Αρχική Blog Σελίδα 216

Άγρα στελεχών κι εργαζομένων – Πλειοδοτικοί διαγωνισμοί μισθών στον εργασιακό χώρο

Γράφει ο Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης

Για τρίτη συνεχή χρονιά, ο ελληνικός τουριστικός κλάδος καλείται ν΄ αντιμετωπίσει το οξύτατο πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού. Οι σοβαροί οικογενειάρχες – επαγγελματίες εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το επάγγελμα λόγω της ανασφάλειας και της οικονομικής ανέχειας, που δημιούργησαν τα δυο χρόνια του κορονοϊού στο ήδη χαμηλό εισόδημά τους, λόγω της εποχικής εργασίας τους. Δεν μπορείς να ζήσεις την οικογένειά σου δώδεκα μήνες με εισόδημα τεσσάρων ή στην καλύτερη περίπτωση έξι μηνών.

Αναζήτησαν εργασία δωδεκάμηνης απασχόλησης και “βολεύτηκαν” σε άλλες δραστηριότητες ή κλάδους. Η επιδοματική πολιτική κι η άδικη λόγω της οριζόντιας καταβολής των 534 ευρώ της αποζημίωσης της αναστολής εργασίας, επιδείνωσε το πρόβλημα. Η πλειοψηφία αυτών των εργαζομένων φαίνεται πως δεν πρόκειται να επιστρέψει στο ελληνικό ξενοδοχείο. Παρουσιάστηκε όμως και το φαινόμενο του “hands drain”, δηλαδή της μετανάστευσης εργατικών χεριών, ειδικά των σεφ. Η γλωσσομάθεια βοήθησε αρκετούς επαγγελματίες να εξασφαλίσουν αξιοπρεπή εργασία και βελτίωση του εισοδήματος τους στο εξωτερικό, ιδιαίτερα στην Γαλλία, που λόγω της σοβινιστικής αντίληψης των Γάλλων, δεν ομιλούν ξένες γλώσσες.

Ενός κακού… μύρια έπονται!

Το έλλειμμα των 50.000 εργαζομένων βάσει της μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ το 2021, έφθασε να γίνει 60.000 το 2022, μόνο στα ξενοδοχεία, βάσει της μελέτης του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών & Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) του ΞΕΕ, δημιουργεί επιπλέον προβλήματα. Πάνω από 100.000 συνολικά θέσεις εργασίας αναμένεται να μείνουν κενές στον κλάδο του τουρισμού το 2023, εκτιμά ο Προέδρος της ΠΟΞ Γρηγόρης Τάσιος (Έθνος, Τίμος Φακαλής, Καμπανάκι για τρύπα 100.000 κενών θέσεων στον τουρισμό, 6-2-2023). Η υποστελέχωση, που έχει παρατηρηθεί, όχι μόνο διακυβεύει την ποιότητα και φήμη της επιχείρησης και την ανταγωνιστικότητα του προορισμού αλλά καταπονεί περισσότερο τον εργαζόμενο. Αναγκάζει την επιχείρηση να προχωρήσει σε “άγρα” στελεχών και να συμμετάσχει σε “πλειοδοτικούς” διαγωνισμούς μισθών διεκδίκησης ακόμα κι απλών εργαζόμενων. Αποτέλεσμα; η αγορά εργασίας οδηγείται σε κανιβαλισμό.

Παρά την τεράστια έλλειψη εργαζομένων, η Ελλάδα διατηρεί τη δεύτερη θέση στην Ε.Ε. με το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας καθώς και το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας των νέων, ηλικίας κάτω των 25 ετών. Αυτό συμβαίνει ακόμα και τους μήνες υψηλής τουριστικής κίνησης με υψηλά ποσοστά δηλαδή 26,1% τον Ιούλιο του 2022 και 28,6% τον Αύγουστο του 2022. Οξύμωρο! Ενώ οι επιχειρήσεις παραπονιούνται ότι δεν βρίσκουν το κατάλληλο εργατικό προσωπικό, η χώρα κατέγραψε αρνητικό ρεκόρ δεκαετίας ως προς τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Αφοσίωση versus κινητικότητας

Όπως έχει αλλάξει ο κόσμος, έτσι έχει διαφοροποιηθεί και το αξιακό σύστημα των νέων. Οι νέοι δεν πιστεύουν στο loyalty/αφοσίωση. Αλλάζουν εργασιακό χώρο για ελάχιστα ευρώ τον μήνα. Αυτή η αντίληψη δημιουργεί μεγάλη κινητικότητα των νέων εργαζόμενων κάθε σεζόν, ακόμα και μέσα στη σεζόν, σε αντίθεση με το πολύ χαμηλό turnover (εναλλαγή) που υπήρχε παλαιότερα. Στους παλαιότερους, υπήρχε έντονα η αντίληψη της αφοσίωσης στην επιχείρηση, πηγάζοντας από τις προσωπικές τους αξίες. Ο τότε απασχολούμενος στον τουρισμό εξελισσόταν και “μεγαλουργούσε”, αυτός και η οικογένειά του, όπως αναπτυσσόταν και μεγαλουργούσε η επιχείρηση. Το “loyalty” το καλλιεργούσε και το εκτιμούσε η επιχείρηση χωρίς να το εκλαμβάνει ως “αδυναμία”. Οι νέοι μπορεί να έχουν το πλεονέκτημα της φρεσκάδας και της ψηφιακής γνώσης και ευχέρειας αλλά οι παλαιότεροι ξεχώριζαν για την αγάπη και το πάθος για το επάγγελμά τους. Η εμπειρία τους ήταν και παραμένει πολύτιμη.

Οι παρακάτω εξωφρενικές αυξήσεις αναζήτησης προσωπικού σε διάφορες ειδικότητες, σε σχέση με το 2021, επιβεβαιώνονται σε στοιχεία της Google: 127% για τη θέση του maître, 87% για συντηρητής, 74% για σερβιτόρος/μπαρτέντερ, 71% για μάγειρας. (Καθημερινή, Ιωάννα Φωτιάδη, Ξενοδοχοϋπάλληλοι: Αδιέξοδα και ευκαιρίες, πριν από την έναρξη της σεζόν, 27/1/2023).

Παρά τη φρεσκάδα και τη βοήθεια που προσφέρουν οι νεοεισερχόμενοι εργαζόμενοι, δημιουργούν εκνευρισμό και ένταση στο υπόλοιπο προσωπικό ελλείψει γνώσεων και επαγγελματισμού, όταν καλούνται να βοηθήσουν στην υψηλή περίοδο, συνήθης πρακτική με την απασχόληση των φοιτητών.

Προτεινόμενες λύσεις

Λύση για την προσέλκυση προσωπικού αναζητήθηκε στις μέρες καριέρας, που ως ένα βαθμό απέδωσε. Μεταξύ των προτάσεων, που έχουν καταθέσει θεσμικοί παράγοντες για τη λύση του προβλήματος της έλλειψης προσωπικού είναι η προσέλκυση εργαζομένων: από χειμερινούς τουριστικούς προορισμούς του εξωτερικού, από συνταξιούχους ξενοδοχοϋπαλλήλους, χωρίς την ισχύουσα παρακράτηση του -30%. Προτάθηκε μάλιστα, ακόμα κι απασχόληση εκπαιδευτικών, εφόσον το επιθυμούν που είναι ελεύθεροι το καλοκαίρι.

