Αρχική Blog Σελίδα 739

Υδατοδρομίο στη Θεσσαλονίκη;

Η εταιρεία Hellenic Seaplanes φιλοδοξεί να έχει κατασκευάσει υδατοδρόμιο στη Θεσσαλονίκη ήδη από το 2015.

Ειδικότερα, ορίστηκε ως προσωρινός ανάδοχος της διαδικασίας αδειοδότησης του υδατοδρομίου Θεσσαλονίκης, μετά την υποβολή της χαμηλότερης προσφοράς και τη θετική αξιολόγηση της από την επιτροπή του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

«Με την οριστικοποίηση του αναδόχου, η Hellenic Seaplanes θα προχωρήσει με γρήγορα βήματα να καταθέσει τον φάκελο αδειοδότησης του υδατοδρομίου Θεσσαλονίκης ώστε να προλάβει να ενταχθεί ως προορισμός στην επόμενη τουριστική περίοδο του 2015» επισημαίνεται στην ανακοίνωση της εταιρείας.

«Η Θεσσαλονίκη, όπως όλα δείχνουν, θα αποκτήσει υδατοδρόμιο πολύ πιο γρήγορα από την Αθήνα, δημιουργώντας την κεντρική βάση του δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα, από όπου θα ξεκινάνε δεκάδες προορισμοί» συμπληρώνεται.

«Έχουμε συνάψει δεκάδες στρατηγικές συμφωνίες συνεργασίας με Tour Operators, τουριστικούς πράκτορες, μεγάλα ξενοδοχεία, τουριστικές επιχειρήσεις αλλά και ομίλους εταιρειών από όλους τους κλάδους» σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νικόλας Χαραλάμπους.

Μένει να δούμε αν ο κόσμος θα μπορεί να πηγαινοέρχεται στη Θεσσαλονίκη με υδροπλάνα πλέον!

Διάρρηξη ή σκόπιμη επίθεση το χτύπημα στα γραφεία του Ηλία Σπάθα

Συνεχίζεται το τεταμένο κλίμα στον χώρο του αθλητισμού. Τα ξημερώματα της Δευτέρας έγινε επίθεση στα γραφεία του διαιτητή Ηλία Σπάθα.

Ακόμα ένα κρούσμα βίας στον χώρο του ποδοσφαίρου, αφού τα ξημερώματα της Δευτέρας άγνωστοι πραγματοποίησαν επίθεση στα γραφεία που διατηρεί η οικογένεια Σπάθα στην Αμφιάλη. Οι εισβολείς, αφού κατέστρεψαν τις κάμερες που κατέγραφαν, παραβίασαν την θωρακισμένη πόρτα και κατέστρεψαν το σύστημα ασφαλείας.

Ακολούθως, προκάλεσαν σοβαρές υλικές ζημιές στον χώρο, ενώ πριν τραπούν σε φυγή, απέσπασαν ένα μικρό χρηματικό ποσό και αντικείμενα αξίας, όπως λαπτοπ. Όταν έφτασε στον χώρο ο Ηλίας Σπάθας, μαζί με συνοδεία αστυνομικών, οι δράστες είχαν προλάβει να αποχωρήσουν.

Πάντως η αστυνομία ερευνά και το ενδεχόμενο να πρόκειται για διάρρηξη.

Κίνδυνος εξαφάνισης για τις πολικές αρκούδες;

0

Θα εξαφανιστεί το χαριτωμένο λευκό θηλαστικό; Ο πληθυσμός του έχει μειωθεί πάνω από 40% σε συγκεκριμένες περιοχές κάτι που ανησυχεί τους επιστήμονες.

