Μια υπέροχη χρονιά για το Μουσείο της Ακρόπολης

Η χρονιά που πέρασε (Ιούνιος 2021-Ιούνιος 2022) υπήρξε εξαιρετικά σημαντική για το Μουσείο Ακρόπολης, καθώς η λειτουργία του Μουσείου προχώρησε αδιάκοπα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, λαμβανομένων, φυσικά, υπόψη των περιορισμών που δημιουργούσαν εκάστοτε τα σχετικά υγειονομικά πρωτόκολλα. Παρά τις όποιες δυσκολίες, μάλιστα για έναν οργανισμό που εξαρτάται αποκλειστικά από δικούς του πόρους, ο αριθμός των επισκεπτών του, Ελλήνων και ξένων, που έφθασε σχεδόν στο 1 εκατομμύριο, είναι ενδεικτικός της αγάπης και της προσήλωσης των ανθρώπων προς το Μουσείο.

Σχετικά με το ζήτημα της επιστροφής και επανένωσης των αρχιτεκτονικών γλυπτών του Παρθενώνα, η μεγάλη επιτυχία ήρθε στις 29 Σεπτεμβρίου 2021 κατά την 22η Σύνοδο της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO για την Επιστροφή των Πολιτιστικών Αγαθών στις Χώρες Προέλευσής τους. Για πρώτη φορά, μετά από 37 χρόνια συνεχών συστάσεων της Επιτροπής προς τη Βρετανία, ελήφθη Απόφαση που, πέραν του νομίμου, ορθού και ηθικού χαρακτήρα του ελληνικού αιτήματος, αναγνωρίζει και τον διακρατικό/διακυβερνητικό του χαρακτήρα. Η Απόφαση αυτή που συνοδεύτηκε από άμεσες ενέργειες του Έλληνα Πρωθυπουργού προς τον Βρετανό ομόλογό του και προχώρησε στα Ηνωμένα Έθνη τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, υπήρξε καθοριστική.

Τον Ιανουάριο του 2022 επιστρέφει με μορφή κατάθεσης στο Μουσείο Ακρόπολης το περίφημο «θραύσμα Fagan» από το Μουσείο A. Salinas του Παλέρμο και τοποθετείται σε ειδική προθήκη, περιμένοντας την οριστική επανατοποθέτησή του στην ανατολική ζωφόρο του Παρθενώνα. Και πράγματι, πριν συμπληρωθούν πέντε μήνες, στις 29/30 Μαΐου 2022, το θραύσμα Fagan αποδίδεται στο Μουσείο της Ακρόπολης με Διάταγμα των Σικελικών Αρχών και επικύρωση εξαγωγής του από το Υπουργείο Πολιτισμού της Ιταλίας και στις 4 Ιουνίου 2022 επανενώνεται για πάντα στη θέση όπου ανήκει. Το θραύσμα Fagan αποτελεί το πρώτο απότμημα Παρθενώνειου γλυπτού που επιστρέφει από κράτος σε κράτος στο Μουσείο Ακρόπολης και επανενώνεται, αποτελώντας έναν ακρογωνιαίο λίθο-παράδειγμα του δρόμου που μπορεί και πρέπει να ακολουθήσει και το Βρετανικό Μουσείο και το Βρετανικό Κοινοβούλιο για την οριστική επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα.

Στον επιστημονικό τομέα, το Μουσείο ανάρτησε στην ιστοσελίδα του την αναβαθμισμένη έκδοση της διαδικτυακής εφαρμογής, με φωτογραφίες και περιγραφές όλων των σωζόμενων λίθων της ζωφόρου που βρίσκονται στο Μουσείο Ακρόπολης και στο εξωτερικό. Η αναβάθμιση της εφαρμογής πραγματοποιήθηκε χάρη στην άριστη συνεργασία του Μουσείου με την Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου-ΕΚΤ.

Πέραν των συνεχιζόμενων δράσεων των περασμένων ετών, το Μουσείο έκανε ένα νέο άνοιγμα στην κοινωνία και τη νέα γενιά με μία σειρά δράσεων, όπως οι θεματικές παρουσιάσεις «Κρυφές ιστορίες διασποράς», «Σάββατο στο Μουσείο με 20+1 αριστουργήματα», «Μαραθώνας – Σαλαμίνα. Στα ίχνη του μύθου και της ιστορίας». Άνοιξε τις πύλες του σε ειδικές ομάδες κοινού, με το πρόγραμμα για δομές προσφύγων «Ένα μουσείο ανοιχτό σε όλους», ενώ δημιούργησε το φυλλάδιο εξερεύνησης για παιδιά και οικογένειες «Τα γλυπτά του Παρθενώνα. 6 μικρές ιστορίες χωρισμού». Παράλληλα, ανανέωσε τα εκπαιδευτικά του προγράμματα προσφέροντας στα σχολεία εννέα θεματικές επιλογές και μία διαδικτυακή ξενάγηση.