Ο Αντιπρόεδρος της Ε.Ε. Μαργαρίτης Σχοινάς μιλώντας τον Σεπτέμβριο 2022 στο Ηράκλειο ανέφερε πως: “Η λύση στο τεράστιο πρόβλημα απασχόλησης της Ευρώπης θα είναι το εργατικό δυναμικό των χωρών της Βορείου Αφρικής και της Μέσης Ανατολής”. Ήδη υπάρχει σύμβαση για την απασχόληση Αιγυπτίων στον πρωτογενή τομέα.

O πρόεδρος εργαζομένων Επισιτισμού και Τουρισμού Γ. Χόντζογλου κατήγγειλε ότι επιχειρείται να έρθουν 80.000 μετακλητοί εργαζόμενοι από τρίτες χώρες, με 9μηνη σύμβαση, με υποχρέωση παροχής στέγης, αμφισβητώντας τους όρους πληρωμής και ασφάλισης (Open TV, 3/2/2023).

Συνθήκες εργασίας – διαμονή

Ας μη γελιόμαστε. Ούτε οι ανακοινωθείσες αυξήσεις της νέας Εθνικής Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας του κατώτατου μισθού κατά 5,5% για το 2023 (παρότι δεν έχει κηρυχθεί αναγκαστική ακόμη!), ούτε η επιπλέον αύξηση του 5% για το 2024, ούτε η άγρα εργαζομένων, ούτε η πολιτική πλειοδοσίας μισθών θα λύσει το πρόβλημα των επιχειρήσεων.

Οι τουριστικές επιχειρήσεις οφείλουν να θέσουν πρωταρχικό σκοπό και κύρια στρατηγική τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας, κι ειδικά της διαμονής και σίτισης του προσωπικού. Τουλάχιστον οι νέες μονάδες 5 και 4 αστέρων που σχεδιάζονται, θα πρέπει να μεριμνήσουν για αξιοπρεπή διαμονή σε δροσερό περιβάλλον, με δωρεάν παροχή wi-fi, με χώρους εξυπηρέτησης των εργαζομένων. Χρειάζεται να υπάρχει κοινόχρηστος χώρος ψυχαγωγίας με τηλεόραση, αυτόματη μηχανή καφέ και αναψυκτικών, με χρέωση σε τιμές προσωπικού, και χώρος με πλυντήριο και στεγνωτήριο.

Προς την κατεύθυνση αυτή μπορεί ν΄ αξιοποιηθεί μέρος του οικοπέδου του ξενοδοχείου ή άλλο οικόπεδο, που να εξυπηρετείται με τακτική συγκοινωνία. Η επιχείρηση θα έλυνε έτσι και το άλλο μείζον πρόβλημα εξασφάλισης στέγης και θα εξοικονομούσε χρήματα απ’ τα ενοίκια, που έχουν πάει στα ύψη λόγω του Air B&B. Η χρηματοδότηση με χαμηλό επιτόκιο ή άλλα κίνητρα π.χ. φορολογικά εκ μέρους της κυβέρνησης θα βελτίωνε το πρόβλημα. Η κυβέρνηση θα μπορούσε ν΄ αντιμετωπίσει το πρόβλημα νομοθετώντας αντίστοιχα μέτρα για τη στέγη μ΄αυτά , που αφορούν στους φοιτητές ή παρέχοντας άλλα κίνητρα.

Συνθήκες εργασίας – σίτιση

Το εστιατόριο προσωπικού θα πρέπει να είναι ένας ευχάριστος, κλιματιζόμενος χώρος με αναρτημένο το εβδομαδιαίο πρόγραμμα φαγητού για πρωί, μεσημέρι και βράδυ. Το φαγητό θα πρέπει να είναι αξιοπρεπές και να καλύπτει τις υγειονομικές προϋποθέσεις παρασκευής και παράθεσης. Όλοι οι εμπλεκόμενοι με τη σύνταξη του προγράμματος φαγητού προσωπικού και την παράθεσή του δεν θα πρέπει να λησμονούν ότι υπάρχουν εργαζόμενοι από άλλες περιοχές ή σπουδαστές, που κάνουν πρακτική και δεν έχουν την πολυτέλεια να φάνε στο σπίτι τους. Για όλους αυτούς τους εργαζόμενους, το εστιατόριο προσωπικού είναι το μοναδικό μέρος σίτισης. Ένα ισορροπημένο εβδομαδιαίο πρόγραμμα φαγητού, εμπλουτισμένο με δροσερές σαλάτες, λαχανικά, όσπρια και φρούτα εποχής δίνει περισσότερη ενέργεια και δημιουργεί καλή διάθεση και ευεξία στον εργαζόμενο. Φυσικά πρέπει να υπάρχει η πρόβλεψη φαγητών, για άτομα, από άλλες κουλτούρες. Αυτές είναι οι σημαντικές παράμετροι για την απόδοση του προσωπικού.

Η σπατάλη φαγητού (Food waste)

Μελέτη της WWF/Unilever για το Food Waste σε ξενοδοχεία διακοπών, έχει αναδείξει ότι στο εστιατόριο προσωπικού υπάρχει ένα “κρυμμένο κόστος” λόγω της σπατάλης φαγητού! Η σπατάλη φαγητού μπορεί να μειωθεί με τη βελτίωση της ενδο επικοινωνίας και συνεργασίας των εμπλεκομένων υπευθύνων, με ανασχεδιασμό του μενού με ευαισθησία για τον εργαζόμενο, με σωστό υπολογισμών των μερίδων, με βελτίωση των συνθηκών παράθεσης (από μάγειρα). “Πειραγμένες” και δημιουργικές συνταγές π.χ. με μενού όσπρια, θα κερδίσουν ακόμη και τους νέους. Βασική προϋπόθεση; Ο διευθυντής να γευματίζει συχνά εκεί! Αν λοιπόν επανασχεδιάσουμε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα προσεκτικά, το κόστος της σπατάλης που θα κερδίσουμε, μπορούμε να το επαναεπενδύσουμε για την αναβάθμιση του φαγητού ! Έτσι το πρόβλημα γίνεται ευκαιρία.

Κακές συμπεριφορές στον εργασιακό χώρο!

Κατακριτέα εκ των προτέρων τ’ απάνθρωπα ωράρια, η εργασία χωρίς ρεπό, το ελαστικό ωράριο με ατομική σύμβαση εργασίας, η απλήρωτη και μαύρη εργασία κι οι κακές συμπεριφορές στον εργασιακό χώρο.

Με την ανακοίνωση του κλεισίματος του καλύτερου εστιατορίου στον κόσμο του ΝΟΜΑ στην Κοπεγχάγη της Δανίας, ακόμα και στην Ελλάδα έχει υπάρξει πληθώρα αρνητικών δημοσιευμάτων για την προσωπικότητα και χαρακτήρα του “τοξικού σεφ” του ΝΟΜΑ, Ρενέ Ρετσέπι. Κατηγορήθηκε για λεκτική βία (Bulling) και κακή συμπεριφορά προς το προσωπικό του, που υπέμενε καρτερικά τα πάντα. Το διακύβευμα για τους εργαζόμενους, ταγμένους στη γαστρονομία αιχμής, ήταν ότι όσοι σεφ εργάζονταν δίπλα του θα έπαιρναν το “θείο χρίσμα”. Θα υιοθετούσαν δηλαδή τις τεχνικές του και θα είχαν ένα βιογραφικό – διαβατήριο για τα εστιατόρια υψηλής γαστρονομίας παντού στον κόσμο. Το κίνημα αυτό, που ξεκίνησε με τον Ρετσέπι και αντανακλά σ όλους τους εργασιακούς χώρους, έχει τη δυναμική να εξελιχθεί σε παγκόσμιο, εφάμιλλο των κινημάτων τύπου: Me too ή Black lives matter.

