Αρχική Blog Σελίδα 41

25,2 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής στους Δήμους Καλλιθέας, Αλίμου και Παλαιού Φαλήρου για βιώσιμη αστική ανάπτυξη

Πόροι ύψους 25,2 εκατομμυρίων ευρώ για την υλοποίηση πάνω από 30 έργων και δράσεων που σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα, τον τουρισμό και τον πολιτισμό στους Δήμους Αλίμου, Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου, διατίθενται με την απόφαση εκχώρησης του Περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά προς την Χωρική Αρχή του Συνδέσμου Δήμων Νότιας Αθήνας (ΣΥΔΝΑ), στο πλαίσιο της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) που εντάσσεται στο Πρόγραμμα “Αττική” 2021-2027.

 «Μετά την Αθήνα και τον Πειραιά, δύο Δήμους –στους οποίους μέσα από το “Πρόγραμμα Αττική 2021-2027”– διαθέσαμε συνολικά πάνω από 184 εκατ. ευρώ για σημαντικά έργα υποδομής, σειρά παίρνει ο Σύνδεσμος Δήμων Νότιας Αθήνας. Ενισχύουμε το τρίπτυχο: τοπική επιχειρηματικότητα, τουρισμός και πολιτισμός για την Καλλιθέα, τον Άλιμο και το Παλαιό Φάληρο –τρεις Δήμους στη Νότια Αθήνα με αδιαμφισβήτητα πολιτιστικά, γεωγραφικά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα– προκειμένου να κάνουμε πράξη όλα όσα έχουμε δεσμευτεί στους πολίτες της Αττικής μας. Και συνεχίζουμε την επόμενη εβδομάδα και με τους υπόλοιπους Δήμους της Αττικής», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Αττικής, υποδεχόμενους τον Δήμαρχο Αλίμου Ανδρέα Κονδύλη, τον Δήμαρχο Καλλιθέας Κώστα Ασκούνη και τον Δήμαρχο Παλαιού Φαλήρου, Γιάννη Φωστηρόπουλο.

Ο κ. Χαρδαλιάς πρόσθεσε: «Χρησιμοποιούμε κάθε διαθέσιμο χρηματοδοτικό εργαλείο και θέλουμε να αξιοποιείται “ανταποδοτικά” μέσα στις τοπικές κοινωνίες. Βασικό μας μέλημα αποτελεί η βιώσιμη αστική ανάπτυξη, με την αναβάθμιση βασικών υποδομών για την ποιότητα ζωής των πολιτών, τη στήριξη της νέας γενιάς και του κοινωνικού κράτους. Σε αυτό το πλαίσιο, δημιουργούμε, μεταξύ άλλων, Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας, καθώς και clusters νεοφυών επιχειρήσεων,  αναβαθμίζουμε ενεργειακά τα κτίριά μας, δημιουργούμε “πράσινες” διαδρομές και δρομολογούμε, άμεσα, έργα που στηρίζουν την τοπική απασχόληση, προωθούν την κοινωνική επιχειρηματικότητα και βελτιώνουν την καθημερινότητα των συμπολιτών μας με αναπηρία. Παράλληλα, ενισχύουμε τους δύο μας βασικούς πυλώνες: τον τουρισμό και τον πολιτισμό, με επίκεντρο τις τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες του παραλιακού μας μετώπου. Αναδεικνύουμε τις ιστορικές μας διαδρομές, σημαίνοντες αρχαιολογικούς χώρους, την αρχιτεκτονική του Μεσοπολέμου, τις μουσικές των προσφύγων μας, αλλά και τις γεύσεις της θάλασσάς μας. Και οι δύο βαθμοί της Αυτοδιοίκησης ενώνουμε δυνάμεις. Μαζί αλλάζουμε το μέλλον στις γειτονιές μας, έχοντας, πάντα, στον πυρήνα της πολιτικής μας τους πολίτες της Αττικής».

Ειδικότερα, από τα 25,2 εκατομμύρια ευρώ:

8,59 εκατ. ευρώ θα δοθούν για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας της περιφερειακής οικονομίας (όπως είναι η ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας, η αξιοποίηση των οφελών της ψηφιοποίησης, η ανάπτυξη και η ανταγωνιστικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, κ.α.).

9,86 εκατ. ευρώ θα δοθούν για την ενίσχυση της χωρικής οικονομικής, κοινωνικής, περιβαλλοντικής και πολιτιστικής ανάπτυξης και συνοχής (όπως είναι οι βιοκλιματικές αναβαθμίσεις σε επιλεγμένα δημοτικά κτήρια, η δημιουργία έξυπνων εφαρμογών ηλεκτρονικού πολιτισμού, ηλεκτρονικού τουρισμού και ενίσχυσης της βιώσιμης κινητικότητας, η προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος άρδευσης σε χώρους πρασίνου, η κατασκευή έργων διευθέτησης ομβρίων υδάτων και η ανάπτυξη συστήματος παρακολούθησης περιβαλλοντικών παραμέτρων, κ.α.).

6,55 εκατ. ευρώ θα δοθούν για την προώθηση της περιφερειακής κοινωνικής συνοχής μέσα από την ενίσχυση των μηχανισμών και υπηρεσιών για τη στήριξη του ανθρώπινου δυναμικού, της απασχόλησης, της εκπαίδευσης, της υγειονομικής περίθαλψης, της κοινωνικοοικονομικής ένταξης, της ισότητας των ευκαιριών και την αντιμετώπιση κινδύνων φτώχειας και αποκλεισμού (βελτίωση της διαβίωσης των ΑμεΑ, πρόσβαση στην απασχόληση και μέτρα ενεργοποίησης για όλους, ενίσχυση κέντρων Δια Βίου Μάθησης, ισόρροπη συμμετοχή των φύλων στην αγορά εργασίας, κοινωνική ένταξη των ατόμων που διατρέχουν κίνδυνο, ισότιμη πρόσβαση σε ποιοτικές κοινωνικές και υγειονομικές υπηρεσίες, κ.α.).

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης δήλωσε:  «Το στοίχημα είναι γρήγορα και αποτελεσματικά να προχωρήσουμε σε αυτό το μεγάλο project, για το οποίο κρινόμαστε και θα κριθούμε. Είναι μεγάλη ευθύνη η γρήγορη διαχείριση και απορρόφηση, ώστε να προχωρήσουμε όλοι –από κοινού– για πόλεις με καλύτερες υποδομές, για κοινωνίες με μεγαλύτερη συνοχή και ευκαιρίες στην εργασία».

