Αρχική Blog Σελίδα 232

Παραδοσιακοί χοροί για παιδιά και εφήβους

ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ,
Σας ενημερώνουμε ότι στα πλαίσια λειτουργίας του Συλλόγου μας και βλέποντας τις ανάγκες της ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ, προβαίνουμε στη δημιουργία ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΧΟΡΩΝ για παιδιά και εφήβους.
Οι Ελληνικοί Χοροί είναι ένα ζωντανό κομμάτι του πολιτισμού μας και δραστηριότητα που θα είναι χρήσιμη και λειτουργική για κάθε παιδί!
Γιατί Ελληνικοί Χοροί;
• Ο χορός ως ένα βασικό μέσο διατήρησης και μετάδοσης της ιστορίας και της πολιτισμικής ανάπτυξης, μέσω του οποίου, οι μαθητές μαθαίνουν να εκτιμούν, να σέβονται και να διαφυλάττουν τις ρίζες του παρελθόντος και ως εκ τούτου διαμορφώνουν κοινωνική και πολιτιστική συνείδηση.
• γνωριμία με τη ζωή, τις συνθήκες, τις ιστορίες των τόπων μας και των προπατόρων μας
• ευχάριστη εκγύμναση του σώματος και παράλληλα της ψυχής !! (απαραίτητο μάθημα των νέων της αρχαιότητας….)
• γνωριμία και αντίληψη του πλήθους των ρυθμών και μουσικών δρόμων της Ελλάδας, γεγονός που οξύνει την αντίληψη
• αναπτύσσει τη φαντασία, την δημιουργικότητα, καλλιτεχνική έκφραση
• προάγει την συνεργατικότητα, τον αλτρουισμό, την ομαδικότητα,
• συμβάλει στην κινητική ανάπτυξη καθώς και τη γνωστική και την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, χωρίς ανταγωνιστικότητα, σε εποχές που ολοένα και λιγότερο υπάρχουν τα περιθώρια για κίνηση και εξάσκηση. Προάγεται η υγεία, βελτιώνεται η φυσική κατάσταση και αναπτύσσεται η ευλυγισία, η δύναμη, η αντοχή, η ισορροπία, η ρυθμική ικανότητα, ο νευρομυϊκός συντονισμός, ο συγχρονισμός και ο έλεγχος του σώματος
• λειτουργεί ως μέσο επικοινωνίας, έκφρασης και αποδοχής και ταυτόχρονα προωθεί τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη.
• πάνω απ’ όλα εκτονώνει το παιδί και το νέο, προάγοντας και αναδεικνύοντας υψηλά και ευγενή αισθήματα.

Τα τμήματα θα λειτουργήσουν ημέρα Πέμπτη 2-5 μ.μ., Ενδεχομένως και Σάββατο κατόπιν συμμετοχών.
Για ενημερώσεις – συμμετοχές : Αγγελική Καραγεώργου 6977346958

Trattoria Italia d’Onofrio – Εκεί που τρώει η… Σοφία Λόρεν

«Από τη μικρή rosticceria στη Θεσσαλονίκη, στον Κρόκο της Τήνου κι από τα δύο Italia στον μικρό πεζόδρομο στο Καλλιμάρμαρο, στην Πλατεία Ελπίδας, στην οδό Βαρνούντος 6.
Περιπέτειες, δράκοι και νεράιδες, ξεπερνιούνται όλα, πάντα πάνω από ένα πιάτο με φρέσκια pasta και έναν καλό λόγο που ποτέ δεν τσιγκουνευτήκατε».

Κάπως έτσι μας ξανασυστήθηκε πριν από λίγους μήνες – στη νέα της βάση – η Trattoria Italia d’Onofrio, που μπορεί να άλλαξε στέγη, κράτησε όμως μέσα στα μαντεμένια τηγάνια της τις ονειρεμένες συνταγές…

Σε μια ήσυχη γραφική γειτονιά στην οδό Βαρνούντος 6, κάπου μεταξύ Πετραλώνων και Κουκακίου, με σήμα κατατεθέν την Σοφία Λόρεν και την αναγεννησιακή ζωγραφική διακόσμηση στους παλαιωμένους τοίχους, ο Ονούφριος – πόδι ως άλλος ερημίτης, αλλά ως πολίτης της ιταλικής γαστρονομίας – άνοιξε το «σπίτι» του δημιουργώντας αυθεντικό ιταλικό φαγητό.

Με πρώτες ύλες απευθείας από την Ιταλία και τα χειροποίητα ζυμαρικά της ημέρας, θα τον δείτε σπάνια να «ξεμυτίσει» από την κουζίνα του, ίσως μόνο για να απολαύσει ένα αυθεντικό εσπρέσο στο φως της ημέρας.

Δοκιμάσαμε σε διαφορετικές ημέρες και ώρες τα υπέροχα ζυμαρικά του και αντί άλλης περιγραφής επιλέξαμε απλώς να απαθανατίσουμε τις στιγμές σε εικόνες! Πιο χορταστικές δεν γίνεται…

Βαρνούντος 6, Αθήνα
2107252003

Τέσσερις εντυπωσιακές τοιχογραφίες για το περιβάλλον «ντύνουν» με χρώμα σχολεία της πόλης

Μία πολύχρωμη σοφή κουκουβάγια, ένα υδάτινο τοπίο σε μπλε και πράσινο, ένα δεντρόσπιτο βγαλμένο από τα παραμύθια κι ένα πανέμορφο πτηνό μέσα σε ζωηρά χρώματα, συνθέτουν τις τέσσερις νέες τοιχογραφίες που κοσμούν εδώ και λίγο καιρό ισάριθμα σχολεία της Αθήνας. Και οι τέσσερις εντυπωσιακές δημιουργίες έχουν ως κοινό τους θέμα το περιβάλλον.

Ο Δήμος Αθηναίων σε συνεργασία με την ομάδα της Urban Act, έδωσε τη δυνατότητα σε ταλαντούχους Έλληνες και ξένους street artists να δημιουργήσουν εντυπωσιακά murals που αναδεικνύουν τη σύγχρονη τέχνη στον δημόσιο χώρο, ομορφαίνουν την πόλη και δίνουν χρώμα στο αστικό τοπίο, απομακρύνοντας το γκρίζο. Υλοποιώντας ένα πλέγμα καλλιτεχνικών έργων και δράσεων και αξιοποιώντας την προγραμματική για τον Πολιτισμό, ο δήμος στηρίζει τους καλλιτέχνες και ενδυναμώνει τη σχέση της Αθήνας με τις σύγχρονες μορφές τέχνης.

default

Οι τελευταίες τέσσερις τοιχογραφίες σε σχολεία της Αθήνας, που εντάχθηκαν στο δεύτερο μέρος του προγράμματος δημοσίων τοιχογραφιών “From the roots to the sky”, με την ολοκλήρωσή τους, ομόρφυναν τα προαύλια των σχολικών κτιρίων κι έδωσαν πνοή και χρώμα στους χώρους όπου οι μαθητές παίζουν, συζητούν και συναναστρέφονται.

