To “Αλεξανδρινό Κουαρτέτο” του Ανδρέα Γεωργιάδη ταξιδεύει στο Λονδίνο

Το Ελληνικό Κέντρο στο Λονδίνο παρουσιάζει την έκθεση ζωγραφικής του ζωγράφου Ανδρέα Γεωργιάδη με τίτλο “Αλεξανδρινό Κουαρτέτο”,

Η έκθεση, που είναι βασισμένη στην ομότιτλη τετραλογία του Λώρενς Ντάρρελ. πρωτοπαρουσιάστηκε στη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας τον περασμένο Οκτώβριο, ενταγμένη στον εορτασμό των 12ων γενεθλίων της Βιβλιοθήκης με καλεσμένους τους φίλους της Βιβλιοθήκης από όλο τον κόσμο. Η παρουσίαση σημείωσε μεγάλη επιτυχία, ενώ ο κυβερνήτης της Αλεξάνδρειας απένειμε στο ζωγράφο το χρυσό κλειδί της πόλης. Στη συνέχεια η έκθεση μεταφέρθηκε στο Κάιρο, στο μεσαιωνικό Παλάτι Amir Taz, υπό την αιγίδα του Αιγυπτιακού Υπουργείου Πολιτισμού.

unnamed (1)

Τρίτος σταθμός της έκθεσης ήταν η Αθήνα και η IANOS ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ, με την υποστήριξη του British Council και του Μορφωτικού Κέντρου της Αιγύπτου.

Ο Ανδρέας Γεωργιάδης, συνεπαρμένος από την μοναδική ατμόσφαιρα της Αλεξάνδρειας, και από το κορυφαίο μυθιστόρημα – ποταμό του βρετανού συγγραφέα, δημιουργεί μια εικαστική καταγραφή από στιγμιότυπα, εντυπώσεις και αναμνήσεις και συνδυάζοντας το πραγματικό με το φανταστικό, το παρελθόν με το παρόν, την κυριολεξία με τη μεταφορά.

Μετά από μεθοδική έρευνα σε πλούσιο αρχειακό υλικό, καλλιτέχνης ανασυνθέτει με τη ζωγραφική του, την εποχή της δεκαετίας του 1940, μέσα από σημεία-ορόσημα της πόλης που περιγράφει ο συγγραφέας στην τετραλογία: θέατρα, καφενεία, παραλίες, εστιατόρια, δρόμους, πλατείες, ξενοδοχεία, μπαρμπέρικα, σπίτια, λιμάνια, σταθμούς τραίνων, καθώς και στιγμιότυπα των πρωταγωνιστών του έργου.

Το ξενοδοχείο Σέσιλ, το ζαχαροπλαστείο Delices, το καφέ του Παστρούδη, το Baudrot, ο σιδηροδρομικός σταθμός, το δυτικό λιμάνι, η Rue Fouad, η Rue des Soeurs, το ελληνικό καρτιέ, η πλατεία Μωχάμεντ Άλι, το αρχηγείο της αστυνομίας, το τέμενος του Αταρίν, το ίδιο το σπίτι που κατοικούσε ο Ντάρελ κατά την παραμονή του στην Αλεξάνδρεια, η αράπικη συνοικία και φυσικά η μεγάλη Κορνίς, πρωταγωνιστούν στα έργα της έκθεσης, μαρτυρώντας την ιστορία της Αλεξάνδρειας του 2ου παγκοσμίου πολέμου αλλά και ταυτόχρονα συνιστώντας μια υποκειμενική ανθρωπογεωγραφία.

Ο Ανδρέας Γεωργιάδης μέσα από τα 26 έργα της ενότητας, όλα μελάνια σε χαρτί, πλάθει ένα εύθραστο ποιητικό περιβάλλον, διάστικτο από πολλαπλές αναγνώσεις, γεμάτο εναλλαγές του πραγματικού με το φαντασιακό.

Share it!

spot_img
spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Τραπεζαρία: Τέλος εποχής

Έχεις, δεν έχεις τραπεζαρία στο σπίτι σου, αυτό το κείμενο σε αφορά.

Τι αποκαλύπτει για εσένα η διακόσμηση του σαλονιού σου;

Αν αγαπάς τις εντάσεις, είσαι δημιουργικός...

Διακόσμηση Σαλονιού: Οι καναπέδες που πρέπει να αποφύγεις σύμφωνα με τους designers – Δεν αντέχουν στον χρόνο!

Επειδή αποτελεί επένδυση και όχι κάτι που αλλάζουμε κάθε λίγο και λιγάκι, αξίζει να τον επιλέξεις με βάση τη διαχρονικότητα και όχι τη μόδα

Η φωνή των γυναικών στην Αθήνα

Χάρης Δούκας: «Δίνουμε βήμα στη φωνή των γυναικών»

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Το πρώτο 100% «πράσινο» αεροδρόμιο στην Ευρώπη

Ενεργειακά αυτόνομος εντός του 2025 Τον τίτλο του πρώτου πλήρως «πράσινου» αεροδρόμιου στην Ευρώπη...

Αθήνα, Νέα Εποχή Τουριστικής Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Αυτόνομος τουριστικός προορισμός η πρωτεύουσα Η Αθήνα επανακάμπτει δυναμικά στον τουριστικό χάρτη, αφήνοντας πίσω...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αθήνα, Νέα Εποχή Τουριστικής Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Αυτόνομος τουριστικός προορισμός η πρωτεύουσα Η Αθήνα επανακάμπτει δυναμικά στον τουριστικό χάρτη, αφήνοντας πίσω...