Η κακοκαιρία συνεχίζεται και προσφέρει εντυπωσιακές και σπάνιες στιγμές ομορφιάς.
Το χιόνι έντυσε στα λευκά και τα νησιά μας προσφέροντας μοναδικές φωτογραφίες που κάνουν το γύρω του κόσμου. Ελλάδα: Ένας χειμώνας γεμάτος χρώματα!
Το εποχικό αντιγριπικό εμβόλιο για τη σεζόν 2014-2015 δεν καλύπτει τον υπότυπο H3N2, που προκαλεί τα περισσότερα φετινά κρούσματα.
Σε σχετική ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ), επισημαίνει την ιδιαίτερη ανησυχία που προκαλεί η κοινή διαπίστωση των αμερικανικών και ευρωπαϊκών υγειονομικών αρχών ότι το προεξάρχον στέλεχος που ευθύνεται φέτος για την υψηλή νοσηρότητα της γρίπης είναι ο υπότυπος H3N2, ο οποίος όμως δε συμπεριλήφθηκε στους υποτύπους του αντιγριπικού εμβολίου 2014-2015.
Ωστόσο, διευκρινίζει ότι «η απουσία άλλων υποτύπων της γρίπης από την κοινότητα στα φετινά κρούσματα, φαίνεται να δείχνει πως ο πληθυσμός που εμβολιάστηκε είναι καλυμμένος απέναντι στα υπόλοιπα επικίνδυνα στελέχη και γι’ αυτό δεν παρουσιάστηκαν κρούσματα από υπότυπους που εμπεριείχε το εμβόλιο».
Σύμφωνα με στοιχεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ελέγχου Λοιμώξεων (ECDC), στα τέλη Δεκεμβρίου είχε καταγραφεί αύξηση 10% των κρουσμάτων, πανευρωπαϊκα.
Ο αντιγριπικός εμβολιασμός είναι αναγκαίος για όλους, ενώ ιδιαίτερα σημαντικός είναι, σε περίπτωση επιδημίας γρίπης, για το προσωπικό της πρωτοβάθμιας και νοσοκομειακής περίθαλψης, ώστε να αποφεύγεται η διασπορά και η μετάδοση του ιού.
Οι γιατροί συστήνουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου (άτομα άνω των 60 ετών, παιδιά και ενήλικες με χρόνια νοσήματα, έγκυες και θηλάζουσες, παχύσαρκα άτομα με ΔΜΣ> 40kg/m2, και όλοι οι κλειστοί πληθυσμοί σε φυλακές, ιδρύματα σχολές, ειδικά σχολεία) να μεριμνήσουν για τον αντιγριπικό εμβολιασμό τους, υπενθυμίζοντας ότι η ισχύς του εμβολίου είναι τρίμηνη. Αυτό σημαίνει ότι, στα άτομα υψηλού κινδύνου μπορεί να χρειαστεί επαναληπτική δόση, κατόπιν συνεννόησης με τον θεράποντα ιατρό τους.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης επέλεξε μετά από συζητήσεις του με τους Καρεμπέ και Ισά και συμφώνησε με τον 46χρονο Πορτογάλο τεχνικό.
Μάλιστα, ο Ολυμπιακός προσφέρει πλουσιοπάροχο συμβόλαιο στον Περέιρα (Βίτορ Μανουέλ Ντε Ολιβέιρα το πλήρες όνομα του) που ήταν στόχος και της Νιουκάστλ για την θέση του Πάρντιου.
Ο Περέιρα αναμένεται να είναι στον πάγκο του Ολυμπιακού στον αγώνα με την Ξάνθη στα Πηγάδια την Κυριακή.
Το προφίλ του νέου προπονητή του Ολυμπιακού
O Bίτορ Μανουέλ ντε Ολιβέιρα Περέιρα (26 Ιουλίου 1968), γεννήθηκε στο Εσπίνιο, έπαιξε μόνο ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο, και αποσύρθηκε στην ηλικία των 29 ετών. Το καλοκαίρι του 2010, έγινε βοηθός του Αντρέ Βίλας Μπόας στην Πόρτο και στις 21 Ιουνίου 2011, μετά την αποχώρηση του Μπόας στην Τσέλσι, έγινε πρώτος προπονητής, κατακτώντας δυο συνεχόμενα πρωταθλήματα (2012, 2013).
