Αρχική Blog Σελίδα 124

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθήνα για έργα του Μετρό – Ποιοι δρόμοι θα επηρεαστούν

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω εκτέλεσης εργασιών στο πλαίσιο κατασκευής της γραμμής 4 του μετρό θα εφαρμοστούν από 16-11-2023 έως 15-01-2024, καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου, στην Αθήνα.

Αναλυτικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:

  ΦΑΣΗ 1

 -Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος της Λ. Βασ Κωνσταντίνου ελάχιστου πλάτους 7,50 μ. περίπου, από την συμβολή της με την οδό Σπ. Μερκούρη και για μήκος 40,00 μ. περίπου, με κατάληψη της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς την οδό Σπ. Μερκούρη.

-Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος της οδού Σπ. Μερκούρη ελάχιστου πλάτους 5,50 μ. περίπου. από την συμβολή της με την Λ. Βασ Κωνσταντίνου και για μήκος 25,00 μ. περίπου, με κατάληψη της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων στο ρεύμα κυκλοφορίας προς την οδό Ναϊάδων.

 -Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος της οδού Ναϊάδων, ελάχιστου πλάτους 3,50 μ. περίπου, από την συμβολή της με την οδό Αντήνορος και για μήκος 60,00 μ. περίπου, με κατάληψη της πλευράς του οδοστρώματος που εφάπτεται στο πάρκο.

-Τον σταδιακό περιορισμό του πλάτους του οδοστρώματος της οδού Αντήνορος, ελάχιστου πλάτους 5,00 μ. περίπου, και για μήκος 40,00 μ. περίπου, πριν και 10,00 μ. περίπου, μετά την συμβολή της με την οδό Ναϊάδων, με κατάληψη της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος κατά την φορά κίνησης των οχημάτων.

 -Τον ολικό αποκλεισμό της οδού Ναϊάδων από την συμβολή της με την οδό Σπ. Μερκούρη και για μήκος 60,00 μ. περίπου.

 -Τον χαρακτηρισμό ως αδιεξόδου της οδού Ναϊάδων από την συμβολή της με την οδό Αντήνορος και έως την εργοταξιακή κατάληψη.

 -Τον καθορισμό του ανώτατου ορίου ταχύτητας στα 40 χλμ/ώρα για τα οχήματα που κινούνται στην Λ. Βασ. Κωνσταντίνου και στο τμήμα αυτής που καθορίζεται από τα 100,00 μ. πριν και έως την έναρξη της εργοταξιακής κατάληψης.

-Τον καθορισμό του ανώτατου ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα για τα οχήματα που κινούνται στην περιοχή των έργων στο τμήμα που καθορίζεται από την έναρξη της εργοταξιακής κατάληψης και έως το πέρας αυτής.

 -Την απαγόρευση του προσπεράσματος για τα οχήματα που κινούνται στην περιοχή των έργων στο τμήμα που καθορίζεται από την έναρξη της εργοταξιακής κατάληψης και έως το πέρας αυτής.

-Την απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης των οχημάτων επί της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος της Λ. Βασ. Κωνσταντίνου στο ρεύμα κυκλοφορίας προς την οδό Σπ. Μερκούρη, επί της δεξιάς πλευράς του οδοστρώματος της οδού Σπ. Μερκούρη στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ναϊάδων και επί της δύο πλευρές του οδοστρώματος στην οδό Αντήνορος.

Γιατί έχει «κολλήσει» η Αθήνα στην 23η θέση του ευρωπαϊκού real estate

Η κλιματική αλλαγή και οι φυσικές καταστροφές που παρουσιάζονται όλο και πιο συχνά στη χώρα έχουν αρχίσει να επιβαρύνουν τις προοπτικές της αγοράς ακινήτων στην Αθήνα για τους ξένους επενδυτές, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Καθώς οι θερμοκρασίες σε όλο τον πλανήτη αυξάνονται, ο κλάδος του real estate πλέον παίρνει στα σοβαρά τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στα περιουσιακά στοιχεία.

Σε έρευνα με συμμετοχή 1.089 ατόμων που διεξήχθη για την τελευταία ετήσια έκθεση Emerging Trends in Real Estate, που πραγματοποιεί η PwC για λογαριασμό του Urban Land Institute (ULI), αναφέρθηκαν μια σειρά από παράγοντες που διαμορφώνουν την αγορά ακινήτων στις 30 πόλεις της Ευρώπης υπό αξιολόγηση.

Μεταξύ αυτών είναι οι αυξήσεις των επιτοκίων, οι πληθωριστικές πιέσεις, οι πολεμικές συγκρούσεις της Ουκρανίας και της Μέσης Ανατολής, όπως επίσης και θέματα που σχετίζονται με τις πολιτικές ESG.

Γενικότερα, παρατηρήθηκε μια αύξηση της επιχειρηματικής εμπιστοσύνης σχετικά με κέρδη που αναμένονται το 2024, ενώ εκτιμάται ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια στα κρίσιμα θέματα του πληθωρισμού και των επιτοκίων, οδηγώντας στην αύξηση των συναλλαγών.

Στην κατάταξη των πόλεων που αξιολογεί τις προοπτικές τους, το Λονδίνο βρίσκεται στην πρώτη θέση και μετά ακολουθούν το Παρίσι και η Μαδρίτη, η οποία ανέβηκε μια θέση από πέρυσι.

Το δυτικό κομμάτι του ευρωπαϊκού νότου κερδίζει πόντους, αναφέρει η έκθεση, καθώς η ποιότητα ζωής στα μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής προσελκύει ταλαντούχα στελέχη που προσφέρουν πολύτιμες λύσεις σε εργοδότες. Σημειώνεται ότι το Μιλάνο ανέβηκε στη 6η θέση (από την 10η θέση πέρυσι), ενώ η Λισαβόνα σκαρφάλωσε στην 8η θέση (από την 11η θέση).

Για την Αθήνα επικρατεί μια διαφορετική άποψη. Παραμένει στην 23η θέση της κατάταξης, δηλαδή στην ίδια θέση που βρίσκεται εδώ και 4 χρόνια, καθώς η ρευστότητα της αγοράς παραμένει πολύ χαμηλή και που αποτυπώνεται και στον χαμηλό όγκο συναλλαγών που καταγράφεται.

«Η Αθήνα παραμένει “κολλημένη” στη 23η θέση, παρά τις θετικές απαντήσεις της έρευνας από τοπικούς συμμετέχοντες της αγοράς τόσο στο κομμάτι των επενδύσεων, όσο και στις προοπτικές ανάπτυξης. Ένας παρατηρητής της αγοράς αναφέρει ότι η Αθήνα αναπτύσσεται πιο γρήγορα από την υπόλοιπη Ευρώπη, καλύπτοντας τη διαφορά που δημιουργήθηκε από την οικονομική κρίση», τονίζει στην έκθεση η PwC.

«Ωστόσο, σε άλλους προκαλούν εντύπωση οι έντονες κλιματολογικές συνθήκες που έχουν επηρεάσει την πόλη το 2023», προσθέτει η PwC.

Νέος δείκτης για τους καύσωνες

Τη στιγμή που οι φυσικές καταστροφές παίζουν όλο και πιο αυξημένο ρόλο στην απόδοση ενός ακινήτου, στοιχεία όπως οι καύσωνες ενσωματώνονται στο προφίλ των πόλεων που αξιολογούνται ως επενδυτικός προορισμός.

Μαζί με το ΑΕΠ και τον αριθμό των start up που φιλοξενούνται, προστίθενται τα ιστορικά στοιχεία θερμοκρασίας μιας πόλης ώστε να διατυπωθεί μια κλιματολογική πρόβλεψη για το μέλλον.

Τον Σεπτέμβριο, για πρώτη φορά η εταιρεία επενδυτικής διαχείρισης La Salle πρόσθεσε στον δείκτη της “European Cities Growth Index (ECGI)” πληροφορίες για τις καιρικές συνθήκες των ευρωπαϊκών πόλεων που παρακολουθεί.

