Αρχική Blog Σελίδα 131

Δενδροφυτεύσεις «Όλοι μαζί μπορούμε»

Το ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ξεκινά και φέτος δενδροφυτεύσεις και μας καλεί να συμμετέχουμε για να αφήσουμε και εμείς το δικό μας αποτύπωμα.

Από τις αρχές Νοεμβρίου έως και τα τέλη Μαρτίου, θα γίνονται δενδροφυτεύσεις κάθε Κυριακή σε διάφορες περιοχές της χώρας.

Πως γίνεται σωστά η δενδροφύτευση

Η πρώτη δενδροφύτευση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 5 Νοεμβρίου, στην Πεντέλη, στην περιοχή του Νοσοκομείου Παίδων. Το σημείο συνάντησης είναι το ΠΙΚΠΑ Πεντέλης (στο τέρμα της οδού Ιπποκράτους), στις 10 το πρωί. Η δράση θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ανάπλασης και Προστασίας του Πεντελικού (ΣΠΑΠ) και το Δήμο Πεντέλης.

Τα δέντρα που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι ανεπτυγμένα, πλατύφυλλα, βραδύκαυστα και θα αγοραστούν από τα έσοδα της καλοκαιρινής συναυλίας του ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.
Επίσης, μέσα στο Νοέμβριο θα γίνουν και οι παρακάτω δενδροφυτεύσεις:

12 Νοεμβρίου στη Γλυφάδα,
19 Νοεμβρίου στην Παλλήνη,
26 Νοεμβρίου στην Πεντέλη.

Στο oloimaziboroume.gr, μπορείτε να βρείτε όλες τις πληροφορίες για τις δενδροφυτεύσεις που θα πραγματοποιηθούν μέχρι και το Δεκέμβριο του 2023.

Τι έρχεται τον Νοέμβριο στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας»

ΣΕΜΕΛΗ

Του George Frideric Handel

Όπερα σε τρεις πράξεις

  με την Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων & την Χορωδία Δωματίου Αθηνών

3, 4, 8, 10 Νοεμβρίου στις 19.00

 

Το διεθνούς φήμης αριστούργημα του George Frideric Handel, «Σεμέλη» θα παρουσιαστεί στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» στις 3, 4, 8, 10 Νοεμβρίου στις 19.00 με την Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων και τη Χορωδία Δωματίου Αθηνών. Το έργο αφηγείται την ιστορία της Σεμέλης, μιας ακόμη θνητής που ερωτεύεται ο Δίας. Η «Σεμέλη» είναι η πρώτη μεγάλη διεθνής συμπαραγωγή του νέου Ολύμπια, σε σκηνοθεσία και μουσική διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου, παγκοσμίως καταξιωμένου γνώστη της μουσικής του Handel και καλλιτεχνικού διευθυντή του Διεθνούς Φεστιβάλ Handel του Γκέτινγκεν. Πρόκειται για ένα έργο σπάνιο, με έντονα κωμικό χαρακτήρα, που ανεβαίνει με σύγχρονη ματιά και μια εντυπωσιακή διανομή από διεθνείς τραγουδιστές με ειδίκευση στην παλαιά μουσική.

Η ελληνική μυθολογία είχε βρεθεί στο επίκεντρο του αφιερώματος «Hellas!» κι έτσι η «Σεμέλη» παρουσιάστηκε τον Μάιο του 2023 στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Handel του Γκέτινγκεν (Γερμανία), με το οποίο συνεργάζονται ο Δήμος Αθηναίων και το Θέατρο Ολύμπια. Μετά την πρεμιέρα στο Γκέτινγκεν τον Μάιο του 2023, η όπερα ανεβαίνει στη σκηνή του Ολύμπια, σε μια άκρως διασκεδαστική σκηνοθεσία του διεθνούς ακτινοβολίας Γιώργου Πέτρου, που τονίζει τα κωμικά, όσο και τα δραματικά στοιχεία της πλοκής ενός μουσικού δράματος βασισμένου στις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου, που ο ίδιος ο συνθέτης χαρακτηρίζει ως «κοσμικό ορατόριο». 

Κορυφαίοι τραγουδιστές με ειδίκευση στην παλαιά μουσική ερμηνεύουν τους βασικούς ρόλους, μεταξύ αυτών το νέο αστέρι της μπαρόκ σκηνής, η Ελβετή σοπράνο Marie Lys.

Μουσική διεύθυνση / Σκηνοθεσία: Γιώργος Πέτρου

Σκηνικά / Κοστούμια: Πάρις Μέξης

Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου

Βοηθός σκηνοθέτη: Κωνσταντίνα Ψωμά

Διδασκαλία χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος

Σεμέλη: Marie Lys

Δίας: Jeremy Ovenden

Ινώ / Ήρα: Dara Savinova

Αθάμας:  Rafał Tomkiewicz

Κάδμος / Ύπνος / Αρχιερέας: Gianluca Margheri

Ίρις / Έρωτας: Μαριλένα Στριφτόμπολα

 

Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων και Χορωδία Δωματίου Αθηνών

Συμπαραγωγή με το Internationale Händel-Festspiele Göttingen

Είσοδος: €12, €15, €25, €35, €50, €60

Φωτογραφία: ©Int. Händel-Festspiele Göttingen / Alciro Theodoro da Silva

XTHES TO VRADI_HEADER.jpg

ΣΥΝΑΥΛΙΑ

ΧΘΕΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ

Athens Big Band

ΤΡΙΤΗ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ στις  20:30

Ο Δημήτρης Καλαντζής φέρνει στη σκηνή του Ολύμπια ένα πρόγραμμα με άρωμα από το παρελθόν.  Τα προηγούμενα χρόνια, ο κορυφαίος πιανίστας και ενορχηστρωτής μάς παρουσίασε τη jazz εκδοχή έργων μεγάλων δημιουργών, όπως ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης. Σε αυτή του την εμφάνιση, υπόσχεται να μας ταξιδέψει στο χθες της ελληνικής μουσικής, μέσα από δικές του, πρωτότυπες ενορχηστρώσεις και μεταγραφές για Big Band. Αγαπημένες μελωδίες των Κώστα Καπνίση, Αλέκου Σακελλάριου, Κώστα Γιαννίδη, Τάκη Μωράκη κ.ά. θα αναδειχθούν με τρόπο μοναδικό από τη jazz ματιά του Δημήτρη Καλαντζή, ανασυνθέτοντας ένα μουσικό τοπίο γνώριμο, μέσα από το πρίσμα μιας νέας μουσικής προσέγγισης. Συνοδοιπόροι του, οι εξαιρετικές ερμηνεύτριες Αθηνά Ρούτση και Τέρη Βακιρτζόγλου.

Ερμηνεύουν:

Δημήτρης Καλαντζής

Αθηνά Ρούτση

Τέρη Βακιρτζόγλου

Καλλιτεχνική επιμέλεια:

Σάμι Αμίρης

Είσοδος:  €5, €10, €12, €15, €18, €20

BABALI_HEADER.jpg

ΣΥΝΑΥΛΙΑ

ΜΕ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ & ΤΗΝ ΑΝΔΡΙΑΝΑ ΜΠΑΜΠΑΛΗ

Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής Δήμου Αθηναίων

ΤΕΤΑΡΤΗ 22 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ   20:30

Αξέχαστες στιγμές θα μας χαρίσουν με τις εμπνευσμένες ερμηνείες τους ο  Κώστας Τριανταφυλλίδης και η Ανδριάνα Μπάμπαλη, μέσα από ένα όμορφο μουσικό ταξίδι με το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής. Η μουσική σπουδαίων Ελλήνων συνθετών συναντά τους στίχους των ποιητών και υπόσχεται να μας συνεπάρει με τη δύναμη του λόγου που γίνεται τραγούδι. Θα ακουστούν συνθέσεις των Μ. Χατζιδάκι, Μ. Θεοδωράκη, Σ. Ξαρχάκου, Δ. Σαββόπουλου κ.ά., καθώς επίσης τραγούδια από την προσωπική δισκογραφία των καλλιτεχνών.

