Αρχική Blog Σελίδα 240

“Athens. The city is the museum”: Η Αθήνα προορισμός για όλο τον χρόνο

Μια κοινή πρωτοβουλία του Υπουργείου Τουρισμού, του Δήμου Αθηναίων και της Google για την ανάδειξη της Αθήνας ως ένα προορισμό για όλο τον χρόνο – Δήμος Αθηναίων

Η νέα διαδικτυακή εμπειρία είναι διαθέσιμη μέσω του athens.withgoogle.com

Το Υπουργείο Τουρισμού, ο Δήμος Αθηναίων και η Google ανακοίνωσαν το πρόγραμμα “Athens. The city is the museum”, μια κοινή προσπάθεια για να αναδειχθούν οι ιδιαίτερες και ανεξερεύνητες πλευρές της Αθήνας και η ίδια η πόλη ως ένα τουριστικό προορισμό ιδανικό για όλο τον χρόνο. Η νέα αυτή πρωτοβουλία δημιουργήθηκε με σκοπό να ενθαρρύνει τους ταξιδιώτες που επισκέπτονται την Αθήνα, όπως επίσης και τους κατοίκους της, να ανακαλύψουν την πόλη περπατώντας και να εξερευνήσουν τους μοναδικούς θησαυρούς της, όπως την αθηναϊκή σκηνή της τέχνης του δρόμου, τις ποικίλες γευστικές εμπειρίες, τη μουσική, την αρχιτεκτονική και πολλές από τις λιγότερο γνωστές γειτονιές της μέσα από αυθεντικές ανθρώπινες ιστορίες.

Όλα τα παραπάνω είναι δυνατά μέσα από μια νέα διαδικτυακή εμπειρία όπου οι χρήστες μπορούν να βρουν μέσω του athens.withgoogle.com. Πώς λειτουργεί: Μόλις ο χρήστης επιλέξει κάποια από τις προτεινόμενες διαδρομές της εφαρμογής, ένας χάρτης εμφανίζεται στην οθόνη του. Ο χάρτης αυτός έχει έναν περίπατο με πινέζες (pins), οι οποίες αντιστοιχούν σε προτεινόμενες στάσεις και αυτές με τη σειρά τους σε ηχητικό περιεχόμενο. Μια διακεκομμένη γραμμή, όπως ακριβώς στο GoogleMaps, θα τον καθοδηγεί από το ένα σημείο στο άλλο, ενώ θα έχει επίσης τη δυνατότητα να επιλέγει οποιαδήποτε στάση κατά μήκος της διαδρομής και αυτόματα θα γίνεται ανακατεύθυνση προκειμένου να φτάνει απευθείας στο σημείο της επιλογής του.

Στόχος της νέας αυτής συνεργασίας είναι να ενισχύσει τη συλλογική προσπάθεια της Ελληνικής Κυβέρνησης, του Υπουργείου Τουρισμού και του Δήμου Αθηναίων για τη δημιουργία ενός νέου και βιώσιμου μοντέλου τουριστικής ανάπτυξης, όπου η Αθήνα θα αποτελεί δελεαστικό προορισμό 365 ημέρες τον χρόνο. Βλέποντας την Αθήνα μέσα από μια διαφορετική ματιά, η πρωτεύουσα της χώρας επανασυστήνεται ως μια διαρκώς «ζωντανή» πόλη που, με την πλούσια ιστορική και σύγχρονη πολιτιστική της ταυτότητα, αποτελεί η ίδια ένα μουσείο.

Στην παρουσίαση του “Athens. Thecity is the museum” έγινε η προβολή του επίσημου βίντεο της καμπάνιας καθώς και της πρώτης προτεινόμενης διαδρομής γύρω από τις πολυσύχναστες γειτονιές του Μεταξουργείου, του Κεραμεικού, του Ψυρρή και της Ομόνοιας: μιας περιπατητικής περιήγησης στη ζωή της πόλης, κατά τη διάρκεια της οποίας οι επισκέπτες και οι κάτοικοί της μπορούν να ακούν μοναδικές ιστορίες, συνεντεύξεις και ηχητικό υλικό με περιγραφικές αναδρομές σε κάθε προτεινόμενη στάση.

Ο Υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, δήλωσε: «H σημερινή ανακοίνωση έρχεται σε συνέχεια της στρατηγικής συνεργασίας που έχουμε ξεκινήσει με την Google για τον βιώσιμο τουρισμό από τον Απρίλιο του 2022. Η συνεργασία αυτή ξεκίνησε από τους επαγγελματίες του τουρισμού των οποίων η εκπαίδευση σε βιώσιμες πρακτικές βρίσκεται σε εξέλιξη με πάνω από 2000 ξενοδόχους να έχουν περάσει από τις σχετικές εκπαιδεύσεις της Google και του GSTC και πάνω από 500 ξενοδοχεία να προβάλλουν ήδη την πιστοποίηση βιωσιμότητάς τους στην Google. Σήμερα περνάμε και στον τομέα της ταξιδιωτικής εμπειρίας με μια καινοτόμα πρωτοβουλία που ανοίγει την Αθήνα στους επισκέπτες που θα θέλουν να βιώσουν τον ρυθμό της πόλης και να ανακαλύψουν λιγότερο φωτισμένες γωνιές με ένα σύγχρονο και καινοτόμο τρόπο, που παραπέμπει όμως ταυτόχρονα στην πραγματική γνωριμία με ένα τόπο, την ιστορία του και τους κατοίκους του. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που μέσα από τέτοιες συνεργασίες βελτιώνουμε και αναβαθμίζουμε το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν της χώρας μας πιστοί στη στρατηγική μας για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη».

Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, δήλωσε: «Η Αθήνα δεν είναι μόνο οι εντυπωσιακές αρχαιότητές της και τα υπέροχα μουσεία της. Ολόκληρη η πόλη είναι ένα μοναδικό, ζωντανό, ανοιχτό, διαδραστικό, τεράστιο μουσείο που προσφέρει εκατοντάδες «σκηνές», «εκθέματα» και εμπειρίες στους επισκέπτες της όλο τον χρόνο. Το This is Athens, ο επίσημος οδηγός της πόλης, συγκεντρώνει όλα τα «εργαλεία» που βοηθούν τους επισκέπτες αλλά και όλους εμάς, να δούμε, να γευτούμε, να βιώσουμε την πόλη μέσα από ξεχωριστές, πραγματικές και ουσιαστικές εμπειρίες. Με μια κοινή προσπάθεια – και τους ευχαριστώ για τη σύμπραξη – με τον Υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια και την Google Ελλάδος – βοηθάμε μέσα από νέους καινοτόμους τρόπους τους επισκέπτες να δουν την Αθήνα ως τη μοναδική πόλη που είναι. Επανασυστήνουμε την Αθήνα ως έναν εκπληκτικό αστικό προορισμό με σπουδαία ιστορία, αλλά και ως ένα σύγχρονο προορισμό που μοιράζεται μοναδικά βιώματα με κατοίκους και επισκέπτες. Μια πόλη που αξίζει κανείς να επισκέπτεται όλο τον χρόνο!».

Η Γενική Διευθύντρια της Google για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, Πέγκυ Αντωνάκου δήλωσε: «H Αθήνα είναι μια πόλη που δημιουργεί εμπειρίες, συναισθήματα, συγκινήσεις και που περιμένει τον κόσμο να την ανακαλύψει. Η αύρα της, η γεμάτη ζωντάνια αγορά της, το υπέροχο φαγητό σε κάθε γειτονιά είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που συνθέτουν ένα ζωντανό μουσείο, το οποίο αποκαλύπτεται και συνυπάρχει με την ξακουστή ιστορική κληρονομιά της. Μέσα από τη σημερινή πρωτοβουλία, όλοι οι επισκέπτες της πόλης, αλλά και οι ίδιοι οι κάτοικοί της, θα μπορούν να ανακαλύπτουν καθημερινά μια άλλη πλευρά της Αθήνας μας, χάρη στην τεχνολογία. Παραμένοντας πιστοί στην ευρύτερη δέσμευση της Google για τη στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης στην Ελλάδα, ελπίζουμε να συμβάλουμε στην κοινή προσπάθεια του Υπουργείου Τουρισμού και του Δήμου Αθηναίων να αναδειχθεί η πόλη σε έναν προορισμό για όλο τον χρόνο».