«Θα ανταποκριθούμε με τον καλύτερο τρόπο, ώστε αυτά τα χρήματα να αξιοποιηθούν προς όφελος της κοινωνίας, σε απαραίτητα έργα για την αναβάθμιση της ζωής των πολιτών μας» δήλωσε ο Δήμαρχος Καλλιθέας Κώστας Ασκούνης, ενώ αναφερόμενος στον κ. Χαρδαλιά υπογράμμισε: «είμαι βέβαιος, ότι θα έχουμε την αμέριστη συμπαράσταση όλων των υπηρεσιακών παραγόντων της Περιφέρειας, αλλά και την δική σου προσωπικά, γιατί είσαι ο άνθρωπος που προέρχεσαι από τα σπλάχνα της Αυτοδιοίκησης».

«Τα χρήματα που θα δοθούν θα πιάσουν τόπο. Μην ανησυχείς, την ξέρουμε τη δουλειά, θα το παλέψουμε μέχρι τέλους» είπε χαρακτηριστικά προς τον Περιφερειάρχη Αττικής ο Δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου Γιάννης Φωστηρόπουλος, αναφερόμενος στην ανάγκη για κατάθεση ώριμων μελετών. Και σημείωσε: «Οι πόροι δεν περισσεύουν, το ξέρουμε όλοι. Οι μελέτες έχουν γίνει με μεγάλη προσοχή, γι’ αυτό πιστεύω ότι θα είμαστε πολύ γρήγορα έτοιμοι να έχουμε ολοκληρώσει τα έργα, προκειμένου για να επιτύχουμε την απορροφητικότητα».

«Έδεσε» στον Πειραιά το ιστορικό ιστιοφόρο που θα μεταφέρει την Ολυμπιακή Φλόγα στο Παρίσι (VIDEO)

Το ιστορικό ιστιοφόρο του Γαλλικού Ναυτικού «Le Belem» έφτασε στο λιμάνι του Πειραιά με κάθε επισημότητα.

Πρόκειται για το πλοίο με το οποίο η Ολυμπιακή Φλόγα θα ταξιδέψει στις 27 Απριλίου από τον Πειραιά στη Μασσαλία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες «Παρίσι2024».

Η ιστορία του εντυπωσιακού γαλλικού ιστιοφόρου

Οι Γάλλοι επέλεξαν για τη µεταφορά της Ολυμπιακής Φλόγας το «Belem», που από το 1984 έχει χαρακτηριστεί «Ιστορικό Μνηµείο» και αποτελεί σύμβολο της ναυτικής παράδοσης της Γαλλίας.

Το Belem είναι το τελευταίο τρικάταρτο ιστιοφόρο του γαλλικού εμπορικού ναυτικού, με τετράγωνα πανιά και χαλύβδινη γάστρα, που χρονολογείται από τον 19ο αιώνα και παραμένει λειτουργικό μέχρι σήμερα.

Το εμπορικό πλοίο είχε παραγγείλει ο εφοπλιστής και τραπεζίτης της Νάντης, Φερνάντ Κρουά. Το Belem (η Βηθλεέµ στα πορτογαλικά) καθελκύστηκε το 1986 και ιδιοκτήτης του ήταν ο εφοπλιστής και τραπεζίτης της Νάντης, Φερνάντ Κρουά.

Το τρικάταρτο ιστιοφόρο πήρε το όνοµά του από την έδρα της εταιρείας του Κρουά, το Μπελέµ της Βραζιλίας, την πρώτη ευρωπαϊκή αποικία στον Αµαζόνιο, που ιδρύθηκε το 1616 από το βασίλειο της Πορτογαλίας.

Το ιστιοφόρο μπορούσε να µεταφέρει 675 τόνους εµπορευµάτων και συνήθως το φορτίο του ήταν κακάο από τη Βραζιλία.

 

 

Η Αθήνα γιορτάζει τα 150 χρόνια του Δημαρχιακού της Μεγάρου στην πλατεία Κοτζιά

0

«Σήμερα έχουμε επέτειο!». Με αυτή τη φράση ο Δήμος της Αθήνας υποδέχθηκε την σημερινή ημέρα, όπου πριν από 150 χρόνια, το Δημαρχιακό Μέγαρο Αθηνών, έργο του σπουδαίου Αθηναίου αρχιτέκτονα Παναγή Κάλκου, άνοιξε τις πόρτες του στην καρδιά της πόλης, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή.

Ο Δήμος Αθηναίων θα τιμήσει αυτή τη μεγάλη επέτειο με ειδικές επετειακές εκδηλώσεις και δράσεις που θα αναδείξουν την πλούσια ιστορία και το ζωντανό πνεύμα του ιστορικού αυτού κτιρίου της Αθήνας. Μια αναδρομή στο παρελθόν και ένα ταξίδι στο μέλλον της Αθήνας.

Πρώτο βήμα η παρουσίαση του ειδικού λογοτύπου που θα συνοδεύσει αυτό το ταξίδι, αναδεικνύοντας τη συνέχεια και τη συνέπεια ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της πόλης μας.

Το Δημαρχιακό Μέγαρο Αθηνών στα Μνημεία Νεότερης Ελλάδας

Πρόκειται για ένα τριώροφο κτήριο με λιτά μορφολογικά στοιχεία. Χαρακτηριστικό είναι το μαρμάρινο πρόπυλο της εισόδου. Το ισόγειο είναι επενδυμένο με μαρμάρινες πλάκες και τα ανοίγματα φέρουν διακοσμητικές σιδεριές.

Η κύρια είσοδος έχει μαρμάρινο θύρωμα που απολήγει σε διακοσμητική μαρμάρινη κορνίζα. Οι όροφοι χωρίζονται με τραβηχτό γείσο. Χαρακτηριστικό της όψης είναι το μπαλκόνι που στηρίζεται σε μαρμάρινα φουρούσια.

Μετά από σύναψη δανείου 130.000 δρχ. με την Εθνική Τράπεζα αποφασίστηκε να κτισθεί το Δημοτικό Μέγαρο στο τελευταίο υπόλειμμα του κήπου του λαού, στη δυτική πλευρά της οδού Αθηνάς. Η αρχιτεκτονική μελέτη ανετέθη στον αρχιτέκτονα Π. Κάλκο (επί δημάρχου Π. Κυριακού) και τον Οκτώβριο του 1872 άρχισε η οικοδόμηση του κτηρίου, το οποίο περατώθηκε τον Μάιο του 1874.

Με την Υ.Α. ΥΠΠΟ/ΔΙΛΑΠ/Γ/507/13609/30.3.89, ΦΕΚ251/Β/12.4.89 έχει χαρακτηρισθεί ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο αφ’ ενός διότι είναι κτήριο σημαντικό για την μελέτη της ιστορίας της αρχιτεκτονικής και πολεοδομικής εξέλιξης της πόλης, αφ’ ετέρου διότι αποτελεί χαρακτηριστικό σημείο αναφοράς στη ζωή των κατοίκων της Αθήνας.

