Αρχική Blog Σελίδα 78

Το μετρό θα ενώσει το Μενίδι με Γλυφάδα: Ποιο είναι το σχέδιο επέκτασης

Με τη δρομολόγηση εντός του 2024 της πρώτης επέκτασης της «κόκκινης» γραμμής του μετρό προς το Ίλιον, στο τραπέζι μπαίνουν οι επόμενες επεκτάσεις ώστε να φτάσει από τα βορειοδυτικά ως τα νότια προάστια της Αττικής, αθροίζοντας συνολικά 29 σταθμούς.

Η επέκταση της Γραμμής 2 προς το Μενίδι βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης, ενώ σε προτεραιότητα μπαίνει η προετοιμασία για να φτάσει και ως τη Γλυφάδα, ολοκληρώνοντας τον αρχικό σχεδιασμό της γραμμής που διαμορφώθηκε πριν 25 χρόνια.

Πρώτο βήμα είναι η ολοκλήρωση μέσα στο 2024 του εν εξελίξει διαγωνισμού για την επέκταση με τρεις σταθμούς ως το Ίλιον, που αναμένεται να τροχοδρομήσει μέσα στην άνοιξη, περνώντας στη δεύτερη φάση. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις αρχές του 2023. Επί του παρόντος, η Ελληνικό Μετρό βρίσκεται στη φάση της εξέτασης των φακέλων των τεσσάρων διεκδικητών του έργου των 682 εκατ. ευρώ: ΤΕΡΝΑ, Intrakat, Άβαξ-Ghella-Alstom, ΑΚΤΩΡ-Μυτιληναίος.

Αναμένοντας την περιβαλλοντική αδειοδότηση, η εταιρεία ολοκληρώνει τη σύνταξη των τευχών του β’ σταδίου, που περιλαμβάνουν την προμελέτη, την τεχνική περιγραφή, τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ)και τις προδιαγραφές του έργου. Η διάρκεια της κατασκευής της πρώτης επέκτασης, μετά από 11 χρόνια, καθώς οι τελευταίες παραδόσεις έγιναν το 2013, θα είναι 57 μήνες.

Οι τρεις σταθμοί μετά την Ανθούπολη που θα φέρουν τη Γραμμή 2 πιο κοντά στην πλήρη ανάπτυξή της θα βρίσκονται σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, με μήκος γραμμής περίπου 4 χλμ.Θα εξυπηρετούν μία σειρά πυκνοκατοικημένων περιοχών της Δυτικής Αττικής. Εκτιμάται ότι θα έχει τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως. Εφόσον οι εξελίξεις κυλήσουν ομαλά και η σύμβαση υπογραφεί στις αρχές του 2025, το έργο μπορεί να κόψει κορδέλα μέσα στο 2031.

Το ταξίδι ως το Μενίδι

Αυτό το ορόσημο ανοίγει τον δρόμο για την κατασκευή και των επόμενων τριών σταθμών, που θα συμπληρώσουν το ένα άκρο της Γραμμής 2, μετά τον Άγιο Νικόλαο, σε Καματερό επί της οδού Φυλής, Ζεφύρι και Αχαρνές (κέντρο Μενιδίου). Στον σταθμό Ζεφύρι θα υπάρχει ανταπόκριση με τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Η χάραξη του μελλοντικού έργου έχει ήδη προσδιορισθεί από την Ελληνικό Μετρό.

Έχουν επίσης υλοποιηθεί οι τοπογραφικές μελέτες, μέχρι και τη διασταύρωση της Αττικής Οδού, ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να δημοπρατηθούν και οι υπολειπόμενες τοπογραφικές μελέτες, καθώς και οι σχετικές γεωλογικές, γεωφυσικές και γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες.

Η επέκταση θα εξυπηρετεί τρεις μεγάλους δήμους της περιοχής: Αγίων Αναργύρων-Καματερού, Φυλής και Αχαρνών-Θρακομακεδόνων, που ξεπερνούν τους 210.000 κατοίκους.

Βεβαίως το «πράσινο φως» για την υλοποίηση του έργου θα δώσει η εξασφάλιση χρηματοδότησης. Δεδομένου ότι η ωρίμανσή του θα ολοκληρωθεί περί το 2027-2028, θα δρομολογηθεί η χρηματοδότηση της επέκτασης στην επόμενη προγραμματική περίοδο, δηλαδή στο ΕΣΠΑ 2028 -2034. Άρα το έργο δεν αναμένεται πριν τις αρχές της επόμενης δεκαετίας.

Επόμενο σταθμός: Γλυφάδα

Το «νότιο» άκρο της Γραμμής 2 θα φτάσει στην επόμενη φάση ως τη Γλυφάδα με νέα γραμμή 4,4 χλμ. και τρεις σταθμούς. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται πως θα ανέλθει σε 350 εκατ. ευρώ. Η συγκοινωνιακή μελέτη έχει αναδείξει ως προτιμητέα λύση η επέκταση αυτή να οδεύσει αρχικά στην Άνω Γλυφάδα στην περιοχή της πλατείας Μακεδονίας κι εν συνεχεία ο επόμενος σταθμός να χωροθετηθεί στη διασταύρωση της λεωφόρου Βουλιαγμένης με την οδό Λαμπράκη. Ο καταληκτικός σταθμός θα είναι στην κεντρική περιοχή της Γλυφάδας, πλησίον της πλατείας Αγίου Κωνσταντίνου.

 

Πηγή: Όλγα Κλώντζα / businessdaily.gr

Άνδρα πολύτροπον: Έκθεση για τη διαδρομή και το έργο του Γιάννη Κωστόπουλου

Έκθεση αφιερωμένη στη ζωή και το έργο του Γιάννη Κωστόπουλου διοργανώνουν το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστόπουλου και το Μουσείο Μπενάκη με αφορμή τη συμπλήρωση τριών ετών από τον θάνατό του.

Η έκθεση με τίτλο «άνδρα πολύτροπον. Ένα αφιέρωμα στη ζωή και το έργο του Γιάννη Κωστόπουλου» φιλοξενείται στην αίθουσα Σπυρίδωνος και Ευρυδίκης Κωστοπούλου στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού, την αίθουσα περιοδικών εκθέσεων στην οποία το μουσείο έδωσε το όνομα των γονέων του Γιάννη Κωστόπουλου, τιμώντας τους για τη γενναιοδωρία και την υποστήριξή τους.