O Εκτελεστικός Διευθυντής του Google Creative Lab σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, Στηβ Βρανάκης σημείωσε:«Το “Athens. Thecity is the museum” είναι το δημιουργικό αποτέλεσμα της κοινής μας προσπάθειας να δούμε την Αθήνα μέσα από μια διαφορετική οπτική γωνία: την εικόνα μιας σύγχρονης και διαρκώς εξελισσόμενης πόλης, με μοναδικές, ανεξερεύνητες πλευρές και με τις αυθεντικές ιστορίες των κατοίκων της, που ξεδιπλώνονται μέσα από αυτή τη νέα διαδικτυακή εμπειρία. Μέσα από τους ηχητικούς περιπάτους που σχεδιάσαμε καλούμε τους επισκέπτες της να γνωρίσουν την Αθήνα σε βάθος και να έχουν περισσότερους λόγους να την επισκέπτονται όλο τον χρόνο, δημιουργώντας κάθε φορά μοναδικές αναμνήσεις».

 

 

“Kids4thecity” η εφαρμογή που πάλι ζεις και μαθαίνεις την πόλη

Στη διάθεση εκπαιδευτικών και μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι τώρα η νέα δωρεάν εφαρμογή (app) «Kids 4 the city» για Android που ανέπτυξε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»!

Τι είναι το χαγιάτι; Ποια είναι η οικία Λασσάνη; Που βρίσκεται το κελί του Παπαδιαμάντη; Πόσα σκαλιά πρέπει να ανεβεί κανείς για να φτάσει στην είσοδο της Εθνικής Βιβλιοθήκης; Μέσα από ερωτήσεις γνώσεων και παρατηρητικότητας που σχετίζονται με μνημεία, αγάλματα και τοπόσημα της πόλης των Αθηνών, μαθητές και μαθήτριες έρχονται σε επαφή με την ιστορική μνήμη της πόλης, ευαισθητοποιούνται ως προς το δημόσιο χώρο και μαθαίνουν την Ιστορία βιωματικά, μέσα από ένα παιχνίδι!

Η εκπαιδευτική εφαρμογή προσκαλεί μαθητές και εκπαιδευτικούς, Αθηναίους και μη, να βγουν έξω και περπατώντας στην πόλη να ανακαλύψουν κάθε γωνιά της, απαντώντας σε ερωτήσεις και συλλέγοντας μνημεία, αγάλματα και εμβληματικά murals.

Αναλυτικότερα, η εφαρμογή προτείνει τρεις διαδρομές με 7 στάσεις ενδιαφέροντος σε κάθε μια. Η πρώτη διαδρομή ξεκινάει από την οδό Πανεπιστημίου και την εμβληματική Αθηναϊκή Τριλογία και καταλήγει στην πλατεία Συντάγματος. Στη δεύτερη διαδρομή η εκκίνηση γίνεται από την Βουλή με κατάληξη στη περιοχή της Πλάκας και στην τρίτη διαδρομή αναδεικνύεται το ιστορικό κτήριο του Δημαρχείου Αθηνών, η περιοχή του Ψυρρή και η Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων με το παλιό εργοστάσιο φωταερίου.

Η Αθήνα σε περιμένει να την ανακαλύψεις!

Είσαι εκπαιδευτικός;
Μπορείς να κατεβάσεις την εφαρμογή στο κινητό σου και να ξεκινήσεις την περιήγηση μαζί με τους μαθητές σου!

Είσαι μαθητής;
Μπορείς να κατεβάσεις την εφαρμογή στο κινητό σου, να περπατήσεις τις διαδρομές και να απαντήσεις στις ερωτήσεις συλλέγοντας μνημεία, αγάλματα και πόντους! Διεκδίκησε την υψηλότερη θέση στο leaderboard και συναγωνίσου μαθητές από άλλα σχολεία!

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:

«To παιδί, η πόλη και τα μνημεία» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων που υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας) και με την ενεργό συμμετοχή της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. To πρόγραμμα διανύει την έβδομη συνεχόμενη χρονιά εφαρμογής του. Έως τώρα, έχουν συμμετάσχει σε αυτό συνολικά 318 σχολεία, 690 εκπαιδευτικοί και 9.200 μαθητές. Τελεί υπό την Αιγίδα της ΠΤΔ Κατερίνας Σακελλαροπούλου, έχει βραβευτεί με το χρυσό και το ασημένιο βραβείο στον ετήσιο διαγωνισμό EducationLeadersAwards και από την σχολική χρονιά 2021-2022 συμμετέχει με εκπαιδευτικό υλικό στην πλατφόρμα 21+, στα εργαστήρια δεξιοτήτων.

Στόχος του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει τον σεβασμό στον δημόσιο χώρο, και κυρίως τον σεβασμό των μνημείων, δηλαδή της μνήμης της πόλης των Αθηνών. Με σύνθημα «Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός» αγωνίζεται να δημιουργήσει ενεργούς πολίτες (activecitizens) που να αγαπούν και να φροντίζουν την πόλη και τα μνημεία της, διατηρώντας έτσι ζωντανή την ιστορία της.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι δωρεάν για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς της Αθήνας. Παρέχονται επίσης επιμορφωτικά σεμινάρια, ομιλίες, επισκέψεις συντηρητών στα σχολεία, βοηθητικά εγχειρίδια, ξεναγήσεις, βιβλία και μετακινήσεις στους συμμετέχοντες. Στις συνεργασίες του περιλαμβάνονται επίσης η Monumenta (Εταιρεία για την Προστασία της Φυσικής και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς), η Εθνική Πινακοθήκη και Γλυπτοθήκη και Ίδρυμα Γεωργίου Ζογγολόπουλου. Το Πρόγραμμα διαχειρίζεται το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων.

Περισσότερες πληροφορίες:www.kids4thecity.gr

Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων Πειραιώς 100, Γκάζι 213 0109300 (int. 115) [email protected]

Πρόσβαση: Μετρό: Σταθμός «Κεραμεικός», Τρόλεï: No. 21 (από Ομόνοια), Στάση «Φωταέριο», Λεωφορεία: 049, 815, 838, 914, Β18, Γ18, Στάση «Φωταέριο»

Μαραθώνιος Αθήνα 2022. Αναλυτικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις το Σαββατοκύριακο

Ο 39ος Μαραθώνιος της Αθήνας πραγματοποιείται το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 12 και 13 Νοεμβρίου και η ΕΛ.ΑΣ ανακοίνωσε τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα ισχύσουν.

Το Σάββατο 12.11.2022 κατά τις ώρες 17.00΄ έως 19.20΄, θα διεξαχθούν δύο (2) διαδοχικοί Αγώνες Δρόμου 10 χλμ. από Λ. Βασ. Αμαλίας (Σύνταγμα) προς Παναθηναϊκό Στάδιο, κατά μήκος της διαδρομής:

Λ. Βασ. Αμαλίας – Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) – Χαρ. Τρικούπη – Ακαδημίας – Λ. Βασ. Σοφίας – Φειδιππίδου – Λ. Μεσογείων – αναστροφή Λ. Μεσογείων (πρώην Σχολές Αξ/κών ΕΛ.ΑΣ.) – Λ. Μεσογείων – Μιχαλακοπούλου – Φειδιππίδου – Λ. Μεσογείων – Λ. Βασ. Σοφίας – Ηρ. Αττικού – Παναθηναϊκό Στάδιο.
Την Κυριακή 13.11.2022 θα διεξαχθεί ο 39ος Αυθεντικός Μαραθώνιος Αθηνών κατά τις ώρες 09.00΄ έως 17.30΄, κατά μήκος της διαδρομής:

Μαραθώνας – Λ. Μαραθώνος – είσοδος στον Τύμβο (αριστερό ρεύμα) – έξοδος από Τύμβο (δεξίο ρεύμα) – Λ. Μαραθώνος – ανισόπεδος κόμβος Σταυρού – Λ. Μεσογείων – Μιχαλακοπούλου -Φειδιππίδου – κόμβος Κηφισίας/Αλεξάνδρας – Λ. Βασ. Σοφίας – Ηρώδου Αττικού – Παναθηναϊκό Στάδιο
Παράλληλα, την ίδια ημέρα (13.11.2022) και κατά τις ώρες :

