Αρχική Blog Σελίδα 694

Οι παίκτες του Ολυμπιακού σας εύχονται χρόνια πολλά! (Βίντεο)

0

Ένα ιδιαίτερο και όμορφο βίντεο, με το οποίο η οικογένεια του Ολυμπιακού δίνει τις δικές της ευχές για τα Χριστούγεννα, αλλά και για τη νέα χρονιά ανάρτησε ο Ολυμπιακός στην επίσημη σελίδα του στο youtube.

Οι ποδοσφαιριστές, ο προπονητής αλλά και άνθρωποι από τη διοίκηση του Ολυμπιακού έδωσαν στον κόσμο τις δικές τους ευχές για την περίοδο αυτή.

Το… δύσκολο κομμάτι όμως ήρθε, όταν οι ξένοι κλήθηκαν να πουν «καλά Χριστούγεννα και καλή Πρωτοχρονιά», με τον Ερίκ Αμπιντάλ να είναι αυτός που δυσκολεύτηκε περισσότερο από όλους, βγάζοντας άφθονο γέλιο!

Δείτε το βίντεο με τις υπέροχες ευχές:

Οι γυναίκες διεκδικούν την εκλογή τους

Πληθαίνουν όλο και περισσότερο αυτή τη περίοδο οι ενδείξεις ότι η χώρα μας βαδίζει ολοταχως ­πλήν απροόπτου ­σε εκλογές.

Σε αυτές τις δυσκολες για τον τόπο συγκυρίες γίνεται πιο επιτακτικήανάγκη της συμμετοχής όλου του ενεργού πληθυσμού της χώρας μας όχι μόνο στα κοινωνικά αλλά και στα πολιτικά τεκταινόμενα..

Έτσι το Κέντρο Έρευνας για Θέματα Ισότητας παιρνει πρωτοβουλίες και οργανώνει δράσεις ωστε να ενθαρρύνει και να ενδυναμώσει τις γυναίκες οι οποίες ήδη είναι η θέλουν να μπούν σε καθε βαθμίδα του πολιτικού στοίβου.Γυναίκες που θέλουν να αποκτήσουν τα εφόδια και τις γνώσεις ωστε να διεκδικήσουν τον χώρο και το μερίδιο που δικαιωματικά τους ανήκει στην πολιτική ζωή.

Δεν πρεπει ποτέ να ξεχνάμε οτι η ενθάρρυνση των γυναικών για τη συμμετοχή τους στα κέντρα λήψης αποφάσεων ,βοηθά στην αναβάθμιση της ποιότητας της δημοκρατίας και ότι επίσης με την ενεργοποίηση των γυναικών είναι πιο κοντά η ημέρα που οι εκλογές δεν θα συνδέονται με τα φύλλα αλλά με τις δεξιοτητες των υποψηφίων .

Γι ́αυτά τα θέματα μιλήσαμε με την πρόεδρο του ΔΣ του ΚΕΘΙ κ. Σοφία Παυλάκη

1. Τι είναι το ΚΕΘΙ και πως λειτουργεί;

Το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (Κ.Ε.Θ.Ι.) είναι Ν.Π.Ι.Δ. που εποπτεύεται από Υπουργείο Εσωτερικών, με κύριο στόχο την προώθηση της ισότητας των φύλων σε όλους τους τομείς της κοινωνικής, πολιτικής και οικονομικής ζωής. Από το 1994 οπότε και ξεκίνησε η λειτουργία του ΚΕΘΙ, η συμβολή του στην εξάλειψη των διακρίσεων κατά των γυναικών με την υλοποίηση Προγραμμάτων, Δράσεων και Ερευνών, είναι μεγάλη. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το ΚΕΘΙ αναπτύσσει τη δράση του ­ κυρίως­ μέσω της αξιοποίησης ευρωπαϊκών κονδυλίων, προς όφελος του συνόλου της κοινωνίας, γιατί η ισότητα μας αφορά όλους, γυναίκες και άνδρες.

2. Μιληστε μας για τα επιμορφωτικά σεμινάρια που διοργανώνετε αυτήν την περίοδο.

Τα επιμορφωτικά σεμινάρια που διοργανώνει το ΚΕΘΙ αυτήν την περίοδο, ως βασικό σκοπό έχουν την ενθάρρυνση της συμμετοχής των γυναικών στις πολιτικές διαδικασίες, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Αποτελούν μια από τις δράσεις ενός μεγάλου Έργου που χρηματοδοτείται από τη Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων μέσω του ΕΣΠΑ, και στοχεύουν στη διεύρυνση της συμμετοχής των γυναικών σε θέσεις πολιτικής ευθύνης και την ενίσχυση της εκπροσώπησής τους στους πολιτικούς θεσμούς. Η πολιτική αποτελεί ένα πεδίο όπου οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται και η ισότιμη συμμετοχή τους συνιστά το σημαντικότερο ίσως μέσο ενίσχυσης της δημοκρατικής διακυβέρνησης ενώ παράλληλα επιβάλλεται για λόγους αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος. Για τους λόγους αυτούς έχουμε σχεδιάσει και έχουμε ξεκινήσει τη διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας, ευελπιστώντας να ενθαρρύνουμε όσο το δυνατόν περισσότερες γυναίκες να αναπτύξουν πολιτική δράση.

