Μετρό: «Πράσινο φως» για την επέκταση προς Ίλιον

Ένα βήμα εμπρός κάνει ο διαγωνισμός της Ελληνικό Μετρό για την επέκταση προς Ίλιον. Πιο συγκεκριμένα η Περιφέρεια Αττικής γνωμοδότησε θετικά για την περιβαλλοντική μελέτη που αφορά το έργο της επέκτασης αλλά και της επέκτασης του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα. Φυσικά η απόφαση δεν είναι δεσμευτική για το ΥΠΕΝ αλλά είναι ένα από τα βήματα που είναι απαραίτητα για την έγκριση της ΜΠΕ. Εφόσον το ΥΠΕΝ την εγκρίνει, ανοίγει και η πόρτα για την εκκίνηση της β` φάσης του διαγωνισμού.

Να θυμίσουμε πως ο που ξεκίνησε στις 3 Μαϊου 2023 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος προσέλκυσε συνολικά 4 σχήματα: ΤΕΡΝΑ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM και ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Στόχος της Ελληνικό Μετρό είναι φέτος να υπάρξει ανάδοχος για το νέο μεγάλο έργο μετρό της Αθήνας. Αυτό μπορεί δυνητικά να μας οδηγήσει το 2025 στην υπογραφή της σύμβασης κατασκευής. Όλα αυτά φυσικά με την προϋπόθεση να μην καθυστερήσει ο διαγωνισμός από προσφυγές και δικαστικές διαμάχες καθώς είναι ιδιαίτερα προσφιλείς στους διαγωνισμούς των έργων μετρό.

Αναφορικά με το ίδιο το έργο, είναι το πρώτο έργο μετρό στο βορειοδυτικό τμήμα της πρωτεύουσας μετά από 11 και πλέον χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας της επέκτασης μέχρι την Ανθούπολη στην περιοχή του Περιστερίου. Με αυτό το μεγάλο περιβαλλοντικό και συγκοινωνιακό έργο το μετρό θα διεισδύσει ακόμα περισσότερο στα δυτικά προάστια και πιο συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή της Πετρούπολης, του Ιλίου, και εν μέρει του Καματερού. Με τη λειτουργία του αναμένεται να μειωθούν σημαντικά οι χρόνοι πρόσβασης στο κέντρο της Αθήνας από τις δυτικές συνοικίες (από το Ίλιον στην Ομόνοια, σε περίπου 18 λεπτά).

To έργο αναμένεται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027 με συνολικό ποσό 785 εκατ. ευρώ. Εντός του συγκεκριμένου διαγωνισμού προβλέπεται και η επέκταση του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα κατά 20 στρέμματα. Με άλλο διαγωνισμό η Ελληνικό Μετρό θα προμηθευτεί 8 επιπλέον συρμούς που θα καλύψουν την περαιτέρω επέκταση του δικτύου.

Ο διαγωνισμός της Ελληνικό Μετρό για την επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον, προβλέπει περίπου 4 χιλιόμετρα υπόγειας διπλής γραμμής και την κατασκευή 3 σταθμών. Οι δύο από αυτούς θα είναι επί της Λεωφόρου Θηβών. Ο πρώτος είναι ο σταθμός ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας και ο δεύτερος είναι ο σταθμός ΙΛΙΟΝ στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών. Ο νέος τερματικός σταθμός θα ονομάζεται ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ και θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς στα σύνορα Ιλίου και Καματερού.

Το έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 682 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 550 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή είναι η Ελληνικό Μετρό. Η επέκταση του Μετρό στο Ίλιον είναι σήμερα η μοναδική υπό δημοπράτηση εργολαβία για τον μητροπολιτικό σιδηρόδρομο της Αθήνας. Η διάρκεια του έργου είναι κάτι λιγότερο από 5 χρόνια, είναι δηλαδή 57 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Με αυτή την επέκταση η “κόκκινη” γραμμή 2 διευρύνεται ακόμα περισσότερο και θα διαθέτει 23 σταθμούς, ξεκινώντας από το Ελληνικό και φτάνοντας μέχρι τα σύνορα του Καματερού. Θα εξυπηρετεί τα νότια προάστια, το κέντρο της Αθήνας συνδεόμενη και με τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και στη συνέχεια επεκτείνεται στα δυτικά προάστια της πόλης. Η γραμμή 2 συνδέεται με τη γραμμή 3 στο Σύνταγμα και με τη γραμμή 1 σε Ομόνοια και Σταθμό Λαρίσης (Κεντρικός Σιδ.Σταθμός όπου συνδέεται και με τον Προαστιακό). Με το Τραμ η γραμμή συνδέεται σε Σύνταγμα, Συγγρού/Φιξ και Νέο Κόσμο.

Ωστόσο θα παραμένει η μικρότερη των 3 σημερινών γραμμών καθώς η γραμμή 3 διαθέτει 27 σταθμούς και η γραμμή 1 24 σταθμούς. Η γραμμη 2 σχεδιάζεται μελλοντικά να φτάσει μέχρι το Μενίδι διασχίζοντας την Αττική Οδό, περνώντας από το Καματερό και τα Άνω Λιόσια.

 

Πηγή: Νίκος Καραγιάννης / Ypodomes

Share it!

spot_img
spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Σαββατοκύριακο στο Κτήμα Φιξ

2η Ηράκλεια Γιορτή της Άνοιξης για μικρούς και μεγάλους.

Χ.Δούκας: «Να αποσυνδέσουμε τις εργασίες στις πλατείες από τα έργα του Μετρό»

Ο Δήμαρχος της Αθήνας ζητά να δοθούν γρήγορα πίσω στους κατοίκους οι ελεύθεροι χώροι.

Καθαρά και κατάλληλα τα νερά κολύμβησης στο Δήμο Κρωπίας

Εξαιρετικές οι τιμές μικροβιολογικού ελέγχου από αξιόπιστο πιστοποιημένο εργαστήριο ανάλυσης.

Reunion The Musical: Γιατί δεν ολοκληρώθηκε ποτέ η παράσταση στο Παλλάς

Το πρόβλημα με τους μηχανισμούς της σκηνής των καλλιτεχνών αποδείχτηκε πιο σοβαρό απ’ ότι αρχικά πίστευαν.

Τρύπα 15 μέτρων στην καρδιά του Κολωνακίου! (VIDEO)

Η μεγαλύτερη «τρύπα» της Αθήνας βρίσκεται στο Κολωνάκι. Βίντεο από ψηλά με το εντυπωσιακό σκάμμα, το βάθος του οποίου ξεπερνά το ύψος μιας πενταώροφης πολυκατοικίας.

ΔΕΔΔΗΕ: Οι περιοχές της Αττικής που θα διακοπεί σήμερα Παρασκευή το ρεύμα

Οι διακοπές ρεύματος γίνονται λόγω έργων συντήρησης ή αναβάθμισης δικτύων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τρύπα 15 μέτρων στην καρδιά του Κολωνακίου! (VIDEO)

Η μεγαλύτερη «τρύπα» της Αθήνας βρίσκεται στο Κολωνάκι. Βίντεο από ψηλά με το εντυπωσιακό σκάμμα, το βάθος του οποίου ξεπερνά το ύψος μιας πενταώροφης πολυκατοικίας.