Πηγή: Το κείμενο παρατίθεται από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού.normal

Οι ιστορικές περιπέτειες του Δημαρχιακού Μεγάρου των Αθηνών

Σε μια αχανή ερημιά και χέρσα πεδιάδα «με ρεύματα, βουνούς και χαράδρας» αποφάσιζε στις αρχές της δεκαετίας του 1870, ο γηγενής Δήμαρχος Αθηναίων Παναγής Κυριακός να ανεγείρει το «Δημοτικόν Κατάστημα της Πρωτευούσης» που δεν είναι άλλο από το γνωστό στις ημέρες μας Δημαρχιακό Μέγαρο της οδού Αθηνάς. Ο άδολος εκείνος Δήμαρχος, ο οποίος πλούτισε την πόλη μας με σημαντικά νεοκλασικά διοικητικά κτίρια, επέλεξε την περιοχή αυτή πιστεύοντας πως ανήκει στον Δήμο Αθηναίων.

Όταν ιδρύθηκε ο Δήμος (1835) εγκαταστάθηκε στην από Τουρκοκρατίας δημογεροντία στην παλαιά Αγορά, όπου σήμερα η ομώνυμη πλατεία (Αιόλου και Αδριανού). Στη συνέχεια στεγάστηκε σε διάφορα νοικιασμένα σπίτια μέχρι να αποκτήσει την πρώτη ιδιόκτητη στέγη στην πλατεία Ψυρρή. Εκεί όπου και σήμερα βρίσκεται το δημοτικό κτίριο που στεγάζει την Πρώτη Δημοτική Κοινότητα, ο αρχιτέκτονας Boulanger ανήγειρε ένα δίπατο παραδοσιακό κτίριο. Στο ισόγειο δημιουργήθηκαν ενοικιαζόμενα καταστήματα και λειτούργησε τοπική αγορά και στους στενούς χώρους του πρώτου ορόφου στεγάστηκαν οι υπηρεσίες του Δήμου. Στο κέντρο της πρόσοψης του κτιρίου ένα καλαίσθητο ρολόι σήμαινε την ώρα για τους αργόσχολους βλάμηδες της περιοχής.



Αλλά η πόλη μεγάλωνε και οι ανάγκες αυξάνονταν. Το 1870 εκλέγεται Δήμαρχος Αθηναίων ο Παναγής Κυριακός και αναθέτει στον δημοτικό αρχιτέκτονα Π. Κάλκο να σχεδιάσει και να κατασκευάσει το νέο Δημαρχείο. Τα μέσα όμως ήταν πενιχρά και το νέο κτίριο ανεγέρθηκε (1872-1874) με δάνειο της Εθνικής Τραπέζης. Ο Κυριακός πρόλαβε να χαρεί το δημιούργημά του, αφού το εγκαινίασε στην αρχή της δεύτερης τετραετίας του (Απρίλιος 1874).

Αλλά μία έκπληξη περίμενε τους επόμενους Δημάρχους οι οποίοι παρέλαβαν εξώδικα από τα οποία πληροφορήθηκαν πως η γη που είχε ανεγερθεί το Δημαρχείο δεν ανήκε στον Δήμο Αθηναίων! Όταν ο αρχιτέκτονας Σταμάτης Κλεάνθης σχεδίαζε την πόλη είχε φροντίσει να αποκτήσει και εκείνος αθηναϊκή γη για τα γεράματά του. Ανάμεσά τους και χωράφια που θα συνόρευαν με την περιοχή όπου επρόκειτο να ανεγερθούν σημαίνουσες χρήσεις, όπως αυτό που συνόρευε με την μετέπειτα πλατεία Ομονοίας. Ο ίδιος είχε φύγει από τη ζωή και στις διεκδικήσεις εναντίον του Δήμου προχώρησε η σύζυγός του. Εκείνη η διεκδίκηση έμελε να κρατήσει σχεδόν μία πεντηκονταετία και τακτοποιήθηκε μόλις το 1920 αφού η Ευφροσύνη Κλεάνθη είχε φύγει από τη ζωή και την αποζημίωση έλαβαν οι κληρονόμοι της.

Ωστόσο, η απαξίωση του Δημαρχείου εμφανίσθηκε μόλις λίγα χρόνια μετά την ανέγερσή του (1890), όταν όλοι συμφωνούσαν πως «δεν ήτο αντάξιο του πρώτου δήμου του κράτους». Ο νοικοκύρης Π. Κυριακός στρίμωξε τις υπηρεσίες στον ένα και μοναδικό όροφό του και στο ισόγειο έφτιαξε καταστήματα που τα νοίκιαζε ώστε να έχει έσοδα το πάντα ισχνό ταμείο του Δήμου Αθηναίων και να ξεπληρώσει το δάνειο. Η συνύπαρξη όμως με τα καταστήματα του ισογείου δεν ήταν εύκολη. Εκεί εγκαταστάθηκαν φερετροποιεία, καφενεία, μαγειρεία, οινοπωλεία και «ο θόρυβος και αι φωναί των εν τοις καφενείοις και εν τοις οινοπωλείοις συνωστιζομένων, συμμιγνύμενοι με τας κραυγάς των οδηγών των αείποτε πέριξ του Δημαρχείου σταθμευόντων κάρρων, απετέλουν πανδαιμόνιον» και συχνά διατάρασσαν τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο δε Τύπος της εποχής κρίνοντας την έλλειψη καθαριότητας από τα βρωμόνερα που έχυναν στο δρόμο τα καταστήματα έκανε λόγο για «εν των βρωμερωτέρων σημείων της πόλεως».

Ο φιλόδοξος και δυναμικός Σπύρος Μερκούρης, στις αρχές πλέον του 20ού αιώνα (1901) πραγματοποιεί την πρώτη μεγάλη ανακαίνιση του κτιρίου, απομακρύνοντας τα καταστήματα του ισογείου, δημιουργώντας την πρώτη μεγάλη αίθουσα υποδοχής και προσθέτοντας το εξωτερικό στηθαίο. Βασιλείς, Πρόεδροι Δημοκρατίας και Πρωθυπουργοί, Έλληνες και ξένοι και σχεδόν το σύνολο των επισήμων επισκεπτών της χώρας παρελαύνει από το Δημαρχείο των Αθηνών, το οποίο μεταβάλλεται σε ιστορικό και διοικητικό τοπόσημο. Στην μόνη περίπτωση που αμαυρώθηκε επίσκεψη επισήμου, ήταν το 1927 όταν ένας παράφρων επιχείρησε στην είσοδο του Δημαρχείου να δολοφονήσει τον πρώτο Πρόεδρο της Δημοκρατίας Ναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη.