3. Ποια είναι η ανταπόκριση των γυναικών;

Μέχρι σήμερα έχουμε υλοποιήσει τα επιμορφωτικά σεμινάρια για την Περιφέρεια της Αττικής. Από την εμπειρία αυτή μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι το ενδιαφέρον των γυναικών που συμμετείχαν ήταν πολύ μεγάλο. Ταυτόχρονα δεχόμαστε αιτήσεις και για τα υπόλοιπα σεμινάρια που θα πραγματοποιηθούν στην υπόλοιπη χώρα μέσα στο 2015, είτε μέσω της ιστοσελίδας του Έργου www.gynaikes­politiki.gr είτε μέσω αποστολή e­mail στο kethi@gynaikes­poltiki.gr. Ήδη έχει συγκεντρωθεί ένας μεγάλοςαριθμός αιτήσεων και το ΚΕΘΙ θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια να εντάξει όλες τις ενδιαφερόμενες στις αριθμός αιτήσεων και το ΚΕΘΙ θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια να εντάξει όλες τις ενδιαφερόμενες στις επιμορφωτικές του δράσεις.

4. Ποιό είναι το περιεχόμενό τους;

Οι δράσεις επιμόρφωσης με την οπτική του φύλου (gender training) αποτελούν βασική ευρωπαϊκή πρακτική στην προσπάθεια ένταξης της οπτικής του φύλου στο σύνολο των πολιτικών. Τα σεμινάρια περιλαμβάνουν τέσσερις θεματικές ενότητες, 1. Φύλο­ Κοινωνία­Πολιτική, 2. Δομές Πολιτικής Εξουσίας, 3. Πολιτική Επικοινωνίας και 4. Εθνικές και Ευρωπαϊκές Πολιτικές, οι οποίες πραγματοποιούνται και σε θεωρητικό επίπεδο αλλά και με βιωματικό τρόπο. Το περιεχόμενο της επιμόρφωσης βασίζεται σε εκπαιδευτικό υλικό σχεδιασμένο για τις ανάγκες του Έργου και οι εκπαιδευτές/τριες έχουν λάβει ειδική εκπαίδευση, προκειμένου να διασφαλίζεται η ποιότητα της επιμόρφωσης σύμφωνα πάντα με τους στόχους του Έργου.

5. Υπάρχουν άλλοι τρόποι που αναπτύσσετε προκειμένου να ενισχυθεί η συμμετοχή των γυναικών στην πολιτική;

Βεβαίως. Πέρα από τη συμμετοχή των γυναικών στα επιμορφωτικά σεμινάρια, το ΚΕΘΙ, με την πολύχρονη εμπειρία και τεχνογνωσία του στην παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών Συμβουλευτικής Στήριξης και Ενημέρωσης, δίνει τη δυνατότητα σε γυναίκες να λάβουν αντίστοιχες υπηρεσίες, προκειμένου να καταφέρουν να υπερβούν τα εμπόδια που λειτουργούν αποτρεπτικά στη συμμετοχή τους στα κέντρα λήψης αποφάσεων. Στις υπηρεσίες αυτές οι γυναίκες μπορούν να έχουν πρόσβαση ή μέσω της ιστοσελίδας του Έργου ή τηλεφωνικά ή με προσωπική συνάντηση στους χώρους του ΚΕΘΙ κατόπιν ραντεβού. Επιπλέον, με το Έργο αυτό εγκαινιάζεται μια καινοτόμα δράση που σχετίζεται με την παροχή υπηρεσιών Συμβουλευτικής Καθοδήγησης ­ Mentoring μέσα από την ιστοσελίδα του Έργου, όπου βρίσκεται ήδη αναρτημένος ο κατάλογος των γυναικών – μεντόρων. Οι μέντορες που έχουν επιλεγεί είναι γυναίκες που έχουν διακριθεί σε διάφορούς τομείς της πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής ζωής, και είναι διαθέσιμες να συμβουλεύσουν, ν καθοδηγήσουν και να διευκολύνουν τις ενδιαφερόμενες κατά την έναρξη της πολιτικής τους δράσης.

6. Τι προτείνετε στις γυναίκες;

Θα ήθελα να καλέσω όλες τις γυναίκες να επισκεφθούν την ιστοσελίδα μας, να ενημερωθούν για το Έργο μας και να στηρίξουν την προσπάθειά μας. Είναι πολύ σημαντικό σε κρίσιμες περιόδους, όπως η περίοδος που βιώνουμε, να αξιοποιούμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται και να στηρίζουμε τις ενέργειες που αναπτύσσονται για την ενίσχυση της ισότητας των φύλων. Η ισότητα των φύλων δεν αποτελεί πολυτέλεια… αποτελεί δικαίωμα όλων, ανδρών και γυναικών, και θα πρέπει όλοι και όλες να το υπερασπιζόμαστε.

Διεύθυνση ΚΕΘΙ: Χαριλάου Τρικούπη και Βαλτετσίου 51

Τηλέφωνο: 2103898000

Όμορφες χριστουγεννιάτικες διακοσμήσεις

Σπίτια με έντονη χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα και όμορφες διακοσμήσεις, που μας βάζουν για τα καλά στο κλίμα των Χριστουγέννων.

christmas_decorations_1

 

christmas_decorations_2

 

christmas_decorations_3

 

christmas_decorations_4

 

christmas_decorations_5

 

christmas_decorations_6

 

christmas_decorations_7

 

christmas_decorations_8

 

christmas_decorations_10

 

christmas_decorations_11

 

christmas_decorations_12

 

christmas_decorations_13

 

 

 

Ζωάκια που… ατύχησαν με τις γιορτές!

