Αρχική Blog Σελίδα 197

Χιλιάδες Αθηναίοι πλημμύρισαν τον χώρο της Ακαδημίας Πλάτωνος – Το ξεχωριστό Πρωτομαγιάτικο πικ-νικ του Δήμου Αθηναίων (Φωτό)

Ξεπέρασε κάθε προσδοκία η συμμετοχή των Αθηναίων, μικρών και μεγάλων, στο Πρωτομαγιάτικο urban πιν-νικ στον χώρο της Ακαδημίας Πλάτωνος, που διοργάνωσε για δεύτερη χρονιά ο Δήμος Αθηναίων.

Εκατοντάδες οικογένειες με μικρά ή μεγαλύτερα παιδιά, ενήλικες γεμάτοι ενδιαφέρον και καλή διάθεση, παιχνιδιάρικα κατοικίδια, πλημμύρισαν από το πρωί τη γειτονιά του Κολωνού, αποδεικνύοντας ότι η Πρωτομαγιά στην καρδιά της Αθήνας μπορεί να είναι εξίσου διασκεδαστική, δημιουργική, πολύχρωμη, οικογενειακή και ίσως όχι απόλυτα παραδοσιακή!

Η μουσική, τα παιχνίδια και τα παιδικά γέλια κράτησαν ζωντανό το κέφι έως αργά το απόγευμα με τον Δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη να υπόσχεται του χρόνου ένα ακόμη μεγαλύτερο αστικό πικ νικ στον ίδιο χώρο.

Υπενθυμίζεται ότι η εκδήλωση αυτή ανοίγει παραδοσιακά την αυλαία του Athens City Festival του Δήμου Αθηναίων, το οποίο διαρκεί όλο τον Μάιο με περισσότερες από 200 δράσεις και εκδηλώσεις στις 129 γειτονιές της πόλης.

Μπορείτε να δείτε όλο το πρόγραμμα του Φεστιβάλ εδώ: https://cityfestival.thisisathens.org/

Φωτογραφίες Βασίλης Λαμπίρης

Πάνω από 7.000 πολίτες στη γιορτή της Πρωτομαγιάς στο Μητροπολιτικό Πάρκο «Αντ. Τρίτσης» (Φωτό + Video)

Με κέφι, χορό και τραγούδια υποδέχθηκαν πάνω από 7.000 πολίτες της Αττικής την Πρωτομαγιά στην μεγάλη μουσική γιορτή που διοργάνωσε με ελεύθερη είσοδο για όλους, η Περιφέρεια Αττικής και φέτος στο Μητροπολιτικό Πάρκο «Αντ. Τρίτσης».

Τους πολίτες υποδεχόταν από νωρίς το μεσημέρι ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης μαζί με τον Δήμαρχο Αγ. Αναργύρων- Καματερού Σ. Τσίρμπα και τον Αντιπεριφερειάρχη Δυτικού Τομέα Α. Λεωτσάκο.

Από τις 12 το μεσημέρι, οι πολίτες είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν ένα πεντάωρο ζωντανό μουσικό πρόγραμμα από το λαϊκό μουσικό συγκρότημα «Φαμίλια Γαλάνη», το οποίο ερμήνευσε διάφορα μουσικά είδη όπως έντεχνο, νέο κύμα, κλασικό λαϊκό, τραγούδια των Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Λοΐζου, Μαρκόπουλου κ.ά., όπως επίσης και Ρεμπέτικα, Νησιώτικα, παραδοσιακά και παλιά λαϊκά. Τη καλλιτεχνική επιμέλεια της εκδήλωσης είχε ο κ. Χ. Ρώμας.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης προσφέρθηκε φαγητό και μοιράστηκαν στους πολίτες εκατοντάδες γλαστράκια και λουλούδια τιμώντας συμβολικά την ημέρα της Πρωτομαγιάς, ενώ τα παιδιά απασχολήθηκαν δημιουργικά φτιάχνοντας, μεταξύ άλλων, τα παραδοσιακά μαγιάτικα στεφάνια.

Σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης επισήμανε μεταξύ άλλων:

«Όπως και σήμερα που γιορτάζουμε την Πρωτομαγιά μαζί με χιλιάδες πολίτες, υπόσχομαι πως το Πάρκο της καρδιάς μας θα είναι συνεχώς ανοικτό και προσβάσιμο σε όλους τους πολίτες της Αττικής. Το πάρκο μας άλλαξε ριζικά και είναι πια μία όαση στη Δυτική Αττική.

Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους πολίτες που ήρθαν σήμερα για να γιορτάσουμε όλοι μαζί, τον Αντιπεριφερειάρχη Δυτικού Τομέα Αθηνών Α. Λεωτσάκο και τον Αντιπεριφερειάρχη Πολιτικής Προστασίας και Πρόεδρο του ΕΔΣΝΑ Β. Κόκκαλη για το συντονισμό και την οργάνωση της εκδήλωσης.

Η σημερινή ημέρα είναι αφιερωμένη στους αγώνες του εργατικού κινήματος. Αγώνες που με αίμα και θυσίες, πέτυχαν να θεμελιώσουν σημαντικά κεκτημένα για τον κόσμο της εργασίας και τα δικαιώματά του. Παράλληλα, όμως είναι και μια γιορτή – σύμβολο για την αναγέννηση της φύσης, μια γιορτή που υποδέχεται την άνοιξη.

Το Πάρκο Τρίτση είναι ο τόπος που μπορεί να εκφράσει όλους αυτούς τους συμβολισμούς της Πρωτομαγιάς. Ένας ανοικτός χώρος, ελεύθερος για όλους τους πολίτες, και παράλληλα ένα ανοιξιάτικο σκηνικό που αποτυπώνει την αναγέννηση της φύσης. Η αισθητική, περιβαλλοντική και λειτουργική μεταμόρφωση του χώρου, έχει μετατρέψει το Πάρκο της καρδιάς μας σε ένα σταθερό σημείο αναφοράς και τόπο συνάντησης για κάθε μεγάλη γιορτή αλλά και καθημερινή απόλαυση για χιλιάδες κατοίκους της Αττικής. Συνεχίζουμε την μεγάλη αλλαγή της εικόνας της Αττικής μας».

Εργατική Πρωτομαγιά: Πώς θα κινηθούν σήμερα τα μέσα μεταφοράς – Πού θα γίνουν οι συγκεντρώσεις

0

Χωρίς τα μέσα σταθερής τροχιάς θα μείνει σήμερα, 1η Μαΐου, η πρωτεύουσα, καθώς οι εργαζόμενοι σε Mετρό, Tραμ και ΗΣΑΠ κατέρχονται σε 24ωρη απεργία για να συμμετάσχουν στις συγκεντρώσεις της εργατικής Πρωτομαγιάς, ενώ με στάσεις εργασίας συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.

Ακινητοποιημένοι για 24 ώρες θα παραμείνουν οι συρμοί του Μετρό και του HΣΑΠ στις Γραμμές 1, 2, και 3 αλλά και το Τραμ. Όπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή του το σωματείο εργαζομένων στην ΣΤΑΣΥ, «οι εργαζόμενοι στις Σταθερές Συγκοινωνίες, συμμετέχουμε καθολικά στην 24ωρη Απεργία, που κήρυξαν για την ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ η ΓΣΕΕ και το ΕΚΑ και συμμετέχουμε, επίσης, στην απεργιακή συγκέντρωση στην ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣ στις 11:00 π.μ.»

Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ είναι ακινητοποιημένα από την έναρξη της βάρδιας έως τις 9:00 το πρωί, και από τις 21:00 το βράδυ μέχρι τη λήξη της βάρδιας. Κανονικά αναμένεται να κινηθούν τα αστικά λεωφορεία στις γραμμές, τις οποίες έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ.

Ματαιώσεις και τροποποιήσεις δρομολογίων αναμένονται και στο σιδηροδρομικό δίκτυο λόγω της γενικής απεργίας για την Εργατική Πρωτομαγιά, στην οποία συμμετέχει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ).

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Train σήμερα θα κυκλοφορήσουν οι παρακάτω επιβατικές αμαξοστοιχίες:

Πειραιάς – Αεροδρόμιο 1206 1212 1216 1222 1226 1232
Αεροδρόμιο- Πειραιάς 1207 1213 1217 1223 1227 1229 1233
Λιόσια- Αεροδρόμιο 2206 2214 2222 2230 2238 2246
Αεροδρόμιο- Λιόσια 2215 2223 2231 2239 2247
Αθήνα- Χαλκίδα 1534 1542 1550 1558
Χαλκίδα- Αθήνα 1539 1547 1555 2531
Αθήνα- Κιάτο 1304 1308 1316 1320 1324 1328
Κιάτο- Αθήνα 1307 1311 1319 1323 1327 2301
Ολυμπία- Πύργος -Κατάκολο 1382 1385
Ρίο- Πάτρα- Αγ. Ανδρέας 11302 11304 11306 11308 12300 12302 13302 13304 13306 13308 14300
Αγ. Ανδρέας- Πάτρα- Ρίο 11303 11305 11307 11309 12301 13301 13303 13305 13307 13309 14301
Διακοπτό- Καλάβρυτα 1330 1332 1336
Καλάβρυτα- Διακοπτό 1331 1333 1337
Επίσης, θα κυκλοφορήσουν τα παρακάτω λεωφορεία:
Αθήνα- Θεσσαλονίκη C57 C60
Αλεξανδρούπολη- Ορμένιο C682 C683
Θεσσαλονίκη- Δράμα C1631 C1632
Θεσσαλονίκη- Φλώρινα C710 C715
Δράμα- Αλεξανρούπολη C602
Δράμα- Ξάνθη C670 C679
Ξάνθη- Αλεξανδρούπολη C671 C672
Θεσσαλονίκη-Λάρισα C1592 C1593 C96 C95 C2594 C2597
Λάρισα- Καλαμπάκα C1561 C1889
Λάρισα- Βόλος C1576 C1579 C2574 C2575
Λιανοκλάδι- Τιθορέα C451 C452
Στυλίδα- Τιθορέα C159 C458
Αθήνα- Λιανοκλάδι C120 C121

Οι υπόλοιπες επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train καθώς και τα λεωφορεία που εκτελούν εσωτερικές διαδρομές εντός του Δικτύου δεν θα πραγματοποιήσουν δρομολόγια.

Οι συγκεντρώσεις

Οι συγκεντρώσεις θα ξεκινήσουν στην Αθήνα από τις 11 το πρωί, ενώ κάλεσμα για συμμετοχή έχουν απευθύνει και ΠΟΕΔΗΝ και ΕΙΝΑΠ.

Οι προσυγκεντρώσεις για τη συγκέντρωση της Πρωτομαγιάς στο Σύνταγμα έχουν οριστεί για τις 10 π.μ. στα εξής σημεία:

Πλατεία Κάνιγγος: Ομοσπονδίες, Σωματεία και Επιτροπές Αγώνα εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα.
Ομόνοια: Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αττικής, Σωματεία και Ενώσεις Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων, Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας, Σύλλογοι και Ομάδες Γυναικών, Ομοσπονδίες και Σωματεία Συνταξιούχων, μαζικοί φορείς του δήμου Αθήνας, των Νοτιοδυτικών, Δυτικών, Βορειοδυτικών και Βόρειων Συνοικιών της Αθήνας.
Προπύλαια: Σωματεία Δημόσιας και Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, Σωματεία Εργαζομένων σε Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Ιδρύματα, Σύλλογοι Φοιτητών, Συντονιστικά Μαθητών.
Στύλοι του Ολυμπίου Διός: Σωματεία Υγειονομικών και Ειδικής Αγωγής, Σωματεία υπουργείων, της Αποκεντρωμένης και Περιφερειακής Διοίκησης, Σωματεία δήμων, μαζικοί φορείς των Ανατολικών και Νότιων Συνοικιών της Αθήνας.

Επίσης, στις 10.30 π.μ.: Συμβολή λεωφόρων Αλεξάνδρας και Κηφισίας: Διανομείς στον επισιτιστικό κλάδο και στις ταχυμεταφορές.

Η αφιέρωση του Γιάννη Πάριου στην Όλγα Κεφαλογιάννη για τα γενέθλιά της

Μια τρυφερή ανάρτηση έκανε ο Μίνως Μάτσας για την συζυγό του, Όλγα Κεφαλογιάννη, η οποία έχει γενέθλια.

Το ζευγάρι βρέθηκε στο κέντρο όπου τραγουδάει ο Γιάννης Πάριος, και ο Μίνως Μάτσας ανήρτησε στον προσωπικό του λογαριασμό στο instagram, ένα βίντεο όπου ο αγαπημένος τραγουδιστής του έρωτα, τους αφιερώνει ένα τραγούδι.

«Απόψε του Μίνου γιορτάζει η Όλγα του! Εγώ το μόνο που θέλω να πω είναι ότι σας λατρέυω και να σας αφιερώσω ένα τραγούδι, μπορώ;», ανέφερε αρχικώς ο Γιάννης Πάριος και στη συνέχεια άρχισε να τραγουδάει το «για πάντα μαζί».

«Για πάντα μαζί, για πάντα μαζί
σ’ αυτό τ’ ανηφόρι που λέμε ζωή,
για πάντα μαζί κι αν έρθουν καημοί
μαζί θα μας βρούνε, για πάντα μαζί», τραγούδησε ο Γιάννης Πάριος.

 

«Η πιο γλυκιά ευχή για τα γενέθλια της Όλγας μου Όλγα Κεφαλογιάννη / Olga Kefalogianni από τον αγαπημένο μας Γιάννη…. Για Πάντα Μαζί♥️», έγραψε ο Μίνως Μάτσας στη λεζάντα που συνόδευσε το βίντεο.

Η απάντηση του Δήμου της Αθήνας σχετικά με τον διαγωνισμό προμήθειας 2.975 νέων δέντρων που θα φυτευτούν στην πόλη

0

Το Γραφείο Τύπου του Δήμου Αθηναίων, με αφορμή πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Κυριακάτικη Δημοκρατία» διευκρινίζει τα εξής:

1. Το έργο «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΦΥΤΕΥΣΗ ΔΕΝΔΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ» Προϋπολογισμού 1.999.703,11 € (συμπ. ΦΠΑ) εντάσσεται στις δράσεις που περιλαμβάνονται στο Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Αθηναίων, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Αττικό Μετρό και της Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε. για τη Γραμμή 4 του Μετρό και η χρηματοδότησή του έχει ενταχθεί στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

2. Ειδικότερα, το Μνημόνιο που υπεγράφη με πρωτοβουλία της δημοτικής Αρχής, προβλέπει ως αντιστάθμισμα για την προσωρινή απώλεια πρασίνου στα εργοτάξια, αλλά και την κατά το δυνατόν μακροπρόθεσμη ενίσχυση του πρασίνου της πόλης, τη φύτευση 2.975 μεγάλων δένδρων, σε χώρους της ευρύτερης περιοχής του Δήμου Αθηναίων που επηρεάζονται από τις εργασίες της Γραμμής 4.

