Το Πανελλήνιο Κέντρο Οικολογικών Ερευνών πραγματοποίησε διαδοχικές μετρήσεις σε σταθμούς του μετρό για να καθορίσει την ποιότητα του αέρα προς ενημέρωση του επιβατικού κοινού και των εργαζόμενων στο μετρό. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν την 11.01.2023 στους σταθμούς Πανόρμου και Μέγαρο Μουσικής. Σε κάθε σταθμό δείγματα αέρα λήφθηκαν σε 3 σημεία: έξω από το σταθμό, στα εκδοτήρια και στις αποβάθρες, ανά λεπτό για δέκα λεπτά σε κάθε σημείο δειγματοληψίας, όπως θα δείτε στους παρακάτω πίνακες.
Η συνολική εικόνα των μετρήσεων δείχνει επικίνδυνα επίπεδα σε αιωρούμενα σωματίδια ΡΜ1, ΡΜ2,5, ΡΜ10, φορμαλδεΰδη και ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία.
Πιο συγκεκριμένα ως προς τα αιωρούμενα σωματίδια ΡΜ2,5 και ΡΜ10 παρατηρείται η τάση να εμφανίζονται υψηλότερα επίπεδα συγκέντρωσης όλων των σωματιδίων τόσο στα εκδοτήρια όσο και στις αποβάθρες, σε έως και τετραπλάσια από το ανώτερο επιτρεπτό όριο επίπεδα. Μάλιστα στις αποβάθρες και των δύο σταθμών παρατηρήθηκε ότι οι μέγιστες τιμές των αιωρούμενων σωματιδίων ΡΜ1 είναι και αυτές πολύ ανώτερες των επιτρεπόμενων ορίων (15 μg/m2).
Γενικά οι μέσοι όροι των συγκεντρώσεων των σωματιδίων κοντά στις εξόδους των σταθμών κυμαίνονταν γύρω από το ανώτερο επιτρεπτό όριο και κάποιες φορές το υπερβαίνουν, ενώ όσο προχωρά κανείς προς τις αποβάθρες οι τιμές αυξάνονται ανάλογα.
Για τις τιμές των πτητικών οργανικών ενώσεων (VOC), ευτυχώς παρατηρήθηκαν χαμηλές τιμές και ενώ στα εκδοτήρια παρατηρούνται κάπως πιο υψηλές τιμές, παραμένουν κάτω του ανώτερου επιτρεπτού ορίου.
Αντίθετα οι τιμές της φορμαλδεΰδης σπάνια έπεφταν κάτω από το ανώτερο επιτρεπτό όριο και η μέγιστη συγκέντρωση αυτής βρέθηκε στο σταθμό Πανόρμου στην έξοδο προς την οδό Λουίζης Ριανκούρ και στο σταθμό Μέγαρο Μουσικής στην αποβάθρα προς Δημοτικό Θέατρο.
Οι τιμές της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας είναι τρομακτικές καθώς οι τιμές κινούνται σε δεκαπλάσια από το όριο επίπεδα, ιδίως στις εξόδους των σταθμών.
Τι θα πρέπει να γνωρίζουμε
Τα αιωρούμενα σωματίδια λόγω του μεγέθους τους αποτελούν υγειονομικό κίνδυνο για τον άνθρωπο και περιβαλλοντικό κίνδυνο καθώς δημιουργούν αλλαγές κλίματος στις περιοχές που απαντάται μεγάλη συγκέντρωση τους. Για αυτούς τους λόγους αποτελούν δείκτη ποιότητας του αέρα. Είναι δυνατό να ερεθίσουν τη μύτη και το φάρυγγα, να προκαλέσουν άσθμα, εξασθένιση του ανοσοποιητικού συστήματος, αύξηση ευαισθησίας σε λοιμώξεις, φλεγμονές των αναπνευστικών οδών, οξεία βρογχίτιδα ή πνευμονία, καρκίνο του πνεύμονα, αρρυθμίες, ισχαιμικά συμπτώματα και καρδιακή ανεπάρκεια.
Τα VOC (Volatile Organic Compounds) αποτελούν μια ακόμη πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η οποία προέρχεται κυρίως από ανθρωπογενείς δραστηριότητες , όπως καύση υδρογονανθράκων, βιομηχανικές δραστηριότητες, χρήση διαλυτών, όμως μπορεί να έχουν και βιογενή προέλευση. Τα συνήθη συμπτώματα μετά από έκθεση στα VOC είναι πονοκέφαλος, δερματικοί ερεθισμοί, δύσπνοια, αλλά και ηπατικές παθήσεις, πολυνευρίτιδα ακόμα και καρκίνος.
Η ιονίζουσα ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία, η οποία χαρακτηρίζεται από πάρα πολύ υψηλές συχνότητες και ενέργειες ανά φωτόνιο, είναι επικίνδυνη. Από την άποψη, λοιπόν, επικινδυνότητας η ιονίζουσα ακτινοβολία είναι περισσότερη κρίσιμη, όπως π.χ. η ραδιενέργεια. Όταν η έκθεση ενός οργανισμού σ’ αυτή υπερβεί κάποιο όριο, μπορεί να προκληθούν αλλοιώσεις του γενετικού κώδικα του DNA, καρκίνο – γενετικά φαινόμενα στα βιολογικά συστήματα και άλλες σοβαρές ασθένειες.
Παρακάτω παραθέτουμε τα διαγράμματα των μέσων όρων των μετρήσεων καθώς και τις μέγιστες και ελάχιστες τιμές. Όπως σαφώς διαπιστώνετε, ακόμα και οι μέσες τιμές είναι υψηλότερες των ορίων.
Τι ονειρευόταν ο Γάλλος επιχειρηματίας του παλιού εργοστασίου φωταερίου της Αθήνας; Ποιες ήταν οι συνθήκες εργασίας για τους εργάτες; Αλήθεια, δούλευαν στο εργοστάσιο γυναίκες; Τι δουλειά είχε ένας γιατρός στο εργοστάσιο; Ποιο ήταν το καθιερωμένο δρομολόγιο ενός φανοκόρου;
Η ευρηματική και ιδιαίτερα επιτυχημένη θεατρική ξενάγηση «Ποιος κρατάει το φανάρι» επιστρέφει και φέτος στο Βιομηχανικό ΜουσείοΦωταερίου προσκαλώντας τους συμμετέχοντες να ανακαλύψουν ένα σπάνιο βιομηχανικό μνημείο και την ιστορία του με διαδραστικό και διασκεδαστικό τρόπο.