Τον Μάρτιο του 2013 έχασε για ένα γκολ (2-1), την πρόκριση στους ημιτελικούς του Τσάμπιονς Λιγκ από τη Μάλαγα. Θεωρείται σπουδαίος σκάουτερ, αφού ανακάλυψε τον Κολομβιανό Χάμες Ροντρίγκες, που θεωρείται πλέον από τους κορυφαίους επιθετικούς του κόσμου.
Είναι μαθημένος στην πίεση, καθώς το δεύτερο πρωτάθλημα το κατέκτησε την προτελευταία αγωνιστική 2-1, όταν και κέρδισε, την τελευταία αγωνιστική με γκολ στο 90′, την Μπενφίκα, παρότι σε όλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος ήταν στη δεύτερη θέση. Πήρε τον τίτλο με 6 ισοπαλίες σε 30 αγώνες.
Στα τέλη Μαΐου του 2013 αποφάσισε να συνεχίσει την καριέρα του στην Πρέμιερ Λιγκ και στην Έβερτον, αλλά τελικά δελεάστηκε από τα 6 εκατομμύρια ευρώ των Σαουδαράβων, αφού υπέγραψε διετές συμβόλαιο με την Αλ Αχλί.
Ο 57χρονος Fry δε σταματά να τονίζει ότι η σχέση με τον 27χρονο σύντροφό του είναι ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στη ζωή του, ενώ κοινός τους φίλος δήλωσε στα μέσα ενημέρωσης: “Από τότε που ο Στίβεν γνώρισε τον Έλιοτ, ήταν σαν να απέκτησε περισσότερη διάθεση για ζωή”.
Πάντως σύμφωνα με τη Mirror, ο Fry είχε βυθιστεί στο παρελθόν σε κατάθλιψη, αφού ήταν ένας πολύ μοναχικός άνθρωπος, παρά το λαμπερό του προφίλ στα φώτα της δημοσιότητας.
Το ζευγάρι που φαίνεται ότι γνωρίζονται για πολύ καιρό έχουν εντοπιστεί κατά καιρούς να κυκλοφορούν μαζί δείχνοντας τον έρωτά τους, ωστόσο σύμφωνα με τις πληροφορίες οι δυο τους επιθυμούν να κρατήσουν τη σχέση τους μακριά από τα σκανδαλοθηρικά περιοδικά.
Όπως αναφέρει μάλιστα ο Andrew House, τα 4.1 εκατομμύρια συστήματα πουλήθηκαν κατά τη διάρκεια των γιορτών. Ακόμη, έχουν πουληθεί (μέχρι τις 4 Ιανουαρίου) 81.8 εκατομμύρια PS4 games τόσο σε ψηφιακή όσο και σε φυσική μορφή. Σημειώνεται επίσης ότι 17.8 εκ. αντίτυπα πουλήθηκαν κατά τη περίοδο των Χριστουγέννων.
Επιπλέον, το υψηλόβαθμο στέλεχος της Sony ανέφερε ότι οι χρήστες της συνδρομητικής υπηρεσίας PlayStation Plus έχουν ξεπεράσει τα 10.9 εκατομμύρια.
Οι χώροι, οι οποίοι, όπως αναφέρει το seleo.gr, συνεχίζουν να είναι προσβάσιμοι και διαθέσιμοι από σήμερα, Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015, μέχρι και την Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015, από τις 8 το πρωί μέχρι τις 6 το απόγευμα, είναι το 2ο παράρτημα Κ.Α.Π.Η. (Λαγκαδά 35, 1ος όροφος τηλ. 2310514456) και το 5ο παράρτημα Κ.Α.Π.Η. (Αλεξανδρείας 27, ισόγειο τηλ. 2310820110).
