Αρχική Blog Σελίδα 806

ΓΑΖΑ | Ακροβατικά στα χαλάσματα…

Νεαρός Παλαιστίνος επιδίδεται σε ακροβατικά μέσα στα χαλάσματα στη Λωρίδα της Γάζας

[Tweet “Ακροβατικά στα χαλάσματα”]

via

 

Ένα καταφύγιο για τους καταπιεσμένους της Νέας Υόρκης του ’60…

0

Το κρυφό σπίτι όπου ευυπόληπτοι άνδρες ντύνονταν και ζούσαν ως «οι κυρίες της διπλανής πόρτας»…

004-1910064_0x440-531x400

Κάθε πρωί, οι ένοικοι του οίκου, «Casa Susanna» συγκεντρώνονταν στο μπάνιο για τον καθημερινό καλλωπισμό τους. Ντυμένοι με μακριές νυχτικιές, σατέν ρόμπες και ντελικάτες παντόφλες, δεν διέφεραν σε τίποτα από τις πλούσιες, κομψές γυναίκες της Νέας Υόρκης.

Μέχρι τη στιγμή που σαπούνιζαν τα μάγουλα τους και άρχιζαν να ξυρίζονται!

casasusanna_06

 

Στο σπίτι ήταν ένας πιλότος, ένας επιχειρηματίας, ένας λογιστής, ένας βιβλιοθηκάριος, ένας φαρμακολόγος, ένας εκδότης εφημερίδας και ένας εισαγγελικός μεταφραστής. Τις εργάσιμες μέρες ήταν κύριοι με ακριβά κοστούμια, συζύγους, παιδιά, σκυλιά και υποχρεώσεις. Αλλά τα σαββατοκύριακα ταξίδευαν μέχρι την «Casa Susanna» και άφηναν τον εαυτό τους ελεύθερο.

casasusanna_03

 

Φορούσαν φορέματα και περούκες και γίνονταν αυτό που πραγματικά ένιωθαν: η Φελίσιτι, η Σύνθια, η Γκέιλ, η Σάντι, η Φιόνα, η Βιρτζίνια και η Σουζάνα. Τίτο Βαλέντι Οικοδέσποινα ήταν, ασφαλώς, η Susanna. Πέντε μέρες την εβδομάδα η «Susanna» άκουγε στο όνομα Τίτο Βαλέντι και εργαζόταν ως δικαστικός μεταφραστής.

Η σύζυγός του, Μαρί, τον συντρόφευε τα σαββατοκύριακα και είχε ένα κατάστημα με περούκες, με το οποίο εφοδίαζε πολλούς απ’ τους επισκέπτες του σπιτιού. Ο Τίτο Βαλέντι ήταν ετεροφυλόφιλος, αγαπούσε τη γυναίκα του και ήταν εξαιρετικός στη δουλειά του. Αλλά από μικρός του άρεσε να ντύνεται σαν γυναίκα.

banner2-600x271

 

Ένιωθε ότι άφηνε πίσω του τους αντρικές υποχρεώσεις που του επέβαλε η κοινωνία και μπορούσε να εξερευνήσει ξένες πτυχές του χαρακτήρα του…

Αποκάλυψε στη Μαρί το ιδιαίτερο χόμπι του και στις αρχές της δεκαετίας του ’60, ξεκίνησαν μια σειρά σεμιναρίων, που διοργάνωναν κάθε σαββατοκύριακο στο διαμέρισμά τους στη Νέα Υόρκη. Ο Βαλέντι μάθαινε σε άλλους ενδιαφερόμενους πώς να ντύνονται, να βάφονται, να χτενίζονται και να κινούνται, έτσι ώστε να μοιάζουν με γυναίκες.

Casa-Susanna

Απέκτησε τόσους πολλούς πελάτες, που αγόρασε ένα σπίτι στα προάστια της Νέας Υόρκης, το οποίο ονόμασε «Casa Susanna». Εκεί, για 25 δολάρια το σαββατοκύριακο, άντρες μπορούσαν να ζήσουν την καθημερινότητα μιας γυναίκας. Έπαιζαν χαρτιά, έπλεκαν, ψώνιζαν, μαγείρευαν και αντάλλαζαν απόψεις για τη μόδα, τη μουσική και τα παιδιά τους.

