Αρχική Blog Σελίδα 24

Τι είναι οι μαύρες «κουλούρες» καλωδίων που κρέμονται από τις κολώνες της ΔΕΗ

Τις τελευταίες ημέρες, αρκετοί κάτοικοι της Ηλιούπολης – και όχι μόνο – έχουν απευθύνει ερωτήσεις σε διάφορες ομάδες του Facebook σχετικά με τις μαύρες «κουλούρες» καλωδίων που κρέμονται από τις κολώνες της ΔΕΗ. Το συγκεκριμένο ζήτημα, μάλιστα, είχε τεθεί πριν από αρκετό καιρό ως ερώτημα και στο δημοτικό συμβούλιο.

Πρόκειται, ουσιαστικά, για ένα νέο, εναέριο δίκτυο οπτικών ινών που αναπτύσσει η ΔΕΗ. Στην ουσία, η εταιρεία θα παρέχει το δίκτυο οπτικών ινών σε ήδη υπάρχουσες εταιρείες κινητής υπό την μορφή χονδρικής, προκειμένου εκείνες να το χρησιμοποιήσουν και να το εκμεταλλευτούν ώστε να προσφέρουν υπηρεσίες στους δικούς τους πελάτες. Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που αφορά 16 Δήμους της Αττικής, μεταξύ των οποίων και η Ηλιούπολη, με το κόστος να ανέρχεται στα 66 εκατ. ευρώ.

Στόχος της ΔΕΗ είναι να αναπτύξει ένα μεγάλο δίκτυο εναέριων οπτικών ινών, οι οποίες είναι πολύ φθηνότερες στην εγκατάστασή τους από τις υπόγειες, φτάνοντας συνολικά σε 3,3 εκατομμύρια νοικοκυριά και επιχειρήσεις, και προσφέροντας υψηλές ταχύτητες μέσω ενός δικτυού FTTH (Fiber To The Home). Η ολοκλήρωση εγκατάστασης του συγκεκριμένου δικτύου στην Ηλιούπολη αναμένεται έως το τέλος Σεπτεμβρίου και η ενεργοποίηση του στο τέλος του 2024.

Τι φέρνει στο ίντερνετ η οπτική ίνα της ΔΕΗ για 1,7 εκατ. νοικοκυριά

Η νέα εποχή της ενέργειας συνδέεται άμεσα με την ψηφιοποίηση και τις μεγάλες ταχύτητες στο ίντερνετ.

Ο νέος ενεργειακός κόσμος, όπου τα πάντα θα είναι διασυνδεδεμένα στο δίκτυο, από τις παραδοσιακές ηλεκτρικές συσκευές μέχρι τις αντλίες θερμότητας, τα φωτοβολταϊκά στη στέγη και τη μπαταρία του αυτοκινήτου, όλα αυτά χρειάζονται connectivity.

Η ψηφιακή μετάβαση στην Κοινωνία των Gigabit είναι προαπαιτούμενο για την ενεργειακή.

Η μεγάλη εικόνα είναι αυτή. Αλλά για να φτάσουμε εκεί, πρέπει πρώτα να ξεκολλήσουμε από τη θέση του ουραγού στην Ευρώπη. Ενώ ο μέσος όρος των νοικοκυριών στην ΕΕ με οπτική ίνα στην πόρτα τους ξεπερνά το 70%, το ποσοστό στην Ελλάδα βρίσκεται μόλις στο 27,8%.

Κάπου εδώ υπεισέρχεται στη κουβέντα η ΔΕΗ. Το κατασκευαστικό πλάνο που ανακοίνωσε χθες η θυγατρική της, ΔΕΗ FiberGrid, για οπτικές ίνες σε 1,7 εκατ. νοικοκυριά έως και το 2025, αλλά και για κάλυψη συνολικά 3 εκατ. μέχρι και το 2030, αποσκοπεί ακριβώς στο να κλείσει όσο μπορεί πιο γρήγορα η ψαλίδα ακόμη και με τη γειτονιά μας.

Στη Κύπρο το ποσοστό βρίσκεται στο 50%, στη Βουλγαρία ξεπερνά το 80% και στη Ρουμανία το 90%.

Το πλάνο είναι εφικτό, τόσο γιατί αυξάνονται οι επενδυτές στην οπτική ίνα, δηλαδή εκτός από τον ΟΤΕ που είναι ο βασικός παίκτης, τώρα προστίθεται και η ΔΕΗ με στόχο να ρίξει 680 εκατ ευρώ στην τριετία, όσο και γιατί μπαίνει στο παιχνίδι το εναέριο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.

Η τοποθέτηση εναέριας ίνας πάνω στις γραμμές είναι λιγότερο περίπλοκη, γρήγορη και κυρίως λιγότερο κοστοβόρα απ’ ότι όταν χρειάζεται κανείς να σκάψει μια υπόγεια εγκατάσταση. Χαμηλό κόστος συνεπάγεται χαμηλότερο κόστος ενοικίασης για τους παρόχους, άρα φθηνότερες τελικές υπηρεσίες για τους καταναλωτές, που ακριβώς λόγω της απουσίας δικτύου Fiber to the Home πληρώνουν ένα αργό και ακριβό ίντερνετ.

Κυρίως, σε αυτή την κατηγορία, δηλαδή με ανύπαρκτη σχεδόν διείσδυση ίνας, ανήκουν οι περιοχές που ανακοίνωσε ότι μπαίνει με 12 νέες εργολαβίες η ΔΕΗ. Πάτρα, Ηράκλειο, Λάρισα, Ιωάννινα, Βόλος, Καλαμάτα, Κόρινθος, Τρίκαλα, Κοζάνη, Βέροια, και Μεγαλόπολη, είναι καινούργιες αγορές, με μικρές και συχνά βασανιστικά αργές ταχύτητες στο διαδίκτυο.

Έχουν όλες επιλεγεί με βάση τόσο την πληθυσμιακή κάλυψη, όσο και την έλλειψη υποδομών Fiber to the Home. Το ίδιο χαμηλή είναι η διείσδυση στον Πειραιά, την Καλλιθέα, το Αιγάλεω, το Κορυδαλλό, το Κερατσίνι, τη Νίκαια, το Μοσχάτο, τη Δάφνη, αλλά και τη Θεσσαλονίκη και δήμους όπως Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Κορδελιού- Ευόσμου, Νεάπολής – Συκεών.

Το business case της ΔΕΗ είναι ότι από φέτος θα πουλάει στη χονδρική, είτε μια υπηρεσία internet με ταχύτητες που μπορούν να φτάσουν έως και τα 10 Gbps, είτε ενοικίαση υποδομής σκοτεινής ίνας (dark fiber) με την οποία ο κάθε πάροχος θα μπορεί να προσφέρει στο τελικό πελάτη ό,τι υπηρεσίες επιθυμεί.

Κρίνοντας από τα νούμερα, ο στόχος για 1,7 εκατ. συνδέσεις μέσα στους επόμενους 22 μήνες, μεταφράζεται σε 77.000 το μήνα. Αν σκεφτεί κανείς ότι τους τελευταίους δέκα μήνες το πλάνο «έτρεχε» με 14.000 συνδέσεις το μήνα, έχοντας βάλει οπτική ίνα σε 140.000 νοικοκυριά, μιλάμε για έξι φορές ταχύτερο ρυθμό.

