Αρχική Blog Σελίδα 112

Ποιο τιμολόγιο ηλεκτρικού ρεύματος να επιλέξουμε; Χρήσιμες συμβουλές από τον ΙΝΚΑ

0

Με τους πολίτες να έχουν χαθεί στη «μετάφραση» για το ποιο από τα τέσσερα διαφορετικού χρωματισμού (μπλε, πράσινο, κίτρινο, πορτοκαλί) τιμολόγιο ηλεκτρικού ρεύματος να επιλέξουν, το Ινστιτούτο Καταναλωτών (INKA) της Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδας, δίνει ορισμένες συμβουλές, κυρίως για τα ψιλά γράμματα.

Αρχικά εάν δεν έχει γίνει καμία αλλαγή στο συμβόλαιο του καταναλωτή, δεν είναι υποχρεωμένος ο πάροχος να ενημερώσει και εάν λήξει ή έχει ήδη λήξει το συμβόλαιο, αυτομάτως θα τον εντάξουν στο πράσινο κυμαινόμενο τιμολόγιο.

Αυτό δεν σημαίνει ότι ο καταναλωτής είναι υποχρεωμένος να το ακολουθήσει. Θα μπορεί, αφού αποφασίσει ότι δεν είναι το τιμολόγιο που επιθυμεί, να το αλλάξει.

Συμβουλές στους καταναλωτές

Θα πρέπει να γνωρίζουν πως απαγορεύεται οποιαδήποτε επιπλέον χρέωση σε περίπτωση που επιλέξουν να είναι ο λογαριασμός τους ένχαρτος, δηλαδή να τους έρχεται συστημένος στο σπίτι αντί για το κινητό τηλέφωνο.

Το μεγαλύτερο δέλεαρ που έχουν οι εταιρίες αυτή τη στιγμή είναι η έκπτωση συνέπειας. Αν εφαρμόζεται μια έκπτωση συνέπειας καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης, ο καταναλωτής θα επιβραβεύεται για κάποιους μήνες.

Να μην παρασύρονται από πολύ μεγάλες προσφορές, γιατί θα μπορούσε να αφορά έκπτωση μόνο για τον πρώτο μήνα. Εδώ με τη δυνατότητα του κυμαινόμενου τιμολογίου οποιεσδήποτε παραπλανητικές διαβεβαιώσεις ότι σου εξασφαλίσαμε την καλύτερη δυνατή τιμή, δεν πρέπει να επηρεάζουν την κρίση του καταναλωτή.

Επίσης, στο κυμαινόμενο τιμολόγιο ο καταναλωτής δεν προστατεύεται από τυχόν αυξήσεις στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος.

Στα νέα τιμολόγια θα δουν οι καταναλωτές ότι θα αναγράφεται ο σύνδεσμος που παραπέμπει στην ιστοσελίδα της ΡΑΕ και του e-katanalotis και θα είναι και με QRcode. Εκεί θα μπορεί να ελέγχεται η χρέωση που έχει συνάψει ο πάροχος με τον καταναλωτή, σε σχέση με ανταγωνίστριες προσφορές ή εταιρίες.

Αν δεν υπάρχει αυτός ο σύνδεσμος αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έχει ελεγχθεί αυτός ο τύπος τιμολόγησης από τη ΡΑΕ και είναι εκτός πλαισίου. Επομένως, σε αυτό το σημείο θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός ο καταναλωτής. Καλό είναι να είμαστε σε αναγνωρισμένες εταιρίες, γιατί δεν έχει να κάνει με το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος αλλά και με τις γενικότερες υπηρεσίες που προσφέρει ένας πάροχος, όπως είναι η ενημέρωση και η προστασία του πελάτη

Τα νέα χρωματιστά τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος

Μπλε τιμολόγια σταθερής χρέωσης

Θα έχουμε πλέον το μπλε τιμολόγιο ρεύματος, το οποίο θα είναι σταθερής τιμολόγησης. Θα είναι μια συμφωνία μεταξύ καταναλωτή και παρόχου για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, με σταθερή τιμή, ανεξαρτήτως της τιμής που θα έχει στο Χρηματιστήριο Ενέργειας.
Βέβαια, είναι η πιο ακριβή η προσφορά ενός σταθερού τιμολογίου, καθώς έχει την εξασφάλιση ο καταναλωτής ότι δε θα δει υπέρογκους λογαριασμούς.

Πράσινο τιμολόγια κυμαινόμενης χρέωσης, διαφορετικής ανά μήνα

Στο συγκεκριμένο τιμολόγιο θα ενταχθούν όσοι δεν έχουν επιλέξει κάποιον πάροχο. Όσων καταναλωτών δηλαδή λήγει το συμβόλαιο μέσα στο 2024 και δεν έχουν επιλέξει κάποια συγκεκριμένη προσφορά. Θα είναι κυμαινόμενο και η τιμή θα ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα της ΡΑΕ, από όπου θα μπορεί ο καταναλωτής να δει με ποια τιμή θα τιμολογηθεί ανά μήνα.
Κάθε μηνά θα δημοσιεύεται διαφορετική τιμή, ανάλογα με τη διακύμανση της χρηματιστηριακής αγοράς.

Κίτρινο τιμολόγια μικτής χρέωσης

Αποτελεί ένα τιμολόγιο που θα είναι κατά βάση κυμαινόμενο. Το οποίο όμως θα κυμαίνεται ανάλογα και με τις προσφορές που μπορεί να επιλέξει ο καταναλωτής για τι τον συμφέρει.

Πορτοκαλί τιμολόγια αποκλειστικά για τους καταναλωτές με έξυπνο μετρητή

Σε αυτό το τιμολόγιο ο καταναλωτής θα πρέπει να έχει τοποθετήσει έξυπνο μετρητή στο ρολόι του, που είναι και το πιο ασφαλές σύστημα, καθώς πληροφορείται την χρέωση και γίνεται διακύμανσή της χρέωσης σε ημερήσια βάση, και πάλι ανάλογα με την πορεία που έχει το Χρηματιστήριο Ενέργειας

Πηγή: 

Η Αθήνα στην κορυφή του κόσμου ως κορυφαίος πολιτιστικός προορισμός

0

Η Αθήνα κατέκτησε το βραβείο του Κορυφαίου Πολιτιστικού Προορισμού στον Κόσμο (World’s Leading Cultural City Destination) για 2η συνεχή χρονιά στη διεθνή διοργάνωση των World Travel Awards 2023!

Η ελληνική πρωτεύουσα βραβεύτηκε ανάμεσα σε σημαντικούς προορισμούς όπως το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη, το Παρίσι, η Ρώμη, το Ριο ντε Τζανέιρο κ.α. Η διάκριση ήρθε λίγους μήνες μετά την ανάδειξη της Αθήνας ως Κορυφαίου Πολιτιστικού Προορισμού στην Ευρώπη για το 2023, στην ίδια διοργάνωση.

Η Αθήνα ξεχώρισε για την πλούσια πολιτιστική της κληρονομιά αλλά και τις μοναδικές εμπειρίες που προσφέρει στους κατοίκους και τους επισκέπτες της όλο τον χρόνο. Μεταξύ αυτών είναι και τo Athens City Festival του Δήμου Αθηναίων που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο για δεύτερη συνεχή χρονιά στο κέντρο και τις γειτονιές της πόλης, προσφέροντας ένα πλούσιο πρόγραμμα με συναυλίες και πάρτι σε πλατείες και αγορές, περιηγήσεις σε λόφους, ξεναγήσεις σε στοές, πικ-νικ σε πάρκα, εκθέσεις, βόλτες με ποδήλατο, κυνήγι θησαυρού, κινηματογραφικές προβολές σε ανοιχτούς χώρους και πολλά άλλα. Το φεστιβάλ, που διήρκησε ένα μήνα, προσέλκυσε πάνω από 175.000 άτομα – Αθηναίους και επισκέπτες.