Ερμηνεύουν:

Κώστας Τριανταφυλλίδης

Ανδριάνα Μπάμπαλη

Μουσική διεύθυνση / ενορχηστρώσεις:  

Άγγελος Ηλίας

Είσοδος: €5, €10, €12, €15, €18, €20

MIKROUTSIKOS 1_HEADER.jpg

ΣΥΝΑΥΛΙΑ

17 ΤΑΠΕΙΝΑ ΡΕΚΒΙΕΜ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Η Μαρία Παπαγεωργίου

τραγουδά Θάνο Μικρούτσικο

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου στις 20:30

Η Μαρία Παπαγεωργίου προσεγγίζει με το μοναδικό ιδιοσυγκρασιακό ερμηνευτικό της στιλ το έργο του Θάνου Μικρούτσικου, του εμβληματικού Έλληνα δημιουργού που σφράγισε ανεξίτηλα την ιστορία της ελληνικής μουσικής, σε μία μεγάλη αφιερωματική συναυλία που θα λάβει χώρα την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας». Η σπουδαία ερμηνεύτρια επιλέγει και παρουσιάζει 17 «Ταπεινά ρέκβιεμ για το μέλλον» από τη δισκογραφία του Θάνου Μικρούτσικου με μοναδικό κριτήριο την αγάπη της στο έργο του, αλλά και την πίστη της πως τα τραγούδια αυτά αφορούν τη γενιά της και όλες όσες έπονται. Ανάμεσά τους χιλιοτραγουδισμένα τραγούδια όπως τα: “Χαρούμενο τραγούδι στη Σύλβια Πλαθ”, “Γαμμαγραφία”, “Η πιο όμορφη θάλασσα”,  “Kuro Siwo”, “Ρόζα Λούξεμπουργκ”, και πολλά άλλα.

«Ο  Θάνος Μικρούτσικος άνοιξε την πόρτα και σε μένα, μα μόλις έφτασα δεν ήταν εκεί»

H Μαρία Παπαγεωργίου αναφέρει για τον Θάνο Μικρούτσικο και τη συναυλία της 24ης Νοεμβρίου: «Κάθε φορά που έχω την τιμή και την ευθύνη να προσεγγίσω την εργογραφία σπουδαίων δημιουργών μέσα από την δική μου ματιά και ανάγνωση, τίθεται μέσα μου πρωτίστως ένα βασικό ερώτημα: τι έχω να αναδείξω, να μεταλαμπαδεύσω και να ενισχύσω μέσα από κάθε τέτοια ανάγνωση. Ποια δυναμική και ποια τρυφερότητα θα ρεύσει μέσα από τις φλέβες και το μυαλό μου, ποια νοήματα πρέπει να επανακουστούν με τη φωνή μου και ποια από αυτά πρέπει να τα φωνάξω ως σύνθημα ή να τα ψιθυρίσω σαν τρεχούμενο ρυάκι στο αυτί.

Το έργο του Θάνου Μικρούτσικου, πολυσχιδές και άνευ συνόρων, είχε πάντα μια συμπαγή οικογένεια. Μελοποίησε ανθρώπους που κρατούσαν πένες- ξυράφια, τραγουδήθηκε από φωνές που η δόνηση του στήθους τους είχε πιο πολλή  ένταση και από τις συχνότητες της φωνής τους την ώρα που τραγουδούσαν, γίνανε όλοι τους μπουλούκια εξόριστων που βλέπαν τη ζωή σαν ένα χορό πάνω στο φτερό του καρχαρία. Ακόμα και οι επανεκτελέσεις, κάτω από τις καθοδηγήσεις και το κούνημα των χεριών του, μεγάλωναν αυτήν την οικογένεια, όπως μεγάλωνε μέσα από την τέχνη τους η πίστη και η ελπίδα σε έναν κόσμο πιο ρομαντικό και πιο δίκαιο.

Ο  Θάνος Μικρούτσικος άνοιξε την πόρτα και σε μένα, μα μόλις έφτασα δεν ήταν εκεί. Έχοντας δίπλα μου τους ανθρώπους του, που με αφήνουν εν λευκώ να φτιάξω το δικό μου αφήγημα μέσα από το έργο του, αρχίζω σιγά σιγά να απαντώ το αρχικό μου ερώτημα: αντλώ 17 «ταπεινά ρέκβιεμ για το μέλλον» από τη δισκογραφία του, που υφαίνουν σαν κλωστή τη συνέχεια του ανθρώπου, με μοναδικό μου κριτήριο την αγάπη μου σε αυτά και την πίστη μου πως αφορούν τη γενιά μου και όλες όσες έπονται».

Μουσικοί :

Μιχάλης Βρέττας | βιολί

Ευριπίδης Ζεμενίδης | ηλεκτρική κιθάρα

Γιώργος Θεοδωρόπουλος | synths , bass

Θάνος Μιχαηλίδης | τύμπανα

Μαρία Παπαγεωργίου | κιθάρες

Σωτήρης Παπάκος | Ηχοληψία 

Μανώλης Μπράτσης | Φωτισμοί 

Μαρία Παπαγεωργίου, Ευριπίδης Ζεμενίδης | Ενορχηστρώσεις  

Cricos | Οργάνωση Παραγωγής 

Είσοδος: 5€, 10€, 12€, 15€, 20€, 30€

MIKROUTSIKOS 2_HEADER.jpg

ΣΥΝΑΥΛΙΑ

ΤΑ ΜΠΛΟΥΖ ΤΟΥ ΘΑΝΟΥ

με τους Θύμιο Παπαδόπουλο, David Lynch, Γιώτη Κιουρτσόγλου,

Μάξιμο Δράκο και Καλλίστρατο Δρακόπουλο

Τραγουδάει ο Χρήστος Θηβαίος

ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ  στις 20:30

Ο Θάνος Μικρούτσικος, ο σπουδαίος Έλληνας συνθέτης που έφυγε από τη ζωή στις 28 Δεκεμβρίου 2019, σφράγισε με το έργο του την ελληνική μουσική συνδέοντας άρρηκτα τα τραγούδια του με τις προσωπικές, αλλά και με τις συλλογικές μας στιγμές. Φύσει και θέσει ανήσυχος καλλιτέχνης, θεωρώντας ότι η πρωτοπορία είναι μια συνεχής διαδικασία, ο Θάνος Μικρούτσικος εξέφραζε τις αυτοσχεδιαστικές του διαθέσεις στα τραγούδια του ήδη από τη δεκαετία του ’70 και αναζητούσε διαρκώς τη διεύρυνση των μουσικών του ορίων ανανεώνοντας τις συνθέσεις του.

Το Σάββατο 25 Νοεμβρίου στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», θα λάβει χώρα μία πολύ ξεχωριστή βραδιά υπό τον τίτλο “Τα Μπλουζ του Θάνου”. Βασικοί συνεργάτες του Θάνου Μικρούτσικου, που πορεύτηκαν μαζί του σε διαφορετικές περιόδους, θα προσεγγίσουν μουσικές στιγμές του συνθέτη με τον τρόπο που εκείνος θα ήθελε. Οι Θύμιος Παπαδόπουλος, David Lynch, Γιώτης Κιουρτσόγλου, Μάξιμος Δράκος και Καλλίστρατος Δρακόπουλος, μέσα από μια σύγχρονη ματιά, ενσωματώνοντας την τάση του προς τον σύγχρονο αυτοσχεδιασμό, αγγίζουν τις μελωδίες του και συνομιλούν μαζί τους. Τραγουδάει ο Χρήστος Θηβαίος.

Ο Θάνος Μικρούτσικος και η διεύρυνση των ορίων του

Διεύρυνση των ορίων: αυτός είναι ο ορισμός της πρωτοπορίας για τον Θάνο Μικρούτσικο. Ένα από τα χαρακτηριστικά της μουσικής του είναι ότι πειραματιζόταν σε νέες μουσικές φόρμες και συνεργαζόταν με νέους ανθρώπους τολμώντας πάντα μια καινούργια προσέγγιση στα τραγούδια του. Κάπως έτσι μπαλάντες, μελωδίες, λαϊκά τραγούδια “ξαναβαφτίστηκαν” και ”ξαναγεννήθηκαν” με ροκ, τζαζ ηχοχρώματα και με σύγχρονο ηλεκτρικό ήχο.

