάρου του Ματινιόν) δήλωσε βέβαια ότι « θα βρίσκεται πάντα στο πλευρό των εκπαιδευτικών».

Στις 9 Ιανουαρίου 2024, την επομένη της παραίτησης της Ελιζαμπέτ Μπορν, ο τριαντατετράχρονος Γκαμπριέλ Αττάλ ορίζεται λοιπόν Πρωθυπουργός. Ο Πρόεδρος Μακρόν τον επέλεξε, επειδή είναι νέος, πλέον έμπειρος, πιστός και εργατικός. Επιπλέον, η γαλλική κοινή γνώμη φαίνεται να τον συμπαθεί. Επιπροσθέτως, εκτιμάται πολύ από την Μπριζίτ Μακρόν, την Πρώτη Κυρία.  Είναι τέλος, το σύμβολο της σημερινής Γαλλίας που θέλει να προωθήσει ο Ε. Μακρόν: της αξιοκρατίας, της πολυπολιτισμικότητας και της προόδου. Ο Γ. Αττάλ  είναι ανοιχτά ομοφυλόφιλος και είχε υπογράψει μέχρι πρότινος σύμφωνο συμβίωσης  με τον Στεφάν Σεζουρνέ, ευρωβουλευτή και γενικό γραμματέα του προεδρικού κόμματος. Αν και έχει μιλήσει ανοιχτά για την ομοφυλοφιλία του, ο Πρωθυπουργός δεν θέλησε ποτέ να δώσει λεπτομέρειες για τη σχέση του. Σε κάθε περίπτωση, το ζευγάρι χώρισε πρόσφατα ενώ παράλληλα ο Στεφάν Σεζουρνέ διορίστηκε Υπουργός Ευρώπης και Εξωτερικών στην κυβέρνηση Αττάλ.

Ορισμένοι λένε ότι ο  πρόεδρος Μακρόν προετοιμάζει τον διάδοχό του για το 2027. Ο Γ. Αττάλ λοιπόν  για την Προεδρία; Θα είναι έτοιμοι οι Γάλλοι να ψηφίσουν έναν ορθόδοξο, εβραίο και κυρίως γκέι; Είναι η γαλλική κοινωνία έτοιμη; Ίσως. Σίγουρα όμως το δυνατό χαρτί του Γάλλου προέδρου θα πρέπει να αντιμετωπίσει τους συντηρητικούς, οι οποίοι είναι ακόμα αρκετά ισχυροί. Βέβαια, μέχρι το 2027 πολλά μπορούν να συμβούν.

Προς το παρόν, ας δούμε πώς θα κυβερνήσει τη χώρα του Σαρλ ντε Γκωλ, γιατί βρίσκεται σε μια δύσκολη περίοδο: πολιτική ένταση, οικονομική στασιμότητα, ισλαμισμός, κρίση του εκπαιδευτικού συστήματος… Έχει και να διοργανώσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες το καλοκαίρι!


*Αναστάσιος ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΑΣ
Καθηγητής, Ιστορικός, Συγγραφέας  
Στα ίχνη των Εβραίων της Ελλάδας (Ψυχογιός, 2022)
Enseignant, Historien, Conférencier
Sur les traces des Juifs de Grèce (VA Editions, 2023)
La Shoah. L’obsession de l’antisémitisme depuis le XIXe siècle (Bréal, 2020)
Teacher, Historian, Lecturer
In the Footsteps of the Jews of Greece (Vallentine Mitchell, 2024)

Γιατί τo χιόνι κάνει τόσο καλό στην ψυχική μας υγεία

Χωρίς καμία αμφιβολία και παρά το όποια προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει μια πυκνή χιονόπτωση, το χιόνι προσφέρει δεκάδες καλά στην υγεία μας. Κυρίως στην ψυχική μας υγεία και ταυτόχρονα στην ευτυχία μας.

Τα μικρά παιδιά πλημμυρίζουν από χαρά, αλλα και εμείς οι μεγαλύτεροι όταν βλέπουμε να χιονίζει το πρώτο που κάνουμε είναι να χαμογελάμε και δεν βλέπουμε την ώρα να τρέξουμε, να περπατήσουμε και να παίξουμε στα χιονισμένα τοπία.

Οι θετικές επιπτώσεις του χιονιού

Το χιόνι, λοιπόν, έχει μερικά απίστευτα θετικά αποτελέσματα και μας προσφέρει μοναδικές εμπειρίες.

