Αρχική Blog Σελίδα 35

Έφυγε από τη ζωή η ηθοποιός Άννα Παναγιωτοπούλου

Έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 76 ετών, η σπουδαία ηθοποιός και σεναριογράφος ‘Αννα Παναγιωτοπούλου. Αξέχαστες παραμένουν οι ερμηνείες της στο θέατρο, στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση, ειδικά στις σειρές «Μαντάμ Σουσού» και «Τρεις Χάριτες». Τη θλιβερή είδηση έκανε γνωστή με ανάρτησή του ο Σταμάτης Κραουνάκης, όταν έγραψε στο facebook «Έφυγε η ‘Αννα».

Η ‘Αννα Παναγιωτοπούλου γεννήθηκε στην Κυψέλη. Από τα παιδικά της χρόνια ήθελε να γίνει ηθοποιός. Μαζί με τον Σταμάτη Φασουλή υπήρξαν βασικά μέλη στο Ελεύθερο Θέατρο -σχεδόν από τις απαρχές του- και πρωταγωνίστησαν στην πρώτη του μεγάλη επιτυχία Και συ χτενίζεσαι, που το έκανε γνωστό και αγαπητό στο ευρύ κοινό. Ανέβαζαν παραστάσεις ποικίλου ρεπερτορίου, από Μπρεχτ μέχρι Χουρμούζη. Μόνιμη «στέγη» απέκτησαν όταν πήγαν στο ‘Αλσος Παγκρατίου.

Το 1980, το Ελεύθερο Θέατρο σταμάτησε και ιδρύθηκε η Ελεύθερη Σκηνή, από την ‘Αννα Παναγιωτοπούλου και τον Σταμάτη Φασουλή, που επρόκειτο ουσιαστικά για μια μετονομασία του Ελεύθερου Θεάτρου. Η ‘Αννα Παναγιωτοπούλου συνέχισε με επιθεωρήσεις, στις οποίες έπαιζε και έγραφε και το σενάριο.

Ευρέως γνωστή έγινε μέσω της συμμετοχής της σε τηλεοπτικές σειρές, αρχικά στη κρατική και στη συνέχεια στην ιδιωτική τηλεόραση. Σταθμός της τηλεοπτικής της καριέρας θεωρείται η ενσάρκωση της «Μαντάμ Σουσού» στην ομότιτλη διασκευή του μυθιστορήματος του Δημήτρη Ψαθά τη σεζόν 1986-87 (μαζί με τους Θανάση Παπαγεωργίου, ‘Αγγελο Αντωνόπουλο, Νατάσα Ασίκη κ.ά.).

Τεράστια επιτυχία σημείωσαν επίσης οι σειρές Οι τρεις Χάριτες (στο πλευρό των Μίνας Αδαμάκη, Νένας Μεντή, ‘Αννας Κυριακού) και Ντόλτσε Βίτα (μαζί με Κατιάνα Μπαλανίκα, Μαρία Καβογιάννη, Μαρία Φωκά, Θανάση Ευθυμιάδη, Κατερίνα Ζιώγου, Παύλο Ορκόπουλο, Γαλήνη Τσεβά κ.ά.), που θεωρούνται «κλασικές»’.

Στον κινηματογράφο συμμετείχε στις ταινίες «Safe Sex», «Το κλάμα βγήκε απ’ τον παράδεισο», «Οξυγόνο», «Αυστηρώς Κατάλληλο» κ.ά.

Πηγή: skai.gr

«Μετά Δόξης»: Το Νέο άλμπουμ του Ανδρέα Κατσιγιάννη

0

Το νέο album «Μετά Δόξης», που αποτελεί τον τρίτο κύκλο της ενότητας τραγουδιών και ορχηστρικών θεμάτων από το μουσικό έργο του συνθέτη Ανδρέα Κατσιγιάννη, είναι διαθέσιμο τώρα από την Heaven Music.


Με πηγή έμπνευσης την μοναδική και ακατάληπτη θυσία του Χριστού έρχεται ένα ξεχωριστό μουσικό project που θα εντυπωσιάσει. Στο album «Μετά Δόξης» κυριαρχούν οι συμβολισμοί, που μας μεταφέρουν τα Θεία διδάγματα με έναν άμεσο και προσιτό τρόπο.

Στη σύνθεση συναντάμε τον Ανδρέα Κατσιγιάννη, ο οποίος απέδωσε απαράμιλλα την μοναδική δυναμική των στίχων του Αλέξανδρου Φωτεινού, συναντώντας διαλεχτούς ερμηνευτές. Η Ελένη Βιτάλη, η οποία έχει χαρακτηριστεί ως «φωνή της Ελλάδας, μια φωνή με ψυχή»· ο Δημήτρης Πλατανιάς, ο διεθνής μας βαρύτονος· ο Jonathan Jackson, ο Αμερικανός ηθοποιός του Χόλυγουντ και τραγουδιστής· οι ερμηνευτές της νεότερης γενιάς, ο Γιάννης Διονυσίου και η Ασπασία Στρατηγού μαζί με τον ηθοποιό Τάσο Νούσια, μαζί με την καθοριστική συμμετοχή του φωνητικού συνόλου “Chorus Vivendi” είναι οι πρωταγωνιστές, που ο καθένας με το ταλέντο του, αποτυπώνουν το συναίσθημα και φωτίζουν με πληρότητα κάθε πτυχή του έργου.

Ο συνθέτης Ανδρέας Κατσιγιάννης δηλώνει για το album: «Χρειάστηκαν σχεδόν πέντε ολόκληρα χρόνια για να ολοκληρωθεί η τριλογία με τον τίτλο, «Μεγάλες Ώρες» η οποία απαρτίζεται από τα έργα «Της Σιωπής ο Τόπος», «Κεχαριτωμένη» και τώρα ο επίλογος, «Μετά Δόξης» . Το τελευταίο έργο από τα τρία είναι γεμάτο συμβολισμούς, βασισμένο στα Θεία Πάθη, με επίκεντρο τον Χριστό και την Παναγία».

