Αρχική Blog Σελίδα 132

1990 – 2023: Η λεωφόρος του διχασμού | Στα δύο οι Αθηναίοι για την Βασιλίσσης Όλγας

Πρέπει ή όχι να πεζοδρομηθεί η οδός Βασιλίσσης Όλγας; Το ερώτημα που έχει βρεθεί στο επίκεντρο της επικαιρότητας, καθώς αποτελεί πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ του απερχόμενου δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, και του νεοεκλεγέντος, Χάρη Δούκα, δεν είναι καινούργιο.

Έκανε την εμφάνισή της στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και μπήκε στο «ψυγείο» ενόψει Ολυμπιακών αγώνων.
«Ξεπάγωσε» το 2010 για να παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες λόγω των μνημονιακών υποχρεώσεων.
Με το έργο να βρίσκεται σε φάση υλοποίησης ξεκίνησε ένας νέος κύκλους συζητήσεων για την τύχη του.

Η πεζοδρόμηση ηδη θεωρείται σημαντική διότι θα ενώσει το Ζάππειο και τον Εθνικό Κήπο με το Ολυμπιείο, δημιουργώντας ένα πάρκο 500 στρεμμάτων.

Ταυτόχρονα θα συνδέει το Καλλιμάρμαρο Στάδιο με την Διονυσίου Αρεοπαγίτου ολοκληρώνοντας τον αρχαιολογικό περίπατο συνολικού μήκους 4 χλμ με αφετηρία το Καλλιμάρμαρο και τελικό προορισμό στο Γκάζι.

Το σχέδιο για την ανάπλαση της Βασιλίσσης Όλγας προβλεπόταν στην κοινή υπουργική απόφαση (Οικονομία και Οικονομικών, ΥΠΕΧΩΔΕ και Πολιτισμού) που όριζε το ιδρυτικό καταστατικό της Ανώνυμης Εταιρίας Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων Αθηνών, η οποία δημοσιεύθηκε το 1997.

Οι μελέτες εγκρίθηκαν το 2001 από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και επρόκειτο να υλοποιηθούν ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Η ανάπλαση ωστόσο δεν υλοποιήθηκε με τις απόψεις να διίστανται σχετικά με την αιτία μη υλοποίησής του.

Η μία εκδοχή θέλει την αναβολή να οφείλεται σε λόγους ασφαλείας που επεβλήθησαν από τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή.

Η δεύτερη, που δεν επιβεβαιώνει την πρώτη, υποστηρίζει ότι το έργο δεν προχώρησε λόγω έλλειψης χρόνου, καθώς αναμενόταν να εντοπιστούν σε βάθος λιγότερο των 20 εκατοστών ρωμαϊκές αρχαιότητες, γεγονός που αποδείχθηκε από τις τρέχουσες ανασκαφικές εργασίες οι οποίες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο των εργασιών ανάπλασης που ξεκίνησαν από τη νυν δημοτική αρχή.

Η επίστεψη των τοίχων του οικοδομήματος

Ο προϋπολογισμός

Η ανάπλαση της Βασιλίσσης Όλγας σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας επανήλθε στο προσκήνιο το 2010.

Ο προϋπολογισμός του έργου τότε ήταν 4 εκατ. Ευρώ χρήματα που είχαν εξασφαλιστεί από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής.

Η μελέτη επικαιροποιήθηκε καθώς είχε περάσει μια δεκαετία από εκείνη που είχε αρχικά κατατεθεί το 2001, από το αρχιτεκτονικό γραφείο Νιόβης Προβελέγγιου.

Ένα από τα ζητήματα που προβλημάτιζε ήδη από τότε τους αρμοδίους σχετικά με το αν πρέπει ή όχι να λειτουργήσει η Βασιλίσσης Όλγας ως δρόμος ήπιας κυκλοφορίας είναι κατά πόσο ο αποκλεισμός της διέλευσης αυτοκινήτων σε σταθερή βάση θα επιβαρύνει την κίνηση στους γύρω δρόμους.

Η μελέτη που είχε δοθεί στη δημοσιότητα το 2010 με την υπογραφή του συγκοινωνιολόγου Νίκου Βόσκογλου υπολόγιζε ότι η μέση ταχύτητα στην Αρδηττού σε ώρες αιχμής, που ήταν 19 χλμ την ώρα, αναμενόταν να πέσει στα 9 χλμ την ώρα.

Ένα δεύτερο πρόβλημα σχετιζόταν με τα τουριστικά λεωφορεία που στάθμευαν κατά μήκος της επίμαχης οδού.

Ωστόσο, και τότε τα έργα έμειναν στα χαρτιά, καθώς η ΕΑΧΑ έκλεισε στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων.

Για τρίτη φορά το θέμα της ανάπλασης της Βασιλίσσης Όλγας ως δρόμου ήπιας κυκλοφορίας επανήλθε το 2020 από τον νυν δήμαρχο Κώστα Μπακογιάννη, επικαιροποιώντας τη μελέτη Προβελέγγιου.