Παρά τις δεκάδες προτάσεις για μετατροπές, αλλαγές, ακόμη και μετακίνησή του σε άλλη περιοχή των Αθηνών, το Δημαρχείο παραμένει στην ίδια μορφή για μια 35ετία, μέχρι να εκλεγεί δήμαρχος Αθηναίων ο υπερδραστήριος Κώστας Κοτζιάς (1934). Ο Ανδρέας Πλουμιστός, διευθυντής του αρχιτεκτονικού Τμήματος διατηρεί μόνον τους εξωτερικούς τοίχους, προσθέτει έναν ακόμη όροφο και δημιουργεί το Δημαρχιακό Μέγαρο που γνωρίζουμε σήμερα.

Δημιουργείται αίθουσα με εξώστη για τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και οι Φ. Κόντογλου και Γ. Γουναρόπουλος πλουτίζουν τοίχους και οροφές με τις δημιουργίες τους. Τα εγκαίνια του νέου Δημαρχείου έγιναν τον Αύγουστο 1937. Στις πρώτες μεταπολεμικές δημοτικές εκλογές (1951) ο Κώστας Κοτζιάς επανεκλέγεται Δήμαρχος Αθηναίων και η καρδιάκη προσβολή τον βρίσκει εν ενεργεία, γεγονός καθοριστικό για την ονομασία της πλατείας. Η οποία φέρει και επισήμως το όνομά του, αφού προηγήθηκε πλήθος ονομασιών, ανάλογα με τη χρήση. Επισήμως έφερε το όνομα «Πλατεία Λουδοβίκου» προς τιμήν του φιλέλληνα πατέρα του πρώτου Βασιλέως, του Όθωνα. «Στα Κανόνια» και «Πλατεία Γυμνασίων» μέχρι το 1859 λόγω της ύπαρξης ενός Στρατώνα Πυροβολικού, «Εθνικής Τραπέζης» λόγω της παρουσίας του πιστωτικού ιδρύματος από το 1841, «Δημοτικού Θεάτρου» το οποίο υπήρχε στην πλατεία μέχρι το 1940.

Πηγή: micros-romios / Κείμενο: Ελευθέριος Σκιαδάς

Summer camp Τέχνης και Τεχνολογίας από την Ελληνοαμερικανική Ένωση

H Ελληνοαμερικανική Ένωση προσκαλεί τους μικρούς της φίλους, ηλικίας 6-12 ετών, σε ένα αξέχαστο πρόγραμμα καλοκαιρινής απασχόλησης με Τέχνη και Τεχνολογία. Στόχος είναι η ανάπτυξη των ατομικών και ομαδικών δεξιοτήτων κάθε μικρού κατασκηνωτή της πόλης, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες που συνδυάζουν το παιχνίδι με τη μάθηση, πάντοτε ανάλογα με την ηλικία του.

Εξειδικευμένοι, έμπειροι παιδαγωγοί χρησιμοποιούν τα πιο σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία για να ενθαρρύνουν τα ταλέντα και τις ικανότητες κάθε παιδιού, έτσι ώστε να αναπτύξει την δημιουργικότητα, την φαντασία και την κοινωνικότητά του.

Οι δράσεις μας:
Εργαστήρι Μουσικής – Κίνησης – Χορού
Kids Yoga
Θεατρικό παιχνίδι
SΤΕΑΜ Robotics – STEAM Unplugged
Εικαστικά / Κατασκευές / Χειροτεχνία
Kινηματογραφικό εργαστήριο – Movie Lab
Παίζουμε ‘Αγγλικά’*
Κουκλοθέατρο

 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης χώρο και χρόνο για ελεύθερο παιχνίδι, παρακολούθηση ταινιών και συζήτηση, γωνιές φιλαναγνωσίας και πειραματισμό με επιστήμες και τέχνες.

Το Summer Camp της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης προσφέρει:
Ευέλικτες ώρες προσέλευσης (από τις 08:00 έως τις 09:00 πμ) και αποχώρησης (από τις 17:00 έως τις 18:00 μμ)
Δεκατιανό (Φρούτα, σάντουιτς, μπισκότα, χυμό)
Υλικά και εξοπλισμό για κάθε δραστηριότητα
Χρήση των χώρων της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (γκαλερί, τάξεις, αμφιθέατρο, βιβλιοθήκη κ.α.)
Ασφαλές περιβάλλον

Περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές:
Επικοινωνήστε μαζί μας στα τηλέφωνα 2103680083, 2103680019 & 2103680023 (10:00 πμ έως 19:00 μμ) ή στείλτε μας email στο [email protected].

Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας

*Στο Summer Camp της ΕΑΕ κύρια γλώσσα είναι η Ελληνική

Διακοπή υδροδότησης σε επτά περιοχές της Αττικής

Λόγω απαραίτητων τεχνικών εργασιών σε τροφοδοτικό αγωγό ύδρευσης, η ΕΥΔΑΠ ανακοίνωσε ότι θα σημειωθεί πτώση της πίεσης έως και πλήρης διακοπή της παροχής του νερού σε Ασπρόπυργο, Καλλιθέα, Κερατσίνι, Κορυδαλλό, Μαρούσι, Μοσχάτο και Κουκάκι.

(ΑΘΗΝΑ, ΚΟΥΚΑΚΙ) Λεωφόρος Συγγρού και Αμβρ.Φραντζή – Εκτιμώμενος χρόνος επαναφοράς υδροδότησης στις 22/04 έως τις 14:00,εκτός απροόπτου
(ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ) Περιοχή Ήμερος Τόπος – Εκτιμώμενος χρόνος επαναφοράς υδροδότησης έως τις 16:00,εκτός απροόπτου
(ΚΑΛΛΙΘΕΑ) Προμηθέως και Πεισίστρατου – Εκτιμώμενος χρόνος επαναφοράς υδροδότησης έως τις 15:00,εκτός απροόπτου
(ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ) Προύσης και Αϊδινίου – Εκτιμώμενος χρόνος επαναφοράς υδροδότησης έως τις 15:00,εκτός απροόπτου
(ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ) Παπαφλέσσα και Αθανασίου Διάκου – Εκτιμώμενος χρόνος επαναφοράς υδροδότησης έως τις 15:00,εκτός απροόπτου
(ΜΑΡΟΥΣΙ) Αριστείδου και Π. Τσαλδάρη – Εκτιμώμενος χρόνος επαναφοράς υδροδότησης έως τις 15:00,εκτός απροόπτου
(ΜΟΣΧΑΤΟ) Λεωφόρος Ποσειδώνος και Καποδιστρίου – Εκτιμώμενος χρόνος επαναφοράς υδροδότησης έως τις 17:00,εκτός απροόπτου

Η διάρκεια της χαμηλής πίεσης ή της διακοπής νερού θα ξεκινήσει στις 11μ.μ. το βράδυ της Τρίτης (23/4) έως και τις 9π.μ. το πρωί της Τετάρτης (24/4).

