Στα ραντάρ των ελεγκτών οι «influencers» σε Facebook, Instagram και TikTok

Στο στόχαστρο των ελεγκτικών μηχανισμών του υπουργείου Ανάπτυξης μπαίνουν οι «influencers» για αναρτήσεις οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές.

Οι σχετικοί έλεγχοι θα αναζητήσουν αν οι «επώνυμοι» των social media επηρεάζοmy την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών και προκαλούν οικονομική ζημία και εάν μεταξύ άλλων ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρει χαρακτηριστικά σε δελτίο τύπου:

Ελέγχους των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διενεργήσει τις επόμενες εβδομάδες το Υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συνδρομή ψηφιακών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο πανευρωπαϊκών ελέγχων που διενεργούνται στα Κράτη Μέλη της Ένωσης με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EU Sweeps), η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου πρόκειται να πραγματοποιήσει ελέγχους στις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προωθήσουν ή να διαθέσουν προς πώληση αγαθά και υπηρεσίες εταιρειών (brands) με τις οποίες συνεργάζονται.

Ο στόχος των πανευρωπαϊκών ελέγχων είναι διττός: πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία, και δεύτερον να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Υπουργείο Ανάπτυξης καλούν τους influencers, καθώς και όλους όσοι εμπλέκονται στον κλάδο του ψηφιακού marketing, να επισκεφτούν την πλατφόρμα Influencer Legal Hub, προκειμένου να ενημερωθούν επαρκώς για τις νομικές τους υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Share it!
spot_img
spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΔΕΔΔΗΕ: Οι περιοχές της Αττικής που θα διακοπεί σήμερα Μ.Δευτέρα το ρεύμα

Οι διακοπές ρεύματος γίνονται λόγω έργων συντήρησης ή αναβάθμισης δικτύων.

Παγκόσμια Ημέρα Χορού

Η Παγκόσμια Ημέρα Χορού καθιερώθηκε το 1982 από το Διεθνές Συμβούλιο Χορού της UNESCO.

Άσκηση κατάσβεσης και διάσωσης εγκλωβισμένων της Πυροσβεστικής (VIDEO)

Στην άσκηση συμμετείχαν, η ομάδα πυρασφάλειας της εταιρείας, το Α.Τ. Αυλώνα , ο Δήμος Ωρωπού και η Π.Ε. Αν. Αττικής.

Το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων την Μ.Εβδομάδα

Την Κυριακή του Πάσχα την Δευτέρα και την Τρίτη τα καταστήματα θα είναι κλειστά.

Παγκόσμια Ημέρα για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία

Η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (ΔΟΕ) έχει καθιερώσει την 28η Απριλίου ως «Παγκόσμια Ημέρα για...

Ο χάρτης με τις 314 βόμβες που μετέτρεψαν σε «ναρκοπέδιο» το Ελληνικό

Πρόκειται για 314 βόμβες αεροπορίας του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου που έχουν βρεθεί εντός του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