 

 

Πηγή: Μαίρη Αδαμοπούλου / ΤΑ ΝΕΑ

«Πετάει» τουριστικά η Αθήνα | Πρώτη σε αφίξεις μαζί με τη Λισαβώνα

Στον χάρτη των κορυφαίων ευρωπαϊκών πόλεων καθιερώνεται σταδιακά η Αθήνα, η οποία το γ’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους κατάφερε να ανακάμψει πλήρως στα προ πανδημίας επίπεδα και να ηγηθεί του σχετικού top 10 σε επίπεδο διεθνών αφίξεων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, διατηρώντας αυτή τη δυναμική και για το τελευταίο τρίμηνο του 2023.

Η Αθήνα καταγράφει άνοδο των διεθνών αφίξεων κατά 6% σε σύγκριση με το 2019, ενώ άλλες μεγάλες πόλεις της νότιας Ευρώπης καταγράφουν μειώσεις.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση CityDNA Barometer Report, η οποία βασίζεται στα πιο πρόσφατα στοιχεία της ForwardKeys για τα κλεισμένα αεροπορικά εισιτήρια, στο τρίτο τρίμηνο η ελληνική πρωτεύουσα καταγράφει άνοδο των διεθνών αφίξεων κατά 6% σε σύγκριση με το 2019 σε αντίθεση με άλλες μεγάλες πόλεις της νότιας Ευρώπης που καταγράφουν μειώσεις.

Για το τέταρτο τρίμηνο του 2023 η Αθήνα με 13% άνοδο αφίξεων σε σύγκριση με το 2019 καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση έχοντας όμως το ίδιο ποσοστό με την Λισαβώνα (13%).

Ανοδική είναι επίσης η πορεία που διαγράφουν Κωνσταντινούπολη στο συν 4% και Μιλάνο στον συν 2%, ενώ στον αντίποδα το Λονδίνο (-2%), το Δουβλίνο (-2%) και η Ρώμη (-3%) προβλέπεται ότι θα πλησιάσουν τα προπανδημικά νούμερα, διατηρώντας, ωστόσο, το αρνητικό πρόσημο. Με μείον σε σχέση με το 2019 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν το δ’ τρίμηνο του έτους οι διεθνείς αφίξεις και σε Παρίσι (-6%), Βαρκελώνη (-11%).

Όπως επισημαίνεται, δε, οι προορισμοί της Νότιας Ευρώπης αναμένεται να συνεχίσουν να πρωτοστατούν στην υψηλότερη κατάταξη ως προς την ανάκαμψη σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή.

 

Μποτιλιάρισμα στην Αθήνα – Πώς να το αποφύγουμε χρησιμοποιώντας το… κινητό μας

Από απλή φορητή συσκευή επικοινωνίας το κινητό τηλέφωνο έχει εξελιχθεί στη «smart» εποχή του, σε ένα απαραίτητο πολυεργαλείο που καταφέρνει να απλουστεύει την καθημερινότητα του χρήστη.

Γιατί λοιπόν να μην χρησιμοποιηθεί και στην επίλυση ενός πολύ βασικού προβλήματος στους δρόμους, όπως είναι η κίνηση, με την οποία χιλιάδες οδηγοί βρίσκονται αντιμέτωποι καθημερινά.

Από τα οφέλη των τεχνολογιών που συγκεντρώνει το κινητό επωφελούνται φυσικά και όσοι κινούνται στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον, οδηγοί αλλά και υπόλοιποι χρήστες των δρόμων και ΜΜΜ και σε αυτό συνεισφέρουν τα μέγιστα οι εφαρμογές και πλατφόρμες πλοήγησης.

Από τις πλέον διαδεδομένες και ολοκληρωμένες εφαρμογές πλοήγησης είναι φυσικά οι Χάρτες, οι οποίοι εξελίσσονται διαρκώς προσθέτοντας σε αυτούς όλο και περισσότερες χρήσιμες πληροφορίες για τον χρήστη τους ανεξάρτητα από το μέσο που έχει επιλέξει για να κινηθεί.

Ποια είναι όμως εκείνα τα χαρακτηριστικά των χαρτών αυτών που μπορούν να μας βοηθήσουν, ώστε να αποφύγουμε την κίνηση και τη συμφόρηση στις μεγάλες πόλεις;

Πώς να αποφύγουμε το μποτιλιάρισμα χρησιμοποιώντας το κινητό μας

Συλλέγοντας δεδομένα από χιλιάδες χρήστες σε πραγματικό χρόνο οι Χάρτες της Google παρέχουν με σχετική ακρίβεια στους χρήστες τους τη δυνατότητα να δουν επίσης σε πραγματικό χρόνο πώς διαμορφώνεται οι εικόνα στους δρόμους αναφορικά με την κίνηση και τον κυκλοφοριακό φόρτο.

Η παραπάνω δυνατότητα ενημέρωσης δίνει στον χρήστη τη δυνατότητα να επιλέξει τους δρόμους που θα κινηθεί για να αποφύγει το μποτιλιάρισμα και να μειώσει το διάστημα που θα παραμείνει στον δρόμο αλλά και τη σωστή χρονική στιγμή για να ξεκινήσει τη διαδρομή του.

Παράλληλα και εφόσον έχετε επιλέξει τη διαδρομή, οι Χάρτες θα σας προειδοποιήσουν για τυχόν κυκλοφοριακή συμφόρηση που μπορείτε να βρείτε στον δρόμο σας, αλλά και τον επιπλέον εκτιμώμενο χρόνο που μπορεί θα χρειαστεί για να φτάσετε στον προορισμό σας.