Συγκεκριμένα, ο δείκτης αξιολογεί την προβλεπόμενη ζήτηση των ακινήτων με βάση την οικονομική ανάπτυξη (στάθμιση 45%), τους παράγοντες του ανθρώπινου κεφαλαίου (στάθμιση 35%), τον επιχειρηματικό κίνδυνο και την υπερβολική ζέστη (στάθμιση 20%).

Η μέτρηση για την ακραία ζέστη βασίζεται σε δεδομένα της υπηρεσίας Copernicus Climate Change και στη συνέχεια ενσωματώνει τις επιπτώσεις μιας πρόβλεψης για τα επόμενα 50 χρόνια.

Αν και η Αθήνα δεν βρίσκεται στο ραντάρ της La Salle, οι οιωνοί για την Ελλάδα δεν είναι καλοί. Η Ρώμη και άλλες ιταλικές πόλεις χάνουν σημαντικό έδαφος στον δείκτη ECGI λόγω της υψηλών θερμοκρασιών που αναμένονται, σε αντίθεση με την Ισπανία και την Πορτογαλία όπου οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής προβλέπεται ότι θα είναι ηπιότερες.

Η La Salle εντοπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ιταλίας στο κέντρο της χώρας και προς τα νότια, δηλαδή στη Φλωρεντία, στο Παλέρμο και την Μπολόνια.

Πηγή: / businessdaily.gr

 

Η νέα ψηφιακή υπηρεσία του Δήμου Αθηναίων για τους όρους δόμησης | Γρήγορη αναζήτηση με λίγα «κλικ»

0

Σε λειτουργία τίθεται από σήμερα ακόμη μία ψηφιακή υπηρεσία του Δήμου Αθηναίων, μέσω της οποίας οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να αναζητήσουν εύκολα και γρήγορα από τον υπολογιστή τους, τους όρους δόμησης, αλλά και να επικοινωνούν ηλεκτρονικά με την αρμόδια υπηρεσία, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν το αντίστοιχο τμήμα της Διεύθυνσης Πολεοδομίας του δήμου. Πρόκειται για μία από τις συνολικά 211 ηλεκτρονικές υπηρεσίες της πλατφόρμας https://eservices.cityofathens.gr/ που έχουν πλέον στη διάθεσή τους οι πολίτες για την αποτελεσματικότερη και ταχύτερη εξυπηρέτησή τους.

«Ψηφιοποιήθηκε από το «μηδέν» το 100% των υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων.

Μέσα από κάθε ηλεκτρονική υπηρεσία υψηλού επιπέδου που δημιουργήθηκε, επιτεύχθηκε ένας μεγάλος και φιλόδοξος στόχος: να αλλάξει αποτελεσματικά η σχέση των πολιτών με τις υπηρεσίες του δήμου, διευκολύνοντας την καθημερινότητά τους. Η “επόμενη μέρα” της ψηφιακής Αθήνας βρίσκεται ήδη εδώ», τονίζει σε δήλωσή του ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης.

Από τον Φεβρουάριο του 2020 – όταν μέσω της πλατφόρμας https://eservices.cityofathens.gr/ ενεργοποιήθηκε από τη ΔΑΕΜ η πρώτη ηλεκτρονική υπηρεσία του Δήμου Αθηναίων- μέχρι και σήμερα έχουν υποβληθεί περισσότερες από 355.000 αιτήσεις. Υπηρεσίες όπως το άνοιγμα οικογενειακής μερίδας, η αναζήτηση σχεδίων πολεοδομικών αδειών, η έκδοση βεβαίωσης περί μη οφειλής ΤΑΠ, η ρύθμιση οφειλών, η έκδοση παράβολου, η έκδοση άδειας πολιτικού γάμου κ.ά.- βρίσκονται σήμερα στη διάθεση των πολιτών, καθιστώντας τον Δήμο Αθηναίων τον μοναδικό δημόσιο οργανισμό που έχει ψηφιοποιήσει το σύνολο των υπηρεσιών του.

Πώς θα αναζητήσετε τους όρους δόμησης

Η νέα υπηρεσία για τους όρους δόμησης, είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα ψηφιακών υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων https://eservices.cityofathens.gr/. Επιλέγοντας την υπηρεσία «Όροι δόμησης», κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να αναζητήσει τους όρους δόμησης για το οικοδομικό τετράγωνο για το οποίο ενδιαφέρεται με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους:

1. Καταχωρώντας τον αριθμό οικοδομικού τετραγώνου.

2. Πληκτρολογώντας την διεύθυνσή του.

3. Αναζητώντας το οικοδομικό τετράγωνο σε έναν διαδραστικό χάρτη.

4. Καταχωρώντας την πινακίδα πολεοδομίας.

Μετά την επιλογή του οικοδομικού τετραγώνου, εμφανίζονται χρήσιμες πληροφορίες, όπως ο συντελεστής δόμησης, το ύψος, οι χρήσεις γης, η αρτιότητα, η κάλυψη, ενώ εξάγεται αυτόματα και σε λίγα δευτερόλεπτα σχετική βεβαίωση από το σύστημα. Τέλος, δίνεται η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν πιθανά αιτήματά τους στην αρμόδια υπηρεσία του δήμου. Η νέα αυτή υπηρεσία θα διευκολύνει κυρίως τους μηχανικούς, αλλά και τους επαγγελματίες μεσίτες που αναζητούν στην καθημερινή τους εργασία τους όρους δόμησης. Επίσης, οι πολίτες θα είναι πλέον σε θέση να γνωρίζουν τι μπορούν να οικοδομήσουν στην έκταση που τούς ανήκει.

Συναγερμός για τον ιό Κοξάκι: Αυξάνονται τα κρούσματα – Ποια τα συμπτώματα, πώς προστατεύονται τα παιδιά

Έντονη είναι η ανησυχία των γονιών από την έξαρση των κρουσμάτων του ιού Κοξάκι ειδικά στα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς σταθμούς της Λάρισας. Μέσα σε μια εβδομάδα έχουν παρουσιαστεί συμπτώματα σε περισσότερα από τρία παιδιά κάτω των 5 ετών στο κάθε βρεφονηπιακό σταθμό και νηπιαγωγείο της πόλης, σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ. Οι ειδικοί αναφέρουν πως οι ιώσεις είναι φυσιολογικές αυτήν την περίοδο, ωστόσο συστήνουν στους γονείς να είναι προσεκτικοί γιατί είναι εξαιρετικά μεταδοτικός.

Τα αίτια που τον προκαλούν

Ο ιός Κοξάκι ανήκει στην οικογένεια των εντεροϊών, ζει στον πεπτικό σωλήνα και μπορεί να μεταδοθεί από έναν άνθρωπο σε κάποιον άλλο μέσω των σταγονιδίων του βήχα, του φτερνίσματος, της ομιλίας ή από επαφή με μολυσμένες επιφάνειες.

Τα συμπτώματα

Ο ιός Κοξάκι μεταδίδεται εύκολα από άνθρωπο σε άνθρωπο ενώ κάποια από τα συμπτώματα που εμφανίζουν οι ασθενείς μοιάζουν με εκείνα της ανεμοβλογιάς. Κάποια παιδιά αλλά και ενήλικες μπορεί να μην εμφανίσουν ποτέ συμπτώματα αλλά να είναι φορείς του ιού και να τον μεταδίδουν στους διπλανούς τους.

Σε περιπτώσεις όμως που οι ασθενείς εμφανίσουν συμπτώματα αυτά περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων:

Υψηλό πυρετό
Πονοκέφαλο
Πόνους στο σώμα, αίσθημα κακουχίας
Πονόλαιμο
Ανορεξία
Ναυτία
Φλύκταινες στο λαιμό, τη γλώσσα, τα ούλα κ.α
Κνησμώδη εξανθήματα (συνήθως στις παλάμες και τα πέλματα)
Αιμορραγική επιπεφυκίτιδα, αλλά και πιο σοβαρές παθήσεις όπως η ιογενής μηνιγγίτιδα, η εγκεφαλίτιδα, η περικαρδίτιδα και η μυοκαρδίτιδα.

