Αρχική Blog Σελίδα 249

Πόσα χρήματα θα παίρνει το χρόνο ο νέος επικεφαλής της Renault;

0

Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας χώρος έντασης κεφαλαίου, κάτι που ισχύει και για τις απολαβές των ανθρώπων που βρίσκονται στην κορυφή της πυραμίδας της.

Του Γιάννη Σκουφή

H Renault το τελευταίο χρονικό διάστημα έψαχνε τον άνθρωπο που θα την αναλάβει και στην ουσία θα διαδεχόταν στην κορυφή της ιεραρχίας της τον αποτελεσματικό μεν αλλά αμφιλεγόμενο, ειδικά μετά τα τελευταία γεγονότα (μυθιστορηματική απόδρασή του από την κατ’ οίκον κράτησή του στην Ιαπωνία), Carlos Ghosn.

Το στέλεχος στο οποίο κατέληξαν οι Γάλλοι είναι ο Ιταλός Luca De Meo, που μέχρι της 31 Δεκεμβρίου του 2019 ήταν στο τιμόνι της Seat. O De Meo θα αναλάβει τα νέα του καθήκοντα την 1η Ιουλίου, καθώς μέχρι τότε δεσμεύεται από το συμβόλαιό του με τον όμιλο Volkswagen, ενώ για να αποφασίσει να δεχθεί τη συγκεκριμένη θέση σημαντικό ρόλο θα έπαιξε και το «πακέτο» των αποδοχών του.

Το οποίο θα φτάνει σε ετήσια βάση το ύψος των 5,8 εκατομμυρίων ευρώ και αποτελείται από 1,3 εκατομμύρια πάγιας αμοιβής, από μια ετήσια αποζημίωση που αντιπροσωπεύει μέχρι και το 150% της πάγιας αμοιβής και από 75.000 μετοχές της εταιρείας.

Η αμοιβή του είναι σχεδόν διπλάσια από αυτήν του προκατόχου του Bollore, που ήταν κατά βάση μεταβατικός, ο οποίος λάμβανε μια πάγια αμοιβή 900.000 ευρώ, ετήσια αποζημίωση έως και 125% της πρώτης και 50.000 μετοχές.

Φυσικά ο Luca De Meo δεν είναι ο καλύτερα αμειβόμενος επικεφαλής αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς αρκετοί βλέπουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς να αυξάνονται με οχταψήφια νούμερα ετησίως, Μεταξύ αυτών και η CEO της General Motors Mary Barra.


Πηγή

Σαν σήμερα το 1980 έφυγε από τη ζωή η Γεωργία Βασιλειάδου

Κωμική ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου, που χάρισε άφθονα το γέλιο στο κοινό.

Η Γεωργία Βασιλειάδου (Αθανασίου το πατρικό της) γεννήθηκε στην Αθήνα την Πρωτοχρονιά 1897. Αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το σχολείο νωρίς και προκειμένου να βοηθήσει οικονομικά την οικογένειά της εργάστηκε ως πωλήτρια σε διάφορα εμπορικά καταστήματα.

Σπούδασε φωνητική μουσική στη Γεννάδιο Σχολή και ξεκίνησε την καριέρα της στο Λυρικό Θέατρο ως χορωδός στην όπερα του Βέρντι «Ο Ερνάνης». Γρήγορα μεταπήδησε στο θέατρο και συνεργάστηκε με τους μεγαλύτερους θεατρικούς θιάσους της εποχής, όπως της Κυβέλης, της Μαρίκας Κοτοπούλη (1925-1931) και Αιμίλιου Βεάκη (1932-1935).

Στα μέσα της δεκαετίας του τριάντα, ύστερα από ένα άτυχο γάμο, αποφάσισε να αποσυρθεί από τον κόσμο του θεάματος για να αφοσιωθεί στην ανατροφή της κόρης της. Ωστόσο, το 1939 ο Αλέκος Σακελλάριος της προσέφερε ένα μικρό ρόλο στη μουσική κωμωδία «Κορίτσια της παντρειάς», που αποτέλεσε την αρχή μιας δεύτερης καριέρας για τη συμπαθή ηθοποιό. Από τότε καθιερώθηκε σαν καρατερίστα και πρωταγωνίστησε σε διαφόρους θιάσους. Ως τα τέλη της δεκαετίας του ‘60 πρωταγωνίστησε σε πολλές κωμωδίες, ενώ σχημάτισε και δικούς της θιάσους.

Ως συνθιασάρχης με τον Βασίλη Αυλωνίτη και τον Νίκο Ρίζο (1962 -1965) έπαιξε στα έργα «Γαμπροί της ευτυχίας», «Νεόπλουτοι», «Γυναικούλα μας». «Εραστής έρχεται» και «Πέντε λεπτά από την Ομόνοια». Με τον Κώστα Χατζηχρήστο συνεργάσθηκε το 1965 στην επιθεώρηση «Άλλος για υπουργείο».

Στον κινηματογράφο πρωτοεμφανίσθηκε το 1930 στην ταινία του ολλανδού ηθοποιού και σκηνοθέτη Λου Τέλεγκεν «Το Όνειρον του γλύπτου». Εξελίχθηκε σε μία από τις πιο αγαπημένες ηθοποιούς της μεγάλης οθόνης κατά τη δεκαετία του ‘50, πρωταγωνιστώντας σε ιδιαίτερα δημοφιλείς κωμωδίες, όπως «Το Στραβόξυλο» (1952), «Η ωραία των Αθηνών» (1954), «Η θεία από το Σικάγο» (1957), «Η κυρά μας η μαμή» (1958), «Ο θησαυρός του μακαρίτη» (1959).

Η Γεωργία Βασιλειάδου, που τη θυμόμαστε κυρίως σε ρόλους της καφετζούς, μ’ ένα φλυτζάνι στο χέρι, ή της Τσιγγάνας να λέει εκείνη τη χαρακτηριστική φράση «μεγάλη πόρτα θα διαβείς», ήταν ιδιαίτερα αγαπητή στο κοινό, και το όνομά της αρκούσε για να προσελκύσει κόσμο στα ταμεία. Οι επιθεωρησιογράφοι έβρισκαν πάντα κάποιο νούμερο να της γράφουν, μέσα από το οποίο η συμπαθής ηθοποιός σατίριζε τον ίδιο τον εαυτό της και κυρίως την «ομορφιά» της, πράγμα που έκανε το κοινό να γελάει με την ψυχή του.

