Το μετρό πάει δυτικά με έργα 550 εκατ. και τέσσερις ισχυρούς διεκδικητές (ΧΑΡΤΗΣ)

Ένα ακόμη βήμα πιο κοντά στην επέκταση του μετρό προς τον Ίλιον έγινε με τη θετική γνωμοδότηση της Περιφέρειας Αττικής επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου, προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ. Η νέα γραμμή, μήκους 4,18 χλμ., θα ενώσει την Ανθούπολη με το Ίλιον, βάζοντας την αποκλεισμένη μεταφορικά Δυτική Αττική σε τροχιά έργων υποδομών και αποφορτίζοντας μακροπρόθεσμα την κυκλοφοριακή ασφυξία της ευρύτερης περιοχής.

Το ισχυρό ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε στον διαγωνισμό δεν είναι τυχαίο, αφού πρόκειται για τη μοναδική εργολαβία σε διαγωνιστική φάση για το μετρό της πόλης, με τις επόμενες επεκτάσεις να μην είναι ακόμη ώριμες να ξεκινήσουν. Μάλιστα, δεδομένης της χρηματοδοτικής στενότητας, πρόσφατα η Ελληνικό Μετρό προχώρησε σε απευθείας ανάθεση στην εταιρεία Planet, της προκαταρκτικής μελέτης διερεύνησης τρόπων χρηματοδότησης νέων γραμμών του μετρό της Αθήνας, ύψους 29,5 χιλιάδων ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και τρίμηνης διάρκειας.

Τα τέσσερα σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον είναι: ΤΕΡΝΑ, Intrakat, ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom και ΑΚΤΩΡ-Μυτιληναίος. Η έγκριση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου, θα δώσει το πράσινο φως ώστε να περάσει ο διαγωνισμός στη β’ φάση. Εκτιμάται ότι αυτό μπορεί να γίνει μέσα στην άνοιξη. Εντωμεταξύ, η Ελληνικό Μετρό ολοκληρώνει τη σύνταξη των τευχών του δευτέρου σταδίου, που περιλαμβάνουν την προμελέτη, την τεχνική περιγραφή, τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) και τις προδιαγραφές του έργου.

Τα οφέλη της επέκτασης προς Ίλιον

Η νέα επέκταση της Γραμμής 2 έχει σχεδιαστεί για την κάλυψη πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών των δυτικών προαστίων, ενώ μελλοντικά πρόκειται να προχωρήσει προς τις Αχαρνές. Το νέο τμήμα της Γραμμής 2, μετά την Ανθούπολη έχει τρεις σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, φτάνοντας δηλαδή στα όρια των δήμων Ιλίου και Αγίων Αναργύρων-Καματερού. Μελλοντικά θα συνδεθεί και με τη νέα Γραμμή 4, με ανταπόκριση στον σταθμό Ίλιον.

Το εν λόγω τμήμα θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως. Ο αριθμός των πολιτών που θα εξυπηρετούνται ως προς την κατοικία τους σε ακτίνα 500 μέτρων από τους 3 νέους σταθμούς θα ανέλθει σε 42.000 και οι αντίστοιχες εξυπηρετούμενες θέσεις εργασίας εκτιμώνται σε περίπου 5.000.

Η χρήση της εν λόγω γραμμής του μετρό που θεωρείται ένα «πράσινο» μέσο μετακίνησης θα περιορίσει την ποσότητα CO2 που εκλύεται στην ατμόσφαιρα από τη χρήση των ΙΧ κατά 16.300 τόνους CO2eq ετησίως. Στους τρεις νέους σταθμούς προβλέπονται, ακόμα, αστικές αναπλάσεις και δενδροφυτεύσεις.

Όλοι οι σταθμοί θα έχουν πλευρικές αποβάθρες, πλάτους 4 ή 4,5 μέτρων, και θα διαθέτουν μία ή δύο εισόδους, θα έχουν μήκος 110 μ. και θα είναι πλήρως προσβάσιμοι σε άτομα με αναπηρία. Το βάθος των σταθμών θα κυμανθεί από 22 ως 24 μέτρα από την επιφάνεια του εδάφους.

Η χαρτογράφηση των τριών σταθμών

Ο σταθμός Παλατιανή χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της Θηβών, με το βάθος του σταθμού να φτάνει στα 22,5 μ. από την επιφάνεια του εδάφους. Επίσης, επί της Θηβών, με δύο εισόδους εκατέρωθεν, στη διασταύρωση με την Ελαιών θα βρίσκεται και ο σταθμός Ίλιον, ο οποίος θα φτάσει 24 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους.