Σε δήλωσή του ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, τόνισε: «Μέσα από αυτό το πρωτότυπο πρόγραμμα και τη συνεργασία μας με τους ταλαντούχους street artists από όλο τον κόσμο, η Αθήνα αποκτά ακόμη μεγαλύτερη δυναμική και ζωντάνια. Η πόλη και τα σχολεία της γίνονται ο ιδανικός “καμβάς”, αποδεικνύοντας ότι με τον αναγκαίο σεβασμό στον δημόσιο χώρο και στο περιβάλλον, τα έργα τέχνης “του δρόμου”, μπορούν να αποτελέσουν κομμάτι της αισθητικής ταυτότητας της σύγχρονης Αθήνας».

Ποιες είναι οι τέσσερις τοιχογραφίες και οι δημιουργοί τους

– Στο 24ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, στην οδό Σαρανταπόρου 20 στον Αγ. Ελευθέριο, μια δυναμική, εύθυμη κουκουβάγια, δημιούργημα της Αργεντινής τοιχογράφου και εικονογράφου Fio Silva, καλωσορίζει τους μαθητές του σχολείου. H Fio Silva αναδείχθηκε νικήτρια σε διαγωνισμό στον οποίο συμμετείχαν νέοι καλλιτέχνες από 40 χώρες του κόσμου, κερδίζοντας το έπαθλο να ταξιδέψει και να ζωγραφίσει τοιχογραφίες στις πρωτεύουσες της street art, στις οποίες πλέον συγκαταλέγεται και η Αθήνα. Η φύση, με έμφαση στην άγρια ζωή, πρωταγωνιστεί στα έργα της. Τα δυναμικά χρώματά της απεικονίζουν τον φυσικό κόσμο και οι γεμάτες ενέργεια συνθέσεις της εντυπωσιάζουν από την πρώτη ματιά. Τα έργα της κοσμούν τοίχους στη Νότια Αμερική, τη Βρετανία, την Ολλανδία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Γαλλία, την Ιταλία κ.ά.

default

– Στον βρεφονηπιακό σταθμό της οδού Θερμοπυλών, στον Κεραμεικό, η Sisa Soldati, από το Buenos Aires, καθηγήτρια εικαστικών για ενήλικες και παιδιά χάρισε στους μαθητές μια “παιχνιδιάρικη” εξπρεσιονιστική τοιχογραφία που απεικονίζει έναν αγρό πλάι σε ένα υδάτινο τοπίο, τη “Φυσική Μνήμη”. Μια γάτα χασμουριέται νωχελικά, ένα στοιχείο που όπως ανέφερε η ίδια η καλλιτέχνιδα, το πρόσθεσε για να «ελκύσει το ενδιαφέρον των παιδιών και να προκαλέσει γέλιο και διάλογο με τα παιδιά που τόσο αγαπά».

– Στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, ένα ποταμάκι “τρέχει” στους Αμπελόκηπους, ενώ το μεγάλο δέντρο, ακριβώς από πάνω, φιλοξενεί ένα σπίτι, που συναρπάζει τους μαθητές. Το έργο αποτελεί δημιουργία του Έλληνα street artist BillyGee, ο οποίος υλοποίησε και μια συμμετοχική δράση για τους μαθητές του σχολείου, ζωγραφίζοντας έναν χαμηλό τοίχο στο εσωτερικό προαύλιο του σχολείου. Μιλώντας για την κεντρική ιδέα του έργου, ο δημιουργός του, ανέφερε: «Η γειτονιά των Αμπελοκήπων που βρίσκεται στην καρδιά της πόλης, δεν προσφέρει στους κατοίκους σχεδόν καμία επαφή με τη φύση. Η ιδέα μου λοιπόν ήταν να δημιουργήσω ένα “μυστικό παράθυρο”. Ελπίζω ότι ο καθένας που κοιτάζει τον πίνακα, μπορεί να ονειρευτεί και να δημιουργήσει συναισθήματα μαζί με ιστορίες. […] Τα παιδιά είναι το μέλλον και τούς προσφέρω αυτόν τον πίνακα θέλοντας να τα εμπνεύσω να δημιουργήσουν το δικό τους δεντρόσπιτο».

– Στο 111ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών στη Γειτονιά του Γκύζη, ο Έλληνας εικονογράφος και muralist, Bilos, δημιούργησε μια μεγάλη παραστατική εικόνα φανταστικών μορφών δανεισμένων από τον φυσικό κόσμο, την οποία υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό και τα παιδιά του συστεγαζόμενου νηπιαγωγείου. Με την καθοδήγηση του ίδιου, μάλιστα, οι μαθητές του δημοτικού σχολείου δημιούργησαν κι εκείνοι το δικό τους mural στον τοίχο του σχολείου τους.

 

Αποχωρεί και από τις Επιτροπές του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας η αντιπολίτευση

Την απόσυρση των εκπροσώπων της Ανοιχτής Πόλης από τις Επιτροπές -Οικονομική και Ποιότητας Ζωής-του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας, ανακοίνωσε η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας ” Ανοιχτή Πόλη” , απαιτώντας να ανασυγκροτηθούν νόμιμα σε συμφωνία με τη βούληση των δημοτών και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Με την οριστική και αμετάκλητη υπ’ αριθμόν 2377/2022 απόφασή της, η ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματικές τις διατάξεις των νόμων Θεοδωρικάκου (4623/2019 και 4625/2019), με τις οποίες η Νέα Δημοκρατία υπονόμευσε τη δημοκρατική λειτουργία της τοπικής αυτοδιοίκησης, με το καλημέρα της διακυβέρνησής της.

Συγκεκριμένα, αντισυνταγματικές κρίθηκαν τόσο οι διατάξεις που αλλοιώνουν τη σύνθεση των Επιτροπών των Δήμων (Οικονομικής και Ποιότητας Ζωής), επιβάλλοντας πλασματική πλειοψηφία 3/5 για την παράταξη του Δημάρχου, όσο και εκείνες με τις οποίες μεταφέρθηκαν στις Επιτροπές κρίσιμες αρμοδιότητες του Δημοτικού Συμβουλίου που έτσι απαξιώθηκε ως όργανο έκφρασης της λαϊκής βούλησης.

“Η απόφαση του ΣτΕ δικαιώνει με ηχηρό τρόπο τις αντιδράσεις που είχαμε διατυπώσει, η Ανοιχτή Πόλη και άλλες παρατάξεις της δημοκρατικής αντιπολίτευσης του Δήμου Αθηναίων, απέναντι στα κυβερνητικά νομοθετήματα, τα οποία η δημοτική αρχή είχε τότε σπεύσει να καλωσορίσει. Άλλωστε, με αυτά άνοιγε το πεδίο για την εφαρμογή των όποιων σχεδιασμών της, χωρίς να χρειάζεται να απασχολεί τον Δήμαρχο η συναίνεση σε αυτούς των υπόλοιπων αυτοδιοικητικών δυνάμεων και, μέσω αυτών, των δημοτών.” , αναφέρει σε ανακοίνωση της η ” Ανοιχτή Πόλη”.

Προσθέτει δε:
” Η απόφαση του ΣτΕ είναι άμεσα εκτελεστή και θέτει μείζον ζήτημα για τη δημοτική αρχή και το αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών, που πρέπει να ενεργήσουν άμεσα για την αποκατάσταση της νομιμότητας. Σε διαφορετική περίπτωση, είναι φανερό ότι οι συνεδριάσεις των Επιτροπών είναι πλέον στον «αέρα», με τις αποφάσεις τους, τουλάχιστον από δω και στο εξής, να είναι εξ ορισμού διαβλητές, είτε κατόπιν προσφυγής, είτε κατόπιν άσκησης ελέγχου νομιμότητας.

Για τους λόγους αυτούς, στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αθηναίων, ο εκπρόσωπος της Ανοιχτής Πόλης κατέθεσε δήλωση, με την οποία επισημαίνει το νομικό κενό που δημιουργείται με την απόφαση του ΣτΕ και αποσύρει τη συμμετοχή του από την Επιτροπή, μέχρι να αποκατασταθεί η νόμιμη συγκρότηση και λειτουργία της. Το ίδιο ακριβώς θα πράξει και η εκπρόσωπος της Ανοιχτής Πόλης στην επόμενη προγραμματισμένη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής. Μέχρι την επαναφορά της συγκρότησης των Επιτροπών σε συμφωνία με τη θέληση των εκλογέων, όπως αυτή εκφράσθηκε στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2019 και βάσει του ν. 4555/2018, καλέσαμε τη δημοτική αρχή να παραπέμπει τα θέματα των Επιτροπών προς λήψη αποφάσεων από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Οι απονομιμοποιημένες κυβερνητικές διατάξεις νόθευσαν τη δημοκρατική έκφραση της βούλησης των δημοτών και παραβίασαν τη συνταγματική αρχή της λαϊκής κυριαρχίας. Αναμένουμε τις δέουσες ενέργειες Υπουργείου και δημοτικής αρχής”.

Λευτέρης Ελευθεράκης: Η «σχεδία», για μένα, πλέον, είναι μια οικογένεια

Γεννήθηκα το 1958 στο Ηράκλειο Κρήτης, όπου και μεγάλωσα με τους γονείς και τους δύο αδερφούς μου. Το κλίμα στην οικογένεια ήταν βαρύ. Αυτό το αποδίδω στο γεγονός ότι οι γονείς μου παντρεύτηκαν, χωρίς να έχει γνωρίσει ούτε μια μέρα ο ένας τον άλλον. Ήταν ένας κατά παραγγελία γάμος.

Παρέμειναν, μέχρι το τέλος, ξένοι μεταξύ τους. Δεν υπήρχε ούτε ανθρώπινη ζεστασιά ούτε οικογενειακή αγάπη. Εμένα αυτό με έκανε μελαγχολικό και ίσως εξηγεί και την προσκόλλησή μου στο αλκοόλ, μόλις από την ηλικία των 17 χρόνων. Μάλλον έψαχνα να βρω μια διέξοδο και το αλκοόλ απάλυνε τον ψυχικό μου πόνο. Έκανα, δε, και το σημαντικότερο λάθος που μπορεί να κάνει ένα παιδί και για το οποίο μετάνιωσα: παράτησα το σχολείο στην πρώτη λυκείου, απαξιώνοντάς το, παρόλο που ήμουν καλός μαθητής. Αυτό προϋπόθετε την εκτέλεση ενός καθημερινού προγράμματος.

Μόλις πήγα στην πρώτη γυμνασίου και είδα τοιχοκολλημένο το ημερήσιο πρόγραμμα, έπαθα πανικό. Από τη δευτέρα γυμνασίου, μάλιστα, πήγαινα σε νυχτερινό, καθώς το πρωί δούλευα στο καφενείο του πατέρα μου. Σκεφτόμουν, δε, ότι μόλις θα τελείωνα τις στρατιωτικές μου υποχρεώσεις θα έβρισκα κάποια δουλειά ή θα αναλάμβανα το καφενείο, καθώς ο πατέρας θα συνταξιοδοτούνταν. Καθώς έπινα, όμως, τα βράδια, δεν μπορούσα να σηκώνομαι το πρωί για να δουλεύω στο καφενείο, και έτσι στράφηκα σε νυχτερινές εργασίες. Για περίπου επτά χρόνια, δούλευα ως σερβιτόρος και μπάρμαν σε μπαρ και ντισκοτέκ. Η ζωή μου κυλούσε πολύ βασανιστικά, λόγω της παγίδευσής μου στο αλκοόλ.

Με προτροπή του αδερφού μου, ανέβηκα στη Θεσσαλονίκη, όπου παρακολούθησα ένα πρόγραμμα απεξάρτησης του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, το οποίο και ολοκλήρωσα. Στάθηκα και τυχερός, γιατί βρήκα δουλειά σε ένα βιβλιοπωλείο της πόλης. Από μικρός μου άρεσε το βιβλίο. Τα πήγαινα πολύ καλά στην εργασία μου. Ξεκίνησα με το να πηγαίνω εξωτερικές παραγγελίες και, στη συνέχεια, κρατούσα την αποθήκη, έδινα παραγγελίες στους εκδότες της Αθήνας.

Ήταν μια ευκαιρία να γνωρίσω αξιόλογους ανθρώπους.

Αυτό κράτησε τέσσερα χρόνια. Εκείνη την εποχή είχα ερωτευτεί μια γυναίκα, αλλά, καθώς είχα ξανακυλήσει στο ποτό, μοιραία, χωρίσαμε. Τούτος ο χωρισμός με ισοπέδωσε, παράτησα τη δουλειά και κατέβηκα ηττημένος στο Ηράκλειο, με την προοπτική να δουλέψω σε κάτι συγγενείς μου που είχαν επιχειρήσεις.

Έμεινα στην Κρήτη δύο χρόνια, αλλά δεν τα κατάφερα και ανέβηκα στην Αθήνα, όπου εντάχθηκα στο πρόγραμμα των Ανώνυμων Αλκοολικών. Ευτυχώς που δύο άνθρωποι μου παραχώρησαν ένα σπίτι για να μείνω, έως ότου σταθώ στα πόδια μου. Πίστευα ότι θα μπορέσω να βρω δουλειά σε κάποιο βιβλιοπωλείο, μέχρι που κατάλαβα ότι υπήρχαν άνθρωποι που είχαν δουλέψει περισσότερα χρόνια από μένα, γνώριζαν καλύτερα τη δουλειά και αγαπούσαν το βιβλίο πιο πολύ από μένα και ήταν άνεργοι.

Ένα απόγευμα που περνούσα από το σταθμό του μετρό στους Αμπελοκήπους, μου έκανε εντύπωση μια κυρία που φορούσε ένα κόκκινο γιλέκο και κρατούσε ένα περιοδικό, «σχεδία» το όνομά του. Πιάσαμε την κουβέντα και μου είπε ότι είχε σπουδάσει Ιστορία της Τέχνης στην Ιταλία. Σκέφτηκα: «Είμαι που είμαι άνεργος, δεν έχω άλλη επιλογή». Πήρα τηλέφωνο, λοιπόν, στα γραφεία του περιοδικού. Ήταν το 2013.

Την πρώτη μέρα που φόρεσα το κόκκινο γιλέκο, ήμουν πολύ διστακτικός. Το ότι αντιμετώπισα από τον κόσμο μια πολύ μεγάλη συμπάθεια και όχι απλώς «σου δίνω κάτι για να ζήσεις», καθώς και το ότι κρατούσα στα χέρια μου ένα περιοδικό με υψηλή ποιότητα, οδήγησαν στο να φύγει από μέσα μου η αίσθηση της φιλανθρωπίας.

Η «σχεδία», για μένα, πλέον, είναι μια οικογένεια. Μέσα έστω από αυτές τις σύντομες συναντήσεις που έχω με τους ανθρώπους, παίρνω τέτοια συμπάθεια και αγάπη, που δεν τη λαμβάνω από κάπου αλλού.

Έτσι θα είναι το νέο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Την υπογραφή των David Chipperfield και Αλέξανδρου Τομπάζη θα φέρει το Νέο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα, μετά την περάτωση της διαδικασίας επιλογής της μελέτης του αρχιτεκτονικού προσχεδίου.

Η Διεθνής Επιτροπή Αξιολόγησης επέλεξε, ομόφωνα, μετά από διεξοδική εξέταση των προτάσεων που υποβλήθηκαν την πρόταση των αρχιτεκτονικών γραφείων David Chipperfield Architects και Αλέξανδρου Ν. Τομπάζη Α.Ε.

Η επιλεγείσα πρόταση συγκεντρώνει τα στοιχεία της ευρηματικής σχέσης μεταξύ
του παλαιού και του νέου κτηρίου, της ποιότητας της χωρικής εμπειρίας, της
ευαισθησίας προς τις προγραμματικές και μουσειολογικές-μουσειογραφικές
προκλήσεις, της πολεοδομικής ένταξης στον ιστό της πόλης και της πρωτοπόρας
επίλυσης θεμάτων βιωσιμότητας και περιβαλλοντικού σχεδιασμού.

Αναγέννηση της ευρύτερης περιοχής του ιστορικού κέντρου της Αθήνας

Μετά την ενημέρωσή της από τον Πρόεδρο της Διεθνούς Επιτροπής Αξιολόγησης
Ανδρέα Κούρκουλα, η Λίνα Μενδώνη δήλωσε: «Η πρόταση των γραφείων David
Chipperfield και Αλέξανδρου Ν. Τομπάζη εικονοποιεί το όραμα, δημιουργεί ένα
μοναδικό τοπόσημο στον αστικό ιστό, είναι ανθρωποκεντρική. Προβάλλει την
εθνική διάσταση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, το οποίο συνδέει με το
παγκόσμιο γίγνεσθαι. Επισημαίνω, ότι όλες οι προτάσεις, που κατατέθηκαν,
διακρίνονται από υψηλή ποιότητα, αισθητική και όραμα, ενώ ανταποκρίνονται
πλήρως στις προδιαγραφές που θέσαμε. Ευχαριστώ όλους όσους συμμετείχαν,
Ελληνες και ξένους αρχιτέκτονες. Θέλουμε ένα Μουσείο εξωστρεφές, σε διαρκή
διάλογο με την κοινωνία, με δυναμική ματιά προς το μέλλον.

Η παρουσίαση της πρότασης των γραφείων Chipperfield – Τομπάζη θα γίνει, εντός του επομένου μηνός, από τους αρχιτέκτονες με την παρουσία του Πρωθυπουργού.

David Chipperfield

Ο David Chipperfield είναι ένας διεθνώς καταξιωμένος και πολυβραβευμένος
αρχιτέκτονας. Το αρχιτεκτονικό του γραφείο διαθέτει αποδεδειγμένα μεγάλη
εμπειρία στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό μουσειακών χώρων διεθνώς, μεταξύ των
οποίων το Neues Museum στο Βερολίνο, το The Hepworth στο Ηνωμένο Βασίλειο,
το Museo Jumex στο Μεξικό. Το αρχιτεκτονικό γραφείο μελετών Αλέξανδρου Ν.
Τομπάζη Α.Ε. είναι αναγνωρισμένο και βραβευμένο γραφείο με εμπειρία σε μεγάλα
έργα.

Αλέξανδρος Τομπάζης

Σύμφωνα με την ορισθείσα διαδικασία, κατόπιν σχετικής πρόσκλησης της
Επιτροπής Αξιολόγησης, κατατέθηκαν προσχέδια από δέκα αρχιτεκτονικά γραφεία του εξωτερικού σε συνεργασία, αντίστοιχα, με δέκα ελληνικά αρχιτεκτονικά γραφεία. Είναι τα εξής:

* David Chipperfield Architects και Γραφείο Μελετών Αλέξανδρου Ν. Τομπάζη
Α.Ε.

* SANAA (Kazuyo Sejima + Ryue Nishizawa) και Buerger Katsota Architects

* Herzog and de Meuron και ΑΕΤΕΡ Αρχιτέκτονες
* Diller Scofidio + Renfro και VAP Architects και Neiheiser Argyros
* Adjaye Associates και Kizi Studio
* OMA και Σακελλαρίδου/Παπανικολάου Αρχιτέκτονες
* Atelier Jean Nouvel και George Batzios Architects
* Kengo Kuma and Associates και K-studio
* Thomas Phifer και Tsolakis Architects και Καλλιόπη Κοντόζογλου
* RCR Arquitectes και Παρμενίδης – Longuepee – Μάρη

Tη Διεθνή Επιτροπή Αξιολόγησης – με αλφαβητική σειρά – αποτελούν τα εξής μέλη:

* Γεράσιμος Γιαννόπουλος, Νομικός
* Γεώργιος Δεοδάτης, Πολιτικός Μηχανικός, Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του
Κολούμπια
* Pierre B. Ducrey, Αρχαιολόγος, Καθηγητής, π. Πρύτανης του Πανεπιστημίου
της Λωζάνης
* Louis Godart, Αρχαιολόγος, Ομότιμος Καθηγητής Πολιτισμών του Αιγαίου του
Πανεπιστημίου της Νάπολης Federico II, Σύμβουλος για την καλλιτεχνική
κληρονομιά των Προέδρων της Ιταλικής Δημοκρατίας C. A. Ciampi και G. Napolitano.

* Christopher Hudson, Ιστορικός Τέχνης και εκδότης του οίκου Lowgill
Publishing, Πρόεδρος του Motovun Group of International Publishers (MGIP)
* Ανδρέας Κούρκουλας, Αρχιτέκτων, Καθηγητής στην Αρχιτεκτονική Σχολή του
Ε.Μ.Π.
* Meejin Yoon, Αρχιτέκτων, Κοσμήτορας του Cornell University College of
Architecture, Art and Planning. Ιδρύτρια του Design Across Scales Lab.

Η εκπόνηση της μελέτης του αρχιτεκτονικού προσχεδίου αποτέλεσε το αντικείμενο δωρεάς προς το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού της ΑΜΚΕ «Οικογένεια ΝΣΛ» της οικογένειας Νικολάου και Ειρήνης Λαιμού.

«Ένδυμα Ψυχής» η εμβληματική έκθεση στο Μουσείο Ακρόπολης

Από τις 20 Δεκεμβρίου 2022 έως και τις 26 Μαρτίου 2023, με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη, παρουσιάζεται στο Μουσείο Ακρόπολης η εμβληματική έκθεση με τίτλο «Ένδυμα Ψυχής», σε συνεργασία με το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.

Στην Αίθουσα Περιοδικών Εκθέσεων του Μουσείου θα φιλοξενηθούν με μια ξεχωριστή τέχνη 70 ενδυμασίες και στολές του προπερασμένου αιώνα, που διαφύλαξε και διαφυλάττει η αγάπη και το μεράκι ανθρώπων, ιδιαίτερα το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο αλλά και άλλα Μουσεία της χώρας. Ο αείμνηστος Ιωάννης Μαζαράκης – Αινιάν, Γενικός Γραμματέας του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, ήταν εκείνος που με ανοιχτούς ορίζοντες σκέψης εμπιστεύθηκε τις αυθεντικές ενδυμασίες της συλλογής του Μουσείου σε δύο καλλιτέχνες, τον φωτογράφο Βαγγέλη Κύρη και τον εκφραστή της κεντητικής τέχνης Ανατόλι Γεωργίεφ, για να τις παρουσιάσουν με έναν καλλιτεχνικό τρόπο, φορεμένες από σύγχρονους ανθρώπους.

Οι καλλιτέχνες ώσμωσαν δημιουργικά τη φωτογραφία πάνω σε ύφασμα και, κεντώντας λεπτομέρειες των ενδυμάτων, δημιούργησαν μια νέα τέχνη με εξαιρετικά έργα που θα παρουσιάζονταν σε μια έκθεση για το κοινό στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο με την ευκαιρία των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Καθώς όμως, για λόγους ανωτέρας βίας (πανδημίας) δεν στάθηκε αυτό δυνατό, με αφορμή και την φετινή επέτειο συμπλήρωσης των 100 χρόνων από τη μικρασιατική καταστροφή, η έκθεση υλοποιείται σήμερα στην Αίθουσα Περιοδικών Εκθέσεων του Μουσείου Ακρόπολης με την πλήρη μορφή της, καθώς σ’ αυτήν περιέχονται και ενδύματα από τη Μ. Ασία.

Στην έκθεση θα θαυμάσουμε τα 70 έργα κατανεμημένα σε πέντε κύριες ενότητες: ενδυμασίες που ανήκαν σε ιστορικά πρόσωπα, τοπικές φορεσιές από την μητροπολιτική Ελλάδα, την νησιωτική Ελλάδα και την Κρήτη, την Κύπρο και τις «χαμένες πατρίδες». Στολές και ενδύματα που έχουν σχέση με ήρωες της επανάστασης του ’21, με επώνυμα και ανώνυμα πρόσωπα του 18ου και του 19ου αι.

Ορισμένα μόνον από τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση αυτή, έχουν δει το φως πέρυσι και φέτος σε εκθέσεις των καλλιτεχνών στην Καλαμάτα, την Ύδρα, τη Σύρο, την Κύπρο, την Κορέα (Σεούλ) και τελευταία στο Μουσείο αρχαίας Ελεύθερνας στην Κρήτη, με έμφαση εκάστοτε σε ενδυμασίες του χώρου παρουσίασής τους. Όμως, η συνολική μεγάλη παρουσίαση φιλοξενείται σήμερα στο Μουσείο Ακρόπολης και οφείλει την υλοποίησή της στο Ίδρυμα Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη, στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο και στο Ιστορικό Μουσείο Κρήτης για τις κρητικές ενδυμασίες.

Στην έκθεση θα συναντήσουμε δύο ξεχωριστές δημιουργίες που αναφέρονται διακριτικά στην αρχαιότητα ως μικρός φόρος τιμής στα μουσεία που παρουσιάζονται: το πρώτο έργο αναφέρεται στο ένδυμα της περίφημης Κυρίας της Ωξέρ, η οποία εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι και συγκρίνεται με πρωτοαρχαϊκά γλυπτά, όπως η Κόρη της Ελεύθερνας στην Κρήτη.

Ανάλογα επίσης κεντήθηκε δείγμα από διακοσμητικές λεπτομέρειες αρχαϊκής Κόρης του Μουσείου Ακρόπολης, όπως αυτές αποτυπώθηκαν πάνω στο λευκό της επιδερμίδας του μαρμάρου, μικρή αναφορά σε ένα παρελθόν που διαλαλεί την κοινότητα της ομορφιάς του ντυμένου με διαχρονική διάρκεια, έως το σήμερα.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ
20 Δεκεμβρίου 2022
26 Μαρτίου 2023

ΩΡΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ
Η έκθεση είναι ανοιχτή τις ώρες λειτουργίας του Μουσείου.

Οι επισκέπτες μπορούν να πληροφορούνται σχετικά με την έκθεση και το έργο των καλλιτεχνών, καθημερινά από τις 12 το μεσημέρι έως τις 3 μ.μ.

Από τις 10 Ιανουαρίου 2023 θα ξεκινήσουν οργανωμένες ξεναγήσεις στην έκθεση κατόπιν ραντεβού στο τηλέφωνο 6944347573 και στο email [email protected].

ΕΚΘΕΣΙΑΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
Αίθουσα Περιοδικών Εκθέσεων, ισόγειο Μουσείου Ακρόπολης

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Η είσοδος στην έκθεση είναι ελεύθερη.

Ένα εικαστικό εγχείρημα για την «πολυκατοικία» στην Ελληνοαμερικανική Ένωση

Ένα σύνθετο θεωρητικό και εικαστικό εγχείρημα με γενικό θέμα την «Πολυκατοικία» ως ισχυρό κοινωνικό, αισθητικό και συναισθηματικό σύμβολο στην αστική ζωή των τελευταίων 100 χρόνων.

Η Ελληνοαμερικανική Ένωση με την υποστήριξη του Συλλόγου των Αθηναίων παρουσιάζει την έκθεση «Πολυκατοικία» που θα αναπτυχθεί ως υβριδική έκθεση στους δύο εκθεσιακούς χώρους του ισογείου. Ζωγραφική, γλυπτική, εγκαταστάσεις, βίντεο και φωτογραφία συνδιαλέγονται με τεκμήρια, μακέτες, αναμνηστικές σημειώσεις και άλλο αρχειακό υλικό, ώστε να αρθρώσουν από κοινού ένα σύνθετο αφήγημα για την εμπειρία της κατοίκησης.

Η έκθεση «Πολυκατοικία», την οποία επιμελούνται ο Νίκος Βατόπουλος και η Ίρις Κρητικού, περιλαμβάνει αφενός έργα συγχρόνων φωτογράφων, αρχιτεκτόνων και φλανέρ της πόλης και αφετέρου έργα εικαστικών δημιουργών. Αρκετά από τα εικαστικά έργα που παρουσιάζονται παραχωρήθηκαν από σημαντικά ιδρύματα και ιδιωτικές συλλογές ειδικά για την έκθεση, ενώ άλλα προέρχονται από αρχεία των καλλιτεχνών. Την «Πολυκατοικία» πλαισιώνουν σημαντικές παράλληλες δράσεις με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Η πολυκατοικία, όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, γεννήθηκε από το διάταγμα του 1929 περί οριζοντίου δομήσεως, αλλά μεταπολεμικά συνδέθηκε με την αστυφιλία και την αντιπαροχή, όπως και με την ανάπτυξη των προαστίων. Η αισθητική, αρχιτεκτονική και κοινωνιολογική ερμηνεία της παραμένει πάντα ένα ζητούμενο. Η έκθεση, οι ομιλίες, οι ξεναγήσεις και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που θα πλαισιώσουν το εγχείρημα αυτό, φιλοδοξούν να ενισχύσουν ένα δημόσιο διάλογο γύρω από την επικράτηση, την εξέλιξη και την προοπτική της πολυκατοικίας ως ενός φαινομένου που σφραγίζει τον ελληνικό αστικό χώρο αλλά και να προκαλέσουν μια βεντάλια βλεμμάτων από την αρχιτεκτονική, τις κοινωνικές επιστήμες, τις τέχνες και τα προσωπικά βιώματα όλων.

Πληροφορίες

Διάρκεια Έκθεσης:
30/11/2022-31/1/2023

Ώρες Λειτουργίας:
Δευτέρα-Παρασκευή: 12:00-20:00
Σάββατο: 10:00-14:00

Εισιτήρια

Είσοδος ελεύθερη

Τοποθεσία

Γκαλερί Ελληνοαμερικανικής Ένωσης

Μασσαλίας 22, Αθήνα

Ψηφιοποιήθηκαν πλήρως οι υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων

0

Την ταχύτατη και αποτελεσματικότατη εξυπηρέτησή τους σε οποιαδήποτε συναλλαγή με τον Δήμο Αθηναίων απολαμβάνουν, από την αρχή του έτους, οι δημότες και οι επαγγελματίες της Αθήνας, μετά την ολοκλήρωση του έργου της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών του δήμου. Πρόκειται για την επίτευξη ενός φιλόδοξου στόχου που έθεσε εξαρχής η δημοτική αρχή της Αθήνας, με την προσωπική δέσμευση του Δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη για ψηφιοποίηση του συνόλου των υπηρεσιών έως το τέλος του 2022

Συνολικά 207 υπηρεσίες, -μεταξύ των οποίων το άνοιγμα οικογενειακής μερίδας, η αναζήτηση σχεδίων πολεοδομικών αδειών, η έκδοση βεβαίωσης περί μη οφειλής ΤΑΠ, η ρύθμιση οφειλών, η έκδοση παράβολου, η έκδοση άδειας πολιτικού γάμου κ.ά.- βρίσκονται στη διάθεση όλων των Αθηναίων, μετά την προσθήκη των τελευταίων 56 (Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2022), στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Δήμου Αθηναίων https://eservices.cityofathens.gr.

Μέσα σε 35 μήνες ψηφιοποιήθηκε το 100% των υπηρεσιών

Η πλατφόρμα ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Φεβρουάριο του 2020 από την Αναπτυξιακή Εταιρεία Μηχανογράφησης του Δήμου Αθηναίων (Δ.Α.Ε.Μ.), με το τεράστιο έργο της ψηφιοποίησης να προχωρά συστηματικά και να ολοκληρώνεται ταχύτατα, επισπεύδοντας τη μετάβαση της Αθήνας στη νέα ψηφιακή εποχή. Για την ψηφιοποίηση των 207 υπηρεσιών χρειάστηκαν συνολικά 35 μήνες, αριθμός που αναλογεί στην προσθήκη μιας νέας υπηρεσίας ανά 5 ημέρες.

Σε δήλωσή του, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, τόνισε:

«Η Αθήνα πρωτοπορεί στην εθνική προσπάθεια για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Σε λιγότερο από 3 χρόνια δημιουργήσαμε έναν δήμο υψηλής τεχνολογίας και μηδενικής γραφειοκρατίας, απαντώντας ουσιαστικά και άμεσα σε μία από τις μεγαλύτερες απαιτήσεις των δημοτών μας. Μέσω της ψηφιακής Αθήνας εξασφαλίζουμε πόρους, αποτελεσματικότητα, διαφάνεια, μειωμένο περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Κυρίως, όμως, προσφέρουμε τη δυνατότητα στους Αθηναίους να κερδίζουν πολύτιμο χρόνο στην καθημερινότητά τους. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τα στελέχη της Δ.Α.Ε.Μ. και τους υπαλλήλους του Δήμου Αθηναίων που όλο αυτό το διάστημα εργάστηκαν σκληρά για να “μεταφέρουν” τον δήμο στο σπίτι των Αθηναίων, μετατρέποντας τις 3 ώρες “ουρά” σε 3 απλά “κλικ” από το σπίτι. Η Αθήνα από σήμερα αλλάζει ταχύτητα: 100% ψηφιακά, 100% άμεση εξυπηρέτηση, 100% προτεραιότητα ο δημότης».

Η πλατφόρμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων (https://eservices.cityofathens.gr) που αναπτύχθηκε και αναβαθμίζεται από τη Δ.Α.Ε.Μ., έχει δώσει λύση στην καθημερινή εξυπηρέτηση των πολιτών, επαγγελματιών και όσων ζητούν πιστοποιητικά, βεβαιώσεις και άλλες υπηρεσίες, από όπου κι αν βρίσκονται, χωρίς γραφειοκρατία και ταλαιπωρία, χωρίς αναμονή σε ουρές και με τη δυνατότητα υποβολής των αιτήσεων και των απαιτούμενων δικαιολογητικών ηλεκτρονικά, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, 365 μέρες τον χρόνο.

Περισσότερες από 260.000 αιτήσεις μέχρι σήμερα

Καθημερινά, σύμφωνα με τα στοιχεία της Δ.Α.Ε.Μ., πάνω από 400 αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας. Σε διάστημα μικρότερο των 3 ετών, στην πλατφόρμα, έχουν εγγραφεί περισσότεροι από 194.000 πολίτες και επιχειρήσεις, ενώ παράλληλα έχουν εξυπηρετηθεί ηλεκτρονικά πάνω από 260.000 αιτήσεις, αναβαθμίζοντας ουσιαστικά και αποτελεσματικά τη σχέση του πολίτη με τις υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων.

«Η τεχνολογία αλλάζει τον δήμο και ο δήμος τις ζωές των Αθηναίων. Με στρατηγικό σχεδιασμό, τα τελευταία 3 χρόνια οικοδομούμε μια πόλη-πρότυπο που θέτει ως προτεραιότητα τον ίδιο τον δημότη και τη βελτίωση της καθημερινότητάς του. Με την ψηφιοποίηση του συνόλου των υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων, επιτυγχάνουμε στο ακέραιο τον στόχο μας, χτίζοντας καλύτερες σχέσεις με τους δημότες μας, και συμβάλλοντας -ταυτόχρονα- στην μεγαλύτερη απόδοση και παραγωγικότητα των στελεχών του δήμου μας», επισημαίνει από την πλευρά του, ο Αντιδήμαρχος Ψηφιακής Μετάβασης και Παιδείας του Δήμου Αθηναίων, Νικόλαος Βαφειάδης.

Ο Πρόεδρος της ΔΑΕΜ Γιώργος Αποστολόπουλος, τόνισε:«Θέλουμε να κάνουμε τη ζωή των Αθηναίων ευκολότερη. Απαλλάσσοντας τους από τη γραφειοκρατία, τις χαμένες εργατοώρες στις ουρές για τη εξυπηρέτηση από τις υπηρεσίες του Δήμου, αυτό επιτυγχάνουμε. Το σημερινό αποτέλεσμα, είναι το άθροισμα,γνώσης, μεθοδικου σχεδιασμού και  ομαδικής δουλειάς. Είμαστε χαρούμενοι γι΄αυτό και προχωράμε. Ευχαριστώ όλα τα στελέχη της ΔΑΕΜ για την εξαιρετική συνεργασία μας».

Ποιες είναι οι τελευταίες 56 υπηρεσίες που προστέθηκαν

Μετά την ψηφιοποίηση και των τελευταίων 56 υπηρεσιών, στο τέλος του 2022, οι δημότες και οι επαγγελματίες που ανήκουν στον Δήμο Αθηναίων, έχουν πλέον τη δυνατότητα να καταθέσουν ηλεκτρονικά αιτήσεις που αφορούν:

  1. Έκδοση Παράβολου
  2. Αίτηση κοπής δένδρου
  3. Έκδοση Άδειας Πολιτικού Γάμου
  4. Εγγραφή τέκνου στην οικογενειακή μερίδα λόγω υιοθεσίας του
  5. Αλλαγή δημοτικότητας τέκνου μετά από αμετάκλητη δικαστική απόφαση επιμέλειάς του
  6. Διόρθωση ημερομηνίας γέννησης στην οικογενειακή μερίδα
  7. Διόρθωση επωνύμου μητέρας στην οικογενειακή μερίδα
  8. Δήλωση επανάκτησης πατρικού επωνύμου στην οικογενειακή μερίδα (για γυναίκες που παντρεύτηκαν πριν το 1983)
  9. Δήλωση προσθήκης επωνύμου του ενός συζύγου στο επώνυμο του άλλου
  10. Καταχώρηση αλλαγής φύλου στο Δημοτολόγιο
  11. Αίτηση για Κοινωνικό Παντοπωλείο
  12. Αίτηση για Κοινωνικό Φαρμακείο
  13. Πιστοποιητικό Οικονομικής Αδυναμίας
  14. Παροχή δωρεάν Φαρμακευτικής Περίθαλψης σε ανασφάλιστους
  15. Αίτηση Γενικού Ενδιαφέροντος – Καταγγελία/Διαμαρτυρία Πολιτών/Δημοτών
  16. Αίτημα για χορήγηση Αποφάσεων Δημοτικού Συμβουλίου
  17. Αίτημα για χορήγηση Πράξεων της Οικονομικής Επιτροπής
  18. Εγγραφή στο Μητρώο Αρρένων ανήλικων αδήλωτων που δεν συμπεριλήφθηκαν στα αρχικά καταρτισθέντα μητρώα αρρένων
  19. Διαγραφή από το Μητρώο Αρρένων ως πολλαπλώς εγγεγραμμένος
  20. Αρχική εγγραφή στο Δημοτολόγιο ενήλικου άνδρα που είναι εγγεγραμμένος μόνο στο Μητρώο Αρρένων
  21. Διαγραφή από το Δημοτολόγιο λόγω θανάτου (πριν τις 18-01-2018)
  22. Αίτηση Πρόσβασης και Μελέτης Αρχειακού Υλικού
  23. Αίτηση Χορήγησης Άδειας Δημοσίευσης Αρχειακού Υλικού
  24. Χορήγηση / Ανανέωση άδειας λειτουργίας Κολυμβητικής Δεξαμενής
  25. Βεβαίωση για συνταξιοδότηση των ασκούντων το επάγγελμα του κουρέα, κομμωτή/τριας, τεχνίτη/τριας περιποίησης νυχιών, χεριών και ποδιών
  26. Χορήγηση αντιγράφων εκ του φακέλου Άδειας εκδοθείσας από τον Δήμο
  27. Αίτηση απαλλαγής/μείωσης ΔΤ λόγω τριτεκνίας, ΑΜΕΑ, πολυτεκνίας, απορίας, μονογονεϊκότητας
  28. Αίτηση για την παραχώρηση άδειας λειτουργικών διακοσμητικών στοιχείων
  29. Αίτηση για την παραχώρηση άδειας κοινόχρηστου χώρου για περίπτερα
  30. Αίτηση για την χορήγηση προσωρινής άδειας κοινόχρηστου χώρου ολιγοήμερης διάρκειας
  31. Αίτηση για χορήγηση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου υγρών καυσίμων, υπογείων δεξαμενών και ενδεικτικών πινακίδων
  32. Άδεια διαφήμισης για τα περίπτερα
  33. Αίτηση Εκμίσθωσης άδειας εκμετάλλευσης περιπτέρου
  34. Αίτηση Μεταβίβασης δικαιώματος εκμετάλλευσης περιπτέρου
  35. Αίτηση Μετατόπισης Περιπτέρου
  36. Αποστολή αντιγράφων των βεβαιωμένων παραβάσεων ΚΟΚ
  37. Αίτηση συμμετοχής εκπαιδευόμενου για ένταξη σε εκπαιδευτικά προγράμματα γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων
  38. Έκδοση συναίνεσης για κατάληψη οδοστρώματος
  39. Άδεια διακοπής κυκλοφορίας
  40. Χορήγηση αντιγράφων εκθέσεων βεβαίωσης παράβασης οχήματος
  41. Πρόσληψη πατρωνύμου και επωνύμου πατέρα σε τέκνα γεννημένα εκτός γάμου
  42. Αίτημα χορήγησης φωτοαντιγράφων δικαιολογητικών από το δημοτολογικό φάκελο (εκτός της απόφασης Πολιτογράφησης)
  43. Αίτημα χορήγησης αντιγράφου της απόφασης πολιτογράφησης για όσους έχει εκδοθεί πριν το 2010
  44. Αρχική εγγραφή στο Δημοτολόγιο άγαμου ενήλικα που αποκτά την ελληνική ιθαγένεια
  45. Αρχική εγγραφή στο Δημοτολόγιο έγγαμου/διαζευγμένου ενήλικα που αποκτά την ελληνική ιθαγένεια
  46. Αρχική εγγραφή στο Δημοτολόγιο ανηλίκου που αποκτά την ελληνική ιθαγένεια
  47. Χορήγηση Πιστοποιητικού Καταστροφής Οχημάτων άνευ Πινακίδων
  48. Αίτηση Χορήγησης Υψομέτρων και Υψομετρικών Μελετών
  49. Χορήγηση Αντιγράφων Πράξεων Αναλογισμού ή Πράξεων Εφαρμογής
  50. Χορήγηση Βεβαίωσης για θέματα Αρίθμησης Ακινήτων, Ονοματοθεσίας Οδών
  51. Χορήγηση διευκρινίσεων επί της προόδου των διαδικασιών πολεοδομικής ρύθμισης σε εξέλιξη
  52. Χορήγηση διευκρινίσεων επί διαδικασιών τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου
  53. Αίτημα για αναγνώριση οδού ως προϋφιστάμενης του 1923
  54. Αίτημα υποβολής ένστασης μετά από δημοσιοποίηση απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου για πολεοδομική ρύθμιση
  55. Αίτημα για παροχή στοιχείων (π.χ. εισήγηση υπηρεσίας, τοπογραφικό διάγραμμα που συνοδεύει απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου)
  56. Αίτημα περί τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου λόγω άρσης απαλλοτρίωσης

Σημειώνεται ότι η είσοδος στην πλατφόρμα γίνεται με χρήση των κωδικών taxisnet για την ταυτοποίηση του χρήστη. Με λίγα «κλικ» στον υπολογιστή ή στο κινητό τους τηλέφωνο, οι ενδιαφερόμενοι έχουν την δυνατότητα να υποβάλουν την αίτηση που επιθυμούν, να «ανεβάσουν» τα απαραίτητα δικαιολογητικά και να ενημερωθούν ηλεκτρονικά μέσω της ψηφιακής τους θυρίδας για την επεξεργασία του αιτήματος και την ολοκλήρωση της διαδικασίας από την αρμόδια διεύθυνση του δήμου. Μάλιστα, μπορούν να παραλάβουν το πιστοποιητικό ή το έγγραφο που έχουν αιτηθεί, χωρίς να χρειαστεί να προσέλθουν σε καμία φάση της διαδικασίας στις δημοτικές υπηρεσίες. 

Πλατεία Αιγύπτου με… 93 χρόνια διαφορά (ΦΩΤΟ)

Δεκαετία του 1930. Πλατεία Αιγύπτου. Πατησίων και Λεωφόρος Αλεξάνδρας. Εικόνα βγαλμένη από το μακρινό παρελθόν, 93 χρόνια περι.

Ένα κάρο κατεβαίνει προς την πατησίων, στα δεξιά ένα υδροφόρο οχήμα, στην Πατησίων υπάρχουν ράγες των τραμ, η περίφημη πισίνα, και το Πεδίον του Άρεως είναι χωράφια ακόμα. (Φωτ/κό Αρχείο: Μουσείου Μπενάκη)

Η περιοχή σήμερα…

Το Κολωνάκι μιας άλλης εποχής

Οταν έπεφτε η νύχτα, όσοι κοιμούνταν κοντά στην πλατεία άκουγαν το τραμ να περνά από τη Βασιλίσσης Σοφίας. Ηταν ήσυχη γειτονιά το Κολωνάκι. Οι μονοκατοικίες του είχαν κήπους με λουλούδια και πιπεριές. Η οδός Σκουφά λεμονιές. Οταν πια έγινε προνόμιο να ζει κάποιος σε πολυκατοικία, στα διαμερίσματά του έμειναν ο Κουν, ο Εγγονόπουλος, ο Εμπειρίκος, ο Μινωτής, η Παξινού, ο Αλέκος Αλεξανδράκης, η Γεωργούλη.

Οι πραματευτάδες έφερναν με τα γαϊδουράκια τους ψάρια, φρούτα και λαχανικά, οι νερουλάδες ξεκινούσαν από τα βόρεια για να φτάσουν στο κέντρο, ομάδες κοριτσιών στους δρόμους έκαναν έρανο για την προίκα της Σοφίας. Η Πλουτάρχου, η Πατριάρχου Ιωακείμ, η Αναγνωστοπούλου, χωματόδρομοι που σήκωναν σκόνη απ’ τα παιδιά που έπαιζαν «κλέφτες κι αστυνόμους».

Το ζαχαροπλαστείο του Μπόκολα με τους θρυλικούς λουκουμάδες επί της οδού Κανάρη, τα στέκια του Σεφέρη, του Γκάτσου, του Ελύτη, του Χατζιδάκι, η Δεξαμενή του Βάρναλη. Ο γερμανικός φούρνος στην πλατεία που έβγαλε το γερμανικός κι έμεινε σκέτο φούρνος μετά την Κατοχή. Το ιστορικό καφέ Βυζάντιο. Το Πειραματικό Σχολείο και το ιδιωτικό του Μακρή, από όπου πέρασαν ως δάσκαλοι ο Ι.Μ Παναγιωτόπουλος κι ο Ρένος Αποστολίδης. Εκεί όπου έμαθαν τα πρώτα τους γράμματα ο Αξελός, ο Βίκτωρ Μελάς, ο Αδωνις Κύρου, που θα γίνονταν αργότερα μερικοί από τους πρώτους επονίτες του Κολωνακίου.

Το Κολωνάκι μιας άλλης εποχής, η γειτονιά που ξεκίνησε ως βοσκοτόπι, που στα Δεκεμβριανά θα γινόταν η «Σκομπία», που θα συνδύαζε για χρόνια τις αστικές κατοικίες με τις προσφυγικές παράγκες, χρώματα, αρώματα και ήχοι από το παρελθόν ζωντάνεψαν πριν από λίγες ημέρες σε μια μοναδική συνάντηση κατοίκων της περιοχής που διοργάνωσε η εταιρεία Monumenta για να συλλέξει προφορικές μαρτυρίες σε σχέση με τα κτίρια που χάθηκαν από τη γειτονιά. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος «Καταγραφή και ανάδειξη κτηρίων του 19ου και 20ού αιώνα στην Αθήνα» και «ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν μερικές από τις εικόνες του Κολωνακίου των δεκαετιών του ’40, του ’50 και του ’60 που βγήκαν από το σεντούκι των αναμνήσεων.

Πηγή: FB Μαύρος Κύκνος

Με λαμπρότητα τελέστηκε ο αγιασμός των υδάτων στην Αθήνα

0

Η Θεία Λειτουργία για τα Θεοφάνεια τελέστηκε στον ιερό ναό του Αγίου Διονυσίου του Αεροπαγίτη στο Κολωνάκι, στην οποία παρευρέθηκαν και δεκάδες πιστοί.

Μετά την ολοκλήρωση της λειτουργίας, ιερείς και πιστοί κατευθύνθηκαν πεζή προς την Δεξαμενή, όπου παραδοσιακά πραγματοποιείται η ρίψη του Σταυρού για τα Θεοφάνεια.

Παρόντες στην τέλεση του αγιασμού των υδάτων ήταν ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, ο οποίος συνοδευόταν από τον μικρό του γιο, καθώς και ο υφυπουργός Παιδείας  Άγγελος Συρίγος