Αρχική Blog Σελίδα 131

Τα 992 καταφύγια της Αθήνας και η σημασία του 112

Τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου ήχησαν και πάλι δοκιμαστικά οι σειρήνες τόσο στην Αθήνα όσο και σε όλη τη χώρα. Για πρώτη φορά, φέτος την ίδια ώρα ήχησαν και οι καμπάνες των εκκλησιών. Λίγοι γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση που ηχήσουν οι σειρήνες σε περίπτωση πολέμου, ενώ ακόμα λιγότεροι ξέρουν που βρίσκονται τα καταφύγια.

Τα καταφύγια της Αθήνας

Στην Αθήνα υπάρχουν 992 καταφύγια τα οποία υπολογίζεται ότι μπορούν να φιλοξενήσουν από 280.000 έως 360.000 κατοίκους της πρωτεύουσας. Κάποια εξ αυτών είναι δημόσια και διαθέτουν πλήρη εξοπλισμό: ύδρευση, αποχέτευση, σύστημα εξαερισμού, ακόμα και ιατρείο. Άλλα είναι ιδιωτικά και πολλές φορές αποτελούν χώρους που, σε καιρό ειρήνης, χρησιμοποιούνται για να καλύψουν άλλες ανάγκες.

Έτσι, ένα πάρκινγκ ή η αποθήκη μιας επιχείρησης μπορούν να λειτουργήσουν ως τόποι καταφυγής και προστασίας άμαχου πληθυσμού, αρκεί ο ιδιοκτήτης τους να τα εκκενώσει – όπως υποχρεούται – σε περίπτωση ανάγκης εντός 24 ωρών.

Οι πολίτες που συμμετέχουν στις ανοιχτές εκπαιδεύσεις Πολιτικής Άμυνας κάθε χρόνο μαθαίνουν που πρέπει να απευθυνθούν όταν ηχήσει ο συναγερμός, καθώς και σε ποιους χώρους συγκέντρωσης κοινού θα αναρτηθούν χάρτες και οδηγίες.

Η ακριβής τοποθεσία των καταφυγίων παραμένει απόρρητη. Η λίστα των καταφυγίων ανανεώνεται κάθε τρία χρόνια, καθώς λόγω της οικοδομικής δραστηριότητας αλλάζει συνεχώς.

Το μετρό

Σημειώνεται πως ένα ασφαλές καταφύγιο θεωρείται και το μετρό. Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, πολίτες μπορούν να αναζητήσουν προστασία όχι μόνο στις πλατφόρμες έκδοσης εισιτηρίων και τις αποβάθρες, αλλά – υπό προϋποθέσεις – και στις μήκους πολλών χιλιομέτρων σήραγγες.

Η σημασία του 112

Κατά το ίδιο δημοσίευμα το 112 αναμένεται να επεκταθεί και στην Πολιτική Άμυνα, προς άμεση ενημέρωση των πολιτών, με τις σειρήνες της τελευταίας να παραχωρούνται παράλληλα και στην Πολιτική Προστασία, προς ενημέρωση των πολιτών για τους κινδύνους από ακραία φυσικά φαινόμενα.

Από το 1936 έως το 1956 παρέμενε σε ισχύ ο νόμος για την υποχρεωτική κατασκευή καταφυγίων στις νέες οικοδομές.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, πάνω από 150 άτομα χωρά το καταφύγιο στην οδό Βουλής και 400 περίπου άτομα χωρά καταφύγιο στο κτίριο του Υπουργείου Οικονομικών στην οδό Νίκης. Ένα από τα μεγαλύτερα καταφύγια της Αθήνας είναι αυτό του Λυκαβηττού, με παλιότερες μαρτυρίες να χαρακτηρίζουν το λόφο ως «κούφιο». Η πιο γνωστή είσοδος (υπάρχουν τουλάχιστον δύο) είναι πλάι στην Εκκλησία των Αγίων Ισιδώρων και χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Από το αρχείο του φωτογράφου Κωνσταντίνου Κυρίμη

 

Το καταφύγιο του Λυκαβηττού

Θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα καταφύγια στην Αθήνα με βάθος 100 μέτρων, ενώ προπολεμικά λειτουργούσε εκεί το Κέντρο Συντονισμού Αντιαεροπορικής άμυνας της Αττικής, ενώ διέθετε θέσεις πολυβολείων λαξευμένες στους βράχους. Στους χώρους του υπήρχαν υποδομές τηλεφωνικού κέντρου, ηλεκτροδότησης και παροχής νερού, όπως και χώροι υγιεινής (τουαλέτες και λουτρά). Η διαρρύθμισή του περιλαμβάνει δύο μεγάλες αίθουσες, πολλούς διαδρόμους και μικρότερους χώρους, αποθήκες, πολυβολείο και διατηρείται σε αρκετά καλή κατάσταση. Σήμερα υπάγεται στη δικαιοδοσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

Από το αρχείο του φωτογράφου Κωνσταντίνου Κυρίμη

 

Το «βασιλικό καταφύγιο» του Αρδηττού

Το 1937 κατασκευάζεται το καταφύγιο του Αρδηττού, κατά πληροφορίες ως επέκταση υπόγειας διόδου που εξυπηρετούσε το αρχαίο στάδιο, προκειμένου να φιλοξενήσει στρατιωτική αποθήκη και καταφύγιο 1.300 ατόμων. Το καταφύγιο είχε εμβαδόν 500 τετραγωνικά μέτρα, διαθέτοντας τον μεγαλύτερο κεντρικό θάλαμο σε όλη την Αττική, ύψους 5 μέτρων.

Στη διάρκεια της Κατοχής το καταφύγιο επιτάσσεται από τους Γερμανούς, οι οποίοι το μετατρέπουν σε αποθήκη πυρομαχικών, ενώ με το πέρας του πολέμου αξιοποιείται από δυνάμεις αντιστασιακών. Ο ίδιος χώρος, ωστόσο, αναβαθμίζεται σε «βασιλικό καταφύγιο» στα χρόνια του Βασιλέα Παύλου, και για αυτό υπήρχε η φήμη ότι επικοινωνεί υπόγεια με το κτίριο των Ανακτόρων (σημερινή Βουλή), αν και κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται από την υποδομή του. Πληροφορίες θέλουν την αρχική στοά του να είναι επενδεδυμένη όλη με μπετόν. Παράλληλα, διαθέτει βαριές μεταλλικές πόρτες, ενώ στο εσωτερικό του είχαν αναπτυχθεί χώροι υγιεινής και υποδομή ηλεκτροφωτισμού.

Η Τιμία Κάρα του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου για πρώτη φορά στην Αθήνα

Η Τίμια και Θαυματουργός Κάρα του Αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου με το Άφθαρτο αριστερό Ωτίο του, από την Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου Αγίου Όρους μετά από 1617 χρόνια από την κοίμησή του έρχεται στον Ιερό Ναό Αγ. Ελευθερίου – Οδού Αχαρνών από τις 11 έως τις 16 Νοεμβρίου 2023.

Πρόκειται για ένα ιστορικό γεγονός καθώς η Τιμία Κάρα του Ιερού Χρυσοστόμου θα βρεθεί για πρώτη φορά στην Αθήνα και με την ευλογία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου, θα τεθεί προς προσκύνηση του πιστού λαού στον Ιερό Ναό Αγίου Ελευθερίου οδού Αχαρνών.

Η επίσημη υποδοχή θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 11 Νοεμβρίου 2023, στις 5 το απόγευμα, με πομπή η οποία θα ξεκινήσει από την οδό Αχαρνών 340 με προορισμό τον Ιερό Ναό του Αγίου Ελευθερίου.

Η Τιμία Κάρα του Ιερού Χρυσοστόμου θα παραμένει στον Ιερό Ναό έως και το πρωί της Πέμπτης, 16 Νοεμβρίου, με το ναό να παραμένει όλες εκείνες τις μέρες ανοικτός όλο το 24ωρο.

Ο θερμότερος Οκτώβριος τα τελευταία 15 χρόνια

Σύμφωνα με το δίκτυο 51 μετεωρολογικών σταθμών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών/meteo.gr που λειτουργούν ανελλιπώς από το 2010 μέχρι σήμερα, τον φετινό Οκτώβριο η μέση τιμή των μεγίστων ημερήσιων θερμοκρασιών κυμάνθηκε σε ακραία υψηλά επίπεδα σχεδόν στο σύνολο της χώρας, σε σχέση με τον μέσο όρο της περιόδου 2010-2019.

Ο φετινός Οκτώβριος χαρακτηρίστηκε από πολλές ημέρες με θετικές αποκλίσειςθερμοκρασίας, και εκτός από τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, και την Κρήτη, ήταν ο πιο θερμός Οκτώβριος από το 2010. Στη Μακεδονία και τη Θράκη καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες θετικές αποκλίσεις θερμοκρασίας, με τις μέσες μηνιαίες τιμές να κυμαίνονται 3,5 °C πάνω από τα κανονικά για την εποχή επίπεδα. Εξαιρετικά θερμός ήταν και για τη Θεσσαλία (+2,8 °C), τη Στερεά Ελλάδα, την Ήπειρο, τα Επτάνησα, τη Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο (+2,7 °C).

