Αρχική Blog Σελίδα 73

Είχαν φτιάξει εργαστήριο νόθευσης ναρκωτικών στο κέντρο της Αθήνας

Συνελήφθησαν το απόγευμα της Τετάρτης από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών, μία 51χρονη και ένας 65χρονος, στον Πειραιά.

Οι συλληφθέντες είχαν εγκαταστήσει εντός διαμερίσματος στο κέντρο της Αθήνας εργαστήριο νόθευσης και επανατυποποίησης ναρκωτικών και μέσα στο συγκεκριμένο διαμέρισμα εντοπίστηκε βαρύς οπλισμός.

Σε βάρος των συλληφθέντων σχηματίσθηκε δικογραφία για παράβαση της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών και περί όπλων.

Οι κατηγορούμενοι εντοπίστηκαν μετά από αξιοποίηση πληροφοριών σχετικά με τη δράση ατόμων που δραστηριοποιούνταν στη διακίνηση κοκαΐνης, ηρωίνης και χασισέλαιου στην ευρύτερη περιοχή του Λεκανοπεδίου Αττικής.

Μετά από έρευνα στην κατοχή, στην οικία τους καθώς και στο διαμέρισμα που είχαν εγκαταστήσει εργαστήριο νόθευσης και επανατυποποποίησης ναρκωτικών βρέθηκαν, μεταξύ άλλων, 9.635 γραμμ. λευκής σκόνης άγνωστης χημικής σύστασης, 47.850 γραμμ. γκρι βραχώδη τεμάχια κατάλληλα για τη νόθευση ηρωίνης, 3 πιστόλια, 2 περίστροφα, 2 πολεμικά τουφέκια, 1 κυνηγετικό όπλο, 1 σιγαστήρας, αναδιπλούμενο μαχαίρι, 3.476 φυσίγγια και 80 αβολίδοτα φυσίγγια.

Εντοπίστηκαν επίσης, 12 γεμιστήρες, 21 πυροκροτητές, 500 γραμμ. στερεής εκρηκτικής ύλης, 4 βραδύκαυστα φυτίλια, 2 ζεύγη χειροπέδες, 7.790 ευρώ, 440 φράγκα Ελβετίας , 20 δολάρια Η.Π.Α. και 16 χρυσές λίρες, καθώς και πλήρης εξοπλισμός νόθευσης και επανασυσκευασίας ηρωίνης.

 

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Όταν η γυναίκα της Μικράς Ασίας θεωρήθηκε απειλή για την ηθική τάξη της Αθήνας

Η εγκατάσταση των προσφύγων στον ελλαδικό χώρο πυροδότησε τα ξενοφοβικά σύνδρομα των γηγενών για τους «πρόσφιγγες», τους «τουρκόσπορους», τους «γιαουρτοβαφτισμένους», «σκατοογλούδες», για τις «σμυρνιές» και «παστρικές». Δεν ήταν μόνο τα οικονομικά και τα πολιτικά αίτια, αλλά και το πολιτιστικό χάσμα που χώριζε τις δύο πλευρές και εμπόδιζε τη μεταξύ τους επικοινωνία.

Για τους γηγενείς ήταν ο διαφορετικός τρόπος ζωής και οι συνήθειες των προσφύγων, τα ήθη και έθιμά τους, η χρήση της τουρκικής γλώσσας και τα «κακόηχα» επίθετά τους, τα περίεργα ντυσίματά τους, η «εξωτική» κουζίνα τους, η ανατολίτικη μουσική, τα τραγούδια και οι χοροί τους, η έντονη κοινωνικότητά τους, η θορυβώδης διασκέδαση, η ροπή στα γλέντια και την «καλοπέραση»…Η γυναίκα πρόσφυγας θεωρήθηκε απειλή για την ηθική τάξη της κοινωνίας. Η στερεότυπη εικόνα εμφάνιζε την προσφυγοπούλα ως κοπέλα με χαλαρές ηθικές αρχές, που επιστράτευε την ανατολίτικη θηλυκότητά της για να συνάψει σχέσεις με γηγενείς νέους, να τους παρασύρει και να τους «τυλίξει», ώστε να εξασφαλίσει μια καλύτερη ζωή, έξω από την αθλιότητα των προσφυγικών συνοικισμών. Το έγραψε αργότερα κι ο Μυτιληνιός συγγραφέας Ασημάκης Πανσέληνος: «Όταν στα 1922 η κουτάλα της Ιστορίας ξανάδειασε, σ’ ολάκερη την Ελλάδα, όλους πια τους Μικρασιάτες (και τις Σμυρνιές), διάτορη ακούστηκε η φωνή “μας παίρνουν τους άντρες μας”, σα να ήταν η χώρα καντίνα που είχε υποχρέωση να φουρνίρει άντρες, μονάχα στις ντόπιες γυναίκες».

Δεν ήταν αβάσιμοι οι φόβοι των γηγενών: Οι πρόσφυγες, σαν συνήλθαν κάπως από τον εφιάλτη, προσπάθησαν να συμφιλιωθούν με την τραγική μοίρα τους και να υπερβούν τα αδιέξοδά τους. Η ζωή αρχίζει να ανθίζει στους προσφυγικούς οικισμούς και διεκδικεί πάλι το μερίδιό της στη χαρά, στον έρωτα, στο τραγούδι και στο γλέντι, μέσα από τους γνώριμους κώδικες επικοινωνίας που θύμιζαν τις χαμένες πατρίδες. «Οι άνθρωποι αυτοί», θυμάται αργότερα ο Μάρκος Βαμβακάρης, «ήτανε μαθημένοι να δουλεύουνε και να γλεντάνε. Όλοι οι πρόσφυγες μηδενός εξαιρουμένου. Μπορεί να δούλευε όλη τη βδομάδα σα σκύλος, αλλά το σαββατοκύριακο πήγαινε να γλεντήσει. Να βγει, να πάει, να δείξει, να κάνει…».Έφεραν επίσης έναν νέο τρόπο γλεντιού: Οι γηγενείς διασκέδαζαν με ευρωπαϊκά και δημοτικά, «ενώ αυτοί εδώ όταν ήρθαν, αρχίσανε τσιφτετέλια, συρτά, πολλά, πολλά πράγματα. Μανέδες, τζιβαέρια, αϊβαλιώτικα, πολλά».

