Αρχική Blog Σελίδα 173

Μετά από 50 χρόνια ο Πύργος του Πειραιά παίρνει ξανά ζωή

Στην οδό Τσαμαδού, στον Πειραιά, λίγοι πεζοί περνάνε το μεσημέρι, παρόλο που βρίσκεται στην καρδιά μιας εμπορικής περιοχής και του λιμανιού. Λουκέτα έχουν μπει σε μισά περίπου από τα καταστήματα, ενώ ένα μαγαζί με εκκλησιαστικά είδη αντιστέκεται και ακόμα λειτουργεί, όπως και ένας κλειδαράς και ένα κατάστημα εσωρούχων. Από την κάτω πλευρά της οδού Τσαμαδού, ωστόσο, απέναντι από μερικά ετοιμόρροπα κτήρια, το εργοτάξιο του Πύργου του Πειραιά σφύζει από ζωή.

Περίπου 140 εργάτες δουλεύουν πυρετωδώς κάθε μέρα από το πρωί μέχρι το βράδυ, σε ένα έργο που έχει αναλάβει η εταιρεία ανάπτυξης Dimand, για την ανακατασκευή ενός κτηρίου που ήταν παρατημένο για 50 σχεδόν χρόνια.

«Στις 31 Οκτωβρίου θα είμαστε έτοιμοι», τονίζει ο Νατάλης Πέτροβιτς, senior civil engineer και υπεύθυνος έργου, κατά την ξενάγηση του κτιρίου που οργανώθηκε από την Dimand για το Business Daily. Η Dimand έχει ήδη αρχίσει να κλείνει συμφωνίες με μισθωτές που θέλουν να εργάζονται με θέα τον Αργοσαρωνικό, με νέες ανακοινώσεις να έπονται σύντομα.

Το ισχυρό ενδιαφέρον εντός και εκτός χώρας που αναπτύσσεται για το έργο εντάσσεται στο νέο ξύπνημα που βιώνει ο Πειραιάς -μια περιοχή που είχε αφεθεί στην τύχη της για πολλά χρόνια.

Τόσο η παράδοση των νέων σταθμών του μετρό, όσο και οι επενδύσεις στην παλαιά καπνοβιομηχανία του Παπαστράτου και οι χαμηλές τιμές ακινήτων στην περιοχή, έχουν ενισχύσει την θέση του Πειραιά ως οικονομικό κέντρο της Αττικής, μειώνοντας την απόσταση που τον χωρίζει από το κέντρο της Αθήνας και τα βόρεια προάστια.

Από «χουντικό» απομεινάρι, game changer

Η ανακατασκευή του Πύργου, επίσης, σηματοδοτεί μια σημαντική ρήξη με το παρελθόν. Μέσα από αυτό το έργο κινητοποιήθηκαν πόροι που ήταν αδρανείς για δεκαετίες, δίνοντας ελπίδα για νέα εποικοδομητικά ξεκινήματα σε ένα σύμβολο στασιμότητας και παρακμής για την πόλη.

Η ανέγερση του Πύργου του Πειραιά ολοκληρώθηκε το 1975 με νόμο της χούντας, αλλά ουσιαστικά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Έκτοτε, το κτίριο έμεινε ένα «κουφάρι» χωρίς ουσιαστική χρήση, παρότι στην πορεία των ετών έγιναν αρκετές προσπάθειες αξιοποίησης του κτηρίου, χωρίς όμως κάποιο αποτέλεσμα.

Οι μόνοι όροφοι που λειτούργησαν περιστασιακά ήταν το ισόγειο και οι πρώτοι δύο όροφοι ενώ το υπόλοιπο κτήριο γέμιζε από σκουπίδια. Υπό την πίεση της τρόικας για νέες αποτελεσματικές ιδιωτικοποιήσεις στην χώρα, πήραν πάλι προς οι διαδικασίες για την αξιοποίηση του Πύργου.

Φτάνοντας στο 2019, η Dimand αναλαμβάνει την αναγέννηση του κτηρίου και την μετατροπή του σε συγκρότημα γραφείων, μαζί με την EBRD και την Prodea Investments σε σύμβαση παραχώρησης για 99 έτη. Από «χουντικό κτήριο» γίνεται πλέον κτήριο χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης και νέων τεχνολογιών. Οι ανελκυστήρες θα καλούνται ανέπαφα ώστε να ανέβουν οι επισκέπτες σε έναν από τους 22 ορόφους, το ίδιο και οι πόρτες προς τους χώρους υγιεινής, υπογραμμίζει ο κ. Πέτροβιτς.

Η λειτουργία των παραθύρων θα ελέγχεται κεντρικά και ψηφιακά, ενώ αισθητήρες θα μετρούν το φυσικό φως οδηγώντας στη συνέχεια σε προσαρμογή του φωτισμού. Την ίδια στιγμή, θα ελέγχεται και η ποιότητα της ατμόσφαιρας μέσα στο κτίριο ώστε να εξασφαλίζονται οι πιο παραγωγικές συνθήκες, προσθέτει ο κ. Πέτροβιτς.

Σε αντίθεση με άλλα εντυπωσιακά πράσινα γραφεία που εμφανίζονται όλο και περισσότερο στην Αθήνα, ο Πύργος θεωρείται game changer για την περιοχή. Λόγω μεγέθους (είναι το δεύτερο ψηλότερο κτίριο Ελλάδα μετά από τον Πύργο Αθηνών) και θέσης, πρόκειται για έργο που αναβαθμίζει όλο το λιμάνι και τα αποτελέσματα είναι ήδη απτά.

