Νέα μελέτη συνδέει τη διαλειμματική νηστεία με κίνδυνο στην καρδιά

Πολλά ερωτήματα τίθενται για τη διαλειμματική νηστεία, μετά τα αναπάντεχα ευρήματα μιας νέας μελέτης, που συνδέει τη δημοφιλή αυτή δίαιτα με αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο.

Αναλυτικά, σύμφωνα με το Bloomberg, η ασφάλεια της διαλειμματικής νηστείας, που περιορίζει την πρόσληψη τροφής σε συγκεκριμένες ώρες, μπαίνει στο μικροσκόπιο καθώς ο περιορισμός των γευμάτων, σε μια περίοδο μόλις οκτώ ωρών την ημέρα, συνδέθηκε με 91% αύξηση του κινδύνου θανάτου από καρδιακές παθήσεις.

Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία (AHA) δημοσίευσε μόνο μια περίληψη, αφήνοντας τους επιστήμονες να κάνουν εικασίες σχετικά με τις λεπτομέρειες του πρωτοκόλλου της. Η μελέτη εξετάστηκε από άλλους εμπειρογνώμονες πριν από τη δημοσίευσή της, σύμφωνα με την AHA.

«Η περιορισμένη χρονικά κατανάλωση φαγητού είναι δημοφιλής ως μέσο μείωσης της πρόσληψης θερμίδων», δήλωσε ο Keith Frayn, ομότιμος καθηγητής ανθρώπινου μεταβολισμού στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, σε δήλωσή του στο UK Science Media Center. «Η εργασία αυτή είναι πολύ σημαντική, καθώς δείχνει ότι χρειαζόμαστε μακροχρόνιες μελέτες σχετικά με τα αποτελέσματα αυτής της πρακτικής. Αλλά αυτή η μελέτη αφήνει πολλά ερωτήματα αναπάντητα».

Η μελέτη

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Victor Zhong της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Jiao Tong της Σαγκάης, ανέλυσαν στοιχεία από περίπου 20.000 ενήλικες που συμμετείχαν στην Εθνική Έρευνα για την Υγεία και τη Διατροφή των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ.

Η μελέτη εξέτασε τις απαντήσεις σε ερωτηματολόγια μαζί με στοιχεία θανάτων από το 2003 έως το 2019. Επειδή βασίστηκε εν μέρει σε έντυπα που απαιτούσαν από τους ασθενείς να ανακαλέσουν τι έτρωγαν κατά τη διάρκεια δύο ημερών, οι επιστήμονες δήλωσαν ότι υπήρχε περιθώριο για πιθανές ανακρίβειες. Περίπου οι μισοί από τους ασθενείς ήταν άνδρες και η μέση ηλικία ήταν 48 ετών.

Δεν ήταν σαφές πόσο καιρό οι ασθενείς συνέχισαν τη διαλειμματική νηστεία, αν και οι ερευνητές υπέθεσαν ότι τη συνέχισαν, σύμφωνα με τον Zhong.

Τα ευρήματα

Οι ασθενείς που έκαναν διαλειμματική νηστεία ήταν πιο πιθανό να είναι νεότεροι άνδρες με υψηλότερο Δείκτη Μάζας Σώματος, ανέφερε ο ίδιος. Είχαν επίσης χαμηλότερη συχνότητα υπέρτασης, διαβήτη και καρδιαγγειακών παθήσεων βάσει αυτοαναφορών.

«Ελέγξαμε όλες αυτές τις μεταβλητές στην ανάλυση, αλλά η θετική συσχέτιση μεταξύ της 8ωρης χρονικά περιορισμένης διατροφής και της καρδιαγγειακής θνησιμότητας παρέμεινε», πρόσθεσε ο Zhong.

Η μελέτη παρουσιάστηκε στο συνέδριο Lifestyle Scientific Sessions της AHA στο Σικάγο.

Share it!

spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Οι δεινόσαυροι «κατέλαβαν» το St Pancras – Οι αντιδράσεις των επιβατών

Ένα διαφορετικό θέαμα περίμενε τους ταξιδιώτες στο St Pancras International του Λονδίνου, όταν τεράστιοι...

Σκύλος χωρίς λουρί: Πρόστιμο 300 ευρώ – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες

Τι ισχύει για τη βόλτα με σκύλο στους δημόσιους χώρους, ποια είναι η υποχρέωση για τα περιττώματα και τι πρέπει να προσέχουν οι κηδεμόνες

Πώς δηλώνω αλλαγή κατοικίας στο Δημόσιο

Η ενημέρωση της διεύθυνσης κατοικίας σε όλους τους φορείς γίνεται πλέον με μία ενιαία διαδικασία

Οι ακριβότεροι δρόμοι της Αθήνας για αγορά κατοικίας

Ποιοι δρόμοι της πρωτεύουσας συγκεντρώνουν τις υψηλότερες τιμές ανά τετραγωνικό μέτρο

Οδηγός για τον Λόφο Φιλοπάππου: διαδρομές, θέα και χρήσιμες πληροφορίες

Ο πράσινος λόφος απέναντι από την Ακρόπολη που λίγοι εκμεταλλεύονται

Πού να φας με την οικογένειά σου τον Δεκαπενταύγουστο: παραδοσιακές επιλογές στην Αττική

Από τη Νέα Σμύρνη μέχρι το Μαρκόπουλο — τρεις γειτονιές όπου η λιτανεία του Δεκαπενταύγουστου συναντά ένα καλό τραπέζι

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σκύλος χωρίς λουρί: Πρόστιμο 300 ευρώ – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες

Τι ισχύει για τη βόλτα με σκύλο στους δημόσιους χώρους, ποια είναι η υποχρέωση για τα περιττώματα και τι πρέπει να προσέχουν οι κηδεμόνες