0

Και πάνω που τα δέντρα στολίστηκαν στα σπίτια και άναψαν και τα φωτάκια ήρθαν αυτά τα τετράποδα να την κάνουν τη ζημιά τους.

Μάλλον οι γιορτές δεν είναι γι’ αυτά κάτι ιδιαίτερο και σίγουρα δεν τα πάνε καλά ούτε με τα Χριστούγεννα αλλά ούτε και με την Πρωτοχρονιά. Το καθένα κάνει τη δήλωσή του με το δικό του τρόπο!

Πρέπει να ήταν η γάτα!
Πρέπει να ήταν η γάτα!
Σ’ έπιασα φωτάκι!
Σ’ έπιασα φωτάκι!
Δεν είναι το δέντρο το καινούριο μου παιχνίδι;
Δεν είναι το δέντρο το καινούριο μου παιχνίδι;
Σε παρακαλώ μην την ποστάρεις στο Facebook!
Σε παρακαλώ μην την ποστάρεις στο Facebook!
Τα στολίδια είναι για παίξω μαζί τους!
Τα στολίδια είναι για παίξω μαζί τους!
Τόσο φωτεινά, πρέπει να τα φάω!
Τόσο φωτεινά, πρέπει να τα φάω!
Πώς το πέτυχα αυτό;
Πώς το πέτυχα αυτό;
dogdentro9
Έφαγα τα Χριστούγεννα!

 

Κλειστά και αύριο τα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη

Κλειστά θα παραμείνουν σήμερα Πέμπτη, ανήμερα Χριστουγέννων και αύριο Παρασκευή, δεύτερη ημέρα, τα εμπορικά καταστήματα και στη Θεσσαλονίκη.

Τα μαγαζιά θα ανοίξουν και πάλι το Σάββατο 27/12 με ωράριο 10.00- 17.00. Επίσης, τα καταστήματα θα λειτουργήσουν και την τελευταία Κυριακή του έτους, 28/12.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης προτείνει ωράριο από τις 11 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα.

Τα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

Τα γιορτινά τους φορούν όλες οι πόλεις της Ελλάδας και υποδέχονται τα Χριστούγεννα με έθιμα και παραδόσεις που έχουν τις ρίζες τους βαθιά πίσω στο χρόνο.

Χριστουγεννιάτικο στεφάνι

Στα χωριά συνηθίζουν να κρεμάνε στους τοίχους και τις εξώπορτες ολόκληρες πλεξούδες από σκόρδα που πάνω τους καρφώνουν μοσχοκάρφια, δηλαδή γαριφαλάκια για να διώξουν την κακογλωσσιά που «καρφώνει» την ευτυχία του σπιτιού τους.

Διακοσμημένο με χριστουγεννιάτικα στολίδια, το στεφάνι από έλατο στην εξώπορτα, εκτός από το καλωσόρισμα στους καλεσμένους φέρνει τύχη στο σπίτι. Βασική η ύπαρξη του σκόρδου στο δέσιμό του που προφυλάσσει από το κακό μάτι.

Το χριστόψωμο στην Κρήτη

Το ζύμωμα του χριστόψωμου στη Κρήτη είναι έργο θείο και έθιμο καθαρά χριστιανικό. Για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι το χριστόψωμο είναι ευλογημένο ψωμί αφού θα στηρίξει τη ζωή του νοικοκύρη και της οικογένειας του.

Χρησιμοποιούν καλό αλεύρι και ακριβά υλικά, όπως ροδόνερο, μέλι, σουσάμι, κανέλα και γαρίφαλα. Μαζεύονται οι γυναίκες του σπιτιού και μέχρι να γίνει το προζύμι, τραγουδούν, «ο Χριστός γεννιέται, το φως ανεβαίνει, το προζύμι για να γένει». Πλάθουν το ζυμάρι, παίρνουν τη μισή ζύμη και φτιάχνουν μια κουλούρα. Με την υπόλοιπη φτιάχνουν σταυρό με λουρίδες από τη ζύμη και στο κέντρο βάζουν ένα άσπαστο καρύδι που συμβολίζει τη γονιμότητα. Στην υπόλοιπη επιφάνεια σχεδιάζουν σχήματα με το πιρούνι για να βγάλουν το «κακό μάτι» και να «καρφώσουν» την κακογλωσσιά.

Ο νοικοκύρης του σπιτιού παίρνει το χριστόψωμο, το σταυρώνει, το κόβει και το μοιράζει σε όλους όσους παρευρίσκονται στο τραπέζι, σαν συμβολισμό της Θείας Κοινωνίας, που ο Χριστός έδωσε τον Άρτο της ζωής σε όλη την ανθρώπινη οικογένεια του.

Η κουλούρα της Ζακύνθου

Οι νοικοκυρές ζυμώνουν με τον παραδοσιακό τρόπο την κουλούρα, μέσα σε ξύλινες σκάφες και με τη χρήση αλευριού πολύ καλής ποιότητας, ψιλοκοσκινισμένου, με πολλά αρωματικά βότανα και με αρκετή δόση από καρύδια, σταφίδα, κρασί και λάδι.