Φωτογραφία: George Makkas

Μία βόλτα στην Πλάκα, τη «γειτονιά των θεών»

Η αφορμή για να βγούμε για μια χειμωνιάτικη βόλτα στην Πλάκα και να επιχειρήσουμε μια απαλλαγμένη από προκαταλήψεις αυτοψία στη «γειτονιά των θεών» (ή «των τουριστών» – όπως το βλέπει κανείς) ήταν τα εγκαίνια του Αρχείου Καβάφη.

Έχοντας από την προηγούμενη εβδομάδα ανοίξει τις πόρτες του στην οδό Φρυνίχου 16Β, σχεδόν στην άκρη μιας από τις κύριες εισόδους προς το τουριστικό κομμάτι της γειτονιάς, λειτουργεί ως αθηναϊκή στέγη όχι μόνο για το αρχείο του ποιητή, αλλά και για τη βιβλιοθήκη και τα προσωπικά του αντικείμενα. Ακριβώς δίπλα από το Α. Κ. βρίσκεται η πλακιώτικη σκηνή του Θεάτρου Τέχνης και μετά από αυτήν το θέατρο Ελέρ.

Πλαϊνή θύρα στο αρχοντικό της λαογράφου Αγγελικής Χατζημιχάλη (1895-1965), το οποίο πλέον στεγάζει το Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης που φέρει το όνομά της.

Παίρνοντας κανείς προς τα πάνω τη Φρυνίχου προς τη Λυσικράτους και πριν βγει στη Σέλλεϋ, συχνά θα συναντήσει γκρουπ με τουρίστες αλλά και βέρους Αθηναίους που συμμετέχουν σε οργανωμένες ξεναγήσεις. Τις περισσότερες φορές στριμώχνονται γύρω από το Φανάρι του Διογένη (γνωστό και ως Μνημείο Λυσικράτους), που λειτουργεί παραδοσιακά ως «σημείο συνάντησης». «Ραντεβού στο Φανάρι», θυμάμαι να λέω από όταν ήμουν φοιτητής, πριν από είκοσι χρόνια, όταν δεν υπήρχαν τα GPS και στη βόλτα μας στην Πλάκα χανόμασταν.

Η Οικία Κοκοβίκου, αγαπημένο αξιοθέατο εδώ και χρόνια.

Πλέον, όμως, έπειτα από απανωτά σχετικά ρεπορτάζ αλλά και τον χαρακτηρισμό της ως «ιστορικό αξιοθέατο» από το Google Maps, η παρακείμενη Οικία Κοκοβίκου μοιάζει να μαγνητίζει περισσότερο τους περιπατητές από το «καλύτερα σωζόμενο χορηγικό μνημείο της αρχαιότητας» (335-334 π.Χ.). Επί της οδού Τριπόδων, λοιπόν, που αναφέρεται στο βιβλίο με τα ελληνικά ρεκόρ Γκίνες ως ο αρχαιότερος δρόμος της Αθήνας, στέκει περιφραγμένο, με μια χορταριασμένη αυλή, σε φαινομενικά τουλάχιστον πολύ άσχημη κατάσταση, το κτίριο όπου γυρίστηκαν οι πιο εμβληματικές σκηνές της ταινίας Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα.

«Αυτό είναι το σπίτι!» – είναι η φράση που ακούσαμε ίσως τις περισσότερες φορές κατά τις τρεις μέρες που περπατήσαμε πάνω-κάτω, μέρα και νύχτα, το στενό σοκάκι που παραπέμπει σε αιγαιοπελαγίτικο νησί. Ομολογούμε ότι δεν μπορέσαμε ούτε εμείς να αποφύγουμε μια στάση-προσκύνημα για να θυμηθούμε σεκάνς από το φιλμ του 1965, που προσφέρεται σήμερα για ενδιαφέρουσες φεμινιστικές προσεγγίσεις.

Τρεις κοπέλες που φωτογράφιζαν με τα κινητά τους το «σπίτι του Αντωνάκη» θεωρούν ότι η Πλάκα είναι ιδανικός προορισμός για βόλτα τις καθημερινές, διότι «έχει τμήματα όπου κυριαρχεί το τζέρτζελο, αλλά και τελείως ήσυχα», οπότε ανάλογα με τη διάθεσή τους ξέρουν πώς να κινηθούν. Η ησυχία δεν ισχύει μόνο για τον χειμώνα; Παρότι βλέπουν τουρίστες όλο τον χρόνο, διαφωνούν: «Αν την έχεις περπατήσει καλά όλη την περιοχή, ξέρεις πού θα πας για να είσαι πιο ήσυχα», λέει η Λένια. Το καλοκαίρι, όμως, αποφεύγει τα πρωινά στην Πλάκα, λόγω ζέστης.

Τα γραφεία του Χοροθεάτρου «Δόρα Στράτου», στην οδό Σχολείου.

Και όμως κατοικείται

Οι καφετέριες, οι τζελατερίες και οι ταβέρνες που σερβίρουν χωριάτικη σαλάτα, χόρτα, γύρο και «Greek mousaka», αλλά και τα καταστήματα που πωλούν πράσινα σαπούνια, φαλλόσχημα ανοιχτήρια και κιτσάτα μπλουζάκια σε κάνουν να ξεχάσεις προς στιγμήν ότι, ναι, ω, τι έκπληξη, η γειτονιά… κατοικείται. Όχι, δεν είναι (απλώς) μια Ντίσνεϊλαντ του αθηναϊκού κέντρου.

Περνώντας έξω από το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο της Πλάκας μια καθημερινή πρωί, θα ακούσεις τις φωνές των μαθητών να δίνουν το πρώτο στίγμα «κανονικότητας». Στην ήσυχη βορινή πλευρά αυτού του «νησιού μέσα στην πόλη», μας υποδέχτηκε στο σπίτι του ένα όμορφο ζευγάρι: η Τέσση Οικονομοπούλου, συνταξιούχος δημοσιογράφος, και ο σύζυγός της Θεμιστοκλής Δασκαλάκης, συνταξιούχος πλοίαρχος. «Πρώτα απ’ όλα να σου πω ότι εγώ έχω γεννηθεί εδώ. Το ίδιο και η μαμά μου, αλλά και η γιαγιά μου. Έχω ζήσει την Πλάκα τη δεκαετία του ’60, του ’70, του ’80, του ’90, του 2000, του 2010 και τη ζω και τώρα. Από την ωραία Πλάκα του ’60 έχω κάτι φωτογραφίες που με κρατούσαν οι γονείς μου από το χεράκι.

Τις δύο επόμενες δεκαετίες, η Πλάκα ζούσε σε μια παρακμή, που συνεχίστηκε μέχρι να απαγορευτεί, βασικά, η μουσική στις ταράτσες», λέει η κ. Οικονομοπούλου. «Στις αρχές του 1980, δεν μπορούσα καν να ανοίξω το παράθυρό μου. Σε όλες τις ταράτσες επί της Μνησικλέους έπαιζε και από μια ορχήστρα, με τη μία να συναγωνίζεται την άλλη για το ποια θα ακουστεί πιο δυνατά. Κι έτσι οι κάτοικοι φτάναμε να ακούμε τέσσερις μουσικές ταυτοχρόνως». Από τη δεκαετία του 1990 και μετά, διαπίστωσε μια ακμή λόγω των μέτρων που ελήφθησαν, τα οποία πάντως σαν κάπως να χαλάρωσαν μετά την πανδημία.

Η Δημοτική Σχολή χτίστηκε επί της Αδριανού το 1875-1876 και πλέον στεγάζει το 74ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.

Αντιμετωπίζουν προβλήματα; Ναι, αλλά από αυτά που όποιος είναι έξω από τον χορό δεν μπορεί να φανταστεί. Όχι, δεν τους ενοχλούν οι τουρίστες, που δεν εξαφανίζονται τον χειμώνα, απλώς οι ορδές τους μειώνονται κατά το ήμισυ. Επίσης, μια χαρά μπορούν να κάνουν όλα τα καθημερινά τους ψώνια.