Η σπουδαία κωμικός άφησε την τελευταία της πνοή στις 12 Φεβρουαρίου 1980 στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός» της Αθήνας. Στη διάρκεια της βραχυχρόνιας νοσηλείας της, εκτός από τη χρόνια βρογχίτιδα από την οποία έπασχε, οι γιατροί διέγνωσαν καρδιακή ανεπάρκεια και κακοήθη εξεργασία του παγκρέατος.

Πηγή: sansimera.gr


Περισσότερο πειθαρχημένοι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού με αυτοκίνητο οι Έλληνες οδηγοί

0

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Ipsos που διενέργησε την έρευνα μεταξύ 11 κρατών στην Ευρώπη, οι Έλληνες οδηγοί σε ποσοστό 94% προγραμματίζουν ένα ταξίδι μεγαλύτερο των τριών ωρών την στιγμή που πιστεύουν ότι είναι λιγότερο κουρασμένοι.

Η οργάνωση και ο προγραμματισμός του ταξιδιού είναι βασικά στοιχεία των Ελλήνων οδηγών, σε σχέση με τους υπόλοιπους οδηγούς της Ευρώπης. Σχεδόν οι περισσότεροι Έλληνες προγραμματίζουν την αναχώρησή τους και ξεκινούν το ταξίδι τους όταν είναι λιγότερο κουρασμένοι. Όταν πρόκειται να κάνουν πολύωρο ταξίδι ξεκινούν λίγο πριν να ξημερώσει ώστε να είναι ξεκούραστοι, σε σχέση με οδηγούς από τη Σουηδία, Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία που υπολείπονται αυτών των στοιχείων.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Ipsos που διενέργησε την έρευνα μεταξύ 11 κρατών στην Ευρώπη, οι Έλληνες οδηγοί σε ποσοστό 94% προγραμματίζουν ένα ταξίδι μεγαλύτερο των τριών ωρών την στιγμή που πιστεύουν ότι είναι λιγότερο κουρασμένοι, αφήνοντας πίσω τους Ισπανούς και τους Πολωνούς που το πράττουν με παρόμοιο τρόπο σε ποσοστό 90%, τους Σλοβάκους με 88%, τους Σουηδούς και τους Ιταλούς με 87%, τους Γάλλους με 83% και τους Γερμανούς με 82%.

Συνήθως όταν οι Έλληνες οδηγοί έχουν να κάνουν ένα ταξίδι άνω των τριών ωρών ολοκληρώνουν την προετοιμασία τους από την προηγούμενη μέρα και βγαίνουν στον δρόμο πολύ νωρίς το πρωί, δηλαδή λίγο πριν χαράξει σε ποσοστό 91%. Αρκετά πίσω τους, την ίδια τακτική εφαρμόζουν οι Βρετανοί σε ποσοστό 85%, οι Σουηδοί σε ποσοστό 84%, οι Σλοβάκοι με 82%, οι Βέλγοι με 78% και οι Γερμανοί με 76%. Μάλιστα τολμούν να μην ξεκινήσουν κάποιο μακρινό ταξίδι αν νιώθουν κουρασμένοι, καθώς το 87% παίρνουν μια τέτοια απόφαση. Παρόμοια λειτουργούν οι Πολωνοί σε ποσοστό 83%, όπως και οι Ισπανοί, ενώ το 81% πράττουν ανάλογα οι Σλοβάκοι, το 78% οι Γάλλοι και το 74% οι Γερμανοί.

Στην ίδια έρευνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι Σουηδοί είναι αυτοί που οδηγούν σε μεγάλο ποσοστό εναλλάξ με κάποιον άλλο οδηγό όταν πρόκειται να κάνουν ένα μεγάλο ταξίδι σε ποσοστό 80% και ακολουθούν οι Πολωνοί με 75%, οι άλλοι με 74% και οι Έλληνες μαζί με τους Ισπανούς με 72%.


Πηγή

Τρεις αδερφές in somnium

Διασκευασμένο κείμενο από το “τρεις αδελφές” του Άντον Τσέχωφ

«Θεέ μου, ονειρεύομαι τη Μόσχα κάθε βράδυ, τρελαίνομαι…

Ας ονειρευτούμε… για παράδειγμα τη ζωή, αυτή που θα ‘ρθει..

Αγαπώ τα μάτια σας, τις κινήσεις σας, που τις ονειρεύομαι…

Ω, ονειρεύομαι εδώ και πολύ καιρό, μέρες και νύχτες, αλλά η ψυχή μου είναι κλειδωμένη…

Όλο περίμενα πως θα γυρίζαμε στη Μόσχα, εκεί θα συναντούσα τον αληθινό τον πραγματικό, τον ονειρευόμουνα και τον αγαπούσα.

Ο άνθρωπος έχει ανάγκη από μια τέτοια ζωή και αν ακόμα δεν υπάρχει, πρέπει να την περιμένει, να την ονειρεύεται, να προετοιμάζεται γι’ αυτήν…

Εγώ, μέλος του τοπικού μας Συμβουλίου, που ονειρευόμουν κάθε βράδυ πως είμαι Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο…

Αυτό που νόμιζα πως ήταν η δουλειά, αυτό που ήθελα αυτό που, ονειρευόμουνα, δεν είναι…

Έτσι φαίνεται… Δεν υπάρχουμε, εμείς δεν υπάρχουμε, δεν υπάρχει τίποτα στον κόσμο, νομίζουμε πως υπάρχουμε… Έτσι κι αλλιώς…»

Οι τρεις αδελφές του Τσέχοφ, με έξι ηθοποιούς. Μια διαφορετική ματιά στην ιδέα του Τσέχοφ. Μια πρωτότυπη παρουσίαση ενός κλασικού έργου, που δεν προδίδει τον συγγραφέα. Κρατώντας ανέπαφη την ουσία του, τονίζει τον φόβο, την μοναξιά, το άπιαστο όνειρο, τον εγκλωβισμό… Της απέραντης Ρωσίας. Του απέραντου Κόσμου.