Οι ανωτέρω χώροι θα λειτουργήσουν παράλληλα με τις ήδη υφιστάμενες δομές που παρέχουν τις υπηρεσίες τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους: Το Υπνωτήριο Αστέγων του δήμου Θεσσαλονίκης, που λειτουργεί σε συνεργασία με τη ΜΚΟ ΑΡΣΙΣ (Ανδρέου Γεωργίου 13 τηλ. 2310528811), από τις 17:00 έως την επομένη ημέρα στις 11:00, και το Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας του Δήμου Θεσσαλονίκης που λειτουργεί σε συνεργασία με τη ΜΚΟ PRAKSIS (Μοναστηρίου 62 τηλ. 2310527938), από τις 10 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ.
Επιπλέον, θα συνεχιστεί η δράση των street workers του ΟΚΑΝΑ και της ΜΚΟ PRAKSIS για τον εντοπισμό αστέγων, καθώς και ο εφοδιασμός των αστέγων με υπνόσακους και κουβέρτες, τα οποία θα διανέμει όχημα του δήμου Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Ύστερα από δύο χρόνια παρουσίας του στη τεχνική ηγεσία του Ολυμπιακού, ο Μίτσελ αποτελεί παρελθόν για την ομάδα του Πειραιά. Η διοίκηση των ερυθρολεύκων είχε τετ-α-τετ συνάντηση με τον Ισπανό τεχνικό, γνωστοποιώντας την απόφαση της να δώσει τέλος στη μεταξύ τους συνεργασία.
Τις τελευταίες ημέρες ήταν ανεξήγητα βαρύ το κλίμα για τον Ισπανό τεχνικό, ο οποίος παρά το γεγονός ότι η ομάδα δεν απέδιδε τα μέγιστα, τη διατηρούσε μέσα σε όλους τους στόχους της.
Μάλιστα, πέτυχε αξιόλογη πορεία στην Ευρώπη με σημαντικές νίκες, και όλα αυτά ενώ το καλοκαίρι πουλήθηκαν σημαντικότατα μέλη της ομάδας χωρίς να βρεθούν επάξιοι αντικαταστάτες.
Η διοργάνωση έχει προγραμματιστεί να λάβει χώρα στο θέρετρο του Πιέονγκτσανγκ, με τους αξιωματούχους των Αγώνων να αποκλείουν το ενδεχόμενο διεξαγωγής κάποιων εκ των αγωνισμάτων στη Βόρεια Κορέα.
Για τον κυβερνήτη της επαρχίας Γκανγκγουόν, Κι-Μουν-Σουν, μάλιστα είναι «ρεαλιστικά αδύνατο», όπως χαρακτηριστικά είπε, να διαμοιραστούν κάποια από τα αγωνίσματα στη γειτονική χώρα.
Στο παρελθόν η Νότια Κορέα αρνήθηκε επίσης τις φήμες για μια πιθανή μεταφορά ορισμένων από τα σπορ των Αγώνων (πίστες και έλκηθρο) στην Ιαπωνία.
-Πως ξεκίνησες με το graffiti και πόσα χρόνια ασχολείσαι;
Ασχολούμαι συστήματα περίπου 1-1,5 χρόνο με αυτά που κάνω τώρα. Πιο παλιά έβγαινα και εγώ σαν παιδί και έβαφα τρένα, τοίχους, ότι έβρισκα. Τότε ήμουν 14-15 κάπου στην τρίτη γυμνασίου.
-Είχες επηρεαστεί από το hip hop;
Όχι απλά τα έβλεπα και γούσταρα. Δεν γινόταν ούτε για τέχνη ούτε θέλαμε να πούμε τίποτα, μόνο για την αδρεναλίνη. Μας άρεσε να μας κυνηγούν. Μετά μεγάλωσα και το ξεπέρασα. Τώρα το κάνω γιατί δίνω έμφαση στην εικόνα. Μου αρέσει να φτιάχνω πράγματα και να τα βλέπουν οι άλλοι. Παλιότερα δεν με ένοιαζε αν ήταν αισθητικά ωραία, απλά τα έκανα για να τα κάνω.