Από την εταιρεία, επισημαίνεται ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια ελαχιστοποίησης της διάρκειας των εργασιών και επαναφοράς της υδροδότησης.

 

«Reunion» The Musical στο θέατρο Παλλάς

Μία διαθήκη θα τους φέρει ξανά κοντά…

Παραστάσεις από 17 έως 26 Μαΐου 2024

H Θέμις Μαρσέλλου, η σκηνοθέτιδα των πιο επιτυχημένων μιούζικαλ στην Ελλάδα, επιστρέφει στο θέατρο Παλλάς με ένα ολοκαίνουριο musical που υπογράφει η ίδια το κείμενο και τη σκηνοθεσία.

ΥΠΟΘΕΣΗ

Μια μέρα σαν όλες τις άλλες, πέντε διαφορετικοί άνθρωποι, δέχονται ένα τηλεφώνημα από ένα δικηγόρο.

Τους καλεί να τον επισκεφθούν στο γραφείο του για μια διαθήκη που τους αφορά.

Η ζωή τους μέχρι εκείνη τη στιγμή, δείχνει να κυλάει ομαλά και χωρίς εκπλήξεις…

Όμως το παρελθόν τους, έχει άλλα σχέδια για το μέλλον τους…!!!

Πρωταγωνιστούν μαζί με τα τραγούδια τους οι:

Μαντώ, Πωλίνα, Σοφία Βόσσου, Κώστας Μπίγαλης, Αργύρης Αγγέλου.

Ειδική συμμετοχή ο Λάκης Παπαδόπουλος.

Στο ρόλο του δικηγόρου ο Βασίλης Αξιώτης.

Μαζί τους (με αλφαβητική σειρά): Θοδωρής Γιαννόπουλος, Ντόρα Γκέγκα, Μαρία Κοσμάτου, Γιάννης Λάφης, Πάνος Μαλακός, Μάριος Μαριόλος, Αδαμαντία Μαστροδούκα, Ιουλίτα Μωσαΐδου, Στέργιος Περτσινίδης, Βαγγέλης Πιτσιλός, Δανάη Τσούμου.

Και ζωντανή ορχήστρα!

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο – σκηνοθεσία: Θέμις Μαρσέλλου

Διεύθυνση – διδασκαλία ορχήστρας , σχεδιασμός ήχων: Νικόλας Γουάστωρ

Ενορχήστρωση -διασκευές, φωνητική διδασκαλία: Βασίλης Αλεβίζος

Χορογραφίες: Άννα Αθανασιάδη

Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης

Κοστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού

Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου

Σχεδιασμός video: Βικτώρια Βελλοπούλου

Βοηθοί σκηνοθέτη: Ντόρα Γκέγκα, Στέργιος Περτσινίδης

Δημόσιες σχέσεις & Επικοινωνία:

Μαργαρίτα Δρούτσα – [email protected]

Ελένη Λιλή – Τηλ. 2109213310

 

ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Παρασκευή 17 & 24 Μαΐου 21:00

Σάββατο 18 & 25 Μαΐου 21:00

Κυριακή 19 & 26 Μαΐου 20:00

Δευτέρα 20 & Τετάρτη 22 Μαΐου 20:00

 

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΣΑΒΒΑΤΟ & ΚΥΡΙΑΚΗ

Ε Ζώνη: 20€

Δ Ζώνη: 26€

Γ Ζώνη: 32€

Δ Ζώνη: 40€

Ε Ζώνη: 48€

VIP: 58€

ΔΕΥΤΕΡΑ, ΤΕΤΑΡΤΗ & ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Ε Ζώνη: 15€

Δ Ζώνη: 21€

Γ Ζώνη: 27€

Δ Ζώνη: 35€

Ε Ζώνη: 43€

VIP: 53€

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: https://www.more.com/theater/reunion-the-musical/

Πως πρέπει να κοιμόμαστε για να μην κάνουμε κακό στην υγεία μας

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στα Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ, η έκθεση στο φως κατά τη διάρκεια του ύπνου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας, διαβήτη και μεταβολικού συνδρόμου.

Το φως του περιβάλλοντος που εισέρχεται από τις κουρτίνες που δεν κλείνουν καλά, τα ανοιχτά ρολά ή το φως από λάμπα μπορεί να έχει απρόσμενες συνέπειες.

Συγκεκριμένα ενδέχεται να ενεργοποιήσει το νευρικό σας σύστημα που με τη σειρά του στέλνει σήματα στην καρδιά, την κάνει να χτυπάει πιο γρήγορα και έτσι είμαστε σε εγρήγορση, ακόμη και στον ύπνο

Η συν-επικεφαλής της μελέτης Daniela Grimaldi, M.D., Ph.D., σημειώνει: «Αυτό είναι κακό συνήθως, ο καρδιακός σας ρυθμός μαζί με άλλες καρδιαγγειακές παραμέτρους είναι χαμηλότερος τη νύχτα και υψηλότερος κατά τη διάρκεια της ημέρας».

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όταν οι συμμετέχοντες εκτέθηκαν σε φωτεινό δωμάτιο, εμφάνισαν αντίσταση στην ινσουλίνη την επόμενη μέρα με συνέπεια τα κύτταρα να μην μπορούν να απορροφήσουν και να χρησιμοποιήσουν τη γλυκόζη για ενέργεια με την ίδια αποτελεσματικότητα.

Η γλυκόζη παραμένει στην κυκλοφορία του αίματος, αυξάνοντας τα επίπεδα σακχάρου. Αν αυτό συμβεί για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα και διαβήτη.

Η έκθεση σε τεχνητό φως τη νύχτα είναι αρκετά συνηθισμένη για ορισμένους ανθρώπους. Επίσης αν ζείτε σε μια πόλη, μπορεί το φως από το δρόμο, τους προβολείς των αυτοκινήτων ή από άλλες πηγές να εισέλθει από τα ανοιχτά ρολά. Και αν κοιμηθείτε με την τηλεόραση ή το φωτιστικό του κομοδίνου αναμμένα, μπορεί να νιώσετε αυτές τις αρνητικές επιπτώσεις.

Οπότε, αποφύγετε το φως κατά τον ύπνο

Η Dr. Phyllis Zee, Διευθύντρια Ιατρικής Ύπνου στο Northwestern University Feinberg School of Medicine, συστήνει:

Αποφύγετε να αφήνετε τα φώτα αναμμένα όσο κοιμάστε. Εάν το απόλυτο σκοτάδι σας αγχώνει, χρησιμοποιήστε ένα ή δύο νυχτερινά φώτα για να βλέπετε το πάτωμα.