Τα προβλήματα έχουν να κάνουν με την ηχορύπανση και, κυρίως, με την προσβασιμότητα. Όσον αφορά την είσοδο στην Πλάκα με αυτοκίνητο, ο τρόπος που έχουν μπει οι σηματοδότες τούς αναγκάζει να κάνουν έναν τεράστιο κύκλο για να φτάσουν στα σπίτια τους, ενώ όταν για διάφορους λόγους κλείνουν οι δρόμοι γύρω από το Σύνταγμα, δεν έχουν τρόπο εισόδου και εξόδου από τη γειτονιά τους.

Προβλήματα προσβασιμότητας προκύπτουν και από τα τραπεζοκαθίσματα ή τις πραμάτειες που απλώνονται στα ούτως ή άλλως στενά πεζοδρόμια. Κι ενώ εκ πρώτης ακούγεται «κάπως» το να γκρινιάζει κανείς για τέτοια πράγματα όταν μένει σε ένα τόσο υπέροχο μέρος, η προσβασιμότητα είναι όντως ένα πολύ σοβαρό θέμα. «Ο Μάκης έχει χρειαστεί ασθενοφόρο», μας λέει η κ. Οικονομοπούλου. «Το ειδοποίησα και βγήκα στον δρόμο να βρω πού είναι, επειδή δεν μπορούσε να φτάσει έως εδώ.

Όταν το εντόπισα, έτρεχα εγώ μπροστά με τα πόδια, να το φέρω ανάποδα από την κατεύθυνση του δρόμου στο σπίτι. Ένα ασθενοφόρο, ένα πυροσβεστικό, δεν ξέρω πώς θα καταφέρει να φτάσει στην ώρα του εκεί που πρέπει. Είναι θαύμα που δεν έχει γίνει μεγάλη ζημιά από φωτιά». Δεν γκρινιάζουν. Αγαπούν πολύ τόσο τη γειτονιά όσο και τους γείτονές τους. «Η γειτονιά είναι υπέροχη, οι άνθρωποι, τι να σου πω, ένας κι ένας, δεν έχουμε στριμμένους».

Πώς διασκεδάζουν; «Περπατάμε πάρα πολύ κι έχουμε και πολλές επιλογές. Η σαββατοπρωινή μας βόλτα είναι δύο ώρες. Κάνουμε όλο τον κύκλο του Φιλοπάππου, υπάρχει και ο Εθνικός Κήπος κοντά. Επίσης, πηγαίνουμε σε σπίτια. Υπάρχει η αίσθηση της γειτονιάς. Στην καραντίνα είχαμε ξεμείνει εδώ τριγύρω καμιά δεκαπενταριά κάτοικοι. Δεν το πιστεύαμε! Γίναμε πιο κολλητοί απ’ ό,τι ήμασταν πριν. Τα απογεύματα, κάποιες φορές, βγάζουμε όλοι μαζί βόλτα τα σκυλιά μας. Οι σκύλοι ενώνουν τους ανθρώπους».

Άποψη της οροφογραφίας στο Μουσείο Παύλου και Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου.

Βόλτα με στάσεις πολιτισμού

Στις βόλτες που κάναμε εμείς, παρατηρήσαμε αρκετές σκαλωσιές. Πολλά σπίτια ανακαινίζονταν ή απλώς βάφονταν, ενώ επί της Αδριανού ο Όμιλος Χαραγκιώνη προετοιμάζεται για τα θυρανοίξια ενός νέου συγκροτήματος καταστημάτων, γραφείων, κατοικιών και χώρων πολιτισμού. Επίσης, στην ιδιοκτησία του Φιλανθρωπικού Ιδρύματος «Στέλιος Χατζηιωάννου» έχει περάσει το κτίριο που στέγαζε κάποτε τον Ζυγό και το Σινέ Παρί, επί της Κυδαθηναίων.

Το δεύτερο, που δικαίως εθεωρείτο ένα από τα πιο ωραία θερινά σινεμά της πόλης, αναμένεται να επαναλειτουργήσει το επόμενο καλοκαίρι. Υπάρχουν λοιπόν όχι μόνο νέες, αλλά και επικείμενες πολιτιστικές αφίξεις στην Πλάκα εκτός από το Αρχείο Καβάφη, που προστίθενται στις ήδη υπάρχουσες επιλογές ψυχαγωγίας και πολιτισμού.

Άποψη των εκθεσιακών χώρων του Αρχείου Καβάφη.

Ας μην ξεχνάμε, βέβαια, το ότι καμία άλλη περιοχή της πόλης δεν συγκεντρώνει τόσα αρχαιολογικά ή βυζαντινά αξιοθέατα, μουσεία και χώρους πολιτισμού, αλλά και το ότι στην ίδια περιοχή υπάρχουν, σαφώς λιγότερες στον αριθμό, αίθουσες τέχνης αλλά και θέατρα.

Η παράσταση The Doctor που κάνει πρεμιέρα σε λίγες μέρες (8/12) στο Αμφι-Θέατρο, το οποίο βρίσκεται μια ανάσα από τα τουριστικά μαγαζιά, σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου, θα αναμείξει το θεατρόφιλο κοινό με τους τουρίστες.

Στις σταθερές αξίες περιλαμβάνεται το Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων «Φοίβος Ανωγειανάκης» και το Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη», που συχνά φιλοξενεί και εκθέσεις σύγχρονης τέχνης (έως σήμερα 03/12, με ελεύθερη είσοδο, μπορεί κανείς να δει την έκθεση Η φωνή των πραγμάτων της Κατερίνας Κατσιφαράκη, με γλυπτικές εγκαταστάσεις, βίντεο και φωτογραφίες).

Η Τέσση Οικονομοπούλου, Πλακιώτισσα τρίτης γενιάς, και ο σύζυγός της, Θεμιστοκλής Δασκαλάκης.

Κάποιους χώρους που θυμόμουν εγώ από τα φοιτητικά μου χρόνια τούς βρήκα κλειστούς, όπως το Μουσείο Φρυσίρα, που έχει αναστείλει τη λειτουργία του από το 2020, αλλά και το ιστορικό κτίριο που έως το 2014 στέγαζε την κεντρική έκθεση του Μουσείου Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης (επί της Κυδαθηναίων).

Ο συγκεκριμένος οργανισμός το 2018 μετονομάσθηκε σε Μουσείο Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού. Αντικείμενα από τις συλλογές του, έως το τέλος του χρόνου, θα παρουσιάζονται μαζί με ζωγραφικά έργα της Άρτεμης Χατζηγιαννάκη στην έκθεση Βρυσάκι: Αναζητώντας τη χαμένη συνοικία.

Η έκθεση, που λαμβάνει χώρα στο περίφημο Λουτρό των Αέρηδων, φέρει την υπογραφή του δημοσιογράφου της Καθημερινής Νίκου Βατόπουλου, ως συνεπιμελητή της. Μια επίσκεψη σε αυτήν μπορεί άνετα να συνδυαστεί με βόλτα στη Ρωμαϊκή Αγορά ή «sight-seeing» στους Αέρηδες – το πυργωτό, οκταγωνικό μαρμάρινο κτίριο, που έχει ύψος 12 μέτρα, θεωρείται ο αρχαιότερος μετεωρολογικός-ωρομετρικός σταθμός του κόσμου (κατασκευάστηκε στο πρώτο μισό του 1ου αιώνα π.Χ.) και στις μετόπες του θα ξεχωρίσει κανείς ανάγλυφες μορφές που αναπαριστούν οκτώ «αέρηδες» – εξ ου και η ονομασία του.

Το Φανάρι του Διογένη αποτελεί το καλύτερα σωζόμενο χορηγικό μνημείο της αρχαιότητας και διαχρονικό σημείο συνάντησης πριν από τη βόλτα.

Περπατώντας από τους Αέρηδες, με βορινή κατεύθυνση, προς την πίσω πλευρά της Ακρόπολης, σε απόσταση πέντε λεπτών βρίσκουμε το Μουσείο Παύλου και Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου.

