Γενικά αίθριος αναμένεται σήμερα ο καιρός με αραιές νεφώσεις κατά περιόδους. Η ορατότητα θα είναι τοπικά περιορισμένη, κυρίως στα βόρεια θαλάσσια και παραθαλάσσια τμήματα του Αιγαίου, όπου τις πρωινές και βραδινές ώρες είναι πιθανό να σχηματιστούν ομίχλες.
Οι μετεωρολογικές συνθήκες ευνοούν τη μεταφορά αφρικανικής σκόνης με μικρές συγκεντρώσεις.
Οι άνεμοι θα πνέουν από νότιες διευθύνσεις 3 με 5 στα πελάγη τοπικά 6 και στο βόρειο Ιόνιο από το απόγευμα πρόσκαιρα 7 μποφόρ. Στα Δωδεκάνησα θα πνέουν βορειοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή άνοδο και θα κυμανθεί σε υψηλά για την εποχή επίπεδα. Θα φτάσει στα νησιά και τα παραθαλάσσια τους 25 με 27 βαθμούς, στην υπόλοιπη χώρα τους 27 με 29 και τοπικά στα ανατολικά ηπειρωτικά τους 30 με 31 βαθμούς Κελσίου.
ΑΤΤΙΚΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος, με παροδικές αραιές νεφώσεις.
Ανεμοι: Νότιοι 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 14 έως 26 βαθμούς Κελσίου.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος, με παροδικές αραιές νεφώσεις.
Ανεμοι: Μεταβλητοί 3 και το απόγευμα πρόσκαιρα νότιοι έως 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 12 έως 24 βαθμούς Κελσίου.
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος, με παροδικές αραιές νεφώσεις.
Ανεμοι: Νοτίων διευθύνσεων έως 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 12 έως 28 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία η ελάχιστη 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.
Καιρός: Γενικά αίθριος, με παροδικές αραιές νεφώσεις.
Ανεμοι: Νότιοι νοτιοανατολικοί 3 με 5, στο Ιόνιο τοπικά 6 και πρόσκαιρα στο βόρειο Ιόνιο το απόγευμα τοπικά 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 12 έως 27 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου η ελάχιστη 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΕΥΒΟΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Γενικά αίθριος, με παροδικές αραιές νεφώσεις.
Ανεμοι: Νοτίων διευθύνσεων 3 με 4 και στα ανατολικά τοπικά 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 12 έως 30 με 31 βαθμούς Κελσίου.
ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος με παροδικές αραιές νεφώσεις.
Ανεμοι: Από νότιες διευθύνσεις 3 με 4 και στα δυτικά και βόρεια τοπικά 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 13 έως 25 και στην Κρήτη έως 27 βαθμούς Κελσίου.
ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Καιρός: Γενικά αίθριος.
Ανεμοι: Στα βόρεια νότιοι 4 με 6 μποφόρ. Στα νότια βορειοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 15 έως 25 και στα Δωδεκάνησα έως 27 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια η ελάχιστη 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.
ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Καιρός: Γενικά αίθριος, με παροδικές αραιές νεφώσεις.
Ανεμοι: Νότιοι 3 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 10 έως 29 βαθμούς Κελσίου.
ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ ΤΡΙΤΗ 02-04-2024
Αραιές νεφώσεις κατά τόπους πιο πυκνές στα βόρεια.
Η ορατότητα θα είναι τοπικά περιορισμένη τις πρωινές ώρες στα βόρεια θαλάσσια και παραθαλάσσια τμήματα.
Οι μετεωρολογικές συνθήκες ευνοούν τη μεταφορά αφρικανικής σκόνης με μικρές συγκεντρώσεις, βαθμιαία η σκόνη θα περιοριστεί στα ανατολικά.
Οι άνεμοι θα πνέουν αρχικά νότιοι νοτιοδυτικοί 4 με 6 και μόνο στα Δωδεκάνησα θα είναι βορειοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ. Από τις μεσημβρινές ώρες στα δυτικά, τα κεντρικά, τα βόρεια και βαθμιαία στα νότια θα πνέουν δυτικοί βορειοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ.
Η θερμοκρασία παρόλο που θα σημειώσει μικρή πτώση στα βορειοδυτικά, όπου θα φτάσει τους 21 με 23 βαθμούς, θα διατηρηθεί σε υψηλά για την εποχή επίπεδα και θα φτάσει τοπικά στα ανατολικά ηπειρωτικά και την Κρήτη τους 27 με 30 βαθμούς Κελσίου.
ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 03-04-2024
Αραιές νεφώσεις κατά τόπους πιο πυκνές στα βόρεια.
Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και τις πρωινές ώρες στο Αιγαίο τοπικά 6 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση.
ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 04-04-2024
Γενικά αίθριος καιρός. Πρόσκαιρα αυξημένες νεφώσεις στα βόρεια τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες, οπότε θα σημειωθούν τοπικές βροχές ή όμβροι κυρίως στα ορεινά.
Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και βαθμιαία στο Ιόνιο 6 και τοπικά έως 7 μποφόρ.
Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή περαιτέρω πτώση.
ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 05-04-2024
Γενικά αίθριος καιρός με πρόσκαιρες νεφώσεις τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες κυρίως στα ορεινά.
Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις στα δυτικά 3 με 5 και στα ανατολικά 4 με 6 και βαθμιαία στα νότια τοπικά έως 7 μποφόρ.
Ανοιξε η πλατφόρμα tickets.gov.gr και οι φίλαθλοι μπορούν να πληροφορηθούν το πώς θα προσθέσουν το εισιτήριό τους στο Gov.gr. Wallet, πώς θα το ταυτοποιήσουν, καθώς από τις 9 Απριλίου, η επιστροφή στις κερκίδες τόσο για τους αγώνες της Super League 1, όσο και του ελληνικού Κυπέλλου, θα γίνεται ψηφιακά με το εισιτήριο στο Gov.gr Wallet.
Όπως είχε ανακοινωθεί από τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου και τον αναπληρωτή υπουργό Αθλητισμού Γιάννη Βρούτση σχετικά με τα μέτρα ενάντια στην οπαδική βία η νέα διαδικασία ταυτοποίησης θα πραγματοποιείται από το ψηφιακό πορτοφόλι, το Gov.gr wallet.
Απαραίτητη προϋπόθεση όμως είναι όσοι δεν το έχουν «κατεβάσει» στο κινητό τους να εγγραφούν στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕμΕπ), το emep.gov.gr. Όπως έχει επισημάνει ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης «όσο δύσκολη κι αν είναι η καταπολέμηση της λεγόμενης οπαδικής βίας, εμείς θα συνεχίσουμε την προσπάθεια και τον αγώνα για να νικήσουμε σε αυτήν τη μάχη».
Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και ο κ. Παπαστεργίου ο οποίος έχει σημειώσει ότι «το τρίπτυχο “νέα νομοθεσία, κάμερες, ταυτοποίηση” εγγυάται τη μεγάλη αλλαγή που συντελείται στο χώρο του ελληνικού αθλητισμού. Ως υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αξιοποιούμε όλα τα διαθέσιμα τεχνολογικά εργαλεία, προκειμένου η ταυτοποίηση να γίνεται με τον πλέον σύγχρονο και ασφαλή τρόπο. Αξιοποιούμε τις δυνατότητες που μας παρέχει το ψηφιακό μας πορτοφόλι, το Gov.gr Wallet, ώστε με τρόπο απλό και φιλικό να μπαίνουμε γήπεδα κι εμείς και τα παιδιά μας».
Απαραίτητη η εγγραφή στο ΕμΕπ πριν από το Gov.gr Wallet
Οι πολίτες για να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή Gov.gr Wallet θα χρειαστούν τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet και πιστοποιημένο αριθμό κινητού τηλεφώνου, ο οποίος πιστοποιείται αποκλειστικά μέσω της καταχώρισης στοιχείων στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕμΕπ).
Συγκεκριμένα, για τους ενήλικες, αρχικά γίνεται η εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, (εδώ), συνδέονται στο wallet μέσω taxis, επιλέγουν το εισιτήριο και έτσι μπαίνει το εισιτήριο στο wallet και κατόπιν εμφανίζεται το QR Code ή το Barcode, με το οποίο θα εισέρχεται ο κάθε φίλαθλος στο γήπεδο.
Όσον αφορά στους ανήλικους άνω των 15 ετών, οι οποίοι έχουν προσωπικούς κωδικούς- διαπιστευτήρια TAXISnet και το κινητό τους τηλέφωνο είναι καταχωρημένο στο ΕμΕπ – emep.gov.gr, θα ακολουθούν την ίδια διαδικασία, όπως και οι ενήλικες για την είσοδό τους στα γήπεδα με το Gov.gr Wallet.
Στην περίπτωση των ανηλίκων κάτω των 15 ετών η είσοδός τους στο γήπεδο θα γίνεται εφόσον ο γονέας ή κηδεμόνας του ταυτοποιεί το εισιτήριο και το αποθηκεύει στην εφαρμογή. Σε περίπτωση που ο ανήλικος συνοδεύεται από άλλον ενήλικα, κατά τη διαδικασία ταυτοποίησης του εισιτηρίου, όποιος έχει την κηδεμονία ή και την επιμέλεια δηλώνει τον ΑΦΜ του ενήλικου που θα συνοδεύσει τον ανήλικο, υπό την προϋπόθεση ότι ο ενήλικος συνοδός έχει ήδη ταυτοποιήσει και αποθηκεύσει το δικό του εισιτήριο στο Gov.gr Wallet.
Σύμφωνα με πληροφορίες στην έναρξη της εφαρμογής του νέου τρόπου εισόδου στα γήπεδα και μέχρι τη λήξη της τρέχουσας αγωνιστικής περιόδου, οι φίλαθλοι θα έχουν τη δυνατότητα να εισέρχονται στους αγωνιστικούς χώρους τόσο με το εισιτήριό τους στο Gov.gr Wallet, όσο και με τον τρόπο που ισχύει και σήμερα.