Προτιμήστε φωτισμό με ζεστά χρώματα, όπως πορτοκαλί, κόκκινο και κίτρινο, τα οποία διεγείρουν λιγότερο τον εγκέφαλο. Εξετάστε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε λαμπτήρες με θερμό φωτισμό για τα φώτα που θέλετε να έχετε αναμμένα τη νύχτα.

Εάν χρησιμοποιείτε το κινητό σας στο κρεβάτι, κρατήστε το μακριά από εσάς και τον/την σύντροφό σας. Η χρήση κινητού πριν τον ύπνο μπορεί να επηρεάσει τον μεταβολισμό σας, σύμφωνα με έρευνες.

Εάν δεν μπορείτε να αποφύγετε εντελώς το φως, χρησιμοποιήστε μάσκα ύπνου για να το αποκλείσετε. Αποτελεί μια οικονομική λύση για περίπτωση εισερχόμενου φωτός από παράθυρα.

Εναλλακτικά, οι κουρτίνες συσκότισης είναι επίσης αποτελεσματικές.

Την ίδια ώρα η Dr. Zee τονίζει τα οφέλη από τον ύπνο στο σκοτάδι: «Αυτά τα ευρήματα είναι ιδιαίτερα σημαντικά για όσους ζουν σε σύγχρονες κοινωνίες όπου η έκθεση σε τεχνητό φως τη νύχτα είναι όλο και πιο διαδεδομένη. Εάν μπορείτε να δείτε τα πράγματα πολύ καλά στον ύπνο σας, πιθανότατα υπάρχει πολύ φως».

Πηγή: Μαριάννα Μπάτη / ogdoo

Με αφρικανική σκόνη ο καιρός την εβδομάδα που ξεκινά στην Αττική

0

Σύμφωνα με την ΕΜΥ, οι μετεωρολογικές συνθήκες ευνοούν τη μεταφορά αφρικανικής σκόνης, η οποία στα νότια θα παρουσιάζει αυξημένες συγκεντρώσεις στην ατμόσφαιρα.

Ειδικότερα, για την Αττική προβλέπονται αραιές νεφώσεις κατά διαστήματα πυκνότερες, με λίγες τοπικές βροχές μικρής διάρκειας τις πρωινές και τις βραδινές ώρες.

Οι άνεμοι θα είναι μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ και από τις πρωινές ώρες ανατολικοί νοτιοανατολικοί, βαθμιαία έως 5 μποφόρ, με τη θερμοκρασία να κυμαίνεται από 14 έως 23 βαθμούς Κελσίου.

“35άρια, σκόνη,υγρασία και λασποβροχές…”

Ο μετεωρολόγος Γιώργος Τσατραφύλλιας μάλιστα σημειώνει ότι από την Δευτέρα θα έχουμε νέο επεισόδιο μεταφοράς Αφρικανικής σκόνης το οποίο θα κορυφωθεί την Τετάρτη 24 Απριλίου.

Μάλιστα το επεισόδιο θα είναι έντονο την Τρίτη και στην και Αττική, ενώ εντυπωσιακή θα είναι και η άνοδος της θερμοκρασίας κυρίως την Τρίτη με τον υδράργυρο να σκαρφαλώνει ακόμα και 13 βαθμούς πάνω από τα κανονικά για την εποχή επίπεδα, με τη θερμοκρασία να φτάνει στην Αττική τους 24 με 25 βαθμούς.

 

Η συναυλία των Rolling Stones στην Αθήνα που δεν τελείωσε ποτέ!

Στις 17 Απριλιου 1967, τέσσερις ημέρες πριν απ το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου, οι Rolling Stones άνοιξαν τη συναυλία τους στην Ελλάδα αλλά δεν την έκλεισαν ποτέ.

Ήταν 17 Απριλίου του 1967 όταν περίπου 10.000 ροκάδες κάθονταν στις εξέδρες του γηπέδου της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, κρατώντας στα χέρια τους το πολυπόθητο εισιτήριο (που κόστιζε από 80 έως 120 δραχμές ή 500 δραχμές μπροστά από την εξέδρα) για τη συναυλία των Rolling Stones!

Το γήπεδο ήταν ζωσμένο από ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις.

Αφού εμφανίστηκαν πρώτα τα ελληνικά συγκροτήματα Loubogg, MGC, Idols, Τάσος Παπασταμάτης, Δάκης και We Five στη σκηνή βγήκαν οι Μικ Τζάγκερ, Κιθ Ρίτσαρντς, Μπράιαν Τζόουνς και Μπιλ Γουάιμαν ανοίγοντας τη συναυλία τους στην Αθήνα με το Last Time.

Ακολούθησαν τα τραγούδια Lady Jane, 19th Nervous Breakdown, Ruby Tuesday και Let’s spend the night together. Λίγο πριν αρχίσουν να παίζουν το Satisfaction, ο Μικ Τζάγκερ είχε την έμπνευση να ράνει τους θεατές με κόκκινα γαρύφαλλα κι επειδή δεν έφτανε στην εξέδρα, το ανέθεσε στον μάνατζερ της περιοδείας, Τομ Κέιλοκ. Η πράξη θεωρήθηκε επαναστατική από την Αστυνομία και αμέσως έξι άνδρες της έπεσαν πάνω του ασκώντας βία.

Οι Stones πρόλαβαν να πουν μόλις έξι κομμάτια προτού γίνει το κακό: άρχισαν με το “Last Time”, συνέχισαν με τα “Lady Jane”, “19th Nervous Breakdown”, “Ruby Tuesday” και “Let’s Spend The Night Together” για να καταλήξουν στο “Satisfaction”, στο οποίο έπεσε και η ταφόπλακα της εμφάνισής τους.

Οι υπεύθυνοι του γηπέδου, με διαταγή της Αστυνομίας, κατέβασαν τον γενικό και η συναυλία τερματίσθηκε άδοξα μέσα σε πυκνό σκοτάδι. Τα μέλη των Rolling Stones φυγαδεύτηκαν στο ξενοδοχείο, μη μπορώντας να καταλάβουν τι συνέβη. Αγανακτισμένοι θεατές συγκρούστηκαν με την αστυνομία και συγκρότησαν διαδήλωση που κατέληξε μπροστά από το «Χίλτον», φωνάζοντας το σύνθημα: «Τσιλιχρήστο παραιτήσου!» (σ.σ. ο τότε διευθυντής της Αστυνομίας).