Μέσα από μια πρωτότυπη θεατρική διαδρομή με ξεναγό τον ηθοποιό-ερμηνευτήΧρήστο Χριστόπουλο από την ομάδα θεάτρου «Ανεμόμυλοι», οι επισκέπτες θα κινηθούν στους βιομηχανικούς χώρους, θα ταξιδέψουν στις εποχές και θα ανακαλύψουν βιωματικά την ιστορία του παλιού εργοστασίου και τη γραμμή παραγωγής του φωταερίου, ζωντανεύοντας τις μνήμες των ανθρώπων που συνέδεσαν τη ζωή τους με το εργοστάσιο και την περιοχή του Γκαζοχωρίου.
Η θεατρική ξενάγηση είναι σχεδιασμένη σύμφωνα με τις τεχνικές του museum theater και απευθύνεται σε ενήλικο κοινό. Ανακαλύψτε την ιστορία του εργοστασίου που έδωσε φως και ενέργεια στην Αθήνα για περισσότερα από 120 χρόνια με τον πιο συναρπαστικό τρόπο!
Πληροφορίες:
Δευτέρες 6, 13, 20 Φεβρουαρίου 2023 Ώρα έναρξης: 18.00 Διάρκεια: 60’ Σημείο συνάντησης: Κεντρική Καμινάδα Εισιτήρια μέσω viva.gr
Το Vinyl Marketτο μεγάλο event της πόλης επιστρέφει με τη νέα χρονιά στο καθιερωμένο πλέον ραντεβού, σε μια γιορτή για το βινύλιο στις 3, 4 και 5 Φλεβάρη στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων.
Το Vinyl Market επιστρέφει και πάλι ανανεωμένο και εμπλουτισμένο με νέες συλλογές δίσκων, συλλεκτικά κομμάτια, φρέσκες, νέες κυκλοφορίες, αλλά και με πολλά άλλα μουσικά εκθέματα. Δίσκοι από όλη τη γκάμα της μουσικής, θα βρίσκονται εκεί για να τους ανακαλύψετε. Rock, Soul, Funk, Jazz, Latin, Blues, Ethnic, Electronica, και πολλά άλλα.
Όπως πάντα, ευχάριστες μουσικές θα σας συναρπάσουν σε όλη την διάρκεια του event. Στα decks του Vinyl Market θα βρίσκονται γνωστοί DJ’s, αλλά και πολλοί άλλοι από την ομάδα μας. Μια μοναδική ανοιχτή παρουσίαση βινυλίου στον όμορφο εναλλακτικό χώρο της Τεχνόπολης!
Παρασκευή 3 και Σάββατοκύριακο 4 & 5 Φλεβάρη η καρδιά της πόλης χτυπά στο Vinyl Market!
Παρασκευή απόγευμα από τις 17.00 μέχρι τις 22.00 το βράδυ και Σαββατοκύριακο από τις 11:00 το πρωί μέχρι τις 22:00 θα είμαστε όλοι εκεί!
Το 2020 το Μουσείο Φρυσίρα ανέστειλε αναγκαστικά τη λειτουργία του και ο Βλάσης Φρυσίρας άρχισε να ζωγραφίζει οικεία πρόσωπα. Σύντομα, συνειδητοποίησε πως η γυναικεία μορφή βρισκόταν στο επίκεντρο των ζωγραφικών του αναζητήσεων, ως πολλαπλή παρουσία, άλλοτε απτή και γήινη και άλλοτε αινιγματική, φαντασιωτική, απρόσιτη, αλλά και ως ψυχισμός και πηγή συναισθήματος. Έτσι, μέσα από την περιπέτεια της σύνθεσης, του πλασμού και του χρώματος επιδίωξε να αρθρώσει ένα προσωπικό βλέμμα πάνω σε όψεις και πτυχές της θηλυκότητας.
Η ιστορικός τέχνης Βασιλική Βαγενού στον κατάλογο που συνοδεύει την έκθεση γράφει μεταξύ άλλων: «Η ζωγραφική είναι μια μορφή πειρασμού ακόμα και για τους πιο αφοσιωμένους μύστες της. Πώς ένας βαθύς γνώστης της ζωγραφικής πράξης και αντίληψης, που περνά στην αντίπερα όχθη και ξεκινά να ζωγραφίζει ο ίδιος, αντιστέκεται στη μίμηση των μεγάλων καλλιτεχνών που προηγήθηκαν; Πώς διαχειρίζεται την επιρροή που έχει δεχθεί από το ζωγραφικό βίωμα εν γένει και την επαφή του με τα έργα σύγχρονων Ελλήνων και ξένων ζωγράφων, τα οποία έχει θαυμάσει, στηρίξει και αποκτήσει ως συλλέκτης για πενήντα περίπου χρόνια;»
Ο ίδιος αναφέρει: «Αγόρασα χιλιάδες έργα ζωγραφικής. Δημιούργησα έναν ξεχωριστό κόσμο. Τον έβαλα στην άκρη του μυαλού μου και άρχισα να δημιουργώ το προσωπικό μου ζωγραφικό σύμπαν. Μέχρι το τέλος!
Κάθε Σάββατο 12:00 με 14:00 στο χώρο της έκθεσης θα βρίσκεται ο Βλάσης Φρυσίρας και θα συνομιλεί με τους επισκέπτες. Τα έσοδα από την πώληση του καταλόγου της έκθεσης θα διατεθούν για τη συντήρηση των εγκαταστάσεων της Τεχνόπολης.
Πληροφορίες:
Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων / Δεξαμενές Καθαρισμού
Οδός Πειραιώς 100
Εγκαίνια: Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023, 19:00 Διάρκεια έκθεσης: 30 Ιανουαρίου 2023 – 4 Μαρτίου 2023 Ωράριο έκθεσης: Τρίτη – Κυριακή, 11:00 – 20:00, Δευτέρα κλειστά
Το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου μας καλεί τις Κυριακές να ανέβουμε «Στον Πύργο του εργοστασίου» για να απολαύσουμε τη χειμερινή εκδοχή των αγαπημένων μας εικαστικών παιχνιδιών από 30 μέτρα ύψος! Στο ψηλότερο κτίριο της Τεχνόπολης, με θέα 360 μοιρών, θα απασχοληθούμε δημιουργικά, θα έρθουμε σε επαφή με την τέχνη πέρα από το πλαίσιο ενός εκπαιδευτικού προγράμματος και θα πειραματιστούμε με μικτές τεχνικές και νέους τρόπους έκφρασης.