Ο ήχος της σιωπής. Οι πιθανότητες είναι ότι έχετε βιώσει την απίστευτη ησυχία όταν βγαίνετε σε ένα φρεσκοκαλυμμένο χιονισμένο τοπίο. Δεν είναι στη φαντασία μας. Στην πραγματικότητα, έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Κεντάκι μελέτησε τις ακουστικές ιδιότητες του χιονιού και διαπίστωσε ότι απορροφά έως και το 60% του ήχου – έτσι η αίσθηση γαλήνης και ηρεμίας που προέρχεται από τα χιονισμένα περιβάλλοντα είναι πραγματική – οδηγώντας στην απόλυτη ησυχία.

Αλλά ακριβώς όπως μειώνουν τους θορύβους του φόντου, οι χιονισμένες μέρες μπορούν επίσης να ενισχύσουν τους ήχους της φύσης όπως το ράγισμα ενός δέντρου στο κοντινό δάσος ή το κελάηδισμα των πουλιών. Σύμφωνα με μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Sussex, όταν οι άνθρωποι ακούν ήχους της φύσης βιώνουν μεγαλύτερη δραστηριότητα στα μέρη του εγκεφάλου τους που είναι υπεύθυνα για ξεκούραση και χαλάρωση. Και αυτά είναι πιο έντονα για τους ανθρώπους που είναι πιο αγχωμένοι.

Η τόνωση της δραστηριότητας. Εκτός από τις ήρεμες επιρροές του, το χιόνι συνδέεται επίσης με την ευτυχία λόγω της δραστηριότητας που οδηγεί. Είναι αλήθεια ότι η άσκηση οδηγεί στην ευτυχία, αλλά τα αθλήματα στο χιόνι, ειδικότερα, έχουν θετικά αποτελέσματα. Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο Yonsei διαπίστωσε ότι όταν οι άνθρωποι έκαναν snowboard ή σκι, ανέφεραν μεγαλύτερη ευχαρίστηση, δέσμευση και ικανοποίηση.

Η ζωντάνια του εξωτερικού χώρου. Η αναζήτηση ενός χιονισμένου περιβάλλοντος μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να νιώσετε πιο ζωντανοί. Σύμφωνα με έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ, όταν οι άνθρωποι περνούσαν περισσότερο χρόνο στη φύση ένιωθαν μεγαλύτερη ζωτικότητα και βελτιωμένη ανθεκτικότητα και σωματική υγεία. Ακόμη και 20 λεπτά την ημέρα στη φύση τους βοήθησαν να αισθάνονται πιο ενεργητικοί και πιο θετικοί.

Η ποικιλία των προορισμών. Η εύρεση χιονισμένων χώρων μπορεί επίσης να συμβάλει στην ευτυχία και την ψυχική σας υγεία, επειδή προσφέρει ποικιλία εμπειριών. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης διαπίστωσαν ότι όταν οι άνθρωποι είχαν μεγαλύτερη ποικιλία δραστηριοτήτων και εμπειριών, είχαν καλύτερη διάθεση και ένιωθαν πιο ευτυχισμένοι.

Η φύση, λοιπόν, αναμφίβολα σχετίζεται με την ευτυχία και τη θετικότητά μας. Ερευνητές στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης ανέλυσαν για παράδειγμα 31.500 φωτογραφίες σε 185 χώρες, οι οποίες ανέβηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αυτές που αντικατοπτρίζουν τη φύση συσχετίστηκαν σημαντικά με τη χαρά. Επομένως, όλοι μας πρέπει να απολαμβάνουμε το χιόνι.

Επίσης το χιόνι απελευθερώνει τις αναστολές μας, όπως είπαμε και πιο πάνω. Πολλοί ενήλικες αναφέρουν ότι η χιονόπτωση είναι ένα από εκείνα τα γεγονότα που τους επιτρέπουν να παίζουν «σαν παιδιά» σε εξωτερικούς χώρους, μόνο και μόνο για να βγουν έξω και να διασκεδάσουν με μη συνειδητοποιημένο τρόπο. Και είναι αλήθεια, όλοι μας το έχουμε κάνει.