H ζωή στα προσφυγικά της Λεωφόρου Αλεξάνδρας (ΦΩΤΟ)

Τα προσφυγικά της λεωφόρου Αλεξάνδρας είναι ένας ιδιαίτερος τόπος που ξεχωρίζει με τη ξεθωριασμένη ώχρα του, μέσα στο τσιμεντένιο αστικό τοπίο. Το δείγμα του αθηναϊκού μοντερνισμού στέκει ακόμα όρθιο παρά το μαρασμό και την εγκατάλειψη: μόνο στην Ελλάδα ένα μνημείο της νεότερης ιστορίας μπορεί να μετατραπεί σε καταυλισμό, να παρακμάζει χωρίς λόγο και ακόμα και έτσι να διατηρεί ακόμα τη γοητεία του. Αν θελήσεις να κάνεις μια βόλτα και να βγάλεις φωτογραφίες στη γειτονιά, το πιθανότερο είναι να σε πλησιάσει κάποιος βρετανός νεο-χίπι (ναι, αυτό συνέβη στη συγκεκριμένη περίπτωση) με το πρόσχημα της «αυτο-οργάνωσης» και να σου πει πως ενοχλείται με τις φωτογραφίες, λες και ο δημόσιος χώρος μπορεί να οικειοποιηθεί με το έτσι θέλω.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή, το 1922, η Ελλάδα ήταν εντελώς απροετοίμαστη για την αθρόα έλευση των προσφύγων σε όλη την επικράτεια. Το πρόβλημα ήταν πολύ έντονο και στην Αθήνα, ακόμα και το Δημοτικό Θέατρο εκείνη την εποχή χρησίμευσε ως προσωρινό κατάλυμα για τις ξενιτεμένες οικογένειες, ώστε να μη μείνουν άστεγες στους δρόμους. Το 1923 ιδρύθηκε εκτάκτως το Ταμείο Περιθάλψεως Προσφύγων του οποίου το κύριο μέλημα ήταν η στέγαση των προσφύγων και το 1933 ξεκίνησε και η ανέγερση των οκτώ πολυκατοικιών.

Ο Κίμων Λασκαράκης και ο Δημήτρης Κυριακού ήταν οι δυο μηχανικοί που ανέλαβαν τη σχεδίαση και την ανοικοδόμηση. Το αρχιτεκτονικό στυλ που επελέγη ήταν εκείνο της σχολής του Μπάουχάουζ, το οποίο διακρίνεται για τη λιτότητά του, τη λειτουργικότητα και τις αυστηρές γραμμές χωρίς περιττές διακοσμήσεις. Σε πολλές περιπτώσεις προσφυγικών κατοικιών στην Ελλάδα έχουμε αυτή την επιλογή, πολλοί ιστορικοί αναφέρουν πως η λιτότητα δεν είχε να κάνει μονάχα με την οικονομική συγκυρία αλλά και με μια προσπάθεια απόρριψης του στοιχείου του εντυπωσιασμού ως μέσο επιβολής του κράτους στον πολίτη. Όπως και να έχει οι κατοικίες αυτές που σήμερα μοιάζουν ετοιμόρροπες κάποτε ήταν δείγμα αρχιτεκτονικής πρωτοπορίας, τα υλικά τους ήταν άριστα για τα δεδομένα της εποχής ενώ είχαν και πολύ καλή θερμομόνωση.

Η κατασκευή ολοκληρώθηκε μέσα σε δυο χρόνια, το 1935. Στα οικοδομήματα αυτά έχουμε 228 διαμερίσματα των 50 τετραγωνικών μέτρων, με ένα μικρό σαλόνι, ένα υπνοδωμάτιο και ένα μπάνιο στο καθένα, ενώ σε κάθε πολυκατοικία θα βρει κανείς κοινόχρηστα πλυσταριά, αποθήκες και κλιμακοστάσια. Το συγκρότημα των κτηρίων περικλείει τις οδούς Δέγλερη, Δημητσάνας, Τριχωνίδας, Κουζή και Κορώνειας και ως πρόσοψη έχουν τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας.

Τα μπροστινά κτίσματα μπροστά από τη λεωφόρο είναι τα πιο παλιά και έχουν για ονομασία τους τα πρώτα γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου Α,Β,Γ,Δ. (Τα πίσω πιο μικρά και ονομάζονται ΕΖΗΘ αντίστοιχα).

Η ιστορία της γειτονιάς ήταν πολυτάραχη πριν ακόμα την αξιοποίηση του χώρου: Οι οπαδοί του Παναθηναϊκού αντέδρασαν έντονα στην ανοικοδόμηση μιας και η περιοχή είχε αρχικά παραχωρηθεί για τη δημιουργία του σταδίου. Οι διαμάχες μεταξύ αυτών και των προσφύγων ήταν έντονες μέχρι που το κράτος αποφάσισε να παραχωρηθεί ο χώρος κάτω από την Αλεξάνδρας για αθλητική εγκατάσταση οπότε και οι συγκρούσεις έληξαν.

Εύκολα μπορεί να διακρίνει κανείς στις ταράτσες των προσφυγικών τα μεγάλα σημάδια από οβίδες. Προς το τέλος του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου, στις 3 Δεκεμβρίου του 1944, κατά τις ένοπλες συγκρούσεις και τις οδομαχίες μεταξύ του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ και των βρετανικών και κυβερνητικών δυνάμεων, πολλοί αγωνιστές του ΕΛΑΣ βρήκαν καταφύγιο εδώ. Οι Βρετανοί πυροβολούσαν από τον Λυκαβηττό.

Η ζωή κυλούσε κανονικά, η γειτονιά ήταν ζωντανή για πολλά χρόνια ώσπου στο τέλος της δεκαετίας του 90 έχει έρθει πια η παρακμή και η κυβέρνηση ανακοινώνει την κατεδάφιση των προσφυγικών και τη δημιουργία ενός πάρκου αναψυχής. Όπως ήταν λογικό και αναμενόμενο πολλοί ιδιοκτήτες αντέδρασαν και πεισματικά αρνήθηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους. Ακολούθησαν και άλλες προτάσεις, να μείνουν μόνο δυο πολυκατοικίες όρθιες ως μνημεία και να γκρεμιστούν οι υπόλοιπες. Οι αντιδράσεις όμως συνέχισαν και οι διαμάχες οδήγησαν το 2008 στην αναγνώριση όλων των πολυκατοικιών ως διατηρητέων από το Συμβούλιο Νεότερων Μνημείων.

