Αρχική Blog Σελίδα 768

Σαν σήμερα: Οδυσσέας Ελύτης

Έλληνας ποιητής και ζωγράφος. Ο Οδυσσέας Ελύτης υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ποιητές μας, που τιμήθηκε με Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1979. Αποτέλεσε ένα από τα επίλεκτα μέλη της λεγόμενης «γενιάς του τριάντα» στον χώρο της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Ο Οδυσσέας Αλεπουδέλης, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα γεννήθηκε στις 2 Νοεμβρίου 1911 στο Ηράκλειο της Κρήτης. Ήταν ο μικρότερος από τα έξι παιδιά του Λέσβιου επιχειρηματία Παναγιώτη Αλεπουδέλη και της συμπατριώτισσάς του Μαρίας Βρανά. Ο πατέρας του εγκαταστάθηκε το 1895 στο Ηράκλειο, όπου ίδρυσε εργοστάσιο σαπωνοποιίας και πυρηνελουργίας, και δύο χρόνια αργότερα παντρεύτηκε τη μητέρα του.

Με την έκρηξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου το 1914, ο Παναγιώτης Αλεπουδέλης μεταφέρει την επιχειρηματική του δραστηριότητα στην Αθήνα και εγκαθίσταται με την οικογένειά του στην οδό Σόλωνος 98α. Σε ηλικία έξι ετών ο Οδυσσέας εγγράφεται στο ιδιωτικό Λύκειο Μακρή, που βρισκόταν τότε στην οδό Ιπποκράτους. Το 1918 πεθαίνει η μεγαλύτερη αδελφή του Μυρσίνη, σε μόλις ηλικία 20 ετών. Το 1923, ένα έτος μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, η οικογένεια Αλεπουδέλη ταξιδεύει στο εξωτερικό (Ιταλία, Ελβετία, Γερμανία, Γιουγκοσλαβία). Το 1924 θα γνωρίσει στη Λωζάνη τον Ελευθέριο Βενιζέλο, που αποτελούσε το πολιτικό ίνδαλμα της οικογένειάς του.

Το φθινόπωρο του 1924 μετεγγράφεται στο Γ’ Γυμνάσιο Αρρένων Αθηνών και τον επόμενο χρόνο χάνει τον πατέρα του. Σ’ αυτή την περίοδο των μαθητικών του χρόνων εκδηλώνονται τα πρώτα πνευματικά του ενδιαφέροντα. Συνεργάζεται με το περιοδικό Διάπλασις των Παίδων, διαβάζει ελληνική και γαλλική λογοτεχνία και το 1927 έρχεται σε επαφή με την ποίηση του Καβάφη. Το 1928 παίρνει το απολυτήριο του τότε Γυμνασίου και γνωρίζει την ποίηση του Κώστα Καρυωτάκη. Όλα αυτά τα χρόνια ο Οδυσσέας επισκεπτόταν σχεδόν κάθε καλοκαίρι κάποιο από τα νησιά του Αιγαίου, γεγονός που θα επηρεάσει το λυρικό υπόστρωμα της ποίησής του.

Το 1929 αποτελεί καθοριστικό έτος για την ποιητική του διαδρομή. Ανακαλύπτει τον σουρεαλισμό και διαβάζει Λόρκα και Ελιάρ. Γράφει τα πρώτα του ποιήματα και τα στέλνει με ψευδώνυμο σε περιοδικά. Το 1930 εγγράφεται στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και η οικογένειά του μετακομίζει στην οδό Μοσχονησίων 146 (Πλατεία Αμερικής). Το 1933 γίνεται μέλος της Ιδεοκρατικής Φιλοσοφικής Ομάδας του Πανεπιστημίου και συμμετέχει σε εκδηλώσεις και συζητήσεις με τους Ιωάννη Συκουτρή, Ιωάννη Θεοδωρακόπουλο, Παναγιώτη Κανελλόπουλο και Κωνσταντίνο Τσάτσο.