Το album «Μετά Δόξης» είναι διαθέσιμο ταυτόχρονα σε digipack CD με πλούσιο 40-σέλιδο booklet και ψηφιακά σε όλες τις μουσικές πλατφόρμες. Επίσης, σε συλλεκτική έκδοση διπλού βινυλίου, σε συσκευασία gatefold deluxe και σε 4σέλιδο booklet από την Heaven Music.

via

Ακούστε το στο spotify:

Συνελήφθη επ’ αυτοφώρω άνδρας που έκοβε σωλήνες σε πυλωτές πολυκατοικιών (VIDEO)

Το περιστατικό έλαβε χώρα τα ξημερώματα της Μεγάλης Πέμπτης όταν κάμερες κλειστού κυκλώματος ασφαλείας κατέγραψαν άγνωστο άνδρα να προσεγγίζει πυλωτής πολυκατοικίας στη νέα Ιωνία.

Κρατώντας μια τσάπα στα χέρια και χωρίς να έχει κρυμμένα τα χαρακτηριστικά του, ο άνδρας προσέγγισε αρχικά το χώρο του γκαράζ μιας πολυκατοικίας επιχειρώντας να κόψει τις σωληνώσεις του φυσικού αερίου και εν συνεχεία προσπάθησε να αφαιρέσει τα ρολά ασφαλείας από παρακείμενο κατάστημα.

Το περιστατικό κατήγγειλε στην Αστυνομία κάτοικος της περιοχής, η οποία υπέδειξε το δρόμο που ακολούθησε ο δράστης για να διαφύγει.

Τη στιγμή εκείνη, ο άνδρας έστριβε από την οδό Ηρακλείου όποτε και οι αστυνομικοί τον συνέλαβαν επ’ αυτοφώρω.

“Δεν είναι παιχνίδι” – Το μήνυμα της ΕΛ.ΑΣ. για τα βεγγαλικά και τα πυροτεχνήματα

Το δικό της μήνυμα για τους κινδύνους που εγκυμονεί η χρήση των βεγγαλικών στέλνει η Ελληνική Αστυνομία, με βίντεο που ανήρτησε στα κοινωνικά δίκτυα.

«Τα βεγγαλικά και τα πυροτεχνήματα δεν είναι παιχνίδι» είναι το σύνθημα της ΕΛ.ΑΣ. δείχνοντας βίντεο από τα δελτία ειδήσεων που παρουσιάζουν ατυχήματα και δυστυχήματα με βεγγαλικά το βράδυ της Ανάστασης και ανήμερα του Πάσχα. Τα βεγγαλικά και τα πυροτεχνήματα δεν είναι παιχνίδι! Καλή Ανάσταση σε όλους με ασφάλεια! Το τελευταίο διάστημα έχουν κατασχεθεί περισσότερα από 180.000 βεγγαλικά και κροτίδες κάθε τύπου, ενώ έχουν συλληφθεί πάνω από 100 άτομα.» γράφει η ΕΛ.ΑΣ. στο μήνυμά της.

 

 

Συμβουλές για αποφυγή χρήσης κροτίδων

Κάθε χρόνο κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα, γινόμαστε μάρτυρες σοβαρών ατυχημάτων, ιδιαίτερα σε ανήλικους, εξαιτίας της επικίνδυνης συνήθειας καύσης κροτίδων, βεγγαλικών και αυτοσχέδιων ειδών πυροτεχνίας, παρόλο που κάτι τέτοιο απαγορεύεται από το νόμο.

Η Ελληνική Αστυνομία σας υπενθυμίζει ότι:

Η κατασκευή, εμπορία, αγορά, κατοχή και χρήση κροτίδων και συσκευών εκτόξευσης αυτών, καθώς και κάθε είδος πυροτεχνίας άνευ άδειας από οποιονδήποτε απαγορεύεται.
Η καύση βεγγαλικών απαγορεύεται κατά την περίοδο των εορτών του Πάσχα.
Αποτρέψτε τα παιδιά από τη χρήση ή την αυτοσχέδια κατασκευή τους.
Ενημερώστε τα παιδιά για τους κινδύνους σοβαρού τραυματισμού, ακόμα και ακρωτηριασμού.
Μην τους επιτρέπετε να προσεγγίζουν χώρους παράνομης καύσης των ειδών αυτών, διότι κανείς δεν εγγυάται ότι δεν θα προκληθεί ατύχημα.
Μην ξεχνάτε ότι τα βεγγαλικά και τα πυροτεχνήματα δεν είναι παιχνίδια, αλλά υλικά άκρως επικίνδυνα και η χρήση τους εγκυμονεί κινδύνους για την σωματική ακεραιότητα και την ίδια την ζωή.

Πως θα κινηθούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μέχρι την Τετάρτη του Πάσχα

0

Με εορταστικό ωράριο θα λειτουργήσουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τις ημέρες του Πάσχα. Τα δρομολόγια τόσο των λεωφορείων και των τρόλεϊ, όσο και στο Μετρό, το Τραμ και τον Ηλεκτρικό θα προσαρμοστούν στα εορταστικά δεδομένα.

Με ειδικά προγράμματα δρομολογίων θα κινηθούν οι συγκοινωνίες της Αθήνας τις μέρες του Πάσχα και φέτος από τη Μεγάλη Παρασκευή ως και την Τετάρτη του Πάσχα.

Παράλληλα, όπως και κάθε χρόνο, τα μέσα θα ολοκληρώσουν τα δρομολόγιά τους πριν τις 23:00 το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου, ενώ το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής δεν θα ισχύει η παράταση του ωραρίου λειτουργίας με τα μέσα να κυκλοφορούν ως τα μεσάνυχτα.

Μεγάλο Σάββατο 4 Μαΐου

  • Λεωφορεία και Τρόλεϊ: Σύμφωνα με το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ, τα λεωφορεία θα αποσυρθούν νωρίτερα ώστε να βρίσκονται στα αμαξοστάσια στις 23:00 το βράδυ. Επομένως, τα τελευταία δρομολόγια θα αναχωρήσουν γύρω στις 22:00. (Σημειώνεται ότι τα δρομολόγια του Αεροδρομίου συνήθως δεν διακόπτονται όλο το βράδυ, ενώ τα λεωφορεία των νυκτερινών γραμμών εξέρχονται από τα αμαξοστάσια μετά τα μεσάνυχτα)
  • Γραμμή 1 Μετρό: Δρομολόγια ανά 10,5′ μεταξύ 6:00 – 16:00, ανά 12’5 ως τις 20:00, ανά 15′ τις υπόλοιπες ώρες. Τελευταία δρομολόγια μεταξύ 22:00-23:00
  • Γραμμή 2 Μετρό: Δρομολόγια ανά 10′. Τελευταία δρομολόγια μεταξύ 22:00-23:00
  • Γραμμή 3 Μετρό: Δρομολόγια ανά 9′ (ανά 36′ του Αεροδρομίου). Τελευταία δρομολόγια μεταξύ 22:00-23:00
  • Τραμ: Δρομολόγια ανά 15′.
  • ΚΤΕΛ Αττικής: Νωρίτερα τα τελευταία δρομολόγια