Εκεί που οι πρώτες σκέψεις ήταν ότι θα αποτελέσει «μαγνήτη» για τις ναυτιλιακές εταιρείες, η πρώτη μεγάλη σύμβαση μίσθωσης ολοκληρώθηκε με την Dialectica, μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, που δραστηριοποιείται στην αγορά του knowledge brokering (υπηρεσίες παροχής πρωτογενούς έρευνας). Θα μισθώσει τους έξι από τους συνολικά 22 ορόφους του Πύργου (περίπου 6.210 τ.μ. από τον 9ο μέχρι τον 14ο όροφο) με option για ακόμα τρεις, προκειμένου να στεγάσει τους περίπου 500 εργαζόμενούς της στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Dimand, Δημήτρη Ανδριόπουλο, έχει συμφωνηθεί επίσης η μίσθωση του ισογείου, πρώτου και δεύτερου ορόφου σε εταιρεία retail, όπως επίσης, και τρεις ακόμη όροφοι σε ισάριθμες ναυτιλιακές εταιρείες. Επιπλέον, συμφωνία μίσθωσης έχει κάνει και ο όμιλος Inditex (Zara και Zara Home) για 5.850 τ.μ. που θα καταλαμβάνει χώρους από το ισόγειο έως τον 2ο όροφο.

Το επενδυτικό σχέδιο

Το επενδυτικό σχέδιο προβλέπει μια ανάπτυξη μεικτής χρήσης γραφείων και εμπορίου. Θα γίνει πλήρης ανακατασκευή του Πύργου, ο οποίος θα μετατραπεί σε ένα σύγχρονο βιοκλιματικό κτήριο γραφείων και καταστημάτων με νέο αντισεισμικό σύστημα προστασίας και νέους κανόνες πυροπροστασίας, με 29.000 τ.μ. ανωδομής και 3.500 τ.μ. υπόγειους χώρους.

Σύμφωνα με το σχέδιο, στο ισόγειο, στον πρώτο και στον δεύτερο όροφο πρόκειται να λειτουργήσουν εμπορικά καταστήματα επιφάνειας 7.000 τ.μ. Ειδικά στο ισόγειο έχει προβλεφθεί κι ένας χώρος προβολής και ανάδειξης του Πειραιά ως τουριστικό προϊόν. Ο τρίτος όροφος θα περιλαμβάνει έναν πολυχώρο πολιτιστικών λειτουργιών με χώρο εστίασης, ενώ από τον τέταρτο έως και τον 18ο όροφο θα αναπτυχθούν χρήσεις γραφείων.

 

Πηγή: Στέλιος Μπούρας / http://Www.businessdaily.gr

Συνάντηση Μπακογιάννη – Μηταράκη για την ασφάλεια στην Αθήνα

Το θέμα της ασφάλειας στην Αθήνα συζητήθηκε εκτενώς σε συνάντηση εργασίας που είχαν το πρωί ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης και ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νότης Μηταράκης.

Στη συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε παρουσία του Υφυπουργού Κώστα Κατσαφάδου και του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγου Λάζαρου Μαυρόπουλου, ο Δήμαρχος Αθηναίων παρέδωσε στην ηγεσία του Υπουργείου και της ΕΛ.ΑΣ., ένα επικαιροποιημένο χάρτη στον οποίο καταγράφονται γειτονιά-γειτονιά και δρόμο-δρόμο τα προβλήματα παραβατικότητας και ασφάλειας.

Ο κ. Μπακογιάννης εστίασε στο πρόβλημα των ναρκωτικών και της διαχείρισης της κυκλοφορίας στην πόλη, επανέλαβε δε την πάγια πρόταση του για την κοινοτική αστυνόμευση.

Αμέσως μετά σε σχετική δήλωση ανέφερε: «Στη σημερινή συνάντηση με τον νέο Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Μηταράκη και την ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας, καταθέσαμε αναλυτική χαρτογράφηση της παρανομίας και της παραβατικότητας στην πόλη, δρόμο-δρόμο, γειτονιά-γειτονιά. Στις προτάσεις μας, εστιάσαμε μεταξύ άλλων, στην ανάγκη καταπολέμησης του εμπορίου των ναρκωτικών και την ενίσχυση της Τροχαίας. Έφτασε η ώρα για ένα νέο μοντέλο προληπτικής κοινοτικής αστυνόμευσης, με τον αστυνομικό της γειτονιάς στον πυρήνα. Είμαι αισιόδοξος, πως δουλεύοντας συμπληρωματικά, με καλή και ειλικρινή συνεργασία, μπορούμε να κάνουμε ουσιαστικά βήματα για την καθημερινότητα των Αθηναίων».

Νωρίτερα, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Νότης Μηταράκης κατά την εισήγησή του, επισήμανε πως η ενίσχυση του επιχειρησιακού σχεδίου δράσης της ΕΛ.ΑΣ. για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας εντός του Δήμου Αθηναίων αποτελεί προτεραιότητα. Όπως σημείωσε ο κ. Μηταράκης, στόχος είναι η ανακατανομή των πόρων με ενίσχυση των Αστυνομικών Τμημάτων που λειτουργούν στα όρια του Δήμου Αθηναίων, ενώ αποτελεί κοινή παραδοχή ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στην οδική ασφάλεια μέσω της συνεργασίας της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής με την Δημοτική Αστυνομία.