Εκεί συναντάμε τον διευθυντή του, Νίκο Παπαδημητρίου. «Τώρα τον χειμώνα, τα πράγματα γίνονται πιο ανθρώπινα στη γειτονιά», λέει, συμπληρώνοντας ότι αυτό το πιο «ήσυχο» κομμάτι της Πλάκας ο κόσμος το προσεγγίζει κυρίως τα Σαββατοκύριακα, ενώ έρχονται συχνά οικογένειες που βγαίνουν για βόλτα με τα παιδιά τους. «Το καλοκαίρι έχουμε πιο πολύ τουρίστες, αλλά δεν είναι κι εύκολο να ανέβεις εδώ, κάνει ζέστη. Οι Αθηναίοι το καλοκαίρι δεν πάνε στα μουσεία της πόλης τους, πάνε στη θάλασσα ή στα νησιά και πιθανώς στα μουσεία που βρίσκουν εκεί. Πιο πολύ τους βλέπουμε τον χειμώνα, όπου μπορούν να είναι και πιο αφοσιωμένοι στην επίσκεψή τους, έχει πιο πολλή ησυχία στο μουσείο».

Το κτίριο που το στεγάζει γειτνιάζει με τον ναό της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος (μια εκκλησία του 11ου αιώνα), ενώ, γενικά, το μεσαιωνικό στοιχείο συνυπάρχει με εκείνο της κλασικής αρχαιότητας.

Εκείνο που πραγματικά μας εντυπωσιάζει, πέρα από τα εκθέματα του μουσείου που αποτυπώνουν το προσωπικό πάθος του συλλέκτη –πρόκειται κυρίως για βυζαντινές εικόνες, αρχαιότητες, κοσμήματα, όπλα αλλά κι έναν πρώιμο Θεόφιλο–, είναι το ότι στον υπόγειο χώρο του μπορεί να δει ο επισκέπτης τμήματα του Ριζόκαστρου, δηλαδή της μεσαιωνικής οχύρωσης της πόλης.

Στο τελευταίο του πάτωμα, πριν βγούμε στην ταράτσα που ενίοτε φιλοξενεί συναυλίες και άλλες εκδηλώσεις, υπό τα κελαηδίσματα των πουλιών που βρίσκουν καταφύγιο στα παρακείμενα δέντρα, την προσοχή μας τραβάει η περίτεχνη, θολωτά κατασκευασμένη οροφογραφία. Το ιδιαίτερο, ξεχωριστό στιλ της, όπως μας ενημερώνει ο κ. Παπαδημητρίου, απαντάται σε πολλά κτίρια που σχεδίασε ο Ερνέστος Τσίλλερ.

Η Πλάκα είναι «must»

Πετάει ο γάιδαρος; Όχι. Πάνε για σόπινγκ οι ντόπιοι στην Πλάκα; Ναι. Αυτό οφείλεται κυρίως στην «άνοιξη» που βιώνουν τα concept stores και κάποιες λίγες προσεγμένες μπουτίκ. Στο πρόσφατο παρελθόν, ίσως το μόνο μαγαζί που έφερνε Αθηναίους από άλλες γειτονιές στην Πλάκα για τα ψώνια τους ήταν εκείνο της Ιωάννας Κουρμπέλα, η οποία το 2003 ανέλαβε τα ηνία της επιχείρησης που η οικογένειά της έφτιαξε τη δεκαετία του 1970. Πλέον, οι επιλογές είναι περισσότερες.

H Φωτεινή Σταματελοπούλου, που εργάζεται στην εκλεκτική μπουτίκ Mouki Mou και, κατά σύμπτωση, υπήρξε μαθήτρια του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου της Πλάκας, μας λέει ότι πέρα από τους πελάτες τους, που τους αναγνωρίζουν από το Mouki Mou του Λονδίνου (το κατάστημα της Διογένους άνοιξε φέτος την άνοιξη), υπάρχουν και άλλοι, που τους ανακαλύπτουν μέσα από τη βόλτα τους στη γειτονιά.

Αυτός είναι και ο τρόπος που έχουν έρθει κοντά στους περισσότερους Έλληνες επισκέπτες της μπουτίκ. Από τα καλοφτιαγμένα ρούχα και τα άλλα είδη που μπορεί κανείς να βρει εκεί, περνάμε στην τουριστική Αδριανού, όπου υπάρχουν δύο σαφώς πιο «ποπ» και «χιπστερικά» concept stores, το Forget Me Not και το Thiki.

Αυτά πωλούν όμορφα αντικείμενα ελληνικού ντιζάιν, που δεν απευθύνεται όμως μόνο σε τουρίστες. Η Νάντια Συνετού, σχεδιάστρια του brand Thiki και ιδιοκτήτρια του καταστήματος, επαναλαμβάνει ό,τι μας είπε νωρίτερα ο κ. Παπαδημητρίου: οι «ντόπιοι» το καλοκαίρι αποφεύγουν το κέντρο και επανέρχονται τον χειμώνα. «Όλοι περνάνε από την Πλάκα», καταλήγει. «Είναι “must” για βόλτα, για σόπινγκ, για τα μουσεία ή για καφέ στο Γιασεμί και στη Μελίνα». Κι αν είναι «must», μην τη φοβάστε.

 

Πηγή: Παναγιώτης Κούστας / ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Ο Πειραιάς φόρεσε τα γιορτινά του | Φωταγωγήθηκε το εντυπωσιακό έλατο

Το απόγευμα της Παρασκευής 8/12 ο Πειραιάς φόρεσε τα γιορτινά του καθώς φωταγωγήθηκε το εντυπωσιακό δέντρο με τα 150.000 λαμπιόνια στο Δημοτικό θέατρο.

Πλήθος κόσμου βρέθηκε στο κέντρο νωρίς το απόγευμα προκειμένου να απολαύσει το εορταστικό πρόγραμμα με τον Πάνο Κιάμο και την Ρούλα Κορομηλά.

 

Ενώ ακόμη τη δική τους εορταστική νότα έδωσαν στην εκδήλωση οι:Φιλαρμονική Ορχήστρα Πνευστών του Δήμου Πειραιά, τα παιδιά της χορωδίας των Εκπαιδευτηρίων της Iεράς Μητροπόλεως Πειραιώς,  αλλά και πρωτότυπη μπάντα Petros Kourtis And The Tin Soldiers Band.

Σημειώνεται πως το εντυπωσιακό δέντρο των 16 μέτρων ταξίδεψε απο τον μακρινό Ταξιάρχη Χαλκιδικής, ο οποίος φημίζεται για τα Χριστουγεννιάτικα έλατα του έως το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ώστε να χαρίσει χαμόγελα σε μικρούς και μεγάλους.

Το χριστουγεννιάτικο δέντρο έξω από το δημοτικό θέατρο Πειραιά φωταγώγησε ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, μαζί με την σύζυγο και τα παιδιά του.

Δύο ελληνικά φρούτα στα δέκα καλύτερα του κόσμου

0

Παγκόσμια πρωτιά και επιβράβευση για το ζουμερό και ευωδιαστό ροδάκινο Νάουσας που φέτος βρίσκεται στην 1η θέση της λίστας του Τaste Atlas με τα 84 κορυφαία φρούτα στον κόσμο.

Μάλιστα, στην πρώτη δεκάδα – ανάμεσα σε εξωτικά και ιδιαίτερα φρούτα,– είναι και τα … ταπεινά μανταρίνια Χίου, που τα μοναδικό άρωμά τους τα κατατάσσει στην 7η θέση.