Ο χάρτης δείχνει τις αποκλίσεις της μέσης μέγιστης θερμοκρασίας τον Οκτώβριο 2023 ανά γεωγραφικό διαμέρισμα.

Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός απουσίας αρνητικών τιμών θερμοκρασίας σε όλους τους μετεωρολογικούς σταθμούς του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών/meteo.gr, ακόμη και στους ορεινούς σε υψόμετρο άνω των 2000 μ. Το επόμενο γράφημα δείχνει τον αριθμό των ημερών με αρνητικές τιμές θερμοκρασίας τον μήνα Οκτώβριο ενδεικτικά για 5 περιοχές της Μακεδονίας και της Ηπείρου από το 2008 έως σήμερα.

 

 

Το επόμενο γράφημα παρουσιάζει την κατάταξη του μήνα Οκτωβρίου ανά έτος, ανάλογα με τη μέση μηνιαία τιμή της μέγιστης θερμοκρασίας. Για τα Νησιά του Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα ήταν ο 2ος πιο θερμός μήνας τα τελευταία 15 χρόνια, και για την Κρήτη ο 3ος πιο θερμός. Το τελευταίο δεκαήμερο του μήνα εκδηλώθηκαν οι μεγαλύτερες θετικές αποκλίσεις θερμοκρασίας, της τάξης των 6-9 °C.

 

Στην Αθήνα, η μέση μηνιαία τιμή απόκλισης της μέγιστης θερμοκρασίας ήταν +1,9 °C, με 25 από τις 31 ημέρες του μήνα να είναι θερμότερες από τα κανονικά για την εποχή επίπεδα. Στη Θεσσαλονίκη, 27 ημέρες του μήνα ήταν θερμότερες από τη μέση τιμή της περιόδου 2010-2019, όπου η μέση μέγιστη θερμοκρασία του μήνα κυμάνθηκε +2,9 ºC πάνω από τα κανονικά επίπεδα. Στη Λευκάδα παρατηρήθηκαν οι περισσότερες ημέρες με θετική απόκλιση θερμοκρασίας (31 ημέρες) και ακολουθούν τα Ιωάννινα και η Ηγουμενίτσα με 29 ημέρες. Η μεγαλύτερη απόκλιση μέσης μηνιαίας μέγιστης θερμοκρασίας σημειώθηκε στην Ορεστιάδαμε +4,9 °C και στη δεύτερη θέση της κατάταξης βρέθηκε η Λήμνος με +3,9 °C.

Στο τελευταίο γράφημα εμφανίζονται οι τιμές των αποκλίσεων και για τους 51 μετεωρολογικούς σταθμούς.

 

Σύνταξη άρθρου: Σ. Ντάφης, Γ. Κύρος, Κ. Λαγουβάρδος

 

Σε έξαρση το κουνούπι «Τίγρης» στην Αττική

Η Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας Αττικής, στο πλαίσιο και της εντολής που έχει δοθεί από την αρχή της αυτοδιοικητικής περιόδου από τον βρίσκεται σε αυξημένη ετοιμότητα καθώς οι κλιματολογικές συνθήκες έχουν συμβάλει στην αύξηση του Ασιατικού κουνουπιού τίγρη.

Συγκεκριμένα, με το σχετικό έγγραφό της Γενικής Διευθύντριας Α. Μεγάλου, προς τους χωρικούς αντιπεριφερειάρχες, τους δημάρχους και τους αρμόδιους φορείς, ζητά να ληφθούν επιπλέον μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας.

Ειδικότερα όπως γίνεται γνωστό, «οι μετρήσεις των τελευταίων εβδομάδων έδειξαν πολύ υψηλούς πληθυσμούς του Ασιατικού κουνουπιού τίγρη σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές για πολλές περιοχές της Περιφέρειας Αττικής».

Όπως τονίζει, «το φαινόμενο αυτό ενδέχεται να οφείλεται στις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν τις τελευταίες εβδομάδες, (υψηλά ποσοστά υγρασίας, σποραδικές βροχοπτώσεις, υψηλές θερμοκρασίες)».

Να σημειωθεί ότι «οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής συνεχίζουν το έργο των τακτικών εφαρμογών (στοχευμένοι ψεκασμοί) και εφόσον κριθεί απαραίτητο για λόγους δημόσιας υγείας, θα προχωρήσουν και σε έκτακτες εφαρμογές».

Δεν συντρέχει λόγος υπέρμετρης ανησυχίας.

Στο έγγραφο σημειώνεται ότι «ενώ αναμένεται αύξηση της όχλησης από τα συγκεκριμένα κουνούπια, δεν συντρέχει λόγος υπέρμετρης ανησυχίας καθώς το Ασιατικό κουνούπι τίγρης είναι ικανός διαβιβαστής ασθενειών οι οποίες ΔΕΝ υπάρχουν στη χώρα μας (Chikungunya, Zika και Δάγκειου πυρετού), ενώ ΔΕΝ εμπλέκεται στον κύκλο της ασθένειας του Ιού του Δυτικού Νείλου».

Όπως είναι γνωστό η Περιφέρεια Αττικής, στο πλαίσιο του Προγράμματος Διαχείρισης Κουνουπιών 2021-2023 σε συνεργασία με το Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο πραγματοποιεί σε μόνιμη βάση καταγραφή της παρουσίας και της εποχιακής διακύμανσης των κουνουπιών στην Αττική μέσω ενός εκτεταμένου δικτύου εντομολογικής παρακολούθησης.

Οδηγίες προστασίας

Για την ορθή διαχείριση του συγκεκριμένου είδους κουνουπιού και την αποφυγή της αυξημένης όχλησης, απαιτείται η συνεισφορά τόσο των αρμόδιων φορέων, όσο και των πολιτών.

Με δεδομένο ότι η παρουσία των κουνουπιών σχετίζεται με την παρουσία στάσιμου νερού προτείνεται:

• Για τους Δήμους και λοιπούς αρμόδιους φορείς που έχουν την ευθύνη των προγραμμάτων καταπολέμησης των κουνουπιών στους δημόσιους χώρους στο αστικό περιβάλλον:
-Να συνεχίσουν τις ενέργειές αντιμετώπισης και να πραγματοποιούν πάντα έλεγχο αποτελεσματικότητας μετά από οποιαδήποτε ενέργεια/μεταχείριση. Ειδικότερα για τα ανοιχτά φρεάτια και τα σημεία απορροής όμβριων υδάτων θα πρέπει να γίνονται οι ενδεδειγμένες εφαρμογές με προνυμφοκτόνο και να καθαρίζονται συχνά ώστε να μην παρεμποδίζεται η ροή του νερού προς το δίκτυο αποχέτευσης.
-Να ενημερώσουν σχετικά τους δημότες

• Για τους πολίτες, με στόχο την αποφυγή της αύξησης των κουνουπιών στο σπίτι και στους γύρω χώρους, καθώς τα κουνούπια αυτά αφήνουν τα αυγά τους σε μικρές εστίες στάσιμου νερού:
-Αντικατάσταση νερού σε πιατάκια αδέσποτων ή δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς σε τακτά χρονικά διαστήματα (λιγότερο από εβδομάδα).
-Τα πιατάκια από τις γλάστρες να αδειάζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα (λιγότερο από εβδομάδα).
-Βρύσες που στάζουν, αυτόματα ποτίσματα ή άλλες υδραυλικές εγκαταστάσεις με διαρροές μπορούν εύκολα να δημιουργήσουν μικρές εστίες λιμνάζοντος νερού όπου αναπτύσσονται κουνούπια και πρέπει να διορθώνονται άμεσα.
-Τα λούκια και οι υδρορροές στη σκεπή πρέπει να διατηρούνται καθαρά καθώς εύκολα φράζουν από φύλλα ή κλαδάκια δένδρων και συγκρατούν το νερό της βροχής.
-Αντικατάσταση νερού σε σιντριβάνια, μεγάλα ανθοδοχεία ή άλλες παρόμοιες διακοσμητικές κατασκευές τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα.
-Μικρές ή μεγάλες λακκούβες στο χλοοτάπητα ή σε άλλα σημεία του κήπου που μπορούν να συγκρατήσουν νερό περισσότερο από μία εβδομάδα θα πρέπει να παραγεμιστούν με χώμα ή να αποστραγγίζουν καλά.
-Παιδικές πισίνες, κουβαδάκια ή άλλα παιχνίδια που συνήθως αφήνονται μόνιμα στην αυλή ή στον κήπο θα πρέπει να τοποθετούνται σε κατάλληλα σημεία ώστε να μην μαζεύουν το νερό της βροχής.
-Δοχεία, βαρέλια, παλιά λάστιχα αυτοκινήτων ή ακόμη και σε μικρά τενεκεδένια κουτιά που πολλές φορές υπάρχουν ξεχασμένα σε κάποια γωνία του κήπου πρέπει να απομακρύνονται ή να φροντίζουμε ώστε να μην παραμένει στάσιμο νερό στο εσωτερικό τους ανοίγοντας τρύπες στον πυθμένα τους ή σκεπάζοντάς τα.