Φωτογραφίες Βασίλης Λαμπίρης

Έτοιμες οι πρώτες διαδρομές περιπάτου και ποδηλάτου στο Πεντελικό

Ολοκληρώθηκε από το Δήμο Πεντέλης η σηματοδότηση των δύο πρώτων διαδρομών για πεζοπορία και ποδηλασία στο Πεντελικό βουνό. Συγκεκριμένα διαμορφώθηκε, καθαρίστηκε και σηματοδοτήθηκε:

Μια πεζοπορική διαδρομή μήκους 2,3 χλμ και μια ποδηλατική διαδρομή μήκους 5,1 χλμ.
Και οι δύο διαδρομές είναι κυκλικές, γύρω από τη Μονή Αγίου Παντελεήμονα Πεντέλης, και η αφετηρία/τερματισμός τους βρίσκεται στην αρχή του δασικού δρόμου ακριβώς δίπλα από την κεντρική πύλη του μοναστηριού.

Η παρέμβαση χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ στο πλαίσιο της συνολικότερης κυβερνητικής πρωτοβουλίας για τη φροντίδα του περιβάλλοντος του βουνού και την ανάδειξη των πολιτιστικών του μνημείων. Ο Δήμος Πεντέλης χρηματοδοτήθηκε για τη σύνταξη μελέτης που προβλέπει ένα ολοκληρωμένο δίκτυο για διαδρομές περιπάτου και ποδηλάτου στο βουνό. Στο πλαίσιο της μελέτης προβλεπόταν η δημιουργία και σηματοδότηση των δύο ανωτέρω πρώτων διαδρομών, οι οποίες αποτελούν τμήμα του συνολικού δικτύου.

Η μελέτη που κατέθεσε ο Δήμος στον αρμόδιο φορέα του Υπουργείου Περιβάλλοντος για να ενταχθεί σε χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης για δημιουργία σηματοδοτημένων πεζοπορικών και ποδηλατικών διαδρομών στο Πεντελικό, προβλέπει ένα ενιαίο δίκτυο 100 χιλιομέτρων πεζοπορικών διαδρομών και άλλο ένα δίκτυο 100 χιλιομέτρων περίπου διαδρομών ποδηλάτου.

Οι παρεμβάσεις γίνονται με την έγκριση των δασικών υπηρεσιών και αφορούν:

α) Καθαρισμό των μονοπατιών από χόρτα, χαλαρές πέτρες και άλλα εμπόδια

β) Μικρά τεχνικά έργα όπως ξύλινα κορμοσκαλοπάτια στα σημεία των μονοπατιών με μεγάλη κλίση

γ) Σηματοδότηση των μονοπατιών με ειδική σήμανση πάνω σε βράχους ή σε ξύλινους πασσάλους (και όχι με κάρφωμα των πινακιδίων πάνω στα δέντρα).

δ) Τοποθέτηση ηλεκτρονικών αισθητήρων τύπου NFC για την παροχή χρήσιμων πληροφοριών στο κινητό τηλέφωνο του πεζοπόρου

Η Δήμαρχος Δήμητρα Κεχαγιά με ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανέφερε:

«Η χάραξη μονοπατιών στο πεντελικό βουνό είναι γεγονός! Ένα προσωπικό μου στοίχημα έχει ήδη κερδηθεί και η συγκίνησή μου είναι μεγάλη. Ο δρόμος του μονοπατιού έχει καθαριστεί και η σηματοδότηση, η αρίθμηση, οι πληροφορίες και οι οδηγίες για το πρώτο μονοπάτι έχουν αναρτηθεί στην περιοχή της Μονής του Αγίου Παντελεήμονα.

2,3 χιλιόμετρα πεζοπορικής διαδρομής και 5,7 ποδηλατικής, μέσα στην πλούσια φύση του πεντελικού όρους, είναι έτοιμα να σας υποδεχτούν! Θερμές ευχαριστίες σε όλους όσους βοήθησαν σε αυτό το έργο και ιδιαίτερα στην Αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος Πολεοδομίας & Τεχνικών Υπηρεσιών και υπεύθυνη Δημοτικής Κοινότητας Πεντέλης Άντα Χάνου Μπούσουλα, για την ανεκτίμητη συνεισφορά της και στον Στέφανο Ψημένο, ο οποίος ως ειδικός στα μονοπάτια της Πεντέλης, εκπόνησε την μελέτη των διαδρομών».

Ταινίες με θέα τα… άστρα στον Πειραιά

Το θερινό σινεμά στην παραλία Βοτσαλάκια, άνοιξε και πάλι τις πόρτες του, με δωρεάν είσοδο για όλους και προβολές ταινιών για μικρούς και μεγάλους.

Cine – Βοτσαλάκια | Αναλυτικά το πρόγραμμα των προβολών

Τετάρτη 19 Ιουλίου
10 μέρες χωρίς τη μαμά 21:00

Πέμπτη 20 Ιουλίου
10 μέρες χωρίς τη μαμά 21:00

Παρασκευή 21 Ιουλίου
Παιδική : Φάρμα των ζώων 21:00
Βραδινή : 10 μέρες χωρίς τη μαμά 22:20

Σάββατο 22 Ιουλίου
Παιδική : Φάρμα των ζώων 21:00
Βραδινή : Ζλάταν 22:20

Κυριακή 23 Ιουλίου
Παιδική : Φάρμα των ζώων 21:00
Βραδινή : Ζλάταν 22:20

Τετάρτη 26 Ιουλίου
Ζλάταν 21:00

Πέμπτη 27 Ιουλίου
Αδέρφια σε σύγκρουση 21:00

Παρασκευή 28 Ιουλίου
Παιδική : Ικαρος και Δαίδαλος 21:00
Βραδινή : Αδέρφια σε σύγκρουση 22:30

Σάββατο 29 Ιουλίου
Παιδική : Ικαρος και Δαίδαλος 21:00
Βραδινή : Αδέρφια σε σύγκρουση 22:30

