Αρχική Blog Σελίδα 87

ΑΙ: Πώς θα είναι η Ακρόπολη και ο Παρθενώνας το 2.200μ.Χ. (ΦΩΤΟ)

0

Bρισκόμαστε στο 2200 μ.Χ. και η η εικόνα του Παρθενώνα, του μεγαλύτερου συμβόλου του ελληνισμού και της δημοκρατίας έχει αλλάξει εντελώς: Η τεχνολογία έχει συμβάλει στην αποκατάσταση του μνημείου ενώ τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της περιοχής έχουν αλλάξει ριζικά. Το μνημείο έχει ενσωματωθεί πλήρως σε ένα υπερσύγχρονο αστικό τοπίο.

Δείτε πώς φαντάστηκε η τεχνητή νοημοσύνη την Ακρόπολη:

 

Πηγή: WalkieTalkie

Στο νοσοκομείο ο Μανώλης Μαυρομμάτης και η σύζυγός του μετά από φωτιά στο σπίτι τους στο Κολωνάκι

0

Ο γνωστός δημοσιογράφος και πρώην ευρωβουλευτής, Μανώλης Μαυρομμάτης, και η σύζυγός του, Ειρήνη, βίωσαν μια εφιαλτική νύχτα, καθώς ξέσπασε φωτιά στο διαμέρισμά τους στο Κολωνάκι.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πυρκαγιά εκδηλώθηκε τα ξημερώματα στην οδό Αναγνωστοπούλου. Άμεσα στο σημείο έσπευσαν ισχυρές δυνάμεις της Πυροσβεστικής, οι οποίες κατάφεραν να απεγκλωβίσουν το ζευγάρι και να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά.

Ο κ. Μαυρομμάτης και η σύζυγός του μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο Γεννηματάς με έντονη δύσπνοια.

Οι δυο τους νοσηλεύονται στη Μονάδα Εγκαυμάτων της πλαστικής χειρουργικής του νοσοκομείου «Γεννηματάς», με την κατάστασή τους να χαρακτηρίζεται κρίσιμη. Ο ίδιος φέρει σοβαρά εγκαύματα στο 18% της επιφάνειας του σώματος του και η σύζυγός του στο 40% του σώματος της.

Τα αίτια της πυρκαγιάς ερευνώνται από την Πυροσβεστική.

Στο Λόφο του Στρέφη ο Χάρης Δούκας

Στο Λόφο του Στρέφη βρέθηκε ο Δήμαρχος της Αθήνας Χάρης Δούκας για να συμμετάσχει μαζί με κατοίκους και εργαζόμενους σε δράσης δενδροφύτευσης στην περιοχή και να παρακολουθήσει τις εργασίες αποκατάστασης και επαναλειτουργίας της παιδικής χαράς και του γήπεδου μπάσκετ.

Boeing 747 της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας στη Λ.Βουλιαγμένης ως τουριστικό αξιοθέατο

Ο Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης αποδέχθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, τη δωρεά και την τοποθέτηση ενός αεροπλάνου Boeing 747 της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, για να ενισχυθεί η προσέλευση των τουριστών.

Όπως αναφέρθηκε σχετικά κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τη λήψη της απόφασης η προβολή ενός αεροπλάνου στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης θα αποτελέσει μαγνήτη για τους επισκέπτες, ενισχύοντας την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και διεθνή αναγνώριση. Επίσης, σημειώθηκε ότι η παρουσία ενός αεροπλάνου της Ολυμπιακής Αεροπορίας θα αποτελέσει σύμβολο της αεροναυτικής ιστορίας και θα προσφέρει εκπαιδευτική προοπτική για τους επισκέπτες. Παράλληλα, θα ενθαρρύνει το ενδιαφέρον των νέων για την αεροναυτική και την τεχνολογία λειτουργώντας ως έμπνευση για τις μελλοντικές γενιές.

Στο πλαίσιο της απόφασης αναφέρεται ότι πρέπει να θεσπιστούν αυστηρά πρότυπα ασφαλείας και να διατηρείται συνεχής επιτήρηση για την προστασία του κοινού. Επιπλέον, πρέπει να εξασφαλιστεί η συνεχής συντήρηση του αεροσκάφους με έμφαση στην ασφάλεια και την ακεραιότητά του. Σε ότι αφορά την εκπαιδευτική χρήση σημειώνεται η ανάγκη να προωθηθεί η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που θα ενισχύσει την παιδεία και το ενδιαφέρον των νέων για την αεροναυτική. Όλα τα έξοδα για την μεταφορά, τοποθέτηση και συντήρηση του αεροσκάφους θα γίνουν από την εταιρία ZELA AVIATION.

Να σημειωθεί ότι φέτος τον Μάρτιο συμπληρώνονται 23 χρόνια από το τελευταίο δρομολόγιο στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, ενός αεροπλάνου της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Τον Μάρτιο του 2021 ο κρατικός αερολιμένας Αθηνών έπειτα από 63 χρόνια λειτουργίας παραχώρησε τη θέση του στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Ωστόσο, το σήμα της Ολυμπιακής συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς και συνάντησης για πάνω από 50 χρόνια επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Είχε τοποθετηθεί τότε σε σημείο αιχμής (διασταύρωση Λεωφόρου Βουλιαγμένης και Αλίμου) προκειμένου να προωθήσει την Ολυμπιακή Αεροπορία και να διευρύνει το μερίδιο της στην αγορά της αερομεταφοράς.