Ο Γιάννης Κωστόπουλος είναι γνωστός στους περισσότερους ως ο δημιουργός της σύγχρονης Alpha Bank, ως ένας τραπεζίτης που σφράγισε μια εποχή. Όμως ο Γιάννης Κωστόπουλος ήταν πολλά περισσότερα πέρα από τραπεζίτης. Διανοούμενος, βιβλιοφάγος με μεγάλη αδυναμία στην ιστορία, ευπατρίδης, αθλητής με πολλές διακρίσεις στην ιστιοπλοϊα, με μεγάλη προσφορά στην κοινωνία, το περιβάλλον, την τέχνη και τον πολιτισμό. Χρηματοδότησε και υποστήριξε πολλές αρχαιολογικές ανασκαφές, τις δυο μεγάλες αίθουσες στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης που στεγάζουν αρχαία ελληνικά αντικείμενα, πολλά ελληνικά μουσεία, αρχαιολογικές και πολιτιστικές εκθέσεις, τον Εθνικό Κήπο κ.α. Στήριξε με πάθος και ενθουσιασμό τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας το 2004, η Alpha Bank ανακηρύχθηκε Μέγας Εθνικός Χορηγός, και πολλά άλλα.

Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στη νομισματική συλλογή που οραματίστηκε τη δεκαετία του 1970 και δημιούργησε με επιμονή και υπομονή, μία από τις σημαντικότερες συλλογές παγκοσμίως με περισσότερα από 11.000 αρχαία νομίσματα.

Πρωτοπόρος, καινοτόμος

Ο Δημήτριος Μαντζούνης, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστόπουλου, μιλώντας στα εγκαίνια της έκθεσης που πραγματοποιήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα σημείωσε: «Ο Γιάννης Κωστόπουλος ήταν πρωτοπόρος και καινοτόμος, δεν φοβόταν να κάνει κάτι καινούργιο. Εισήγαγε πράγματα που θεωρούμε καθημερινά σήμερα όπως το ΑΤΜ, τις κάρτες, τα POS κ.α. Είχε την ικανότητα να βλέπει την ευκαιρία. Μόλις άλλαζαν οι νόμοι, που στην Ελλάδα τυγχάνει να είναι λίγο περίπλοκοι, μπορούσε να το εκμεταλλευτεί».

Κάπως έτσι, τόνισε, δημιουργήθηκαν εταιρείες όπως η Alpha Leasing, που ήταν η πρώτη εταιρία χρηματοδοτικής μίσθωσης στην Ελλάδα, και η Alpha Finance επίσης πρώτη στο είδος της.

Σε ότι αφορά την τράπεζα, την Alpha Bank, αυτά που έκανε ήταν πρωτοποριακά. «Η τράπεζα τότε ήταν ένας οργανισμός που δεν πολύ-διέφερε από οποιαδήποτε υπηρεσία κρατική και ο Γιάννης Κωστόπουλος εισήγαγε κάτι άλλο, κάτι πολύ καινούργιο. Για να το πούμε με σημερινούς όρους λανσάρισε το προϊόν τράπεζα τελείως αλλιώς. Η εταιρική ταυτότητα ήταν μεγάλη ιστορία. Το σήμα του στατήρος της Αιγίνης, το οποίο έγινε αφαιρετικά και “έγραφε” ωραία ήταν σε όλα τα αντικείμενα της τραπέζης. Και έδινε μια ιδέα πνεύματος μονάδος ότι εκεί ανήκουμε, ανήκουμε κάπου, που είναι κάπως διαφορετικό από τις άλλες τράπεζες», ανέφερε ο κ.Μαντζούνης.

Για το χαρακτήρα του ξεχώρισε το στοιχείο του απρόβλεπτου. «Έχεις ετοιμαστεί, έχεις προετοιμαστεί, τον συναντάς και σου πετάει μια ερώτηση που σε αναποδογυρίζει. Kαι αυτό γιατί ενδιαφέρονταν πραγματικά για αυτό που σου είχε αναθέσει, να γίνει και αν εσυ το είχες εξαντλήσει. Το να είσαι απρόβλεπτος είναι μεγάλη αρετή για τον ηγέτη. Από εκεί που περιμένουν κάτι, έρχεσαι από την άλλη πλευρά εσύ, πετυχαίνοντας πρώτα τον αιφνιδιασμό και μετά το αποτέλεσμα. Επίσης είχε τρομερό χιούμορ. Όταν τον έβλεπες μπορεί να μην το καταλάβαινες, το οποίον χιούμορ είχε ένα εύρος από αθώο, μέχρι σαρκαστικό κυνικό και πεταγόταν ακόμα και σε περιπτώσεις που έπρεπε κανείς σοβαρός ερχόταν και έλεγε κάτι – είναι και αυτό χάρισμα να μπορείς να απαλύνεις την ατμόσφαιρα που μπορεί να μην είναι και τόσο κεφάτη».

«Ήταν ρεαλιστής. Ήξερε που εκινείτο, ήξερε ότι είναι στην Ελλάδα, ήξερε τι να κάνει, «μυριζόταν» τι έπρεπε να κάνει και που έπρεπε να σταματήσει. Αν και έχει λεχθεί ότι ήταν συγκεντρωτικός, ίσα – ίσα  καθόριζε με ακρίβεια της αρμοδιότητες του καθενός.  Και απαιτούσε από αυτούς που έχουν αρμοδιότητες να τις εξασκούν. Αυτό δεν ήταν πολύ κοινόν».