prosfiges

Αναπτύσσεται έτσι στις προσφυγικές γειτονιές ένας τρόπος ζωής και διασκέδασης πρωτόγνωρος και ελκυστικός για τους νέους που ζητούσαν να αποδράσουν από τη στεγνή καθημερινότητά τους. Η Αρμένισσα Ανζέλ Κουρτιάν επισκέπτεται τον προσφυγικό συνοικισμό της Κοκκινιάς και μας δίνει μια περιγραφή που σφύζει από ζωή: «Όταν φτάσαμε, μείναμε έκπληκτοι. Μας έκανε μεγάλη εντύπωση. Δεν έμοιαζε ούτε στην Αθήνα ούτε στον Πειραιά. Λες και ήταν πανηγύρι. Πολύς κόσμος κυκλοφορούσε χαρούμενος. Ταβέρνες, καφενεία γεμάτα κόσμο. Ορχήστρες ανατολίτικες. Κορίτσια τραγουδούσαν στη σειρά καθισμένες με τους οργανοπαίκτες. Τα πεζοδρόμια μέχρι και το δρόμο γεμάτα τραπεζάκια. Τα ούζα, τα τας κεμπάπ, τα τζατζίκια, οι παστουρμάδες και τα σαγανάκια μοσκοβολούσαν.» Σωστό νυφοπάζαρο. Ήταν διάχυτη παντού η ατμόσφαιρα της Σμύρνης. […] Κοιτάζω γύρω μου. Πραγματικά, πολύ όμορφα κορίτσια κάνουν βόλτες. Παρέες-παρέες, πιασμένες αγκαζέ ή χέρι-χέρι. Πειράζουν και πειράζονται, γελαστές και καμωματούδες. […] Από κάθε σπίτι ακούγονται χαρούμενες φωνές και γέλια. Άντρες και γυναίκες κάθονται στις πόρτες τρώγοντας πασατέμπο, φωνογράφοι τραγουδούν διάφορα μικρασιάτικα τραγούδια…».

Όλο αυτό το «εξωτικό» σκηνικό λειτουργεί σαν μαγνήτης: «Όλοι οι νέοι της Αθήνας και του Πειραιά έρχονται για να διασκεδάσουν. Έχουν ξετρελαθεί με τα κορίτσια, τις προσφυγοπούλες. Τις βρίσκουν πιο όμορφες και πιο εξελιγμένες. Στην αρχή ήρθαν για διασκέδαση και να βρουν καμιά καμωματού. Όμως γρήγορα τους τυλίγει κάποια και παντρεύονται. Οι ντόπιοι έχουν κατατρομάξει για τα παιδιά τους. Τα χάνουν από το δικό τους περιβάλλον. Κάθε γονιός φοβάται μην τυχόν πάρει ο γιος του καμία προσφυγοπούλα χωρίς προίκα».Οι ανάγκες της επιβίωσης και ο «αποδεκατισμός» του ανδρικού πληθυσμού (στους μεγάλους προσφυγικούς συνοικισμούς της Αθήνας στις ηλικίες άνω των 16 ετών το 62% ήταν γυναίκες και μόνο το 38% ήταν άνδρες) ανάγκασαν τις γυναίκες να βγουν μαζικά στο χώρο της εργασίας (στα εργοστάσια, στα εργαστήρια, στα σπίτια, στους δρόμους) και να επιβάλουν την παρουσία τους στις κοινωνικές δραστηριότητες. Αυτή η πρωτοφανής δημόσια έκθεση της γυναίκας θεωρήθηκε επίσης απειλή για την κρατούσα ηθική τάξη.Τα στερεότυπα δεν περιορίζονται στις φτωχές κοπελίτσες των προσφυγικών συνοικισμών. Δημοσιεύματα της εποχής εμφανίζουν και τις εύπορες γυναίκες προσφυγικής καταγωγής να προκαλούν με την παρουσία τους, τον «ηδονισμό», την «ανηθικότητα», τη «χυδαιότητά» τους. Μια από τις πιο χαρακτηριστικές καταγραφές αυτής της ρατσιστικής οπτικής είναι το προκλητικό άρθρο «Οι γυναίκες της Αθήνας» του Κώστα Ουράνη (εφ. Ελεύθερος Λόγος, 10 Ιουλίου 1923).