Σημειώνεται ότι η συνεισφορά των πολιτών, κρίνεται εξαιρετικά σημαντική για την μείωση των αναρίθμητων μικρών εστιών αναπαραγωγής κουνουπιών που υφίστανται σε ιδιωτικούς χώρους.

Υπενθυμίζεται στους πολίτες ότι για την αποφυγή της όχλησης συνίσταται η χρήση προστατευτικών μέτρων, π.χ. εντομοαπωθητικών του εμπορίου (εγκεκριμένων από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ακολουθώντας τις οδηγίες χρήσης που αναγράφουν), κουνουπιέρας ή σήτας παραθύρων κλπ.

Δενδροφυτεύσεις «Όλοι μαζί μπορούμε»

Το ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ξεκινά και φέτος δενδροφυτεύσεις και μας καλεί να συμμετέχουμε για να αφήσουμε και εμείς το δικό μας αποτύπωμα.

Από τις αρχές Νοεμβρίου έως και τα τέλη Μαρτίου, θα γίνονται δενδροφυτεύσεις κάθε Κυριακή σε διάφορες περιοχές της χώρας.

Πως γίνεται σωστά η δενδροφύτευση

Η πρώτη δενδροφύτευση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 5 Νοεμβρίου, στην Πεντέλη, στην περιοχή του Νοσοκομείου Παίδων. Το σημείο συνάντησης είναι το ΠΙΚΠΑ Πεντέλης (στο τέρμα της οδού Ιπποκράτους), στις 10 το πρωί. Η δράση θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ανάπλασης και Προστασίας του Πεντελικού (ΣΠΑΠ) και το Δήμο Πεντέλης.

Τα δέντρα που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι ανεπτυγμένα, πλατύφυλλα, βραδύκαυστα και θα αγοραστούν από τα έσοδα της καλοκαιρινής συναυλίας του ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.
Επίσης, μέσα στο Νοέμβριο θα γίνουν και οι παρακάτω δενδροφυτεύσεις:

12 Νοεμβρίου στη Γλυφάδα,
19 Νοεμβρίου στην Παλλήνη,
26 Νοεμβρίου στην Πεντέλη.

Στο oloimaziboroume.gr, μπορείτε να βρείτε όλες τις πληροφορίες για τις δενδροφυτεύσεις που θα πραγματοποιηθούν μέχρι και το Δεκέμβριο του 2023.

Τι έρχεται τον Νοέμβριο στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας»

ΣΕΜΕΛΗ

Του George Frideric Handel

Όπερα σε τρεις πράξεις

  με την Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων & την Χορωδία Δωματίου Αθηνών

3, 4, 8, 10 Νοεμβρίου στις 19.00

 

Το διεθνούς φήμης αριστούργημα του George Frideric Handel, «Σεμέλη» θα παρουσιαστεί στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» στις 3, 4, 8, 10 Νοεμβρίου στις 19.00 με την Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων και τη Χορωδία Δωματίου Αθηνών. Το έργο αφηγείται την ιστορία της Σεμέλης, μιας ακόμη θνητής που ερωτεύεται ο Δίας. Η «Σεμέλη» είναι η πρώτη μεγάλη διεθνής συμπαραγωγή του νέου Ολύμπια, σε σκηνοθεσία και μουσική διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου, παγκοσμίως καταξιωμένου γνώστη της μουσικής του Handel και καλλιτεχνικού διευθυντή του Διεθνούς Φεστιβάλ Handel του Γκέτινγκεν. Πρόκειται για ένα έργο σπάνιο, με έντονα κωμικό χαρακτήρα, που ανεβαίνει με σύγχρονη ματιά και μια εντυπωσιακή διανομή από διεθνείς τραγουδιστές με ειδίκευση στην παλαιά μουσική.

Η ελληνική μυθολογία είχε βρεθεί στο επίκεντρο του αφιερώματος «Hellas!» κι έτσι η «Σεμέλη» παρουσιάστηκε τον Μάιο του 2023 στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Handel του Γκέτινγκεν (Γερμανία), με το οποίο συνεργάζονται ο Δήμος Αθηναίων και το Θέατρο Ολύμπια. Μετά την πρεμιέρα στο Γκέτινγκεν τον Μάιο του 2023, η όπερα ανεβαίνει στη σκηνή του Ολύμπια, σε μια άκρως διασκεδαστική σκηνοθεσία του διεθνούς ακτινοβολίας Γιώργου Πέτρου, που τονίζει τα κωμικά, όσο και τα δραματικά στοιχεία της πλοκής ενός μουσικού δράματος βασισμένου στις «Μεταμορφώσεις» του Οβίδιου, που ο ίδιος ο συνθέτης χαρακτηρίζει ως «κοσμικό ορατόριο». 

Κορυφαίοι τραγουδιστές με ειδίκευση στην παλαιά μουσική ερμηνεύουν τους βασικούς ρόλους, μεταξύ αυτών το νέο αστέρι της μπαρόκ σκηνής, η Ελβετή σοπράνο Marie Lys.

Μουσική διεύθυνση / Σκηνοθεσία: Γιώργος Πέτρου

Σκηνικά / Κοστούμια: Πάρις Μέξης

Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου

Βοηθός σκηνοθέτη: Κωνσταντίνα Ψωμά

Διδασκαλία χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος

Σεμέλη: Marie Lys

Δίας: Jeremy Ovenden

Ινώ / Ήρα: Dara Savinova

Αθάμας:  Rafał Tomkiewicz

Κάδμος / Ύπνος / Αρχιερέας: Gianluca Margheri

Ίρις / Έρωτας: Μαριλένα Στριφτόμπολα

 

Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων και Χορωδία Δωματίου Αθηνών

Συμπαραγωγή με το Internationale Händel-Festspiele Göttingen

Είσοδος: €12, €15, €25, €35, €50, €60

Φωτογραφία: ©Int. Händel-Festspiele Göttingen / Alciro Theodoro da Silva

XTHES TO VRADI_HEADER.jpg

ΣΥΝΑΥΛΙΑ

ΧΘΕΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ

Athens Big Band

ΤΡΙΤΗ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ στις  20:30

Ο Δημήτρης Καλαντζής φέρνει στη σκηνή του Ολύμπια ένα πρόγραμμα με άρωμα από το παρελθόν.  Τα προηγούμενα χρόνια, ο κορυφαίος πιανίστας και ενορχηστρωτής μάς παρουσίασε τη jazz εκδοχή έργων μεγάλων δημιουργών, όπως ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης. Σε αυτή του την εμφάνιση, υπόσχεται να μας ταξιδέψει στο χθες της ελληνικής μουσικής, μέσα από δικές του, πρωτότυπες ενορχηστρώσεις και μεταγραφές για Big Band. Αγαπημένες μελωδίες των Κώστα Καπνίση, Αλέκου Σακελλάριου, Κώστα Γιαννίδη, Τάκη Μωράκη κ.ά. θα αναδειχθούν με τρόπο μοναδικό από τη jazz ματιά του Δημήτρη Καλαντζή, ανασυνθέτοντας ένα μουσικό τοπίο γνώριμο, μέσα από το πρίσμα μιας νέας μουσικής προσέγγισης. Συνοδοιπόροι του, οι εξαιρετικές ερμηνεύτριες Αθηνά Ρούτση και Τέρη Βακιρτζόγλου.

Ερμηνεύουν:

Δημήτρης Καλαντζής

Αθηνά Ρούτση

Τέρη Βακιρτζόγλου

Καλλιτεχνική επιμέλεια:

Σάμι Αμίρης

Είσοδος:  €5, €10, €12, €15, €18, €20

BABALI_HEADER.jpg

ΣΥΝΑΥΛΙΑ

ΜΕ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ & ΤΗΝ ΑΝΔΡΙΑΝΑ ΜΠΑΜΠΑΛΗ

Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής Δήμου Αθηναίων

ΤΕΤΑΡΤΗ 22 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ   20:30

Αξέχαστες στιγμές θα μας χαρίσουν με τις εμπνευσμένες ερμηνείες τους ο  Κώστας Τριανταφυλλίδης και η Ανδριάνα Μπάμπαλη, μέσα από ένα όμορφο μουσικό ταξίδι με το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής. Η μουσική σπουδαίων Ελλήνων συνθετών συναντά τους στίχους των ποιητών και υπόσχεται να μας συνεπάρει με τη δύναμη του λόγου που γίνεται τραγούδι. Θα ακουστούν συνθέσεις των Μ. Χατζιδάκι, Μ. Θεοδωράκη, Σ. Ξαρχάκου, Δ. Σαββόπουλου κ.ά., καθώς επίσης τραγούδια από την προσωπική δισκογραφία των καλλιτεχνών.