08.30΄- 10.00΄, θα διεξαχθεί Αγώνας Δρόμου 5 χλμ. από Λ. Βασ. Αμαλίας (Σύνταγμα) προς Παναθηναϊκό Στάδιο, κατά μήκος της διαδρομής:
Λ. Βασ. Αμαλίας – Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) – Ρήγα Φεραίου – Ακαδημίας – Λ. Βασ. Σοφίας – αναστροφή Λ. Βασ. Σοφίας (ΝΙΜΙΤΣ) – Λ. Βασ. Σοφίας – Ηρ. Αττικού – Παναθηναϊκό Στάδιο
10:15΄- 10.30΄, θα διεξαχθεί Αγώνας Δρόμου 1.200 μέτρων Παιδιών κατά μήκος της διαδρομής : Λ. Βασ. Σοφίας – Ηρ. Αττικού – Παναθηναϊκό Στάδιο.
Λόγω των αναφερόμενων αγώνων, σταδιακά από την Παρασκευή 11.11.2022 μέχρι και την Κυριακή 13.11.2022 θα πραγματοποιηθούν οι παρακάτω ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ και ΣΤΑΔΙΑΚΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ κατά μήκος της Μαραθώνιας διαδρομής, περιοχής των Δήμων Μαραθώνος, Ραφήνας-Πικερμίου, Παλλήνης-Γέρακα, Παιανίας-Γλυκών Νερών, Αγίας Παρασκευής, Παπάγου- Χολαργού, Χαλανδρίου, Φιλοθέης-Ψυχικού και Αθηναίων, ως εξής:

I. Καθορισμός κατεύθυνσης κυκλοφορίας – ορίου ταχύτητας για την Κυριακή 13.11.2022 :

Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Μαραθωνομάχων και της Λ. Κάτω Σουλίου, κατά τις ώρες 05:00΄ – 08:00΄:

Καθορισμός της αριστερής λωρίδας κυκλοφορίας του ρεύματος προς Αθήνα, ως λωρίδας αντίθετης ροής (αντιδρόμηση), για τα λεωφορεία μεταφοράς των αθλητών,
Καθορισμός της δεξιάς λωρίδας κυκλοφορίας του ρεύματος προς Αθήνα, ως λωρίδας αποκλειστικής κυκλοφορίας οχημάτων διοργανωτών, διαπιστευμένων οχημάτων και οχημάτων εκτάκτου ανάγκης.
Καθορισμός ανωτάτου ορίου ταχύτητας 30 χλμ/ώρα και στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας.
Καθορισμός και των δύο (2) λωρίδων κυκλοφορίας του ρεύματος προς Λ. Μαραθώνος της Λ. Κάτω Σουλίου, ως αντιθέτου ροής με κατεύθυνση από Λ. Μαραθώνος προς και μέχρι την οδό Αγ. Μαρίνας, για τα λεωφορεία μεταφοράς των αθλητών, κατά τις ώρες 05:00΄ – 08:00΄.
Καθορισμός της οδού Αγίας Παρασκευής στο τμήμα της μεταξύ των οδών Αρχίας και Αγ. Παντελεήμονα, ως αντιθέτου ροής με κατεύθυνση προς την οδό Αγ. Παντελεήμονα.
Κατά τη διάρκεια των ανωτέρω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η κίνηση των λεωφορείων και των Ι.Χ.Ε. οχημάτων μεταφοράς των αθλητών, θα πραγματοποιείται μέσω των κάτωθι οδικών διαδρομών:

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ:
Λ. Μαραθώνος – είσοδος στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας του ρεύματος προς Αθήνα της Λ. Μαραθώνος – δεξιά Λ. Κάτω Σουλίου στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Μαραθώνος – ΑΠΟΒΙΒΑΣΗ – συνέχεια Λ. Κάτω Σουλίου (στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Μαραθώνος) – δεξιά Αγ. Μαρίνας – δεξιά Αρχίας – αριστερά Αγ. Παρασκευής (αντίθετη κίνηση) – αριστερά Αγ. Παντελεήμονα – δεξιά Φειδιππίδου – αριστερά Λ. Μαραθώνος.
Ι.Χ.Ε. οχήματα:
Λ. Μαραθώνος – κίνηση στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Μαραθώνα – δεξιά Λ. Κάτω Σουλίου – δεξιά είσοδος στον χώρο στάθμευσης οχημάτων ( parking ) – ΑΠΟΒΙΒΑΣΗ – δεξιά Αγ. Μαρίνας – δεξιά Αρχίας – αριστερά Αγ. Παρασκευής (αντίθετη κίνηση) – αριστερά Αγ. Παντελεήμονα – δεξιά Φειδιππίδου – αριστερά Λ. Μαραθώνος.
II. Διακοπή της κυκλοφορίας και απαγόρευση της στάθμευσης των οχημάτων την Κυριακή 13.11.2022 :

Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ της αφετηρίας και της Λ. Κάτω Σουλίου (Αγία Μαρίνα) και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 05.00΄– 12.00΄ .
Αγ. Παρασκευής (πρώην Μαραθωνομάχων), στο τμήμα της μεταξύ του Τύμβου Μαραθώνα και της Λ. Μαραθώνος και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 05.00΄– 12.00΄ .
Λ. Κάτω Σουλίου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Αγ. Αθανασίου και της Λ. Μαραθώνος, κατά τις ώρες 05.00΄– 09.00΄ .
Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ των λεωφόρων Κάτω Σουλίου και Διονύσου και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 07.30΄ – 13.30΄.
Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ των λεωφόρων Διονύσου και Λαυρίου – Κλεισθένους (Σταυρός Αγίας Παρασκευής) και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 08.00΄ – 15.15΄.
Λ. Μεσογείων, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Λαυρίου – Κλεισθένους (Σταυρός Αγίας Παρασκευής) και Κατεχάκη και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 08.30΄ – 17.05΄.</strong
Κλάδος Εξόδου της Αττικής Οδού, προς Ραφήνα, κατά τις ώρες 07.00΄- 13.30΄.
Κλάδος Εξόδου της Αττικής Οδού, προς Παλλήνη, κατά τις ώρες 07.00΄- 15.00΄.
Έξοδος 15 Αττικής Οδού (Λ. Μαραθώνος) και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 08.00΄-16.00΄ .
Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από την 08.00΄ώρα της Παρασκευής 11.11.2022 έως την 21.00΄ ώρα της Κυριακής 13.11.2022:

Ηρώδου Αττικού, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
Βασ. Γεωργίου Β΄, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ρηγίλλης και Ηρ. Αττικού και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από την 21.00΄ ώρα της Παρασκευής 11.11.2022 έως την 21 .00΄ ώρα της Κυριακής 13.11.2022:

Λ. Βασ. Κων/νου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Όλγας και της οδού Ερατοσθένους, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ευαγγελισμό.
Αρδηττού, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βουλιαγμένης και Βασ. Όλγας, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ευαγγελισμό.
Μ. Μουσούρου, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από την 14.00΄ έως την 21.00΄ ώρα του Σαββάτου 12.11.2022 και από την 05.00΄ έως την 17 .30΄ ώρα της Κυριακής 13.11.2022:

Λ. Βασ. Κων/νου, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
Αρδηττού, σε όλο το μ ήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
Λ. Βασ. Όλγας, σε όλο το μήκος της, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Αμαλίας.
Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από 14.00΄ έως 20.00΄ ώρα του Σαββάτου 12.11.2022 και από 07.00΄ έως 17.30΄ ώρα της Κυριακής 13.11.2022:

Λ. Μεσογείων, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Κατεχάκη και του Πύργου Αθηνών και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό .
Φειδιππίδου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Μιχαλακοπούλου και της Λ. Κηφισίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
Θηβών, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Μ. Ασίας και Λεβαδείας, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Μεσογείων.
Λ. Βασ. Σοφίας, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Κηφισίας και Βασ. Κων/νου και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
Μιχαλακοπούλου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Ιλισίων και της Λ. Μεσογείων.
Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από 14.00΄ έως 20.00΄ ώρα του Σαββάτου 12.11.2022 και από 05.00΄ έως 18.00΄ ώρα της Κυριακής 13.11.2022:

Λ. Βασ. Σοφίας, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Κων/νου και Βασ. Αμαλίας και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
Ριζάρη, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Σοφίας και Βασ. Κων/νου και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.
Βασ. Γεωργίου Β΄, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Ρηγίλλης και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό .
Μελεάγρου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Ησιόδου .
Κλεάνθους, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Βασ. Γεωργίου Β΄.
Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από 14.00΄ έως 20.00΄ ώρα του Σαββάτου 12.11.2022 και από 05.00΄ έως 13.00΄ ώρα της Κυριακής 13.11.2022:

Λ. Βασ. Αμαλίας, σε όλο το μ ήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
Λ. Συγγρού, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Αμαλίας και της οδού Καλλιρόης και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
Αθ. Διάκου, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
Ηλιουπόλεως, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Υμηττού και Καρέα, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό .
Καρέα, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
Φιλελλήνων, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
Σταδίου, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
Ακαδημίας, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.
Χαρ. Τρικούπη, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.
Ρήγα Φεραίου, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.
Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων επί της Λ. Βασ. Γεωργίου Α΄ , σε όλο το μήκος της, από 14.00΄ έως 20.00΄ ώρα του Σαββάτου 12.11.2022 και από 04.00΄ έως 13.00΄ ώρα της Κυριακής 13.11.2022.

Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων επί της οδού Αρχιμήδους , στο τμήμα της μεταξύ των οδών Π. Πλαστήρα έως Μουσούρου, από 08.00΄έως 20.00΄ ώρα του Σαββάτου 12.11.2022 και από 05.00΄ έως 17.30΄ ώρα της Κυριακής 13.11.2022.

III.Απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων:

Αρχιμήδους, στο τμήμα της μεταξύ της Πλ. Πλαστήρα και της οδού Μ. Μουσούρου, από 06.00΄ ώρα του Σαββάτου 12.11.2022 έως 17.30΄ της Κυριακής 13.11.2022.
Ηρ. Αττικού, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό από 06.00΄ ώρα της Παρασκευής 11.11.2022 έως 21.00΄ της Κυριακής 13.11.2022.
Πλ. Καραϊσκάκη (Άγαλμα δισκοβόλου), από 06.00΄ ώρα της Παρασκευής 11.11.2022 έως 21.00΄ της Κυριακής 13.11.2022.
Απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων από 09.00΄ ώρα του Σαββάτου 12.11.2022 έως 17.30΄ της Κυριακής 13.11.2022:

Λ. Μεσογείων, σε όλο το μήκος της.
Λ. Βασ. Σοφίας, σε όλο το μήκος της.
Λ. Βασ. Κων/νου, σε όλο το μήκος της.
Αρδηττού, σε όλο το μήκος της.
Μιχαλακοπούλου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Μεσογείων και της οδού Φειδιππίδου.
Φειδιππίδου, στο τμήμα της από τη Λ. Βασ. Σοφίας έως την οδό Μιχαλακοπούλου.
Πλ. Παναθηναϊκού Σταδίου.
Ευφορίωνος, σε όλο το μήκος της.
Ερατοσθένους, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βα σ. Κων/νου και της οδού Ευτυχίδου .
Λ. Συγγρού, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Αμαλίας και της οδού Αμβρ. Φραντζή.
Αθανασίου Διάκου, σε όλο το μήκος της και στα -2- ρεύματα κυκλοφορίας.
Ριζάρη, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Κων/νου και Βασ. Σοφίας.
Λ. Βασ. Αμαλίας, σε όλο το μήκος της.
Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), σε όλο το μήκος της.
Ακαδημίας, σε όλο το μήκος της.
Χαριλάου Τρικούπη, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.
Ρήγα Φεραίου, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.
ΙV. Απαγόρευση της κάθετης διέλευσης των οχημάτων στη Μαραθώνια διαδρομή κατά τις ώρες, που τα τμήματα αυτής θα είναι αποκλεισμένα από την κυκλοφορία των οχημάτων εκτός των παρακάτω ελεγχόμενων κόμβων κάθετης διέλευσης:

Λ. Μαραθώνος & Διονύσου (Δήμος Μαραθώνος-Ν. Μάκρης).
Λ. Μαραθώνος – Αρτέμιδος – Φειδιππίδου (Δήμος Μαραθώνος-Ν. Μάκρης).
Λ. Μαραθώνος & Αγ. Μαρίνας (Δήμος Μαραθώνος-Ν. Μάκρης).
Λ. Μαραθώνος & Φλέμινγκ (Δήμος Ραφήνας – Πικερμίου).
Λ. Μαραθώνος & Πατριάρχου Γρηγορίου – Εθνικής Αντιστάσεως (Δήμος Παλλήνης – Γέρακα).
Λ. Μαραθώνος & Έξοδος Αττικής Οδού (Δήμος Παλλήνης-Γέρακα).
Λ. Μαραθώνος & Λ. Λαυρίου – Κλεισθένους – Κυκλάδων (Σταυρός Αγ. Παρασκευής – Δήμος Αγ. Παρασκευής).
Λ. Μεσογείων & Αγ. Ιωάννου – Ελπίδος – Χαλανδρίου (Δήμου Αγ. Παρασκευής).
Λ. Μεσογείων & 17ης Νοέμβρη – Ζωοδόχου Πηγής (Δήμων Χολαργού-Παπάγου & Χαλανδρίου).
Λ. Μεσογείων & Αγ. Ιωάννου Θεολόγου-Παρίτση (Δήμου Παπάγου-Χολαργού & Ν. Ψυχικού).
Λ. Μεσογείων & Λ. Δημοκρατίας (Δήμου Ν. Ψυχικού).
Λ. Μεσογείων & Λ. Κατεχάκη (Δήμος Αθηναίων).
Λ. Μεσογείων – Μιχαλακοπούλου – Φωκίδος (Δήμος Αθηναίων).
Λ. Βασ. Σοφίας – Παπαδιαμαντοπούλου (Δήμος Αθηναίων).
Λ. Βασ. Κων/νου & Βασ. Γεωργίου Β΄ (Δήμος Αθηναίων), μόνο για τα οχήματα του Πυροσβεστικού Σώματος.
ΠΕΖΟΙ, ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ και οδηγοί Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά οχήματα, όπως πατίνια (e-scooters), τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skateboards), αυτοεξισορροπούμενα προσωπικά οχήματα κ.λ.π.) ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ να διασχίζουν ή να κινούνται στο οδόστρωμα κατά μήκος της Μαραθώνιας διαδρομής, κατά τις ώρες που διεξάγεται ο αγώνας.

Επιπροσθέτως, τα οχήματα της διοργάνωσης υποχρεούνται να κινούνται με χαμηλή ταχύτητα.

Λόγω των περιορισμών στην κυκλοφορία οι οδηγοί μπορούν να ακολουθήσουν τα παρακάτω ενδεικτικά εναλλακτικά δρομολόγια :<

Από Κέντρο πόλεως Αθηνών προς Ζωγράφου – Παγκράτι – Καισαριανή – Βύρωνα:
Λ.Αλεξάνδρας – Πανόρμου – Λ.Κηφισίας – Κατεχάκη κ.λπ.
Από Ζωγράφου – Παγκράτι – Καισαριανή – Βύρωνα προς Κέντρο πόλεως Αθηνών:
Ούλωφ Πάλμε – Κοκκινοπούλου – Κατεχάκη – Λ.Κηφισίας – Πανόρμου – Λ.Αλεξάνδρας κ.λπ.
Από Κέντρο πόλεως Αθηνών προς Νότια Προάστια: |
Πειραιώς – Χαμοστέρνας – Λ.Συγγρού – Λ.Ποσειδώνος κ.λπ. ή,
Περαιώς – Χαμοστέρνας – Καλλιρόης – Λ.Βουλιαγμένης κ.λπ.
Από Λιμάνι Ραφήνας προς Αθήνα, μέσω Αρτέμιδος (Λούτσας) :
Λιμάνι Ραφήνας – αριστερά Χρ. Σμύρνης – δεξιά Λ. Καραμανλή – Λ. Σπάτων – δεξιά περιφερειακός Δημάρχου Χρ. Μπέκα – δεξιά Λ. Σπάτων – αριστερά Θεοτοκοπούλου (Ολυμπιονικών) και στη συνέχεια:
Προς Χαλάνδρι, Βριλήσσια κ.λπ.:
Κόμβο Λεονταρίου – δεξιά Λ. Λαυρίου – κάθετη διέλευση Σταυρού – Κλεισθένους κ.λπ.
Προς Αγ. Παρασκευή, Χολαργό, Παπάγου, Ηλιούπολη κ.λπ.:
Δεξιά Λ. Λαυρίου – αριστερά Τρικάλων (πριν Κόμβο Σταυρού) – δεξιά Γραβιάς – δεξιά Αγ. Ιωάννου – αριστερά Τασσοπούλου κ.λπ.
<Προς Νότια Προάστια:
Κόμβο Λεονταρίου – αριστερά Λ. Λαυρίου – δεξιά Λ. Κορωπίου / Βάρης κ.λπ.
Από Μαραθώνα προς Βόρεια Προάστια – Λιμάνι Πειραιά και Παναθηναϊκό Στάδιο:
Μέσω οδού Δημοκρατίας – αριστερά Λ. Λίμνης Μαραθώνος – δεξιά Χελμού – αριστερά Κρυονερίου – αριστερά Ν.Ε.Ο.Α.Λ.- συνέχεια Λ. Κηφισού κ.λπ.
Από Νέα Μάκρη προς Βόρεια Προάστια:
Μέσω Λ. Διονύσου – Αγίου Πέτρου.
Περισσότερες διευκρινίσεις/πληροφορίες θα παρέχονται από το Κέντρο Επιχειρήσεων Μαραθωνίου στα τηλ. 210-8708237-238 & 239 κατά τις ώρες 07:00-23:00 από Πέμπτη έως Σάββατο και 06:00-22:00 την Κυριακή.