Προσέφερε διαφορετικές εμπειρίες στους επισκέπτες, με παραστάσεις χορού στους εκθεσιακούς του χώρους σε συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή και με τη συμμετοχή του στο 1ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού. Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, διοργάνωσε σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη στην Αίθουσα του Παρθενώνα μια αξέχαστη βραδιά με θέμα «Οι ξενιτεμένες θεές του Παρθενώνα» και παρουσίαση του έργου ποιητριών της αρχαιότητας, σε μουσική Λένας Πλάτωνος και ερμηνεία Μαρίας Φαραντούρη. Τέλος, το Μουσείο ξεκίνησε μια νέα συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων με τη συμμετοχή του στο «This is Athens City Festival», όπου διοργάνωσε δύο μοναδικές βραδιές γευσιγνωσίας και τζαζ στη βεράντα του εστιατορίου, ενώ πρόσφερε στους συμμετέχοντες μία ιδιαίτερη ξενάγηση στα εκθέματα που σχετίζονται με την αρχαία διατροφή.

Την ημέρα των γενεθλίων του, στις 20 Ιουνίου 2022, το Μουσείο Ακρόπολης εγκαινίασε τη νέα εκθεσιακή δράση «Των Αθήνηθεν άθλων. Παναθηναϊκοί αμφορείς από το Τορόντο του Καναδά στη γενέθλια γη», με δύο εξαιρετικής τέχνης αγγεία από Βασιλικό Μουσείο του Οντάριο. Πρόκειται για μία πολιτιστική συνεργασία με το εν λόγω μουσείο, στο οποίο από τον Μάρτιο του 2022 παρουσιάζεται η Κόρη της Ακρόπολης 670.

Share it!
spot_img
spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Με Νίκο Αλιάγα και Νάνα Μούσχουρη το απόγευμα η παράδοση της Ολυμπιακής Φλόγας στο Καλλιμάρμαρο

Το Ολυμπιακό Φως θα φέρει η πρωταθλήτρια του βάδην Αντιγόνη Ντρισμπιώτη, ενώ τελευταίος Λαμπαδηδρόμος στο Καλλιμάρμαρο θα είναι o αρχηγός της Εθνικής ομάδας πόλο Γιάννης Φουντούλης.

ΔΕΔΔΗΕ: Οι περιοχές της Αττικής που θα διακοπεί σήμερα Παρασκευή το ρεύμα

Οι διακοπές ρεύματος γίνονται λόγω έργων συντήρησης ή αναβάθμισης δικτύων.

Προσποιούνται υπαλλήλους της Περιφέρειας Αττικής και εξαπατούν πολίτες

Ζητούν από τους πολίτες να διαβιβάσουν προσωπικά τους δεδομένα, με απώτερο σκοπό την υφαρπαγή χρημάτων.

Κώστας Μπακογιάννης: «Επιστροφή στη βάση» | Παρέμβαση για 6 ζητήματα του Δήμου

Τι απαντά στον Δούκα για το Λόφο του Στρέφη, αλλά για τις παραβάσεις νυχτερινών μαγαζιών στο Γκάζι

Opinion Poll: Οι Αθηναίοι αξιολογούν τις 100 πρώτες ημέρες του Χάρη Δούκα

Τι απαντούν για την καθαριότητα, το κυκλοφοριακό, την εγκληματικότητα, το οδικό δίκτυο, αλλά και ποια είναι η σύγκριση με τον προκάτοχό του Κ.Μπακογιάννη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Με Νίκο Αλιάγα και Νάνα Μούσχουρη το απόγευμα η παράδοση της Ολυμπιακής Φλόγας στο Καλλιμάρμαρο

Το Ολυμπιακό Φως θα φέρει η πρωταθλήτρια του βάδην Αντιγόνη Ντρισμπιώτη, ενώ τελευταίος Λαμπαδηδρόμος στο Καλλιμάρμαρο θα είναι o αρχηγός της Εθνικής ομάδας πόλο Γιάννης Φουντούλης.

Opinion Poll: Οι Αθηναίοι αξιολογούν τις 100 πρώτες ημέρες του Χάρη Δούκα

Τι απαντούν για την καθαριότητα, το κυκλοφοριακό, την εγκληματικότητα, το οδικό δίκτυο, αλλά και ποια είναι η σύγκριση με τον προκάτοχό του Κ.Μπακογιάννη.