Ιδανική έκθεση έργων των Καραβάτζο και Μπερνίνι στο Άμστερνταμ

- Advertisement -

Στα χάιλαϊτ της έκθεσης περιλαμβάνονται τα έργα του Καραβάτζο «Νάρκισσος», «Αγόρι το οποίο μια σαύρα δάγκωσε» και «Η Στέψη με αγκάθια».

Το Formafantasma, το στούντιο του οποίου ηγούνται οι Σιμόνε Φαρεσίν και Αντρέα Τριμάρκι, σχεδίασε την καινούργια έκθεση στο Rijksmuseum του Άμστερνταμ, όπου παρουσιάζονται περισσότερα από 70 έργα ζωγραφικής και γλυπτικής των Καραβάτζο, Τζαν Λορέντζο Μπερνίνι και συγχρόνων τους (δάνεια από μουσεία και ιδιωτικές συλλογές από όλον τον κόσμο).

Το μπαρόκ στη Ρώμη» – ολοκληρώνεται στις 7 Ιουνίου – τιμά την μπαρόκ τέχνη των αρχών του 17ου αιώνα: ο ζωγράφος Καραβάτζο και ο γλύπτης Μπερνίνι παρουσίασαν μια καινούργια καλλιτεχνική γλώσσα η οποία απέρριπτε την κομψότητα και προκαλούσε συναισθήματα. Παρουσιαζόμενα μαζί, τα έργα τους αφηγούνται την ιστορία μιας καλλιτεχνικής επανάστασης που ξεκίνησε στη Ρώμη και είχε απόηχο σε όλη την Ευρώπη. Αναδεικνύουν τη ριζική ανανέωση των τεχνών που έλαβε χώρα μεταξύ 1600 και 1640.

Σχεδιάζοντας την έκθεση, οι δύο Ιταλοί ντιζάινερ που έχουν την έδρα τους στο Άμστερνταμ επέλεξαν ένα εκλεπτυσμένο, λιτό ύφος που θέτει τα μπαρόκ έργα τέχνης στο επίκεντρο. Συνηθίζεται να παρουσιάζουν έργα των Καραβάτζο και Μπερνίνι σε σκοτεινούς χώρους με φωτισμό που αποσκοπεί στη δημιουργία δραματικής έντασης. Αντιθέτως, στην έκθεση στο Rijksmuseum, οι Φαρεσίν και Τριμάρκι δημιούργησαν ένα σύγχρονο περιβάλλον για την τέχνη του 17ου αιώνα, με χρήση απαλών χρωματικών τόνων και υφασμάτων της Kvadrat. Για παράδειγμα, τα συνήθως σκοτεινά έργα του Καραβάτζο έχουν περιβληθεί με απαλότερα χρώματα για να υποβαθμιστεί η αντίθεσή τους με τους φωτεινούς λευκούς τοίχους του μουσείου. «Ο σχεδιασμός της έκθεσης χρησιμοποιεί μια σύγχρονη επιλογή τόνων που δεν ήταν επιτεύξιμη την εποχή που δημιουργούσαν οι καλλιτέχνες» εξηγούν οι Φαρεσίν και Τριμάρκι.

Στα χάιλαϊτ της έκθεσης περιλαμβάνονται τα έργα του Καραβάτζο «Νάρκισσος», «Αγόρι το οποίο μια σαύρα δάγκωσε» και «Η Στέψη με αγκάθια». Τα γλυπτά του Μπερνίνι που εκτίθενται περιλαμβάνουν έργα του που σπανίως τίθενται σε δημόσια θέα, όπως τα «Βάκχος», «Άγιος Σεβαστιανός» και «Προτομή της Μέδουσας». Παρόντες με πίνακες τους είναι και οι Λουντοβίκο και Ανίμπαλε Καράτσι, ο Γκουίντο Ρένι, η Αρτεμισία Τζεντιλέσκι και ο Νικολά Πουσέν, μεταξύ άλλων.

Πηγή

Share it!
- Advertisement -
spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Ο Πειραιάς υποδέχθηκε την Ολυμπιακή Φλόγα (ΦΩΤΟ)

Με τιμές και λαμπρότητα υποδέχθηκε ο Δήμος Πειραιά την Ολυμπιακή Φλόγα συμμετέχοντας στη μεγαλύτερη αθλητική διοργάνωση πλανήτη.

Σπιτονοικοκύρης για… φίλημα! Αναζητά ενοικιαστές που θα ψήνουν, θα παρτάρουν και θα έχουν κατοικίδιο

Η αγγελία αφορά διαμέρισμα 80 τμ. στη Βούλα και από τις πρώτες ώρες της δημοσίευσης στο Facebook είχε συγκεντρώσει σχεδόν 1.000 likes, πάνω από 200 σχόλια και 24 κοινοποιήσεις.

“Τέχνη και Ενημέρωση” μια εικαστική επέμβαση του Κώστα Τσόκλη

Προς τιμήν των «Νέων της Τέχνης» στη Βιβλιοθήκη της ΕΣΗΕΑ «Δημήτρης Ι. Πουρνάρας»

Ποδόμακτρο: «Κοσμούσε» τις εισόδους των παλιών σπιτιών – Ποια ήταν η χρήση του

Η πραγματική χρήση της σιδερένιας ορθογώνιας λάμας που είναι βιδωμένη στο έδαφος.

Όταν το ποδόσφαιρο ενώνει: Community Champions League For Children

Τα παιδιά ενώνονται μέσω του Αθλητισμού και δημιουργούν φιλίες που φρενάρουν τη βία και τον ρατσισμό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Πειραιάς υποδέχθηκε την Ολυμπιακή Φλόγα (ΦΩΤΟ)

Με τιμές και λαμπρότητα υποδέχθηκε ο Δήμος Πειραιά την Ολυμπιακή Φλόγα συμμετέχοντας στη μεγαλύτερη αθλητική διοργάνωση πλανήτη.

Σπιτονοικοκύρης για… φίλημα! Αναζητά ενοικιαστές που θα ψήνουν, θα παρτάρουν και θα έχουν κατοικίδιο

Η αγγελία αφορά διαμέρισμα 80 τμ. στη Βούλα και από τις πρώτες ώρες της δημοσίευσης στο Facebook είχε συγκεντρώσει σχεδόν 1.000 likes, πάνω από 200 σχόλια και 24 κοινοποιήσεις.