Την Κυριακή 29 Ιανουαρίου οι μικροί μας φίλοι θα δημιουργήσουν τα δικό τους μικρό σύμπαν! Να θυμάστε ότι μία μικρή πηγή φωτός μπορεί να αλλάξει τα πάντα… Είστε έτοιμοι για μια απολαυστική εικαστική περιπέτεια «Στον Πύργο του εργοστασίου»;
Η Αστική Λαϊκή Μουσική, όπως ορίζουμε επίσημα το ρεμπέτικο και λαϊκό τραγούδι, είναι μια «γλώσσα», που όπως όλες οι μουσικές του κόσμου, έχει ανάγκη τη «γραμματική» της, δηλαδή την ορολογία και το σύνολο των κανόνων που διέπουν τη δομή και τη λειτουργία της. Στοιχείο απαραίτητο, προκειμένου να διατηρηθεί, να ενταχθεί μέσα σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα και να εξελιχθεί. Με τον τρόπο αυτό, θα αναπληρωθεί το κενό που έχει αφήσει η έλλειψη της βιωματικής μετάδοσης, που χαρακτήριζε την έως τώρα μετάδοση της από γενιά σε γενιά.
Η «γραμματική» αυτή λείπει από την ελληνική αστική λαϊκή μουσική, σε αντίθεση με τις περισσότερες λαϊκές μουσικές άλλων πολιτισμών.
Το συνέδριο
Η επίσημη αναγνώριση των λαϊκών οργάνων από την Πολιτεία τον Ιανουάριο του 2021, η διαβάθμιση των σπουδών της λαϊκής μουσικής και η ένταξη τους στην επίσημη ωδειακή εκπαίδευση, μας υποχρεώνει να προχωρήσουμε ένα βήμα μπροστά και να θέσουμε τις βάσεις για τη δημιουργία ενός ενιαίου θεωρητικού συστήματος για την αστική λαϊκή μουσική.
Σε ποιο υπάρχον θεωρητικό σύστημα θα βασιστούμε για την πλήρη κατανόηση και ερμηνεία των «γραμματικών» φαινομένων της γλώσσας αυτής;
Στα μακάμ, στους λαϊκούς δρόμους ή στη θεωρία της ευρωπαϊκής μουσικής;
Σε κάποιο από αυτά ή σε κανένα από αυτά; Μήπως σε κάποιο άλλο, καινούργιο, που να τα συνδυάζει;
Σε αυτή την κατεύθυνση θα κινηθεί το συνέδριο για την Αστική Λαϊκή Μουσική που θα πραγματοποιηθεί στο Aμφιθέατρο της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων στις 27, 28 και 29 Ιανουαρίου 2023.
8 μουσικοί και εκπαιδευτικοί
4 τραγούδια – ένα από κάθε περίοδο της αστικής λαϊκής μουσικής
8 μορφολογικές και τροπικές αναλύσεις των 4 ίδιων τραγουδιών
Σε μια προσπάθεια να βρεθεί ο κοινός κώδικας για τη θεωρητική ερμηνεία της Αστικής Λαϊκής Μουσικής.
Συμμετέχουν:
Ross Daly: Καλλιτεχνικός Διευθυντής του μουσικού εργαστηρίου Λαβύρινθος
Σωκράτης Σινόπουλος: Αναπληρωτής καθηγητής στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Ευγένιος Βούλγαρης: Υπεύθυνος του τμήματος Ελληνικής μουσικής του Δημοτικού ωδείου Πατρών
Νίκος Ανδρίκος: Επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Κώστας Τσούγκρας: Αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου
Θεοδώρα Αθανασίου: Εκπαιδευτικός μουσικής
Λευτέρης Τσικουρίδης: Επίκουρος καθηγητής στο τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Δημήτρης Μυστακίδης: Ε.ΔΙ.Π του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Τα πρακτικά του συνεδρίου θα εκδοθούν και θα διανεμηθούν δωρεάν στις βιβλιοθήκες των Μουσικών Τμημάτων των πανεπιστημίων.
Πρόγραμμα διαλέξεων
Παρασκευή 27 Ιανουαρίου
17.00 – 19.00: Λευτέρης Τσικουρίδης
19.15 – 20.45: Νίκος Ανδρίκος
Σάββατο 28 Ιανουαρίου
11.00 – 13.00: Δημήτρης Μυστακίδης
13.15 – 15.15: Θεοδώρα Αθανασίου
16.15 – 18.15: Ευγένιος Βούλγαρης
18.30 – 20.30: Σωκράτης Σινόπουλος
Κυριακή 29 Ιανουαρίου
11.00 – 12.30: Κώστας Τσούγκρας
12.45 – 14.45: Ross Daly
H είσοδος στις διαλέξεις είναι ελεύθερη.
Μετά το πέρας των διαλέξεων κάθε ημέρας, θα ακολουθήσουν συναυλίες.
Η χορωδία παραδοσιακής μουσικής«Ροδιά»γιορτάζει ταδέκα χρόνιαλειτουργίας της με μία μεγάλη συναυλία στην οποία θα παρουσιάσει τοννέο της δίσκο «Τα τραγούδια της Ροδιάς»που μόλις κυκλοφόρησε από την Violins Productions.
Ο δίσκος είναι ένα αφιέρωμα στην μουσική της Μικράς Ασίας, και περιέχει δεκατρία τραγούδια τα οποία επιλέχθηκαν μετά από εκτενή έρευνα σε μουσικά αρχεία και στην προφορική παράδοση των απογόνων των Μικρασιατών προσφύγων.
Την Ροδιά συνοδεύει ορχήστρα από σημαντικούς μουσικούς της παραδοσιακής μουσικής. Στην συναυλία συμμετέχει και η παιδική χορωδία«Μικρή Ροδιά»το νέο φυντανάκι της Ροδιάς.
Πληροφορίες:
Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2023, 20.30 Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων
Αεριοφυλάκιο 1 – Αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ»
Το σημαντικό ταξίδι -πρόληψης και ενημέρωσης πραγματοποιήθηκε το διάστημα 18-23 Δεκεμβρίου με το Diabetes Magic Bus, στους δρόμους και στις πλατείες έξι μεγάλων δήμων της Αττικής.
Tο Μαγικό Λεωφορείο του Διαβήτη της ΑΜΚΕ & Με Οδηγό το Διαβήτη επιβεβαίωσε τον ρόλο του στην προσπάθεια πρόληψης και ενημέρωσης, και κατάφερε μέσα σε διάστημα λίγων ημερών να εντοπίσει 6 αδιάγνωστα περιστατικά διαβήτη με σάκχαρα πάνω από
300 (!) και 3 προχωρημένα περιστατικά διαβητικής νευροπάθειας.
“Ντυμένο” χριστουγεννιάτικα από την ομάδα της CHRISTMAS DÉCOR, το Μαγικό Λεωφορείο έφερε στις γειτονιές της Αττικής τα μηνύματα της πρόληψης, σε συνδυασμό με γιορτινό χρώμα, μουσική, παιχνίδια και δρώμενα, που δελέασαν ακόμη και τους μικρούς επισκέπτες να μετρηθούν για το διαβήτη! Αθήνα, Περιστέρι, Γλυφάδα, Παλαιό Φάληρο, Χολαργός και Αγία Παρασκευή ήταν οι σταθμοί του φετινού ταξιδιού του Μαγικού Λεωφορείου.