ΠΗΓΗ: pronews.gr

Μερομήνια 2024: Τι θα φέρει ο Μάρτιος – Κρύβει χιόνια η Άνοιξη

Ο Μάρτιος θα είναι πιο «γλυκός» σε σχέση με άλλες χρονιές, ωστόσο αρκετό κρύο θα επανέλθει στις τελευταίες μέρες του και δεν αποκλείεται να δούμε ξανά τα χιόνια στη χώρα μας.

Μάρτιος 2024

Ο πρώτος μήνας που θα έχει πιο ήπιο καιρό αναμένεται να είναι ο Μάρτιος. Μετά τα μέσα του μήνα, ωστόσο, τα φαινόμενα θα αρχίσουν να είναι ξανά έντονα κατά τόπους ενώ στο τέλος του θα υπάρχει ισχυρή κακοκαιρία σχεδόν σε όλη την Ελλάδα.

Απρίλιος 2024

Με δύσκολο καιρό θα αρχίσει ο Απρίλιος, ωστόσο, στην πορεία θα αρχίσει να βελτιώνεται. Οι βροχές και ο αέρας θα εμφανίζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα μέχρι τα μέσα του μήνα, όταν και σταδιακά θα αρχίσει περαιτέρω βελτίωση.

Μάιος 2024

Πρώτη εβδομάδα με υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες, μικρή κάθοδος στη συνέχεια και 17-26 υψηλές θερμοκρασίες και πιθανότητα για οριακό καύσωνα κυρίως σε κεντρικά και νότια. Στο τέλος του μήνα τοπικές μπόρες.

Ιούνιος 2024

Φυσιολογικές θερμοκρασίες αρχικά και κακοκαιρία στα μισά του μήνα 13-19 σε όλη τη χώρα και σταδιακή άνοδος προς το τέλος χωρίς φαινόμενα.

Ιούλιος 2024

Πρώτο μισό του μήνα με παρατεταμένη περίοδο υψηλών θερμοκρασιών.

Σε επίπεδα καύσωνα 19-25 του μήνα.

Αύγουστος 2024

Πρώτο δεκαήμερο με υψηλές θερμοκρασίες στα νότια, κανονικές βορειοανατολικά. 11-21 ισχυρός καύσωνας.

22-26 ισχυρή κακοκαιρία με καταιγίδες από τα δυτικά προς τα βορειοανατολικά και αισθητή πτώση της θερμοκρασίας.

Τέλος του μήνα με βελτιωμένο καιρό και κανονικές για την εποχή θερμοκρασίες.

Τι είναι τα Μερομήνια – Πώς προβλέπουν τον καιρό

Στην επαρχία οι άνθρωποι για χιλιάδες χρόνια διατήρησαν από γενιά σε γενιά την πρακτική γνώση της μελέτης και πρόγνωσης του καιρού.

Εξετάζοντας φυσικά φαινόμενα και «σημάδια» από τον ουρανό, προσπαθούσαν να μαντέψουν τις καιρικές συνθήκες για το επόμενο έτος.

Τα Μερομήνια είναι οι δώδεκα πρώτες ημέρες του Αυγούστου κατά τις οποίες σύμφωνα με την παράδοση κάποιοι μπορούν να προβλέψουν τον καιρό για τους επόμενους δώδεκα μήνες. Η λέξη προέρχεται από το «μέρα» και «μήνας» καθώς σε κάθε μέρα από αυτές αντιστοιχεί ένας πλήρης κύκλος του φεγγαριού ή αλλιώς ένας μήνας.

Οι άνθρωποι επέλεγαν τον Αύγουστο σαν μήνα αποκωδικοποίησης των συμβόλων του καιρού καθώς αυτός ο μήνας θεωρούταν η αρχή του χειμώνα. Συγκεκριμένα σύμφωνα με όσα παρατηρούσαν πώς ότι καιρό κάνει την πρώτη μέρα παρατήρησης, τον ίδιο καιρό θα κάνει και τον πρώτο μήνα του χρόνου.

Κάποιοι μετρούν τα Μερομήνια από την 1η μέχρι την 12η μέρα του Αυγούστου ενώ κάποιοι άλλοι από την 3η μέχρι την 15 ημέρα. Το μόνο που δεν αλλάζει είναι πως οι μέρες είναι δώδεκα πάντα και η καθεμία αντιστοιχεί σε έναν μήνα παίρνοντας ως αφετηρία τον Αύγουστο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν μερικοί άνθρωποι στην ύπαιθρο, οι οποίοι κάνουν προβλέψεις τα βράδια παρατηρώντας τις κινήσεις των αστεριών.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν τα Μερομήνια καθώς θεωρούν ότι έτσι θα μπορούν να προβλέψουν τις εργασίες τους και τις ασχολίες του, ειδικότερα όσοι βρίσκονται στην ύπαιθρο και ασχολούνται με γεωργικές και κτηνοτροφικές δουλειές.

 

Πηγή: parapolitika.gr

Τέλος οι παλιές μπαριέρες από τα Λιμανάκια (ΦΩΤΟ)

Σε πίστα αγώνων μετατρέπονται καθημερινά, μετά τη δύση του ηλίου, τα Λιμανάκια στην παραλιακή Αθηνών-Σουνίου, με δεκάδες άτομα να δίνουν… ραντεβού προκειμένου να κάνουν επίδειξη των ικανοτήτων τους πίσω από το τιμόνι.