Άλλωστε ο ίδιος υποστήριζε πάντα ότι η φόρμα συμβαδίζει με την εποχή της: 

«Η διεύρυνση των ορίων επιχειρείται συνεχώς στη μουσική. Κι αυτό είναι, η πραγματική πρωτοπορία. Και δεν αποτελεί πρωτοπορία η ανακάλυψη ενός εντελώς καινούριου πράγματος που δεν έχει προϋπάρξει. Όλα έχουν υπάρξει».

Από τη Ρόζα Λούξεμπουργκ και τα Πολιτικά, στον Σταυρό του Νότου

Από τη δεκαετία του ΄70 εμφανίζονται στα τραγούδια του Θάνου Μικρούτσικου αυτοσχεδιασμοί  και στοιχεία της τζαζ, όπως για παράδειγμα στη «Ρόζα Λούξεμπουργκ» σε στίχους του Μάνου Ελευθερίου που κυκλοφόρησε με τη φωνή της Μαρίας Δημητριάδη σε δίσκο 45 στροφών πριν τα «Τροπάρια για φονιάδες».

Ο ίδιος ο συνθέτης λέει στην αυτοβιογραφία του, στο βιβλίο του Οδυσσέα Ιωάννου «Ο Θάνος κι ο Μικρούτσικος / Μια αυτοβιογραφία μέσα από 24 συναντήσεις»

“Η «Ρόζα Λούξεμπουργκ» είναι ένα κομμάτι που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ίσως και το πρώτο έντεχνο τζαζ-ροκ κομμάτι του ελληνικού τραγουδιού και έχει –για παράδειγμα– το εξής χαρακτηριστικό: Τα τέσσερα κλαρινέτα που παίζουν –και μόνο το άκουσμα ότι παίζουν τέσσερα κλαρινέτα σε μια μπάντα οκτώ οργάνων είναι κάτι το ασυνήθιστο– παίζουν σε απόσταση ημιτονίων το καθένα από το επόμενο. Αυτό αυτόματα σημαίνει επιρροή από τη σύγχρονη μουσική, αλλά, παρ’ όλα αυτά, το τραγούδι διατηρεί την αμεσότητά του (Μικρούτσικος σε Ιωάννου, 2011: 60). Και στα «Πολιτικά τραγούδια», όμως, έναν δίσκο που κυκλοφόρησε το 1975, διακρίνουμε στοιχεία αυτοσχεδιασμού. Στο κομμάτι «Το κακόηθες μελάνωμα» από το «Εμπάργκο» -και κυρίως στη live εκδοχή του από το Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας, τον Ιούλιο του ’82, που συμπεριλήφθηκε στο LP «Αραπιά Για Λίγο Πάψε Να Χτυπάς με το Σπαθί»- διακρίνουμε καθαρές τζαζ-ροκ αναφορές.”

Το «Τρίο», για πιάνο, ηλεκτρικό μπάσο και ντραμς είναι το πρώτο καθαρό τζαζ έργο που γράφει ο Θάνος το 1981, ενώ τα επόμενα χρόνια γράφει μια σειρά έργα, όπως τα: «Τζοκόντα 87», «Φαντασία Νο 1», «Persistence», «Memories», «Φαντασία Νο 2» και «Κύκλοι».

Το 2003 γίνεται πραγματικότητα ένα ακόμα μεγάλο στοίχημα του συνθέτη. Πρόκειται για το έργο «Music stories» για βιμπράφωνο, ορχήστρα εγχόρδων, κλαρινέτο και κρουστά που παίζεται στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής και κυκλοφορεί από τη θρυλική δισκογραφική εταιρία των μεγάλων μουσικών της τζαζ «Blue Note». Ο Θάνος Μικρούτσικος συνεργάζεται με τον διακεκριμένο Αμερικανό βιμπραφωνίστα Γκάρι Μπάρτον στον οποίο αφιέρωσε και το έργο. Μαζί τους η Καμεράτα, η Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής και δυο ακόμα σταθεροί συνεργάτες του Θάνου Μικρούτσικου: ο Νίκος Γκίνος κλαρινέτο και ο Δημήτρης Δεσύλλας στα κρουστά.

Ο Θάνος Μικρούτσικος δε σταμάτησε να ανανεώνεται ποτέ. Το βλέπουμε στις πιο διάσημες δουλειές του που έχουν αγαπηθεί από το κοινό. Του αρέσει να τις προσεγγίζει ξανά μέσα από μια νέα ματιά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο Σταυρός του Νότου.

Μάλιστα, έλεγε σε συνέντευξή του: «Εκείνο που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι, ενώ στις μελοποιήσεις του δίσκου κινούμαι στο χώρο της μπαλάντας –έναν χώρο που μπορεί να φαίνεται οικείος και σε ακροατές με ηχητικές εντυπώσεις της δεκαετίας του ΄60-  μετά την έκδοση του δίσκου άρχισα να παίζω διάφορα κομμάτια του σε συναυλίες με συνεχείς αυτοσχεδιασμούς, φτάνοντάς τα πολλές φορές στην περιοχή της τζαζ μουσικής. Και το πιο σημαντικό: αυτή η σύζευξη της ποίησης του Καββαδία με τους ρυθμούς της τζαζ όχι μόνο δεν κλώτσαγε, αλλά φαινόταν απόλυτα φυσιολογική και νόμιμη. Εδώ βρίσκεται μια ακόμη απόδειξη πως ένας παλιός στίχος, όταν είναι γνήσιος, μπορεί να δεθεί πάρα πολύ ομαλά με μορφές εντελώς σύγχρονες, χωρίς να γίνεται καμιά παραβίαση ή αλλοίωσή του. Κι έτσι γεννήθηκαν οι Γραμμές των Οριζόντων» .

Όσοι θα βρεθούν στο Θέατρο Ολύμπια στις 25 Νοεμβρίου θα ακούσουν τους σπουδαίους σολίστ και συνεργάτες του Θάνου Μικρούτσικου να παίζουν κομμάτια, όπως θα έκαναν αν ήταν και ο ίδιος μαζί τους. Ανανεώνοντας συνεχώς με τον «δικό του τρόπο», διευρύνοντας τα όρια με πάθος και αγάπη για τη μουσική του, ενώ ο Χρήστος Θηβαίος, αγαπημένος ερμηνευτής του συνθέτη, θα τραγουδήσει Καββαδία (Λύχνος του Αλλαδίνου, Ένα μαχαίρι, William George Allum κ.α) Μπρεχτ, Τριπολίτη (Μπουμ, Ένα μπλουζ η αγάπη μου πένθιμο), Καβάφη και Ελευθερίου.

Μουσικοί (με αλφαβητική σειρά):

ΚΑΛΛΙΣΤΡΑΤΟΣ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ (τύμπανα)

ΜΑΞΙΜΟΣ ΔΡΑΚΟΣ (πιάνο)

ΓΙΩΤΗΣ ΚΙΟΥΡΤΣΟΓΛΟΥ (μπάσο)

DAVID LYNCH (σαξόφωνο, φλάουτο, κρουστά)

ΘΥΜΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ (πνευστά)

Τραγουδάει ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΗΒΑΙΟΣ

Οργάνωση Παραγωγής | Cricos

Είσοδος: €5, €10, €12, €15, €20, €30

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ

https://www.ticketservices.gr/el/theatro-olympia/

Τηλεφωνικό κέντρο: 210 7234567

e-mail: [email protected]

Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου), Αθήνα

Ώρες λειτουργίας εκδοτηρίου: Δευ-Παρ: 9πμ-5μμ

Πώληση εισιτηρίων για όλες τις παραγωγές πραγματοποιείται και στο θέατρο, Ακαδημίας 59, Αθήνα, δύο ώρες πριν την έναρξη των προγραμματισμένων παραστάσεων.

Life Project: Οι σχέσεις καθορίζουν την ευτυχία

Αθήνα, ΟκτώβριοςTo Life Project, το μεγαλύτερο και σημαντικότερο event αυτογνωσίας, που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Ωδείο Αθηνών, το Σάββατο 18 Νοεμβρίου, βάζει στο επίκεντρο τις ανθρώπινες σχέσεις.

Σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου Harvard πάνω στο θέμα της ευτυχίας και στους παράγοντες που την επηρεάζουν, το κεντρικό εύρημα ύστερα από 80 χρόνια μελέτης είναι πως η ποιότητα των σχέσεων μας είναι συνδεδεμένη με την ποιότητα και το προσδόκιμο της ζωής.

Με τη συγκεκριμένη οπτική, το 1οLife Project με τίτλο CONNECTED έχει καλέσει μερικά απ’ τα σπουδαιότερα και πιο επιδραστικά μυαλά της χώρας να φωτίσουν από κάθε πλευρά τον σημαντικότερο παράγοντα που επηρεάζει την ευτυχία και τη μακροζωία μας: συντροφικότητα, διαχείριση στρες, πνευματικότητα, ψυχοθεραπεία, mindfulness.

Η λίστα των ομιλητών περιλαμβάνει τους εξής:

Δημήτρης Καραγιάννης, Ψυχίατρος – Ψυχοθεραπευτής, Ελένη Καραγιάννη, Ψυχίατρος, Απόστολος Κουμαρίνος, Ιδρυτής theSpeakers, Public Speaking Champion, Μυρτώ Λεγάκη, Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Mindfulness, Ιδρύτρια του OneBreath Mindfulness Center, Αγνή Μαριακάκη, Ψυχολόγος & Κοινωνική Ερευνήτρια MindSearch, Συγγραφέας, Στέφανος Ξενάκης, Συγγραφέας, Μπάνε Πρέλεβιτς, Life Explorer, Βίκυ Φλέσσα, Δημοσιογράφος, Κατερίνα Μουστάκα, Ιατρός, Συγγραφέας, Δημήτρης Δημητριάδης, Futurist,  Ερευνητής της Ειδικής Γραμματείας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού στην Προεδρία της Ελληνικής Κυβέρνησης, Γιώργος Χρούσος, Καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος Παιδιατρικής της Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεόφιλος Βασιλειάδης, Διευθύνων Σύμβουλος του kariera.gr, Δήμητρα Δασκαλάκη, Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης & Επικοινωνίας ΜΕΤΡΟ, Τατιάνα Τούντα, Πρόεδρος & CEOHellas EAP, Νίκη ΨαραυτήΜπουτάρη, Εκδότρια & Ιδρύτρια Just a Number.

Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων μια σειρά εργαστηρίων θα προσφέρουν πολύτιμα εργαλεία και εφόδια για μια ζωή γεμάτη νόημα. Πιο συγκεκριμένα:

Breathing for Life, Mindful Breathing workshop με τηνΜυρτώ Λεγάκη

Σε μια μόνο ημέρα, παίρνουμε 22.000 αναπνοές. Πόσες από αυτές όμως είναι συνειδητές; Πώς μπορούμε με τη δύναμη της κάθε αναπνοής να νιώσουμε ηρεμία και σύνδεση; Σε αυτό το πολύ διαδραστικό workshop θα εξασκηθούμε σε επιστημονικά τεκμηριωμένες πρακτικές διαλογισμού mindfulness και breathwork, για να ανακαλύψουμε τη γαλήνη που υπάρχει μέσα μας και να συνδεθούμε με τον εαυτό μας και την καρδιά μας ουσιαστικά.

Breathwork, Η τέχνη της αναπνοής με τους ΣτάθιαΖουγανέλη και Paul Jones

Μέσα από το Breathwork μπορεί κανείς να πετύχει δύο στόχους: Αφενός να μάθει την τέχνη της αναπνοής, ώστε να μπορεί να επιτυγχάνει την νοητική και συναισθηματική κατάσταση που επιθυμεί, την στιγμή που την επιθυμεί και αφετέρου να κινηθεί βαθύτερα, χρησιμοποιώντας την αναπνοή για να προσεγγίζει με ασφάλεια και να απελευθερώνει την σωματική ανάμνηση του ψυχολογικού τραύματος. Κατά τη διάρκεια του crash course θα εφαρμοστούν απλές τεχνικές που μπορούμε να χρησιμοποιούμε άμεσα για να διαχειριστούμε την ένταση της δουλειάς ή να μείνουμε ψύχραιμοι κατά την διάρκεια μιας διαφωνίας ή να μας υποστηρίξουμε να κοιμηθούμε.

Sound Healing Bath με τον Nikolaos Unalome

Το Sound Healing Bath είναι ένα ακουστικό ταξίδι θεραπείας ήχου που χαλαρώνει το σώμα, καθαρίζει το υποσυνείδητο, ηρεμεί το μυαλό και ενεργοποιεί τα φυσικά συστήματα θεραπείας του σώματος. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας θα χρησιμοποιηθεί μια μεγάλη ποικιλία μουσικών οργάνων όπως γκονγκ, κρυστάλλινα μουσικά μπολ και πολλοί άλλοι πομποί ήχου ώστε να κινητοποιηθεί κάθε κύτταρο στο σώμα μέσω των κοσμικών δονήσεων, αφήνοντάς μια αίσθηση ανανέωσης και αναζωογόνησης απαλλαγμένη από το άγχος και τα περιττά βάρη της καθημερινότητας.

Μια μέρα γεμάτη ομιλίες, συζητήσεις και workshops που θα μας βοηθήσουν να δουλέψουμε πάνω στο κορυφαίο project της ζωής μας: Τον ίδιο μας τον εαυτό.

Αναλυτικά όλο το πρόγραμμα του Life Project βρίσκεται εδώ.

Διάθεση εισιτήριων στην επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης: lifeproject.gr και στην ιστοσελίδα ticketservices.gr

Life Project: 18.11.2023, Ωδείο Αθηνών 11.00 – 20.00

#LifeProjectGR

Τι αναζητούμε στο Google; – Γιόγκα το πρωί, ελληνικό σούσι το απόγευμα και προβλήματα υγείας το βράδυ

Με τουλάχιστον 8,5 δισεκατομμύρια αναζητήσεις στο Google να πραγματοποιούνται καθημερινά, οι περισσότεροι από εμάς έχουμε χρησιμοποιήσει τις μηχανές αναζήτησης για να ψάξουμε πληροφορίες ή απαντήσεις σε ερωτήματα που μοιράζεται μεγάλο μέρος του κοινού και που διαφοροποιούνται ανά ώρα της ημέρας.

Ζούμε σε μεγαλουπόλεις, πάμε στο γραφείο μας, ή στην δουλειά μας γενικότερα, έχουμε ρεπό τα Σαββατοκύριακα και λατρεύουμε να σκρολάρουμε στα κινητά μας για να βλέπουμε αστεία βίντεο με κατοικίδια. Στο τέλος της ημέρας, οι καθημερινότητές μας μοιάζουν, λίγο ή πολύ. Αυτό φυσικά μεταφέρεται και στο κομμάτι των διαδικτυακών μας πρακτικών, που επίσης συγκεντρώνουν πολλές ομοιότητες. Τα πράγματα τα οποία ψάχνουμε αποτελούν ένα αντίστοιχο παράδειγμα. Οι Michelle Rial, Raplael Lee και τα Google Trends λοιπόν, συνεργάστηκαν, θέλοντας να δώσουν μια απάντηση στο ερώτημα «Τι ψάχνουμε στο Google;» Η συγγραφέας και illustrator και ο μηχανικός τεχνολογίας κατηγοριοποίησαν και ανέλυσαν τα δεδομένα των αναζητήσεων της Google, ανακαλύπτοντας ότι τελικά έχουμε πολλά περισσότερα κοινά από ό,τι φανταζόμαστε, ειδικότερα συγκεκριμένες ώρες της ημέρας.

Τι ψάχνουμε το πρωί στο Google;

Από ό,τι φαίνεται οι αναζητήσεις μας το πρωί επικεντρώνονται σε δυο λέξεις: γιόγκα και γαλλικό τοστ.