Ο πληθυσμός των πολικών αρκούδων στην Αλάσκα και το βόρειο Καναδά μειώθηκε κατά περίπου 40 τοις εκατό από το 2001 έως το 2010 σύμφωνα με νέα έρευνα της Γεωλογικής Υπηρεσίας των ΗΠΑ. Η τάση αυτή συμπίπτει με το λιώσιμο των πάγων στις ακτές αυτών των περιοχών κατά τους θερινούς μήνες της ίδιας περιόδου.polar-bear_1895345i

«Υποψιαζόμαστε πως ο κύριος λόγος της πληθυσμιακής πτώσης είναι η απουσία διαθέσιμης τροφής, λόγω του λιωσίματος των πάγων που προκαλεί η κλιματική αλλαγή, μειώνοντας κατά αυτόν τον τρόπο την πρόσβαση των αρκούδων σε φώκιες, την κύρια πηγή τροφής τους», δήλωσε ο Τζέφρι Μπρόμαγκιν, επικεφαλής της έρευνας.

Η μείωση του πληθυσμού των αρκούδων δεν ήταν σταθερή κατά τη διάρκεια της δεκαετίας. Η επιβίωση των αρκούδων και ιδίως των νεότερων ηλικιακά ζώων ήταν ιδιαίτερα δύσκολη κυρίως στο μέσο αυτής της περιόδου. Ενδεικτικά από το 2004 ως το 2007 επιβίωσαν μόλις δύο από τις 80 μικρές αρκούδες που παρατηρούσαν οι ερευνητές.polar-bear-face_1811615i

Αργότερα την ίδια δεκαετία ο ρυθμός επιβίωσης βελτιώθηκε και ο πληθυσμός αυξήθηκε, καθώς παρά τη μείωση της παρουσίας των πάγων, λαμβάνουν χώρα φυσικές παρεκκλίσεις οι οποίες αυξάνουν τη διαθέσιμη τροφή. Ωστόσο αν συνεχιστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη στο τέλος η κατάσταση θα είναι μη αναστρέψιμη.

«Γνωρίζουμε πως οι πολικές αρκούδες εξαρτώνται από τους πάγους της θάλασσας, όπως άλλα είδη εξαρτώνται από δασικές εκτάσεις ή ορεινές περιοχές. Η διάσωση του είδους μπορεί να επιτευχθεί αν μειώσουμε άμεσα τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου», δήλωσε ο Στίβεν Άμστραπ, μέλος της ερευνητικής ομάδας.

Regin, ο πιο εξελιγμένος ηλεκτρονικός ιός στον κόσμο

0

Σύμφωνα με το BBC βρέθηκε ο πιο εξελιγμένος ιός που απειλεί τον κυβερνοχώρο,ο Regin. Η εταιρία κυβερνοασφαλείας Symantec ανακοίνωσε ότι ανακάλυψε έναν από τους πλέον εξελιγμένους ιούς που έχουν βρεθεί ποτέ.

Ο πανίσχυρος ιός ονομάστηκε Regin, ενώ γίνεται γνωστό πως υπάρχει πιθανότητα ο ιός να δημιουργήθηκε από κάποια κυβέρνηση και εκτιμάται ότι έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και έξι χρόνια εναντίον διαφόρων στόχων ανά τον κόσμο.

Το δημοσίευμα αναφέρει πως υπολογιστές κυρίως στη Ρωσία τη Σαουδική Αραβία και την Ιρλανδία έχουν πληγεί περισσότερο από τον νέο ιό. Οι ειδικοί αναφέρουν πως μόλις ο ιός εγκατασταθεί σε ένα μηχάνημα, μπορεί να κάνει διάφορα πράγματα, χωρίς να γίνεται αντιληπτός, όπως να “κλέβει” τα περιεχόμενα της οθόνης του υπολογιστή και κωδικούς ασφαλείας ή να διαβάζει διαγραμμένα αρχεία.