Την επιτάχυνση δείχνει και το γεγονός ότι ενώ το business plan που είχε παρουσιάσει η διοίκηση Στάσση στο Λονδίνο τον Ιανουάριο έθετε ως στόχο το 1 εκατομμύριο συνδέσεις μέχρι το 2030, η χθεσινή ανακοίνωση της θυγατρικής ΔΕΗ FiberGrid βάζει τον πήχη στα 3 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις εντός της επόμενης πενταετίας, δηλαδή τον τριπλασιάζει.

Οι επενδύσεις στην οπτική ίνα είναι απαραίτητες για να υπάρξει συνδεσιμότητα gigabite σε όλα τα νοικοκυριά της Ε.Ε. και κάλυψη 5G για όλες τις κατοικημένες περιοχές έως το 2030, όπως ο σχετικός στόχος της Κομισιόν. Και στα τέλη του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΤΕ, οι συνδέσεις οπτικής ίνας στην Ελλάδα δεν υπερέβαιναν τα 1,4 εκατομμύρια νοικοκυριά και επιχειρήσεις.

Επηρεάζουν όμως και κάτι ακόμη. Το gigabit society, δηλαδή το όραμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ευρώπης μέχρι το 2030, είναι προαπαιτούμενο για την πράσινη ενεργειακή μετάβαση. Τυχόν καθυστερήσεις στον τομέα αυτό, θα τη θέσουν σε κίνδυνο, όπως γνωρίζει καλά ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος ψηφιακών και καινοτόμων υπηρεσιών της ΔΕΗ, Αλέξανδρος Πατεράκης.

Τα έξυπνα ενεργειακά σπίτια και οι επιχειρήσεις, οι ηλεκτρικές συσκευές, οι φορτιστές, τα φωτοβολταϊκά, οι μονάδες αποθήκευσης, τα πάντα, χρειάζονται μεγάλες ταχύτητες σύνδεσης και απόκριση σε σχεδόν πραγματικό χρόνο για να συνεργαστούν μεταξύ τους, αλλά και με το δίκτυο.

Δεν μπορούμε να συζητάμε για αποκέντρωση της παραγωγής ενέργειας, η οποία δεν θα παράγεται σε μεγάλα εργοστάσια, παρά στον ίδιο τον οικιστικό ιστό, για πόλεις που θα καλύπτουν τις ανάγκες τους σε μεγάλο βαθμό από φωτοβολταϊκά στη στέγη ή για περίσσεια ενέργεια που θα αποθηκεύεται σε οικιακές μπαταρίες, χωρίς να έχει προηγηθεί η ψηφιακή μετάβαση της χώρας.

Η ψηφιοποίηση πρέπει να ανοίξει ταχύτητες ώστε να μπορέσει να συμβαδίσει με τις ανακαλύψεις στις νέες τεχνολογίες των ανανεώσιμων πηγών, τη μείωση κόστους στις μπαταρίες, τα νέα έξυπνα δίκτυα. Δίχως το ένα, δεν θα έχουμε ούτε το άλλο.

 

Πηγή: ilioupolinews / liberal

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας την Κυριακή

0

Λόγω του αγώνα δρόμου “RUN – BIKE – CARE 2024” που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 2 Ιουνίου 2024 και ώρα 09:00π.μ. από τον Σύλλογο Καρκινοπαθών – Εθελοντών – Φίλων – Ιατρών «Κ.Ε.Φ.Ι.», με απόφαση της ΕΛΑΣ θα υπάρξει προσωρινή και σταδιακή διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων κατά τις ώρες 08:00′ έως 10:30′, στις ακόλουθες οδούς και λεωφόρους ως εξής:

– Λεωφ. Συγγρού, στο τμήμα της από την οδό Αθ. Διάκου έως την Λεωφ. Αμαλίας, ρεύμα κυκλοφορίας προς την Πλ. Συντάγματος.

– Λεωφ. Βασ. Αμαλίας, σε όλο το μήκος της, ρεύμα κυκλοφορίας προς την Πλ. Συντάγματος και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Πανεπιστημίου, στο τμήμα της από την Λεωφ. Αμαλίας έως την οδό Ιπποκράτους και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Ακαδημίας, στο τμήμα της από την οδό Χαρ. Τρικούπη έως την Λεωφ. Βασ. Σοφίας και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Λεωφ. Βασ. Σοφίας, στο τμήμα της από την Λεωφ. Βασ. Αμαλίας έως την Λεωφ. Βασ. Κων/νου και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Λεωφ. Βασ. Κων/νου, σε όλο το μήκος της, ρεύμα κυκλοφορίας προς Αρδηττού (κατερχόμενο) και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Ηρ. Αττικού, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Μελεάγρου, στο τμήμα της από την οδό Ησιόδου έως την Λεωφ. Βασ. Κων/νου.

– Αραβαντινού, στο τμήμα της από την οδό Ησιόδου έως την Λεωφ. Βασ. Κων/νου.

– Κλεάνθους, στο τμήμα της από την οδό Βασ. Γεωργίου Β΄ έως την Λεωφ. Βασ. Κων/νου.

Κατά τις ώρες που θα ισχύσει η παραπάνω απαγόρευση της κυκλοφορίας, θα επιτρέπεται η κάθετη διέλευση των οχημάτων στους παρακάτω ελεγχόμενους κόμβους:

– Λεωφ. Βασ. Σοφίας – Ρηγίλλης

– Λεωφ. Βασ. Κων/νου – Βασ. Γεωργίου Β΄ (Πλ. Τρούμαν)

Η ΕΛΑΣ απευθύνει έκκληση στους οδηγούς, για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και αποφυγή πρόσθετων κυκλοφοριακών προβλημάτων, να αποφύγουν τη διέλευση των οχημάτων τους στο ανωτέρω οδικό δίκτυο κατά το αναφερόμενο χρονικό διάστημα και να ακολουθούν τα σήματα και τις υποδείξεις των ρυθμιστών τροχονόμων.

 

 

Η Ταράτσα του Φοίβου επιστρέφει!

Τετάρτη, 29 Μαΐου – Μια λαμπερή, sold-out πρεμιέρα
 
 Κάθε Τετάρτη στο Θέατρο Άλσος

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο κατάμεστο Θέατρο Άλσος η πρεμιέρα της Ταράτσας του Φοίβου! Το κοινό καταχειροκρότησε το Φοίβο Δεληβοριά, τον Θανάση Αλευρά, τη Ρένα Μόρφη και τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη και μαζί τους όλον τον εκπληκτικό θίασο μιας δροσερής και επίκαιρης Ταράτσας που ανέβασε ακόμα πιο ψηλά τον πήχυ σε όλα: χιούμορ, σχολιασμό, ιδέες, performance, συναίσθημα. Το γέλιο και το χειροκρότημα του κοινού επιβεβαίωσε τα παραπάνω και απέδειξε πως το ταξίδι της Ταράτσας στο φετινό καλοκαίρι και μέχρι τα μέσα του φθινοπώρου θα είναι συναρπαστικό και γεμάτο απίθανους συνταξιδιώτες.