Κυριακή του Πάσχα 5 Μαΐου

  • Λεωφορεία και Τρόλεϊ: Θα εφαρμοστεί πρόγραμμα δρομολογίων Κυριακής και Αργιών
  • Γραμμή 1 Μετρό: Δρομολόγια ανά 12,5′ μεταξύ 6:00 – 23:00, ανά 15′ τις υπόλοιπες ώρες
  • Γραμμή 2 Μετρό: Δρομολόγια ανά 15′
  • Γραμμή 3 Μετρό: Δρομολόγια ανά 12′ (ανά 36′ τα δρομολόγια Αεροδρομίου)
  • Τραμ: Δρομολόγια ανά 15′

Δευτέρα του Πάσχα 6 Μαΐου

  • Λεωφορεία και Τρόλεϊ: Θα εφαρμοστεί πρόγραμμα δρομολογίων Κυριακής και Αργιών
  • Γραμμή 1 Μετρό: Δρομολόγια ανά 12,5′ μεταξύ 6:00 – 23:00, ανά 15′ τις υπόλοιπες ώρες
  • Γραμμές 2 και 3 Μετρό: Δρομολόγια ανά 12′ (κανονικά τα δρομολόγια Αεροδρομίου)
  • Τραμ: Δρομολόγια ανά 15′

Τρίτη του Πάσχα 7 Μαΐου

(μεταφορά αργίας Πρωτομαγιάς)

  • Λεωφορεία και Τρόλεϊ: Θα εφαρμοστεί πρόγραμμα δρομολογίων Κυριακής και Αργιών
  • Γραμμή 1 Μετρό: Δρομολόγια ανά 12,5′ μεταξύ 6:00 – 23:00, ανά 15′ τις υπόλοιπες ώρες
  • Γραμμές 2 και 3 Μετρό: Δρομολόγια ανά 12′ (κανονικά τα δρομολόγια Αεροδρομίου)
  • Τραμ: Δρομολόγια ανά 12′ ως τις 22:00, ανά 15′ αργότερα.
  • ΚΤΕΛ Αττικής: Τροποποιήσεις δρομολογίων

Τετάρτη του Πάσχα 8 Μαΐου

  • Γραμμή 1 Μετρό: Δρομολόγια ανά 7,5′ μεταξύ 5:30-22:30, ανά 11,5′-15′ τις υπόλοιπες ώρες
  • Γραμμές 2 και 3 Μετρό: Δρομολόγια ανά 5′ μεταξύ 6:00-17:30, ανά 6′ μεταξύ 17:30-20:00, ανά 7′ μεταξύ 20:30-22:00 και ανά 9′-10′ τις υπόλοιπες ώρες.
  • Τραμ: Δρομολόγια ανά 12′ ως τις 22:00, ανά 15′ αργότερα.

Συγκέντρωση Υπογραφών για μετονομασία της οδού Μελαντίας σε «οδό Δημήτρη Φάμπα»

Μετονομασία της οδού Μελαντίας στην Αθήνα (περιοχή Αγίου Ιωάννη, κοντά στην ομώνυμη στάση του μετρό) σε οδό Δημήτρη Φάμπα, επιδιώκει μια ομάδα μουσικών με πρωτοβουλία της Εύας Φάμπα, κόρης του Δημήτρη Φάμπα, θεμελιωτή της ελληνικής σχολής κιθάρας.

Επί της οδού Μελαντίας, κατοικούσε ο Δημήτρης Φάμπας, από την ηλικία των 15 ετών που ήρθε από το Βόλο στην Αθήνα, ως το τέλος της ζωής του, 28 χρόνια πριν, στις 3 Μαΐου 1996. Ο «Σύλλογος Φίλων της Κιθάρας Δημήτρης Φάμπας», με πρωτοβουλία της Εύας Φάμπα, σολίστ, καθηγήτριας κιθάρας και κόρης του σπουδαίου εκλιπόντος, συγκεντρώνει υπογραφές για τη μετονομασία της οδού Μελαντίας σε οδό Δημήτρη Φάμπα.

Δημήτρης Φάμπας Παίζει Θεοδωράκη - Χατζιδάκι – Ο Φάμπας Παίζει Θεοδωράκη - Χατζιδάκι (1966, Vinyl) - Discogs

Η πρωτοβουλία αυτή απευθύνεται σε όσους ανθρώπους γνωρίζουν το έργο του Δημήτρη Φάμπα, σε κατοίκους της περιοχής, μουσικούς, μαθητές και γενικά σε όσους πολίτες θα ήθελαν να αποδοθεί αυτή η τιμή της μετονομασίας ενός δρόμου της Αθήνας στον άνθρωπο που δημιούργησε την ελληνική σχολή κιθάρας η οποία φωτίζει σήμερα τον πολιτισμό της χώρας μας διεθνώς.

Όσοι φίλοι επιθυμούν να συνυπογράψουν με σκοπό να αποδοθεί τιμή σε έναν σπουδαίο έλληνα μουσικό, μπορούν:

  • να επικοινωνήσουν με τον Σύλλογο Φίλων της Κιθάρας Δημήτρης Φάμπας (τηλ.: 210 9022503)
  • με την Εύα Φάμπα μέσω messenger από τη σελίδα της στο FB
  • με την Εύα Φάμπα μέσω e-mail
  • και βέβαια, μπορούν να γνωστοποιήσουν την πρωτοβουλία της μετονομασίας της οδού Μελαντίας, σε πρόσωπα που πιθανά ενδιαφέρονται να την υποστηρίξουν, αλλά δεν έχουν ενημερωθεί. Έτσι ώστε όταν γίνει επίσημα η πρόταση της μετονομασίας προς τον Δήμο Αθηναίων, να έχει συγκεντρωθεί ένας μεγάλος αριθμός υπογραφών.
Το κείμενο του Συλλόγου Φίλων της Κιθάρας Δημήτρης Φάμπας
Εύα Φάμπα
«Είναι αρκετές εκατοντάδες ως τώρα οι υπογραφές αλλά καθώς θα στηρίξουν το φάκελλο που θα κατατεθεί, προσπαθούμε να υπάρξουν και άλλες. Είχαμε πει να κατατεθεί τον Μάιο, ελπίζω πως θα τα καταφέρουμε. Για εμένα, η μετονομασία της οδού Μελαντίας, θα σήμαινε μια αναγνώριση του νεώτερου πολιτισμού μας. Θα ήταν μια αναγνώριση στο σπουδαίο έργο του Έλληνα καλλιτέχνη, συνθέτη, δασκάλου, ερμηνευτή Δημήτρη Φάμπα. Ίσως και μια σιγουριά ότι έστω και με αυτό τον τρόπο το έργο του θα μείνει γνωστό στις νεώτερες γενιές», λέει στις «σελίδες κιθάρας» η Εύα Φάμπα.