Οι οδηγοί επιδίδονται σε αγώνες ταχύτητας, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι θέτουν σε κίνδυνο όχι μόνον εαυτούς, αλλά και εκατοντάδες συμπολίτες τους που περνούν από το σημείο για να πάνε στα σπίτια τους ή στις υποχρεώσεις τους.

Δεν είναι λίγα άλλωστε τα περιστατικά που οι θιασώτες της ταχύτητας έχασαν τον έλεγχο του αυτοκίνητου τους, με αποτέλεσμα να εκτραπούν στον γκρεμό με επακόλουθο σοβαρό ή θανάσιμο τραυματισμό.

Ένα σημείο που έχουν σημειωθεί αρκετά ατυχήματα είναι αυτό στο ύψος της καντίνας «Λευτέρης» (2ο λιμανάκι), όπου αυτοκίνητα τα οποία κινούνταν με υψηλές ταχύτητες, έχοντας κατεύθυνση τη Βάρκιζα, εξετράπησαν της πορείας τους.

Το αίμα που έχει ποτίσει την άσφαλτο στο εν λόγω σημείο δεν έχει περάσει απαρατήρητο από την Περιφέρεια Αττικής, η οποία στη δεξιά οριογραμμή του ρεύματος προς Βάρκιζα, πρόσφατα προέβη στην τοποθέτηση προκατασκευασμένων στηθαίων σκυροδέματος τύπου New Jersey.

Από τα παλαιού τύπου ανεπαρκή στηθαία, στα New Jersey

Λεπτομέρειες για το νέο σύστημα αναχαίτισης οχημάτων και για το πώς φτάσαμε στην τοποθέτησή του δίνει στο carandmotor.gr ο κ. Μιχάλης Ανθόπουλος, Πολιτικός Μηχανικός, στη Διεύθυνση Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών Περιφέρειας Αττικής.

Όπως μας εξηγεί, η εγκατάσταση του συστήματος αναχαίτισης οχημάτων τύπου New Jersey στα Λιμανάκια, στο ύψος της καντίνας «Λευτέρης», έγινε στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας της Περιφέρειας Αττικής να αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια και αποτελεί το δεύτερο κατά σειρά μέτρο για την αποτροπή των εκτροπών.

Μέχρι το 2018 στη δεξιά οριογραμμή του ρεύματος προς Βάρκιζα υπήρχε μεταλλικό στηθαίο παλαιού τύπου (μη πιστοποιημένο) το οποίο σε συνδυασμό με κατασκευαστικές παραλείψεις αποδείχθηκε ανεπαρκές προκειμένου να συγκρατήσει τα εκτρεπόμενα οχήματα (δείτε τις παρακάτω εικόνες).

Το 2018, έπειτα από την θεσμοθέτηση του ευρωπαϊκού προτύπου ΕΝ-1317 μέσω των Οδηγιών Μελετών Οδικών Έργων – Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων (ΟΜΟΕ-ΣΑΟ) στη χώρα μας, η Περιφέρεια Αττικής αποφάσισε να προβεί σε αναβάθμιση του ανεπαρκούς στηθαίου ασφαλείας παλαιού τύπου με νέο Σύστημα Αναχαίτισης Οχημάτων κατά ΕΝ-1317-2 με επιδόσεις H2.W3.A.

Το σύστημα, όπως επισημαίνει ο κ. Ανθόπουλος, αποδείχθηκε ικανότατο στην πράξη και ανέβασε κατακόρυφα τα επίπεδα οδικής ασφάλειας. Δεχόταν, ωστόσο, αρκετές προσκρούσεις και επομένως έχρηζε συνέχεια αποκατάστασης (δείτε τις παρακάτω εικόνες).

Οι δεκάδες λοιπόν προσκρούσεις που δέχτηκε το μεταλλικό σύστημα αναχαίτισης σε διάστημα πέντε ετών και η επακόλουθη ανάγκη για συνεχή συντήρηση του -με βάση και τους περιορισμένους πόρους- οδήγησαν στην εγκατάσταση νέου συστήματος από αγκυρούμενα προκατασκευασμένα στοιχεία σκυροδέματος τύπου New Jersey.

Η εγκατάσταση του συστήματος αναχαίτισης οχημάτων που υπάρχει πλέον στο σημείο έγινε στο πλαίσιο της εργολαβίας «Αποκατάσταση κατεστραμμένων και επέκταση στηθαίων ασφαλείας σε δίκτυα Περιφέρειας Αττικής», προϋπολογισμού 4.000.000,00 €,

Τα αγκυρούμενα στοιχεία New Jersey με εσωτερικό διαμήκη οπλισμό και διατάξεις κλειδώματος μεταξύ τους, σχηματίζουν μια αδιάρρηκτη αλυσίδα, που έχει περάσει επιτυχώς τα απαιτούμενα crash tests.

Η αγκύρωση έγινε σε πεδιλοδοκό οπλισμένου σκυροδέματος διαστάσεων 80cm x 60cm. Το σύστημα παρέχει ένα από τα υψηλότερα επίπεδα οδικής ασφάλειας με επιδόσεις H2.W2.B, χρησιμοποιείται ευρέως στις H.Π.Α., και απαιτεί ελάχιστη συντήρηση.

 

Πηγή: carandmotor.gr

Στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης με ποδήλατο!