Πρώτοι guests οι Νατάσσα Μποφίλιου και ο Βύρων Θεοδωρόπουλος που συνεχίζουν και την Τετάρτη 5 Ιουνίου. 

Ταρατσαίες και Ταρατσαίοι, σηκωθείτε!

Βγείτε από τα υπόγεια και από τους διαδρόμους – κι ανεβείτε τα σκαλιά!

Ο ΦΟΙΒΟΣ ΔΕΛΗΒΟΡΙΑΣ και οι συνεργάτες του ξέρουν από χρόνια πως το καλοκαίρι δεν το περιμένουμε – είναι του χεριού μας. Και ξαναξεκινούν στο αγαπημένο Άλσος το πιο χειροποίητο πολυθέαμα που έγινε ποτέ:
την «ΤΑΡΑΤΣΑ ΤΟΥ ΦΟΙΒΟΥ»!

Με συμπρωταγωνιστές το θηρίο της σκηνής, των «εκ των ων ουκ άνευ»,  τον πανταχού παρόντα και τα πάντα ανατρέποντα ΘΑΝΑΣΗ ΑΛΕΥΡΑ.

Την φωτορυθμική και φωσφορούχα, την τεχνικολόρ, σινεμασκόπ, και για πρώτη φορά τρισδιάστατη ΡΕΝΑ ΜΟΡΦΗ.

Και -επιτέλους!- με ειδική μεταγραφή απ’το Μουλέν Ρουζ, την βασίλισσα του θεάματος, την ντάμα κούπα, την μπριλάντε και κονσερτάντε
ΓΑΛΗΝΗ ΧΑΤΖΗΠΑΣΧΑΛΗ.

Με  δύο (τουλάχιστον) σπουδαίους ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΥΣ ανά εβδομάδα από το χώρο του τραγουδιού, του θεάτρου και της stand up comedy.

Με θίασο ηθοποιών-χορευτών-ακροβατών- τραγουδιστών και με φαντασμαγορική ορχήστρα του χρυσού, πλατινένιου και ιπτάμενου ΓΙΑΝΝΗ ΔΙΣΚΟΥ.

Με σκηνικά-κοστούμια από τον αναγεννησιακό μαιτρ, τον μάγο των χρωστήρων και τον αεροφωτογράφο των σωμάτων ΠΑΡΙ ΜΕΞΗ.

Με χορογράφο από σόι που ζηλεύουν τα Μπολσόι, τη μαγευτική
ΕΥΗ ΣΟΥΛΗ.

Με σύμπραξη στα κείμενα από τα γνωστά -και εξαιρετικά- υποκείμενα ΒΥΡΩΝΑ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟ και ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗ.

Με υπερσκηνοθέτη τον – σε απόλυτη και αιώνια συνεργασία με τις Μούσες και τον Αττικό ουρανό – ΑΓΓΕΛΟ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ.

Ερχόμαστε! Πάρτε γρανίτες, ψάθες, σωσίβια και αντηλιακά, βάλτε την πιο αεράτη βραδινή σας φορεσιά και -κυρίως- εξασφαλίστε εγκαίρως θέσεις. Το κρουαζιερόπλοιο του κέντρου της πόλης ανοίγει τα πανιά και τα σεντόνια του και επιστρέφει. Κάθε Τετάρτη στο ΑΛΣΟΣ, από 29 Μαΐου.

70 «έξυπνα» ρολόγια για τους ευάλωτους δημότες της Αθήνας

Τη Δευτέρα, ο Δήμος Αθηναίων μέσω της ΔΑΕΜ ΑΕ, σε συνεργασία με το Χαμόγελο του Παιδιού, παρουσιάζουν το νέο πιλοτικό πρόγραμμα «Γερνάω έξυπνα», στους χώρους του Χαμόγελου του Παιδιού.

Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, θα πατήσει το κουμπί, για να ενεργοποιήσει το τηλεφωνικό κέντρο έκτακτης ανάγκης, το οποίο θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο.

Λίγα λόγια για το πρόγραμμα

Το πρόγραμμα «Γερνάω έξυπνα» χρηματοδοτείται από τη ΔΑΕΜ και περιλαμβάνει τη δωρεά 70 έξυπνων ρολογιών, 10 για κάθε δημοτικό διαμέρισμα, σε ωφελούμενους του «Βοήθεια Στο Σπίτι». Τα βιομετρικά ρολόγια παρέχουν ποικίλες λειτουργίες, όπως η καταγραφή του καρδιακού ρυθμού, της αναπνοής και της πίεσης του χρήστη ανά πάσα στιγμή.

Σε περίπτωση κινδύνου, ο πολίτης μπορεί να ζητήσει βοήθεια, κρατώντας πατημένο για 5 δευτερόλεπτα το κουμπί «SOS» που βρίσκεται στο πλάι της συσκευής. Άμεσα, θα στέλνεται σήμα προς τα τηλεφωνικά κέντρα των προγραμμάτων «Βοήθεια Στο Σπίτι» και «Το Χαμόγελο του Παιδιού», που λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο.

Το έξυπνο ρολόι λειτουργεί και αυτόνομα. Σε περίπτωση που εντοπιστεί κάποια δυσλειτουργία από το κέντρο παρακολούθησης, θα καλείται ο χρήστης μέσω του ρολογιού. Αν δεν ανταποκριθεί στην κλήση, θα ειδοποιούνται άμεσα το ΕΚΑΒ και η Ελληνική Αστυνομία.

Τα ρολόγια καθώς και η πλατφόρμα λειτουργίας τους έχουν κατασκευαστεί από τον όμιλο Εμβέλεια και την Papapostolou Healthcare Technologies.

 

Πηγή: 984

Δράση Καθαρισμού Παραλίας Αγ. Νικολάου Αναβύσσου

Ο Δήμος Σαρωνικού και η εταιρεία Betsson στο πλαίσιο του προγράμματος Saronikos Synergy διοργανώνουν εθελοντικό καθαρισμό της παραλίας Αγίου Νικολάου Αναβύσσου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών, το Σάββατο 8 Ιουνίου 2024, στις 10:30 πμ.

Το πρόγραμμα Saronikos Synergy λειτουργεί στο πλαίσιο του Γραφείου Χορηγιών και Εξεύρεσης Πόρων του Δήμου Σαρωνικού και βασίζεται στις αρχές της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, σύμφωνα με την οποία οι επιχειρήσεις ενσωματώνουν στην δραστηριότητα τους τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές τους ανησυχίες, συμβάλλοντας στη βελτίωση ζωής της ευρύτερης κοινωνίας.

Σας καλούμε όλες και όλους να παραβρεθείτε το Σάββατο 8 Ιουνίου, στις 10:30 πμ, στην παραλία Αγ. Νικολάου προκειμένου να συμβάλλουμε όλοι μαζί στη βελτίωση του περιβάλλοντος της ακτής μας!

