Τρεις συμβουλές από τον Steve Jobs

Πώς πέτυχε μια ιστορική για την Apple συμφωνία με την AT&T

Τον Ιούνιο του 2007, όταν πουλήθηκε το πρώτο iPhone της Apple, τα κινητά ήταν ήδη μία πολύ μεγάλη αγορά. Ωστόσο, η Apple κατάφερε να αποκτήσει το 30% αυτής της αγοράς μέσα σε μόνο δύο χρόνια, δηλαδή έως το 2009.

Ο Στιβ Τζομπς, σε μία σειρά συνεντεύξεων, αποκάλυψε πώς έπεισε την κολοσσιαία αμερικανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών, AT&T, να δώσει στην Apple μία εντυπωσιακή συμφωνία, τα αποκλειστικά δικαιώματα πώλησης των κινητών στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Από τη συμφωνία προκύπτει ότι πέραν όλων των άλλων, η Apple λαμβάνει περίπου 10 δολάρια το μήνα από το λογαριασμό του κάθε χρήστη iPhone που είναι πελάτης της AT&T, ενώ η κολοσσιαία τεχνολογική εταιρεία ελέγχει τη διανομή, την τιμολόγηση και την πώληση των κινητών.

Ο Τζομπς κατάφερε να κλείσει αυτή τη συμφωνία χάρη στη δική του προσωπική εμπλοκή από τις αρχές ήδη του 2005.

Τρεις ήταν οι βασικές του αρχές:

– Η προσοχή στη λεπτομέρεια: Σύμφωνα λοιπόν με μαρτυρίες από την εξαντλητική διαπραγμάτευση, ο Τζομπς ήταν εντελώς διαφορετικός από οποιονδήποτε άλλο διευθύνων σύμβουλο. Είχε συναντηθεί αυτοπροσώπως με όλες τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και είχε εξαντλητικές συζητήσεις για όλες τις λεπτομέρειες. Πίστευε ότι, ειδικά στο νέο ξεκίνημα, η αρχή είναι το παν.

– Πρέπει να κάνεις τους συνομιλητές σου να μοιραστούν το όραμά σου: Ο Τζομπς πίστευε ότι αν είναι κάποιος επιχειρηματίας με όραμα και έχει κάνει ό,τι καλύτερο μπορούσε για να εξηγήσει στους συνεταίρους του το όραμά του και αυτοί δεν το καταλαβαίνουν, τότε πρέπει να κάνει κάτι τολμηρό.

Κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων με την AT&T, ο Τζομπς προσφέρθηκε να γράψει μία επιταγή για 1 δισ. δολάρια (τότε η Apple είχε 5 δισ. δολάρια σε ρευστότητα) σε περίπτωση που χαλάσει η συμφωνία για το iPhone. Με αυτό ήθελε να δείξει τη βεβαιότητα ότι θα πάει καλά η συμφωνία.

– Τρίτη συμβουλή, να φτιάχνεις και να υπερασπίζεσαι εξωφρενικά αιτήματα: Έτσι εξηγείται το πώς ο Τζομπς κατάφερε να κάνει τη συμφωνία με την AT&T τόσο κερδοφόρα για την εταιρεία.

Από την άλλη, μπορεί και η αποφασιστικότητα να πετύχει τα εξωφρενικά αιτήματα να τον έκανε τόσο πετυχημένο.

Πηγή: newsbeast.gr

 

Share it!

spot_img
spot_img

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Τραπεζαρία: Τέλος εποχής

Έχεις, δεν έχεις τραπεζαρία στο σπίτι σου, αυτό το κείμενο σε αφορά.

Τι αποκαλύπτει για εσένα η διακόσμηση του σαλονιού σου;

Αν αγαπάς τις εντάσεις, είσαι δημιουργικός...

Διακόσμηση Σαλονιού: Οι καναπέδες που πρέπει να αποφύγεις σύμφωνα με τους designers – Δεν αντέχουν στον χρόνο!

Επειδή αποτελεί επένδυση και όχι κάτι που αλλάζουμε κάθε λίγο και λιγάκι, αξίζει να τον επιλέξεις με βάση τη διαχρονικότητα και όχι τη μόδα

Η φωνή των γυναικών στην Αθήνα

Χάρης Δούκας: «Δίνουμε βήμα στη φωνή των γυναικών»

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Το πρώτο 100% «πράσινο» αεροδρόμιο στην Ευρώπη

Ενεργειακά αυτόνομος εντός του 2025 Τον τίτλο του πρώτου πλήρως «πράσινου» αεροδρόμιου στην Ευρώπη...

Αθήνα, Νέα Εποχή Τουριστικής Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Αυτόνομος τουριστικός προορισμός η πρωτεύουσα Η Αθήνα επανακάμπτει δυναμικά στον τουριστικό χάρτη, αφήνοντας πίσω...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αθήνα, Νέα Εποχή Τουριστικής Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Αυτόνομος τουριστικός προορισμός η πρωτεύουσα Η Αθήνα επανακάμπτει δυναμικά στον τουριστικό χάρτη, αφήνοντας πίσω...