«Ο Δημήτρης Φάμπας ήταν ένας εμπνευσμένος δάσκαλος και ο θεμέλιος λίθος της κλασικής κιθάρας στην Ελλάδα», μας λέει ο Βασίλης Μαστοράκης, ένας από τους διακεκριμένους μαθητές του Δημήτρη Φάμπα, σολίστ και καθηγητής κιθάρας, καλλιτεχνικός διευθυντής του Πρότυπου Μουσικού Κέντρου Πειραιά.

Πηγή: skai.gr

Τα μυστικά της λίμνης Βουλιαγμένης (Trailer)

Την Κυριακή του Πάσχα στις 21:00 στην Cosmote History προβάλλεται το πρώτο επεισόδιο, της μοναδικής σειράς ντοκιμαντέρ, με επιστημονικό, εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό χαρακτήρα, η οποία αποκαλύπτει ανεξερεύνητα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας μέσα από την ανθρώπινη σπηλαιοκατάδυση.

Το πρώτο επεισόδιο της σειράς εστιάζει στη Λίμνη της Βουλιαγμένης, που αποτελεί ένα παγκόσμιο γεωλογικό φαινόμενο και σημείο αναφοράς. #vouliagmeni

Δείτε το trailer της ταινίας:

Βανδάλισαν την κεντρική πλατεία Ηλιούπολης (ΦΩΤΟ)

Στο έλεος των άγριων διαθέσεων αγνώστων έπεσε η κεντρική πλατεία της Ηλιούπολης, οι οποίοι προκάλεσαν εκτενείς ζημιές βανδαλίζοντας το συντριβάνι και τον περιβάλλοντα χώρο του.

Οι δράστες πέταξαν εντός του σιντριβανιού καρέκλες και άλλα ογκώδη αντικείμενα, ενώ κατέστρεψαν και την φρεσκοβαμένη, ξύλινη περίφραξη, σημειώνοντας ζημιές ακόμα και στον δημοτικό οδοφωτισμό. Ο ίδιος ο Δήμαρχος καταγγέλλει πως πίσω από την επίθεση βρίσκεται «ψευτικός λογαριασμός στο Facebook», δηλώνοντας μάλιστα πως έχει ζητήσει από τη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος τον εντοπισμό του δράστη.

Σημειώνεται πως, πριν λίγες εβδομάδες, το συντριβανι της κεντρικής πλατείας είχε επισκευαστεί και ενισχυθεί με νέο εξοπλισμό ώστε να είναι ξανά λειτουργικό.

Δείτε την ανάρτηση του Δημάρχου:

«Η Θεία Μορφή» στο Μουσείο Γουλανδρή στο Παγκράτι

Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (El Greco) [1541-1614], «Η Θεία Μορφή», αρχές δεκαετίας 1580.
Λάδι σε καμβά, 51 × 66 εκ.
Συλλογή Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή
👉 Εκτίθεται στον 1ο όροφο του Μουσείου του Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή στην Αθήνα.
🌐 https://goulandris.gr/el/artwork/el-greco-the-holy-face

____________

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή σας εύχεται Καλή Ανάσταση και σας υποδέχεται στην μόνιμη Συλλογή του με ειδικά διαμορφωμένο ωράριο την Μεγάλη Παρασκευή και το Μεγάλο Σάββατο.

Ωράριο λειτουργίας:
Μεγάλη Παρασκευή, 03/05 | 12.00-18.00
Μεγάλο Σάββατο, 04/05 | 10.00-18.00

*Το Μουσείο θα παραμείνει κλειστό από την Κυριακή του Πάσχα έως και την Τρίτη του Πάσχα (05-07/05).

Πληροφορίες επίσκεψης & εισιτήρια: goulandris.gr/visit/be-athens

____________

Μουσείο Ιδρύματος Β&Ε Γουλανδρή, Αθήνα
📍 Ερατοσθένους 13, Παγκράτι
✉️ [email protected]
📞 210 72 52 895

 

Υπάρχει επιστημονική εξήγηση για τον “μαύρο ουρανό” της Μ. Παρασκευής ;

“Σήμερα μαύρος ουρανός σήμερα μαύρ’ ημέρα,  σήμερα εσταυρώσανε των πάντων βασιλέα…”

Με αυτό το μοιρολόι της Παναγιάς μεγαλώσαμε πολλοί  στα χωριά μας στη δεκαετία του 60, τότε που οι γιαγιάδες και οι μανάδες μας μάθαιναν τους στίχους, για να τους περάσουμε και μεις με την σειρά στα παιδια μας. Με τα μάτια της ψυχής , βλέπαμε την φύση να συμπάσχει με την Παναγιά και αναγνωρίζαμε στον ουρανό δυσοίωνα σημάδια, τη μέρα της Σταύρωσης όπου Η Παναγιά  “Βλέπει τον ουρανό θαμπό και τ’ άστρα φουρκωμένα και το φεγγάρι το λαμπρό στο αίμα βουτηγμένο. Ποιός δεν δάκρυσε και δεν ανατρίχιασε σε αυτόν τον πόνο της Παναγιάς  και ποιός δεν διαπιστώνει ακόμη μέχρι σήμερα , ότι ο καιρός τις περισσότερες Μεγάλες Παρασκευές είναι μουντός.

Αρκεί όμως μόνο αυτή η αραιή συννεφιά ή ακόμη και κάποιο ψιλόβροχο για να μας δηλώσει ότι και ο καιρός φανερώνει πράγματι τη θλίψη της φύσης για τα Πάθη του Ιησού . Υπάρχει άραγε κάποια σύνδεση η οποία μπορεί να τεκμηριωθεί ; 

ΤΟ ΣΚΟΤΕΙΝΙΑΣΜΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ ΚΑΙ Ο ΣΕΙΣΜΟΣ

Προτού όμως δούμε τις σύγχρονες απόψεις , ας πάμε στα εδάφια της Αγίας Γραφής που γίνεται αναφορά για το κλείσμο του ουρανού εκείνη την ημέρα και τον μεγάλο σεισμό που ακολούθησε .