Το 1935 θα γνωρίσει τον ποιητή και ψυχαναλυτή Ανδρέα Εμπειρίκο, που θα επηρεάσει καθοριστικά την ποίησή του, όπως και τη λαϊκή ζωγραφική του Θεόφιλου, η οποία θα ασκήσει σημαντική επίδραση στον εικονιστικό προσανατολισμό της ποίησής του. Τον ίδιο χρόνο, ο φίλος και ομότεχνός του Γιώργος Σαραντάρης τον φέρνει σε επαφή με τη λογοτεχνική συντροφιά, που εξέδιδε το πρωτοποριακό περιοδικό Νέα Γράμματα. Την αποτελούσαν, μεταξύ άλλων, οι Γιώργος Σεφέρης, Γιώργος Θεοτοκάς, Γιώργος Κατσίμπαλης και Ανδρέας Καραντώνης. Στα Νέα Γράμματα θα δημοσιευτεί το πρώτο του δόκιμο ποίημα με τίτλο Του Αγαίου, με την υπογραφή: Ελύτης.

Το 1936 γνωρίζεται με τον ποιητή Νίκο Γκάτσο και από τότε θα τους συνδέσει μια μακρόχρονη και στενή φιλία. Στην παρέα τους εντάσσονται οι ζωγράφοι Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας και Γιάννης Μόραλης, καθώς και ο ποιητής Νίκος Καρύδης, δημιουργός του εκδοτικού οίκου Ίκαρος, ο οποίος θα εκδώσει τα περισσότερα από τα βιβλία του Ελύτη. Τον ίδιο χρόνο θα διακόψει τις σπουδές του στη Νομική και θα στρατευθεί. Θα απολυθεί ως έφεδρος αξιωματικός το 1938.

Ο Οδ. Ελύτης παραλαμβάνει το ΝόμπελΤον Δεκέμβριο του 1939, όταν ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος έχει ξεσπάσει, θα εκδώσει σε 300 αντίτυπα την πρώτη ποιητική συλλογή του με τίτλο Προσανατολισμοί, μια φωτεινή αχτίδα μέσα «στη συννεφιά του κόσμου». Το 1940 η οικογένεια Αλεπουδέλη μετακομίζει στην οδό Ιθάκης 31 και την ίδια χρονιά ο Σάμουελ Μπο-Μποβί μεταφράζει τα πρώτα ποιήματα του Ελύτη στα γαλλικά.

Ο Ελύτης παραλαμβάνει το Νόμπελ
Ο Ελύτης παραλαμβάνει το Νόμπελ

Με την έκρηξη του ελληνοϊταλικού πολέμου (28 Οκτωβρίου 1940) επιστρατεύεται ως ανθυπολοχαγός και ο παγωμένος χειμώνας του ’40, τον βρίσκει στην πρώτη γραμμή του πυρός. Στις 13 Δεκεμβρίου 1940 προωθείται με το λόχο του εντός του αλβανικού εδάφους. Στις αρχές του 1941 παθαίνει κοιλιακό τύφο και μεταφέρεται ετοιμοθάνατος στο νοσοκομείο των Ιωαννίνων. Γλυτώνει τον θάνατο ως εκ θαύματος και μεταφέρεται στην Αθήνα. Η μακριά του ανάρρωση συμπίπτει με την εισβολή των Γερμανών στην Ελλάδα και την επακολουθήσασα Κατοχή.

Το 1943 κυκλοφορεί τη δεύτερη ποιητική του συλλογή Ήλιος ο Πρώτος μαζί με τις παραλλαγές πάνω σε μιαν αχτίδα, μια αλληγορική αντίσταση μέσα στην Κατοχή, καμουφλαρισμένη σε μια υπερρεαλιστική φόρμα, όπως η Αμοργός του Γκάτσου και ο Μπολιβάρ του Εγγονόπουλου, που κυκλοφορούν την ίδια χρονιά.