Την ίδια στιγμή εκτιμούν, πως λόγω της πολυπλοκότητας του λογισμικού του ιού, φαίνεται να δημιουργήθηκε από κάποια κυβέρνηση για λόγους κατασκοπείας εναντίον άλλων κυβερνήσεων, επιχειρήσεων και ατόμων. Εκτιμάται ότι χρειάστηκαν μήνες ή και χρόνια, έως ότου αναπτυχθεί ο ιός και οι δημιουργοί του έκαναν ότι μπορούσαν για να κρύψουν τα ίχνη του.

Ειδικός της εταιρείας Symantec δήλωσε ότι “μοιάζει να προέρχεται από κάποιον Δυτικό οργανισμό, λόγω του επιπέδου της επιδεξιότητας και της τεχνογνωσίας που ενσωματώνει, καθώς και του χρόνου που χρειάστηκε για να αναπτυχθεί“.

Η εταιρία ανέφερε ότι ο Regin θυμίζει έναν άλλο διάσημο και άκρως εξελιγμένο κατασκοπευτικό ιό, τον Stuxnet, που είχε αναπτυχθεί από αμερικανικές και ισραηλινές υπηρεσίες κατά των πυρηνικών εγκαταστάσεων του Ιράν. Ωστόσο, η διαφορά είναι πως ο Stuxnet είχε προγραμματιστεί να προκαλεί και υλικές ζημιές, ο Regin φαίνεται να περιορίζεται στη συλλογή πληροφοριών.

 

Η “Πεσκανδρίτσα του Διαβόλου” για πρώτη φορά σε βίντεο

0

Πρόκειται για ένα σπάνιο είδος πεσκανδρίτσας, που ονομάζεται «Black Seadevil» και ζει σε μεγάλο βάθος στους ωκεανούς.

Το συγκεκριμένο πλάσμα κατάφεραν να εντοπίσουν και να καταγράψουν οι επιστήμονες του Monterey Bay Aquarium στη θάλασσα του Monterey Canyon στην Καλιφόρνια. Χάρη στον ειδικό εξοπλισμό της αποστολής το σπάνιο αυτό πλάσμα εντοπίστηκε σε βάθος που ξεπερνά τα 1000 μέτρα.

Το πλάσμα αυτό με την αλλόκοσμη όψη είναι ένας εξαιρετικός θηρευτής, ο οποίος δελεάζει τα θύματά του με ένα όργανο που λειτουργεί σαν φωτεινό δόλωμα.

Ελεφαντίνα σώζει το μικρό της από κροκόδειλο

0

Ο φωτογραφικός φακός «έπιασε» τη στιγμή που μια μαμά-ελεφαντίνα αντιμετωπίζει τα κοφτερά δόντια ενός πολύ επίμονου κροκόδειλου, που έχει βάλει «στο μάτι» το μικρό της.

Η μαμά και το μικρό της έπιναν αμέριμνα νερό από το ποταμό Luangwa στο Εθνικό Πάρκο της Ζάμπια όταν τους επιτέθηκε το αιμοβόρικο ερπετό, αρπάζοντας την προβοσκίδα της ελεφαντίνας.

Δείχνοντας απίστευτη δύναμη το θηλυκό «τίναξε» δυνατά τον κροκόδειλο πέρα δώθε μέχρι να ελευθερωθεί. Τελικά σώθηκαν και οι δύο, παρά το γεγονός ότι το μικρό σε κάποια στιγμή σκόνταψε πάνω στον «εχθρό»…

maxresdefault

maxresdefault (1)

elefantas_krokodeilos4 (1)

elefantas_krokodeilos7

 

elefantas_krokodeilos8

 

Μέντιουμ προβλέπει συντριβή αεροπλάνου…[AFP]

Η Βραζιλιάνικη αεροπορική εταιρεία ΤΑΜ αποφάσισε να αλλάξει τον αριθμό μια πτήσής της μετά από πρόβλεψη, γνωστού στη χώρα μέντιουμ, ότι το αεροπλάνο πρόκειται να συντριβεί λίγο μετά την απογείωσή του.