Κυριακή 30 Ιουλίου
Παιδική : Ικαρος και Δαίδαλος 21:00
Βραδινή : Μυστικός πράκτορας 22:30

Τετάρτη 2 Αυγούστου
Μυστικός πράκτορας 21:00

Πέμπτη 3 Αυγούστου
Μυστικός πράκτορας 21:00

Παρασκευή 4 Αυγούστου
Παιδική : Ο πλανήτης του Γουίλι 21:00
Βραδινή : Delicieux 22:45

Σάββατο 5 Αυγούστου
Παιδική : Ο πλανήτης του Γουίλι 21:00
Βραδυνή : Delicieux 22:45

Κυριακή 6 Αυγούστου
Παιδική : Ο πλανήτης του Γουίλι 21:00
Βραδινή : Delicieux 22:45

 

*Η κράτηση θέσεων θα γίνεται στην γραμματεία του κολυμβητηρίου “Ανδρέας Γαρύφαλλος” στα Boτσαλάκια.

Τοποθετήθηκε η πεζογέφυρα στο Παλατάκι Χαϊδαρίου

Το ξημερώματα τοποθετήθηκε στη θέση της η πεζογέφυρα στο Παλατάκι και σύντομα θα παραδοθεί στη χρήση των κατοίκων. Το έργο υλοποιείται με χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Αττικής. Παρών κατά τη διάρκεια των εργασιών ήταν και ο Αντιπεριφερειάρχης Δυτικού Τομέα Αθηνών Ανδρέας Λεωτσάκος.

Η νέα γέφυρα επιτρέπει την ασφαλή διάσχιση της Λ. Αθηνών στο πιο κεντρικό σήμείο του Χαϊδαρίου, όπου δυστυχώς έχουν σημειωθεί πολλά δυστυχήματα με θύματα πεζούς.

Η μελέτη για την κατασκευή της πεζογέφυρας εκπονήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών το 2010-12. Η άποψή μας και ως αντιπολίτευση το 2014-19 και ως Δημοτική Αρχή στη συνέχεια ήταν να υλοποιηθεί οπωσδήποτε το έργο, με σεβασμό στο όμορο μνημείο, τον Πύργο Παλατάκι. Η οποιαδήποτε αλλαγή θέσης της γέφυρας θα σήμαινε την απένταξη του έργου. Πετύχαμε την τροποποίηση του σχεδιασμού της γέφυρας ώστε το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα να είναι καλύτερο από τις άλλες που κατασκευάστηκαν στο πλαίσιο του ίδιου έργου στην Αττική.

Tο διπλοπαρκάρισμα «πνίγει» την Αθήνα (ΧΑΡΤΗΣ)

0

O Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι σαφής: «Η στάθμευση οχήματος στο οδόστρωμα παράπλευρα άλλου οχήματος, σε στάση ή στάθμευση, απαγορεύεται εκτός αν άλλως ορίζεται με ειδική σήμανση. Κατ’ εξαίρεση, τα δίτροχα ποδήλατα, μοτοποδήλατα και μοτοσικλέτες χωρίς καλάθι καθώς και τα ΕΠΗΟ (ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα) μπορούν να σταθμεύουν το ένα παράπλευρα με το άλλο σε διπλή σειρά».

Η συγκεκριμένη παράβαση τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ. Και αν παρεμποδίζεται η λειτουργία των συγκοινωνιακών μέσων τότε ο οδηγός διαπράττει το αδίκημα της παρακώλυσης συγκοινωνιών. Σύμφωνα μάλιστα με ανακοίνωση που έκανε πριν από λίγες μέρες από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νότης Μηταράκης, σύντομα οι άνδρες και οι γυναίκες της Τροχαίας θα είναι εξοπλισμένοι με τάμπλετ, ώστε να καταλογίζουν άμεσα τα πρόστιμα, τα οποία θα μεταβιβάζονται απευθείας στο Taxisnet.

«Τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα “στραγγαλίζουν την κυκλοφορία”. Σε ορισμένες περιπτώσεις μειώνουν έως και κατά 50% τη διοχετευτική ικανότητα μιας οδού. Επίσης, περιορίζουν την ορατότητα των οδηγών και αυξάνουν την πιθανότητα ατυχημάτων για αυτοκίνητα και πεζούς, καθώς συνήθως χρειάζεται να μπει κάποιος στην αντίθετη λωρίδα για να τα προσπεράσει. Δημιουργούν σύγχυση στους υπόλοιπους οδηγούς και εμποδίζουν την κίνηση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης. Τέλος, επηρεάζουν τις δημόσιες συγκοινωνίες δυσχεραίνοντας την κίνηση των οχημάτων και την πρόσβαση των πολιτών στις στάσεις, με συνέπεια τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια», λέει στην «Κ» ο Στράτος Παπαδημητρίου, καθηγητής Συστημάτων Μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.

«Στις αστικές περιοχές όπου ο δημόσιος χώρος είναι πολύτιμος και τον διεκδικούν πεζοί και οχήματα για διάφορες δραστηριότητες, το διπλοπαρκάρισμα δεν δυσκολεύει μόνο τη διέλευσή τους, αλλά αποτελεί δυνητικά και παγίδα για την οδική ασφάλεια, ιδίως των πεζών, που αναγκάζονται να λειτουργήσουν σε ένα περιβάλλον με περιορισμένη ορατότητα και μη “συνεπή” μορφή. Το μέγεθος του προβλήματος φανερώνει την έλλειψη παιδείας και κοινωνικής ενσυναίσθησης», επιβεβαιώνει ο πολιτικός μηχανικός και συγκοινωνιολόγος Παναγιώτης Παπαδάκος.