Σύμμαχος του οδηγού στους Χάρτες είναι και τα χρώματα που εμφανίζονται στο οδικό δίκτυο με το πράσινο να δείχνει ότι η κυκλοφορία στον συγκεκριμένο τμήμα διεξάγεται κανονικά, το πορτοκαλί να σημαίνει ότι υπάρχει αυξημένη κίνηση και το κόκκινο να υποδεικνύει συμφόρηση και καθυστερήσεις.

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Black Friday 2023- Η λίστα με τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν

Με την Black Friday του 2023 να είναι προ των πυλών, και συγκεκριμένα στις 24 Νοεμβρίου, ετοιμάσαμε για εσένα έναν χρηστικό οδηγό αγοράς

Οι ηλεκτρονικές αλυσίδες αλλά και τα εμπορικά καταστήματα θα αρχίσουν να επικοινωνούν τις μεγάλες εκπτώσεις της Μαύρης Παρασκευής.

Όπως και πέρσι έτσι και φέτος είναι δεδομένο ότι θα λάβουν μέρος επιχειρήσεις, κυρίως τεχνολογίας και ρουχισμού.

Συγκεκριμένα στις φετινές εκπτώσεις της Black Friday 2023 θα συμμετέχουν οι εξής επιχειρήσεις:

Public
Κωτσόβολος
Γερμανός
Πλαίσιο
e-shop
Praktiker
Intersport
Zackret
Tsakiris Mallas
Triumph
spartoo
myshoe
Funky Buddha
Factory Outlet
Cosmos Sport
Celestino
BrandGalaxy
alter shop
Notos
Attica

Οι περισσότερες εκπτώσεις ξεκινούν συνήθως μία βδομάδα πριν την Black friday 2023 αλλά και την επόμενη, την λεγόμενη ως cyber monday.

Η ρίζες της «Black Friday»

Η Black Friday έχει τις ρίζες της στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Είναι η ανεπίσημη ονομασία της ημέρας που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών, γνωστή ως Thanksgiving. Η τελευταία γιορτάζεται την τέταρτη Πέμπτη κάθε Νοέμβρη.

Σηματοδοτεί από το 1952 την έναρξη της Χριστουγεννιάτικης εμπορικής σεζόν. Υπάρχουν αρκετές διαφορετικές ιστορίες σχετικά με την προέλευσή της. Μια από τις επικρατέστερες, τη θέλει να είχε ταυτιστεί με την ημέρα των εκπτώσεων και να ξεκίνησε στη Φιλαδέλφεια.

Ο χαρακτηρισμός black, λέγεται ότι της δόθηκε από τον όρο “μαύρα” με τον οποίο χαρακτηριζόταν η κερδοφορία σε αντίθεση με τον όρο red (κόκκινα) τον οποίο χρησιμοποιούσαν για τη ζημία.

14 ημέρες για τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας | Η ιστορία του αγωνίσματος σε αριθμούς

Μια τέτοιου μεγέθους διοργάνωση δεν θα μπορούσε να μην έχει και μια τεράστια ιστορία αριθμών. Αμέτρητα τα στατιστικά του… Κάποια όμως έχουν ξεχωριστή θέση στο χρονοντούλαπό του.

Φέτος ο Μαραθώνιος της Αθήνας κλείνει 127 χρόνια «ζωής», συνδεδεμένος και με το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Μαραθωνίου δρόμου, του πιο παλαιού αγώνα του κόσμου! Πάντως, το 2023 θα γίνει το 96ο Πρωτάθλημα και 41ο στις γυναίκες.

Στις 11 Φεβρουαρίου 1896 ο δρομέας του Εθνικού Γ.Σ. Γεώργιος Γρηγορίου είχε τρέξει τον Μαραθώνιο της Αθήνας, ενάμιση μήνα πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων και υπολογίζεται πώς έκανε 3 ώρες 45 λεπτά. Στις 10 Μαρτίου του 1896 έγινε το 1ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα που αποτέλεσε και «δοκιμαστικό» αγώνα για την επιλογή των αθλητών για την Ολυμπιάδα. Νικητής ο Χαρίλαος Βασιλάκος με χρόνο 3:17.00. Η εφημερίδα της εποχής «Ολυμπία» ανέφερε σε απόσπασμά της:

«Αφετηρία του Μαραθωνίου Δρόμου θα είναι το 40 στάδιον επί της από Μαραθώνος εις Αθήνας δημοσίας οδού…»! Η εκκίνηση δόθηκε στις 2μ.μ., αλλά υπάρχει μη συμφωνία στα στοιχεία συμμετοχής, καθώς αναφέρονται σε διάφορα δημοσιεύματα της εποχής 33 δηλωθέντες και 25 να παίρνουν εκκίνηση ή 40 περίπου δηλωθέντες, 12 εκκίνησαν και τερμάτισαν οι μισοί! Επίσης, υπάρχει ασυμφωνία για τα χιλιόμετρα που φαίνεται ότι από το 1924 και μετά καθιερώθηκαν τα 42.195μ., ενώ νωρίτερα γίνονταν 40χλμ. ή 40,2χλμ. (25 μίλια) ή 41,86χλμ.

Στην αυθεντική διαδρομή πραγματοποιήθηκαν οι 1οι Ολυμπιακοί Αγώνες το 1896, η Μεσολυμπιάδα του 1906 και οι 26οι Ολυμπιακοί Αγώνες το 2004 για το αγώνισμα του Μαραθωνίου. Επίσης, τα Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα του 1969 και του 1982, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 1997 και το Παγκόσμιο Κύπελλο του 1995.