Πώς θα σας φαινόταν ένα ποδηλατικό δίκτυο χώρων πολιτισμού στην Αθήνα όπου κάθε προορισμός θα διαθέτει ασφαλείς και προστατευμένες θέσεις στάθμευσης ποδηλάτου;

Ε λοιπόν, οι @cities_for_cycling το φαντάστηκαν, το σχεδίασαν και το έκαναν πράξη! Χάρη στη χορηγία του @helidoni_foundation , η Δημοτική Αγορά Κυψέλης φιλοξενεί, πλέον, ειδικά σχεδιασμένες, ασφαλείς θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων, προσφέροντας λύση σε επισκέπτες που θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατό τους για να μας επισκεφτούν.

Τώρα, έχεις ένα ασφαλές σημείο για να το αφήσεις και να κάνεις ήσυχος κι ανέμελος τη βόλτα σου.
Πες το και στους φίλους σου!

«Μπρα ντε φερ» Δούκα – Μπακογιάννη για το έργο της Διπλής Ανάπλασης

0

Συνεχίζεται και εκτός της αίθουσας του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας η δημόσια αντιπαράθεση της σημερινής και την πρώην δημοτικής αρχής με αιχμή τις σοβαρές καταγγελίες για σημαντικές παραλείψεις που έκανε ο Χάρης Δούκας αφήνοντας αιχμές για ατασθαλίες στη διαχείριση του έργου.

Ο Κώστας Μπακογιάννης πέρασε στην αντεπίθεση και με μια μακροσκελή ανακοίνωση κάνει λόγο για αναίτια και απρόκλητη, τοξική, επίθεση που εξαπέλυσε στο Δημοτικό Συμβούλιο της Τετάρτης 14 Φεβρουαρίου ο κ.Δούκας, κάνοντας λόγο για συστηματική διαστρέβλωση της πραγματικότητας.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης «Αθήνας Ψηλά»:

Το 2019, η Δημοτική Αρχή του Κώστα Μπακογιάννη ανέστησε τον Βοτανικό και έδωσε ελπίδα, όχι μόνο στον κόσμο του Παναθηναϊκού, αλλά κυρίως στην ίδια την πόλη και στους κατοίκους μιας υποβαθμισμένης περιοχής. 

Το 2023 παρέδωσε:

  1. Ένα ώριμο έργο σε επίπεδο θεσμικό, με επικαιροποίηση της έως το 2019 ισχύουσας νομοθεσίας, καθώς μόνο με το τότε ισχύον Προεδρικό Διάταγμα, η Διπλή Ανάπλαση δεν μπορούσε να προχωρήσει.
  2. Διασφαλισμένες και επαρκείς χρηματοδοτήσεις για τα έργα, ύψους σχεδόν 230.000.000 ευρώ.
  3. Αναλυτικές, υπογεγραμμένες και έτοιμες προς εφαρμογή συμβάσεις, μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, με ξεκάθαρους ρόλους, υποχρεώσεις και αρμοδιότητες.
  4. Συμβασιοποιημένο και σε εξέλιξη το έργο του νέου γηπέδου, δημοπρατημένα τα έργα των Υποδομών και Πρασίνου, δημοπρατημένο το έργο του Τεχνικού Συμβούλου του γηπέδου και έτοιμα τα τεύχη δημοπράτησης για το έργο του Τεχνικού Συμβούλου των υποδομών και πρασίνου. 

Μακριά από το παιχνίδι των εντυπώσεων, παρατίθεται παρακάτω όλη η αλήθεια για το σπουδαίο αυτό έργο, το μέγεθος και η πολυπλοκότητά του οποίου ξεπερνά τη μια θητεία και τον έναν Δήμαρχο και απαιτεί τη συνεργασία όλων.

Πλήρης ενημέρωση στη Νέα Δημοτική Αρχή από την απερχόμενη διοίκηση

Αμέσως μετά τις εκλογές, στις 31 Οκτωβρίου 2023 και με δεδομένη τη σπουδαιότητα του έργου, με πρωτοβουλία του Κώστα Μπακογιάννη και παρόντα τον ίδιο, η ομάδα εργασίας της τότε Δημοτικής Αρχής συνάντησε τον κ. Δούκα και όλους του εμπλεκόμενους φορείς (ΠΑΟ, ΠΑΕ και ΑΕΠ Ελαιώνα) προκειμένου να εξασφαλιστεί απρόσκοπτα η συνέχεια του. 

Έγινε αναλυτική ενημέρωση για την πορεία του και τις μετέπειτα ενδεδειγμένες ενέργειες, ενώ ο ίδιος ο κ. Δούκας έδωσε τα εύσημα για τη δουλειά που έχει γίνει, αλλά και την σύμφωνη γνώμη του στην τότε υφιστάμενη Δημοτική Αρχή να προχωρήσει με όλες τις απαραίτητες ενέργειες (δημοπρατήσεις κλπ), έως την ανάληψη των καθηκόντων του.

Στην ίδια συνάντηση, ο τότε Δήμαρχος, ζήτησε από τον κ. Δούκα να του γνωστοποιήσει τη νέα ομάδα εργασίας που θα τρέξει το έργο, με την οποία και θα συνεργάζονταν η απερχόμενη δημοτική αρχή για τη συνέχισή του.

Ο κ. Δούκας ουδέν έπραξε έως σήμερα, παρά το γεγονός ότι του ζητήθηκε ξανά από τον κ. Μπακογιάννη, τουλάχιστον δύο φορές, αφού ανέλαβε τα καθήκοντά του, στα δημοτικά συμβούλια που έλαβαν χώρα στις 12-1-24 και στις 24-1-24.