Xρήση νέων τεχνολογιών

Και μόνο από την περιγραφή αυτού του τόσο πολυπαραγοντικού φαινομένου κατανοεί κανείς πόσο δύσκολη –και πολύπλευρη– είναι η αντιμετώπισή του. «Ενα πρώτο βήμα πρέπει να είναι ο σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές. Για τα οχήματα τροφοδοσίας και διανομής, πέρα από την ανάγκη εφαρμογής των διατάξεων για τους χρόνους εκφόρτωσης, υπάρχει πλήρης απουσία χωροθέτησης ζωνών φόρτωσης και εκφόρτωσης, έτσι ώστε να μην είναι αναγκαίο το διπλοπαρκάρισμα και να μην τοποθετούνται εμπόδια στον δρόμο για να δεσμεύεται χώρος στάθμευσης», προτείνει ο Στράτος Παπαδημητρίου.

«Σε ό,τι αφορά τις επιβατικές μεταφορές απαιτείται συνδυασμός μεθόδων και πρακτικών. Πέρα από την αστυνόμευση και την επιβολή κυρώσεων, σε ορισμένες περιπτώσεις είναι εφικτή η διαμόρφωση της οδού μέσω της διαπλάτυνσης του πεζοδρομίου ή μέσω της τοποθέτησης μιας σειράς από διαχωριστικά κολωνάκια που κάνουν το διπλοπαρκάρισμα μη δυνατό. Η χρήση νέων τεχνολογιών για τον εντοπισμό των σημείων όπου το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο και η ανάλυση των δεδομένων, στη συνέχεια, μπορούν να οδηγήσουν στη διαμόρφωση των κατάλληλων πολιτικών.

Αυτό βέβαια απαιτεί τη συνεργασία όλων των αρμόδιων φορέων: τοπικής αυτοδιοίκησης, εμπορικών συλλόγων, δημόσιων συγκοινωνιών, τροχαίας». Kαι ο πήχυς της δυσκολίας ανεβαίνει κι άλλο, με δεδομένο μάλιστα ότι στοιχεία δεν υπάρχουν. Κανείς από τους εμπλεκόμενους φορείς δεν θεώρησε σκόπιμο να ασχοληθεί με την ουσιαστική αποτίμηση του πόσο κοστίζει το διπλοπαρκάρισμα στις πόλεις μας.

«Η διαχείριση της στάθμευσης αποτελεί πολύ σημαντική παράμετρο για την εύρυθμη λειτουργία του συγκοινωνιακού συστήματος κάθε πόλης. Τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα προκαλούν μείωση της κυκλοφοριακής ικανότητας μιας οδού και κατ’ επέκταση κυκλοφοριακή συμφόρηση ειδικά σε περιοχές με υψηλό φόρτο· προβλήματα οδικής ασφάλειας λόγω της μειωμένης ορατότητας στους πεζούς αλλά και των ελιγμών που πρέπει να κάνουν τα κινούμενα οχήματα· διαταράσσουν την ομαλή κυκλοφορία των μέσων μαζικής μεταφοράς· δυσχεραίνουν τις εμπορευματικές μεταφορές, τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων με αρνητικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις – άρα έχουν επιπτώσεις και στην οικονομική δραστηριότητα μιας περιοχής», συμφωνεί ο Παναγιώτης Παπαντωνίου, επίκουρος καθηγητής του Παν. Δυτικής Αττικής και πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. «Η λύση πρέπει να έχει δύο άξονες: από τη μια την πιο έντονη αστυνόμευση, ειδικά σε σημεία όπου το πρόβλημα είναι πιο οξύ και από την άλλη εκστρατείες ευαισθητοποίησης των πολιτών σχετικά με τις αρνητικές συνέπειες της παράνομης στάθμευσης».

«Η διαχείριση της στάθμευσης και η συστηματική επιτήρηση της σωστής λειτουργίας της θα έχει θετικά αποτελέσματα και για τους πολίτες, και τις επιχειρήσεις. Η πολιτεία οφείλει να διαμορφώσει ένα πλαίσιο, λοιπόν, εστιάζοντας στις ανάγκες κινητικότητας και προσβασιμότητας για όλους. Υπάρχουν πολλές τεχνολογικές λύσεις και ευκολίες: όπως η επιτήρηση της στάθμευσης μέσω αισθητήρων στο οδόστρωμα ή μέσω διέλευσης οχήματος που διαθέτει κάμερες. Αντίστοιχες πρακτικές έχουν τεθεί με επιτυχία σε λειτουργία εδώ και χρόνια σε πολλές πόλεις σε Ευρώπη και Αμερική», καταλήγει ο Παναγιώτης Παπαδάκος.

Στη Γερμανία

Κι ενώ στην Ελλάδα αυτά τα «απλά» μοιάζουν με σενάριο επιστημονικής φαντασίας, στη Γερμανία είναι πραγματικότητα εδώ και δεκαετίες. «Στα σχολεία η οδική κυκλοφορία υπάρχει ως μάθημα, τουλάχιστον μία ώρα την εβδομάδα. Στον παιδικό σταθμό της κόρης μου μία από τις φετινές εκδρομές ήταν σε σχολή οδηγών. Κι αυτό γιατί από τεσσάρων ετών κυκλοφορούν με τα δικά τους ποδήλατα», λέει ο Ελληνας αρχιτέκτονας Λουκάς Μπαρτατίλας, που ζει και εργάζεται στο Βερολίνο.