Ο γνωστός ποιητής αντιπαραβάλλει τις «Ατθίδες» με τις γυναίκες της Ανατολής που κατέκλυσαν και μόλεψαν την πρωτεύουσα: Στην αρχή κάνει λόγο για τον τύπο της νεαρής Αθηναίας «ο οποίος είχε την ευγένεια, λιγυρότητα και γραμμές αναγλύφων του Κεραμεικού ή μικρών αγαλμάτων της Τανάγρας. Ήταν ο ίδιος τύπος της δέσποινας που είχε διατηρηθεί και κατά τους αιώνες της δουλείας ακόμη μέσα σε λίγα αρχοντικά ελληνικά σπίτια και που έδωσε μερικά εξαίσια άνθη στην αυλή του Όθωνος. […] Είχαν στην εμφάνισή τους κάτι το πολύ αρμονικό και αρχοντικό. Θύμιζαν τις αρχαίες παρθένες που σμίλεψε ο Φειδίας ν’ ανεβαίνουν με άνθη και καρπούς στον Παρθενώνα κατά την πομπή των Παναθηναίων». Οι γυναίκες αυτές, συνεχίζει, είναι είδος προς εξαφάνιση, αφού η πόλη της Αθήνας κατακλύζεται πλέον από τις «άλλες»: «Οι άλλες έχουν τον καθαρό τύπο της Ανατολής από την οποία προέρχονται. Είναι γυναίκες που αρέσκονται πολύ να προκαλούν. Έχουν λευκή και απαλή επιδερμίδα, είναι όλες με υποβλητικές καμπυλότητες, με πρόσωπα στρογγυλά και μάτια στρογγυλά επίσης και κατάμαυρα, βυθισμένα σε ίσκιους, γεμάτα ηδονισμό. […] Είναι οι τύποι των ωραίων γυναικών – για τα κοινά τα γούστα.» Οι γυναίκες αυτές ή είναι ανούσια αισθηματικές ή τρομερά φιλήδονες, […] έχουν κάτι το κοινό και το χυδαίο. […] Δεν έχουν απάνω τους καμιά αρχοντιά, καμιά ένστικτη λεπτότητα. Δεν είναι “κυρίες”. Είναι θηλυκά. Το κλίμα της Ανατολής τις έκανε μαλθακές, σαρκώδεις και φιλήδονες. Από δε την Ευρώπη έχουν πάρει την ελευθερία των ηθών – και ίσως τίποτα άλλο. […] Δεν έχουν την ένστικτη αποστροφή των ευγενικών γυναικών προς το χυδαίο και το ταπεινό […] αγαπούν την κουρκουσαριά, τις φράσεις με τις διπλές έννοιες, τ’ αλατισμένα αστεία. Ντύνονται με κίτρινα, με μαβιά, με ρόδινα χρώματα. Πολλές, υπό το πρόσχημα της ζέστης, έχουν καταργήσει τα μεσοφόρια, όταν δε περπατούν μέσα στον ήλιο οι γραμμές του σώματός των διαγράφονται καθαρά μέσα από τα φουστάνια. Με γυμνούς λαιμούς, με γυμνά μπράτσα, έχοντας κάτι το άφθονο όπως οι γυναίκες του Ρούμπενς, με μεγάλα μαύρα ματόκλαδα, κάτω από τα οποία γλαρώνει ο ηδονισμός, προκαλούν την προσοχή που ανοίγει το στόμα και ξυπνούν αιφνίδιους πόθους. […]»

Αυτές είναι οι γυναίκες που φαίνονται παντού στη σημερινή Αθήνα […] αυτή που δίνει τον τόνο, που εμφανίζεται ως τύπος, είναι η γυναίκα της Ανατολής. Ο άλλος, ο τύπος της νέας Αθηναίας, ο οποίος είχε αρχίσει να διαπλάσσεται από το κλίμα της Αττικής, χάθηκε μέσα σ’ αυτή την πλημμύρα των γυναικών της Ιωνίας και του Βοσπόρου. Κάπου-κάπου βλέπει κανείς μερικές νεαρές γυναίκες ντυμένες με διακριτική κομψότητα, με βλέμμα που κοιτάζει από ψηλά, με βάδισμα αργό και περήφανο, ωραίες σιλουέτες που κινούν το θαυμασμό: είναι αυτές, οι Αθηναίες. Αλλά εκτοπισμένες. Οι γυναίκες της Ανατολής κατέχουν σήμερα το πεζοδρόμιο και επιβάλλονται στο γούστο των κοινών με τα ζωηρά τους χρώματα, το αφρώδες δέρμα τους, τις προκλητικές καμπύλες, τα ηδυπαθή μάτια και το κάτι εκείνο το πολύ μελωμένο που αποστάζουν και που φέρνει ένα πλατάγισμα γλώσσης σ’ εκείνους που τις κοιτάζουν – όπως φέρνει το γλύκισμα που ορέγεται κανείς να φάει ή που μόλις το έφαγε…»! Ο Ουράνης δεν αποτελούσε εξαίρεση· επένδυσε απλώς με συγγραφική μαεστρία την αντιπροσφυγική αντίληψη μιας σεβαστής μερίδας της γηγενούς κοινωνίας, αντίληψη που εξέφρασε στα 1928, με ακόμη πιο προκλητικό τρόπο, ο εκδότης της Καθημερινής Γεώργιος Βλάχος, στο γνωστό αντιπροσφυγικό άρθρο του: «Το σύμβολον της Παλαιάς Ελλάδος εκπορθείται και βεβηλώνεται από την “προσφυγικήν αγέλην”. Η Αθήνα δεν είναι πια η πόλη μόνο των “καθαρών” Ελλήνων, αλλά και πόλη των προσφύγων».Σίγουρα θα υπήρξαν πολλές οργισμένες αντιδράσεις, κυρίως από την πλευρά των προσφύγων.Τέσσερις μέρες μετά, στις 14 Ιουλίου 1923, η εφημερίδα φιλοξένησε απάντηση του αναγνώστη Κ.Αθ., που από την επιστολή του φαίνεται πως ήταν γηγενής Αθηναίος, άνθρωπος με μόρφωση και ευαισθησία και πήρε μέρος ως στρατιώτης στη μικρασιατική εκστρατεία. Τις εντυπώσεις του Ουράνη για τις γυναίκες της Ανατολής τις θεωρεί αποτέλεσμα της δυτικολαγνείας, της προκατάληψης και της άγνοιάς του για εκείνο το κομμάτι του ελληνισμού.

