Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απίστευτη φοροδιαφυγή με τα καύσιμα

Μείζον ζήτημα αποτελεί η έντονη παραβατικότητα στην αγορά υγραερίου, κυρίως στην Αττική λόγω έλλειψης ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές και ατιμωρησίας

H παραβατικότητα στον τομέα της υγραεριοκίνησης, τομέα στον οποίο στρέφονται πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτων, ιδιώτες και επαγγελματίες, κινείται με αυξητικούς ρυθμούς το τελευταίο διάστημα.

Σύμφωνα με τις αναρτήσεις της πλατφόρμας παρατηρητηρίου τιμών του Υπουργείου Ανάπτυξης (fuelprices.gr), σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 50 πρατήρια που δηλώνουν λιανική τιμή πώλησης χαμηλότερη των 0,60 ευρώ/λίτρο. Η τιμή πώλησης του νόμιμου υγραερίου κινητήρων από τα διυλιστήρια είναι τις τελευταίες 20 ημέρες σταθερά πάνω από 0,60 ευρώ/λίτρο.

Η τακτική αυτή «οδηγεί» τα εν λόγω πρατήρια να διαθέτουν υγραέριο κίνησης στους οδηγούς φθηνότερο από την τιμή χονδρικής των διυλιστηρίων, εκμεταλλευόμενα την έλλειψη ελέγχων και πωλώντας επί της ουσίας υγραέριο θέρμανσης αντί για υγραέριο κινητήρων, το οποίο κοστίζει περίπου 0,21 ευρώ φθηνότερα. Είναι φανερό πως το οικονομικό κίνητρο είναι η αιτία της συγκεκριμένης κατάστασης, που αυξάνεται ολοένα και περισσότερο.

Αντίκτυπος για όλους

Για τον καταναλωτή:

Λόγω της συγκεκριμένης απάτης με τις αντλίες, ο καταναλωτής μπορεί να παραλαμβάνει βιομηχανικό υγραέριο ακατάλληλων προδιαγραφών και αμφίβολης ποσότητας, πληρώνοντας ένα κακής ποιότητας υγραέριο που οδηγεί σε χαμηλή απόδοση του αυτοκινήτου του. Η κλοπή στην ποσότητα δεν έχει μετρηθεί ποτέ και μπορεί να φτάσει και διψήφιο ποσοστό.

Για το κράτος:

  • Λαθρεμπόριο: Απώλεια εσόδων εκτιμάται πάνω από 20 εκατ. τον χρόνο από διαφυγόντες φόρους & δασμούς.
  • Πλαστά τιμολόγια βιομηχανικού υγραερίου, που παρουσιάζονται ως έξοδα από τους συνεργούς (βιομηχανίες, βιοτεχνίες)

Για τον κλάδο:

  • Αθέμιτος ανταγωνισμός.
  • Βάλλονται οικονομικά οι σωστοί επαγγελματίες του κλάδου (πρατήρια, εταιρίες εμπορίας).

Τι προτείνει ο κλάδος

Υπό το παραπάνω πρίσμα ο κλάδος καλεί στην υιοθέτηση συγκεκριμένων λύσεων που αναμένεται να αντιστρέψουν την κατάσταση:

  • Αποτελεσματική σφράγιση των αντλιών, ώστε να μην επιδέχονται επεμβάσεις από τους επιτήδειους. Σχολαστικοί έλεγχοι στα ιδιωτικά συνεργεία τα οποία ελέγχουν τους διανομείς υγραερίου.
  • Ένταξη του υγραερίου κινητήρων στο σύστημα εισροών/εκροών, αν και αυτό δεν είναι πανάκεια αν δεν αξιολογούνται τα αποτελέσματα των ευρημάτων.
  • Ενεργοποίηση ελεγκτικών μηχανισμών σε ένα κλάδο που γνώρισε μεγάλη και απότομη αύξηση τα τελευταία χρόνια.
  • Αφαίρεση άδειας λειτουργίας από τα πρατήρια στα οποία διαπιστώνεται «παρέμβαση» (π.χ. με ηλεκτρονικούς μηχανισμούς) στη λειτουργία των αντλιών ή αποδεικνύεται ότι εφοδιάζονται με υγραέριο θέρμανσης αντί για κίνησης.
  • Αυστηρές ποινές για τις εταιρείες εμπορίας υγραερίου και μεταφορείς που αποδεικνύεται ότι εφοδιάζουν τα πρατήρια με υγραέριο θέρμανσης αντί για κίνησης, αλλά και για τις βιομηχανίες.
  • Ενημέρωση καταναλωτή

Πηγή