Οσο για τα διπλοπαρκαρίσματα; «Στο κέντρο υπάρχουν πολλά φορτηγά το πρωί για εφοδιασμό των καταστημάτων, θα δεις αυτοκίνητα των Γερμανικών Ταχυδρομείων και των εταιρειών ταχυμεταφορών, αλλά όλα γίνονται σε συγκεκριμένες ώρες. Επίσης, οι περισσότεροι δρόμοι διαθέτουν μόνο μία λωρίδα για αυτοκίνητα και μία για ποδήλατα, οπότε αν θέλει να διπλοπαρκάρει κάποιος αυτό σημαίνει ότι θα κλείσει τη λωρίδα των ποδηλάτων.

Οι πολίτες δεν τολμούν να κάνουν κάτι τέτοιο, γιατί υπάλληλοι ειδικού τμήματος της δημοτικής αστυνομίας, γυρνούν όλη την ημέρα με τα ποδήλατά τους και κόβουν κλήσεις… αβέρτα. Οποιος διπλοπαρκάρει θα δει σε λίγα λεπτά το αυτοκίνητό του να απομακρύνεται με γερανό. Και δεν θα πληρώσει μόνο το πρόστιμο, αλλά και τα έξοδα του γερανού…».

Από μικρή οδό ξεκινάει «χιονοστιβάδα» προβλημάτων έως τη Συγγρού

Σε ορισμένους δρόμους της Αττικής η κατάσταση είναι χαοτική: η Πατησίων, η Αχαρνών, η Σόλωνος, η Ακαδημίας, η Αριστοτέλους, η 3ης Σεπτεμβρίου, η Φιλολάου και η Σπύρου Μερκούρη στην Αθήνα, η Ηρώων Πολυτεχνείου, η Γρηγορίου Λαμπράκη και η Γούναρη στον Πειραιά, η Θησέως στην Καλλιθέα, μεταξύ πολλών άλλων.

Ο περιφερειακός σύμβουλος Κίμων Λογοθέτης γίνεται καθημερινά μάρτυρας σκηνών απείρου κάλλους μέσα από τις 250 κάμερες του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας και Οδικής Ασφαλείας της Περιφέρειας Αττικής, του οποίου είναι υπεύθυνος. «Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η οδός Μισαραλιώτου, μικρή αλλά κομβικής σημασίας, που δημιουργεί αλυσιδωτά προβλήματα. Από εκεί διέρχονται καθημερινά δεκάδες τουριστικά λεωφορεία με επισκέπτες του Μουσείου Ακρόπολης και του Ιερού Βράχου», λέει. «Λόγω διπλοπαρκαρισμένων αυτοκινήτων, σε μόνιμη βάση, τα πούλμαν εγκλωβίζονται. Το πρόβλημα μεταφέρεται στην προέκτασή της, την Πετμεζά, που οδηγεί στη λεωφόρο Συγγρού. Η ουρά των μποτιλιαρισμένων οχημάτων στο ανοδικό ρεύμα της Συγγρού φτάνει μέχρι τη Φραντζή και τον Νέο Κόσμο».

Δύσκολη εξίσωση, αναμφίβολα, το πρόβλημα. Απαιτεί, όπως τονίζει ο κ. Λογοθέτης, «τη συνεργασία διαφόρων υπουργείων (Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος, Τουρισμού, Πολιτισμού – μεταξύ άλλων), της Τροχαίας, της Δημοτικής Αστυνομίας, του ΟΑΣΑ, της εφοδιαστικής αλυσίδας, των τουριστικών λεωφορείων, των ταξί και των χρηστών του οδικού δικτύου. Και, φυσικά, τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης, που θα καλύπτουν τις ανάγκες των πολιτών».

«Αυτή η πολυδιάσπαση είναι η ρίζα του κακού. Το λέμε ως Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με κάθε ευκαιρία ότι η δημιουργία ενός μητροπολιτικού φορέα με ενιαία προσέγγιση και συντεταγμένες θέσεις θα ήταν ένα πρώτο θετικό βήμα», συμφωνεί ο Παναγιώτης Παπαδάκος. «Κάθε δήμος έχει διαφορετικά προβλήματα και διαφορετική πολιτική σε θέματα κυκλοφορίας. Οι περισσότεροι δεν έχουν εικόνα του τι συμβαίνει στους δρόμους τους και ποιοι παρουσιάζουν τα εντονότερα προβλήματα. Και σε κάποιες περιπτώσεις ουσιαστικά δεν θέλουν να τα λύσουν, μια και πιστεύουν ότι η αστυνόμευση θα δυσαρεστήσει τους δημότες – ψηφοφόρους τους.

Θυμάμαι, πριν από μερικά χρόνια, δρόμο που από τη μια πλευρά του (αρμοδιότητας μεγάλου αττικού δήμου) όλα δούλευαν ρολόι και από την άλλη (αρμοδιότητας του γειτονικού δήμου) γινόταν χαμός! Και τέτοιες εικόνες δεν είναι καθόλου σπάνιες».

 

Πηγή: Τασούλα Επτακοίλη / http://www.kathimerini.gr

H έκθεση «Σύμπαν Μιρό» με έργα του Ζουάν Μιρό στην Αθήνα

Αφού περιόδευσε σε κάποιες από τις σημαντικότερες πρωτεύουσες της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής, η έκθεση «Σύμπαν Μιρό» έρχεται στην Αθήνα από τις 13 έως τις 27 Ιουλίου.

Θα παρουσιαστούν έργα του Ισπανού ζωγράφου και γλύπτη από την Καταλονία, Ζουάν Μιρό που θεωρείται από τους σημαντικότερους υπερρεαλιστές του 20ού αιώνα.