Το 1ο Βαλκανικό Πρωτάθλημα διεξήχθη στις 12 Οκτωβρίου του 1930. Ο 1ος Διεθνής Μαραθώνιος της Αθήνας έγινε το 1955, ο 1ος αγώνας «Ολυμπιακής Ημέρας» και Μνήμης Σπύρου Λούη το 1967, ο 1ος Λαϊκός Αγώνας το 1972 και το 1983 πραγματοποιήθηκε ο 1ος Αγώνας «Ειρήνης» σε μνήμη Γρηγόρη Λαμπράκη. Το 2001 μετατράπηκε σε Κλασικό Μαραθώνιο Αθηνών και έγινε ο 1ος αγώνας 4 Νοεμβρίου 2001, αλλά η μέτρηση ξεκινάει από το 1983. Αργότερα μετονομάστηκε στην τωρινή του ονομασία σε Αυθεντικό Μαραθώνιο Αθήνας στη μνήμη Γρηγόρη Λαμπράκη, όπου φέτος κλείνει 40 χρόνια.

Πρώτοι νικητές ο Φάνης Τσιμιγκάτος (2:28.18) και η Μεταξία Μπρετζελέα (3:35.52). Ο 1ος αγώνας, γενικά, στις γυναίκες διεξήχθη το 1974 με νικήτρια τη Γερμανίδα Εύα- Μαρία Βέστφαλ με 3:55.56.

Το ρεκόρ αυθεντικής διαδρομής κατέχει ο Κενυάτης Φίλιξ Κιπτσιρτσίρ Κάντι με 2:10.37 από τις 9/11/2014 και στις γυναίκες η Γιαπωνέζα Μιζούκι Νογκούτσι με 2:26.20 από τις 22/8/2004.

Το ρεκόρ ΑΜΑ κατέχουν στους άνδρες ο Κενυάτης Φίλιξ Κιπτσιρτσίρ Κάντι με 2:10.37 (9/11/2014) και η Λιθουανή Ράσα Ντραζνταουσκάιτε με 2:31.06 (30/10/2010).

Το ρεκόρ Ελλήνων στην αυθεντική διαδρομή κατέχουν ο Κώστας Γκελαούζος με 2:16.49 (14/11/2021) και η Μαρία Πολύζου με 2:39.10 (9/8/1997) και τα ρεκόρ αγώνα ΑΜΑ Ελλήνων, ο Κώστας Γκελαούζος με 2:16.49 (14/11/2021) και η Κωνσταντίνα Κεφαλά με 2:40.36 (31/10/2010).

Στις 39 διοργανώσεις που έχουν προηγηθεί στους άνδρες έχουν κερδίσει 30 διαφορετικοί αθλητές και τις περισσότερες νίκες έχει ο Νίκος Πολιάς με 4 (1993, 1995, 1998 και 2000). Οι χώρες νικητών είναι 11 διαφορετικές και τις περισσότερες πρωτιές έχει η Κένυα (16) και ακολουθεί η Ελλάδα με 12.

Στις γυναίκες νικήτριες έχουν αναδειχθεί 36 διαφορετικές αθλήτριες και τις περισσότερες νίκες «μοιράζονται» 2 αθλήτριες, η Παναγιώτα Πετροπούλου (1993, 1996) και η Γερμανίδα Σόνια ΌμπερεμΚρόλικ (2001, 2002). Οι νικήτριες προέρχονται από 13 χώρες, με την Ελλάδα να είναι επικεφαλής με 10 νίκες και ακολουθεί η Ιαπωνία με 6.

Στους πανελληνίους τίτλους πολυνίκης στους άνδρες είναι ο Νίκος Πολιάς με 7 (1993, 1995, 1996, 1999, 2000, 2001 και 2003) και στις γυναίκες η Γεωργία Αμπατζίδου, επίσης με 7 νίκες (2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2008 και 2009).

Έχουν μετάσχει και μεγάλες μορφές του μαραθωνίου και ξεχωρίζει αναμφισβήτητα ο δις ολυμπιονίκης, ο Αιθίοπας Αμπέμπε Μπικίλα, νικητής του 1961 με 2:23.44.
Πέρσι νικητές ήταν ο Χαράλαμπος Πιτσώλης (2:23.43) και η Βασιλική Κωνσταντινοπούλου (2:46.01). Τερμάτισαν 12.531 δρομείς και ο τελευταίος σημείωσε επίδοση 8:17.36.

Υπάρχουν όμως και σημαδιακοί αριθμοί στο Μαραθώνιο της Αθήνας. Φέτος συμπληρώνονται 127 χρόνια από την πρώτη διεξαγωγή του, 40 χρόνια από τον πρώτο Αυθεντικό αγώνα, 60 από τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη, ενώ «κλείνουν» και 77 χρόνια από τη νίκη του Στέλιου Κυριακίδη στη Βοστόνη. Ο θρυλικός δρομέας που έχει κερδίσει τρεις φορές σε Πανελλήνιο Πρωτάθλημα (1933, 1936 και 1939).