Θεραπεία και πρόληψη

Δεν υπάρχει εμβόλιο για την προστασία ενάντια στον ιό Κοξάκι και η θεραπεία έγκειται περισσότερο στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων που προκαλεί ο ιός. Συνεπώς, οι τρόποι αντιμετώπισης περιλαμβάνουν λήψη φαρμακευτικής αγωγής με αναλγητικά και αντιπυρετικά. Επίσης, καλό είναι οι ασθενείς να αποφεύγουν την κατανάλωση όξινων ή αλμυρών φαγητών ώστε να μην ερεθίζουν τα στοματικά έλκη.

Τρόποι προστασίας

Συχνό και σχολαστικό πλύσιμο των χεριών
Συχνό καθάρισμα και απολύμανση των αντικειμένων και των επιφανειών με τα οποία έρχεται σε επαφή ένα παιδί
Αποφυγή αγγίγματος του στόματος, των ματιών, της μύτης και των αυτιών χωρίς προηγούμενο πλύσιμο των χεριών
Αποφυγή συνάντησης με άλλους ασθενείς.

Ο χρόνος επώασης του ιού Κοξάκι είναι συνήθως 3-5 ημέρες ενώ η νόσηση διαρκεί περίπου 7-10 ημέρες.

Στήνει τον «νέο» ΣΥΡΙΖΑ ο Κασσελάκης με… χρώμα Δημοκρατικού Κόμματος

Γράφει ο Γιάννης Πιτταράς

Η τρίτη εβδομάδα του Νοεμβρίου – ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρα Καλοσύνης – ξεκίνησε με τον ΣΥΡΙΖΑ να μετράει μείον δύο βουλευτές και την Κοινοβουλευτική Ομάbδα να μένει με 45 βουλευτές.

Η θυελλώδης, διήμερη σύνοδος της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος σήμανε και το τέλος εποχής για τον ΣΥΡΙΖΑ όπως έως σήμερα τον γνωρίζαμε, με τον πρόεδρο του κόμματος, Στέφανο Κασσελάκη να κόβει κάθε δεσμό με τα λεγόμενα ιστορικά στελέχη και δύο βουλευτές, τον Ευκλείδη Τσακαλώτο και την Πέτη Πέρκα με επιστολή τους να ενημερώνουν σήμερα κιόλας τον πρόεδρο της Βουλής για την ανεξαρτητοποίησή τους από την ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ.

Είχε προηγηθεί η καταληκτική ομιλία του Στέφανου Κασσελάκη, με την οποία ζητούσε από τους δυο βουλευτές -οι οποίοι νωρίτερα δημοσιοποίησαν κείμενο για την αποχώρησή τους από τον ΣΥΡΙΖΑ- να τιμήσουν τον κώδικα δεοντολογίας του κόμματος και να επιστρέψουν τις έδρες στο κόμμα με το οποίο εξελέγησαν, ενώ το ίδιο ζήτησε να πράξει και ο ευρωβουλευτής Στέλιος Κούλογλου που επίσης έχει διαχωρίσει τη θέση του από τη νέα ηγεσία.

Νέο κόμμα από το μηδέν

Απαλλαγμένος από τα «βαρίδια», όπως ο ίδιος θεωρούσε τα στελέχη της «Ομπρέλας» στο κόμμα, ο Στέφανος Κασσελάκης φέρεται αποφασισμένος να περάσει στο δεύτερο στάδιο του σχεδίου της πλήρους αναδιάταξης στην Κουμουνδούρου.

Έχοντας μπροστά του επτά μήνες μέχρι την επόμενη εκλογική αναμέτρηση των ευρωεκλογών, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα επιδιώξει, από τη μια, να κινητοποιήσει τη βάση των μελών του κόμματος που τον ψήφισαν στις πρόσφατες εσωκομματικές διαδικασίες και, από την άλλη, να εμφανιστεί ως ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης στο επικείμενο συνέδριο που έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του επόμενου έτους.

Στόχος του, να δώσει ακόμα μία έμμεση απάντηση στους μέχρι πρότινος επικριτές του -και εσχάτως αποχωρήσαντες από τον ΣΥΡΙΖΑ- που θεωρούν ότι μέχρι τη μάχη για την ευρωβουλή θα έχει κλείσει ο πολιτικός του κύκλος.

Μια πρώτη γεύση για τις προθέσεις του αναμένεται να δοθεί από τα πρόσωπα που αναμένεται να προτείνει για τη λίστα των υποψηφίων ευρωβουλευτών, με τις πληροφορίες να κάνουν λόγο ακόμα και για την εφαρμογή ενός ιδιότυπου κομματικού «ΑΣΕΠ» και τον κ.Κασσελάκη να εγκαινιάζει ένα νέο μοντέλο επιλογής των προσώπων.

Πρόσωπα που αποτελούν τακτικούς συνομιλητές του δεν αποκλείουν ακόμα και ευρύτερες αλλαγές, όχι μόνο στη φυσιογνωμία του, αλλά και ένα ριζικό «ρεκτιφιέ» τόσο στο όνομα του κόμματος, όσο και στα σύμβολα που αναμένεται να ανανεωθούν και να παραπέμπουν σε ελληνική εκδοχή του αμερικανικού Κόμματος Δημοκρατικών…

Νέο κόμμα και από τον Τσακαλώτο

Την ίδια στιγμή, το κείμενο καταπέλτης της «Ομπρέλας», με τις υπογραφές 45 μελών της εσωκομματικής τάσης, με επικεφαλής τον μόλις προσφάτως διεκδικητή της ηγεσίας του ΣΥΡΙΖΑ, Ευκλείδη Τσακαλώτο, αποτέλεσε προάγγελο εξελίξεων στην «πολυκατοικία» της Αριστεράς.

Πέρα από τη σκληρή κριτική για «πρακτικές Τραμπισμού» και τους χαρακτηρισμούς για την ομιλία Κασσελάκη ως «μνημείο αλαζονείας, αυταρχικής και αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς», οι υπογράφοντες της τάσης -που αριθμούν δύο βουλευτές εντός του Κοινοβουλίου- αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο δημιουργίας νέου πολιτικού φορέα, δηλώνοντας με νόημα: «προς όσες και όσους ελπίζουν και επιδιώκουν εδώ και χρόνια το τέλος της Αριστεράς: δεν θα ξεμπερδέψετε τόσο εύκολα μαζί της».

Στρατηγική «ώριμου φρούτου» από την Αχτσιόγλου

Με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη μέρα βρίσκονται και τα στελέχη που πρόσκεινται στην Έφη Αχτσιόγλου, που άσκησαν μεν σκληρή κριτική στον Στέφανο Κασσελάκη, αποφάσισαν ωστόσο να παραμείνουν εντός του κόμματος.

Στην παρούσα φάση, η Έφη Αχτσιόγλου φιγουράρει ως η επικεφαλής της εσωκομματικής αντιπολίτευσης, καταγράφοντας και τους περισσότερους βουλευτές – επτά στον αριθμό – εντός του Κοινοβουλίου που βρίσκονται στο πλευρό της.

Πολλοί θεωρούν ότι η τακτική της σιωπής που ακολούθησε έως σήμερα, θα μετατραπεί σε έναν παρεμβατικό λόγο για την πορεία του κόμματος από εδώ και στο εξής, με παρεμβάσεις και κριτική όπου χρειάζεται για επιλογές και πρακτικές που θα την βρίσκουν αντίθετη.