Η έκθεση θα στεγαστεί στο κτίριο που αποτελεί την έδρα του Ισπανικού Ινστιτούτου Θερβάντες στο κέντρο της Αθήνας και περιλαμβάνει έργα που ανήκουν στο Ίδρυμα Joan Miró με έδρα τη Βαρκελώνη και είναι αποτέλεσμα συμφωνίας μεταξύ του Ισπανικού Υπουργείου Εξωτερικών, της εταιρείας Abertis και των Ιδρυμάτων Abertis και Joan Miró, για την προώθηση του ισπανικού πολιτισμού και των Ισπανών καλλιτεχνών.

Είναι μικρή σε μέγεθος, αλλά μεταδίδει ένα σπουδαίο μήνυμα. Καταφέρνει να μας φέρει κοντά στην δημιουργική διαδικασία και την προσωπικότητα του καλλιτέχνη, γνωστού σε όλο τον κόσμο, Ζουάν Μιρό, μέσα από την εξερεύνηση των συμβόλων που χρησιμοποιεί στα έργα του και μας δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε το χώρο όπου «δημιούργησε» τα αριστουργήματα του ο Μιρό μέσα από τις φωτογραφίες του επιστήθιου φίλου του Χοακίμ Γκομίς.

Κλειστά το Σάββατο τα πάρκα αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής λόγω κινδύνου πυρκαγιάς

Για προληπτικούς λόγους, λόγω των μετεωρολογικών προβλέψεων για ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες-επίπεδο επικινδυνότητας 4 και υψηλό κίνδυνο εκδήλωσης πυρκαγιάς θα παραμείνουν κλειστά το Πάρκο Τρίτση, το Πεδίον του Άρεως, ο Λόφος Φινοπούλου και το Αττικό Άλσος.

Με αφορμή τις μετεωρολογικές προβλέψεις για την επικράτηση και αύριο πολύ υψηλών θερμοκρασιών, με το επίπεδο επικινδυνότητας στην Αττική να φθάνει ακόμα και το 4, με εντολή του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη για λόγους ασφάλειας και περιορισμού του κινδύνου πυρκαγιάς, αύριο Σάββατο 15 Ιουλίου από τις 9 το πρωί και για 24 ώρες, κλειστά θα είναι όλα τα πάρκα και τα άλση αρμοδιότητας της Περιφέρειας.

Ειδικότερα πρόκειται για το Πάρκο Τρίτση, το Πεδίον του Άρεως, το Λόφο Φινοπούλου και το Αττικό Άλσος. Για τους ίδιους λόγους, αναβάλλονται και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις της Περιφέρειας που έχουν προγραμματιστεί για αύριο το βράδυ στο θέατρο του Αττικού Άλσους, «Κατίνα Παξινού».

Για τη λειτουργία των Πάρκων την Κυριακή 16 Ιουλίου θα υπάρξει ενημέρωση με νεότερη ανακοίνωση της Περιφέρειας και αφού αξιολογηθούν τα νεότερα μετεωρολογικά δεδομένα.

Drone με θερμική κάμερα κατέγραψε 82 βαθμούς Κελσίου στο κέντρο της Αθήνας (Video)

0

Drone με θερμική κάμερα κατέγραψε σε πραγματικό χρόνο τις θερμοκρασίες που επικρατούσαν το μεσημέρι στο κέντρο της Αθήνας, με την άσφαλτο σε ορισμένα σημεία να αγγίζει τους 82 βαθμούς Κελσίου!

Το drone που σηκώθηκε από ταράτσα ξενοδοχείου στην πλατεία Καραϊσκάκη πέρασε πάνω από την Ομόνοια και τα γύρω τετράγωνα, με τις θερμοκρασίες στην άσφαλτο, τις ταράτσες κτιρίων αλλά και τα αυτοκίνητα να ξεπερνάει κατά πολύ τους 70 βαθμούς Κελσίου.

 

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι σε κάποια σημεία της ασφάλτου το θερμόμετρο έδειξε 82,7 βαθμούς Κελσίου, ενώ πάνω στα παρκαρισμένα οχήματα οι θερμοκρασίες έφθαναν τους 84 βαθμούς, ενώ στα πιο σκιερά μέρη η θερμοκρασία ήταν περίπου στους 36 βαθμούς Κελσίου.

Συνάντηση Γ.Πατούλη με τη Νεολαία της Παράταξης «Νέας Αρχής για την Αττική»

Σε θερμό και γεμάτο ενέργεια και δυναμισμό κλίμα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Περιφερειάρχη και επικεφαλής της Παράταξης «Νέα Αρχή για την Αττική» κ. Γιώργου Πατούλη, με εκπροσώπους της Νεολαίας της Νέας Αρχής. Στόχος ήταν να συζητηθούν οι τομείς στους οποίους θα δραστηριοποιηθεί, εν όψει των επερχόμενων αυτοδιοικητικών εκλογών του Οκτωβρίου, καθώς και η γενικότερη στρατηγική ενημέρωσης και διάχυσης του έργου που έχει πραγματοποιηθεί τα τέσσερα τελευταία χρόνια στην Αττική.

Ο κ. Πατούλης, υποδέχτηκε τους νέους με θέρμη και, αφού έκανε μια σύντομη αναφορά σε όλα όσα έχουν υλοποιηθεί από την τωρινή διοίκηση, τόνισε μεταξύ άλλων: «Σήμερα, δίνετε ένα ηχηρό παρών και αποδεικνύετε με τη δυναμική σας παρουσία πως η νεολαία είναι το αύριο κάθε λαού. Είστε εκείνοι οι οποίοι, έχετε έντονα ανεπτυγμένη την ευαισθησία σε ζητήματα ελευθερίας και δικαιοσύνης, και αγωνίζεστε διεκδικώντας ισότητα, ισονομία, και άρση κοινωνικών αποκλεισμών. Και είστε δίπλα μας».