Το χιόνι μας δίνει μια συναισθηματική ώθηση. Το χιόνι μας προσφέρει επίσης ένα διάλειμμα από τη ρουτίνα, μας επιτρέπει να παίξουμε και να απολαύσουμε τη στιγμή γιατί ξέρουμε ότι είναι προσωρινό.

Λίγη νοσταλγία μπορεί να μας κάνει πολύ καλό. Την ίδια στιγμή έρευνα ψυχολόγων από την Κίνα, πρότεινε ότι οι νοσταλγικές σκέψεις θυμίζουν στους ανθρώπους τους κοινωνικούς δεσμούς τους και το χιόνι μας προσφέρει μια πιο αισιόδοξη ματιά στη ζωή.

Ας παραμερίσουμε, λοιπόν, την μουρμούρα και ας απολαύσουμε όσο μπορούμε το δώρο της φύσης που δεν είναι άλλο από το χιόνι, πάντα με προσοχή, κατάλληλο ρουχισμό και χωρίς τραυματισμούς.

Πηγή:  healthstat.gr

«Ο Μαγικός Αυλός» στο θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

Έναρξη παραστάσεων 4 Φεβρουαρίου

Η δύναμη της αγάπης , της αλήθειας, της αυταπάρνησης και του ηρωισμού σε δύο πράξεις.

Αγαπημένο έργο του Wolfang Amadeus Motsart σε λιμπρέτο Emanouel Schikaneder.Είναι Η τελευταία όπερα που έγραψε ο μεγάλος συνθέτης. Το λιμπρέτο εκφράζει με συμβολικό τρόπο τα ανθρώπινα ιδεώδη του ΕυρωπαΪκού Διαφωτισμού  τα οποία όμως παραμένουν πάντα επίκαιρα!!!

Η μουσική του Μαγικού Αυλού έχει τη δύναμη να ανοίγει δρόμους να καθοδηγεί και να αλλάζει προς το καλύτερο τη μοίρα και τις ζωές των ανθρώπων!!!

Ο Μαγικός Αυλός  είναι ένα όμορφο παραμύθι, το οποίο προσεγγίζει την πραγματικότητα !

Ένα έργο γεμάτο από πλούσια συναισθήματα, όμορφες εικόνες, κοστούμια, σκηνικά, φωτισμούς, σπαθογραφίες, μουσική και τραγούδια!! Ένας  ύμνος στην φαντασία και στα ευχάριστα όνειρα, που  κάνει τα παιδιά να ονειρεύονται, να μάχονται, να ελπίζουν…….

Είναι η ιστορία του Πρίγκιπα Ταμίνο ο οποίος προσπαθεί να ελευθερώσει την πριγκίπισσα Παμίνα , την μητέρα της  Βασίλισσα της Νύχτας  , τον Βασιλιά Σαράστρο αλλά και ολάκερη την πολιτεία από Μονόστατο  τον μάγο! Σε αυτή του την προσπάθεια πολύτιμη βοήθεια προσφέρει ο Παπαγγένο – (άνθρωπος –πουλί)  με τον Μαγικό Αυλό του!!

Το έργο είναι διαδραστικό, διότι τα παιδιά έχουν πάντα  την επιθυμία να επεμβαίνουν υπέρ του καλού και του δίκαιου.

Διασκευή &  Σκηνοθεσία   Τούλα Ζαχαριουδάκη

Μουσική    Μιχάλης Τρανουδάκης

Διδασκαλία Νοηματικής – Φιλικά-  Γιάννης Ζουγανέλης

Σκηνικά   Παύλος Καρακασίδης

Κοστούμια   Βεστιάριο της Ονειροπόλησης

Κινησιολογία & Χορογραφίες    Αντιγόνη Γλυκού

Σπαθογραφίες    Παντελής Μαρτίνος

Φωτισμοί    Θανάσης Λεφάκης

Ηχοληψία & ειδικά Εφφέ    Γιώργος Γουρνάς

Παίζουν οι ηθοποιοί:

ΜΟΝΟΣΤΑΤΟΣ ο Παντελής Μαρτίνος, ΠΑΠΑΓΓΕΝΟ ο Κωνσταντίνος Τσιάκος, ΤΑΜΙΝΟ ο Ιούλιος Καίσαρας Αθανασίου και ο Αλέξανδρος Μικελής , ΠΑΜΙΝΑ η Κατερίνα Κλαυδιανού ,  ΠΑΠΑΓΓΕΝΑ η Ειρήνη Kαζαντζόγλου,                         ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ η Αλεξία  Ξυγάλα και ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΣΑΡΑΣΤΡΟ  ο Δημήτρης Πρωτογεράκης.