Αφού το στολίσουν με πολλά περίτεχνα σχέδια από το ίδιο ζυμάρι και αφού το εμπλουτίσουν με κάποιο χρυσό ή ασημένιο νόμισμα, που το αποκαλούν «ηύρεμα», το ψήνουν σε φούρνο με ξύλα και το διατηρούν ζεστό μέχρι τη βραδινή οικογενειακή ιεροτελεστία.

Παραμονή Χριστουγέννων, το απόγευμα, η οικογένεια μαζεύεται στο εορταστικό τραπέζι το οποίο φιλοξενεί στο κέντρο του, τη μεγάλη χριστουγεννιάτικη κουλούρα, μια νταμιτζάνα κόκκινο κρασί και τα πιάτα για το βραδινό έδεσμα. Το έδεσμα δεν είναι άλλο από μια μπροκολόσουπα που φτιάχνεται μέσα σε λίγα λεπτά από τις νοικοκυρές και σερβίρεται με λεμόνι, ντόπιες ελιές και κρεμμύδι.

Δίπλα από την αναμμένη εστία του σπιτιού βρίσκεται ένα ποτήρι που περιέχει λάδι με κρασί και ένα θυμιατό κάτω από την εικόνα της Παναγίας με το θείο βρέφος.

Ο μεγαλύτερος άνδρας της οικογένειας παίρνει τον δίσκο με την κουλούρα στα χέρια του. Πάνω στον δίσκο ακουμπάνε τα χέρια τους όλα τα μέλη της οικογένειας. Ο δίσκος με την κουλούρα μεταφέρεται πάνω από τη φωτιά στο αναμμένο τζάκι. Εκεί ο αρχηγός της οικογένειας τη σταυρώνει τρεις φορές και χύνει πάνω της λαδόκρασο, ψάλλοντας το γνωστό απολυτίκιο «Η Γέννησις σου Χριστέ…».

Η νοικοκυρά θυμιατίζει όλο το σπίτι και ένας από τους νεότερους της οικογένειας παίρνει το τουφέκι του σπιτιού και πυροβολεί από το παράθυρο στον αέρα. Τα σμπάρα συμβολίζουν την χαρμόσυνη είδηση ότι στο σπίτι αυτό γεννήθηκε ήδη ο Χριστός. Η ιεροτελεστία κρατά λίγα μόλις λεπτά και μετά αρχίζουν οι ευχές. Η κουλούρα επιστρέφει στο τραπέζι κι εκεί ο αρχηγός τής οικογένειας αρχίζει να κόβει τα κομμάτια. Το πρώτο ανήκει στον Χριστό, το δεύτερο στον φτωχό, το τρίτο στο σπίτι και μετά στα μέλη της οικογένειας στα οποία διανέμεται κατά σειρά ηλικίας.

Το «τάισμα» της βρύσης στην Κεντρική Ελλάδα

Τα μεσάνυχτα της παραμονής των Χριστουγέννων γίνεται το λεγόμενο «τάισμα της βρύσης», σε χωριά της Κεντρικής Ελλάδας. Οι κοπέλες τα χαράματα πηγαίνουν στην πιο κοντινή βρύση για να κλέψουν το «άκραντο νερό», δηλαδή αμίλητο γιατί δεν βγάζουν λέξη σε όλη τη διαδρομή. Όταν πάρουν το νερό, αλείφουν τη βρύση με βούτυρο και μέλι με την ευχή, όπως τρέχει το νερό να τρέχει και η προκοπή στο σπίτι, και όπως γλυκό είναι το μέλι, έτσι γλυκιά να είναι και η ζωή τους.

Για να έχουν καλή σοδειά, όταν φθάνουν εκεί, την ταΐζουν με διάφορα προϊόντα όπως βούτυρο, ψωμί, τυρί, όσπρια ή κλαδί ελιάς. Έλεγαν μάλιστα ότι όποια κοπέλα πήγαινε πρώτη στη βρύση θα ήταν η πιο τυχερή όλο το χρόνο. Έπειτα έριχναν στη στάμνα που θα έφερναν το νερό, ένα βατόφυλλο και τρία χαλίκια, κλέβουν το νερό από τη βρύση και γυρίζουν στο σπίτι τους πάλι αμίλητες μέχρι να πιούνε όλοι από το «άκραντο νερό». Με το ίδιο νερό ραντίζουν και τις τέσσερις γωνίες του σπιτιού και σκορπίζουν και τα τρία χαλίκια στο σπίτι. Στη λαϊκή μας παράδοση ο βάτος φέρνει αισιοδοξία και καλά μαντάτα και διώχνει τα ξόρκια.

«Πάντρεμα της φωτιάς»

Στα χωριά της Έδεσσας την παραμονή των Χριστουγέννων «παντρεύουν τη φωτιά», δηλαδή παίρνουν ένα ξύλο με θηλυκό όνομα, δηλαδή κερασιάς και ένα με αρσενικό όνομα, συνήθως από αγκαθωτά δέντρα, δηλ. από βάτο. Βάζουν τα ξύλα στο τζάκι να καούν και ανάλογα με τον κρότο ή τη φλόγα τους μπορούν να προβλέψουν τα μελλούμενα είτε για τον καιρό είτε για τη σοδειά τους. Η λαϊκή μας παράδοση θέλει τα αγκαθωτά δέντρα να απομακρύνουν τα δαιμονικά όντα, όπως τους καλικάντζαρους.