Σκηνοθεσία: Γιάννης Μπουραζάνας

Ηθοποιοί: Μιχάλης Αρτεμισιάδης, Αντώνης Γκούβας, Νάντια Γραμμένου, Ρένα Καραγιάννη, Δανάη Τωράκη, Μόσχα Χατζηευσταθίου.

Σκηνικά: Σπύρος Παπαδόπουλος

Πρωτότυπη μουσική και μουσική επιμέλεια: Αλεξάνδρα Μαρίνου

Ημερομηνίες Παραστάσεων: 15/2,16/2,22/2,23/2,29/2,1/3,7/3,8/3,14/3,15/3,21/3,22/3,28/3,29/3,4/4,5/4,11/4,12/4

Διάρκεια: 90’

Ώρα έναρξης: 20.00

Τιμή εισιτηρίων: 8€ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ/ΑΝΕΡΓΩΝ,12€ ΚΑΝΟΝΙΚΟ

Αγορά εισιτηρίων: https://www.viva.gr/tickets/theater/faust/tris-adelfes-in-somnium/

Facebook Page: https://www.facebook.com/treisaderfesinsomnium

Facebook Event: https://www.facebook.com/events/424480521764702/


Πηγή

Σόφια Βέμπο: Η τραγουδίστρια της νίκης – Η φωνή της λευτεριάς

Όταν γεννήθηκε η τραγουδίστρια της νίκης…

Η Σοφία Μπέμπου, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στις 10 Φεβρουαρίου του 1910 στην Καλλίπολη της Ανατολικής Θράκης. Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή, η οικογένειά της εγκαταστάθηκε στην Τσαριτσάνη του νομού Λάρισας και κατόπιν στο Βόλο, όπου οι γονείς της εργάστηκαν ως καπνεργάτες.

Ξεκίνησε την καλλιτεχνική της πορεία τυχαία το 1930, τραγουδώντας σ’ ένα ζαχαροπλαστείο της Θεσσαλονίκης για να συνεισφέρει οικονομικά στο σπίτι της. Τρία χρόνια αργότερα κατέβηκε στην Αθήνα, όπου προσελήφθη από τον θεατρικό επιχειρηματία Φώτη Σαμαρτζή στο «Κεντρικόν», προκειμένου να συμμετάσχει στην επιθεώρηση «Παπαγάλος 1933». Την ίδια περίοδο υπέγραψε και το πρώτο της συμβόλαιο στη δισκογραφική εταιρία Columbia, ερμηνεύοντας ερωτικά τραγούδια της εποχής και λόγω της ιδιαίτερης μπάσας φωνής της η καταξίωση δεν άργησε να έρθει.

Με την κήρυξη του πολέμου το 1940 ανέλαβε την εμψύχωση των ελλήνων στρατιωτών στο μέτωπο με πατριωτικά και σατυρικά τραγούδια, ενώ πρωταγωνίστησε σε επιθεωρήσεις που προσάρμοζαν το θέμα τους στην πολεμική επικαιρότητα. Όταν τα ναζιστικά στρατεύματα εισήλθαν στην Αθήνα φυγαδεύτηκε στη Μέση Ανατολή, όπου συνέχιζε να τραγουδά για τα εκεί ελληνικά και συμμαχικά στρατεύματα. Έγινε σύμβολο του έθνους, ταύτισε το όνομά της με το αλβανικό έπος και χαρακτηρίστηκε «Τραγουδίστρια της Νίκης».

Το 1949 απέκτησε δική της θεατρική στέγη στο Μεταξουργείο. Σε μια εποχή που θέατρα έκλειναν και μετατρέπονταν σε κινηματογράφους, η Βέμπο επανέφερε την επιθεώρηση, ανεβάζοντας έργα που διατήρησαν ζωντανή την παράδοση της λαϊκής σάτιρας και καθιέρωσαν τους μεγάλους κωμικούς μας. Ταυτόχρονα, έβαλε τα θεμέλια μιας καινούριας εποχής για το ελληνικό τραγούδι, λανσάροντας το «αρχοντορεμπέτικο».

Όλα αυτά τα χρόνια, η Σοφία Βέμπο διατηρούσε δεσμό με τον συγγραφέα και στιχουργό Μίμη Τραϊφόρο, με τον οποίο παντρεύτηκε τελικά το 1957.

Το 1959 πρωταγωνιστεί στην κινηματογραφική ταινία «Στουρνάρα 288», όπου υποδύεται μια διάσημη τραγουδίστρια που ξεχάστηκε από τους θαυμαστές της κι εργαζόταν ως καθηγήτρια πιάνου. Είχε προηγηθεί η συμμετοχή της το 1955 στην κλασσική «Στέλλα» και το 1938 στην «Προσφυγοπούλα», όπου είχε κάνει και το ντεμπούτο της στη μεγάλη οθόνη.

Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 άρχισε να αραιώνει τις θεατρικές εμφανίσεις της και στις αρχές της επόμενης δεκαετίας αποσύρθηκε οριστικά. Την περίοδο 1967-1974 συμμετείχε στον αντιδικτατορικό αγώνα. Τη βραδιά του «Πολυτεχνείου» άνοιξε το σπίτι της κι έκρυψε φοιτητές, τους οποίους αρνήθηκε να παραδώσει όταν η ασφάλεια χτύπησε την πόρτα της.

Πέθανε στις 11 Μαρτίου του 1978 και η κηδεία της μετατρέπεται σ’ ένα πάνδημο συλλαλητήριο.

Πηγή: sansimera.gr


Ξεκίνησε το ταξίδι προς τον Ήλιο το Solar Orbiter: Θα φωτογραφίσει τους πόλους του

0

Το σκάφος Solar Orbiter του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) ξεκίνησε το ταξίδι του προς τον Ήλιο, του οποίου για πρώτη φορά θα φωτογραφήσει τις αχαρτογράφητες έως τώρα πολικές περιοχές.