Ενός ταξιδιού που αγκαλιάστηκε με μεγάλη θέρμη, όχι μόνο από τους παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά πρωτίστως από τους πολίτες, που έσπευσαν να μετρηθούν και να ενημερωθούν για το διαβήτη και τον εμβολιασμό και να λύσουν τις απορίες τους από την επιστημονική μας ομάδα, που απαρτιζόταν από γιατρό-διαβητολόγο, διατροφολόγο και ποδολόγο.
Το ταξίδι του Μαγικού Λεωφορείου πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων, χάρη στην πολύτιμη βοήθεια των χορηγών μας ASCENSIA ΙNTERMED και PFIZER.
Συνοδοιπόρος στο ταξίδι μας, μέσω του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης “Στάση Ζωής”, υπήρξε η ΟΣΥ, διαθέτοντάς μας το λεωφορείο. Κοντά μας βρέθηκαν και εθελοντές από το Πρόγραμμα Διαιτολογίας και τη Σχολή Παιδαγωγικών του ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚOΥ Κολλεγίου, πραγματοποιώντας εκατοντάδες λιπομετρήσεις και ενημερώνοντας το κοινό για τις διατροφικές παρεμβάσεις που μπορούν να προλάβουν ή να καθυστερήσουν το διαβήτη.
Με στόχο τη μεγαλύτερη δυνατή ανακούφιση των ανθρώπων που ζουν στο δρόμο και την προστασία τους από τις δύσκολες καιρικές συνθήκες, ο Δήμος Αθηναίων μέσω του Κέντρου Υποδοχής και Αλληλεγγύης (Κ.Υ.Α.Δ.Α.) και σε συνεργασία με την Ε.Α.Τ.Α. ξεκίνησε μια μεγάλη δράση διανομής σακιδίων με χειμερινά είδη πρώτης ανάγκης, παράλληλα με την τεράστια προσπάθεια που καταβάλλεται ώστε οι άστεγοι να φύγουν από τον δρόμο και να φιλοξενηθούν στις νέες και ασφαλείς δομές του δήμου.
Ομάδες Street Work του Κ.Υ.Α.Δ.Α. μοίρασαν σε άστεγους, τα σακίδια τα οποία περιλάμβαναν μπουφάν, υπνόσακους, αντιανεμικές κουβέρτες, αδιάβροχα παντελόνια, θερμομονωτικά μπουκάλια (θερμός), φακούς και σφυρίχτρες.
Η δράση, σχεδιάστηκε σε συνεργασία με το Open Social Net* της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (Ε.Α.Τ.Α.) και με τη συμβολή των ομάδων Street Work, οι οποίες αξιοποιώντας την εμπειρία τους διαμόρφωσαν το περιεχόμενο των σακιδίων με βάση τις πραγματικές ανάγκες των αστέγων.
Σε δήλωσή του, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, τόνισε: «Μπορεί να μένουν στο δρόμο, αλλά δε μένουν μόνοι. Οι ομάδες Street Work του Κ.Υ.Α.Δ.Α. είναι δίπλα στους άστεγους συμπολίτες μας. Γυρίζουν όλη την πόλη, μοιράζουν τα ουσιώδη και μοιράζονται ανθρωπιά. Ζεστά είδη για να σπάσει το κρύο, να βγει ο χειμώνας. Προσπαθούμε με ενδιαφέρον για την κάθε προσωπική ιστορία, όλες κι όλοι οι άστεγοι της Αθήνας να στεγάζονται ασφαλείς στις νέες κι ενισχυμένες δομές του δήμου. Η μέριμνα δε σταματά εκεί όμως. Συνεχίζουμε μέχρι να μη μείνει κανείς απροστάτευτος, καμία απροστάτευτη!»
Από την πλευρά της, η Πρόεδρος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων, Αλεξία Έβερτ, ανέφερε: «Μέσω του προγράμματος Open Social Net, συνεργαζόμαστε με φορείς και δομές κοινωνικής πρόνοιας για ένα ισχυρό δίκτυο αλληλεγγύης και προστασίας για τους ευάλωτους συμπολίτες μας».
Στη διανομή των σακιδίων βρέθηκαν μαζί με τις ομάδες Street Work η Πρόεδρος του Κ.Υ.Α.Δ.Α. Μελίνα Δασκαλάκη και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ε.Α.Τ.Α., Επαμεινώνδας Μούσιος. Σε δήλωσή της, η κ. Δασκαλάκη, ανέφερε: «Επιδεικνύοντας διαρκή εγρήγορση και παραμένοντας προσηλωμένοι στην παροχή ουσιαστικής φροντίδας στους αστέγους, η συγκεκριμένη δράση είναι μια πρωτοβουλία με σημαντικό κοινωνικό αποτύπωμα. Διασφαλίζει καλύτερες συνθήκες διαβίωσης σε ανθρώπους που είναι εκτεθειμένοι στον δρόμο και παράλληλα δηλώνει έμπρακτα ότι βρισκόμαστε σταθερά δίπλα τους, ώστε με την υποστήριξή μας να αναβαθμίσουν τη ζωή τους».
Πολυδύναμο Κέντρο Αστέγων και ενίσχυση των ομάδων Street Work
Οι προσπάθειες του Δήμου Αθηναίων να μη μείνει κανείς μόνος, χωρίς κοινωνική προστασία, έχουν διευρυνθεί την τελευταία τριετία. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο Δήμος Αθηναίων δημιούργησε το Πολυδύναμο Κέντρο Αστέγων, μια σύγχρονη δομή 24ωρης λειτουργίας, που έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας έως 400 αστέγων. Το Πολυδύναμο διαθέτει Υπνωτήριο, Ξενώνα και Κέντρο Ημέρας, ενώ στους ωφελούμενους παρέχεται ταυτόχρονα με τη διαμονή, σίτιση, ιατρική παρακολούθηση και ψυχολογική υποστήριξη.
Στο ίδιο δίχτυ προστασίας της ευάλωτης κατηγορίας των αστέγων, εντάχθηκε και ο νέος Ξενώνας, που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ, το ΚΕΘΕΑ και άλλους φορείς απεξάρτησης, ειδικά για τοξικοεξαρτημένους που ζουν στους δρόμους. Ο ξενώνας έχει δυνατότητα φιλοξενίας 70 αστέγων και υποστηρίζει με σεβασμό τους ευάλωτους συμπολίτες μας, παρέχοντας, μεταξύ άλλων -εκτός από υπηρεσίες στέγασης- ατομική φροντίδα, συμβουλευτική, ψυχοκοινωνική στήριξη και ένταξη σε θεραπευτικά προγράμματα απεξάρτησης.