Το έργο θα συναρπάσει τα παιδιά, θα τα κάνει να διασκεδάσουν, να ονειρευτούν, να συγκινηθούν, να γελάσουν, να περάσουν όμορφα…

Η παράσταση απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3 έως 13 ετών ! αλλά και σε ολόκληρη την οικογένεια!!!

Η σκηνοθετική γραμμή έλαβε υπόψη και σεβάστηκε διακριτικά τους κανόνες της εκπαιδευτικής διαπαιδαγώγησης.

Η διάρκεια της παράστασης είναι 100 λεπτά μαζί με ένα διάλειμμα 10 λεπτών.

Οι παραστάσεις θα ξεκινήσουν 4 Φεβρουαρίου και θα πραγματοποιούνται

κάθε Κυριακή 11.00 το πρωί και 3 το μεσημέρι  τιμή εισιτηρίου 13 Ευρώ – γενική είσοδος –

και καθημερινά για σχολεία και συλλόγους –με ειδικές τιμές-.

Τηλ. Επικοινωνίας: 6981017808, 210-6046926.

Δημόσιες σχέσεις &  Υπεύθυνη επικοινωνίας: Μαργαρίτα Δρούτσα [email protected] – 6942065888

Προπώληση εισιτηρίων more.com

https://www.more.com/theater/children/o-magikos-aylos/

Η «Τρύπα της Μοίρας» – Η υπόγεια στοά στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο

Στην ανατολική του ημικυκλίου της σφενδόνης υπάρχει μια υπόγεια δίοδος η οποία οδηγεί στο πίσω μέρος του σταδίου, επί της οδού Αρχιμήδους.
Η δίοδος αυτή μήκους 57 μέτρων διανοίχθηκε το 330-329 π.Χ. στην εποχή του Λυκούργου.
Ανήκε στον ιδιώτη Δεινία ο οποίος το παραχώρησε στην πόλη των Αθηνών χωρίς αντάλλαγμα.

Είναι το μοναδικό κομμάτι του αρχαίου σταδίου που διατηρείται μέχρι σήμερα.

Ήταν διακοσμημένη με μαρμάρινα και χρυσά αγάλματα και Δωρικούς κίονες και μέσα από αυτήν εισέρχονταν στο στίβο οι διαγωνιζόμενοι αθλητές, επίσης στη ρωμαϊκή εποχή όταν το στάδιο είχε μετατραπεί σε αρένα για μονομαχίες από εκεί περνούσαν άγρια ζώα και αθλητές.

Επίσης κυριαρχούσαν φήμες ότι εκεί κατοικούσαν οι τρεις Μοίρες, εκεί γινόντουσαν και τα “Μαντολόγια” τελετουργίες προσφορές κτλπ από Αθηναίες οι οποίες πίστευαν ότι με την βοήθεια αοράτων δυνάμεων θα είχαν μια ευτυχισμένη οικογενειακή και συζυγική ζωή .

Λέγεται ότι η τελετουργία γινόταν με μυστικότητα για να μην πάρει κανείς είδηση, γι’αυτό τον λόγο τις εισόδους φύλαγαν ηλικιωμένες γυναίκες και εμπόδιζαν τον οποιονδήποτε να πλησιάσει.

Ωστόσο, μόλις ο Θεοδόσιος Α’ απαγόρευσε να γίνονται στο στάδιο αγώνες, το Καλλιμάρμαρο καταστράφηκε ολοσχερώς κι έχασε τη μαρμάρινη επένδυσή του (που χρησιμοποιήθηκε για κατασκευαστούν νεότερα κτίρια).

Σταδιακά επιχωματώθηκε αφήνοντας ένα κενό ανάμεσα σε δύο λόφους, μέχρι που ο Γερμανός αρχιτέκτονας ERNST ZILLER άρχισε τις ανασκαφές το 1869.