Παράλληλα, θα μελετήσει την ηλιακή ατμόσφαιρα (στέμμα), τον ηλιακό δίσκο, τον ηλιακό άνεμο, τα ηλιακά μαγνητικά πεδία και την αλληλεπίδραση Γης-Ήλιου.

Η εκτόξευση έγινε σήμερα το πρωί (περίπου στις 06:00 ώρα Ελλάδας) με ένα μεγάλο αμερικανικό πύραυλο Atlas V από το Ακρωτήριο Κανάβεραλ της Φλόριντα. Θα είναι η δεύτερη διαστημοσυσκευή που θα ρίξει περισσότερο φως στα μυστήρια του Ήλιου, παράλληλα με το σκάφος Parker Solar Probe της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA), το οποίο εκτοξεύθηκε πριν ενάμισι χρόνο και ήδη έχει τεθεί σε τροχιά γύρω από το άστρο μας.

Το κόστους 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ και βάρους 1.800 κιλών Solar Orbiter, το οποίο κατασκευάστηκε από την Airbus, θα φθάσει σε απόσταση περίπου 42 εκατομμυρίων χιλιομέτρων από τον Ήλιο, έναντι μόνο 6,1 εκατ. χλμ. που θα φθάσει το Parker Solar Probe. Όμως, αν και από πιο μακριά, το Solar Orbiter, το οποίο διαθέτει δέκα επιστημονικά όργανα και κάμερες, θα τραβήξει τις πρώτες εικόνες των πόλων του Ήλιου, κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ έως τώρα. Μόνο τότε οι επιστήμονες θα έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για το μαγνητικό πεδίο του Ήλιου, κάτι που, μεταξύ άλλων, θα βοηθήσει στην πρόγνωση του διαστημικού καιρού.

Οι επιστήμονες προσδοκούν ότι, με τα νέα στοιχεία που θα αποκτήσουν για την ηλιόσφαιρα, την τεράστια φυσαλίδα μαγνητισμένου πλάσματος που περιβάλλει το ηλιακό μας σύστημα, θα μπορούν μελλοντικά να προβλέπουν καλύτερα τις δυνητικά επικίνδυνες ηλιακές εκρήξεις και καταιγίδες, που στέλνουν καταιγισμό φορτισμένων σωματιδίων προς τη Γη, επηρεάζοντας δορυφόρους, GPS και ηλεκτρικά δίκτυα.

Το ευρωπαϊκό σκάφος -που συνεχίζει την κληρονομιά των προηγούμενων ηλιακών αποστολών όπως του Ulysses (1990-2009) και του SOHO (1995-σήμερα)- θα εκμεταλλευθεί τη βαρυτική ώθηση που θα του δώσουν η Γη και η Αφροδίτη, ώστε να καταλήξει σε μια άκρως ελλειπτική τροχιά γύρω από τον Ήλιο. Συνολικά προγραμματίζεται να διαγράψει 22 τροχιές γύρω του. Αν όλα πάνε καλά, θα κάνει το πρώτο κοντινό πέρασμα από τον Ήλιο το Φεβρουάριο του 2021, ενώ τον Οκτώβριο του 2022 θα πλησιάσει ακόμη περισσότερο. Οι πρώτες καθαρές εικόνες των πόλων του Ήλιου αναμένονται να φθάσουν στη Γη σε περίπου επτά χρόνια.

Ένας Έλληνας επιστήμονας της ESA, ο αστροφυσικός Γιάννης Ζουγανέλης, είναι ένας από τους επιστημονικούς υπεύθυνους του Solar Orbiter, σε ρόλο συντονισμού όλων των Ευρωπαίων και Αμερικανών επιστημόνων και μηχανικών που εμπλέκονται στην αποστολή. Επίσης είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό και προγραμματισμό όλων των παρατηρήσεων στη συνολική διάρκεια της αποστολής και για τις συντονισμένες παρατηρήσεις με άλλες μεγάλες αποστολές όπως το Parker Solar Probe της NASA και το BepiColombo της ESA που ταξιδεύει από πέρυσι προς τον Ερμή. Ο Έλληνας επιστήμονας είναι απόφοιτος του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών (2001), με διδακτορικό στην αστροφυσική από το Πανεπιστήμιο Ντενί Ντιντερό του Παρισιού και με ειδίκευση στην ηλιοφυσική και ειδικότερα στη μελέτη του ηλιακού ανέμου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακιντζί: Φρικτό το σενάριο της προσάρτησης στην Τουρκία

0

Την πεποίθηση ότι το σενάριο προσάρτησης του ψευδοκράτους στην Τουρκία είναι ενάντια στο συμφέρον τόσο των Τουρκοκυπρίων όσο και της ίδιας της Άγκυρας, εξέφρασε ο Τουρκοκύπριος ηγέτης Μουσταφά Ακιντζί.

«Αυτό είναι ένα σενάριο που θα διαλύσει την “ΤΔΒΚ”. Το υποστηρίζω αυτό και είναι κάτι που δεν το λέω για πρώτη φορά, γιατί αυτό είναι ένα πραγματικό συναίσθημα και σκέψη του τουρκοκύπριου λαού», είπε ο Μουσταφά Ακιντζί.

Σε γραπτή του δήλωση, ο Τουρκοκύπριος ηγέτης ανέφερε πως ό,τι είπε στην εφημερίδα Guardian είναι παρόμοιο με αυτά που είπε στις 5 Φεβρουαρίου και χαρακτήρισε αβάσιμους τους λόγους της επίθεσης κατά αυτών που λέει.

«Το θέμα δεν είναι πολύπλοκο, είναι ξεκάθαρο», σημείωσε, προσθέτοντας πως οι Τουρκοκύπριοι δεν θέλουν να γίνουν μειονότητα της ελληνοκυπριακής πλευράς ή να ζήσουν με μια διαρκή σχέση εξάρτησης από την Τουρκία.