Το κέντρο της Αθήνας ασφυκτιά από τα τουριστικά λεωφορεία | Οι λύσεις που προτείνουν οι ειδικοί

Την ανάγκη δημιουργίας χώρων στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων υπογραμμίζουν στην «Κ» επαγγελματίες του κλάδου και άνθρωποι του τουρισμού. Τα άναρχα σταθμευμένα πούλμαν πνίγουν το κέντρο της Αθήνας, καθώς καθημερινά τους καλοκαιρινούς μήνες κυκλοφορούν περίπου 250-300 τουριστικά λεωφορεία, τα οποία συχνά σταθμεύουν σε ακατάλληλα σημεία. Το πρόβλημα θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο όσο η κρουαζιέρα στον Πειραιά αναπτύσσεται ραγδαία – διότι οι επιβάτες της κρουαζιέρας ως επί το πλείστον μεταφέρονται με λεωφορεία από τον Πειραιά σε σημεία ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Ποιες προτάσεις έχουν πέσει στο τραπέζι και τι υποστηρίζουν συγκοινωνιολόγοι, οδηγοί και εκπρόσωποι επιχειρήσεων τουρισμού.

«Εμφραγμα» από τα τουριστικά λεωφορεία

Της Δέσποινας Κόντη

Τα άναρχα σταθμευμένα τουριστικά λεωφορεία σε μερικά από τα πιο κεντρικά σημεία της Αθήνας αποτελούν βασική αιτία για το κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους της πόλης. Με ελάχιστες υποδομές στάθμευσης και χωρίς σχέδιο εδώ και χρόνια, η κατάσταση επαναλαμβάνεται με την ίδια ένταση τους μήνες που οι ξένοι επισκέπτες κατακλύζουν το κέντρο, ιδιαίτερα τις μέρες που τα κρουζιερόπλοια στον Πειραιά «στέλνουν» χιλιάδες τουρίστες στην Ακρόπολη, στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, στο Μοναστηράκι. Σύμφωνα με τους επαγγελματίες του χώρου, σε μόνιμη βάση στο ιστορικό κέντρο της πόλης κυκλοφορούν περίπου 250-300 τουριστικά λεωφορεία.

«Δεν έχουν οριοθετηθεί χώροι στάθμευσης για τα τουριστικά λεωφορεία. Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στη λεωφόρο Αμαλίας, στη Βασιλέως Κωνσταντίνου μπροστά από το Παναθηναϊκό Στάδιο, στην άνοδο και κάθοδο της λεωφόρου Συγγρού. Γενικά, από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης μέχρι τους στύλους του Ολυμπίου Διός και στα δύο ρεύματα, η επιβάρυνση στην κυκλοφορία είναι μεγάλη», εξηγεί στην «Κ» ο Κίμων Λογοθέτης, σύμβουλος διαχείρισης κυκλοφορίας. «Το μήκος ενός τουριστικού λεωφορείου αντιστοιχεί περίπου σε 4 Ι.Χ. και σε σχεδόν 1,5-2 Ι.Χ. το πλάτος», σημειώνει, εξηγώντας παράλληλα τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και οι οδηγοί των τουριστικών λεωφορείων.

Μέτρα της Τροχαίας

Tο τελευταίο διάστημα περιπολικό της Τροχαίας βρίσκεται καθημερινά στη λεωφόρο Αμαλίας, με εντολή από τον διοικητή της υπηρεσίας να διώχνει άμεσα τουριστικά πούλμαν που επιχειρούν να σταθμεύσουν εκεί. «Η προηγούμενη διοίκηση του Δήμου Αθηναίων είχε οριοθετήσει κάποια σημεία στάσης – στάθμευσης στη λεωφόρο Αμαλίας, στον περιφερειακό στο θέατρο Δώρας Στράτου, στην Υμηττού, στη Βασιλίσσης Σοφίας, στη λεωφόρο Αθηνών στο ύψος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου, τα οποία όμως καταλαμβάνουν λωρίδες κυκλοφορίας. Είναι προσωρινή λύση που δημιουργεί προβλήματα στην κυκλοφορία. Αυτή τη στιγμή η μόνη ενδεδειγμένη θέση για στάθμευση είναι το πάρκινγκ της Ακρόπολης στον Διόνυσο, που όμως χωράει 11 λεωφορεία. Δεν επαρκεί. Είναι επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθούν υποδομές στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων. Μιλάμε πλέον για άλωση του κέντρου της Αθήνας διότι τα τουριστικά λεωφορεία μαζί με τα υπόλοιπα (σχολικά, αστικά, minibus, VIP, κ.ά.) αριθμούν σχεδόν τα μισά οχήματα από αυτά που βγαίνουν το πρωί σε κυκλοφορία», καταλήγει ο κ. Λογοθέτης, τονίζοντας επίσης πως όταν φτάνουν και κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Πειραιά με επισκέπτες που εξυπηρετούνται με τουριστικά λεωφορεία, το πρόβλημα γίνεται τεράστιο. «Ενα και μόνο κρουαζιερόπλοιο μπορεί να χρειαστεί 15-20 λεωφορεία».

Με την εκρηκτική αύξηση του τουρισμού, τα επόμενα χρόνια η εικόνα θα είναι χειρότερη, προαναγγέλλουν επαγγελματίες του κλάδου.

Η τωρινή δημοτική αρχή έχει ετοιμάσει πρόταση για την αξιοποίηση της πλατείας Νερού και την επόμενη εβδομάδα είναι προγραμματισμένη σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Ολοι πάντως, από τους οδηγούς μέχρι τους συγκοινωνιολόγους και τους ανθρώπους του τουρισμού, υπογραμμίζουν την ανάγκη να γίνουν μελέτες με κατεπείγουσες διαδικασίες. «Τα οχήματα αυτά σταθμεύουν σε ακατάλληλα σημεία ή σε σημεία που ενοχλούν», επισημαίνει ο Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, αναπληρωτής καθηγητής Σχεδιασμού Μεταφορών στο ΕΜΠ. «Πρέπει να υπάρξει οργανωμένος σχεδιασμός για τη στάση – στάθμευση των πούλμαν και να οργανωθεί το πώς κινούνται μέσα στην πόλη, να είναι συγκεκριμένες οι διαδρομές». Κατά τον ίδιο, «χρειάζεται κεντρική οργάνωση, κατά πάσα πιθανότητα από τον Δήμο Αθηναίων που να δίνει κατευθύνσεις πώς να κινηθούν αυτά τα οχήματα. Είναι ένα θέμα που αφορά τις ζωές των κατοίκων, τα έσοδα του δήμου, τις τουριστικές επιχειρήσεις, τους οδηγούς, τους επισκέπτες κ.λπ.». Ως προσωρινή λύση ο κ. Λογοθέτης δείχνει το Ζάππειο. «Εχει μεγάλη έξοδο στην Αμαλίας που εξυπηρετεί και επίσης είναι σημείο που θα μπορούσε να γίνει μία υπόγεια, ενδεχομένως, υποδομή».