Το 1945 συνεργάζεται με το υπερρεαλιστικό περιοδικό Τετράδιο. Δημοσιεύει μεταφράσεις ποιημάτων του Λόρκα κι ένα δικό του έργο, την ελεγεία Άσμα ηρωικό και πένθιμο για τον χαμένο ανθυπολοχαγό της Αλβανίας. Την ίδια χρονιά, με εισήγηση του Γιώργου Σεφέρη, τοποθετείται διευθυντής προγράμματος του Εθνικού Ιδρύματος Ραδιοφωνίας (ΕΙΡ), θέση από την οποία παραιτείται μετά από λίγο. Την περίοδο αυτή ασχολείται με τη ζωγραφική, που ήταν μια παλιά του απασχόληση, συμπληρωματική της ποίησης του.

Το 1948 φεύγει από την Ελλάδα, που δοκιμάζεται από τον Εμφύλιο Πόλεμο, για την Ελβετία και από εκεί στο Παρίσι, όπου εγκαθίσταται. Εκεί γνωρίζεται με την πρωτοπορία της γαλλικής διανόησης (Μπρετόν, Ελιάρ, Τζαρά, Καμί) και έρχεται σε επαφή με εικαστικούς καλλιτέχνες, όπως οι Πικάσο, Ματίς, Σαγκάλ και Τζιακομέτι. Το 1950 επισκέπτεται την Ισπανία και στο τέλος του ίδιου χρόνου εγκαθίσταται στο Λονδίνο, όπου συνεργάζεται με το BBC.

Το 1952 επιστρέφει στην Ελλάδα και τον επόμενο χρόνο επανακάμπτει στο ΕΙΡ ως διευθυντής προγράμματος, θέση που θα κρατήσει για ένα μονάχα χρόνο. Το 1959 κυκλοφορεί το Άξιον Εστί, μια κορυφαία στιγμή της ελληνικής λογοτεχνίας. Ο ποιητής καταδύεται στις ρίζες του ελληνικού μύθου και αντλεί υλικό και μορφές, εικόνες και ήχους, επιτυγχάνοντας μια δραματική σύνθεση, στην οποία το λυρικό «εγώ» ταυτίζεται με το επικό «εμείς» και η σύγχρονη γραφή συνδυάζεται με μια περιουσία, αρχαία βυζαντινή και νεώτερη. Το έργο αυτό του Ελύτη θα γνωρίσει πλατιά αναγνώριση και θα γίνει «κτήμα του Λαού», όταν θα μελοποιηθεί από τον Μίκη Θεοδωράκη το 1964.

Το 1967 το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου τον βρίσκει να μεταφράζει αποσπάσματα της Σαπφούς, στη νέα του κατοικία επί της οδού Σκουφά 23. Το 1969 φεύγει για δεύτερη φορά από την Ελλάδα και εγκαθίσταται στο Παρίσι, όπου θα παραμείνει έως το 1971, οπότε επιστρέφει οριστικά στην Ελλάδα. Μετά την πτώση της δικτατορίας, διορίζεται πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ι.Ρ.Τ. και μέλος για δεύτερη φορά του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Θεάτρου (1974 – 1977). Παρά την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας να συμπεριληφθεί στο ψηφοδέλτιο των βουλευτών Επικρατείας, ο Ελύτης αρνείται, παραμένοντας πιστός στην αρχή του να μην αναμιγνύεται ενεργά στην πολιτική πρακτική. Το 1977 αρνείται, επίσης, την αναγόρευσή του ως Ακαδημαϊκού.

Το 1979 έρχεται η μεγάλη στιγμή για τον ποιητή. Στις 18 Οκτωβρίου η Σουηδική Ακαδημία ανακοινώνει ότι θα του απονεμηθεί το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας «για την ποίησή του, που με βάθρο την ελληνική παράδοση περιγράφει με αισθητική δύναμη και υψηλή πνευματική διακριτικότητα, τον αγώνα του σύγχρονου ανθρώπου για την ελευθερία και τη δημιουργία». Στην ανακοίνωση της Σουηδικής Ακαδημίας επισημαίνεται ότι το Άξιον Εστί αποτελεί ένα από τα αριστουργήματα της ποίησης του 20ου αιώνα. Ο Ελύτης παρέστη στην καθιερωμένη τελετή απονομής στις 10 Δεκεμβρίου 1979 στη Στοκχόλμη, παραλαμβάνοντας το βραβείο από τον βασιλιά της Σουηδίας Κάρολο Γουσταύο και γνωρίζοντας παγκόσμια δημοσιότητα.