Συμπερασματικά: η λύση πάντα ήταν και θα είναι το σωστά εκπαιδευμένο, εξειδικευμένο προσωπικό. Το ανειδίκευτο προσωπικό αντιμετωπίζει την εργασία ευκαιριακά και μετακινείται πιο εύκολα. Η κινητικότητα κοστίζει. Το κράτος θα πρέπει να στηρίξει τις κρατικές σχολές τουριστικών επαγγελμάτων κι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επιβραβεύουν τον αφοσιωμένο εργαζόμενο. Το κράτος θα πρέπει να επιδοτήσει την εργασία και όχι την ανεργία, στηρίζοντας την επιμήκυνση της σεζόν, ειδικά κατά την έναρξη και το τέλος της σεζόν, για να βελτιωθεί το εισόδημα του εργαζομένου και να στηρίξει και την επιχείρηση για τουρισμό 365 ημερών.

Ο κ. Δημήτρης Μ. Καλαϊτζιδάκης είναι Director of Operations, Grecotel Hotels & Resorts

Συνάντηση του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη με αντιπροσωπεία στελεχών της Περιφέρειας Κολίμα του Μεξικό

Με μεγάλο ενδιαφέρον και σε ιδιαίτερα φιλικό κλίμα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη με στελέχη της Περιφέρειας Κολίμα του Μεξικού, μιας από τις μεγαλύτερες περιφέρειες της χώρας, παρουσία του συντονιστή του έργου από την Ισπανία και τα στελέχη του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής.

Κατά τη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος της Διεθνούς Συνεργασίας IURC, στο επίκεντρο βρέθηκαν οι δυνατότητες συνεργασίας σε επίπεδο Περιφερειών και κυρίως η μεταφορά τεχνογνωσίας από την Περιφέρεια Αττικής στη νεοϊδρυθείσα Περιφέρεια του Μεξικού, στα πεδία της βιώσιμης ανάπτυξης, της καινοτομίας, της επιχειρηματικότητας και του πράσινου τουρισμού.

Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης καλωσορίζοντας τα στελέχη της Περιφέρειας Κολίμα, εξέφρασε την χαρά και την ικανοποίησή του για την συνεργασία αλλά και τη συμμετοχή της Περιφέρειας Αττικής σε αυτήν τη διεθνή συνεργασία, η οποία, όπως χαρακτηριστικά είπε «αφορά στα πεδία της βιώσιμης ανάπτυξης και της καινοτομίας, με χώρες – εταίρους κλειδιά και Περιφέρειες στην Ασία, Βόρεια Αμερική και Λατινική Αμερική και σε ευθυγράμμιση με την ευρύτερη στρατηγική εξωστρέφειας της ΕΕ».

«Χαιρόμαστε που οι συνεργάτες από τις δύο περιφέρειες λαμβάνουν μέρος στην ανταλλαγή εμπειριών και στις στρατηγικές δράσεις οικοδόμησης ικανοτήτων και ελπίζουμε να αναπτύξουν από κοινού ένα σχέδιο δράσης το οποίο θα αποτελέσει τον οδικό χάρτη της συνέχισης μιας γόνιμης συνεργασίας, περιλαμβάνοντας δραστηριότητες που μπορούν να παράξουν μεταφέρσιμα αποτελέσματα μεταξύ των δύο περιοχών πάνω στον στρατηγικό σχεδιασμό των τομέων του ψηφιακού και πράσινου τουρισμού και της καινοτομικής επιχειρηματικότητας», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Γ. Πατούλης, τονίζοντας χαρακτηριστικά:

«Αυτού του είδους οι διμερείς συνεργασίες προωθούνται μεθοδικά και στοχευμένα από την Περιφέρεια Αττικής και υποστηρίζονται από το Περιφερειακό Ταμείο Αττικής, που διαθέτει πλέον ειδική τεχνογνωσία στη διεκδίκηση και υλοποίηση παρομοίων δράσεων σε παγκόσμιο επίπεδο, έχοντας τον συντονισμό του διευθυντή του Περιφερειακού Ταμείου Σωτήρη Νικολαρόπουλου. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα IURC δίνει την ευκαιρία να αναδείξει η Περιφέρεια Αττικής τις βέλτιστες πρακτικές και τα επιτεύγματά της στην καινοτομία και στην έξυπνη εξειδίκευση σε διεθνές επίπεδο, καθώς και να βελτιώσει τη θέση της παγκοσμίως σε επίπεδο διεθνών συνεργασιών. Εργαλείο της για το σκοπό αυτό αποτελεί το Κέντρο Καινοτομίας Αττικής που χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ Αττικής και συντονίζει ο Πέτρος Ποδάρας. Ταυτόχρονα, η Περιφέρεια μας έχει πρόσβαση και σε καινοτόμες ιδέες μέσω του ευρύτερου διεθνούς δικτύου του προγράμματος.

Το πρόγραμμα IURC μπορεί να ανοίξει πόρτες στην Περιφέρεια Αττικής στον διάλογο και σε συνεργασίες με νέους φορείς και άλλους εμπλεκόμενους σε παγκόσμιο επίπεδο, σε νέους τομείς και να έχει εν τέλει πρόσβαση σε νέους τρόπους προσέγγισης των παγκόσμιων αναπτυξιακών προκλήσεων.

Η Περιφέρεια Αττικής επιλέγει ήδη μεταξύ διεθνών καλών πρακτικών και σχεδιάζει στρατηγικά νέα και καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα για τη χρηματοδότηση περιφερειακών δράσεων».

Από την πλευρά τους τα στελέχη της Περιφέρειας Κολίμα του Μεξικού, ευχαρίστησαν θερμά τον Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη για την φιλόξενη υποδοχή, τονίζοντας παράλληλα ότι η επίσκεψη στην Περιφέρεια Αττικής αποτελεί για αυτούς μια σημαντική στιγμή, καθώς όπως χαρακτηριστικά τόνισαν, «η συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής μόνο προστιθέμενη αξία μπορεί να τους προσφέρει».

Παράλληλα, ο κος Πατούλης ευχήθηκε στα μέλη της αποστολής καλή επιτυχία στις εργασίες μεταξύ των τεχνοκρατών των δύο περιφερειών και καλή διαμονή στην Αθήνα και στον Πειραιά, όπου θα λάβουν χώρα οι ειδικές θεματικές συνεργασίες.

Παρόντες επίσης στην συνάντηση ήταν ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής Γ. Σελίμης, στελέχη από το Γραφείο Διεθνών θεμάτων και από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης, ο Συντονιστής και Υπεύθυνος Έργου κος Πέτρος Ποδάρας και ο Κ. Καραμάρκος συνεργάτης του Προγράμματος.

Από την Περιφέρεια Κολίμα συμμετείχαν ο κος JORGE PADILLA CASTILLO, Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και εκπρόσωπος της Περιφερειάρχη της Κολίμα, ο κος CARLOS ROCHA CUEVAS, γενικός Διευθυντής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η κα Gabriela Lozada, μέλος της Ομάδας Έργου και ο Συντονιστής του προγράμματος κος Unai Izquierdo Iglesias.

Τσικνοπέμπτη στη Βαρβάκειο αγορά – Το… τσίκνισε ο Μπακογιάννης (ΦΩΤΟ)

Με πλήθος εκδηλώσεων και με επίκεντρο την Βαρβάκειο αγορά και την πλατεία Μοναστηρακίου ο δήμος Αθηναίων γιορτάζει την Τσικνοπέμπτη.