Ο Μουσταφά Ακιντζί, σύμφωνα με το sigmalive, επεσήμανε επίσης ότι η κοινωνία δεν αγκαλιάζει την πιθανότητα μια προσάρτησης, και πως το κύριο είναι το ψευδοκράτος να μετατραπεί σε μια από τις ισότιμες συνιστώσες πολιτείες και να λάβει μια σεβαστή θέση υπό μια ομόσπονδη στέγη.

«Αυτή η προσπάθεια πρέπει να υποστηριχτεί. Μια τέτοια Κύπρος με τον βορρά και τον νότο της, θα καταστεί φιλική προς την Τουρκία. Αυτό είναι προς όφελος όλων», σημείωσε.

Ο Τουρκοκύπριος ηγέτης ανέφερε πως η πολιτική ότι «η Κύπρος είναι τουρκική και θα παραμείνει τουρκική» αποτελεί ένα σλόγκαν της δεκαετίας του ’50.

«Δεν αφορά την πραγματική κατάσταση. Υπάρχουν διαφορετικές κοινότητες που ζουν στην Κύπρο και η αναζήτηση μιας ομοσπονδιακής δομής στην οποία να ζήσουν ειρηνικά συνεχίζεται», ανέφερε.

Πηγή

9 πράγματα που πρέπει να προσέξεις στη διακόσμηση του υπνοδωματίου για να έχεις τύχη & ευεξία

0

Δες τι πρέπει να αλλάξεις στη διακόσμηση του υπνοδωματίου σου σήμερα κιόλας.

Το υπνοδωμάτιο είναι το πιο σημαντικό δωμάτιο του σπιτιού σύμφωνα με το Feng Shui. Αν και δεν είμαστε ξύπνιοι, εκεί περνάμε τις περισσότερες ώρες της ημέρας μας, για αυτό και η διακόσμησή του έχει ιδιαίτερη σημασία.

Τι πρέπει να προσέξουμε λοιπόν σύμφωνα με το Feng Shui και το thespruce.com;

Την κεφαλή του κρεβατιού

Η κεφαλή του κρεβατιού είναι πολύ σημαντική σύμφωνα με το Feng Shui, καθώς συμβολίζει τη σταθερότητα και τη στήριξη στη ζωή και στις σχέσεις. Προτίμησε τις υφασμάτινες κεφαλές και όχι τις ξύλινες με ρίγες καθώς σχετίζονται με αισθήματα καταπίεσης και αιχμαλωσίας.

Τη θέση

Τοποθέτησε το κρεβάτι σου έτσι ώστε να κοιτάει την πόρτα του υπνοδωματίου. Ιδανικά, η κεφαλή του κρεβατιού θα πρέπει να ακουμπάει σε τοίχο (όχι όμως αν το διπλανό δωμάτιο είναι τουαλέτα) και οι άλλες τρεις πλευρές να είναι ελεύθερες.

Τα αντικείμενα κάτω από το κρεβάτι

Εάν χρησιμοποιείς και εσύ τον χώρο κάτω από το κρεβάτι για αποθήκευση κουτιών, βαλιτσών και άλλων διάφορων πραγμάτων, ίσως ήρθε η ώρα να το σταματήσεις. Τα πράγματα κάτω από το κρεβάτι επιβαρύνουν την ενέργειά μας, επομένως όσο λιγότερα έχεις, τόσο το καλύτερο.

Τις ηλεκτρονικές συσκευές

Η τηλεόραση, το tablet, το κινητό και γενικά όλες οι ηλεκτρονικές συσκευές, δημιουργούν ηλεκτρομαγνητικά πεδία στον χώρο τα οποία εκτός από επιβλαβή για την υγεία, επιβαρύνουν την ενέργειά και επηρεάζουν τη διάθεσή σου. Βγάλε λοιπόν την τηλεόραση από το δωμάτιο και προσπάθησε να μειώσεις τις ηλεκτρονικές συσκευές εντός δωματίου όσο το δυνατόν περισσότερο.

Τα κομοδίνα

Τα κομοδίνα είναι πολύ σημαντικό στοιχείο της διακόσμησης. Φρόντισε να έχει δύο κομοδίνα, ένα από την κάθε πλευρά του κρεβατιού. Με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλίσεις ισορροπία και αρμονία.

Τα χρώματα

Τα χρώματα του υπνοδωματίου επηρεάζουν πολύ τη διάθεσή σου. Εάν αποζητάς περισσότερο πάθος, διάλεξε πιο ζεστά και έντονα χρώματα, ενώ εάν θέλεις χαλάρωση προτίμησε τα πιο γήινα ή παστέλ.

Τους πίνακες

Οι πίνακες στο υπνοδωμάτιο έχουν και αυτοί τη σημασία τους. Οι οικογενειακές φωτογραφίες είναι καλύτερο να τοποθετούνται σε άλλα δωμάτια του σπιτιού. Για το υπνοδωμάτιο προτίμησε πίνακες ή posters με αφηρημένη τέχνη, τοπία ή με περισσότερα από ένα αντικείμενα ή πρόσωπα.

Τα βιβλία

Τα βιβλία εκπέμπουν ενέργεια η οποία διεγείρει το μυαλό και λειτουργεί αποτρεπτικά στη χαλάρωση και την ηρεμία. Βγάλε τα βιβλία που έχεις στο υπνοδωμάτιο και άφησε στο κομοδίνο σου, μόνο αυτό που διαβάζεις αυτήν την περίοδο.

Πηγή: Mothersblog.gr


Οι παλιοί μύλοι στο Μεραμπέλο «ξαναγεννήθηκαν»

Ανάμεσα στα χωριά Λούμα και Σκινιάς, ο Αυστριακός βαρόνος Γιόχαν Κασπάρ Κέλεσπεργκ με τη σύζυγό του Βίλμα, βρήκαν τη δεύτερη πατρίδα τους.

Βρέθηκε πριν από χρόνια στην Κρήτη και βλέποντας τους παλιούς μύλους στην περιοχή του Πάνω Μεραμπέλου, γοητεύτηκε τόσο, που αποφάσισε να τους αγοράσει, να τους αναστηλώσει και να δώσει μια άλλη πνοή σε αυτή την απομακρυσμένη περιοχή.