«Ην δε ωσεί ώρα έκτη και σκότος εγένετο εφ’όλην την γην έως ώρας ενάτης, και εσκοτίσθη ο ήλιος και εσχίσθη το καταπέτασμα του ναού μέσον», (Ευαγγέλιο Λουκά κγ’ 32-49).  «Και ιδού το καταπέτασμα του ναού εσχίσθη εις δύο από άνωθεν έως κάτω, και η γη εσείσθη, και αι πέτραι εσχίσθησαν…», (Ευαγγέλιο Ματθαίου, κζ’ 33-54).

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το International Geology Review,εξετάστηκε η σεισμική δραστηριότητα γύρω από τη Νεκρά Θάλασσα, η οποία απέχει περίπου 20 χλμ από την πόλη της Ιερουσαλήμ. Σύμφωνα με το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, στο κεφάλαιο 27, καθώς ο Ιησούς ξεψυχούσε επάνω στον σταυρό, ένας δυνατός σεισμός έπληξε την περιοχή, κάνοντας τάφους να σπάσουν και τον ουρανό να σκοτεινιάσει. Όσον αφορά το σκοτάδι που σκέπασε ολόκληρη την Γη για τρεις ολόκληρες ώρες σύμφωνα με τα Ευαγγέλια, το συγκεκριμένο περιστατικό αναφέρει στα κείμενά του ο Θαλλός, ένας ιστορικός που έγραψε την ιστορία της ανατολικής Μεσογείου περίπου το 52 μ.Χ και ο οποίος αποδίδει το γεγονός αυτό σε μία έκλειψη ηλίουΗ μαρτυρία του Θαλλού για το σκοτάδι που επέπεσε στη γη κατά το πάθος του Κυρίου βρίσκεται μέσω του Ιούλιου  Αφρικανού  στο Χρονικό του Ευσεβίου Καισαρείας.

Εδώ υπάρχει το εξής πρόβλημα. Το ίδιο το Χρονικό του Ευσεβίου δεν σώζεται. Το 1606 ο Joseph Justus Scaliger το ανακατασκεύασε από τα σωζόμενα λατινικά αποσπάσματα που βρίσκονται στο Χρονικό του Ιερώνυμου, συμπληρώνοντας αυτά με σωζόμενα αποσπάσματα από την αρμένικη μετάφρασή του. Η προσπάθεια εκδόθηκε στο Thesaurus temporum Eusebii Pamphili Caesareae Palestinae Episcopi, Chronicum Canonum στο Άμστερνταμ.  Στο βιβλίο υπάρχει κι ένα τμήμα με ελληνικά αποσπάσματα κι εκεί αντιγράφει από το Χρονικό του Γεώργιου Σύγκελλου το αντίστοιχο χωρίο (σελ. 77 του τμήματος, σελ. 403 του βιβλίου).  Άρα ουσιαστικά η πραγματική πηγή μας είναι ο Γεώργιος Σύγκελλος, γραμματέας του Πατριάρχη Ταρασίου

ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ – ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΞΙΩΜΑΤΑ

Θα πρέπει να σημειώσουμε οτι η Επιστήμη και η Θρησκεία έχουν δύο διαφορετικές γλώσσες . Η  θρησκευτική γλώσσα, δεν αποσκοπεί αλλά ούτε και  “πρέπει” να είναι “ξερή ” επιστημονική, αλλά αντιθέτως πρέπει να μιλά στην ψυχή , να επιδιώκει να φέρνει στο νου αναμνήσεις , να ξυπνάει  συνειδήσεις  και μερικές φορές να μας προκαλέσει ακόμη και  συναισθηματικές αντιδράσεις . Με άλλα λόγια χρησιμοποιείται μια γλώσσα που έχει την δυνατότητα να μπορεί συχνά να ερμηνεύεται ξανά και ξανά , να λαμβάνεται κυριολεκτικά, αλληγορικά, μεταφορικά ή συμβολικά, και να αποτελεί παράγοντα για αντιδράσεις της ψυχής. Η Επιστήμη , έχει άλλο σκοπό,  αλλά καμμιά φορά οι βασικές αρχές της μπορεί και να ταυτίζονται και με αυτές της θρησκείας.

Για παράδειγμα,  στα μαθηματικά , σε μιά καθαρά “θετική επιστήμη” χτίζονται ολόκληρες θεωρίες πάνω στα αξιώματα, τα οποία οι επιστήμονες αλλά και όλοι μας γενικότερα  μάθαμε να τα δεχόμαστε χωρίς αποδείξεις γιατί απλά έτσι έχουν. Αναλόγως όμως το ίδιο ισχύει και στη Θεολογία και την Θρησκεία, όπου και εκεί υπάρχουν τα δόγματα της πίστεως τα οποία τα αποδεχόμαστε και αυτά ως αληθινά και αναμφισβήτητα.

ΤΙ ΛΕΝΕ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ- Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ

Η πεποίθηση ότι το φεγγάρι έχει επιπτώσεις στον καιρό είναι παρούσαεδώ και αιώνες. Είναι πιθανώς κατά πολλούς αποτέλεσμα της γνωστής επίδρασης της βαρυτικής δύναμης του φεγγαριού στις παλίρροιες των ωκεανών. Από τις αρχές του 18ου αιώνα οι επιστήμονες προσπαθούσαν να το αποδείξουν.

Οι περισσότεροι επιστήμονες  δεν βρήκαν σημαντικά αποδεικτικά στοιχεία. Στις δεκαετίες που ακολούθησαν μετά το 1900, ανακαλύφθηκε μια σεληνιακή παλίρροια, αλλά το πλάτος της βρέθηκε να είναι πάρα πολύ τόσο μικρό για να προκαλέσει οποιαδήποτε σημαντική αλλαγή καιρού.