Στη Θεσσαλία, όταν τα κορίτσια επιστρέφουν από την εκκλησία, ανήμερα Χριστούγεννα, βάζουν δίπλα στο τζάκι κλαδιά κέδρου που τα ξεδιαλέγουν να είναι λυγερά, ενώ τα αγόρια βάζουν από αγριοκερασιά. Τα λυγερά αυτά κλαδιά αντιπροσωπεύουν τις επιθυμίες τους για μια όμορφη ζωή. Όποιο κλωνάρι καεί πρώτο αυτό είναι καλό σημάδι γιατί αυτός ο νέος ή η νέα θα παντρευτεί πρώτα.

Τα Χριστόξυλα

Σε πολλά χωριά της Μακεδονίας από τις παραμονές των Χριστουγέννων ο νοικοκύρης του σπιτιού ψάχνει στα χωράφια και βρίσκει ένα μεγάλο χοντρό και γερό ξύλο από πεύκο ή ελιά και το πάει σπίτι του. Η νοικοκυρά φροντίζει να έχει καθαρίσει το σπίτι αλλά με ιδιαίτερη προσοχή το τζάκι, ώστε να μη μείνει ούτε ίχνος από την παλιά στάχτη. Καθαρίζουν ακόμα και την καπνοδόχο, για να μην βρίσκουν πατήματα να κατέβουν οι καλικάντζαροι, τα κακά δαιμόνια όπως λένε στα χριστουγεννιάτικα παραμύθια και μαγαρίσουν το σπίτι. Βάζει λοιπόν το Χριστόξυλο στο τζάκι την παραμονή και το ανάβει αφήνοντας το να σιγοκαίει όλο το δωδεκαήμερο από τα Χριστούγεννα μέχρι τα Φώτα. Στη λαϊκή παράδοση πίστευαν ότι η στάχτη αυτή προφύλασσε το σπίτι και τα χωράφια από κάθε κακό και καθώς καίγεται, ζεσταίνεται ο Χριστός στη φάτνη.

Στη Σκιάθο, οι πιο παλιοί λένε ότι από την 1η Δεκεμβρίου οι καλικάντζαροι ετοιμάζουν το καράβι τους για να έρθουν στο νησί. Την παραμονή των Χριστουγέννων το ρίχνουν στο γιαλό και φθάνουν ανήμερα. Από τότε μέχρι τα Φώτα κανείς δεν τολμάει να βγει νύχτα από το σπίτι του γιατί θα τον βουβάνουν. Την παραμονή των Φώτων, όμως, οι καλικάντζαροι τα μαζεύουν γρήγορα και φεύγουν τρέχοντας μην τους προφτάσει ο παπάς με τον αγιασμό και τους ζεματίσει.

Οι Μωμόγεροι του νομού Δράμας

Η λαϊκή φαντασία οργιάζει με τις σκανταλιές των καλικάντζαρων που βρίσκουν την ευκαιρία να αλωνίσουν στον επάνω κόσμο, τότε που τα νερά είναι «αβάφτιστα». Η όψη τους τρομακτική και οι σκανταλιές τους απερίγραπτες, αλλά και ο τρόμος τους άλλος τόσος για τη φωτιά. Στα χωριά Πλατανιά και Σιταγροί της Δράμας συναντάμε το έθιμο των Μωμόγερων που προέρχεται από τους Πόντιους πρόσφυγες.

Η ονομασία τους προέρχεται από το μίμος ή το μώμος και το γέρος και συνδέεται με τις μιμητικές τους κινήσεις. Φοράνε τομάρια λύκων ή τράγων ή είναι ντυμένοι με στολές ανθρώπων οπλισμένων με σπαθιά και έχουν την μορφή γέρων. Οι Μωμόγεροι προσδοκώντας τύχη για τη νέα χρονιά, γυρίζουν σε παρέες όλο το δωδεκαήμερο, ψάλλοντας τα κάλαντα ή άλλους ευχετικούς στίχους.

Όταν οι παρέες συναντηθούν κάνουν ψευτοπόλεμο μεταξύ τους ώσπου η μία ομάδα να νικήσει και η άλλη να δηλώσει υποταγή. Το ίδιο έθιμο με παραλλαγές γίνεται στην Κοζάνη και τη Καστοριά με την ονομασία Ραγκουτσάρια.

Diane von Furstenberg Pre-Fall collection 2015

0

 

Η συλλογή της DVF έδωσε μια καλοκαιρινή διάθεση στις pre fall κολεξιόν για το 2015!

Με χαρακτηριστικά τα μοτίβα και το συνονθύλευμα των έντονων χρωματικών αποχρώσεων, το brand της DVF μας παρουσιάζει maxi φορέματα σε αμπίρ γραμμή, παντελόνες και σακάκια σε ένα σύνολο ιδιαίτερων υφασμάτων και μοτίβων τα οποία προσδίδουν μια καλοκαιρινή πινελιά στον μουντό και κρύο χειμώνα!