Αναλυτικά η πρώτη δεκάδα:

1. Ροδάκινα Νάουσας
2. Mangosteen (Νησιά Σούντα)
3. Truskawka Kaszubska (οι φράουλες – Πολωνία)
4. Deglet Nour (χουρμάδες – Αλγερία)
5. Lucuma (κάτι σαν αβοκάντο – Νότια Αμερική)
6. Limone di Sorrento (λεμόνια, Ιταλία)
7. Μανταρίνια Χίου
8. Wisnia Nadwislanka (κεράσια Πολωνία)
9. Acai Berries (τα γνωστά ακάι μπέρις, Νότια Αμερική)
10. Jabuticaba (είδος μούρων, Βραζιλία)

Η κριτική του Taste Atlas

1. Ροδάκινα Νάουσας: Αυτά τα ζουμερά ροδάκινα καλλιεργούνται στην Κεντρική Μακεδονία. Oι άριστες καιρικές και εδαφικές συνθήκες σε συνδυασμό με τη συστηματική καλλιέργεια τα έκαναν τα πιο δημοφιλή φρούτα στην Ελλάδα….. Λόγω του πλούσιου αρώματος και της γλυκιάς τους γεύσης, είναι ιδιαίτερα περιζήτητα από τους καταναλωτές τόσο στην Ελλάδα όσο και όχι μόνο, ιδιαίτερα στις αγορές της Ευρώπης και της Αραβικής Χερσονήσου, όπου πωλούνται από τα τέλη Μαΐου έως τα τέλη Οκτωβρίου. Έξι σοκολάτες που αγαπήσαμε από παιδιά και συνεχίζουμε να τρώμε.

7. Μανταρίνια Χίου: …. Αυτή η ποικιλία μανταρινιών είναι από τις πιο αρωματικές στον κόσμο. Ακόμα και όταν είναι άγουρα, η επιμονή του αρώματος τους θα κάνει τον καθένα να τα λατρέψει με την πρώτη μπουκιά. Περιέργως, το άρωμά τους ξεφεύγει από τους ελαιώνες εσπεριδοειδών, κατακτώντας ολόκληρο το νησί, κάνοντας τη Χίο γνωστή τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό ως μυρωδάτο νησί.

Χριστούγεννα στο Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή!

Το Ίδρυμα Β&Ε Γουλανδρή έχει ετοιμάσει και για τις φετινές γιορτές ένα πλούσιο και διασκεδαστικό πρόγραμμα με δραστηριότητες για όλη την οικογένεια.

Από τις 22 Δεκεμβρίου και έως τις 5 Ιανουαρίου, οι επισκέπτες του Μουσείου θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν κλασικές Χριστουγεννιάτικες ταινίες στο Αμφιθέατρο του Ιδρύματος, να πάρουν μέρος σε δημιουργικά εργαστήρια για παιδιά και οικογενειακές ξεναγήσεις, να νιώσουν τη μαγεία των Χριστουγέννων μέσα από την αφήγηση παραμυθιών, να παρακολουθήσουν συναυλίες από την Χορωδία των Μικρών Μουσικών του Ωδείου Αθηνών και την Big Band του Δήμου Αθηναίων και να συμμετέχουν σε βιωματικές δράσεις.

Παράλληλα, οι Χριστουγεννιάτικες προτάσεις του Πωλητηρίου προσφέρουν πολλές ιδέες για πρωτότυπα και ιδιαίτερα δώρα, ενώ ειδικά για την περίοδο των γιορτών το Καφέ-Εστιατόριο του Μουσείου θα υποδέχεται τους επισκέπτες του με πολλές Χριστουγεννιάτικες λιχουδιές.

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα όλων των δράσεων ΕΔΩ:

 

Το κολαστήριο της Κομαντατούρ παραδόθηκε στο Υπουργείο Πολιτισμού και τον Δήμο της Αθήνας

0

Παραδόθηκε και επισήμως σήμερα στο Υπουργείο Πολιτισμού και στο Δήμο Αθηναίων, ο Χώρος Ιστορικής Μνήμης «Κοραή , ο οποίος ανήκε στην Εθνική Ασφαλιστική από το 1893 και έχει μία σημαίνουσα αξία για τους εθνικούς αγώνες και τη νεότερη ιστορία της χώρας μας.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η δωρεά αυτή προς το ελληνικό Δημόσιο αποφασίστηκε από την Εθνική, με γνώμονα ότι αυτός θα ήταν ο καλύτερος τρόπος να παραμείνει η ιστορική κληρονομιά σε όλους τους Έλληνες πολίτες.

Μιλώντας κατά τη σημερινή εκδήλωση της επίσημης παράδοσης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας Παύλος Μυλωνάς τόνισε:

«Πριν από τρία χρόνια, όταν ξεκίνησε η πώληση της Εθνικής Ασφαλιστικής, η Διοίκηση της τράπεζας αποφάσισε ο συγκεκριμένος χώρος να εξαιρεθεί από την πώληση και να διασφαλιστεί η προστασία του, ως χώρος ιδιαίτερης εθνικής ιστορικής μνήμης και σημασίας μέσω της δωρεάς του προς το ελληνικό δημόσιο».

Ευχαρίστησε δε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εθνικής Ασφαλιστικής Robert Gauci που το ολοκλήρωσε.

Ο κ. Μυλωνάς, υπογράμμισε σχετικά με την ιστορική αξία και το μήνυμα του Χώρου, ότι ο Χώρος Ιστορικής Μνήμης «Κοραή 4» αποτελεί μία σημαντική παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές, τονίζοντας: «Η διαφύλαξη αλλά και η προβολή του είναι σημαντική τόσο ως προς τη μνήμη των θυμάτων, αλλά και ως υπενθύμιση του πόνου που μπορεί να προκαλέσουν τα πάθη και η δίψα για εξουσία. Εύχομαι ο Χώρος αυτός να παίξει ένα μικρό ρόλο στη διαμόρφωση των ηθών των επόμενων γενιών».

Στη εκδήλωση της επίσημης παράδοσης του Χώρου Ιστορικής Μνήμης «Κοραή 4», εκτός από τον κ. Π. Μυλωνά, παρευρέθηκαν και μίλησαν η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ο Δήμαρχος Αθηναίων Κ. Μπακογιάννης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής Robert Gauci. Από σήμερα, ο Χώρος θα λειτουργεί υπό την ευθύνη του Υπουργείου Πολιτισμού και του Δήμου Αθηναίων.

Αποκατάσταση και επισκεψιμότητα

Η αποκατάσταση των υπογείων ολοκληρώθηκε το 1991 και παραδόθηκε στο κοινό από την Εθνική Ασφαλιστική, στην οποία συνεχίζει να ανήκε μέχρι πρόσφατα. Λίγο καιρό μετά την απελευθέρωση της Αθήνας, στις 31 Οκτωβρίου 1944, το κτήριο πέρασε στα χέρια του ΕΑΜ.

Κατόπιν στεγάστηκαν εκεί αγγλικά στρατεύματα, ενώ μετά επιτάχθηκε εκ νέου από την ελληνική κυβέρνηση. Σήμερα στο κτήριο λειτουργούν διάφορες υπηρεσίες και τα υπόγεια κρατητήρια είναι ανοιχτά για επίσκεψη από τις 9 το πρωί ως τις 14.00 κάθε μέρα, εκτός Κυριακής και Δευτέρας.

Τα υπόγεια της Kommandatur

Τα αποτυπώματα των κρατουμένων στους τοίχους των υπογείων του κτηρίου της οδού Κοραή 4, του γερμανικού Φρουραρχείου, της Kommandatur, στο κέντρο της Αθήνας, «μιλούν» ακόμα.

Τα υπόγεια τού κτηρίου της Εθνικής Ασφαλιστικής, που επιτάχθηκε από τις κατοχικές δυνάμεις και στέγασε την Kommandatur, είναι από τους λίγους χώρους, που η ιστορία έχει μείνει «ζωντανή», σαν να έχει σταματήσει ο χρόνος.

Λειτούργησαν στην Κατοχή ως κρατητήρια, όπου οι συλληφθέντες έμεναν συνήθως από μία ως τριάντα ημέρες πριν μεταφερθούν σε γερμανικά στρατόπεδα συγκέντρωσης, στις φυλακές Αβέρωφ, στην Καισαριανή, στο Χαϊδάρι και αλλού. Στους τοίχους των θαλάμων, ιδιαίτερα του δευτέρου υπογείου, όπου σώζεται ατόφιο το στρώμα του 1944, διαβάζει κανείς ακιδογραφήματα, δηλαδή πρόχειρα χαραγμένες επιγραφές από τους κρατούμενους, με ονόματα, ημερομηνίες, μηνύματα, σκίτσα με πορτραίτα, νότες, κιθάρες, καράβια, τραμ και άλλα.