Ανάμεσα στα χωριά Λούμα και Σκινιάς, ο Αυστριακός βαρόνος Γιόχαν Κασπάρ Κέλεσπεργκ με τη σύζυγό του Βίλμα, βρήκαν τη δεύτερη πατρίδα τους, ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής βρήκαν στο πρόσωπό τους, δυο ανθρώπους που αγάπησαν τον τόπο τους και θέλησαν με το μεράκι τους, να του δώσουν ένα αέρα ανανέωσης.

«Η Κρήτη είναι αγαπημένο μας νησί. Όταν πριν από περίπου τέσσερα χρόνια επισκεφθήκαμε τυχαία το Μεραμπέλο και είδαμε τους μύλους, το συναίσθημα έμοιαζε με έρωτα με την πρώτη ματιά. Ψάξαμε να βρούμε τους ιδιοκτήτες και κλείσαμε τη συμφωνία, χωρίς καν να κάνουμε δεύτερες σκέψεις και σχεδόν άμεσα, μετά από λίγους μήνες, είχαμε ήδη ξεκινήσει τις εργασίες» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο βαρόνος Γιόχαν Κασπάρ Κέλεσπεργκ, που σήμερα βλέπει τους μύλους και καμαρώνει για την επιλογή που έκαναν με τη σύζυγό του.

«Αποτελεί τιμή για την τοπική κοινότητα της περιοχής μας, στον τόπο μας να βρίσκεται ο κ. Κέλεσπεργκ. Ο άνθρωπος αυτός έχει ξοδέψει πολλά χρήματα, κυρίως όμως έχει βάλει, σε ό,τι κάνει μεράκι και αγάπη. Κατάφερε να μετατρέψει και να δώσει ζωή στους παλιούς μύλους, που είχαν γίνει ερείπια» σημειώνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Λούμα Νίκος Ραπανάκης, ο οποίος συμπλήρωσε ότι αρκετός κόσμος, επισκέπτες από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, επισκέπτονται την περιοχή για να δουν τους μύλους.

Την ευθύνη της αναστήλωσης των μύλων, ανέλαβε ένας Ιταλός ζωγράφος, ο Ντιέγκο Σακότσα, που πλέον αγάπησε τόσο την περιοχή που αποφάσισε να γίνει μόνιμος κάτοικος Μεραμπέλου.

«Το να διατηρούνται κτίσματα με ιστορική αξία για την Κρήτη είναι πολύ σημαντικό. Η αλήθεια είναι ότι εργασίες που χρειάστηκαν για να αναστηλωθούν οι μύλοι διήρκησαν αρκετό καιρό. Όλα όμως θέλαμε να γίνουν όπως έπρεπε. Χρησιμοποιήθηκαν τα ίδια υλικά και στόχος μας ήταν οι μύλοι όχι απλά να αναστηλωθούν, αλλά όταν θα τελειώσουν οι εργασίες να έχουν επιστρέψει στην αυθεντική τους μορφή» τονίζει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ντιέγκο Σακότσα, που ευτυχισμένος βλέπει τους μύλους, πλέον, να έχουν πάρει και πάλι ζωή.

Όπως λέει ο βαρόνος Γιόχαν Κασπάρ Κέλεσπεργκ, το όνειρό του είναι η περιοχή να μετατραπεί σε μια πρωτότυπη μονάδα αγροτουρισμού, με σήμα κατατεθέν τους μύλους και ατραξιόν όπως εξηγεί, το παραδοσιακό μηχάνημα που κόβει νομίσματα με τη σφραγίδα και το οικόσημο του οίκου Κέλεσπεργκ.

«Αυτό που σκέφτομαι είναι ότι σε αυτό τον τόπο μπορούμε να φτιάξουμε κάτι που να έχει παραδοσιακά χαρακτηριστικά και να βάζει όσους το επισκέπτονται στο παραδοσιακό κλίμα. Να βλέπουν, για παράδειγμα, πώς φυτεύεις καλαμπόκι, πώς φτιάχνεις αλεύρι και μετά ψωμί».

Οι μύλοι όπως εξηγεί ο κ. Ραπανάκης χρονολογούνται από το 1907 και κανείς μέχρι και τα προηγούμενα χρόνια, δεν φανταζόταν ότι κάποια στιγμή από ερείπια θα γίνουν και πάλι αξιοθέατο:

«Απέκτησαν οι μύλοι ζωή και απέκτησε ζωή και ο τόπος μας. Το να έρχονται επισκέπτες στην περιοχή μας είναι για εμάς μια μεγάλη χαρά. Μακάρι το παράδειγμα του βαρόνου, να το ακολουθήσουν κι άλλοι» εύχεται ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας Λούμα, ο οποίος συμπληρώνει ότι ο βαρόνος και η οικογένειά του, αλλά και ο Ντιέγκο Σακότσα, είναι πλέον δικοί τους άνθρωποι, με τους οποίους εκτός από μια μεγάλη φιλία, τους συνδέει η αγάπη τους γι’ αυτό τον τόπο.


Πηγή

Σπουδαίες επιστημονικές ανακαλύψεις: Αυτά είναι τα 12 μεγαλύτερα «πράγματα» στο σύμπαν

0

Το σύμπαν είναι μεγάλο (αδιανόητα μεγάλο) και γεμάτο με μεγάλα «πράγματα». Όσο περνάνε τα χρόνια, ο κατάλογος με τα μεγαλύτερα αντικείμενα και δομές στο σύμπαν αλλάζει συνεχώς, καθώς οι επιστήμονες ολοένα κάνουν νέες ανακαλύψεις.

Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά ρεκόρ και, με την ευκαιρία, ας αναλογιστούμε πόσο μικρή είναι η Γη μέσα στην απεραντοσύνη του σύμπαντος.