Στη συνάντηση παραβρέθηκαν ο Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Ορφέας Γεωργίου, η
υποψήφια Βουλευτής Α’ Αθηνών με τη Νέα Δημοκρατία Μάριαμ Σακίμπ, η Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Λιμενικής Πολιτικής Γεωργία Αδαμοπούλου, ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας Ηλίας Γρηγορίου, η Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλος για θέματα Νεανικής και Γυναικείας Επιχειρηματικότητας Φαίη Καλογήρου, καθώς και οι Πρόεδροι από τις τοπικές ΟΝΝΕΔ Αμαρουσίου Παναγιώτης Μακροποδάρας, Ελληνικού-Αργυρούπολης Ελένη Στράτη, και Δάφνης-Υμηττού Δημήτρης Καρακώνης.

Συνάντηση εργασίας του Δημάρχου Σαρωνικού με τον υποψήφιο Περιφερειάρχη Αττικής Γιάννη Σγουρό

Συνάντηση εργασίας μεταξύ της διοίκησης του Δήμου Σαρωνικού με επικεφαλής τον Δήμαρχο Χρήστο Γκίνη και του υποψήφιου Περιφερειάρχη Αττικής Γιάννη Σγουρού, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 13 Ιουλίου στο δημαρχείο Σαρωνικού.

Ο Χ. Γκίνης ενημέρωσε ενδελεχώς τον Γ. Σγουρό για τα προβλήματα που απασχολούν τον δήμο καθώς και για ζητήματα υπερτοπικού χαρακτήρα που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, υπογραμμίζοντας τον μείζονα ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η Περιφέρεια στην επίλυσή τους.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην απαραίτητη επέκταση του αποχετευτικού δικτύου, στην οδοποιία και τα απαιτούμενα κονδύλια για την αποκατάστασή της, στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των παραλιών, στη διαχείριση των απορριμμάτων και στην εγκατάσταση χλοοτάπητα στα γήπεδα Π. Φώκαιας και Αναβύσσου.

Στη συνέχεια ο Γ. Σγουρός υπογράμμισε την πολύ μεγάλη στήριξη που είχε δώσει στο Δήμο Σαρωνικού κατά τη διάρκεια της δικής του Περιφερειακής θητείας (2011-2014), με τη χρηματοδότηση σημαντικών υποδομών.

Στη συνάντηση παραβρέθηκαν η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμητρα Ράπτη, οι Αντιδήμαρχοι Γιάννης Κυριακόπουλος, Ευάγγελος Ζεκάκος και Χρήστος Τσιγαρίδας καθώς και μέλη της παράταξης του Γ. Σγουρού.

Έως τις 27 Ιουλίου οι αιτήσεις για το πρόγραμμα «Κάλυψη» σε δικαιούχους 25-39 ετών

Τη δυνατότητα κάλυψης του ενοικίου σε νέους και οικογένειες για διάστημα τριών ετών, δίνει ο Δήμος Αθηναίων μετά από προγραμματική σύμβαση που υπέγραψε με το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ). Το πρόγραμμα με τίτλο «Κάλυψη» που διαχειρίζεται η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ), αφορά σε 257 κατοικίες και απευθύνεται σε νέους ηλικίας 25-39 ετών, που είναι δικαιούχοι του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, κατοικούν στον Δήμο Αθηναίων και δε διαθέτουν ιδιόκτητη πρώτη κατοικία.

«Είμαστε σε συνεννόηση με όλους τους αρμόδιους φορείς, δημιουργούμε συμπράξεις και αξιοποιούμε κάθε διαθέσιμο εργαλείο, ώστε να συμβάλουμε αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση του σύγχρονου προβλήματος της στέγασης. Μέσα από το πρόγραμμα “Κάλυψη” δίνεται η δυνατότητα σε δεκάδες νέες και νέους -με χαμηλά εισοδήματα- να αποκτήσουν, για τα επόμενα τρία χρόνια, δωρεάν στέγη στην Αθήνα. Η πόλη έχει ανάγκη τους νέους κι εμείς στηρίζουμε κάθε προσπάθεια που θα τούς δώσει το κίνητρο να παραμείνουν εδώ», ανέφερε σε δήλωσή του ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης.

Οι ενδιαφερόμενοι, που πληρούν τα κριτήρια καλούνται από τον Δήμο Αθηναίων να υποβάλουν τις αιτήσεις τους (και ηλεκτρονικά) μέχρι την Πέμπτη 27 Ιουλίου.

Για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών των δικαιούχων, το πρόγραμμα θα αξιοποιήσει τις ιδιωτικές κατοικίες, οι οποίες είχαν διατεθεί για τη στέγαση αιτούντων διεθνή προστασία, στο πλαίσιο των προγραμμάτων «ESTIA ΙΙ» και «ESTIA 2021».

Προτεραιότητα δίνεται σε πολύτεκνες ή τρίτεκνες οικογένειες, σε άτομα με αναπηρία, σε νοικοκυριά στα οποία υπάρχει δικαστική απόφαση έξωσης και σε μονογονεϊκές οικογένειες.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα και τον τρόπο κατάθεσης των αιτήσεων, δείτε ΕΔΩ.


Το πρόγραμμα «Κάλυψη» υλοποιείται στο πλαίσιο της Προγραμματικής Σύμβασης που έχει υπογραφεί μεταξύ του Δήμου Αθηναίων, της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων, του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ).