Connect with us

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο ΣΥΡΙΖΑ κορυφώνει το «φλερτ» προς τη μεσαία τάξη αναζητώντας «νέα κοινωνική συμμαχία»

«Στο επίκεντρο της πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται η μεσαία τάξη, αυτή που χτυπήθηκε περισσότερο μέσα στην πανδημία. Την τάξη που ενώ προεκλογικά έγινε σημαία ευκαιρίας, σήμερα για τον κ. Μητσοτάκη είναι η αόρατη τάξη».

Τα λόγια αυτά που χρησιμοποίησε ο Αλέξης Τσίπρας, χθες, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του προγράμματος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την επανεκκίνηση της οικονομίας, κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Στην πραγματικότητα αποτελούν με την μορφή προγράμματος, την κορύφωση του φλερτ της Κουμουνδούρου προς τη μεσαία τάξη, το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, εδώ και έξι μήνες.

Στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχουν καταλήξει εδώ και καιρό στο συμπέρασμα πως για να μπορέσουν να διεκδικήσουν ξανά την διακυβέρνηση της χώρας, χρειάζονται μία νέα κοινωνική συμμαχία. Με δεδομένο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αντλεί το μεγαλύτερο μέρος της εκλογικής του δύναμης από τα στρώματα των εργαζόμενων, με τους οποίους συνεχίζει να διατηρεί ισχυρούς δεσμούς, το προηγούμενο διάστημα έριξε το βάρος του στους μικρομεσαίους επιχειρηματίες και τους αυτοαπασχολούμενους.

Από την πρώτη στιγμή που το Μέγαρο Μαξίμου ανακοίνωσε εκ νέου τον περιορισμό της κοινωνικής και οικονομικής ζωής, τον περασμένο Νοέμβριο, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης θεώρησε τα μέτρα στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρηματιών ανεπαρκή. Το διάστημα που ακολούθησε, ο Αλέξης Τσίπρας αλλά και τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου του ΣΥΡΙΖΑ, ξεκίνησαν σειρά επαφών με εκπροσώπους πληττόμενων κλάδων, τόσο στην Αθήνα, όσο και στην περιφέρεια, εστιάζοντας αρχικά στον κλάδο της εστίασης και στο λιανεμπόριο. Ταυτόχρονα, με συντονισμένες ενέργειες, προσπάθησαν να επεκτείνουν την επιρροή τους ακόμα και σε κοινωνικές ομάδες στις οποίες παραδοσιακά υπερτερεί η Νέα Δημοκρατία, όπως είναι οι παραγωγοί των λαϊκών αγορών.

Από τη πρώτη στιγμή συνειδητοποίησαν πως η κοινωνική συμμαχία με τους μικρομεσαίους -εκείνους δηλαδή που τους γύρισαν την πλάτη στις πρόσφατες εκλογικές αναμετρήσεις- είναι αυτή που μπορεί να τους προσφέρει την ώθηση που χρειάζονται για να κάνουν το «άλμα» προς τα εμπρός.

Τίποτα, όμως, από τα παραπάνω δεν θα μπορούσαν να προσφέρουν απτά αποτελέσματα, αν δεν συνοδεύονταν από συγκεκριμένες προτάσεις. Έτσι, παράλληλα με το οικονομικό πρόγραμμα που δούλευαν τα στελέχη του κόμματος μπροστά στο επικείμενο Συνέδριο, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε να καταρτιστεί και ένα άμεσο σχέδιο για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, που θα είχε στο επίκεντρο την πλέον δυναμική κοινωνική ομάδα, τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, θα ήταν απολύτως κοστολογημένο και θα μπορούσε να έχει άμεση εφαρμογή.

Μετά από σειρά επαφών που πραγματοποίησαν επί σχεδόν τέσσερις μήνες οι συνεργάτες του Αλ.Τσίπρα με κοινωνικούς φορείς και οικονομολόγους, κατέληξαν στο σχέδιο που παρουσίασαν χθες, με το σύνολο των προτάσεων για την ενίσχυση της ρευστότητας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να ανέρχεται στα 5,7 δις. Επίσης, έστησαν ένα πλάνο διαχείρισης του ιδιωτικού χρέους που δημιουργήθηκε την περίοδο της πανδημίας, που βασίστηκε στον τρόπο με τον οποίο προχώρησαν στη ρύθμιση προς τα ασφαλιστικά ταμεία, την περίοδο της διακυβέρνησης τους, εν μέσω, μάλιστα, αυστηρής επιτήρησης από τους δανειστές.

Στην πορεία προσέγγισης της μεσαίας τάξης, βρήκαν και έναν απρόσμενο «σύμμαχο», που δεν ήταν άλλος από τον Χριστόφορο Πισσαρίδη. Το σχέδιο του βραβευμένου ελληνοκύπριου οικονομολόγου που παραδόθηκε στην κυβέρνηση, σημειώνεται ότι η ύπαρξη πάρα πολλών μικρών επιχειρήσεων αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

Στον ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποιούν εδώ και καιρό ως αντιπολιτευτική τους «παντιέρα» την εν λόγω διαπίστωση, εκφράζοντας πολλές φορές την άποψη πως η αναδιάρθρωση της αγοράς με την συρρίκνωση, τα χιλιάδες λουκέτα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν μια πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και δεν είναι απλά το αποτέλεσμα της πανδημίας και μόνο.

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.


Πηγή