«Με χαμόγελα και χαρές υποδεχόμαστε την αποκριά στην καλύτερη αγορά της Αθήνας», δήλωσε ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης ο οποίος επισκέφτηκε τη Βαρβάκειο. «Πολλές ευχές για υγεία, δύναμη και μια νότα αισιοδοξίας. Όλες κι όλοι το έχουμε ανάγκη», έγραψε μεταξύ άλλων στον προσωπικό του λογαριασμό στο instagram.

Ύστερα από τρία χρόνια, η Αθήνα γεμίζει ξανά με λαχταριστές μυρωδιές, μουσική, χαρά και γλέντι! Ο Δήμος Αθηναίων τήρησε την παράδοση της ημέρας. Από νωρίς το πρωί, η Φιλαρμονική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων άρχισε να δίνει τον ρυθμό, καλωσορίζοντας τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης στη Βαρβάκειο, εκεί όπου παραδοσιακά χτυπά δυνατά ο παλμός της Τσικνοπέμπτης για την Αθήνα.

Από τις 11 το πρωί, εκατοντάδες Αθηναίες και Αθηναίοι, βρέθηκαν στην μεγαλύτερη και καλύτερη αγορά της πρωτεύουσας, όπου οι κρεοπώλες έψησαν και προσέφεραν 350 κιλά κρέας, σε μια ατμόσφαιρα γνήσιου λαϊκού γλεντιού. Σε αυτήν συνέβαλε με αποκριάτικη διάθεση ο μποέμ τραγουδοποιός με την κιθάρα του Παντελής Αμπαζής και το συγκρότημα «Ανωτάτη Ζαμπετική» σε ένα λαϊκό πρόγραμμα με στοιχεία τζαζ και ροκ, και με τη συμμετοχή της λαϊκής τραγουδίστριας Μαρίνας Μανωλάκου.
Ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, στην καθιερωμένη του επίσκεψη, βοήθησε στο ψήσιμο και αντάλλαξε ευχές με τους περαστικούς και τους επαγγελματίες. Σε δήλωσή του, ανέφερε: «Από την “καρδιά” της καλύτερης αγοράς της πόλης, τη Βαρβάκειο, ξεκινά ο αποκριάτικος ρυθμός, το κέφι και η χαρά που τόσο χρειαζόμαστε, κάτοικοι και επισκέπτες. Χρόνια πολλά σε όλες και όλους!»

Ο εορτασμός της φετινής Αποκριάς στην Αθήνα ξεκίνησε σήμερα, από την πλατεία Κοτζιά, με την Πολιτιστική Εταιρεία Ορχηστικής Τέχνης ΒΑΚΧΑΙ, που παρουσίασε το θρακιώτικο δρώμενο του «Μπέη». Στη συνέχεια με παραδοσιακούς σκωπτικούς αποκριάτικους χορούς διέσχισε τη Βαρβάκειο και κατεβαίνοντας την Αιόλου έφτασε μέχρι το Μοναστηράκι, όπου παρέδωσε την σκυτάλη στο Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής του Δήμου Αθηναίων για να συνεχιστεί εκεί το γλέντι, με τους Μανώλη Σκουλά και Δώρα Λοΐζου.

Η γιορτή γρήγορα «απλώθηκε» σε όλη την πόλη, με τις ψησταριές να βρίσκονται σε… πρώτη γραμμή.

Η Πέννυ Μπαλτατζή στο Σταυρό του Νότου Plus

Ήρθε η ώρα! Να έρθουμε πάλι κοντά, να κοιταχτούμε στα μάτια, να μοιραστούμε στιγμές.

Η Πέννυ Μπαλτατζή με μια μοναδική πορεία στον χώρο έρχεται να «φωτίσει» τις Παρασκευές μας 3, 10 και 17 Μαρτίου στο Σταυρό του Νότου Plus! Στις αποσκευές της έχει τις επιτυχίες της, τη γενναιοδωρία της και την πληθωρικότητα της στη σκηνή που κερδίζουν το κοινό απ’ τα πρώτα λεπτά!

Τραγούδια δικά της που τόσο έχετε αγαπήσει, διασκευές αλλά και ανατρεπτικά τραγούδια πρόταση που έχει να σας παρουσιάσει!

“Η επιτυχία για μένα βρίσκεται μέσα στα βλέμματα σας όταν δεν υπάρχει πια τίποτα μεταξύ μας ,παρά μόνο αγνή μοιρασιά και σύνδεση. Αυτή την περίοδο η μεγαλύτερη μου επιτυχία είναι όταν βάζω και τα δυο μου παιδιά για ύπνο…

Σας περιμένω με λαχτάρα γλυκιά.”

Πέννυ Μπαλτατζή

Μαζί της:

Μένιος Γούναρης: Ενορχηστρώσεις – πιάνο

Αλέξανδρος Δερμάνης: Ηλεκτρική Κιθάρα

Ηλίας Καρκαβέλιας: Μπάσο

Κωνσταντίνος Ζέρβας: Τύμπανα

Στέλιος Μίχας Εγγλέζος: Τρομπόνι

 

Σταυρός του Νότου Plus| ΠΑΡΑΣΚΕΥΕΣ 3, 10 & 17 Μαρτίου

Ώρα Έναρξης: 22.30

Ώρα Προσέλευσης: 22.00

 

Eπιμέλεια ήχου: Γιάννης Δαμιανός

Φωτισμός: Δημήτρης Κουτάς

Σκηνογραφία: Μαίρη Τσάγκαρη

Φωτογραφία: Χρήστος Τζούτης

Οργάνωση παραγωγής: Melodica Art Productions

Το Σάββατο της Αποκριάς στην Τεχνόπολη: Ένα ολοήμερο πάρτι για μικρούς και μεγάλους!

Και φέτος τις Απόκριες, ο Δήμος Αθηναίων διοργανώνει τη μεγαλύτερη γιορτή του καρναβαλιού σε όλη την πόλη και μας καλεί να γλεντήσουμε παρέα στο κέντρο και στις γειτονιές! Το Σάββατο 25 Φεβρουαρίου, το πάρτι μεταφέρεται στο Γκάζι και στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων όπου, για όλη τη μέρα μέχρι και τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής, στήνεται μια ξέφρενη αποκριάτικη γιορτή που τα έχει όλα: εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις για μικρούς και μεγάλους, τραγούδια, μουσικές και συναυλίες με τους πιο αγαπημένους μας καλλιτέχνες, πάρτι με καταξιωμένους djs, χρώμα, κέφι, ρυθμό και (πάρα) πολύ χορό!

Η μέρα μας ξεκινά στις 11.00 όπου ο ραδιοφωνικός σταθμός της πόλης Αθήνα 9.84 κατεβαίνει με το βανάκι του στην Κεντρική Αυλή της Τεχνόπολης, παίζει δυνατές μουσικές και αγαπημένα τραγούδια, εκπέμπει ζωντανά, κάνει συνεντεύξεις και απολαμβάνει «ραδιοφωνικά» τις τελευταίες ημέρες της Αποκριάς.

Οι μικροί μας φίλοι έχουν – και δεν θα μπορούσαν να μην έχουν – την τιμητική τους σε αυτή τη γιορτή αφού, από το πρωί μέχρι το απόγευμα, στους χώρους της Τεχνόπολης θα πραγματοποιηθούν μια σειρά από ευφάνταστες και άκρως διασκεδαστικές δράσεις! Από τις 11.00 έως τις 17.00, θα συμμετέχουμε σε μία «Παρέλαση Αρλεκίνων!», ένα συναρπαστικό κυνήγι θησαυρού για παιδιά και τις οικογένειές τους που σχεδίασε η ομάδα του Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου. Από τις 11.00 έως τις 14.00, στην Κεντρική Αυλή της Τεχνόπολης, η ομάδα Moutzoures με χρώματα, πινέλα και σκόνη μαγική θα μας μεταμορφώσει σε μια μόνο στιγμή με το πιο εντυπωσιακό γιορτινό face painting!