Οι πλειονότητα των ενοίκων χαρακτήριζαν τους εαυτούς τους ως ετεροφυλόφιλους και είχαν οικογένειες. Πολλούς τους συνόδευαν οι γυναίκες τους, που ταίριαζαν απόλυτα με την υπόλοιπη παρέα. Η απελευθέρωση του αντρικού φύλου Οι άντρες της «Σουζάνα» δεν ήθελαν να προκαλέσουν με τη συμπεριφορά τους ούτε να χρωματίσουν σεξουαλικά την εμφάνισή τους. Φορούσαν σεμνά φορέματα, λευκά γάντια, χαμηλοτάκουνα παπούτσια που θύμιζαν περισσότερο τη συντηρητική μόδα του 1950, παρά τις μίνι φούστες των ‘60s.

Κυκλοφορούσαν στη γειτονιά ντυμένοι με τα ακριβά κομψά τους ρούχα, το κόκκινο κραγιόν και τις καλοχτενισμένες περούκες. Στην αρχή οι γείτονες τους σχολίαζαν αρνητικά, αλλά συνήθισαν πολύ γρήγορα την παρουσία τους. «Δεν ενοχλούσαν κανέναν, ήταν πολλοί ευγενικοί και έφερναν χρήμα στην περιοχή», δήλωσε η Γουίλμα Χάρτι, που εργαζόταν στο τοπικό παντοπωλείο. Βέβαια, δεν έλειπαν και οι πικρόχολοι που σχολίαζαν ότι «αν έπαιρνε φωτιά το σπίτι, δεν θα έτρεχαν να τη σβήσουν».

Ο σεναριογράφος Χάρβεϊ Φίρστιν, που έγραψε ένα θεατρικό έργο βασισμένο στην ιστορία του σπιτιού, ανέλυσε βαθύτερα τη ψυχολογία των ενοίκων: «Ντύνονταν γιατί ήθελαν να χάσουν τον αντρικό ρόλο». «Δεν χρειάζεται να φτιάξω το αυτοκίνητο, δεν χρειάζεται να έχω όλες τις απαντήσεις, δεν χρειάζεται να βγάλω το ψωμί για την οικογένειά μου».

casasusanna_01-700x480

 

Στο «Casa Susanna» μπορούσαν να έχουν όλη την απόλαυση της γυναικείας φύσης, χωρίς τα αρνητικά». Ο χαμένος θησαυρός Προς το τέλος της δεκαετίας του ’60, το «Casa Susanna» έκλεισε για άγνωστους λόγους και όλα έδειχναν ότι η μυστική ζωή των ενοίκων θα χανόταν για πάντα. Όμως, το 2005 εκδόθηκε βιβλίο με τις φωτογραφίες τους, από τους έμπορους αντικών Ρόμπερτ Σουόπ και Μισέλ Χερστ. Σε ένα τοπικό παζάρι βρήκαν ένα κουτί με 400 φωτογραφίες από τo «Casa Susanna». Οι ένοικοι του σπιτιού απαθανάτιζαν κάθε στιγμή της καθημερινότητάς τους.

«Η φωτογραφία ήταν αναγκαία για αυτούς. Ήταν η μοναδική απόδειξη ότι υπήρχαν και σαν γυναίκες», λέει ο Μισέλ Χερστ. Προσπάθησαν να εντοπίσουν και να επικοινωνήσουν με τη «Σουζάνα», αλλά δεν την βρήκαν ποτέ. Το τέλος του σπιτιού παραμένει ένα μυστήριο.

Οι φωτογραφίες υπάρχουν στο βιβλίο «Casa Susanna» των Michel Hurst και Robert Swope. Αντλήθηκαν πληροφορίες από το άρθρο των New York Times, το time.com και το chronogram.com

via

Ένα βήμα πριν την αποκάλυψη του μεγάλου μυστικού

Με την αφαίρεση των χωμάτων του τρίτου θαλάμου αποκαλύφθηκε μαρμάρινη θύρα στον τρίτο διαφραγματικό τοίχο του τύμβου Καστά της Αρχαίας Αμφίπολης, γεγονός που προμηνύει ότι υπάρχει μια μορφή μακεδονικού τάφου. Η θύρα είναι κατασκευασμένη από θασίτικο μάρμαρο και έχει εφηλίδες που μιμούνται την κεφαλή καρφιών. Στη δυτική πλευρά της θύρας, υπάρχει στροφέας (μεντεσές).