Πώς επεκτείνεται ο προαστιακός, πού μπαίνουν οι μετροπόντικες

0

Μπαίνουν στις ράγες τα έργα για την επέκταση του Προαστιακού στη Δυτική Αττική, όπου θα βγάλει από τη μεταφορική απομόνωση την Ελευσίνα, τα Μέγαρα, τον Ασπρόπυργο, τη Νέα Πέραμο. Ενώ η Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας βρίσκεται σε φάση υλοποίησης, αναμένοντας τη βύθιση και του δεύτερου μετροπόντικα το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου, η επόμενη εν αναμονή επέκταση είναι και αυτή στα δυτικά από την Ανθούποληπρος το Ίλιον.

Σήμερα, η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα βρεθεί στα Μέγαρα, στο εργοτάξιο του έργου της αναβάθμισης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής που θα ενώνει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα, αποτελώντας έναν νέο κλάδο του Προαστιακού της Αθήνας. Οι υπογραφές με την ανάδοχο ΜΕΤΚΑ (Όμιλος Μυτιληναίου) έπεσαν λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων και οι μηχανές μπαίνουν στο φουλ, καθώς το έργο, προϋπολογισμού 132,61 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η νέα προαστιακή γραμμή θα πατά στον διάδρομο της παλιάς μετρικής γραμμής του ΟΣΕ προς Πελοπόννησο, συνδέοντας και μεγάλες βιομηχανικές μονάδες, όπως ΕΛΠΕ, Motoroil, Fulgor, Sulphur. Πρόκειται για ένα έργο που θα δώσει ανάσα στις μετακινήσεις κατοίκων και εργαζομένων σε σημαντικές βιομηχανικές και εμπορευματικές ζώνες της Αττικής.  Η γραμμή, μήκους 34,6 χλμ., θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα.

Θα κάνει στάση σε: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργο, Νέα Πέραμο, Μέγαρα (ΣΓΥΤ), ενώ με την προαίρεση μπαίνει στο κάδρο και ο Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων, με την κατασκευή κλάδου γραμμής, που θα ενεργοποιηθεί με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.

Η σύνδεση με τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, καθώς και η δυνατότητα μελλοντικής ανάπτυξης κλάδων σύνδεσης με τη βιομηχανική περιοχή της Βαμβακιάς ή/και τα ναυπηγεία Ελευσίνας, παρέχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης και εμπορευματικών μεταφορών. Τα έργα θα διαρκέσουν 28 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Σε ορίζοντα 2034 οι επεκτάσεις σε Λαύριο και Ραφήνα

Ακόμη δύο επεκτάσεις του Προαστιακού της Αθήνας βρίσκονται στα μελλοντικά πλάνα, όμως το ζήτημα της χρηματοδότησης προσγειώνει τους σχεδιασμούς. Παρότι η σύνδεση του προαστιακού δικτύου με τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας, έχει βγει ήδη σε διαγωνιστική διαδικασία από την ΕΡΓΟΣΕ, ο εξορθολογισμός των έργων από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μεταθέτει τον δυνητικό χρόνο υλοποίησης.

Ειδικότερα, τα δύο έργα είναι εντός του μεγάλου σιδηροδρομικού πακέτουτων 4 δισ. ευρώ, όμως αν και η σύνδεση του τρένου με τα βασικά λιμάνια της χώρας είναι αναμφισβήτητης αξίας, η διασφάλιση ευρωπαϊκής χρηματοδότησης αποδεικνύεται δύσκολη άσκηση. Με αυτό το δεδομένο, οι δύο επόμενες επεκτάσεις του Προαστιακού εντάσσονται στο μεσοπρόθεσμο επενδυτικό πλάνο του νέου ΟΣΕ, με ορίζοντα ως το 2034.

Η σιδηροδρομική σύνδεση με τον λιμένα Λαυρίου, προϋπολογισμού 391 εκατ. ευρώ, είναι στον πενταετή στρατηγικό προγραμματισμό, μαζί με την πολυσυζητημένη επέκταση του Προαστιακού της Θεσσαλονίκης, επίσης προς τα δυτικά, επιμέρους προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ. Επί του παρόντος, και αυτό το έργο είναι σε ενιαίο διαγωνισμό με τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ, συνολικού ύψους 53,5 εκατ. ευρώ. Η δε σύνδεση του λιμανιού της Ραφήνας, προϋπολογισμού310 εκατ. ευρώ, φαίνεται πως θα τερματίσει τελευταία, καθώς αποτελεί μέρος του δεκαετούς προγραμματισμού του νέου ενιαίου σιδηροδρομικού φορέα της χώρας.