  • Ο μεγαλύτερος εξωπλανήτης: GQ Lupi b. Ανακαλύφθηκε το 2005, κινείται γύρω από ένα νεαρό άστρο και εκτιμάται ότι έχει ακτίνα περίπου 3,5 φορές μεγαλύτερη του Δία, του γίγαντα του ηλιακού μας συστήματος. Μερικοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι δεν πρόκειται για τεράστιο εξωπλανήτη, αλλά για μικρό άστρο (καφέ νάνο).
Ο μεγαλύτερος εξωπλανήτης: GQ Lupi b.WIKIPEDIA
  • Το μεγαλύτερο άστρο: UY Scuti (Ασπίδος). Έχει ακτίνα περίπου 1.700 μεγαλύτερη από τον Ήλιο μας. Αν βρισκόταν στο κέντρο τουδικού μας ηλιακού συστήματος, η άκρη του θα έφθανε πέρα από την τροχιά του Δία, ενώ τα αέρια και η σκόνη του πέρα από την τροχιά του Πλούτωνα ή 400 φορές την απόσταση Γης-Ήλιου.
    Το μεγαλύτερο άστρο: UY Scuti (Ασπίδος).WIKIPEDIA
  • Το μεγαλύτερο νεφέλωμα: Ταραντούλα. Είναι επίσης η πιο ενεργή περιοχή δημιουργίας άστρων στη γαλαξιακή «γειτονιά» μας, ένα πραγματικό αστρικό «βρεφοκομείο». Εκτείνεται σε απόσταση άνω των 1.800 ετών φωτός και βρίσκεται σε απόσταση 170.000 ετών φωτός από τη Γη στο Μεγάλο Μαγγελανικό Νέφος, ένα μικρό γαλαξία δορυφορικό του δικού μας.
Το μεγαλύτερο νεφέλωμα: Ταραντούλα.WIKIPEDIA
  • Το μεγαλύτερο κενό σημείο: Το υπερ-κενό του Ηριδανού. Είναι μια γιγάντια περιοχή άδειου διαστήματος, που ανακαλύφθηκε το 2004 από το δορυφόρο WMAP της NASA. Εκτείνεται σε έκταση 1,8 δισεκατομμυρίων ετών φωτός, μια ασύλληπτα μεγάλη περιοχή που περιέργως είναι κενή από άστρα, αέρια, σκόνη, ακόμη και σκοτεινή ύλη. Κανένας επιστήμονας δεν έχει ιδέα πώς και γιατί υπάρχει ένα κενό τέτοιας κλίμακας.
Το μεγαλύτερο κενό σημείο: Το υπερ-κενό του Ηριδανού.WIKIPEDIA
  • Ο μεγαλύτερος γαλαξίας: IC 1101. Είναι τουλάχιστον 50 φορές μεγαλύτερος και με μάζα 2.000 φορές μεγαλύτερη από το δικό μας γαλαξία (που έχει έκταση περίπου 100.000 ετών φωτός, έναντι 5,5 εκατομμυρίων ετών φωτός του IC 1101).
galaxias-anakalypseis-megalytera2.jpg
Ο μεγαλύτερος γαλαξίας: IC 1101.
  • Η μεγαλύτερη μαύρη τρύπα: ΤΟΝ 618. Έχει μάζα 66 δισεκατομμύρια Ήλιους και βρίσκεται σε απόσταση 10,37 δισ. ετών φωτός από τη Γη, στο ενεργό κέντρο ενός μακρινού γαλαξία που εκπέμπει τεράστιες ποσότητες ακτινοβολίας (κβάζαρ). Στο λεγόμενο «τοπικό σύμπαν» (σε απόσταση 1 δισ. ετών φωτός από το ηλιακό μας σύστημα) η μεγαλύτερη μαύρη τρύπα ανακαλύφθηκε πρόσφατα στο κέντρο του γαλαξία Holm 15A και έχει μάζα 40 δισ. φορές μεγαλύτερη από του Ήλιου.
Η μεγαλύτερη μαύρη τρύπα: ΤΟΝ 618.NASA
  • Η μεγαλύτερη γαλαξιακή φυσαλίδα: Έχει ύψος 25.000 ετών φωτός, το ένα τέταρτο του γαλαξία μας, από τον οποίο και έχει δημιουργηθεί. Ανακαλύφθηκε το 2004 από το τηλεσκόπιο «Φέρμι», φαίνεται μόνο σε ορισμένα μήκη κύματος ακτινοβολίας και πιθανώς οφείλεται σε παλαιότερη δραστηριότητα της κεντρικής μαύρης τρύπας του γαλαξία μας, του Τοξότη Α*.
  • Το μεγαλύτερο αντικείμενο: Το πρωτοσμήνος γαλαξιών SPT2349-56. Όταν ακόμη το σύμπαν είχε το ένα δέκατο της σημερινής ηλικίας του, 14 γαλαξίες συγκρούστηκαν και σχημάτισαν το μεγαλύτερο γνωστό διαστημικό «αντικείμενο» που σχηματίστηκε υπό την επιρροή της βαρύτητας. Καταλαμβάνει χώρο τριπλάσιο του γαλαξία μας και κάποια στιγμή οι γαλαξίες του θα συγχωνευθούν πλήρως σε ένα ενιαίο γαλαξία με μάζα δέκα τρισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη του Ήλιου μας. ‘Αλλοι 50 γαλαξίες περιβάλλουν το πρωτοσμήνος, προσδίδοντας του στο μέλλον ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις.
  • Το μεγαλύτερος σμήνος γαλαξιών: του Σάπλεϊ. Ανακαλύφθηκε από τον αστρονόμο Harlow Shapley στη δεκαετία του 1930 και περιέχει περισσότερους από 8.000 γαλαξίες με συνολική μάζα τουλάχιστον δέκα εκατομμύρια δισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη σε σχέση με τον Ήλιο μας. Είναι επίσης η μεγαλύτερη δομή στο λεγόμενο «τοπικό» σύμπαν μας, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA).
  • To μεγαλύτερο υπερσμήνος γαλαξιών: Λανιακέα. Σε αυτό ανήκει και ο δικός μας γαλαξίας. Εκτείνεται σε απόσταση άνω των 520 εκατομμυρίων ετών φωτός και δεν έχει συγκεκριμένα σύνορα, αλλά οι αστρονόμοι εκτιμούν ότι περιέχει περίπου 100.000 γαλαξίες με συνολική μάζα 100 εκατομμύρια δισεκατομμύρια φορές μεγαλύτερη του Ήλιου μας.
  • Η μεγαλύτερη ομάδα κβάζαρ: Huge-LQG. Εκτείνεται σε απόσταση τεσσάρων δισεκατομμυρίων ετών φωτός και περιέχει 73 κβάζαρ (υπερδραστήριες και υπερφωτεινές μαύρες τρύπες σε κέντρα γαλαξιών) με μάζα ασύλληπτα μεγαλύτερη του Ήλιου μας (ο αριθμός 6,1 επί 18 μηδενικά).
galaxias-anakalypseis-megalytera7.jpg
Η μεγαλύτερη ομάδα κβάζαρ: Huge-LQG.NASA
  • Η μεγαλύτερη γνωστή οντότητα στο σύμπαν: Το Μέγα Τείχος Ηρακλή-Βορείου Στέμματος. Έχει έκταση δέκα δισεκατομμυρίων ετών φωτός και περιέχει δισεκατομμύρια γαλαξίες. Ανακαλύφθηκε το 2013 και πήρε το όνομα του, επειδή βρίσκεται στην κατεύθυνση των αστερισμών του Ηρακλή και του Βορείου Στέμματος (Corona Borealis), σύμφωνα με το Live Science.