Ερμηνεύουν:

Κώστας Τριανταφυλλίδης

Ανδριάνα Μπάμπαλη

Μουσική διεύθυνση / ενορχηστρώσεις:  

Άγγελος Ηλίας

Είσοδος: €5, €10, €12, €15, €18, €20

MIKROUTSIKOS 1_HEADER.jpg

ΣΥΝΑΥΛΙΑ

17 ΤΑΠΕΙΝΑ ΡΕΚΒΙΕΜ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Η Μαρία Παπαγεωργίου

τραγουδά Θάνο Μικρούτσικο

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου στις 20:30

Η Μαρία Παπαγεωργίου προσεγγίζει με το μοναδικό ιδιοσυγκρασιακό ερμηνευτικό της στιλ το έργο του Θάνου Μικρούτσικου, του εμβληματικού Έλληνα δημιουργού που σφράγισε ανεξίτηλα την ιστορία της ελληνικής μουσικής, σε μία μεγάλη αφιερωματική συναυλία που θα λάβει χώρα την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας». Η σπουδαία ερμηνεύτρια επιλέγει και παρουσιάζει 17 «Ταπεινά ρέκβιεμ για το μέλλον» από τη δισκογραφία του Θάνου Μικρούτσικου με μοναδικό κριτήριο την αγάπη της στο έργο του, αλλά και την πίστη της πως τα τραγούδια αυτά αφορούν τη γενιά της και όλες όσες έπονται. Ανάμεσά τους χιλιοτραγουδισμένα τραγούδια όπως τα: “Χαρούμενο τραγούδι στη Σύλβια Πλαθ”, “Γαμμαγραφία”, “Η πιο όμορφη θάλασσα”,  “Kuro Siwo”, “Ρόζα Λούξεμπουργκ”, και πολλά άλλα.

«Ο  Θάνος Μικρούτσικος άνοιξε την πόρτα και σε μένα, μα μόλις έφτασα δεν ήταν εκεί»

H Μαρία Παπαγεωργίου αναφέρει για τον Θάνο Μικρούτσικο και τη συναυλία της 24ης Νοεμβρίου: «Κάθε φορά που έχω την τιμή και την ευθύνη να προσεγγίσω την εργογραφία σπουδαίων δημιουργών μέσα από την δική μου ματιά και ανάγνωση, τίθεται μέσα μου πρωτίστως ένα βασικό ερώτημα: τι έχω να αναδείξω, να μεταλαμπαδεύσω και να ενισχύσω μέσα από κάθε τέτοια ανάγνωση. Ποια δυναμική και ποια τρυφερότητα θα ρεύσει μέσα από τις φλέβες και το μυαλό μου, ποια νοήματα πρέπει να επανακουστούν με τη φωνή μου και ποια από αυτά πρέπει να τα φωνάξω ως σύνθημα ή να τα ψιθυρίσω σαν τρεχούμενο ρυάκι στο αυτί.

Το έργο του Θάνου Μικρούτσικου, πολυσχιδές και άνευ συνόρων, είχε πάντα μια συμπαγή οικογένεια. Μελοποίησε ανθρώπους που κρατούσαν πένες- ξυράφια, τραγουδήθηκε από φωνές που η δόνηση του στήθους τους είχε πιο πολλή  ένταση και από τις συχνότητες της φωνής τους την ώρα που τραγουδούσαν, γίνανε όλοι τους μπουλούκια εξόριστων που βλέπαν τη ζωή σαν ένα χορό πάνω στο φτερό του καρχαρία. Ακόμα και οι επανεκτελέσεις, κάτω από τις καθοδηγήσεις και το κούνημα των χεριών του, μεγάλωναν αυτήν την οικογένεια, όπως μεγάλωνε μέσα από την τέχνη τους η πίστη και η ελπίδα σε έναν κόσμο πιο ρομαντικό και πιο δίκαιο.

Ο  Θάνος Μικρούτσικος άνοιξε την πόρτα και σε μένα, μα μόλις έφτασα δεν ήταν εκεί. Έχοντας δίπλα μου τους ανθρώπους του, που με αφήνουν εν λευκώ να φτιάξω το δικό μου αφήγημα μέσα από το έργο του, αρχίζω σιγά σιγά να απαντώ το αρχικό μου ερώτημα: αντλώ 17 «ταπεινά ρέκβιεμ για το μέλλον» από τη δισκογραφία του, που υφαίνουν σαν κλωστή τη συνέχεια του ανθρώπου, με μοναδικό μου κριτήριο την αγάπη μου σε αυτά και την πίστη μου πως αφορούν τη γενιά μου και όλες όσες έπονται».

Μουσικοί :

Μιχάλης Βρέττας | βιολί

Ευριπίδης Ζεμενίδης | ηλεκτρική κιθάρα

Γιώργος Θεοδωρόπουλος | synths , bass

Θάνος Μιχαηλίδης | τύμπανα

Μαρία Παπαγεωργίου | κιθάρες

Σωτήρης Παπάκος | Ηχοληψία 

Μανώλης Μπράτσης | Φωτισμοί 

Μαρία Παπαγεωργίου, Ευριπίδης Ζεμενίδης | Ενορχηστρώσεις  

Cricos | Οργάνωση Παραγωγής 

Είσοδος: 5€, 10€, 12€, 15€, 20€, 30€

MIKROUTSIKOS 2_HEADER.jpg

ΣΥΝΑΥΛΙΑ

ΤΑ ΜΠΛΟΥΖ ΤΟΥ ΘΑΝΟΥ

με τους Θύμιο Παπαδόπουλο, David Lynch, Γιώτη Κιουρτσόγλου,

Μάξιμο Δράκο και Καλλίστρατο Δρακόπουλο

Τραγουδάει ο Χρήστος Θηβαίος

ΣΑΒΒΑΤΟ 25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ  στις 20:30

Ο Θάνος Μικρούτσικος, ο σπουδαίος Έλληνας συνθέτης που έφυγε από τη ζωή στις 28 Δεκεμβρίου 2019, σφράγισε με το έργο του την ελληνική μουσική συνδέοντας άρρηκτα τα τραγούδια του με τις προσωπικές, αλλά και με τις συλλογικές μας στιγμές. Φύσει και θέσει ανήσυχος καλλιτέχνης, θεωρώντας ότι η πρωτοπορία είναι μια συνεχής διαδικασία, ο Θάνος Μικρούτσικος εξέφραζε τις αυτοσχεδιαστικές του διαθέσεις στα τραγούδια του ήδη από τη δεκαετία του ’70 και αναζητούσε διαρκώς τη διεύρυνση των μουσικών του ορίων ανανεώνοντας τις συνθέσεις του.

Το Σάββατο 25 Νοεμβρίου στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», θα λάβει χώρα μία πολύ ξεχωριστή βραδιά υπό τον τίτλο “Τα Μπλουζ του Θάνου”. Βασικοί συνεργάτες του Θάνου Μικρούτσικου, που πορεύτηκαν μαζί του σε διαφορετικές περιόδους, θα προσεγγίσουν μουσικές στιγμές του συνθέτη με τον τρόπο που εκείνος θα ήθελε. Οι Θύμιος Παπαδόπουλος, David Lynch, Γιώτης Κιουρτσόγλου, Μάξιμος Δράκος και Καλλίστρατος Δρακόπουλος, μέσα από μια σύγχρονη ματιά, ενσωματώνοντας την τάση του προς τον σύγχρονο αυτοσχεδιασμό, αγγίζουν τις μελωδίες του και συνομιλούν μαζί τους. Τραγουδάει ο Χρήστος Θηβαίος.

Ο Θάνος Μικρούτσικος και η διεύρυνση των ορίων του

Διεύρυνση των ορίων: αυτός είναι ο ορισμός της πρωτοπορίας για τον Θάνο Μικρούτσικο. Ένα από τα χαρακτηριστικά της μουσικής του είναι ότι πειραματιζόταν σε νέες μουσικές φόρμες και συνεργαζόταν με νέους ανθρώπους τολμώντας πάντα μια καινούργια προσέγγιση στα τραγούδια του. Κάπως έτσι μπαλάντες, μελωδίες, λαϊκά τραγούδια “ξαναβαφτίστηκαν” και ”ξαναγεννήθηκαν” με ροκ, τζαζ ηχοχρώματα και με σύγχρονο ηλεκτρικό ήχο.