Στην Αυστραλία, το Βέλγιο, τον Καναδά και τη Γαλλία, οι όροι με θεματική την γιόγκα έχουν την τιμητική τους κατά τη διάρκεια του πρωϊνού. Αντίστοιχα, οι άνθρωποι στην Γερμανία, Νότια Κορέα, Νιγηρία και Ταιβάν απολαμβάνουν μάλλον περισσότερο από την πρωινή γιόγκα, το λεγόμενο French toast. Το Μεξικό, το Βέλγιο, η Ρωσία και οι ΗΠΑ φαίνεται να μοιράζονται κυρίως την ανάγκη τους για γνώση του μέλλοντος, αφού οι όροι αναζήτησης που αφορούν τα ζώδια είναι οι πιο δημοφιλείς. Το πρωϊνό ξεκινάει διαφορετικά για την Γερμανία, το Πακιστάν και την Ισπανία, με τους ανθρώπους να αναζητούν όρους που έχουν να κάνουν με τον διαλογισμό. Η Ελλάδα, η Νιγηρία, οι Φιλιππίνες και η Ρωσία συγκεντρώνουν όλες την ίδια ανάγκη και αγάπη για προσευχή, με τις λέξεις κλειδιά που ταιριάζουν με αυτή, να είναι μεγαλύτερες σε ποσοστά.

French Toast

Ο καφές είναι επίσης μια αγαπημένη αναζήτηση για πολλούς ανθρώπους στον κόσμο που ξεκινούν έτσι την ημέρα τους, αλλά κυρίως για τους Ούγγρους, Ρουμάνους, Μεξικανούς και Σαουδάραβες. Έκπληξη προκαλούν οι πρωινές αναζητήσεις του Περού, εκεί όπου οι όροι λάπτοπ, νοσοκομείο και τράπεζα είναι οι βασικές λέξεις που ψάχνουν. Άραγε τι συμβαίνει στο Περού;

Τι γκουγκλάρουμε το μεσημέρι;

Σουηδία, Τουρκία, Ολλανδία και Χιλή λατρεύουν να αναζητούν συνταγές για noodles, τα οποία κατέχουν τις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων – όχι αδίκως, αφού είναι πεντανόστιμα. Η παέγια – παραδοσιακό ισπανικό πιάτο με ρύζι, κρέας και θαλασσινά – αντίστοιχα, εκτιμάται ιδιαιτέρως στην Φιλανδία, την Ολλανδία, την Ινδονησία και την Αυστραλία. Στην Δανία, την Αίγυπτο και τη Σουηδία, η σούπα προτιμάται, ενώ οι Καναδοί, Ινδονήσιοι, Πολωνοί και Σουηδοί – μάλλον είναι καλοφαγάδες – λατρεύουν από ότι φαίνεται από τις αναζητήσεις τους να παραγγέλνουν από έξω.

Noodles

Τι αναζητούμε το απόγευμα;

Το φαγητό δεν σταματάει το μεσημέρι. Έτσι για την Χιλή, την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιαπωνία, το σούσι προτιμάται. Η Ελλάδα φυσικά δεν μπορεί απλώς να περιοριστεί στο σούσι. Έτσι, μαζί με την Ισπανία, την Σιγκαπούρη και τις ΗΠΑ, αναζητά απεγνωσμένα τον όρο φαλάφελ, είτε για να το φτιάξει μόνη της, είτε για να το παραγγείλει. «Πίτσα» ψάχνουν, μάλλον για τους ίδιους λόγους, η Γαλλία, το Ισραήλ, το Πακιστάν και η Πορτογαλία, ενώ οι μπρουσκέτες απασχολούν περισσότερο τους Ινδούς, Πολωνούς και Αργεντίνους. Και τι θα φάμε για γλυκό; Στις ΗΠΑ, Γερμανία και την Αυστραλία η πανακότα είναι μάλλον το επιθυμητό γλύκισμα, αφού ο όρος έχει τα περισσότερα κλικαρίσματα στο Google search. Οι γλυκατζήδες Αυστραλοί, μαζί με τους Ελβετούς, τους Πακιστανούς και τους Ιαπωνέζους ψάχνουν για το mochi – ένα ιαπωνικό επιδόρπιο που παρασκευάζεται από γλυκό ριζάλευρο, με μαστιχωτή και λεία υφή.

mochi

Τα απογεύματα των Παρασκευών μας μοιάζουν να μας απασχολούν τα ίδια πράγματα. Για το Βέλγιο, την Ισπανία, την Γαλλία και την Τσεχία ο όρος «συναυλία» είναι κοινός και δημοφιλής στις αναζητήσεις τους, ενώ για την Ισπανία, την Ρωσία και τις Φιλιππίνες είναι ο όρος «παιδί».

Βραδινές αναζητήσεις

Θλίψη ή στενοχώρια και μουσική. Δυστυχώς για κάποιους ανθρώπους στον κόσμο, το βράδυ συνδέεται με την θλίψη ή τη μοναχικότητα, όταν η έκρυθμη καθημερινότητά μας παύει. Αυτό ισχύει για την Βραζιλία, την Χιλή, τις Φιλιππίνες και την Ουκρανία.

Όσο περνάει η ώρα και βραδιάζει τα αποτελέσματα γίνονται και λιγότερο θετικά. Για τον Καναδά, την Αυστρία, την Κολομβία, την Ρουμανία, την Αυστραλία, την Ισπανία και το Περού, οι όροι «πόνος στην μέση», «διάρροια» και «δυσκοιλιότητα» είναι οι πιο δημοφιλείς. Για την Ρωσία, την Ινδονησία και την Ινδία, το ίδιο συμβαίνει με τον όρο «αϋπνία».

Ο αγνωστικισμός, ο αθεϊσμός και τα κρυπτονομίσματα, – μάλλον επειδή και τα τρία ενέχουν την έννοια του αγνώστου για πολλούς ανθρώπους – είναι οι πιο αναζητήσιμοι όροι για την Αυστραλία, την Βραζιλία, το Μεξικό, την Γαλλία, την Ισπανία, την Πολωνία και την Κολομβία. Για την Ελλάδα το βράδυ σημαίνει φίλοι και κρασί. Το ίδιο για την Ισπανία, την Ουγγαρία και την Δανία. Ίσως αυτή να είναι και η ιδανικότερη αναζήτηση για να κλείσουμε ένα πολυάσχολο και λίγο κουραστικό βράδυ, μια μικρή δόση αλκοόλ και μια καλή παρέα.

 

Πηγή: protothema

Φαν του Χάρι Πότερ «βρήκαν» τη μαγική τράπεζα στην Πλάκα (ΦΩΤΟ)

Ένα ποστ στο Reddit έκανε τους φανατικούς θαυμαστές του Χάρι Πότερ να «ανακαλύψουν» ένα μαγικό κτίριο στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην Πλάκα.

Όλα ξεκίνησαν από ένα ποστ στην υποκατηγορία Architecture Porn του γνωστού forum, όπου ένας χρήστης μοιράστηκε μια φωτογραφία από την καρδιά της Αθήνας και ρώτησε αν γνωρίζει κάποιος σε ποιο αρχιτεκτονικό στιλ ανήκει το εντυπωσιακό κτίριο.

Το εν λόγω κτίριο βρίσκεται στην οδό Παλαιολόγου Μπενιζέλου 4, στην Πλάκα, και πρόκειται για ένα νεοκλασικό αρχιτεκτονικό στολίδι της πρωτεύουσας.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις, το κτίριο ενδέχεται να ανήκει στο Beaux-Αrts, ένα στιλ αρχιτεκτονικής που διδασκόταν στις σχολές καλών τεχνών της Γαλλίας (École des Beaux-Arts) και που αναπτύχθηκε μεταξύ του 1885-1925.

Το Beaux-Arts είναι ένα πλούσιο υποσύνολο της νεοκλασικής και της ελληνικής αρχιτεκτονικής ανάκαμψης.

Χαρακτηρίζεται από τάξη, συμμετρία, λεπτομερή σχεδιασμό, μεγαλοπρέπεια και περίτεχνη διακόσμηση. Τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνουν κιγκλιδώματα, μπαλκόνια, κολώνες, γείσα, πύλες και τριγωνικά αετώματα.

Οι εξωτερικοί λίθοι είναι μαζικοί και μεγαλοπρεπείς στη συμμετρία τους, οι εσωτερικοί χώροι είναι συνήθως καλογυαλισμένοι και διακοσμημένοι με γλυπτά, λουλούδια και ασπίδες. Οι εσωτερικοί χώροι διαθέτουν συχνά μια μεγάλη σκάλα και πολυτελή αίθουσα χορού. Μεγάλες καμάρες ανταγωνίζονται τις αρχαίες ρωμαϊκές καμάρες.