Μεταξύ των στελεχών που την υποστηρίζουν είναι κοινή πεποίθηση ότι η Έφη Αχτσιόγλου δεν έχει κανένα λόγο να εκτεθεί σε άσκοπες μετωπικές αντιπαραθέσεις με τη νέα ηγετική ομάδα, αντιθέτως θα έχει πολλά περισσότερα να κερδίσει, ακολουθώντας τη στρατηγική «ώριμου φρούτου», περιμένοντας το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών και τις προφανείς αναταράξεις που θα δημιουργήσει ένα πιθανό τρίτο κατά σειρά αρνητικό εκλογικό αποτέλεσμα για να αμφισβητήσει την ηγεσία Κασσελάκη.

Ο «Μαραθώνιος» του Βέγγου, της Βλαχοπούλου, του Ηλιόπουλου, του Βουτσά και του Χατζηχρήστου

Απολαυστικό είναι το βίντεο της Φίνος Φιλμ για τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας που ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Βέγγος, Βλαχοπούλου, Ηλιόπουλος, Βουτσάς, Χατζηχρήστος και άλλοι πολλοί αγαπημένοι ηθοποιοί της χρυσής εποχής του ελλληνικού κινηματογράφου… τρέχουν στο βίντεο.

«Σήμερα τρέχουμε! O 40ος Επετειακός Μαραθώνιος της Αθήνας ξεκίνησε και η Φίνος Φιλμ στέλνει μια χιουμοριστική νότα σε όλους τους δρομείς με ευχές για καλή επιτυχία!» αναφέρει χαρακτηριστικά στην ανάρτησή της η Φίνος Φίλμ.

Το έπαθλο που απονεμήθηκε στον πρώτο Μαραθωνιονίκη, τον Έλληνα Σπύρο Λούη

0

Με αφορμή τον επετειακό 40ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας γνωρίζουμε το έπαθλο που απονεμήθηκε στον πρώτο Μαραθωνιονίκη, τον Έλληνα Σπύρο Λούη, κατά τους πρώτους Σύγχρονους Ολυµπιακούς Αγώνες στην Αθήνα.

Στο Σπύρο Λούη, εκτός του μεταλλίου της πρώτης ολυμπιακής νίκης, του τιμητικού διπλώματος, των κλάδων ελιάς από την Ιερά Άλτη της Ολυμπίας και την “ελιά του Πεισιστράτου” στην #Αθήνα, απονεμήθηκε ως έπαθλο και το Ασηµένιο Κύπελλο που εµπνεύστηκε και σχεδίασε ο Michel Bréal.

Το 2012 αποκτήθηκε από το Stavros Niarchos Foundation σε δημοπρασία που πραγματοποιήθηκε από τον οίκο Christie’s, καθώς διατέθηκε για πρώτη φορά προς πώληση από τον εγγονό του δρομέα και εκτίθεται στο Stavros Niarchos Foundation Cultural Center

Το ολόγραμμα του προβάλλεται σε ειδική προθήκη στο Μουσείο της Ιστορίας Ολυμπιακών Αγώνων της Αρχαιότητας, μια ευγενική παραχώρηση επ’ αόριστον του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο υπουργείο Πολιτισμού και στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηλείας.

Νικητής ο Κενυάτης Κίπτο στον 40ο Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας

Ο 44χρονος Κενυάτης Κίπτο είναι ο νικητής του εφετινού, 40ού Μαραθώνιου δρόμου της Αθήνας. Ο Αφρικανός δρομέας έφτασε πρώτος στο Καλλιμάρμαρο στάδιο και γνώρισε την αποθέωση από τους χιλιάδες ανθρώπους που περίμεναν να χειροκροτήσουν τον πρώτο αθλητή και τους υπόλοιπους συμμετέχοντες σε αυτόν τον κλασικό αγώνα.

Ο Έντουιν Κίπροπ Κίπτο σημείωσε μάλιστα νέο ρεκόρ διαδρομής, καλύπτοντας την απόσταση σε χρόνο 2 ώρες 10 λεπτά και 34 δευτερόλεπτα.

«Θέλω να ευχαριστήσω τους διοργανωτές που με κάλεσαν. Θέλω να ευχαριστήσω την οικογένειά μου. Δεν ήμουν καλά προετοιμασμένος, δεν περίμενα να κάνω το ρεκόρ. Πίεσα πάρα πολύ και τα κατάφερα», υπογράμμισε στις πρώτες δηλώσεις του ο νικητής της κλασικής διαδρομής.

Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Κιλίμο και στην τρίτη ο Κιτσάνα.

Πρώτος Έλληνας αθλητής και, φυσικά, νικητής του Πανελληνίου πρωταθλήματος, που διεξάγεται στο πλαίσιο του Αυθεντικού Μαραθωνίου της Αθήνας, ήταν ο Παναγιώτης Καραΐσκος.

Από νωρίς οι Κενυάτες Κιπτόο, Κιλίμο και Κιτσάνα είχαν πάρει ένα μικρό προβάδισμα έναντι των υπόλοιπων.  Οι τρεις τους πέρασαν τα 25χλμ σε 1:18.23, ακολουθούμενοι από τους Τσέρουγιοτ και Μουχιτίρα (1:18.26), ενώ περίπου ένα λεπτό παραπίσω είναι ο Ρούγκουτ.

Οι τρεις Κενυάτες Μαραθωνοδρόμοι έφτασαν επίσης πρώτοι στο 30ό χιλιόμετρο, στο Σταυρό στην Αγία Παρασκευή. Περνώντας μπροστά από το Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ, όπου τους υποδέχθηκαν με μουσική, οι τρεις πρώτοι είχαν διαφορά μόλις 10 δευτερόλεπτα από τον τέταρτο.

Ακολουθούν οι Παναγιώτης Καραΐσκος, Χαράλαμπος Πιτσόλης, Γιώργος Μήνος και Κωνσταντίνος Σταμούλης, οι οποίοι πέρασαν σε 1:24.51.

Στις Γυναίκες προηγείται σταθερά η επίσης Κενυάτισσα Γέπτσιρτσιρ, με δεύτερη την Μαροκινή Σουκάινα Ατανάνε και τρίτη την Ελληνίδα πρωταθλήτρια Γκλόρια Πριβιλέτζιο.

Πηγή: skai.gr

Μαραθώνιος 2023: Ολες οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις το Σάββατο και την Κυριακή | Ποιοι δρόμοι κλείνουν

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα εφαρμοστούν σήμερα Σάββατο (11/11) και αύριο Κυριακή (12/11) λόγω της διεξαγωγής του 40ού Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθηνών και των αγώνων δρόμου 10, 5 & 1,2 χλμ.

Ειδικότερα, σήμερα, 11.11.2023, κατά τις ώρες 17.00 έως 20.00, θα διεξαχθούν δύο διαδοχικοί αγώνες δρόμου (10 χλμ. & UNIVERSITIES 10KM NIGHT RUN OPAP) από Λ. Βασ. Αμαλίας (Σύνταγμα) προς Παναθηναϊκό Στάδιο, κατά μήκος της διαδρομής:

Λ. Βασ. Αμαλίας – Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) – Χαρ. Τρικούπη – Ακαδημίας – Λ. Βασ. Σοφίας – Φειδιππίδου – Λ. Μεσογείων – αναστροφή Λ. Μεσογείων (πρώην Σχολές Αξ/κών ΕΛ.ΑΣ.) – Λ. Μεσογείων – Μιχαλακοπούλου – Φειδιππίδου – Λ. Μεσογείων – Λ. Βασ. Σοφίας – Ηρ. Αττικού – Παναθηναϊκό Στάδιο.