Παρακαλούνται οι οδηγοί των οχημάτων, για την ομαλή διεξαγωγή των αγώνων και την αποτροπή κυκλοφοριακών προβλημάτων, να αποφύγουν την κυκλοφορία και στάθμευση των οχημάτων τους στις ανωτέρω οδούς και Λεωφόρους και να ακολουθήσουν τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Που τοποθετήθηκαν τα νέα φώτα στους δρόμους της Αθήνας (video)

Ξεκίνησε το πρόγραμμα αναβάθμισης του δικτύου ηλεκτροφωτισμού της πρωτεύουσας, που αποτελεί δεύτερο μεγαλύτερο έργο στην Αθήνα μετά το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού.

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ποτέ στη χώρα. Πρόκειται για το έργο αναβάθμισης του δικτύου ηλεκτροφωτισμού της Αθήνας με την αντικατάσταση των συνολικά 45.000 ενεργοβόρων ηλεκτροφωτιστικών του Δήμου Αθηναίων, με νέους τεχνολογίας LED.

Το έργο έχει προϋπολογισμό ύψους 55 εκατομμυρίων ευρώ και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ που έχει υλοποιηθεί στην χώρα, μέσω του οποίου έχει υπολογιστεί η εξοικονόμηση ενέργειας κατά 65% και εξοικονόμηση πόρων της τάξης των 3,8 εκ ευρώ ετησίως, από τα περίπου 7 εκ. ευρώ που πληρώνει ετησίως ο δήμος Αθηναίων σε τιμολόγια οδοφωτισμού.

Η ΒΕΛΤΙΩΣΗ του ΦΩΤΙΣΜΟΥ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ να ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΛΗ στην ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ των ΠΟΛΙΤΩΝ, ΚΑΘΩΣ η ΠΟΛΗ θα ΕΙΝΑΙ ΦΩΤΙΣΜΕΝΗ ΣΥΜΦΩΝΑ με τα ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΟΤΥΠΑ.

Το πρόγραμμα ηλεκτροφωτισμού θα εφαρμοστεί και στα επτά δημοτικά διαμερίσματα της πόλης. Το έργο ξεκίνησε τη Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου από την Πατησίων όπου και ολοκληρώθηκαν οι εργασίες.

Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε τα νέα φωτιστικά σώματα, αλλά και στιγμιότυπα από τις εργασίες τοποθέτησής τους, παρουσία του Κώστα Μπακογιάννη.

Τα νέα φωτιστικά είναι πιο ελαφριά, ενώ διαθέτουν κι ένα ειδικό τσιπάκι, μέσω του οποίου λειτουργούν όλοι οι αυτοματισμοί. Αυτό σημαίνει πρακτικά, ότι όταν καίγεται μια λάμπα, οι πολίτες δεν θα χρειάζεται πλέον να καλούν στις υπηρεσίες του Δήμου προκειμένου να καταγραφεί το πρόβλημα, διότι τα τεχνικά συνεργεία θα ενημερώνονται αυτομάτως από το ψηφιακό σύστημα.


Ειδικότερα, ο δήμος Αθηναίων, πετυχαίνει:

Ραγδαία μείωση του ετήσιου κόστους συντήρησης, λόγω της προτεινόμενης τεχνολογίας της οποίας η διάρκεια ζωής φτάνει τα 20 έτη.
Μείωση βλαβών και χρόνου αποκατάστασης.
Μείωση των αερίων θερμοκηπίου CO2 κατά 23.900 τόνους ετησίως.
Εξάλειψη του υδραργύρου από την υφιστάμενη βάση των φωτιστικών του δήμου Αθηναίων (αυτή τη στιγμή ο δήμος Αθηναίων κατά ~23% χρησιμοποιεί λαμπτήρες που περιέχουν αέρια υδραργύρου).
Μείωση της φωτορύπανσης και εξάλειψη φαινομένων που έχουν αρνητική επίδραση σε πεζούς και οδηγούς

Απεργία 9/11 ΜΜΜ: Πώς θα κινηθούν αύριο μετρό, ηλεκτρικός, λεωφορεία, τραμ

Κάλεσμα συμμετοχής στην 24ωρη απεργία που έχουν προκηρύξει για την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου έναντι της «ακρίβειας που στραγγαλίζει τα νοικοκυριά και τους πολίτες» απευθύνουν η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ. Οι δύο ενώσεις καλούν παράλληλα τους εργαζόμενους να δώσουν το «παρών» στο συλλαλητήριο που προγραμματίζεται για τις 11:00 το πρωί στην πλατεία Κλαυθμώνος αλλά και στα κατά τόπους συλλαλητήρια σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας. Με στάσεις εργασίας αλλά και 24ωρες κινητοποιήσεις έχουν ανακοινώσει πως θα συμμετάσχουν στη γενική 24ωρη αυριανή απεργία τα σωματεία εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Τα λεωφορεία θα πραγματοποιούν δρομολόγια από τις 09:00 έως τις 21:00, σύμφωνα με απόφαση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ. Τα τρόλεϊ θα είναι ακινητοποιημένα όλο το 24ωρο, σύμφωνα με απόφαση των εργαζομένων στον ΗΛΠΑΠ. Το Μετρό (Γραμμές 2 και 3) θα λειτουργεί από τις 09:30 έως τις 15:00, σύμφωνα με απόφαση του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ). Στη Γραμμή 1 του μετρό (ηλεκτρικός) τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται από τις 09:00 έως τις 17:00. Στο Τραμ θα πραγματοποιούνται δρομολόγια από τις 08:00 έως τις 22:00, σύμφωνα με ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων Τραμ.

ΟΑΣΘ και σιδηρόδρομος

Παράλληλα, νόμιμη κρίθηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης η αυριανή απεργία του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ στο πλαίσιο της 24ωρης πανελλαδικής κινητοποίησης που κήρυξε η ΓΣΕΕ. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, το Συνδικάτο αποφάσισε να βγουν αύριο στους δρόμους 50 λεωφορεία που θα λειτουργήσουν με προσωπικό ασφαλείας, ενώ θα λειτουργήσουν τα οχήματα που εξυπηρετούν τα ΑμΕΑ και η λεωφορειακή γραμμή από και προς το αεροδρόμιο. Στην 24ωρη απεργία αποφάσισαν να συμμετάσχουν και οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο (τρένο – προαστιακός σιδηρόδρομος). Συγκεκριμένα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών αποφάσισε να συμμετάσχει στην 24ωρη απεργία ενώ η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, για να διευκολύνει τη συμμετοχή πολιτών στην απεργία, αποφάσισε να πραγματοποιηθούν στάσεις εργασίας έως τις 09:00 το πρωί και από τις 17:00.

Τι ισχύει για ταξί, αεροπλάνα και πλοία

Στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ θα συμμετάσχουν και οι οδηγοί ταξί, σύμφωνα με απόφαση του ΣΑΤΑ. Επίσης, λόγω της 6ωρης στάσης εργασίας της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος (ΕΕΕΚΕ) και της 24ωρης στάσης εργασίας της ΟΣΥΠΑ, θα υπάρξουν ακυρώσεις και τροποποιήσεις πτήσεων της AEGEAN και η Olympic Air. Δεμένα αναμένεται να παραμείνουν τα πλοία την Τετάρτη 09/11, λόγω συμμετοχής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ. Η απεργία αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων και θα ξεκινήσει τα ξημερώματα της Τετάρτης, στις 00.01 με λήξη στις 24.00 τα μεσάνυχτα της ίδιας ημέρας. Σε 24ωρη απεργία προχωρούν και οι εργαζόμενοι στα Μέσα Ενημέρωσης.