Εντυπωσιακές οι δορυφορικές εικόνες σε ότι αφορά την αποτύπωση του νέου κύματος αφρικανικής σκόνης που αρχίζει ήδη να επηρεάζει τη χώρα μας, αναδημοσίευσε στους λογαριασμούς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο μετεωρολόγος Κλέαρχος Μαρουσάκης.
«Θολό τοπίο» η Γλυφάδα λόγω της αφρικανικής σκόνης.
Η ατμόσφαιρα σε πολλές περιοχές είναι ήδη αποπνικτική, ενώ σύμφωνα με τους μετεωρολόγους το φαινόμενο συγκέντρωσης σκόνης αναμένεται να συνεχιστεί έως και το τέλος Μαΐου.
Με φωτογραφίες που ανάρτησε στους λογαριασμούς του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, αναδεικνύει την εικόνα που παρουσιάζει σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους το Πεδίον του Άρεως, όπου μετατρέπεται σε ένα απέραντο υπαίθριο mall παραεμπορίου, υγειονομικών παραβάσεων και πηγή όχλησης για τους κατοίκους.
Η Περιφέρεια Αττικής μάλιστα φέρεται αποφασισμένη να βάλει τέλος στις ακαλαίσθητες και οριακά σύννομες με τα υγειονομικά πρωτόκολλα εορταστικές διοργανώσεις που φιλοξενούνται στο Πεδίο του Άρεως, βάζοντας στο κάδρο των ευθυνών και προηγούμενες διοικήσεις της Περιφέρειας.
Ενδεικτικό είναι το γεγονός – όπως καταγγέλεται – ότι είχε καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια, το «εορταστικό παζάρι» των Χριστουγέννων να διαρκεί 53 ημέρες, καταργώντας ουσιαστικά τον χαρακτήρα του ανοικτού δημόσιου χώρου.
Η ανάρτηση Χαρδαλιά για το Πεδίον του Άρεως
«Αφήνοντας πίσω μας πρακτικές αδιαφάνειας του παρελθόντος, το Πεδίον του Άρεως επιστρέφει ως χώρος άθλησης και ψυχαγωγίας για τους κατοίκους της Κυψέλης, του Γκύζη, της Βικτώριας και των Εξαρχείων και για τους επισκέπτες της περιοχής», υπογραμμίζει. Και προαναγγέλλει τη δημιουργία εορταστικών χωριών με δωρεάν εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους, «στα πρότυπα και με την αισθητική των εορταστικών θεματικών πάρκων του εξωτερικού» -όπως επισημαίνει- αρχής γενομένης από τα Χριστούγεννα του 2024.
«Μαζί με τους συμπολίτες μας, θα εργαστούμε -από κοινού- για την επόμενη ημέρα στο Πεδίον του Άρεως, με όρους χρηστής διαχείρισης και με απόλυτο σεβασμό στο οικοσύστημα του πάρκου και στο περιβάλλον. Ένας χώρος, μέσα στον αστικό ιστό, που θα αποτελέσει πρότυπο βιωσιμότητας για την #πράσινη Αττική για την οποία έχουμε δεσμευτεί στους πολίτες […] Με πράξεις και όχι με λόγια! Όπως ακριβώς αρμόζει στους συμπολίτες μας!», γράφει χαρακτηριστικά.
Η αυλαία πέφτει, με τη συγκινητική λέξη « ΤΕΛΟΣ» γραμμένη στην επιγραφή. Όμως το φωτογραφείο θα παραμείνει στη μνήμη της πολιτισμικής ζωής της Νίκαιας. Είναι το πνεύμα της παρακαταθήκης που αφήνει ο δημιουργικός καλλιτέχνης, φωτογράφος Κωστάκης Παπαζαχαρής.
Ο φιλμικός λόγος του Κωστάκη, δια μέσου του φακού του, κατέγραψε τα συναισθήματα του κόσμου της Νίκαιας, όπως ένας ρομαντικός Ποιητής. Το πολυεπίπεδο ιστορικό φωτογραφικό αρχείο του Κωστάκη όπου υπάρχουν φωτογραφίες γνωστών προσωπικοτήτων, όπως ο ΧαϊλέΣελασιέ, ο Βασιλιάς Παύλος και ο γιος του Κωνσταντίνος, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Νικηφόρος Βρεττάκος, η Μελίνα Μερκούρη, ο Μιχάλης Κακογιάννης, ο Μιχάλης Νικολινάκος και πολλών – πολλών άλλων, αποτελεί αναπόσπαστη αφηγηματική πλευρά της προσφυγικής Νίκαιας και των ανθρώπων της.
All-focus
Το φωτογραφείο τα τελευταία χρόνια είχε μεταφερθεί από τη γωνία Γρεβενών και Καρακουλουξή στη γωνία Καρακουλουξή 27 και Βοσπόρου και τη λειτουργία την είχε αναλάβει μέχρι τις μέρες μας η επί 30 χρόνια βοηθός του Κωστάκη, Δήμητρα Ηλιού, αφοσιωμένη στην Τέχνη του.
Διεθνείς βραβεύσεις για τις πρωτόγνωρες τεχνικές εφαρμογές και τις επινοήσεις του για τη δομική, έγχρωμη σύνθεση, την οπτική του και τη λήψη της εικόνας αλλά και για εκείνα τα καλλιτεχνικά πορτραίτα, πολύ πριν από την τεχνολογία των προγραμμάτων των υπολογιστών.