Μετά το 1950, αναφέρθηκαν αρκετές ενδείξεις ότι οι σεληνιακές φάσεις έχουν επίδραση στις βροχοπτώσεις και στις συγκεντρώσεις πυρήνων συμπύκνωσης  δίνοντας ένα νέο ενδιαφέρον στο θέμα. Για να εξηγήσουν αυτά τα στοιχεία, ορισμένοι συγγραφείς απέδωσαν τη σεληνιακή επιρροή στη σεληνιακή διαμόρφωση της μετεωρικής σκόνης που φτάνει στη Γη, αν και άλλοι το αποδίδουν στις βαρυτικές παλίρροιες ή ακόμα και σε αποτέλεσμα της σεληνιακής επίδρασης στην κυκλοφορία μεγάλων κυμάτων στην τροπόσφαιρα. Η άποψη αυτή στηρίχτηκε και έγινε αναφορά από άλλους επιστήμονες με παρεμφερή συμπεράσματα και την προσθήκη της υπόθεσης πως η έλξη της Σελήνης είναι πιθανόν να επηρεάζει την ποσότητα μετεωρητικής σκόνης που εισέρχεται στην ατμόσφαιρα, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην δημιουργία καταιγίδων και του άστατου καιρού.

ΟΙ ΕΠΙΚΡΑΤΕΣΤΕΡΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ

Πιό σύγχρονες μελέτες προσπαθούν να βρουν τη σεληνιακή επίδραση στη δραστηριότητα καταιγίδων και εξετάζεται η επίδρασή της για δύο σχετικά μικρές περιόδους (1930-1933 και 1942-1965) σε σταθμούς στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι μελέτες αυτές αλλά και νεότερες διαπίστωσαν αύξηση της δραστηριότητας καταιγίδων  δύο ημέρες μετά την πανσέληνο και την απέδωσαν αυτή , στη διαμόρφωση του μαγνητικού πεδίου της γης  και σε μια άγνωστη επίδραση στην κατώτερη ατμόσφαιρα που προκαλείται από την ευθυγράμμιση του Ήλιου, της Γης και της Σελήνης . Οι ημέρες καταιγίδας που συλλέχθηκαν σε τρεις σταθμούς στη Νότια και Νοτιοανατολική περιοχή της Βραζιλίας κατά τη διάρκεια 55 ετών και τα δεδομένα κεραυνών που ανιχνεύθηκαν στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης τα τελευταία 15 χρόνια αναλύθηκαν για να ερευνήσουν πιθανή εξάρτηση από τις σεληνιακές φάσεις. Από όσο γνωρίζουμε, αυτή είναι η πρώτη μελέτη για τη χρήση δεδομένων κεραυνών για το σκοπό αυτό. Το βασικό έναυσμα δόθηκε από τις πρωτοποριακές μελέτες της δεκαετίας του 60.

Ο ερευνητές κατέληξαν ότι οι περισσότερες βροχοπτώσεις συμπίπτουν με την πρώτη και τρίτη εβδομάδα του κύκλου της Σελήνης και ιδιαίτερα στο διάστημα από 3 έως 5 ημέρες μετά την Νέα Σελήνη και την Πανσέληνο. 

Παραθέτουμε την μελέτη του Lund σε αυτόν τον σύνδεσμο

Στη μελέτη αυτή οι διάφορες δοκιμές στα δεδομένα δείχνουν σαφώς τη στατιστική σημασία του κύκλου των 14.765 ημερών. Πιθανώς ο αιτιώδης παράγοντας είναι σεληνιακός, αλλά αυτό ΔΕΝ  μπορεί να αποδειχθεί πλήρως μόνο με στατιστική ανάλυση.

Τα αποτελέσματα της ανάλυσης επιβεβαιώνονται από τα δεδομένα υετού για τις ανεξάρτητες περιόδους 1950-1959 και 1871-1899. Τα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν για τη δοκιμή της περιόδου 1950-59 ήταν επίσης διαθέσιμα για την περίοδο (1900-1949) και έδειξαν ουσιαστικά τα ίδια αποτελέσματα. Τα στοιχεία για τη Βοστώνη, τη Νέα Υόρκη, το Τορόντο και την Ουάσινγκτον,δείχνουν ότι: τα τελευταία 90 χρόνια δεν υπήρξε σημαντική μετατόπιση επιπέδων στη φάση του κύματος με περίοδο 14.765 ημερών. Η καμπύλη που παρουσιάζεται με βάση τα δεδομένα  μπορεί να είναι δύσκολο να ερμηνευτεί από την άποψη του μεγέθους ενός συνολικού αποτελέσματος. Για το λόγο αυτό, θεωρήθηκε επιθυμητό να παραχθεί μια περίληψη -σύνοψη όλων των 63 ετών των δεδομένων βροχοπτώσεων

Τα αποτελέσματα, όπως φαίνεται στο σχήμα 15, δείχνουν ότι η μέση ποσότητα βροχοπτώσεων ήταν περίπου 10% υψηλότερη λίγες μέρες μετά την πανσέληνο σε σχέση με λίγες ημέρες πριν.

2. Ανάλογη μελέτη δημοσιεύουμε και εδώ  Η επίδραση του φεγγαριού στον καιρό έχει προταθεί από πολλούς ερευνητές και σχεδόν όλοι φτάνουν τελικώς πολύ πίσω στον χρόνο σχεδόν στην αρχαιότητα.

Φαίνεται όμως ότι είναι “άσκοπο” να  κάνουμε αναφορά της “αρχαίας γνώσης” επικαλούμενοι ατελείωτες πληροφορίες σε μια πίστη που αναφέρεται στις  σχέσεις σελήνης και καιρού μεταξύ παλαιών ανθρώπων και πολιτισμών που χρησιμοποίησαν το  σεληνιακό ημερολόγιο. Υπάρχουν όμως αυτές οι περιπτώσεις της λαογραφίας που μερικές φορές είναι προκλητικά ακριβείς .

Κάποιες ιστορίες για τις γεωργικές δεισιδαιμονίες ίσως να προέκυψαν από μια σωρευτική και διαισθητική «παρατήρηση» , καθώς οι κάθε είδους λιτανείες και πίστη προυπήρχαν των θρησκειών . Πρόκειται για ένα “opus operatum”, που λειτουργεί μόνο του μέσα στο πλαίσιό του, χωρίς την επέμβαση καμιάς ανθρωπομορφικής θεότητας.

