Στα ραντάρ των ελεγκτών οι «influencers» σε Facebook, Instagram και TikTok

Στο στόχαστρο των ελεγκτικών μηχανισμών του υπουργείου Ανάπτυξης μπαίνουν οι «influencers» για αναρτήσεις οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές.

Οι σχετικοί έλεγχοι θα αναζητήσουν αν οι «επώνυμοι» των social media επηρεάζοmy την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών και προκαλούν οικονομική ζημία και εάν μεταξύ άλλων ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρει χαρακτηριστικά σε δελτίο τύπου:

Ελέγχους των εμπορικών πρακτικών που χρησιμοποιούν οι influencers στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διενεργήσει τις επόμενες εβδομάδες το Υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συνδρομή ψηφιακών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο πανευρωπαϊκών ελέγχων που διενεργούνται στα Κράτη Μέλη της Ένωσης με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EU Sweeps), η Γενική Διεύθυνση Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου πρόκειται να πραγματοποιήσει ελέγχους στις εμπορικές πρακτικές που χρησιμοποιούν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να προωθήσουν ή να διαθέσουν προς πώληση αγαθά και υπηρεσίες εταιρειών (brands) με τις οποίες συνεργάζονται.

Ο στόχος των πανευρωπαϊκών ελέγχων είναι διττός: πρώτον, να εντοπιστούν αναρτήσεις των influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οι οποίες περιέχουν μαρτυρίες, κριτικές ή καταχωρήσεις που ενδεχομένως να είναι παραπλανητικές για τους καταναλωτές, επηρεάζοντας την αγοραστική τους συμπεριφορά και προκαλώντας οικονομική ζημία, και δεύτερον να επαληθεύσουν εάν οι influencers ενημερώνουν με σαφήνεια τους ακόλουθούς τους σχετικά με την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας της εταιρείας τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Υπουργείο Ανάπτυξης καλούν τους influencers, καθώς και όλους όσοι εμπλέκονται στον κλάδο του ψηφιακού marketing, να επισκεφτούν την πλατφόρμα Influencer Legal Hub, προκειμένου να ενημερωθούν επαρκώς για τις νομικές τους υποχρεώσεις, τις θεμιτές εμπορικές πρακτικές και τα ισχύοντα Ευρωπαϊκά πρότυπα για την προστασία των καταναλωτών.

Share it!

spot_img
spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Zagori Mountain Running 2025 18,19 & 20 Ιουνίου

Ο μεγαλύτερος αγώνας ορεινού τρεξίματος, το Zagori Mountain Running, επιστρέφει στις 18, 19 και 20 Ιουνίου ανανεωμένος με...

Καλοκαίρι χωρίς δεσμεύσεις; Τώρα μπορείς, τουλάχιστον με την INALAN.

Η INALAN φέρνει την πιο αδέσμευτη καλοκαιρινή προσφορά και σε προσκαλεί να ξανασκεφτείς τη σχέση σου με το...

Ήξερες ότι μπορείς να νοικιάσεις άμεσα και γρήγορα αυτοκίνητο με το λεπτό;

Κουράστηκες να περιμένεις στην ουρά για το λεωφορείο; Βαρέθηκες να πληρώνεις συνέχεια για βενζίνη; Μετακινήσου τώρα...

Είναι γεγονός! Η INALAN έχει το πιο γρήγορο internet σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη!

Η INALAN κατακτά επισήμως την κορυφή, λαμβάνοντας την πιστοποίηση της Ookla της διεθνώς αναγνωρισμένης πλατφόρμας Speedtest, ως...

Τραπεζαρία: Τέλος εποχής

Έχεις, δεν έχεις τραπεζαρία στο σπίτι σου, αυτό το κείμενο σε αφορά.

Τι αποκαλύπτει για εσένα η διακόσμηση του σαλονιού σου;

Αν αγαπάς τις εντάσεις, είσαι δημιουργικός...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Zagori Mountain Running 2025 18,19 & 20 Ιουνίου

Ο μεγαλύτερος αγώνας ορεινού τρεξίματος, το Zagori Mountain Running, επιστρέφει στις 18, 19 και 20 Ιουνίου ανανεωμένος με...