3. Όλες οι προμήθειες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, επομένως και η εν λόγω, γίνονται μέσα από τις διαδικασίες που ορίζει ο Ν. 4412/2016 και η κείμενη νομοθεσία. Δηλαδή, με ανοικτό διαγωνισμό κατά τον οποίον θα δοθούν και εκπτώσεις από τους συμμετέχοντες και οι τελικές τιμές θα καθοριστούν από την ελεύθερη αγορά.

4. Η εταιρεία «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΘΗΝΑΣ Α.Ε.» λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, ανήκει δε στους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης. Ιδρύθηκε με τον Ν. 4539/2018 [Φ.Ε.Κ. Α΄ 89/18.05.2018], με σκοπό τον συντονισμό του σχεδιασμού, τον προγραμματισμό και την υλοποίηση αναπλάσεων εντός των ορίων του Δήμου Αθηναίων, ιδίως στο κέντρο της πόλης των Αθηνών.

5. Ο προϋπολογισμός, η τεχνική περιγραφή και οι προδιαγραφές του έργου έχουν συνταχθεί εσωτερικά από τη Δ/νση Πρασίνου και Αστικής Πανίδας του Δήμου Αθηναίων, η οποία αξιοποίησε την πλούσια εμπειρία της και την βαθιά γνώση της πόλης και των αναγκών της.

6. Τα 2975 δέντρα θα φυτευτούν σε εννέα περιοχές της πόλης, πέριξ των νέων σταθμών του Μετρό, και καλύπτουν έκταση ισοδύναμη με 25.000 τ.μ.

7. Επελέγησαν μεγάλα δέντρα με μεγάλες και πλούσιες κόμες που κατατάσσονται στην ανώτερη κατηγορία και στην τελική τους ανάπτυξη ξεπερνούν τα 20 μέτρα ύψος. Πχ. ένα πλατάνι με περίμετρο 25-35 εκ.. όπως αυτά που περιγράφονται στον διαγωνισμό μπορεί να είναι έως και 4 μ. ύψος και στην τιμή του διαγωνισμού περιλαμβάνονται τόσο η προμήθεια, όσο η μεταφορά και η φύτευση των δέντρων.

8. Όσον αφορά στα είδη των δέντρων (γιακαράντες, πλατάνια και μουριές) τα υπαγορεύει η λογική των υφιστάμενων δενδροστοιχιών της Αθήνας. Ενδεικτικά εντυπωσιακές δεντροστοιχίες με Γιακαράντες βρίσκονται στο Ζάππειο, στην οδό Αθηνάς στην οδό Ρηγίλλης ενώ πλατάνια κοσμούν όλη την πόλη: Από τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου μέχρι την οδό Σεβαστουπόλεως και την Πανεπιστημίου. Παραθέτουμε και τις σχετικές φωτογραφίες.

9. Ως προς την οικονομική κατάσταση του Δήμου, σημειώνεται ότι η Moody’s τον έχει αναβαθμίσει δύο φορές, αντανακλώντας τον καλό προγραμματισμό της δημοτικής αρχής στην υλοποίηση του προϋπολογισμού, το χαμηλό χρέος, καθώς και την υψηλή ρευστότητα, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια. Επιπροσθέτως, αξιολογήθηκε η εφαρμογή κανόνων δημοσιονομικής πειθαρχίας και ο εξορθολογισμός των εξόδων.

10. Για πρώτη φορά στην ιστορία του Δήμου Αθηναίων το 2023 προβλέπονται έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ, από περίπου 780 εκατομμύρια το 2019, με την αύξηση να αποδίδεται καθολικά στη διεκδίκηση και εξασφάλιση ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων. Για τον τρέχοντα χρόνο τα δημοτικά τέλη έχουν περικοπεί οριζόντια κατά 5%. Ο δήμαρχος ανακοίνωσε χθες νέα επιπρόσθετη μείωση κατά 5% για το 2024.

Από όλους εμάς που εργαζόμαστε για έναν πιο πράσινο και ανθρώπινο Δήμο Αθηναίων, ευχές για μια χαρούμενη και λουλουδιασμένη Πρωτομαγιά στους φίλους και τις φίλες της Δημοκρατίας.

Ο Βρετανός πρέσβης μας «ξεναγεί» στην πρεσβευτική κατοικία στο Κολωνάκι (Video)

Η Βρετανική Πρεσβευτική Κατοικία, το σπίτι που έχτισε η Έλενα Βενιζέλου και στο οποίο έμεινε με το σύζυγό της, τον μεγάλο Έλληνα πολιτικό Ελευθέριο Βενιζέλο, κλείνει προσωρινά για εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης. Σ´ ένα συγκινητικό βίντεο ο Πρέσβης Matthew Lodge – και ο #Bruno – κάνουν μια τελευταία βόλτα.

Η ιστορία του κτιρίου

Η ιστορία του κτηρίου ξεκινάει το 1928, όταν η Έλενα Σκυλίτση σύζυγος του Ελευθερίου Βενιζέλου, γόνος διακεκριμένης οικογένειας εφοπλιστών, επιχειρηματιών και τραπεζιτών, αγοράζει από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας ένα μεγάλο οικόπεδο στη συμβολή της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας με την οδό Λουκιανού. Τον σχεδιασμό της κατοικίας αναλαμβάνει ο Αναστάσιος Μεταξάς, εκφραστής του νεοελληνικού ρυθμού. Η όλη κατασκευή κοστίζει 100.000 λίρες – ποσό αστρονομικό για την εποχή και το κτήριο ολοκληρώνεται το 1932.

Όταν ο Βενιζέλος πεθαίνει το 1936, η Έλενα αποφασίζει να το πουλήσει και λόγω των ισχυρών δεσμών της με τη Βρετανία, κάνει μια προσφορά στη βρετανική κυβέρνηση, η οποία αγοράζει την οικία έναντι 46.000 λιρών Αγγλίας. Ο πρώτος ένοικος ήταν ο Βρετανός πρέσβης Σίντνεϊ Ουότερλο και από τότε 22 Βρετανοί Πρέσβεις έχουν μείνει στην οικία, η οποία τον πρώτο καιρό στέγαζε και τα γραφεία της Πρεσβείας.

Τα περισσότερα έπιπλα και άλλα αντικείμενα που βλέπει ο σημερινός επισκέπτης έχουν έρθει από τη Βρετανία – όπως οι γαλάζιες δερμάτινες καρέκλες στη Βιβλιοθήκη Βενιζέλου, τα πορσελάνινα σερβίτσια και τα μαχαιροπίρουνα με τα αρχικά ER (Elizabeth Regina).

Στην κατοικία έχουν μείνει μέλη της βρετανικής βασιλικής οικογένειας, καθώς και μεγάλες μορφές της βρετανικής πολιτικής, όπως ο Ουίνστον Τσόρτσιλ και η Μάργκαρετ Θάτσερ.