Ο διάσημος στη χώρα του Jucelino Nobrega da Luz, φρόντισε μάλιστα να καταγράψει την πρόβλεψη του αυτή σε συμβολαιογράφο. Σύμφωνα με τον Nobrega da Luz, στην πτήση JJ3720 της Τετάρτης, 26 Νοεμβρίου, μεταξύ του Σάο Πάολο και της Μπραζίλια, θα προκύψει πρόβλημα με τις ανεμογεννήτριες και το αεροπλάνο θα συντριβεί προσκρούοντας σε ένα κτίριο της λεωφόρου Paulista, κεντρικής λεωφόρου στο Σάο Πάολο, μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο Congonhas.

Η εταιρεία αποφάσισε να πάρει τα μέτρα της και να… αλλάξει τον αριθμό της πτήσης σε JJ4732.

Η ανασφάλεια κυριαρχεί στους κοντούς ανθρώπους

0

Το ύψος επηρεάζει την ποιότητα ζωής του ανθρώπου με τους κοντούς να υποφέρουν από συναισθήματα, όπως φόβος και παράνοια.

Τα ευρήματα είναι αποτέλεσμα έρευνας επιστημόνων του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, οι οποίοι μείωσαν με την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας κατά 25 εκατοστά το ύψος εθελοντών.

Στη συνέχεια τους έβαλαν να ταξιδέψουν με προσομοιωτή μετρό με βοήθεια υπολογιστή και διαπίστωσαν ότι αυξήθηκαν οι αναφορές για αρνητικά συναισθήματα, όπως για παράδειγμα αυτά της ανικανότητας και κατωτερότητας. Αυξήθηκαν επίσης τα επίπεδα δυσπιστίας, φόβου και παράνοιας.

Οι κοντοί ήταν πιο εύκολο να πιστέψουν ότι κάποιος άλλος εικονικός επιβάτης σκεφτόταν κάτι κακό για αυτούς ή τους κοιτούσε επίμονα. Σύμφωνα με την Daily Mail, οι ερευνητές ανέφεραν, όταν κάποιος είναι ψηλός εμφανίζει μεγαλύτερη επιτυχία στον επαγγελματικό τομέα, καθώς το ύψος θεωρείται ότι αντικατοπτρίζει την αυθεντία και την ισχύ.

Σκύλοι κάνουν τα μοντέλα με ρούχα υψηλής ραπτικής!

Ο σχεδιαστής Anthony Rubio ποτέ δεν φανταζόταν ότι όταν έσωζε τη ζωή ενός μικρού σκύλου πριν 10 χρόνια, αυτό θα εξελισσόταν σε μία καινοτόμα ιδέα…

Όλα ξεκίνησαν όταν ο Rubio έσωσε ένα τσιουάουα, με το όνομα Bandit, που ήταν αλυσοδεμένο σε ένα φράχτη. Αυτή η επιχείρηση διάσωσης έμελλε όμως να εξελιχθεί σε μια αυτοκρατορία μόδας αποκλειστικά για σκύλους.

Ο ίδιος λέει πως η ενασχόλησή του με τον σχεδιασμό γυναικείων ρούχων ήταν αυτό που αρκετά χρόνια πριν τον ενέπνευσε να δημιουργήσει ένα φανταχτερό φόρεμα για το μικρό τσιουάουα, αφού παρατήρησε πως στον Bandit άρεσε πολύ να φορά ρούχα. «Ένα χρόνο μετά τη διάσωσή του ανακάλυψα ότι του άρεσαν τα ρούχα», είπε σχετικά ο κ. Rubio, που ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη.

«Στις απόκριες δημιούργησα ένα περίτεχνο κοστούμι για αυτόν, όπως του Elvis, και όχι μόνο κέρδισε σε διαγωνισμό, αλλά ήταν πρωτοσέλιδο σε εφημερίδα το επόμενο πρωί και έγινε και εξώφυλλο βιβλίου», συνέχισε. «Θα μπορούσα να συνεχίσω να σχεδιάζω κοστούμια, αλλά επέλεξα να δημιουργήσω τη δική μου σειρά και έτσι γεννήθηκε το “Pet Couturier”, για να ξεχωρίζω από άλλους σχεδιαστές», πρόσθεσε.