Ο πρόεδρος του Ιδρύματος αναφέρθηκε επίσης στη σχέση του Γ. Κωστόπουλου με τον συνδικαλισμό. «Μετά το 1974 – 1975 ο συνδικαλισμός ανεπτύχθη. Είχε πάρει πολύ μεγάλη δύναμη – δε λέω ότι διοικούσε την Ελλάδα αλλά ήταν πολύ δυναμικός. Εμείς είχαμε την ατυχία να έχουμε τους πιο ακραίους αν θέλετε συνδικαλιστάς. Ο τότε πρόεδρος όμως είχε την ευφυία να μην ζητά να έχει λέγειν στο Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο εκείνη την εποχή ήταν μοναδικό γιατί όλοι ήθελαν να πάνε στο διοικητικό συμβούλιο για να επηρεάζουν τις αποφάσεις. Όταν όμως τα πράγματα ζωηρέψανε αποφάσισε ο Γ. Κωστόπουλος ότι κάτι πρέπει να γίνει και κάλεσε τους συνδικαλιστάς και μπαίνοντας στη συνάντηση οι συνδικαλιστές συνάντησαν έναν όρθιο Γιάννη Κωστόπουλο και τους είπε ότι δεν είμαστε αντίπαλοι, στη χειρότερη περίπτωση είμαστε αντισυμβαλλόμενοι. Το οποίο είναι μεγάλη κουβέντα γιατί εκεί καθορίστηκαν κάποια πράγματα: εσείς κάνετε τη δουλειά σας αυτά όμως που αφορούν το διευθυντικό δικαίωμα και την διοίκηση της τράπεζας δεν τα αγγίζετε. Αυτό δούλεψε αρκετό καιρό αλλά κάπου ξεχείλωσε και είχαμε μια πολύ δυνατή απεργία. Δύο μήνες η μόνη τράπεζα. Οπότε παρενέβη ο υπουργός Οικονομικών τότε και τον ρώτησε κύριε Κωστόπουλε τι συμβαίνει, δεν είναι πράγματα αυτά δυο μήνες απεργία εσείς. Και ο Κωστόπουλος απάντησε κύριε Υπουργέ αν το θέμα ήταν οικονομικό θα είχαμε βρει τη λύση αλλά είναι θέμα του διευθυντικού δικαιώματος. Ο υπουργός, ο Γιώργος Γεννηματάς, που ήταν ρεαλιστής είπε: κατάλαβα. Σε 1-2 βδομάδες, βοηθούντος του γεγονότος ότι είχε εξαντληθεί το απεργιακό ταμείο, ελύθει η απεργία».

Ο κ. Μαντζούνης  υπογράμμισε επίσης την μεγάλη και πολύπλευρη προσφορά του Γιάννη Κωστόπουλου στον πολιτισμό και την κοινωνία, μέσω του Ιδρύματος, ενώ έκανε ιδιαίτερα αναφορά στον παιδικό βρεφονηπιακό σταθμό που λειτουργεί με τη συνδρομή του Ιδρύματος στην Καλαμάτα.

«Η μεγάλη του, γραμμένη με χρυσά γράμματα, επικεφαλίδα για τις ανθρώπινες σχέσεις ήταν η απόσταση. Δεν υπήρχε για αυτόν ανθρώπινη σχέση που να μην είχε το στοιχείο της αποστάσεως. Να ξέρει κανείς σε πια απόσταση μπορεί να είναι από τον Γιάννη Κωστόπουλο. Αν δείτε αυτή την εξαιρετική προσωπογραφία του Αλέκου Λεβίδη θα το καταλάβετε από το βλέμματα του. Είναι ένα βλέμμα που δεν ξέρεις αν επιδοκιμάζει αυτό που ακούει ή όχι. Και όταν δεν καταλάβαινες ότι είχε περάσει η ώρα σου έπαυε από το να είναι τρυφερό».

Καταλήγοντας ο κ. Μαντζούνης υπογράμμισε τέσσερα πράγματα που χαρακτήριζαν τον Γιάννη Κωστόπουλο. «Ήταν εμπνευσμένος άνθρωπος. Είχε ήθος στη δουλειά ότι για μια συναλλαγή πρέπει και οι δύο πλευρές να είναι ευχαριστημένες – όσο περίεργο και αν φαίνεται. Είχε καρδία αυτός ο άνθρωπος, ο απόμερος. Έκανε πράγματα τα οποία δεν τα ξέραμε, δεν τα ήξερε κανείς, τα οποία δείχνανε ποιος ήτανε. Και είχε λεβεντιά. Ο Γιάννης Κωστόπουλος ήταν λεβέντης πάνω από όλα».

Κ. Κωστής Ο τελευταίος Έλληνας τραπεζίτης

Στον κατάλογο της Έκθεσης ο Καθηγητής Κώστας Κωστής υπογραμμίζει ότι ο Γιάννης Κωστόπουλος είναι ο τελευταίος Έλληνας τραπεζίτης. «Μέχρι μια πολύ πρόσφατη εποχή, ο επιχειρηματίας τραπεζίτης δεν ήταν απλός μάνατζερ, αλλά ο ιδιοκτήτης της οικογενειακής τράπεζας επιχείρησης που διηύθυνε. Ο Γιάννης Κωστόπουλος ανήκε σε αυτή την κατηγορία τραπεζιτών, ήταν ένα πρόσωπο που ταυτίστηκε με την επιχείρησή του, την έζησε και τη διαμόρφωσε σαν ένα κομμάτι του εαυτού του, της εμφύσησε την προσωπικότητά του και πέτυχε να την κάνει, από μικρή επιχείρηση, μια μεγάλη τράπεζα με διεθνή παρουσία. Δεν έχω υπόψη μου άλλον σύγχρονο Έλληνα τραπεζίτη που να ανταποκρίνεται στα κριτήρια αυτά. Για τον λόγο αυτό νομίζω του ταιριάζει ο χαρακτηρισμός του τελευταίου Έλληνα τραπεζίτη».

«άνδρα πολύτροπον»

Το αρχιτεκτονικό περιβάλλον της έκθεσης είναι εμπνευσμένο από τον στίχο του Διονυσίου Σολωμού στους Ελεύθερους Πολιορκημένους «Με λογισμό και μ’ όνειρο», ο οποίος ήταν ιδιαίτερα αγαπητός στον Γιάννη Κωστόπουλο.

Η έκθεση είναι δομημένη σε πέντε ενότητες, οι οποίες προβάλλουν με άρτιο τρόπο τα πολυσχιδή ενδιαφέροντα και τις πολλαπλές δραστηριότητες του Γιάννη Κωστόπουλου.

Στην πρώτη ενότητα, “Προοίμιο”, παρουσιάζεται το χρονολόγιο της ζωής και του έργου του σε κάθε πεδίο. Συμπληρώνεται από την προβολή οκτώ μικρών αποσπασμάτων συνεντεύξεων ανθρώπων που τον γνώρισαν.