– Αυτοπροσδιορίζεσαι ως γκραφιτάς ή street artist;
Τίποτα από τα δύο, σαν Γιώργος. Γκραφιτάς δεν είμαι γιατί εγώ κάνω τοιχογραφία. Graffiti είναι να πάρεις ένα ασημένιο και ένα μαύρο και να πας να βάψεις ένα τρένο και ίσως να περάσεις και 1-2 μέρες στο κρατητήριο. Εκεί έχεις κάνει το graffiti. Ο street artist επίσης περνά ένα μήνυμα, εγώ δεν περνώ κανένα μήνυμα, ασχολούμαι μόνο με την εικόνα. Τα μηνύματα θα τα περάσω από άλλα έργα που δεν θα είναι graffiti.
-Υπογράφεις ως «Fro». Πως βγήκε;
Φρογουδάκης το επώνυμο μου, Fro. Αυτό ξεκίνησε από το σχολείο γιατί λέω το ρ λίγο ψευδά. Όταν με ρωτούσαν πως με λένε άκουγαν Φραγκουδάκης και τους έλεγα, Φρο, Φρογουδάκης. Και έτσι έμεινε
-Βλέπω όλες οι δουλειές σου είναι ανθρωποκεντρικές ,κυρίως πρόσωπα. Γιατί;
Μου αρέσουν παρά πολύ τα πρόσωπα των ανθρώπων να τα παραμορφώνω, να τους αλλάζω τα χρώματα, γενικά να τα πειράζω. Σχεδιάζω τα δικά μου, παίρνω των άλλων, γενικά το ψάχνω παρά πολύ με τα πρόσωπα στην συγκεκριμένη μου φάση. Μπορεί σε 1-2 χρόνια να μου έχει φύγει. Δεν έχω κάνει κάποιο αντικείμενο, μου αρέσει να περνώ και να νιώθω πως ένα πρόσωπο με κοιτά, μια ένταση από τον τοίχο και ότι το έχω φτιάξει εγώ, ενώ δεν υπάρχει κανονικά.
-Άρα νιώθεις πως δημιουργείς ζωή, κάνεις πιο ζωντανή την πόλη.
Ναι, θα μπορούσες να το πεις και έτσι. Σαν να δημιουργώ κατοίκους. Σαν να παίζω Sims και φτιάχνω τα ανθρωπάκια μου.
-Βλέπω έχεις μεικτές τεχνικές δεν είναι το παραδοσιακό graffiti. Χρησιμοποιείς πινέλα, spray και μπερδεύεις τα χρώματα.
Βασικά είναι ανάλογα τα graffiti, μπορεί να είναι μόνο με πινέλα και spay, μπορεί άλλα να έχουν και πλαστικά. Ανάλογα τι θες να πετύχεις ή τι λύσεις έχεις ή ακόμα και πως θα σου βγει. Μπορεί να μην έχεις τα χρώματα που θες και εκεί θα τα αντικαταστήσεις με κάτι άλλο και έτσι θα κάνεις τις ανάλογες αλλαγές. Το βλέπεις εκείνη την ώρα. Εσύ επιλεγείς τα όπλα σου και μετά βάφεις με αυτά.
-Από ποιο καλλιτεχνικό ρεύμα έχεις επηρεαστεί;
Εμένα με επηρεάζει βασικά αυτό που βλέπω κάθε μέρα στο δρόμο, η ρουτίνα. Από κλασική ζωγραφική αυτά που προτιμώ είναι άσχετα με αυτά που κάνω αλλά δεν νομίζω να έχουν και κάποια συνοχή με την τοιχογραφία, ίσως με αλλά έργα μου. Ο Klimt που είναι από τους αγαπημένους μου ζωγράφους δεν έχει καμία σχέση. Και οι 2 μπορεί να κάνουμε κάτι διακοσμητικό αλλά ο Klimt έχει και κάτι άλλο από πίσω. Για μένα το graffiti δεν σημαίνει κάτι, απλά το κάνω γιατί μου αρέσει, δεν έχει κάποιο μήνυμα. Παίζω με το μάτι του άλλου, δεν παίζω με το μυαλό του.