Αθήνα: Το κέντρο ασφυκτιά από τα τουριστικά λεωφορεία – Το πρόβλημα και οι λύσεις που προτείνουν οι ειδικοί-1Ορισμένα από τα σημεία όπου εντοπίζεται το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η λεωφόρος Αμαλίας (πάνω), οι περιοχές πριν και μετά το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (κάτω) και το Παναθηναϊκό Στάδιο (δεξιά). «Γενικά, από το ΕΜΣΤ μέχρι τους στύλους του Ολυμπίου Διός, και στα δύο ρεύματα, η επιβάρυνση στην κυκλοφορία είναι μεγάλη», λέει στην «Κ» ο σύμβουλος διαχείρισης κυκλοφορίας Κίμων Λογοθέτης. [ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ]

Αθήνα: Το κέντρο ασφυκτιά από τα τουριστικά λεωφορεία – Το πρόβλημα και οι λύσεις που προτείνουν οι ειδικοί-2
[ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ]

Τι λένε όμως οι ίδιοι οι οδηγοί, που συχνά τα «ακούνε» στον δρόμο από τους άλλους οδηγούς; «Εχουμε διαρκώς άγχος σε ποιο σημείο θα σταματήσουμε να επιβιβάσουμε και να αποβιβάσουμε τον κόσμο, διότι δεν θέλουμε να κλείνουμε τον δρόμο και να δημιουργούμε προβλήματα», λέει στην «Κ» ο Δημήτρης Κατσαρής, που διατηρεί επιχείρηση τουριστικών λεωφορείων, κάνοντας αυτή τη δουλειά εδώ και πολλά χρόνια. «Ετσι όπως έχει διαμορφωθεί το Σύνταγμα τώρα, η κατάσταση είναι δύσκολη. Εάν πάμε 3-4 πούλμαν να σταθμεύσουμε για να παραλάβουμε τον κόσμο και ένας πελάτης καθυστερήσει, γίνεται το αδιαχώρητο στον δρόμο». Η απουσία υποδομών στάσης – στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων αφορά και τα ίδια τα ξενοδοχεία. «Σε πολλές μονάδες δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος στάθμευσης. Εχουν χτιστεί πολλά ξενοδοχεία που δεν έχουν καθόλου προδιαγραφές», συμπληρώνει και συμφωνεί ότι το κλείσιμο της Βασ. Ολγας περιόρισε τις επιλογές των τουριστικών λεωφορείων, αφού άτυπα ο δρόμος χρησιμοποιούνταν για τη στάθμευση οχημάτων. «Υπήρχαν μέχρι πρότινος κάποιοι εναλλακτικοί χώροι. Ο ένας ήταν στις εγκαταστάσεις του Τάε Kβον Nτο. Τώρα όμως γίνονται έργα ανάπλασης. Ο άλλος ήταν η λεωφόρος Βασ. Oλγας, τώρα γίνονται έργα πεζοδρόμησης».

Με την εκρηκτική αύξηση του τουρισμού τα επόμενα χρόνια η εικόνα θα είναι χειρότερη, προαναγγέλλουν επαγγελματίες του κλάδου. «Εδώ και 30 χρόνια υπάρχει το ζήτημα της οργανωμένης υποδομής πάρκινγκ σε μια πόλη που είναι όλη κι όλη 4-5 δρόμοι: Σταδίου, Πανεπιστημίου, Φιλελλήνων, Καλλιμάρμαρο», υποστηρίζει στην «Κ» ο Κωνσταντίνος Πραχάλης, αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Επιχειρηματιών Ελλάδος Τουριστικών Γραφείων και Λεωφορείων. Κατά τον ίδιο, «σε πολλά μέρη του κόσμου αυτό έχει λυθεί. Για παράδειγμα στο Παρίσι, κάτω από το Λούβρο υπάρχει υπόγειο γκαράζ για τα λεωφορεία».

Η βέλτιστη λύση

Ο ίδιος προκρίνει σαν βέλτιστη λύση τη δημιουργία υποδομής πάρκινγκ για την εξυπηρέτηση μεγάλου όγκου τουριστικών λεωφορείων στα ακίνητα των ολυμπιακών εγκαταστάσεων στο Φάληρο. «Από το ΣΕΦ μέχρι το “Νιάρχος” θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ένας τέτοιος χώρος», αναφέρει, τονίζοντας παράλληλα πως το όχημα μπορεί να αφήνει τους επισκέπτες στο άγαλμα Μελίνας Μερκούρη, στους στύλους του Ολυμπίου Διός, και έπειτα αυτοί να περπατούν στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου για να φτάσουν μέχρι την Ακρόπολη. Η επιβίβαση και η αποβίβαση θα διαρκεί 5 λεπτά, δεν θα αναμένει το όχημα εκεί. «Αυτό είναι πιο λειτουργικό», εκτιμά, επισημαίνοντας πως το τουριστικό λεωφορείο είναι βασικός κρίκος της όλης διαδικασίας. «Δεν γίνεται να μη σκέφτονται το τουριστικό λεωφορείο, διότι αυτό πάει τον κόσμο στο λιμάνι, αυτό τον μεταφέρει στο αεροδρόμιο και με αυτό κάνει city tour».

Αθήνα: Το κέντρο ασφυκτιά από τα τουριστικά λεωφορεία – Το πρόβλημα και οι λύσεις που προτείνουν οι ειδικοί-3
[ΝΙΚΟΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΣ]

Ποια σημεία προκρίνονται ως κατάλληλα για τη δημιουργία πάρκινγκ

Του Ηλία Μπέλλου

Εξι-επτά σημεία κοντά στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας και προορισμούς όπως η Ακρόπολη έχουν μπει στο τραπέζι ως κατάλληλα για τη διαμόρφωση χώρων στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων, προκειμένου να διευκολύνονται οι περιηγήσεις στα σημεία ενδιαφέροντος χωρίς να επιβαρύνεται η καθημερινότητα της πόλης. Το ένα είναι το πάρκινγκ που βρίσκεται στο θέατρο Δώρας Στράτου στον περιφερειακό πίσω από την Ακρόπολη. Θα μπορούσε να φιλοξενήσει περί τα 40 λεωφορεία. Ενα άλλο είναι το πάρκινγκ του Ζαππείου, που έχει όμως παραχωρηθεί σε ιδιώτη, αλλά ακόμη κι έτσι θα μπορούσε να λειτουργεί για συγκεκριμένες ώρες της ημέρας αποκλειστικά για τουριστικά λεωφορεία με δυναμικότητα για άλλα 40-50 οχήματα. Πρόκειται βεβαίως για σταγόνα στον ωκεανό, καθώς απαιτείται συνολικότερη και πιο μακροπρόθεσμη λύση. Αυτά επισημαίνει, μεταξύ άλλων, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της «Κ» ο Αρης Μαρίνης, πρόεδρος της ΓΕΠΟΕΤ (Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού), αποκαλύπτοντας πως βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με τους αρμόδιους αντιδημάρχους του Δήμου Αθηναίων για το θέμα.