Μεταξύ των έργων τέχνης που κοσμούν το κτήριο συγκαταλέγονται:

-Το πορτρέτο του Λόρδου Βύρωνα από τον Τόμας Φίλιπς, ένα από τα πιο διάσημα πορτρέτα του 19ου αιώνα. Ο ίδιος ο Βύρωνας δεν είχε χρήματα για να το αγοράσει και το αγόρασε η πεθερά του, η οποία το κληροδότησε στην εγγονή της. Πέντε γενιές μετά, δημοπρατήθηκε και πέρασε στην ιδιοκτησία της βρετανικής κυβέρνησης.

-Οι ακουαρέλες του Εντουαρντ Λίαρ (1812-1888), που έζησε επί χρόνια στην Κέρκυρα και στην Κρήτη και ζωγράφισε πολλά ελληνικά τοπία (από τον ‘Αθω, τη Νεμέα και τη Φιγαλεία μέχρι την Αγία Λαύρα).

-Η εικόνα της Παναγίας Γλυκοφιλούσας, ανωνύμου Κρητός, του 17ου αιώνα, που βρίσκεται στην αίθουσα χορού. Δωρήθηκε στην πρεσβεία από τον δήμαρχο της Αθήνας, τον Μάρτιο του 1941, σε ένδειξη ευγνωμοσύνης.

-Το «Δοχείο Λαδιού» του Τζον Κράξτον (1922-2009). Ο Κράξτον έζησε για πολλά χρόνια στα Χανιά, όπου μάλιστα υπηρέτησε ως Επίτιμος Πρόξενος της Βρετανίας. Το Μουσείο Μπενάκη μάλιστα, παρουσίασε τον Σεπτέμβριο του 2017 επιλεγμένα έργα του στην έκθεση «Γκίκας – Craxton – Leigh Fermor, Η γοητεία της Ζωής στην Ελλάδα».

 

Στο Ζάππειο την Τετάρτη ο Απολογισμός του Έργου της Περιφέρειας Αττικής

Παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, την Τετάρτη, 3 Μαΐου 2023, στις 19:30, ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης θα παρουσιάσει στο Ζάππειο Μέγαρο (περιστύλιο) τον απολογισμό του Έργου της Περιφέρειας Αττικής.

Στην ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί θα γίνει αναλυτική αναφορά και παρουσίαση των έργων και των δράσεων της Περιφερειακής Αρχής κατά την περίοδο 2019-2023.

Μπακογιάνης απο Δελφούς: Νέα μείωση των δημοτικών τελών κατά 5% τον επόμενο χρόνο

0

Νέα μείωση 5% των δημοτικών τελών για τον επόμενο χρόνο, σε συνέχεια της αντίστοιχης φετινής μείωσης κατά 5%, ανακοίνωσε σήμερα ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, στη συνέντευξη που παραχώρησε στον δημοσιογράφο Μάκη Προβατά, στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.

Εστιάζοντας στην ανάγκη της ουσιαστικής στήριξης των νέων ανθρώπων για ποιοτική και οικονομική στέγη στην πόλη, ο κ. Μπακογιάννης ανέφερε παράλληλα ότι πρέπει να δημιουργηθεί ένα Παρατηρητήριο, το οποίο θα επιβλέπει τις διακυμάνσεις των ενοικίων, καθώς κι ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει τη σωστή και ομαλή κατάσταση στο Airbnb.

Συγκεκριμένα ο κ. Μπακογιάννης ενέταξε τη μείωση των δημοτικών τελών στα μέτρα που λαμβάνει ο δήμος, προκειμένου να στηρίξει τους δημότες και ειδικά τα νέα ζευγάρια και τους νέους.

«Έχουμε μειώσει τα δημοτικά τέλη κατά 5%. Θα τα μειώσουμε επιπλέον 5%. Μπορώ να το ανακοινώσω και επίσημα με σιγουριά, καθώς έχουν “τρέξει” τα στοιχεία του προϋπολογισμού για τον επόμενο χρόνο. Είναι δείγμα της καλής οικονομικής πορείας του δήμου και είμαστε σε θέση να επιστρέψουμε τα χρήματα στους δημότες. Έχουμε ήδη ζητήσει η αύξηση στις αντικειμενικές αξίες να μην υπερβεί το 50%, δηλαδή να μην ξεφύγουν. Από εκεί και πέρα χρειαζόμαστε ένα Παρατηρητήριο για τα ενοίκια στην πόλη. Χρειαζόμαστε ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για το Airbnb, το οποίο είναι ευλογία, αλλά είναι και κατάρα: ευλογία διότι έχει φέρει εισόδημα, ειδικά στις στιγμές που το είχαμε ανάγκη, αλλά και γιατί μας βοήθησε να ανακαινίσουμε γερασμένα κτίρια. Από την άλλη, όμως, είναι κατάρα διότι έχει ανεβάσει τις τιμές και λειτουργεί διαλυτικά για τον κοινωνικό ιστό».

Ο κ. Μπακογιάννης εξήγησε ότι πρόταση του δήμου δεν είναι η οριζόντια λύση, αλλά να ακολουθηθεί το παράδειγμα πόλεων, όπως η Βαρκελώνη.

«Η ελληνική πολυκατοικία είναι η ψυχή της Αθήνας, είναι κομμάτι του DNA της. Είναι σημαντικό, επομένως, να έχει κάποια στοιχεία συνοχής και ομοιογένειας. Εμείς προτείνουμε να μην υπάρξουν οριζόντιες λύσεις, αλλά να ακολουθηθεί το παράδειγμα της Βαρκελώνης», σημείωσε, τονίζοντας ότι «στην Αθήνα έχουμε γειτονιές που έχουν ξεπεράσει τα όρια του κορεσμού στις οποίες θέλουμε να πατήσουμε ένα φρένο. Υπάρχουν, όμως, και γειτονιές στις οποίες θα θέλαμε περισσότερο Airbnb. Μπορούμε να αναπτύξουμε ένα δυναμικό εργαλείο χωρίς να πλήξουμε υφιστάμενα δικαιώματα και να ρυθμίσουμε το Airbnb, όπως άλλωστε έχει γίνει σε όλες τις πόλεις της δύσης. Δεν υπάρχει καμία μητρόπολη που να έχει αφήσει το καθεστώς των βραχυχρονίων μισθώσεων στην απόλυτη αναρχία, όπως έχει αφεθεί εδώ».

Ο δήμαρχος Αθηναίων, αναφερόμενος στην καθημερινότητα και τη βιωσιμότητα της πρωτεύουσας, τόνισε με έμφαση:

«Όταν μιλάμε για την Αθήνα μιλάμε για την Αθήνα του παιδιού, της παιδικής χαράς, του βρεφονηπιακού σταθμού, του σχολείου. Μιλάμε για την Αθήνα του νέου που θέλει να πηγαίνει στο γηπεδάκι ή να έχει χώρο για το skate. Μιλάμε για την Αθήνα του εργαζόμενου, του επιχειρηματία, του οδηγού -είτε οδηγεί αυτοκίνητο, είτε δίκυκλο- την Αθήνα του επιβάτη σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Μιλάμε για την Αθήνα των πατεράδων και των μανάδων μας που χρειάζονται ασφάλεια και καλές υπηρεσίες. Μιλάμε για την Αθήνα του εθελοντή. Πρέπει και βλέπουμε την Αθήνα μέσα από τα μάτια των ίδιων των Αθηναίων», σημείωσε ο κ. Μπακογιάννης.