Όπως εξήγησε η αρχαιολόγος κα Κατερίνα Περιστέρη, «η πτώση των τμημάτων από τη μαρμάρινη θύρα οφείλεται ή σε βομβαρδισμούς που υπέστη η περιοχή από τις οβίδες των Βουλγάρων το 1913 ή στη σεισμική δόνηση των 6,8 Ρίχτερ που σημειώθηκε τον 6ο μ.Χ. αιώνα ή σε σεισμούς που σημειώθηκαν τον 19ο αιώνα. Δεν μπορούμε να ξέρουμε αν έγινε απόπειρα τυμβωρυχίας, μόνο η ανασκαφή θα μας δείξει».

Media Day για το μπάσκετ του Παναθηναϊκού

Ο Ολυμπιακός έκανε την αρχή χθες, ο Παναθηναϊκός ακολούθησε σήμερα… Οι «πράσινοι» είχαν τη δική τους media day, στη διάρκεια της οποίας ο προπονητής τους, Ντούσαν Ιβάνοβιτς και ο αρχηγός τους, Δημήτρης Διαμαντίδης, τέθηκαν στη διάθεση των εκπροσώπων του Τύπου.

Ο Ιβάνοβιτς επιβεβαίωσε τη συμφωνία με τον Λετονό γκαρντ Γιάνις Μπλουμς, και αποκάλυψε ότι αναζητείται ακόμη ένας αθλητής για να πλαισιώσει τους υπάρχοντες στη θέση του σέντερ.
«Πιστεύω ότι ο Μπλουμς θα βοηθήσει. Είναι πολύ καλός παίκτης, μπορεί να παίξει στη θέση “1”, αλλά και στο “2”. Μας ταιριάζει πολύ αυτή τη περίοδο. Βρισκόμαστε σε αναζήτηση ενός ακόμη παίκτη που να αγωνίζεται στη θέση του σέντερ, όμως αυτή τη περίοδο δουλεύουμε όπως είμαστε και θα δούμε τι θα γίνει στη συνέχεια» είπε ο Ιβάνοβιτς.

Για το ντέρμπι του Κυπέλλου Ελλάδας με τον Ολυμπιακό σχολίασε πως «είναι ένα δύσκολο ξεκίνημα, καθώς ο Ολυμπιακός έκανε πολύ καλές εμφανίσεις στα φιλικά προετοιμασίας. Εμείς προετοιμαζόμαστε με στόχο να είμαστε απόλυτα έτοιμοι σε αυτό το παιχνίδι».

Ο Ιβάνοβιτς υπογράμμισε ότι δεν τον απασχολούν τόσο οι τραυματισμοί στη διάρκεια της προετοιμασίας, όσο «η προσαρμογή των νέων παικτών. Φέτος δουλεύουμε πάνω σε ένα καινούριο πλάνο και πρότζεκτ που συνδυάζει νέους ηλικιακά παίκτες και τους βετεράνους μας. Θέλουμε να παίξουμε ένα γρήγορο στιλ παιχνιδιού, το οποίο θα στηρίζεται στην πολύ καλή άμυνα».

Ο Δημήτρης Διαμαντίδης, από την πλευρά του, αναφέρθηκε στη νέα προσπάθεια που κάνουν οι «πράσινοι» φέτος, επενδύοντας στα νιάτα και το ταλέντο ελπιδοφόρων Ελλήνων αθλητών. «Φέτος γίνεται μια διαφορετική προσπάθεια με πολλά νέα παιδιά, τα οποία θα πρέπει να ενσωματωθούν στην ομάδα και να αποτελέσουν τον κορμό για τα επόμενα χρόνια για τον Παναθηναϊκό» είπε ο αρχηγός του Παναθηναϊκού.