Παράλληλα, από τον περασμένο Απρίλιο, ο Δήμος Αθηναίων μέσω του Κ.Υ.Α.Δ.Α. έχει ενισχύσει τις κινητές ομάδες άμεσης παρέμβασης – Street Work*, με υπερδιπλάσιο, καταρτισμένο προσωπικό (γιατροί, κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, νοσηλευτές, οδηγοί κ.ά.), ώστε όχι μόνο να παρέχεται επιτόπια φροντίδα, αλλά και να προτρέπονται οι άστεγοι να ενταχθούν σε κάποια από τις σύγχρονες δομές του δήμου για τη στήριξη και την επανένταξή τους.
Εκτός από την παροχή φαγητού, ιατρικής φροντίδας, και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης στο δρόμο, οι άνθρωποι του street work είναι οι σύνδεσμοι των αστέγων με τις κοινωνικές δομές, καθώς δημιουργούν τη σχέση εμπιστοσύνης που χρειάζεται ένας άστεγος για να μετακινηθεί από το στέκι του στις δομές του Δήμου Αθηναίων.
Κατά τη διάρκεια της διανομής των σακιδίων, τα μέλη των διεπιστημονικών ομάδων ενημέρωσαν -για μία ακόμη φορά- τους ανθρώπους που ζουν στον δρόμο για τις δομές φιλοξενίας του Δήμου Αθηναίων και τις παροχές που έχουν στη διάθεσή τους.
Η διανομή θα βρίσκεται σε εξέλιξη τις επόμενες ημέρες, προκειμένου όλα τα σακίδια να εξυπηρετήσουν τον σκοπό τους και να βρουν τον κατάλληλο αποδέκτη.
Η Ομόνοια και τα πέριξ της είναι η γειτονιά μας. Αυτή που δεν μένουμε, αλλά εκείνη που έχουμε επιλέξει σαν φόντο της δικής μας καθημερινότητας. Αυτής που κάθε μέρα μας εκπλήσσει, τρέχοντας πιο γρήγορα από το χρόνο, εύπλαστη σαν πλαστελίνη, με διαχρονικότητα και την ανάμνηση μιας φωτεινής, αστικής Αθήνας. Σε ένα τοπίο πολύβουο, κάπου ανάμεσα στον περαστικό, τον τουρίστα, τον ντόπιο και όλες τις φυλές της καρδιάς μιας πρωτεύουσας, στην Εμμανουήλ Μπενάκη ο καλός καφές μπαίνει σε πρώτο πλάνο, σ’ένα coffee shop που γίνεται το hub για τους απανταχού λάτρεις του, που παρελαύνουν κάθε μέρα εδώ για να τον απολαύσουν στα καλύτερά του.
Μοντέρνο και με διεθνείς καταβολές στο design του – που έλαβε χώρα το 2015 μετά από ένα δυνατό rebranding – το Motiv είναι ένας αναζωογονητικά φρέσκος και σύγχρονος χώρος που τιμάει τα στοιχεία του κτηρίου που το φιλοξενεί, αποκαλύπτωντας το σκυρόδεμα και τα τούβλα στους τοίχους και διατηρώντας ένα μεγαλοπρεπές μωσαϊκό στο πάτωμα, συγκεράζοντας το industrial με το urban με τον πιο αισθητικά άρτιο τρόπο. Και το κίνητρο (motiv) απόλυτα διαφανές και ξεκάθαρο: κίνητρο για εξέλιξη του προϊόντος που θα γευτείς στην κούπα σου, κίνητρο για να ξεκινάς την ημέρα σου με χαμόγελο κι έναν τέλειο καφέ. Και τα πετυχαίνει όλα.
Η έννοια του specialty coffee εδώ ανεβαίνει σε άλλο επίπεδο, με signature house blend χαρμάνια ροής που θα βρεις μόνο εδώ από Βραζιλία, Νικαράγουα και Γουατεμάλα, ενώ πλήθος από single origin ποικιλίες εναλλάσσονται τακτικά στον μύλο του μπαρ για να σε κερδίσουν με τα μοναδικά και μαγικά χαρακτηριστικά τους στη γεύση και το άρωμα. Η ομάδα του – πάντα ενθουσιώδης και upbeat – είναι πάντα μια ερώτηση μακριά από το να σου εξηγήσει κάθε ιδιαιτερότητα και κάθε λεπτομέρεια του καφέ που θες να δοκιμάσεις.
Την κρίσιμη στιγμή που θα πεινάσεις και θα χρειαστείς ένα snack για να συμπληρώσει την τόνωση που θα σου προσφέρουν οι specialty καφέδες του και τα kombucha τσάγια ενεργής ζύμωσης, στο Motiv θα βρεις πεντανόστιμες τσιαπάτες με premium υλικά και υπέροχους συνδυασμούς, φρέσκιες σαλάτες αλλά και πολλές χειροποίητες μπάρες δημητριακών. Στα must, τα αφράτα vegan banana breads, τα λαχταριστά cookies αλλά και τα βελούδινα Lemon Cake.
Η retail γωνιά του είναι ένας φόρος τιμής στον καφέ και την ιστορία του: συσκευασίες που ξεχωρίζουν για το design τους, με όλες τις πληροφορίες για την προέλευση, τα γευστικά χαρακτηριστικά και τις φάρμες διατίθενται για να τους απολαύσεις στο σπίτι ή το γραφείο, όπως και τα οργανικά τσάι. Μπορείς ακόμη να βρεις επιλεγμένα με βάση την ποιότητα και την γεύση τους προϊόντα όπως οργανική granola, μέλι βελανίδιας ή βούτυρο ξηρών καρπών, που θα σε τονώσουν και θα σου δώσουν ώθηση μέσα στη μέρα.
Ο Τζίμης Πανούσης γεννήθηκε στις 12 Φλεβάρη του 1954 από μικρασιάτες πρόσφυγες γονείς, τον Θεόδωρο και τη Φωτεινή, στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Χολαργό.
Το 1972, δύο χρόνια πριν πέσει η Χούντα, στο Χολαργό λειτουργεί ο ΠΟΜΝΕ (Πολιτιστικός Όμιλος Νέων). Ο Τζίμης Πανούσης και ομάδα καλλιτεχνών στήνουν θεατρική ομάδα και φωνάζουν τον Γιάννη Χουβαρδά να κάνει μαθήματα.
Στη συνέχεια ανεβάζουν παραστάσεις με έργα του Γ. Σουρή στον κινηματογράφο «Αλόμα». Μετά το κλείσιμο του ΠΟΜΝΕ η ομάδα μετονομάζεται σε Καλλιτεχνική Εταιρεία και μεταφέρεται σε άλλη γειτονιά του Χολαργού. Εκεί ο Τζιμάκος με την «Χαρούμενη Κουδουνίστρα» παρουσιάζει την παράσταση «Κουλτούρα Ντίνερ», ένα μιούζικαλ με φασολάδα.