Ακόμη, από τις 11.00, στην Αποθήκη, οι μικροί μας φίλοι πειραματίζονται με μικτές τεχνικές και χρησιμοποιώντας τα πιο απρόσμενα αντικείμενα κατασκευάζουν το αποκριάτικο καπέλο τους στο εικαστικό εργαστήριο «Μικροί μασκαράδες εν δράσει!». Παράλληλα, στην Κεντρική Αυλή, από τις 11.30, η ομάδα La Petite Marguerite μας προσκαλεί να ξεκινήσουμε μαζί την αναζήτηση ενός νέου τόπου, της «Νεφελοκοκκυγίας», μέσα από μία ονειρική bubble parade. Τέλος, από τις 12.00, μαζί με τη Δήμητρα Νικολοπούλου φωνάζουμε όλοι μαζί «Pablo, καλώς όρισες στο καρναβάλι!». Με έμπνευση από σημαντικά καλλιτεχνικά κινήματα, χρησιμοποιούμε κομμένα σχήματα, πινέλα ζωγραφικής και πολύχρωμα χαρτόνια και δημιουργούμε τις δικές μας υπερμεγέθεις… σουρεάλ μάσκες και να παρελάσουμε με αυτές στην αυλή της Τεχνόπολης!

Αλλά Απόκριες χωρίς μουσική, κέφι και χορό δεν γίνεται… Γι’ αυτό, ταλαντούχοι καλλιτέχνες και αγαπημένα μουσικά σχήματα δίνουν ραντεβού στην Κεντρική Αυλή της Τεχνόπολης, από νωρίς το μεσημέρι μέχρι και το βράδυ, για να ξεσηκώσουν το κοινό με τις πιο ξέφρενες μουσικές τους!

Το συναυλιακό πρόγραμμα ξεκινά στις 13.00 με τους μοναδικούς Locomondo που έρχονται για μας δώσουν παλμό και να μας ξεσηκώσουν με τη γνωστή και (πολύ) αγαπημένη συνταγή τους που ενώνει ρέγκε, σκα, λάτιν, ροκ και ελληνικούς παραδοσιακούς ρυθμούς σε ένα απόλυτα ανεβαστικό live με ατέλειωτο χορό!

Στις 17.00, τη σκυτάλη παίρνει ο ταλαντούχος Σπύρος Γραμμένος, ο οποίος δηλώνει περήφανα ότι του αρέσει το φαγητό, το ουίσκι, το αγνό τσίπουρο, τα σιροπιαστά – και όλα αυτά βγαίνουν στη σκηνή – και με τη χαρακτηριστική πρόζα και το αστείρευτο χιούμορ του θα μας παρασύρει σε απρόσμενα μουσικά μονοπάτια χωρίς κανόνες. Λίγο αργότερα, στις 19.00, οι Polkar ή αλλιώς η talk of the town μπάντα που έβαλε φωτιά στα αθηναϊκά Σαββατόβραδα έρχεται «στην Τεχνόπολη αγάπες μου» με ξεχαρβαλωμένα γιουκαλίλι, χάλκινα σε παροξυσμό, ιπτάμενα χαρτάκια αλλά και φιλιά στο στόμα – για όσους το επιθυμούν φυσικά! – για μία εκρηκτική εμφάνιση που θα θυμόμαστε για καιρό…

Last but not least… ο μετρ της διασκέδασης, ο ένας, ο απόλυτος, ο μοναδικός περφόρμερ Τόνι Σφήνος! Με μια αναδρομή από τα 60s, τα 70s, τα 80s και το σήμερα, αξέχαστες μουσικές επιτυχίες διασκευασμένες απρόσμενα με ντίσκο αποχρώσεις, σε συνδυασμό με την ξεχωριστή περσόνα του εκρηκτικού καλλιτέχνη μας καλούν στις 21.00 στο απόλυτο αποκριάτικο πάρτι!

Το πάρτι όμως δεν σταματά εκεί… Συνεχίζεται στο Μηχανουργείο όπου ο ραδιοφωνικός σταθμός Best 92.6, σε συνεργασία με το This is Athens, φέρνει για μία και μοναδική βραδιά το δικό του καρναβάλι στην Τεχνόπολη. Από τις 22.00 και μετά, ένα «καραβάνι» καταξιωμένων djs και ραδιοφωνικών παραγωγών «μασκαρεύουν» τον ήχο τους και μας καλούν να υποδυθούμε το δικό μας, αγαπημένο ήρωα, με ή χωρίς στολή, σε ένα πάρτι σκοτεινό, γεμάτο μυστήριο και ερωτισμό…

Σας περιμένουμε όλες και όλους, το Σάββατο 25 Φεβρουαρίου, στον απόλυτο αποκριάτικο προορισμό – πού αλλού; – στην Τεχνόπολη!

Δήμος Αθηναίων: O Γ. Μπρούλιας αναλαμβάνει νέος Πρόεδρος στη ΔΑΕΜ

Τη θέση του Προέδρου της Δ.Α.Ε.Μ. Α.Ε. (Ανώνυμη Αναπτυξιακή Εταιρεία Μηχανογράφησης και Επιχειρησιακών Μονάδων ΟΤΑ του Δήμου Αθηναίων) αναλαμβάνει, μετά την εκλογή του από το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας, ο δημοτικός σύμβουλος, Γιώργος Μπρούλιας.

Σε σχετική δήλωσή του, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, επισήμανε:

«Η Αθήνα είναι στην πρωτοπορία της εθνικής προσπάθειας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Μέσω της Δ.Α.Ε.Μ. και των σπουδαίων στελεχών της, οι δημότες μας κερδίζουν χρόνο, αλλά και ποιότητα στην καθημερινότητά τους. Με χαρά καλωσορίζουμε τον νέο της Πρόεδρο. Ο Γιώργος Μπρούλιας είναι ένα πολύ έμπειρο στέλεχος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με μακρά πορεία και προσφορά στον δήμο, με γνώσεις και διάθεση να συνεισφέρει στον κοινό μας στόχο. Τον ευχαριστώ θερμά».

Από την πλευρά του, ο κ. Μπρούλιας ανέφερε: «Αισθάνομαι πάντα τον ίδιο ενθουσιασμό όταν καλούμαι να υπηρετήσω ενεργά τον Δήμο της Αθήνας. Η πρόσκληση να αναλάβω τη θέση του Προέδρου της ΔΑΕΜ είναι μια νέα πρόκληση, που αποδέχομαι με μεγάλη χαρά και με πολλή διάθεση να συμβάλω με τις δυνάμεις μου στην περαιτέρω ανάπτυξη της Εταιρείας. Το ψηφιακό άλμα της χώρας, αλλά και τα χρηματοδοτικά εργαλεία που είναι διαθέσιμα, καθιστούν τη συγκυρία μοναδική για τη ΔΑΕΜ ώστε να καταστεί Eταιρεία πρότυπο και καταλύτης της ψηφιακής εξέλιξης της πόλης μας. Ευχαριστώ πολύ τον Κώστα Μπακογιάννη και τον Παύλο Γερουλάνο για την εμπιστοσύνη και προσβλέπω σε μια ουσιαστική και εποικοδομητική συνεργασία με όλα τα στελέχη στη ΔΑΕΜ».