Η επίκληση άγνοιας δεν συνιστά επιχείρημα

Ο Γενικός Γραμματέας της απερχόμενης διοίκησης, έκανε τακτικές και εκτεταμένες ενημερώσεις και παρέδωσε τον πλήρη φάκελο του έργου στον νέο Γενικό Γραμματέα, με όλες τις ενέργειες και διαδικασίες (ο κ. Δούκας παραδέχθηκε, στο Δημοτικό συμβούλιο της 12ης Ιανουαρίου, ότι παρέλαβε τον φάκελο). Επίσης φάκελο του έργου έχουν οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες του Δήμου, η Διεύθυνση Σχεδίου Πόλεως, η Διεύθυνση Κτηριακής Υποδομής, η Διεύθυνση Δημοτικής Περιουσίας, η Διεύθυνση Καθαριότητας, η Διεύθυνση Οδοποιίας και Αποχέτευσης και η Διεύθυνση Οικονομικών. Άλλωστε, όλες οι διοικητικές πράξεις που αφορούν στο έργο, έχουν την υπογραφή των υπηρεσιακών παραγόντων του Δήμου και έχουν περάσει από τα συλλογικά όργανα.

Η δημόσια διοίκηση έχει θεσμική συνέχεια και δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε ξανά τον τροχό  

Η Παράταξη «Αθήνα Ψηλά» προτρέπει τη νέα Δημοτική Αρχή να δείξει εμπιστοσύνη στα ικανότατα στελέχη  και τις υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων που μέχρι τώρα έχουν αποδείξει ότι μπορούν να διαχειριστούν το έργο. Ο συντονισμός γίνεται πάντα από τη Διοίκηση του Δήμου και όχι από κάποιον από μηχανής θεό ή κάποιο ανύπαρκτο θεσμικό όργανο, το οποίο άλλωστε δεν προβλέπεται στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου ή στη νομοθεσία της Διπλής Ανάπλασης.

Η Οικοδομική Άδεια δεν είναι παιχνίδι για επικοινωνία

Η νέα Δημοτική Αρχή όφειλε να γνωρίζει ότι την ευθύνη έκδοσης οικοδομικής άδειας την έχει ο ανάδοχος του γηπέδου. Οι υπηρεσίες του Δήμου δε μπορούν να διαβεβαιώσουν ότι η άδεια είναι υπό έκδοση από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σύμφωνα με την εκ του νόμου προβλεπόμενη νομοθεσία.

Απορρύπανση. Γιατί δεν προχωράει η εκ νέου χρηματοδότηση;

Η προηγούμενη Δημοτική Αρχή διεκδίκησε και έλαβε όσα χρήματα ήταν διαθέσιμα για τέτοιου είδους έργα από ευρωπαϊκούς πόρους (ΥΜΕΠΕΡΑΑ), τη δεδομένη χρονική συγκυρία, δηλαδή τα 5.000.000 ευρώ.

Το έργο είναι δυναμικό, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Συγκεκριμένα πρέπει, μεταξύ άλλων, να ληφθούν υπόψη ο όγκος των απορριμμάτων, η τεράστια έκταση, η συνεχής εναπόθεση κι άλλων απορριμμάτων, μέχρι να αναλάβει ο ανάδοχος και να οροθετηθεί ο χώρος, αλλά και οι συνεχιζόμενες πυρκαγιές, λόγω εύφλεκτων υλικών.  

Γι αυτό, είχε ληφθεί η αναγκαία πρόνοια για την εξασφάλιση επιπλέον χρηματοδότησης και είχε αναλυτικά ενημερωθεί η νέα Δημοτική Αρχή για τις απαιτούμενες ενέργειες, τις οποίες όφειλε να κάνει. 

Μέχρι σήμερα δεν τις έκανε.  

Ο Τεχνικός Σύμβουλος που περιμένει τη δημοπράτηση και ο ανύπαρκτος ρόλος της Δημοτικής Αρχής στον συντονισμό του έργου

Η απερχόμενη Δημοτική Αρχή, όπως είχε συμφωνηθεί με την νέα Δημοτική Αρχή, δημοπράτησε το έργο του Τεχνικού Συμβούλου του γηπέδου και ολοκλήρωσε το τεύχος δημοπράτησης για τον Τεχνικό Σύμβουλο για το πράσινο και τις υποδομές του. Η νέα Δημοτική Αρχή μπορεί απλά να πατήσει το κουμπί. Το ερώτημα είναι γιατί δεν το κάνει.

Η ομάδα εργασίας της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής είχε τον γενικό έλεγχο και συντονισμό -ως όφειλε να κάνει σ’ ένα τόσο κομβικό έργο- και αξιοποιούσε σε κάθε στάδιο εξειδικευμένους τεχνικούς συμβούλους (δικηγόρους, τεχνικούς, μελετητές κ.λ.π) για την ολοκλήρωση των απαραίτητων εγκρίσεων και τευχών δημοπράτησης. Η ύπαρξη ενός εξωτερικού τεχνικού συμβούλου που θα συντονίζει όλα τα έργα, υποκαθιστώντας την Δημοτική Αρχή και τις υπηρεσίες, είναι μάλλον ανάγκη της τωρινής διοίκησης.

Η παραπληροφόρηση για τον Διαγωνισμό Πρασίνου και Κοινόχρηστων Χώρων και για τον Διαγωνισμό των Υποδομών

Είναι απορίας άξιο, γιατί ο κ. Δούκας δήλωσε ότι δεν είχαν προχωρήσει οι διαγωνισμοί, την ίδια ώρα που αυτοί είναι σε εξέλιξη. Συγκεκριμένα, για το διαγωνισμό πρασίνου και κοινόχρηστων χώρων έχουν κατατεθεί ήδη οι προσφορές των αναδόχων και γίνεται έλεγχος από την υπηρεσία, ενώ για το διαγωνισμό υποδομών, οι προσφορές θα κατατεθούν στις 7 Μαρτίου.