Enjoy!

Diane_von_Furstenberg_003_1366 Diane_von_Furstenberg_005_1366 Diane_von_Furstenberg_007_1366Diane_von_Furstenberg_001_1366 Diane_von_Furstenberg_008_1366 Diane_von_Furstenberg_010_1366 Diane_von_Furstenberg_011_1366 Diane_von_Furstenberg_012_1366 Diane_von_Furstenberg_014_1366Diane_von_Furstenberg_017_1366Diane_von_Furstenberg_020_1366 Diane_von_Furstenberg_022_1366 Diane_von_Furstenberg_023_1366

Μία γάτα προσκαλεί 13 σκύλους σε εορταστικό γεύμα! (vid)

0

Η γάτα είναι ο οικοδεσπότης και οι σκύλοι οι καλεσμένοι…

Το απολαυστικό χριστουγεννιάτικο βίντεο που έγινε viral δείχνει 13 σκύλους, ντυμένους με τα καλά τους -αλλά και καπέλα, γυαλιά, παπιγιόν- να απολαμβάνουν το φαγητό τους, τρώγοντας με ανθρώπινα χέρια.

Τα πράγματα ξεφεύγουν όταν κάποιοι αποφασίζουν να μην συμπεριφερθούν σωστά: ένας καλεσμένος κλέβει τα μαχαιροπίρουνα, άλλος πουδράρεται και ένας τρίτος παίζει με το κινητό του τηλέφωνο.

Το βίντεο που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο διαφήμισης έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από 5,5 εκατομμύρια άνθρωποι.

Ρεβεγιόν: “Πόσο να πιω για να μπορώ να οδηγήσω;”

Πολλοί είναι αυτοί που θα βρεθούν σε ρεβεγιόν και θα πιουν είτε κρασί είτε ποτό παραπάνω από όσο συνηθίζουν στις υπόλοιπες εξόδους τους.

Ωστόσο, χρειάζεται προσοχή, καθώς η κατανάλωση αλκοόλ κρύβει πολλούς κινδύνους. Απάντηση στο πόσο μπορούμε να πιούμε (αν και το ιδανικό είναι καθόλου εφόσον οδηγούμε) επιχειρεί να δώσει με άρθρο του ο Γρηγόρης Λέων, πρόεδρος της Ελληνικής Ιατροδικαστικής Εταιρείας.

«Γιατρέ, πόσο μπορώ να πιω για να μην περάσω το όριο; Με πόσα ποτηράκια δεν μπορώ να οδηγήσω; Με πόση ποσότητα θα «κάνω κεφάλι»; Αυτές είναι μερικές από τις ερωτήσεις που δέχονται, ειδικά τις ημέρες των εορτών, οι περισσότεροι ιατροδικαστές. Είναι γνωστό εξάλλου, ότι βάση του γνωστικού αντικειμένου της επιστήμης τους, ασχολούνται με την εκτίμηση του επηρεασμού της οδηγικής ικανότητας του ανθρώπου από κατανάλωση μίας συγκεκριμένης ποσότητας αιθυλικής αλκοόλης (αλκοόλ). Παρότι δεν υπάρχουν απαντήσεις γενικές για όλους, αλλά εξατομικευμένες και εξειδικευμένες, θα επιχειρήσουμε λόγω των ημερών να δώσουμε κάποιες διευκρινίσεις.

Πρώτα από όλα οι επιστημονικοί τρόποι διαπίστωσης της χρήσης οινοπνεύματος καθορίζονται με την Κοινή Υπ. Απόφαση η οποία τιτλοφορείται: «Μέθοδοι διαπίστωσης χρήσης οινοπνεύματος, τοξικών ουσιών και φαρμάκων από οδηγούς κατά την οδήγηση οχημάτων, καθώς και από πεζούς που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα». Σύμφωνα με την απόφαση, η εξακρίβωση, χρήσης οινοπνεύματος από οδηγούς κατά την οδήγηση οχημάτων και σε περιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων από οδηγούς και πεζούς, γίνεται είτε με ηλεκτρονική αλκοολομετρική συσκευή είτε με αιμοληψία. Ο ελεγχόμενος οδηγός θεωρείται ότι βρίσκεται υπό την επίδραση οινοπνεύματος όταν το ποσοστό αυτού στον οργανισμό είναι από 0,50 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος (0,50 gr/l) ή πάνω από 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα. Δηλαδή με τη μέθοδο της αιμοληψίας το όριο είναι 0,50, ενώ με τη μέθοδο ηλεκτρονικής αλκοολομετρικής συσκευής (αυτή που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια ελέγχων από την ΕΛΑΣ στο δρόμο) το όριο είναι 0,25.