Το πρόβλημα έχει επιδεινωθεί από το κλείσιμο της λεωφόρου Βασ. Ολγας, που αποτελούσε άτυπο χώρο στάθμευσης για τα τουριστικά λεωφορεία. Για να λυθεί όμως μόνιμα απαιτείται μια πιο μακροπρόθεσμη λύση και γι’ αυτό ο ίδιος προτείνει τη δημιουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης – για παράδειγμα είτε στο Ζάππειο είτε στο Φιξ. Το πρόβλημα που προκύπτει σε όλους τους χώρους που δυνητικά θα μπορούσαν να γίνουν υπόγειο πάρκινγκ είναι οι αρχαιότητες, που κατά πάσα βεβαιότητα θα ανακαλυφθούν. Εκπροσωπώντας μεταξύ άλλων και τον κλάδο των τουριστικών λεωφορείων, ο Αρης Μαρίνης θεωρεί δύσκολα εφαρμόσιμες προτάσεις που βρίσκονται επίσης πάνω στο τραπέζι λόγω της απόστασης. Μια από αυτές, όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Ηλίας Κικίλιας, είναι η προοπτική διαμόρφωσης κατάλληλου υπογείου χώρου στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων μεγάλης δυναμικότητας στο γήπεδο του Τάε Κβον Ντο στο Φάληρο, ειδικά καθώς την περίοδο αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για την προκήρυξη διαγωνισμού αξιοποίησής του ως συνεδριακού κέντρου από το ΤΑΙΠΕΔ και την ΕΤΑΔ. Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν πως σε κάθε δεδομένη χρονική στιγμή κατά τη διάρκεια της ημέρας στο κέντρο της Αθήνας βρίσκονται περί τα 250 με 300 τουριστικά λεωφορεία. Επομένως είναι εφικτή η εξεύρεση λύσης εάν αυτά μοιραστούν σε πέντε ή έξι χώρους στάθμευσης των 40-50 θέσεων. Το πρόβλημα μεγαλώνει ωστόσο σημαντικά, όπως συνέβη προχθές Τετάρτη, όταν υπάρχει –λόγω κακής διαχείρισης– ταυτόχρονη άφιξη πολλών κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά. Η αποβίβαση 10.000 ή και 15.000 επιβατών μέσα σε λίγες ώρες προκαλεί ασφυξία στην κυκλοφορία τόσο του Πειραιά όσο και της Αθήνας και επιβαρύνει και τις ίδιες τις επιχειρήσεις των τουριστικών λεωφορείων.

Το πρότζεκτ της εξεύρεσης κατάλληλων εκτάσεων και διαμόρφωσης χώρων στάθμευσης για τα τουριστικά λεωφορεία είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της πολυδιάσπασης αρμοδιοτήτων μεταξύ τοπικής αυτοδιοίκησης, κεντρικής κυβέρνησης και περιφέρειας. Καθώς η κρουαζιέρα στον Πειραιάαναπτύσσεται ραγδαία –διότι οι επιβάτες της κρουαζιέρας ως επί το πλείστον μεταφέρονται με λεωφορεία από τον Πειραιά σε σημεία ιστορικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος της πρωτεύουσας– μεγαλώνει και το πρόβλημα. Το ζήτημα έχει αποτελέσει κεντρικό σημείο των προτάσεων του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ήδη από τον Αύγουστο του 2021.

Ως μακροπρόθεσμη λύση προτείνεται από τους αρμόδιους φορείς η δημιουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης.

Η μέλετη

Είναι ένα από τα βασικά ζητήματα ανεπάρκειας υποδομών που ανέδειξε μεγάλη μελέτη της Deloitte η οποία έγινε για λογαριασμό του Συνδέσμου και η οποία κοινοποιήθηκε κατόπιν και στο Mέγαρο Μαξίμου και ενσωματώθηκε στο εθνικό σχέδιο δράσης. Πρόκειται για μια «δεξαμενή» με 700 περίπου έργα που απαιτούνται για να μπορέσει ο τουρισμός, όχι μόνο να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα των προορισμών, αλλά και να συνεχίσει να αναπτύσσεται επωφελώς για την οικονομία.

Στη μελέτη αναφέρεται ως προτεραιότητα η «προώθηση των βιώσιμων μεταφορών και της εναλλακτικής κινητικότητας στους τουριστικούς προορισμούς: σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας, μελέτη και κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης και βελτιστοποίηση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης σε σημεία υψηλής τουριστικής κίνησης, εκσυγχρονισμός δημόσιων συγκοινωνιών, προώθηση χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων και εγκατάστασης σημείων φόρτισης κ.ά.». Εν συνεχεία, το υπουργείο Τουρισμού επί Βασίλη Κικίλια, σε συνεργασία με το Μέγαρο Μαξίμου και, αυτή τη φορά, την PwC, προχώρησε στην επεξεργασία των επιμέρους προτάσεων και ξεχώρισε 39 έργα άμεσης προτεραιότητας, με πρώτο και καλύτερο την ανάπτυξη «χώρων στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων στην Αθήνα». Ακολούθησαν διαβουλεύσεις μεταξύ του υπουργείου, του Δήμου Αθηναίων και της Περιφέρειας Αττικής, και οι τρεις από τις προηγούμενες διοικήσεις τους, χωρίς ωστόσο να ξεκινήσει κάποιο έργο.

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Η «τυχαία» συνάντηση της Έλλης Στάη με τον Χάρη Δούκα (VIDEO)

Σε μια πρωινή βόλτα της στο κέντρο της Αθήνας η Ελλη Στάη συνάντησε τον δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα και δημοσίευσε ένα βίντεο.

Η ίδια ήταν ντυμένη αθλητικά με κολάν και t-shirt, κάνοντας το πρωινό της τρέξιμο όταν συνάντησε τον δήμαρχο και του εξέφρασε κάποιες απορίες της για τα έργα που γίνονται στην περιοχή. Η ίδια είναι κάτοικος του κέντρου και τρέχει σχεδόν καθημερινά στην περιοχή γύρω από τον Εθνικό Κήπο.

Η δημοσιογράφος σταμάτησε τον κ. Δούκα και φωτογραφήθηκαν μαζί, ενώ στο βίντεο ακούμε να τον ρωτάει αυτό που την απασχολεί για το κέντρο της πόλης.

Δείτε την ανάρτηση της Έλλης Στάη.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Elli Stai (@ellistai)

 

Πηγή: thetoc

Επιστρέφουν τα ηλεκτρικά πατίνια στους δρόμους Αθήνας

Η Lime έκανε επανεκκίνηση με τα κοινόχρηστα ηλεκτρικά πατίνια στη Θεσσαλονίκη, την πόλη από την οποία ξεκίνησε στα τέλη του 2018 ανοίγοντας την ελληνική αγορά. Τότε που τα πρωτοεμφανιζόμενα e-scooters έδωσαν μεν χρώμα στους ελληνικούς δρόμους, έπιασαν όμως τους πάντες στον ύπνο.

Σήμερα, όμως,  οι συνθήκες έχουν κατά ένα μέρος αλλάξει, αφού η χώρα μας το 2021 απέκτησε θεσμικό πλαίσιο για τα μέσα μικροκινητικότητας, δηλαδή ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skate boards, αυτοεξισορροπούμενα οχήματα (hoverboards, segways). Η έλλειψή του ως τότε δεν ήταν μόνο ελληνικό φαινόμενο, αφού σε όλη την Ευρώπη η καινοτομία προηγήθηκε της ρύθμισης, με πολλές χώρες να μην έχουν προχωρήσει ως σήμερα στη θέσπιση κανόνων.

Βεβαίως, η έλλειψη υποδομών και κουλτούρας οδικής ασφάλειας είχε οδηγήσει στην πρώτη φάση των e-scooters στη χώρα μας και σε άλλα φαινόμενα. Ατυχήματα σημειώθηκαν, πατίνια βρέθηκαν να κάνουν βουτιά στον Θερμαϊκό ή να είναι πεταμένα -συχνά σπασμένα- στους δρόμους της Αθήνας. Πεζοί και οδηγοί διαμαρτύρονταν για πατίνια που έτρεχαν στα πεζοδρόμια ή ακόμα και στη λεωφόρο Συγγρού ή έκαναν σφήνες σε ΙΧ και λεωφορεία.