Άλλωστε ο ίδιος υποστήριζε πάντα ότι η φόρμα συμβαδίζει με την εποχή της: 

«Η διεύρυνση των ορίων επιχειρείται συνεχώς στη μουσική. Κι αυτό είναι, η πραγματική πρωτοπορία. Και δεν αποτελεί πρωτοπορία η ανακάλυψη ενός εντελώς καινούριου πράγματος που δεν έχει προϋπάρξει. Όλα έχουν υπάρξει».

Από τη Ρόζα Λούξεμπουργκ και τα Πολιτικά, στον Σταυρό του Νότου

Από τη δεκαετία του ΄70 εμφανίζονται στα τραγούδια του Θάνου Μικρούτσικου αυτοσχεδιασμοί  και στοιχεία της τζαζ, όπως για παράδειγμα στη «Ρόζα Λούξεμπουργκ» σε στίχους του Μάνου Ελευθερίου που κυκλοφόρησε με τη φωνή της Μαρίας Δημητριάδη σε δίσκο 45 στροφών πριν τα «Τροπάρια για φονιάδες».

Ο ίδιος ο συνθέτης λέει στην αυτοβιογραφία του, στο βιβλίο του Οδυσσέα Ιωάννου «Ο Θάνος κι ο Μικρούτσικος / Μια αυτοβιογραφία μέσα από 24 συναντήσεις»

“Η «Ρόζα Λούξεμπουργκ» είναι ένα κομμάτι που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ίσως και το πρώτο έντεχνο τζαζ-ροκ κομμάτι του ελληνικού τραγουδιού και έχει –για παράδειγμα– το εξής χαρακτηριστικό: Τα τέσσερα κλαρινέτα που παίζουν –και μόνο το άκουσμα ότι παίζουν τέσσερα κλαρινέτα σε μια μπάντα οκτώ οργάνων είναι κάτι το ασυνήθιστο– παίζουν σε απόσταση ημιτονίων το καθένα από το επόμενο. Αυτό αυτόματα σημαίνει επιρροή από τη σύγχρονη μουσική, αλλά, παρ’ όλα αυτά, το τραγούδι διατηρεί την αμεσότητά του (Μικρούτσικος σε Ιωάννου, 2011: 60). Και στα «Πολιτικά τραγούδια», όμως, έναν δίσκο που κυκλοφόρησε το 1975, διακρίνουμε στοιχεία αυτοσχεδιασμού. Στο κομμάτι «Το κακόηθες μελάνωμα» από το «Εμπάργκο» -και κυρίως στη live εκδοχή του από το Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας, τον Ιούλιο του ’82, που συμπεριλήφθηκε στο LP «Αραπιά Για Λίγο Πάψε Να Χτυπάς με το Σπαθί»- διακρίνουμε καθαρές τζαζ-ροκ αναφορές.”

Το «Τρίο», για πιάνο, ηλεκτρικό μπάσο και ντραμς είναι το πρώτο καθαρό τζαζ έργο που γράφει ο Θάνος το 1981, ενώ τα επόμενα χρόνια γράφει μια σειρά έργα, όπως τα: «Τζοκόντα 87», «Φαντασία Νο 1», «Persistence», «Memories», «Φαντασία Νο 2» και «Κύκλοι».

Το 2003 γίνεται πραγματικότητα ένα ακόμα μεγάλο στοίχημα του συνθέτη. Πρόκειται για το έργο «Music stories» για βιμπράφωνο, ορχήστρα εγχόρδων, κλαρινέτο και κρουστά που παίζεται στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής και κυκλοφορεί από τη θρυλική δισκογραφική εταιρία των μεγάλων μουσικών της τζαζ «Blue Note». Ο Θάνος Μικρούτσικος συνεργάζεται με τον διακεκριμένο Αμερικανό βιμπραφωνίστα Γκάρι Μπάρτον στον οποίο αφιέρωσε και το έργο. Μαζί τους η Καμεράτα, η Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής και δυο ακόμα σταθεροί συνεργάτες του Θάνου Μικρούτσικου: ο Νίκος Γκίνος κλαρινέτο και ο Δημήτρης Δεσύλλας στα κρουστά.

Ο Θάνος Μικρούτσικος δε σταμάτησε να ανανεώνεται ποτέ. Το βλέπουμε στις πιο διάσημες δουλειές του που έχουν αγαπηθεί από το κοινό. Του αρέσει να τις προσεγγίζει ξανά μέσα από μια νέα ματιά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο Σταυρός του Νότου.

Μάλιστα, έλεγε σε συνέντευξή του: «Εκείνο που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι, ενώ στις μελοποιήσεις του δίσκου κινούμαι στο χώρο της μπαλάντας –έναν χώρο που μπορεί να φαίνεται οικείος και σε ακροατές με ηχητικές εντυπώσεις της δεκαετίας του ΄60-  μετά την έκδοση του δίσκου άρχισα να παίζω διάφορα κομμάτια του σε συναυλίες με συνεχείς αυτοσχεδιασμούς, φτάνοντάς τα πολλές φορές στην περιοχή της τζαζ μουσικής. Και το πιο σημαντικό: αυτή η σύζευξη της ποίησης του Καββαδία με τους ρυθμούς της τζαζ όχι μόνο δεν κλώτσαγε, αλλά φαινόταν απόλυτα φυσιολογική και νόμιμη. Εδώ βρίσκεται μια ακόμη απόδειξη πως ένας παλιός στίχος, όταν είναι γνήσιος, μπορεί να δεθεί πάρα πολύ ομαλά με μορφές εντελώς σύγχρονες, χωρίς να γίνεται καμιά παραβίαση ή αλλοίωσή του. Κι έτσι γεννήθηκαν οι Γραμμές των Οριζόντων» .

Όσοι θα βρεθούν στο Θέατρο Ολύμπια στις 25 Νοεμβρίου θα ακούσουν τους σπουδαίους σολίστ και συνεργάτες του Θάνου Μικρούτσικου να παίζουν κομμάτια, όπως θα έκαναν αν ήταν και ο ίδιος μαζί τους. Ανανεώνοντας συνεχώς με τον «δικό του τρόπο», διευρύνοντας τα όρια με πάθος και αγάπη για τη μουσική του, ενώ ο Χρήστος Θηβαίος, αγαπημένος ερμηνευτής του συνθέτη, θα τραγουδήσει Καββαδία (Λύχνος του Αλλαδίνου, Ένα μαχαίρι, William George Allum κ.α) Μπρεχτ, Τριπολίτη (Μπουμ, Ένα μπλουζ η αγάπη μου πένθιμο), Καβάφη και Ελευθερίου.

Μουσικοί (με αλφαβητική σειρά):

ΚΑΛΛΙΣΤΡΑΤΟΣ ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ (τύμπανα)

ΜΑΞΙΜΟΣ ΔΡΑΚΟΣ (πιάνο)

ΓΙΩΤΗΣ ΚΙΟΥΡΤΣΟΓΛΟΥ (μπάσο)

DAVID LYNCH (σαξόφωνο, φλάουτο, κρουστά)

ΘΥΜΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ (πνευστά)

Τραγουδάει ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΗΒΑΙΟΣ

Οργάνωση Παραγωγής | Cricos

Είσοδος: €5, €10, €12, €15, €20, €30

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ

https://www.ticketservices.gr/el/theatro-olympia/

Τηλεφωνικό κέντρο: 210 7234567

e-mail: [email protected]

Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου), Αθήνα

Ώρες λειτουργίας εκδοτηρίου: Δευ-Παρ: 9πμ-5μμ

Πώληση εισιτηρίων για όλες τις παραγωγές πραγματοποιείται και στο θέατρο, Ακαδημίας 59, Αθήνα, δύο ώρες πριν την έναρξη των προγραμματισμένων παραστάσεων.

Life Project: Οι σχέσεις καθορίζουν την ευτυχία

Αθήνα, ΟκτώβριοςTo Life Project, το μεγαλύτερο και σημαντικότερο event αυτογνωσίας, που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Ωδείο Αθηνών, το Σάββατο 18 Νοεμβρίου, βάζει στο επίκεντρο τις ανθρώπινες σχέσεις.

Σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου Harvard πάνω στο θέμα της ευτυχίας και στους παράγοντες που την επηρεάζουν, το κεντρικό εύρημα ύστερα από 80 χρόνια μελέτης είναι πως η ποιότητα των σχέσεων μας είναι συνδεδεμένη με την ποιότητα και το προσδόκιμο της ζωής.

Με τη συγκεκριμένη οπτική, το 1οLife Project με τίτλο CONNECTED έχει καλέσει μερικά απ’ τα σπουδαιότερα και πιο επιδραστικά μυαλά της χώρας να φωτίσουν από κάθε πλευρά τον σημαντικότερο παράγοντα που επηρεάζει την ευτυχία και τη μακροζωία μας: συντροφικότητα, διαχείριση στρες, πνευματικότητα, ψυχοθεραπεία, mindfulness.