Διακόσια τριάντα εννέα ονόματα είναι καταγεγραμμένα μόνο στους τοίχους, και αυτά, ως επί το πλείστον, του έτους 1944, αριθμός πολύ μικρότερος του πραγματικού αριθμού κρατουμένων, ο οποίος μένει ακόμα άγνωστος.

Οι Γερμανοί έβαφαν κατά διαστήματα τους τοίχους, οπότε οι χαραγμένες σημειώσεις των κρατουμένων εξαφανίζονταν. Φαίνεται πως, όταν έχασαν τον πόλεμο και έφυγαν εσπευσμένα, δεν πρόλαβαν να κάνουν το ίδιο με το δεύτερο υπόγειο κι έτσι οι επιγραφές στους τοίχους, έστω και του 1944, υπάρχουν ακόμα.

Τα υπόγεια προσφέρονταν ιδιαίτερα για τους κατακτητές, εφόσον είναι έξι μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους και η απομόνωσή των κρατουμένων απόλυτη. Και οι δυο όροφοι των υπογείων έχουν σε όλες τις προσβάσεις βαριές συμπαγείς και αεροστεγείς σιδερένιες πόρτες, κατασκευασμένες από γερμανική εταιρεία προπολεμικά και τα παράθυρα που βλέπουν προς τους φωταγωγούς διαθέτουν διπλά συμπαγή σιδερένια παραθυρόφυλλα, καθώς προορίζονταν για αντιαεροπορικό καταφύγιο. Σε αρκετές πόρτες βλέπει ο επισκέπτης από τη μια μεριά, αυτή των φρουρών, αγκυλωτούς σταυρούς, και από την άλλη τα λόγια των κρατουμένων: «νερό», «χωρίς νερό», «θέλω νερό».

Στο πρώτο υπόγειο, οι θάλαμοι Ι και ΙΙ πιθανότητα δεν αποτέλεσαν χώρους κράτησης. Σήμερα εκτίθεται εκεί η ναζιστική σημαία που κυμάτιζε στον τελευταίο όροφο του κτηρίου, μια πόρτα από τα κρατητήρια της Γκεστάπο στην οδό Μέρλιν, μια χειροπέδη, μια σφαίρα, που βρέθηκε σφηνωμένη μεταξύ ξύλινου πλαισίου, αλλά και αντικείμενα των κρατουμένων που ανακαλύφθηκαν στα υπόγεια: πακέτα τσιγάρων, σπίρτα, καραμέλες, μεταλλικά κύπελλα, καθώς και ένα ακέραιο γράμμα κρατουμένου μέσα σε αυτοσχέδιο φάκελο που εντοπίστηκε κρυμμένο σε κούφωμα πόρτας.

Ο θάλαμος ΙΙΙ πιθανώς χρησιμοποιήθηκε ως χώρος κράτησης ή προφυλάκισης μέχρι το 1943, ενώ στον θάλαμο ΙV διακρίνονται τα ίχνη έξι μικρών χώρων που αποτελούσαν τα κελιά απομόνωσης. Εκεί διατηρούνται και τα περισσότερα χαραγμένα πορτραίτα, γυναικών κυρίως.

Η ποικιλία των γλωσσών που συναντάται στους τοίχους του θαλάμου V είναι αξιοσημείωτη. Ελληνικά, ιταλικά, ρώσικα, γερμανικά ακιδογραφήματα υποδηλώνουν πως οι κρατούμενοι δεν ήταν μόνο Έλληνες.

«Fiorin Sergio, Venezia», «Franzella, entrata (είσοδος) 29-7-44, uscita (έξοδος) κενό». Εκεί διαβάζουμε επίσης «τους Έλληνες τους έφαγε η βρετανική προπαγάνδα» και λίγο πιο κάτω, από άλλο χέρι, «Κοσμάς Ευαγγελλάτος, ετών 18, 21.7.44», χαραγμένες και αγκαλιασμένες η ελληνική και η αγγλική σημαία, το ακρώνυμο του ΚΚΕ και ένα τόξο τρυπάει μια καρδιά που στάζει αίμα.

 

Κατεπείγουσα αποκατάσταση των πρανών στα λιμανάκια της Βάρκιζας

Μετά την εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και την ολοκλήρωση της ειδικής σήμανσης για την εκτροπή της κυκλοφορίας, η οποία πραγματοποιήθηκε χθες Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου, ξεκίνησε σήμερα η τμηματική διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στα λιμανάκια της Βάρκιζας.

Οι σχετικές επείγουσες εργασίες υλοποιούνται μετά από εντολή του Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη για την προστασία των πολιτών καθώς διαπιστώθηκε υποχώρηση των πρανών. Ο κ. Πατούλης ζήτησε από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας να προχωρήσουν στην άμεση παρέμβαση προκειμένου να μπει τέλος στις επικίνδυνες πτώσεις βράχων στο οδόστρωμα και να ενισχυθεί η ασφάλεια των πολιτών και των διερχόμενων οχημάτων.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει γίνει οι εργασίες αποκατάστασης, εκτός απροόπτου, θα ολοκληρωθούν σε διάστημα 4 μηνών.

Από σήμερα 8/12/2023 θα γίνεται προσωρινή και τμηματική διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων για την εκτέλεση εργασιών επί της Λεωφ. Βάρκιζας – Σουνίου (Λεωφ. Ποσειδώνος) εντός διοικητικών ορίων του δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου.

Συγκεκριμένα θα υπάρχει κατάληψη των λωρίδων στο ρεύμα προς Σούνιο και η κυκλοφορία θα πραγματοποιείται στο εναπομείναν τμήμα της οδού (μία λωρίδα ανά κατεύθυνση).

Οι εργασίες που θα εκτελεστούν περιλαμβάνουν:
• την κατασκευή μικροπασσάλων σε πεσσοειδή κάνναβο, σε μηκοτομή έκτασης 160m.
• κεφαλόδεσμο μικροπασσάλων.

Χθες Πέμπτη 7/12/2023 υπήρξε αποκλεισμός της κυκλοφορίας από την Λίμνη Βουλιαγμένης έως το «ISLAND», από 09.00 έως τις 17.00. Η κυκλοφορία των οχημάτων που κινούνταν προς Βάρκιζα-Σούνιο είχε εκτραπεί προς Βάρης – Κορωπίου και στη συνέχεια στη Βασιλέως Κωνσταντίνου.

Δέκα χριστουγεννιάτικα «χωριά» στην Αθήνα με δωρεάν είσοδο

Από τις 23 Δεκεμβρίου 2023 μέχρι τις 6 Ιανουαρίου 2024, δέκα «χριστουγεννιάτικα χωριά» στήνονται σε ισάριθμες γειτονιές, ενθουσιάζοντας με τις πλούσιες δράσεις τους μικρούς και μεγάλους.

Από την Αχαρνών και τη Λαμπρινή μέχρι το Παγκράτι και την Ελληνορώσων, ο Άγιος Βασίλης και τα ξωτικά του «μεταμορφώνουν» μερικές από τις πιο κεντρικές γειτονιές της Αθήνας σε «χωριά» απίθανης χαράς και γιορτής, και υποδέχονται μικρά και μεγάλα παιδιά με κατασκευές, γλυκο-κεράσματα, face painting και πολλά ακόμα γιορτινά δρώμενα.

Τις εκδηλώσεις πλαισιώνουν, μεταξύ άλλων, ξυλοπόδαροι, ζογκλέρ, χριστουγεννιάτικες μασκότ, animateurs, μαριονέτες και ταχυδακτυλουργοί.