Για το επικείμενο ντέρμπι Κυπέλλου με τον Ολυμπιακό ο διεθνής άσος σχολίασε ότι «θα είναι ένα δύσκολο παιχνίδι, γιατί δεν έχουμε κάνει προπόνηση όλοι μαζί και πολλοί παίκτες είναι έξω αρκετό καιρό. Δεν υπάρχουν φαβορί και αουτσάιντερ. Ο Ολυμπιακός είναι σαφώς πιο έτοιμος από εμάς, έχει ποιοτικό ρόστερ, καθώς κράτησε τον κορμό του και πρόσθεσε παίκτες που είναι πολύ καλοί».
Με βάση τη φετινή εικόνα της ομάδας, λοιπόν, πως οριοθετούνται οι στόχοι της; «Όλα τα χρόνια ο Παναθηναϊκός έχει συνηθίσει να πηγαίνει για τρεις τίτλους, αλλά φέτος θα είναι διαφορετικά. Στόχος φέτος δεν είναι το φάιναλ-4 της Ευρωλίγκας» απάντησε ο Διαμαντίδης.

«Φέτος ο Παναθηναϊκός έχει στόχο να περάσει στην επόμενη φάση. Να μπορέσουν τα παιδιά να καταλάβουν που παίζουν, με ποιους παίζουν και να γίνουμε ομάδα. Σιγά σιγά και όπου μας βγάλει» πρόσθεσε, ενώ ερωτηθείς για συμβόλαιό του, που λήγει το επόμενο καλοκαίρι, απάντησε: «Δεν έχει γίνει κάτι για επέκταση του συμβολαίου μου. Το μόνο που σκέφτομαι είναι πως θα βοηθήσω την ομάδα, όλα τα άλλα θα τα δούμε».

Στον Δημήτρη Ραυτόπουλο το Μεγάλο Βραβείο Γραμμάτων

Στη «δική του Καρυάτιδα, τη γυναίκα του» αφιέρωσε ο 90χρονος κριτικός λογοτεχνίας Δημήτρης Ραυτόπουλος το Μεγάλο Βραβείο Γραμμάτων για το σύνολο του έργου του, το οποίο του απένειμε ομόφωνα η Επιτροπή των Κρατικών Λογοτεχνικών Βραβείων 2013.

Η τελετή απονομής των Κρατικών Λογοτεχνικών Βραβείων 2013 (αφορά στις εκδόσεις του 2012) και των Κρατικών Βραβείων Συγγραφής Θεατρικού Έργου 2012 πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, παρουσία του υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κωνσταντίνου Τασούλα, της υφυπουργού Άντζελας Γκερέκου, της πρώην προέδρου της Βουλής, Άννας Ψαρούδα – Μπενάκη, πολλών συγγραφέων και ανθρώπων από τον χώρο του βιβλίου.

Ο Δημήτρης Ραυτόπουλος, παραλαμβάνοντας το βραβείο από τον Κωνσταντίνο Τασούλα, επανέλαβε την κολακευτική εκτίμηση του έργου του που μόλις προηγουμένως είχε εκφράσει ο πρόεδρος της επιτροπής, Αλέξανδρος Ζήρας: «Η βράβευση αυτή έχει και ένα νόημα ανάταξης και αντίθεσης στα φαινόμενα σύγχυσης του καιρού μας, προπάντων για τις νεότερες γενιές».

Από τις υπόλοιπες κατηγορίες βραβείων, δεν παραβρέθηκαν στην τελετή απονομής, επειδή δεν αποδέχτηκαν τη βράβευσή τους, ο Γιώργης Γιατρομανωλάκης και ο Διονύσης Καψάλης. Ο πρώτος δεν αποδέχτηκε το βραβείο Απόδοσης Έργου της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, το οποίο μοιράστηκε εξ ημισείας με τον Λίνο Μπενάκη. Ο δεύτερος το βραβείο Μετάφρασης Έργου Ξένης Λογοτεχνίας σε Ελληνική Γλώσσα, το οποίο μοιράστηκε εξ ημισείας με τον Συμεών Σταμπουλού.

Ιδιαίτερη στιγμή της βραδιάς ήταν η απονομή τιμητικής διάκρισης που θέσπισε πρώτη φορά φέτος η Επιτροπή για τη συμβολή τους στη νεοελληνική λογοτεχνία, στα λογοτεχνικά περιοδικά «Η παρέμβαση» της Κοζάνης και «Εμβόλιμον» από τα Άσπρα Σπίτια Βοιωτίας.