Τα επόμενα χρόνια θα είναι αρκούντως δημιουργικά για τον Ελύτη, με σημαντικές εκδόσεις έργων του στην ποίηση, το δοκίμιο και τη μετάφραση. Οι διακρίσεις και οι τιμές για το έργο του, εντός και εκτός της Ελλάδας, θα συνεχιστούν και θα ενταθούν. Ο Οδυσσέας Αλεπουδέλης θα φύγει από τη ζωή στις 18 Μαρτίου 1996, σε ηλικία 85 ετών.

Ο Οδυσσέας Ελύτης αποτέλεσε έναν από τους τελευταίους εκπροσώπους της λογοτεχνικής γενιάς του τριάντα, ένα από τα χαρακτηριστικά της οποίας υπήρξε το ιδεολογικό δίλημμα ανάμεσα στην ελληνική παράδοση και τον ευρωπαϊκό μοντερνισμό. Ο ίδιος ο Ελύτης χαρακτήριζε τη δική του θέση στη γενιά αυτή ως παράξενη, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «από το ένα μέρος ήμουνα ο στερνός μιας γενιάς, που έσκυβε στις πηγές μιας ελληνικότητας, κι απ’ την άλλη ήμουν ο πρώτος μιας άλλης που δέχονταν τις επαναστατικές θεωρίες ενός μοντέρνου κινήματος».

ΠΗΓΗ: www.sansimera.gr

Απίστευτο: Αρχαιοελληνικά All Star!

Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει τεράστια γκάμα σχεδίων στα κλασικά σταράκια της Converse. Είδαμε μπάντες, στρατιωτικά, φανταχτερά χρώματα κτλ. Αυτό όμως δεν το έχετε ξαναδεί. All star Ελληνικά, αρχαιοελληνικά μάλιστα.

Δείτε τα:

Άντε και καλοφόρετα…

arxai

Ποδοσφαιριστής τιμωρήθηκε σε 50 χρόνια αποκλεισμό από τα γήπεδα!

Μια πρωτοφανή ποινή επιβλήθηκε σε ερασιτέχνη ποδοσφαιριστή στην Ελβετία! Τιμωρήθηκε με αποκλεισμό από το ποδόσφαιρο για 50 χρόνια!

Πρόκειται για τον πορτογαλικής καταγωγής, Ρικάρντο Φρέιτα, ποδοσφαιριστή της Πόρτουγκαλ Φουτμπόλ Κλούμπε, η οποία παίζει στην Δ΄Εθνική της Ελβετίας και είναι προφανέστατα ομάδα, που έφτιαξαν μετανάστες από την Πορτογαλία. Ο 28χρονος Φρέιτα μπήκε ως αλλαγή στο παιχνίδι της ομάδας του με την Βορμπ, και με τη λήξη του αγώνα, άρχισαν τα… ωραία.

Ο Φρέιτα κλότσησε με δύναμη και πρόθεση την μπάλα στο πρόσωπο του διαιτητή, ο οποίος του έβγαλε την κόκκινη κάρτα, αλλά ο Πορτογάλος δεν σταμάτησε εκεί. Πήρε ένα μπουκάλι νερό και άρχισε να βρέχει τον διαιτητή στο πρόσωπο και παράλληλα, να τον βρίζει. “Για την κλοτσιά με την μπάλα, δεν είχα πρόθεση.