Άλλοι αναφέρουν ότι το κτίριο έχει στοιχεία από μπαρόκ αρχιτεκτονική, ροκοκό αλλά και αρ νουβό.

Η τράπεζα του Χάρι Πότερ στην Αθήνα;

Ωστόσο, κάποιοι Potterheads (έτσι ονομάζονται οι φανς του Χάρι Πότερ) «είδαν» την τράπεζα Γκρίνγκοτς (Gringotts) που διευθύνουν καλικάντζαροι από τον κόσμο του γνωστού, έφηβου μάγου από την Αγγλία.

Η τράπεζα Gringotts από τον Χάρι Πότερ

Η τράπεζα των μάγων έχει παρόμοια χαρακτηριστικά, καθώς αποτελείται από ένα γωνιακό, καμπυλωτό κτίριο, του οποίου οι κολώνες είναι στραβωμένες.

Άλλοι είπαν ότι μοιάζει με το Continental, το φανταστικό ξενοδοχείο δολοφόνων από τον κόσμο του John Wick.

Το εξωτερικό του Continental / Φωτογραφία: Unsplash

Πηγή: iefimerida

Στα ραντάρ των ελεγκτών οι «influencers» σε Facebook, Instagram και TikTok

Στο στόχαστρο των ελεγκτικών μηχανισμών του υπουργείου Ανάπτυξης μπαίνουν οι «influencers» για αναρτήσεις οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές.

Οι σχετικοί έλεγχοι θα αναζητήσουν αν οι «επώνυμοι» των social media επηρεάζοmy την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών και προκαλούν οικονομική ζημία και εάν μεταξύ άλλων ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρει χαρακτηριστικά σε δελτίο τύπου:

Ελέγχους των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διενεργήσει τις επόμενες εβδομάδες το Υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συνδρομή ψηφιακών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο πανευρωπαϊκών ελέγχων που διενεργούνται στα Κράτη Μέλη της Ένωσης με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EU Sweeps), η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου πρόκειται να πραγματοποιήσει ελέγχους στις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προωθήσουν ή να διαθέσουν προς πώληση αγαθά και υπηρεσίες εταιρειών (brands) με τις οποίες συνεργάζονται.

Ο στόχος των πανευρωπαϊκών ελέγχων είναι διττός: πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία, και δεύτερον να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Υπουργείο Ανάπτυξης καλούν τους influencers, καθώς και όλους όσοι εμπλέκονται στον κλάδο του ψηφιακού marketing, να επισκεφτούν την πλατφόρμα Influencer Legal Hub, προκειμένου να ενημερωθούν επαρκώς για τις νομικές τους υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Σεμινάρια στην ανωτέρα δραματική σχολή θεάτρου «Έκτη τέχνη»

Η νεοφώτιστη Ανωτέρα Δραματική Σχολή «Έκτη Τέχνη»,  με την πολυπράγμονα διευθύντρια Βάσια Αργέντη στο τιμόνι της, όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος φιλοξενεί σεμινάρια δια ζώσης αφιερωμένα στο Θέατρο, τον Κινηματογράφο, την Τηλεόραση και σε κάθε άλλη μορφή Τέχνης που αγγίζει την Υποκριτική! Σε αυτά, καταξιωμένοι καλλιτέχνες διαφόρων κλάδων μεταλαμπαδεύουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους, εμπνέοντας με το πάθος τους για γνώση!!!

Οι θεματικές ποικίλουν όσο και τα πρόσωπα που τα φιλοξενούν. Σεμινάρια όπως “Όταν ο ρόλος συναντά τη μουσική” με την Μάρω Θεοδωράκη στις 11 και 12 Νοεμβρίου, “Κωμωδία: Θέατρο vs Κινηματογράφος” με τον Θανάση Τσαλταμπάση στις 9 και 10 Δεκεμβρίου, “Το σώμα του ηθοποιού μέσα από τις τεχνικές K-ZOO” με τον Γιώργο Καραμίχο στις 14 Ιανουαρίου, “Ορθοφωνία- Αγωγή του Λόγου” με τον Περικλή Μοσχολιδάκη στις 21 και 28 Ιανουαρίου, “Υποκριτική στην Κάμερα” με την Μαριάννα Τουμασάτου στις 9 και 10 Μαρτίου, Σωματικό Θέατρο- “Το σώμα γνωρίζει πράγματα τα οποία ο νους αγνοεί”, Ζαν Λεκοκ  με τον Αλέξανδρο Πέρρο 25 και 26 Νοεμβρίου, 10 και 11 Φεβρουαρίου, 27 και 28 Απριλίου, “Ξιφασκία & Τεχνικές σκηνικής πάλης” με την Κατερίνα Μπαλτατζή στις 17 και 18 Φεβρουαρίου, θα ξεκλειδώσουν μυστικά και μεθόδους που θα βοηθήσουν τους συμμετέχοντες να εξερευνήσουν νέα μονοπάτια στο κόσμο της Υποκριτικής! Στόχος μας, να φέρουμε όλο και περισσότερα άτομα σε επαφή με τον λαμπερό αυτό κόσμο, χωρίς περιορισμούς, με μόνη προϋπόθεση, την αγάπη σας για την Υποκριτική!!!

Για πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής για τα σεμινάριά μπαίνετε εδώ:

https://sxolitheatrou.gr/ category/seminaria/

ή στο τηλ.: 2105750819

Εμμένει ο Χάρης Δούκας για την Βασιλίσσης Όλγας: «Θα τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας»

Ο νέος δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, αναλύει σε ανακοίνωση του, τα όσα συμβαίνουν από τον Μάϊο του 2020 σχετικά με την λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, ενώ παραθέτει πέντε «παραδοξότητες.»

ΠΑΡΑΔΟΞΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΟΛΓΑΣ

Παραδοξότητα 1η:

Η λεωφόρος Β. Όλγας έκλεισε τον Μάιο του 2020 με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και στη συνέχεια με την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης, όπου υπάρχει επίκληση των μέτρων πρόληψης κατά του Covid-19.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας μετά από προσφυγή κατοίκου, ακύρωσε την ΚΥΑ (στις 9/10/2020), με το σκεπτικό ότι αυτές οι παρεμβάσεις ουδεμία σχέση έχουν με τα μέτρα κατά του κορονοϊού. Κάτι απολύτως προφανές.
Όμως η Δημοτική αρχή επέμεινε και έκλεισε πάλι τον δρόμο με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου, επικαλούμενη και πάλι τον Covid-19. Πρόκειται προφανώς για μια καθαρά προσχηματική απόφαση.

Παραδοξότητα 2η:

Μετά την προγραμματική εξαγγελία μου για το άνοιγμα της λεωφόρου Β. Όλγας εμφανίστηκε η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, η οποία ανακοίνωσε ότι στον χώρο βρέθηκαν σημαντικές αρχαιότητες και ότι δεν μπορεί να μπει ασφαλτοτάπητας.
Όμως την ίδια στιγμή τραμ, λεωφορεία κλπ συνεχίζουν να διέρχονται και η μελέτη δεν έχει αλλάξει.
Ταυτόχρονα άλλοι αρχαιολόγοι άφησαν σαφείς αιχμές για την Υπουργό Πολιτισμού, κάνοντας λόγο για εργαλειοποίηση των αρχαιοτήτων με στόχο την εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων. Οι ίδιοι αρχαιολόγοι διερωτώνται πως η Υπουργός εκφέρει άποψη για τα αρχαιολογικά ευρήματα και την ανάδειξή τους, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι ανασκαφές.