Το καλοκαίρι του 1973 βρίσκει δουλειά, από μικρές αγγελίες, στον περιοδεύοντα Μουσικό Θίασο Κρήτης, ένα μπουλούκι-βαριεττέ. Εκεί ο Τζιμάκος τραγουδάει με τη κιθάρα του και κάνει τον βοηθό ταχυδακτυλουργού και τον κομπέρ του Θιασάρχη Μανωλιού σε περιοδεία σχεδόν σε όλη την Ελλάδα.
Από την παράσταση ο «Αλέκος με τα κυδώνια»
Όταν δημιουργείται η Θεατρική Συντεχνία (Χουβαράς, Αρμάος, Αδαμάκη κ.α.) ο Τζίμης συμμετέχει ως ηθοποιός, μουσικός και τραγουδιστής. Ανεβάζουν τον «Αλέκο με τα κυδώνια», τον «Ερωτόκριτο» με τον Δήμο Αβδελιώδη σε Ελλάδα και Ευρώπη (Σουηδία, Νορβηγία, Αγγλία κ.λπ.). Μετά συμμετέχει για ένα καλοκαίρι στο θέατρο Καισαριανής σε σκηνοθεσία Σταύρου Ντουφεξή όπου παίζει τουμπερλέκι, αντικαθιστώντας τον γέροντα Μαθιό Μπαλαμπάνη, στην «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» σε όλη τη διάρκεια του έργου επί σκηνής. Όταν η παράσταση πηγαίνει στην Πολωνία δεν τον παίρνουν επειδή «δεν ήτανε κνίτης».
Στη συνέχεια εγκαταλείπει τον θίασο για να δουλέψει ως υπάλληλος στην Εθνική Τράπεζα από την οποία θα παραιτηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα. [1]
Οι Μουσικές Ταξιαρχίες
Οι Μουσικές Ταξιαρχίες Μουσικά δηλώνει αυτοδίδακτος και παίζει λίγο απ’ όλα. Στα μέσα με τέλη της δεκαετίας του ’70 σχηματίστηκαν οι Μουσικές Ταξιαρχίες. Η πρώτη εμφάνιση του Τζιμάκου με τις Μουσικές Ταξιαρχίες σε κοινό έγινε το 1977 στο κλαμπ «Αρχιτεκτονική» επί της Πανεπιστημίου στη «Στοά του Απότσου» με τον Άντριου (τύμπανα), τον Παντελή Φουρνιάδη (μπάσο), τον Τζιμάκο (ακουστική κιθάρα) και τον Δημητρη Μπάθρα (ηλεκτρική κιθάρα), ενώ η μικρή Μάρθα από την τράπεζα έπαιζε σαιξπηρικούς μονολόγους πάνω σ’ ένα τραπέζι. Μετά στο μπάσο έρχεται ο Κώστας Πολιτής, ένας μεγάλος μουσικός, που δυστυχώς «έφυγε» για πάντα, όπως και ο Μπάθρας.
Το 1978-79 στη πρώτη κασέτα ανεξάρτητης παραγωγής Disco Tsoutsouni παίζουν Βαγγέλης Βέκιος (τύμπανα), Άκης Δαούτης (μπάσο), Σπύρος Πάζιος (κιθάρα), Βαγγέλης (Van) Σβάρνας (σαξόφωνο), Δημήτρης Παπανικολάου (πιάνο). Μετά έρχεται ο Γιάννης Δρόλαπας (κιθάρα) και στη θέση του Δαούτη στο μπάσο ο Δημήτρης Δασκαλοθανάσης.
Τους καλούν στο «Skylab», στην Πλάκα για μια παράσταση το καλοκαίρι το 1979 και καταλήγουν να παίζουν επί ένα χρόνο κάθε μέρα χωρίς ρεπό. Κατά καιρούς από τις ΜΤ περνάνε αρκετοί μουσικοί όπως ο Γιάννης Γιοκαρίνης (πλήκτρα), ο Άκης Περδίκης (τύμπανα), ο Βασίλης Γκίνος (πλήκτρα), ο Πιέρ Χωρέμης (κιθάρα), ο Γιώργος Καραγιαννίδης (μπάσο) και αργότερα ο Ηλίας Αχλαδιώτης (τύμπανα), ο Τάσσος Καλλινιώτης (κιθάρα), ο Αλέκος Αράπης (μπάσο) κ.α.
Η πρώτη τους δισκογραφική δουλειά είναι ο δίσκος Μουσικές Ταξιαρχίες που κυκλοφόρησε από την MINOS-EMI το 1982. Ακολούθησαν οι δίσκοι Αν η Γιαγιά μου είχε Ρουλεμάν (1984) και Hard Core (ζωντανή ηχογράφηση, 1985). Το 1983 οι Μουσικές Ταξιαρχίες καμουφλάρονται κάτω από το όνομα Alamana’s Bridge και συμμετέχουν στον δίσκο-συλλογή ελληνικού ροκ Made in Greece Vol.1, παρά τις αντιρρήσεις της τότε δισκογραφικής τους εταιρείας.
Από τον επόμενο δίσκο Κάγκελα Παντού (1986) ο Πανούσης αποφασίζει να συνεχίσει μόνος του, παρατάει το όνομα Μουσικές Ταξιαρχίες και αποδείχνει περίτρανα ότι είναι μια ομάδα μόνος του. Το 1987 κυκλοφορεί ο τελευταίος δίσκος από την MINOS-EMI Χημεία και Τέρατα. Οι επόμενοι δύο δίσκοι Δουλειές του Κεφαλιού / The Greatest Kitsch Live! (1990) και Ο Ρομπέν των Χαζών (ζωντανή ηχογράφηση, 1992) κυκλοφορούν από την Music Box International, ενώ το Vivere Pericolosamente από την Warner το 1993.
Η επόμενη δισκογραφική του δουλειά κυκλοφόρησε εφτά χρόνια μετά, το 2000, με τίτλο Με Λένε Πόπη (ζωντανή ηχογράφηση) και κάτω από την αιγίδα της νεοϊδρυθείσας και ιδιόκτητης δισκογραφικής εταιρίας του Τζίμη, ΑΦΙΛΟΚΕΡΔΩΣ Α.Ε. Κυκλοφόρησε επίσης μαζί με το περιοδικό Μετρό το 2002 το ολιγόλεπτο CD Δείγμα Δωρεάν με ακυκλοφόρητα τραγούδια από τις τελευταίες παραστάσεις του.