Η λίστα των ομιλητών περιλαμβάνει τους εξής:

Δημήτρης Καραγιάννης, Ψυχίατρος – Ψυχοθεραπευτής, Ελένη Καραγιάννη, Ψυχίατρος, Απόστολος Κουμαρίνος, Ιδρυτής theSpeakers, Public Speaking Champion, Μυρτώ Λεγάκη, Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Mindfulness, Ιδρύτρια του OneBreath Mindfulness Center, Αγνή Μαριακάκη, Ψυχολόγος & Κοινωνική Ερευνήτρια MindSearch, Συγγραφέας, Στέφανος Ξενάκης, Συγγραφέας, Μπάνε Πρέλεβιτς, Life Explorer, Βίκυ Φλέσσα, Δημοσιογράφος, Κατερίνα Μουστάκα, Ιατρός, Συγγραφέας, Δημήτρης Δημητριάδης, Futurist,  Ερευνητής της Ειδικής Γραμματείας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού στην Προεδρία της Ελληνικής Κυβέρνησης, Γιώργος Χρούσος, Καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος Παιδιατρικής της Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεόφιλος Βασιλειάδης, Διευθύνων Σύμβουλος του kariera.gr, Δήμητρα Δασκαλάκη, Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης & Επικοινωνίας ΜΕΤΡΟ, Τατιάνα Τούντα, Πρόεδρος & CEOHellas EAP, Νίκη ΨαραυτήΜπουτάρη, Εκδότρια & Ιδρύτρια Just a Number.

Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων μια σειρά εργαστηρίων θα προσφέρουν πολύτιμα εργαλεία και εφόδια για μια ζωή γεμάτη νόημα. Πιο συγκεκριμένα:

Breathing for Life, Mindful Breathing workshop με τηνΜυρτώ Λεγάκη

Σε μια μόνο ημέρα, παίρνουμε 22.000 αναπνοές. Πόσες από αυτές όμως είναι συνειδητές; Πώς μπορούμε με τη δύναμη της κάθε αναπνοής να νιώσουμε ηρεμία και σύνδεση; Σε αυτό το πολύ διαδραστικό workshop θα εξασκηθούμε σε επιστημονικά τεκμηριωμένες πρακτικές διαλογισμού mindfulness και breathwork, για να ανακαλύψουμε τη γαλήνη που υπάρχει μέσα μας και να συνδεθούμε με τον εαυτό μας και την καρδιά μας ουσιαστικά.

Breathwork, Η τέχνη της αναπνοής με τους ΣτάθιαΖουγανέλη και Paul Jones

Μέσα από το Breathwork μπορεί κανείς να πετύχει δύο στόχους: Αφενός να μάθει την τέχνη της αναπνοής, ώστε να μπορεί να επιτυγχάνει την νοητική και συναισθηματική κατάσταση που επιθυμεί, την στιγμή που την επιθυμεί και αφετέρου να κινηθεί βαθύτερα, χρησιμοποιώντας την αναπνοή για να προσεγγίζει με ασφάλεια και να απελευθερώνει την σωματική ανάμνηση του ψυχολογικού τραύματος. Κατά τη διάρκεια του crash course θα εφαρμοστούν απλές τεχνικές που μπορούμε να χρησιμοποιούμε άμεσα για να διαχειριστούμε την ένταση της δουλειάς ή να μείνουμε ψύχραιμοι κατά την διάρκεια μιας διαφωνίας ή να μας υποστηρίξουμε να κοιμηθούμε.

Sound Healing Bath με τον Nikolaos Unalome

Το Sound Healing Bath είναι ένα ακουστικό ταξίδι θεραπείας ήχου που χαλαρώνει το σώμα, καθαρίζει το υποσυνείδητο, ηρεμεί το μυαλό και ενεργοποιεί τα φυσικά συστήματα θεραπείας του σώματος. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίας θα χρησιμοποιηθεί μια μεγάλη ποικιλία μουσικών οργάνων όπως γκονγκ, κρυστάλλινα μουσικά μπολ και πολλοί άλλοι πομποί ήχου ώστε να κινητοποιηθεί κάθε κύτταρο στο σώμα μέσω των κοσμικών δονήσεων, αφήνοντάς μια αίσθηση ανανέωσης και αναζωογόνησης απαλλαγμένη από το άγχος και τα περιττά βάρη της καθημερινότητας.

Μια μέρα γεμάτη ομιλίες, συζητήσεις και workshops που θα μας βοηθήσουν να δουλέψουμε πάνω στο κορυφαίο project της ζωής μας: Τον ίδιο μας τον εαυτό.

Αναλυτικά όλο το πρόγραμμα του Life Project βρίσκεται εδώ.

Διάθεση εισιτήριων στην επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης: lifeproject.gr και στην ιστοσελίδα ticketservices.gr

Life Project: 18.11.2023, Ωδείο Αθηνών 11.00 – 20.00

#LifeProjectGR

Τι αναζητούμε στο Google; – Γιόγκα το πρωί, ελληνικό σούσι το απόγευμα και προβλήματα υγείας το βράδυ

Με τουλάχιστον 8,5 δισεκατομμύρια αναζητήσεις στο Google να πραγματοποιούνται καθημερινά, οι περισσότεροι από εμάς έχουμε χρησιμοποιήσει τις μηχανές αναζήτησης για να ψάξουμε πληροφορίες ή απαντήσεις σε ερωτήματα που μοιράζεται μεγάλο μέρος του κοινού και που διαφοροποιούνται ανά ώρα της ημέρας.

Ζούμε σε μεγαλουπόλεις, πάμε στο γραφείο μας, ή στην δουλειά μας γενικότερα, έχουμε ρεπό τα Σαββατοκύριακα και λατρεύουμε να σκρολάρουμε στα κινητά μας για να βλέπουμε αστεία βίντεο με κατοικίδια. Στο τέλος της ημέρας, οι καθημερινότητές μας μοιάζουν, λίγο ή πολύ. Αυτό φυσικά μεταφέρεται και στο κομμάτι των διαδικτυακών μας πρακτικών, που επίσης συγκεντρώνουν πολλές ομοιότητες. Τα πράγματα τα οποία ψάχνουμε αποτελούν ένα αντίστοιχο παράδειγμα. Οι Michelle Rial, Raplael Lee και τα Google Trends λοιπόν, συνεργάστηκαν, θέλοντας να δώσουν μια απάντηση στο ερώτημα «Τι ψάχνουμε στο Google;» Η συγγραφέας και illustrator και ο μηχανικός τεχνολογίας κατηγοριοποίησαν και ανέλυσαν τα δεδομένα των αναζητήσεων της Google, ανακαλύπτοντας ότι τελικά έχουμε πολλά περισσότερα κοινά από ό,τι φανταζόμαστε, ειδικότερα συγκεκριμένες ώρες της ημέρας.

Τι ψάχνουμε το πρωί στο Google;

Από ό,τι φαίνεται οι αναζητήσεις μας το πρωί επικεντρώνονται σε δυο λέξεις: γιόγκα και γαλλικό τοστ.

Στην Αυστραλία, το Βέλγιο, τον Καναδά και τη Γαλλία, οι όροι με θεματική την γιόγκα έχουν την τιμητική τους κατά τη διάρκεια του πρωϊνού. Αντίστοιχα, οι άνθρωποι στην Γερμανία, Νότια Κορέα, Νιγηρία και Ταιβάν απολαμβάνουν μάλλον περισσότερο από την πρωινή γιόγκα, το λεγόμενο French toast. Το Μεξικό, το Βέλγιο, η Ρωσία και οι ΗΠΑ φαίνεται να μοιράζονται κυρίως την ανάγκη τους για γνώση του μέλλοντος, αφού οι όροι αναζήτησης που αφορούν τα ζώδια είναι οι πιο δημοφιλείς. Το πρωϊνό ξεκινάει διαφορετικά για την Γερμανία, το Πακιστάν και την Ισπανία, με τους ανθρώπους να αναζητούν όρους που έχουν να κάνουν με τον διαλογισμό. Η Ελλάδα, η Νιγηρία, οι Φιλιππίνες και η Ρωσία συγκεντρώνουν όλες την ίδια ανάγκη και αγάπη για προσευχή, με τις λέξεις κλειδιά που ταιριάζουν με αυτή, να είναι μεγαλύτερες σε ποσοστά.