Όλα τα σχέδιά του Anthony Rubio είναι χειροποίητα και γίνονται κατά παραγγελία, ενώ με βάση τον ίδιο τα πάντα γίνονται με προσοχή στη λεπτομέρεια και με ιδιαίτερο σεβασμό προς τα ζώα.

26wqkgg7

 

vm0we0ry

 

9lq0le1f

 

faozc47d

 

jhhji454

 

503pfnp3

 

cme4td29

 

icf27zfj

 

wm06tid1

 

566kjkjij

Στο Art en Capital του Παρισιού 9 Έλληνες ζωγράφοι

Έλληνες καλλιτέχνες συμμετέχουν, για έκτη φορά, στο πιο μεγάλο σαλόνι Τέχνης στην Ευρώπη, στο «Art en Capital» (Τέχνη με Κεφαλαία), που οργανώνεται στο Παρίσι από τις 25 έως 30 Νοεμβρίου.

Τα εγκαίνια θα γίνουν την ερχόμενη Τρίτη 25 Νοεμβρίου στον εκθεσιακό χώρο του «Grand Palais», κάτω από τον γυάλινο θόλο του απαράμιλλου αυτού μνημείου «Μπελ Επόκ», στην καρδιά της πρωτεύουσας. Η ελληνική συμμετοχή περιλαμβάνει έργα εννέα Ελλήνων ζωγράφων.

ennea-ellines-zografoi-sto-megalutero-saloni-texnis-tis-europis (4)
Έργο του Χρήστου Ευσταθίου

Το σαλόνι «Art en Capital», που ξεκίνησε το 2006, γεννήθηκε από την ένωση τεσσάρων ιστορικών εκθέσεων: των Γάλλων Καλλιτεχνών (ιδρύθηκε το 1901), των Ανεξάρτητων (από το 1884), Σχέδιου και Ακουαρέλας (1954) και Συγκρίσεων (1956).

Έως τώρα, οι Έλληνες καλλιτέχνες συμμετείχαν αποκλειστικά μέσω του ιστορικού σαλονιού των «Ανεξάρτητων». Το καινούργιο για τη φετινή έκθεση είναι ότι τέσσερις εξ’ αυτών επελέγησαν για να εκθέσουν και μέσω του περίπτερου των «Γάλλων Καλλιτεχνών».

Έργο της Μαρίας Μουριάδου.
Έργο της Μαρίας Μουριάδου

Με τους «Ανεξάρτητους», όπου η συμμετοχή είναι ελεύθερη, συμμετέχουν οι εξής πέντε Έλληνες ζωγράφοι: Χρήστος Ευσταθίου, Κατερίνα Μαρούδα, Μαρία Μουριάδου, Χρήστος Κονταρούδης, και Μίνα Κορδαλή. Η συμμετοχή μέσω των «Γάλλων Καλλιτεχνών» προϋποθέτει την έγκριση μιας κριτικής επιτροπής, η οποία επέλεξε φέτος τα έργα τεσσάρων Ελλήνων ζωγράφων: της Τάνιας Δρογώση, της Ελένης Νικολάκη, της Αλίνας Μάτσα και της Έφης Σούτογλου.
Ήταν 13 οι Έλληνες καλλιτέχνες που υπέβαλαν τα έργα τους στην κριτική επιτροπή του γαλλικού περιπτέρου.