Σχετικά με την ποσότητα του αλκοόλ που είναι ικανή για να φτάσουμε το ανωτέρω όριο θα προσπαθήσουμε να καθορίσουμε κάποιες γενικές κατευθύνσεις με τους περιορισμούς που αναφέραμε εξαρχής. Την συγκέντρωση των 0,50 gr/l στο αίμα μπορεί κάποιος να την φτάσει με κατανάλωση 490ml μπύρας, 200 ml κρασιού, 60 ml ούζου, 55ml ουίσκι ή βότκας. Με λίγα λόγια όσο μεγαλύτερη είναι η περιεκτικότητα ενός ποτού σε αιθυλική αλκοόλη τόσο λιγότερη ποσότητα είναι ικανή για να μας οδηγήσει στο νόμιμο όριο. Πρέπει να διευκρινιστεί ότι οι συγκεκριμένες ποσότητες είναι ενδεικτικές, καθώς, για παράδειγμα, η ποσότητα μπύρας έχει υπολογιστεί με περιεκτικότητα αιθυλικής αλκοόλης 5% ενώ κυκλοφορούν στο εμπόριο και μπύρες περιεκτικότητας 10% ή και άνω, οι οποίες είναι ικανές να οδηγήσουν στην υπέρβαση του ορίου με την κατανάλωση της μισής ποσότητας από την προαναφερόμενη.

Τέλος το κατά πόσο μπορεί να επηρεάσει μια ποσότητα αλκοόλ την οδηγική ικανότητα του ανθρώπου εδώ τα πράγματα είναι ακόμα πιο σχετικά. Είναι δυνατόν η ίδια ακριβώς ποσότητα αλκοόλ να επηρεάσει διαφορετικά το κάθε άτομο. Για παράδειγμα, συνήθως ένας χρόνιος χρήστης επηρεάζεται λιγότερο από έναν περιστασιακό με ακριβώς την ίδια ποσότητα κατανάλωσης. Συνεπώς μόνο με την διενέργεια κλινικής εξέτασης μπορεί να αποδειχτεί με αξιοπιστία εάν μία αυξημένη τιμή οινοπνεύματος σημαίνει και απώλεια της οδηγικής ικανότητας, ειδικά όταν οι τιμές είναι πλησίον των ορίων. Γενικά όταν έχουμε τιμές μεταξύ 0,50-1,00 gr/l διαπιστώνουμε άρση των φυσιολογικών αναστολών, ευφορία, φλυαρία και υπερεμπιστοσύνη.

Αυτές τις γιορτινές μέρες επειδή και ταξιδεύουμε περισσότερο αλλά και όλο και κάτι αλκοολούχο πίνουμε είναι σημαντικό να μπορούμε από μόνοι μας να βάζουμε όρια, γνωρίζοντας αυτές τις γενικές πληροφορίες. Με αυτόν τον τρόπο τους ιατροδικαστές θα τους χρειαζόμαστε μόνο για προληπτική ενημέρωση. Καλές γιορτές σε όλους!».

5 τρόποι να ανοίξετε ένα μπουκάλι κρασί χωρίς ανοιχτήρι

0

Πόσες φορές έχει τύχει να χάσετε το ανοιχτήρι με το οποίο ανοίγετε το μπουκάλι κρασιού σας ή απλά βρίσκεστε σε μέρος που δεν έχει;

Τις γιορτές που έρχονται σίγουρα θα ανοιχθούν πολλά μπουκάλια. Εσείς προετοιμαστείτε για να μην χρειαστεί να βάλετε νερό στο κρασοπότηρο.

Ανοίξτε το με ένα μαχαίρι

Πάρτε ένα μαχαίρι και καρφώστε το ανάμεσα στον φελλό και την άκρη του. Ξεκινήστε να στρίβετε πολύ προσεκτικά το μαχαίρι περιμετρικά του φελλού. Σιγά-σιγά θα αρχίσει να κινείται. Όταν βγει λίγο, αλλά δεν μπορεί ακόμα να τραβηχτεί με το χέρι, βγάλτε το μαχαίρι και καρφώστε το κάθετα στο πλάι του φελλού. Κουνήστε το λίγο δεξιά-αριστερά τραβώντας προς τα έξω μέχρι ο φελλός να βγει.

…ή με ένα παπούτσι

Μπορεί να σας φαίνεται λίγο αστείο αλλά μπορείτε να ανοίξετε ένα μπουκάλι κρασί με το παπούτσι σας. Αφαιρέστε πρώτα το περιτύλιγμα του φελλού και ακουμπήστε το παπούτσι στον τοίχο με τον πάτο προς τα έξω. Μετά, ακουμπήστε τον πάτο του μπουκαλιού στον πάτο του παπουτσιού. Χτυπήστε τον πάτο του μπουκαλιού στο παπούτσι. Θα δείτε σιγά-σιγά τον φελλό να υποχωρεί.

…ή και με ένα ψαλίδι

Πάρτε τη μια άκρη του ψαλιδιού σας και πιέστε τη μέσα στο φελλό. Πιέστε τον καλά έτσι ώστε να μη βγαίνει. Κρατήστε τη μία λαβή του ψαλιδιού σας και αρχίστε να στριφογυρίζετε το ψαλίδι. Κάποια στιγμή θα γίνει το θαύμα και ο φελλός θα απελευθερωθεί.

…ή με ένα σφυρί

Μπορεί να μην το έχετε σκεφτεί ποτέ αλλά το σφυρί είναι ένα από τα αντικείμενα με τα οποία μπορείτε να ανοίξετε το μπουκάλι σας. Πάρτε μία μεγάλη πρόκα και πιέστε την μέσα στον φελλό. Έπειτα, χρησιμοποιήστε το πίσω μέρος του σφυριού σας και τραβήξτε με αυτήν το καρφί προς τα έξω.