Νωπές είναι οι δικές του μνήμες από την Ελλάδα της Ανατολής: «Διπλός καημός να θυμάται κανείς τώρα εκείνην την αντικρινή, την πεθαμένη πια, Ελλάδα της Ανατολής», μιαν Ελλάδα «ζωντανεμένη, ολόστητη, ορθόστητη, λάγνα, γλυκιά, με φλογισμένη την ψυχή από τον πόθο της χαράς, με λιγωμένα μάτια από τη λαχτάρα του λυτρωμού, με ανοιχτή αγκαλιά…». Η θύμησή του τρέχει και στην Ελληνίδα της Ανατολής, που «επρόβαλε στο παραθύρι, έκοψε τα λουλούδια από τη γλάστρα της να μας ράνει, έστρωσε τα στολίδια της στο δρόμο να περάσουμε, άφησε τα δάκρυά της να κυλήσουνε πονετικά και άπλωσε τα μπράτσα της τα γραμμένα να μας χαϊδέψει τα κουρασμένα κεφάλια… Εμείς τις είδαμε τις γυναίκες της Ανατολής, εκείνες τις αλησμόνητες ημέρες της σβησμένης μας χαράς.» Έτσι θα τις εγνώριζε ο Ουράνης τις γυναίκες της Ανατολής, αν δεν εταξίδευε διαρκώς προς Δυσμάς. […] Και όταν, ξένος, αντίκρισε τις γυναίκες της Ανατολής πλαισιωμένες στο αττικόν περιβάλλον, τις έκρινε με την ψυχρή, την εύκολη, την άδικη παρατήρηση του ξένου, του περαστικού, με την απροσεξία του ανθρώπου που δεν αγαπά εκείνο που δεν το γνωρίζει, απλούστατα διότι δεν το εγνώρισε. Όλα τα μάτια δεν βλέπουν πάντα τα ίδια πράγματα. Χρειάζεται η προοπτική του χρόνου και των γεγονότων. Τις γυναίκες της Ανατολής εμείς, καθώς τις συναντούμε τώρα στο δρόμο μας, τις βλέπουμε στο βάθος μιας σκηνής γεμάτης από καπνούς μαύρους και αίματα ζεστά, χυμένα, με λυμένα τα μαλλιά να μοιρολογούν και να οδύρονται κι ανάμεσα στους λυγμούς τους να ψιθυρίζουν χορικά της πιο φρικτής τραγωδίας.» Είναι οι γυναίκες που επόνεσαν πολύ. Κι όσο για την ταγιά τους, για τη σιλουέτα τους, για τη γραμμή τους, κοιτάζουμε λιγάκι πιο βαθιά, μες στην ψυχή, και το ’χουμε κρυφό καμάρι πως θα γενούν μανάδες μια φορά και πως το αίμα τους θα είναι και δικό μας αίμα […]».

Πηγή: lykourinos-kavala.blogspot.com

Σταματούν για 3 μήνες τα δρομολόγια του τραμ από τον Άλιμο μέχρι τη Βούλα

0

Η ΣΤΑ.ΣΥ. ενημερώνει το επιβατικό κοινό, ότι από την Κυριακή 10/03/2024 και για 3 μήνες τα δρομολόγια στη Γραμμή 7 του Τραμ «Ασκληπιείο Βούλας – Αγία Τριάδα Πειραιά» θα διεξάγονται στο τμήμα Αγία Τριάδα – Καλαμάκι, λόγω εργασιών ανάπλασης στο Ελληνικό. Κατά το παραπάνω χρονικό διάστημα, θα υπάρξει διακοπή κυκλοφορίας στο τμήμα από τη στάση «Ζέφυρος» ως τη στάση «Ασκληπιείο Βούλας».

Το επιβατικό κοινό θα μπορεί να εξυπηρετηθεί από την προσωρινή κυκλική λεωφορειακή γραμμή Χ7 ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ – ΓΛΥΦΑΔΑ που θα πραγματοποιεί στάσεις επιβίβασης-αποβίβασης αντίστοιχες με τις υπάρχουσες στάσεις του ΤΡΑΜ (με αφετηρία-τέρμα επί της Μαρίνας Αλίμου, στάση «ΑΦΕΤΗΡΙΑ – ΜΑΡΙΝΑ ΑΛΙΜΟΥ» όπου και η αφετηρία της γραμμής 101) και από τις υφιστάμενες λεωφορειακές γραμμές Α1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΒΟΥΛΑ , Α2 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΒΟΥΛΑ (ΜΕΣΩ Λ. ΑΜΦΙΘΕΑΣ) και σε τμήματα της διαδρομής από γραμμές που διέρχονται της λεωφόρου Ποσειδώνος όπως Β1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ και Β2 ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ – ΑΓ.ΚΟΣΜΑΣ (ΜΕΣΩ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ) -ΚΥΚΛΙΚΗ.

Τα δρομολόγια της κυκλικής λεωφορειακής γραμμής Χ7 ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗ-ΓΛΥΦΑΔΑ θα αναρτηθούν στην εφαρμογή της τηλεματικής

Προσωρινή διακοπή λειτουργίας του σταθμού «Μανιάτικα» το Σαββατοκύριακο

Εκτός λειτουργίας θα είναι αύριο Σάββατο 9/3 και Κυριακή 10/3, ο σταθμός του Μετρό «Μανιάτικα», λόγω της έναρξης εργασιών για την εγκατάσταση νέου εξοπλισμού ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με ενημέρωση του ΟΑΣΑ, η προσωρινή διακοπή του σταθμού ξεκινά στο πλαίσιο της σταδιακής υλοποίησης του έργου για την εγκατάσταση νέων πυλών εισόδου/εξόδου, ΑΜΕΚ(Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Καρτών και Εισιτηρίων ) και Κέντρων Διαχείρισης και αφορά έξι σταθμούς της επέκτασης της γραμμής 3 «Αγιά Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο».

Οι νέες πύλες και τα ΑΜΕΚ που θα τοποθετηθούν και θα τεθούν σε λειτουργία τους επόμενους μήνες εντάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο δράσεων του ΟΑΣΑ που υλοποιούνται για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μετακίνησης.

Από την Δευτέρα 11/3 που ο σταθμός «Μανιάτικα» θα λειτουργήσει και πάλι κανονικά, οι επιβάτες θα χρησιμοποιούν τον εξοπλισμό που υπήρχε ήδη(επικυρωτικά και αυτόματα μηχανήματα πώλησης), εγκατεστημένο σε νέες θέσεις.

Οι ημερομηνίες διακοπής λειτουργίας των υπόλοιπων 5 σταθμών του Μετρό, βάσει του καθορισμένου χρονοδιαγράμματος εργασιών, θα γνωστοποιηθούν με νεότερη ανακοίνωση, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ.

Για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού λόγω της διακοπής λειτουργίας του σταθμού «Μανιάτικα», ο ΟΑΣΑ προχώρησε σε τροποποιήσεις της διερχόμενης, από τον συγκεκριμένο σταθμό, λεωφορειακής γραμμής 909 ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ-ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ-ΚΡΑΤΙΚΟ ΝΙΚΑΙΑΣ, ώστε να διέρχεται από τον Σταθμό Νίκαια και στις δύο κατευθύνσεις και να μετεπιβιβάζονται οι επιβάτες της περιοχής.