Η δεύτερη ενότητα, “Τραπεζίτης”, συγκεντρώνει τεκμήρια, έργα τέχνης και αρχιτεκτονικές μακέτες κτηρίων της Τράπεζας, που αντιπροσωπεύουν τις επιλογές του και αποδεικνύουν το πρωτοποριακό του κριτήριο σε τομείς που έκτισαν την εικόνα μιας καινοτόμου τράπεζας, με υλικό από το Ιστορικό Αρχείο και τη Συλλογή Έργων Τέχνης της AlphaBank.

Η τρίτη ενότητα, “Πολιτισμός και κοινωνία”, παρουσιάζει την υποστήριξη  τομέων του πολιτισμού, όπως την ενίσχυση αρχαιολογικών ανασκαφών, την ανάδειξη του βυζαντινού πολιτισμού μέσα από διεθνείς εκθέσεις, την ίδρυση του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου (1979), καθώς και την αρωγή προς νέους καλλιτέχνες, μέσα από έργα της συλλογής του Ιδρύματος Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου. Επίσης την έμπρακτη βοήθεια προς την κοινωνία, με παραδείγματα τον βρεφονηπιακό σταθμό στην Καλαμάτα (1994) και τη δημιουργία των Φίλων του Εθνικού Κήπου (2005).

Η τέταρτη ενότητα, “Αγάπη για το αρχαίο νόμισμα”, συγκεντρώνει επιλογές νομισμάτων από τη Νομισματική Συλλογή της AlphaBank και ιστορίες που τα συνοδεύουν.

Τέλος, στην ενότητα “Ιστιοπλόος” υπάρχουν τεκμήρια και φωτογραφίες από τους ιστιοπλοϊκούς αγώνες, η αναφορά του στον Όμηρο και στα ταξίδια του Οδυσσέα. Στην ενότητα αυτή ακούγεται διακριτικά ένα μουσικό κομμάτι που γράφτηκε ειδικά από τον συνθέτη Θοδωρή Οικονόμου για να τονίσει την αγάπη του Γιάννη Κωστόπουλου για τη θάλασσα.

Η έκθεση φιλοξενείται στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

(Κουμπάρη 1 και Βασ. Σοφίας) και θα είναι ανοιχτή στο κοινό μέχρι τις 12 Μαΐου.

Νέο ξενοδοχείο στην Ομόνοια – Ποιος επενδύει στην καρδιά της Αθήνας (ΦΩΤΟ)

Μία νέα προσθήκη, που θα μπορούσε να λειτουργήσει ως μία ακόμη τονωτική ένεση για την περιοχή, έρχεται στην Ομόνοια.

Ο λόγος για το νέο ξενοδοχείο «Vision Omonia» που είναι στην τελική ευθεία της προετοιμασίας και πρόκειται να λειτουργήσει πιθανότατα από το Πάσχα στη συμβολή των οδών Χαλκοκονδύλη 36 και 3ης Σεπτεμβρίου σε ένα κτίριο που έχει μεταμορφωθεί εντελώς.

O Amir Mamou από το Ισραήλ ξεκίνησε να αγοράζει ακίνητα στην Αθήνα στην πιο δύσκολη περίοδο για την εγχώρια κτηματαγορά, το 2014, έχοντας «χτίσει» σταδιακά ένα σεβαστό χαρτοφυλάκιο ακινήτων στο κέντρο της Αθήνας και όχι μόνο (οικιστικά, εμπορικά, τουριστικά), κυρίως μέσα από την επενδυτική εταιρεία «Finders», αλλά και μέσα από άλλα επενδυτικά οχήματα με την προσέλκυση και άλλων κεφαλαίων.

Η εταιρεία προχωρά σταδιακά το τελευταίο διάστημα στην ανακατασκευή και αναμόρφωση επιλεγμένων κτιρίων από το εν λόγω χαρτοφυλάκιο προς την κατεύθυνση της δημιουργίας εξυπηρετούμενων διαμερισμάτων. Το «Vision Omonia» είναι το πρώτο project από αυτό που θέλει να δημιουργήσει ο Amir Mamou στην καρδιά της ελληνικής πρωτεύουσας κάτω από το brand «Vision», δημιουργώντας το δικό του… όραμα.

Το ξενοδοχείο θα διαθέτει 42 δωμάτια, studio και σουίτες με θέα στην Ακρόπολη, πισίνα στην ταράτσα, γυμναστήριο, εστιατόριο κ.ά.. Και μια καινοτομία: καθένας από τους επτά ορόφους του ξενοδοχείου είναι αφιερωμένος σε έναν από επτά διαφορετικούς καλλιτέχνες – και κάθε δωμάτιο φιλοξενεί ένα έργο από τον καλλιτέχνη του αντίστοιχου ορόφου, το οποίο μπορεί ο επισκέπτης ακόμη και να αγοράσει.

 

Πηγή: newmoney

Πλατεία Βικτωρίας: Στις φλόγες τυλίχθηκαν δύο σταθμευμένα ΙΧ

Νέο περιστατικό με αυτοκίνητα που τυλίχτηκαν στις φλόγες σημειώθηκε τα ξημερώματα του Σαββάτου στο κέντρο της Αθήνας. Συγκεκριμένα, δύο σταθμευμένα αυτοκίνητα έπιασαν φωτιά στην οδό Ψαρών και Αγίου Παύλου, στην πλατεία Βικτωρίας.

 

Στο σημείο έσπευσαν 10 πυροσβέστες με δύο οχήματα, που κατάφεραν να θέσουν υπό έλεγχο τη φωτιά, ωστόσο τα δύο οχήματα καταστράφηκαν ολοσχερώς.

Υπενθυμίζεται ότι πριν από δύο ημέρες, είχε καταγραφεί μπαράζ εμπρησμών στα Εξάρχεια.

 

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Σαφάρι ελέγχων της τροχαίας στην Αττική: Εκατοντάδες παραβάσεις και 19 οδηγοί στη Δικαιοσύνη σε μόλις ένα 24ωρο

0

Ποδαρικό με το.. αριστερό έκανε ο Μάρτιος για 196 οδηγούς που πιάστηκαν στο δόκανο της Τροχαίας Αττικής για σειρά παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας από τις 6 το πρωί της Παρασκευής έως την ίδια ώρα του Σαββάτου.