Οι Εύζωνες στο Σύνταγμα της έδωσαν το πρώτο διεθνές βραβείο (ΦΩΤΟ)

0

Η 18χρονη Isabella Smith από τις ΗΠΑ αναδείχθηκε Young Travel Photographer of the Year, στα φετινά διεθνή βραβεία φωτογραφίας.

Η νεαρή φωτογράφος κέρδισε στην κατηγορία χάρη στις φωτογραφίες που τράβηξε από την αλλαγή φρουράς των Ευζώνων στο μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, στο Σύνταγμα.

«Η αλλαγή φρουράς αποτελεί θέαμα για τους τουρίστες και τους ντόπιους. Η Isabella έχει αποτυπώσει αυτή την τελετή με έναν πολύ ασυνήθιστο και δημιουργικό τρόπο», σχολιάζει το Travel Photographer of the Year.

Δέος για το νέο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (Φωτό + Video)

Παρουσιάστηκε η πλήρης πρόταση της επέκτασης και ανακατασκευής του νέου Αρχαιολογικούς μουσείου όπου κυριαρχεί ένας καταπράσινος κήπος πάνω από δύο ορόφους που θα φιλοξενούν εκθεσιακούς χώρους και υπηρεσίες για το κοινό, μία κύρια είσοδος που θα προωθείται ως τον δρόμο, «χωμάτινοι» τοίχοι που θα δίνουν την αίσθηση υπόγειας ανασκαφής, αλλά και ένας γενικότερος σχεδιασμός που δεν θα παραβιάζει την υπάρχουσα τοπογραφία του ιστορικού κτιρίου των Λούντβιχ Λάνγκε και Ερνστ Τσίλερ.

Το αρχιτεκτονικό προσχέδιο παρουσιάστηκε πριν από λίγο από τα αρχιτεκτονικά γραφεία David Chipperfield Architects και Αλέξανδρος Ν. Τομπάζης Α.Ε., παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η πρόταση εµπνεύστηκε από την ουσία του αρχικού σχεδιασµού του Lange
– µια ροµαντική ιδέα, επηρεασµένη από τον φιλελληνισµό της εποχής, για ένα αστικό
τοπίο µε εκτενείς ανοικτούς χώρους µέσα στον πυκνό αστικό ιστό – και χρησιµοποίησε το εµβληµατικό κτήριο ως αφετηρία για το σχεδιασµό, πλαισιώνοντάς το µε έναν ροµαντικών αναφορών κήπο.

Η βάση του υφιστάµενου κτηρίου επεκτείνεται µέχρι το δρόµο, δηµιουργώντας ένα νέο υπόβαθρο για το ιστορικό τοπόσηµο, και προσθέτει δύο επίπεδα υπόσκαφων εκθεσιακών χώρων. Με µία κίνηση δηµιουργούνται πρόσθετος χώρος 20.000 τ.µ. και ένα πάρκο µε πλούσια βλάστηση στην οροφή τους, προσβάσιµο σε όλους.

Σεβόµενη την ιστορική αξία του κτηρίου, η νέα επέκταση δεν φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί την υφιστάµενη αρχιτεκτονική, αλλά να δηµιουργήσει ένα αρµονικό σύνολο χώρων που θα ισορροπεί µεταξύ του παλιού και του νέου.

 

Με µια νέα όψη το Μουσείο συνδιαλέγεται ανοιχτά µε το αστικό περιβάλλον, επιτρέποντας στους περαστικούς οπτική επαφή µε τους νέους εκθεσιακούς χώρους.

Εισερχόµενος στο Μουσείο ο επισκέπτης ακολουθεί µια πορεία ενός συνεχούς, ροϊκού,
εκθεσιακού χώρου που διατρέχει τα δύο επίπεδα του νέου κτηρίου και οδηγείται τελικά στο νεοκλασικό κτήριο. Ένα λιτό αρχιτεκτονικό λεξιλόγιο καθαρών όγκων, οι διαγώνιες οπτικές φυγές και οι τοίχοι που κατασκευάζονται από rammed-earth (συµπιεσµένο χώµα) δηµιουργούν µια αντίθεση µε τους ιστορικούς χώρους. Μαζί µε ένα παιχνίδι ακριβείας φωτός και σκιάς, δηµιουργούν µια δραµατική αίσθηση στον υπόσκαφο χώρο, ένα ευαίσθητο υπόβαθρο για τα αντικείµενα και τα γλυπτά της συλλογής που θα εκτεθούν σε αυτόν.

Οι αποθήκες του μουσείου φιλοξενούν περισσότερες από 125.000 αρχαιότητες.

Στην εκδήλωση για την παρουσίαση του αρχιτεκτονικού σχεδίου για την επέκταση και αναβάθμιση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, ο πρωθυπουργός σημείωσε:

«Με πολύ και σκληρή δουλειά και μεθοδική παρακολούθηση είμαστε σήμερα στο σημείο να έχουμε κάνει ένα πρώτο σημαντικό βήμα για την υλοποίηση αυτού του οράματος».

«Θα αποτελέσει μια σημαντικότατη παρέμβαση στον αστικό ιστό της πόλης αλλά και μια μοναδική ευκαιρία να μπορέσουμε να προσελκύσουμε στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο περισσότερους επισκέπτες» είπε ο πρωθυπουργός.

«Προφανώς έχουμε πολύ δουλειά μπροστά μας, έχουμε όμως το χρονοδιάγραμμα, έχουμε και το απαραίτητο εργαλείο, τον οδικό χάρτη για το πως θα δρομολογήσουμε τις μελέτες που θα κοστίσουν αρκετά χρήματα για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε το έργο αυτό. Πρόθεσή μας είναι όλες οι μελέτες να χρηματοδοτηθούν από ιδιωτικές δουλειές και στη συνέχεια η κατασκευή του μουσείου και του περιβάλλοντα χώρου να χρηματοδοτηθούν από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους» πρόσθεσε.

Πέραν των αρχιτεκτόνων που ανέλυσαν το σκεπτικό τους για τη διαμόρφωση του μουσείου, μίλησε και η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη.

«Πρόκειται για ένα από τα εμβληματικά έργα της Κυβέρνησης, που ανακοινώθηκε από τις προγραμματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού. Ήταν όμως και ένα προσωπικό όραμα του Κυριάκου Μητσοτάκη, μια επιθυμία του να προσφέρει ουσιαστικά στην αναγέννηση της συγκεκριμένης περιοχής των Αθηνών. Το νέο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο θα είναι ένα μουσείο εξωστρεφές, ανοιχτό στην πόλη, σε διαρκή διάλογο με την κοινωνία», είπε η κα Μενδώνη.

Δήμος Αθηναίων: Η απάντηση για την κατεδάφιση του ξενοδοχείου Cocomat στην Ακρόπολη

0

Με αφορμή δημοσιεύματα σε έντυπα και ψηφιακά Μέσα σχετικά με το θέμα των αυθαίρετων ορόφων γνωστού ξενοδοχείου, το οποίο βρίσκεται επί της οδού Φαλήρου, διευκρινίζονται τα εξής:

O Δήμος Αθηναίων ανταποκρίθηκε άμεσα στο διατακτικό της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με το συγκεκριμένο ακίνητο.

Μετά από την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, η Διεύθυνση Δόμησης του Δήμου Αθηναίων, πραγματοποίησε αυτοψία στο ακίνητο και συνέταξε έκθεση αυτοψίας αυθαιρέτου για τα τμήματα της οικοδομής που υπερβαίνουν τα 27 μέτρα (24μ+3μ).

Επιβλήθηκαν τα αντίστοιχα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης, ανά έτος.
Ο ιδιοκτήτης, όπως του έδινε το δικαίωμα ο Νόμος, κατέθεσε προσφυγή κατά της έκθεσης αυτοψίας.