…ή με ένα κατσαβίδι

Με ένα κατσαβίδι ή κάποιο άλλο μακρύ, μεταλλικό αντικείμενο κάντε μία τρύπα στον φελλό σας. Στη συνέχεια πάρτε ένα κομμάτι σκοινί και κάντε έναν κόμπο στο τέλος του. Σπρώξτε τον κόμπο μέσα στο φελλό και αρχίστε να τραβάτε το σκοινί προς τα έξω. Σιγά-σιγά θα αρχίσει να απελευθερώνεται.

Φεύγει για Ρωσία ο Μπεργκ (;)

Σύμφωνα με την sport-express, που επικαλείται αποκλειστικές πληροφορίες, η Τέρεκ Γκρόζνι βρίσκεται κοντά στην απόκτηση του Μάρκους Μπεργκ από τον Παναθηναϊκό.

«Οι πιθανότητες να υπογράψει ο Μπεργκ σύντομα στην Τέρεκ είναι πολύ υψηλές» αναφέρεται στο δημοσίευμα, χωρίς να γίνουν γνωστές οι οικονομικές λεπτομέρειες. Οι Τσετσένοι βρίσκονται στην 9η θέση μετά από 17 αγωνιστικές και στο -5 από τις θέσεις που οδηγούν στην Ευρώπη, ενώ είναι από τις ομάδες που ξοδεύουν στην Ρωσία.

Από τον Παναθηναϊκό, όπως αναφέρει το gazzetta.gr, δηλώνουν άγνοια για το δημοσίευμα, ενώ ξεκαθαρίζουν ότι στα γραφεία της ΠΑΕ δεν έχει φτάσει καμία πρόταση για τον Σουηδό επιθετικό. «Ούτε υπάρχει καμία πρόταση, ούτε και πωλείται ο Μπεργκ ακόμη κι αν υπήρχε. Ο Μάρκους έχει συμφωνήσει σε όλα και στις αρχές του νέου έτους θα υπογράψουμε την επέκταση του συμβολαίου που ήδη έχει με την ομάδα μας», έλεγαν χαρακτηριστικά από το «τριφύλλι».

Κερδοφόρα για άλλη μια χρονιά η ΠΑΕ Ολυμπιακός

Η Direction Business Reports επεξεργάστηκε τα οικονομικά στοιχεία της ΠΑΕ Ολυμπιακός, αποκλειστικά για το Businessnews.gr.

Πρόκειται για την οικονομική χρήση 2013/2014 (01/07/2013 έως 30/06/2014) που αφορά στην αγωνιστική περίοδο 2013-2014 και συγκρίνοντας τα με τα αντίστοιχα στοιχεία της οικονομικής χρήσης 2012/2013 (01/07/2012 έως 30/06/2013) που αφορούν την αγωνιστική περίοδο 2012-2013 συνοπτικά προκύπτει η παρακάτω ανάλυση:

● Έσοδα: 92,15 εκατ. ευρώ (+47,30% σε σχέση με το 2012/2013)
● Έξοδα:77,99 εκατ. ευρώ (+51,97% σε σχέση με το 2012/2013) εκ των οποίων τα 70,51 εκατ. ευρώ αφορούν έξοδα ποδοσφαιρικού τμήματος και τα 7,48 εκατ. ευρώ έξοδα διοικητικής λειτουργίας
● Λειτουργικό Αποτέλεσμα: 14,16 εκατ. ευρώ (+25,95% σε σχέση με το 2012/2013)
● Κέρδη / Ζημίες προ Φόρων: Κέρδη προ Φόρων 7,83 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας εκπληκτική αύξηση κατά 11.371% ! σε σχέση με το 2012/2013
● Υπόλοιπο Κερδών / Ζημιών εις νέον: Ζημιές εις Νέον -58,30 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 9,86% σε σχέση με το 2012/2013
● Αξία Μεταγραφής Ποδοσφαιριστών (αξία Κτήσεως): 67,02 εκατ. ευρώ (+37,10% σε σχέση με το 2012/2013)
● Αξία Μεταγραφής Ποδοσφαιριστών (αναπόσβεστη Αξία): 38,47 εκατ. ευρώ (+43,01% σε σχέση με το 2012/2013)
● Μετοχικό κεφάλαιο: 54,43 εκατ. ευρώ (0,00% σε σχέση με το 2012/2013)
● Σύνολο ιδίων κεφαλαίων: 9,79 εκατ. ευρώ (+186,61% σε σχέση με το 2012/2013)
● Μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις:19,15 εκατ. ευρώ (-10,09% σε σχέση με το 2012/2013)
● Βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις:49,98 εκατ. ευρώ (+59,15% σε σχέση με το 2012/2013)
● Σύνολο υποχρεώσεων:69,13 εκατ. ευρώ (+31,16% σε σχέση με το 2012/2013)

Τον ισολογισμό της 30ής Ιουνίου 2014 (34η εταιρική χρήση) που αφορά την χρονική περίοδο (01/07/2013 έως 30/06/2014) υπογράφουν οι: Δημήτριος Β. Αγραφιώτης (αντιπρόεδρος του Δ.Σ.), Ιωάννης Ε. Βρέντζος (διευθύνων σύμβουλος), Αναστάσιος Κ. Λόντος (οικονομικός διευθυντής) και Κυριάκος Ι. Μικές (προϊστάμενος λογιστηρίου).