Η Διπλή Ανάπλαση είναι πέρα και πάνω από κόμματα και παρατάξεις

Η Παράταξη «Αθήνα Ψηλά» συμφωνεί απόλυτα με τον κ. Δούκα. Το έργο θα προχωρήσει, όσα εμπόδια κι αν βρούμε μπροστά. Εξάλλου, τα μεγαλύτερα εμπόδια τα αντιμετωπίσαμε τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια. Τότε που δεν υπήρχε καν προοπτική, τότε που δεν υπήρχε καν έργο.

Πέρα και πάνω από κόμματα και παρατάξεις, πέρα και πάνω από μικροπολιτικά παιχνίδια, το έργο για να ολοκληρωθεί απαιτεί δουλειά. Απαιτεί σοβαρότητα. Απαιτεί τεχνογνωσία. Και πάνω απ’ όλα, απαιτεί τη συνεργασία και τη συμβολή όλων μας. Η παράταξη «Αθήνα Ψηλά» αυτό το έκανε πράξη, από το μηδέν μέχρι σήμερα, χτίζοντας σχέσεις εμπιστοσύνης με την ΠΑΕ, τον Ερασιτέχνη Παναθηναϊκό και την ΑΠΕ Ελαιώνας και αφήνοντας στη νέα διοίκηση ένα ώριμο έργο, έτοιμο προς υλοποίηση.Γι αυτό και οι υπόνοιες του Δημάρχου για τους θεσμοθετημένους εταίρους της Διπλής Ανάπλασης, είναι ξεκάθαρα αντιπαραγωγικές και οπισθοδρομικές.

Η Διπλή Ανάπλαση μας ξεπερνά όλους. Ας μη γίνει πεδίο άσκοπων αντιπαραθέσεων για το θεαθήναι. Δηλώνουμε παρόντες να συνδράμουμε με όλες μας τις δυνάμεις. 

Η νέα Δημοτική Αρχή ας κάνει την αρχή, εντάσσοντας το θέμα της Διπλής Ανάπλασης στην ημερήσια διάταξη του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως επανειλημμένως της έχει ζητηθεί.   

Οι κατηγορίες που εξαπέλυσε ο Χάρης Δούκας

Είχε προηγηθεί η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου το απόγευμα της Τετάρτης (14/2)  κατά την οποία ο Χάρης Δούκας υποστήριξε ότι παρέλαβε ένα έργο για το οποίο ακόμη δεν έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια για το γήπεδο, έχει προϋπολογισμό που θα υπερβεί τα 233 εκατ. και δεν έχει οριστεί τεχνικός σύμβουλος για να το παρακολουθεί.

Επιπλέον τόνισε ότι δεν έχει γινεί σωστή εκτίμηση στην μελέτη σχετικά με την απορρύπανση του χώρου που θα κατασκευαστεί το γήπεδο του Παναθηναϊκού καθώς τα 5 εκατ. ευρώ δεν επαρκούν και οι εργασίες έχουν σταματήσει. Μάλιστα αναρωτήθηκε αν έχουν δοθεί αυτά τα 5 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Δούκας αφού ξεκαθάρισε ότι θέλει το έργο της Διπλής Ανάπλασης να γίνει και ο ίδιος επιθυμεί την επιτάχυνση των διαδικασιών, αναφέρθηκε στην κατάσταση που έχει παραλάβει επισημαίνοντας μάλιστα ότι δεν υπάρχει κανένας προγραμματισμός των δράσεων.

Επίσης όπως είπε δεν έχουν προχωρήσει και οι διαγωνισμοί για το πράσινο και τους κοινόχρηστους χώρους προσθέτοντας παράλληλα ότι έχουν παραγκωνιστεί οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου από το όλο έργο γεγονός που δεν βοηθά την συμμετοχή του δήμου.

Στον πάγο ανείσπρακτες κλήσεις από Δήμους για παραβάσεις του ΚΟΚ

0

Αντιμέτωπους με τις αδυναμίες τους να προχωρήσουν άμεσα στις εισπράξεις προστίμων από κλήσεις παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ιδίως για παράνομη στάθμευση, φέρνει τους Δήμους της χώρας νέα απόφαση του Συνηγόρου του Πολίτη, που δικαιώνει πολίτη και υπογραμμίζει ότι η ταμειακή βεβαίωση των προστίμων του ΚΟΚ από τους ΟΤΑ πρέπει να γίνεται αυστηρά εντός τριετίας.

Πολίτης κατήγγειλε την άρνηση του Δήμου Περάματος να διαγράψει οφειλή προερχόμενη από κλήση για παράνομη στάθμευση του έτους 2014, για την οποία ενημερώθηκε το έτος 2023. Ο Συνήγορος ζήτησε από τον Δήμο την διαγραφή της οφειλής, επισημαίνοντας ότι αυτή έχει παραγραφεί καθώς βεβαιώθηκε ταμειακά μετά την πάροδο 8 ετών από την τέλεση της παράβασης και συνεπώς μετά την πάροδο της προβλεπόμενης αποσβεστικής προθεσμίας των 3 ετών. Ο Δήμος αποδέχθηκε τις προτάσεις του Συνηγόρου και προχώρησε στη διαγραφή της οφειλής.