«Τα Κρατικά Βραβεία είναι το ελάχιστο που μπορεί να κάνει το κράτος στη μεγάλη σας έμπνευση και δημιουργία» ανέφερε ο υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, απευθυνόμενος στους συγγραφείς. Από την πλευρά της, η κα Γκερέκου δήλωσε ότι τα Κρατικά Βραβεία «είναι απόδειξη ότι η χώρα μας γεννά σημαντικούς δημιουργούς και ότι το ΥΠΠΟ με την επιβράβευση αυτή στηρίζει και αναδεικνύει την ελληνική λογοτεχνική και θεατρική παραγωγή».

Γραφείο: Από το 1981 έως σήμερα

0

Τα τελευταία 30 χρόνια μπορούν να χαρακτηριστούν άνετα ως “η εποχή των υπολογιστών”, μιας και η εξέλιξη τους έφερε τρομακτικές αλλαγές σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας μας, είτε μιλάμε για διασκέδαση, είτε για εργασία. Ένα κομμάτι αυτών των αλλαγών αποτυπώνεται και στο παρακάτω video του Harvard Innovation Lab, όπου βλέπουμε τη μεταμόρφωση απλών, καθημερινών πραγμάτων που συναντούσε κανείς επάνω σε ένα γραφείο σε software που βρίσκεται συγκεντρωμένο μέσα στην οθόνη του υπολογιστή του.

Το σκηνικό έχει στηθεί με πραγματικά αντικείμενα που δανείστηκαν από φωτογράφους και επιχειρηματίες, όπως τον πρώτο Macintosh, μηχανή fax, υδρόγειο σφαίρα, φελοπίνακα, κάμερα Polaroid, σημειωματάρια, χάρτες κλπ. Η κατάληξη του γεμάτου γραφείου των 80s/90s είναι (θεωρητικά) ένα laptop και ένα smartphone, αλλά τελικά τί είναι προτιμότερο;

Απαραίτητο εργαλείο για επίδοξους… James Bond

0

Η υπερβολή της υπερβολής στην ασφάλεια. Αν σας έχει πιάσει μια παράνοια για την ασφάλεια των δεδομένων σας ή εργάζεστε επάνω σε κάποιο μυστικό project που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πέσει σε ξένα χέρια, τότε μπορεί να σας ενδιαφέρει ο Autothysis128t, ο νέος SSD της SecureDrives.

Σύμφωνα με την εταιρεία, ο νέος SSD προσφέρει στον χρήστη τη δυνατότητα να κρυπτογραφεί τα δεδομένα του σε επίπεδο 256-bit AES, αλλά και extra λειτουργίες ασφαλείας για να διασφαλίσει την απόλυτη προστασία τους σε περίπτωση κλοπής. Οι λειτουργίες αυτές περιλαμβάνουν σύστημα PIN, πιστοποίηση εισόδου σε δύο βήματα (two-factor authentication) και ενσωματωμένο GSM module για καταστροφή του δίσκου με την αποστολή ενός γραπτού μηνύματος (SMS).

Η εταιρεία έχει κερδίσει την πατέντα για το κλείδωμα της μνήμης NAND Flash με αυτόν τον τρόπο, ενώ τονίζει ότι δεν υπάρχει κανένας τρόπος ανάκτησης των κρυπτογραφημένων δεδομένων με τις σημερινές τεχνικές.

Πάντως, η τιμή του είναι μάλλον απαγορευτική για καθημερινούς χρήστες, αφού η έκδοση των 128GB κοστίζει £1027 (περίπου €1320).

Το iPhone 6 αλλάζει τη μόδα στα Τζιν

0

Η τεχνολογία έχει μεγάλη επίδραση στη ζωή μας. Έτσι λοιπόν πέρα από τον τρόπο ζωής, επηρεάζει και άλλους καθημερινούς παράγοντες όπως τα ρούχα μας. Τη δημιουργία τζιν που θα έχουν… μεγαλύτερες τσέπες εξετάζουν αρκετές γνωστές μάρκες ρούχων, με αφορμή την εξέλιξη της τεχνολογίας και την κατασκευή όλο και μεγαλύτερων «έξυπνων» τηλεφώνων.

Με οθόνη μεγέθους 5,5 ιντσών, το iPhone 6 Plus θεωρείται αρκετά μεγάλο, σε σύγκριση με άλλα «smartphones», ενώ και άλλες εταιρείες, όπως η Samsung, έχουν λανσάρει αντίστοιχα μοντέλα, με αποτέλεσμα οι συσκευές να μην χωρούν στις τσέπες των καταναλωτών, ή και να… λυγίζουν.