French Toast

Ο καφές είναι επίσης μια αγαπημένη αναζήτηση για πολλούς ανθρώπους στον κόσμο που ξεκινούν έτσι την ημέρα τους, αλλά κυρίως για τους Ούγγρους, Ρουμάνους, Μεξικανούς και Σαουδάραβες. Έκπληξη προκαλούν οι πρωινές αναζητήσεις του Περού, εκεί όπου οι όροι λάπτοπ, νοσοκομείο και τράπεζα είναι οι βασικές λέξεις που ψάχνουν. Άραγε τι συμβαίνει στο Περού;

Τι γκουγκλάρουμε το μεσημέρι;

Σουηδία, Τουρκία, Ολλανδία και Χιλή λατρεύουν να αναζητούν συνταγές για noodles, τα οποία κατέχουν τις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων – όχι αδίκως, αφού είναι πεντανόστιμα. Η παέγια – παραδοσιακό ισπανικό πιάτο με ρύζι, κρέας και θαλασσινά – αντίστοιχα, εκτιμάται ιδιαιτέρως στην Φιλανδία, την Ολλανδία, την Ινδονησία και την Αυστραλία. Στην Δανία, την Αίγυπτο και τη Σουηδία, η σούπα προτιμάται, ενώ οι Καναδοί, Ινδονήσιοι, Πολωνοί και Σουηδοί – μάλλον είναι καλοφαγάδες – λατρεύουν από ότι φαίνεται από τις αναζητήσεις τους να παραγγέλνουν από έξω.

Noodles

Τι αναζητούμε το απόγευμα;

Το φαγητό δεν σταματάει το μεσημέρι. Έτσι για την Χιλή, την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιαπωνία, το σούσι προτιμάται. Η Ελλάδα φυσικά δεν μπορεί απλώς να περιοριστεί στο σούσι. Έτσι, μαζί με την Ισπανία, την Σιγκαπούρη και τις ΗΠΑ, αναζητά απεγνωσμένα τον όρο φαλάφελ, είτε για να το φτιάξει μόνη της, είτε για να το παραγγείλει. «Πίτσα» ψάχνουν, μάλλον για τους ίδιους λόγους, η Γαλλία, το Ισραήλ, το Πακιστάν και η Πορτογαλία, ενώ οι μπρουσκέτες απασχολούν περισσότερο τους Ινδούς, Πολωνούς και Αργεντίνους. Και τι θα φάμε για γλυκό; Στις ΗΠΑ, Γερμανία και την Αυστραλία η πανακότα είναι μάλλον το επιθυμητό γλύκισμα, αφού ο όρος έχει τα περισσότερα κλικαρίσματα στο Google search. Οι γλυκατζήδες Αυστραλοί, μαζί με τους Ελβετούς, τους Πακιστανούς και τους Ιαπωνέζους ψάχνουν για το mochi – ένα ιαπωνικό επιδόρπιο που παρασκευάζεται από γλυκό ριζάλευρο, με μαστιχωτή και λεία υφή.

mochi

Τα απογεύματα των Παρασκευών μας μοιάζουν να μας απασχολούν τα ίδια πράγματα. Για το Βέλγιο, την Ισπανία, την Γαλλία και την Τσεχία ο όρος «συναυλία» είναι κοινός και δημοφιλής στις αναζητήσεις τους, ενώ για την Ισπανία, την Ρωσία και τις Φιλιππίνες είναι ο όρος «παιδί».

Βραδινές αναζητήσεις

Θλίψη ή στενοχώρια και μουσική. Δυστυχώς για κάποιους ανθρώπους στον κόσμο, το βράδυ συνδέεται με την θλίψη ή τη μοναχικότητα, όταν η έκρυθμη καθημερινότητά μας παύει. Αυτό ισχύει για την Βραζιλία, την Χιλή, τις Φιλιππίνες και την Ουκρανία.

Όσο περνάει η ώρα και βραδιάζει τα αποτελέσματα γίνονται και λιγότερο θετικά. Για τον Καναδά, την Αυστρία, την Κολομβία, την Ρουμανία, την Αυστραλία, την Ισπανία και το Περού, οι όροι «πόνος στην μέση», «διάρροια» και «δυσκοιλιότητα» είναι οι πιο δημοφιλείς. Για την Ρωσία, την Ινδονησία και την Ινδία, το ίδιο συμβαίνει με τον όρο «αϋπνία».

Ο αγνωστικισμός, ο αθεϊσμός και τα κρυπτονομίσματα, – μάλλον επειδή και τα τρία ενέχουν την έννοια του αγνώστου για πολλούς ανθρώπους – είναι οι πιο αναζητήσιμοι όροι για την Αυστραλία, την Βραζιλία, το Μεξικό, την Γαλλία, την Ισπανία, την Πολωνία και την Κολομβία. Για την Ελλάδα το βράδυ σημαίνει φίλοι και κρασί. Το ίδιο για την Ισπανία, την Ουγγαρία και την Δανία. Ίσως αυτή να είναι και η ιδανικότερη αναζήτηση για να κλείσουμε ένα πολυάσχολο και λίγο κουραστικό βράδυ, μια μικρή δόση αλκοόλ και μια καλή παρέα.

 

Πηγή: protothema

Φαν του Χάρι Πότερ «βρήκαν» τη μαγική τράπεζα στην Πλάκα (ΦΩΤΟ)

Ένα ποστ στο Reddit έκανε τους φανατικούς θαυμαστές του Χάρι Πότερ να «ανακαλύψουν» ένα μαγικό κτίριο στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην Πλάκα.

Όλα ξεκίνησαν από ένα ποστ στην υποκατηγορία Architecture Porn του γνωστού forum, όπου ένας χρήστης μοιράστηκε μια φωτογραφία από την καρδιά της Αθήνας και ρώτησε αν γνωρίζει κάποιος σε ποιο αρχιτεκτονικό στιλ ανήκει το εντυπωσιακό κτίριο.

Το εν λόγω κτίριο βρίσκεται στην οδό Παλαιολόγου Μπενιζέλου 4, στην Πλάκα, και πρόκειται για ένα νεοκλασικό αρχιτεκτονικό στολίδι της πρωτεύουσας.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις, το κτίριο ενδέχεται να ανήκει στο Beaux-Αrts, ένα στιλ αρχιτεκτονικής που διδασκόταν στις σχολές καλών τεχνών της Γαλλίας (École des Beaux-Arts) και που αναπτύχθηκε μεταξύ του 1885-1925.

Το Beaux-Arts είναι ένα πλούσιο υποσύνολο της νεοκλασικής και της ελληνικής αρχιτεκτονικής ανάκαμψης.

Χαρακτηρίζεται από τάξη, συμμετρία, λεπτομερή σχεδιασμό, μεγαλοπρέπεια και περίτεχνη διακόσμηση. Τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνουν κιγκλιδώματα, μπαλκόνια, κολώνες, γείσα, πύλες και τριγωνικά αετώματα.

Οι εξωτερικοί λίθοι είναι μαζικοί και μεγαλοπρεπείς στη συμμετρία τους, οι εσωτερικοί χώροι είναι συνήθως καλογυαλισμένοι και διακοσμημένοι με γλυπτά, λουλούδια και ασπίδες. Οι εσωτερικοί χώροι διαθέτουν συχνά μια μεγάλη σκάλα και πολυτελή αίθουσα χορού. Μεγάλες καμάρες ανταγωνίζονται τις αρχαίες ρωμαϊκές καμάρες.

Άλλοι αναφέρουν ότι το κτίριο έχει στοιχεία από μπαρόκ αρχιτεκτονική, ροκοκό αλλά και αρ νουβό.

Η τράπεζα του Χάρι Πότερ στην Αθήνα;

Ωστόσο, κάποιοι Potterheads (έτσι ονομάζονται οι φανς του Χάρι Πότερ) «είδαν» την τράπεζα Γκρίνγκοτς (Gringotts) που διευθύνουν καλικάντζαροι από τον κόσμο του γνωστού, έφηβου μάγου από την Αγγλία.

Η τράπεζα Gringotts από τον Χάρι Πότερ

Η τράπεζα των μάγων έχει παρόμοια χαρακτηριστικά, καθώς αποτελείται από ένα γωνιακό, καμπυλωτό κτίριο, του οποίου οι κολώνες είναι στραβωμένες.

Άλλοι είπαν ότι μοιάζει με το Continental, το φανταστικό ξενοδοχείο δολοφόνων από τον κόσμο του John Wick.

Το εξωτερικό του Continental / Φωτογραφία: Unsplash

Πηγή: iefimerida

Στα ραντάρ των ελεγκτών οι «influencers» σε Facebook, Instagram και TikTok

Στο στόχαστρο των ελεγκτικών μηχανισμών του υπουργείου Ανάπτυξης μπαίνουν οι «influencers» για αναρτήσεις οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές.

Οι σχετικοί έλεγχοι θα αναζητήσουν αν οι «επώνυμοι» των social media επηρεάζοmy την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών και προκαλούν οικονομική ζημία και εάν μεταξύ άλλων ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρει χαρακτηριστικά σε δελτίο τύπου:

Ελέγχους των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διενεργήσει τις επόμενες εβδομάδες το Υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συνδρομή ψηφιακών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο πανευρωπαϊκών ελέγχων που διενεργούνται στα Κράτη Μέλη της Ένωσης με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EU Sweeps), η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου πρόκειται να πραγματοποιήσει ελέγχους στις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προωθήσουν ή να διαθέσουν προς πώληση αγαθά και υπηρεσίες εταιρειών (brands) με τις οποίες συνεργάζονται.