Το αρμόδιο Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Β’ στην Συνεδρίαση του στις 26/01/2023 εξέδωσε οριστική απορριπτική απόφαση.

Ο Δήμος Αθηναίων στις 07/02/23 διαβίβασε την υπόθεση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής με το Α.Π. 38916/07-02-2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Δόμησης.

Σύμφωνα με τον Ν.3852/10 άρθρο 280 παρ.45., την ευθύνη για την κατεδάφιση των αυθαίρετων κατασκευών φέρει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής.

Μετρό Αθήνας: Ξεκινά άμεσα το δωρεάν WiFi στους σταθμούς

Με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας, επιβεβαιώνεται και διευρύνεται η συνεργασία μεταξύ της ΣΤΑ.ΣΥ και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μέσω μιας σειράς δράσεων, που θα αναβαθμίσουν τις παρεχόμενες προς τους επιβάτες υπηρεσίες και θα συμβάλλουν περαιτέρω στην ψηφιακή θωράκιση της εταιρείας.

Η αρχή θα γίνει με την εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμου WiFi σε όλους τους χώρους σταθμών του Μετρό, με την ένταξη της ΣΤΑ.ΣΥ στο έργο «WiFi4GR – Ανάπτυξη δημοσίων σημείων ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης στο Διαδίκτυο». Με τον τρόπο αυτό, οι επιβάτες του Μετρό θα μπορούν κατά την παραμονή τους στους σταθμούς να έχουν δωρεάν ευρυζωνική πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Η έναρξη της υλοποίησής του έργου αναμένεται το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, οπότε και θα ανακοινωθούν οι σταθμοί εγκατάστασης και το ακριβές χρονοδιάγραμμα.

Λύση στο πρόβλημα της καθημερινής διαχείρισης μεγάλου όγκου πληροφοριών και εγγράφων, έρχεται να δώσει η επικείμενη ψηφιοποίηση του Τεχνικού και Διοικητικού Αρχείου της ΣΤΑ.ΣΥ. Η ψηφιοποίηση αναμένεται να συμβάλλει καθοριστικά στον ανασχεδιασμό του τρόπου εσωτερικής οργάνωσης των υπηρεσιών, τη βελτίωση της παραγωγικότητας, τη μείωση του διοικητικού κόστους, καθώς και την προστασία του αρχείου από φυσική φθορά, αναδεικνύοντας με τον τρόπο αυτό και την αξία του ιστορικού αρχείου του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου, της ιστορικής, πρώτης γραμμής Μετρό της Αττικής.

Παράλληλα, δρομολογείται η καθολική αντικατάσταση του υφιστάμενου Συστήματος Ψηφιακής Σήμανσης Σταθμών (οθόνες προβολής ενημερωτικού και διαφημιστικού περιεχομένου σε όλους τους χώρους των σταθμών Μετρό) από ένα ενιαίο σύγχρονο σύστημα Ψηφιακής Σήμανσης. Το ανανεωμένο αυτό σύστημα θα δώσει στη ΣΤΑ.ΣΥ. ευελιξία και δυναμική στον τομέα της ψηφιακής σήμανσης, ένα πεδίο απαραίτητο για τη συνεχή και αξιόπιστη ενημέρωση του επιβατικού κοινού. Η ευκολία διαχείρισής του, οι μειωμένοι χρόνοι συντήρησης και το μειωμένο συνολικό κόστος κτήσης και χρήσης του, προσμετρώνται στα συγκριτικά πλεονεκτήματά του.

Τέλος, εν μέσω ψηφιακών εξελίξεων, η προμήθεια και λειτουργία Σύγχρονου ERP, φιλοδοξεί να καλύψει τις τρέχουσες επιχειρησιακές ανάγκες της ΣΤΑ.ΣΥ και ταυτόχρονα να υποστηρίξει ψηφιακά την εταιρεία. Η χρήση ενός λογισμικού ολοκληρωμένης διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων, σε συνδυασμό με τον ανασχεδιασμό των διαδικασιών, θα επιφέρει σημαντικές λειτουργικές βελτιώσεις, στοχεύοντας πάντα στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

H Μαρίνα Σάττι επιστρεφεί στο VOX

Λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του πρώτου της άλμπουμ “YENNA” («Γέννα») και την κατάκτηση της κορυφής για άλλη μια φορά με τα νέα της τραγούδια «Πάλι», «Πόνος Κρυφός», «Σπίρτο και Βενζίνη», αλλά και μετά την πρόσφατη live εμφάνισή της που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις, η Μαρίνα Σάττι επιστρέφει στη σκηνή του Vox, για μία ακόμα μοναδική παράσταση, την Κυριακή 12 Μαρτίου.

Μαζί της αυτή τη φορά η σπουδαία ερμηνεύτρια Ελένη Τσαλιγοπούλου και ο κορυφαίος δεξιοτέχνης του κλαρίνου Θανάσης Βασιλόπουλος.

Οι συναυλίες της Μαρίνας Σάττι είναι το ίδιο ξεχωριστές όσο και τα τραγούδια που δημιουργεί. Στο live της παρουσιάζει ένα μοναδικό και ιδιαίτερο μουσικό θέαμα, βαθιά επηρεασμένο από παραδοσιακές καταβολές, περίτεχνα συνδυασμένες με τις σύγχρονες μουσικές τάσεις.

«Για μένα παράδοση είναι οι άνθρωποι –που έρχονται και φεύγουν–, ο τρόπος που βρίσκονται μεταξύ τους, που επικοινωνούν και αυτά που αφήνουν πίσω τους».

Στη νέα συναυλία της θα ακούσουμε ζωντανά όλα τα τραγούδια του πρώτου της δίσκου με τίτλο «YENNA». Ένας καθόλου τυχαίος τίτλος, καθώς δηλώνει την πρόθεσή της να αποτυπώσει συμβολικά τη δημιουργική διαδικασία από τη σύλληψη μέχρι τη γέννα: τον ενθουσιασμό, τον φόβο, την ανασφάλεια, τον πόνο και τελικά τη στιγμή της έλευσης στον κόσμο και, ως εκ τούτου, την αλλαγή.

Το πρώτο άλμπουμ της Μαρίνας Σάττι αποτελεί ένα οδοιπορικό με αναφορές στους ήχους ολόκληρης της ελληνικής επαρχίας – από τον ζουρνά και το νταούλι του Βορρά ή το πολυφωνικό τραγούδι της Ηπείρου μέχρι τα γλέντια και τους χορούς της Κρήτης.

Η Μαρίνα Σάττι αποτυπώνει τις πρωτόγονες δονήσεις της ελληνικής υπαίθρου, εμπνευσμένες από τα άγρια βουνά και την απέραντη θάλασσα της Μεσογείου, τολμώντας ταυτόχρονα να πειραματιστεί με pop και urban στοιχεία, απογειώνοντας τον προσωπικό ήχο της που την έκανε να ξεχωρίσει.

Την πλαισιώνει μια εξαιρετική μπάντα, σε μια σύγχρονη μουσική γιορτή με πολυφωνικές αλχημείες, απροσδόκητες ενορχηστρώσεις και τη μοναδικά χαρακτηριστική αισθητική της.

Τραγούδια από την Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Ανατολική Μεσόγειο. Γκάιντα και beats. Νταούλια και 808. Μια γιορτή –με τη δύναμη να ενώνει ανθρώπους κάθε εθνικότητας και κάθε γενιάς–, όπου το σύγχρονο συναντάει το παραδοσιακό, για να εκφραστούν μέσα από την πιο άμεση γλώσσα: τη μουσική.