Συνολικά 19 οδηγοί παραπέμφθηκαν στη Δικαιοσύνη, ενώ βεβαιώθηκαν 252 κλήσεις (πρόστιμα), 49 οχήματα ακινητοποιήθηκαν, και οι αστυνομικοί της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής αφαίρεσαν 64 διπλώματα οδήγησης, 57 άδειες κυκλοφορίας και 44 πινακίδες.

Οι περισσότερες παραβάσεις (39) αφορούσαν τη μη χρήση ζωνών ασφαλείας και κράνους (30). Το αλκοολόμετρο εντόπισε 29 οδηγούς που είχαν πιει ένα ή και περισσότερα ποτηράκια παραπάνω, ενώ 21 οδηγοί εντοπίστηκαν από τα ραντάρ της τροχαίας να τρέχουν με υπερβολική ταχύτητα.

Τέσσερις οδηγοί παραβίασαν τον ερυθρό σηματοδότη, ισάριθμοι μιλούσαν στο κινητό τους τηλέφωνο, τρεις έκαναν επίδειξη ικανοτήτων, ένας επικίνδυνους ελιγμούς, ενώ εντοπίστηκαν 11 οχήματα που δεν είχαν περάσει ΚΤΕΟ, τέσσερα που έκαναν υπερβολικό θόρυβο και τρία ανασφάλιστα. Πρόστιμο βεβαιώθηκε σε οδηγό ταξί επειδή επέλεγε πελάτες, ενώ καταγράφηκαν άλλες 136 παραβάσεις.

Οι αστυνομικοί των Ομάδων Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ο.Ε.Π.Τ.Α.) της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής έλεγξαν συνολικά 579 ΙΧ, 60 οχήματα Δημόσιας Χρήσης, 162 μοτοσυκλέτες και 33 μοτοποδήλατα.

Πηγή: skai.gr

Πολυτελείς κατοικίες: Πώς το κέντρο της Αθήνας ξεπερνά την ακρίβεια των Ν. Προαστίων

Τα πρωτεία της ακρίβειας κατέχουν με διαφορά η Διονυσίου Αρεοπαγίτου, η Πλάκα και η Ηρώδου Αττικού, ξεπερνώντας ακόμη σε ορισμένες περιπτώσεις και τις τιμές των Νοτίων Προαστίων. Την ώρα που οι παραδοσιακά ακριβές περιοχές της Αθήνας σημειώνουν και υψηλά ενοίκια.

Το ιστορικό κέντρο της Αθήνας λόγω του ότι διαθέτει ακίνητα με μοναδική αρχιτεκτονική, τα οποία χρονολογούνται από τον 19ο αιώνα και μέρος αυτών είναι διατηρητέα, απευθύνεται σε λίγους αγοραστές.

Συγκεκριμένα, όσοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν πλήρως ανακαινισμένο ακίνητο που έχει θέα την Ακρόπολη και βρίσκεται και πλησίον του ιστορικού μνημείου πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, καθώς το κόστος αυτών των ακινήτων ξεπερνά ακόμα και τις 20.000 ευρώ το τ.μ.

Ήδη, η γνωστή εταιρεία παροχής συμβούλων ακινήτων Engel & Völkers διαθέτει προς πώληση ξανά με ζητούμενη τιμή μάλιστα τα 50 εκατ. ευρώ πολυθρύλητο ακίνητο – φιλέτο στη γωνία Διονυσίου Αεροπαγίτου 9 και Μακρυγιάννη 1. Αυτή τη φορά μάλιστα συνοδεύεται και από όμορο οικόπεδο 720 τετραγωνικών μέτρων.

Το πολυτελέστατο ακίνητο, που κάποτε άνηκε στον Γιάννη Τζιβέλη, γνωστό ως «Μίδα της Σοφοκλέους» και ακολούθως πέρασε στον έλεγχο του σεΐχη Ταχνούν Μπιν Ζαγιέντ Αλ Ναϊάν, βρίσκεται σε οικόπεδο 420 τ.μ. και είναι συνολικής επιφάνειας 2.450 τ.μ. με κύριους χώρους 2.045 τ.μ.

Στην Πλάκα ο μέσος όρος τιμών φτάνει τα 10.000 ευρώ ανά τ.μ., ενώ στα παλιά μη ανακαινισμένα ακίνητα οι τιμές κυμαίνονται μεταξύ 4.000 ή 5.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο.

Αντίστοιχα, στην περιοχή των Ανακτόρων, δηλαδή στα οικοδομικά τετράγωνα που περικλείουν τη Ρηγίλλης, την Ηρώδου Αττικού, τη Βασιλίσσης Σοφίας και τη Βασιλέως Κωνσταντίνου οι τιμές για τα «λίγα και ξεχωριστά» ακίνητα μπορούν να φτάσουν τα 12.000 έως 14.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, ενώ ορισμένα φτάνουν επίσης και τα 20.000 ευρώ το τ.μ.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί ότι πέρυσι πωλήθηκε στην εν λόγω περιοχή το ακριβότερο διαμέρισμα της Αθήνας.

Συγκεκριμένα, ο Ελβετός δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας Τόμας Φλορ, ο πεθερός του πρίγκιπα Φιλίππου, γιου του εκλιπόντος τέως βασιλιά Κωνσταντίνου Γλύξμπουργκ κατέβαλε 18 εκατομμύρια ευρώ για την αγορά διαμερίσματος επιφάνειας 320 τετραγωνικών μέτρων στην περιοχή των Ανακτόρων.

Τα 18 εκατομμύρια ευρώ, που διαμορφώνουν τιμή 56.000 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο για το διαμέρισμα, καταβλήθηκαν για παλαιάς κατασκευής ρετιρέ με θέα στο Καλλιμάρμαρο, στον Λυκαβηττό, στη Βουλή, στην Ακρόπολη αλλά και στο Σαρωνικό.