Παραδοξότητα 3η:

Τον Φεβρουάριο του 2023 —δηλαδή 2,5 χρόνια αφότου έκλεισε η Β. Όλγας— η Δημοτική Αρχή παρουσίασε την επικαιροποιημένη μελέτη για τον Μεγάλο Περίπατο, με αναφορά στην ύπαρξη αρχαιoτήτων και την πρόταση για πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας που περιλαμβάνει και λωρίδα ήπιας κυκλοφορίας.
Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη παραδέχθηκε ότι γνώριζε εδώ και αρκετό καιρό την ύπαρξη αρχαίων μνημείων στη Β. Όλγας, αφού ο αρχαιολογικός ορίζοντας είναι πάρα πολύ ψηλά. Παρόλα αυτά δεν προχώρησε καμία έρευνα όλο το διάστημα, κατά το οποίο η οδός παρέμενε κλειστή.

Παραδοξότητα 4η:

Σε πλήρη αντίθεση με τις δικές της δηλώσεις για ύπαρξη σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων, η Υπουργός Πολιτισμού κάλεσε —στην ίδια μάλιστα συνέντευξη— δημοσίως τον κ. Μπακογιάννη να συνεχίσει το έργο της πεζοδρόμησης της Β. Όλγας, ενώ αντιτάχθηκε στην πρότασή μας.
Προκύπτουν, λοιπόν, τα ερωτήματα: Πώς θα συνεχισθεί αυτό το έργο, όταν κατά την ίδια την Υπουργό, πρέπει να γίνουν ανασκαφές για σημαντικές αρχαιότητες και πώς ο διευθύνων σύμβουλος της «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.», επιμένει ότι «το έργο της ανάπλασης της Β. Όλγας θα ολοκληρωθεί έως τις αρχές του 2024»;

Παραδοξότητα 5η:

Το όραμα της Μελίνας Μερκούρη και άλλων σημαντικών προσωπικοτήτων για την ενοποίηση των αρχαιολογικών χωρών δεν έχει καμία σχέση με αυτό που επιχειρείται να υλοποιηθεί. Γιατί αυτή η οραματική πρόταση είχε ως βασικά στοιχεία την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Αμαλίας και τη διεξοδική διαβούλευση με τους κατοίκους σε κάθε βήμα για την υλοποίηση του έργου.

Θα έπρεπε, λοιπόν, η απερχόμενη δημοτική αρχή να προχωρήσει σε μελέτες «ωρίμανσης» στην κοινωνία και την κοινή γνώμη των δύσκολων πολεοδομικών παρεμβάσεων, προκειμένου να εξευρεθούν διαδρομές ενοποιημένης πορείας πεζών από το Καλλιμάρμαρο ως την ακαδημία Πλάτωνος.

Αντί αυτού προχώρησε, χωρίς τη παραμικρή διαβούλευση, σε μία εργολαβία πολλών εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία προέρχονται από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων που διαχειρίζεται το Υπουργείο Υποδομών. Πρόκειται δηλαδή για χρήματα που πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι.

Συμπέρασμα:

Όλοι αντιλαμβάνονται τις μεθοδεύσεις και τα προσκόμματα που επιχειρείται να τεθούν, καθώς και τον πραγματικό λόγο που εξυπηρετούν.
Οι Αθηναίοι και οι Αθηναίες όμως στις 15/10 αποφάσισαν διαφορετικά.
Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας.
Οι μονομερείς ενέργειες πρέπει να σταματήσουν.
Τις απέρριψαν οι πολίτες της Αθήνας.

1990 – 2023: Η λεωφόρος του διχασμού | Στα δύο οι Αθηναίοι για την Βασιλίσσης Όλγας

Πρέπει ή όχι να πεζοδρομηθεί η οδός Βασιλίσσης Όλγας; Το ερώτημα που έχει βρεθεί στο επίκεντρο της επικαιρότητας, καθώς αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ του απερχόμενου δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, και του νεοεκλεγέντος, Χάρη Δούκα, δεν είναι καινούργιο.

Έκανε την εμφάνισή της στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και μπήκε στο «ψυγείο» ενόψει Ολυμπιακών αγώνων.
«Ξεπάγωσε» το 2010 για να παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες λόγω των μνημονιακών υποχρεώσεων.
Με το έργο να βρίσκεται σε φάση υλοποίησης ξεκίνησε ένας νέος κύκλους συζητήσεων για την τύχη του.

Η πεζοδρόμηση ηδη θεωρείται σημαντική διότι θα ενώσει το Ζάππειο και τον Εθνικό Κήπο με το Ολυμπιείο, δημιουργώντας ένα πάρκο 500 στρεμμάτων.

Ταυτόχρονα θα συνδέει το Καλλιμάρμαρο Στάδιο με την Διονυσίου Αρεοπαγίτου ολοκληρώνοντας τον αρχαιολογικό περίπατο συνολικού μήκους 4 χλμ με αφετηρία το Καλλιμάρμαρο και τελικό προορισμό στο Γκάζι.

Το σχέδιο για την ανάπλαση της Βασιλίσσης Όλγας προβλεπόταν στην κοινή υπουργική απόφαση (Οικονομία και Οικονομικών, ΥΠΕΧΩΔΕ και Πολιτισμού) που όριζε το ιδρυτικό καταστατικό της Ανώνυμης Εταιρίας Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων Αθηνών, η οποία δημοσιεύθηκε το 1997.

Οι μελέτες εγκρίθηκαν το 2001 από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και επρόκειτο να υλοποιηθούν ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Η ανάπλαση ωστόσο δεν υλοποιήθηκε με τις απόψεις να διίστανται σχετικά με την αιτία μη υλοποίησής του.

Η μία εκδοχή θέλει την αναβολή να οφείλεται σε λόγους ασφαλείας που επεβλήθησαν από τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή.

Η δεύτερη, που δεν επιβεβαιώνει την πρώτη, υποστηρίζει ότι το έργο δεν προχώρησε λόγω έλλειψης χρόνου, καθώς αναμενόταν να εντοπιστούν σε βάθος λιγότερο των 20 εκατοστών ρωμαϊκές αρχαιότητες, γεγονός που αποδείχθηκε από τις τρέχουσες ανασκαφικές εργασίες οι οποίες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των εργασιών ανάπλασης που ξεκίνησαν από τη νυν δημοτική αρχή.

Η επίστεψη των τοίχων του οικοδομήματος

Ο προϋπολογισμός

Η ανάπλαση της Βασιλίσσης Όλγας σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας επανήλθε στο προσκήνιο το 2010.

Ο προϋπολογισμός του έργου τότε ήταν 4 εκατ. Ευρώ χρήματα που είχαν εξασφαλιστεί από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής.

Η μελέτη επικαιροποιήθηκε καθώς είχε περάσει μια δεκαετία από εκείνη που είχε αρχικά κατατεθεί το 2001, από το αρχιτεκτονικό γραφείο Νιόβης Προβελέγγιου.

Ένα από τα ζητήματα που προβλημάτιζε ήδη από τότε τους αρμοδίους σχετικά με το αν πρέπει ή όχι να λειτουργήσει η Βασιλίσσης Όλγας ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας είναι κατά πόσο ο αποκλεισμός της διέλευσης αυτοκινήτων σε σταθερή βάση θα επιβαρύνει την κίνηση στους γύρω δρόμους.

Η μελέτη που είχε δοθεί στη δημοσιότητα το 2010 με την υπογραφή του συγκοινωνιολόγου Νίκου Βόσκογλου υπολόγιζε ότι η μέση ταχύτητα στην Αρδηττού σε ώρες αιχμής, που ήταν 19 χλμ την ώρα, αναμενόταν να πέσει στα 9 χλμ την ώρα.

Ένα δεύτερο πρόβλημα σχετιζόταν με τα τουριστικά λεωφορεία που στάθμευαν κατά μήκος της επίμαχης οδού.

Ωστόσο, και τότε τα έργα έμειναν στα χαρτιά, καθώς η ΕΑΧΑ έκλεισε στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων.

Για τρίτη φορά το θέμα της ανάπλασης της Βασιλίσσης Όλγας ως δρόμου ήπιας κυκλοφορίας επανήλθε το 2020 από τον νυν δήμαρχο Κώστα Μπακογιάννη, επικαιροποιώντας τη μελέτη Προβελέγγιου.