Για το νερό και τις ύβρεις, λυπάμαι” δήλωσε ο Φερέιρα, τον οποίο συγκράτησαν οι συμπαίκτες του για να… γλιτώσει ο διαιτητής. Η πειθαρχική επιτροπή της Ομοσπονδίας ασχολήθηκε με την υπόθεσή του και του επέβαλε ποινή αποκλεισμού από τα γήπεδα για 50 χρόνια! Η ποινή του λήγει στις 5 Ιουνίου 2064, όταν ο Φρέιτα θα είναι 78 ετών. Ουσιαστικά, πρόκεται για ισόβιο αποκλεισμό, που στο μηχανογραφικό σύστημα της Ελβετικής Ομοσπονδίας δεν μπορεί να περάσει, γι΄ αυτό και δόθηκε για τυπικούς λόγους μια ημερομηνία μετά από 50 χρόνια…

Ο λόγος που στον 28χρονο ποδοσφαιριστή επιβλήθηκε μια τόσο αυστηρή ποινή, είναι το ότι είναι πολλάκις υπότροπος. Το 2009 πήρε από το στόμα ενός διαιτητή τη σφυρίχτρα του και τιμωρήθηκε με ετήσιο αποκλεισμό. Συνολικά, για διάφορα παραπτώματα στην καριέρα του, συνήθως σκληρά φάουλ και υβριστικές συμπεριφορές απέναντι σε διαιτητές, έχει τιμωρηθεί με 45 αγωνιστικές.

“Έναν τέτοιο ποδοσφαιριστή, δεν τον θέλουμε στα γήπεδα” σχολίασε μέλος της πειθαρχικής επιτροπής της Ελβετικής Ομοσπονδίας. “Περίμενα έναν αποκλεισμό για ένα ή δύο χρόνια, αλλά όχι και πενήντα! Απλά, για την ομοσπονδία και τους διαιτητές, είμαι ένας παλιός γνωστός” σχολίασε ο Φρέιτα, που μετά από τρία χρόνια, όταν θα είναι 31, θα έχει το δικαίωμα να ζητήσει χάρη από την Ομοσπονδία…

Ένα θεραπευτικό, τούρκικο μανιτάρι

Τούρκικα μανιτάρια ουρά , ένα είδος βραχίονα μύκητα. Γνωστός κυρίως στην κινεζική ιατρική για τις θεραπευτικές του ιδιότητες , το μανιτάρι πιστεύεται ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα ενάντια στις ασθένειες και τη μόλυνση .

Εικόνα Λανς Isackson

Η φάρμα του Διαδικτύου στο Δημοτικό Θέατρο Πεύκης

Το ΠΕ.Α.Π Πεύκης, με τη στήριξη της Google και του Saferinternet.gr, φιλοξενεί την παιδική θεατρική παράσταση «Η φάρμα του Διαδικτύου», το Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014 στις 18.30, στο Δημοτικό Θέατρο Πεύκης, με στόχο την ενημέρωση παιδιών και γονέων σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο.

p5

Το κείμενο της παράστασης βασίζεται στη διδακτική ανθολογία της Βερόνικας Σαμαρά και του Γεωργίου Κορμά, ενώ τη σκηνοθετική επιμέλεια έχει η Σοφία Τσινάρη. Στην ξεχωριστή αυτή παράσταση γεμάτη από υπέροχες φιγούρες, χρώματα, μουσική και πρωταγωνιστή το Διαδίκτυο, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τον υπέροχο κόσμο του και εξοικειώνονται με τις θεμελιώδεις αρχές ασφαλούς χρήσης του.

Θα υπάρχει επίσης για όσους ενδιαφέρονται και το ομώνυμο βιβλίο που, μαζί με τις εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές δραστηριότητες που υλοποιούνται από το Saferinternet.gr  έχοντας ως βάση τις ιστορίες του, έλαβε την Ευρωπαϊκή διάκριση “Evens Foundation grant for EU media literacy programs 2014”.

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη.

To τρέιλερ του Furius 7 με τον Πολ Γουόλκερ!