Συνοψίζοντας τις εργασίες και τις αναφορές παρατηρούμε οτι δεν γίνεται προσπάθεια να δοθεί μετεωρολογική ερμηνεία ή να προταθούν φυσικές εξηγήσεις των ευρημάτων. Σε άλλες γίνεται  αναφορά με παρεμφερή συμπεράσματα και την προσθήκη της υπόθεσης πως πολλοί είναι οι παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτόν τον άστατο καιρό , όπως η έλξη της Σελήνης  η οποία είναι πιθανόν να επηρεάζει την ποσότητα μετεωρητικής σκόνης που εισέρχεται στην ατμόσφαιρα, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην δημιουργία καταιγίδων. Κατά κανόνα το φαινόμενο εξετάζεται με στατιστικό ενδιαφέρον. Για παράδειγμα ο Frank Wachowski, στο Σικάγο έλεγξε τα περιστατικά βροχόπτωσης σε 140 Μεγάλες Παρασκευές από το 1871. Μέτρησε οτι έχει συμβεί σε 72 από αυτές τις Παρασκευές να βρέχει πριν από το Πάσχα , (ποσοστό 51 %) όταν κατά τη διάρκεια της περιόδου όλου του έτους,  η πιθανότητα βροχής για οποιαδήποτε μέρα είναι περίπου 40%.

Καταλήγοντας μπορούμε να πούμε ότι όλες οι σχετικές μελέτες που προέκυψαν μέχρι στιγμής τελικά έδωσαν μια νέα διάσταση και «ανακάλυψαν » ξανά αυτό που ο λαός γνώριζε από παλιά.

Ότι δηλαδή  μετά την Πανσέληνο πριν το Πάσχα  , ο καιρός είναι αρκετά άστατος. Σε σχέση με την Μεγάλη Εβδομάδα η οποία «πέφτει» αμέσως μετά την Εαρινή Πανσέληνο, το συμπέρασμα που βγαίνει αβίαστα είναι ότι με βάση και τα επιστημονικά δεδομένα- έστω και στατιστικά -συγκεντρώνονται λίγο υψηλότερες πιθανότητες από το τυχαίο , ότι ο καιρός θα κυλά την Μεγάλη Παρασκευή με μουντό και κλειστό καιρό.

Ο ΘΡΗΝΟΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

Σήμερα μαύρος ουρανός, σήμερα μαύρη μέρα
Σήμερα όλοι θλίβονται και τα βουνά λυπούνται.
Σήμερα βάλανε βουλή οι άνομοι Οβραίοι,
οι άνομοι και τα σκυλιά και οι τρισκαταρεμένοι,
για να σταυρώσουν τον Χριστό των πάντων Βασιλέα.
Κι ο Κύριος ηθέλησε να μπει στο περιβόλι,
να λάβει δείπνο μυστικό, να τον συλλάβουν όλοι.
Η Παναγιά η Δέσποινα καθόταν μοναχή της
τας προσευχάς της έκανε για τον Μονογενή της.

Φωνή της ήρθε εξ ουρανού και απ’ Αρχαγγέλου στόμα:
– Φτάνουν Κυρά μ’ οι προσευχές φτάνουν και οι μετάνοιες
και τον Υιό σου πιάσανε και στον χαλκιά τον πάνε
και στου Πιλάτου τας αυλάς σκληρά τον τυραννάνε.
– Χαλκιά, χαλκιά φκιάσε καρφιά φκιάσε τρία πιρούνια,
Και κείνος επαράκουσε τραβά και φκιάνει πέντε!
-Εσύ χαλκιά που τάφκιασες πρέπει να μας διατάξεις.
-Τώρα που με ρωτήσατε κι εγώ θα σας διατάξω:
Βάλτε τα δυο στα χέρια του τα άλλα δυο στους πόδας,
το πέμπτο το φαρμακερό βάλτε το στη καρδιά Του
να τρέξει αίμα και νερό να λιγωθεί η καρδιά Του!

Και η Παναγιά σαν τάκουσε έπεσε και λιγώθη,
στάμνες νερό της ρίξανε τρία κανάτια μόσχους
και τρία νεροστάλλαμα για να της έρθει ο νους της.
Ζητάει μαχαίρι να σφαγεί, γκρεμό να πάει να πέσει,
ζητάει φωτιά για να καεί για τον Μονογενή της!
-Το ποιος μου κάνει συντροφιά για του ληστού την πόρτα;
Η Μάρθα, η Μαγδαληνή και του Λαζάρου η μάνα,
και του Ιακώβου η αδερφή κι οι τέσσερις αντάμα,
σαν πήραν το στρατί-στρατί, στρατί το μονοπάτι.
Το μονοπάτι τ’ς έβγαλε μεσ’ του ληστή την πόρτα.
-Άνοιξε πόρτα του ληστή και πόρτα του Πιλάτου.

Κι η πόρτα από το φόβο της ανοίγει μοναχή της.
Τηρά δεξιά, τηρά ζερβά κανέναν δεν γνωρίζει.
Τηρά και δεξιότερα και βλέπει τον Αι-Γιάννη.
-Άγιε Γιάννη Πρόδρομε και Βαπτιστή του γιού μου ,
μην είδες τον υιόκα και σε διδάσκαλό σου;
-Δεν έχω χείλη να σου πω, γλώσσα να σου μιλήσω
δεν έχω χεροπάλαμο για να σου τόνε δείξω.
Βλέπεις εκείνο το γυμνό τον παραπονεμένο,
όπου φορεί πουκάμισο στο αίμα βουτηγμένο,
όπου φορεί στην κεφαλή ακάνθινο στεφάνι;

Εκείνος είναι ο γιόκας σου και με ο διδάσκαλός μου.
Και σαν τον επλησίασε γλυκά τον ερωτούσε:
-Δεν μου μιλάς παιδάκι μου, δεν μου μιλάς παιδί μου;
-Τι να σου πω μανούλα μου, που διάφορο δεν έχεις….

( Ακολουθεί ένα μια μικρό ηχητικό απόσπασμα από την μητέρα μου κ. Δημητρούλα Κολυδά να το λέει στα εγγόνια της )

Σύρε μάνα στο σπίτι μας και στο νοικοκυριό μας  και στρώσε χαμοτράπεζα να φάνε οι πικραμένοι

να φάνε οι μάνες για παιδιά και τα παιδιά για μάννες να φάνε και οι καλόπαντρες για τους καλούς τους άντρες

….Βάλε κρασί σ’ ένα γυαλί κι αφράτο παξιμάδι
και μένα να με καρτερείς το Σάββατο το βράδυ.
Όταν σημάνουν οι εκκλησιές και ψάλλουν οι παπάδες
τότε κι εσύ μανούλα μου θα’ χεις χαρές μεγάλες!