Πέρα από τη μουσική o Τζίμης Πανούσης έχει ασχοληθεί κατά καιρούς με το ραδιόφωνο, την τηλεόραση και λίγο με τον κινηματογράφο. Έχει μια δεκαπεντάχρονη ιστορία σαν ραδιοφωνικός παραγωγός στους ραδιοσταθμούς Top FM, Κανάλι 15, Ωχ FM, Flash 9.65, 88 μισό Θεσσαλονίκης ΣΚΑΪ 100,3FM, CITY 99,5, Ράδιο Θέμα και Ράδιο 9. Στην τηλεόραση δεν ήταν ιδιαίτερα τυχερός αφού η εκπομπή του Κορίτσια ο Τζίμης που επρόκειτο να μεταδοθεί από την τότε ΕΤ2 το 1995 τελικά κόπηκε. Υπάρχουν όμως στιγμιότυπα από την εκπομπή αυτή που κατά καιρούς έχει παρουσιάσει κατά τη διάρκεια τηλεοπτικών συνεντεύξεών του.
Όταν ο Τζίμης Πανούσης μίλησε στη Βουλή των Ελλήνων
https://www.youtube.com/watch?v=9OX_qQODfbg
Επίσης έχει εμφανιστεί έκτακτα σε τηλεοπτικές σειρές όπως οι «Δέκα Μικροί Μήτσοι» του Λάκη Λαζόπουλου. Όσον αφορά στον κινηματογράφο, έχει πρωταγωνιστήσει στην ταινία «Ο Δράκουλας των Εξαρχείων» (1983) του Νίκου Ζερβού μαζί με τις υπόλοιπες Μουσικές Ταξιαρχίες και έχει εμφανιστεί ως γκεστ σταρ στις ταινίες «Ηνίοχος» (1995) του Αλέξη Δαμιανού, «Προστάτης Οικογένειας» (1997) του Νίκου Περάκη και «Safe Sex» (1999) των Μ. Ρέππα – Θ. Παπαθανασίου.
Ο Τζίμης έχει χρηματίσει και συγγραφέας. Έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα οκτώ βιβλία του. Πρώτο ήταν το Η Ζάλη των Τάξεων (Γνώσεις, 1989) που περιέχει 40 ιστορίες ραδιοφωνικής φαντασίας που ακούστηκαν από την εκπομπή «Δούρειος Ήχος» στον Top FM την περίοδο 1988-89, ακολούθησαν τα Πικρέ, Μικρέ Μου Αράπη (Opera, 1990) που είναι μια σαπουνόπερα 22 επεισοδίων που ακούστηκε από τον «Δούρειο Ήχο» το καλοκαίρι του 1989 και Το Κυνήγι της Γκόμενας (Opera, 1992) που αποτελείται από 30 σύντομες γυναικείες βιογραφίες.
Τέλος το 1996 κυκλοφορεί το Υγιεινή Διαστροφή (Opera) – για τα 20 χρόνια της παρουσίας του – που συμπεριλαμβάνει την έκδοση σε CD του Disco Tsoutsouni και περιέχει το σύνολο των στίχων των τραγουδιών του μέχρι τότε καθώς και συνεντεύξεις, γκάλοπ κ.α. Το 2005, κυκλοφόρησαν δύο ακόμα βιβλία του με τίτλους Μικροαστική Καταστροφή (το οποίο περιέχει ψηφιακές ζωγραφιές και ποιήματα) και Πούστευε και Μη Ερεύνα. Ακολούθησαν τα Ο Στάλιν σκέφτεται για σένα στο Κρεμλίνο (2010) και Magic Baf – Ο τυφώνας Τζέφρυ (2013) με κείμενα που διάβαζε στην εκπομπή ‘Δούρειος Ήχος’.
Η ιδεολογική στάση του Πανούση και η καυστική του σάτιρα τον έχει φέρει αρκετές φορές αντιμέτωπο με το δικαστήριο. Οι περιπέτειές του με τη δικαιοσύνη ξεκινάνε από πολύ παλιά. Για την ακρίβεια ξεκινά το 1980 με μία κατηγορία από το Πλημμελειοδικείο Καρδίτσας για περιύβριση κατά της αρχής. Ακολούθησαν αρκετές δίκες με κύρια κατηγορία την αθυροστομία του Τζίμη αλλά και τον καυστικό του στίχο που έθιγε άμεσα και έμμεσα πρόσωπα και καταστάσεις.
Είναι γεγονός ότι κατά την περίοδο πριν την κατάργηση της λογοκρισίας (δηλ. περίπου το 1984) οι δίσκοι των Μουσικών Ταξιαρχιών ήταν λογοκριμένοι στα σημεία που υπήρχαν λέξεις που «προσέβαλαν τη δημόσια αιδώ». Με το δίσκο Δουλειές του Κεφαλιού, σύρεται στα δικαστήρια για περιύβριση εθνικού συμβόλου αφού στο εξώφυλλο του δίσκου εικονιζόταν να ανοίγει τρύπες σε ελληνικές σημαίες. Παρόλα αυτά ποτέ δεν κρίθηκε ένοχος για αυτές τις κατηγορίες.
Το 1997 άρχισε νέος κύκλος δικαστικών αναμετρήσεων αυτή τη φορά για συκοφαντική δυσφήμηση, με αντίδικο τον Γιώργο Νταλάρα τον οποίο ο Τζίμης Πανούσης περιέπαιζε κατά τη διάρκεια παραστάσεών του για τη στάση του σχετικά με τις αφιλοκερδείς συναυλίες του. Ο Γιώργος Νταλάρας κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του, που ίσχυσαν μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης, και απαίτησε από τον Πανούση να σταματήσει να χρησιμοποιεί τη φωνή και την εικόνα του στις παραστάσεις του, με πρόστιμο αν το έκανε ενός εκατομμυρίου δραχμών για κάθε αναφορά! Αργότερα, στις 10 Σεπτέμβρη 1997, με αγωγή ζήτησε ποσό αποζημίωσης εκατό εκατομμυρίων δραχμών για ηθική βλάβη αλλά τελικά η υπόθεση έληξε με καταδίκη του Πανούση σε φυλάκιση πέντε μηνών με αναστολή από το τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών (απόφαση 8002/1998). Ο Πανούσης στις 27 Μαΐου 1999 κατέθεσε έφεση η οποία απορρίφθηκε από το εφετείο Αθηνών στις 21 Δεκέμβρη του 2000 (απόφαση 3040/2001). Η απόφαση επικυρώθηκε ξανά από το Τριμελές Εφετείο Αθηνών το Μάη του 2002 και τελεσίδικα τον Απρίλη του 2004 από τον Άρειο Πάγο.