Ο στόχος των πανευρωπαϊκών ελέγχων είναι διττός: πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία, και δεύτερον να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Υπουργείο Ανάπτυξης καλούν τους influencers, καθώς και όλους όσοι εμπλέκονται στον κλάδο του ψηφιακού marketing, να επισκεφτούν την πλατφόρμα Influencer Legal Hub, προκειμένου να ενημερωθούν επαρκώς για τις νομικές τους υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Σεμινάρια στην ανωτέρα δραματική σχολή θεάτρου «Έκτη τέχνη»

Η νεοφώτιστη Ανωτέρα Δραματική Σχολή «Έκτη Τέχνη»,  με την πολυπράγμονα διευθύντρια Βάσια Αργέντη στο τιμόνι της, όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος φιλοξενεί σεμινάρια δια ζώσης αφιερωμένα στο Θέατρο, τον Κινηματογράφο, την Τηλεόραση και σε κάθε άλλη μορφή Τέχνης που αγγίζει την Υποκριτική! Σε αυτά, καταξιωμένοι καλλιτέχνες διαφόρων κλάδων μεταλαμπαδεύουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους, εμπνέοντας με το πάθος τους για γνώση!!!

Οι θεματικές ποικίλουν όσο και τα πρόσωπα που τα φιλοξενούν. Σεμινάρια όπως “Όταν ο ρόλος συναντά τη μουσική” με την Μάρω Θεοδωράκη στις 11 και 12 Νοεμβρίου, “Κωμωδία: Θέατρο vs Κινηματογράφος” με τον Θανάση Τσαλταμπάση στις 9 και 10 Δεκεμβρίου, “Το σώμα του ηθοποιού μέσα από τις τεχνικές K-ZOO” με τον Γιώργο Καραμίχο στις 14 Ιανουαρίου, “Ορθοφωνία- Αγωγή του Λόγου” με τον Περικλή Μοσχολιδάκη στις 21 και 28 Ιανουαρίου, “Υποκριτική στην Κάμερα” με την Μαριάννα Τουμασάτου στις 9 και 10 Μαρτίου, Σωματικό Θέατρο- “Το σώμα γνωρίζει πράγματα τα οποία ο νους αγνοεί”, Ζαν Λεκοκ  με τον Αλέξανδρο Πέρρο 25 και 26 Νοεμβρίου, 10 και 11 Φεβρουαρίου, 27 και 28 Απριλίου, “Ξιφασκία & Τεχνικές σκηνικής πάλης” με την Κατερίνα Μπαλτατζή στις 17 και 18 Φεβρουαρίου, θα ξεκλειδώσουν μυστικά και μεθόδους που θα βοηθήσουν τους συμμετέχοντες να εξερευνήσουν νέα μονοπάτια στο κόσμο της Υποκριτικής! Στόχος μας, να φέρουμε όλο και περισσότερα άτομα σε επαφή με τον λαμπερό αυτό κόσμο, χωρίς περιορισμούς, με μόνη προϋπόθεση, την αγάπη σας για την Υποκριτική!!!

Για πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής για τα σεμινάριά μπαίνετε εδώ:

https://sxolitheatrou.gr/ category/seminaria/

ή στο τηλ.: 2105750819

Εμμένει ο Χάρης Δούκας για την Βασιλίσσης Όλγας: «Θα τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας»

Ο νέος δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, αναλύει σε ανακοίνωση του, τα όσα συμβαίνουν από τον Μάϊο του 2020 σχετικά με την λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, ενώ παραθέτει πέντε «παραδοξότητες.»

ΠΑΡΑΔΟΞΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΟΛΓΑΣ

Παραδοξότητα 1η:

Η λεωφόρος Β. Όλγας έκλεισε τον Μάιο του 2020 με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και στη συνέχεια με την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης, όπου υπάρχει επίκληση των μέτρων πρόληψης κατά του Covid-19.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας μετά από προσφυγή κατοίκου, ακύρωσε την ΚΥΑ (στις 9/10/2020), με το σκεπτικό ότι αυτές οι παρεμβάσεις ουδεμία σχέση έχουν με τα μέτρα κατά του κορονοϊού. Κάτι απολύτως προφανές.
Όμως η Δημοτική αρχή επέμεινε και έκλεισε πάλι τον δρόμο με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου, επικαλούμενη και πάλι τον Covid-19. Πρόκειται προφανώς για μια καθαρά προσχηματική απόφαση.

Παραδοξότητα 2η:

Μετά την προγραμματική εξαγγελία μου για το άνοιγμα της λεωφόρου Β. Όλγας εμφανίστηκε η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, η οποία ανακοίνωσε ότι στον χώρο βρέθηκαν σημαντικές αρχαιότητες και ότι δεν μπορεί να μπει ασφαλτοτάπητας.
Όμως την ίδια στιγμή τραμ, λεωφορεία κλπ συνεχίζουν να διέρχονται και η μελέτη δεν έχει αλλάξει.
Ταυτόχρονα άλλοι αρχαιολόγοι άφησαν σαφείς αιχμές για την Υπουργό Πολιτισμού, κάνοντας λόγο για εργαλειοποίηση των αρχαιοτήτων με στόχο την εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων. Οι ίδιοι αρχαιολόγοι διερωτώνται πως η Υπουργός εκφέρει άποψη για τα αρχαιολογικά ευρήματα και την ανάδειξή τους, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι ανασκαφές.

Παραδοξότητα 3η:

Τον Φεβρουάριο του 2023 —δηλαδή 2,5 χρόνια αφότου έκλεισε η Β. Όλγας— η Δημοτική Αρχή παρουσίασε την επικαιροποιημένη μελέτη για τον Μεγάλο Περίπατο, με αναφορά στην ύπαρξη αρχαιoτήτων και την πρόταση για πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας που περιλαμβάνει και λωρίδα ήπιας κυκλοφορίας.
Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη παραδέχθηκε ότι γνώριζε εδώ και αρκετό καιρό την ύπαρξη αρχαίων μνημείων στη Β. Όλγας, αφού ο αρχαιολογικός ορίζοντας είναι πάρα πολύ ψηλά. Παρόλα αυτά δεν προχώρησε καμία έρευνα όλο το διάστημα, κατά το οποίο η οδός παρέμενε κλειστή.

Παραδοξότητα 4η:

Σε πλήρη αντίθεση με τις δικές της δηλώσεις για ύπαρξη σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων, η Υπουργός Πολιτισμού κάλεσε —στην ίδια μάλιστα συνέντευξη— δημοσίως τον κ. Μπακογιάννη να συνεχίσει το έργο της πεζοδρόμησης της Β. Όλγας, ενώ αντιτάχθηκε στην πρότασή μας.
Προκύπτουν, λοιπόν, τα ερωτήματα: Πώς θα συνεχισθεί αυτό το έργο, όταν κατά την ίδια την Υπουργό, πρέπει να γίνουν ανασκαφές για σημαντικές αρχαιότητες και πώς ο διευθύνων σύμβουλος της «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.», επιμένει ότι «το έργο της ανάπλασης της Β. Όλγας θα ολοκληρωθεί έως τις αρχές του 2024»;

Παραδοξότητα 5η:

Το όραμα της Μελίνας Μερκούρη και άλλων σημαντικών προσωπικοτήτων για την ενοποίηση των αρχαιολογικών χωρών δεν έχει καμία σχέση με αυτό που επιχειρείται να υλοποιηθεί. Γιατί αυτή η οραματική πρόταση είχε ως βασικά στοιχεία την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Αμαλίας και τη διεξοδική διαβούλευση με τους κατοίκους σε κάθε βήμα για την υλοποίηση του έργου.

Θα έπρεπε, λοιπόν, η απερχόμενη δημοτική αρχή να προχωρήσει σε μελέτες «ωρίμανσης» στην κοινωνία και την κοινή γνώμη των δύσκολων πολεοδομικών παρεμβάσεων, προκειμένου να εξευρεθούν διαδρομές ενοποιημένης πορείας πεζών από το Καλλιμάρμαρο ως την ακαδημία Πλάτωνος.

Αντί αυτού προχώρησε, χωρίς τη παραμικρή διαβούλευση, σε μία εργολαβία πολλών εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία προέρχονται από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων που διαχειρίζεται το Υπουργείο Υποδομών. Πρόκειται δηλαδή για χρήματα που πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι.

Συμπέρασμα:

Όλοι αντιλαμβάνονται τις μεθοδεύσεις και τα προσκόμματα που επιχειρείται να τεθούν, καθώς και τον πραγματικό λόγο που εξυπηρετούν.
Οι Αθηναίοι και οι Αθηναίες όμως στις 15/10 αποφάσισαν διαφορετικά.
Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας.
Οι μονομερείς ενέργειες πρέπει να σταματήσουν.
Τις απέρριψαν οι πολίτες της Αθήνας.