Αντιλαμβανόμενες τις νέες ανάγκες των πελατών, εταιρείες ρούχων δηλώνουν έτοιμες να φέρουν στη μόδα τζιν με μεγαλύτερες μπροστινές τσέπες, τα οποία θα είναι περισσότερο λειτουργικά.
Ήδη μάλιστα ορισμένες μάρκες, όπως η ιαπωνική «Uniqlo», εξετάζουν τρόπους για να κάνουν τα τζιν τους περισσότερο «συμβατά» με τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Κι άλλες φίρμες, όμως, μεταξύ των οποίων οι «Levi’s» και «Lee Jeans» όπως αναφέρει η ιστοσελίδα «Mashable», μέσω επίσημων εκπροσώπων τους, επισημαίνουν ότι λαμβάνουν υπόψη το γεγονός ότι οι συσκευές πλέον έχουν αποκτήσει μεγαλύτερο μέγεθος.

«Χωρίς να εστιάζουμε συγκεκριμένα στο iPhone 6, σκοπός μας είναι η παραγωγή προϊόντων που κάνουν ευκολότερη τη ζωή του καταναλωτή» υποστηρίζει ο επικεφαλής σχεδιασμού της «Levi’s», Τζόναθαν Τσιούνγκ, με την σχεδιάστρια της «Lee Jeans» Ουίτνει Νέρι να δηλώνει: «Αρχίσαμε να συζητάμε για το μέγεθος της τσέπης μόλις παρουσιάστηκε το iPhone 6 Plus. Προσπαθούμε να σχεδιάζουν ρούχα που κολακεύουν τον καταναλωτή, αλλά πάντα σκεφτόμαστε και πώς θα τον διευκολύνουμε στην καθημερινή του ζωή».

Αμερική και Ινδία ενώνουν τις δυνάμεις τους για να “κατακτήσουν” τον Άρη

0

Δύο έγγραφα, για τη διαμόρφωση ενός «μονοπατιού» για μελλοντικές συνεργατικές αποστολές για την εξερεύνηση του Άρη, και για την εκτόξευση μιας αποστολής για την παρατήρηση του πλανήτη μας, υπέγραψαν την Τρίτη ο διοικητής της NASA, Τσαρλς Μπόλντεν, και ο Κ. Ραντακρισνάν, πρόεδρος της ινδικής ISRO.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο του International Astronautical Congress, οι δύο επικεφαλής των διαστημικών υπηρεσιών συναντήθηκαν για να συζητήσουν και να υπογράψουν έναν καταστατικό χάρτη για την εδραίωση ενός NASA-ISRO Mars Working Group, με σκοπό τη διερεύνηση των δυνατοτήτων συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών στην εξερεύνηση του «Κόκκινου Πλανήτη». Επίσης, υπέγραψαν διεθνή συμφωνία με την οποία καθορίζεται πώς οι δύο υπηρεσίες θα συνεργαστούν στο πλαίσιο της αποστολής NISAR (NASA-ISRO Synthetic Aperture Radar), η οποία είναι προγραμματισμένη για εκτόξευση το 2020.

diastimiki-sunergasia-ipa-indias-ston-dromo-gia-ton-kokkino-planiti

Υπενθυμίζεται ότι και οι δύο υπηρεσίες πρόσφατα σημείωσαν επιτυχίες στο «μέτωπο» του Άρη, με το σκάφος MAVEN της NASA, το οποίο κατέφθασε στον πλανήτη στις 21 Σεπτεμβρίου για να μελετήσει τα ανώτερα επίπεδα της ατμόσφαιράς του, και την αποστολή ΜΟΜ (Mars Orbiter Mission) της ISRO, που συνιστά «παρθενική επίσκεψη» της Ινδίας στον Άρη και κατέφθασε στις 23 Σεπτεμβρίου, για να μελετήσει την επιφάνεια και την ατμόσφαιρά του, επιδεικνύοντας παράλληλα τεχνολογίες που απαιτούνται για διαπλανητικές αποστολές.