H ΜΑΡΙΝΑ ΣΑΤΤΙ ΖΩΝΤΑΝΑ ΣΤΟ VOX

ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΜΑΡΤΙΟΥ

Ώρα έναρξης: 20.00

Special Guests:

ΕΛΕΝΗ ΤΣΑΛΙΓΟΠΟΥΛΟΥ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ (κλαρίνο)

Opening Αct: IAMSTRONG (dj set)

VOX

Ιερά Οδός 16

Τηλ. κρατήσεων: 210 3475900

Συντελεστές:

ΜΑΡΙΝΑ ΣΑΤΤΙ

ΕΛΕΝΑ ΛΕΩΝΗ τραγούδι

ΕΡΑΣΜΙΑ ΜΑΡΚΙΔΗ τραγούδι

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΡΕΝΤΑΣ πνευστά

ΣΩΤΗΡΗΣ ΝΤΟΥΒΑΣ τύμπανα

ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΜΠΟΥΡΝΙΑΣ κρουστά

FOH ηχολήπτης: Ekelon

MON ηχολήπτης: Νίκος Γκουντινάκης

Βίντεο: Γρηγόρης Μιλόβι, Steven Airth

MUA: Christo Mazurek

HAIR: Maria Papadogona

Στέλιος Καλαΐτζής: Η ιστορία πίσω από τον πωλητή της «Σχεδίας»

14/02/2023
Γεννήθηκα το 1974 στη Νέα Ιωνία. Η μητέρα μου εργαζόταν σε κλωστοϋφαντουργίες, μέχρι που κάποια στιγμή μπήκε ως τραπεζοκόμος σε νοσοκομείο και ο πατέρας μου έκανε μεροκάματα ως ελαιοχρωματιστής. Περνούσε και μεγάλα διαστήματα ανεργίας. Τα παιδικά μου χρόνια ήταν πολύ άσχημα, μέσα στην ανέχεια. Ο πατέρας μου δεν με ήθελε, ενώ ποτέ δεν κατάλαβα γιατί οι γονείς μου διατηρούσαν αυτόν το γάμο. Η κατάθλιψη ήταν αναπόσπαστο κομμάτι των πρώτων μου μνημών. Θυμάμαι που με το σεισμό της Θεσσαλονίκης το 1979 ανεβήκαμε στη Βόρεια Ελλάδα, γιατί είχαν ανοίξει δουλειές στην οικοδομή. Επιστρέψαμε ύστερα από 14 μήνες. Από παιδί, έδινα τον αγώνα της καθημερινής επιβίωσης. Στα 15 μου χρόνια, στην τρίτη γυμνασίου, παράτησα το σχολείο, δεν είχα ψυχολογία για μάθηση. Στη συνέχεια, βέβαια, πήγα σε νυχτερινό. Έκανα πριν καν πάω φαντάρος ένα σωρό δουλειές, σιδεράς, οικοδόμος γενικών καθηκόντων. Ασχολούμουν από τα ηλεκτρολογικά μέχρι τα μπετά. Από το πολύ κουβάλημα, είχα σακατέψει τη μέση μου.

Έμενα με τους γονείς μου μέχρι το 2002, οπότε και έφυγα από το σπίτι. Μετά το στρατό, έκανα από τον λαντζιέρη και τον σεκιουριτά μέχρι τον αποθηκάριο και των πωλητή αυτοκινήτων. Το 2008, απολύθηκα από ένα κατάστημα φωτιστικών, όπου εργαζόμουν ως αποθηκάριος, και αναγκάστηκα να επιστρέψω στους δικούς μου. Δεν μπορούσα, πλέον, να αυτοσυντηρηθώ. Δεν έβρισκα με τίποτα δουλειά. Μόνο το καλοκαίρι του 2009 εργάστηκα σεζόν στην Πάρο. Είχα συμφωνήσει να δουλέψω στο μπαρ ενός κάμπινγκ και ο ιδιοκτήτης, τελικά, με ήθελε καμάκι στο λιμάνι. Εγώ, φυσικά, διαφώνησα και κατέληξα λαντζιέρης σε ταβέρνα του νησιού. Λόγω του προβλήματος στη μέση μου, δεν μπορούσα να σταθώ όρθιος. Περπατούσα 100 μέτρα και το πόδι μου μούδιαζε. Υπήρχαν φορές που έπεφτα στη μέση του δρόμου.

Είχα αποξενωθεί από τους γονείς μου. Ήμασταν σε διαρκή σύγκρουση. Έτσι, το 2016, έφυγα από το σπίτι. Έμενα σε εγκαταλελειμμένα σπίτια και γιαπιά στο Νέο Ηράκλειο, ενώ δεν κοιμόμουν σχεδόν ποτέ τη νύχτα. Με έπαιρνε ο ύπνος τη μέρα. Ήμουν, πραγματικά, σωματικά διαλυμένος, δεν υπήρχε περίπτωση να βρω δουλειά. Έβγαζα κάποια χρήματα ανακυκλώνοντας κουτάκια. Ενώ η μητέρα μου ήταν βαριά άρρωστη, το 2019, επέστρεψα στο σπίτι. Νοσηλεύτηκε για μεγάλο διάστημα, αλλά, τελικά, δεν τα κατάφερε. Σε έναν καβγά με τον πατέρα μου, έπαθα έμφραγμα. Το κατάλαβα, αλλά έπεσα να κοιμηθώ το βράδυ, περιμένοντας να πάθω ανακοπή. Ήθελα, πραγματικά, να πεθάνω. Την άλλη μέρα, δεν έφαγα τίποτα, μόνο κάπνισα και το βράδυ ξαναέπεσα κανονικά για ύπνο.

Ξύπνησα κατά τις τρεις το πρωί, νιώθοντας σαν να μπήκε ένα σπαθί από την πλάτη και να βγήκε από μπροστά, ενώ ο πόνος στο χέρι μου ήταν αφόρητος. Κάλεσα το ασθενοφόρο 36 ολόκληρες ώρες αφού είχα υποστεί το έμφραγμα. Μοιραία, έμεινα και στην εντατική, αλλά ήμουν τυχερός. Επειδή οι συγκρούσεις με τον πατέρα μου συνεχίζονταν, ξαναέφυγα από το σπίτι και τριγυρνούσα για κάποιους μήνες στους δρόμους. Επέστρεφα σπίτι μία φορά κάθε δύο ημέρες για να ταΐσω τον γάτο μου και να ξαναφύγω. Αυτός ήταν η ζωή μου, ουσιαστικά για αυτόν επιβίωνα. Το 2020, επέστρεψα στο σπίτι, όπου και μένω πια μόνος μου.

Καθώς δεν ανανεωνόταν το επίδομα αναπηρίας που έπαιρνα, την άνοιξη του 2022, πήρα την απόφαση να έρθω στη «σχεδία». Ήξερα το περιοδικό από την αρχή. Η ζωή στο πόστο είναι καθημερινή αγωνία. Υπάρχουν άνθρωποι που θα σε πλησιάσουν ξερά, υπάρχουν, όμως, και εκείνοι που θα σε πλησιάσουν με το χαμόγελο. Αυτό το χαμόγελο σημαίνει για μένα αποδοχή, που τη στερήθηκα σε όλη μου τη ζωή. Η επικοινωνία με εκείνους που μου πιάνουν την κουβέντα και με ρωτούν αν είμαι καλά με γεμίζει με την ελπίδα ότι υπάρχουν άνθρωποι που προσπαθούν να αντιληφθούν την πραγματικότητα κάποιων συνανθρώπων τους.

πηγή: Σχεδία