0

Μετά από τις πρώτες σκηνές, η Universal Studios έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το επίσημο trailer για το Fast and Furious 7, διάρκειας 2.5 λεπτών, όπως ήταν προγραμματισμένο. Σ’ αυτό βλέπουμε αρκετές σκηνές δράσης και φυσικά τον Paul Walker, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί με τεχνική CGI στην ταινία.

Η επίσημη πρεμιέρα τής ταινίας είναι προγραμματισμένη για τις 3 Απριλίου 2015 και αναμένεται να “σπάσει ταμεία”, όπως συμβαίνει με κάθε Fast and Furious. Για να δούμε, όμως, το πρώτο επίσημο trailer τής πολυαναμενόμενης ταινίας:

Street style: Russia Fashion Week S/S 2015

0

Ένα από τα τελευταία fashion week της Mercedes-Benz διεξάχθηκε στην όμορφη και παγωμένη Μόσχα με μεγάλη επιτυχία!

Η μόδα στη Ρωσία έχει αναπτυχθεί και οι σχεδιαστές στην εβδομάδα μόδας παρουσίασαν εντυπωσιακές και πρωτότυπες ιδέες. Το ίδιο εντυπωσιακές ήταν και οι street style εμφανίσεις όσων παρευρέθηκαν εκεί, οι οποίες ήταν γεμάτες έμπνευση, κομψότητα και στυλ!

Απολαύστε τες και δημιουργήστε κι εσείς υπέροχες χειμερινές εμφανίσεις!

Mercedes-Benz-Fashion-Week-Russia-street-style-le21eme-1 (1)04-moscow-fashion-week-street-style_0081 04-moscow-fashion-week-street-style_003Mercedes-Benz-Fashion-Week-Russia-street-style-le21eme-18 02-moscow-fashion-week-street-style_003-1024x68305-moscow-fashion-week-street-style_004F-04-moscow-fashion-week-street-style01-moscow-fashion-week-street-style_00505-moscow-fashion-week-street-style_01003-moscow-fashion-week-street-style_005

05-moscow-fashion-week-street-style_006

Ο Σπάθας έκλεψε την “παράσταση” στην Τρίπολη

Σε ένα ποδοσφαιρικό παιχνίδι , που είχε πρωταγωνιστές τον Σπάθα και τους βοηθούς του, ο Αστέρας Τρίπολης αναδείχθηκε ισόπαλος χωρίς τέρματα (0-0) με τον Ολυμπιακό, στο πλαίσιο της 8ης αγωνιστικής κι ενόψει των ευρωπαϊκών αναμετρήσεων των δυο ομάδων σε Europa και Champions League, αντίστοιχα.

osfptripoli
Πολλές χαμένες ευκαιρίες απο τον Μήτρογλου στο σημερινό παιχνίδι

Ο Πειραιώτης ρέφερι έκλεψε την παράσταση και ήταν ο αρνητικός πρωταγωνιστής του αγώνα, καθώς έκανε πολλά λάθη, άφησε με 10 παίκτες τον Αστέρα στο 42′, καθώς θεώρησε ότι ο Μάσα έκανε «θέατρο» και τον έστειλε στα αποδυτήρια με 2η κίτρινη κάρτα, ενώ οι βοηθοί του, Σωτηρόπουλος και Κοντιζάς δεν… πέτυχαν ούτε φάση, κόβοντας με λανθασμένα οφσάιντ τους γηπεδούχους.

Τρελαμένος ο Μίτσελ

«Έτσι δεν μπορείς να παίξεις ποδόσφαιρο. Μέσα στο περιθώριο να δημιουργήσεις και να σχεδιάσεις την τακτική χρειάζεται και κάτι επιπλέον. Είμαστε παίκτες του Ολυμπιακού» είπε μιλώντας στη Nova ο Ισπανός προπονητής.