Στα ύψη, ωστόσο, βρίσκονται και οι τιμές ενοικίασης για high-end κατοικίες, ειδικά στην περιοχή των Ανακτόρων καταγράφονται τα ακριβότερα ακίνητα στην Αθήνα. Οι τιμές των ενοικίων διαμορφώνονται μεταξύ των 25 ευρώ ανά τ.μ. έως και 30 ευρώ/τ.μ.

Ακριβές, τόσο για αγορά όσο και για ενοικίαση, είναι οι περιοχές του Π. Ψυχικού και της Φιλοθέης. Η μέση τιμή πώλησης στις εν λόγω γειτονιές ανέρχεται στα 10.000 ευρώ ανά τ.μ.

Σε ό,τι αφορά τα ενοίκια τα ακίνητα, τα οποία είναι σε κακή κατάσταση και ιδιαίτερα παλιά, κοστίζουν στα 12 ευρώ ανά τ.μ. Σχετικά με τα νεόδμητα σπίτια, είναι είδος προς εξαφάνιση, ενώ όσα καινούργια ενοικιάζονται οι τιμές τους είναι εξωφρενικά υψηλές. Αναλυτικά, για ένα σπίτι δεκαετίας, συνολικής επιφάνειας 500 τ.μ., το ενοίκιο μπορεί να φτάσει και 15.000 ευρώ τον μήνα.

 

Πηγή: Ναταλίας Κάπαρη / newsit

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Κυριακή στο Μαρούσι λόγω διεξαγωγής αγώνα δρόμου

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα εφαρμοστούν την Κυριακή (3/3) σε οδούς και λεωφόρους της περιοχής του Δήμου Αμαρουσίου λόγω της διεξαγωγής του αγώνα δρόμου με την επωνυμία: «RUNMAROUSSI Σπύρος Λούης 2024»,

Ειδικότερα, θα πραγματοποιηθεί προσωρινή και σταδιακή διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων, κατά τις ώρες 08.00΄έως 12.00 ως εξής:

Λεωφ. Κηφισίας, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Βασ. Σοφίας και Αγίου Κωνσταντίνου στη δεξιά λωρίδα, ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα.

Νερατζιωτίσσης, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Αγίου Κωνσταντίνου και Οδ. Ανδρούτσου και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

Αγ. Κων/νου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Κηφισίας και της οδού Αυτ. Ηρακλείου και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

Νερατζιωτίσσης, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Αγίου Κωνσταντίνου και της οδού Αμαρυσίας Αρτέμιδος και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

Δημ. Γούναρη, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Νερατζιωτίσσης και Βασ. Σοφίας.
Βασ. Σοφίας, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Κηφισίας και της οδού Χατζηαντωνίου.

Η Τροχαία απευθύνει έκκληση στους οδηγούς για την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και την αποφυγή πρόσθετων κυκλοφοριακών προβλημάτων, να αποφύγουν τη διέλευση των οχημάτων τους στις παραπάνω οδούς και λεωφόρους κατά το αναφερόμενο χρονικό διάστημα και να ακολουθούν τα σήματα και τις υποδείξεις των ρυθμιστών τροχονόμων.

45 εκατ. ευρώ για έργα υποδομής στον Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας

Την υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 45 εκατ. ευρώ, που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας, ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, που πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο του οικείου Δήμου.

«Βρισκόμαστε σήμερα εδώ, σε μια περιοχή που αποτυπώνει τη σύγχρονη βιομηχανική ιστορία της Αττικής, με τα σημάδια της να είναι ακόμα ζωντανά», είπε ο κ. Χαρδαλιάς, τονίζοντας ότι «αποτελεί ισχυρή βούλησή μας, η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής σε όλα τα επίπεδα. Με αστικές αναπλάσεις, έργα υποδομής, ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και προστασία από τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης. Με ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, σε συνεργασία με τον Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας, έχοντας εξασφαλίσει περισσότερα από 45 εκ. ευρώ από κάθε διαθέσιμο χρηματοδοτικό εργαλείο. Πρόκειται για ένα σχέδιο ολιστικό, για έργα άμεσης προτεραιότητας. Αφορά τους ανθρώπους, αφορά τις επόμενες γενιές».

Όπως ανέφερε ο Περιφερειάρχης Αττικής, βρίσκονται σε διαδικασία υλοποίησης ή ωρίμανσης δέκα μεγάλα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 35,8 εκ. ευρώ από ίδιους πόρους της Περιφέρειας.

Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν:

– Η κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ομβρίων υδάτων Κερατσινίου – Δραπετσώνας, προϋπολογισμού 5,6 εκατ. ευρώ, με το συνολικό μήκος των αγωγών να ανέρχεται σε περισσότερα από 8,5 χλμ. Το έργο, που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι την άνοιξη του 2025, θα ανακουφίσει σημαντικά περιοχές στο Κερατσίνι, όπου παρατηρούνται πλημμυρικά φαινόμενα μετά από έντονες βροχοπτώσεις.

– Η διάθεση 1,7 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, με εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις, καθαρισμούς φρεατίων και οδών, εργασίες οδοφωτισμού, συντήρηση σήμανσης και στηθαίων ασφαλείας, εποπτεία και συντήρηση οδογεφυρών, σηράγγων και υπόγειων διαβάσεων, καθώς και τη διάθεση συνεργείου έκτακτης ανάγκης σε 24ωρη βάση.