Το «Grand Palais».
Το «Grand Palais»

Σύμφωνα με την ιστορικό τέχνης Έμμυ Βαρουξάκη, η οποία έχει την όλη ευθύνη οργάνωσης της ελληνικής συμμετοχής, «τα κριτήρια που υπερίσχυσαν για την επιλογή των τεσσάρων, ήταν ότι τα έργα τους έδιναν το ελληνικό ή μεσογειακό στίγμα, με τοπία όπως: της Ύδρας (Σούτογλου), της Παραπορτιανής Μυκόνου (Νικολάκη), Όαση (Μάτσα), ή Περίπατος (Δρογώση)». Στο περίπτερο των «Γάλλων Καλλιτεχνών» εκτίθενται φέτος 650 έργα Γάλλων αλλά και ξένων καλλιτεχνών.

Το γεγονός ότι είναι η πρώτη φορά που Έλληνες καλλιτέχνες αποφάσισαν να παρουσιάσουν τα έργα τους στην, γνωστή για την αυστηρότητά της γαλλική κριτική επιτροπή, η Έμμυ Βαρουξάκη το ερμηνεύει με την «απόκτηση αυτοπεποίθησης» ύστερα από την εμπειρία των έξι χρόνων.

Έργο της Μίνας Κορδαλή.
Έργο της Μίνας Κορδαλή

«Η συμμετοχή στο Grand Palais άνοιξε πόρτες για πολλούς καλλιτέχνες και αυτό είναι πλέον γνωστό» είπε. «Άρχισαν να ταξιδεύουν και να εκθέτουν ακόμα και σε μακρινές χώρες όπως Αμερική, Κίνα, Ιαπωνία. Ορισμένοι μπήκαν στους οίκους δημοπρασίας, πράγμα πολύ σημαντικό, ή επελέγησαν από νέες γκαλερί. Απέκτησαν αυτοπεποίθηση και κατάλαβαν πως μπορούν να κάνουν διεθνή καριέρα, σε μια εποχή που τα πράγματα είναι δύσκολα στην Ελλάδα» τόνισε.

Ο θεσμός για το «Σαλόνι των Ανεξάρτητων», γεννήθηκε το 1884 σαν αντίδραση στις παραδοσιακές εκθέσεις κλασικών ζωγράφων της εποχής, που απέρριπταν τις νέες τάσεις όπως π.χ. τον φωβισμό ή τον ιμπρεσιονισμό. Έτσι, οι καλλιτέχνες που διεκδικούσαν ένα είδος ανεξαρτησίας στην τέχνη τους, δεν είχαν δυνατότητες για να εκθέσουν, γι’ αυτό και στην αρχή έγινε γνωστό ως το «Σαλόνι των Άστεγων». Με τα χρόνια, καθιερώθηκε ως το καλλιτεχνικό γεγονός του φθινοπώρου που έδωσε τη δυνατότητα για μια πρώτη παρουσίαση των έργων τους, σε πολλούς μετέπειτα διάσημους καλλιτέχνες όπως: Μοντιλιάνι, Σεζάν, Σερά, Βαν Γκογκ, Τουλούζ-Λωτρέκ κ.ά.

πηγή: Ναυτεμπορική

Google Contributor και τέρμα οι διαφημίσεις στο Διαδίκτυο

0

Η απάντηση της Google και στις διαφημίσεις που πολλοί χρήστες σιχαίνονται να βλέπουν, γνωρίζοντας μάλιστα ότι οι διαφημιστές παρακολουθούν τις κινήσεις τους, έρχεται με ένα “πείραμα”.

Google-684x250

Η πειραματική υπηρεσία Google Contributor που επιτρέπει στους χρήστες να ξεφορτωθούν τα διαφημιστικά μηνύματα στο Διαδίκτυο -ή τουλάχιστον κάποια από αυτά- για ένα με τρία δολάρια το μήνα προσφέρεται μόνο σε χρήστες και δικτυακούς τόπους που προσκαλεί η ίδια η Google. Προς το παρόν στην υπηρεσία συμμετέχουν μόνο δέκα αμερικανικοί δικτυακοί τόποι όπως Τhe Onion, Mashable, ScienceDaily, Urban Dictionary.