«Επαγγελματίες καλλιτέχνες φωτογράφοι από την Ευρώπη μου ζητούσαν πληροφορίες για την προσωπική μου μέθοδο, ενώ πασίγνωστοι καλλιτέχνες απ’ όλη την Ελλάδα μου πρότειναν να τους φωτογραφίσω, αλλά και πολιτικοί, όπως ο υποψήφιος Πρόεδρος των ΗΠΑ αείμνηστος Μάικλ Δουκάκης. Επίσης, με συνεχάρη ο Υπουργός εξωτερικών των ΗΠΑ John Kerry και έπειτα υποψήφιος Πρόεδρος των ΗΠΑ για τη φωτογραφική συμβολή μου στην ειρήνη, τον καιρό του πολέμου στο Ιράκ» εκμυστηρεύθηκε ο Κωστάκης Παπαζαχαρής.
Πριν από 24 χρόνια ο πρέσβης της Γιουγκοσλαβίας Dragomir Vučićević πήγε στο φωτογραφείο του στη Νίκαια, για να τον γνωρίσει και να τον συγχαρεί για το ειρηνικό φωτογραφικό μου ρεπορτάζ για τους βομβαρδισμούς στον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας το 2000.
Κωστάκης Παπαζαχαρής: Η ζωή του, η διαδρομή και η τέχνη της φωτογραφίας
Ο Κωνσταντίνος Παπαζαχαρής, ο γνωστός μας Κωστάκης, (1934) γεννήθηκε στο χωριό Πλέσσια, που ανήκει στα βόρεια Τζουμέρκα του νομού Ιωαννίνων, με πατέρα τον Θεμιστοκλή Παπαζαχαρή και μητέρα την Αικατερίνη το γένος Φλώρου.
Οι γονείς του απέκτησαν επτά παιδιά, τον Αλέξανδρο, τον Σωκράτη, τη Θεοδοσία, τον Γιάννη, την Αγγλαΐα, τη Μαρία και τον Κωνσταντίνο. Σε ηλικία δώδεκα ετών φεύγει από το χωριό του με τον συγχωριανό του, φωτογράφο Ελευθέριο Θεοδωρή και εγκαθίσταται στα Καμίνια του Πειραιά, όπου είχε το φωτογραφείο του, στην οδό Υμηττού 26.
Κοντά του μαθαίνει την Τέχνη της φωτογραφίας. Ο Θεοδωρής ήταν καλλιτέχνης φωτογράφος, κυρίως στο στούντιο. Το μάθημα στη φωτογραφία για τον νεαρό Κωστάκη αρχίζει με το ρετούς σε γυάλινες πλάκες και αργότερα στα πλαστικά φιλμ. Παράλληλα, εκτός από το πλύσιμο και στέγνωμα των φιλμ και των φωτογραφιών, μαθαίνει να εμφανίζει και να παρασκευάζει τα απαραίτητα χημικά στον σκοτεινό θάλαμο.
Ο Κωστάκης ακόμη θυμάται μέχρι σήμερα, στα ενενήντα του χρόνια, τις ονομασίες αυτών των χημικών συστατικών , όπως το μετόλ, το υδροκινόν, το σουλφίτ, το καρμπονάτ, το μπρομούρ κλπ. Εκεί στο φωτογραφείο στα Καμίνια, όταν άρχισε να φωτογραφίζει ο μικρός Κωστάκης, επειδή δεν έφτανε να βλέπει καλά μέσα στο θαμπόγυαλο της τεράστιας μηχανής, του είχε βάλει ο Θεοδωρής ένα σκαμνάκι για να ανεβαίνει ψηλότερα.
Μένει εκεί μέχρι το 1950, οπότε ο Θεοδωρής μετακομίζει το φωτογραφείο του στη Νίκαια, επί της οδού Πέτρου Ράλλη 236 ( κοντά στην οδό Κύπρου), όπου το λειτουργεί μέχρι το 1955. Αργότερα ο Θεοδωρής μεταφέρεται στο κέντρο του Πειραιά, στην οδό Βασιλέως Κωνσταντίνου και μετά από κάποια χρόνια στην οδό Τσαμαδού 27.
Εκείνη την περίοδο ο Κωστάκης φεύγει από τον Θεοδωρή και εργάζεται ως βοηθός στον πολύ γνωστό φωτογράφο των Αθηνών Απόστολο Βερβέρη, με φωτογραφεία στην οδό Βουκουρεστίου 4, αλλά και στην οδό Τασούμ Πασσά 20, στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Κατά την απουσία του ο Παπαζαχαρής έκανε το ρεπορτάζ του βασιλιά Παύλου και του διαδόχου Κωνσταντίνου.