 

 

ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ: Σπάθας (Πειραιάς)

ΚΙΤΡΙΝΕΣ: 15′ Μάσα, 33′ Παντελιάδης, 38′ Σανκαρέ, 68′ Ρόλε, 90+1′ Μπαράλες

ΚΟΚΚΙΝΕΣ: 42′ Μάσα (2η κίτρινη)

Αστέρας Τρίπολης – Ολυμπιακός 0-0
Στο πέταλο με τους οπαδούς ο Μαρινάκης
SUPERLEAGUE: ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ 2014-2015
ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ: Κοσίτσκι, Λούι, Παντελιάδης, Ζησόπουλος, Σανκαρέ, Ουσέρο, Μουνάφο, Γιαννιώτας (46′ Τσοκάνης), Πάρα (81′ Μπαράλες), Ρόλε (74′ Μπαντιμπανγκά), Μάσα

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ: Ρομπέρτο, Μαζουάκου, Ελαμπντελαουί, Αυλωνίτης, Αμπιντάλ, Μιλιβόγεβιτς, Μανιάτης (58′ Ντουρμάζ), Φορτούνης (67′ Φουστέρ), Κασάμι (74′ Διαμαντάκος), Ντοσεβί, Μήτρογλου

Ισόπαλο το Βέροια Πανιώνιος

Μετά από δυνατό ματς με πολλές φάσεις μπροστά στις δύο εστίες Βέροια και Πανιώνιος αναδείχθηκαν ισόπαλοι 2-2, στο πλαίσιο της 9ης αγωνιστικής της Σούπερ Λίγκας. Η ομάδα της Νέας Σμύρνης προηγήθηκε στο 20΄ με τον Γιάννου, ενώ η γηπεδούχος πήρε στη συνέχεια τον έλεγχο του ματς και κατάφερε ν’ ανατρέψει το σκορ με τα τέρματα των Κάμπορα (38΄) και Ραούλ Μπράβο (45΄). Ο Πανιώνιος κατάφερε να πάρει το βαθμό της ισοπαλίας στο 53΄ με το δεύτερο γκολ του Απόστολου Γιάννου.

Έτσι ντύθηκαν οι celebrities για το Halloween

0

Δείτε τις ενδυμασίες των σταρ του Χόλιγουντ με αφορμή το Halloween… 

 

80208-179479

Taylor Swift

80208-179477

Kate Hudson

80208-179476

Kelly Osbourne

80208-179475

Jessica Alba

80208-179474

Justin Bieber

80208-179473

Beyonce & Blue Ivy

80208-179472

Maria Menounos

80208-179471

Paris Hilton

80208-179470

Kim Kardashian

 

Εγγυημένο μουσικό χαμόγελο

Μουσικοί χαλαρώνουν μετά από ένα σουτ ολοήμερης φωτογραφίας κοντά στην πόλη της Renazzo  Ιταλία . Εικόνα Balboni εμφανίστηκε πρόσφατα στην Shot σας Daily Dozen .

Αμφίπολη: Στο φως τεχνητό όρυγμα και μαρμάρινη πόρτα

Η ύπαρξη τεχνητού ορύγματος επί φυσικού σχιστολιθικού εδάφους, επιφάνειας 4Χ2,10μ.  διαπιστώθηκε κατά την αποχωμάτωση του τέταρτου χώρου, όπου επικεντρώνεται τα τελευταία 24ωρα το ανασκαφικό έργο στον Τύμβο Καστά της Αμφίπολης.

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, κατά την απομάκρυνση της αμμώδους επίχωσης εντοπίστηκε μαρμάρινο θυρόφυλλο, 2Χ0,90Χ0,15μ. και βάρους περίπου έναμιση τόνου, σε καλή κατάσταση διατήρησης, πεσμένο μέσα στο όρυγμα. Η απομάκρυνση του θυρόφυλλου από το σημείο, όπου βρέθηκε, επιχειρείται σήμερα. Η ανασκαφή έχει προχωρήσει σε βάθος περίπου 1,40 μ. από την επιφάνεια του κατωφλίου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, «οι προγραμματισμένες ανασκαφικές και στερεωτικές εργασίες από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Σερρών στον λόφο Καστά Αμφίπολης συνεχίζονται ως εξής:

1. Προχωρεί η απομάκρυνση χωμάτων από τον τέταρτο χώρο και αποκαλύφθηκε η θεμελίωση των πλαϊνών τοίχων. Η έδραση των τοίχων γίνεται επί τεχνητής επίχωσης, από καλά συμπυκνωμένο αμμοχάλικο με άργιλο, πάχους περίπου 0, 40μ. Η επίχωση αυτή πατά πάνω στο φυσικό έδαφος του λόφου Καστά, το οποίο εμφανίζεται επιφανειακά ως εδαφοποιημένος- κερματισμένος σχιστόλιθος.