Αύριο Κυριακή 12.11.2023 θα διεξαχθεί ο 40ος Αυθεντικός Μαραθώνιος Αθηνών κατά τις ώρες 09.00 έως 17.45, κατά μήκος της διαδρομής: Μαραθώνας – Λ. Μαραθώνος – είσοδος στον Τύμβο (αριστερό ρεύμα) – έξοδος από Τύμβο (δεξίο ρεύμα) – Λ. Μαραθώνος – ανισόπεδος κόμβος Σταυρού – Λ. Μεσογείων – Μιχαλακοπούλου -Φειδιππίδου – κόμβος Κηφισίας/Αλεξάνδρας – Λ. Βασ. Σοφίας – Ηρώδου Αττικού – Παναθηναϊκό Στάδιο.

Παράλληλα, την ίδια ημέρα (12.11.2023) και κατά τις ώρες:

– 08.15-10.00 θα διεξαχθεί αγώνας δρόμου 5 χλμ. από Λ. Βασ. Αμαλίας (Σύνταγμα) προς Παναθηναϊκό Στάδιο, κατά μήκος της διαδρομής:

Λ. Βασ. Αμαλίας – Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) – Ρήγα Φεραίου – Ακαδημίας – Λ. Βασ. Σοφίας – αναστροφή Λ. Βασ. Σοφίας (ΝΙΜΙΤΣ) – Λ. Βασ. Σοφίας – Ηρ. Αττικού – Παναθηναϊκό Στάδιο.

– 10.30-10.47 θα διεξαχθεί Αγώνας Δρόμου 1.200 μέτρων Παιδιών κατά μήκος της διαδρομής : Λ. Βασ. Σοφίας – Ηρ. Αττικού – Παναθηναϊκό Στάδιο.

Λόγω των αναφερόμενων αγώνων, σταδιακά χθες Παρασκευή 10.11.2023 μέχρι και την Κυριακή 12.11.2023 πραγματοποιούνται οι παρακάτω ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ και ΣΤΑΔΙΑΚΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ κατά μήκος της Μαραθώνιας διαδρομής, περιοχής των Δήμων Μαραθώνος, Ραφήνας-Πικερμίου, Παλλήνης-Γέρακα, Παιανίας-Γλυκών Νερών, Αγίας Παρασκευής, Παπάγου-Χολαργού, Χαλανδρίου, Φιλοθέης-Ψυχικού και Αθηναίων, ως εξής:

I. Καθορισμός κατεύθυνσης κυκλοφορίας – ορίου ταχύτητας την Κυριακή 12.11.2023:

* Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Μαραθωνομάχων και της Λ. Κάτω Σουλίου, κατά τις ώρες 05:00 – 08:00:

– Καθορισμός της αριστερής λωρίδας κυκλοφορίας του ρεύματος προς Αθήνα, ως λωρίδας αντίθετης ροής (αντιδρόμηση), για τα λεωφορεία μεταφοράς των αθλητών.

– Καθορισμός της δεξιάς λωρίδας κυκλοφορίας του ρεύματος προς Αθήνα, ως λωρίδας αποκλειστικής κυκλοφορίας οχημάτων διοργανωτών, διαπιστευμένων οχημάτων και οχημάτων εκτάκτου ανάγκης.

– Καθορισμός ανωτάτου ορίου ταχύτητας 30 χλμ/ώρα και στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας.

* Καθορισμός και των δύο (2) λωρίδων κυκλοφορίας του ρεύματος προς Λ. Μαραθώνος της Λ. Κάτω Σουλίου, ως αντιθέτου ροής με κατεύθυνση από Λ. Μαραθώνος προς και μέχρι την οδό Αγ. Μαρίνας, για τα λεωφορεία μεταφοράς των αθλητών, κατά τις ώρες 05:00 – 08:00.

* Καθορισμός της οδού Αγίας Παρασκευής στο τμήμα της μεταξύ των οδών Αρχίας και Αγ. Παντελεήμονα, ως αντιθέτου ροής με κατεύθυνση προς την οδό Αγ. Παντελεήμονα.

Κατά τη διάρκεια των ανωτέρω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η κίνηση των λεωφορείων και των Ι.Χ.Ε. οχημάτων μεταφοράς των αθλητών, θα πραγματοποιείται μέσω των κάτωθι οδικών διαδρομών:

– ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ:

Λ. Μαραθώνος – είσοδος στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας του ρεύματος προς Αθήνα της Λ. Μαραθώνος – δεξιά Λ. Κάτω Σουλίου στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Μαραθώνος – ΑΠΟΒΙΒΑΣΗ – συνέχεια Λ. Κάτω Σουλίου (στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Μαραθώνος) – δεξιά Αγ. Μαρίνας – δεξιά Αρχίας – αριστερά Αγ. Παρασκευής (αντίθετη κίνηση) – αριστερά Αγ. Παντελεήμονα – δεξιά Φειδιππίδου – αριστερά Λ. Μαραθώνος.

– Ι.Χ.Ε. οχήματα:

Λ. Μαραθώνος – κίνηση στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Μαραθώνα – δεξιά Λ. Κάτω Σουλίου – δεξιά είσοδος στον χώρο στάθμευσης οχημάτων (parking) – ΑΠΟΒΙΒΑΣΗ – δεξιά Αγ. Μαρίνας – δεξιά Αρχίας – αριστερά Αγ. Παρασκευής (αντίθετη κίνηση) – αριστερά Αγ. Παντελεήμονα – δεξιά Φειδιππίδου – αριστερά Λ. Μαραθώνος.

II. Διακοπή της κυκλοφορίας και απαγόρευση της στάθμευσης των οχημάτων την Κυριακή 12.11.2023:

* Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ της αφετηρίας και της Λ. Κάτω Σουλίου (Αγία Μαρίνα) και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 05.00- 12.00.

* Αγ. Παρασκευής (πρώην Μαραθωνομάχων), στο τμήμα της μεταξύ του Τύμβου Μαραθώνα και της Λ. Μαραθώνος και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 05.00- 12.00.

* Λ. Κάτω Σουλίου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Αγ. Αθανασίου και της Λ. Μαραθώνος, κατά τις ώρες 05.00- 09.00.

* Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Κάτω Σουλίου και Διονύσου και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 07.30 – 13.30.

* Λ. Μαραθώνος, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Διονύσου και Λαυρίου – Κλεισθένους (Σταυρός Αγίας Παρασκευής) και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 08.00 – 15.15.

* Λ. Μεσογείων, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Λαυρίου – Κλεισθένους (Σταυρός Αγίας Παρασκευής) και Κατεχάκη και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 08.30 – 17.05.

* Κλάδος Εξόδου της Αττικής Οδού, προς Ραφήνα, κατά τις ώρες 07.00- 13.30.

* Κλάδος Εξόδου της Αττικής Οδού, προς Παλλήνη, κατά τις ώρες 07.00- 15.00.

* Έξοδος 15 Αττικής Οδού (Λ. Μαραθώνος) και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, κατά τις ώρες 08.00-16.00.

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από την 08.00 ώρα της Παρασκευής 10.11.2023 έως την 21.00 ώρα της Κυριακής 12.11.2023:

* Ηρώδου Αττικού, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Βασ. Γεωργίου Β, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ρηγίλλης και Ηρ. Αττικού και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από την 18.00 ώρα της Παρασκευής 10.11.2023 έως την 22.00 ώρα της Κυριακής 12.11.2023:

* Λ. Βασ. Κων/νου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Όλγας και της οδού Ερατοσθένους, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ευαγγελισμό.

* Αρδηττού, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βουλιαγμένης και Βασ. Όλγας, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Ευαγγελισμό.

* Μ. Μουσούρου, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από την 14.00 έως την 21.00 ώρα του Σαββάτου 11.11.2023 και από την 05.00 έως την 18.30 ώρα της Κυριακής 12.11.2023:

* Λ. Βασ. Κων/νου, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Αρδηττού, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Λ. Βασ. Όλγας, σε όλο το μήκος της, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Αμαλίας.

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από 14.00 έως 20.30 ώρα του Σαββάτου 11.11.2023 και από 07.00 έως 18.30 ώρα της Κυριακής 12.11.2023:

* Λ. Μεσογείων, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Κατεχάκη και του Πύργου Αθηνών και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Φειδιππίδου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Μιχαλακοπούλου και της Λ. Κηφισίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Θηβών, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Μ. Ασίας και Λεβαδείας, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Λ. Μεσογείων.