Ο τελικός σταθμός Άγιος Νικόλαος χωροθετείται κάτω από τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήματος του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγίου Νικολάου.

Στην Παλατιανή θα δημιουργηθεί ακόμη σταθμός μετεπιβίβασης, σε αδόμητο χώρο εφαπτόμενο στον υπό κατασκευή σταθμό, μεταξύ των οδών Ανδρέα Παπανδρέου και Ικονίου. Θα διαθέτει τρία υπόγεια επίπεδα με πρόσβαση μέσω ραμπών, συνολικής χωρητικότητας περίπου 150 οχημάτων και με άμεση διασύνδεση με τον σταθμό. Στην επιφάνεια αυτού, θα διαμορφωθεί χώρος μετεπιβίβασης λεωφορείων.

Επέκταση και του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα

Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει ακόμη δύο άξονες. Η μελλοντική λειτουργία της εν λόγω επέκτασης, αλλά και οι προβλέψεις για τον μελλοντικό επιβατικό φόρτο του δικτύου της πρωτεύουσας, καθιστούν παράλληλα αναγκαία και την επέκταση του Αμαξοστασίου του Ελαιώνα σε όμορη περιοχή. Η έκταση έχει εμβαδό περίπου 20 στρ. και καταλαμβάνεται σήμερα κυρίως από αποθήκες του τέως εργοστασίου της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας και άλλες ιδιοκτησίες. Αυτό είναι το δεύτερο επιμέρους αντικείμενο της «τριπλής» εργολαβίας.

Αντίστοιχα, η μελλοντική λειτουργία της επέκτασης καθιστά απαραίτητη και την αναβάθιση/αντικατάσταση ορισμένων ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων σε μεγάλο τμήμα ή και στο σύνολο των υφιστάμενων Γραμμών 2 και 3, καθώς τα υφιστάμενα δεν υποστηρίζονται πλέον από τους κατασκευαστές, δεν υπάρχουν ανταλλακτικά και έχουν αυξηθεί οι αστοχίες τους.

Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 550 εκατ. ευρώ ή 682 εκατ. με ΦΠΑ. Η διάρκειά του προβλέπεται σε 57 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

 

Πηγή: businessdaily

Share it!

spot_img
spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Σαββατοκύριακο στο Κτήμα Φιξ

2η Ηράκλεια Γιορτή της Άνοιξης για μικρούς και μεγάλους.

Χ.Δούκας: «Να αποσυνδέσουμε τις εργασίες στις πλατείες από τα έργα του Μετρό»

Ο Δήμαρχος της Αθήνας ζητά να δοθούν γρήγορα πίσω στους κατοίκους οι ελεύθεροι χώροι.

Καθαρά και κατάλληλα τα νερά κολύμβησης στο Δήμο Κρωπίας

Εξαιρετικές οι τιμές μικροβιολογικού ελέγχου από αξιόπιστο πιστοποιημένο εργαστήριο ανάλυσης.

Reunion The Musical: Γιατί δεν ολοκληρώθηκε ποτέ η παράσταση στο Παλλάς

Το πρόβλημα με τους μηχανισμούς της σκηνής των καλλιτεχνών αποδείχτηκε πιο σοβαρό απ’ ότι αρχικά πίστευαν.

Τρύπα 15 μέτρων στην καρδιά του Κολωνακίου! (VIDEO)

Η μεγαλύτερη «τρύπα» της Αθήνας βρίσκεται στο Κολωνάκι. Βίντεο από ψηλά με το εντυπωσιακό σκάμμα, το βάθος του οποίου ξεπερνά το ύψος μιας πενταώροφης πολυκατοικίας.

ΔΕΔΔΗΕ: Οι περιοχές της Αττικής που θα διακοπεί σήμερα Παρασκευή το ρεύμα

Οι διακοπές ρεύματος γίνονται λόγω έργων συντήρησης ή αναβάθμισης δικτύων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τρύπα 15 μέτρων στην καρδιά του Κολωνακίου! (VIDEO)

Η μεγαλύτερη «τρύπα» της Αθήνας βρίσκεται στο Κολωνάκι. Βίντεο από ψηλά με το εντυπωσιακό σκάμμα, το βάθος του οποίου ξεπερνά το ύψος μιας πενταώροφης πολυκατοικίας.