Το εν λόγω Mars Working Group θα έχει ως στόχο την κατάδειξη και εφαρμογή επιστημονικών, προγραμματικών και τεχνολογικών στόχων που μοιράζονται οι δύο υπηρεσίες όσον αφορά στον Άρη. Η ομάδα θα συναντάται μια φορά τον χρόνο για να σχεδιάζει κοινές δραστηριότητες, περιλαμβανομένης μιας πιθανής συνεργασίας σε μελλοντικές αποστολές στον πλανήτη. Παράλληλα, θα διερευνηθεί το ενδεχόμενο συνεργασίας μεταξύ MAVEN και MOM.

Όσον αφορά στην αποστολή NISAR, αντικείμενό της θα είναι οι μετρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο σχετικά με τα αίτια και τις επιπτώσεις μεταβολών στην επιφάνεια της Γης. Πιθανοί τομείς έρευες περιλαμβάνουν τις διαταραχές οικοσυστημάτων, την κατάρρευση παγετώνων κ.α. Θα πρόκειται για την πρώτη δορυφορική αποστολή που θα χρησιμοποιεί δύο διαφορετικές συχνότητες ραντάρ (L-band, S-band) για να μετρήσει αλλαγές στην επιφάνεια του πλανήτη μικρότερες του ενός εκατοστού. Αυτό θα επιτρέψει την παρατήρηση μεγάλης γκάμας αλλαγών- από τις μεταβολές σε παγετώνες και στρώματα πάγου μέχρι τη δυναμική σεισμών και ηφαιστείων.

Από τον Βάλτερς στον Μπλουμς ο Παναθηναϊκός

O Κρίσταπς Βάλτερς έμοιαζε να έχει το προβάδισμα για να φορέσει τη φανέλα του Παναθηναϊκού, ωστόσο ο Ντούσκο Ιβάνοβιτς έκανε την έκπληξη και προτίμησε τον Τζάνις Μπλουμς!

Ο τεχνικός των «πρασίνων» φαίνεται πως βρήκε στο πρόσωπο του Λετονού την καλύτερη λύση για τη προσωρινή αντικατάσταση του ΝτεΜάρκους Νέλσον.

Ο αρχηγός της Εθνικής Λετονίας αναμένεται στη χώρα μας τα ξημερώματα για να τακτοποιήσει τα διαδικαστικά, προτού ξεκινήσει τις προπονήσεις του με τον Παναθηναικό.

Τα μάτια είναι ο καθρέφτης της υγείας και “δείχνουν” πάνω από 30 ασθένειες

Για τους «ποιητές» τα μάτια είναι ο καθρέφτης της ψυχής, για τους γιατρούς όμως αποτελεί έναν πολύ καλό τρόπο για να διαγνωστούν πάνω από 30 ασθένειες που «προδίδονται» με συμπτώματα που εμφανίζονται σε αυτά.

Αν και το δέρμα, το στόμα ή ακόμη και τα νύχια αποκαλύπτουν συχνά ασθένειες που δεν έχουν διαγνωστεί, τα μάτια είναι το σημείο που «προδίδει» τα περισσότερα προβλήματα υγείας, όπως αναφέρει το σχετικό άρθρο του Business Insider.

Κόκκινες κηλίδες
Ένδειξη διαβήτη αλλά μπορεί να προκληθούν και από αρκετές ακόμη παθήσεις, από έντονο βήχα μέχρι μυκητιασική λοίμωξη.

Φαγούρα, πρήξιμο, κόκκινα μάτια
Είναι κοινά συμπτώματα που μαρτυρούν ότι ο ασθενής υποφέρει από αλλεργίες, που συχνά προκαλούνται από γύρη, σκόνη, ή κατοικίδια ζώα.

Ξηροφθαλμία
Συνέπεια της χρήσης υπολογιστών αλλά και αρκετών φαρμάκων όπως τα υπνωτικά και τα αναλγητικά.

Αδυναμία συγκέντρωσης σε κοντινά αντικείμενα
Κάποια φάρμακα, όπως αντισταμινικά, αντικαταθλιπτικά και διουρητικά, προκαλούν πρόωρη πρεσβυωπία.

Θολή όραση
Προκαλείται για πολλούς λόγους, αλλά σε περιπτώσεις ανθρώπων με υπέρταση αυτό το σύμπτωμα πρέπει να σημάνει συναγερμό.