* Λ. Βασ. Σοφίας, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Κηφισίας και Βασ. Κων/νου και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Μιχαλακοπούλου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Ιλισίων και της Λ. Μεσογείων.

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από 14.00 έως 20.30 ώρα του Σαββάτου 11.11.2023 και από 05.00 έως 18.30 ώρα της Κυριακής 12.11.2023:

* Λ. Βασ. Σοφίας, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Κων/νου και Βασ. Αμαλίας και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Ριζάρη, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Σοφίας και Βασ. Κων/νου και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας.

* Βασ. Γεωργίου Β, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Ρηγίλλης και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Μελεάγρου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Ησιόδου.

* Κλεάνθους, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Βασ. Γεωργίου Β.

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων από 14.00 έως 20.30 ώρα του Σαββάτου 11.11.2023 και από 05.00 έως 13.00 ώρα της Κυριακής 12.11.2023:

* Λ. Βασ. Αμαλίας, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Λ. Συγγρού, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Αμαλίας και της οδού Καλλιρόης και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Αθ. Διάκου, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Ηλιουπόλεως, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Υμηττού και Καρέα, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Καρέα, σε όλο το μήκος της και στα δύο (2) ρεύματα κυκλοφορίας, καθώς και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Φιλελλήνων, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Σταδίου, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Ακαδημίας, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό.

* Χαρ. Τρικούπη, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

* Ρήγα Φεραίου, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων επί της Λ. Βασ. Γεωργίου Α, σε όλο το μήκος της, από 14.00 έως 20.30 ώρα του Σαββάτου 11.11.2023 και από 04.00 έως 13.00 ώρα της Κυριακής 12.11.2023.

– Διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων επί της οδού Αρχιμήδους, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Π. Πλαστήρα έως Μουσούρου, από 08.00έως 20.30 ώρα του Σαββάτου 11.11.2023 και από 05.00 έως 18.30 ώρα της Κυριακής 12.11.2023.

III. Απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων:

– Αρχιμήδους, στο τμήμα της μεταξύ της Πλ. Πλαστήρα και της οδού Μ. Μουσούρου, από 06.00 ώρα του Σαββάτου 11.11.2023 έως 18.30 της Κυριακής 12.11.2023.

– Ηρ. Αττικού, σε όλο το μήκος της και στις καθέτους αυτής έως την πρώτη παράλληλη οδό από 06.00 ώρα της Παρασκευής 10.11.2023 έως 21.00 της Κυριακής 12.11.2023.

– Περιμετρικά Πλατείας Αγάλματος Δισκοβόλου (συμβολή Ηρώδου Αττικού και Λ. Βασ. Κωνσταντίνου), από 06.00 ώρα της Παρασκευής 10.11.2023 έως 21.00 της Κυριακής 12.11.2023.

– Απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης των οχημάτων από 09.00 ώρα του Σαββάτου 11.11.2023 έως 18.30 της Κυριακής 12.11.2023:

* Λ. Μεσογείων, σε όλο το μήκος της.

* Λ. Βασ. Σοφίας, σε όλο το μήκος της.

* Λ. Βασ. Κων/νου, σε όλο το μήκος της.

* Αρδηττού, σε όλο το μήκος της.

* Μιχαλακοπούλου, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Μεσογείων και της οδού Φειδιππίδου.

* Φειδιππίδου, στο τμήμα της από τη Λ. Βασ. Σοφίας έως την οδό Μιχαλακοπούλου.

* Πλ. Παναθηναϊκού Σταδίου.

* Ευφορίωνος, σε όλο το μήκος της.

* Ερατοσθένους, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Κων/νου και της οδού Ευτυχίδου.

* Λ. Συγγρού, στο τμήμα της μεταξύ της Λ. Βασ. Αμαλίας και της οδού Αμβρ. Φραντζή.

* Αθανασίου Διάκου, σε όλο το μήκος της και στα -2- ρεύματα κυκλοφορίας.

* Ριζάρη, στο τμήμα της μεταξύ των Λεωφόρων Βασ. Κων/νου και Βασ. Σοφίας.

* Λ. Βασ. Αμαλίας, σε όλο το μήκος της.

* Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), σε όλο το μήκος της.

* Ακαδημίας, σε όλο το μήκος της.

* Χαριλάου Τρικούπη, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

* Ρήγα Φεραίου, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Ακαδημίας.

ΙV. Απαγόρευση της κάθετης διέλευσης των οχημάτων στη Μαραθώνια διαδρομή κατά τις ώρες, που τα τμήματα αυτής θα είναι αποκλεισμένα από την κυκλοφορία των οχημάτων εκτός των παρακάτω ελεγχόμενων κόμβων κάθετης διέλευσης:

– Λ. Μαραθώνος & Διονύσου (Δήμος Μαραθώνος-Ν. Μάκρης).

– Λ. Μαραθώνος – Αρτέμιδος – Φειδιππίδου (Δήμος Μαραθώνος-Ν. Μάκρης).

– Λ. Μαραθώνος & Αγ. Μαρίνας (Δήμος Μαραθώνος-Ν. Μάκρης).

– Λ. Μαραθώνος & Φλέμινγκ (Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου).

– Λ. Μαραθώνος & Πατριάρχου Γρηγορίου – Εθνικής Αντιστάσεως (Δήμος Παλλήνης – Γέρακα).

– Λ. Μαραθώνος & Έξοδος Αττικής Οδού (Δήμος Παλλήνης-Γέρακα).

– Λ. Μαραθώνος & Λ. Λαυρίου – Κλεισθένους – Κυκλάδων (Σταυρός Αγ. Παρασκευής – Δήμος Αγ. Παρασκευής).

– Λ. Μεσογείων & Αγ. Ιωάννου – Ελπίδος – Χαλανδρίου (Δήμου Αγ. Παρασκευής).

– Λ. Μεσογείων & 17ης Νοέμβρη – Ζωοδόχου Πηγής (Δήμων Χολαργού-Παπάγου & Χαλανδρίου).

– Λ. Μεσογείων & Αγ. Ιωάννου Θεολόγου-Παρίτση (Δήμου Παπάγου-Χολαργού & Ν. Ψυχικού).

– Λ. Μεσογείων & Λ. Δημοκρατίας (Δήμου Ν. Ψυχικού).

– Λ. Μεσογείων & Λ. Κατεχάκη (Δήμος Αθηναίων).

– Λ. Μεσογείων – Μιχαλακοπούλου – Φωκίδος (Δήμος Αθηναίων).

– Λ. Βασ. Σοφίας – Παπαδιαμαντοπούλου (Δήμος Αθηναίων).

– Λ. Βασ. Κων/νου & Βασ. Γεωργίου Β (Δήμος Αθηναίων), μόνο για τα οχήματα του Πυροσβεστικού Σώματος.

– ΠΕΖΟΙ, ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ και οδηγοί Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφριά Προσωπικά Ηλεκτρικά οχήματα, όπως πατίνια (e-scooters), τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skateboards), αυτοεξισορροπούμενα προσωπικά οχήματα κ.λ.π.) ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ να διασχίζουν ή να κινούνται στο οδόστρωμα κατά μήκος της Μαραθώνιας διαδρομής, κατά τις ώρες που διεξάγεται ο αγώνας.

– Επιπροσθέτως, τα οχήματα της διοργάνωσης υποχρεούνται να κινούνται με χαμηλή ταχύτητα.

Λόγω των περιορισμών στην κυκλοφορία οι οδηγοί μπορούν να ακολουθήσουν τα παρακάτω ενδεικτικά εναλλακτικά δρομολόγια:

– Από Κέντρο πόλεως Αθηνών προς Ζωγράφου – Παγκράτι – Καισαριανή – Βύρωνα:

Λ. Αλεξάνδρας – Πανόρμου – Λ.Κηφισίας – Κατεχάκη κ.λπ.