Παράλληλα, από τον Σταθμό Μανιάτικα, οι επιβάτες θα μπορούν να εξυπηρετηθούν και προς τις δύο κατευθύνσεις από τις υφιστάμενες γραμμές 814 ΣΧΙΣΤΟ-ΚΑΡΑΒΑΣ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ, 825 ΝΕΑΠΟΛΗ-ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ Β καθώς επίσης και από τη λεωφορειακή γραμμή 824 ΝΕΑΠΟΛΗ-ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ Α στην κατεύθυνση προς Πειραιά.

Επιπλέον, έχει προβλεφθεί και διεύρυνση ωραρίου της λεωφορειακής γραμμής 909:

Γραμμή 909 Σάββατο 9/3

Τελευταίο δρομολόγιο από αφετηρία στις 01:05

Τελευταίο δρομολόγιο από τέρμα στις 01:40

Γραμμή 909 Κυριακή 10/3

Τελευταίο δρομολόγιο από αφετηρία στις 24:00

Τελευταίο δρομολόγιο από τέρμα στις 00:35

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την καρναβαλική παρέλαση στην Αργυρούπολη

Λόγω των καρναβαλικών εκδηλώσεων (Καρναβαλική παρέλαση στις 11:00 και συναυλία με τον Πασχάλη στις 13:00), που θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 10 Μαρτίου, η Λεωφόρος Μαρίνου Γερουλάνου στην Αργυρούπολη θα παραμείνει κλειστή από το σήμα της Ολυμπιακής, μέχρι την πλατεία Αγίας Τριάδας και ώρες από τις 09:00, μέχρι το πέρας των εκδηλώσεων.

 

Το μετρό πάει δυτικά με έργα 550 εκατ. και τέσσερις ισχυρούς διεκδικητές (ΧΑΡΤΗΣ)

0

Ένα ακόμη βήμα πιο κοντά στην επέκταση του μετρό προς τον Ίλιον έγινε με τη θετική γνωμοδότηση της Περιφέρειας Αττικής επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ. Η νέα γραμμή, μήκους 4,18 χλμ., θα ενώσει την Ανθούπολη με το Ίλιον, βάζοντας την αποκλεισμένη μεταφορικά Δυτική Αττική σε τροχιά έργων υποδομών και αποφορτίζοντας μακροπρόθεσμα την κυκλοφοριακή ασφυξία της ευρύτερης περιοχής.

Το ισχυρό ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε στον διαγωνισμό δεν είναι τυχαίο, αφού πρόκειται για τη μοναδική εργολαβία σε διαγωνιστική φάση για το μετρό της πόλης, με τις επόμενες επεκτάσεις να μην είναι ακόμη ώριμες να ξεκινήσουν. Μάλιστα, δεδομένης της χρηματοδοτικής στενότητας, πρόσφατα η Ελληνικό Μετρό προχώρησε σε απευθείας ανάθεση στην εταιρεία Planet, της προκαταρκτικής μελέτης διερεύνησης τρόπων χρηματοδότησης νέων γραμμών του μετρό της Αθήνας, ύψους 29,5 χιλιάδων ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και τρίμηνης διάρκειας.

Τα τέσσερα σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον είναι: ΤΕΡΝΑ, Intrakat, ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom και ΑΚΤΩΡ-Μυτιληναίος. Η έγκριση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου, θα δώσει το πράσινο φως ώστε να περάσει ο διαγωνισμός στη β’ φάση. Εκτιμάται ότι αυτό μπορεί να γίνει μέσα στην άνοιξη. Εντωμεταξύ, η Ελληνικό Μετρό ολοκληρώνει τη σύνταξη των τευχών του δευτέρου σταδίου, που περιλαμβάνουν την προμελέτη, την τεχνική περιγραφή, τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) και τις προδιαγραφές του έργου.

Τα οφέλη της επέκτασης προς Ίλιον

Η νέα επέκταση της Γραμμής 2 έχει σχεδιαστεί για την κάλυψη πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών των δυτικών προαστίων, ενώ μελλοντικά πρόκειται να προχωρήσει προς τις Αχαρνές. Το νέο τμήμα της Γραμμής 2, μετά την Ανθούπολη έχει τρεις σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, φτάνοντας δηλαδή στα όρια των δήμων Ιλίου και Αγίων Αναργύρων-Καματερού. Μελλοντικά θα συνδεθεί και με τη νέα Γραμμή 4, με ανταπόκριση στον σταθμό Ίλιον.

Το εν λόγω τμήμα θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως. Ο αριθμός των πολιτών που θα εξυπηρετούνται ως προς την κατοικία τους σε ακτίνα 500 μέτρων από τους 3 νέους σταθμούς θα ανέλθει σε 42.000 και οι αντίστοιχες εξυπηρετούμενες θέσεις εργασίας εκτιμώνται σε περίπου 5.000.

Η χρήση της εν λόγω γραμμής του μετρό που θεωρείται ένα «πράσινο» μέσο μετακίνησης θα περιορίσει την ποσότητα CO2 που εκλύεται στην ατμόσφαιρα από τη χρήση των ΙΧ κατά 16.300 τόνους CO2eq ετησίως. Στους τρεις νέους σταθμούς προβλέπονται, ακόμα, αστικές αναπλάσεις και δενδροφυτεύσεις.

Όλοι οι σταθμοί θα έχουν πλευρικές αποβάθρες, πλάτους 4 ή 4,5 μέτρων, και θα διαθέτουν μία ή δύο εισόδους, θα έχουν μήκος 110 μ. και θα είναι πλήρως προσβάσιμοι σε άτομα με αναπηρία. Το βάθος των σταθμών θα κυμανθεί από 22 ως 24 μέτρα από την επιφάνεια του εδάφους.

Η χαρτογράφηση των τριών σταθμών

Ο σταθμός Παλατιανή χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της Θηβών, με το βάθος του σταθμού να φτάνει στα 22,5 μ. από την επιφάνεια του εδάφους. Επίσης, επί της Θηβών, με δύο εισόδους εκατέρωθεν, στη διασταύρωση με την Ελαιών θα βρίσκεται και ο σταθμός Ίλιον, ο οποίος θα φτάσει 24 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους.