Πηγή πληροφοριών: Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων


Αυτός είναι ο πιο cool τρόπος μετακίνησης κατοικίδιων

0

Η Honda παρουσίασε ένα ειδικό «καθισματάκι» ασφαλείας για σκύλους και γάτες.

Του Γιάννη Σκουφή

Δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε δίπλα μας αυτοκίνητα στα οποία κατοικίδια, κυρίως σκύλοι, «αλωνίζουν» ελεύθερα στο εσωτερικό του, κατάσταση που μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη. Αφενός γιατί το κατοικίδιο μπορεί να σου αποσπάσει την προσοχή σου κατά τη διάρκεια της οδήγησης και αφετέρου γιατί μπορεί να τραυματιστεί και να τραυματίσει σε ένα απότομο φρενάρισμα ή ένα ατύχημα.

Έτσι δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές που διαθέτουν αξεσουάρ μεταφοράς κατοικίδιων και σίγουρα η Honda έχει το πιο ενδιαφέρον από αυτό. Πρόκειται για το Pet Seat Plus Wan που εντάσσεται στη γκάμα προϊόντων «Dog Series» και είναι ένα καθισματάκι με διάτρητο υφασμάτινο κλωβό και σημεία πρόσδεσης για την ζώνη ασφαλείας για την ασφαλέστερη μεταφορά του τετράποδού σας.

Το τελευταίο έχει ιδιαίτερη σημασία για τους Ιάπωνες -το Pet Seat Plus Wan είναι καταρχήν διαθέσιμο για την ιαπωνική αγορά- καθώς οι φήμες λένε πως η πλειονότητα αγαπά τα κατοικίδια τους όσο και τα παιδιά τους. Αξιοσημείωτο είναι πως στη χώρα του Ανατέλλοντος ηλίου ο αριθμός των κατοικίδιων είναι τουλάχιστον ο ίδιος με αυτόν των παιδιών και πως τα πρώτα έχουν το μεγαλύτερο μέσο όρο ζωής από οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου.

Πηγή

Ο καιρός σήμερα, Κυριακή 9 Φεβρουαρίου

0

Καιρός: Η πρόγνωση του καιρού για σήμερα, Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2020, από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ).

Στα δυτικά λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες στα νοτιοδυτικά όπου θα σημειωθούν βροχές. Στην υπόλοιπη χώρα γενικά αίθριος και μόνο στις Κυκλάδες και την Κρήτη θα υπάρχουν παροδικές νεφώσεις. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα στα ηπειρωτικά τις βραδινές ώρες.

Οι άνεμοι πνέουν μεταβλητοί ασθενείς και στο Αιγαίο από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ, με βαθμιαία εξασθένηση από το απόγευμα.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή άνοδο ως προς τις μέγιστες τιμές, όμως παγετός θα σημειωθεί στα ηπειρωτικά τις πρωινές και βραδινές ώρες.

Γενικά αίθριος ο καιρός στην Αττική με τους ανέμους να πνέουν μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ. Η θερμοκρασία κυμαίνεται από μηδέν ως 12 βαθμούς κελσίου.

Παρόμοιο το σκηνικό του καιρού και στη Θεσσαλονίκη, με τους ανέμους να πνέουν μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ. Η θερμοκρασία κυμαίνεται μεταξύ 1 και 11 βαθμούς κελσίου.

Ο καιρός στην υπόλοιπη χώρα

Μακεδονία, Θράκη

Γενικά αίθριος. Πρόσκαιρες νεφώσεις τις πρώτες πρωινές ώρες στην Χαλκιδική και την ανατολική Μακεδονία.

Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από -2 (μείον 02) έως 12 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία από -08 (μείον 08) έως 10 βαθμούς Κελσίου.

Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, δυτική Στερεά, δυτική Πελοπόννησος

Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες στη νοτιοδυτική Πελοπόννησο όπου θα σημειωθούν τοπικές βροχές.

Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από -1 (μείον 1) έως 15 βαθμούς Κελσίου. Στην Ήπειρο τοπικά 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλία, ανατολική Στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος

Γενικά αίθριος.

Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από -3 (μείον 3) έως 13 βαθμούς Κελσίου.

Κυκλάδες, Κρήτη

Παροδικά αυξημένες νεφώσεις έως τις απογευματινές ώρες.

Άνεμοι: Βόρειοι 3 με 5 και το πρωί στα ανατολικά τοπικά 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 7 έως 13 βαθμούς Κελσίου.

Νησιά ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα

Καιρός: Γενικά αίθριος.

Άνεμοι: Στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου βόρειοι 3 με 5 μποφόρ. Στα Δωδεκάνησα βορειοδυτικοί 6 με 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 7 έως 12 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Πηγή