Θα μπορούσαν οι χαρταετοί να συμβάλουν στο ενεργειακό πρόβλημα του πλανήτη;

Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Καρνατάκα στην Ινδία ανέπτυξαν μια καινοτόμο τεχνολογία παραγωγής αιολικής ενέργειας με τη χρήση ενός αερομεταφερόμενου συστήματος χαρταετού το οποίο και αποτελεί μια νέα κατηγορία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Ειδικότερα, η προτεινόμενη μέθοδος χρησιμοποιεί ιπτάμενους χαρταετούς για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίοι, σε αντίθεση με τις παραδοσιακές ανεμογεννήτριες που είναι αγκυρωμένες στο έδαφος, πετούν σε μεγάλα υψόμετρα για να αξιοποιήσουν τους δυνατούς και σταθερούς ανέμους.

Η τεχνολογία αυτή έχει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις ανεμογεννήτριες, όπως χαμηλότερο κόστος υλικών και συντήρησης, υψηλότερους συντελεστές αποδοτικότητας και δυνατότητα λειτουργίας σε περιοχές όπου οι ανεμογεννήτριες δεν είναι παραγωγικές. Επιπλέον, τέτοια συστήματα παραγωγής ενέργειας με τη χρήση χαρταετών, μπορούν εύκολα να αναπτυχθούν σε απομακρυσμένες ή εκτός δικτύου τοποθεσίες, καθιστώντας τα ιδανικά για την τροφοδοσία μικρών κοινοτήτων ή την ενεργειακή υποστήριξη ύστερα από φυσικές καταστροφές.

Η αρχιτεκτονική των αερομεταφερόμενων συστημάτων χαρταετού δύναται να υποστηρίξει ονομαστική ισχύ μέχρι και 2MW αποτελώντας ένα βήμα προόδου για την ενεργειακή επιστημονική κοινότητα με σκοπό την ανάπτυξη τέτοιων συστημάτων σε περιοχές όπου δεν υπάρχει πρόσβαση σε ηλεκτρικό δίκτυο. Αντιπροσωπεύει μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία για την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας που έχει τη δυνατότητα να συμβάλει ενεργά στην παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση.

Επιστημονικός Υπεύθυνος για τη ανάπτυξη της τεχνολογίας αερομεταφερόμενων συστημάτων χαρταετού είναι ο Δρ. Παναγιώτης Κοσμόπουλος, Εντεταλμένος Ερευνητής στο Ινστιτούτο Ερευνών Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.

Σχετική βιβλιογραφία:

https://doi.org/10.3390/rs14236111

https://doi.org/10.3390/en16135213

https://doi.org/10.3390/en16196804

 

Πηγή: raumathub

Share it!

spot_img
spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ξηλώθηκε ολόκληρη η ηγεσία της Δημοτικής Αστυνομίας της Αθήνας

Σαρωτικές αλλαγές από τον Χάρη Δούκα μετά τις αποκαλύψεις για το κύκλωμα των εκβιαστών που «λυμαίνονταν» καταστηματάρχες και εμπόρους.

ΔΕΔΔΗΕ: Οι περιοχές της Αττικής που θα διακοπεί σήμερα Τρίτη το ρεύμα

Οι διακοπές ρεύματος γίνονται λόγω έργων συντήρησης ή αναβάθμισης δικτύων.

20 χρόνια από την επιστροφή του Τραμ στους δρόμους της Αθήνας

Το 1977 έκανε το τελευταίο δρομολόγιό του το Τραμ του Περάματος, οπότε και γραφόταν ο επίλογος της ιστορικής, πρώτης περιόδου του.

Μέχρι και τη Δευτέρα το κύμα καύσωνα | Νέο δελτίο επιδείνωσης του καιρού

Από την Τρίτη 23 Ιουλίου θα υπάρξει βαθμιαία υποχώρηση της θερμοκρασίας, τόσο ως προς τις μέγιστες όσο και ως προς τις ελάχιστες τιμές.

Διεθνής Ημέρα Νέλσον Μαντέλα

Η Διεθνής Ημέρα Νέλσον Μαντέλα καθιερώθηκε το 2009 από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ για να τιμηθεί η «προώθηση και η ποιότητα της ειρήνης».

Δακτύλιος «τέλος» για το κέντρο της Αθήνας

Τέλος στο πρόστιμο των 100 ευρώ για την παράνομη κυκλοφορία εντός των Ορίων του δακτυλίου, με τους περιορισμούς να επανέρχονται από το Φθινόπωρο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ξηλώθηκε ολόκληρη η ηγεσία της Δημοτικής Αστυνομίας της Αθήνας

Σαρωτικές αλλαγές από τον Χάρη Δούκα μετά τις αποκαλύψεις για το κύκλωμα των εκβιαστών που «λυμαίνονταν» καταστηματάρχες και εμπόρους.

20 χρόνια από την επιστροφή του Τραμ στους δρόμους της Αθήνας

Το 1977 έκανε το τελευταίο δρομολόγιό του το Τραμ του Περάματος, οπότε και γραφόταν ο επίλογος της ιστορικής, πρώτης περιόδου του.

Μέχρι και τη Δευτέρα το κύμα καύσωνα | Νέο δελτίο επιδείνωσης του καιρού

Από την Τρίτη 23 Ιουλίου θα υπάρξει βαθμιαία υποχώρηση της θερμοκρασίας, τόσο ως προς τις μέγιστες όσο και ως προς τις ελάχιστες τιμές.

Διεθνής Ημέρα Νέλσον Μαντέλα

Η Διεθνής Ημέρα Νέλσον Μαντέλα καθιερώθηκε το 2009 από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ για να τιμηθεί η «προώθηση και η ποιότητα της ειρήνης».

Δακτύλιος «τέλος» για το κέντρο της Αθήνας

Τέλος στο πρόστιμο των 100 ευρώ για την παράνομη κυκλοφορία εντός των Ορίων του δακτυλίου, με τους περιορισμούς να επανέρχονται από το Φθινόπωρο.