Ο τελικός σταθμός Άγιος Νικόλαος χωροθετείται κάτω από τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήματος του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγίου Νικολάου.

Στην Παλατιανή θα δημιουργηθεί ακόμη σταθμός μετεπιβίβασης, σε αδόμητο χώρο εφαπτόμενο στον υπό κατασκευή σταθμό, μεταξύ των οδών Ανδρέα Παπανδρέου και Ικονίου. Θα διαθέτει τρία υπόγεια επίπεδα με πρόσβαση μέσω ραμπών, συνολικής χωρητικότητας περίπου 150 οχημάτων και με άμεση διασύνδεση με τον σταθμό. Στην επιφάνεια αυτού, θα διαμορφωθεί χώρος μετεπιβίβασης λεωφορείων.

Επέκταση και του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα

Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει ακόμη δύο άξονες. Η μελλοντική λειτουργία της εν λόγω επέκτασης, αλλά και οι προβλέψεις για τον μελλοντικό επιβατικό φόρτο του δικτύου της πρωτεύουσας, καθιστούν παράλληλα αναγκαία και την επέκταση του Αμαξοστασίου του Ελαιώνα σε όμορη περιοχή. Η έκταση έχει εμβαδό περίπου 20 στρ. και καταλαμβάνεται σήμερα κυρίως από αποθήκες του τέως εργοστασίου της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας και άλλες ιδιοκτησίες. Αυτό είναι το δεύτερο επιμέρους αντικείμενο της «τριπλής» εργολαβίας.

Αντίστοιχα, η μελλοντική λειτουργία της επέκτασης καθιστά απαραίτητη και την αναβάθιση/αντικατάσταση ορισμένων ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων σε μεγάλο τμήμα ή και στο σύνολο των υφιστάμενων Γραμμών 2 και 3, καθώς τα υφιστάμενα δεν υποστηρίζονται πλέον από τους κατασκευαστές, δεν υπάρχουν ανταλλακτικά και έχουν αυξηθεί οι αστοχίες τους.

Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 550 εκατ. ευρώ ή 682 εκατ. με ΦΠΑ. Η διάρκειά του προβλέπεται σε 57 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

 

Πηγή: businessdaily

H Kινητή Bιβλιοθήκη του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας… πήρε τους δρόμους!

Το Βιβλιοαυτοκίνητο του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας, είναι μια πρωτοβουλία που σκοπό έχει να μεταφέρει τη γιορτή της ανάγνωσης στις γειτονιές της πόλης, προσπαθώντας να μυήσει τους δημότες στον κόσμο των βιβλίων. Για τον λόγο αυτό, η Κινητή Βιβλιοθήκη ταξιδεύει και σταθμεύει σε πλατείες, πάρκα, παιδικές χαρές, ΚΑΠΗ, σχολεία, στον Πολυχώρο Λιπασμάτων και γενικά σε μέρη όπου συγκεντρώνονται δημότες .

Κάθε πολίτης μπορεί να γίνει μέλος της Κινητής Δανειστικής Βιβλιοθήκης δωρεάν, με την επίδειξη της αστυνομικής ταυτότητας και τη συμπλήρωση φόρμας νέου μέλους. Κάθε μέλος μπορεί να δανείζεται τρία βιβλία για 15 ημέρες. Η επιστροφή των βιβλίων μπορεί να γίνεται είτε στην Κινητή Βιβλιοθήκη, είτε σε μία από τις τρεις Βιβλιοθήκες του Δήμου μας: Κεντρική Βιβλιοθήκη Κερατσινίου, Βιβλιοθήκη Δραπετσώνας, Παράρτημα Ευγένειας.

Όλη η συλλογή των Βιβλιοθηκών είναι μηχανογραφημένη στο ειδικό βιβλιοθηκονομικό σύστημα Koha. Επίσης, οι πολίτες μπορούν να αναζητούν βιβλία από τον Δημόσιο Ηλεκτρονικό Κατάλογο: http://opac.keratsini-drapetsona.gr

Περισσότερες πληροφορίες: Τμήμα Δημοτικών Βιβλιοθηκών 210-4312182.

Με το τραγούδι «ZARI» η Μαρίνα Σάττι θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη Eurovision 2024 (ΣΤΙΧΟΙ + VIDEO)

Η μεγάλη στιγμή έφτασε! M’ ένα τραγούδι με ελληνικό χρώμα, που έχει τον τίτλο «ZARI», η Μαρίνα Σάττι θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον 68ο Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision, που θα διεξαχθεί στο Μάλμε της Σουηδίας, στις 7, 9 και 11 Μαΐου 2024.

Πρόκειται για ένα τραγούδι, που με την ιδιαίτερη χροιά και την ξεχωριστή ερμηνεία της Μαρίνας Σάττι, παντρεύει σύγχρονα, παραδοσιακά και έθνικ στοιχεία, ενώ οι στίχοι μιλούν για την αγάπη αλλά και για τα ρίσκα που πρέπει να παίρνουμε κάποιες φορές, σαν μια ζαριά που ρίχνουμε και δεν ξέρουμε τι θα μας φέρει.

Credit: Peggy Theodorogianni

Τη μουσική του τραγουδιού «ZARI» συνέθεσαν οι Μαρίνα Σάττι, OGE, Kay Be, Nick Kodonas, Jay Stolar, Gino The Ghost και Jordan Palmer, ενώ τους στίχους υπογράφουν οι VLOSPA, OGE, Μαρίνα Σάττι και Solmeister. Το βιντεοκλίπ σκηνοθέτησε ο Αυστραλός Zac Wiesel.

Η Ελλάδα θα εμφανιστεί στο πρώτο μέρος του Β’ Ημιτελικού, στις 9 Μαΐου 2024. Τους δύο Ημιτελικούς και τον Μεγάλο Τελικό της Eurovision θα σχολιάσουν οι Θανάσης Αλευράς και Ζερόμ Καλούτα.