Ειδικότερα στη σύνοψη  διαμεσολάβησης  του Συνηγόρου του Πολίτη με τίτλο: «Ρύθμιση παραγραφής οφειλών από παραβάσεις του ΚΟΚ – Σε εκκρεμότητα οι οφειλές παρελθόντων ετών», από τις Ευανθία Σαββίδη Βοηθό Συνήγορος του Πολίτη και  Ασημίνα Καλαϊτζή, Ελένη Γκλοβάνου ειδικές επιστήμονες σημειώνεται ότι:

-«Με αφορμή τη συγκεκριμένη αναφορά  για το Δήμο Περάματος αξίζει να σημειωθεί ότι το ζήτημα του χρόνου παραγραφής της αξίωσης των Ο.Τ.Α. να προβαίνουν σε ταμειακή βεβαίωση χρηματικού ποσού που προέρχεται από πρόστιμο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) έχει απασχολήσει διαχρονικά τον Συνήγορο του Πολίτη.

Στο πλαίσιο διερεύνησης σχετικών αναφορών, κατά την τελευταία δεκαετία, η Αρχή έχει διατυπώσει με συνέπεια την άποψη ότι η Πράξη Βεβαίωσης Παράβασης (κλήση) αποτελεί νόμιμο τίτλο βεβαίωσης, καθώς και ότι η ταμειακή βεβαίωση των προστίμων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που επιβλήθηκαν με πράξεις βεβαίωσης παράβασης, θα πρέπει να διενεργείται αυστηρά εντός 3τίας από την κτήση του τίτλου βεβαίωσης.

Συγκεκριμένα, ήδη από το 2012, οι απόψεις της Αρχής αποτυπώθηκαν σε Πόρισμα (24979/12-07-2012) που απηύθυνε στο Υπουργείο Εσωτερικών και στα συναρμόδια Υπουργεία. Στο Πόρισμα αυτό αναλύθηκε η διάσταση των απόψεων για το θέμα μεταξύ δυο των ανώτατων δικαστηρίων της χώρας (Συμβούλιο Επικρατείας και Άρειος Πάγος), καθώς και η διάσταση εξ αυτού του λόγου των απόψεων της Διοίκησης, και η Αρχή εισηγήθηκε την ανάγκη λήψης σχετικής νομοθετικής ρύθμισης με σκοπό την ενιαία αντιμετώπιση του ζητήματος ώστε να μην παρατηρούνται αποκλίσεις στην πρακτική που ακολουθείται από τους Ο.Τ.Α., με αποτέλεσμα να δημιουργείται ανασφάλεια δικαίου. Οι ίδιες απόψεις διατυπώθηκαν και το έτος 2018, στο πλαίσιο της Ειδικής Έκθεσης της Αρχής με τίτλο «Έσοδα Δήμων και Κράτος Δικαίου».

Τη θέση της Αρχής υιοθέτησε και η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Εσωτερικών το έτος 2022. Τελικά, το έτος 2023, με νομοθετικές ρυθμίσεις (ν. 5027/2023 και ν. 5043/2023) τροποποιήθηκε η σχετική διάταξη με σκοπό την επίτευξη ομοιόμορφης και εναρμονισμένης δράσης των εμπλεκόμενων υπηρεσιών. Σε συνέχεια των νομοθετημάτων αυτών, το Υπουργείο Εσωτερικών εξέδωσε εγκύκλιο (υπ’ αριθμ. 534, Μάϊος 2023), παρέχοντας σχετικές διευκρινίσεις και οδηγίες προς όλες τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις».

Η σύνοψη αναφορά του ΣτΠ καταλήγει αναφέροντας ότι:  «Με την εξέλιξη αυτή, γίνεται αποδεκτή η πάγια θέση του Συνηγόρου του Πολίτη. Ωστόσο, καθώς η ρύθμιση καταλαμβάνει μόνο μελλοντικές περιπτώσεις, ο Συνήγορος του Πολίτη συνεχίζει να διαμεσολαβεί για την αναλογική εφαρμογής της ρύθμισης αυτής και για συναφείς οφειλές παρελθόντων ετών, καθώς το ζήτημα εξακολουθεί να απασχολεί ικανό αριθμό πολιτών».

Πηγή: ecopress.gr

Ιδιοκτήτες Airbnb στην Αθήνα σκέφτονται να ανεβάσουν τις τιμές λόγω Coldplay

0

Το Airbnb έχει κάνει δύσκολη τη ζωή των Αθηναίων. Κάθε “τρύπα” γίνεται μέρος για βραχυχρόνια μίσθωση και τα ενοίκια εκτοξεύονται. Η Νέα Υόρκη έβαλε φρένο σε αυτή τη κατάσταση και η Αθήνα οφείλει να ακολουθήσει. Θα το κάνει πράξη; Ακόμη δεν ψηνόμαστε. Όχι μόνο η Πολιτεία αλλά και οι ιδιοκτήτες των Airbnb που εκμεταλλεύονται την κατάσταση.

Ξέρεις είναι αυτό το κλασσικό με την κρίση που γεννάει ευκαιρίες αλλά για έναν περίεργο λόγο βρισκόμαστε πάντα στην απέναντι πλευρά. Τελευταίο παράδειγμα αυτή της ευκαιρίας έρχεται με τη διπλή συναυλία των Coldplay στην Αθήνα. Συγκεκριμένα, το συγκρότημα από τη Βρετανία θα εμφανιστεί στο ΟΑΚΑ στις 8 και 9 Ιουνίου και τα εισιτήρια της συναυλίας έγιναν sold out μέσα σε λίγες ώρες.

