Το Μυστήριο του “Lipstick Effect”

Το “Lipstick Effect” είναι ένα φαινόμενο που περιγράφει την τάση των καταναλωτών να αγοράζουν περισσότερα καλλυντικά, όπως κραγιόν, κατά καιρούς οικονομικής αβεβαιότητας ή ύφεσης. Σε απλά λόγια, όταν η οικονομία βρίσκεται σε περίοδο δυσκολιών, οι άνθρωποι μπορεί να αποφεύγουν την αγορά μεγαλύτερων και πιο ακριβών αγαθών, αλλά εξακολουθούν να επενδύουν σε πιο προσιτά προϊόντα που τους κάνουν να αισθάνονται καλύτερα για τον εαυτό τους, όπως το κραγιόν.

Προέλευση του Όρου

Ο όρος “Lipstick Effect” προέκυψε για πρώτη φορά κατά τις δεκαετίες του ’20 και του ’30, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ακόμα και τότε, παρατηρήθηκε ότι η πώληση κραγιόν αυξήθηκε, παρά την οικονομική ύφεση.

Ψυχολογική Διάσταση

Το φαινόμενο αυτό μπορεί να εξηγηθεί ψυχολογικά. Κατά τις περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας, η αγορά μικρότερων προϊόντων πολυτελείας, όπως το κραγιόν, μπορεί να λειτουργεί ως μια μικρή “επιβράβευση” ή τρόπος αυτο-εκφρασμού για τους καταναλωτές. Αντί να αγοράζουν μεγάλα ακριβά αγαθά, οι άνθρωποι επενδύουν σε μικρές αυτο-ευχαριστήσεις που τους κάνουν να νιώθουν καλύτερα.

Συμπεράσματα

Το “Lipstick Effect” είναι ένα φαινόμενο που αντικατοπτρίζει την ανθρώπινη συμπεριφορά κατά περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας. Αντί να μειώνουν τις δαπάνες τους σε όλους τους τομείς, οι καταναλωτές επιλέγουν να επενδύουν σε πιο προσιτά προϊόντα πολυτελείας που ενδέχεται να τους προσφέρουν μια αίσθηση ευεξίας ή αυτο-εκφραστικότητας. Αυτό το φαινόμενο έχει παρατηρηθεί σε πολλές οικονομικές κρίσεις και παραμένει αντικείμενο μελέτης για επιστήμονες και οικονομολόγους.

Πηγή: Μπόγιογλου Νικόλαος / ΙΝΚΑ

 

Share it!

spot_img
spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Τραπεζαρία: Τέλος εποχής

Έχεις, δεν έχεις τραπεζαρία στο σπίτι σου, αυτό το κείμενο σε αφορά.

Τι αποκαλύπτει για εσένα η διακόσμηση του σαλονιού σου;

Αν αγαπάς τις εντάσεις, είσαι δημιουργικός...

Διακόσμηση Σαλονιού: Οι καναπέδες που πρέπει να αποφύγεις σύμφωνα με τους designers – Δεν αντέχουν στον χρόνο!

Επειδή αποτελεί επένδυση και όχι κάτι που αλλάζουμε κάθε λίγο και λιγάκι, αξίζει να τον επιλέξεις με βάση τη διαχρονικότητα και όχι τη μόδα

Η φωνή των γυναικών στην Αθήνα

Χάρης Δούκας: «Δίνουμε βήμα στη φωνή των γυναικών»

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Το πρώτο 100% «πράσινο» αεροδρόμιο στην Ευρώπη

Ενεργειακά αυτόνομος εντός του 2025 Τον τίτλο του πρώτου πλήρως «πράσινου» αεροδρόμιου στην Ευρώπη...

Αθήνα, Νέα Εποχή Τουριστικής Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Αυτόνομος τουριστικός προορισμός η πρωτεύουσα Η Αθήνα επανακάμπτει δυναμικά στον τουριστικό χάρτη, αφήνοντας πίσω...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αθήνα, Νέα Εποχή Τουριστικής Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Αυτόνομος τουριστικός προορισμός η πρωτεύουσα Η Αθήνα επανακάμπτει δυναμικά στον τουριστικό χάρτη, αφήνοντας πίσω...