Creative director της εμφάνισης της Μαρίνας Σάττι στη σκηνή της Eurovision είναι ο Φωκάς Ευαγγελινός, τη χορογραφία και το movement direction έχει αναλάβει ο Mecnun Giasar (Majnoon), ενώ το art direction οι NMR.

«ZARI» – Οι στίχοι του τραγουδιού

Πόνος μη μας έρθει μακάρι
Πέφτω και κυλιέμαι σα ζάρι
Κάνω πως ξεχνάω τ’ όνομά σου
Κι όλα αλλάζουν γύρω μου απότομα

Ο άνεμος για πού θα μας πάρει
Πέφτω και κυλιέμαι σα ζάρι
Κάνω πως ξεχνάω τ’ άρωμά σου
Κι όλα αλλάζουν γύρω μου

I’m gonna do it my way
Στο μυαλό σου θα μπαινοβγαίνω
Γιατί δε μου ‘δωσες το χέρι
Ούτε για να πιαστώ
Κάποτε είχα πόνο για σένα κρυφό
Τ’ αφήνω όλα να βγούνε

Πάμε
Put your hands up
Κάνω ότι δεν ήτανε ψέμα
Ρίξε άλλη μια τελευταία φορά
Κι άσε να μας φέρει ό,τι θέλει μετά
(ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ)

(ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ)
Κι άσε να μας φέρει ό,τι θέλει μετά
ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ
Να μας φέρει ό,τι θέλει
(ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ)
Κι ας είναι να μας φέρει ό,τι θέλει μετά
(ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ)
Να μας φέρει ό,τι θέλει

Να μη θυμηθώ
Τις ώρες που κόντευα να τρελαθώ
Άσε να μη θυμηθώ
Δεν πίστευες
Το κάρμα ότι είναι αληθινό

Πάμε
Put your hands up
Κάνω ότι δεν ήτανε ψέμα
Ρίξε άλλη μια τελευταία φορά
Κι άσε να μας φέρει ό,τι θέλει μετά
(ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ TA)

Μόνη κι αν μένω
Πάντα σε περιμένω
Τρέμω σαν φλόγα
Σαν σπίρτο αναμμένο
Όταν χαράζει
με τρώει το μαράζι
μόνη πεθαίνω αν είσαι αλλού

(ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ)
Κι άσε να μας φέρει ό,τι θέλει μετά
(ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ)
Να μας φέρει ό,τι θέλει
(ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ)
Κι ας είναι να μας φέρει ό,τι θέλει μετά
(ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ)
Να μας φέρει ό,τι θέλει

Πόνος μη μας έρθει μακάρι
Πέφτω και κυλιέμαι σα ζάρι
Κάνω πως ξεχνάω τ’ όνομά σου
Κι όλα αλλάζουν γύρω μου απότομα

Ο άνεμος για που θα μας πάρει
Πέφτω και κυλιέμαι σα ζάρι
Κάνω πως ξεχνάω τ’ άρωμά σου
Κι όλα αλλάζουν γύρω μου απότομα

(ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ)
Κι άσε να μας φέρει ό,τι θέλει μετά
(ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ)
Να μας φέρει ό,τι θέλει
Κι ας είναι να μας φέρει ό,τι θέλει μετά
(ΤΑ ΤΑ)

Κι όλα αλλάζουν γύρω μου απότομα.

Credit: Peggy Theodorogianni

ΕΟΦ: Ανακαλεί συμπλήρωμα διατροφής λόγω μη εγκεκριμένου συστατικού

Την απαγόρευση διακίνησης και διάθεσης συμπληρώματος διατροφής, το οποίο περιέχει μη εγκεκριμένο συστατικό, ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΕΟΦ, πρόκειται για το συμπλήρωμα διατροφής Hiro Lab NMN NAD+BOOSTER 15g, της εταιρείας Muscle Power Marcin Szczepanik με έδρα την Πολωνία.

Η απόφαση για την ανάκληση πάρθηκε έπειτα από ενημέρωση του Οργανισμού ότι το εν λόγω συμπλήρωμα διατροφής «περιέχει ως συστατικό το μη εγκεκριμένο νεοφανές τρόφιμο nicotinamide mononucleotide (NMN)».

Παράλληλα, επισημαίνεται πως το προϊόν δεν είναι γνωστοποιημένο στον ΕΟΦ. Οι επιχειρήσεις που το έχουν προμηθευτεί υποχρεούνται για την εφαρμογή της απαγόρευσης. «Η απόφαση αποτελεί προληπτικό μέτρο για την προάσπιση της Δημόσιας Υγείας», καταλήγει η ανακοίνωση του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων.

World Travel Awards 2024: Η Αθήνα κορυφαίος city-break προορισμός στην Ευρώπη

Μια πολύ σημαντική διάκριση στον τομέα του τουρισμού κατέκτησε χθες η Αθήνα, κερδίζοντας τον τίτλο του κορυφαίου ευρωπαϊκού city-break προορισμού (Europe’s Leading City-break Destination), στη διοργάνωση των World Travel Awards 2024.

Είναι η δεύτερη φορά που η ελληνική πρωτεύουσα κερδίζει το συγκεκριμένο βραβείο στον σημαντικό αυτόν θεσμό, (η πρώτη ήταν το 2018), ανάμεσα σε πόλεις-ορόσημα: το Άμστερνταμ, τη Βενετία, το Βερολίνο, τη Γενεύη, το Δουβλίνο, την Κοπεγχάγη, τη Λισαβόνα, το Λονδίνο, το Παρίσι, το Πόρτο και την Ρώμη, ήταν υποψήφιες στην ίδια κατηγορία.

Εκτός από το βραβείο του κορυφαίου city-break προορισμού στην Ευρώπη, η Αθήνα ήταν υποψήφια σε αυτή τη διοργάνωση σε πέντε ακόμη κατηγορίες για αντίστοιχα ευρωπαϊκά βραβεία: Κορυφαίος Πολιτιστικός Προορισμός, Κορυφαίος Προορισμός Συναντήσεων και Συνεδρίων, Κορυφαίος Προορισμός Κρουαζιέρας, Κορυφαίο Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών και Κορυφαίο Αξιοθέατο για την Ακρόπολη.