Χωρίς Δακτύλιο η Αθήνα

Στην κινητοποίηση, θα λάβουν μέρος οι καθηγητές καθώς και οι δάσκαλοι. Παράλληλα, ο Κύκλος Επαγγελματιών Εστίασης θα συμμετάσχει στην πανελλαδική απεργία την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου. Ταυτόχρονα, ελεύθερα χωρίς τους περιορισμούς του Δακτυλίου θα κυκλοφορούν αύριο (9/11) οι οδηγοί στο κέντρο της Αθήνας λόγω της γενικής απεργίας που έχει ανακοινωθεί. Σε ανακοίνωσή της η Τροχαία αναφέρει: «Λόγω των εξαγγελθεισών, για αύριο Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2022, στάσεων εργασίας των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς και της 24ωρης απεργίας των μελών του Σωματείου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), δε θα ισχύσουν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας των οχημάτων στο Κέντρο της Αθήνας (ΜΙΚΡΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ). Παρακαλούνται οι οδηγοί να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των ρυθμιστών τροχονόμων για την αποφυγή πρόκλησης περαιτέρω κυκλοφοριακών προβλημάτων».

Ο φωτισμός της Αθήνας περνά στην “LED” εποχή

Τα νέα φωτιστικά υψηλής ενεργειακής απόδοσης τύπου LED, τα οποία αντικαθιστούν μετά από δεκαετίες τα παλιάς τεχνολογίας και ενεργοβόρα φωτιστικά, παρουσίασε ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ και τους δημοσιογράφους Χρήστο Κούτρα και Γιάννη Ντσούνο.

Ο Δήμαρχος Αθηναίων αναφέρθηκε στο μεγάλο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του δικτύου ηλεκτροφωτισμού της πρωτεύουσας -που προβλέπει την τοποθέτηση περίπου 45.000 νέων φωτιστικών- το οποίο όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο έργο του Δήμου Αθηναίων μετά το γήπεδο του Παναθηναϊκού, έχοντας προϋπολογισμό ύψους 55 εκατομμυρίων ευρώ».

«Από τη μια βλέπετε ένα φωτιστικό του 20ου αιώνα και από την άλλη του 21ου. Έχουμε ξεκινήσει να αντικαθιστούμε τα παλιά φωτιστικά σώματα και έχουμε ήδη αναβαθμίσει τον φωτισμό στην πολυσύχναστη οδό Πατησίων.

Τα νέα φωτιστικά είναι πιο ελαφριά, ενώ διαθέτουν κι ένα ειδικό τσιπάκι, μέσω του οποίου λειτουργούν όλοι οι αυτοματισμοί. Αυτό σημαίνει πρακτικά, ότι όταν καίγεται μια λάμπα, οι πολίτες δεν θα χρειάζεται πλέον να καλούν στις υπηρεσίες του Δήμου προκειμένου να καταγραφεί το πρόβλημα, διότι τα τεχνικά συνεργεία θα ενημερώνονται αυτομάτως από το ψηφιακό σύστημα» ανέφερε ο Κώστας Μπακογιάννης.

Μάλιστα, ο νέος, σύγχρονος δημοτικός φωτισμός βάζει…φρένο και στις χρονοβόρες διαδικασίες που για δεκαετίες έκαναν δυσκολότερη την καθημερινή δουλειά των υπηρεσιών, επιτρέποντας μεγαλύτερη αυτονομία στο Δήμο. «Μέχρι τώρα αν θέλαμε να ανάψουμε ή να σβήσουμε τα φώτα της πόλης, έπρεπε να επικοινωνούμε με τον ΔΕΔΔΗΕ, ο οποίος τα άναβε ή τα έκλεινε όλα μαζί.

Σήμερα, με το νέο φωτισμό, έχουμε τη δυνατότητα να τα ανάβουμε ή να τα σβήνουμε ανά γειτονιές, περιοχές ή δρόμους», σημείωσε ο Δήμαρχος Αθηναίων, προσθέτοντας ότι τα νέα φωτιστικά παρέχουν ποιοτικότερο φωτισμό -σχεδόν δύο φορές περισσότερο φως σε σχέση με παλιά – οδηγώντας παράλληλα σε εξοικονόμηση του κόστους ενέργειας της τάξης του 65%.

Βάσει του σχεδιασμού του Δήμου Αθηναίων το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2023, ενώ ο Κώστας Μπακογιάννης εκτίμησε ότι τα περίπου 55 εκατομμύρια ευρώ που επενδύονται σήμερα για το νέο οδοφωτισμό, θα έχουν αποσβεστεί σε επτά με δέκα χρόνια, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη για την Αθήνα και τους κατοίκους της

Η «καρδιά» της Αθήνας όταν ήταν…χωράφι!

Στην φωτογραφία διακρίνεται ένα χωράφι!
Στο μέσο της φωτογραφίας, και λίγα, διάσπαρτα, κτήρια στην ευρύτερη περιοχή της φωτογραφίας!
Σ’ αυτό το χωράφι δημιουργήθηκε η γνωστή σ’ όλους πλατεία Ομονοίας.

Ο χωματόδρομος δεξιά της φωτογραφίας είναι η σημερινή οδός Πατησίων. Ο κενός χώρος στο μπροστινό μέρος της φωτογραφίας είναι η σημερινή πλατεία Κοτζία!

Να αναφερθεί ότι η εικόνα αυτή αποτελεί τμήμα της πανοραμικής φωτογραφίας που φαίνεται όλη η μεταοθωμανική Αθήνα και που είχε τραβηχτεί μέσα στο διάστημα 1858-59.

Πηγή: Σαμσών Ρακάς

Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας»: Ο πρίγκιπας Ιβάν και το πουλί της φωτιάς

Ο Δήμος Αθηναίων παρουσιάζει την όπερα για παιδιά και νέους «Ο πρίγκιπας Ιβάν και το πουλί της φωτιάς» του συνθέτη και σκηνοθέτη Θοδωρή Αμπαζή, στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» για εννέα παραστάσεις.

Η παιδική όπερα, που διοργανώνει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, θα παρουσιάζεται από την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου έως και την Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022.

Όταν ο τσάρος Βιτσλάβ ανακαλύπτει ότι τα πολύτιμα χρυσά του μήλα αρχίζουν και λιγοστεύουν, αναθέτει στα τρία του παιδιά Ντιμίτρι, Βασίλι και Ιβάν να πιάσουν τον κλέφτη.

Σε αντάλλαγμα, τους προσφέρει το βασίλειό του. Ο μικρότερος ο Ιβάν, ο πιο κακομαθημένος και αλαζόνας, ξεγελάει τα αδέρφια του, αρχίζει μόνος του ένα συναρπαστικό και δύσκολο ταξίδι στο Μαύρο Δάσος του Μάγου βασιλιά Κοσέι και η περιπέτεια ξεκινά!

Τα παιδιά, με όχημα μια μαγική ντουλάπα ταξιδεύουν σε καταπράσινα δάση, παλάτια και απόκοσμα μέρη, εκεί όπου όλα μπορούν να συμβούν. Έντονα χρώματα, μαγικά κόλπα και μεταμορφώσεις επί σκηνής συνθέτουν μια αξέχαστη μουσικοθεατρική εμπειρία.

Μουσική σύνθεση / Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αμπαζής
Μουσική διεύθυνση: Μιχάλης Παπαπέτρου
Ποιητικό κείμενο: Σοφιάννα Θεοφάνους
Σκηνικά / Κοστούμια: Κέννυ ΜακΛέλλαν
Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος
Κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ελεάνα Τσίχλη

Τσάρος: Δημήτρης Ναλμπάντης
Λύκος: Παναγιώτης Αθανασόπουλος
Μάγος Κοσέι: Βασίλης Δημακόπουλος / Γιώργος Ρούπας
Ιβάν: Γιάννης Καλύβας
Γελένα / Πουλί της φωτιάς: Βάσια Ζαχαροπούλου
Ντιμίτρι: Αντώνης Αντωνιάδης
Βασίλι: Νικόλας Μαραζιώτης / Μάνος Κοκκώνης
Νίνα: Λητώ Μεσσήνη
Μηλιά: Μαρία Κατριβέση

Φωνητικό σύνολο: Λητώ Μεσσήνη, Μαρία Κατριβέση, Αγγελική-Ζωή Καραγκούνη,
Μιχάλης Κατσούλης, Μαριέττα Σαρρή, Λιάνα Κοκόση

Μουσικοί:
Διονύσης Βερβητσιώτης (βιολί), Γιάννης Στρατάκης (βιόλα), Σοφία Ευκλείδου (βιολοντσέλο), Villen Karapetian (κοντραμπάσο), Μαρίνος Γαλατσινός (φλάουτο, κλαρινέτο), Θεόδωρος Βαζάκας (κρουστά)

Παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής του 2017-2018.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

18, 22, 23, 24, 25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ στις 10:00 (σχολική)
19, 26 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ στις 18:00
20, 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ στις 11:30 & στις 14:30

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

Σχολικές παραστάσεις:

Γενική είσοδος: €5

Παραστάσεις Σαββατοκύριακου:

Παιδιά: €5 / Ενήλικες: €10

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ

https://www.ticketservices.gr/event/o-prigkipas-ivan-kai-to-pouli-tis-fotias-theatro-olympia/?lang=el

Πώληση εισιτηρίων θα γίνεται και δύο ώρες πριν την έναρξη της παράστασης στο θέατρο.

Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας»

Ακαδημίας 59, 106 79 – Αθήνα
210 3642540
www.opanda.gr

Αθηναϊκό Μουσείο στην Πλάκα έπειτα από 85 χρόνια

Το Αθηναϊκό Μουσείο στην Πλάκα έλαβε σάρκα και οστά έπειτα από 85 χρόνια
Στο μικρό στενάκι της οδού Κέκροπος στην Πλάκα γινόταν απίστευτος συνωστισμός την Τρίτη το βράδυ. Και στο Εντευκτήριο του Συλλόγου των Αθηναίων δεν έπεφτε κυριολεκτικά καρφίτσα.

Λογικό και αναμενόμενο, μιας και επρόκειτο για γιορτή που περίμενε 85 ολόκληρα χρόνια για να γίνει. Το «Αθηναϊκό Μουσείο» άνοιξε επιτέλους τις πόρτες του, «μικρό σε μέγεθος αλλά τεράστιο σε αξία και κειμήλια», όπως είπε και ο πρόεδρος του φορέα και κινητήριος δύναμή του, ο δημοσιογράφος και ιστορικός Ελευθέριος Σκιαδάς.


Ως έδρα επελέγη το ιστορικό αυτό κτίριο στην καρδιά της παλαιάς Αθήνας, όπου κατοίκησε ο Φιλικός αγωνιστής και δήμαρχος Αθηναίων Νικόλαος Ζαχαρίτσας και αναδιαμορφώθηκε για να στεγάσει τον Σύλλογο μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο από δύο προέδρους του, τον Δημήτρη Σκουζέ και τον Δημήτρη Γέροντα. Ο ιστορικός αυτός φορέας ήταν ένας από τους παλαιότερους στη πατρίδα μας με έτος ιδρύσεως το 1895 και φιλοδοξία να συγκεντρώσει σε μια «κιβωτό» κειμήλια των γηγενών Αθηναίων (που εδώ που τα λέμε ήταν και μετρημένοι στα δάχτυλα).

Το 1937 οργανώθηκε από τον Σύλλογο μια πρώτη έκθεση τέτοιων αντικειμένων καθώς στο καταστατικό του υπήρξε από την αρχή η ίδρυση μουσείου. Προχθές λοιπόν εγκαινιάστηκε μια αίθουσα που δείχνει ότι καρποφόρησε η προσπάθεια και τεκμαίρει ότι οι οικογένειες αυτές που αποτέλεσαν τον πυρήνα του φορέα εξακολουθούν να τον στηρίζουν. Διότι χάρις στις δωρεές τους, τις παλαιές αλλά και πολλές πρόσφατες που έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια, το νεοσύστατο μουσείο προικίστηκε με απίστευτα πράγματα, από πίνακες ζωγράφων εγνωσμένης αξίας, μέχρι αντικείμενα, έπιπλα, έγγραφα, χάρτες, που είχαμε την ευκαιρία να δούμε στα εγκαίνια.

Το ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ στην ΠΛΑΚΑ ΕΛΑΒΕ ΣΑΡΚΑ και ΟΣΤΑ ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ 85 ΧΡΟΝΙΑ
Οι ΔΩΡΕΕΣ ΠΡΟΗΛΘΑΝ ΑΠΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΜΕΛΩΝ του ΣΥΛΛΟΓΟΥ.

Ιδιαίτερα συγκινητικό ήταν το μαγνητοσκοπημένο μήνυμα του παλαιότερου και πολυτιμότερου μέλους του Συλλόγου: Ο 99χρονος επιχειρηματίας και διακεκριμένος φυσικός Κωνσταντίνος Πετρίδης συνέβαλε αποφασιστικά στον νέο θεσμό. Ως απόγονος των Σκουζέ δώρισε το σύνολο των κινητών κειμηλίων και δικαίως το μουσείο ονομάστηκε: «Αθηναϊκό Μουσείο. Μόνιμη Συλλογή Σκουζέ – Πετρίδη».

Από κοντά και η αξιοποίηση θησαυρών που προήλθαν από άλλες πηγές: Διαθήκη Λίζας Σκουζέ, Λένα Πατρονικόλα Γεωργαντή, οικογένεια Σουγιουτζόγλου, οικογένεια Γέροντα, οικογένεια Καλλιφρονά, οικογένεια Αδώνιδος Κύρου, οικογένεια Σκιαδά, οικογένεια Σερπιέρη κ.ά.

Ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, που τέλεσε τα εγκαίνια μαζί με τον Ελευθέριο Σκιαδά και την Αλεξάνδρα Στασινοπούλου (η οικογένεια της οποίας έχει στηρίξει και αυτή την προσπάθεια), δεν έκρυβε τη χαρά του. Ευχαρίστησε όλους τους δωρητές και τους χορηγούς που τιμούν τις αθηναϊκές τους ρίζες και την παράδοση της ευποιίας, από γενιά σε γενιά. «Μια πόλη όσο ιστορικός και αν είναι ο χαρακτήρας της δεν είναι τα μνημεία της αλλά οι άνθρωποί της», κατέληξε. Ας ευχηθούμε στο νέο μουσείο με το δεξί!

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

«Νέον» το ιστορικό καφενείο της πλατείας Ομονοίας

Το καφενείο του ΝΕΟΝ ξεκίνησε να λειτουργεί στην πλατεία της Ομόνοιας το 1920 και από τότε έγινε ένα από τα εμβληματικά στοιχεία της περιοχής. Ιδρύθηκε από τους Περικλή Γκόσιο και Γιάννη Δούκα και στεγάστηκε στο ισόγειο του ξενοδοχείου Carlton.

ΑρχικΑ ονομΑΣΤΗΚΕ «ΝΕΟΝ ΒΥΖΑΝΤΙΟΝ» ΟΜΩΣ ΜΕΤΑ τη ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΚΑΘΙΕΡΩΘΗΚΕ ως «ΝΕΟΝ»

Βαρυφορτωμένο με έξοχες ιστορικές μνήμες, την αστική ανάπτυξη της Αθήνας τον μεσοπόλεμο, αλλά και τις οδυνηρές μνήμες για τον ελληνισμό της μικρασιατικής τραγωδίας, προβάλλει στην δαιμονοποιημένη – και σιγά σιγά αναβαθμιζόμενη – Πλατεία Ομονοίας, το ιστορικό Καφενείο της Αθήνας «Νέον», με άλλη χρήση πλέον ωστόσο, ως φούρνος της αλυσίδας Βενέτη.


Διατηρώντας όμως την περίφημη ιστορική εσωτερική του διακόσμηση, που αποτέλεσε πεδίο έμπνευσης ποιητών, συγγραφέων, αλλά και εικαστικών, με τον μεγάλο Γιάννη Τσαρούχη, να έχει αποθανατίσει το ιστορικό μας καφενείο, σε δυο σπουδαίους πίνακές του.

Τις πελώριες δωρικές κολώνες, τις επιβλητικές τους στέψεις, τις διακοσμητικές σκαλιστές ιπτάμενες σφίγγες, που κρατούσαν τους πελώριους καθρέπτες του, και όλα τα άλλα αισθητικά του στοιχεία, που το καθιστούσαν μοναδικό !


Το καφενείο «Νέον» ξεκίνησε την λειτουργία του το 1920, με ιδιοκτήτες τους Περικλή Γκόσιο και Γιάννη Δούκα, στο ισόγειο του ξενοδοχείου Carlton, με το όνομα «Νέον Βυζάντιον».