Ο Παγκόσμιος Ιστός χρηματοδοτείται σήμερα από διαφημίσεις, ωστόσο πολλοί χρήστες σιχαίνονται να τις βλέπουν, γνωρίζοντας μάλιστα ότι οι διαφημιστές παρακολουθούν τις κινήσεις τους.

Πως όμως λειτουργεί η υπηρεσία αυτή; Όταν ο χρήστης επισκεφθεί έναν δικτυακό τόπο που συμμετέχει στο πείραμα, μέσω του προσωπικού λογαριασμού του στη Google, οι διαφημίσεις θα αντικαθίστανται από κουτιά με θολωμένα σχέδια. Eξαίρεση είναι οι φορητές συσκευές, όπου το διαφημιστικό υλικό μπορεί να αφαιρείται εντελώς. Επιπλέον, οι συνεργαζόμενο δικτυακοί τόποι δεσμεύονται να μην παρακολουθούν τη συμπεριφορά των χρηστών.

Στο Contributor μπορούν όμως να συμμετέχουν μόνο δικτυακοί τόποι που κανονικά προβάλλουν διαφημίσεις από το δίκτυο της Google. Όταν ο συνδρομητής τους επισκέπτεται, η Google τους πληρώνει ένα μικρό μέρος του ποσού που έχει καταβάλλει ο συνδρομητής, αντί τα χρήματα που θα πλήρωνε κανονικά για την προβολή των διαφημίσεων.

Αυτό σημαίνει ότι ο συνδρομητής στηρίζει οικονομικά μόνο τους δικτυακούς τόπους που επισκέπτεται συχνά.

Η ιστορία του Juke box

0

Το Jukebox είναι ένα ημιαυτόματο μηχάνημα αναπαραγωγής μουσικής. Πήρε τ’ όνομά του από την λέξη jook ή juke, που στην αφροαμερικάνικη αργκό σημαίνει χορός, πανδαιμόνιο, και τη λέξη box, που σημαίνει κουτί.

Δημιουργός του ήταν ο Λούις Γκλας, ένα τοπικό στέλεχος της General Electric. Μέσα σε ξύλινο κουτί τοποθέτησε ένα φωνογράφο Έντισον με 4 ακουστικούς σωλήνες και μία υποδοχή για νομίσματα. Ο καθένας με 5 σεντς μπορούσε να ακούσει το αγαπημένο του τραγούδι.

Το πρώτο τζουκ-μποξ τοποθετήθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1889 σ’ ένα σαλούν του Σαν Φρανσίσκο, εντυπωσιάζοντας τους θαμώνες του. Στις αρχές του 20ου αιώνα οι κύλινδροι αντικαθίστανται από πλάκες γραμμοφώνου και αργότερα με δίσκους 45 στροφών. Το 1927 γίνεται ηλεκτρικό.

Το τζουκ-μποξ γνώρισε μεγάλη άνθηση στις ΗΠΑ την εποχή της Ποτοαπαγόρευσης και της Μεγάλης Ύφεσης τη δεκαετία του ’30. Το συναντάμε σε εστιατόρια, μπαρ (νόμιμα και παράνομα) και κλαμπ, όπου ο κόσμος μπορούσε να ακούσει τις αγαπημένες του επιτυχίες, να χορέψει και να ξοδέψει.

Στις μέρες μας, το τζουκ-μποξ είναι συλλεκτικό αντικείμενο, ιδιαίτερα τα Βούρλιτζερ, που είναι αληθινά έργα τέχνης. Στην αγορά κυκλοφορούν τζουκ μποξ, που παίζουν CD, ακόμη και MP3.

Το τζούκμποξ είναι ταυτισμένο στο λαϊκό υποσυνείδητο με την έκρηξη του Rock ‘n’ Roll και στη χώρα μας με τους λαϊκούς καημούς της δεκαετίας του ’50 και του ’60.