-Ρευστό όπως το χρώμα λοιπόν;
Ναι, σαν ένα παιχνίδι στο μάτι του άλλου. Ο Banksy ας πούμε που είναι ο top street artist σε όλα του τα έργα έχει ένα κοινωνικό μήνυμα από πίσω. Εγώ αντιθέτως δεν έχω.
-Γιατί επέλεξες να μην έχεις πολιτικά ή κοινωνικά μηνύματα στη δουλειά σου;
Δεν το επιλέγω τώρα, μπορεί στο μέλλον να αλλάξω. Κοινωνικό μήνυμα μπορεί να γεννηθεί μέσα από ένα έργο σου τυχαία. Μπορεί να κάνω ένα graffiti, να σκάσει ένας φωτογράφος και να πιάσει το βλήμα που έκανα στον τοίχο την ώρα που κάποιος τύπος που κλέβει ένα μηχανάκι. Αυτομάτως η φωτογραφία αυτή έχει κοινωνικό μήνυμα χωρίς όμως να το έχω επιλέξει εγώ.
-Πέρα από τα graffiti τι άλλο φτιάχνεις;
Κάνω κλασική ζωγραφική, κατασκευές, γυποειδή πράγματα, εγκαταστάσεις και κολάζ που λατρεύω. Το κολάζ είναι η πρώτη μου σκέψη σε όλα. Το κολάζ δεν είναι τα χαρτάκια που σκέφτονται όλοι. Κολάζ υπάρχει και υλικών αλλά και ιδεών.
-Το επόμενο βήμα για σένα;
Με μια φίλη μου, την Λαμπρινή, συζητάμε να πάμε να βάψουμε ένα 4οροφο κτίριο στην Κομοτηνή που αν γίνει αυτό θα είμαστε πολύ jet. Δεν έχω κάτι άλλο για το μέλλον. Κάνω διάφορες δουλειές, έχω τις παραγγελίες αλλά το μόνο που με απασχολεί είναι να ζωγραφίσω σε έναν τόσο μεγάλο καμβά σαν την πολυκατοικία αυτή.
-Στην Αθήνα τι θα άλλαζες;
Τα πάντα. Όμως έχω κοζάρει έναν συγκεκριμένο τοίχο στην Πλάκα σε μια καφετέρια κοντα σε έναν πεζόδρομο. Δεν είναι κτίριο, απλά ένας τοίχος. Θέλω να ζητήσω άδεια για να ζωγραφίσω εκεί με μια νέα γεωμετρική τεχνική που δοκιμάζω. Θέλω να κάνω έναν άνθρωπο που έχει πέσει από τον ουρανό, έχει χτυπήσει κάτω και να σπάει, όχι φωτορεαλιστικά αλλά με την κίνηση του.
-Θεωρείς βανδαλισμό τα graffiti;
Σίγουρα, αλλά είναι απαραίτητος βανδαλισμός. Βανδαλισμός είναι και όταν βγαίνει ο επιτάφιος στον δρόμο. Ο βανδαλισμός είναι υποκειμενικό πράγμα, ο χώρος είναι δημόσιος άρα για ποιον βανδαλισμό μιλάμε; Είμαι κατά το να πηγαίνεις και να βάφεις την ιδιοκτησία του άλλου, πχ το αυτοκίνητο ή να βάφεις ένα νεοκλασικό σπίτι ή να μην δίνεις respect σε μέρη που δεν πρέπει να βάψεις όχι γιατί δεν «κάνει» αλλά γιατί δεν θες και το σέβεσαι ο ίδιος. Αλλά υπάρχουν και μέρη που πρέπει να τα βάψεις
-Πες μου τρία μέρη που δεν πρέπει να βαφτούν.