Στίγματα ή λάμψεις
Μπορεί να είναι ένδειξη ρήξης του αμφιβληστροειδούς. Κάποιοι έχουν αυτό το σύμπτωμα με τις ημικρανίες. Αλλά μία ξαφνική αύξηση του πλήθους των στιγμάτων ή των λάμψεων μπορεί να σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα στον αμφιβληστροειδή.

Πίεση ή πόνος
Αν αποκλειστούν άλλες αιτίες, μπορεί να αποτελεί ένδειξη υπάρξεως μελανώματος, κάτι που μπορεί να διαπιστώσει μόνο γιατρός.

Λευκός δακτύλιος ή κιτρινίλες στα βλέφαρα
Η υψηλή χοληστερίνη μπορεί να είναι ο λόγος για την εμφάνισή τους.

Μελέτη του Χάρβαρντ: Στον τάφο της Αμφίπολης είναι θαμμένος ο Λαομέδων

Το μυστήριο της Αμφίπολης έχει οδηγήσει αρκετούς μελετητές να επιστρέψουν στις πηγές γύρω από την περιοχή και ουσιαστικά να κάνουν μια καταβύθιση στο παρελθόν, έτσι ώστε να μπορέσουν να εξηγήσουν το παρόν.

Μια μελέτη του φημισμένου πανεπιστημίου Χάρβαρντ, πριν από 73 ολόκληρα χρόνια, που στη συνέχεια αποτυπώθηκε στο βιβλίο «The lion monument of Amphipolis», ενδέχεται να φωτίσει τα μυστικά του τύμβου της Αμφίπολης.

Το βιβλίο που κυκλοφόρησε το 1941 από τις εκδόσεις του Χάρβαρντ, επανέρχεται τώρα στο προσκήνιο, καθώς δίνει μια άλλη πτυχή στο ερώτημα «ποιος είναι ο ένοικος του τάφου». Το συγκεκριμένο βιβλίο ήταν αφιερωμένο στον Λέοντα της Αμφίπολης, το εμβληματικό γλυπτό που βρέθηκε στην περιοχή, εντούτοις περιγράφει τη σημασία του και το ιστορικό υπόβαθρο πίσω από την κατασκευή του.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη του Χάρβαρντ, η Αμφίπολη ήταν πιθανότατα το σημείο όπου ετάφη ο Λαομέδων, στρατηγός και στενός φίλος του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Άποψη που ενισχύει τις υποθέσεις πολλών αρχαιολόγων, αλλά και ειδικών πως ο ένοικος του τάφου ενδέχεται να είναι κάποιος άμεσος συνεργάτης του Μ. Αλέξανδρου ή μέλος της οικογένειάς του.

Το όνομα Λαομέδων εμφανίζεται πρώτη φορά στην Τροία, καθώς ήταν ένας εκ των βασιλέων της και σύμφωνα με τον μύθο σκοτώθηκε από τα βέλη του Ηρακλή όταν αθέτησε την υπόσχεσή του προς αυτόν.

Φυσικά στην προκειμένη περίπτωση η αναφορά του Χάρβαρντ δεν έχει να κάνει με τον συγκεκριμένο Λαομέδοντα, αλλά για τον Λαομέδοντα τον Μυτιληναίο, ο οποίος χάρη στη γνώση του της περσικής γλώσσας ήταν διερμηνέας και επιστάτης των αιχμαλώτων κατά την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Σύμφωνα με τον ιστορικό Διογένη τον Λαέρτιο, ο Λαομέδων είχε εξοριστεί από τον Φίλιππο Β΄, πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αλλά επανέκαμψε όταν ενθρονίστηκε στο Βασίλειο της Μακεδονίας ο Μέγας Αλέξανδρος, όπου και τον υπηρέτησε στις εκστρατείες του.

Μετά το θάνατο του μεγάλου στρατηλάτη, ο Λαομέδων ανέλαβε τη σατραπεία της Συρίας, όμως ένα χρόνο αργότερα εκδιώχθηκε από τον Νικάνορα και κατέφυγε στην Καρία, όπου ο Αλκέτας του Ορόντου, σύμφωνα με τη μαρτυρία του ιστορικού Ιουστίνου, του παραχώρησε την Αμφίπολη – εξ ου και η σχέση του Λαομέδοντα με την περιοχή, που θα μπορούσε να αποτελέσει ένδειξη για τη λύση του μυστηρίου…