Οι πρώτοι «κόφτες» και τι ισχύει σήμερα

Εκείνη την περίοδο, που οι επίσημοι φορείς πιάστηκαν απροετοίμαστοι, οι δύο εταιρείες που δραστηριοποιούνταν στη χώρα μας, η Lime και η hive (τότε μέλος του ομίλου Daimler) αποφάσισαν στις αρχές του 2019, να μειώσουν τη μέγιστη ταχύτητα κυκλοφορίας των ηλεκτρικών πατινιών από 25 χλμ/ώρα σε 20 χλμ./ώρα.

Παράλληλα, δεσμεύτηκαν ότι ενσωματώνοντας τεχνολογία GPS και δημιουργώντας εικονικές περιφράξεις (geo-fence), θα αποθάρρυναν τους χρήστες να κινούνται σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ή να παρκάρουν παράνομα. Λιγότερο από ένα χρόνο μετά, ανέστειλαν βέβαια τη λειτουργία τους στην Ελλάδα με την πανδημία προ των πυλών.

Σήμερα, το θεσμικό πλαίσιο που καθιερώθηκε το 2021 από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατηγοριοποιεί, μεταξύ άλλων, τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα (ΕΠΗΟ), σε αυτά που αναπτύσσουν ταχύτητα ως 6 χλμ./ώρα, παραπλήσια δηλαδή με αυτήν του πεζού, τα οποία μπορούν να κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί, και εκείνα που αναπτύσσουν ταχύτητα από 6 ως 25 χλμ./ώρα.

Αυτά λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται και τα ποδήλατα. Η κυκλοφορία τους απαγορεύεται σε οδούς όπου αναπτύσσονται ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα.

Ακόμη, κατ’ αντιστοιχία με τα ποδήλατα οφείλουν να φέρουν υποχρεωτικό εξοπλισμό, όπως φρένα, φώτα, ηχητική προειδοποίηση. Οι οδηγοί ποδηλάτων και μέσων μικροκινητικότητας συστήνεται να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο.

Οι διανομείς που για την εκτέλεση της εργασίας τους οδηγούν ποδήλατο, μοτοποδήλατο, μοτοσικλέτα, τρίτροχο όχημα ή ΕΠΗΟ υποχρεούνται κατά τη νύκτα να φορούν ανακλαστικό γιλέκο, πανωφόρι κ.λπ., ώστε να είναι ορατοί από όλες τις κατευθύνσεις. Αντίστοιχα υποχρεούνται και όλοι οι οδηγοί των ΕΠΗΟ κατά τη νύκτα.

Στην Αθηναϊκή Ριβιέρα και τα νησιά

Προτού αποχωρήσει από την ελληνική αγορά η Lime είχε διαγράψει μία επιτυχημένη πορεία στη χώρα μας, με 1 εκατ. διαδρομές στη Θεσσαλονίκηκαι περί τους 20.000 ενεργούς χρήστες μηνιαίως στην Αθήνα. Έχοντας καταγράψει ρεκόρ 156 εκατ. διαδρομών το 2023, δηλαδή περίπου 5 διαδρομές το δευτερόλεπτο για ολόκληρο το έτος, και τα ιστορικά υψηλότερα ακαθάριστα έσοδα από κρατήσεις 616 εκατ. δολαρίων (+32%), έβαλε πλώρη για την επιστροφή της στην Ελλάδα.

Στοχεύοντας στρατηγικά στις πόλεις που συνδυάζουν υψηλές τουριστικές ροές, με «κενά» στο σύστημα των δημόσιων συγκοινωνιών, έβαλε στο ραντάρ της αρχικά τη Θεσσαλονίκη, ενώ μέσα στον επόμενο μήνα η υπηρεσία θα κατηφορίσει στην Αθηναϊκή Ριβιέρα.

Πηγή: businessdaily.gr

Ο Ολυμπιακός σήκωσε το ευρωπαϊκό! Το Conference League στον Πειραιά

0

Ξέφρενο το κλίμα στον Πειραιά αλλά και σε πολλές πόλεις της Ελλάδας από την μεγάλη επιτυχία της ομάδας του Ολυμπιακού που κατέκτησε τον πρώτο ευρωπαϊκό τίτλο της ιστορίας του και τον πρώτο ελληνικής ομάδας στην ιστορία των διοργανώσεων της UEFA.

Το γκολ του μπόμπερ Αγιούμπ Ελ Καμπί, ο οποίος έφτασε τα 11 γκολ στο Conference League κι έγινε ο πρώτος σκόρερ έδωσε στον Ολυμπιακό τον πρώτο του ευρωπαϊκό τίτλο.

Με το σφύριγμα της λήξης του τελικού, χιλιάδες φίλαθλοι των «ερυθρολεύκων», οι οποίοι παρακολουθούσαν τον αγώνα από τις γιγαντοοθόνες που είχαν στηθεί στην πλατεία Κοραή στον Πειραιά, ξέσπασαν σε πανηγυρισμούς, κάνοντας τη νύχτα μέρα, σε ένα ατέλειωτο πανηγύρι με κορναρίσματα, συνθήματα και βεγγαλικά.

Η Πριγκίπισσα Κάκο της Ιαπωνίας στον Πανελλήνιο Γυμναστικό Σύλλογο (ΦΩΤΟ)

Τις εγκαταστάσεις του Πανελλήνιου Γυμναστικού Συλλόγου στην Κυψέλη επισκέφθηκε την Τρίτη 28 Μαΐου η Πριγκίπισσα Κάκο της Ιαπωνίας, στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης που πραγματοποιεί αυτές τις μέρες στην Αθήνα, με αφορμή τον εορτασμό του «Έτους Πολιτισμού και Τουρισμού Ελλάδας και Ιαπωνίας».

Σε αυτή την ιστορική στιγμή για τον Πανελλήνιο, η ανιψιά του Αυτοκράτορα της Ιαπωνίας Ναρουχίτο συνοδεία του Προέδρου του Πανελληνίου Αλέξη Αλεξόπουλου, του Γενικού Γραμματέα Παναγιώτη Σαρρή, της Αντιπροέδρου του Δ.Σ. Νανάς Σπυροπούλου και της Γενικού Αρχηγού του Συλλόγου Νατάσας Μπαρδοπούλου επισκέφθηκε την αίθουσα του τζούντο, με σκοπό να συναντήσει νεαρούς αθλητές του τμήματος τζούντο του Πανελληνίου, καθώς το συγκεκριμένο άθλημα αποτελεί για τους Ιάπωνες ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του πολιτισμού και της κουλτούρας τους.

Στις εγκαταστάσεις του Πανελληνίου είχε άλλωστε βρεθεί στο παρελθόν ο Ιάπωνας ιδρυτής του τζούντο Τζίγκορο Κάνο, μία από τις σημαντικότερες μορφές στην ιστορία του παγκόσμιου αθλητισμού που με τις προσπάθειές του είχε συμβάλει ώστε να ενταχθεί η συγκεκριμένη πολεμική τέχνη στα αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων.