– Από Ζωγράφου – Παγκράτι – Καισαριανή – Βύρωνα προς Κέντρο πόλεως Αθηνών:

Ούλωφ Πάλμε – Κοκκινοπούλου – Κατεχάκη – Λ.Κηφισίας – Πανόρμου – Λ.Αλεξάνδρας κ.λπ.

– Από Κέντρο πόλεως Αθηνών προς Νότια Προάστια:

Πειραιώς – Χαμοστέρνας – Λ.Συγγρού – Λ.Ποσειδώνος κ.λπ. ή,

Περαιώς – Χαμοστέρνας – Καλλιρόης – Λ.Βουλιαγμένης κ.λπ.

– Από Λιμάνι Ραφήνας προς Αθήνα, μέσω Αρτέμιδος (Λούτσας):

Λιμάνι Ραφήνας – αριστερά Χρ. Σμύρνης – δεξιά Λ. Καραμανλή – Λ. Σπάτων – δεξιά περιφερειακός Δημάρχου Χρ. Μπέκα – δεξιά Λ. Σπάτων – αριστερά Θεοτοκοπούλου (Ολυμπιονικών) και στη συνέχεια:

– Προς Χαλάνδρι, Βριλήσσια κ.λπ.:

Κόμβο Λεονταρίου – δεξιά Λ. Λαυρίου – κάθετη διέλευση Σταυρού – Κλεισθένους κ.λπ.

– Προς Αγ. Παρασκευή, Χολαργό, Παπάγου, Ηλιούπολη κ.λπ.:

Δεξιά Λ. Λαυρίου – αριστερά Τρικάλων (πριν Κόμβο Σταυρού) – δεξιά Γραβιάς – δεξιά Αγ. Ιωάννου – αριστερά Τασσοπούλου κ.λπ.

– Προς Νότια Προάστια:

Κόμβο Λεονταρίου – αριστερά Λ. Λαυρίου – δεξιά Λ. Κορωπίου / Βάρης κ.λπ.

– Από Μαραθώνα προς Βόρεια Προάστια – Λιμάνι Πειραιά και Παναθηναϊκό Στάδιο:

Μέσω οδού Δημοκρατίας – αριστερά Λ. Λίμνης Μαραθώνος – δεξιά Χελμού – αριστερά Κρυονερίου – αριστερά Ν.Ε.Ο.Α.Λ.- συνέχεια Λ. Κηφισού κ.λπ.

– Από Νέα Μάκρη προς Βόρεια Προάστια:

Μέσω Λ. Διονύσου – Αγίου Πέτρου.

Περισσότερες διευκρινίσεις/πληροφορίες θα παρέχονται το Σάββατο 11/11/2023 κατά τις ώρες 07.00 έως 23.00 και την Κυριακή 12/11/2023 κατά τις ώρες 07.00 έως 19.00 από το Κέντρο Επιχειρήσεων Μαραθωνίου στα τηλέφωνα:

210 8708 237,

210 8708 238,

210 8708 239.

Η Αστυνομία απευθύνει έκκληση στους οδηγούς των οχημάτων, για την ομαλή διεξαγωγή των αγώνων και την αποτροπή κυκλοφοριακών προβλημάτων, να αποφύγουν την κυκλοφορία και στάθμευση των οχημάτων τους στις ανωτέρω οδούς και λεωφόρους και να ακολουθήσουν τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Αξονικές τομογραφίες / Κίνδυνος για καρκίνο σε παιδιά και νέους – Τι έδειξε μεγάλη έρευνα

Μεγάλη μελέτη επιστημόνων από εννιά ευρωπαϊκές χώρες, σε σχεδόν ένα εκατομμύριο άτομα, επιβεβαιώνει τον κίνδυνο αιματολογικών κακοηθειών από έκθεση σε ακτινοβολία κατά τη διάρκεια αξονικής τομογραφίας σε παιδιά, εφήβους και νεαρούς ενήλικες.

Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με την ανάλυση που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Παγκόσμιας Υγείας της Βαρκελώνης (ISGlobal) και δημοσιεύεται στο περιοδικό «Nature Medicine» υπάρχει μια ισχυρή και σαφή συσχέτιση μεταξύ της έκθεσης νέων ατόμων σε ακτινοβολία κατά τη διάρκεια αξονικής τομογραφίας και του αυξημένου κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του αίματος.

Στην έρευνα, που συντονίστηκε από τον Διεθνή Οργανισμό Έρευνας για τον Καρκίνο αναλύθηκαν δεδομένα από σχεδόν ένα εκατομμύριο άτομα, τα οποία υποβλήθηκαν σε τουλάχιστον μία αξονική τομογραφία πριν από την ηλικία των 22 ετών και εντοπίστηκε μια σαφής συσχέτιση μεταξύ των συνολικών δόσεων ακτινοβολίας στο μυελό των οστών από τις αξονικές τομογραφίες και του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του αίματος.

Η δόση της ακτινοβολίας που δόθηκε στον μυελό των οστών, όπου παράγονται τα κύτταρα του αίματος, υπολογίστηκε για κάθε άτομο. Στη συνέχεια οι ερευνητές μπόρεσαν μέσα από τα εθνικά μητρώα καρκίνου να εντοπίσουν όσους εμφάνισαν καρκίνο του αίματος με την πάροδο του χρόνου. Τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι μια τυπική σάρωση σε αξονικό τομογράφο σήμερα (με μέση δόση περίπου 8 mGy) αυξάνει τον κίνδυνο ανάπτυξης των μυελοειδών και λεμφοειδών κακοηθειών κατά περίπου 16%.

«Σε όρους απόλυτου κινδύνου αυτό σημαίνει ότι για κάθε 10.000 παιδιά που υποβάλλονται σε αξονική τομογραφία, μπορούμε να περιμένουμε να δούμε περίπου μία με δύο περιπτώσεις καρκίνου στα δώδεκα χρόνια που ακολουθούν την εξέταση», σημειώνει η πρώτη συγγραφέας της μελέτης, ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Παγκόσμιας Υγείας της Βαρκελώνης (ISGlobal), Μάγκντα Μπος Ντε Μπασέα.

Σήμερα περισσότερο από ένα εκατομμύριο παιδιά στην Ευρώπη υποβάλλονται σε αξονική τομογραφία κάθε χρόνο. Αν και οι δόσεις ακτινοβολίας από τις αξονικές τομογραφίες έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, η εκτεταμένη χρήση αυτής της εξέτασης τις τελευταίες δεκαετίες έχει προκαλέσει ανησυχίες στην επιστημονική κοινότητα. Τα ευρήματα της μελέτης υπογραμμίζουν την ανάγκη ευαισθητοποίησης της ιατρικής κοινότητας και συνέχισης της εφαρμογής αυστηρών μέτρων ακτινοπροστασίας, ιδίως στους νεότερους ασθενείς.

Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι χρειάζεται περισσότερη δουλειά για να διασφαλιστεί ότι στοιχεία για τις δόσεις και τις τεχνικές παραμέτρους συλλέγονται συστηματικά και επαρκώς στις κλινικές σε πραγματικό χρόνο, ώστε να βελτιωθούν περαιτέρω οι εκτιμήσεις κινδύνου στο μέλλον.

Με σαπουνάδα γέμισε πάλι το σιντριβάνι στην πλατεία Συντάγματος (ΦΩΤΟ)

Για ακόμη μία φορά το σιντριβάνι στην πλατεία Συντάγματος γέμισε… με σαπουνάδες, όπως μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες. Το περιστατικό συνέβη το απόγευμα της Παρασκευής  κατά την διάρκεια της μίνι-κακοκαιρίας που πλήττει περιοχές της Αττικής.