Είχε την ευκαιρία εκεί να φωτογραφίσει τον τελευταίο αυτοκράτορα της Αιθιοπίας Χαϊλέ Σελασιέ. Επίσης, εκεί γνωρίζεται με τον πρώην βοηθό του Ουχμαγιάκ Διλδιλιάν, τον Γιάννη Τσαγκάρη και για κάποιο διάστημα δουλεύουν μαζί. Αφού φεύγει από του Βερβέρη, αγοράζει το φωτογραφείο της οδού Ράλλη 236, με το ποσό των 25.000 δραχμών, χρήματα που του δάνεισε ο γνωστός τότε έμπορος φωτογραφικών υλικών του Πειραιά, Χρήστος Κατσάρης.
Ο έμπορος αυτός τον εμπιστεύθηκε, αν και ήταν βοηθός ακόμα, διότι , για λογαριασμό του Βερβέρη, αποφάσισε να συμμετάσχει σε έναν διαγωνισμό του ΕΟΤ, για την εκτύπωση 200 μεγάλων φωτογραφιών του μέτρου, με αντίπαλο τον γνωστό τότε φωτογράφο Σπύρο Μελετζή, τον οποίο κέρδισε στον λογαριασμό.
Το φωτογραφείο της Π. Ράλλη το πούλησε στον τότε βοηθό του Σταύρο Καρνέζη, αδελφό του γνωστού σολίστα του μπουζουκιού Λάκη Καρνέζη και γύρω στο 1957 αγόρασε το πρώην φωτογραφείο του Διλδιλιάν , στην οδό Π. Τσαλδάρη 89, το οποίο μετά την αναχώρηση του Διλδιλιάν στην Αμερική, το είχε αγοράσει και το λειτούργησε για μερικά χρόνια ο Βασίλης Πεσματζόγλου ( Παπαιωακείμ) από τη Νέα Ιωνία.
Το 1965 Ο Κωνσταντίνος Παπαζαχαρής παντρεύεται την Ελένη Γιαννούση και αποκτούν δύο παιδιά, τον Πάρη και την Αθηνά.
All-focus
Στο φωτογραφείο αυτό ο Κωστάκης μεγαλούργησε μέχρι το έτος 2000, οπότε και μετακόμισε σε άλλον χώρο, πρώτα στην οδό Δ. Καρακουλουξή και Γερβασίου Γρεβενών και στη συνέχεια στην οδό Δ. Καρακουλουκή 27, φωτογραφείο με τη φίρμα Studio Costakis το οποίο ανήκει πλέον στην επί 32 χρόνια βοηθό του Δήμητρα Ηλιού, την οποίαν αποκαλούν «θηλυκό Κωστάκη». Στο φωτογραφείο πολύ συχνά βρίσκεται και ο ίδιος μέχρι σήμερα.
Ο Κωστάκης έχει στην ιδιοσυγκρασία του συνεχώς να μαστορεύει και θέλει όλα γύρω του να είναι ζωηρά και χρωματιστά. Έψαχνε, λοιπόν, τρόπο να ξεπεράσει τις αρνητικές ιδιότητες της επιφάνειας του πλαστικού χαρτιού των έγχρωμων φωτογραφιών, ως προς τη δυνατότητα ρετούς, αλλά και για την επιζωγράφισή τους, με βάση ένα πρόσθετο υλικό. Με ερέθισμα ένα τέτοιοι υλικό με σπρέι που ανακάλυψε στην Αμερική, επινόησε δική φόρμουλα και οργάνωσε την παραγωγή αυτού του υλικού σε σπρέι, με δική του φίρμα.
Έτσι κάλυψε τις ανάγκες των επαγγελματιών, χρόνια πριν έρθουν να τις καλύψουν οι σημερινοί υπολογιστές και τα προγράμματά τους. Με αυτήν την πατέντα, ο Κωστάκης είχε μια παράλληλη φωτογραφική δραστηριότητα, που του έδινε αφενός τη χαρά να δημιουργεί ο ίδιος , αφετέρου να κερδίζει χρήματα , αλλά και να ταξιδεύει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, εκλαϊκεύοντας τις ιδιότητες αυτού του νέου προϊόντος, σε εκθέσεις όπως η Photovision στην Ελλάδα αλλά και η παγκόσμια Photokina στην Κολωνία της Γερμανίας.
Ένα από τα ταξίδια που πραγματοποίησε στο εξωτερικό ήταν στην Κωνσταντινούπολη, Μου διηγήθηκε πως περνώντας έξω από ένα φωτογραφείο, μπήκε μέσα , αλλά ο φωτογράφος εκείνη την ώρα ήταν απασχολημένος στον σκοτεινό θάλαμο και στο σαλόνι βρισκόταν μόνο ο νεαρός βοηθός του. Μπαίνοντας μέσα, η ματιά του έπεσε στο πορτραίτο ενός ηλικιωμένου άνδρα σε κάδρο που υπήρχε στον τοίχο, το οποίο ο χρόνος αλλά και ο ήλιος το είχαν φθείρει. Αμέσως ζήτησε από τον βοηθό να το ξεκρεμάσουν και χωρίς να χάσει χρόνο έβγαλε το σπρέι, τα ειδικά χρώματα και τα πινέλα και άρχισε να το ρετουσάρει, δίνοντάς του μια νέα ζωή.