Ερωτηθείς για τις πολιτικές της δημοτικής αρχής όσον αφορά στην προστασία του ιστορικού κέντρου της πόλης, ο δήμαρχος Αθηναίων ανέφερε ότι αυτή είναι απόλυτη προτεραιότητα, ότι πολλά κτίρια αποκτούν το δικαίωμα στη ζωή και ανοίγουν πάλι τα φώτα τους στους κεντρικούς δρόμους, αναφέροντας ως παράδειγμα το Μινιόν, αλλά και το Εθνικό Τυπογραφείο, ένα κτίριο τεράστιας ιστορικής και αρχιτεκτονικής αξίας, το οποίο απέκτησε ο δήμος και θα ανοίξει ξανά ως σύγχρονος χώρος πολιτισμού. Ο ίδιος, ανέφερε ακόμη τις παρεμβάσεις στη Βασιλίσσης Όλγας, στο Εμπορικό Τρίγωνο, στον Λυκαβηττό, τον Εθνικό Κήπο, υπογραμμίζοντας ότι η Αθήνα έχει χάσει πολύτιμο χρόνο στο παρελθόν και γίνεται αγώνας δρόμου για να ανακτηθεί. Σε ό,τι αφορά το Θέατρο του Λυκαβηττού επανέλαβε ότι θα ανοίξει τις πόρτες του στο τέλος του καλοκαιριού.

Σχετικά με την εκ νέου υποψηφιότητά του για τη δημαρχία, ο κ. Μπακογιάννης είπε ότι έχουμε να ολοκληρώσουμε πολλά πράγματα που έχουν ξεκινήσει και είναι σε εξέλιξη, όχι μόνο τα μεγάλα, αλλά και τα μικρά που κάνουν τα μεγάλα, που κρίνουν την ποιότητα της ζωής. «Αυτές τις ψηφίδες της καθημερινότητας που κάνουν τη ζωή μας λίγο πιο εύκολη το πρωί όταν βγαίνουμε από το σπίτι μας», τόνισε.

STEKI 46: Εγκαινιάστηκε ο πρώτος Χώρος Εποπτευόμενης Χρήσης του ΟΚΑΝΑ στην Αθήνα

Τον πρώτο Χώρο Εποπτευόμενης Χρήσης (ΧΕΧ) του ΟΚΑΝΑ, στην Ελλάδα, εγκαινίασε η Α.Ε. η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπουλου την Τετάρτη 27 Απριλίου 2022. Στα εγκαίνια παρευρέθησαν ο Υπουργός Υγείας, κ. Αθανάσιος Πλεύρης, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας, κα Μίνα Γκάγκα, η Υφυπουργός, κα Ζωή Ράπτη, ο Δήμαρχος Αθηναίων, κ. Κώστας Μπακογιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Καταπολέμησης της Φτώχειας κ. Γιώργος Σταμάτης και στελέχη του Οργανισμού.

Ο Χώρος Εποπτευόμενης Χρήσης του ΟΚΑΝΑ “STEKI 46” διαθέτει την απαιτούμενη άδεια για τη λειτουργία του βάσει της κείμενης νομοθεσίας. Είναι το γνωστό «στέκι» των εξαρτημένων συμπολιτών μας, στο οποίο λαμβάνουν υπηρεσίες και φροντίδα από την εξειδικευμένη ομάδα του ΟΚΑΝΑ. Η ονομασία του προέρχεται από τον χαρακτηρισμό που έχουν προσδώσει οι ίδιοι οι ωφελούμενοι για το συγκεκριμένο χώρο, όπου στεγάζεται ο Σταθμός Φροντίδας Εξαρτημένων Ατόμων του ΟΚΑΝΑ επί της οδού Καποδιστρίου 46.

Το “STEKI 46”αποτελεί, πλέον, τον χώρο στον οποίο ενεργοί χρήστες μπορούν να κάνουν χρήση ψυχοδραστικών ουσιών επιτηρούμενοι, με ασφάλεια, με καθαρά σύνεργα, μειώνοντας τους κινδύνους για την υγεία τους, αλλά και τη μετάδοση νοσημάτων. Η θεραπευτική προσέγγιση του ΧΕΧ συνοδεύεται με τη φροντίδα υγείας και τη διασύνδεση των ωφελούμενων με άλλες υπηρεσίες, με απώτερο στόχο την ένταξή τους σε θεραπευτικό πρόγραμμα. Παράλληλα, ο Χώρος Εποπτευόμενης Χρήσης συμβάλει στον περιορισμό της όχλησης που μπορεί να δημιουργείται στα σημεία συνάθροισης των ουσιοεξαρτημένων, αλλά και της παραβατικότητας που πιθανόν συνδέεται με τη χρήση.

Ο χώρος είναι πλήρως εξοπλισμένος και στελεχωμένος με διεπιστημονική ομάδα για την κάλυψη των αναγκών των ωφελούμενων. Περιλαμβάνει 12 ειδικά διαμορφωμένες θέσεις για την ενέσιμη ή/και εισπνεόμενη χρήση, προ-αποκτημένων ψυχοδραστικών ουσιών, χώρους για την παραμονή των ωφελούμενων, ιατρείο για την παροχή πρωτοβάθμιας φροντίδας και την αντιμετώπιση περιπτώσεων υπερδοσολογίας, καθώς και χώρο για την παροχή συμβουλευτικής/ψυχολογικής υποστήριξης και διασύνδεσης των ωφελούμενων με θεραπευτικό πρόγραμμα.

Συγκεκριμένα οι υπηρεσίες του ΧΕΧ εστιάζουν στην:

Προαγωγή της υγείας των ενεργών χρηστών, την παροχή πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, την προάσπιση της Δημόσιας Υγείας, τη μείωση της διασποράς των μεταδιδόμενων νοσημάτων με τη διάθεση υλικού ασφαλούς χρήσης, την άμεση αντιμετώπιση περιπτώσεων υπερδοσολογίας (overdose), τη  δημιουργία επαφής με δύσκολα προσεγγίσιμους πληθυσμούς χρηστών, τη  διασύνδεση των ωφελούμενων με προγράμματα θεραπείας και δομές υγείας, τη  μείωση της όχλησης και της παραβατικότητας που πιθανώς συνδέεται με τη χρήση ψυχολογική/συμβουλευτική υποστήριξη και την  κάλυψη βασικών αναγκών (ατομική υγιεινή, σίτιση, ένδυση) σε άστεγους ουσιοεξαρτημένους.

Ο νέος ΧΕΧ, η διεύρυνση του πλαισίου της χορήγησης Ναλοξόνης από επαγγελματίες στο πεδίο, οι εντατικοποιημένες δράσεις streetwork, οι Ξενώνες Φιλοξενίας άστεγων ουσιοεξαρτημένων και οι δομές φροντίδας υγείας του ΟΚΑΝΑ διαμορφώνουν ένα ισχυρό Δίκτυο Άμεσης Πρόσβασης, για την αντιμετώπιση του προβλήματος της εξάρτησης, καλύπτοντας ολιστικά τις ανάγκες των ουσιοεξαρτημένων. Μάλιστα, το Δίκτυο αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω με την ίδρυση και λειτουργία ακόμη 5 Κινητών ΧΕΧ σε συνεργασία του ΟΚΑΝΑ με το Δήμο Αθηναίων.