Όπως είναι λογικό, αν και δεν σημειώνεται πρώτη φορά, το θέαμα τράβηξε και πάλι τα βλέμματα των περαστικών, οι οποίοι πλησίαζαν πιο κοντά προκειμένου να καταλάβουν τι συμβαίνει ενώ άλλοι τράβηξαν φωτογραφίες.

σιντριβάνι Σύνταγμα

 

Πηγή: enikos.gr

Οι νέες πλατείες σε Εξάρχεια, Κολωνάκι και Ευαγγελισμό

Ομόκεντροι κύκλοι, µε επίκεντρο τον φανοστάτη µε τους τρεις Ερωτες. ∆ύο επίπεδα, τα οποία ενώνει ένα δαχτυλίδι. Ενας «κόμβος» στον οποίο κυριαρχεί το παιχνίδι του φωτός. Αυτές είναι οι τρεις προτάσεις για τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι και τον Ευαγγελισμό που επικράτησαν στους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς της «Ανάπλασης Αθήνας».

Τα αποτελέσματα έρχονται τη στιγμή που οι διαμαρτυρίες γύρω από την κοπή δέντρων στην πλατεία Εξαρχείων έχουν αναζωπυρωθεί, με το υπουργείο Υποδομών να δηλώνει και πάλι ότι αλλαγή χωροθέτησης των σταθμών Εξαρχείων και Ευαγγελισμού είναι εκτός συζήτησης.

Χθες η «Ανάπλαση Αθήνας» δημοσιοποίησε τους νικητές των πρώτων τριών από τους επτά διαγωνισμούς, για την ανάπλαση των πλατειών όπου θα κατασκευαστούν σταθμοί της γραμμής 4 του μετρό στα όρια του Δήμου Αθηναίων. Για την πλατεία Εξαρχείων κατατέθηκαν έξι προτάσεις και επικράτησε εκείνη του γραφείου Tense Architecture Network. Για το Κολωνάκι κατατέθηκαν 12 προτάσεις και επικράτησε το γραφείο xza-architects. Για τον Ευαγγελισμό κατατέθηκαν τέσσερις προτάσεις και το πρώτο βραβείο έλαβε η πρόταση του γραφείου M.P. Sparch. Τα αποτελέσματα θα οριστικοποιηθούν στις αρχές της επόμενης εβδομάδας, οπότε και λήγει τυπικά το περιθώριο υποβολής ενστάσεων.

Οι νέες πλατείες σε Εξάρχεια, Κολωνάκι και Ευαγγελισμό-1
Στον Ευαγγελισμό, «κεντρική ιδέα είναι ο άνθρωπος και η κινητοποίηση των αισθήσεών του ως νήμα σύνδεσης τόπου, χώρου και χρόνου».
Οι νέες πλατείες σε Εξάρχεια, Κολωνάκι και Ευαγγελισμό-2

«Ουσιαστικά και οι επτά διαγωνισμοί έχουν ολοκληρωθεί. Τα αποτελέσματα των υπόλοιπων τεσσάρων, για τους σταθμούς Αλεξάνδρας, Δικαστηρίων, Κυψέλης και Ακαδημίας, θα ανακοινωθούν πριν από το τέλος του έτους», λέει στην «Κ» ο πρόεδρος της «Ανάπλασης Αθήνας» Χρόνης Ακριτίδης. «Στη συνέχεια θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ποιος (η “Ανάπλαση Αθήνας” ή η “Ελληνικό Μετρό”) θα αναλάβει την ωρίμανση των μελετών. Πάντως είναι σημαντικό ότι, σύμφωνα και με την προκήρυξη του διαγωνισμού, τη διαδικασία ωρίμανσης θα καθοδηγήσει ο 1ος νικητής του κάθε διαγωνισμού», εξηγεί σχετικά με τη δεσμευτικότητα του αποτελέσματος. Τι προτείνουν λοιπόν οι τρεις νικητήριες προτάσεις; Σύμφωνα με τα πρακτικά της κριτικής επιτροπής:

• Στα Εξάρχεια, η πλατεία επεκτείνεται στις οδούς Στουρνάρη και Τρικούπη, αφήνοντας μόνο μία λωρίδα διέλευσης. Η είσοδος του μετρό διαμορφώνεται σε μικρή βύθιση σε σχέση με τον κυρίως χώρο της πλατείας, «ώστε να εκτονώνεται πιο ανώδυνα η αυξημένη λειτουργία του σταθμού». Κεντρικό στοιχείο της πλατείας παραμένει ο φανοστάτης με τους τρεις Ερωτες, γύρω από τον οποίο διαμορφώνονται ομόκεντροι κύκλοι με πλακόστρωση. «Η επιλογή της κεντρικότητας κερδίζει με τις επιμέρους επιλογές της οι οποίες βασίζονται στη σημερινή εικόνα της πλατείας, δίνοντας κύριο βάθος στην επαναφύτευση υψηλών δέντρων και την απλοποίηση των δευτερευόντων στοιχείων του σταθμού (εξαερισμοί, ασανσέρ)».

Οι νέες πλατείες σε Εξάρχεια, Κολωνάκι και Ευαγγελισμό-3
Η πρόταση του γραφείου Tense Architecture Network για την πλατεία Εξαρχείων.
Οι νέες πλατείες σε Εξάρχεια, Κολωνάκι και Ευαγγελισμό-4

Η φιλοσοφία των τριών προτάσεων που επικράτησαν στους σχετικούς αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς – Το υπουργείο αποκλείει κάθε συζήτηση για αλλαγή χωροθέτησης.

• Στο Κολωνάκι, «η πρόταση έχει δύο συνεργαζόμενα επίπεδα: την πλατεία, σχετικά οριζόντια, στο χαμηλό επίπεδο της οδού Κουμπάρη, που επιτρέπει την ανάπτυξη των περισσότερων δραστηριοτήτων μιας αστικής πλατείας για κάθε ηλικία, και το διάζωμα, ως κυκλικό belvedere, που έχει ως αφετηρία την Πατριάρχου Ιωακείμ και υπερυψούται σε ελεύθερο περίπατο προς την Κουμπάρη».

Οι νέες πλατείες σε Εξάρχεια, Κολωνάκι και Ευαγγελισμό-5
Στο Κολωνάκι, «η πρόταση έχει δύο συνεργαζόμενα επίπεδα: την πλατεία, σχετικά οριζόντια, στο χαμηλό επίπεδο της οδού Κουμπάρη, και το διάζωμα, ως κυκλικό belvedere, που έχει ως αφετηρία την Πατριάρχου Ιωακείμ».
Οι νέες πλατείες σε Εξάρχεια, Κολωνάκι και Ευαγγελισμό-6

• Στον Ευαγγελισμό, «κεντρική ιδέα είναι ο άνθρωπος και η κινητοποίηση των αισθήσεών του ως νήμα σύνδεσης τόπου, χώρου και χρόνου. Επιτυχής είναι η διείσδυση του φυσικού φωτισμού στον σταθμό ως πρόταση ώσμωσης και ανάδειξης δύο κόσμων: άνω – κάτω, σκιά – φως, μέσα – έξω».

Η δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων έρχεται τη στιγμή που οι αντιδράσεις γύρω από την πλατεία Εξαρχείων έχουν φουντώσει και πάλι (για αύριο Σάββατο προγραμματίζεται νέα συγκέντρωση και πορεία). Αιτία, η έναρξη των εργασιών κοπής ή μεταφύτευσης των δέντρων της πλατείας, οι οποίες εκτιμάται ότι χρειάζονται περί τις 20 ημέρες για να ολοκληρωθούν. Πάντως ο υφυπουργός Δημοσίων Εργων Νίκος Ταχιάος επανέλαβε χθες σε συνέντευξή του («Συνδέσεις», ΕΡΤ) ότι το μετρό θα γίνει όπως ακριβώς έχει σχεδιαστεί και στα Εξάρχεια και στον Ευαγγελισμό.

Πηγή: / ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