Όλη την ώρα που ο Κωστάκης ρετούσαρε το πορτραίτο, ο νεαρός βοηθός του φωτογράφου καθόταν δίπλα του και παρακολουθούσε αποσβολωμένος με το στόμα ανοιχτό. Όταν τελείωσε το έργο του ο Κωστάκης, ο νεαρός, γεμάτος χαρά αλλά και έκπληξη για το πώς βρέθηκε αυτός ο θαυματοποιός μέσα στο φωτογραφείο τους, τρέχει προς τον σκοτεινό θάλαμο, όπου δούλευε ο φωτογράφος, φωνάζοντας: « Αφεντικό, αφεντικό, έλα να δεις τι έκανε ο Έλληνας στον πατέρα σου!»
Ο Κωστάκης Παπαζαχαρής είναι καλλιτέχνης φωτογράφος του στούντιο, φωτογράφος πορτραίτου και καλλιτέχνης του ρετούς και έτσι όλα τα χρόνια τη βιτρίνα του φωτογραφείου του κοσμούν φωτογραφίες γάμων, βαπτίσεων, πορτραίτα γυναικών και ανδρών, αλλά κυρίως πορτραίτα επιφανών Ελλήνων και ξένων, όπως του αυτοκράτορα της Αιθιοπίας Χαϊλέ Σελασιέ, του Μίκη Θεοδωράκη, του Γιάννη Τσαρούχη, του Μιχάλη Κακογιάννη, της Μελίνας Μερκούρη, του Νικηφόρου Βρεττάκου, του Στέλιου Καζαντζίδη, του Στελάκη και του Βαγγέλη Περπινιάδη και τόσων άλλων.
Από το αφιερωματικό άλμπουμ της Δημοτικής Πινακοθήκης « Ντίνος Κατσαφάνας» για την έκθεση «ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΕΣ, ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ, ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΟΙ ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΤΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ ΤΗΣ ΝΙΚΑΙΑΣ. 1922-1960 – 100 ΧΡΟΝΙΑ ΝΕΑ ΚΟΚΚΙΝΙΑ-ΝΙΚΑΙΑ»
Γνωρίζατε πως η αρχαία Αθήνα είχε το δικό της «Σινικό Τείχος» που ξεκινούσε από το Όρος Αιγάλεω και έφτανε μέχρι την Πάρνηθα και είχε κατασκευαστεί προκειμένου να λειτουργεί αποτρεπτικά των επιδρομών των στρατευμάτων κατά την περίοδο του Πελοποννησιακού πολέμου που έλαβε χώρα πριν από 2.500 χρόνια περίπου;
Μα θα αναρωτηθείτε και τι έχει απογίνει σήμερα αυτή η γιγάντια κατασκευή;
Η απάντηση δυστυχώς είναι πως το “Τείχος Δέμα” στο οποίο αναφερόμαστε σήμερα δυστυχώς βρίσκεται κυριολεκτικά πεταμένο στα σκουπίδια μιας και βρίσκεται εντός της χωματερής στα Άνω Λιόσια.
Και μπορεί να στερείται κάθε προσοχής και συντήρησης από το Ελληνικό κράτος παρόλα αυτά όμως καταφέρνει να καθηλώνει με το μέγεθος του όπως φανερώνουν τα πλάνα του Drone της ομάδας μας.
Δείτε το βίντεο των Up Stories και μάθετε όλη την ιστορία του Σινικού Τείχους της Αρχαίας Αθήνας.
Στα βορειοανατολικά του Ασπροπύργου, γύρω στα 2,5 χιλιόμετρα δυτικά των Άνω Λιοσίων, στο στενό πέρασμα μεταξύ Αιγάλεω και Πάρνηθας, βρίσκεται εκτεταμένο αρχαίο τείχος γνωστό ως «Δέμα» ή «Δέσις». Η ονομασία αυτή δεν είναι αρχαία την επινόησαν οι κάτοικοι της περιοχής κατά τη Μεταβυζαντινή περίοδο, πιθανότατα στις αρχές του 19ου αιώνα, καθώς το τείχος «έδενε» τα δύο βουνά, κλείνοντας τη μεταξύ τους δίοδο.
Το Δέμα είχε μήκος γύρω στα 4,5 χιλιόμετρα και είχε οικοδομηθεί προκειμένου να προστατεύει το μεγάλης στρατηγικής σημασίας πέρασμα, που οδηγούσε από τις Αχαρνές στο Θριάσιο Πεδίο. Από εκεί είχαν εισβάλει οι Σπαρτιάτες, υπό τις διαταγές του Αρχίδαμου, στο Αχαρνικό Πεδίο κατά το 431 π.Χ., το πρώτο έτος του Πελοποννησιακού Πολέμου από τότε, το εν λόγω πέρασμα, το οποίο ο Θουκυδίδης ονόμασε «Κρωπειά», αποτέλεσε τη βασικότερη δίοδο εισβολής των πελοποννησιακών δυνάμεων στην Αττική.