Στον χαιρετισμό της η Α.Ε. η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου ανέφερε: “Ο πρώτος Χώρος Εποπτευόμενης Χρήσης, στο κέντρο της πρωτεύουσας, πλήρως εξοπλισμένος και στελεχωμένος με διεπιστημονική ομάδα ειδικών για την άμεση αντιμετώπιση περιπτώσεων υπερδοσολογίας και την παροχή πρωτοβάθμιας περίθαλψης, καθώς και συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης, θα αποτελέσει ένα ουσιαστικό βήμα για την αντιμετώπιση των κινδύνων που αντιμετωπίζουν τα εξαρτημένα άτομα. Πρόκειται για έναν χώρο στον οποίο μπορεί να γίνεται ασφαλής χρήση ναρκωτικών ουσιών, υπό επιτήρηση και με καθαρά σύνεργα, έτσι ώστε να διαφυλάσσεται κατά το δυνατόν η υγεία των χρηστών και να αποφεύγεται η διασπορά μεταδιδόμενων νοσημάτων. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι εξάλλου και το ότι οι φιλοξενούμενοι στο STEKI 46 θα έχουν άμεση σύνδεση με τα βασικά θεραπευτικά προγράμματα του ΟΚΑΝΑ”.

Ο Πρόεδρος του ΟΚΑΝΑ κ. Αθανάσιος Θεοχάρης, στο χαιρετισμό του, τόνισε τη συμβολή του Χώρου Εποπτευόμενης Χρήσης στη μείωση της βλάβης. Ο νέος ΧΕΧ «STEKI 46» αποτελεί τον πρώτο Χώρο Εποπτευόμενης Χρήσης στην Ελλάδα και στην νοτιοανατολική Ευρώπη. Ο κ. Θεοχάρης, αφού χαρακτηριστικά ανέφερε ότι «Ο Χώρος Εποπτευόμενης Χρήσης του ΟΚΑΝΑ στην Αθήνα είναι μία πραγματικότητα, που θα δώσει λύση στο πρόβλημα», ευχαρίστησε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τα στελέχη του Οργανισμού που συνέβαλαν στην επίτευξη αυτής της καινοτομίας για το πεδίο των εξαρτήσεων και την χώρα.

Συμπλήρωσε ότι «Πλέον οι εξαρτημένοι συνάνθρωποί μας θα μπορούν με ασφάλεια, με εποπτεία, με καθαρά σύνεργα προασπίζοντας την ατομική τους υγεία αλλά και τη δημόσια υγεία, περιορίζοντας παράλληλα κάθε πιθανό κίνδυνο για την ίδια τους τη ζωή, να κάνουν χρήση και να πατήσουν γερά στο πρώτο σκαλοπάτι, ώστε να διαβούν την θεραπευτική πόρτα του ΟΚΑΝΑ για την αντιμετώπιση της εξάρτησής τους, αλλά και την απεξάρτηση.». Και κλείνοντας ο Πρόεδρος του ΟΚΑΝΑ σημείωσε ότι «Σήμερα η μείωση της βλάβης εδραιώνεται με ένα ολοκληρωμένο δίκτυο υπηρεσιών του ΟΚΑΝΑ και με σαφές θεσμικό πλαίσιο».

Στον Δήμο Αθηναίων παραχωρείται το ιστορικό κτίριο του Παλαιού Εθνικού Τυπογραφείου στη Σανταρόζα

Το κτίριο αποτελεί ένα από τα πρώτα δημόσια οικοδομήματα που χτίστηκαν στην Αθήνα το 1834, την περίοδο που η πρωτεύουσα μεταφέρθηκε εδώ από το Ναύπλιο. Στέγασε το πρώτο Εθνικό Τυπογραφείο και Λιθογραφείο, αργότερα στον ίδιο χώρο λειτούργησε το Πρωτοδικείο, ενώ από τις αρχές του 2000, παρέμενε κλειστό.

Με βάση την προγραμματική σύμβαση, σήμερα, το κτίριο παραχωρείται δωρεάν για 25 χρόνια από το Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων στον Δήμο Αθηναίων, που αναλαμβάνει και την υποχρέωση της αποκατάστασης και ανάδειξής του, προκειμένου να μετατραπεί σε χώρο φιλοξενίας εκθέσεων, πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, υπό την “ομπρέλα” του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του δήμου. 

Στόχος είναι να αποτελέσει ένα νέο σημείο τέχνης και πολιτισμού τόσο για τους κατοίκους της πόλης όσο και για τους επισκέπτες της. Εξάλλου, με ευθύνη του Υπουργείου Δικαιοσύνης, θα δημιουργηθεί ένας μόνιμος εκθεσιακός χώρος για την «Ιστορία της Ελληνικής Δικαιοσύνης», δεδομένου ότι στο κτίριο είχε στεγαστεί για πολλές δεκαετίες το Πρωτοδικείο.

Σε δήλωσή του, ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Κώστας Τσιάρας, τόνισε: «Ένας ιστορικός χώρος στον οποίο γράφτηκαν πολλές σελίδες της δικαστικής μας ιστορίας περιέρχεται σήμερα στη χρήση του Δήμου Αθηναίων, ώστε να αποτελέσει, επίσημα πλέον, και με τη θεσμική προστασία που απαιτείται, αυτό που πραγματικά είναι: ένα μεγάλο τμήμα του πλούσιου ιστορικού και πολιτιστικού αποθέματος του Δήμου της Αθήνας. Το πρώτο Πρωτοδικείο Αθηνών του νεότερου Ελληνικού Κράτους στην πλατεία Σανταρόζα, περνά, σήμερα, από τα χέρια της Δικαιοσύνης στα χέρια του Πολιτισμού. Στα χέρια των Αθηναίων πολιτών, ώστε να καταστεί ένα σύγχρονο εκθεσιακό κέντρο, ένα κέντρο παραγωγής πολιτισμού και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, διατηρώντας αναπόσπαστα και αναλλοίωτα τα ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά, αισθητικά και μορφολογικά στοιχεία του διατηρητέου κτιρίου του Πρωτοδικείου της Σανταρόζα. Για την ίδια τη Δικαιοσύνη, η σημερινή μέρα είναι ιστορική. Διότι σε αυτό τον χώρο θα δημιουργηθεί το πρώτο Μουσείο Δικαιοσύνης, στο οποίο θα φιλοξενηθούν εκθέματα της πλούσιας δικαστικής μας ιστορίας. Ευχαριστώ προσωπικά τον Δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη για την πολύτιμη συνεργασία του και τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης Πάνο Αλεξανδρή, ο οποίος ως Πρόεδρος του ΤΑΧΔΙΚ εργάστηκε συστηματικά για πολλούς μήνες, ώστε σήμερα να κάνουμε αυτό το σημαντικό βήμα για την πόλη των Αθηνών, για τη Δικαιοσύνη και για τον Πολιτισμό».

Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, υπογράμμισε: «Η συμμετοχή του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού στη συγκεκριμένη Προγραμματική Σύμβαση Πολιτιστικής Ανάπτυξης υποδηλώνει την πολιτική μας προτεραιότητα, αυτή της αποκατάστασης, ανάδειξης και επανάχρησης εντός του αστικού ιστού ιστορικών κτηρίων, που προστατεύονται από τις διατάξεις της νομοθεσίας για την προστασία των Αρχαιοτήτων και γενικότερα της Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Μία τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση είναι το ιστορικό κτήριο του Βασιλικού Τυπογραφείου και Λιθογραφείου και εν συνεχεία του Παλαιού Εθνικού Τυπογραφείου, σε άμεση γειτνίαση με την πλατεία Δικαιοσύνης.