Η «μεταμόρφωση» του ιστορικού Μινιόν (VIDEO)

0

Η ομάδα της γνωστής εταιρείας ανάπτυξης ακινήτων αλλά και αναπλάσεων τοποσήμων και περιοχών, DIMAND, φιλοδοξεί να μετατρέψει σε «πράσινο», σύγχρονο, βιοκλιματικό κτήριο μεικτών χρήσεων, στις οποίες θα συμπεριλαμβάνονται κατοικίες, γραφεία, καταστήματα κ.α.

Με βάση την οικοδομική άδεια που εξασφάλισε η εταιρεία, σχεδιάζεται η αξιοποίηση ενός από τα ακίνητα του συγκροτήματος για τη δημιουργία περίπου 30-40 διαμερισμάτων. Θα είναι επιπλωμένα και θα προσφέρουν υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές, ενώ θα προσφέρονται σε επιφάνειες που θα ξεκινούν από τα 60-65 τ.μ. και μέχρι τα 85 τ.μ., δηλαδή ενός ή δύο υπνοδωματίων.

Είναι επίσης πιθανό να δημιουργηθούν κι ένα-δύο ακόμα διαμερίσματα των 125 τ.μ. έκαστο. Οσον αφορά τις τιμές πώλησης, παρότι τίποτα δεν έχει ακόμα αποφασιστεί, εκτιμάται ότι θα ξεπερνούν τα 2.000-2.500 ευρώ/τ.μ., ανάλογα με το εκάστοτε ακίνητο.

Η τιμή αυτή κρίνεται εντός αγοράς, αν συνεκτιμηθεί ότι θα πρόκειται για πλήρως επιπλωμένα και εξοπλισμένα σπίτια, εντός ενός πλήρως ανακατασκευασμένου κτιρίου, τόσο εσωτερικά, όσο και εξωτερικά.

Η χρήση κατοικίας θα βρίσκεται σε αυτόνομο σημείο από το υπόλοιπο Μινιόν, στη συμβολή των πεζοδρόμων Σατωβριάνδου και Δώρου. Τα διαμερίσματα θα εκτείνονται από τον πρώτο μέχρι και τον τελευταίο όροφο.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε πως είναι σήμερα το κτίριο και πως προχωρούν οι εργασίες. Το βίντεο έδωσε στη δημοσιότητα η Vitael που έχει αναλάβει έργα στο κτίριο.

 

Πηγή: Γιάννης Μπελεγρίνης / itspossible

 

Οδοιπορικό στη Θεσσαλία: 50 μέρες μετά οι κάτοικοι σε Παλαμά, Βλοχό και Πηνειάδα μετρούν τις πληγές τους.

Η πάλη των κατοίκων για επιβίωση μετά από τις καταστροφικές πλημμύρες 

Ενάμισι περίπου μήνα μετά από την κακοκαιρία Daniel που έπληξε τη χώρα μας, το thecitizen.gr  βρέθηκε στο πλευρό των πλημμυροπαθών της Θεσσαλίας, στο πλαίσιο μιας ιδιωτικής πρωτοβουλίας που συντονίστηκε από την ομάδας της GR8 Communication για να στηρίξουν οικογένειες που έχασαν τα πάντα και δεν δικαιούνται ούτε αποζημιώσεις, και κατέγραψε τις συγκλονιστικές ιστορίες των κατοίκων που βίωσαν την καταστροφή. Είναι οι ιστορίες των ανθρώπων που ρημάχτηκαν από την πλημμύρα, αλλά αρνούνται να παραδοθούν στην απελπισία. Οι κάτοικοι της περιοχής βιώνουν την αβεβαιότητα και έρχονται αντιμέτωποι με έναν «σκληρό» αγώνα. Πως όμως θα ανοίξουν ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή τους όταν είναι ψυχολογικά εξαντλημένοι; 

Στην Πηνειάδα συναντήσαμε τον κ. Θανάση, ο οποίος αντιμετώπισε διπλή καταστροφή. Το 2021 το σπίτι του κρίθηκε ακατάλληλο για κατοίκηση μετά τον σεισμό και αναγκάστηκε να ζήσει σε έναν κοντέινερ, το οποίο παρασύρθηκε από την πλημμύρα. Για δεύτερη φορά έχασε τα πάντα και έμεινε άστεγος στο ίδιο του το χωριό. Τώρα αναγκάστηκε να ξαναγυρίσει στο ίδιο -ακατάλληλο- σπίτι, σε μια γωνιά της κουζίνας και έχει βάλει ένα μπαούλοντίβανο για να κοιμάται δίπλα στον μοναδικό τοίχο που δείχνει φαινομενικά ασφαλής. Γενναίος και αγωνιστής, ο κ.Θανάσης αγαπά τον τόπο του και αρνείται να τον εγκαταλείψει. Μας καλωσόρισε με μια σακούλα ρόδια και μια ανθοδέσμη. Με το χαμόγελο στα χείλη, ο κ.Θανάσης ζήτησε μόνο τροφή για τη γάτα & τον σκύλο του παρόλο που ο ίδιος δεν έχει ένα κεραμίδι πάνω από το κεφάλι του.