Σήμερα από το πέρασμα αυτό διέρχονται σιδηροδρομική γραμμή και αυτοκινητόδρομος, που συνδέουν τα βόρεια προάστια των Αθηνών με το Θριάσιο Πεδίο.Το τείχος είχε κτιστεί από αδρά λαξευμένους πολυγωνικούς ογκόλιθους χωρίς συνδετική ύλη, ενώ τα κενά είχαν γεμιστεί από μικρότερους λίθους. Η οχύρωση δεν είναι ενιαία αποτελείται από πολλαπλά μικρά, επικαλυπτόμενα τμήματα, που δημιουργούν στενούς διαδρόμους και εισόδους με επικλινείς ράμπες πίσω τους, για εύκολη πρόσβαση στην επίπεδη κορυφή του. Το πάχος των τειχών κυμαίνεται μεταξύ των 1,5 και 2,8 μέτρων.
Στη μέση, περίπου, του μήκους του Δέματος ανοίγονταν δύο πύλες. Η βορειότερη οδηγούσε στον δήμο Οίης και η νοτιότερη στο Θριάσιο Πεδίο. Ίσως υπήρχε και τρίτη πύλη. Σε απόσταση 225 μέτρων ανατολικά του τείχους, έχει εντοπιστεί το Πίσω Τείχος, χαμηλό φράγμα από αργολιθοδομή μήκους 120 μέτρων περίπου, το οποίο βαίνει παράλληλα προς το κυρίως Δέμα.
Το συνολικό του μήκος έχει υπολογιστεί στα 200 μέτρα. Στόχος του ήταν η παρε-μπόδιση εχθρικών στρατευμάτων προς την πεδιάδα των Άνω Λιοσίων, της οποίας την ανατολική πλευρά έφραζε. Το Πίσω Τείχος οικοδομήθηκε,κατά πάσα πιθανότητα, την ίδια εποχή με το Δέμα ή λίγο αργότερα.
Πάντως, οι δύο οχυρώσεις μοιάζουν να αποτελούν μέρη του ίδιου οικοδομικού προγράμματος, καθώς το Πίσω Τείχος ενισχύει το Δέμα στο σημείο όπου το δεύτερο είναι πιο εύκολα προσπελάσιμο, και συνεπώς ευπρόσβλητο, λόγω της ομαλότητας του εδάφους. Αν και η χρονολόγηση της ανοικοδόμησης του Δέματος είναι αρκετά προβληματική, λόγω έλλειψης δεδομένων, οι περισσότεροι αρχαιολόγοι την τοποθετούν στο α΄ μισό του 4ου αιώνα.
Μάλιστα, το συνδέουν με τον Βοιωτικό Πόλεμο (378-377 π.Χ.) θεωρώντας ότι κατασκευάστηκε για να λειτουργήσει ως προμαχώνας ενός μεγάλου στρατού, που θα υπερασπίζονταν πολυάριθμοι οπλίτες, ιππείς και πελταστές. Επιπλέον, θα πρέπει να τονιστεί ότι το Δέμα δεν οικοδομήθηκε για να αναχαιτίσει τους εχθρούς που θα κινούνταν προς την πόλη των Αθηνών, αλλά για να τους καθυστερήσει. Έτσι, ο αθηναϊκός στρατός, ενημερωμένος για την εχθρική επέλαση μέσω του ταχύτατου συστήματος των φρυκτωριών, θα προλάβαινε τους επιτιθέμενους πριν φτάσουν στην πόλη. Επιπλέον, το Δέμα δεν θα επέτρεπε τη διάβαση μιας μεγάλης στρατιάς σε πλήρη σχηματισμό, διευκολύνοντας, έτσι, τις δολιοφθορές, ιδίως στην οπισθοφυλακή.
Είστε με την παρέα σας και θέλετε να παραγγείλετε φαγητό, αλλά διστάζετε λόγω της τροφικής αλλεργίας σας;
✔️ Δε χρειάζεται❗️
✍️ Διαβάστε τις οδηγίες του #ΕΦΕΤ για το πώς να αισθάνεστε ασφαλείς όταν παραγγέλνετε φαγητό απ’ έξω και πάσχετε από κάποια τροφική αλλεργία.
Οι οδηγίες αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο της δραστηριότητας του ΕΦΕΤ για ορθή ενημέρωση των καταναλωτών ως προς τις τροφικές αλλεργίες και τρόπους προφύλαξης από αυτές.
Για «μονταζιέρες και συκοφαντίες» με τις οποίες «το ακροδεξιό μπλοκ της Νέας Δημοκρατίας επιχειρεί να ανακόψει τις εκλογικές διαρροές προς τα δεξιά» της κάνει λόγο ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, απαντώντας σε δημοσιεύματα αλλά και σε δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών αναφορικά με τη φράση «γκλοπ μπάτσου» που ακούγεται να χρησιμοποιεί, σε βίντεο.
«Όσο και αν κάποιοι πορεύονται με ψέματα και διαστρεβλώσεις, εμείς δεν θα επιτρέψουμε να “μπαζωθεί” η αλήθεια», σημειώνει, επίσης, μεταξύ άλλων, ο κ. Δούκας.
Στη σύλληψη ενός Ιρανού για την φωτιά που ξέσπασε το βράδυ της Παρασκευής (29/3) στον Υμηττό προχώρησε η ΕΛ.ΑΣ.