Η Πριγκίπισσα της Ιαπωνίας παρακολούθησε με ενθουσιασμό την προπόνηση 16 αθλητών από τα αγωνιστικά τμήματα και τις ακαδημίες του τζούντο και αμέσως μετά συνομίλησε με κάθε αθλητή και κάθε αθλήτρια ξεχωριστά, δείχνοντας ενδιαφέρον να μάθει για ποιο λόγο επέλεξαν το τζούντο, ποιες είναι οι αγαπημένες τους τεχνικές και ποιοι είναι οι στόχοι τους, ενώ στο τέλος, η ίδια τους ευχήθηκε «καλή επιτυχία».

Με αφορμή την ιστορική επίσκεψη της Πριγκίπισσας Κάκο στις εγκαταστάσεις του Πανελληνίου, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Αλέξης Αλεξόπουλος, σε δήλωσή του, τόνισε:

«Ήταν μία πολύ σημαντική ημέρα για τον Πανελλήνιο, καθώς η ιστορική επίσκεψη της Α.Α.Υ. Πριγκίπισσας Κάκο αποτέλεσε μεγάλη τιμή για τον Σύλλογό μας: για τα μέλη της διοίκησης, τους προπονητές και τους αθλητές μας. Μετά από αυτή την εκδήλωση, αισθάνομαι ότι προσθέσαμε κι εμείς ένα μικρό λιθαράκι στη σύσφιξη των σχέσεων ανάμεσα στους δύο λαούς που τους ενώνει η κοινή αγάπη για τον πολιτισμό. Θα ήθελα να πω ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στους αθλητές της ομάδας τζούντο του Πανελληνίου και τον προπονητή τους Νίκο Μπαμπά που διατηρούν πολύ ψηλά το επίπεδο στο άθλημα και μας κάνουν περήφανους».

Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας του Πανελληνίου, Παναγιώτης Σαρρής επισήμανε: «Η επίσκεψη της Α.Α.Υ. Πριγκίπισσας Κάκο της Ιαπωνίας, αποτέλεσε ιδιαίτερη τιμή για τον Πανελλήνιο Γυμναστικό Σύλλογο. Παρακολούθησε με μεγάλο ενδιαφέρον την προπόνηση των αθλητών τζούντο, συνομίλησε μαζί τους και τους ευχήθηκε επιτυχίες όπως και στους αθλητές των υπολοίπων αθλητικών τμημάτων του Συλλόγου. Η ευγενική της παρουσία στον αθλητικό μας χώρο, μας υπενθύμισε τις αξίες του Ολυμπισμού, της ειρήνης, της ευγενούς άμιλλας και του σεβασμού της ανθρώπινης προσπάθειας. Πρόκειται για ιδέες που είναι διαχρονικές, πανανθρώπινες και πάντοτε επίκαιρες».

Τα συμβολικά δώρα

Η διοίκηση του Πανελληνίου, θέλοντας να ευχαριστήσει την Πριγκίπισσα Κάκο για την επίσκεψή της, της προσέφερε ένα στεφάνι κισσού από επιχρυσωμένο ορύχαλκο ως σύμβολο δύναμης. Το δώρο μαζί με μια ανθοδέσμη και μία ζωγραφιά που δημιούργησε μία 14χρονη αθλήτρια του Συλλόγου με θέμα το τζούντο, προσέφεραν στην Πριγκίπισσα δύο από τους μικρότερους αθλητές οι οποίοι συμμετείχαν στην προπόνηση. Η ίδια ευχαρίστησε θερμά όλους τους παρευρισκόμενους και έφυγε με την υπόσχεση να επιστρέψει σε μια επόμενη επίσκεψή της στην Ελλάδα.

Νέες πρωτότυπες κατασκευές στο Αλσος Βεΐκου Δήμου Γαλατσίου

Ένας καινούργιος χώρος στο Άλσος Βεΐκου, με πρωτότυπες, ευφάνταστες, πράσινες κατασκευές περιμένει τους μικρούς μας φίλους για να διασκεδάσουν, να παίξουν και να φωτογραφηθούν!

Στην κεντρική πύλη του Άλσους Βεΐκου θα βρείτε πράσινες κατασκευές σε διάφορα σχήματα, οι οποίες έχουν πιστοποίηση ασφαλείας και είναι φιλικές προς το περιβάλλον ενώ προσφέρουν ατελείωτο παιχνίδι για όλους.

Ψήφισμα για τη διάσωση του κινηματογράφου ΠΑΛΑΣ στο Παγκράτι

Έστω και εκτός ημερήσιας διάταξης το θέμα της διάσωσης του ιστορικού κινηματογράφου ΠΑΛΑΣ στο Παγκράτι, βρέθηκε στο επίκεντρο της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας με όλες τις παρατάξεις να εκδίδουν μάλιστα κοινό ψήφισμα.

Το ψήφισμα υπήρξε πρωτοβουλία του επικεφαλής του συνδυασμού «Αθήνα Ψηλά» Κώστα Μπακογιάννη, και βρήκε σύμφωνο τόσο τον δήμαρχο Χάρη Δούκα όσο και τους αρχηγούς των άλλων παρατάξεων και στο τέλος εγκρίθηκε ομόφωνα από το Σώμα.

Μάλιστα στην παρέμβασή του ο Κώστας Μπακογιάννης ζήτησε να χαρακτηριστεί διατηρητέα η χρήση και της χειμερινής του αίθουσας, πέρα από το θερινό τμήμα του, μεριμνώντας για τη θεσμική προστασία του ως χώρο πολιτισμού, κάτι που είχε εξασφαλιστεί με την υπουργική απόφαση του 1997, με την οποία κρίθηκαν διατηρητέοι 47 θερινοί κινηματογράφοι της πόλης.

Το ψήφισμα αναφέρει τα εξής:

«Το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας θεωρεί κρίσιμη για τον χαρακτήρα, τη μνήμη και τον πολιτιστικό πλούτο της πόλης, τη συνέχιση της λειτουργίας του κινηματογράφου ΠΑΛΑΣ. Η άρρηκτη σχέση όλων των ιστορικών κινηματογραφικών αιθουσών με τον πολιτισμό και την ταυτότητα των τοπικών κοινωνιών, αναγνωρίζεται από τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας. Το ισχύον δε Σύνταγμα της χώρας επιβάλλει στο κράτος την ενίσχυση της κινηματογραφικής τέχνης.

Για τους λόγους αυτούς, ζητάμε να γίνει άμεσα κάθε απαραίτητη ενέργεια για την αντιμετώπιση του ιστορικού κινηματογράφου του Παγκρατίου ως ενιαίου συνόλου για να αποτραπεί η κατεδάφισή του και η οικοδόμηση οποιοδήποτε άλλου κτιρίου, να αποτραπεί η πολεοδομική υποβάθμιση της περιοχής και να χαρακτηριστεί διατηρητέα η χρήση και της χειμερινής αίθουσας, πέρα από το θερινό τμήμα του, μεριμνώντας για τη θεσμική προστασία του ως χώρο πολιτισμού, όπως άλλωστε αυτό είχε εξασφαλιστεί με την υπουργική απόφαση του 1997, με την οποία κρίθηκαν διατηρητέοι 47 θερινοί κινηματογράφοι της πόλης».