2. Κατά την ανασκαφή, όπως ήδη έχουμε αναφέρει, διαπιστώθηκε η ύπαρξη δαπέδου σφράγισης από πώρινους λίθους. Σώζονται τα τμήματα του δαπέδου τα οποία βρίσκονται σε επαφή με τους πλαϊνούς τοίχους. Στο δυτικό τμήμα του δαπέδου οι λίθοι παρουσιάζουν υποχώρηση και σημαντική στροφή προς το εσωτερικό του χώρου, ως αποτέλεσμα καθίζησης- ολίσθησης της υποκείμενης επίχωσης. Στο ανατολικό τμήμα οι λίθοι του δαπέδου βρίσκονται στην αρχική τους θέση. Πραγματοποιείται η απομάκρυνση των δυτικών λίθων, ώστε να αποκαλυφθεί η κατάσταση θεμελίωσης του δυτικού πλαϊνού τοίχου και να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες αντιστήριξης και στερέωσης της θεμελίωσης.

3. Κατά την αποχωμάτωση του τέταρτου χώρου διαπιστώθηκε η ύπαρξη τεχνητού ορύγματος επί του φυσικού σχιστολιθικού εδάφους, επιφάνειας, 4Χ2,10μ., το οποίο είναι επιχωμένο με ιλυώδη άμμο (όπως άλλωστε και η υπόλοιπη επίχωση του μνημείου). Ήδη έχει προχωρήσει η ανασκαφή, σε βάθος περίπου 1,40μ. από την επιφάνεια του κατωφλίου και η επίχωση συνεχίζεται. Κατά την απομάκρυνση της αμμώδους επίχωσης εντοπίστηκε το δεύτερο μαρμάρινο θυρόφυλλο σε καλή κατάσταση διατήρησης, πεσμένο μέσα στο όρυγμα, διαστάσεων, 2Χ0,90Χ0,15μ. και βάρους περίπου έναμισυ τόνου. Σήμερα επιχειρείται η απομάκρυνσή του από το σημείο εύρεσης.

4. Πριν από τη συνέχιση της απομάκρυνσης των χωμάτων του ορύγματος, θα γίνουν εργασίες εγκιβωτισμού και αντιστήριξης των κατακόρυφων παρειών του (αλλά και της επίχωσης κάτω από το θεμέλιο των πλαϊνών τοίχων), ώστε να διασφαλισθεί η ευστάθεια της θεμελίωσης των πλαϊνών τοίχων.

5. Την Τετάρτη 29/10/2014 έγινε τοποθέτηση έξι αισθητήρων μέτρησης της παραμόρφωσης επί αντίστοιχων αντηρίδων του τέταρτου χώρου για να διαπιστώνεται στο εξής η ένταση των μεταλλικών στοιχείων αντιστήριξης, κατά την πρόοδο των ανασκαφικών εργασιών. Επιπλέον για σήμερα έχει προγραμματιστεί η εγκατάσταση επιπλέον 10 αισθητήρων, αλλά και ρωγμομέτρων για την παρακολούθηση τυχόν εξέλιξης υφιστάμενων ρωγμών μεγάλου εύρους σε δομικά στοιχεία των εγκάρσιων διαφραγμάτων.

6. Συμπληρώθηκαν στοιχεία υποστύλωσης της θόλου στο δεύτερο και τον τρίτο χώρο.

7. Συνεχίζεται η αφαίρεση των χωμάτων από τα πρανή και πάνω, ανατολικά και ανάντη του μνημείου».