Στην καρδιά της πρωτεύουσας και σχεδόν απέναντι από την οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, του ευεργέτη των εικαστικών τεχνών της Ελλάδας -επί της Σταδίου 47- της οποίας την αποκατάσταση και την επανάχρηση έχει ήδη δρομολογήσει το ΥΠΠΟΑ -για να φιλοξενήσει μέρος των Συλλογών του Θεατρικού Μουσείου- το κτήριο διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις, προκειμένου να αναδειχθεί σε ένα μοναδικό πολιτιστικό τοπόσημο και πόλο έλξης για τους Αθηναίους και τους επισκέπτες της Αθήνας.

Με την αποκατάσταση του κτηρίου υπό την εποπτεία των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, συμβάλλουμε ουσιαστικά στη διάσωση και ανάδειξη των ιδιαίτερων αρχιτεκτονικών και μορφολογικών στοιχείων του κτηρίου, και στην απόδοση χώρων, με σκοπό να μπορούν να εξυπηρετήσουν τις λειτουργικές ανάγκες, για τις οποίες το προορίζει ο Δήμος Αθηναίων ως υποδομή για τη φιλοξενία εκθέσεων, πολιτιστικών και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων».

Ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, ανέφερε: «Χαίρομαι ιδιαίτερα γιατί ένα ιστορικό κτίριο στο κέντρο της Αθήνας, εκεί όπου φιλοξενούνταν το Εθνικό Τυπογραφείο της Αθήνας και μετά το Πρωτοδικείο, μετά και την παραχώρηση του από το Υπουργείο Δικαιοσύνης, θα ξαναπάρει ζωή και θα γίνει ένας σύγχρονος πόλος πολιτισμού, αλλά κι ένας χώρος που θα έχει μουσειακό χαρακτήρα. Η φυσιογνωμία της πρωτεύουσας αλλάζει, εκσυγχρονίζεται, όπως και όλη η Αττική, και αποκτά ένα πρόσωπο που αξίζουν οι πολίτες της. Συγχαρητήρια σε όλους τους αρμόδιους φορείς. Εύχομαι πολύ σύντομα να έχουμε άλλο ένα κτίριο – κόσμημα στην Αθήνα».

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, στη δήλωσή του, επισήμανε: «Είναι μια σπουδαία μέρα για όλους. Το ιστορικό αυτό κτίριο που αποτελεί σημαντικό μέρος της αστικής μας μνήμης και που παρέμενε κλειστό για περισσότερες από δύο δεκαετίες, επιτέλους θα αποκατασταθεί με σεβασμό στην ιστορία του, και θα ανοίξει τις πόρτες του, αυτή τη φορά, ως χώρος τέχνης και πολιτισμού, δίνοντας φως και ζωή σε ένα κομβικό σημείο του κέντρου της Αθήνας, την οδό Σταδίου. Τον δρόμο που θέλουμε να αναγεννηθεί και να αποκτήσει τη χαμένη αίγλη του. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί μια σπουδαία νίκη για την Αθήνα. Θα ήθελα να απευθύνω, πρωτίστως, ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Υπουργό Δικαιοσύνης κ. Τσιάρα για την υποστήριξη και τη συνεργασία του στην επίτευξη αυτού του σκοπού». 

Τι περιλαμβάνει το έργο

Όσον αφορά το έργο, ο Δήμος Αθηναίων, μεταξύ άλλων, αναλαμβάνει:

Τη σύνταξη της μελέτης του έργου για την εκτέλεση των αναγκαίων επισκευών, τροποποιήσεων και διαμορφώσεων, σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο εκπόνησης μελετών σε μνημεία και λαμβάνοντας υπόψη τις εγκεκριμένες από το ΥΠΠΟΑ μελέτες, προκειμένου το κτίριο να καταστεί λειτουργικό. Επίσης, αναλαμβάνει την έκδοση των απαιτούμενων αδειών και τη σύνταξη των τευχών για τη δημοπράτηση του έργου. Η ανάθεση της εκτέλεσης του έργου, θα γίνει από τον ∆ήµο Αθηναίων µε δημόσιο ανοικτό διαγωνισμό, σύμφωνα µε τις ισχύουσες διατάξεις περί δημοπράτησης δημοσίων έργων.

Αντίστοιχα, το Υπουργείο Δικαιοσύνης, μεταξύ άλλων, αναλαμβάνει τη σύνταξη μουσειολογικής μελέτης και τη δημιουργία και λειτουργία του Εκθεσιακού χώρου Ιστορίας της Ελληνικής Δικαιοσύνης στον προβλεπόμενο χώρο του κτιρίου, όπως θα έχει διαμορφωθεί στην τελική φάση.

Η χρηματοδότηση του έργου 

Η δαπάνη για το έργο της αποκατάστασης – ανακαίνισης του κτιρίου, που ανέρχεται σε ύψος 2.524.472,60€ με πολυετή δέσμευση θα γίνει από ίδιους πόρους του Δήμου Αθηναίων, ωστόσο στην προγραμματική σύμβαση προβλέπεται αναζήτηση νέων πηγών χρηματοδότησης, τόσο εθνικών όσο και ευρωπαϊκών.

Αντίστοιχα, από το Υπουργείο Δικαιοσύνης προβλέπεται δαπάνη ύψους 161.200,00€ για τη δημιουργία του Εκθεσιακού Χώρου Ιστορίας της Ελληνικής Δικαιοσύνης.

Δαπάνη λειτουργίας

Για τη λειτουργία του ως χώρου πολιτισμού, η δαπάνη θα χρηματοδοτηθεί επίσης από ίδιους πόρους του Δήμου Αθηναίων, είτε από επιπλέον χρηματοδοτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης είτε εθνικά ή και δωρεές ιδιωτών.

Τα μέρη που υπέγραψαν την Προγραμματική

Η προγραμματική σύμβαση συνάφθηκε ανάμεσα στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, το Υπουργείο Πολιτισμού, την Περιφέρεια Αττικής, τον Δήμο Αθηναίων, το Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων (ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ), τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ).

Κοινή επιτροπή θα ελέγχει την εφαρμογή της Προγραμματικής

Με απόφαση του Δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, και μετά από υπόδειξη εκ μέρους των λοιπών συμβαλλομένων των εκπροσώπων τους και των αναπληρωτών τους, συγκροτείται κοινή επταμελής Επιτροπή, η οποία θα ελέγχει την εφαρμογή της Προγραμματικής. Πρόεδρος της θα είναι ένα από τα δύο μέλη που προέρχονται από τον δήμο.

Η ιστορία του κτιρίου

Το κτίριο του Παλαιού Εθνικού Τυπογραφείου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Σταδίου 46, Σανταρόζα και Αρσάκη και γειτνιάζει με την πλατεία Δικαιοσύνης, χτίστηκε το 1834 από τον Βαυαρό αρχιτέκτονα JosephHoffer για να στεγάσει το βασιλικό Τυπογραφείο και Λιθογραφείο. Το 1844, ο όροφος μετατράπηκε σε κατοικία του διευθυντή. Το 1854, μία μεγάλη πυρκαγιά κατέστρεψε τον δεύτερο όροφο. Το κτίριο μετά από πρόχειρες επισκευές για αρκετές δεκαετίες παρέμεινε μονώροφο. 

Βάσει σχεδίων του αρχιτέκτονα Φοίβου Ζούκη, το 1931-32, προστέθηκε σε αυτό δεύτερος όροφος (πλήρης) και αναμορφώθηκαν οι όψεις του, προκειμένου να στεγαστούν υπηρεσίες του Πρωτοδικείου Αθηνών. Από το 1931 μέχρι σήμερα το κτίριο διατηρεί την ίδια μορφή: Είναι το μόνο από τα πρώτα δημόσια κτίρια της Αθήνας ως πρωτεύουσας του έτους 1834 που είχε απομείνει ως αρχιτεκτονική κληρονομιά και μέχρι σήμερα δεν είχε αξιοποιηθεί όπως αρμόζει στην ιστορία του.