Η διοργάνωση έχει αναδείξει την Ακρόπολη ως κορυφαίο Τουριστικό Αξιοθέατο για το 2014 και το 2018.

Το βραβείο προστίθεται στις σημαντικές διακρίσεις της πόλης που έχουν επιτευχθεί στην ίδια διοργάνωση κατά την τελευταία δεκαετία. Η Αθήνα αναδείχθηκε κορυφαίος Πολιτιστικός Προορισμός παγκοσμίως για το 2022 και το 2023, και αντίστοιχα της Ευρώπης, τις ίδιες χρονιές.

Το Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών του Δήμου Αθηναίων κέρδισε τον τίτλο του καλύτερου Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών της Ευρώπης για το 2018 και το 2022.

Η τελετή απονομής των βραβείων πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στο Βερολίνο, όπου αυτή την εβδομάδα (5-7 Μαρτίου) διοργανώνεται και η ITB Berlin, μία από τις κορυφαίες εκθέσεις τουρισμού στην Ευρώπη, στην οποία η Αθήνα συμμετέχει με ειδικό χώρο στο Περίπτερο του ΕΟΤ.

Το βραβείο στην εκδήλωση παρέλαβε ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ), Ιωάννης Γεώργιζας, ο οποίος σε δήλωσή του, τόνισε:

«Είμαστε περήφανοι για αυτή τη σημαντική διάκριση που τοποθετεί την πόλη μας στον χάρτη των καλύτερων city-break προορισμών της Ευρώπης. Η Αθήνα είναι μία ζωντανή και φιλόξενη πόλη, που προσφέρει κάθε φορά νέους λόγους για σύντομες αποδράσεις. Δεν είναι μόνο η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και οι ηλιόλουστες μέρες· είναι και τα μουσεία, οι σύγχρονοι πολιτιστικοί χώροι, η υψηλή γαστρονομία, οι αυθεντικές εμπειρίες που μπορεί κάποιος να ζήσει στις γειτονιές της. Στην ΕΑΤΑ θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για να ενισχύσουμε τον ποιοτικό, βιώσιμο τουρισμό, δημιουργώντας ταυτόχρονα τις συνθήκες εκείνες που θα διασφαλίσουν την ποιότητα ζωής των Αθηναίων».

Η διάκριση της Αθήνας στα 31α World Travel Awards, έρχεται να σφραγίσει τη μακροπρόθεσμη στρατηγική και προσπάθεια του This is Athens του Δήμου Αθηναίων την τελευταία δεκαετία για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της πόλης, μέσα από την προώθηση και ανάδειξή της ως ανταγωνιστικού city-break τουριστικού προορισμού, δώδεκα μήνες τον χρόνο. Σημειώνεται ότι για το 2023 η Αθήνα κατέγραψε νέο ρεκόρ στις διεθνείς αφίξεις, σπάζοντας το «φράγμα» των 7 εκατ. επισκεπτών.

Πηγή: skai.gr

 

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας λόγω συγκεντρώσεων

Σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα προχωρήσει η Αστυνομία στο κέντρο της Αθήνας, καθώς από τις 11:00 έως και τις απογευματινές – βραδινές ώρες της Παρασκευής θα πραγματοποιηθούν παράλληλες συναθροίσεις – συγκεντρώσεις με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας και την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα μη κρατικά πανεπιστήμια.

Όπως επισημαίνεται από την ΕΛΑΣ στις συγκεντρώσεις αναμένεται η συμμετοχή μεγάλου αριθμού ατόμων από σωματεία, εργατικά κέντρα, εκπαιδευτικούς, φοιτητικούς και μαθητικούς συλλόγους καθώς και από άλλους φορείς και συλλογικότητες.

Στο πλαίσιο αυτό, με σκοπό τη διασφάλιση του δικαιώματος των πολιτών να συνέρχονται, η Ελληνική Αστυνομία, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, θα λάβει τα αναγκαία μέτρα τροχαίας με την πραγματοποίηση κατά περίπτωση εκτροπών και διακοπών κυκλοφορίας, ώστε να μην διαταραχθεί υπέρμετρα η κοινωνική και οικονομική ζωή της πόλης.

Συγκεκριμένα, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα εφαρμοστούν σταδιακά και κατά περίπτωση -όπου είναι απαραίτητο και ανάλογα με την κίνηση των διαδηλωτών-σε οδούς περιμετρικά των Προπυλαίων, της Πλατείας Ομονοίας (Πατησίων, Αιόλου κ.λπ.), της Πλατείας Συντάγματος (Όθωνος, Λεωφόρους Αμαλίας και Βασιλίσσης Σοφίας) καθώς και στους οδικούς άξονες της Πανεπιστημίου, της Σταδίου και της Ακαδημίας.

Η ΕΛΑΣ απευθύνει έκκληση στους οδηγούς των οχημάτων να αποφύγουν τη μετακίνησή τους στους ανωτέρω οδικούς άξονες μέχρι την ολοκλήρωση των συναθροίσεων – κινητοποιήσεων.

Σε περίπτωση εφαρμογής επιπλέον κυκλοφοριακών ρυθμίσεων θα υπάρξει νεότερη ενημέρωση.

Υπενθυμίζεται ότι στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.astynomia.gr) έχει δημιουργηθεί ειδικό μπάνερ με έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις (διαθέσιμο στο https://www.astynomia.gr/ektaktes-kykloforiakes-rythmiseis/sygkentroseis-kinitopoiiseis/).

Ο Αύγουστος Κορτώ παντρεύτηκε τον σύντροφό του στο Δημαρχείο Αθηνών (ΦΩΤΟ)

Ο Αύγουστος Κορτώ παντρεύτηκε τον επί χρόνια, σύντροφό του, Αναστάσιο Σαμουηλίδη. Ο γνωστός συγγραφέας ανήρτησε φωτογραφία από το Δημαρχείο Αθηνών στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook.

Η βέρα και η καρδιά μου γράφουν τ’ ονομά σου» έγραψε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα φωτογραφίες από το ευτυχές γεγονός ανήρτησαν στo facebook και φίλοι του ζευγαριού που παρεβρέθησαν στην τελετή.