Στο μεταξύ όσα κτίσματα ήρθαν στην κυριότητα του κράτους είχαν ρημάξει κυριολεκτικά, η εγκατάλειψη και η αδιαφορία ήταν παραπάνω από εμφανείς. Τα σπίτια καταλήφθηκαν από αντιεξουσιαστές από πρόσφυγες και μετανάστες και τοξικομανείς που έβρισκαν εκεί καταφύγιο, για την κάλυψη των βιοτικών τους αναγκών ή τη στέγασή τους. Οι συλλογικότητες προσπάθησαν να δημιουργήσουν μια ιδιόμορφη κοινότητα στη γειτονιά, με παιδικό στέκι, φούρνο, κοινωνική κουζίνα, χώρους συνελεύσεων ακόμα και μετατροπή ενός παλαιού περιπτέρου σε μικρό καφέ.

Περπατώντας ανάμεσα στα δρομάκια των πολυκατοικιών θα δει κανείς μικρές περιποιημένες αυλές, κηπάκια, και βαμμένα σπίτια. Την ομορφιά άλλωστε τη βρίσκεις παντού, ακόμα και αν είναι καλά κρυμμένη.  Ένα από τα πιο καλοσυντηρημένα διαμερίσματα  είναι εκείνο του αρχιτέκτονα Δημήτρη Ευταξιόπουλου που έχει δώσει «μάχες» για την ανάδειξη και την αξιοποίηση της περιοχής.

Η συνολική εικόνα όμως δεν είναι καλή. Θα πρέπει να είναι η μοναδική γειτονιά στο κέντρο της Αθήνας που περπατά κανείς σε χωματόδρομο και νομίζει πως βρίσκεται σε γκέτο. Δεν είναι δυνατόν να βρίσκεται κάποιος στο δρόμο σου και να σε ρωτά, για ποιο λόγο φωτογραφίζεις την ιστορία σου…

Το 2019 αποφασίστηκε η ανάπλαση της περιοχής από το 2019 μιας και εγκρίθηκε μελέτη από το υπουργείο Πολιτισμού για τη δημιουργία κοινωνικών κατοικιών για αστέγους μετανάστες, φοιτητές καθώς και ξενώνες συνοδών των ασθενών που νοσηλεύονται στο διπλανό νοσοκομείο Άγιος Σάββας. Σύμφωνα με το σχεδιασμό τα 177 διαμερίσματα που υπάγονται στην Περιφέρεια θα ανακαινιστούν πλήρως ενώ θα δοθεί επιχορήγηση στους ιδιοκτήτες των υπολοίπων 51 σπιτιών για τον ίδιο σκοπό. Παράλληλα, υπάρχει πλάνο για αξιοποίηση του περιβάλλοντα χώρου και για μουσείο Μικρασιατικής Μνήμης.

Μα η υλοποίηση και αυτού του σχεδίου, καθυστερεί επικίνδυνα…

 

Πηγή: gokitok

Καταδίωξη στο κέντρο της Αθήνας: 20χρονος επιχείρησε να “πατήσει” αστυνομικούς

Ένας 20χρονος οδηγός ΙΧ που προχώρησε σε πολλαπλές παραβάσεις του ΚΟΚ στο κέντρο της Αθήνας συνελήφθη έπειτα από καταδίωξη, τα ξημερώματα του Σαββάτου από αστυνομικούς της ΟΠΚΕ.

Σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, οι αστυνομικοί της ΟΠΚΕ εντόπισαν το όχημα του 20χρονου και επιχείρησαν να το ελέγξουν. Με χρήση ηχητικών και φωτεινών μέσων κάλεσαν τον οδηγό να ακινητοποιήσει το όχημά του, ωστόσο ο 20χρονος ανέπτυξε ταχύτητα και άρχισε να παραβιάζει διαδοχικά ερυθρούς σηματοδότες, κινούμενος σε δρόμους του κέντρου της Αθήνας, προβαίνοντας σε πολλαπλές παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Αστυνομικοί συνεργείου ελέγχων οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ της Υποδιεύθυνσης Τροχαίας Αθηνών, που βρίσκονταν εκείνη την ώρα επί της οδού Σταδίου, επιχείρησαν με σήμα τους να ανακόψουν την πορεία του οχήματος, όμως ο οδηγός ανέπτυξε ταχύτητα και επιχείρησε να τους παρασύρει.

Όπως επισημαίνεται από την ΕΛΑΣ, καθ’ όλη τη διάρκεια της καταδίωξης ο 20χρονος, επιτηρούνταν από τα υπηρεσιακά οχήματα, προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος με άλλο όχημα ή πεζό, ενώ παράλληλα καλούνταν διαρκώς να ακινητοποιήσει το όχημα.

Τελικά το όχημα ακινητοποιήθηκε με ασφάλεια από τους αστυνομικούς της ΟΠΚΕ. επί της οδού Αθηνάς. Εκεί διαπιστώθηκε ότι στερούταν άδειας ικανότητας οδήγησης, ενώ στο πλαίσιο του τροχονομικού ελέγχου, του βεβαιώθηκαν οι τροχονομικές παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, πραγματοποίηση επικίνδυνων ελιγμών κ.ά. και του επιβλήθηκαν τα ανάλογα διοικητικά πρόστιμα. Επιπλέον, το εν λόγω όχημα κατασχέθηκε. Ο συλληφθείς οδηγήθηκε στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.

 

Πηγή: ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Με τη φωνή της Νάνας Μούσχουρη η Τελετή Παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας (VIDEO)

0

Η διεθνούς φήμης Ελληνίδα τραγουδίστρια, Νάνα Μούσχουρη, θα ερμηνεύσει τους Εθνικούς Ύμνους Ελλάδας και Γαλλίας στην Τελετή Παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας που θα πραγματοποιηθεί στο Παναθηναϊκό Στάδιο την ερχόμενη Παρασκευή, 26 Απριλίου.

Τον Ολυμπιακό Ύμνο θα ερμηνεύσει το φωνητικό σύνολο «CHÓRES» συνοδεία της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ.

Η Νάνα Μούσχουρη βρέθηκε συγκινημένη για πρόβες στο στούντιο Ε των μουσικών συνόλων της ΕΡΤ καθώς από το 1956 ξεκίνησε να τραγουδάει με την Ορχήστρα Ελαφράς Μουσικής του Ε.Ι.Ρ. και οι εκπομπές που ηχογραφούσε στο ραδιόφωνο έδωσαν τα πρώτα φτερά στην καριέρα της.

«Η ραδιοφωνία για μένα ήταν κάτι σπουδαίο. Ξέρετε είμαι κορίτσι του ραδιοφώνου. Δηλαδή ξεκίνησα στο ραδιόφωνο. Για όλους μας είναι μια εθνική εορτή. Είδατε τι ωραία που πέφτει; Το ήθελα για τη Γαλλία να συμβεί κάτι γιατί οι πρώτοι που με πήραν από την Ελλάδα ήταν οι Γάλλοι» δήλωσε η μεγάλη ερμηνεύτρια.