Οπως ανακοινώθηκε από το Πυροσβεστικό Σώμα: «Συνελήφθη σήμερα, τις πρώτες πρωινές ώρες, στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας, από Αξιωματικούς της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (Δ.Α.Ε.Ε.), αλλοδαπός, ως υπαίτιος πρόκλησης πυρκαγιάς από πρόθεση, εντός δασικής έκτασης, στο όρος του Υμηττού, άνωθεν της Ιεράς Μονής Αγίου Γεωργίου Κουταλά Αττικής».
Άρχισαν τα όργανα με τους εμπρησμούς!
Με ανάρτησή του στο διαδίκτυο ο Δήμαρχος Ελληνικού Αργυρούπολης Γιάννης Κωνσταντάτος εξέφρασε την ανησυχία του, επισημαίνοντας ωστόσο ότι οι υπηρεσίες του Δήμου και οι εθελοντές έχουν προετοιμαστεί και βρίσκονται σε εγρήγορση.
Σύμφωνα με τα νεότερα προγνωστικά στοιχεία του meteo.gr / Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, η ατμοσφαιρική κυκλοφορία πάνω από την Ευρώπη τις επόμενες ημέρες θα ευνοήσει την μεταφορά ακραία θερμών για την εποχή αερίων μαζών από την Αφρική προς την Ανατολική Ευρώπη και την χώρα μας με την κορύφωση να αναμένεται το τρίημερο Κυριακή 31/03 – Τρίτη 02/04.
Χρησιμοποιώντας την απόκλιση της θερμοκρασίας στο ισοβαρικό επίπεδο των 850 hPa (περίπου 1500 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας), επίπεδο που χρησιμοποιούμε για την παρακολούθηση τον αερίων μαζών, οι αέριες μάζες πάνω από τμήματα της Ανατολικής Ευρώπης αναμένεται να είναι έως και 17-18 βαθμούς Κελσίου υψηλότερες από τα κανονικά για την εποχή επίπεδα.
Όπως διακρίνεται και στο παραπάνω γράφημα, όπου εστιάζουμε στην περιοχή μας, παρατήρουμε ότι το απόγευμα της Δευτέρας 01/04 οι αέριες μάζες πάνω από την χώρα μας θα είναι έως και 15-16 βαθμούς Κελσίου υψηλότερες από τα κανονικά για την εποχή επίπεδα. Αξίζει να τονίσουμε ότι οι θερμοκρασίες στην επιφάνεια και το πόσο ψηλά θα φτάσουν εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως για παράδειγμα η νεφοκάλυψη και ο άνεμος, ωστόσο με τα σημερινά δεδομένα η θερμοκρασία στο ξεκίνημα της ερχόμενης εβδομάδας είναι πιθανό να πλησιάσει ή ακόμα και να ξεπεράσει τους 30 βαθμούς Κελσίου σε τμήματα της ηπειρωτικής χώρας.
Στο πλαίσιο της Διεθνούς Ημέρας Μηδενικών Αποβλήτων, (International Day of Zero Waste), 30 Μαρτίου 2024, ο Δήμος Αθηναίων διοργανώνει και σας προσκαλεί στο εργαστήριο αναπαλαίωσης επίπλων με στόχο την επαναχρησιμοποίηση τους.
Παλιά αγαπημένα αντικείμενα, όπως τραπέζια, πολυθρόνες, ντουλάπες, γραφεία, κλπ θα μπορέσουν να πάρουν μία δεύτερη ζωή σε αυτή την υπαίθρια «έκθεση» και να αλλάξουν χρώμα!
Με πολύ απλά υλικά και τεχνικές θα μάθουμε πως να δίνουμε νέο “αέρα” σε παλιά έπιπλα, να επαναχρησιμοποιούμε και να μειώνουμε το οικολογικό μας αποτύπωμα.
Αγωγή σε γνωστό Youtuber για κοπή δέντρων κατέθεσε το Δασαρχείο Πάρνηθας, μετά από βίντεο που ανέβηκε στη γνωστή πλατφόρμα στο οποίο ο youtuber έμεινε για 3 ημέρες στο βουνό, χωρίς φαΐ, χωρίς νερό, χωρίς sleeping bag και έκοψε δέντρα, όπως αποδείχτηκε στην αυτοψία για να ζεσταθεί.
Ας πιάσουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο γνωστός youtuber θέλησε να δοκιμαστεί στις σκληρές συνθήκες του βουνού αλλά δεν υπολόγισε το… Δασαρχείο. Στην αυτοψία στο χώρο όπου έφτιαξε την αυτοσχέδια καλύβα διαπιστώθηκε η κοπή δέντρων στο χώρο, η οποία φαίνεται και στο βίντεο που ανέβασε.
Το ανωτέρω μάλιστα αδίκημα είναι κακούργημα και το πρόστιμο φτάνει μέχρι και τις 200.000 ευρώ. Θα κληθεί να δώσει απαντήσεις ο γνωστός YouTuber στον εισαγγελέα και να δικαιολογήσει την άσκοπη κοπή δέντρων σε περίοδο μάλιστα που το δάσος αιμορραγεί από τις φωτιές.