Το 1984, με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού, κηρύχθηκε ιστορικό διατηρητέο μνημείο ως έργο τέχνης, ενώ από τον Σεπτέμβριο έως τον Νοέμβριο του 2021 το κτίριο, ήταν ένα από τα τρία της πρωτεύουσας, που φιλοξένησε την 7η Μπιενάλε της Αθήνας ECLIPSE.

Φωτογραφίες Βασίλης Λαμπίρης

«Ελεύθερη» είσοδος για τα ζώα συντροφιάς σε περισσότερους από 120 αρχαιολογικούς χώρους

0

​Για την είσοδο σε ζώα συντροφιάς, σε συγκεκριμένους αρχαιολογικούς χώρους, υπό όρους και προϋποθέσεις, γνωμοδότησε ομόφωνα το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Μέχρι σήμερα η είσοδος σε αρχαιολογικούς χώρους επιτρεπόταν αποκλειστικά σε σκύλους συνοδούς ατόμων με αναπηρία.

Όπως δήλωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, «Είναι προφανές ότι η είσοδος δε μπορεί να εφαρμοστεί στο σύνολο των αρχαιολογικών χώρων. Σε χώρους με ιδιαίτερα μεγάλη επισκεψιμότητα και με συγκεκριμένες δυνατότητες στην προσέγγισή τους, όπως η Ακρόπολη των Αθηνών, η είσοδος για τους μικρούς φίλους μας, δεν θα ήταν εύκολη, καθώς θα κινδύνευαν οι ίδιοι από τη μεγάλη επισκεψιμότητα, αλλά μπορεί και να προκαλούσαν ενόχληση σε επισκέπτες μη εξοικειωμένους στην παρουσία τους. Όμως, σε αναπεπταμένους χώρους χιλιάδων στρεμμάτων, όπως είναι η Βεργίνα, η Δήλος, η Αρχαία Μεσσήνη, οι Μυκήνες, οι Φίλιπποι, το σκυλάκι υπό επιτήρηση, με λουρί, με βιβλιάριο υγείας και με τις προϋποθέσεις που θέτει η γνωμοδότηση του ΚΑΣ, και θα μπορεί να συντροφεύει τον συνοδό του στην περιήγησή του. Το ίδιο θα μπορεί να γίνει και στην περίπτωση ενός μεγαλόσωμου ζώου συντροφιάς, εφ΄όσον ο κτήτορας δεχθεί να του φορέσει φίμωτρο».

Με τη γνωμοδότησή του το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο δεν επιτρέπει την είσοδο σε ζώα συντροφιάς σε αρχαιολογικούς χώρους μεγάλης επισκεψιμότητας όπως η Ακρόπολη, η Κνωσός, η Αρχαία Ολυμπία, οι Δελφοί. Η είσοδος αφορά σε αναπεπταμένους αρχαιολογικούς χώρους που λόγω έκτασης δεν δημιουργείται πρόβλημα στην κίνηση των επισκεπτών.

Βάσει της γνωμοδότησης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, καθίστανται προσβάσιμοι για τα ζώα περισσότεροι από 120 αρχαιολογικοί χώροι. Επίσης, περισσότεροι από 110 χώροι θα αποκτήσουν κλωβούς στη είσοδό τους για την παραμονή των ζώων για όσο χρόνο οι συνοδοί τους θα περιηγούνται. Δεν θα επιτρέπεται στα ζώα συντροφιάς η πρόσβαση εντός των μνημείων, σε θέατρα, ναούς, θολωτούς τάφους, σε μνημεία ψηφιδωτά δάπεδα.

Είναι απαραίτητο οι συνοδοί να είναι εφοδιασμένοι με λουράκι μήκους μέχρι 1 μ. ή να τα ζώα να φέρονται στην αγκαλιά του κτήτορα (μάρσιππο) ή να βρίσκονται εντός κλωβού μεταφοράς. Επιπλέον, κατά την είσοδό τους, θα ζητείται η επίδειξη βιβλιάριου υγείας και θα επιτρέπεται να εισέλθουν, εφόσον ο συνοδός τους φέρει μαζί του τα απαραίτητα για τον άμεσο καθαρισμό του περιβάλλοντος χώρου από τυχόν περιττώματα του ζώου.

Ο… Pele μπαίνει στο λεξικό και σημαίνει «Αριστεία»

Το προσωνύμιο του Εντσον Αράντες ντο Νασιμέντο, που θεωρείται από πολλούς ως ο καλύτερος ποδοσφαιριστής όλων των εποχών, χρησιμοποιείται στην καθομιλουμένη στη Βραζιλία ως συνώνυμο της αριστείας.

Σε μία αντίστοιχη περίπτωση, για την Γαλλία, η δημοφιλής έκφραση της αριστείας είναι ο «Μότσαρτ».

Στο λεξικό Michaelis της πορτογαλικής γλώσσας, το «pelé» (χωρίς το κεφαλαίο γράμμα) είναι συνώνυμο του «εξαιρετικού, ασύγκριτου, μοναδικού».

Ο ορισμός της λέξης pele, είναι: «Κάτι ή κάποιος ασυνήθιστος, κάτι ή κάποιος που από την ποιότητα, την αξία ή/και την υπεροχή του δεν μπορεί να ταυτισθεί με τίποτα ή με κανέναν άλλο, όπως το Pelé ® , το προσωνύμιο του Εντσον Αράντες ντο Νασιμέντο (1940-2022). Θεωρείται ο μεγαλύτερος αθλητής όλων των εποχών», όπως αναφέρευαι χαρακτηριστικά στην ηλεκτρονική έκδοση του λεξικού.

Στην ίδια έκδοση, δίνονται και ορισμένα παραδείγματα χρήσης της λέξης pele: «Είναι ο πελέ του μπάσκετ», «είναι η πελέ του βραζιλιάνικου δράματος», «είναι ο πελέ της ιατρικής».

Ωστόσο, η Ακαδημία Γραμμάτων της Βραζιλίας, η οποία επιμελείται της πορτογαλικής γλώσσας στην «χώρα της σάμπας», όπου ζουν 215 εκατομμύρια Πορτογάλοι ομιλητές, δεν εισήγαγε τη λέξη «pelé» στην ψηφιακή της έκδοση.

Η προσθήκη στο λεξικό, είναι το αποτέλεσμα κοινής εκστρατείας που άρχισε στις 14 Απριλίου από το Ιδρυμα Pelé, σε συνεργασία με την Σάντος, τον σύλλογο όπου έλαμψε ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής (1958, 1962, 1970) από το 1956 έως το 1974, και το κανάλι Sportv, του ομίλου Globo, του μεγαλύτερου ομίλου ΜΜΕ της χώρας.

Τέσσερις μήνες μετά τον θάνατό του, το αιώνιο «Νο 10» της Σάντος και της «σελεσάο», εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο πολλών αφιερωμάτων, όπως ενός λεπτού σιγή πριν από όλους τους αγώνες στο πρωτάθλημα Βραζιλίας και σε διεθνείς διοργανώσεις της Νότιας Αμερικής, όπως το Copa Libertadores ή το Copa Sudamericana.