Ωστόσο εκεί δε θα βρεθούν μόνο οι Αθηναίοι. Εισιτήρια έχουν βγάλει από κάθε περιοχή της χώρας και θα συνδυάσουν αυτό το live με μία εκδρομή στην πρωτεύουσα. Πού θα μείνουν; Αν όχι σε φίλους, τότε σε ξενοδοχεία ή Airbnb.

Αυτό γεννά μία ευκαιρία για τους ιδιοκτήτες Airbnb ώστε να βγάλουν περισσότερα χρήματα. Όπως ακριβώς πρότεινε ένας τύπος στο γκρουπ “Airbnb Greece – Greek Hosts”: “Όποιος θέλει μπορεί να ανεβάσει τιμές 8&9 Ιουνίου στην Αθήνα. Τα μέχρι τώρα δεδομένα δείχνουν ότι θα είναι οι μέρες με τη μεγαλύτερη ζήτηση στην Αθήνα. Λόγω συναυλίας Coldplay. Η ζήτηση είναι 70% πάνω για εκείνες τις μέρες”, έγραψε χαρακτηριστικά και τα σχόλια πήραν φωτιά.

Πηγή: ratpack.gr

Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών: Μόνο ο παιδίατρος μπορεί να διαγνώσει στρεπτόκοκκο

Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών εφιστά την προσοχή στην έγκαιρη και σωστή διάγνωση της διεισδυτικής στρεπτοκοκκικής νόσου από την οποία έχουν καταλήξει 11 παιδιά στη χώρα μας.

Ο ΙΣΑ ενημερώθηκε από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ελευθερο-επαγγελματιών Παιδιάτρων ότι το τελευταίο διάστημα πυκνώνει το φαινόμενο πολλοί γονείς να αγοράζουν και να κάνουν μόνοι τους ή στο φαρμακείο, το γρήγορο τεστ για τον στρεπτόκοκκο (Strep-Test) στο παιδί τους που παρουσιάζει πυρετό και πονόλαιμο.

Ο ΙΣΑ τονίζει ότι η λήψη υλικού για την διενέργεια του στρεπ-τεστ απαιτεί εμπειρία που ο γονιός δεν μπορεί να έχει.

Στα γρήγορα τεστ υπάρχει πιθανότητα λανθασμένου αποτελέσματος. Μπορεί να βγει αρνητικό αλλά το παιδί να πάσχει από στρεπτοκοκκική νόσο.

Επιπρόσθετα στο γενικό πληθυσμό υπάρχει ένα ποσοστό υγιών φορέων του στρεπτόκοκκου. Αν στα παιδιά αυτά γίνει στρεπ-τεστ το πιθανότερο είναι να βγει θετικό.

Οι ΙΣΑ τονίζει ότι μόνο ο ιατρός είναι εκπαιδευμένος μετά την κλινική εξέταση να χορηγήσει αγωγή ή να διενεργήσει οποιαδήποτε ιατρική πράξη.

Ο γονείς πρέπει να απευθύνονται στον παιδίατρο όταν το παιδί τους παρουσιάσει συμπτώματα όπως πυρετό, κεφαλαλγία, πονόλαιμο, εμετούς, διάρροιες, βήχα, εξάνθημα κλπ.

Για τη συνταγογράφηση αντιβιοτικού για την στρεπτοκοκκική φαρυγγοαμυγδαλίτιδα, εφαρμόζεται σχετικό πρωτόκολλο από την επιτροπή λοιμώξεων του Υπουργείου Υγείας, το οποίο περιγράφει σαφώς πότε πρέπει να γίνεται το στρεπ-τεστ μετά από κλινική εξέταση.

Κάθε άλλη τακτική μπορεί να βάλει σε κίνδυνο την υγεία των παιδιών.

Το φορητό power bank σε περίπτωση που τα ηλεκτρικά λεωφορεία Αθήνας μείνουν από μπαταρία

Τέλη Απριλίου, ή εντός του Μαΐου αν υπάρξει καθυστέρηση λόγω του πολέμου στην Υεμένη, θα αφιχθούν στην Ελλάδα τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής Yutong. Τα 140 θα λειτουργούν από τον ΟΣΥ στην Αττική και τα υπόλοιπα 110 από τον ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη.

Στο καράβι από το λιμάνι Λιανουνγκάνγκ της Κίνας επιβιβάστηκαν και οι 7 φορητοί σταθμοί ταχυφόρτισης. Πρόκειται για σύστημα συσσωρευτή – ταχυφορτιστή που θα μεταβαίνει στο σημείο όπου το ηλεκτρικό λεωφορείο έχει… μείνει από μπαταρία ή η στάθμη της είναι πολύ χαμηλή.

Τα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία Ε12 της Yutong έχουν μήκος 12 μέτρα, 33 θέσεις καθημένων και μπαταρία χωρητικότητας 423 kWh. Στη σύμβαση προβλέπεται επίσης η προμήθεια ανεξάρτητων σταθερών φορτιστών αργής φόρτισης, οι οποίοι θα τοποθετηθούν στα αμαξοστάσια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Το συνολικό συμβατικό τίμημα ανέρχεται σε 110.825.000 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α., ενώ κατά την περίοδο της εγγυημένης λειτουργίας, ο ανάδοχος εγγυάται την καλή συντήρηση, αποκατάσταση βλάβης και λειτουργία του αντικειμένου της προμήθειας.

Πηγή: gazzetta.gr