Ένα εξώφυλλο στο περιοδικό Κλικ το 1999 πού έδειχνε τον Τζίμη ντυμένο αρχιεπίσκοπο να δαγκώνει ένα μήλο κρατώντας την κιθάρα του ήταν η αιτία για την κατηγορία αυτού και των εκδοτών του περιοδικού για καθύβριση θρησκεύματος. Οι κατηγορούμενοι έφυγαν ομόφωνα αθώοι από το ακροατήριο. Μια από τις πιο γνωστές κατηγορίες που αντιμετώπισε ο Πανούσης και αναπαράχθηκε πολύ από τα ΜΜΕ (όπως και αυτή με τον Νταλάρα) ήταν η κατηγορία για προσβολή εθνικού συμβόλου, αιτία της οποίας αυτή τη φορά ήταν η αφίσα της παράστασης Της Πατρίδας μου η Σημαία η οποία έδειχνε την ελληνική σημαία με ένα σφυροδρέπανο στη θέση του σταυρού.
Αρχικά καταδικάστηκε στις 23 Οκτώβρη του 2000 σε εξαγοράσιμη ποινή τεσσάρων μηνών φυλάκισης αλλά τελικά αθωώθηκε δευτεροδίκως από το 5ο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών στις 5 Δεκέμβρη του 2001. Στις αρχές του 2005 ο Πανούσης θα καταδικαστεί, ερήμην, από το πρωτοδικείο Πάτρας για εξύβριση αστυνομικού επειδή κατά τη διάρκεια παράστασής του στην πόλη έκανε τηλεφωνική φάρσα σε συνταξιούχο αστυνομικό.
Ο Τζίμης Πανούσης ήταν για χρόνια παντρεμένος με τη Λίλη Δασκαλοθανάση και έχει ένα γιό, τον Άρη. Η Λίλη έχει τραγουδήσει το κομμάτι SOS: Πεντάγωνο καλεί Μόσχα (Νύχτες της Μόσχας) στον δίσκο Disco Tsoutsouni. O Άρης έχει τραγουδήσει ντουέτο με τον πατέρα του, μέσα από video wall, ένα τραγούδι με τίτλο Το τραγούδι του Άρη στην παράσταση Με λένε Πόπη Νο2: Η Επιστροφή.
Στις αρχές του Δεκέμβρη του 2017 αισθάνθηκε έντονη αδιαθεσία ενώ βρισκόταν στη σκηνή του «Κυττάρου» λίγο πριν το τέλος της παράστασής Όλοι οι χαζοί μπορούμε. Διακομίσθηκε στο νοσοκομείο «Ελπίς» όπου διαπιστώθηκε πως είχε υποστεί κρίση κολπικής μαρμαρυγής. Λίγες ημέρες αργότερα υπεβλήθη σε επέμβαση. Πέθανε στις 13 Ιανουαρίου 2018, από καρδιακή ανακοπή, στο σπίτι του.
Η Ανοιχτή Πόλη κατηγορεί τον Κώστα Μπακογιάννη ότι αντιμετωπίζει με ελαφρότητα την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου και ζητά να πραγματοποιηθεί έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Είναι εντυπωσιακή η ελαφρότητα με την οποία αντιμετωπίζει ο Δήμαρχος την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, η οποία έκρινε αντισυνταγματικές τις διατάξεις Θεοδωρικάκου που τροποποίησαν τη συγκρότηση και τις αρμοδιότητες των Επιτροπών, αλλοιώνοντας τη λαϊκή ετυμηγορία όπως εκφράστηκε στις αυτοδιοικητικές εκλογές και καταπατώντας το νόμο. Ο κ. Μπακογιάννης, που έρχεται σήμερα να μας κουνήσει το δάχτυλο, είχε συμβάλει το 2019 στην αντισυνταγματική νομοθέτηση που ευθύνεται για τη σημερινή εμπλοκή στη λειτουργία των Επιτροπών, ταυτιζόμενος με το αφήγημα περί κυβερνησιμότητας των ΟΤΑ που παραπλανητικά χρησιμοποίησε η Κυβέρνηση για να παραβιάσει το Σύνταγμα. Είναι εντυπωσιακό επίσης ότι μας επιπλήττει για «μικροπολιτική» ο Δήμαρχος των 40+ εκατομμυρίων ευρώ απευθείας αναθέσεων, της υποβάθμισης του Δημοτικού και των Κοινοτικών Συμβουλίων, των παρατημένων δημόσιων χώρων και υποδομών, των ταλαιπωρημένων σχολείων και της επικοινωνιακής σπατάλης.
Η απόφαση του ΣτΕ ορίζει ως χρόνο έναρξης των ακυρωτικών αποτελεσμάτων της την 1η Δεκεμβρίου 2022. Ο κ. Μπακογιάννης, αντί να υπερασπίζεται με σθένος την παραβίαση του Συντάγματος, μπορούσε να καταδεχτεί να εισακούσει την πρότασή μας και να παραπέμπει κρίσιμα θέματα στην αποφασιστική αρμοδιότητα του Δημοτικού Συμβουλίου, μέχρι το Υπουργείο να δεήσει να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την εναρμόνιση της λειτουργίας των Επιτροπών με το Σύνταγμα και την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Αντί γι’ αυτό, ο Δήμαρχος έχει προτιμήσει να αναστείλει ουσιαστικά τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου, επικαλούμενος μάλιστα έλλειψη θεμάτων (που στη σημερινή ανάρτηση όμως θυμήθηκε) προς συζήτηση!
Η Ανοιχτή Πόλη δεν χρειάζεται να αποδείξει στον κ. Μπακογιάννη τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει ζητήματα υποδομών και κοινωνικής πολιτικής, σαν αυτά που αναφέρει η ανάρτησή του. Ο κ. Μπακογιάννης, από την άλλη μεριά, δύσκολα μπορεί να πείσει πια ότι δίνει την παραμικρή αξία στη δημοκρατική εκπροσώπηση των δημοτών και στην εύρυθμη λειτουργία των δημοτικών οργάνων. Στο χέρι του είναι να συμμορφωθεί με τη νομιμότητα και να απεμπλέξει τη λειτουργία των Επιτροπών από το αδιέξοδο στο οποίο την ενέπλεξε η κυβερνητική επιθυμία ελέγχου της αυτοδιοίκησης και τα αντισυνταγματικά νομοθετήματα στα οποία συνέβαλε και ο ίδιος.
Ο Δήμαρχος μπορεί πάντα να συγκαλέσει το Δημοτικό Συμβούλιο σε έκτακτη συνεδρίαση, ώστε να συζητηθούν και να υπερψηφιστούν όλα τα θέματα που είναι κρίσιμα για τη λειτουργία του Δήμου, και αυτό τον καλούμε να κάνει. Η εύρυθμη και δημοκρατική λειτουργία του ανώτατου αντιπροσωπευτικού οργάνου του Δήμου είναι προϋπόθεση για την έξοδο από την ανομία, για την οποία ευθύνονται οι κύριοι Μπακογιάννης και Θεοδωρικάκος».