Ένα νεοκλασικό, η Ακρόπολη, αν και βαμμένη ωραία θα ήταν γιατί είναι έτσι η Ακρόπολη, και μέρη με μικρά παιδιά, πχ σχολεία. Βασικά πρέπει να βάφονται ωραία αυτά, όχι να πάω και να ρίξω μερικές ταγκιές ή να γράψει ο άλλος «χύνω το κράτος». Εκκλησιές να βαφούμε προφανώς, είναι δημόσιο, φόρους δεν πληρώνουν οπότε κανένα θέμα. Το να γράφεις στον τοίχο είναι μια ελευθερία σου, δεν γίνεται να στο περιορίσει κανείς.
-Κάτι τελευταίο που θα ήθελες να πεις;
Αυτό που θέλω να πω, είναι πως πρέπει να δίνονται περισσότερες ευκαιρίες στο βάψιμο τοίχου. Θεωρώ πως δεν γίνεται να υπάρχει μια πόλη χωρίς graffiti γιατί μέσα εκεί ξεκίνησε και πρέπει να συνεχίσει. Πρέπει να φαίνεται πως υπάρχει κίνηση στην κοινωνία. Μπορεί να ενοχλεί κάποιους, αλλά αυτό δεν γίνεται να μην υπάρχει. Σε ένα εγκαταλελειμμένο κτήριο το πρώτο πράγμα που θα πάει πάνω του πριν τις κατσαρίδες είναι οι ταγκιές. Με το που αφεθεί ένας χώρος γίνεται αυτομάτως, χώρος έκφρασης για κάποιους άλλους. Αυτό δεν πρέπει να σταματήσει ποτέ.
Η σελιδα του «Fro»
Επιμέλεια: Ιωσήφ Χαλαβαζής
Βγαίνει λοιπόν τις Παρασκευές 16 και 23 Ιανουαρίου στα παράθυρα του Passport ουρλιάζοντας ασυναρτησίες και υπόσχεται δωρεάν γουαιφάι σε όσους έχουν κομμένο ρεύμα και δεν έχουν να φάνε!
Με ένα κάρο τιράντες κι ένα μάτσο λεβέντες καβάλα στις κάλπες του Passport, θα παίξει καινούρια(!) τραγούδια που δεν υπάρχουν στο γιουτιούμπ, αλλά και παλιά που έχουν ανέβει κατά καιρούς στο παγκόσμιο τοπ τεν (που φτιάχνει με τους φίλους του κάθε καλοκαίρι πριν πάνε για ψάρεμα) μέχρι να σας πείσει για τα χειρότερα!
Στην φάση τον συνοδεύει ο γνωστός μπλόγκερ pitsirikos με κείμενα που φιλοτέχνησε ειδικά για την περίσταση και εκτός αυτού, είναι και στα ντεκς (ψηφιακά και όχι σε φυσική μορφή) πριν την παράσταση, στο διάλειμμα και μετά τη λήξη, παίζοντας μουσικές που όλοι έχουμε αγαπήσει, χορέψει, ξεχάσει, χτυπήσει, ξενερώσει, στραβοκαταπιεί, ακούγοντάς τες σε κάποιο μπαρ, κλαμπ, καφέ, ασανσέρ, σούπερ μάρκετ ή ιατρείο.
Στα όργανα ανάλογα την περίσταση είναι οι:
Λαγδάς Βασίλης – Κιθάρες και ό,τι άλλο χρειαστεί
Καλκάνης Χρήστος – Κλαρινέτο, Μελόντικα και ό,τι άλλο χρειαστεί
Ήχο και ό,τι άλλο χρειαστεί κάνει ο Μάνος Στάγιας
Παραγωγή και ό,τι άλλο χρειαστεί: PROSPERO
Ελάτε να βγάλουμε τα λεφτά μας στο εξωτερικό!
PassPort,Καραΐσκου 119, Πλατεία Κοραή, Πειραιά
Τηλ. 2104296401
Τιμές: bar με μπύρα 10€, σε τραπέζι με μπύρα 15€