Ποιο είναι το ωράριο λειτουργίας των χριστουγεννιάτικων χωριών 2023;

Καθημερινά 11:00 – 14:00 & 15:00 – 19:30
Κυριακή 31.12 11:00 – 17:00

Πού είναι τα 10 χριστουγεννιάτικα «χωριά» στην Αθήνα

Πλατεία Μεσολογγίου, Παγκράτι
Πλατεία Χελντράιχ, Νέος Κόσμος
Πλατεία Ζακλίν ντε Ρομιγί, Θησείο
Πλατεία Αγίας Αικατερίνης, Κάτω Πετράλωνα
Πλατεία Αθανασίου Διάκου, Θυμαράκια
Πλατεία Ναθαναήλ, Άγιος Ελευθέριος
Πλατεία Αγίου Ανδρέα, Λαμπρινή
Πλατεία Αγίου Παντελεήμονα
Πλατεία Αγίου Δημητρίου & Πανόρμου, Αμπελόκηποι
Πλατεία Πηνελόπης Δέλτα, Ελληνορώσων

Ρεβεγιόν στις μεγάλες Αθηναϊκές πίστες | Το κόστος για Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά

Η νυχτερινή ζωή της Αθήνας, είναι για ακόμα μια χρονιά έτοιμη να υποδεχτεί τον κόσμο της τις ημέρες των εορτών, με πληθώρα επιλογών, καλύπτοντας όλα τα γούστα.

Και ενώ τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά βρίσκονται και επίσημα προ των πυλών φαίνεται ότι δεν είναι λίγοι εκείνοι που θα χρειαστεί να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη αν τελικά επιλέξουν να κάνουν ρεβεγιόν στις μεγάλες πίστες.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Tlive, τα περισσότερα μαγαζιά έχουν αυξήσει τις τιμές για τις γιορτινές ημέρες. Αύξηση της τάξης του 15%. Μάλιστα για εκείνους που επιθυμούν να βρεθούν με την παρέα τους στις πρώτες σειρές το κόστος εκτοξεύεται, φτάνοντας μέχρι και τις 2000 ευρώ!

Αντώνης Ρέμος – Ελένη Φουρέιρα

Μια παρέα 4 ατόμων για να απολαύσει τους αγαπημένους καλλιτέχνες θα χρειαστεί να πληρώσει 250 ευρώ για την απλή φιάλη, ενώ 300 ευρώ θα κοστίσει η premium.

Θεοδωρίδου – Γιώργος Κακοσαίος

Ένα από τα δυνατά σχήματα στην νυχτερινή ζωή της Αθήνας. Όσοι θελήσουν να τους απολαύσουν εν μέσω εορτών θα πρέπει να πληρώσουν από 220 εως 270 ευρώ για κάθε 4 άτομα, ενώ για ζευγάρι που επιθυμεί να καταναλώσει κρασί, η φιάλη κοστίζει 110 ευρώ.

Νίκος Βέρτης

Στο κέντρο διασκέδασης που εμφανίζεται ο Νίκος Βέρτης μια παρέα τεσσάρων ατόμων θα πρέπει να πληρώσει 210 ευρώ για την απλή φιάλη, ενώ αν προτιμήσουν την premium 290.

Νίκος Οικονομόπουλος

Όσοι θελήσουν να κάνουν ρεβεγιόν απολαμβάνοντας την παρέα του Νίκου Οικονομόπουλου θα χρειαστεί να πληρώσουν 250 ευρώ για μια φιάλη 4 ατόμων και 330 αντίστοιχα για την premium.

Νίκος Μακρόπουλος – Πάολα

Ανάλογες είναι οι τιμές και σε αυτό το σχήμα, με την τιμή της απλής φιάλης να κυμαίνεται στα 180 ευρώ για τα 4 άτομα και της premium στα 270 ευρώ. Στο ίδιο μαγαζί για ένα ζευγάρι η φιάλη του κρασιού θα κοστίσει 90 ευρώ.

Αργυρός

Όσοι επιθυμούν να γιορτάσουν το ρεβεγιόν τους στο νυχτερινό μαγαζί όπου εμφανίζεται στη Θεσσαλονίκη θα πληρώσουν από 220 μέχρι 350 ευρώ για την premium.

Λευτέρης Πανταζής – Έλλη Κοκκίνου

Για να δει κάποιος στο «Barbarella Athens» τον Λευτέρη Πανταζή και την Έλλη Κοκκίνου θα πρέπει να υπολογίζει ότι η τιμή για τη φιάλη ξεκινά από τα 200 ευρώ για τα τέσσερα άτομα και φτάνει μέχρι τα 280 για την premium.

Μελατονίνη στα παιδιά; Οι παιδίατροι προειδοποιούν

Σε βίντεο του TikTok μια γυναίκα αναμειγνύει κρυφά ζελεδάκια μελατονίνης σε μια σακούλα με γλυκά και τα δίνει στο παιδί της. Στην επόμενη σκηνή του βίντεο το παιδί είναι ξαπλωμένο στο κρεβάτι του και κοιμάται βαθιά.

Υπάρχουν πολλά τέτοια βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με τίτλους όπως «Πώς να κάνετε το παιδί σας να κοιμηθεί σε λιγότερο από 5 λεπτά», οι γονείς διαφημίζουν τα συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν μελατονίνη ως την απόλυτη θαυματουργή θεραπεία για τα παιδιά που απλώς δεν θέλουν να κοιμηθούν.

Στην πραγματικότητα, η μελατονίνη παίζει βασικό ρόλο στο να βοηθά τα παιδιά να αποκοιμηθούν. Η φυσική ορμόνη παράγεται στην επίφυση του ανθρώπινου εγκεφάλου και ενεργοποιείται όταν σκοτεινιάζει.

«Όλοι γνωρίζουν ότι η βιταμίνη D είναι η ορμόνη της ημέρας», εξηγεί ο παιδίατρος Εκεχαρντ Πάντιτς, μέλος της Γερμανικής Εταιρείας Ιατρικής του Ύπνου και Έρευνας του Ύπνου (DGSM). «Η μελατονίνη είναι ο ανταγωνιστής της, είναι η ορμόνη της νύχτας», λέει.

Πολλά και διάφορα μη συνταγογραφούμενα συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν μελατονίνη μπορεί κανείς να βρει στο διαδίκτυο και στα φαρμακεία, τα περισσότερα από αυτά για ενήλικες. Υπόσχονται έναν γρήγορο και βαθύ ύπνο και διατίθενται με τη μορφή δισκίων, σπρέι, τσαγιού, σταγόνων και σε ζελέ.

Λίγα είναι γνωστά για τον μεταβολισμό της μελατονίνης στα βρέφη

Ο παιδίατρος Πάντιτς πάντως συμβουλεύει να μη δίνονται κάποια από αυτά τα προϊόντα στα παιδιά χωρίς τη συμβουλή γιατρού. «Μέχρι στιγμής είναι πολύ λίγα γνωστά για το πώς μεταβολίζεται η μελατονίνη στα βρέφη και τα μικρά παιδιά», λέει ο ειδικός. «Εκείνο που είναι βέβαιο είναι ότι η διαδικασία μεταβολισμού της μελατονίνης γίνεται με πιο αργό ρυθμό».

Επιπλέον, υπάρχουν σημαντικές διακυμάνσεις στη συγκέντρωση με τα συμπληρώματα διατροφής που δοκιμάστηκαν σε μελέτες. «Θα ήταν μοιραίο για τους γονείς να ξοδέψουν χρήματα για φακελάκια που δεν διατίθενται μέσω της ιατρικής συνταγής ή του φαρμακείου», επισημαίνει.

Περισσότερα από 700 προϊόντα που περιέχουν μελατονίνη έχουν καταγραφεί στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτών και Ασφάλειας Τροφίμων (BVL) από το 2011, σύμφωνα με εκπρόσωπο.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε προϊόν υπάρχει και στην αγορά. Σύμφωνα με τον Πάντιτς, τα τελευταία χρόνια υπήρξαν αρκετοί θάνατοι βρεφών στις ΗΠΑ που συνδέθηκαν με τα πολύ αυξημένα επίπεδα μελατονίνης.