Εν συνεχεία έλαβε το όνομα «Νέον», με την μικρασιατική τραγωδία, για να υπομνίζει την περιπέτεια του έθνους. Στα χρόνια του μεσοπολέμου το Νέον, υπήρξε χώρος συνάντησης καλλιτεχνών, διανοουμένων, αλλά και προσωπικοτήτων από την κοσμική ζωή της Αθήνας. Από την άλλη αποτέλεσε χώρο κοινωνικών ζυμώσεων, αλλά και ανάδειξης πνευματικών ρευμάτων.

Αλλά πέρα από τον κοινωνικό και πολιτισμικό διάκοσμο του καφενείου, διακρίνονταν και για τα εξαιρετικά γλυκά και τους καφέδες του. Λαχταριστός μπακλαβάς από κωνσταντινουπολίτικες συνταγές, φίνο ρυζόγαλο, δροσερή κρέμα, και πλούσια ποικιλία αρωμάτων καφέ, συνιστούσαν τα μεγάλα ανταγωνιστικά του ατού, έναντι των προβεβλημένων καφενείων των Αθηνών.

Από το 1950 και εντεύθεν, αλλάζει ριζικά η Πλατεία Ομονοίας με την έξαρση της ανοικοδόμησης και βεβαίως η αισθητική της, αλλά και η κοινωνική διαστρωμάτωση, που την περιβάλλει. Στοιχεία που μοιραία προσδιορίζουν και τον κοινωνικό χαρακτήρα του καφενείου. Τα πανέμορφα νεοκλασικά της περιοχής, αντικαθίστανται από πολυώροφες πολυκατοικίες και νέα μεγάλα εμπορικά καταστήματα, προβάλλουν δυναμικά στην περιοχή, δίνοντας έναν αέρα κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης.

Η πλατεία Ομονοίας γίνεται συγκοινωνιακό και κοινωνικό σταυροδρόμι και με αυτά τον νέο της χαρακτήρα, συμπαρασύρει και το «Νέον». Και σε αυτή την κοσμογονία της περιοχής της Ομονοίας, το καφενείο γίνεται το στέκι συνάντησης, πολλών ετερόκλητων θα λέγαμε κοινωνικών ομάδων.

Πύργος Αθηνών – Ο μοναδικός ουρανοξύστης της Αθήνας

Ο Πύργος Αθηνών κατασκευάστηκε επί της οδού Μεσογείων την περίοδο της χούντας, όταν με νόμο αποφασίστηκε η απελευθέρωση του συντελεστή δόμησης που απαγόρευε την ανέγερση ουρανοξυστών και κτιρίων ύψους πάνω από 35 μέτρα.

Ένα κτίριο πρωτοποριακό για την εποχή που όμως δέχτηκε και συνεχίζει να δέχεται μεγάλη κριτική για την αισθητική του καθώς μοιάζει να είναι παράταιρο με τη συνολικότερη εικόνα του αστικού τοπίου. Εκείνη την εποχή οι αντιδράσεις αφορούσαν και την οικονομική διάσταση της ανέγερσης.

Το κόστος ανερχόταν στα 120 εκατομμύρια και σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της εποχής ήταν ρουσφέτι, ένα μεγάλο δώρο στους μεγαλοεργολάβους που δεν αρκούνταν στην απομύζηση της αττικής γης αλλά ήθελαν να κερδοφορήσουν ακόμα και από τον ουρανό.

Πρόκειται για συγκρότημα δύο γυάλινων κτιρίων γραφείων, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους στο ύψος του πρώτου ορόφου. Στη βάση τους στεγάζουν καταστήματα. Το ψηλότερο κτίριο έχει ύψος 25 ορόφων και το χαμηλότερο 12.

Αρχιτέκτονες ήταν ο Ιωάννης Βικέλας και ο Ιωάννης Κυμπρίτης. Η σύνθεση αποτελεί μίμηση αμερικανικών και ευρωπαϊκών προτύπων και πιο συγκεκριμένα του κτιρίου Σίγκραμ στο Μανχάταν . H χρήση της αισθητικής του γυαλιού εδώ γίνεται με το νεοϊστορικό πνεύμα της διεθνούς αρχιτεκτονικής γοήτρου του ‘60.

Στη διαμόρφωση των όψεων επικρατεί ο κατακόρυφος άξονας με τον τονισμό των υποστυλωμάτων που επενδύονται με λευκό μάρμαρο και των κατακόρυφων διατομών των υαλοστασίων από καφέ ανοδειωμένο αλουμίνιο. Η κατασκευή είναι από οπλισμένο σκυρόδεμα και τα εξωτερικά τοιχώματα από υαλοπετάσματα με σκελετό αλουμινίου.

ΕκεΙΝΗ την εποΧΗ αποτελοΥΣΕ το μοναδικΟ ουρανοξΥΣΤΗ και το υψηλΟΤΕΡΟ κτΙΡΙΟ στα ΒαλκΑΝΙΑ. ΠολΥΣ λΟΓΟΣ εΙΧΕ γΙΝΕΙ για το αν τελικΑ η ελληνιΚΗ πρωτεΥΟΥΣΑ θα ΕΠΡΕΠΕ να ΕΧΕΙ ή ΟΧΙ ουρανοξΥΣΤΕΣ.

Η Αθήνα είναι μια πόλη που αποστρέφεται τους ουρανοξύστες. Από το 1985 μέχρι το 2000 το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος ήταν τα 32 μέτρα, από το 2000 εώς το 2012 τα 27 μέτρα και από το 2012 μέχρι σήμερα, τα 32 μέτρα.

Η σύγχρονη αρχιτεκτονική αντιστέκεται ιδεολογικά στη μεγαλομανία της δικτατορίας αλλά σίγουρα παίζει ρόλο και η σεισμικότητα του αττικού χώρου καθώς και η προσπάθεια διατήρησης της θέας της Ακρόπολης και του Παρθενώνα σε όλο το Λεκανοπέδιο.

 

 

Ο αξέχαστος θρύλος της Αθηναϊκής φαρμακοποιίας

Το φαρμακείο του Δαμβέργη ήταν έμβλημα της Αθήνας. Αν υπήρχε σήμερα στην αρχική μορφή του θα ήταν σε όλους τους τουριστικούς οδηγούς ως αξιοθέατο. Για επτά δεκαετίες στεγαζόταν στο κέντρο, απέναντι από την Εθνική Βιβλιοθήκη, στο επιβλητικό Μέγαρο της Πρωίας, Πανεπιστημίου 39.

Εγκαινιάστηκε το 1906 και ήταν το προσωπικό επίτευγμα του διαπρεπούς καθηγητή της Φαρμακευτικής, Αναστασίου Δαμβέργη (1857-1920), ο οποίος επί της ουσίας εισήγαγε στην Ελλάδα τη δυτική έννοια του φαρμακείου με βάση επιστημονική.

Το φαρμακείο του Δαμβέργη διατηρήθηκε στην ίδια θέση, με όλον τον περίτεχνο ξυλογλυπτικό διάκοσμο ώς το 1976, όταν το περίφημο Μέγαρο της Πρωίας (Μέγαρο Ιωάννη Πεσμαζόγλου), έργο του Πάνου Καραθανασόπουλου (μαθητή του Τσίλλερ), κατεδαφίστηκε.

Το φαρμακεΙΟ μεταφΕΡΘΗΚΕ στην ΠανεπιστημΙου 6 (ΜΕΓΑΡΟ ΚΟΥΠΑ, ανΑΜΕΣΑ στη ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙΟΥ και στην ΚΡΙΕΖΩΤΟΥ) και ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ σε ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΩΣ ΤΟ 2006 και τη ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ του νεΟΤΕΡΟΥ ΑναστασΙΟΥ ΔΑΜΒΕΡΓΗ, εγγονΟΥ του ιδρυΤΗ.

Η περίπτωση του φαρμακείου Δαμβέργη (και της ομώνυμης φαρμακοβιομηχανίας) είναι περισσότερο σύνθετη από όσο μπορεί κανείς να υποθέσει και σε κάθε περίπτωση συναρπαστική όσο και ενδεικτική της μεγάλης καινοτομίας που έφερε στην ελληνική κοινωνία. Το νέο βιβλίο που αφηγείται αυτήν την ιστορία είναι έργο της Φωτεινής Ε. Καραμαλούδη, που ειδικεύεται στην ιστορία της Ιατρικής και της Φαρμακευτικής στην Ελλάδα.

Το Μέγαρο της Πρωίας, Πανεπιστημίου 39, όπου στεγάστηκε το φαρμακείο Δαμβέργη έως το 1976. Δεξιά, ο Κωνσταντίνος Δαμβέργης στο φαρμακείο.