Συνεχίζοντας το οδοιπορικό μας στα πλημμυρισμένα χωριά της Θεσσαλίας, γνωρίσαμε τον κ.Βαγγέλη, κάτοικο του Παλαμά, ο οποίος μας άνοιξε το σπίτι του. Αντικρίσαμε ένα σκηνικό βιβλικής καταστροφής με ένα σπίτι να έχει γκρεμιστεί σχεδόν ολοσχερώς. Παρά την καταστροφή, τα μάτια του κ.Βαγγέλη έλαμπαν από ευγνωμοσύνη χωρίς όμως να κρύβουν και μια έντονη στενοχώρια. Αισθάνεται απαρηγόρητος και μόνος, καθώς πρέπει να αντιμετωπίσει ένα «θεριό» και είναι κουρασμένος. Δεν αντέχει. Δεν αντέχει άλλο. Όπως δεν αντέχουν και οι υπόλοιποι κάτοικοι. Κατηγορεί την ανθρώπινη φύση αναφέροντας ότι το ανθρώπινο είδος είναι «το χειρότερο πλάσμα στη γη». «Δεν βοηθάμε ο ένας τον άλλον, και μόνο μαλώνουμε», αναφέρει συγκεκριμένα. Τονίζει την ντροπή που αισθάνεται γι’ αυτά που βιώνει, αυτά που βλέπει και αυτά που ακούει από τους συγχωριανούς του. Αναρωτάται τι μέλλει γενέσθαι και τι θα μπορεί να προσφέρει στον 19χρονο γιο του.

Σε ένα χωριό στην Καλαμπάκα, ο κ. Μιλτιάδης ζούσε ήρεμος σε ένα καλυβάκι με τα εργαλεία του και ένα αλυσοπρίονο. Η κακοκαιρία Daniel φούσκωσε τα νερά του ποταμού, τα οποία παρέσυραν εντελώς το σπιτι του, και πλέον δεν υπάρχει πια. Ο Μιλτιάδης ήταν υλοτόμος στο επάγγελμα και πριν έρθει η ολική καταστροφή ζούσε αξιοπρεπώς στον τόπο του. Έχασε το βιός του, το σπίτι του και την δουλειά του εν μια νυκτί. Τώρα το μόνο που ήθελε ήταν ένα αλυσοπρίονο για να ξεκινήσει να βγάζει ξανά ένα εισόδημα και να σταθεί στα πόδια του

Οι ιστορίες συνεχίζονται, αποκαλύπτοντας τη συναισθηματική βαρύτητα που φέρουν μαζί τους. Ο κ. Δημήτρης και η γυναίκα του, δύο ηλικιωμένοι που θέλουν να επιστρέψουν στην κανονικότητα που είχαν ξεχάσει. Ο κ. Δημήτρης όταν τον ρωτήσαμε τι χρειάζεται μας εξέφρασε αυτή την επιθυμία με τρυφερότητα και αγάπη, δηλώνοντας: “Θέλω να χαρίσω στην γυναίκα μου μια τηλεόραση. Χρειάζεται να βρει ανακούφιση και στιγμές ηρεμίας”. Το αίτημα του κ. Δημήτρη αντικατοπτρίζει μια έντονη ανάγκη να επαναφέρουν την κανονικότητα στην καθημερινή τους ζωή. Όταν η γυναίκα του κ.Δημήτρη επιτέλους παρέλαβε την ολοκαίνουργια τηλεόραση, ένιωσε μια θύελλα συναισθημάτων να την πλημμυρίζει. Τα δάκρυα της έγιναν η έκφραση της απώλειας και της ανασφάλειάς της, καθώς είπε: “Έχουμε χάσει τα πάντα. Αισθανόμαστε σαν να μην έχουμε καμία στήριξη “. Η ιστορία του κ. Δημήτρη αποτελεί μια συγκινητική υπενθύμιση ότι η ζωή είναι εύθραυστη και τίποτα δεν είναι δεδομένο, ακόμη και στο 2023. Μας υπενθυμίζει ότι πρέπει να εκτιμούμε κάθε στιγμή και να προσφέρουμε αγάπη και στήριξη σε όσους τη χρειάζονται, διότι στην τελική, η ζωή είναι πολύτιμη και αβέβαιη.

Η περιοχή της Θεσσαλίας βρίσκεται σε δραματική κατάσταση, αλλά οι κάτοικοι μάχονται πάρα τις αντίξοες συνθήκες. Είναι καιρός να μην ξεχάσουμε την Θεσσαλία και να δείξουμε την αλληλεγγύη μας σε αυτούς που έχουν χάσει τα πάντα. Η Θεσσαλία μας χρειάζεται, και είναι καθήκον μας να είμαστε εκεί για κάθε πολίτη που μας έχει ανάγκη. Άλλωστε «Το χέρι, “παλεύει” καλύτερα, όταν γίνεται γροθιά».

#THESSALIA

#ΜΗΝΤΟΥΣΞΕΧΑΣΟΥΜΕ

 

Κείμενο: Πετροπούλου Ιωάννα

The Christmas Factory: Γιορτάζει τα 10 του χρόνια στην Τεχνόπολη

Μήπως τα βράδια ακούτε ύποπτα χαχανητά μικρών ξωτικών από μακριά; Τότε είστε έτοιμοι να ζήσετε τη μαγεία των Χριστουγέννων! Τα ξωτικά ήδη κάνουν μυστικές συνεδριάσεις τα βράδια, η κυρά Βασίλαινα φτιάχνει καινούριες στολές, οι τάρανδοι κάθε πρωί κάνουν εναέριο τζόκινγκ και ο Άι Βασίλης ξεσκόνισε και κάνει σέρβις στο έλκηθρό του.