Σε αμερικανική μελέτη, οι ερευνητές αναφέρθηκαν, μεταξύ άλλων, σε μια περίπτωση στην οποία οι γονείς έδιναν τακτικά στο τριών μηνών βρέφος τους μεταξύ οκτώ και δέκα δόσεις ενός προϊόντος μελατονίνης υψηλής δόσης την ημέρα. Το κατά πόσον η υπερβολική δόση της ορμόνης οδήγησε στο θάνατο του παιδιού, δεν μπόρεσε να ξεκαθαριστεί οριστικά.

Η μελατονίνη μπορεί να συνταγογραφηθεί στη Γερμανία

Ο Γερμανός παιδίατρος είναι κατηγορηματικός. «Εάν τα παιδιά πάσχουν από σοβαρές διαταραχές ύπνου, οι γονείς δεν πρέπει να βασίζονται σε φάρμακα που χορηγούνται χωρίς συνταγή», λέει. «Οι γονείς παίρνουν μεγάλο ρίσκο και παραβλέπουν το ενδεχόμενο σοβαρών ασθενειών».

Ένας όγκος στον εγκέφαλο, για παράδειγμα, μπορεί επίσης να προκαλέσει διαταραχές ύπνου. Άρα ο παιδίατρος συμβουλεύει ότι «τα παιδιά πρέπει να επισκέπτονται τον παιδίατρο». Για παιδιά και εφήβους με πραγματικό πρόβλημα, η μελατονίνη μπορεί να συνταγογραφηθεί.

Ένα αντίστοιχο φάρμακο για παιδιά από την ηλικία των δύο ετών είναι διαθέσιμο στη Γερμανία εδώ και αρκετά χρόνια. «Ένα εγκεκριμένο παρασκεύασμα που χορηγείται μέσω του φαρμακείου προσφέρει φυσικά πολύ υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας», λέει ο Πάντιτς.

Το κόστος του φαρμάκου καλύπτεται από την ασφάλεια υγείας μόνο σε δύο συγκεκριμένες περιπτώσεις: καταρχάς για τα παιδιά με διαταραχή του φάσματος του αυτισμού, τα οποία, σύμφωνα με τον Πάντιτς, μεταξύ ποσοστού από 20 μέχρι 40% υποφέρουν από διαταραχές ύπνου. Και δευτερευόντως, το κόστος καλύπτεται για τα ανήλικα παιδιά με σύνδρομο Smith-Magenis, μια σπάνια γενετική διαταραχή στην οποία ανατρέπεται ο ρυθμός ημέρας-νύχτας.

Σύμφωνα με τον Πάντιτς, η δόση πρέπει γενικά να είναι όσο το δυνατόν χαμηλότερη. Ανάλογα με την ηλικία, συνιστά τη λήψη 0,25 έως 0,5 χιλιοστογραμμαρίων του φαρμάκου μελατονίνης πριν από τον ύπνο. Στο ετήσιο συνέδριο της DGSM, το οποίο γίνεται από 7 μέχρι 9 του μηνός στο Βερολίνο, ο ίδιος και οι συνάδελφοί του σχεδιάζουν να παρουσιάσουν μια ιατρική οδηγία σχετικά με τη χρήση της μελατονίνης σε παιδιά και εφήβους με διαταραχές ύπνου. Σύμφωνα με τους παρασκευαστές, ορισμένες από τις τσίχλες με μελατονίνη περιέχουν μεταξύ 0,5 και 1 χιλιοστόγραμμα μελατονίνης ανά τσίχλα.

Οι παιδίατροι συνιστούν «ρουτίνα» στον ύπνο

«Το φάρμακο χρησιμοποιείται σπάνια στην πράξη», λέει ο παιδίατρος Γιάκοπμ Μάσκε, εκπρόσωπος της Επαγγελματικής Ένωσης Παιδιάτρων. «Οι διαταραχές ύπνου που απαιτούν θεραπεία εμφανίζονται κυρίως σε σοβαρά άρρωστα παιδιά με χρόνιες ψυχικές αναπηρίες που δυσκολεύονται να κοιμηθούν σε νεαρή εφηβική ηλικία», λέει ο παιδίατρος.

Ο ίδιος προειδοποιεί να μην γίνεται άκριτη χρήση της μελατονίνης. Αντίθετα, είναι πολύ πιο σημαντικό να διαπιστωθεί η αιτία της διαταραχής του ύπνου με μια επίσκεψη στον γιατρό. «Βλέπουμε ξανά και ξανά ότι τα παιδιά και οι έφηβοι έχουν προβλήματα με τον ύπνο επειδή χρησιμοποιούν υπερβολικά το κινητό τους τηλέφωνο ή βλέπουν ταινίες πριν κοιμηθούν», λέει ο Μάσκε. «Τα προβλήματα συνήθως εξαφανίζονται αν οι γονείς ακολουθήσουν συμβουλές για την εισαγωγή της υγιεινής του ύπνου».

Σύμφωνα με τον Πάντιτς, αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη «ρουτίνας ύπνου» και την ηρεμία πριν από τον ύπνο. Εξάλλου, το άγχος, οι ανησυχίες και οι φόβοι παίζουν επίσης ρόλο στο να αποκοιμηθεί κανείς. Οι γονείς μπορούν να χαϊδεύουν τρυφερά το κεφαλάκι των παιδιών την ώρα του ύπνου, να τους διαβάζουν ένα βιβλίο ή να τους τραγουδούν ένα νανούρισμα. Και ίσως βρουν κι αυτοί πιο εύκολα τον δρόμο προς τη χαλάρωση, και τον ατάραχο ύπνο…

Πηγή: DW – Ειρήνη Αναστασοπούλου

Τhree Cents Party στο επετειακό show του Δημήτρη Πέτρου

Μια βραδιά γεμάτη μόδα, μουσική και Bubbly Cocktails από τα premium mixers Three Cents.

Τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου, στην Πειραιώς 260, η τέχνη της μόδας και της αισθητικής συνδυάστηκε αρμονικά με την ένταση της διασκέδασης και της απόλαυσης, στο Three Cents Party, αμέσως μετά το fashion show XV του Δημήτρη Πέτρου,  για τα 15 χρόνια παρουσίας του στη μόδα.

Διάσημοι καλλιτέχνες, μοντέλα, άνθρωποι από τον κόσμο της μόδας, της μουσικής και του Τύπου, διασκέδασαν στο Three Cents Party, με τους Street Outdoors Soundsystem να δίνουν το ρυθμό στα deck με εκρηκτικά μουσικά σετ.  Οι προσκεκλημένοι απόλαυσαν μοναδικά, bubbly Three Cents cocktails, σε ένα εντυπωσιακό σκηνικό που απογειώθηκε από το μοναδικό οπτικό θέαμα των bubbles, δημιουργώντας μια μαγευτική εμπειρία πολλαπλών αισθήσεων.

Χορηγός XV fashion show του Δημήτρη Πέτρου  after-party, η εταιρεία Three Cents:
H εταιρεία Three Cents Artisanal Beverages ιδρύθηκε από μια ομάδα bartender που αναζητούσαν άριστα υλικά ανάμιξης για τα cocktail τους. Κάθε προϊόν είναι σχεδιασμένο προσεκτικά ώστε να προσφέρει στα ποτά το καλύτερο δυνατό άρωμα και την πιο ζωηρή ανθράκωση. Για την παρασκευή τους χρησιμοποιούνται απολύτως φυσικά συστατικά, χωρίς συντηρητικά και τεχνητά χρώματα. Η προσθήκη του διοξειδίου του άνθρακα γίνεται υπό συνθήκες πολύ υψηλής πίεσης για να διαφυλαχθεί η ανθράκωση και το άρωμα σε βάθος χρόνου. Τα προϊόντα της Three Cents Artisanal Beverages αποτελούν υλικά ανάμιξης ανώτερης ποιότητας, από bartender προς bartender.

Μάθετε περισσότερα στο https://threecents.com/