Επόμενος σταθμός Ίλιον

Το μεγαλύτερο έργο σταθερής τροχιάς είναι βεβαίως το μετρό της Αθήνας, που βλέπει και πάλι εργοτάξια. Ήδη ο πρώτος μετροπόντικας έχει ξεκινήσει το ταξίδι του από την Κατεχάκη, έχοντας σκάψει περί τα 500 μέτρα, με κατεύθυνση προς τον Ευαγγελισμό. Αντίστοιχα, η συναρμολόγηση του δεύτερου μετροπόντικα στο Άλσος Βεΐκου εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί εντός των πρώτων δύο εβδομάδων του Φεβρουαρίου, ώστε να ξεκινήσουν οι πρώτες δοκιμαστικές διανοίξεις. Τα δύο TBM αναμένεται να συναντηθούν διανοίγοντας τη σήραγγα της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» το 2026.

Παράλληλα, προετοιμάζεται και η πρώτη νέα επέκταση του υφιστάμενου δικτύου μετρό. Ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιονβρίσκεται σε εξέλιξη. Η ολοκλήρωση τηςπεριβαλλοντικής αδειοδότησηςτου έργου θα ξεκινήσει η επόμενη φάση του διαγωνισμού, ώστε εντός του 2024 να κατατεθούν οι οικονομικές προσφορές. Τα ενδιαφερόμενα σχήματα είναι: ΤΕΡΝΑ, Intrakat, Άβαξ-Ghella-Alstom και ΑΚΤΩΡ-Μυτιληναίος.

Τα περίπου 4 χλμ. νέας γραμμής έχουν σχεδιαστεί για την κάλυψη πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της Δυτικής Αττικής. Εκτιμάται πως το νέο τμήμα της επέκτασης της Γραμμής 2, μετά την Ανθούπολη με τρεις σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως.

Οι μελλοντικές προτεραιότητες

Προτεραιότητα για την επόμενη επέκταση του δικτύου της πρωτεύουσας αποτελεί η σύνδεσή του με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Αφορά στην υπόγεια σύνδεση του ηλεκτρικού (Γραμμή 1) μετά τον σταθμό του Θησείου προς την Καλλιθέα, μήκους 5 χλμ., με τέσσερις σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και ΚΠΙΣΝ. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ.

Η ωρίμανση του έργου έχει ξεκινήσει από την Ελληνικό Μετρό και υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί. Υπάρχει κι επόμενη φάση ανάπτυξης του νέου αυτού κλάδου προς το Παλαιό Φάληρο, κατά μήκος της λεωφόρου Αμφιθέας.

Παράλληλα, σε αρχικό στάδιο είναι η ωρίμανση της επέκτασης του δικτύου προς τα βόρεια προάστια. Δεδομένου ότι βασικοί οδικοί άξονες, όπως η λεωφόρος Κηφισίας, αντιμετωπίζουν σήμερα συνθήκες ασφυξίας, η αποσυμφόρηση της πόλης σχεδιάζεται με την επέκταση της υπό κατασκευής Γραμμής 4. Αρχικά, η πορτοκαλί γραμμή θα συνδεθεί με το Μαρούσι από το Γουδή με επτά νέους σταθμούς. Θα εξυπηρετεί τους δήμους Ψυχικού-Φιλοθέης, Χαλανδρίου και Αμαρουσίου, ώστε εν συνεχεία, να τραβήξει προς Εθνική Οδό. Το διπλό έργο έχει συνολικό εκτιμώμενο προϋπολογισμό άνω του 1 δισ. ευρώ.

Πηγή: Όλγα Κλώντζα / businessdaily.gr

Τι ακούς αν κάνεις μία βόλτα στο κέντρο της Αθήνας

Πέτυχα στην αρχική του New Yorker έναν τίτλο που μου έκανε κλικ. «Τι ακούς χωρίς ακουστικά». Είναι μια σειρά από σκίτσα της Βρετανίδας εικονογράφου Σάρα Ακιντέρινουα που συνοδεύονται από τον υπότιτλο «Αν προσέξεις πραγματικά τριγύρω σου, υπάρχει μουσική παντού».

Στα σκίτσα πρωταγωνιστεί ένας άντρας που περπατάει στους δρόμους του Λονδίνου και καταγράφει ήχους και διαλόγους. Αν και τον τελευταίο καιρό δεν θέλω να μένω μόνος με τις σκέψεις μου, είπα να τον μιμηθώ και έτσι άφησα τα ακουστικά στο σπίτι. Εδώ γράφω όσα είδα, άκουσα και τόλμησα να σκεφτώ.