– Η κατασκευή παιδικής χαράς για φιλοξενία παιδιών με ειδικές στην Ακτή Κράκαρη, η οποία θα είναι εξοπλισμένη με ειδικές κατασκευές παιχνιδιών, υπαίθρια μουσικά όργανα και βοηθητικές εγκαταστάσεις – όλα πλήρως φιλικά προς ΑμεΑ – ενώ θα υπάρχουν τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας, φωτισμού και σκίασης.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής υπογράμμισε επίσης ότι έχει εκπονηθεί κοινωνικός προϋπολογισμός ύψους 9,5 εκατ. ευρώ από πόρους του ΕΣΠΑ για την ενίσχυση των δομών του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας για την στήριξη των ευάλωτων πολιτών – κοινωνικά παντοπωλεία και φαρμακεία, ΚΑΠΗ, Κέντρα Ημερήσιας Φροντίδας, δομές για κακοποιημένες γυναίκες και παρατήματα υπηρεσιών για Ρομά. Επιπροσθέτως, τόνισε ότι μέχρι τον Ιούνιο θα υπάρξει μια πρώτη πρόταση για την αξιοποίηση έκτασης 240 στρεμμάτων στο Σχιστό, από ευρωπαϊκούς πόρους. «Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας. Το χρωστάμε στους πολίτες», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Όπως είπε ο κ. Χαρδαλιάς, πρόκειται για ένα στοίχημα που αφορά το σύνολο των μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου, χωρίς ιδεολογικό πρόσημο και κομματικό χρώμα. «Αυτή την 61η ημέρα της θητείας μου σε σύνολο 1.825 ημερών, δεν πρόκειται να κρυφτώ πίσω από τα προβλήματα και δεν πρόκειται ποτέ από εμένα να ακούσετε κάτι παραπάνω από αυτά που έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε πράξη», σημείωσε. Και πρόσθεσε: «Στο τέλος αυτής της διαδρομής, θα ήθελα να μπορούμε να παραφράσουμε το γνωστό τραγούδι – και στη Δραπετσώνα πλέον να έχουμε ζωή. Μια ζωή με ποιότητα, ασφάλεια και αισιοδοξία για το μέλλον. Όπως αξίζει στους κατοίκους του Δήμου, όπως αξίζει σε κάθε πολίτη, σε κάθε γειτονιά της Αττικής. Αυτό το στοίχημα μας αφορά όλους και για αυτό θα κριθούμε στην πράξη».

Στην έναρξη των εργασιών του Περιφερειακού Συμβουλίου, ο Δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος χαιρέτησε την απόφαση της νέας περιφερειακής αρχής για αποκέντρωση των συνεδριάσεων, λέγοντας χαρακτηριστικά: «είναι πολύ καλό να ανοίγεται μια επαφή με τους ανθρώπους, με τους φορείς της πόλης, με τις συλλογικότητες, αλλά και με το κλίμα των γειτονιών μας. Χρειάζεται το Περιφερειακό Συμβούλιο να ακούει τις τοπικές κοινωνίες, να συζητά και να υιοθετεί όλα όσα θέτουν ως προτεραιότητες». Ο κ. Βρεττάκος αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζει επί δεκαετίες η περιοχή, με έμφαση στις υποδομές, τους δημόσιους χώρους και τους χώρους πρασίνου, καθώς και στη διαχείριση των απορριμμάτων. «Οι δύο βαθμοί της Αυτοδιοίκησης πρέπει από κοινού να διεκδικούν από την κεντρική κυβέρνηση όσα χρειάζονται για να αλλάξουν οι γειτονιές», κατέληξε.

Οι Coldplay ανυπομονούν να έρθουν στην Αθήνα – Η ανάρτησή τους (VIDEO)

Το δημοφιλές συγκρότημα δημοσίευσε στο TikTok, ένα βίντεο, στο οποίο τονίζει πόσο ανυπομονεί για τις δύο συναυλίες τους στην Αθήνα.

«Ό,τι ονειρευόμαστε… Δεν μπορούμε να περιμένουμε μέχρι να έρθουμε στην Αθήνα, στις 8 Ιουνίου», έγραψαν στην ανάρτησή της η οποία παρουσιάζει πλάνα από συναυλίες τους ανά τον κόσμο.

Οι Coldplay θα δώσουν δύο συναυλίες στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας στις 8 και 9 Ιουνίου.

H ευρωπαϊκή καλοκαιρινή περιοδεία της μπάντας ξεκινά από την χώρα μας, ενώ και τα δύο live στην Αθήνα είναι sold out.

Είναι η πρώτη φορά που θα μας επισκεφθούν, με την συναυλία που μεγάλη μερίδα του μουσικόφιλου κοινού, περίμενε για χρόνια, να έχει μετατραπεί σε θρίλερ όταν και ανεστάλη το Φθνόπωρο η λειτουργία του ΟΑΚΑ, εξαιτίας στατικής ανεπάρκειας στα στέγαστρα Καλατράβα.

Αρχές του προηγούμενου μήνα, ο κ. Μητσοτάκης κλείνοντας τον καθιερωμένο κυριακάτικο απολογισμό του κυβερνητικού έργου, υπογράμμισε πως οι συναυλίες των Coldplay, οι οποίες είναι προγραμματισμένες για τις 8 και 9 Ιουνίου στο ΟΑΚΑ θα πραγματοποιηθούν κανονικά.

Μάλιστα την ανακοίνωση του συνόδεψε με στίχους από τραγούδι «Everything’s Not Lost» του αγαπημένου συγκροτήματος καθώς δεν έκρυψε πως είναι και ο ίδιος φαν τους.

Οι Coldplay ανακοίνωσαν την επίσκεψή τους στην Ελλάδα τον περασμένο Ιούλιο, όταν στο live τους στο Άμστερνταμ έδειξαν ένα βίντεο για τη συνέχιση της περιοδείας τους «Music of the Spheres World Tour». Στο βίντεο, παρουσιάστηκαν μια σειρά από σημαίες, μεταξύ των οποίων και η ελληνική.

Η απάντηση του Χάρη Δούκα για τον διορισμό του Ανδρέα Παπανδρέου στον Εθνικό Κήπο

0

Απάντηση στα όσα διακινούνται περί διορισμού του γιου του Γιώργου Παπανδρέου, Ανδρέα στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου του Εθνικού Κήπου, έδωσε η δημοτική αρχή του Δήμου της Αθήνας και ο Χάρης Δούκας με ανακοίνωσή του.

Σ’ αυτήν, ο Δήμαρχος Αθηναίων, υποστηρίζει ότι δεν διόρισε ποτέ τον γιο του Γιώργου Παπανδρέου, Ανδρέα. Αντίθετα σημειώνει πως το δημοτικό συμβούλιο σχεδόν ομόφωνα, με μόλις 2 λευκά και μια αρνητική ψήφο, τον όρισε άμισθο μέλος του ΔΣ του Εθνικού Κήπου.

Η ανακοίνωση του Δήμου: «Κάποιοι, για μια ακόμη φορά, έσπευσαν να βγάλουν αυθαίρετα συμπεράσματα. Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, δε διόρισε ποτέ Διευθύνοντα Σύμβουλο στον Εθνικό Κήπο τον Ανδρέα Γ. Παπανδρέου.

Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Κήπου εγκρίθηκαν, με ευρεία πλειοψηφία, από το Δημοτικό Συμβούλιο (υπερψήφισαν 39 μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου από 4 δημοτικές παρατάξεις, ενώ υπήρξαν 2 λευκά και μια μόνο αρνητική ψήφος).

Ο Ανδρέας Γ. Παπανδρέου, επομένως, είναι ένα απλό, άμισθο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Κήπου. Όλοι ακόμη και τα απλά, άμισθα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου θα αξιολογηθούν αυστηρά για το έργο τους. Κανείς, όμως, δεν πρέπει να κρίνεται, εκ των προτέρων, με βάση το όνομα ή την καταγωγή του. Κανείς δεν επιτρέπεται να «δολοφονεί» χαρακτήρες.

Ερμού: Άνδρας επιτέθηκε με μαχαίρι σε γυναίκα

Συναγερμός σήμανε το μεσημέρι της Παρασκευής στην ΕΛ.ΑΣ όταν άνδρας επιτέθηκε και τραυμάτισε γυναίκα στην οδό Ερμού και Φωκίωνος στο κέντρο της Αθήνας.

Η γυναίκα φέρει βαθύ τραύμα. Άμεσα ειδοποιήθηκε το ΕΚΑΒ όπου και την μετέφερε στο νοσοκομείο με αιμορραγία.

Ο δράστης συνελήφθη από τις αστυνομία ωστόσο το κίνητρο της επίθεσης παραμένει άγνωστο.

Πηγή: Μάκης Συνοδινός / skai.gr

Ο Ανδρέας Παπανδρέου διευθύνων σύμβουλος στον Εθνικό Κήπο

0

Επικεφαλής στην ανώνυμη εταιρία του Δήμου της Αθήνας, που διαχειρίζεται τον Εθνικό Κήπο αναλαμβάνει ο Ανδρέας Παπανδρέου, γιος του πρώην πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου.

Η τοποθέτηση έγινε με απόφαση του δημάρχου Αθηναίων Χάρη Δούκα και ασφαλώς έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς σηματοδοτεί και εξελίξεις για το μέλλον.

Ο 42χρονος Ανδρέας, κάνει έτσι το πρώτο του βήμα στην πολιτική, καθώς μέχρι τώρα ακολουθούσε μία πορεία μακριά από τα δημόσια πράγματα, ασχολούμενος με δικές του επαγγελματικές δραστηριότητες, κυρίως στην Κρήτη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κίνηση αυτή είναι στην πραγματικότητα και το άνοιγμα του δρόμου για να πολιτευτεί, ως υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στην Α’ Αθήνας. Μία περιφέρεια στην οποία ο πρώην πρωθυπουργός εκλεγόταν από το 1996 έως και το 2004 – στις επόμενες αναμετρήσεις ως αρχηγός κόμματος και πρώην πρωθυπουργός επέλεγε άλλες περιφέρειες.

Η διαδρομή του Ανδρέα

Τα τελευταία χρόνια ο Ανδρέας Παπανδρέου, ασχολούνταν με τη μελισσοκομική, τον βελονισμό, τον τουρισμό και τα σκάφη αναψυχής στην Κρήτη, όπου διέμενε μόνιμα με τη σύντροφό του Μαρίνα και το παιδί τους.

Είχε επιλέξει να αποτραβηχτεί από την Αθήνα εδώ και πολλά χρόνια, ζει και δραστηριοποιήθηκε αρχικά στην πρωτογενή παραγωγή.

Βρέθηκε στο νησί προ δεκαετίας και το 2014 αρραβωνιάστηκε εκεί με την παίκτρια του βόλεϊ Πωλίνα Πατραμάνη, με την οποία πάντως χώρισε μερικά χρόνια αργότερα.

Ο Ανδρέας σπούδασε στο Αμερικάνικο Κολέγιο και στη συνέχεια μετακόμισε στη Βοστόνη για να σπουδάσει Οικονομικά, αλλά πριν ολοκληρώσει εκείνες τις σπουδές, αποφάσισε να μετακινηθεί στη Σουηδία, γοητευμένος από την Κοινωνιολογία. Στη συνέχεια πήγε στο Λονδίνο και το Πανεπιστήμιο Κεντ, θέλοντας να ολοκληρώσει αυτό τον σπουδαστικό κύκλο στο Τμήμα International Relation.

Εντρύφησε στον βελονισμό και τις εναλλακτικές θεραπείες και άρχισε να εργάζεται πάνω σε αυτό, αφού πήγε το 2013 στην Κίνα για σχετικά σεμινάρια. Στη συνέχεια γοητεύτηκε από τη γη και τον πρωτογενή τομέα. Έστησε μελίσσια και έδωσε τόσο βάρος σε αυτό, που στα σχέδιά του είναι να δημιουργήσει κάπου έξω από το Ηράκλειο ένα μουσείο για το θαυματουργό αυτό προϊόν της φύσης.

Στην πορεία κατάφερε να συνδυάσει αυτά τα δύο και να αναπτύξει τον μελισσοβελονισμό. Μια μέθοδος δηλαδή βελονισμού με κεντριά μελισσών!

Ο Εθνικός Κήπος

Η καλή σχέση της οικογένειας Παπανδρέου με τον δήμαρχο Χάρη Δούκα «γέννησε» την ιδέα της αξιοποίησής του στον εθνικό κήπο. Έχοντας αξιοσημείωτα «ένσημα» και εμπειρία στον ιδιωτικό τομέα, ο Ανδρέας Παπανδρέου μπορεί πλέον να αναλάβει και τέτοιου είδους αποστολές.

Η εταιρία του δήμου Αθηναίων έχει την επωνυμία «Εθνικός Κήπος – Μητροπολιτικό Πράσινο Α.Ε.». Σκοπός της «είναι η διαχείριση του Εθνικού Κήπου και του Λόφου Φιλοπάππου» και θα «λειτουργεί σύμφωνα με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας». Η συγκεκριμένη εταιρία θα μπορεί «να αναλάβει την διαχείριση και άλλων χώρων»

Πηγή: ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