Το κακάο είναι ισχυρός σύμμαχος στο θωρακισμό της μνήμης

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες φλαβανόλες, οι οποίες περιέχονται στο κακάο και στη σοκολάτα, ανέστρεψαν σε υγιείς ανθρώπους την απώλεια της μνήμης που οφείλεται στην προχωρημένη ηλικία, όπως ανακοίνωσαν Αμερικανοί επιστήμονες.

Είναι η πρώτη φορά που διαπιστώνεται άμεσα από μια επιστημονική έρευνα ότι αυτή η φυσιολογική μορφή έκπτωσης της μνήμης όχι απλώς μπορεί να «φρεναριστεί», αλλά ακόμη και να βελτιωθεί αισθητά χάρη στη συγκεκριμένη διατροφική παρέμβαση.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Σκοτ Σμολ, καθηγητή νευρολογίας και διευθυντή του Ινστιτούτου Τάουμπ του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, που έκαναν τη σχετικήδημοσίευση στην επιθεώρηση νευροεπιστήμης Nature Neuroscience, ζήτησαν από 39 υγιείς εθελοντές ηλικίας 50 έως 69 ετών να κάνουν επί τρεις μήνες διατροφή είτε πλούσια (900 μιλιγκράμ τη μέρα) είτε φτωχή σε φλαβανόλες (10 μιλιγκράμ τη μέρα).

Όπως αναφέρουν οι New York Times, πριν και μετά τη μελέτη οι εθελοντές υποβλήθηκαν τόσο σε απεικόνιση του εγκεφάλου, όσο και σε τεστ μνήμης. Η έρευνα έδειξε ότι όσοι είχαν πάρει πολλές φλαβανόλες στη διάρκεια του τριμήνου, εμφάνιζαν τόσο βελτίωση στη λειτουργία του εγκεφάλου τους (ιδίως σε μια περιοχή του ιππόκαμπου, την οδοντωτή έλικα, που σχετίζεται με την μνήμη), όσο και καλύτερες επιδόσεις στα μνημονικά τεστ (κατά περίπου 25% σε σχέση με όσους δεν είχαν πιει φλαβανόλες).

Το υψηλής συγκέντρωσης μείγμα από φλαβανόλες που χρησιμοποίησαν οι επιστήμονες, ετοίμασε η εταιρεία Mars, που χρηματοδότησε εν μέρει την έρευνα και η οποία παράγει σχετικά προϊόντα σοκολάτας. Πάντως οι ερευνητές επεσήμαναν ότι η ποσότητα και το μείγμα φλαβανολών που χρησιμοποίησαν στο πείραμά τους, είναι πολύ διαφορετικά από αυτά που περιέχονται στο κακάο και στις σοκολάτες του εμπορίου. Προειδοποίησαν, έτσι, ότι δεν πρέπει κανείς να πίνει τεράστιες ποσότητες του συγκεκριμένου ροφήματος ή να τρώει πολλές σοκολάτες ελπίζοντας να πετύχει τα ίδια οφέλη, διότι, μεταξύ άλλων, θα καταναλώνει επίσης τα λίπη και τις θερμίδες που αυτές περιέχουν.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι, εκτός από τις φλαβανόλες, η σωματική άσκηση βελτιώνει επίσης την μνήμη. Καθώς οι άνθρωποι γερνάνε, η επιδείνωση της μνήμης τους είναι πολύ συχνό φαινόμενο σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Η φυσιολογική αυτή σταδιακή απώλεια της μνήμης (να μην μπορεί κανείς να θυμηθεί ένα όνομα, πού έχει παρκάρει ή πού έχει βάλει τα κλειδιά του σπιτιού του) συνήθως δεν έχει αισθητή επίπτωση στην ποιότητα της ζωής και είναι -ανατομικά και λειτουργικά- διαφορετική κατάσταση από την πολύ σοβαρότερη απώλεια της μνήμης που συμβαίνει στην περίπτωση της νόσου Αλτσχάιμερ.

Share it!

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Οι δεινόσαυροι «κατέλαβαν» το St Pancras – Οι αντιδράσεις των επιβατών

Ένα διαφορετικό θέαμα περίμενε τους ταξιδιώτες στο St Pancras International του Λονδίνου, όταν τεράστιοι...

Σκύλος χωρίς λουρί: Πρόστιμο 300 ευρώ – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες

Τι ισχύει για τη βόλτα με σκύλο στους δημόσιους χώρους, ποια είναι η υποχρέωση για τα περιττώματα και τι πρέπει να προσέχουν οι κηδεμόνες

Πώς δηλώνω αλλαγή κατοικίας στο Δημόσιο

Η ενημέρωση της διεύθυνσης κατοικίας σε όλους τους φορείς γίνεται πλέον με μία ενιαία διαδικασία

Οι ακριβότεροι δρόμοι της Αθήνας για αγορά κατοικίας

Ποιοι δρόμοι της πρωτεύουσας συγκεντρώνουν τις υψηλότερες τιμές ανά τετραγωνικό μέτρο

Οδηγός για τον Λόφο Φιλοπάππου: διαδρομές, θέα και χρήσιμες πληροφορίες

Ο πράσινος λόφος απέναντι από την Ακρόπολη που λίγοι εκμεταλλεύονται

Πού να φας με την οικογένειά σου τον Δεκαπενταύγουστο: παραδοσιακές επιλογές στην Αττική

Από τη Νέα Σμύρνη μέχρι το Μαρκόπουλο — τρεις γειτονιές όπου η λιτανεία του Δεκαπενταύγουστου συναντά ένα καλό τραπέζι

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σκύλος χωρίς λουρί: Πρόστιμο 300 ευρώ – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες

Τι ισχύει για τη βόλτα με σκύλο στους δημόσιους χώρους, ποια είναι η υποχρέωση για τα περιττώματα και τι πρέπει να προσέχουν οι κηδεμόνες