Όλα πρέπει να είναι έτοιμα, γιατί αυτά τα Χριστούγεννα έχουν κάτι ιδιαίτερο:
Το The Christmas Factory θα γιορτάσει τα 10 χρόνια λειτουργίας του και ο Άι Βασίλης τα γενέθλιά του.
Διπλά γενέθλια δηλαδή.

To όνειρο του Άι Βασίλη είναι να ανανεώνει κάθε χρόνο το εργοστάσιό του και να υποδέχεται δεκάδες χιλιάδες μικρούς και μεγάλους σε έναν χώρο γεμάτο Χριστούγεννα και αυτό πραγματοποιείται εδώ και 10 χρόνια στο THE CHRISTMAS FACTORY: την πηγή των Χριστουγέννων στην καρδιά της Αθήνας.

Έτσι και φέτος, 10 χρόνια και χιλιάδες επισκέπτες μετά, το THE CHRISTMAS FACTORY ανοίγει τις πύλες του το Σάββατο 25 Νοεμβρίου ακόμα πιο πλούσιο και εορταστικό με εκατοντάδες δώρα, αμέτρητα θεάματα, λούνα παρκ, παγοδρόμιο, μουσικά δρώμενα, χορούς, παραμύθια, face painting, ξυλοπόδαρους, ανιματέρ, χριστουγεννιάτικες αφηγήσεις, γλυκιές και αλμυρές γωνιές που θα ικανοποιήσουν ακόμα και τους πιο απαιτητικούς ουρανίσκους (με burger, hot dog, σουβλάκια, πίτσα, γλυκά, σοκολάτες, ζαχαρωτά, βάφλες), παιχνίδια και δραστηριότητες για μικρούς και μεγάλους και την ολοκαίνουρια χριστουγεννιάτικη θεατρική παράσταση “Τα Ανάποδα Χριστούγεννα” με την υπογραφή των Γεράσιμου Ευαγγελάτου, Γιώργου Σουλεϊμάν και Θέμη Καραμουρατίδη.

Μία παράσταση που ενθαρρύνει τα παιδιά να σκεφτούν διαφορετικά και να εκτιμήσουν τη χαρά του να μοιράζονται με άλλους, ενισχύοντας την αίσθηση της κοινότητας και της αλληλεγγύης. Πείτε απλώς δυνατά “Ναγεστουχρί!” κι ετοιμαστείτε να ζήσετε τη μαγεία των Χριστουγέννων με τον πιο ανατρεπτικό και διασκεδαστικό τρόπο!

Santa’s Top 10: Μάζεψε πληροφορίες και βρες τη λύση!

Τα αγαπημένα μας ξωτικά αυτά τα Χριστούγεννα αναλαμβάνουν δράση με ένα μεγάλο παιχνίδι, το Santa’s Top 10, προκειμένου να λύσουν το μυστήριο των γενεθλίων!

Το Santa’s top 10 στο Τhe Christmas Factory, είναι η φετινή ομπρέλα που περιλαμβάνει όλα τα διαδραστικά εργαστήρια και θα οδηγήσει στη λύση του αινίγματος!

Παιδιά και γονείς έρχονται αντιμέτωποι με μία μεγάλη πρόκληση: να περάσουν από όλα τα εργαστήρια και να συλλέξουν τις 10 πιο κορυφαίες και αστείες πληροφορίες για τη ζωή του Άι Βασίλη που θα τους αποκαλύψει πόσων χρόνων είναι τελικά!

Το αγαπημένο εργοστάσιο των Χριστουγέννων επανέρχεται πιο πλούσιο, πιο λαμπερό, πιο πλήρες με πολλά κρυμμένα μυστικά που περιμένουν μικρούς και μεγάλους να τα ανακαλύψουν!

Μείνετε συντονισμένοι.
Σε έναν μήνα η μαγεία των Χριστουγέννων θα πλημμυρίσει την Αθήνα!

THE CHRISTMAS FACTORY

https://www.more.com/happenings/the-christmas-factory-10-years/

Μέρες & Ώρες Λειτουργίας του The Christmas Factory
έως 21/12
Δευτέρα – Πέμπτη: 16.00 – 22.00
Παρασκευή: 16:00 – 23:00
Σάββατο: 10:00 – 23:00
Κυριακή: 10:00 – 22.00

Από 22/12 έως 6/1
Δευτέρα – Πέμπτη + Κυριακή: 10.00 – 22.00
Παρασκευή + Σάββατο: 10:00 – 23:00

Τιμές Εισιτηρίων The Christmas Factory
έως 21/12
Γενική Είσοδος: 8 € ανά άτομο
Καθημερινές: 8€ τα 2 άτομα
Άνεργοι: 7€
ΑΜΕΑ Γενική Είσοδος: ΔΩΡΕΑΝ
Γενική Είσοδος Συνοδός ΑΜΕΑ: 4 €
Παιδιά έως 3 ετών: ΔΩΡΕΑΝ

Από 22/12 έως 6/1
Γενική Είσοδος: 8 € ανά άτομο
Άνεργοι: 7€
ΑΜΕΑ Γενική Είσοδος: ΔΩΡΕΑΝ
Γενική Είσοδος Συνοδός ΑΜΕΑ: 7 €
Παιδιά έως 3 ετών: ΔΩΡΕΑΝ

Πακέτα Εισιτηρίων του The Christmas Factory
Οικογενειακό εισιτήριο 4 ατόμων: 28 €
Για γκρουπ άνω των 20 ατόμων: 7 € (Σε αυτήν την περίπτωση τα εισιτήριά σαςαπό τα ταμεία στην είσοδο του The Christmas Factory και θα χρειαστούμε από εσάς λίστα μεονόματα προκειμένου να μην υπάρξει μεγάλη αναμονή στην είσοδο).

Κακιά Σκάλα: Η άγνωστη και συναρπαστική ιστορία των αθέατων πυροβολείων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου (VIDEO)

Η ομάδα Up Stories, σε συνεργασία με τον στενό συνεργάτη της Μιχάλη Μίλλερ καθώς και των Γιώργο Τσάκα, Εφ. Υπολοχαγό του Ελληνικού στρατού και ιδρυτή της Railbiking in Greece, παρουσιάζουν την άγνωστη αλλά και συναρπαστική ιστορία των αθέατων πυροβολείων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στην Κακιά Σκάλα.

Σημειώνεται ότι ο Γιώργος Τσάκας βοήθησε τόσο με τις γνώσεις του όσον αφορά το δίκτυο των πυροβολείων στην Κακιά Σκάλα και την ιστορική σημασία του σιδηρόδρομου κατά την κατοχή όσο και με την παραχώρηση σπάνιου φωτογραφικού υλικού της εποχής.

Ανάμεσα στα Μέγαρα και την Κινέτα επί της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου, κάθε οδηγός προσπερνάει μία από τις πιο άγνωστες πτυχές της ιστορίας της κατοχής και του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου: Τα γερμανικά πυροβολεία στο ύψος της Κακιάς Σκάλας.

Στο βίντεο του Up Stories μαθαίνουμε την άγνωστη ιστορία των αθέατων πυροβολείων στην Παλαιά Εθνική οδό Αθηνών – Κορίνθου στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, και περιηγούμαστε τόσο από ψηλά όσο και στο δαιδαλώδες εσωτερικό των πυροβολείων.

Βλέπουμε ακόμα σπάνιο υλικό από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου πριν οι Γερμανοί ανατινάξουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχής.

Πηγή: skai.gr / Up Stories

Κλείνει το μετρό στο Σύνταγμα

0

Σημαντικές ενημερώσεις ως προς τη λειτουργία του Μετρό και του Τραμ για αύριο, Σάββατο λόγω των εορταστικών εκδηλώσεων για την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου έγιναν γνωστές από τη ΣΤΑΣΥ, καθώς η ΕΛ.ΑΣ έδωσε εντολή για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ:

Ο σταθμός του μετρό «Σύνταγμα» θα κλείσει στις 8 το πρωί και οι συρμοί θα διέρχονται από αυτόν δίχως να πραγματοποιούν στάση.

Η Γραμμή 6 του τραμ «Πικροδάφνη-Σύνταγμα» θα έχει προσωρινό τερματικό σταθμό τη στάση «ΦΙΞ» από τις 8 το πρωί.

Η Γραμμή 7 του Τραμ «Ασκληπιείο Βούλας-Αγία Τριάδα Πειραιά» θα έχει προσωρινό τερματικό σταθμό τη στάση «ΣΕΦ» από τις 9 το πρωί.

Η αποκατάσταση της κυκλοφορίας στα δίκτυα του Μετρό και του Τραμ αναμένεται μετά την ολοκλήρωση των εορταστικών εκδηλώσεων για την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.

H εντυπωσιακή θεμελίωση του υψηλότερου οικιστικού πύργου της Μεσογείου, Riviera Tower (VIDEO)

Η LAMDA Development μετά την ολοκλήρωση της τοποθέτησης 111 πασσάλων, διαμέτρου 1,5 μέτρου, σε βάθος 50 μέτρων, προχώρησε στο καθοριστικό βήμα για την ολοκλήρωση της θεμελίωσης του Riviera Tower, του πρώτου πράσινου ουρανοξύστη στην χώρα μας, ύψους 200 μέτρων και 50 ορόφων. Το σύστημα θεμελίωσης του Riviera Tower ακολουθεί τα πρότυπα μελετών και κατασκευών των αντίστοιχων ψηλότερων κτιρίων στο κόσμο, όπως του Burj Khalifa και Petronas Towers.

Το συνολικό σκυρόδεμα, που απαιτήθηκε, έφτασε τα 7.500 κυβικά μέτρα και χρειάστηκαν ταυτόχρονα οκτώ αντλίες σκυροδέματος και περισσότερα από 120 οχήματα μεταφοράς σκυροδέματος (βαρέλες) που εκτέλεσαν πάνω από 1.000 δρομολόγια από 5 διαφορετικά παρασκευαστήρια σκυροδέματος της Αττικής. Ο συνολικός σιδηρός οπλισμός ανήλθε σε 1.760 τόνους.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της κατασκευής του Riviera Tower ακολουθεί η σκυροδέτηση των υπογείων και της πλάκας δαπέδου ισογείου, που θα είναι ορατή σε όλους από την Λεωφόρο Ποσειδώνος, έως το τέλος του χρόνου. Η ολοκλήρωση του μεγαλύτερου πράσινου παραθαλάσσιου οικιστικού πύργου στη Μεσόγειο αναμένεται στις αρχές του 2026.