 

 

Πηγή: Μαίρη Αδαμοπούλου / ΤΑ ΝΕΑ

«Πετάει» τουριστικά η Αθήνα | Πρώτη σε αφίξεις μαζί με τη Λισαβώνα

Στον χάρτη των κορυφαίων ευρωπαϊκών πόλεων καθιερώνεται σταδιακά η Αθήνα, η οποία το γ’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους κατάφερε να ανακάμψει πλήρως στα προ πανδημίας επίπεδα και να ηγηθεί του σχετικού top 10 σε επίπεδο διεθνών αφίξεων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, διατηρώντας αυτή τη δυναμική και για το τελευταίο τρίμηνο του 2023.

Η Αθήνα καταγράφει άνοδο των διεθνών αφίξεων κατά 6% σε σύγκριση με το 2019, ενώ άλλες μεγάλες πόλεις της νότιας Ευρώπης καταγράφουν μειώσεις.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση CityDNA Barometer Report, η οποία βασίζεται στα πιο πρόσφατα στοιχεία της ForwardKeys για τα κλεισμένα αεροπορικά εισιτήρια, στο τρίτο τρίμηνο η ελληνική πρωτεύουσα καταγράφει άνοδο των διεθνών αφίξεων κατά 6% σε σύγκριση με το 2019 σε αντίθεση με άλλες μεγάλες πόλεις της νότιας Ευρώπης που καταγράφουν μειώσεις.

Για το τέταρτο τρίμηνο του 2023 η Αθήνα με 13% άνοδο αφίξεων σε σύγκριση με το 2019 καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση έχοντας όμως το ίδιο ποσοστό με την Λισαβώνα (13%).

Ανοδική είναι επίσης η πορεία που διαγράφουν Κωνσταντινούπολη στο συν 4% και Μιλάνο στον συν 2%, ενώ στον αντίποδα το Λονδίνο (-2%), το Δουβλίνο (-2%) και η Ρώμη (-3%) προβλέπεται ότι θα πλησιάσουν τα προπανδημικά νούμερα, διατηρώντας, ωστόσο, το αρνητικό πρόσημο. Με μείον σε σχέση με το 2019 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν το δ’ τρίμηνο του έτους οι διεθνείς αφίξεις και σε Παρίσι (-6%), Βαρκελώνη (-11%).

Όπως επισημαίνεται, δε, οι προορισμοί της Νότιας Ευρώπης αναμένεται να συνεχίσουν να πρωτοστατούν στην υψηλότερη κατάταξη ως προς την ανάκαμψη σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή.

 

Μποτιλιάρισμα στην Αθήνα – Πώς να το αποφύγουμε χρησιμοποιώντας το… κινητό μας

Από απλή φορητή συσκευή επικοινωνίας το κινητό τηλέφωνο έχει εξελιχθεί στη «smart» εποχή του, σε ένα απαραίτητο πολυεργαλείο που καταφέρνει να απλουστεύει την καθημερινότητα του χρήστη.

Γιατί λοιπόν να μην χρησιμοποιηθεί και στην επίλυση ενός πολύ βασικού προβλήματος στους δρόμους, όπως είναι η κίνηση, με την οποία χιλιάδες οδηγοί βρίσκονται αντιμέτωποι καθημερινά.

Από τα οφέλη των τεχνολογιών που συγκεντρώνει το κινητό επωφελούνται φυσικά και όσοι κινούνται στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον, οδηγοί αλλά και υπόλοιποι χρήστες των δρόμων και ΜΜΜ και σε αυτό συνεισφέρουν τα μέγιστα οι εφαρμογές και πλατφόρμες πλοήγησης.

Από τις πλέον διαδεδομένες και ολοκληρωμένες εφαρμογές πλοήγησης είναι φυσικά οι Χάρτες, οι οποίοι εξελίσσονται διαρκώς προσθέτοντας σε αυτούς όλο και περισσότερες χρήσιμες πληροφορίες για τον χρήστη τους ανεξάρτητα από το μέσο που έχει επιλέξει για να κινηθεί.

Ποια είναι όμως εκείνα τα χαρακτηριστικά των χαρτών αυτών που μπορούν να μας βοηθήσουν, ώστε να αποφύγουμε την κίνηση και τη συμφόρηση στις μεγάλες πόλεις;

Πώς να αποφύγουμε το μποτιλιάρισμα χρησιμοποιώντας το κινητό μας

Συλλέγοντας δεδομένα από χιλιάδες χρήστες σε πραγματικό χρόνο οι Χάρτες της Google παρέχουν με σχετική ακρίβεια στους χρήστες τους τη δυνατότητα να δουν επίσης σε πραγματικό χρόνο πώς διαμορφώνεται οι εικόνα στους δρόμους αναφορικά με την κίνηση και τον κυκλοφοριακό φόρτο.

Η παραπάνω δυνατότητα ενημέρωσης δίνει στον χρήστη τη δυνατότητα να επιλέξει τους δρόμους που θα κινηθεί για να αποφύγει το μποτιλιάρισμα και να μειώσει το διάστημα που θα παραμείνει στον δρόμο αλλά και τη σωστή χρονική στιγμή για να ξεκινήσει τη διαδρομή του.

Παράλληλα και εφόσον έχετε επιλέξει τη διαδρομή, οι Χάρτες θα σας προειδοποιήσουν για τυχόν κυκλοφοριακή συμφόρηση που μπορείτε να βρείτε στον δρόμο σας, αλλά και τον επιπλέον εκτιμώμενο χρόνο που μπορεί θα χρειαστεί για να φτάσετε στον προορισμό σας.

Σύμμαχος του οδηγού στους Χάρτες είναι και τα χρώματα που εμφανίζονται στο οδικό δίκτυο με το πράσινο να δείχνει ότι η κυκλοφορία στον συγκεκριμένο τμήμα διεξάγεται κανονικά, το πορτοκαλί να σημαίνει ότι υπάρχει αυξημένη κίνηση και το κόκκινο να υποδεικνύει συμφόρηση και καθυστερήσεις.

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Black Friday 2023- Η λίστα με τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν

Με την Black Friday του 2023 να είναι προ των πυλών, και συγκεκριμένα στις 24 Νοεμβρίου, ετοιμάσαμε για εσένα έναν χρηστικό οδηγό αγοράς

Οι ηλεκτρονικές αλυσίδες αλλά και τα εμπορικά καταστήματα θα αρχίσουν να επικοινωνούν τις μεγάλες εκπτώσεις της Μαύρης Παρασκευής.

Όπως και πέρσι έτσι και φέτος είναι δεδομένο ότι θα λάβουν μέρος επιχειρήσεις, κυρίως τεχνολογίας και ρουχισμού.

Συγκεκριμένα στις φετινές εκπτώσεις της Black Friday 2023 θα συμμετέχουν οι εξής επιχειρήσεις:

Public
Κωτσόβολος
Γερμανός
Πλαίσιο
e-shop
Praktiker
Intersport
Zackret
Tsakiris Mallas
Triumph
spartoo
myshoe
Funky Buddha
Factory Outlet
Cosmos Sport
Celestino
BrandGalaxy
alter shop
Notos
Attica

Οι περισσότερες εκπτώσεις ξεκινούν συνήθως μία βδομάδα πριν την Black friday 2023 αλλά και την επόμενη, την λεγόμενη ως cyber monday.

Η ρίζες της «Black Friday»

Η Black Friday έχει τις ρίζες της στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Είναι η ανεπίσημη ονομασία της ημέρας που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών, γνωστή ως Thanksgiving. Η τελευταία γιορτάζεται την τέταρτη Πέμπτη κάθε Νοέμβρη.

Σηματοδοτεί από το 1952 την έναρξη της Χριστουγεννιάτικης εμπορικής σεζόν. Υπάρχουν αρκετές διαφορετικές ιστορίες σχετικά με την προέλευσή της. Μια από τις επικρατέστερες, τη θέλει να είχε ταυτιστεί με την ημέρα των εκπτώσεων και να ξεκίνησε στη Φιλαδέλφεια.

Ο χαρακτηρισμός black, λέγεται ότι της δόθηκε από τον όρο “μαύρα” με τον οποίο χαρακτηριζόταν η κερδοφορία σε αντίθεση με τον όρο red (κόκκινα) τον οποίο χρησιμοποιούσαν για τη ζημία.