Φιλοπάππου, οδός Γενναίου Κολοκοτρώνη

– Στην εξώπορτα μιας πολυκατοικίας στέκεται ένα αγόρι, έντεκα-δώδεκα χρονών θα ’ναι, κουβαλώντας μια σακούλα με σνακ και κόκα-κόλα zero. Χτυπάει διστακτικά ένα κουδούνι στο θυροτηλέφωνο. Αμέσως, από το αριστερό παράθυρο του ισογείου βγαίνει μια ηλικιωμένη γυναίκα. Βαστάει γερά το κάγκελο. Από το διαμέρισμά της αναδίδεται κλεισούρα που φτάνει κάτω στο πεζοδρόμιο. «Τι θες; Γιατί μ’ ενοχλείς;/ Συγγνώμη, αλλά μήπως μπορείς να μου ανοίξεις;» ρωτάει φοβισμένα. «Ποιος είσαι; / Στον πέμπτο μένω, του Τσάκο είμαι, γράφει το όνομα στο κουδούνι. Ξέχασα το κλειδί και η μαμά μου είναι στο μπάνιο. / Δεν σε ξέρω. Μην ξαναχτυπήσεις εδώ. Είμαι άρρωστη γυναίκα, μη με ενοχλείς». Η κλεισούρα φεύγει από το πεζοδρόμιο. Το αγόρι περιμένει μέχρι να ανοίξει κάποιος ένοικος την πόρτα από μέσα.

Κουκάκι, υπόγεια διάβαση Συγγρού-Καλλιρρόης

– Αν ο ήχος των αυτοκινήτων δεν ήταν τόσο βαρετός, το μάτι δεν θα έπεφτε σε εκείνο το σπασμένο πλακάκι που είχε πάνω την εξίσωση. E=mc2. Η ενέργεια ισούται με τη μάζα επί την ταχύτητα του φωτός στο τετράγωνο. Θεωρία της σχετικότητας, Αϊνστάιν, η σκηνή που κλείνει την ταινία Οπενχάιμερ. Ανατριχίλα. Στο απέναντι ρεύμα της Συγγρού, το Α2 αχνοφαίνεται από τη Στέγη. Τρέχω με ταχύτητα φωτός να το προλάβω. Τα πνευμόνια μου βιώνουν την εμπειρία της επιχείρησης Trinity. Καμπούμ.

Α2, με κατεύθυνση προς Ακαδημία

– Ο ήχος της μηχανής μοιάζει σαν χάιδεμα στα αυτιά μπροστά στην μπάσα φωνή εκείνης της γυναίκας. «Δεν έχει τα κότσια, ρε. Ξέρει πόσες ώρες δουλεύω, ξέρει πόσο φροντίζω τη μικρή, ξέρει ότι ξέρω πώς να τη χειρίζομαι. Νομίζεις ότι τολμάει να την έχει στην επιμέλειά του; Απλώς θέλει ό,τι έχω και δεν έχω. Δεν θα τον αφήσω έτσι. Να ξέρεις».

Ομόνοια, Ηλεκτρικός με κατεύθυνση προς Πειραιά

– Ξέρατε ότι φέτος είναι η επέτειος από τα εβδομήντα χρόνια γέννησης της Λάικα; (φωτογραφία επάνω). Μη με κοιτάτε, δεν θα το ήξερα αν δεν είχε παίξει ρόλο αυτή η παρεξήγηση. «Μπορείς να γράψεις ογδόντα λέξεις για τη Λάικα;» μου ζητήθηκε προ εβδομάδων από το περιοδικό. Όταν τις έστειλα, το τελευταίο πράγμα που θα μπορούσα να φανταστώ είναι πως εννοούσαν τη φωτογραφική μηχανή. Αλήθεια, το δικό σας το μυαλό σε ποια Λάικα θα πήγαινε πρώτα;

Πετράλωνα, Δημοφώντος και Δωριέων

– Τρυπάνια, ρίψη μπάζων και αφεντικά που διατάζουν. Αρκετά άντεξα χωρίς τα ακουστικά.

 

Πηγή: Παντελής Τσομπάνης / Περιοδικό «Κ»