Διότι πάντα έτσι γίνεται κάθε χρονιά και μετά από αυτήν τη ‘Μαύρη Μέρα” και την Σταύρωση ακολουθεί η Ανάσταση. Ο ουρανός ανοίγει και έρχεται εκείνη η Λαμπρή Ημέρα για να γεννηθεί η ελπίδα μας για ένα καλύτερο αύριο , να ξεφύγουμε από την αδιαφορία και  να εκδηλώσουμε το ενδιαφέρον μας για τα προβλήματα των συνανθρώπων μας. Να στραφούμε προς το μεγαλείο της άδολης και της αληθινής Αγάπης .

Φωτογραφία : Στενιές 1972 (πηγή : Steniotes.gr)

Πηγή: kolydas.eu

🆘 Για τα άγρια άλογα του Υμηττού (ΦΩΤΟ + VIDEO)

Τον κώδωνα του κινδύνου για τα άγρια άλογα του Υμηττού κρούουν οι εθελοντές της Help Horses Ymittos, μετά τον πρόσφατο θάνατο δύο πουλαριών.

Όπως έκανε γνωστό η ομάδα των εθελοντών καταγράφηκε ακόμα ένας θάνατος πουλαριού από το ίδιο κοπάδι, το οποίο μάλιστα αναγκάστηκαν να “κοιμήσουν”, έπειτα από ενημέρωση που είχαν από κάτοικο εθελοντή.

«Όταν φτάσαμε διαπιστώσαμε ότι είχε σπάσει το πόδι του. Δυστυχώς, ήρθε και ο ιππίατρος όπου μας διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει επιλογή στο σημείο που ήταν το σπάσιμο και έπρεπε να γίνει ευθανασία. Όπως μας είπε, θεωρεί ότι μπορεί να έγινε είτε από χτύπημα αυτοκινήτου είτε από κλωτσιά…», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

ΝΕΚΡΟ ΜΩΡΟ ΠΟΥΛΑΡΑΚΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ….

Οι εθελοντές εκπέμπουν SOS μετά και από την απώλεια ακόμα δύο μωρών πουλαριών τα οποία είχα έρθει στη ζωή – όπως αναφέρουν – από  «μανούλες τος οποίες από σκελετούς τις κάναμε άλογα…».

Τα 89 αδέσποτα άλογα στις παρυφές του Υμηττού

Σε δύο σημεία στις παρυφές του Υμηττού, στον Δήμο Κρωπίας, ζουν εδώ και χρόνια δύο ομάδες αδέσποτων αλόγων, των οποίων ο πληθυσμός μεγαλώνει διαρκώς. Σήμερα έχουν φτάσει τα 89, ενώ ήδη από πέρυσι, δύο ιδιοκτήτριες αλόγων, η Ιωάννα Ζεμπερλίγκου και η Μαρία Μαρώλια οι οποίες έχουν ιδρύσει την ΑΜΚΕ «Ηelp Horses Ymittos», ξεκίνησαν να τα φροντίζουν καθώς πολλά από αυτά ήταν ήδη αποστεωμένα και σε κακή κατάσταση.

Οι προσπάθειες που απαιτούνται είναι τεράστιες, τόσο για την κάλυψη των υψηλών εξόδων της ιατροφαρμακευτικής φροντίδας, της σίτισης αλλά και της κτηνιατρική περίθαλψης.

 

 

 

Η εταιρεία που σάρωσε τα χρυσά βραβεία στα Greek Export Awards 2024

0

Τριπλή Βράβευση το Minoa Water για τις εξαγωγές και την καινοτομία

Τρία χρυσα βραβεία απέσπασε το Minoa Water στις κατηγορίες “Top Manufacturing Export Company”, “Top Export Product” και “Top Export Packaging” στον διαγωνισμό Greek Export Award που διεξήχθη στις 26 Απριλίου, μέσα σε μια εντυπωσιακή εκδήλωση υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών, στο Divani Apollon Palace & Thalasso.

Η βράβευση αυτή επιβεβαιώνει την ήδη επιτυχημένη πορεία της Waterfresh Α.Ε. στη διεθνή αγορά, όπου τα τελευταία έτη κατέχει περισσότερο από το 40% του κύκλου εργασιών της. Ο Μανώλης Τσαλδάρης, Πρόεδρος της Waterfresh SA, είναι ο πρωτοπόρος και η κινητήρια δύναμη πίσω από αυτό το επιχειρηματικό εγχείρημα. Τα τρία χρυσά βραβεία αποτελούν αναγνώριση της αφοσίωσης της εταιρείας στην ποιότητα και την καινοτομία, αποτέλεσμα της σκληρής εργασίας προς την επίτευξη των υψηλότερων προτύπων στη βιομηχανία.

Το νέο Packaging, το οποίο απέσπασε το βραβείο “Top Export Packaging”, αποτελεί ακόμα μία ένδειξη της δέσμευσης του Minoa Water για την προστασία του περιβάλλοντος. Όλες οι συσκευασίες Minoa Water είναι εμπνευσμένες από την Ιαπωνία, σχηματίζοντας τον κύκλο ζωής και τον κύκλο νερού. Το Minoa Water έχει αφιερώσει μεγάλη προσοχή στη βιώσιμη ανάπτυξη, επενδύοντας στον σχεδιασμό και τα υλικά. Κυκλοφόρησε στην αγορά το πρώτο ελληνικό νερό που συσκευάζεται σε ανακυκλώσιμη χάρτινη συσκευασία από φυτικά υλικά, αξιοποιώντας το νερό από το Ζερβοχώρι Ημαθίας. Η υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο και μαγνήσιο, χωρίς την παρουσία βαρέων μετάλλων και οργανικών φυτοφαρμάκων, αποτελεί τα βασικά στοιχεία που καθιστούν το προϊόν μοναδικό.

Η εταιρεία όμως δεν σταματά εδώ! Συνεχίζει την επιτυχημένη της πορεία, εξάγοντας σε 16 χώρες με νέες τοποθετήσεις σε Καναδά και Χονγκ Κονγκ. Η επιτυχία αυτή είναι αποτέλεσμα της εμπιστοσύνης και αποδεικνύει ότι το Minoa Water δεν είναι απλά ένα προϊόν. Είναι η απόδειξη ότι η ποιότητα, η καινοτομία και η αγάπη για το περιβάλλον μπορούν να οδηγήσουν στην κορυφή.